Καληνωρίσματα. Αυτόν τον μήνα δε θα αναλωθούμε με κάποια συγκεκριμένη εταιρεία και την ιστορία της. Θα ασχοληθούμε με μία νέα τάση η οποία μας αφορά όλους. Πολυεθνικές εταιρείες αρχίζουν σιγά-σιγά να επενδύουν στην Ελλάδα.
Από το 2009 γράφω στο yannidakis πως δεν αρκεί να λαμβάνονται νέα μέτρα λιτότητας, πρέπει να συνδυάζονται με μέτρα ανάπτυξης. Τέσσερα χρόνια μετά που πέρασαν με βάναυσα μέτρα και ελάχιστα έως αμελητέας ουσίας προγράμματα τόνωσης της αγοράς, ήρθε επιτέλους ένα ουσιαστικά καλό νέο. Η κυβέρνηση προχώρησε στην ψήφιση νόμων και τροποποίηση άλλων που επιτρέπουν την απλούστερη προσέλκυση επενδύσεων, κατέστησαν την Ελλάδα πιο προσιτή σε αγορές και σε συνάρτηση με τα νέα δεδομένα στην αγορά εργασίας με ευέλικτους όρους και χαμηλότερους μισθούς, αλλά και με τα πρώτα ελπιδοφόρα μηνύματα της μείωσης της γραφειοκρατίας, η Ελλάδα αρχίζει να γίνεται ένας μικρός παράδεισος για επενδύσεις.
Όλοι ξέρουν την δυναμική που έχει η χώρα μας. Τεράστιες προοπτικές εξαιτίας του τουρισμού αλλά και της γεωστρατηγικής της θέσης με τα λιμάνια. Σκεφτόμενοι επιχειρηματικά, μπορούμε εύκολα να διακρίνουμε την ευκαιρία του να επενδύσουμε σε μία τόσο ποιοτική περιοχή με ένα μικρό ποσό λόγω της απαξίωσης που επέφερε η οικονομική κρίση. Εγώ θα τολμούσα να πω πως όσοι επιθυμούν να επενδύσουν στην χώρα μας, πρέπει να βιαστούν καθώς η προσεχής ανακήρυξη της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης (ΑΟΖ) θα επαναφέρει την Ελλάδα σε υψηλότατα επίπεδα κι έτσι λογικά η Ελλάδα θα γίνει και πάλι μια ακριβή χώρα(;). Ως τότε λοιπόν αναμένουμε επενδύσεις.
Τι όμως μας προσφέρουν οι επενδύσεις; Το προφανές. Εταιρείες που θα δραστηριοποιούνται στα εργοστάσια μας, θα παράγουν προϊόντα που θα διατίθενται στην ελληνική αγορά ή θα εξάγονται στο εξωτερικό. Οι μηχανές των εργοστασίων που ασυνείδητοι επιχειρηματίες έκλεισαν για να πάνε στην Βουλγαρία σε μια πράξη σύγχρονης εθνικής (και επιχειρηματικής) προδοσίας, θα λαδωθούν και πάλι. Τα αφεντικά θα είναι ξένοι επιχειρηματίες και τα προϊόντα ξένων συμφερόντων, όμως τα βασικά οφέλη θα τα καρπωθούμε εμείς. Το ελληνικό κράτος με την φορολογία, ο έλληνας άνεργος από τις νέες θέσεις εργασίας και η ελληνική αξιοπρέπεια που επιτέλους θα παράγει ξανά κάτι.
Την αρχή την έκανε η Unilever που άρχισε να παράγει στην Ελλάδα με προοπτική όχι μόνο να καλύψει τις ανάγκες της τοπικής αγοράς αλλά και να εξάγει στο εξωτερικό προϊόντα που θα φτιάχνονται εδώ. Την σκυτάλη πήρε η Henkel που ετοιμάζεται να δραστηριοποιηθεί παρομοίως στην χώρα μας, ενώ νέες επενδύσεις αρχίζουν να αχνοφαίνονται στον ορίζοντα. Η Phillip Morris αποφάσισε να επενδύσει και να δραστηριοποιηθεί στις εγκαταστάσεις του Παπαστράτου μεταφέροντας την παραγωγή της από άλλα εργοστάσια της Ευρώπης. Η Hewlett-Packard δεν θα παράγει στην Ελλάδα, θα την χρησιμοποιήσει όμως για να μεταφέρει τα προϊόντα της στην Ευρώπη και αλλού. Συγκεκριμένα, η εταιρεία προχώρησε σε συμφωνίες με το λιμάνι του Πειραιά και Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδος προκειμένου να μεταφέρει τα προϊόντα της από την Ελλάδα στο εξωτερικό. Είναι ακριβώς η γεωστρατηγική θέση της Ελλάδας που ανέφερα παραπάνω. Αυτό το συγκριτικό πλεονέκτημα έχει βάλει στο στόχαστρο εδώ και καιρό η εταιρεία που διαχειρίζεται το λιμάνι του Πειραιά, η Cosco που πλέον ζητά να αγοράσει το 60% του προκειμένου να προχωρήσει σε επενδύσεις που θα ανέρχονται σε ένα δισεκατομμύριο ευρώ! Οι πληροφορίες πάντως λένε πως ένας από τους μεγαλύτερους κολοσσούς στην Αμερική, η Walmart έρχεται και στην Ελλάδα προχωρώντας σε συμφωνία μαμούθ με αλυσίδα καταστημάτων της Βορείου Ελλάδας, προκειμένου να προχωρήσει στην δημιουργία περισσότερων από εκατό καταστήματα στην Ελλάδα και στα υπόλοιπα Βαλκάνια.
Πρόκειται για μία περίπτωση win-win. Η Ελλάδα κερδίζει, εκείνοι κερδίζουν. Πρόκειται για μία ιστορική ευκαιρία να ορθοποδήσουμε οικονομικά και αναπτυξιακά, μειώνοντας παράλληλα την ανεργία και προπαντός επανεκκινώντας την ελληνική παραγωγική μηχανή που είχε από καιρό χαθεί στην απόγνωση και την αφάνεια. Στο βάθος του τούνελ υπάρχει (ελληνικό) φως και έρχεται από το εξωτερικό! +Yanni Spiridakis
σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΟ ΤΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
το σχόλιο Είναι τραγικό. Άνθρωποι που πήγαν να εργαστούν παραλίγο να γυρίσουν σπίτι τους σε κάσα. Τα γνωστά ανόητα αποβράσματα της κοινωνίας μας -που τελευταίως πληθαίνουν- δεν είχαν πρόβλημα να κάψουν ζωντανούς δύο συνανθρώπους μας, αλλά και να φέρουν ένα κλίμα τρομοκρατίας εκεί, εδώ και οπουδήποτε μπορεί να θεωρηθεί τόπος εργασίας. Με άλλα λόγια θα φοβόμαστε να πάμε και στις δουλειές μας στο τέλος
το πρώτο ελληνικό blog για όλα τα νέα από τον Θρύλο του Batman 73 χρόνια μετά. Παρουσίαση όλων των εξελίξεων
ΘΕΩΡΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΡΥΛΟ
Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Ο BATMAN
Αρκετά χρόνια πριν σε σχετικό μου αφιέρωμα, έγραφα πως ο Batman είναι ένα "σύμβολο στο σκοτάδι, ανάμεσα μας, εμείς οι ίδιοι", όμως δεν χρειάζεται να πάμε τόσο μακριά. Στο "The Dark Knight Rises" ο Wayne εξηγεί πως: "the person under the mask doesn’t matter, because anybody can be Batman". Αλήθεια, πως ο καθένας μπορεί να είναι ο Batman; Η απάντηση βρίσκεται μέσα σας. Ο καθένας που θυσίασε ποτέ κάτι για τον συνάνθρωπο του, είναι ένας Batman. Είναι το μόνο που θέλησε να επιβάλει στον εαυτό του ο ήρωας: Να θυσιάσει την προσωπική του ζωή για την ασφάλεια της πόλης και των πολιτών.
Και σήμερα υπάρχουν πολλοί τέτοιοι Batmen. Βρίσκονται παντού γύρω μας, όμως η αφορμή για αυτήν την παράγραφο έρχεται από τον ίδιο τον ηθοποιό που ενσάρκωσε τον ήρωα. Τον Christian Bale, που όταν ενημερώθηκε πως ένα παιδάκι 8 χρονών υποφέρει από λευχαιμία, τον κάλεσε στο τηλέφωνο και είχαν μία συναρπαστική συνομιλία στην οποία ο ένας εξομολογήθηκε στον άλλο το πάθος του για τον Batman. Βλέπετε ο μικρός Zach είναι φανατικός φίλος του ήρωα και μιλώντας με τον "Batman" θα δείτε πως το προσωπάκι του έλαμψε! Θα δείτε με τι χαρά έμαθε πως η γυναίκα του ηθοποιού ντύνεται Catwoman και η κόρη του Batgirl! Η πιο φορτισμένη όμως στιγμή της συνομιλίας είναι όταν ο Bale θυμίζει στον Zach την συνομιλία του Bruce με τον Blake στο "Rises". Του θυμίζει πως ο καθένας μπορεί να είναι ο Batman, όπως και ο μικρός Zach που άφησε για πάντα το όνειρο μιας φυσιολογικής ζωής, για να περάσει το λίγο και τελευταίο διάστημα της ζωής του στο νοσοκομείο φορώντας της πιτζάμες με το σήμα του Batman και βλέποντας τις ταινίες του, όταν η υγεία του, το επιτρέπει.
Στην συγκινητική συνομιλία των δύο, εγώ βλέπω δύο Batmen. Τον Christian που δεν θυσίασε δα και πολύ απ' τον χρόνο του για να δώσει λίγο κουράγιο στον μικρό ασθενή και τον Zach που όταν δεν πονάει μπορεί να ονειρεύεται πως σώζει το Gotham από τον Joker που λέγεται καρκίνος. Στην πρώτη περίπτωση και ο ίδιος ο Christian συνειδητοποίησε πως από το 2005 έως το 2012 δεν ήταν απλά μέρος μίας κινηματογραφικής τριλογίας, αλλά μιας εμπειρίας ζωής που μπορεί να σε αλλάξει σαν άνθρωπο: Να δίνεις κουράγιο, χαρά, ότι μπορείς να προσφέρεις στον συνάνθρωπο σου. Αυτή είναι η έννοια του Batman και υπό αυτήν την έννοια ο καθένας από εμάς μπορεί πράγματι να είναι ένας Batman. Με λίγα λεφτά, με λίγα τρόφιμα, με λίγο χρόνο απ' τη ζωή μας, ο ηρωισμός μπορεί να αναδυθεί μέσα μας.
Όσο για τον μικρό Zach, μπορείτε να δείτε την μάχη που δίνει και να αφήσετε το δικό σας μήνυμα στηρίζοντας τον, δίνοντας του λίγη ελπίδα για να ζήσει σαν Batman...
ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΜΕΝΑ (COMICS)
Batman
*εξώφυλλο*ανάγνωση*
Το τέλος της ιστορίας "Death of the Family" είναι συγκλονιστικό! Ο Joker έχει αιχμαλωτίσει όλη την ομάδα, όμως ο Batman θα καταφέρει να απελευθερωθεί και να κυνηγήσει τον εχθρό. Μετά από μια δραματική σκηνή θα αποφασίσει να τον αφήσει να σκοτωθεί χωρίς ιδιαίτερη μάχη ενώ αμέσως μετά περιθάλπει τα μέλη της ομάδας που δηλητηριάστηκαν από την τοξίνη. Την επόμενη μέρα πάντως ο ίδιος κάνει απολογισμό της σχέσης του με τον Joker και αναρωτιέται αν στα αλήθεια δεν τον σκότωνε τόσο καιρό επειδή υποσυνείδητα τον είχε ανάγκη. Κατά την ανάρρωση τους, έχει ραντεβού με τα μέλη της ομάδας που μυστηριωδώς όλα θα αποφασίσουν να μην παρεβρεθούν. Τότε είναι που θα αναλύσει την τοξίνη του Joker βρίσκοντας ένα χημικό στοιχείο που αντιστοιχεί στο "Ha". Τι μπορεί να σημαίνει αυτό για τον επόμενο μήνα;
Detective Comics
*εξώφυλλο*ανάγνωση*
Η σειρά αποτελεί την πιο ιστορική έκδοση της εταιρείας όπου πρωτοπαρουσιάστηκε ο ήρωας το 1939! Σε μία από τις πιο αυθεντικές μορφές του, ο Σκοτεινός Ιππότης βρίσκεται στο κυνήγι των διασημότερων εχθρών του.
Batman: The Dark Knight
*εξώφυλλο*ανάγνωση*
Στην νέα ιστορία ο ήρωας ερευνά μία παράξενη σειρά φόνων που ακολουθεί την μεθοδολογία του Mad Hatter, όμως αυτή τη φορά ο αντίπαλος δείχνει πιο καλά εξοπλισμένος από ποτέ.
Batman and Robin
*εξώφυλλο*ανάγνωση*
Πρόκειται για την ετήσια έκδοση του τεύχους στο οποίο ο ήρωας αναγκάζεται να ακολουθήσει τα βήματα του ίδιου του, του γιου ο οποίος προπορεύεται σε ένα κυνήγι που αφορά το παρελθόν της οικογένειας Wayne, του Batman αλλά και την προστασία της πόλης.
Batman Incorporated
*εξώφυλλο*ανάγνωση*
Στο 7ο τεύχος βλέπουμε τον ήρωα να αδυνατεί πλέον να προστατεύσει τα μέλη της ομάδας του που πλέον είναι σχεδόν παραδωμένοι στις ορέξεις του Leviathan. Ο μόνος που μπορεί να βοηθήσει είναι ο γιος του και είναι ακινητοποιημένος από τον ίδιο τον πατέρα του.
Nightwing
*εξώφυλλο*ανάγνωση*
Στο 16ο τεύχος βρισκόμαστε πάντα στην σειρά "Death of the Family" εκεί όπου όλα πάνε βάση σχεδίου του Joker. Ο Grayson είναι πολύ κοντά στο να πιάσει τον Joker, όμως ασφαλώς είναι πολύ μικρός στο να ξέρει τις εκπλήξεις μπορεί να του ετοιμάζει η νέμεσις του μέντορα του.
Batgirl
*εξώφυλλο*ανάγνωση*
H Barbara θα λάβει μία ανώνυμη πληροφορία για βοηθούς του Joker και ενώ είχε υποσχεθεί να φροντίσει τις απώλειες της από την επίθεση του Joker, θα αποφασίσει να βαλθεί στην έρευνα βοηθώντας τον αδερφό της.
Red Hood and the Outlaws
*εξώφυλλο*ανάγνωση*
16ο τεύχος και εδώ. Και φυσικά και εδώ ακολουθούμε τα γεγονότα του "Death of the Family" μόνο που ο Todd δε θα είναι μόνος του αφού μεταξύ άλλων, θα έχει και την βοήθεια του Tim Drake την οποία θα χρειαστεί καθώς ο Joker τους περιμένει για μία ακόμα αναμέτρηση.
Batwoman
*εξώφυλλο*ανάγνωση*
Στο 16ο τεύχος της σειράς η ηρωίδα θα πρέπει να αντιμετωπίσει με την βοήθεια της Wonder Woman, μια σειρά από υποκινούμενα τέρατα.
Batwing
*εξώφυλλο*ανάγνωση*
Πρόκειται για τον πρώτο ήρωα της ομάδας που βρίσκεται μόνιμα στην Αφρική και υπερασπίζεται τις εκεί περιοχές κόντρα σε μερικούς από τους πιο επικίνδυνους εχθρούς του υποκόσμου.
Birds of Prey
*εξώφυλλο*ανάγνωση*
Στο τεύχος 16 η Batgirl προσπαθεί να γνωρίσει στην υπόλοιπη ομάδα την γυναίκα talon που την έσωσε, όμως η ίδια δεν θα είναι τόσο φιλική όσο με τις υπόλοιπες.
Catwoman
*εξώφυλλο*ανάγνωση*
Η Catwoman θα πέσει θύμα του εντολέα της για την κλοπή ενός πολύτιμου διαμαντιού.
Justice League
*εξώφυλλο*ανάγνωση*
Ο Aquaman θα βρεθεί στο στόχαστρο της ομάδας όταν προσπαθώντας να προστατεύσει τις θάλασσες θα βρεθεί υποχείριο των δυνάμεων που τις ελέγχει και κατά συνέπεια αντιμέτωπος με την ίδια του την ομάδα.
Young Justice
*εξώφυλλο*ανάγνωση*
Σε μπελάδες βρίσκεται η ομάδα όταν τα μέλη της θα αναγκαστούν να χωριστούν και να τα βάλουν με αντίπαλους που υπερτερούν.
Legends of the Dark Knight
*εξώφυλλο*ανάγνωση*
Πρόκειται για εβδομαδιαία αστυνομική σειρά που βασίζεται στην πόλη του Gotham και τις ιστορίες της, ενώ μελετά στοιχεία από την κοινωνία, όπως η εγκληματικότητα και η οικονομική κρίση.
Ame-Comi Girls
*εξώφυλλο*ανάγνωση*
Πρόκειται για μία σύμπραξη ηρωίδων στις οποίες συμμετέχει η Batgirl και τις δράσεις τους άλλοτε υπέρ ή κατά της κοινωνίας. Τα τεύχη αυτά είναι εβδομαδιαία.
Injustice: Gods Among Us
*εξώφυλλο*ανάγνωση*
Η σειρά είναι εβδομαδιαία και αποτελεί τον προπομπό του ομώνυμου ηλεκτρονικού παιχνιδιού.
Η παρέα των ηρώων στο μέλλον σε μια εβδομαδιαία σειρά βασισμένη στο Batman Beyond.
ΠΑΡΑΓΩΓΕΣ ΚΙΝΟΥΜΕΝΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ
BATMAN: THE DARK KNIGHT RETURNS μέρος 2
*αγορά*εξώφυλλο*εσωτερικό*απόσπασμα*απόσπασμα*εικόνες*
Κυκλοφόρησε λοιπόν μέσα στον μήνα το δεύτερο μέρος της μεταφοράς του βιβλίου του Frank Miller. Στο δεύτερο μέρος ο Σκοτεινός Ιππότης με την βοήθεια της βοηθού του Robin, καταφέρνουν να φέρουν και πάλι σε τάξη την πόλη. Η επιστροφή όμως του ήρωα ερεθίζει το μυαλό του βασικού του εχθρού, Joker που αποφασίζει να επαναδραστηριοποιηθεί εφαρμόζοντας ένα σατανικό σχέδιο που παρακινεί στρατούς από ομοϊδεάτες του για την καταστροφή της πόλης. Ο Batman θα χρειαστεί να κάνει την απόλυτη υπέρβαση θέτοντας σε κίνδυνο την δημόσια ασφάλεια γεγονός που θα προκαλέσει την αμερικανική κυβέρνηση που θα επιστρατεύσει τον Superman για να τον σταματήσει. Οι δύο ώρες θα επιδοθούν σε μία ανελέητη μάχη όπου η εξυπνάδα θα νικήσει την δύναμη.
Στο Blu-ray που κυκλοφορεί υπάρχουν μια σειρά από πρόσθετες παροχές σε μορφή παρουσιάσεων και ντοκιμαντέρ με τους παρακάτω τίτλους: "Digital Comic Excerpt from the Graphic Novel", "Preview of Superman: Unbound", "Superman vs. Batman: When Heroes Collide", "The Joker: Laughing in the Face of Death", "From Sketch to Screen", ενώ υπάρχουν και δωρεάν επεισόδια κινουμένων σχεδίων από τις κλασικές σειρές.
Ο Michael Emerson που υποδύεται τον Joker μίλησε και αυτόν τον μήνα για τον χαρακτήρα του, λέγοντας πως η ειλικρίνεια και η ευθύτητα του Joker είναι αυτά που τον καθιστούν εξαιρετικά επικίνδυνο. Παράλληλα σημείωσε πως ήθελε απλά να μετατρέψει την δική του φωνή σε μία λιγότερο αποδεκτή, ενώ δήλωσε ιδιαίτερα ικανοποιημένος από τον χαρακτήρα καθώς απόλαυσε την εμπειρία και ειδικά βάση του σεναρίου.
YOUNG JUSTICE INVASION
*σύνδεσμος*εικόνα*The Fix*True Colors*υπογραφές*Runaways*emerson*
Η σειρά επέστρεψε στην τηλεόραση τουλάχιστον στις ΗΠΑ κι εμείς μπορούμε να σας παρουσιάζουμε ξανά την πλοκή από τα επεισόδια. Τις τελευταίες εβδομάδες είδαμε την ομάδα με κατεστραμμένο το στρατηγείο της να προσπαθεί να αναλάβει υποθέσεις οι οποίες εξακολουθούν να έχουν να κάνουν με την ομάδα και την σύσταση της. Ουσιαστικά είναι και πάλι αρχηγός της ομάδας το Nightwing ενώ ο Robin γίνεται πλέον αρχηγός της "Α" κι έτσι βλέπουμε την αναβάθμιση της ομάδας του Batman στο νέο κύκλο επεισοδίων.
Στο μεταξύ όπως έγινε γνωστό η DC αναμένεται να κόψει την σειρά μαζί με κάποιες άλλες προκειμένου να λανσάρει τις νέες σειρές: "Beware The Batman" και "Teen Titans Go" τις οποίες βέβαια θα καλύπτω καθώς θα αφορούν τον θρύλο του Batman. Αν πάντως είστε κι εσείς κατά του κοψίματος της σειράς, τότε μπορείτε να υπογράψετε για να παραμείνει η σειρά.
ΠΟΤΕ Η ΕΠΟΜΕΝΗ ΒΑΤΜΑΝ ΤΑΙΝΙΑ;
*σύνδεσμος*εικόνα*
Η τριλογία τελείωσε και όλα δείχνουν πως το Justice League έρχεται. Πότε όμως θα δούμε την επόμενη ταινία με μοναδικό πρωταγωνιστή τον Batman; Σύμφωνα με εκτιμήσεις και κρίνοντας πως η JL ταινία αναμένεται το 2015, δε θα είναι καθόλου υπερβολικό να χρειαστεί να περιμένουμε μία πενταετία μετά την επική τριλογία. Αυτό σημαίνει φυσικά πως το νωρίτερο το 2017 θα ξαναστρωθούμε στις σκοτεινές αίθουσες.
Ακόμα και τότε όμως τι θα δούμε; Σύμφωνα με εκτιμήσεις του Michael Uslan που είναι ο σύγχρονος εκφραστής των ταινιών Batman από το 1989 κι έπειτα, είναι ο άνθρωπος που μετέφερε το πάθος του για τον Σκοτεινό Ιππότη στις κινηματογραφικές αίθουσες. Ο Uslan λοιπόν δήλωσε πως μία ιδανική συνέχεια για Batman ταινία θα ήταν το Beyond. Για όσους δεν γνωρίζουν ο Batman Beyond, κυκλοφόρησε αρχικά σε κινούμενα σχέδια και τώρα σε comics, είναι ο νεαρός Batman που στρατολόγησε ο γέρος πια Bruce Wayne για να σώσει το Gotham. Ο νεαρός δεν ξεπερνά τα 20 και ο μέντορας του που ξεπερνά τα 80 καλείται να του διδάξει ότι γνωρίζει σε ένα περιβάλλον του μέλλοντος. Μάλιστα έπεσε στο τραπέζι το όνομα του Clint Eastwood για τον μεγάλο Bruce.
ΤΑΙΝΙΑ JUSTICE LEAGUE
*σύνδεσμος*εικόνα*εικόνα*αναβολή παραγωγής*ben affleck*
Όπως όλα δείχνουν οι παραγωγοί της ταινίας (2015) μάλλον που κατέληξαν στους ήρωες που θα συμμετέχουν στην ταινία και χωρίς να μας κάνει έκπληξη θα είναι οι: Superman, Batman, Wonder Woman, Flash, Green Lantern. Φυσικά ακούγεται πως άλλα μέλη της ομάδας θα μπορούν να έχουν μη πρωταγωνιστική συμμετοχή όπως οι Martian Manhunter και Aquaman αλλά και Hawkman. Αυτό βέβαια που θα πρέπει να βρεθεί τώρα είναι ο σκηνοθέτης που θα έχει δύσκολη αποστολή αφού σε μάλλον 3 ώρες θα πρέπει να χωρέσει τις ιστορίες μερικών από τους πιο πολύπλοκους ήρωες, να δημιουργήσει την υπόθεση, ίσως ένα ρομάντσο με κάποιον χαρακτήρα, να βάλει στην υπόθεση τον κακό που θα είναι ο Darkseid και μέσα σ' όλα να ξεπεράσει το πρόβλημα του επαναλανσαρίσματος του ήρωα. Καλή τύχη!
Σύμφωνα πάντως με τις τελευταίες πληροφορίες η έλλειψη ενός καλού σεναρίου και φυσικά η εύρεση του σκηνοθέτη, ανάγκασε τους παραγωγούς να βάλουν στο συρτάρι την ταινία. Οι πρώτες σκέψεις λένε πως θέλουν να δουν την επιτυχία που θα σημειώσει το Man of Steel και κατόπιν θα κρίνουν το μέλλον της.
Τέλος, αίσθηση προκάλεσε το γεγονός πως αποκαλύφτηκε πως στον Ben Affleck δεν προτάθηκε μόνο η θέση του σκηνοθέτη αλλά και αυτή του ήρωα του Batman. Ως γνωστόν, ο ηθοποιός αρνήθηκε.
THE DARK KNIGHT RISES
*σύνδεσμος*εικόνα*συνέντευξη*
O ηθοποιός Joseph Gordon-Levitt που ενσάρκωσε τον χαρακτήρα John Blake στην ταινία ερωτήθηκε σχετικά με την φήμη πως θα έχει έκτακτη εμφάνιση στην ταινία "Man of Steel" ως Batman. Ο ηθοποιός δήλωσε πως δεν γνώριζε καν την φήμη αυτή ενώ συνέστησε να μην πιστεύουμε τέτοιου είδους φήμες. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει και πολλά, αλλά προς το παρόν θα πρέπει να το πιστέψουμε...
LEGO BATMAN: DC SUPER HEROES UNITE
*σύνδεσμος*εικόνα*trailer*
Η πρώτη ταινία Lego (κινουμένων σχεδίων) με πρωταγωνιστή τον Batman είναι γεγονός και κυκλοφορεί στις 21 Μαΐου. Στην ταινία ο Bruce Wayne θα βραβευτεί ως ο άντρας της χρονιάς και ο Lex Luthor θα ζηλέψει οπότε θα αποφασίσει να βάλει υποψηφιότητα για πρόεδρος. Στην προσπάθεια του αυτή θα στρατολογήσει τον Joker που θα τον ελευθερώσει από το άσυλο και μαζί με τους υπόλοιπους συμμάχους τους (Penguin, Harley Quinn, The Riddler κλπ.) θα προσπαθήσουν να σβήσουν τον Batman για πάντα. Εκείνος βλέποντας πως το εμπόδιο του είναι πάνω από την τεχνολογία που διαθέτει, θα στραφεί σε βοήθεια από τον Superman και μπροστά στην απειλή, σε όλη την ομάδα της Justice League. Μόνο έτσι θα μπορέσει ο Batman και ο Robin να νικήσουν την απειλή πριν να είναι πολύ αργά. H ταινία σε Blu-Ray θα κοστίζει 29$.
Batman: The Lazarus Syndrome
*σύνδεσμος*εικόνα*πολυμεσικό*
Το BBC κυκλοφόρησε ένα συλλεκτικό ηχητικό έργο που είχε παιχτεί στο ραδιόφωνο του BBC το 1989. Σε αυτό μια σειρά από ηθοποιούς ενσαρκώνουν τους γνωστούς χαρακτήρες του θρύλου: Batman, Dick Grayson, Selina Kyle, Gordon, Alfred, Joker κλπ. Η ταινία μας ξεναγεί σε έναν Bruce Wayne που θολωμένος από το σύνδρομο Lazarus αποφασίζει να διαλύσει την σπηλιά και να εξαφανίσει καθετί που σχετίζεται με την διπλή του ταυτότητα. Στα θετικά είναι πως τον Alfred ενσαρκώνει ο ίδιος ο Michael Cough ενώ κατά γενική ομολογία οι χαρακτήρες απέχουν κατά πολύ από ότι γνωρίζουμε ή φανταζόμαστε ενώ και η ιστορία δεν είναι δα και τόσο ποιοτική. Μπορείτε κι εσείς να αγοράσετε το ηχητικό έργο με μόλις 1,49 λίρες Αγγλίας.
ΑΛΛΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ
ΕΝ ΑΝΑΜΟΝΗ ΤΟΥ INJUSTICE
*σύνδεσμος*εικόνα*πολυμεσικό*
Το αναμενόμενο ηλεκτρονικό παιχνίδι "Injustice: Gods among us" κυκλοφορεί στις 16 Απριλίου 2013 και σήμερα σας παρουσιάζω ένα εξαιρετικό εισαγωγικό trailer στο οποίο βλέπουμε όλους τους βασικούς χαρακτήρες. Έχει μεγάλο ενδιαφέρον το ότι βλέπουμε τον Flash να μάχεται το Nightwing, ενώ όλοι οι άλλοι ήρωες με εξαιρετικά γραφικά συμμετέχουν σε ένα παιχνίδι που θα μας κόψω την ανάσα
ΣΥΛΛΕΚΤΙΚΗ ΣΥΛΛΟΓΗ ΓΙΑ ΑΝΤΡΕΣ
*σύνδεσμος*αγορά*εικόνα*εικόνα*
Η γνωστή ιταλική εταιρεία montegrappa συνεργάζεται με την Warner Bros. και φτιάχνει το πρώτο πακέτο δώρου με συλλεκτικά κομμάτια που αφορούν τον ήρωα. Μία μεταλλική πένα που είναι εξαιρετικά διακοσμημένη με νυχτερίδες, ένα ρολόι χειρός με προδιαγραφές swiss και μανικετόκουμπα με ιδιαίτερη κομψότητα στα οποία υπάρχει ανάγλυφο το λογότυπο. Η όλη συσκευασία έρχεται σε 1939 (έτος εμφάνισης του ήρωα) συλλεκτικά κομμάτια και πρόκειται για το πρώτο από αυτά που θα ακολουθήσουν. Το πακέτο προσφέρεται σε μεταλλική συσκευασία με ανάγλυφο το λογότυπο.
:[ Μια σειρά από παιχνίδια κυκλοφόρησαν ή θα κυκλοφορήσουν προσεχώς από διάφορους παρασκευαστές και εγώ σας τα παρουσιάζω συνοπτικά. :[ Η Funko Pop κυκλοφόρησε μια σειρά από χαρακτήρες της Justice League σε βινύλιο. Τα παιχνίδια είναι φιλικά προς τα παιδιά και δεν θα ξεπερνούν τα 11 δολάρια ΗΠΑ.
Παράλληλα η Mez-itz κυκλοφόρησε μερικές ιδιαίτερες φιγούρες από τις ταινίες του Batman και του Superman. :[ Επίσης, κυκλοφορεί η σειρά "Batman and DC Super Friends" με τους διασημότερους ήρωες της DC. Με την ευκαιρία της παρουσίασης τους, μας έγινε γνωστό πως η DC θα λανσάρει και φιγούρες από την σειρά της δεκαετίας του '60 και φυσικά όλοι οι συλλέκτες, ανυπομονούν. :[ Τις φιγούρες μπορούμε επιτέλους να τις δούμε και νομίζω να τις προπαραγγείλουμε. Τα φώτα συγκεντρώνει το εκκεντρικό Batmobile της εποχής, αλλά και η στολή του ήρωα, του Riddler και Penguin κλπ. :[ Παράλληλα αναμένεται να τεθεί σύντομα σε κυκλοφορία η φιγούρα του Batman από την ταινία του 1989 η οποία απευθύνεται σε συλλέκτες και όπως θα δείτε είναι τουλάχιστον εντυπωσιακή.
Τέλος, μέσα σε όλα είχαμε και την κυκλοφορία μιας σειράς Barbie από την Mattel η οποία είναι εμπνευσμένη από τον Batman και την Catwoman από την σειρά του 1966. Στον ρόλο του ήρωα, ο Ken και στις γυναίκας-γάτας φυσικά η Barbie. Η παραγγελία τους κοστίζει 35$.
το σχόλιο Συμπτωματικά(;) το όλο σκηνικό συνέπεσε με τον μετεωρίτη που όντως έπεσε στην Γη και μάλιστα στην Ρωσία. Σε αυτήν την περίπτωση την γλιτώσαμε με 1000 τραυματίες, αν όμως ο DA14 δεν γρατζουνούσε την ατμόσφαιρα και προσγειωνόταν κάπου μέσα στην Γη, θα είχαμε εικόνες "Αποκάλυψης" και τεράστια καταστροφή. Και μόνο ο προβληματισμός και μόνο οι σκέψεις, ο φόβος, οι ανταλλαγές όρκων αγάπης κλπ. έφτασαν για να πετύχει (ο μετεωρίτης;) τον στόχο του!
Περιγραφή: Η Peppy Miller (Berenice Bejo) είναι μια όμορφη κοπέλα η οποία ερωτεύεται τον George Valentin (Jean Dujardin) ο οποίος είναι διάσημος ηθοποιός του βωβού κινηματογράφου. Η Peppy καταφέρνει με την αξία της να καταξιωθεί χώρο του θεάματος και άθελα της εκτοπίζει τον George ο οποίος πλέον μένει άνεργος. Πως θα αντιμετωπίσει ο πρωταγωνιστής την πτώση του από την απόλυτη καταξίωση στη ανεργία και πως θα συμπεριφερθεί η πρωταγωνίστρια η οποία είναι αντιμέτωπη με τη γοητεία του θεάματος σε σχέση με τον έρωτα της για τον -πλέον- εκτοπισμένο, από το χώρο, πρωταγωνιστή;
Καλημέρα σας. Πριν μπω στην ανάλυση της ταινίας οφείλω να πω ότι αυτό το μήνα καθότι μήνας τον οσκαρ ήθελα να παρουσιάσω μία εξ αυτών οι οποίες είναι υποψήφιες. Εντελώς συμπτωματικά λοιπόν έτυχε να δω το ''The artist'' (μεταξύ των οσκαρ που πήρε πέρυσι ήταν και αυτό της καλύτερης ταινίας) πριν από δύο εκ των υποψηφίων ταινιών φέτος για πολλά όσκαρ: το ''Amour'' και το ¨Argo'' και πραγματικά τις επισκίασε στο μυαλό μου γιαυτό και έκρινα σκόπιμο να σας αναφέρω την πραγματικά ¨οσκαρική¨ ταινία. Δεν σας κρύβω ότι ήμουν σε μεγάλο δισταγμό για το αν τελικά θα έμενα προσηλωμένος στο ''The artist'' φανερά προκατειλημμένος για τη διαφορετικότητα του βωβού κινηματογράφου και αυτός μάλλον ήταν ο λόγος που δεν την είχα δει τόσο καιρό.
Η υπόθεση όπως προανέφερα έχει να κάνει με ένα ηθοποιό σταρ του βωβού κινηματογράφου (μόδα της εποχής) ο οποίος σαγηνεύεται από μια θαυμάστρια του η οποία για να τον προσεγγίσει ξεδιπλώνει το υποκριτικό της ταλέντο στο χώρο του θεάματος της εποχής ώσπου καταφέρνει να μιλάνε όλοι πλέον για αυτή και όχι για τον πρωταγωνιστή. Οι δρόμοι τους χωρίζουν άδοξα λόγω της απόρριψης του πρωταγωνιστή από τον παραγωγό της εποχής διότι έβλεπαν στο πρόσωπο της κοπέλας τη νέα μόδα της εποχής η οποία δεν στηριζόταν πλέον στον βωβό αλλά στο σύγχρονο κινηματογράφο. Ο πρωταγωνιστής αφού αποτυχημένα προσπαθεί να δημιουργήσει μια ταινία δική του κόντρα στο ρεύμα της νέας τάξης πραγμάτων μένει άνεργος και βρίσκεται αντιμέτωπος με την απαξίωση και την περιθωριοποίηση. Στο τέλος με τη ψυχολογική στήριξη της συμπρωταγωνίστριας καταφέρνουν να φτιάξουν κάτι που φαντάζει μια καινούργια επαγγελματική αρχή και για τους δύο στα νέα δεδομένα της εποχής.
Το ¨The Artist¨ είναι μία τρυφερή ταινία η οποία παρά την διαφορετικότητα της σε σχέση με το στυλ ταινιών που έχουμε συνηθίσει προσφέρει σπουδαία νοήματα στον θεατή. Ενα απο τα νοήματα καταφέρνει να περάσει που θεωρώ σημαντικό και μεταφέρεται και στην καθημερινότητα μας είναι η επιβολή μίας συνεχής επαγρύπνησης στον επαγγελματικό τομέα. Αν δούμε πιο σφαιρικά και αντιπαραβολικά την ιστορία της ταινίας στη θέση του πρωταγωνιστή θα μπορούσε να είναι ένας σημερινός επιχειρηματίας ο οποίος έχει εδραιωθεί στον επιχειρηματικό του χώρο όμως έρχεται η στιγμή που θα τον ανταγωνιστεί το διαφορετικό, το πιο σύγχρονο, η νέα μόδα όπου μόνο με συνεχή επαγρύπνηση και καινοτομία και αναπροσαρμογή στόχων θα μπορέσει να ανταπεξέλθει.
Σε όσους λοιπόν για διάφορους λόγους απέφυγαν να δουν το ''The Artist'' (όπως εγώ τόσο καιρό...), προτείνω ανεπιφύλακτα να το δουν και νομίζω θα αποζημιωθούν από τις ερμηνείες των πρωταγωνιστών και τα νοήματα της ταινίας. Από τους υπόλοιπους που το είδαν θα ήθελα να έχω την γνώμη τους για την ταινία ώστε να έχουμε μία ενδιαφέρουσα ανταλλαγή απόψεων. +daskalakis michael
παρουσίαση νέων τεχνολογιών & η χρηστικότητα & συμβολή τους στην καθημερινότητα
Πριν
λίγους μήνες η Microsoft
κυκλοφόρησε
το νέο της λειτουργικό σύστημα, τα Windows 8. Όπως με κάθε έκδοση, έτσι και τώρα οι διαφορές είναι
αρκετές και πολλές φορές με έκπληξη παρατηρούμε ότι η Microsoft έχει αλλάξει ακόμα και λειτουργίες οι οποίες δούλευαν
πολύ πετυχημένα σε παλαιότερες εκδόσεις.
Στο κείμενο αυτό δεν θα προχωρήσουμε σε
παρουσίαση ή αξιολόγηση του λειτουργικού μιας και τέτοια άρθρα μπορείτε να
βρείτε άπειρα, αλλά θα προσπαθήσουμε να δώσουμε απλές συμβουλές ώστε να
παραμετροποιήσετε το νέο λειτουργικό και να το φέρετε στα μέτρα σας.
·Έναρξη:
Η πρώτη τρανταχτή αλλαγή είναι η αφαίρεση του κουμπιού έναρξης που είχαμε
συνηθίσει από τα Windows 95 ακόμα. Αν και εσείς το έχετε συνηθίσει και το
θέλετε πίσω, δεν έχετε παρά να εγκαταστήσετε το δωρεάν πρόγραμμα Classic Shell. ·Emails: Με έκπληξη θα παρατηρήσετε ότι η εφαρμογή Mail της Microsoft δεν
συνεργάζεται με όλα τα emails και ειδικά με τους λογαριασμούς POP. Αν θέλετε να
ρυθμίσετε ένα τέτοιο λογαριασμό, τότε θα πρέπει να κατεβάσετε μια τρίτου
κατασκευαστή εφαρμογή όπως το πολύ καλό και δωρεάν MozillaThunderbird. ·Αναπαραγωγή
DVD: Η κλασική έκδοση των Windows 8 δεν υποστηρίζει αναπαραγωγή DVD ταινιών και η
επίσημη απάντηση της Microsoft εδώ είναι να παροτρύνει τον κόσμο να αγοράσει την
επαγγελματική έκδοση του λειτουργικού. Ευτυχώς, υπάρχει το VLC playerτο
οποίο και πολύ καλή δουλειά κάνει και είναι δωρεάν. ·Bing: Είναι λογικό η Microsoft να προωθεί τα δικά της
προϊόντα, αλλά η επιμονή με την οποία προσπαθεί να μας κάνει να
χρησιμοποιήσουμε την μηχανή αναζήτησης Bing είναι παροιμιώδης. Αν θέλετε να
επαναφέρετε το Google δεν έχετε παρά να πάτε εδώ. ·Κάδος
ανακύκλωσης: Ευτυχώς, αυτό δεν αφαιρέθηκε από το νέο λειτουργικό αλλά η Microsoft στην
προσπάθειά της να μειώσει τα κλικ που χρειάζονται για να κάνουμε διάφορες
λειτουργίες, αφαίρεσε κάθε παράθυρο επιβεβαίωσης διαγραφής με αποτέλεσμα όλα να
μεταφέρονται αυτόματα στον κάδο ανακύκλωσης. Αν θέλετε να ζητάει επιβεβαίωση το
λειτουργικό πρωτού διαγράψει κάτι τότε δεν έχετε παρά να κάνετε δεξί κλικ στον
κάδο ανακύκλωσης και να επιλέξετε την εμφάνιση του παράθυρου διαλόγου
διαγραφής. ·Αντιβιοτικό: Το Microsoft Windows Defender έρχεται πλέον προ-εγκατεστημένο με τα νέα Windows 8 και είναι παραδόξως ένα πολύ καλό αντιβιοτικό πρόγραμμα. Αν όμως θέλετε να εγκαταστήσετε κάποιο άλλο τότε βεβαιωθείτε ότι δουλεύει με τα νέα Windowsκαι ότι το Windows Defender είναι απενεργοποιημένο μιας και δεν συνίσταται να έχετε δυο αντιβιοτικά να τρέχουν ταυτόχρονα στο σύστημα.
Δυστυχώς, η Microsoft
έχει το κακό συνήθειο να
κάνει πολλές αλλαγές σε κάθε λειτουργικό και η καμπύλη εκμάθησης κάθε φορά
είναι αρκετά μεγάλη. Ελπίζω τα παραπάνω τρικ να σας βοηθήσουν να επαναφέρετε
κάποιες από τις πιο σημαντικές λειτουργίες και να κάνουν την ζωή σας με το νέο
λειτουργικό πιο εύκολη. +Vassilis Anastasiadis
Καληνωρίσματα. Έχω ξαναγράψει εδώ στο yannidakis για την συμβολή της εκκλησίας όχι μόνο στην πνευματική αλλά και στην κοινωνική ζωή της χώρας μέσα από επαναστάσεις, αγώνες, θυσίες, δωρεές και άλλες παροχές προς τις ανάγκες του λαού κατά περίσταση. Σήμερα βέβαια, η απόσταση μεταξύ της Εκκλησίας και του λαού είναι πιο μεγάλη από ποτέ. Οι αιτίες δεν αφορούν το θέμα μας, πάντως είναι γνωστό πως άπαντες κατηγορούν την Εκκλησία για πράγματα που δεν ισχύουν, που νομίζουν πως ισχύουν, ή που παραποιημένα παρουσιάζονται για να φαίνονται σε ισχύ. Σε κάθε περίπτωση η Εκκλησία αυτή τη στιγμή παρουσιάζει το μεγαλύτερο κοινωφελές έργο στην χώρα μας με χιλιάδες συσσίτια καθημερινά, παροχές σε είδη πρώτης ανάγκης και άλλες βοήθειες που συχνά δεν γίνονται γνωστές είτε εξαιτίας της ανάλογης πολιτικής της εκκλησίας είτε απλά επειδή το καλό ποτέ δεν πουλάει…
Αυτή τη φορά όμως η Εκκλησία προσκαλεί τον κόσμο για να τον βοηθήσει. Προσέξτε πως το διατύπωσα: Προσκαλεί ανθρώπους που προφανώς έχουν ανάγκη, να έρθουν για να βοηθηθούν από την εκκλησία. Πως; Την πρόσκληση έστειλε ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών με την δήλωση του πως στο εξής η γη που διαθέτει η Αρχιεπισκοπή δίδεται προς καλλιέργεια και εκμετάλλευση προς εκείνους που έχουν ανάγκη. Ουσιαστικά ο Ιερώνυμος ανοίγει την περιουσία της Εκκλησίας και περιμένει από νέους γεωργούς και κτηνοτρόφους να την καλλιεργήσουν, να παράξουν προϊόντα και αγαθά ώστε να συμβάλλουν στην διατροφική επάρκεια της οικογένειας τους, της χώρας και αν αυτή η καλλιέργεια μπορεί να συμβάλλει στην εξαγωγική δύναμη της Ελλάδας, ακόμα καλύτερα.
Δεν ξέρω πόση είναι αυτή η έκταση, που βρίσκεται και τι εφόδια απαιτούνται για να καλλιεργηθεί, όμως αυτά είναι λεπτομέρειες. Αν εσύ είσαι ένας άνεργος νέος που “πιάνουν τα χέρια σου” τότε λογικά ενδιαφέρεσαι. Είναι όμως τόσο απλό; Θα ανταποκριθεί στο κάλεσμα αυτό το πλήθος κόσμου που αναλογεί περίπου στα ποσοστά της ανεργίας; Θα αφήσουν την πόλη, τις καφετέριες, το χαρτζιλίκι από την κουτσουρεμένη σύνταξη των γονιών για να λερώσουν τα ρούχα τους αρμέγοντας κατσίκες και πατώντας σταφύλια; Θα δώσει η… δωρεάν γεωργία και κτηνοτροφία μία τονωτική ένεση στα ασθενέστερα στρώματα του τόπου μας; Και για να διατυπώσω λίγο διαφορετικά το ερώτημα: Δίδαξε η κρίση τους πολίτες αυτής της χώρας πως πρέπει να βουτηχτείς στα σκατά για να επιβιώσεις; Επιτέλους;
Αυτό θα φανεί εν καιρώ. Στο μεταξύ εγώ δηλώνω ενθουσιασμένος με την πρόταση και την επεκτείνω: Όλοι εσείς που έχετε ανεκμετάλλευτη περιουσία, νοικιάστε την, όλοι εσείς που έχετε καταστήματα που έχουν μείνει ξενοίκιαστα, δώστε τα σε μικρομεσαίους, χωρίς ενοίκιο. Με μία συμμετοχή στα κέρδη. Θα κερδίσετε και οι δύο. Εκμεταλλευτείτε την κρίση με εργασία, αλληλεγγύη και συνεργασία. +Yanni Spiridakis
σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΓΙΑ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΩΝ ΕΥΚΑΙΡΙΩΝ ΠΥΟ ΗΔΗ ΥΠΑΡΧΟΥΝ
Καληνωρίσματα. Η πρόσφατη διάταξη που πέρασε στην Βουλή σχετικά με το θέμα των μειονοτήτων έφερε αρκετές αντιδράσεις σε πολλούς κύκλους. Κάποιοι βιάστηκαν να καταδικάσουν την κυβέρνηση επειδή ξαφνικά δίνει το δικαίωμα σε μουσουλμάνους μαθητές να διδάσκονται το Κοράνι και κυρίως επειδή οι ιερουργοί των μουσουλμάνων που βρίσκονται στην Θράκη, αναβαθμίζονται και πλέον θα αντιμετωπίζονται ως δημόσιοι λειτουργοί.
Θα πρέπει να είμαστε δίκαιοι. Παντού στον κόσμο, λειτουργούν χριστιανικές εκκλησίες και οι τοπικοί ιερείς τυγχάνουν σεβασμού και πολλές φορές προνομίων από την τοπική κοινωνία. Το ίδιο θα πρέπει να συμβαίνει και με ιερουργούς άλλων θρησκειών εφόσον η θρησκεία τους είναι επίσημη και απευθύνεται σε μειονότητα της περιοχής, όπως είναι στη Θράκη. Το δε ζήτημα της διδασκαλίας του Κορανίου έρχεται να επιβεβαιώσει ακριβώς την ανάγκη παραμονής του μαθήματος των θρησκευτικών στα σχολεία μας.
Οι αντιδράσεις όμως που έκαναν εντύπωση και προκάλεσαν αυστηρή απάντηση από το Υπουργείο Εξωτερικών αφορούσαν την εφαρμογή του νόμου (που ψηφίστηκε πίσω στο 2007) σύμφωνα με τον οποίο οι ιερουργοί θα διορίζονται από το ελληνικό κράτος. Τα πράγματα βέβαια δεν είναι τόσο απλά. Το ελληνικό κράτος θα διορίζει έναν ιμάμη ο οποίος ασφαλώς θα πληροί τις προϋποθέσεις που η ίδια η μειονότητα θέτει και κατ’ επέκταση η τουρκική ιδιοσυγκρασία.
Γιατί λοιπόν η τουρκική κυβέρνηση να διαμαρτυρηθεί με τόσο επίσημο τρόπο; Η απάντηση είναι προφανής και αφορά την δημιουργία εντυπώσεων. Ένα από τα κριτήρια που στην τουρκία καλούνται να ικανοποιήσουν προκειμένου να ενταχθούν στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι τα ανθρώπινα και μειονοτικά δικαιώματα, τομείς στους οποίους οι γείτονες είναι πολύ-πολύ πίσω και μεγάλο ρόλο σε αυτό διαδραματίζει η κλειστή θεολογική σχολή της Χάλκης, οι περιορισμοί του Οικουμενικού Πατριάρχη και αρκετά ακόμα. Η τουρκία έχει να διανύσει πολύ δρόμο ακόμα, ειδικά αν μέρος της στρατηγικής της αφορά να προσβάλει ή εκθέτει άλλα κράτη αντί να επικεντρώνεται στην βελτίωση των συνθηκών εντός του δικού της κράτους. +Yanni Spiridakis
σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΤΡΑΒΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΚΟΚΚΙΝΗ ΓΡΑΜΜΗ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΕ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ
Καληνωρίσματα. Σήμερα το πρωί ήρθε στο γραφείο μου ένας γείτονας και αφού με χαιρέτησε, έφυγε… για να επιστρέψει σε δύο λεπτά κρατώντας μία μπύρα. “Ήρθα να πιω μια μπύρα” μου είπε και άναψε τσιγάρο.
Για την επόμενη τουλάχιστον μισή ώρα, ο γείτονας μου μιλούσε ακατάπαυστα παρότι ήταν εμφανές πως δεν λάμβανε της πλήρους προσοχής μου. Εγώ έγραφα για την εφημερίδα και ανανέωνα το yannidakis ενώ στα κλεφτά τον άκουγα να λέει για τη σύνταξη που μείωσαν στον πατέρα του, για το πόσο ωραία μέρα έχει έξω κι αυτός δεν μπορεί να πάει στο μεροκάματο (είναι οικοδόμος) αφού δεν έχει δουλειές. Μου έλεγε για το πως ο φαρμακοποιός δεν του δίνει πια τα φάρμακα με πίστωση και μερικά ακόμη τα οποία δεν συγκράτησα.
Κάποια στιγμή όμως άρχισε να μου περιγράφει τα παρακάτω: “Έχεις κατέβει Σάββατο βράδυ στο Ηράκλειο (σ.σ. στο κέντρο της πόλης) τελευταία; Ερημιά! Δεν κουνιέται κουνούπι φίλε. Θυμάμαι σαββατόβραδα να έχει κίνηση στους δρόμους ακόμα κι αν τα μαγαζιά ήταν κλειστά. Θυμάσαι τα πεζοδρόμια ήταν γεμάτα με κόσμο που κατέβαινε μέχρι να καταλήξει σε μια ταβέρνα ή κάποια καφετέρια. Εγώ ρε έφευγα από το σπίτι με ένα χιλιάρικο και έπαιρνα τσιγάρα, έπινα μια μπύρα, έτρωγα ένα σουβλάκι και είχα και ένα κατοστάρικο ρέστα. Τώρα μόνο τα τσιγάρα κοστίζουν 3,60€” έλεγε ταχύτατα δείχνοντας μου τα τσιγάρα.
Όπως θα καταλάβατε, τα τελευταία λόγια του γείτονα μου κέντρισαν το ενδιαφέρον. Όχι επειδή περιέγραφε ένα ακόμα σκηνικό κρίσης σαν αυτά που καθημερινά διαβάζουμε, ακούμε, βλέπουμε, βιώνουμε, αλλά για κάτι άλλο. Πιο σοβαρό για μένα. Γιατί ανάμεσα σε αυτόν τον κόσμο που περιέγραφε να ανεβοκατεβαίνει τον δρόμο χωρίς να είναι καν ανοιχτά τα μαγαζιά, μέχρι να κάτσει για την μπύρα, το ποτό και το φαγητό του, ήμουν –κάποτε- κι εγώ. Έκανα κι εγώ ακριβώς το ίδιο, όπως το έκαναν όλοι οι νέοι της πόλης. Τώρα τα σαββατόβραδα γυρνάω αργά στο σπίτι από την δουλειά και εύχομαι να προλάβω να δω μια ταινία πριν με πάρει ο ύπνος. Και δεν είμαι ο μόνος... Προφανώς. +Yanni Spiridakis
Καληνωρίσματα. Προσπαθώντας ο άνθρωπος να μετρήσει την εξυπνάδα του, επινόησε τον δείκτη νοημοσύνης και τον μέτρησε μέσα από μια σειρά δοκιμασιών διαφόρων ειδών στις οποίες ο καθένας υπόκειται προσπαθώντας να επιλύσει όσο το δυνατό περισσότερες σωστές απαντήσεις σε αυτές τις δοκιμασίες. Και ενώ είναι γενικά αποδεκτό πως μία μέτρηση σαν αυτή χαρακτηρίζει την εξυπνάδα του ανθρώπου, κάποιοι αμφισβητούν τέτοιου είδους δοκιμασίες. Ένας από αυτούς πρέπει να είναι και ο John B. Gurdon ο οποίος φέτος πήρε το Νόμπελ ιατρικής όμως όταν ήταν μαθητής οι καθηγητές του τον απέρριπταν συνεχώς αφού είχε από τις χαμηλότερες βαθμολογίες σε ολόκληρο το σχολείο!
Κάποιοι είναι λίγο πιο πρακτικοί. Όταν ένας εργοδότης είδε έξω από το γραφείο του πολλούς υποψήφιους για μία θέση εργασίας τους ενημέρωσε πως δε θα δει τα βιογραφικά τους. Βγήκε έξω και τους μοίρασε από έναν κύβο του Rubik. Ο πρώτος που θα τον έλυνε θα έπαιρνε τη δουλειά. Σε περίπτωση που δεν έχετε δουλέψει τον κύβο να σας αναφέρω πως υπάρχουν σαράντα τρείς πεντάκισεκατομμυρια συνδυασμοί, ελάχιστοι όμως οδηγούν στην λύση του… Κι αν τελικά κάποιος λύσει τον κύβο σημαίνει πως είναι και έξυπνος ή ικανός;
Ίσως, όμως όσο συνεχίζω με παραδείγματα, τόσο καταλήγω πως το θέμα της εξυπνάδας είναι μάλλον υποκειμενικό σε τελική ανάλυση. Σκεφτείτε πως όλοι συμφωνούν πως τα σημερινά παιδάκια είναι απείρως πιο έξυπνα από όταν εμείς ήμασταν στην ηλικία τους. Εγώ ρωτάω: Πιο έξυπνα ή πιο εύστροφα; Είναι αλήθεια πως τα παιδιά σήμερα λαμβάνουν πολύ περισσότερα ερεθίσματα απ’ ότι εμείς στην ηλικία τους. Τηλεοράσεις που προβάλλουν πολύπλοκες εικόνες και ήχους, αλληλεπιδραστικά μηχανήματα (κινητά, υπολογιστές), αλλά και παιχνίδια που αφενός προσφέρουν πολλαπλά ερεθίσματα και αφετέρου ερεθίζουν τα αντανακλαστικά και τη μνήμη του παιδιού.
Για την εκπαίδευση μάλιστα υπάρχουν πολλές (συχνά αντικρουόμενες) θεωρίες. Δοκιμασίες που χτίζουν καλύτερη μνήμη, παιχνίδια αντανακλαστικών, παραγωγικά ή επαγωγικά προβλήματα, δοκιμασίες παρατήρησης και πολλά ακόμα συνθέτουν ένα μοτίβο γαλούχησης του εγκεφάλου και ανάπτυξης έξυπνων(;) ανθρώπων. Ανήκω κι εγώ στους ανθρώπους που δεν πιστεύουν πως κάποιοι γεννιούνται πιο έξυπνοι από κάποιους άλλους, αλλά πως μερικοί είχαν την ευκαιρία να εκπαιδέψουν καλύτερα τον εγκέφαλο.
Επειδή λοιπόν δεν υπάρχει τέλος στις μεθόδους ανάπτυξης του εγκεφάλου, αυτόν τον μήνα η Διάδραση ζητάει από εσάς να φτιάξετε μία αλυσίδα (μέσα από τα σχόλια) με μεθόδους, παραδείγματα, ιδέες και δοκιμασίες που εσείς ή άλλοι χρησιμοποιούν ή έχετε ακούσει ώστε να καλλιεργήσετε τη νοημοσύνη +Yanni Spiridakis