Καληνωρίσματα από το +yannidakis
Με (σχετική) έκπληξη μάθαμε πριν μερικές ημέρες πως η Χαμάς αρνήθηκε την παράταση της εκεχειρίας στην Γάζα.
Από την πλευρά τους οι Παλαιστίνιοι έχουν δίκιο να ζητούν την άρση του αποκλεισμού των συνόρων τους από τη θάλασσα και νότια στην ξηρά, όμως όσο παιδιά σκοτώνονται, πρέπει να αναρωτηθούμε αν υπάρχει νόημα σε όλο αυτό.
Από την πλευρά τους οι ισραηλινοί είναι έτοιμοι να συνεχίσουν επ’ αόριστο τις επιθέσεις, αφού τόσο σε χρήμα, όσο σε πολεμοφόδια και ανθρώπινο δυναμικό είναι επαρκέστατοι. Πάραυτα συμμετέχουν ενεργά στις διαπραγματεύσεις που κατά κύριο λόγο λαμβάνουν χώρα στην Αίγυπτο. Εκεί, η Παλαιστίνη έχει πολιτική εκπροσώπηση η οποία όμως χειραγωγείται ξεκάθαρα από την Χαμάς η οποία φέρεται να προτιμά τον πόλεμο!
Ποια είναι όμως η Χαμάς; Πρόκειται για μια εθνικιστική παραστρατιωτική οργάνωση με βασικό στόχο την αντίσταση
με καθαρά εθνικιστική ιδεολογία η οποία στις τελευταίες εκλογές κέρδισε την πλειοψηφία του λαού της Παλαιστίνης και πλέον αποτελεί νόμιμο εκπρόσωπο του λαού. Άρα μήπως θα ήταν καλύτερο να αναρωτηθούμε ποιος είναι ο μέσος παλαιστίνιος πολίτης που ψήφισε την Χαμάς και που συνεχίζει να την στηρίζει εν καιρώ πολέμου; Γιατί ναι, τα παιδιά είναι άμοιρα ευθυνών και τα απόλυτα θύματα, όμως όταν οι πατεράδες τους υποστηρίζουν τον πόλεμο που διεξάγεται κυριολεκτικά μέσα στα σπίτια τους, τότε κατά πόσο υπεύθυνη είναι η Χαμάς για την κατάσταση που επικρατεί; Το πάω λίγο πιο πέρα λέγοντας πως δεδομένου πως ναι, είναι μία παραστρατιωτική και ίσως τρομοκρατική οργάνωση, κατά πόσο υπεύθυνο είναι το Ισραήλ για ότι συμβαίνει το οποίο βρίσκει και (τα) κάνει;
Μην με παρεξηγήσετε. Γνωρίζετε καλά από τα κείμενα του yannidakis τον τελευταίο μήνα, πως κάθε άλλο παρά υπέρ του Ισραήλ είμαι, όμως δεν καταλαβαίνω γιατί η Παλαιστίνη πρέπει να προκαλεί πολεμικά την δεύτερη παγκοσμίως (νομίζω) μεγαλύτερη στρατιωτική δύναμη. Θα μπορούσε κάλλιστα στην θέση της Χαμάς να βρισκόταν μία πολιτική δύναμη που θα επιζητούσε την διπλωματική και πολιτική διαπραγμάτευση, ειδικά από πέρσι όπου η Παλαιστίνη έγινε επίσημο μέλος των Ηνωμένων Εθνών και η φωνή της γίνεται επίσημα γνωστή. Ποιος φταίει λοιπόν που η μόνη λύση προτιμάται να είναι η… ρουκέτα; Φταίει ο ενήλικος λαός της Παλαιστίνης που ψήφισε άρχοντες που ξέρουν να χρησιμοποιούν μόνο τα όπλα.
Απόψε ολοκληρώνεται άλλη μία τριήμερη εκεχειρία μεταξύ των δύο πλευρών και έχει ενδιαφέρον αν δούμε πως θα
πορευτούν οι δύο πλευρές στη συνέχεια. Οι προηγούμενες πάντως ας μην ξεχνάμε πως έληγαν πριν το χρονόμετρο δείξει το μηδέν, αφού άλλοτε ο ένας κι άλλοτε ο άλλος, ξεκινούσαν επιθέσεις λίγες ώρες πριν, με σκοπό να αιφνιδιάσουν τον αντίπαλο και με αποτέλεσμα παιδιά που έβρισκαν την ευκαιρία να κάνουν βόλτα στις παιδικές χαρές, να γίνονται οι τελευταίοι μάρτυρες του ανθρώπινου πολιτισμού. Την επόμενη φορά λοιπόν, που θα στεναχωρηθείτε για τα τεκταινόμενα στην Γάζα, σκεφτείτε ποιοι πραγματικά φταίνε για το μακελειό αυτό.
Οι προβληματισμοί για τη Γάζα θα συνεχιστούν μέσα στον Αύγουστο, αφού όπως ίσως ήδη έχετε παρατηρήσει, οι περισσότερες από τις μηνιαίες μας ενότητες έχουν… πολεμική θεματολογία. Μπορεί τον Αύγουστο να συνηθίζαμε να χαλαρώνουμε την θεματολογία μας, όμως κρατάμε την όρεξη μας για τον Σεπτέμβριο… +Yanni Spiridakis
σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;














