Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου 2017

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΕΤΑΡΤΗΣ ~ πόση τεχνολογία αντέχει ακόμα αυτός ο κόσμος;

Περί... προβληματισμού "Ευαγγέλιον" στο +yannidakis
Ε, λοιπόν να μου το θυμηθείτε. Σε κάποια χρόνια από τώρα (ελπίζω αρκετά ακόμα) δεν θα χρειάζεται να βγούμε από το σπίτι μας για να κάνουμε το οτιδήποτε. Για την ακρίβεια, πιστεύω ακράδαντα ότι δεν θα χρειάζεται να κουνηθούμε από την καρέκλα ή το κρεβάτι μας προκειμένου να πραγματοποιήσουμε την κάθε ενέργεια ή μετακίνηση. Μοναδική απαραίτητη προϋπόθεση για την εκπλήρωση της οποιαδήποτε επιθυμίας μας θα είναι η πρόσβαση σε κάποιου είδους διαδικτυακή επικοινωνία.

Με μια πρόχειρη ματιά σε ένα μελλοντικό κόσμο τον οποίο έχω πλάσει με την φαντασία μου (στηριζόμενος στην μέχρι τώρα εξέλιξη του σημερινού), μπορώ να πω ότι τα καθημερινά δρώμενα θα γίνονται ως εξής: Η οποιαδήποτε αγοραπωλησία θα γίνεται από το σπίτι μας (καλα αυτό ήδη είναι εφικτό -σχεδόν για τα πάντα- και μέχρι ένα σημείο), στην δουλειά θα εμφανιζόμαστε με κάποιου είδους ολόγραμμα και δεν θα απαιτείται η κανονική παρουσία μας εκεί (αν δεν έχουμε κλωνοποιησεί τον εαυτό μας φυσικά), ενώ ακόμα και η κοινωνική μας ζωή -σε οποιοδήποτε επίπεδο- θα μπορεί να καλύπτεται από τα μέσα εικονικής πραγματικότητας με βαθμό εξέλιξης ο οποίος θα επιτρέπει στο χρήστη να πλάσσει ένα άτομο της αρεσκείας του (το οποίο θα φαίνεται πιο πραγματικό και από το... πραγματικό). Οι αποστάσεις και οι ταξιδιωτικοί χρόνοι θα έχουν εκμηδενιστεί αφού θα έχει ανακαλυφθεί ο διακτινισμός και η τηλεμεταφορά, οι ανθρώπινες σχέσεις θα έχουν, σχεδόν, εξαλειφθεί/εξαφανιστεί, ενώ, παράλληλα, τα πάντα θα μοιάζουν πιο προκαθορισμένα και πιο προγραμματισμένα από ποτέ.

Στην θετική πλευρά των πραγμάτων, θα μπορούμε να δούμε την ύπαρξη φαρμάκων και μεθόδων ίασης για οποιαδήποτε ασθένεια -αν δεν έχει προηγηθεί ολοκληρωτική εξάλειψη τους βέβαια-, επανεμφάνιση της άγριας ζωής στα αρχικά της επίπεδα, μέσα από την επαναφορά της περιβαλλοντικής σταθερότητας, και, φυσικά, μετοίκηση και διαβίωση σε άλλους πλανήτες. Στην αρνητική τώρα, ενδέχεται να βιώσουμε την δημιουργία ακόμη πιο τρομακτικών όπλων μαζικής/ολικής καταστροφής, σύνθεση νέων ιών με απώτερο σκοπό τα οικονομικά οφέλη μέσα από την μελλοντική αναζήτηση θεραπείας, και, αλίμονο, έναν τελέιως διαφορετικά διαμορφωμένο κόσμο αφού ο τωρινός θα έχει ίσως καταστραφεί και αναδημιουργηθεί μέσα από μια σειρά... τραγικών συμβάντων. Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, το τρίπτυχο που όλοι γνωρίζουμε ως "παρελθόν-παρόν-μέλλον", στο οποίο βασίζεται και όλη η έννοια του όρου... ιστορίας, θα αντιπροσωπέυται από ένα μονάχα "χρονικό όρο", αφού το "ταξίδι στο χρόνο" θα είναι πλέον γεγονός και κάτι σχετικά... συνηθισμένο. 

Όλα τα παραπάνω, απλά πιθανά/απίθανα σενάρια -επιστημονικής φαντασίας θα έλεγε κανείς- και δημιουργήματα ενός απλού νου, όσον αφορά το μέλλον αυτού του κόσμου υπό το πρίσμα της τεχνολογίας. Το ερώτημα μου όμως σήμερα, δεν αφορά το πόσο εφικτά είναι όλα αυτά κατά την γνώμη σας. Ο σημερινός προβληματισμός, όπως προδίδει και ο τίτλος αυτού του άρθρου, έχει να κάνει με τον αν υπάρχει όριο σε αυτό που ονομάζεται τεχνολογία και αν θα μπορέσει να υπάρχει ποτέ. Και μιας και το συζητάμε και το σχολιάζουμε και αυτό.  
Πρέπει να υπάρχει ή να υπάρξει ποτέ όριο;

Εις το επανιδείν... +Vaggelis Episkopou

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τρίτη 21 Φεβρουαρίου 2017

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΡΙΤΗΣ ~ γιατί η απόφαση να μην δοθεί ο παρθενώνας στον gucci ήταν σωστή

Χαίρεται εραστές (και μη) της Ιστορίας +yannidakis

Το ζήτημα μπορεί να έληξε, δεν παύει όμως να συζητείται. Κι αυτό είναι από μόνο του καλό, καθώς σπάνιες είναι οι περιπτώσεις που ζητήματα πολιτισμού απασχολούν την ελληνική πραγματικότητα. Ο Παρθενώνας κατηγορηματικά κι ομόφωνα δεν πρόκειται να δοθεί για την επίδειξη μόδας του οίκου Gucci, κι αυτό είναι κάτι που (ω, τι πρωτότυπο!) δίχασε την κοινή γνώμη, με μερίδα του κόσμου να θεωρεί την απόφαση συντηρητική ή και λαϊκιστική. Επιθυμία μου είναι σήμερα να σας αποδείξω πως δεν ήταν.

Ο Παρθενώνας ξέρετε έχει κάτι που τον ξεχωρίζει από τα περισσότερα αρχαιολογικά μνημεία. Έχει αναχθεί σε σύμβολο όχι μόνο του ελληνικού, αλλά και του δυτικού πολιτισμού συνολικά. Φέρει τη σφραγίδα μιας εκ των κορυφαίων εποχών του ανθρώπινου πνεύματος. Έχει περάσει πολλά στην ιστορία του. Έχει γίνει τζαμί, χριστιανικός ναός, έχει βομβαρδιστεί και παρ' όλα αυτά δεν έχει χάσει ούτε ελάχιστο από το κύρος του. Μάλιστα, με το σύγχρονο μουσείο της Ακρόπολης, τα φώτα στράφηκαν πρόσφατα και αναπόφευκτα και πάλι σ' εκείνον και τον εν γένει αρχαιολογικό χώρο. Πιθανότερο λοιπόν είναι να κάνει διαφήμιση ο Παρθενώνας στον Gucci, παρά το αντίθετο.

Και ο οίκος το ξέρει. Και γι' αυτό θέλησε να εκμεταλλευτεί το χάλι της χώρας για να εξασφαλίσει με ελάχιστα χρήματα έναν χώρο αυτού του βεληνεκούς (χωρίς να τον κατηγορώ βέβαια, δυστυχώς ή ευτυχώς αυτοί είναι οι κανόνες του παιχνιδιού...). Τα 2.000.000 του Gucci σε βάθος πενταετίας θα ήταν η σωτηρία για την αναστήλωση του μνημείου; Ας μην κοροϊδευόμαστε. Δεν είναι ρομαντισμός, είναι ένα πολύ όμορφο μήνυμα: "δεν είναι όλα ανταλλάξιμα με χρήματα".

Αντιλαμβάνομαι ότι ζούμε σε μία εποχή με τεράστια κρίση πολλαπλών επιπέδων (αξιών, οικονομικών κτλ) και ότι γενικά δεν έχουμε μάθει να δείχνουμε το σεβασμό σας σε κανέναν και τίποτα. Στο μυαλό κάποιων μπορούν τα παραπάνω επιχειρήματα να μοιάζουν από θολοκουλτούρα μέχρι κι εγώ δεν ξέρω τι, σε μία εποχή που για την Ελλάδα τα χρήματα δεν περισσεύουν από πουθενά. Όμως σκεφθείτε το κι έτσι: όλοι αυτοί οι επώνυμοι που μας έταξε ο Gucci ότι θα μας φέρει, βρίσκονται κάθε καλοκαίρι στα νησιά μας. Η διαφήμιση επιτυγχάνεται ούτως ή άλλως. Αξίζει να θυσιάσουμε την αίγλη ενός τέτοιου χώρου για μία εκδήλωση που δεν του ταιριάζει; +Κωνσταντίνα Πορφυρού

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου 2017

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ ~ οι άνθρωποι είναι ταξίδια μαγικά

 you've got to take this moment στο +yannidakis
Έφυγε το 2016, και δε κρύβω τον ενθουσιασμό μου γι' αυτό. Πλέον νιώθω πιο έντονα ότι θέλουμε να απαλλαγούμε από αυτό σα να ήταν ένα παλιό ρούχο, που το φορέσαμε τόσες πολλές φορές που πλέον το έχουμε βαρεθεί και θέλουμε να το πετάξουμε. Συμφωνώ πως το 2016 δεν ήταν συμπαθητική χρονιά. Πήρε περισσότερα και έδωσε λιγότερα.

Ποιος άνθρωπος δεν αναζητά λίγο καλοκαίρι μέσα στο χειμώνα; Να νιώσει την ανεμελιά ενός ταξιδιού μέσα στην καθημερινότητά της πόλης. Καθόμουν στον καναπέ ενός σαλονιού πρόσφατα. Στρέφοντας το βλέμμα στο παράθυρο του σαλονιού, από τη διάφανη κουρτίνα, διέκρινα τσιμεντένια, άχρωμα σπίτια. Το μυαλό μου γύριζε στο καλοκαίρι. Στην αλλαγμένη και πιο αισιόδοξη διάθεσή μου. Στον αθεράπευτα ρομαντικό μου εαυτό που τόσο με αγαπώ που είμαι έτσι αδιόρθωτη. Στα μέρη που πήγα και σε ταξίδια που φανταζόμουν πως θα κάνω. Στους ανθρώπους που θα συναντούσα το καλοκαίρι αλλά τελικά δεν ήταν εφικτό για επαγγελματικούς λόγους.

Το μυαλό μου γυρνά στις θαλασσινές μυρωδιές και στους κόκκους άμμου που κόλλαγαν στα πόδια μου. Και τώρα ο χειμώνας τελειώνει και παίρνουμε ανάσα για τον καυτό ελλαδικό ήλιο. Παίρνουμε ανάσα για το λιγότερο προβληματικό 2017 και για το φως της χαράς που έχουμε ανάγκη τόσο να εισπράξουμε.

Η ζωή δε σταματά σε ένα γεγονός όμως νοσταλγούμε τις όμορφες και διαφορετικές στιγμές στη ζωή μας... +Nastazia A 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

εικονικοί προβληματισμοί @NASA και στο πως άλλαξε για πάντα η εικόνα της Γης

μια εικόνα ισούται με χίλιες λέξεις. Πόσες απ' αυτές φτιάχνουν έναν προβληματισμό;
Αυτή τη φωτογραφία είναι κάπως... ιστορική, καθώς με αυτή η NASA ήταν η πρώτη που επιβεβαίωσε πως το λιώσιμο των πάγων είναι πλέον μη αναστρέψιμο, "φυσιολογικό" ως προς την εικόνα της Γης αλλά και διαχειρίσιμο. +Yanni Spiridakis 
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Κυριακή 19 Φεβρουαρίου 2017

ΣΠΙΘΕΣ ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑΣ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ ~ δημήτρης μυταράς: οι αναμνήσεις μου, ένα προσωπικό αντίο

σε μία κοινωνία κατήφειας & παρακμής, βρίσκουμε τα εφόδια να αισιοδοξούμε

Καλησπέρα στους φίλους του +yannidakis! 
Όπως κάθε μήνα έτσι και αυτόν, σκεφτόμουν και ανέλυα στο μυαλό μου πιθανά θέματα με τα οποία θα ήθελα να ασχοληθώ. Πρόκειται για θέματα που φέρουν ένα δικό μου προσωπικό κομμάτι ή ανησυχία- είτε προσωπική άποψη, είτε μεταφορά φάσεων τωρινών ή παρελθοντικών, είτε απλά θεμάτων που μου κεντρίζουν το ενδιαφέρον και οξύνουν την περιέργειά μου ώστε να τα ψάξω λίγο παραπάνω συγκριτικά με μία θεωρητική , κρυμμένη στις σκέψεις μου επεξεργασία. Έχοντας αποφασίσει λοιπόν ένα θέμα για τον Φεβρουάριο, γίνεται γνωστή τρεις μέρες πριν η είδηση σχετικά με το θάνατο ενός τεράστιου καλλιτέχνη και υπέροχου ανθρώπου, Δημήτρη Μυταρά. Αναγνωρίζοντας το εικαστικό του έργο αλλά και την-φυσικά χωρίς να το γνωρίζει ο ίδιος- συνεισφορά του στην δική μου προσωπική ματιά και εικαστική μου βάση, οφείλω να αφιερώσω τις Σπίθες Αισιοδοξίας αυτού του μήνα στον ζωγράφο, δάσκαλο, δημιουργό, Δημήτρη Μυταρά
Ευρέως γνωστός καλλιτέχνης του 20ου αιώνα και ιδιαίτερα στην γενέτειρά μου, την Χαλκίδα, τόπος άλλωστε καταγωγής του. Γεννιέται το 1934 στην πόλη του Ευρίπου, ενώ την  περίοδο 1953-1957σπουδάζει ζωγραφική στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών, φοιτώντας δίπλα στονΓιάννης Μόραλης και Σπύρος Παπαλουκάς. Οι σπουδές του συνεχίζουν στο Παρίσι: σκηνογραφία στην Ecole Superieure des Arts Decoratif και εσωτερική διακόσμηση στην Metiers dArt (1960-1964) με υποτροφία του ΙΚΥ.

Η πρώτη του ατομική έκθεση γίνεται στην Αθήνα το 1961. Η πρώιμη φάση της ζωγραφικής του στα χρόνια της δικτατορίας, διακρίνεται από το πολιτικό της περιεχόμενο, τον κριτικό ρεαλισμό με την χρήση φωτογραφικών ντοκουμέντων και την περιορισμένη χρωματικότητα. Στη συνέχεια όμως, κυριαρχούν τα εξπρεσιονιστικά στοιχεία και το έντονο χρώμα. Τα θέματά του είναι κυρίως ανθρωποκεντρικά και προσωπογραφικά. Η αφαιρετική διάθεση, η ελευθερία της γραμμής και οι χρωματικές εντάσεις συνυπάρχουν με την οξύτητα της παρατήρησης.
Πάρις
Γυναίκα και Σκύλος, 1994, Λάδι σε καμβά
Ως σκηνογράφος και ενδυματολόγος επιμελήθηκε δεκάδες θεατρικές παραστάσεις, συνεργαζόμενες με σημαντικά ελληνικά θέατρα (Εθνικό θέατρο, ΚΘΒΕ, Θέατρο Τέχνης, κ.ά.). έχει διακοσμήσει με τοιχογραφίες πολλά δημόσια και ιδιωτικά κτίρια, ενώ το συγγραφικό του έργο περιλαμβάνει θεωρητικά κείμενα και μελέτες για την τέχνη που έχουν εκδοθεί σε βιβλία, άρθρα στον Τύπο, καθώς και ποίηση. Ασχολήθηκε και με την εικονογράφηση, αφού είχε ντύσει και πολλά εξώφυλλα της ελληνικής δισκογραφίας.
1961(Πηγή:LIFO.gr)

1972(Πηγή:LIFO.gr)

1979 (Πηγή:LIFO.gr)

1988 (Πηγή:LIFO.gr)
Μεγάλο και το διδακτικό του έργο. Το 1969 ξεκίνησε να διδάσκει στην ΑΣΚΤ, όπου εξελέγη καθηγητής το 1977, ενώ διετέλεσε πρύτανης από το 1982-1985. Επίσης νωρίτερα, δίδαξε εσωτερική διακόσμηση στο Αθηναϊκό Τεχνολογικό Ινστιτούτο (1964-1972). 

Η σχέση του με "την πόλη του"-και φυσικά την "δική μου πόλη"- την Χαλκίδα, μένει άρρηκτη κατά τη διάρκεια της πορείας του. Το 1978, με την αρωγή του Δήμου Χαλκιδέων, ιδρύει το Εργαστήρι Τέχνης Χαλκίδας, μαζί με τη σύζυγό του, και αναπτύσσει μεγάλο διδακτικό και πολιτιστικό έργο. Κάπως έτσι ξεκίνησε και η "προσωπική" μου σχέση μαζί του, με το έργο του αλλά και η δική μου, πρώτη επαφή με την τέχνη. Η πρώτη μου γνωριμία λοιπόν με τον μαγικό αυτόν καλλιτεχνικό κόσμο έγινε περίπου στην ηλικία των 6 ετών, στο εργαστήρι του Δημήτρη Μυταρά. Εάν κάποιος δεν έχει περάσει από εκεί, είτε σαν παιδί, είτε σαν ενήλικας, δεν μπορεί να κατανοήσει την σπουδαιότητά του. Με τον καθοριστικό ρόλο που έπαιξε στην δική μου γνωριμία με την τέχνη αλλά και τη διαμόρφωση της προσωπικότητάς μου, αποδεικνύεται η σημαντικότητα της εμπειρία μου στο Εργαστήρι, αλλά και το πόσο ανεξίτηλες παραμένουν οι αναμνήσεις μου από τη φοίτησή μου εκεί. Ένα χώρος γεμάτος ζωή. Εκατοντάδες παιδιά, νέοι, ενήλικοι, άνθρωποι από όλες τις ηλικίες περιφέρονται, γελούν, συζητούν, απασχολούνται, μαθαίνουν την τέχνη, τους ανθρώπους. Δεν ζωγραφίζουν απλά, επικοινωνούν τον εαυτό τους ουσιαστικά και όχι τυποποιημένα.

Όσον αφορά τα μαθήματα; Η αφορμή να αφουγκραστώ βασικές γνώσεις της ζωγραφικής αλλά και να υιοθετήσω στοιχεία που χαρακτηρίζουν το έργο του Μυταρά, και επηρεασμένη από αυτό, να διαμορφώσουν τελικά σε ένα βαθμό εμένα. 

Όσον αφορά τη ζωγραφική; Από τη δική μου πάντα οπτική γωνία και εμπειρία, έμφαση στα χρώματα και τις προσωπογραφίες. Ανάλυση όχι μόνο του φάσματος των χρωμάτων, αλλά και της δομής του προσώπου, με στόχο τη διερεύνηση της προσωπικής σχεδιαστικής προσέγγισης. 

Όσον αφορά το βίωμα; Ζωντάνια, διαδραστικότητα, εμβάθυνση, όξυνση της περιέργειας, πρωτοτυπία, αποδοχή του διαφορετικού, διέξοδος, εκτόνωση, έκφραση, ελευθερία. 

Το άκουσμα του θανάτου του ήταν η αφύπνιση για να επαναφέρω στη μνήμη μου το έργο του που προσέφερε σε εμένα, όπως φαντάζομαι και σε χιλιάδες μαθητές και θαυμαστές του έργου του. Το καλύτερο κλείσιμο του σημερινού αφιερώματος δε θα μπορούσε παρά να το κάνει ο ίδιος με τα λεγόμενά του…:
"Η Χαλκίδα είναι η πατρίδα μου, ένα μέρος που δεν μπορώ να αποχωριστώ. Είναι μια θάλασσα την ποία αγαπώ... Είναι σαν το σπίτι μου.
Έχω γράψει ποιήματα, έχω ζωγραφίσει πίνακες που δηλώνουν την καταγωγή μου. Αισθάνομαι ασφαλής εδώ. Ο σύγχρονος τρόπος ζωής σπρώχνει προς τα άκρα. Η Χαλκίδα είναι μια άκρη και εγώ θέλω να έρθω να μείνω εδώ μόνιμα κάποτε..."

Καλό ταξίδι! +Elina Ioannou 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΣ ΠΑΝΤΑ ΤΗΝ ΘΕΤΙΚΗ ΠΛΕΥΡΑ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

ΠΡΟΩΘΗΣΕΙΣ ~ μεταναστευτικό ανεξέλεγκτη ασύμμετρη απειλή της ανθρωπότητας

κείμενα προβληματισμού, από τα πιο εκλεκτά ιστολόγια της Ελλάδας

απόΘΑΝΟΣ ΕΥΗ koukfamily

Γράφει ο Ιωάννης Ασλανίδης

Το μέγεθος του Μεταναστευτικού Προβλήματος, σε μια εποχή που η τεχνολογία τόσο πολύ έχει προοδεύσει, το κέρδος έγινε αυτοσκοπός και δεν συνδέεται με την ηθική και τις ανθρώπινες αξίες, μοιάζει με την προ του Β΄ Παγκόσμιου πολέμου Ναζιστικής εποχής, που η Κοινωνία των Εθνών αδυνατούσε πλέον να χαλιναγωγήσει την έξαρση της Παγκόσμιας εξουσίας κάποιων Ηγετών, οι οποίοι δεν δίστασαν προ των συμφερόντων των να αιματοκυλήσουν την Ανθρωπότητα

- Σήμερα! Διερωτάται ο Σκεπτόμενος πολίτης, τα εγκλήματα που γίνονται με το μεταναστευτικό, η διατήρηση των εστιών πολέμου όπου σκοτώνονται και εξανδραποδίζονται χιλιάδες αθώοι και εγκαταλείπουν τις εστίες των, δεν μπορούν να τα σταματήσουν οι Μεγάλες δυνάμεις; Δυστυχώς δεν μπορούν, για ένα και μοναδικό λόγο˙ χρόνια τώρα η εξουσία των Κρατών από τους φυσικούς Ηγέτες, αφού μειώθηκε η αξία και η δύναμη αυτή μεταφέρθηκε στο Κεφάλαιο, το οποίο εξουσιάζει πλέον των πάντων, προωθεί την παγκοσμιοποίηση και δεν διστάζει να χρησιμοποιεί θεμιτά και αθέμιτα μέσα, αδιαφορώντας για την δυστυχία χιλιάδων ανθρώπων, φθάνει να πετύχει τον κύριο Σκοπό του που είναι το κέρδος.

Η έννοια του ΗΓΕΤΗ, όπως μας την παρουσιάζει η αρχαία ελληνική φιλοσοφία, δεν υπάρχει πλέον, έχει πεθάνει. Διότι! οι Ηγέτες των Κρατών, με καλή πρόθεση, δεν τους κατηγορώ, έκαμαν το λάθος να πιστέψουν ότι η ευτυχία των Ανθρώπων εξαρτάται από την οικονομική και μόνο ευμάρεια, χωρίς τις ανθρώπινες αρχές και αξίες και μακράν των θεϊκών καλεσμάτων.

- Τα δημοσιευθέντα αδιάσειστα στοιχεία στο εξαίρετο από πάσης πλευράς περιοδικό «ΕΘΝΙΚΕΣ ΕΠΑΛΞΕΙΣ» ΟΚΤΩΒ-ΔΕΚ. 2016, όργανο του ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΕΠΙΤ. ΕΘ. ΑΜΥΝΗΣ, μαρτυρούν το τεράστιο και αξεπέραστο πρόβλημα του μεταναστευτικού, τα επακόλουθα προβλήματα και τα αίτια αυτών, που κανείς πλέον δεν ελέγχει. Προσπάθειες υπάρχουν, αποτέλεσμα δεν υπάρχει. Συγκεκριμένα μας πληροφορεί λοιπόν το δημοσίευμα, λίαν περιληπτικά:
Η «Conflict Armament Research» (CAR), μία ομάδα της Ε.Ε., υπεύθυνη για τον εντοπισμό πυρομαχικών, που βρέθηκαν σε μάχες στις περιοχές των πολεμικών εστιών, αποκάλυψε ότι, οι μαχητές του Ισλαμικού Κράτους στη Συρία, στο Ιράκ και στην Λιβύη, κατείχαν όπλα και πυρομαχικά προερχόμενα από κάποιες Βαλκανικές χώρες.
Σύμφωνα με Ρωσικά ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης, καταδεικνύεται ότι, Βουλγαρική εταιρεία παρέδιδε πυραύλους “Gzad” στους Αντάρτες της Συρίας. Επίσης! η τηλεόραση του Λιβάνου (Al Mayadeen), παρουσίασε αποθήκες της Συριακής Ομάδος Αλ Νούσρα στο Χαλέπι, στις οποίες υπήρχαν αποθηκευμένα όπλα και πυρομαχικά προερχόμενα από την Βουλγαρία.
Έρευνες που δημοσιεύθηκαν σε διεθνή μέσα ενημέρωσης, το περασμένο καλοκαίρι μαρτυρούν ότι, από την κλιμάκωση της Συριακής σύγκρουσης το 2012, οκτώ (8) Βαλκανικές χώρες, ήτοι η Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Βουλγαρία, Κροατία, Τσεχία, Μαυροβούνιο, Ρουμανία, Σερβία και Σλοβακία, έχουν εγκρίνει αποστολή όπλων και πυρομαχικών, αξίας τουλάχιστον 1,2 δισεκατομμυρίων ευρώ. Το ποσόν μπορεί να είναι πολύ μεγαλύτερο καθόσον, δεν είναι διαθέσιμες οι άδειες εξαγωγές των Κρατών για τα έτη 2015 και 2016. Το πολεμικό υλικό αυτό, εστάλη στην Σαουδική Αραβία, την Ιορδανία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (ΗΑΕ) και την Τουρκία. Τα παραπάνω όπλα και πυρομαχικά, φέρονται να χρησιμοποιούνται από τις Δυνάμεις του Ελεύθερου λεγόμενου Συριακού Στρατού και από Ισλαμικές οργανώσεις όπως η Ανσάρ αλ-Σαμ, η Αλ Κάιντα, η Τζαμπχατ αλ-Νούρσα, Σουνίτες της Υεμένης και το Ισλαμικό Κράτος (ISIS).
Άρα! εδώ έχουμε ένα εμπόριο όπλων, αντίθετο με τις αποφάσεις του Ο.Η.Ε., το Διεθνές Δίκαιο και το Δίκαιο της Ε.Ε. και παρά το ψήφισμα του Συμβουλίου Ασφαλείας (2253/2015), περί μέτρων ασφαλείας και ενισχυμένης επαγρύπνησης, για μη διοχέτευση όπλων και πυρομαχικών προς εγκληματικές ομάδες.

Βέβαια, οι Ηγέτες των πωλητριών χωρών, ισχυρίζονται ότι ακολουθούνται οι διαδικασίες που καθορίζονται από το διεθνές δίκαιο, ότι δηλ. οι χώρες που προμηθεύονται τα όπλα, δεν είναι σε καμία διεθνή μαύρη λίστα και δεν είναι αυτοί υπεύθυνοι εάν τα όπλα έχουν εκτραπεί από τον προορισμό τους. Δυστυχώς! από τις δηλώσεις αυτές προκύπτει, του λόγου το αληθές, ότι! το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι το κέρδος δια της εισροής συναλλάγματος. Αυτό σημαίνει ή οι ηγέτες αυτοί δεν μπορούν ν’ αντιδράσουν ή στην ουσία η εξουσία μεταφέρθηκε στο Κεφάλαιο, εκείνο! ενεργεί χωρίς ανθρώπινες αρχές και αξίες, με μοναδικό σκοπό και στόχο το Κέρδος.

Επομένως, το πρόβλημα αυτό, εάν δεν γίνει κάτι στο επίπεδο O.H.E., E.E., ΟΑΣΑ και μεγάλες Δυνάμεις Αμερική, Ρωσία, Κίνα, το μεταναστευτικό θα συνεχίζει να μεγαλώνει, με τα μύρια προβλήματα, ως ατέρμων κοχλίας και από τις τραγικές και ανεξέλεγκτες συνέπειές του, δεν θα γλιτώσουν, ούτε αυτοί που σήμερα διαμαρτύρονται, αλλά ταυτόχρονα τροφοδοτούν την διαιώνιση του μεταναστευτικού προβλήματος, χωρίς συναίσθηση της ευθύνης των.

Άρα για εμάς τους Έλληνες, δεν υπάρχει ρόλος για την επίλυση του Μεταναστευτικού, το μόνο που απαιτείται είναι, σωστή οργάνωση για την διαχείριση του προβλήματος, με όσο το δυνατόν λιγότερες συνέπειες.

Σήμερα όμως σ’ αυτήν την δύσκολη για την χώρα μας εποχή από πάσης πλευράς, που τόσο βασανιστικά μας πιέζουν τα οικονομικά και τα εθνικά, λόγω κακών γειτόνων, προβλήματα, είναι αδήριτη ανάγκη ν’ αλλάξει, η καταστροφική πολιτική νοοτροπία που επικρατεί στη χώρα μας. Δηλαδή η εκάστοτε αντιπολίτευση να έχει ως βασικό στόχο πώς θ’ αποτύχει η Κυβέρνηση, για να ανέλθει αυτή στην εξουσία, με λόγια εξευτελιστικά του ενός αρχηγού Κόμματος προς τον άλλον και χωρίς κανένα σημείο επαφής.

Είναι πλέον βασική ανάγκη διαιωνήσεως της Ελλάδος και επιβιώσεως του Ελληνικού λαού, να έλθει στο σκηνικό εξουσίας η πολιτική εκείνη δύναμη, που:
θα λέει την αλήθεια στον Ελληνικό Λαό
θα διοικεί δια του Παραδείγματος
θα ενώσει τους Έλληνες στα Εθνικά Θέματα που τους ενώνουν, έξω από τα Κόμματα που τους χωρίζουν
θα τσακίσει την λεγόμενη πολιτική ορθότητα και τους λογοκριτικούς μηχανισμούς, που νομιμοποίησαν και νομοθέτησαν οι μιντιακοί και κομματικοί δούλοι κάποιων αφεντικών.
θα επιμένει με πράξεις ουσίας στην αμυντική θωράκιση της χώρας.
θα σέβεται την θρησκευτική παράδοση του λαού μας, θα εκτιμά τον ρόλο της Ελληνικής Εκκλησίας και δεν θα κλείνει τα μάτια στα σημερινά της προβλήματα.
θα περιφρουρήσει τον θεσμό της Οικογένειας και την δημογραφική μας επιβίωση, από την διαλυτική θεωρία της «εξατομίκευσης».
θα υπερασπίσει την πατρίδα μας χωρίς συμπλέγματα ενοχής, χωρίς να ντρέπεται για την ιστορική μοναδικότητά της και χωρίς φαντασιοπληξίες για το τριτοκοσμικό παρόν της.
Τέλος, θα εμπνεύσει την Ελληνική Κοινωνία με αρχές και αξίες που αρμόζουν σε Ανθρώπους και όχι σε καταναλωτικές Μονάδες, διαποτίζοντας με αυτές την λειτουργία του Κράτους και την εκπαίδευση των νέων γενεών.
«Αρίστη Δημοκρατία είναι εκείνη στην οποία όλοι φοβούνται το Νόμο, όπως τον Τύραννο» (ΒΙΑΣ)
 Διαβάστε περισσότερα.. »

σχόλιο της εβδομάδας για τον υπερβολικά έλληνα #Giannis του αποψινού #NBAAllStar

Η ΕΙΔΗΣΗ
Ο Γιάννης Αντετοκούνμπο βρίσκεται μπροστά σ΄την μεγαλύτερη μέχρι σήμερα πρόκληση της καριέρας του, την συμμετοχή στο 66ο All Star Game του NBA. Ωστόσο για τον ίδιο ακόμα μεγαλύτερη πρόκληση είναι η Εθνική Ομάδα και μπροστά στην σύγκριση ενός τίτλου με τους Μιλγουόκι Μπακς στο NBA, μιας προσωπικής διάκρισης MVP στο All Star Game ή ενός μεταλλίου με την Ελλάδα, η απάντηση είναι αποστομωτική.
«Θα επέλεγα μετάλλιο με την Εθνική, γιατί αυτό θα ήταν κάτι που θα έμενε σε όλη την Ελλάδα», ήταν τα λόγια του «Greek Freak»
ΤΟ HASHTAG
#GreekFreak
#NBAAllStar 
#nba
#Giannis
#antetokoumbo 
ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ
Είναι ακόμα μικρός, οπότε καλό είναι να μην λέμε πολύ μεγάλα λόγια, όμως συνεχίζει σε κάθε ευκαιρία να διαφημίζει την Ελλάδα, να υπερασπίζεται την Ελλάδα, να πρεσβεύει την Ελλάδα, με τρόπο που ελάχιστοι άλλοι συμπατριώτες του θα μπορούσαν να κάνουν. Μπορεί να μεγάλωσε εδώ, όμως είναι προφανές πως αν ήθελε να ρίξει "μαύρη πέτρα" κανείς δεν θα του έλεγε τίποτα. Δεν είναι ότι έχει να περιμένει κάτι απ' αυτή τη χώρα τώρα ή στο μέλλον.
Ο πρώτος έλληνας του all star game στο ΝΒΑ, αξίζει λοιπόν όλα όσα ακούγονται για αυτόν εντός ή εκτός των τειχών.
+Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ #HASHTAG ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

 Διαβάστε περισσότερα.. »

Σάββατο 18 Φεβρουαρίου 2017

ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ ~ αρχές της ρομποτικής

παρουσίαση νέων τεχνολογιών & η χρηστικότητα & συμβολή τους στην καθημερινότητα

*Το ρομπότ δεν μπορεί να τραυματίσει τον άνθρωπο, ή να επιτρέψει, μέσω αμέλειας, τον τραυματισμό του ανθρώπου.
*Το ρομπότ πρέπει να υπακούει στις εντολές που του δίνει ο άνθρωπος εκτός και αν αυτές οι εντολές έρχονται σε αντιπαράθεση με τον πρώτο νόμο.
*Το ρομπότ πρέπει να προστατεύει τον εαυτό του αρκεί να μην παραβαίνει την πρώτη ή την δεύτερη εντολή.


Σε πολλούς, αυτοί οι τρεις νόμοι, μπορεί να φαίνονται γνώριμοι. Είναι οι 3 Νόμοι της Ρομποτικής τους οποίους καθιέρωσε ο συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας Isaac Asimov το 1942! Οι Νόμοι αυτοί αποτελούν κομμάτι κάθε ρομποτικής μηχανής και δεν μπορούν να παρακαμφθούν ή διαγραφούν.

Πλέον, είμαστε στο 2017 και πολλά έχουν αλλάξει από τότε. Το κυριότερο είναι ότι η ρομποτική πλέον δεν είναι σενάριο επιστημονικής φαντασίας, αλλά, πραγματικότητα! Και επειδή, όπως έχουμε κουβεντιάσει πολλές φορές από αυτή την ενότητα, η ρομποτική έχει ηθικές και κοινωνικές προεκτάσεις, είναι πολύ σημαντικό να προσδιορίσουμε κανόνες που την διέπουν. Και είναι εξίσου σημαντικό να το κάνουμε τώρα που είμαστε ακόμα στην αρχή.


Αυτό ήταν και ένα από τα ζητούμενα του συνεδρίου Beneficial AI 2017 που πραγματοποιήθηκε στο Πουέρτο Ρίκο στις αρχές του έτους. Το Ινστιτούτο Future of Life, διοργάνωσε στα πλαίσια του συνεδρίου Beneficial AI 2017, ένα εργαστήρι 2,5 ημερών όπου διακεκριμένοι επιστήμονες από όλο τον κόσμο και όλα τα κομμάτια της Τεχνητής Νοημοσύνης κατέληξαν σε 23 Αρχές τις οποίες όλοι πρέπει να τηρούν όταν ασχολούνται με την ανάπτυξη Τεχνητής Νοημοσύνης και Ρομποτικής.


Έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να δούμε επιγραμματικά αυτές τις Αρχές, ανά κατηγορία:

Έρευνα:
  1. Ο στόχος της έρευνας είναι να δημιουργήσει Τεχνητή Νοημοσύνη (ΑΙ Artificial Intelligence) που ωφελεί την ανθρωπότητα.
  2. Η χρηματοδότηση στην έρευνα ΑΙ πρέπει να καλύπτει και έρευνα γύρω από την ηθική, την νομοθεσία, τις κοινωνικές επιστήμες, κλπ.
  3. Πρέπει να υπάρχει υγιής σχέση ανάμεσα στους επιστήμονες και τους νομοθέτες.
  4. Πρέπει να υπάρχει διαφάνεια και εμπιστοσύνη στην επιστημονική κοινότητα.
  5. Πρέπει πάση θυσία να αποφεύγονται πρόχειρες λύσεις και μπαλώματα. Όλοι οι κανόνες ασφαλείας πρέπει να τηρούνται κατά γράμμα.
Ηθική και Αξίες:
  1. Όλα τα συστήματα ΑΙ πρέπει να λειτουργούν με ασφάλεια για όσο χρονικό διάστημα βρίσκονται σε λειτουργία και αυτή η ασφαλής λειτουργία θα πρέπει να μπορεί να επικυρωθεί οποιαδήποτε στιγμή.
  2. Σε περίπτωση βλάβης ή τραυματισμού, θα πρέπει να μπορούμε να καταλάβουμε τι έφταιξε.
  3. Δικαστικές ή νομοθετικές αποφάσεις που λαμβάνονται από ΑΙ πρέπει να καταγράφονται και να επεξηγούνται με πλήρη λεπτομέρεια.
  4. Οι σχεδιαστές και προγραμματιστές ΑΙ είναι υπεύθυνοι για την χρήση αλλά και την κατάχρηση του προϊόντος τους.
  5. Οι μηχανές ΑΙ πρέπει να έχουν την ίδια αντίληψη ηθικής και ευθύνης με τους ανθρώπους.
  6. Συστήματα ΑΙ πρέπει να σχεδιάζονται με γνώμονα τις ανθρώπινες αξίες ηθικής, ελευθερίας, κλπ.
  7. Οι άνθρωποι θα πρέπει να μπορούν να προσπελάσουν και να διαχειριστούν τα προσωπικά δεδομένα που χειρίζονται οι εφαρμογές ΑΙ.
  8. Τα προσωπικά δεδομένα που συλλέγονται από τις μηχανές πρέπει να προστατεύονται επαρκώς.
  9. Οι εφαρμογές ΑΙ πρέπει να σχεδιάζονται με σκοπό να επωφεληθούν όσο πιο πολλοί άνθρωπο.
  10. Τα οικονομικά οφέλη από την χρήση ΑΙ θα πρέπει να μοιράζονται με όλη την ανθρωπότητα.
  11. Ο άνθρωπος θα πρέπει να μπορεί να ελέγχει και να αποφασίζει τι καθήκοντα μπορεί να δώσει στην ΑΙ.
  12. Ο άνθρωπος δεν θα πρέπει να υποδουλώνει τις μηχανές αλλά να εκτιμά τις δυνατότητες και την προσφορά τους.
  13. Θα πρέπει να αποφευχθεί η χρήση της ΑΙ στην βιομηχανία όπλων και πολέμου.
Μακροχρόνιες Αρχές:
  1. Δεν θα πρέπει να κάνουμε εικασίες σχετικά με το πόσο μακριά μπορούμε να φτάσουμε την τεχνολογία της ΑΙ.
  2. Η τεχνολογία αυτή μπορεί να επιφέρει θεμελιώδες αλλαγές στην ανθρωπότητα και τον πλανήτη για αυτό και πρέπει να σχεδιαστεί προσεκτικά.
  3. Καλή διαχείριση ρίσκου είναι επιτακτική.
  4. Μηχανισμοί ελέγχου θα πρέπει να σχεδιάζονται και να υλοποιούνται σε κάθε ΑΙ εφαρμογή.
  5. Ενδεχόμενη έρευνα γύρω από την υπέρ-νοημοσύνη θα πρέπει να γίνει μόνο με γνώμονα το κοινό καλό όλης της ανθρωπότητας.
Η λίστα αυτή δεν είναι η τελική, ούτε και ολοκληρωμένη, αλλά, δίνει μια πολύ καλή ιδέα του πόσο έχει αλλάξει η αντίληψη των επιστημόνων τα τελευταία χρόνια. Είναι τρανή απόδειξη ότι η ΑΙ και τα ρομπότ έχουν αρχίσει και μπαίνουν για τα καλά στην ζωή μας σε σημείο μάλιστα που η επιστημονική κοινότητα αντιλαμβάνεται ότι πρέπει να αναλάβει δράση και να σχεδιάσει το ηθικό και νομοθετικό πλαίσιο υπό το οποίο οι μηχανές αυτές θα δουλεύουν.

Αν ο Isaac Asimov ζούσε, θα είχε εκπλαγεί με την πρόοδο που έχουμε κάνει σαν ανθρώπινο είδος. Και θα συνειδητοποιούσε ότι αν ο άνθρωπος ονειρευτεί ή φανταστεί κάτι, είναι θέμα χρόνου μέχρι να το υλοποιήσει! +Vassilis Anastasiadis

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »