Σάββατο 5 Αυγούστου 2017

ΕΙΚΟΝΙΚΟΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ ~ αν ο φόβος σου είχε μια εικόνα, πως θα έμοιαζε;

μια εικόνα ισούται με χίλιες λέξεις. Πόσες απ' αυτές φτιάχνουν έναν προβληματισμό;
Ο δικός σου ο φόβος με τι μοιάζει; Εμένα είναι κάπως... έτσι. Μάλλον... +Yanni Spiridakis 
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Παρασκευή 4 Αυγούστου 2017

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ~ γουρουνι στο σακι

Καληνωρίσματα από το +yannidakis
Το καλοκαίρι αποτελεί την εποχή του έτους που ανθούν οι εκδηλώσεις στην επαρχία. Είναι η εποχή του χρόνου που οι καλλιτέχνες περιοδεύουν σε όλη την Ελλάδα... Το δικό μας, ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. ΚΡΗΤΗΣ, για την εαρινή σεζόν ανέβασε το «ΓΟΥΡΟΥΝΙ ΣΤΟ ΣΑΚΙ»  του Georges Feydeau, μία ελαφριά κωμωδία παρεξηγήσεων με μουσικοχορευτικά σκετσάκια (Vaudeville).


Για τον Συγγραφέα
Ο Georges Feydeau είναι γνωστός ως θεατρικός συγγραφέας κωμωδιών (φάρσα, κωμωδία παρεξηγήσεων, Vaudeville {Βωντβίλ} - είδος που ανανέωσε). Μέσα από τα έργα του καυτηριάζει κυρίως τη μετριότητα της αστικής τάξης του 19ου την οποία γελοιοποιεί στα έργα του.

Για το έργο
Το "γουρούνι στο σακί" (Chat en poche, όπως είναι ο πρωτότυπος τίτλος) είναι γραμμένο το 1888. Είναι ελαφριά κωμωδία παρεξηγήσεων σε τρεις πράξεις, η οποία παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1892 στο Théâtre Déjazet.
Υπόθεση
Ο Πακαρέλ είναι ένας ευκατάστατος νεόπλουτος αστός που φιλοδοξεί να παρουσιάσει το έργο της κόρης του στην Όπερα των Παρισίων. Προτίθεται λοιπόν να προσλάβει έναν διάσημο τενόρο για να πρωταγωνιστήσει, και κάπως έτσι ξεκινάει μια σειρά συμπτώσεων και παρεξηγήσεων. Καταστάσεις στις οποίες η λογική και το παράλογο συναντιούνται.
Για την παράσταση
Παρακολουθήσαμε την παράσταση στο θέατρο της Ανατολικής Τάφρου στα Χανιά. Πρόκειται για μία ανάλαφρη κωμωδία παρεξηγήσεων με μουσικοχορευτικά σκετσάκια ενσωματωμένα στην πλοκή του έργου. Ένα έργο ανάλαφρο και ευχάριστο για όσους θέλουν να περάσουν μία όμορφη βραδιά του φετινού καλοκαιριού και να πάρουν μια γεύση από το θεατρικό είδος βωντβίλ, όπως το ανανέωσε ο Georges Feydeau και όπως το διαχειρίστηκε σκηνοθετικά ο Γιάννης Καραχισαρίδης. Το σκηνικό minimal με σύγχρονες πινελιές. Τα κοστούμια ταίριαζαν με τους χαρακτήρες. Οι μουσικές επιλογές έξυπνες και ταιριαστές. Οι ηθοποιοί ανταποκρίθηκαν στις απαιτήσεις των ρόλων τους με συνέπεια αναδεικνύοντας τις κωμικές πτυχές των ηρώων που υποδύθηκαν. Σημειώνοντας και κάποιες "ατέλειες" της παράστασης θα επικεντρωνόμασταν στα χορευτικά σκετσάκια τα οποία ήταν κάπως άτονα καθώς τους έλειπε η ζωντάνια και η σπιρτάδα. Όσον αφορά το κείμενο αυτό καθ' αυτό ήταν κάπως κουραστικές και ίσως περιττές οι αναφορές των ηρώων που εξηγούσαν τις κινήσεις και τις σκέψεις τους, καθώς, εν τέλει, δεν προκαλούσαν το γέλιο στο κοινό. Κλείνοντας να αναφέρουμε το μήνυμα αισιοδοξίας της παράστασης το οποίο συνοψίστηκε επιτυχώς στους στίχους του τραγουδιού, που ακούστηκε αρκετές φορές κατά τη διάρκεια της παράστασης, "Always Look on the Bright Side of Life"...

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: Έρση Βασιλικιώτη
ΔΙΑΣΚΕΥΗ - ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ – ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Γιάννης Καραχισαρίδης
ΣΚΗΝΙΚΑ – ΦΩΤΙΣΜΟΙ: Αντώνης Χαλκιάς
ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ: Βάλια Μαργαρίτη
ΒΟΗΘΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ: Έλια Βεργανελάκη
ΔΙΑΝΟΜΗ
Πακαρέλ: Δημήτρης Πιατάς
Ντυφωσσέ: Θανάσης Τσαλταμπάσης
Λαντερνώ (γιατρός): Γιώργος Γιαννόπουλος
Μάρθα (γυναίκα του Πακαρέλ): Αλεξάνδρα Παλαιολόγου
Αμαντίν (γυναίκα του Λαντερνώ): Μαρία Γεωργιάδου
Ζυλί: Δήμητρα Σιγάλα
Λανουά Ντε Βω: Γιάννης Δρακόπουλος
Τιμπύρς (υπηρέτης του Πακαρέλ): Βασίλης Πουλάκος
ΧΟΡΗΓΟΣ: Συνεταιριστική Τράπεζα Χανίων
ΧΟΡΗΓΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: ΕΡΤ2 – ERT WORLD – EΡΤ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ / STAR / OTE ΤV /
MME ΚΡΗΤΗΣ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΟΔΕΙΑΣ
ΚΡΗΤΗ: Ώρα έναρξης στις 21:30
ΔΕΥΤΕΡΑ 17 ΙΟΥΛΙΟΥ  ΕΜΠΡΟΣΝΕΡΟΣ
ΤΡΙΤΗ 18 ΙΟΥΛΙΟΥ  ΧΑΝΙΑ
ΤΕΤΑΡΤΗ 19 ΙΟΥΛΙΟΥ  ΧΑΝΙΑ
ΠΕΜΠΤΗ 20 ΙΟΥΛΙΟΥ  ΚΑΝΤΑΝΟΣ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 21 ΙΟΥΛΙΟΥ  ΚΙΣΣΑΜΟΣ
ΣΑΒΒΑΤΟ 22 ΙΟΥΛΙΟΥ
ΚΥΡΙΑΚΗ 23 ΙΟΥΛΙΟΥ  ΠΑΛΑΙΟΧΩΡΑ
ΔΕΥΤΕΡΑ 24 ΙΟΥΛΙΟΥ  ΠΛΑΤΑΝΙΑΣ
ΤΡΙΤΗ 25 ΙΟΥΛΙΟΥ  ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΤΕΤΑΡΤΗ 26 ΙΟΥΛΙΟΥ  ΣΗΤΕΙΑ
ΠΕΜΠΤΗ 27 ΙΟΥΛΙΟΥ  ΡΕΘΥΜΝΟ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 28 ΙΟΥΛΙΟΥ  ΗΡΑΚΛΕΙΟ
ΣΑΒΒΑΤΟ 29 ΙΟΥΛΙΟΥ  ΗΡΑΚΛΕΙΟ
ΚΥΡΙΑΚΗ 30 ΙΟΥΛΙΟΥ
ΔΕΥΤΕΡΑ 31 ΙΟΥΛΙΟΥ  ΠΕΡΑΜΑ ΜΥΛΟΠΟΤΑΜΟΥ
ΤΡΙΤΗ 1 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ  ΑΡΧΑΝΕΣ
ΣΕ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ: Ώρα έναρξης στις 21:00
  1. ΝΕΑ ΜΑΚΡΗ                 ΠΕΜΠΤΗ            3 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ               ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ & ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ
  2. ΡΑΦΗΝΑ                      ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ       4 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ           ΘΕΑΤΡΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
  3.  ΑΙΓΙΟ                         ΚΥΡΙΑΚΗ            6 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ              ΥΠΑΙΘΡΙΟ ΘΕΑΤΡΟ
  4. ΜΑΝΗ        ΔΕΥΤΕΡΑ            7 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ             ΥΠΑΙΘΡΙΟ ΘΕΑΤΡΟ 3˚ΚΜ ΠΛΑΤΣΑΣ-ΜΗΛΕΑΣ
  5. ΚΑΛΑΜΑΤΑ                  ΤΡΙΤΗ                8 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ              ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΣΤΡΟΥ
  6. ΗΛΙΔΑ                         ΤΕΤΑΡΤΗ           9 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ               ΘΕΑΤΡΟ ΗΛΙΔΑΣ
  7. ΑΓΡΙΝΙΟ                      ΠΕΜΠΤΗ          10 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ             ΚΙΝ/ΦΟΣ "ΕΛΛΗΝΙΣ"
  8. ΠΡΕΒΕΖΑ          ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ     11 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ             ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΚΗΠΟΘΕΑΤΡΟ
  9. ΛΕΥΚΑΔΑ                     ΣΑΒΒΑΤΟ         12 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ             ΑΝΟΙΧΤΟ ΘΕΑΤΡΟ
  10. ΑΜΦΙΛΟΧΙΑ                ΚΥΡΙΑΚΗ          13 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ             ΛΙΜΑΝΙ ΑΜΦΙΛΟΧ
  11. ΓΙΑΝΝΕΝΑ        ΠΕΜΠΤΗ          17 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ      ΘΕΑΤΡΟ Ε.Η.Μ. (ΦΡΟΝΤΖΟΣ)
  12. ΚΑΣΤΟΡΙΑ                 ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ     18 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ                 ΘΕΑΤΡΟ ΒΟΥΝΟ
  13. ΒΕΡΟΙΑ         ΣΑΒΒΑΤΟ         19 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ                 ΘΕΑΤΡΟ ΑΛΣΟΥΣ
  14. ΣΕΡΡΕΣ                     ΚΥΡΙΑΚΗ          20 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ                ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ Τ.Ε.Ι.
  15. ΣΥΚΕΣ  ΔΕΥΤΕΡΑ  21 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ  ΑΝΟΙΧΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΥΚΕΩΝ "Μ. ΚΑΤΡΑΚΗΣ"
  16. ΚΑΒΑΛΑ    ΤΡΙΤΗ & ΤΕΤΑΡΤΗ          22 & 23 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ         ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΣΤΡΟΥ
  17. ΞΑΝΘΗ     ΠΕΜΠΤΗ      24 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ             ΘΕΡΙΝΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ
  18. ΣΑΠΕΣ       ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ      25 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ               ΑΝΟΙΧΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ
  19. ΑΛΕΞ/ΠΟΛΗ  ΚΥΡΙΑΚΗ & ΔΕΥΤΕΡΑ       27 & 28 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ    ΚΗΠΟΘΕΑΤΡΟ ΑΛΕΞ/ΠΟΛΗΣ
  20. ΚΟΜΟΤΗΝΗ      ΤΡΙΤΗ 29 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ      ΘΕΡΙΝΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ
  21. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ   ΤΕΤΑΡΤΗ & ΠΕΜΠΤΗ   30 & 31 ΑΓΟΥΣΤΟΥ        ΘΕΑΤΡΟ ΚΗΠΟΥ
  22. ΒΟΛΟΣ  ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 1 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ   ΥΠΑΙΘ. ΔΗΜ. ΘΕΑΤΡΟ ΒΟΛΟΥ
  23. ΠΕΙΡΑΙΑΣ   2 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ   ΒΕΑΚΕΙΟ ΘΕΑΤΡΟ
  24. ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ    ΔΕΥΤΕΡΑ            4 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ               ΘΕΑΤΡΟ ΑΛΣΟΥΣ
  25. ΑΡΤΕΜΙΔΑ              ΤΡΙΤΗ                5 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ           ΛΙΜΑΝΙ ΑΡΤΕΜΙΔΟΣ
  26. ΧΑΛΑΝΔΡΙ   ΤΕΤΑΡΤΗ   6 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΡΕΜΑΤΙΑΣ
  27. ΒΥΡΩΝΑΣ    ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ   8 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ  ΘΕΑΤΡΟ ΒΡΑΧΩΝ "Μ. ΜΕΡΚΟΥΡΗ"
  28. ΠΑΠΑΓΟΣ                  ΣΑΒΒΑΤΟ           9 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ          ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΚΗΠΟΘΕΑΤΡΟ
  29. ΑΙΓΑΛΕΩ                   ΤΡΙΤΗ               12 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ           ΘΕΑΤΡΟ "ΑΛΕΞΗΣ ΜΙΝΩΤΗΣ"
  30. ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ            ΤΕΤΑΡΤΗ           13 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ            ΘΕΑΤΡΟ "ΘΑΝ. ΒΕΓΓΟΣ"
  31. ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ                ΣΑΒΒΑΤΟ           16 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ        ΘΕΑΤΡΟ "Α. ΒΟΥΓΙΟΥΚΛΑΚΗ"
+Elena Alefantinou 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Πέμπτη 3 Αυγούστου 2017

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΠΕΜΠΤΗΣ ~ νεύρα: το φάρμακο της ψυχής για την αρρώστια που δεν ξέρεις ότι έχεις

Καληνωρίσματα από το +yannidakis
Είναι κάποιες στιγμές που αναζητάς έναν υγιή τρόπο έκφρασης. Το πιάνο, το γράψιμο, η ζωγραφική, η μουσική, όμως... τι συμβαίνει όταν τίποτα από όλα αυτά δεν σου φτάνει;

Υπάρχουν φορές που απλά έχεις τα νεύρα σου ρε παιδί μου!
(το έκανα μια παράγραφο μόνο του για να το διαβάσετε με όλες τις τιμές)

Και ξέρετε κάτι; Ναι! Είναι υγεία να έχεις τα νεύρα σου κάπου κάπου. Σε κάνει πιο δραστήριο και πιο παραγωγικό. Θολώνει το μυαλό σου και ενεργείς παρορμητικά το οποίο εξ ορισμού είναι λάθος, όμως ας μην γελιόμαστε... ο πράσινος γίγαντας Hulk δεν θα κατάφερνε ποτέ τίποτα στην ζωή του ως απλός Dr. Bruce Banner. Έπρεπε να νευριάσει, να γίνει τεράστιος και θολωμένος από θυμό να... διαλύσει τους κακούς!

Το πως βέβαια διαχειριζόμαστε τον θυμό μας είναι ένα εντελώς διαφορετικό κεφάλαιο το οποίο αποτελεί ολόκληρο κλάδο επιστήμης. Διαχείριση θυμού και άλλα τέτοια επιστημονικά, δεν αφορούν τον παρόντα προβληματισμό. Εδώ θέλουμε να τον υπερασπιστούμε. Λέμε ναι στην σωστή διαχείριση του και στον σωστό τρόπο διοχέτευσης του θυμού, αλλά υπερασπιζόμαστε το υγιές δικαίωμα του ανθρώπου στο να είναι νευριασμένος!

Δε θέλω να ξενερώσω το νόημα του κείμενου, όμως θα τολμήσω να κάνω μια μικρή παρένθεση λέγοντας πως είναι πολύ καλύτερο να την "πληρώσει" μια πόρτα, παρά ένα προσφιλές άτομο το οποίο ουσιαστικά δεν φταίει και πολύ. Είναι πολύ καλύτερο να την πληρώσει η βλαμμένη δημόσια υπάλληλος που στέλνει μήνυμα στο κινητό αντί να καίει το λίπος της δουλεύοντας παρά ένας τυχαίος περαστικός που απλά βρέθηκε μπροστά σου την ακατάλληλη στιγμή.

Η ουσία όμως παραμένει! Τα νεύρα είναι το φάρμακο της ψυχής για να νιώσεις ήρεμος στη συνέχεια της ημέρας. Είναι το φάρμακο ενάντια μιας μαλθακής ζωής και το φάρμακο στον θάνατο που προσφέρει το μόνιμο σκύψιμο του κεφαλιού. Κι αν εσύ είσαι ακόμα στη οθόνη σου με το πληκτρολόγιο άθικτο (σιγά, πόσο να κάνει ένα πληκτρολόγιο ρε φίλε;), τότε άκουσε το ξανά: Νευρίασε τώρα! +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ



 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τετάρτη 2 Αυγούστου 2017

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΕΤΑΡΤΗΣ ~ "αν δεν κοιτάς εκεί που θες να πας...

Περί... προβληματισμού "Ευαγγέλιον" στο +yannidakis
...θα πας εκεί που κοιτάς...".




Είναι γνωστό ότι ως είδος, αποπροσανατολιζόμαστε πολύ εύκολα και πολύ γρήγορα από τον οποιοδήποτε στόχο μας ή προορισμό μας. Οι "σειρήνες" που μας περιμένουν στον δρόμο μας προς αυτούς, δεν χάνουν ευκαιρία για ευκαιρία για να μας τραβήξουν την προσοχή και το ενδιαφέρον μας, με απώτερο σκοπό να μας πλανέψουν με μια γλυκιά μελωδία που μπερδεύει τον νου. Είναι λίγο και που εμείς δεν θέλουμε (ή δεν μπορούμε) να κυνηγήσουμε αυτό που ακριβώς θέλουμε, είναι βέβαια και η τάση που μας διακατέχει για την εύκολη λύση που υποβοηθά αυτό το φαινόμενο. Είναι, όμως, και λίγο που δεν ξέρουμε τι θέλουμε εν τέλει, αλλά και που "το ένα μας ξινίζει, και το άλλο μας βρωμάει".

Παιδιά, σοβαρευτείτε. "Η ζωή είναι πολύ μικρή" για να αναλωνόμαστε σε ανούσια πράγματα, ανούσιες ασχολίες, ανούσιες γνωριμίες κοκ. Είναι πιστεύω καιρός που πρέπει όλοι να βρούμε τι είναι αυτό που πραγματικά μας ευχαριστεί και μας κάνει να νιώθουμε καλά, και έχοντας αυτό ως κατευθυντήρια γραμμή να το κυνηγήσουμε. Αν δεν εντοπίσουμε τι είναι αυτό το οποίο θέλουμε να κάνουμε/βρούμε/είμαστε και δεν έχουμε επιστήσει την προσοχή μας σε αυτό καθ' όλη την πορεία μας (γνωστή και ως ζωή), το μόνο που θα καταφέρουμε θα είναι απλά να υπάρχουμε και... περιστασιακά να λέμε ότι "ζούμε".

Αυτός μας εκμυστηρεύεται και ο αποψινός προβληματισμός "σφηνάκι" μέσω του τίτλου του. Αν δεν ταυτίζεται ο προορισμός σου με τις "ακτές" που κοιτάς, τότε πολύ φοβάμαι ότι θα συνεχίζεις να ναυαγείς σε μέρη και νησιά αγνώστων γεωγραφικών μηκών, και η επαναφορά και πάλι στο πλοίο της γραμμής θα είναι ολοένα και δυσκολότερη. Εγώ δεν σου λέω να μην περιπλανηθείς και σε άγνωστα μονοπάτια σήμερα. Σου λέω να μην χαθείς.




Εις το επανιδείν...+Vaggelis Episkopou

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τρίτη 1 Αυγούστου 2017

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΡΙΤΗΣ ~ κι όταν όλα αλλάζουν, τότε μετράς αντιδράσεις

Καληνωρίσματα από το +yannidakis
Ο άνθρωπος ακόμα κι αν δεν το παραδέχεται έχει έστω κι ασυναίσθητα, μια προτίμηση στην ρουτίνα, στο πρόγραμμα, στην συμβατική του δεδομένη καθημερινότητα. Οι εξαιρέσεις του κανόνα αυτού, κατάφεραν και έγραψαν ιστορία...

Κάποτε όμως έρχεται μια στιγμή, ένα γεγονός, ακόμα και η επίτευξη ενός στόχου, που έρχεται να αλλάξει όλα τα δεδομένα και να ταρακουνήσει την ζωή ενός ή περισσότερων άμεσων εμπλεκόμενων όπως επίσης και άλλων -λίγο πιο έμμεσα- που σχετίζονται με αυτήν την αλλαγή. Και τότε;

...ΜΠΑΜ!!!

από http://images.wisegeek.com/two-matches.jpg
Είναι η στιγμή ή περίοδος αν θέλεις, που μπορείς να δεις τις δικές σου αντοχές, τα δικά σου όρια, την δική σου προσαρμοστικότητα στα νέα δεδομένα και αντίστοιχα να δεις την αντίδραση των υπολοίπων. 

Είναι οι τύποι του "δήθεν" που θα θελήσουν να σταθούν δίπλα σου στα λόγια, στα μηνύματα και να χαρούν ή αντίστοιχα λυπηθούν με την αλλαγή που "προκάλεσες", αλλά χωρίς αυτό να σημαίνει απολύτως καμία διαφορά στην πραγματική τους στήριξη που ενδεχομένως θα χρειαστείς.

Και μετά είναι οι δικοί σου άνθρωποι. Αυτοί στους οποίους στηρίζεσαι. Εκείνοι για τους οποίους είχες κι εσύ την ευκαιρία κάποτε να σταθείς. Να αποδείξεις ότι είσαι δίπλα τους ακόμα και θυσιάζοντας τον εγωισμό ή τα δικά σου σχέδια. Αυτοί των οποίων η σχέση σας είναι δοκιμασμένη στον χρόνο και τις συνθήκες. Και τότε περιμένεις... Θα είναι δίπλα σου; Θα πουν αυτά που πρέπει, μα κυρίως θα τα (απο)δείξουν ακριβώς την στιγμή που χρειάζεται;

Η απάντηση είναι καμιά φορά σκληρή... Άλλοτε κρύβει εκπλήξεις. Άτομα που είχες ανάγκη να σε στηρίξουν σε όλη την διαδρομή, έκαναν με τη στάση τους το όλο εγχείρημα πιο δύσκολο κι άλλα από τα οποία δεν είχες καμία απαίτηση βρέθηκαν δίπλα σου, σου έδωσαν λευκή επιταγή σε ότι χρειάστηκες και όσο κι αν ο κόσμος σου γκρεμίστηκε ή τέλος πάντων άλλαξε, εσύ θυμάσαι ή πρέπει να θυμάσαι πως όλα γίνονται, όλα συμβαίνουν, όλα πρέπει να γίνονται αποδεκτά και αν χρειάζονται αλλαγές τότε αυτές θα γίνουν. Εν καιρώ.. +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ



 Διαβάστε περισσότερα.. »

Δευτέρα 31 Ιουλίου 2017

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ ~ οι εταιρίες που άφησαν ανεξίτηλο σημάδι στο χρόνο

 you've got to take this moment στο +yannidakis

Κλωστές πεταλούδα

Ο θρύλος Ελευθέριος Μουζάκης λέγεται ότι ξεκίνησε πάμφτωχος πλανόδιος μικροπωλητής, στους δρόμους - πουλώντας παιχνίδια, σοκολάτες, μυγοπαγίδες, καραμέλες, λαχανικά κ.α. Κατάφερε στην πορεία, με πολύ σκληρή δουλειά, να δημιουργήσει μια εταιρεία ορόσημο στον κλάδο της ελληνικής κλωστοϋφαντουργίας. Λέγεται μάλιστα ότι εφάρμοζε σύγχρονες τεχνικές μάνατζμεντ χωρίς να τις έχει διδαχτεί πουθενά. Πρώτος κατάλαβε το ρόλο της διαφήμισης στη διαμόρφωση της καταναλωτικής συμπεριφοράς. Το μότο του ήταν: «Μη φοβάσαι τη δουλειά, κανείς δεν πέθανε από αυτή. Εργάσου σαν να είσαι αθάνατος».
Τσιγάρα Καρέλια
Το πρώτο τάμπλετ της ιστορίας ήταν ελληνικό: η κασετίνα Καρέλια. Το πιο σύντομο ανέκδοτο γι' αυτό το brand (η ιστορία της εταιρείας ξεκίνησε το 1988, όταν η πρώτη γενιά της οικογένειας ίδρυσε μια μικρή επιχείρηση καπνού στην Καλαμάτα για να προμηθεύει την πόλη και τα γύρω χωριά) περιγράφει με τρόπο αστεία τρυφερό τη σχέση του Έλληνα με το τσιγάρο. Αλλά τα νούμερα δεν είναι καθόλου αστεία. Η ΚΑΡΕΛΙΑ Α.Ε. είναι σήμερα ένας διεθνής όμιλος που κατέχει το 0,32% της παγκόσμιας κατανάλωσης καπνού με παρουσία σε 70 χώρες. Μάλιστα, το 2013, κόνβτα στην οικονομική κρίση, η εταιρεία κατάφερε να αυξήσει τα κέρδη της κατά 8% φτάνοντας τα 16,8 δισ, τσιγάρα! Κι αν οι αριθμοί δε σας πολυενδιαφέρουν, σας θυμίζουμε πως η Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου τoυς καλύτερους στίχους της τους έγραψε πάνω σε μια κασετίνα Καρέλια.
Μπισκότα Παπαδοπούλου
Τα πιο γνωστά και αγαπημένα μας μπισκότα γεννήθηκαν το 1916 στην Κωνσταντινούπολη. Ο ιδιοκτήτης, Γιάννης Παπαδόπουλος σκάλισε την ξύλινη σφραγίδα με το λογότυπο «Πτι-Μπερ». Στην Ελλάδα γευτήκαμε για πρώτη φορά τα μπισκότα Παπαδοπούλου το 1922, μαζί με τις καραβιές προσφύγων και στην αρχή τα έβρισκε κανείς χύμα στον οικογενειακό φούρνο κοντά στον Λυκαβηττό. Το 1935 στην αγορά πρωτοεμφανίστηκαν τα Cream Crackers, τα Γεμιστά και τα περίφημα Μιράντα τα οποία σήμερα εξάγονται σε πάνω από 40 χώρες.
Όλα ξεκίνησαν όταν βρισκόταν η Μαρία Παπαδοπούλου στον Πειραιά κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού προς τη Μασσαλία, και ζήτησε από έναν σερβιτόρο σε έναν καφενέ που καθόταν «νερό και μπισκότα για τα παιδιά» , ο σερβιτόρος της κοίταξε με απορία και της είπε: «Μπισκότα; Τι είναι αυτό;»
Σοκολάτα ΙΟΝ
Σε περίπτωση που έχετε αναρωτηθεί τι σημαίνει η λέξη ΙΟΝ, είναι η αρχαΐζουσα ονομασία του μενεξέ. Είναι άγνωστο ποιος ανέλαβε τα «βαφτίσια» αυτής της γευστικής σοκολάτας και έδωσε το όνομα ενός ελληνικού λουλουδιού. Από το Νέο Φάληρο (όπου και βρίσκεται μέχρι σήμερα το ένα από τα τρία εργοστάσια), το βαρύ, υπέροχο άρωμα της πιο αγαπημένης ελληνικής σοκολάτας απλώνεται σε πάνω από οκτώ δεκαετίες καλύπτοντας μια τεράστια γκάμα με προΐόντα όπως: γκοφρέτες, σοκολατάκια, παγωτά, καραμέλες, ζαχαρωτά και candy-bars. Η ΙΟΝ, να σημειωθεί ότι παραμένει ελληνική και εξάγει τα γλυκίσματά της σε χώρες της ανατολικής Ευρώπης, του αραβικού κόσμου, της Άπω Ανατολής και της δυτικής Αμερικής. Το σταθερό της λογότυπο είναι το περίφημο: «Η πρώτη σου αγάπη και παντοτινή». Nastazia A

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Κυριακή 30 Ιουλίου 2017

ΠΡΟΩΘΗΣΕΙΣ ~ η ιστορία διδάσκει….

κείμενα προβληματισμού, από τα πιο εκλεκτά ιστολόγια της Ελλάδας

απόΘΑΝΟΣ ΕΥΗ koukfamily

Του Δημήτρη Κωνσταντάρα

Στο "Ημερολόγιο ενός τρελού" του σπουδαίου Ρωσο- Ουκρανού συγγραφέα Νικολάι Γκόγκολ που έλαμψε στα μέσα του 19ου αιώνα και συνεχίζει να λάμπει, ο ήρωας, ένας κατώτερος υπάλληλος, βλέπει να διαψεύδονται οικτρά όλες του οι προσδοκίες και βυθίζεται σταδιακά σε ένα μεγαλομανιακό παραλήρημα, για να καταλήξει στο φρενοκομείο.

Στο "Παλτό", επίσης του Γκόγκολ, μια σπαρακτική τραγωδία ενός ασήμαντου ανθρωπάκου, ήρωας είναι ένας φτωχός γραφιάς που κατορθώνει, με αιματηρές οικονομίες, να αποκτήσει ένα καλό παλτό - το οποίο, όχι μόνο τον προστατεύει από το κρύο, αλλά του προσφέρει έξαφνα κύρος και αποδοχή. Όμως, ένα βράδυ πέφτει θύμα ληστείας και χάνει το πολύτιμο παλτό του. Στην προσπάθειά του να το ξαναβρεί, έρχεται αντιμέτωπος με το εφιαλτικό γραφειοκρατικό κατεστημένο και λίγο αργότερα πεθαίνει, στερημένος από την κοινωνική του οντότητα.

Εγώ από την πλευρά μου, είμαι ένας ευτυχισμένος άνθρωπος που ζω σε μιαν ευτυχισμένη χώρα, γεμάτη ευτυχισμένους ανθρώπους, κοντά 200 χρόνια μετά τον Γκόγκολ. Κανένας από εμάς τους ευτυχισμένους Έλληνες δεν έχει την παραμικρή σχέση με τους ήρωες του συγγραφέα. Ούτε στο «Ημερολόγιο», ούτε στο «Παλτό». Μπορεί, κατά περιόδους να νοιώθουμε κάποια από τα συναισθήματα των ηρώων του Γκόγκολ, κυρίως τον ήρωα του «Πορτραίτου» όπου ο συγγραφέας, πότε με σατιρική και πότε μ' εξομολογητική διάθεση, δίνει απάντηση σε καθημερινά ερωτήματα πλέκοντας μια ιστορία μυστηρίου γύρω από ένα αινιγματικό πορτρέτο, που αλλάζει διαρκώς χέρια, ξυπνώντας στους κατόχους του αλλόκοτα συναισθήματα...

Αλλά φρενοκομείο; Μεγαλομανιακό παραλήρημα; Ληστεία μεσ’ τη μέση του δρόμου; Εφιαλτικό γραφειοκρατικό κατεστημένο; Αινιγματικά πορτραίτα προσωπικοτήτων που αλλάζουν όψη και μας οδηγούν στην παράνοια; Όχι δα. Εμείς, εδώ, το 2017, δεν έχουμε τέτοια προβλήματα. Δεν έχουμε τέτοιες καταστάσεις. Ούτε τέτοιους φόβους. Και διαβάζοντας τα αριστουργήματα του Γκόγκολ, οικτίρουμε τους Ρώσους του 19ου αιώνα που ζούσαν μέσα σε τέτοια κοινωνική, εργασιακή και πολιτική καταπίεση, διαφθορά, εξαπάτηση, τρομοκρατία. Εμείς, όπως άλλωστε το είπε και ο πρωθυπουργός τις προάλλες, στους δρόμους που περπατάει, βλέπει χαμογελαστά πρόσωπα που απολαμβάνουν  το τοπίο, το περιβάλλον, την ατμόσφαιρα και δεν νοιώθουν καθόλου απειλούμενοι ή τρομοκρατημένοι.

Περιέγραφε τον φανταστικό κόσμο που περιέγραφαν Αμερικάνοι μυθιστοριογράφοι όταν μιλούσαν για κυριως για τον αμερικανικό Νότο και τις μεσοδυτικές πολιτείες αλλά και τις μεγάλες πόλεις την ίδια εποχή που οι Ρώσοι υπέφεραν. Μόνο που περιέγραφαν τόπους, κοινότητες, πόλεις σε στιγμές πολύ μετά την εποχή που οι Ινδιάνοι έκαιγαν φάρμες, που η Κου Κλουξ Κλαν έκανε επιδρομές, που η Μαφία οργάνωνε μαζικά ξεκαθαρίσματα, που το εμπόριο ναρκωτικών και παράνομου/νοθευμένου ουίσκι ανθούσε, που το λυντσάρισμα μαύρων ήταν καθημερινή διασκέδαση.

Αλλά εμείς δεν έχουμε τέτοια πράγματα που μάστιζαν και κατέστρεφαν τις Ηνωμένες Πολιτείες και τη Ρωσία ΠΡΙΝ γίνουν υπερδυνάμεις. Εμείς είμαστε ήσυχοι. Ήρεμοι. Σκληρά εργαζόμενοι. Εθνικά υπερήφανοι. Ελεύθεροι. Με καλές τράπεζες και καλές επιχειρήσεις και καλούς ανθρώπους στις κυβερνήσεις μας, ανθρώπους που ενδιαφέρονται για τη χώρα και το λαό. Γι αυτό και μας αξίζουν.

Και σαν περήφανος Έλλην του 2017, πετάω τα βιβλία του Γκόγκολ. Τα καίω. Τα καταστρέφω. Όπως τα περήφανα καθεστώτα της Ρωσίας πριν από 200 χρόνια.  Όπως άλλωστε και τα περήφανα  καθεστώτα της Αμερικής και της Γερμανίας αργότερα. Και αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να διατηρηθεί μια χώρα περήφανη, ελεύθερη, ανεξάρτητη και ευημερούσα και ένας λαός με κατοίκους τόσο χαρούμενους  και χαμογελαστούς όσοι αυτοί που βλέπει όταν περπατάει στους δρόμους ο δικός μας πρωθυπουργός.
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Σάββατο 29 Ιουλίου 2017

ΕΙΚΟΝΙΚΟΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ ~ όταν βλέπεις νεκρά πτώματα σε μια βάρκα είναι γιατί...

μια εικόνα ισούται με χίλιες λέξεις. Πόσες απ' αυτές φτιάχνουν έναν προβληματισμό;
Συνέβη πριν λίγες μέρες κάπου στην Μεσόγειο. Νεκροί παρολίγον πρόσφυγες ή μετανάστες (δεν έχει σημασία). Άνθρωποι που γεννήθηκαν με λίγες ελπίδες και όταν προσπάθησαν να τις αυξήσουν, έχασαν. Την ζωή τους... +Yanni Spiridakis 
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Παρασκευή 28 Ιουλίου 2017

ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΙΟΥΛΙΟΥ ~ συνταγογραφούμενα παιχνίδια

παρουσίαση νέων τεχνολογιών & η χρηστικότητα & συμβολή τους στην καθημερινότητα

Μια από τις πιο επιτυχημένες εφαρμογές σε κινητά και ταμπλέτες, είναι τα διάφορα παιχνίδια που υπόσχονται να "εκπαιδεύσουν" το μυαλό μας και να αυξήσουν την νοητική μας ικανότητα. Παραδείγματα τέτοιων παιχνιδιών είναι το Lumosity, BrainHQ, Peak, Elevate και άλλα. Συνήθως, τα παιχνίδια αυτά, βασίζονται σε δραστηριότητες οι οποίες επαναλαμβάνονται με ολοένα αυξανόμενο βαθμό δυσκολίας.


Οι μέχρι τώρα έρευνες, όμως, δεν έχουν καταφέρει να βρουν κάποιον συνδετικό κρίκο μεταξύ των παιχνιδιών αυτών και της αύξησης της νοητικής μας ικανότητας. Το 2014 μάλιστα, ένα γκρουπ διακεκριμένων επιστημόνων υπέγραψε μια ανοιχτή επιστολή στην οποία κατέκρινε όλες αυτές τις εφαρμογές. Το 2016, μια από τις πιο γνωστές εφαρμογές, το Lumosity, κλήθηκε να πληρώσει ένα υπέρογκο πρόστιμο (περίπου 2 εκατομμύρια δολάρια) για ανυπόστατους ισχυρισμούς γύρω από τις ιατρικές και θεραπευτικές ιδιότητες της εφαρμογής.

Υπάρχουν, όμως, ερευνητικά ινστιτούτα που έχουν βαλθεί να αποδείξουν ότι τέτοιου είδους εφαρμογές μπορούν να έχουν θεραπευτικές ιδιότητες και το εργαστήριο Neuroscape του πανεπιστημίου της Καλιφόρνια είναι από τους πρωτεργάτες του "κινήματος" αυτού.




Ο Adam Gazzaley ηγείται του εργαστηρίου αυτού και τα τελευταία 12 χρόνια, ο ίδιος και η ομάδα του έχουν ξοδέψει αμέτρητες ώρες αναπτύσσοντας εφαρμογές (παιχνίδια) οι οποίες μπορούν να βοηθήσουν άτομα με συγκεκριμένες παθήσεις (υπέρ-κινητικότητα, αυτισμό, κατάθλιψη, νόσο Αλτσχάιμερ, κλπ.). Το Neuroscape ασχολείται κυρίως με την έρευνα γύρω από την συγκέντρωση και την ικανότητα του ανθρώπινου μυαλού να μείνει συγκεντρωμένο σε μια δραστηριότητα. Ασθένειες οι οποίες επηρεάζουν αυτό το κομμάτι του εγκεφάλου μας δεν έχουν θεραπεία η οποία να μπορεί να επιφέρει αποτελέσματα, χωρίς σημαντικές παρενέργειες.

Ο Gazzaley και η ομάδα του πιστεύουν ότι αν η θεραπεία προσαρμοστεί στις ιδιαιτερότητες του ασθενούς και μετατραπεί σε μια προσωπική και καθηλωτική εμπειρία, η οποία συνδυάζει φυσικές και νοητικές δραστηριότητες, τότε θα έχει πολύ πιο θετικά αποτελέσματα. Τα παιχνίδια που έχουν αναπτύξει κάνουν ακριβώς αυτό.


Όλα τα παιχνίδια που έχουν δημιουργήσει κάνουν χρήση συμβατικών τεχνολογιών, όπως Apple iPads, Oculus Rifts για αναπαραγωγή εικονικών περιβάλλοντων, Samsung VR για αναπαραγωγή φορητών τρισδιάστατων και καθηλωτικών περιβάλλοντων, κλπ.

Η πραγματική πρόκληση που αντιμετωπίζουν, όμως, δεν είναι η ανάπτυξη των παιχνιδιών αυτών, αλλά, η διαδικασία ελέγχουν και πιστοποίησης τους. Προκειμένου να μπορέσουν να κατατάξουν τα παιχνίδια αυτά στην κατηγορία των φαρμάκων, πρέπει να περάσουν τους ιδιαίτερα απαιτητικούς ελέγχους του Αμερικανικού Οργανισμού Φαρμάκων και να πάρουν την πολυπόθητη έγκριση. Εδώ, έρχεται να βοηθήσει η Akili! Η Akili είναι μια τεχνολογική εταιρία με έδρα την Βοστόνη, η οποία συνεργάζεται πολύ στενά με το εργαστήριο Neuroscape και έχει σαν μοναδικό σκοπό της να βοηθήσει στην πιστοποίηση των παιχνιδιών της ομάδας του Gazzaley.



Η Akili έχει αναλάβει να ολοκληρώσει όλες τις κλινικές δοκιμές που απαιτούνται και να καταγράψει και επεξεργαστεί όλα τα δεδομένα προκειμένου να πάρει την σφραγίδα έγκρισης του Οργανισμού Φαρμάκων των Η.Π.Α. Σύμφωνα με τον συν-ιδρυτή και Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρίας, Matt Omernick, η διαδικασία είναι μακροχρόνια, επίπονη και απαιτεί τη συλλογή μεγάλου αριθμού δεδομένων και αποδείξεων. Παρόλα αυτά, ο ίδιος και η Akili έχουν καταφέρει να περάσουν στην τρίτη φάση κλινικών δοκιμών και ελπίζουν ότι θα είναι σε θέση να καταθέσουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά στις αρχές του 2018!

Το Neuroscape και η Akili δεν είναι τα μόνα παραδείγματα εργαστηρίων που προσπαθούν να κάνουν κάτι τέτοιο. Η Ubisoft, γνωστή σε όλους μας από τα βιντεοπαιχνίδια Tom Clancy, Assassin's Creed, The Prince of Persia, κλπ., σε συνεργασία με την εταιρία Amblyo Tech, έχει αρχίσει την ανάπτυξη δυο παιχνιδιών που έχουν ως σκοπό να βοηθήσουν ασθενείς που πάσχουν από αμβλυωπία. Η αμβλυωπία επηρεάζει την όραση στο ένα από τα δυο μάτια και προσβάλλει παιδιά και ενήλικες. Μάλιστα, αν δεν αντιμετωπιστεί έγκαιρα, μπορεί να προκαλέσει ολική απώλεια όρασης. Δυστυχώς, οι μέχρι τώρα θεραπείες παίρνουν χρόνο και δημιουργούν προβλήματα κοινωνικής ένταξης μιας και απαιτούν την τοποθέτηση καλύμματος στο ένα από τα δυο μάτια.

Τα υπό-ανάπτυξη παιχνίδια, τα οποία έχουν χαρακτηριστεί ως πρωτοπόρα και καινοτόμα, ονομάζονται Dig Rush και Monster Burner, στοχεύουν κυρίως τις παιδικές ηλικίες και κάνουν χρήση μιας τεχνολογίας που έχει αποδειχθεί ότι μπορεί να βοηθήσει ασθενείς που πάσχουν από την συγκεκριμένη πάθηση. Οι Ubisoft και Amblyo Tech έχουν ήδη κάνει αίτηση (από τον Μάρτιο) στον Αμερικανικό Οργανισμό Φαρμάκων προκειμένου να πάρουν έγκριση και περιμένουν τα αποτελέσματα, με ιδιαίτερη ανυπομονησία. Είναι σχεδόν δεδομένο, άλλωστε, ότι μια επιτυχής αίτηση θα ανοίξει τον δρόμο για την μελέτη και ανάπτυξη πολλών παιχνιδιών με ιατρικές προεκτάσεις και θα δημιουργήσει μια νέα αγορά στην φαρμακευτική βιομηχανία, αυτή των "ψηφιακών φαρμάκων"!



Σε κάθε περίπτωση, είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό το πώς έχουν πλέον "θολώσει" οι διαχωριστικές γραμμές μεταξύ της βιομηχανίας παιχνιδιών και της ιατρικής βιομηχανίας. Είναι ενθαρρυντικό να παρακολουθούμε τις προσπάθειες των επιστημόνων να πάρουν κάτι, το οποίο υπόσχεται ώρες διασκέδασης και ξενοιασιάς και να το μετατρέπουν σε ένα «φάρμακο» το οποίο μπορεί να θεραπεύσει ασθενείς που, μέχρι τώρα, δεν είχαν να ελπίζουν σε βελτίωση της ζωής τους. Ο Matt Omernick, μάλιστα, πριν βοηθήσει στην ίδρυση της Akili, ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής στην Lucas Arts games, μια από τις μεγαλύτερες εταιρίες ανάπτυξης βιντεοπαιχνιδιών στον κόσμο (όλα τα παιχνίδια Star Wars είναι δημιουργία της Lucas Arts Games)! Αυτό θα πει επαγγελματικός προσανατολισμός..! +Vassilis Anastasiadis

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »