Παρασκευή 19 Μαΐου 2017

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ~ το twin peaks και η προϊστορία των τηλεοπτικών σειρών

Καληνωρίσματα από το +yannidakis


Το Twin Peaks επιστρέφει! Πρεμιέρα στις 21/5...
Tο Twin Peaks αποτέλεσε σταθμό στην τηλεοπτική ιστορία των σίριαλ γιατί είναι το μεταίχμιο της μετάβασης στην αμερικάνικη τηλεόραση από την παντοκρατορία της σαπουνόπερας στο δημοφιλές σήμερα είδος TVseries. Πρόκειται για μία cult, Avant Garde (πρωτοποριακή) σειρά που συγκεντρώνει αρκετά χαρακτηριστικά της soap οpera. Παρά την δημοτικότητά της, ωστόσο, η σειρά προβλήθηκε για μόλις δύο έτη (1990-1991) λόγω της έλλειψης ενδιαφέροντος των θεατών μετά από μια πρόωρη αποκάλυψη που έγινε στην υπόθεση έπειτα από πιέσεις του καναλιού προς τους δημιουργούς να επισπεύσουν την αποκάλυψη. Πάραυτα, το Twin Peaks ήταν υποψήφιο για πολλά βραβεία και η βαθμολογία του στο IMDb  ανέρχεται στο 8.9!
 
 Αφενός λόγω της επιτυχίας της σειράς, αφετέρου λόγω του άδοξου τέλους τους, το 1992 ο David Lynch σκηνοθέτησε την ταινία Twin Peaks: Fire Walk with Me, το οποίο κατατάσσεται στην κατηγορία των horror films. Το 2015 οι δημιουργοί του, Mark Frost και , ανακοίνωσαν την επιστροφή της σειράς. Η πρεμιέρα του 3ου κύκλου θα γίνει στις 21 Μαΐου, 26 χρόνια μετά -κυριολεκτικά και σεναριακά, καθώς η υπόθεση θα μεταφερθεί στο παρόν!


 Όπως προαναφέρθηκε το Twin Peaks βρίσκεται στο μεταίχμιο του τέλους μιας εποχής και της αρχής μιας άλλης όσον αφορά την αμερικανική τηλεόραση. Οι δημοφιλείς σαπουνόπερες παρακμάζουν -αλλά δεν εξαφανίζονται, καθώς παίζονται ως σήμερα- και την πρωτοκαθεδρία παίρνουν οι λεγόμενες TVseries (με αυτοτελή ή μη επεισόδια), με διαφορετική φιλοσοφία από τις σαπουνόπερες.
Όσο ευτελές είδος κι αν θεωρείται η σαπουνόπερα, αποτέλεσε -και αποτελεί, έστω και σε μικρότερη κλίμακα- εμπορική επιτυχία. Αξίζει λοιπόν να διερευνήσουμε το λόγο και, κυρίως, τις κοινωνικές προεκτάσεις αυτής της επιτυχίας…

Γιατί οι σαπουνόπερες κάνουν εμπορική επιτυχία; Προσφέρουν τελικά κάτι; Είναι ευτελές είδος; Ποια η πορεία της σαπουνόπερας στη Χώρα μας;
Το ότι η σαπουνόπερα θεωρείται ευτελές καλλιτεχνικά είδος το καταμαρτυρεί η ίδια η προέλευση του τίτλου της: «Soap» προέκυψε επειδή το κοινό ήταν ως επί το πλείστον γυναίκες, εύλογα λοιπόν, οι διαφημίσεις είχαν σχέση με απορρυπαντικά κ.α. Και το «opera» λόγω του υπερβολικά μελοδραματικού χαρακτήρα της, (ασφαλώς ειρωνικά δοσμένος ο τίτλος).

Οι σαπουνόπερες ξεκίνησαν στις ΗΠΑ (όπως και σχεδόν καθετί εμπορικό καλλιτεχνικά). Σ’ αυτές ο έρωτας είναι σε πρώτο πλάνο, οι καλοί και αγαθοί ήρωες που περνάνε τα πάνδεινα -μέσα στη χλιδή πάντα, καθώς, κάποιος εκ των δύο πρωταγωνιστών θα είναι από εύπορη οικογένεια- μέχρι να καταλήξουν σε happy end και μέσα σ’ αυτό τον βασικό σκελετό παρακολουθούμε ακόμα: δολοπλοκίες πλουσίων, απαγορευμένους έρωτες, ενδοοικογενειακά προβλήματα, κοινωνικά cliché, κ.α. Σενάρια με επαναλαμβανόμενα μοτίβα σε έργα που μπορεί να κρατάνε χρόνια, ή και δεκαετίες ολόκληρες! Αν, ωστόσο, αποτελούνται από τα καθιερωμένα 150 επεισόδια τότε μετονομάζονται σε τηλενουβέλες.

Η αιτία της επιτυχίας τους οφείλεται στην έμφαση που δίδεται στις ανθρώπινες σχέσεις και τα κοινωνικά στερεότυπα. Ακόμα, το κοινό που βλέπει αυτά τα έργα δε θέλει να σκεφτεί ή να κρίνει, ενδιαφέρεται μόνο να περάσει ευχάριστα την ώρα του βλέποντας τον πόνο των ηρώων, τα προβλήματά τους, αλλά και να ταυτιστεί μαζί τους ζώντας μέσα από αυτούς το άπιαστο όνειρο (μεγάλος έρωτας, πλούτη κλπ). Εν ολίγοις, όπως τα παιδιά έχουν τα δικά τους παραμύθια που τα ταξιδεύουν, έτσι, και οι μεγάλοι – και, δη, οι γυναίκες – έχουν τις σαπουνόπερες.


Ας δούμε λίγο τι γίνεται και στη χώρα μας με τις "εισαγόμενες" σαπουνόπερες:


Στην ελληνική τηλεόραση οι ξένες σαπουνόπερες εισήχθησαν γύρω στις αρχές της δεκαετίας του 1990 - όταν, δηλαδή, τα ιδιωτικά κανάλια έκαναν δυναμικά την εμφάνισή τους και εις το όνομα του κέρδους έριξαν το ευτελές αυτό εμπόρευμα στους τηλεθεατές. Τα Ατίθασα νιάτα, η Τόλμη και Γοητεία, η Σάντα Μπάρμπαρα, Δυναστεία, Χτυποκάρδια στο Beverly Hills είναι μερικές από αυτές που προβλήθηκαν και στην Ελλάδα. Για να ακολουθήσουν στην αυγή της νέας χιλιετίας οι μεξικάνικες, αργεντίνικες και όλες αυτές οι λατινογενείς τηλενουβέλες (Μαρία της γειτονιάς, Εσμεράλντα, κ.α.) και να φτάσουμε στη δεύτερη δεκαετία του 21ου αιώνα όπου επικρατούν οι τουρκικές τηλενουβέλες! Παράλληλα, βέβαια, αναπτύχθηκαν και εγχώριες σαπουνόπερες: Λάμψη, Καλημέρα Ζωή, Φιλοδοξίες, Βέρα στο δεξί, Έρωτας, Τα μυστικά της Εδέμ, Μπρούσκο, κ.α.

Αν και ευτελές είδος, πιστεύω ότι λίγο-πολύ, όλους μας έχει καθηλώσει μπροστά στην οθόνη κάποια στιγμή στη ζωή μας μία από αυτές τις σαπουνόπερες... Αυτή η οξύμωρη σύνδεση αληθοφάνειας με υπερβολής που παρουσιάζουν οι σαπουνόπερες έμενα προσωπικά με διασκεδάζει!  Όμως, αν ήταν να προτείνω κάτι από αυτό το είδος θα ήταν μόνο το Twin Peaks αυτή η cult, Avant Garde (πρωτοποριακή) σειρά συνδυάζει μοναδικά υψηλή τέχνη και λαϊκή ψυχαγωγία. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι αναβάθμισε την σαπουνόπερα ως είδος. Ενώ, παράλληλα, χρησιμοποίησε τα εργαλεία της σαπουνόπερας (ίντριγκες, οικογενειακές ιστορίες, έρωτες κλπ.) για να σατιρίσει τόσο την ίδια τη σαπουνόπερα ως είδος, όσο και να ασκήσει κριτική στο κοινό της. +Elena Alefantinou 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Πέμπτη 18 Μαΐου 2017

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΠΕΜΠΤΗΣ ~ πως η υποκρισία του ανθρώπου αποκαλύπτεται... τηλεοπτικά

Καληνωρίσματα από το +yannidakis
Άκουσα πρόσφατα ένα εξαιρετικό σχόλιο από κάποιον που είπε πως το Survivor (η γνωστή τηλεοπτική εκπομπή) είναι σαν τον ΣΥΡΙΖΑ: Κανείς δεν το παρακολουθεί όπως και τον ΣΥΡΙΖΑ κανείς δεν παραδέχεται ότι τον ψήφισε κι όμως την ίδια στιγμή ο μεν ΣΥΡΙΖΑ βγήκε πρώτο κόμμα με τεράστιο ποσοστό ενώ το δε Survivor φτάνει στα 80% τηλεθέασης. Μα... πως γίνεται;

Η απάντηση κρύβεται στην υποκρισία του ανθρώπου. Κατά τον ίδιο τρόπο, κανείς δεν βλέπει το Survivor, κανείς δεν βλέπει τους διαγωνισμούς ανάδειξης ταλέντων μουσικής, κανείς την Eurovision, κανείς τις τούρκικες τηλεοπτικές σειρές!

Συμπτωματικά -ω, τι έκπληξη- εγώ δεν βλέπω καμία από τις άνω εκπομπές, όμως έχω σταματήσει να τις χλευάζω. Ως καθαρά επιχειρηματικά προϊόντα και μάλιστα με μεγάλα κόστη παραγωγής, αποδίδουν τα κέρδη που η τηλεθέαση τους δικαιολογεί και, γιατί όχι; Αν ο κόσμος διασκεδάζει, ξεχνιέται ή απλά αποβλακώνεται έτσι, που ίσως τελικά να είναι και το ζητούμενο για να ξεφεύγει από την καθημερινή του μιζέρια, τότε γιατί όχι; Αν μέσα από αυτά ο καθένας ταυτίζεται με κάποιον ή υποσυνείδητα τον θαυμάζει, ας είναι. Η ουσία είναι πως δεν μπορείς να κοροϊδεύεις την μισή Ελλάδα επειδή παρακολουθεί ένα τηλεοπτικό πρόγραμμα...

Αυτό που με ενοχλεί είναι να μην παραδέχεται ο άλλος ότι το βλέπει. Γιατί να το κάνει αυτό; Είναι όπως όταν πηγαίνει στην τουαλέτα και μετά δεν πλένει τα χέρια του αλλά φυσικά δεν θα το πει ποτέ στους φίλους ή την κοπέλα του; Είναι αυτή η μυστική ζωή που όλοι λίγο-πολύ θέλουμε να ζούμε; Κι αν είναι έτσι, αλήθεια θέλουμε να σπαταλήσουμε αυτήν μας την ανάγκη στο... X-factor;

Αλλά καλύτερα να μην είμαι τόσο αυστηρός. Ο άνθρωπος είναι υποκριτής. Ανέκαθεν ήταν. Ο άνθρωπος είναι ψεύτης και πλάνος. Οι τηλεοπτικές του συνήθειες είναι απλά μια επίστρωση της υποκρισίας του. Δεν βρίσκω τίποτα παράλογο ή ανατρεπτικό σε όλο αυτό. Δεν εμπιστεύομαι τίποτα από ότι λέει και τίποτα από αυτά που κάνει. Για μένα ο άνθρωπος είναι (κατά κανόνα) ένα μη-αξιοθρήνητο ον και ως εκ τούτου έχει χάσει πλήρως τον σεβασμό μου. +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ



 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τετάρτη 17 Μαΐου 2017

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΕΤΑΡΤΗΣ ~ όπου και να γυρίσεις να κοιτάξεις, αχαριστία... μάλλον

Περί... προβληματισμού "Ευαγγέλιον" στο +yannidakis
Ένας άστεγος που πεινάει θα σου ζητήσει φαγητό. Αν του δώσεις ένα σουβλάκι, αλλά και αν συνεχίσεις να του δίνεις ένα κάθε μέρα, κάποια στιγμή θα σου ζητήσει κάτι άλλο για να τραφεί. Αργότερα θα σου ζητήσει ίσως και κάποιο είδος ρουχισμού ή και κάτι να συνοδεύει το γεύμα του όπως κάποιο ρόφημα. 

Ένας άνεργος θα σου ζητήσει δουλειά. Αν του την δώσεις, σε κάποιο σημείο της επαγγελματικής του πορείας θα σου ζητήσει αύξηση ή/και προαγωγή. Ακόμα και τέλειες να είναι οι συνθήκες εργασίας για αυτόν, και όσο ανεκτικός και να είσαι ως εργοδότης του, οι απαιτήσεις θα αυξηθούν με το πέρασμα του χρόνου, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις ενδέχεται να υπάρξει και εκμετάλλευση της εν λόγω ανεκτικότητας. 

Ένα παιδί που θέλει να παίξει θα σου ζητήσει να του πάρεις ένα παιχνίδι. Κάποια στιγμή θα το βαρεθεί (ίσως και αμέσως) και θα σου ζητήσει ένα καινούργιο. Μόλις το χορτάσει και αυτό θα θελήσει να αποκτήσει ένα ή και περισσότερα νέα. 

Και ούτω καθεξής...

Με εξαίρεση την περίπτωση του παιδιού -δικαιολογημένα ίσως- είναι λίγες οι φορές που κάποιος θα εκτιμήσει ή θα συνεχίσει να εκτιμά αυτά που του παρέχονται, ακόμα και όταν τα "αυτά" αναφέρονται σε αγαθά και ανέσεις τα οποία δεν είχε στο παρελθόν, για τα οποία πάσχισε, μόχθησε και πάλεψε για να τα αποκτήσει. Είναι ακόμα λιγότερες οι φορές που κάποιος θα αναλογιστεί την κατάσταση την οποία κάποτε βρισκόταν και θα την συγκρίνει με την ευνοϊκότερη κατάσταση στην οποία είναι τώρα. Είναι, τέλος, ελάχιστες οι φορές που κάποιος θα σκεφτεί και θα λάβει ως ενδεχόμενο την περίπτωση να επανέλθει σε αυτήν την προηγούμενη δυσμενή κατάσταση, παρά μόνο ίσως όταν είναι πλέον αργά. Το ερώτημα λοιπόν σήμερα είναι το πως πρέπει να ονοματίσουμε αυτή την συμπεριφορά. Λέγεται αχαριστία; Λέγεται διαρκές ανικανοποίητο; Λέγεται συνεχής ανάγκη για το κάτι παραπάνω; Άγνωστο.

Ίσως η συμπεριφορά που αναφέρεται στην αρχή του σημερινού προβληματισμού να έχει να κάνει όντως με την έννοια της αχαριστίας. Ίσως και να έχει να κάνει καθόλου με αυτό και απλά ο όρος αυτός να έχει να κάνει με μία λέξη που όλοι εμείς οι υπεράνω έχουμε αποδώσει, αποφεύγοντας όμως να παραδεχτούμε ότι το κάνουμε και εμείς οι ίδιοι. Ίσως πάλι να μην είναι τίποτα από όλα αυτά και να είναι ένα φυσιολογικό-δικαιολογημένο φαινόμενο που είναι απόρροια της εξίσου φυσιολογικής-δικαιολογημένης ροής των πάντων. Το μόνο σίγουρο για εμένα είναι ότι μέρα με τη μέρα, αρχίζω να αντιλαμβάνομαι πλήρως αυτό που είπε πρόσφατα ένας άνθρωπος με τον οποίο είχα μια σχετική κουβέντα και το οποίο ήταν:

-"Το να αποκτήσω κάτι, ισοδυναμεί με τον θάνατο του".

Εις το επανιδείν...  +Vaggelis Episkopou

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τρίτη 16 Μαΐου 2017

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΡΙΤΗΣ ~ κυβερνητικό ξεκατίνιασμα στην πισίνα

Χαίρεται εραστές (και μη) της Ιστορίας +yannidakis
Κι εκεί που δηλώνεις με σθένος και παρρησία ότι πλέον τα έχουμε δει όλα σ' αυτή τη χώρα, είμαστε πλήρεις, είμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε κάθε πιθανή βλακεία... Έρχεται η ζωή να σε διαψεύσει κατηγορηματικά. Σ' όλο αυτό το χάλι έχουμε βέβαια βάλει κι εμείς το χεράκι μας (όπως έχω ξαναπεί και πιστεύω ακράδαντα: έχουμε τους αντιπροσώπους που μας αξίζουν), όμως όχι κι έτσι! Όχι και να βλέπουμε τον Υπουργό Εθνικής Αμύνης της χώρας, μία μορφή-θεσμό του πολιτεύματος που θα' πρεπε να διέπεται από κύρος και αξιοπρέπεια (ως θεσμικό τουλάχιστον πρόσωπο, γιατί ως φυσικό... φασκελοκουκούλωστα μετά συγχωρήσεως!) να χειρονομεί αισχρά σε οπαδούς βλέποντας αγώνα πόλο γυναικών!!! Δεν υπάρχει τίποτα πιο αρμόζον και σωστό από το να είναι οι πολιτικοί εκπρόσωποι κοντά στα μεγάλα αθλητικά γεγονότα, και κατ' επέκτασιν στην ίδια την κοινωνία. Ακόμη και σ' αυτό όμως φαίνεται πως αποτύχαμε.



Χωρίς κανέναν σεβασμό στο αξίωμά του και τους όποιους ψηφοφόρους του, χωρίς κανέναν σεβασμό στο ίδιο το πολίτευμα και την κυβέρνηση που εκπροσωπεί, χωρίς κανέναν σεβασμό στον ίδιο του τον εαυτό, ο Π. Καμμένος μ' αυτή τη χειρονομία αποδόμησε ακόμη παραπάνω την σαθρή πολιτική του εικόνα. Μετά τις γραφικές ένστολες εμφανίσεις, μετά τα πανηγύρια του Ερντογάν και την άνοδο της θερμοκρασίας  στο Αιγαίο με τις φτωχές ελληνικές αντιδράσεις, μετά τις... λεπτές πολιτικές τοποθετήσεις τύπου "εσείς στα τέσσερα!" και μετά απ' όλα αυτά που θα παρακολουθήσετε στο βίντεο- ανθολόγιο παρακάτω,  όλα είναι βέβαια αναμενόμενα. Πρέπει βλέπετε να αποδεχθούμε ότι εμείς, σαν λαός, και η έννοια της λογικής δεν πρόκειται να συναντηθούμε ποτέ, σαν 2 παράλληλες γραμμές. Κι αν ακόμη τολμάτε να έχετε μία μικρή, τόση δα ελπιδούλα μέσα σας, ότι κάποια στιγμή αυτό θα αλλάξει, σας παραθέτω την απάντηση του... κυρίου Υπουργού μετά το σάλο που ξέσπασε για τις χειρονομίες αυτές: «Έβριζαν από την πρώτη στιγμή την οικογένειά μου, την αδερφή μου Αλεξία και εμένα. Κι όλα αυτά μπροστά στον 11χρονο γιο μου». Μάλιστα. Δηλαδή το μάθημα που ήθελε να δώσει αυτός ο άνθρωπος σε ένα μικρό παιδί για το πώς απαντάμε στη λεκτική βία και την καφρίλα είναι αυτό; Με χειρονομίες και δήθεν νταηλίκι;! Κανένα σχόλιο...


Και για να προλάβω όσους θεωρήσουν ότι το παρόν κείμενο είναι μία απλή προσωπική επίθεση, δεν είναι. Είναι απλά η απογοήτευση ενός ρομαντικού ανθρώπου που πιστεύει ακόμη μέσα του στην αξία και το κύρος των θεσμών και του πολιτεύματος, και που ακόμη και σήμερα, μετά από όλα αυτά, ακόμη απογοητεύεται από τέτοιες καταστάσεις...

Υ.Γ: Εκτός απ' όλα τα υπόλοιπα δε, ο Π. Καμμένος ήταν και ιδιαίτερα γουρλής για την ομάδα του αφού έχασε και το ματς, και το πρωτάθλημα!!!
 +Κωνσταντίνα Πορφυρού

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Δευτέρα 15 Μαΐου 2017

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ ~ δεν είναι κακή η μοναξιά

 you've got to take this moment στο +yannidakis
 Αν σας αρέσει η τεχνολογία, ίσως έχετε διαβάσει για το περίφημο app Luluvice, υπάρχει  εδώ και μερικά χρόνια στην Βρετανία και στις ΗΠΑ και προσφέρει στις γυναίκες που το χρησιμοποιούν κριτικές για άντρες με τους όποιους ετοιμάζονται να βγουν ή να κάνουν σχέσεις, από προηγούμενες συντρόφους : «Καλός αλλά με ζάλισε γιατί μιλάει πολύ», «Μέτριος στο σεξ. Καλή παρέα».

Φανταστείτε τώρα έναν κόσμο σχέσεων γεμάτο συστηματάκια, φτιαγμένα για να σας σώσουν από τα περιττά ενοχλητικά συναισθήματα .

Εξάλλου, είμαστε σε θέση πια να τα ξέρουμε περίπου  όλα, έχουμε αλγορίθμους σχέσεων - " η διάρκεια της σχέσης μπορεί να προβλεφθεί με σχετική ακρίβεια πχ από το αν και πόσο το ζευγάρι την δημοσιοποιεί στο Facebook", "οι πιθανότερες μέρες για ένα οριστικό χωρισμό θεωρούνται εκείνες που ακολουθούν τις γιορτές γιατί καταλήγουμε μελαγχολικοί και γλυκόπικρα  απογοητευμένοι",- τα παραδείγματα είναι ατελείωτα, μένει να "φτιαχτεί" και κατάλογος αποδόσεων -γιατί οι σχέσεις υπακούν πολύ σε κανόνες επένδυσης που δεν λέμε να δεχτούμε.

Δεν έχεις όρεξη ούτε το επώνυμο σου να της πεις = Διάρκεια σχέσης ένα σαββατοκύριακο.
Βαριέσαι να ντυθείς για να βγεις μαζί του = Τρεις βδομάδες, ίσως μήνες.
Δεν έχεις σκοπό να ξεβολευτείς για είστε μαζί = Ένα χρόνο σκάρτο.
Τον αγαπάς αλλά αισθάνεσαι πως άλλη ήταν η μεγάλη σου αγάπη = Τέσσερα χρόνια ίσως και έξι-μην κάνεις μαζί του πολλά παιδιά.

Στις παραπάνω τιμές ,παρατηρούνται αποκλίσεις γιατί καμιά φορά βολευόμαστε ή βαριόμαστε και αναβάλλουμε διαρκώς το αναπόφευκτο, όμως υπάρχουν  τόσες περιπτώσεις όπου τα πράγματα είναι φως φανάρι, που πρέπει να αρχίσουμε να αποβάλλουμε την παρεξήγηση και την στεναχώρια.

Το "εγχείρημα" φτάνει κάποτε στην λήξη του-  το επιβάλλουν οι κανόνες επένδυσης και ξεχάστε τα «δεν πρόλαβα», γιατί όταν γουστάρεις, προλαβαίνεις να εκφράσεις το ενδιαφέρον σου ποικιλοτρόπως -μην σκέφτεστε περί υλικών αγαθών, αυτά τέλειωσαν και όποιος θέλει υλικά και λεφτά πάει και τα βρίσκει .

Όποιος είναι μαζί μας είναι γιατί μας αγαπά, μας γουστάρει, το λες όπως θες - του είμαστε δηλαδή , ευχάριστοι και απαραίτητοι, δεν εξασφαλίζεται καμιά διάρκεια όταν αρχίζουν οι μαύρες μέρες,δεν υπάρχει αγάπη που να τα υπομένει όλα.

Σταματάμε να δίνουμε, σταματά το ενδιαφέρον και μαραίνεται ακόμα και το πιο βαθιά εγκατεστημένο συναίσθημα -  επίσης αν δεν δώσεις, δεν φτάνει που είσαι καλό παιδί γιατί όταν δεν δίνεις, δεν υπάρχει κανείς απολύτως τρόπος να καταλάβει ο άλλος τι περιβόλι κρύβεις μέσα σου.

Οι γυναίκες δε δίνουν όταν δεν θέλουν να χάσουν χρόνο καθώς διακατέχονται από την γνωστή βιασύνη και φαντάζονται βιολογικά ρολόγια να βαράνε και ωάρια -αυγά να σπάνε αδίκως και γίνονται στράφι ομελέτα -τι να σας πω; Την βιολογική βιασύνη ποτέ δεν την κατανόησα -τι είμαι να βιαστώ να ζευγαρώσω;

Η συγκλονιστικότερη ιστορία αγάπης έχει εχθρό της την γυναικεία πρακτικότητα: αν δει πως το πράγμα δεν πάει, τα μαζεύει, φεύγει και αρραβωνιάζεται άρον -άρον τον γείτονα...

Και οι άντρες κάνουν σχέσεις απελπισίας συνήθως επειδή έχει προηγηθεί μια που τα θαλάσσωσαν και φοβούνται - όσο μεγαλώνουν, δεν επιβιώνουν καλά αν μείνουν μόνοι τους και το ξέρουν - αφήστε τι λένε, δεν υπάρχει τρισευτυχισμένος, αιώνιος μπάκουρος .

Οι άντρες δεν δίνουν και όταν δεν θέλουν να δεσμευτούν -και υπάρχουν πολλά είδη δέσμευσης, μερικά είναι ανύπαρκτα φυτεμένα στο μυαλό τους γιατί στα αλήθεια δεν θέλουμε όλους να τους παντρευόμαστε ούτε καν να τους πολυλουζόμαστε, η φύση μας και η κοινωνία συχνότερα μας κάνει να τους δίνουμε την εντύπωση της μεγαλύτερης αφοσίωσης.  +Nastazia A

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Κυριακή 14 Μαΐου 2017

ΘΡΥΛΟΣ ΤΟΥ BATMAN MAIOY ~ είναι ο ήρωας εγωιστής αυτός που θυσιάζεται;

ο ελληνικός διαδικτυακός χώρος της "επιστήμης" του Batman

ΕΙΝΑΙ Ο ΗΡΩΑΣ ΕΓΩΙΣΤΗΣ;
Ο Batman δεν φημίζεται για την σαφήνεια του χαρακτήρα του. Είναι πολύ συγκεκριμένα όλα όσα πρεσβεύει και ακολουθεί, ωστόσο πολλά από αυτά βρίσκονται σε πλήρη σύγκρουση, σε απόλυτη αντίφαση!

Κατά γενική ομολογία ο Batman είναι ένας από τους πλέον ταπεινούς ήρωες. Δεν είναι καθόλου επικοινωνιακός. Δεν του αρέσει να παίρνει τα εύσημα, δεν του αρέσει να δημιουργεί συμμάχους έχοντας στο μυαλό του πως η σχέση του μαζί τους ίσως κοστίζει τον κίνδυνο της ζωής αυτών. Δεν τον νοιάζει να χάσει ή να προδοθεί. Δεν τον νοιάζει να χάσει ή να χαλάσει κάτι ή κάποια από αυτά που κατέχει προκειμένου να πετύχει τον σκοπό του. Και στο τέλος δε θα μείνει για να απολαύσει τη νίκη του ή να κερδίσει έτσι το κορίτσι ή την κοινή γνώμη. Χάνεται στο σκοτάδι μαζί με ότι του έχει απομείνει.

Είναι ο Batman εγωιστής; Ναι. Είναι. Ουσιαστικά όλοι οι ήρωες είναι εγωιστής, όμως ο Batman δεν δέχεται βοήθεια γιατί ξέρει πως κάθε τέτοια, θα είναι ένα παραπάνω άγχος, μία ακόμα εκκρεμότητα. Θέλει να έχει τον απόλυτο έλεγχο και την απόλυτη ευθύνη γιατί κανείς άλλος δεν μπορεί να μελετήσει τα δεδομένα καλύτερα από αυτόν.

Ο Batman είναι ιδανικός ήρωας, γιατί όχι απλά δεν τον ενδιαφέρει να ανακηρυχτεί σαν τέτοιος, αλλά με την ίδια ευκολία θα γινόταν το εξιλαστήριο θύμα για να σώσει καταστάσεις. Είναι έτοιμος να θυσιάσει όχι μόνο την ζωή του, που θα ήταν στιγμιαίο, αλλά και την φήμη του, την γενναιότητα του και την αναγκαιότητα του. Κανείς δεν το είπε καλύτερα απ' ότι ο Gordon στο "The Dark Knight" (2008) όταν είπε πως... "He's the hero Gotham deserves, but not the one it needs right now. So we'll hunt him. Because he can take it. Because he's not our hero. He's a silent guardian, a watchful protector. A dark knight"


Πράγματι, ο Batman θυσίασε πολλές φορές σημαντικά πράγματα στην πορεία του αυτή. Θυσίασε όπως ανέφερα την φήμη του και τον τίτλο του ήρωα της πόλης, αλλά έχει θυσιάσει και άλλα πράγματα όπως μια ελπίδα στην κανονικότητα με μία οικογένεια ή ακόμα, με τον μεγάλο έρωτα της ζωής του που πριν προλάβει να ζήσει, αναγκάστηκε να απορρίψει στο όνομα της θυσίας του.

Και εδώ αναρωτιέμαι μαζί σας. Πόσο έτοιμοι είμαστε να θυσιάσουμε κάτι ιδανικό, ειδυλλιακό και ονειρικό στο όνομα μιας θυσίας που στην δική μας ιδεολογία, στον δικό μας τρόπο σκέψης, πρέπει να πραγματοποιήσουμε για να προστατέψουμε κάτι ανώτερο από εμάς, ακόμα κι αν καταφανέστατα κάτι τέτοιο θα λειτουργήσει εναντίον μας; +Yanni Spiridakis 

ΠΑΡΑΓΩΓΕΣ ΚΙΝΟΥΜΕΝΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ

JUSTICE LEAGUE
Δύο νέες αφίσες και περισσότερες δραστηριότητες στην ιστοσελίδα, για την ταινία που περιμένουμε τον ερχόμενο Νοέμβριο.

INJUSTICE 2
Δύο νέα trailers που θα σε καθηλώσουν για το πολυαναμενόμενο ηλεκτρονικό παιχνίδι!

GOTHAM III
Ξεκίνησε το τρίτο μέρος του τρίτου κύκλου (κάθε Τρίτη στο NovaCinema 4 στις 22:00) και η αγωνία κορυφώνεται.

POWERLESS
Κόβεται η σειρά βασισμένη στον Θρύλο του Batman από το NBC μετά από 10 περίπου επεισόδια.

TITANS
Νέα τηλεοπτική σειρά έχει στα σκαριά η DC αφού όπως όλα δείχνουν το Titans από παιδική σειρά, θα γίνει τηλεοπτική σειρά με ηθοποιούς, ωστόσο σε αυτή τη φάση δεν υπάρχει καν κάτι επίσημο.


ΑΛΛΕΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙΣ

BATMAN & BILL
Ένα ντοκιμαντέρ που αναμένεται να ρίξει φως στην σημαντικότητα του Bill Finger στην δημιουργία του Batman πίσω στο 1939. Ο Finger πέθανε το 1975 και μετά από πιέσεις της οικογένειάς του, η DC αναγνώρισε το 2015 ότι ο Batman δημιουργήθηκε και από εκείνον εκτός τον Bob Cane.

@
@

ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΜΕΝΑ (COMICS)

Batman comics
Όλα τα βιβλία ή σειρές που αφορούν τον Σκοτεινό Ιππότη

DC Universe: Rebirth
Το τελευταίο λανσάρισμα των ιστοριών που αφορούν το DC Universe

New Graphic Novels and Collections
Συλλεκτικά βιβλία και συλλογές για να ακολουθήσετε
 Διαβάστε περισσότερα.. »

ΠΡΟΩΘΗΣΕΙΣ ~ πότε θα ξημερώσει η λευτεριά;

κείμενα προβληματισμού, από τα πιο εκλεκτά ιστολόγια της Ελλάδας

απόΘΑΝΟΣ ΕΥΗ koukfamily

Γράφει η Μαίρη Καρά

Εμείς οι εντός των πυλών Έλληνες αν αναγνωρίζαμε το χρέος μας στους προγόνους μας… θα το αποδεικνύαμε με ΤΟΛΜΗ στις εχθρικές απειλές της Εθνικής μας Κυριαρχίας. Μα δεν ιεραρχήσαμε σωστά τα πατριωτικά καθήκοντά μας κι αφεθήκαμε ανίσχυροι σε μετατροπή μας σε ΑΝΔΡΕΙΚΕΛΑ μιας παγκόσμιας παράνοιας, επειδή ξεχάσαμε τις ΑΡΕΤΕΣ ΜΑΣ!
     Στην Ελλάδα ποτέ δεν υπήρξε κομματικός μηχανισμός και κυβέρνηση, που να λειτούργησε με γνώμονα το συμφέρον του τόπου και του λαού. Οι ηγέτες και τα κόμματα όλα ξενόφερτα ήταν και είναι, προσαρμοσμένα στα διεθνή πρότυπα, με σκοπό να τα επιβάλλουν και στους πολίτες. Ούτε μεγαλείο είχαν, ούτε στελέχη που να ασπάζονται το ελληνικό μοντέλο ΑΝΤΙΛΗΨΗΣ.
     Επιλέγαμε κυβερνήτες που ήταν κλώνοι άλλων Κρατών. Οι κατευθύνσεις που δίναμε στα παιδιά μας ήταν κλωνοποιημένες των άλλων γονιών εκτός συνόρων. Οι ΑΞΙΕΣ της ζωής μας και η αντίληψή μας για τον κόσμο και τον άνθρωπο ήταν καρμπόν με τις αντιλήψεις ενός παγκόσμιου συστήματος. Επειδή δεν υποστηρίξαμε την ιδιαίτερη ελληνική ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΑΣ!
     Απωλέσαμε πλέον την κοινή μας αντίληψη μιας ΕΘΝΙΚΗΣ ταυτότητας, με πατριωτικά κίνητρα προς μίμηση. Δεν διαθέτουμε επαρκή δυναμική στήριξης της ελληνικότητάς μας που έχει ατονήσει. Εκλέγουμε ανάλογους της αντίληψής μας πολιτικούς, που μας εξουσιάζουν και με ανθελληνικές πολιτικές μας εξωθούν να προδώσουμε τις πατριωτικές μας ΑΡΧΕΣ.
     Ο συμβιβασμένος πολίτης αρκείται στα ψίχουλα που του πετούν, χωρίς καμία διάθεση να αλλάξει τη ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ του. Περιφέρει το σαρκίο του χωρίς νόημα ανάμεσα στους ομοίους του και γίνεται το επόμενο νούμερο. Έγινε κακέκτυπο αντίγραφο άλλων λαών, που θεωρεί εξελιγμένους. Άθελα του θα γίνει εν δυνάμει υπάκουος υπηρέτης και σιωπηλός συνένοχος στους αλλότριους εξουσιαστές μας, μόνο για την ΕΠΙΒΙΩΣΗ ΤΟΥ.
     Καμαρώνει όμως "εμείς είμαστε Έλληνες ρε"… αλλά φοβάται μήπως καταλήξει πεινασμένος και ζητιάνος και αποθηκεύει τρόφιμα προληπτικά. Γι' αυτό επιτρέπει στα παιδιά του να στρέφονται σε χώρες του εξωτερικού για επαγγελματική αποκατάσταση, παραβλέποντας τον παγκόσμιο ΣΚΟΤΑΔΙΣΜΟ.
     Ο μέσος Έλληνας δεν είναι με ένα βιβλίο στο χέρι, να μελετάει Αρχαίους Φιλόσοφους, ούτε φοράει την φουστανέλα του Κολοκοτρώνη, ούτε προτίθεται να πολεμήσει ξανά στα βουνά της Πίνδου με κρυοπαγήματα στα πόδια. Στην ψυχή του έχει εγκατασταθεί αμετάκλητα ο φόβος, που του ενστάλαξαν οι αυτόκλητοι δανειστές μας με την ψεύτικη οικονομική ΚΡΙΣΗ.
     Αδιαφορεί για την Ιστορία του, για το μέλλον της πατρίδας του και για τα ξεχωριστά προνόμια της Φυλής. Οι προτιμήσεις του υποκινούνται απ' τον φόβο της τρομοκρατίας, που με δόλο εξαπολύουν οι εχθροί μας, για να τον αποδυναμώσουν και να του αφαιρέσουν κάθε δυνατότητα Αφύπνισης και Αντίδρασης στην επερχόμενη υπόταξή του στην παγκόσμια ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ.
     Ο "εξελιγμένος" και μοντέρνος σημερινός ελληναράς είναι φιλάνθρωπος για τους λαθραίους εισβολείς στην πατρίδα του, γιατί δεν θα' θελε να βρεθεί κι αυτός στην θέση τους. Φοβάται όμως πως με τα ανοικτά σύνορα, θα εισβάλλουν και εχθροί που θα τον κατασπαράξουν. Επειδή δεν πάλλεται το ΕΙΝΑΙ του από το ελληνικό D.N.A. που θα ήταν το μόνο ανίκητο ΟΠΛΟ ΤΟΥ.
     Ο ξενομανής Έλληνας παίζει με τάμπλετ, ντύνεται με ξένες φίρμες, κυνηγάει μια πρόσληψη σε έναν πολυεθνικό κολοσσό και προσκυνάει βουλευτές για διορισμό, για να εξασφαλίσει χρήμα, για να αγοράσει κι άλλα καταναλωτικά σκουπίδια, κυριαρχικές ανάγκες της νεοεποχίτικης κοσμοαντίληψής του, κεντρικής ΙΔΕΑΣ της ασήμαντης και κούφιας ΥΠΑΡΞΗΣ ΤΟΥ.
     Ο δουλοπρεπής ραγιάς ξημεροβραδιάζεται μανιωδώς στο χαζοκούτι, για να μην του ξεφύγει καμιά τούρκικη ατάκα και θεωρηθεί ντεμοντέ απ' το ίδιο συνάφι του… παρα-μορφώνεται με τις φανταχτερές κατακτήσεις των τηλε-αστέρων, μιμούμενος την εμφάνισή τους και ζηλεύοντας την επιτυχημένη καριέρα που έστησαν οι διεθνιστές σε πρόθυμα να διαφθαρούν ΕΙΔΩΛΑ.
     Άρα όσοι δεν αντιδρούν δεν είναι γνήσιοι Έλληνες, αλλά κλώνοι του δυτικού μοντέλου ζωής κι εγκλωβισμένοι στα ίδια αδιέξοδα με τους κατακτητές τους. Κι όλος ο ανήθικος πόλεμος ποντάρει στο να μην αποκτήσουν συνείδηση του τρόπου, με τον οποίο θα γκρέμιζαν αυτό το μοντέλο σε 24 ώρες. Ενώ οι λίγοι έστω εναπομείναντες σκεφτόμενοι Έλληνες δεν φοβούνται να διεκδικήσουν την ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ, γιατί μέσα τους κρύβουν μια ιερή τρέλα ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ κι ένα ανυπότακτο ΠΝΕΥΜΑ.
     Κι αν με πείσμα και πάνω από ατομικούς φόβους έβαζαν τα συλλογικά τους όπλα, θα έφερναν ανάποδα το ντουνιά, όπως απέδειξε η Ιστορία. Αυτοί τιμούν τους ΙΕΡΟΥΣ δεσμούς με τις ρίζες της Φυλής τους, που ενεργοποιούνται αυτόματα όταν εμφανίζεται ένας κίνδυνος. Τότε ενισχύονται απ' το πατριωτικό φίλτρο και ξεπετάγεται από μέσα τους το ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ.
     Αυτά τα ξεχωριστά γνωρίσματα και τους δεσμούς του Ελληνικού Έθνους έχουν μελετήσει οι μελλοντικοί δυνάστες και γνωρίζοντας τις κρυφές δυνάμεις του ΕΛΛΗΝΑ, φροντίζουν αργά και σταθερά να διαφθείρουν. Κι επειδή η πλειοψηφία των κατοίκων του τόπου μας έχει ξεχάσει ποιοι είναι αυτοί οι δεσμοί και τι δύναμη έχουν, πολύ εύκολα το καταφέρνουν οι ΕΧΘΡΟΙ.
     Είναι τυχαίο που οι απόδημοι Έλληνες στα πέρατα της γης ξεχωρίζουν και κάνουν θαύματα; Είναι τυχαίο που έχουν τέτοιους μηχανισμούς μέσα τους, ώστε να είναι όποτε κι όπου θελήσουν παγκόσμιοι πολίτες; Είναι τυχαίο πως ξεπερνούν τα εμπόδια και προσαρμόζονται άμεσα και στους πιο αφιλόξενους τόπους και διαπρέπουν ο καθένας στην ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΟΥ;
     Τίποτα δεν είναι τυχαίο. Ακόμα και η παθητικότητα των εντός των τειχών Ελλήνων με την οποία δέχονται την εκμηδένισή τους. Μα δεν αντιδρούν γιατί ακόμα δεν έχουν βρει ένα ισχυρό Εθνικό κίνητρο, ένα κοινό ΟΡΑΜΑ που θα τους κινητοποιήσει, να το υλοποιήσουν και να το μεταδώσουν έξω απ' τα σύνορα. Ένα κοινό μήνυμα Ελευθερίας για όλη την ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑ.
     Οι κάτοικοι της Ελλάδας ζαλισμένοι απ' την οικονομική αφαίμαξη και ψεκασμένοι απ' την διεθνιστική προπαγάνδα φυτοζωούν ανάμεσα στην φθορά και αφθαρσία ανίσχυροι να αντιμετωπίσουν σθεναρά τις απειλητικές επιθέσεις. Μέσα στην μαυρίλα τους δεν ξεχωρίζουν ένα ΦΩΣ, ικανό να αφυπνίσει τα πατριωτικά τους αισθήματα, φέρνοντας την ΞΑΣΤΕΡΙΑ.
     Οι πρόγονοί μας ΦΩΤΙΣΑΝ την Οικουμένη και σε κάθε γωνιά της υπάρχουν τα ίχνη τους. Έδωσαν ένα μήνυμα εντελώς διαφορετικό, απ' αυτό που δίνουμε εμείς στα παιδιά μας με την αδράνειά μας. Που δεν θυσιάζουμε την προσωπική μας ασφάλεια, για να αποτινάξουμε τον ΖΥΓΟ απ' το Έθνος μας. Που δεν δίνουμε το σύνθημα απεγκλωβισμού μας απ' την παγκόσμια φυλακή μας. Πώς θα ξημερώσει για μας η Λευτεριά, αν δεν ΑΝΤΙ-ΔΡΑΣΟΥΜΕ ενωμένοι σαν γνήσιοι ΕΛΛΗΝΕΣ;
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Σάββατο 13 Μαΐου 2017

ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΜΑΪΟΥ- από τη φαντασία του βερν στην πραγματικότητα του 21ου αιώνα

πίσω από το φυσικά προφανές, διεισδύουμε σε ανεξήγητα παραφυσικά μυστήρια της ιστορίας


χαίρεται εραστές (και μη) της Ιστορίας +yannidakis 

Οι Ιάπωνες επιστήμονες της JAMSTEC ετοιμάζονται για πρώτη φορά στα χρονικά της ανθρωπότητας να διεισδύσουν στον μανδύα, το δεύτερο από τα τρία στρώματα απ' τα οποία αποτελείται ο πλανήτης μας. Έχουν ήδη επιλέξει τις επικρατέστερες τοποθεσίες για να τρυπήσουν, κι απ' ότι φαίνεται η ιστορία θα γράψει πως κάποια περιοχή ανάμεσα σε Χαβάη, Κόστα Ρίκα και Μεξικό θα είναι εκείνη που θα αποτελέσει τη δίοδο του ανθρώπινου είδους προς το εσωτερικό του πλανήτη που το φιλοξενεί. Φυσικά, δεν πρόκειται για μία ενέργεια με χαρακτήρα εμπειρικού επιτεύγματος αλλά για μία καθαρά επιστημονική έρευνα που αποσκοπεί κυρίως στη μελέτη φαινομένων σχετικών με τους σεισμούς και τα ηφαίστεια.

Κι αν δεν έχει γίνει ήδη ο συνειρμός στο μυαλό σας με το έργο του Ιουλίου Βερν "Ταξίδι στο κέντρο της γης" (του 1864 παρακαλώ!), που μαζί με τα "20.000 λεύγες κάτω απ' τη θάλασσα" και "Ο γύρος του κόσμου σε 80 ημέρες" αποτελούν τα πιο γνωστά του έργα, θα έρθω τώρα εδώ να σας επισημάνω το ζήτημα, μαζί με κάποιες... αξιοπερίεργες διαπιστώσεις:

"Όλα αρχίζουν όταν ο καθηγητής της ορυκτολογίας Όττο Λίντενμπροκ, ανοίγοντας ένα παμπάλαιο χειρόγραφο βιβλίο, βρίσκει ένα κωδικοποιημένο σημείωμα του περίφημου αλχημιστή Άρνε Σακνούσεμ στο οποίο έγραφε ότι κατόρθωσε να φτάσει στο κέντρο της γης. Ο καθηγητής πείθει τον ανιψιό και βοηθό του, τον Άξελ, να επαναλάβουν τον άθλο του Σακνούσεμ. Θα τους συνοδεύσει ένας Ισλανδός οδηγός, ο Χανς, λιγομίλητος και εξαιρετικά ψύχραιμος μπροστά στα εμπόδια που θα συναντήσουν.
Οι τρεις τους θα κατέβουν μέσα από κρατήρες ηφαιστείων, θα συναντήσουν υπόγειους ποταμούς και θάλασσες, αλλά και προϊστορικά τέρατα που δεν είχε αντικρύσει ποτέ ανθρώπινο μάτι. Θα διανύσουν χιλιάδες χιλιόμετρα μέσα σε γαλαρίες από βασάλτη, θα περάσουν μια τρομερή καταιγίδα και θα ζήσουν την έκρηξη ενός ηφαιστείου εγκλωβισμένοι μέσα στον κρατήρα του. Θα ξαναντικρίσουν όμως τελικά το φως του ήλιου; Και με ποιον τρόπο;"


Ο Ιούλιος Βερν, πατέρας της "επιστημονικής φαντασίας" κατά πολλούς λάτρεις του είδους, υπήρξε πολυγραφότατος, ενώ σήμερα είναι ο δεύτερος συγγραφέας με τις πιο πολλές μεταφράσεις παγκοσμίως, καθώς το έργο του δεν έπαψε ποτέ να γοητεύει. Πολλές φορές χαρακτηρίστηκε ως "μεγάλος οραματιστής" ή "προφήτης", καθώς πράγματι φέρνει σε αμηχανία τον σύγχρονο αναγνώστη με τα γραφόμενά του. Περιγράφει διαστημικά ταξίδια, αεροπλάνα, ελικόπτερα, ακόμη και αερόστατα που κινούνται με υδρογόνο, σε μία εποχή που όλα αυτά φάνταζαν αδιανόητα. Ακόμη και στο παράδειγμα που αναφέρθηκε πιο πάνω συσχετίζει το μανδύα με την ηφαιστειακή δραστηριότητα όπως ακριβώς και η επιστήμονες αφήνοντάς μας άφωνους, ενώ χαρακτηριστική είναι και η περίπτωση των έργων "Από τη Γη στη Σελήνη" και "Γύρω απ' τη Σελήνη".

Σ' αυτή τη διλογία ο Βερν περιγράφει την απογείωση και την έξοδο απ' την ανθρώπινη ατμόσφαιρα μέσω κανονιού ενός βλήματος στο οποίο επέβαιναν άνθρωποι και το οποίο, αντί να προσεδαφιστεί όπως προβλεπόταν, μπήκε σε τροχιά γύρω απ' τη Σελήνη και εν τέλει επέστρεψε στον πλανήτη μας με μία θεαματική πτώση στη θάλασσα και το πλήρωμα σώο και αβλαβές. Εντυπωσιάζουν όχι μόνο οι τεχνολογικές περιγραφές και η προηγμένη λογική του Βερν, αλλά και η ομοιότητα με την ιστορία του "Απόλλων 13"!

Eίναι σίγουρα εντυπωσιακό όλο αυτό το μυστήριο γύρω απ' τις "προβλέψεις" του Βερν. Ένα κομμάτι μας θέλει να αφεθεί και να πιστέψει πως αυτός ο άνθρωπος δεν διέθετε απλά δυνατή λογική, διαίσθηση και τύχη, αλλά είχε και τα μέσα στους επιστημονικούς και πολιτικούς κύκλους της εποχής ώστε να ξέρει τι δοκιμάζεται σε πειραματικό στάδιο ή τι υπάρχει στα χαρτιά. Δεν θα ήταν διόλου απίθανο κάτι τέτοιο, καθώς και ο ίδιος ήταν άνθρωπος του πνεύματος, ωστόσο δεν έχουμε τέτοιες μαρτυρίες οπότε δεν παύει να παραμένει αυτή η θεωρία μία εικασία. Εμείς, ως αναγνώστες και ενεργοί πολίτες, οφείλουμε να συνεχίσουμε να μαγευόμαστε και να βυθιζόμαστε στο μυστήριο του έργου του Βερν, αλλά και να έχουμε διαρκώς τις κεραίες μας ανοιχτές για τέτοιες... επαληθευμένες "προφητείες". Όσο κι αν αντιστέκεται ο ορθολογισμός μας, πρέπει να θρέψουμε λίγο και τη φαντασία μας.

   +Kωνσταντίνα Πορφυρού 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ~ ξύλο για τα μάτια, ξύλο για την εκτόνωση, ξύλο για τη νεολαία

Την Τρίτη που πέρασε, η συντάκτρια μας, +Kωνσταντίνα Πορφυρού έγραψε ένα απόλυτα εύστοχο κείμενο αναφορικά με τα έκτροπα που στιγμάτισαν τον τελικό Κυπέλλου Ελλάδος μεταξύ ΠΑΟΚ και ΑΕΚ. Ενός αγώνα που διεξήχθη στο Πανθεσσαλικό Στάδιο στον Βόλο και το οποίο έπεσε θύμα βανδαλισμών από τους οπαδούς, σαράντα από τους οποίους νοσηλεύτηκαν καθώς εκτός από ξύλο, κονταριές και μπουκαλιές, είχαμε και μαχαίρωμα, ρίψη μολότοφ, αλλά και τούβλα, τσιμέντο και μάρμαρα.

Εγώ λοιπόν θέλω να απαντήσω στην Κωνσταντίνα και να δηλώσω πως την Τετάρτη απήλαυσα τον τελικό. Ομολογώ πως δεν ενθουσιάστηκα από το ενενήντα λεπτό μέτριας δράσης, όσο από όλα όσα προηγήθηκαν με τον κακό σχεδιασμό της αστυνομίας που έφερε τους οπαδούς των δύο στρατοπέδων πρόσωπο με πρόσωπο και είχε σαν αποτέλεσμα από τύχη να μην έχουμε νεκρό. Σε περίπτωση που δεν καταλάβατε, εγώ ενθουσιάστηκα με τα επεισόδια!

Βλέπετε, ξέρω αρκετά καλά το φαινόμενο αυτό. Υπήρξα σε επεισόδια στο γήπεδο του ΟΦΗ εδώ στο Ηράκλειο (τα παίρνω σε χρονολογική σειρά), αρκετό καιρό μετά στην Τούμπα με αντίπαλο τον Ολυμπιακό και λίγο πιο μετά στο Καυτανζόγλειο. Έζησα μια βροχή αντικειμένων σε ένα πέρασμα από το γήπεδο της Ξάνθης και μια τελευταία φορά ήταν ξανά εδώ, αλλά στο Παγκρήτιο Στάδιο με γηπεδούχο στον Εργοτέλη αυτή τη φορά. Χαίρομαι γιατί ποτέ δεν χρειάστηκα ούτε νοσοκομείο ούτε τίποτα, αλλά τα επεισόδια τα ξέρω πολύυυυ καλά.

Οι οπαδοί (ποιες ομάδες είπαμε ότι έπαιζαν;) δεν φημίζονται για τον σεβασμό στο αθλητικό ιδεώδες ή άλλα ξενέρωτα. Μεγάλη μερίδα από αυτούς πάνε στο γήπεδο για το ξύλο. Και ξέρετε κάτι; Εγώ αυτά τα παιδιά τα νιώθω. Έχουν ανάγκη να εκτονωθούν. Στην Αγγλία οι χούλιγκανς δίνουν ραντεβού σε περιοχές μακριά από γήπεδα, πηγαίνουν και ξεκινούν μέχρι τελικής πτώσης. Στην Ελλάδα αυτό έχει γίνει λίγες φορές και ο λόγος είναι διπλός. Από την μία, οι περισσότεροι έχουν την ανάγκη να υπάρχει αστυνομική δύναμη στον χώρο για να ξέρουν ότι η κατάσταση δεν θα ξεφύγει από τα δικά τους νοητά όρια και από την άλλη επειδή στο γήπεδο υπάρχει πεδίο δράσης που δεν τους έχει απαγορευτεί δραστικά.

Έχω γράψει για το πόσο εύκολο είναι να σταματήσουν τα επεισόδια στα γήπεδα εφόσον οι κάμερες λειτουργούν και τα εισιτήρια είναι ονομαστικά, όμως εφόσον κανείς δεν ενδιαφέρεται να το κάνει, τότε νομίζω πως απλά δεν χρειάζεται! Γιατί κατά βάθος μας αρέσει να βλέπουμε να εκτονώνονται τα νιάτα μας! Το ότι κάποιοι μπορεί να καταλήξουν στο νοσοκομείο ή στο... νεκροτομείο δεν αμαυρώνει την συνολική εικόνα.

Αυτά τα παιδιά πάνε το βράδυ σπίτι τους και αφού περάσει η επήρεια των ναρκωτικών ουσιών και της αδρεναλίνης, αισθάνονται τόσο κουρασμένα και παράλληλα τόσο μα τόσο γεμάτα από την υπέροχη ημέρα τους! Δεν έχει σημασία ποιος κέρδισε στο ξύλο ή την μπάλα, όσο η εκτόνωση!

Τι μας μένει λοιπόν από τον τελικό; Το ξύλο! Πολύ ξύλο, άγριο ξύλο και χαρούμενα παιδιά! Στείλαμε το μήνυμα, βεβαιωθήκαμε ότι δεν έχουμε καμία πρόθεση να αλλάξουμε, συνεχίζουμε να περιμένουμε την επόμενη φορά που θα δούμε παρόμοιες εικόνες και... άσε την Κωνσταντίνα να λέει! +Yanni Spiridakis

Απολαύστε κι εσείς μαζί μου



 Διαβάστε περισσότερα.. »