Σάββατο, 10 Νοεμβρίου 2012

MYΘΟΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ ~ ζωντανεύοντας το τέρας της μυθολογίας

Μια φορά σε έναν καιρό μια μεγάλη ομάδα από τουρίστες είχαν εισέλθει στο διάσημο Δικταίο Άντρο σε ένα βουνό στην ανατολική Κρήτη. “Πρόκειται για ένα από τα πιο σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα” ξεκίνησε να περιγράφει η ξεναγός όταν απότομα την διέκοψαν οι επισκέπτες που προηγούνται στο στενό μονοπάτι που είναι προσβάσιμο για τους επισκέπτες. “μα είναι φυσιολογικό να μυρίζει τόσο άσχημα”; διαμαρτυρήθηκαν δυνατά κάποιοι κι όσο προχωρούσαν, η δυσοσμία γινόταν απαγορευτική. Η ξεναγός ήξερε πως η μυρωδιά αυτή δεν ήταν φυσιολογική κι έτσι παρακάλεσε τους επισκέπτες να επιστρέψουν στην έξοδο της σπηλιάς. Η επίσκεψη ακυρώθηκε και η ίδια ενημέρωσε τον φύλακα για το γεγονός κι εκείνος με τη σειρά του ειδοποίησε την υπηρεσία της αρχαιολογίας.

Σε λίγες ώρες ο Σπύρος Θαλασσινός και ο Οδυσσέας Κανόμπης βρισκόντουσαν στον χώρο όπου αναγκαστικά ακολουθούσαν την δυσοσμία, όταν βρέθηκαν μπροστά στο θέαμα ενός κατακρεουργημένου ταύρου! Εξερχόμενοι από το σημείο, βρήκαν δίπλα στον φύλακα μία γυναίκα στα περασμένα τριάντα, με όμορφα χαρακτηριστικά και βαθύ σοβαρό βλέμμα, καθώς και πολύ περιποιημένη:
- “Πρέπει να είστε της Μ.Α.Ε.Κ. Ονομάζομαι Αντιγόνη Επιστόλου και είμαι υπεύθυνη του τμήματος Απροόπτων της Αρχαιολογίας” είπε με ένα σκιστό χαμόγελο.
- “Σπύρος Θαλασσινός και ο συνεργάτης μου, Οδυσσέας Κανόμπης. Ανταποκριθήκαμε στο κάλεσμά σας δεδομένης της ευαισθησίας μας στον αρχαιολογικό πλούτο της περιοχής, όμως εμείς βρήκαμε έναν… ταύρο μέσα! Καλέστε την φιλοζωική κυρία μου” δήλωσε αγανακτισμένος.
- “Κοιτάξτε κύριε Θαλασσινέ. Δεν είναι τυχαίο που στην Υπηρεσία αποφασίσαμε να καλέσουμε εσάς κι όχι την αστυνομία. Ζητούμε διακριτικότητα και λεπτούς χειρισμούς και ξέρουμε και οι δύο πως η αστυνομία θα μας έκανε ρεζίλι διεθνώς. Είτε ήταν πτώμα ανθρώπου εκεί μέσα είτε ταύρου, όπως μου λέτε, η ουσία είναι πως κάποιος σκότωσε κάτι τόσο μεγάλο μέσα σε έναν προστατευόμενο χώρο κι αυτό είναι σοβαρό” απάντησε με έντονο ύφος εκείνη.
- “Θα χρειαστούμε χρόνο μέσα τότε και πολλά φώτα καθώς και τεχνολογικά μέσα. Αν μας εμποδίσετε να τα χρησιμοποιήσουμε, απλά φεύγουμε. Σας το λέω γιατί ξέρω πως αν κανένα έργο δεν προχωράει στην Ελλάδα είναι επειδή εσείς βρίσκετε συνέχεια προβλήματα”.

Λόγω της ό http://www.ough.gr/inc/timthumb/timthumb.php?src=/uploads/articles/thisia_voulgarakis-043.jpg&w=580μορφολογίας του χώρου, ήταν αδύνατο να βρεθούν είτε αποτυπώματα, είτε άλλες ενδείξεις για το γεγονός. Ο χώρος είναι ανοιχτός όλες τις ώρες και φυλάσσεται από φύλακα ενώ το βράδυ υπάρχει κλειδωμένος φράχτης. Ποιος λοιπόν μπορεί να έχει κλειδί του φράχτη; Μα υπάλληλος της αρχαιολογίας φυσικά!

Πριν οι ερευνητές κοινοποιήσουν την διαπίστωσή τους, φρόντισαν να μελετήσουν την Μυθολογία.
- “Ουρανία; Μίλησε μας για το Δικταίο Άντρο. Κάτι που ίσως μας διαφεύγει” άρχισαν να συνομιλούν μέσω τηλεφώνου.
- “Είναι δύσκολο να ξέρουμε λεπτομέρειες για μια ιστορία οχτώ χιλιάδων ετών, όμως η γενική ιδέα είναι πως ο Δίας έφερε εδώ την Ευρώπη όταν την άρπαξε από τη Στερεά Ελλάδα και συγκεκριμένα τη σημερινή Θήβα. Εκείνος επειδή δεν τον ήθελε η Ευρώπη, μεταμορφώθηκε σε ταύρο, την άρπαξε και την μετέφερε στο Δικταίο Άντρο. Πολλοί βέβαια λένε πως το Δικταίο Άντρο και όχι το Ιδαίο Άντρο στον Ψηλορείτη, είναι ο τόπος γέννησης του Δία” εξιστόρησε περιγραφικά η Ουρανία.
- “Αυτό είναι! Σαν ταύρος. Ο τύπος σκότωσε ταύρο στέλνοντας ένα μήνυμα. Αναφέρεται στον εαυτό του και κάτι θέλει να πει. Ίσως ότι παντρεύτηκε με το ζόρι κάποια; Ουρανία βρες μας τους υπαλλήλους της Αρχαιολογίας στην Κρήτη και ψάξε αν κάποιος παντρεύτηκε πρόσφατα”.
Σε λίγο ο Κανόμπης έλαβε μήνυμα από την Ουρανία. Ο Άρης Λιακάκης είχε παντρευτεί πρόσφατα και το πόστο του βρισκόταν στο Ηράκλειο. Καθόλου μακριά από το Οροπέδιο όπου το Δικταίο Άντρο, βρίσκεται.

Οι έρευνες τώρα επικεντρώθηκαν στο Λιακάκη και στο περιβάλλον του. Όπως διαπιστώθηκε ο Λιακάκης ήταν χρόνια στην υπηρεσία και είχε παντρευτεί πρόπερσι την έγκυο γυναίκα του με την οποία απέκτησαν ένα παιδί. Προσπάθησαν μάλιστα να πλησιάσουν τον κύκλο του με πολύ διακριτικό τρόπο, όμως το μόνο που κατάφεραν να εκμαιεύσουν ήταν πως ο Άρης είχε δύσκολα παιδικά χρόνια. Ήταν αυτό αρκετή δικαιολογία για να σφάξει έναν ταύρο; Ένας οικογενειάρχης με σταθερή εργασία; Ο χρόνος περνούσε κι αν όντως η θυσία ήταν ένα μήνυμα, δεν θα είχαν πολύ ακόμα.

Έτσι τόλμησαν μια επίσκεψη στη γυναίκα του όταν αυτός έλειπε.
- “Γεια σας, ερχόμαστε από μια δημόσια εσωτερική υπηρεσία που κάνει ενός είδους εκτίμησης των δημοσίων υπαλλήλων. Το σημερινό μας δείγμα σχετίζεται με τον σύζυγο σας και θα θέλαμε να ρωτήσουμε μερικά τυπικά καθημερινά πράγματα. Ας πούμε βρίσκετε τον σύζυγο σας πιεσμένο ίσως τελευταία”;
- “Ο Άρης μου είναι κλειστός τύπος, οπότε με δυσκολία εντοπίζω τα προβλήματα του. Πολλές φορές είναι κυκλοθυμικός ή λίγο επιθετικός μαζί μου. Όχι όμως με την κόρη μας” απάντησε διστακτικά.
- “Αλήθεια πως γνωριστήκατε”:
- “Σπουδάζαμε μαζί κι εκείνος ήθελε τελειώνοντας να παντρευτούμε, ενώ εγώ όχι. Βλέπετε, δεν είμαι από εδώ. Προέκυψε όμως μια εγκυμοσύνη και δεν είχα επιλογή. Κάναμε μαζί έναν υπέροχο γιο”!
- “Ποιες είναι οι σχέσεις του με τους γονείς του”;
- “Αυτό τι σχέση έχει με την αξιολόγηση του; Με συγχωρείτε, αλλά δεν ξέρω καν αν είστε αυτοί που λέτε ότι είστε” απάντησε λίγο απότομα αυτή τη φορά.

Γιατί δεν απάντησε στην συγκεκριμένη ερώτηση; Μήπως ο πατέρας του Άρη έκρυβε κάποιο μυστικό; Αυτό ακριβώς σκόπευαν να μάθουν επισκεπτόμενοι τον ίδιο. Όταν τον επισκέφτηκαν με την ίδια δικαιολογία, εκείνος ήταν μόνος αφού η γυναίκα του είχε πάει για ψώνια, όπως τους ενημέρωσε. Στις ερωτήσεις τους ήταν πολύ τυπικός απαντώντας σχεδόν μονολεκτικά και χωρίς να αποκαλύπτει απολύτως τίποτα. Ήταν πολύ ιδιαίτερος και απότομος, όμως ουσιαστικά δεν τους έδωσε τίποτα, οπότε έφυγαν. Περίμεναν για λίγο μέχρι να βεβαιωθούν πως όντως η γυναίκα του θα επέστρεφε από ψώνια και ετοιμάστηκαν να ρισκάρουν, προσάγοντας τον ίδιο το Λιακάκη.

Στο δωμάτιο ανακρίσεων, του έκαναν τις ίδιες περίπου ερωτήσεις και πήραν τις ίδιες απαντήσεις απλά αυτή τη φορά από έναν πολύ άνετο, συνεργάσιμο και φιλικό ύποπτο. Μη έχοντας κάτι να του προσάψουν, αναγκάστηκαν να τον αφήσουν ελεύθερο. Όταν ο Άρης έφευγε από τα γραφεία της Μ.Α.Ε.Κ. έκανε εκείνος μια ερώτηση: “Γιατί με φέρατε εδώ κύριοι; Γιατί εμένα”; Οι ερευνητές δεν είχαν έτοιμη μιαν απάντηση και μόνο η Ουρανία κατάφερε να δώσει μια πεταχτή απάντηση λέγοντας: “Ένας τυπικός εσωτερικός έλεγχος στο δημόσιο είναι, μην ανησυχείτε”.

Με τον Λιακάκη ελεύθερο, η ομάδα ήξερε πως οποιαδήποτε στιγμή θα μπορούσε να οδηγήσει σε ένα νέο τραγικό συμβάν και μη έχοντας αρκετά στοιχεία αποφάσισαν να γίνουν πιο επιθετικοί στις έρευνες τους ξεκινώντας με τον πατέρα του. Αν ο Άρης είχε δύσκολα παιδικά χρόνια θα έπρεπε να πείσουν τον πατέρα του να τα παραδεχτεί τουλάχιστον. Πηγαίνοντας στο σπίτι συνάντησαν την μητέρα του που δεν είχε ξαναδεί τα μέλη της ομάδας και από την οποία ζήτησαν αρχικά τον σύζυγο της. Εκείνη με απόλυτο ύφος εξήγησε πως ο σύζυγός της λείπει σε διακοπές. Όταν οι ερευνητές ετοιμάστηκαν να καληνυχτίσουν την κυρία Λιακάκη άκουσαν στο βάθος μία παιδική φωνή.
- “Έχετε παιδάκια κυρία Λιακάκη”; ρώτησε σχεδόν ειρωνευόμενος ο Θαλασσινός.
- “Όχι είναι το εγγονάκι μου. Θα το προσέχω εγώ απόψε” απάντησε φυσιολογικά εκείνη και οι ερευνητές έφυγαν.

Ο επόμενος σταθμός ήταν το σπίτι του Άρη. Τα φώτα ήταν σβηστά και το αυτοκίνητο της οικογένειας σταθμευμένο ακριβώς απ’ έξω. “Που είναι ο Άρης και η γυναίκα του χωρίς το αυτοκίνητο τους”; αναρωτήθηκε ύποπτα ο Κανόμπης. imageΤον προβληματισμό συνέχισε η Ουρανία που ενημέρωσε πως μετά από έρευνες της δεν προκύπτει κανένα ταξίδι για τον πρεσβύτερο Λιακάκη. Οι ερευνητές επέστρεφαν στο αρχηγείο με το αυτοκίνητο όταν μία κλήση από την Ουρανία τους άλλαξε την πορεία: “Όταν βρίσκεις αδιέξοδο στη ζωή σου, γύρνα στο σχολείο! Έριξα μια ματιά σε σχολικά βιβλία βασιζόμενη στην υπόθεση σας πως ο ταύρος ήταν ένα μήνυμα. Μπορεί ο Δίας να πήγε στο Δικταίο Άντρο την γυναίκα του Ευρώπη, αλλά ο ίδιος γεννήθηκε στο Ιδαίον Άντρο, στον Ψηλορείτη. Και ξέρεις γιατί, ε; Η μάνα του τον έκρυβε από τον Κρόνο, τον πατέρα του που ήθελε να τον σκοτώσει για να μην χάσει το βασίλειο του. Ο Δίας και η μητέρα του η Ρέα, κατάφεραν να σκοτώσουν τον Κρόνο κι έτσι ο Δίας μεγαλούργησε στη συνέχεια”. Η Ουρανία απόλυτα ικανοποιημένη από την μελέτη της συνέχισε: “Ο Άρης δεν είναι ο Δίας, αλλά ο πατέρας του έχει μεγάλη περιουσία που δεν προκύπτει να του την έχει μεταβιβάσει”.

Ο Κανόμπης, ο Θαλασσινός και ο Πρώτο, άλλαξαν κατεύθυνση προς το Ρέθυμνο και μετέβησαν προς τον Ψηλορείτη. Φτάνοντας στο Ιδαίον Άντρο άφησαν τον Πρώτο για να ψάξει για οτιδήποτε μπορούσε να τους οδηγήσει στον Λιακάκη, όμως η έρευνα δε θα κρατούσε για πολύ. Ο σκύλος άρχισε να γαυγίζει με μανία και οι δύο άντρες φτάνοντας στο σημείο που ο σκύλος στεκόταν, αντίκρισαν το πτώμα ενός άντρας που είχε σφαγιαστεί. Ήταν ο πατέρας Λιακάκης και οι ερευνητές… είχαν καθυστερήσει υπερβολικά.

Επιστρέφοντας, αυτό που τους προβλημάτιζε ήταν το ότι νωρίτερα η μητέρα του Άρη είχε καλύψει τον γιο της λέγοντας πως ο άντρας της ήταν σε διακοπές. Δε θα ήταν αλήθεια. Δεν θα μπορούσε να το πιστεύει. Κάνοντας αυτήν την αναδρομή στην επίσκεψη τους εκεί, θυμήθηκαν το κλάμα του μωρού στο βάθος του σπιτιού. Ο Άρης σκότωνε τον πατέρα του στο Ιδαίον Άντρο στο Ρέθυμνο, η μάνα κρατούσε το παιδί. Η σύζυγος του Άρη που ήταν; Επιστρέφοντας στο Ηράκλειο, οι ερευνητές σταμάτησαν στο πατρικό του Άρη οπού ξαναεπισκέφθηκαν την κυρία Λιακάκη. Εκείνη έλειπε κι έτσι διέρρηξαν την πόρτα ψάχνοντας τα δωμάτια με μεγάλη προσοχή. Στην έρευνα βρέθηκε μία αλυσίδα πρόχειρα παρατημένη κάτω. Οι ερευνητές προσπάθησαν να βρουν κάτι σχετικό, όμως όσο η ώρα περνούσε ήξεραν πως είναι εις βάρος τους και η όλη διαδικασία θύμιζε χάσιμο χρόνου. Αφού κάλεσαν συνεργείο για να εξετάσει αποτυπώματα από την αλυσίδα, ήξεραν πως η τρέλα θα λάμβανε κάπου αλλού παράσταση. Αν ο Δίας έφερε με το ζόρι την Ευρώπη στην Κρήτη, τότε ίσως ο Λιακάκης να ήθελε να κάνει κάτι ακόμα και αυτή τη φορά όχι σε ταύρο… Όπως η Ρέα βοηθούσε τον Δία, ίσως και η μητέρα του να έκανε το ίδιο στον Άρη. Όταν ο Δίας κυρίευσε το νησί έδωσε τα ηνία της βασιλείας του στον γιο του Μίνωα. Ο γιος του έλειπε από το σπίτι. Μήπως ο Άρης ήθελε να ετοιμάσει τον θρόνο του;
- “Που είναι ο θρόνος του Μίνωα, Σπύρο”; ψιθύρισε αινιγματικά ο Κανόμπης.
- “Στην Κνωσό! Φύγαμε” απάντησε εκείνος.

Σε λίγα λεπτά ήταν έξω από τον αρχαιολογικό χώρο της Κνωσού όπου υπήρχε ένα άγνωστο αυτοκίνητο σταθμευμένο και η πόρτα εισόδου των επισκεπτών  ήταν imageανοιχτή στη μία της πλευρά. Οι ερευνητές πλησίασαν προσεκτικά. Κυριαρχούσε το απόλυτο σκοτάδι και κανένας θόρυβος δεν μαρτυρούσε το παραμικρό. Κράτησαν τον Πρώτο μακριά ώστε να μην διακινδυνέψουν κάποιον θόρυβο και με φακούς άρχισαν να διεισδύουν στα ενδότερα του ανακτόρου. Χωρίς να ακούν φωνές ή να βλέπουν φώτα, άκουγαν κάτι σαν ένα ρυθμικό χτύπημα που τους έδωσε τη δυνατότητα να κατευθυνθούν προς μία συγκεκριμένη πλευρά. Λίγο πιο κάτω οι ερευνητές αντίκρισαν ένα τρομακτικό θέαμα. Ο Λιακάκης είχε δέσει γυμνή τη γυναίκα του στην ρίζα μιας κατεστραμμένης προϊστορικής κολώνας και λίγο πιο κάτω βρισκόταν όρθια και γυμνή η Αντιγόνη Επιστόλου. Πάνω στον βασιλικό θρόνο βρισκόταν ο μικρός γιος του Λιακάκη και δίπλα του η γιαγιά του. Οι ερευνητές κέρδισαν το όπλο του αιφνιδιασμού όταν άρχισαν να παρατηρούν χωρίς να έχουν γίνει αντιληπτοί.

Ο Λιακάκης άρχισε να κάνει έρωτα στην Επιστόλου η οποία έδωσε τέλος στην νεκρική σιγή που επικρατούσε αρχίζοντας να βγάζει ερωτικούς ήχους απόλαυσης. Την ίδια ώρα η γιαγιά του παιδιού του ψιθύριζε για ώρα σαν κάτι να του εξηγούσε. Όταν ο Λιακάκης ολοκλήρωσε την συνουσία πλησίασε τον γιο του ο οποίος κρατούνταν από την γιαγιά του και τον έφερε πάνω από την ξαπλωμένη μητέρα του δίνοντάς του ένα μαχαίρι: “Τώρα θα γίνει αυτό που λέγαμε. Κάρφωσε το πάνω της. Ένα τεράστιο βασίλειο και μια νέα ζωή είναι δική σου μετά από αυτό. Κάρφωσε το ακόμα και χωρίς να κοιτάς”. Το αγόρι κρατούσε το μαχαίρι όμως αδυνατούσε να κάνει την κίνηση, ενώ δάκρυα έτρεχαν από τα μάτια του.
Λιακάκη ακίνητος! Συλλαμβάνεσαι. Άσε ήσυχο το παιδί” φώναξε απότομα ο Κανόμπης. Η Επιστόλου σηκώθηκε όρθια καλύπτοντας με το γυμνό της κορμί το σκηνικό και δίπλα της ήρθε η μητέρα του Άρη. Τότε οι δύο ερευνητές πλησίασαν, όμως ο Λιακάκης άρπαξε το χέρι του γιου του σπρώχνοντας το μαχαίρι στο σώμα της γυναίκας του. “Αν πλησιάσετε άλλο θα το καρφώσω” απείλησε. Ο Κανόμπης έκανε μερικά βήματα πίσω.
- “Που πάει αυτός; Θέλω να τον βλέπω” φώναξε ο Λιακάκης.
- “Μην ανησυχείς. Καλεί ενισχύσεις. Σε πέντε λεπτά ολόκληρη η Κνωσός θα είναι περιτριγυρισμένη από αστυνομικούς” απάντησε ειρωνικά, όμως ο Κανόμπης γύρισε σχεδόν αμέσως κάνοντας ένα νόημα με τα μάτια στον συνεργάτη του. Λίγο πιο πέρα ο Πρώτο άρχισε να κατεβαίνει από απόσταση και χωρίς να γίνει αντιληπτός. Ο Κανόμπης κάνοντας λίγα βήματα μπροστά άρχισε να μιλάει στον γιο του Άρη. “Άσε το μαχαίρι και φύγε. Μην ανησυχείς για τη μαμά σου”. Το αγόρι φοβόταν και σε μία στιγμή αδράνειας ο Πρώτο όρμησε από την άλλη πλευρά και δάγκωσε το χέρι του Λιακάκη και του γιου του. Οι ερευνητές πετάχτηκαν πάνω τους και ακινητοποίησαν τον ίδιο και την μητέρα του, ενώ ο Πρώτο σταμάτησε και την Επιστόλου που προσπάθησε να διαφύγει γυμνή. Οι ερευνητές έλυσαν την μητέρα του παιδιού και αργότερα τους οδήγησαν στο σπίτι τους.

Όπως έγινε αργότερα γνωστό, ο Λιακάκης καταδικάστηκε δις ισόβια, η μητέρα του καταδικάστηκε για την συγκάλυψη που παρείχε στον γιο της ενώ η Επιστόλου απολύθηκε από την υπηρεσία και καταδικάστηκε για προσβολές σε αρχαιολογικούς χώρους και κατάχρηση καθήκοντος. Ο νεαρός γιος του Λιακάκη, δώρισε όλη την περιουσία του παππού του στην αρχαιολογία ενώ όπως έγινε γνωστό μεγαλώνοντας σπούδασε αρχαιολόγος και ακολούθησε λαμπρή καριέρα στην αρχαιολογία φτάνοντας να έχει πρόσβαση στα σημαντικότερα μνημεία οποιαδήποτε ώρα και μέρα :[ 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟΝ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΜΥΘΟ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Προβληματίστηκες; σχολίασε το