Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου 2013

ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ TEΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ ~ ιδέες για δώρα

παρουσίαση νέων τεχνολογιών & η χρηστικότητα & συμβολή τους στην καθημερινότητα

Το 2013 ήταν μια συναρπαστική χρονιά που μας γέμισε με ιδέες, τεχνολογίες, προϊόντα και “gadget-άκια” στα οποία είναι δύσκολο να αντισταθούμε.

Πιστοί στο κλίμα της εποχής λοιπόν και φέτος, θα παρακάμψουμε το πρόγραμμα της στήλης και θα παρουσιάσουμε μια λίστα με τεχνολογικά προϊόντα τα οποία αξίζουν μια θέση στην λίστα που ετοιμάζουμε για τον Αγ. Βασίλη... Ταυτόχρονα, ίσως έτσι δώσουμε και ιδέες για δώρα της τελευταίας στιγμής σε κάποιους από τους αναγνώστες μας!

Ας δούμε λοιπόν ποιά προϊόντα απαρτίζουν το Top-5 μας:



1.     Sony Playstation 4 (περίπου 400 ευρώ): Μπορεί οι παιχνιδομηχανές της Sony και της Microsoft να κυκλοφόρησαν πριν ένα μόλις μήνα, εντούτοις τις πρώτες μάχες φαίνεται να τις κερδίζει η κονσόλα της Sony. Τα γραφικά του, τα διαθέσιμα παιχνίδια, η λειτουργικότητα αλλά και τα λιγότερα προβλήματα σε σύγκριση με το Xbox One το βάζουν άνετα στην κορυφή της λίστας μας. Εναλλακτικά: Xbox One με περίπου 550 ευρώ.



2.     Google Nexus 7 tablet (ξεκινάει περίπου από 250 ευρώ): άλλος ένας μεγάλος πόλεμος, αυτή τη φορά ανάμεσα στους κατασκευαστές ταμπλέτων. Έγιναν πλέον της μόδας και τείνουν να αποκτήσουν την ίδια φήμη με τα κινητά τηλέφωνα. Η πρόταση της Google κερδίζει λόγω τιμής, χαρακτηριστικών αλλά και του λειτουργικού συστήματος που χρησιμοποιεί. Η καθαρή, αψεγάδιαστη έκδοση του Android είναι απείρως καλύτερη από οποιαδήποτε άλλη έκδοση και το hardware της Google την εκμεταλλεύται στο έπακρο. Εναλλακτικά: Apple iPad Mini Retina με περίπου 400 ευρώ.



3.     Sonos Play 1 (περίπου 250 ευρώ): Μακράν η καλύτερη λύση στον χώρο του ασύρματου ήχου (ένας ακόμα τομέας που γνώρισε τεράστια άνθιση το 2013). Τα ηχεία της Sonos ξεχωρίζουν για την ποιότητα κατασκευής τους, τον κρυστάλλινο ήχο τους αλλά και την πρακτική και πλούσια σε χαρακτηριστικά εφαρμογή που τα συνοδεύει (διαθέσιμη πλέον και σε μη-Apple πλατφόρμες). Εναλλακτικά: JBL Flip με περίπου 160 ευρώ.



4.     Nike+FuelBand SE (περίπου 180 ευρώ): Ακόμα ένας τομέας ο οποίος ανέβηκε σημαντικά το 2013 και αναμένεται να δώσει ακόμα περισσότερα προϊόντα στην αγορά ηλεκτρονικών τα επόμενα χρόνια είναι αυτός των «φορετών» συσκευών. Καλύτερο παράδειγμα είναι το βραχιολάκι της Nike το οποίο συνδέεται με το κινητό μας (ασύρματα και μόνο με Apple iPhones) και καταγράφει τα χιλιόμετρα που περπατάμε, τους παλμούς μας, τις θερμίδες που καίμε καθημερινά, κλπ. Ιδανικό για όσους γυμνάζονται ή θέλουν να προσέξουν την υγεία τους, ανά τακτά χρονικά διαστήματα δημιουργεί γραφήματα και στατιστικά τα οποία μας δείχνουν την πορεία μς. Εναλλακτικά: Samsung Galaxy Gear με περίπου 150 ευρώ.



5.     Philips Hue Lamps (περίπου 200 ευρώ και 60 ευρώ για κάθε επιπλέον λάμπα): Ένα πολύ εντυπωσιακό (αν και ομολογουμένως ακριβό) gadget το οποίο υπόσχεται να μεταμορφώσει τον χώρο σας. Οι λάμπες της Philips ελέγχονται από το κινητό σας τηλέφωνο (συμβατό μόνο με Apple για την ώρα) και μπορούν να αλλάξουν χρώμα ανάλογα με την διάθεσή σας. Σίγουρα το πιο εντυπωσιακό όμως στοιχείο είναι η δυνατότητα να επιλέξετε να αναπαραγάγετε τα χρώματα μιας φωτογραφίας. Οι λάμπες αυτές είναι κομμάτι της τεχνολογίας Internet of Things όπου υπέρτατος σκοπός είναι όλες οι συσκευές να αποκτήσουν σύνδεση στο Διαδίκτυο και να ανταλλάσσουν δεδομένα και πληροφορίες. Μείνετε συντονισμένοι διότι αυτή η τεχνολογία θα αλλάξει την ζωή μας στο άμεσο μέλλον!


Η παραπάνω λίστα αποτελείται από προϊόντα τα οποία ξεφεύγουν οικονομικά και τα οποία είναι ίσως «άχρηστα» στους περισσότερους από εμάς αλλά αυτό δεν είναι άλλωστε και το νόημα των gadgets;! Απώτερος σκοπός μας όμως, με την δημιουργία της, ήταν να ρίξουμε και μια ματιά στο μέλλον, να δούμε πού οδεύει η τεχνολογία αλλά και να δούμε τι θα μας απασχολήσει το 2014. Καλή χρονιά σε όλους και καλά Χριστούγεννα! +Vassilis Anastasiadis

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2013

ΠΡΟΒΛΗΜATΙΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ ~ οι σύγχρονοι άγνωστοι και υποκειμενικοί ήρωες

Έχω ξαναγράψει σε άλλες ενότητες πως οι πραγματικοί ήρωες της ζωής δεν φαίνονται, δεν ακούγονται και συνήθως δεν προλαβαίνουν να λάβουν τα συγχαρητήρια μας. Νομίζω πως αυτό αποτελεί έναν κανόνα της ζωής. Έναν κανόνα
image που επαληθεύεται με την πρώτη ευκαιρία συνεχώς.

Στην Ουγγαρία μία κοπέλα τριάντα ενός χρόνων έμεινε εγκεφαλικά νεκρή ενώ βρισκόταν στην δέκατη πέμπτη εβδομάδα της εγκυμοσύνης της. Θα μπορούσε να γίνει δότρια οργάνων, όμως οι γιατροί αποφάσισαν πως ίσως το έμβρυο μπορούσε να αναπτυχθεί κανονικά. Κι έτσι όλοι ρίσκαραν: Γιατροί, οικογένεια και όλοι όσοι είχαν λόγο στην υπόθεση. Ή όλα ή τίποτα. Τελικά η κοπέλα γέννησε –όντας νεκρή, έτσι;- στην εικοστή έβδομη εβδομάδα και για πρώτη φορά μετά από έναν τέτοιο θάνατο ύστερα από τόσο καιρό δόθηκαν τα όργανα της σε ανθρώπους οι οποίοι επέζησαν από εκείνη.
Ποιος είναι ο ήρωας;
  • Ήρωας είναι ο γιατρός που ρίσκαρε να κρατήσει μηχανικά στην ζωή την κοπέλα με κίνδυνο να χάσει και το έμβρυο και τα όργανα. Όμως δικαιώθηκε. Το όνομα του; Άγνωστο.
  • Ήρωας και ο σύζυγος της κοπέλας που μέσα στον πόνο και το πένθος του, βρήκε το σθένος να δει την χαρά του ερχόμενου παιδιού του, να γίνεται θλίψη μιας οικογένειας που θα αρχίσει λάθος. Φανταστείτε αυτόν τον πατέρα να πηγαίνει κάθε μέρα και να βλέπει την γυναίκα του νεκρή ελπίζοντας μέσα της να συνεχίζει να ζει το παιδί του!
  • Ήρωες είναι όλοι εκείνοι που έζησαν με τα όργανα της γυναίκας αυτής. Φαντάζεστε την δική τους ιστορία; Το πως ο χρόνος της ζωής τους τελείωνε με ατέλειωτες ώρες στα νοσοκομεία και δάκρυα που δεν πρόλαβαν να ζήσουν την ζωή τους; Πως μια μέρα αυτοί οι άνθρωποι έμαθαν πως ο αγώνας τους δικαιώθηκε και νίκησαν την αρρώστια τους, χάρη σε μια νεκρή γυναίκα!
  • Το μωρό που γεννήθηκε θα είναι πάντα ένας μικρός ήρωας. Κατάφερε και αναπτύχθηκε φυσιολογικά στο σώμα μιας νεκρής γυναίκας. Μαχητής, πριν καν δει το φως της ημέρας!
  • Αυτή η γυναίκα. Μια γυναίκα που λογικά θα είχε φτιάξει το παιδικό δωμάτιο, θα διάβαζε βιβλία για το πως να είσαι καλός γονέας, θα είχε ονειρευτεί πως θα ήθελε να καμαρώσει το παιδί της στο μέλλον. Και ξαφνικά… Τέλος. Λένε πως το πιθανότερο είναι πως ένας εγκεφαλικά νεκρός, δεν δέχεται ερεθίσματα, δεν νοιώθει πόνο και δεν αναπτύσσει εγκεφαλική δραστηριότητα. Όμως κανείς δεν βάζει το χέρι του στη φωτιά. Φανταστείτε για ένα δευτερόλεπτο αυτή η γυναίκα, εκεί, νεκρή, χωρίς να μπορεί να επικοινωνήσει με κανέναν, να ένοιωσε το μωρό να κλωτσάει την κοιλιά της. Και ύστερα να αποσυνδέθηκε από το μηχάνημα δίνοντας την ζωή σε τόσους ανθρώπους!
Αρχίζω να πιστεύω πως δεν έχω έναν συγκεκριμένο ορισμό για το τι εστί ‘ήρωας’ και μετά από αυτό το κείμενο νομίζω πως δεν χρειάζεται συγκεκριμένος ορισμός. Ο ήρωας δεν χρειάζεται να είναι γνωστός, διάσημος ή καθολικά αποδεκτός. Βρίσκεται παντού ανάμεσα μας και καμιά φορά δεν υπάρχει, δεν εμφανίζεται για καιρό στην ζωή (μας). Μην τον ψάξετε. Μην προσπαθήσετε να γίνετε εσείς ήρωας. Απλά την επόμενη φορά –δηλαδή… τώρα- κάντε κάτι ηρωικό. Το αν αυτό σας καθιστά ήρωα, αφήστε να το κρίνουν οι άλλοι για σας. +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2013

ΠΡΟΒΛHMΑΤΙΣΜΟΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ ~ η λέξη της χρονιάς αποκαλύπτει τους ανθρώπους του σήμερα


Αρνούμαι να πιστέψω πως υπάρχουν άνθρωποι που δε τους αρέσει να αυτοπροβάλλονται. Ακόμα και οι περιβόητες μεγάλες φιλανθρωπίες από εταιρείες ή πλούσιους, δεν είναι τίποτα άλλο παρά ένα μέσο αυτοπροβολής. Ειδάλλως, δεν θα τις μαθαίναμε ποτέ. Η προσπάθεια του ανθρώπου να αυτοπροβληθεί λαμβάνει διαφορετικές υποστάσεις και μορφές από άνθρωπο σε άνθρωπο και από εποχή σε εποχή.

Δε θυμάμαι όμως ποτέ τόσο απροκάλυπτα, να γίνεται η αυτοπροβολή τόσο διάσημη τάση. Ποτέ μέχρι το 2013 του από οποίου πιο διάσημη λέξη ανακηρύχτηκε το “selfie”. Την λέξη αυτή την χρησιμοποιεί κανείς όταν θέλει να περιγράψει την φωτογραφία που τράβηξε κάποιος με τον ίδιο του τον εαυτό. Συνήθως θέλει να δείξει τα ρούχα του, το σώμα του, το μέρος στο οποίο βρίσκεται (συνήθως κάποιο μνημείο ή γήπεδο ή διάσημος αστέρας). Στην αρχή το selfie ήταν ένας τρόπος για τους διάσημους να δείξουν μέρη του σώματός τους ή πράγματα τα οποία θα έκαναν τους υπόλοιπους “θνητούς” να ονειρεύονται μια τέτοια ζωή. Σύντομα το selfie βρισκόταν σε κάθε smartphone νεαρού και έφηβου. Πολλές φορές τα selfie ήταν ακατάλληλα και έδειχναν ακατάλληλα σημεία του σώματος ή χειρονομίες. Κάποιοι τα έστελναν στη σχέση τους, άλλοι σε μια ομάδα φίλων και οι περισσότεροι τα δημοσίευαν δημόσια στα κοινωνικά δίκτυα. Ελεύθερα και απροκάλυπτα.

Δεν είναι τυχαίο πως το selfie δεν είναι απλά μία τάση, ένα συνήθειο, αλλά η απόλυτη μόδα της χρόνιας αφού ονομάστηκε με τον πιο επίσημο τρόπο ως η λέξη της χρονιάς! Φυσικό επακόλουθο να υπάρξει ένας προβληματισμός επί του θέματος. Όμως εγώ θα έλεγα πως υπερθεματίζουμε. Δεν είναι κακό να δείχνουμε τον εαυτό μας. Αρκεί να είναι δική μας επιλογή. Εξάλλου κάπως έτσι αποκαλύπτουμε τον εαυτό μας. Αυτόν που λέγαμε πως του αρέσει να αυτοπροβάλλεται! +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τρίτη 17 Δεκεμβρίου 2013

KIΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ ~ μία σχέση σαν όλες τις άλλες... (before midnight)

αποκωδικοποιώντας τα κοινωνικά μηνύματα στις δημιουργίες της 7ης τέχνης

Before Midnight
Παραγωγή: 2013
Σκηνοθεσία:  
Βασικοί Χαρακτήρες: 
Περιγραφή:  O Jesse Wallace βρίσκεται διακοπές στην Μάνη με την γυναίκα του Céline Wallace και τα παιδιά τους όπου ενώ περνάνε υπέροχα στα μαγευτικά μέρη της Πελοποννήσου, ξεδιπλώνονται οι ανησυχίες για την συνέχεια της ζωής τους. Πως θα κλείσει λοιπόν η τελευταία τους βραδιά των διακοπών τους ¨πριν τα μεσάνυχτα¨;.

Για το μήνα Δεκέμβριο αν και βιώσαμε αρκετό κρύο αυτές τις μέρες εγώ θα ήθελα να αναπολήσουμε έστω και για λίγο την καλοκαιρινή μας διάθεση σε μία ταινία η οποία γυρίστηκε στα υπέροχα μέρη της Μάνης στην Πελοπόννησο τα οποία μπορούμε να απολαύσουμε στις οθόνες μας. Το ¨Before Midnight'' λοιπόν εκτός του ότι γυρίστηκε στην Ελλάδα απαρτίζεται και αρκετούς Έλληνες ηθοποιούς εκ των οποίον η πολύ γνωστή σε όλους μας, από τις παλιές ελληνικές ταινίες, Ξένια Καλογεροπούλου. Προφανώς βέβαια ο κυριότερος λόγος που παρουσιάζω την συγκεκριμένη ταινία δεν είναι το μέρος ή οι ηθοποιοί αλλά το σύνολο του έργου και τα διδάγματα που έχει να μας παρουσιάσει. Η συγκεκριμένη ταινία λοιπόν είναι κοινωνική και όπως θα διαπιστώσετε παρακάτω τα διδάγματα για αυτό το μήνα τα είναι κοινωνικά και αφορούν τις διαπροσωπικές μας σχέσεις.

Η ταινία ξεκινά δείχνοντας τον πρωταγωνιστή Jesse Wallace () να αποχαιρετά τον γιο του με τον οποίο περάσαν μαζί διακοπές στην Πελοπόννησο και επέστρεφε πίσω στην Αμερική όπου ζούσε με την μητέρα του. Όπως θα καταλάβετε ο πρωταγωνιστής είναι διαζευγμένος με την πρώην γυναίκα του και ο γιος τους μένει μαζί της. Ο πρωταγωνιστής μας είναι ένας συγγραφέας  στην προσωπική του  ζωή διάλεξε να χωρίσει την πρώην γυναίκα του και να κυνηγήσει  τον έρωτα της ζωής του που είχε συναντήσει στο παρελθόν. Έτσι λοιπόν με τον έρωτα της ζωής του έφεραν στον κόσμο και δύο πανέμορφα κοριτσάκια. Γυρνώντας στα της ταινίας, ο πρωταγωνιστής βλέποντας τον γιo του να μεγαλώνει εν τη απουσία του, άρχισε να έχει τύψεις για αυτά που δεν μπορεί να του προσφέρει. Η επιλογή του να τον κρατήσει στο Παρίσι ήταν σχεδόν απίθανο οπότε αυτό σήμαινε ότι ίσως θα έπρεπε να μετακομίσουν στην Αμερική κάτι το όμως οποίο ήταν αποτρεπτικό για την σύζυγό του η οποία είχε φτιάξει την επαγγελματική της ζωή στο Παρίσι και δεν ήταν διατεθειμένη για την μεγάλη αλλαγή. Οπότε ουσιαστικά εξ αιτίας αυτού θα αναπτυχθεί μεταξύ τους μία διαμάχη η οποία ίσως να ταράξει τα θεμέλια της σχέσης τους.

Προτού μπω στην περιγραφή τον νοημάτων που εισέπραξα θα ήθελα να σας μεταφέρω ότι αυτό που μου άρεσε ιδιαίτερα στην ταινία ήταν η απλότητα των στιγμών και των διαλόγων που ζουν οι πρωταγωνιστές. Ειλικρινά δείχνουν σαν να ζούσαν για χρόνια μαζί. Οι διάλογοι καθ όλη τη διάρκεια της ταινίας θα σας θυμίζουν διαλόγους που ζει ο καθένας με την παρέα του ή και το έτερον ήμισυ και σίγουρα θα σας θυμίσει δικές σας στιγμές. Όλα ήταν αρμονικά δεμένα και πιστεύω ότι αυτό ήταν το πραγματικό ζητούμενο του σκηνοθέτη αλλά και ο βασικός παράγοντας των θετικότατων σχολίων της ταινίας από την πλειοψηφία των θεατών.

Στα διδάγματά μας λοιπόν η ταινία είναι ένας ύμνος στην διαφορετικότητα σκέψης και αλληλοκατανόησης των δύο φύλων. Ο άνδρας είναι αυτός ο οποίος θα δώσει το ερέθισμα της σκέψης του (στην ταινία, του έλλειπε ο γιος του και έψαχνε τρόπους για να τον βλέπει συχνότερα), η γυναίκα αυτό το βλέπει σαν απειλή και καταλήγει στο συμπέρασμα (μόνης της φυσικά) ότι θέλει ο άντρας να χωρίσουν, οπότε το πράγμα καταντάει ανεξέλεγκτο καθώς στην λεκτική αντιπαράθεση το ένα φέρνει το άλλο (όπως συχνά γίνεται) και τα δεδομένα της σχέσης σοβαρεύουν επικίνδυνα. Εκεί λοιπόν είναι η στιγμή που ο άντρας πρέπει να σκύψει το κεφάλι (όπως και συμβαίνει συνήθως) και να βάλει την αποκατάσταση της σχέσης με την γυναίκα (εφόσον φυσικά το θέλει πραγματικά) πάνω από οτιδήποτε άλλο περνά από το κεφάλι του!!

Δεν ξέρω πραγματικά αν έπρεπε τα παραπάνω να ειπωθούν σαν διδάγματα αλλά επειδή η καθημερινότητα μας βλέποντας την από έξω μας κάνει πολλές φορές να γελάμε αλλά ταυτόχρονα μας προβληματίζει νομίζω ότι είναι ενδιαφέρον να μας απασχολεί όπως και συμβαίνει στην ταινία. Το ''Before Midnight'' ελπίζω να μην σας κουράσει επειδή τα 3/4 της ταινίας είναι διάλογος μεταξύ ζευγαριού αλλά σίγουρα θα σας θυμίσει διαλόγους και γεγονότα που βιώσατε με το σύντροφο σας και σας δίνει να καταλάβετε ότι δεν είστε οι μόνοι...+daskalakis michael  

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ ΤΟΥ ΜΗΝΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου 2013

ΙΣTOΡΙΚΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ ~ ο άγιος βασίλης υπάρχει

πίσω από το φυσικά προφανές, διεισδύουμε σε ανεξήγητα παραφυσικά μυστήρια της ιστορίας

Ο μύθος του Αγίου Βασίλη μας γοητεύει όλους. Μας θυμίζει το παρελθόν, μας απασχολεί για το πως θα τον χειριστούμε στο μέλλον όταν πρέπει να τον μεταδώσουμε και φυσικά ταυτίζεται με το παρόν σε πολλά πράγματα.

Σήμερα και μετά από τόσα χρόνια ξέγνοιαστης παιδικής ηλικίας, μπορούμε να πούμε με Άγιος Βασίλειος έζησε στην Καισαρεία και είναι γνωστός ως ο Πατέρας της Εκκλησίας. Ήταν γνωστή η αγάπη του για την φιλανθρωπία και εκδηλώθηκε μέσα από πολλές πράξεις οι οποίες και δημιούργησαν την φήμη των δώρων που τον ακολουθεί σήμερα. Αυτόν τον Άγιο, γιορτάζουμε την πρώτη Ιανουαρίου, όμως στην υπόλοιπη χριστιανική οικουμένη δεν είναι ο Άγιος Βασίλειος που φέρνει τα δώρα, αλλά ο Santa Claus, ο Άγιος Νικόλαος δηλαδή. Ο Άγιος ξεχώρισε για την αγάπη του για τα παιδιά και για το φιλανθρωπικό του έργο. Αν ξέρετε ποιον άγιο περιμένουμε κάθε παραμονή πρωτοχρονιάς να μας αφήσει δώρο κάτω απ' το δέντρο, παρακαλώ πείτε μου κι εμένα.
σιγουριά πως ο Άγιος δεν υπάρχει ή τουλάχιστον δεν υπάρχει με την μορφή που νομίζαμε κάποτε. Πριν απ' όλα πρέπει να ξεχωρίσουμε τι εννοούμε όταν μιλάμε για τον Άγιο Βασίλη. Εννοώ σαν ιστορικό πρόσωπο και όχι σαν ο χοντρούλης με τη γενειάδα και τα κόκκινα ρούχα που μας έμαθε η Coca Cola. Ο

Αλλά ας πούμε ότι αυτό δεν είναι θέμα. Ας πούμε ότι το θέμα είναι τα μαθηματικά. Η φυσική. Οι επιστήμες γενικά. Σύμφωνα με υπολογισμούς, ο Άγιος Βασίλης πρέπει σε ένα βράδυ να μοιράσει δώρα σε περισσότερα από εκατό εκατομμύρια σπίτια, δηλαδή μέσα σε τριάντα μία ώρες (λαμβάνοντας υπόψη τις διαφορές ωρών μεταξύ των χωρών) πρέπει να καλύψει όλη τη Γη κάνοντας εκατό εκατομμύρια στάσεις, πράγμα που σημαίνει πως έχει οκτακόσιες ενενήντα έξι παραδόσεις ανά δευτερόλεπτο! Για να το καταφέρει αυτό, πρέπει το έλκηθρο του να τρέχει τρεις χιλιάδες φορές πιο γρήγορα από την ταχύτητα του ήχου και μάλιστα κουβαλώντας περίπου τριακόσιους πενήντα τρεις τόνους δώρα! Η Επιστήμη λέει πως αυτό δεν είναι δυνατό να συμβεί. Όμως, ξεχνάτε πως ο Άγιος Βασίλης δεν είναι ένας τυχαίος άνθρωπος πάνω σε ένα τυχαίο μεταφορικό μέσο. Σε περίπτωση που δεν το προσέξατε, μιλάμε για έναν Άγιο! Ένα θαύμα το χρόνο δεν είναι και τίποτα συγκλονιστικό (γι' αυτόν).

Είναι εύκολο να αμφισβητήσεις ένα ιστορικό μυστήριο. Είναι το πιο εύκολο. Είναι λίγο πιο δύσκολο να αρχίσεις να βασίζεσαι σε μαθηματικές πράξεις και νόμους της Φυσικής για να καταλήξεις ότι αρνείσαι να παραδεχτείς ένα ιστορικό μυστήριο. Όμως όταν όλος ο ορθολογισμός περάσει, μένεις μόνος να κοιτάς την καμινάδα, το μπαλκόνι ή το παράθυρο και να λες: "θέλω να πιστέψω". Εκείνη τη στιγμή συμβαίνει ότι συνηθίζεται σε αυτές τις περιπτώσεις. Πρέπει να διαλέξεις αν θέλεις να πιστέψεις ή όχι. Αν ναι, τότε εκείνο το βράδυ, ίσως ένα δώρο να σε περιμένει. Αν δεν είναι κάτω απ' το δέντρο, μπορεί να είναι στην καρδιά σου... +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Κυριακή 15 Δεκεμβρίου 2013

BPΑΒΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ~ δεν είσαι μόνος

Σας παρουσιάζω το καλύτερο άρθρο αυτής της εβδομάδας σύμφωνα με την καθαρά υποκειμενική κρίση του yannidakis. Σημειώνεται πως η βράβευση αφορά μονάχα την ενότητα ιστολογίων και για τους χώρους τους οποίους επισκέφτηκα. Παρακάτω δημοσιεύονται και τα υπόλοιπα άρθρα τα οποία ξεχώρισα μέσα στην εβδομάδα ως δευτερεύοντες διακρίσεις για λόγους ενδεχόμενης ισοπαλίας. Το ιστολόγιο που συγκεντρώνει τις περισσότερες βραβεύσεις και διακρίσεις στο τέλος κάθε μήνα βραβεύεται στην ειδική ενότητα "ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ".

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ:
από: Positive Thinking Greece
τίτλος: Δεν είσαι μόνος!

Κάποιοι άνθρωποι είναι μοναχικοί από επιλογή, κάποιοι όμως είναι μόνοι. Χρειάζονται να τους ακούσεις, να τους νιώσεις, να τους ενθαρρύνεις, να μη τους κρίνεις.. Λίγο πολύ είμαστε όλοι χαμένοι στον μικρόκοσμό μας (συγχωρέστε με για την έκφραση) και δεν παρατηρούμε πέρα από την δική μας οπτική..

Οι σημερινές συνθήκες διαβίωσης έκαναν μια μεγάλη μερίδα πληθυσμού, να κλειστούν περισσότερο στον εαυτό τους, να είναι καχύποπτοι, σκληροί, κυνικοί, αδιάφοροι, βίαιοι και άλλα τόσα που είναι σε όλους μας γνωστά.. Και το τραγικότερο είναι πως τώρα πια δεν μας κάνει τίποτα εντύπωση, δεν μας σοκάρει τίποτα και τα δεχόμαστε όλα παθητικά.. Ως πότε όμως;

Ονειρεύομαι μια κοινωνία που θα υπάρχει λιγότερη εγκληματικότητα, απάθεια, εγωϊσμός και θα στηρίζουμε περισσότερο ο ένας τον άλλον. Δεν είναι ρομαντισμός, είναι το φυσιολογικό που κάπου το χάσαμε.. Σε τι ωφελεί να τα ρίχνουμε όλα στο κράτος, στους πολιτικούς..; Εμείς δεν είμαστε ο λαός, η κοινωνία; Αν δεν επαναφέρουμε την ανθρωπιά, να νοιαζόμαστε ο ένας για τον άλλον χωρίς καχυποψίες, πισώπλατες μαχαιριές και ανηθικότητες πως θα ζήσουμε μια καλύτερη ζωή με επίπεδο και ποιότητα;

Σε αυτή την χώρα όταν βλέπουμε ανθρώπους ευγενικούς, διακριτικούς, με ιδιαίτερα χαρίσματα, που δεν δείχνονται και δεν ανταγωνίζονται πέφτουμε πάνω τους να τους κατασπαράξουμε.. Γιατί μάθαμε στο θράσος.. Με αποτέλεσμα τόσοι που αξίζουν είτε να μην διακρίνονται όσο πρέπει είτε από την απογοήτευση να μένουν στην μοναξιά ή να ακολουθούν ζωές που δεν τους αξίζουν γιατί κουράστηκαν να παλεύουν μόνοι.. Δεν είσαι μόνος φίλε μου, μην τα παρατάς και μη χάνεις το κουράγιο σου.. Θα έρθει η στιγμή και θα γυρίσει ο τροχός.. Και για σενα θα έχει μεγαλύτερη αξία να πετύχεις τα όνειρά σου. Μόνο μη γίνεις σαν εκείνους που σε έριξαν στην μοναξιά κάποτε. Αυτό φύλαξε το στο πίσω μέρος του μυαλού σου και σε μια γωνιά της ψυχής σου. Ζήσε αυθεντικά, μη φοβάσαι να είσαι διαφορετικός.. δεν είσαι μόνος!

ΞΕΧΩΡΙΣΑΝ ΑΚΟΜΑ:
  1. Έχει σφυγμό η Αθήνα! από TO DOMINO

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Σάββατο 14 Δεκεμβρίου 2013

ΣXOΛΙΟ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ~ γιατί ο κάμερον και ο ομπάμα φέρονται σαν ηλίθιοι;

η είδηση που στιγμάτισε τη βδομάδα που πέρασε, σχολιάζεται και προβληματίζει


 η είδηση 
η πρωθυπουργός της Δανίας, Χέλε Τόρνινγκ-Σμιτ, με τον Ντέϊβιντ Κάμερον και τον Μπαράκ Ομπάμα, σημαδεύει την παρέα με το κινητό της τηλέφωνο κι ετοιμάζεται να βγάλει μια φωτογραφία μαζί με τους δύο άνδρες, καθώς όλοι τους χαμογελούν.
 το σχόλιο 
Σε κοινά αγγλικά, τρεις από τους μεγαλύτερους ηγέτες του κόσμου πήραν μία selfie. To θέμα πήρε τεράστιες διαστάσεις και αν θέλουμε να το δούμε ψύχραιμα και αντικειμενικά οφείλουμε να το δούμε με δύο οπτικές.
Από τη μια, ναι, προκάλεσαν. Βρίσκονται στην κηδεία του σημαντικότερου πολιτικού ηγέτη της εποχής μας. Είναι οι άνθρωποι που τραβούν όλα τα βλέμματα εξαιτίας του κύρους τους και λογικό είναι να οφείλουν να είναι πιο προσεκτικοί.
Από την άλλη... ε, δεν έκαναν και κανένα έγκλημα. Το ότι στο περιθώριο μίας κηδείας βρίσκεσαι με γνωστούς και λέτε ή κάνετε κάποιο αστείο που δεν ξεφεύγει από τα όρια, δεν είναι δα και κάτι τόσο τρομακτικό.
Τα συμπεράσματα δικά σας...
+Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ ΜΗΝΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου 2013

EK-ΠΑΙΔΕΥΟΝΤΑΣ ΤΟ ΑΥΡΙΟ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ ~ περιμένοντας τα χριστούγεννα

μία μητέρα περι-γράφει πως είναι να μεγαλώνεις την αυριανή γενιά, σήμερα

Τα Χριστούγεννα πλησιάζουν και δεν θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητο το Μέγα αυτό γεγονός και από την δική μου στήλη. Χριστούγεννα μικροί και μεγάλοι χαιρόμαστε, δίνουμε και παίρνουμε αγάπη προετοιμαζόμαστε από τις αρχές του Δεκεμβρίου για το πως θα περάσουμε αυτή την μέρα. Κλείνοντας τα μάτια αυτή η μέρα μου θυμίζει το φρεσκοψημένο ψωμάκι της μανούλας μου, τις απίστευτες δίπλες της και παρ΄ όλη την κούρασή της την διάθεσή της για να μας φροντίσει.

Σιγά σιγά προετοιμάζουμε και μεις την κορούλα μας για αυτή την μέρα. Το πρώτο που της λέω είναι ότι θα περάσουμε την μερα των Χριστούγέννων μαζί με την μαμά και τον μπαμπά. Θα ξυπνήσουμε πρωϊ πρωϊ για να πάμε στην Εκκλησία εκεί που θα συναντήσουμε τον Χριστούλη που θα είναι μωράκι, να του πάμε τα δώρα μας που το πιο σπουδαίο δώρο για εκείνον είναι η αγάπη μας για όλο τον κόσμο. Θα κοινωνήσουμε, θα παίξουμε θα τραγουδήσουμε θα ανάψουμε το τζάκι θα ξεκουραστούμε και φάμε, θα επισκεφτούμε ανθρώπους που δεν έχουν άλλους συγγενείς. 

Τα Χριστούγεννα για τα παιδιά είναι δώρα. Περιμένουν τον Άγιο Βασίλη να τους φέρει το δώρο τους από τη καμινάδα. Και μας ρωτούν υπάρχει Άγιος Βασίλης; Φυσικά και υπάρχει παιδί μου. Είναι ο Άγιος που βοηθούσε τους φτωχούς και όλα τα παιδάκια. Δε χρειάζεται να τους μιλάμε για τον Άγιο Βασίλη σαν κάποιον που δεν υπάρχει ή μυστικά μήπως και ξεφύγει σε κάποιον η μή υπαρξή του. O Άγιος Βασίλης φυσικά και υπάρχει και μας περιμένει την 1η Ιανουαρίου του κάθε έτους να πάμε στην εκκλησία για να μας ευχηθεί για το νέο έτος, να είμαστε υγιείς να έχουμε επιτυχίες, να είμαστε χαρούμενοι.

Αυτή την χρονιά νομίζω ότι θα είναι η πρώτη που η γιγαντούλα μου θα θυμάται. Πριν λίγες μέρες στολίσαμε και εμείς το σπίτι μας. Όταν ξύπνησε μου είπε "α ένα ωραίο καραβάκι, βόλτα να πάμε.." Είναι ενθουσιασμένη με την φάτνη, με το μωράκι Χριστούλη, με την Παναγίτσα με τα φωτάκια που αναβοσβήνουν, με τα γλυκάκια που θα φτιάξουμε, περιμένει πως και πως την ζύμη από τα μελομακάρονα. Το προσωπάκι της φωτίζεται από κάθε τι που θα της πούμε για εκείνη την μέρα. Νομίζω ότι είναι αυτό το άγνωστο που την συνεπαίρνει. Νομίζω ότι τα παιδιά μας αυτό που θέλουν είναι  να νιώσουν την δική τους συνεισφορά σε οτιδήποτε φτιάχνουμε όσο είναι μικρά για τα μικρά όσο μεγαλώνουν για τα μεγαλύτερα. Εύχομαι αυτές οι μέρες να είναι για όλους μας μια αναγέννηση. Να μεγαλώνουμε τα παιδιά μας με όσα ενδεχομένως οι εποχές μας μας παρουσιάζουν αλλά να μην ξεχνάμε και τις παραδόσεις μας. Όσα εμείς παραλάβαμε από τους γονείς μας και όσα εκείνοι από τουε δικούς τους. Και από προσωπική εμπειρία τα παιδιά μας δεν θέλουν τόσο τα δώρα μεγαλώνοτνας το κενό των γονιών δεν συμπληρώνεται με αυτά αυτα που θελουν είνια η αγάπη. Χρόνια Πολλά και Καλά, Ευλογημένα Χριστούγεννα και Καλή Χρονιά. +Ioanna Mpourdouvali 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου 2013

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤIΣMΟΣ ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ ~ όταν η βροχή αλλάζει τις ζωές μας


Μ’ αρέσει η βροχή. Ξέρω πως κάνει κακό στην δουλειά μου, αλλά απ’ τον οπτική μου ως blogger μου κάνει πάντα καλό. Μου δίνει πάντα καινούρια ερεθίσματα για να γράψω ελεύθερα, μακριά από την βαρετή και άσχημη επικαιρότητα.

Έτσι και σήμερα, είδα για μία ακόμη φορά την βροχή στο Ηράκλειο να συνοδεύεται από πρωτοφανή κίνηση στους δρόμους, με λιγότερες μετακινήσεις από τους πεζούς και πιο φοβισμένα βλέμματα. Γιατί; Εδώ στο Ηράκλειο η θερμοκρασία έπεσε στους έντεκα βαθμούς, ωστόσο για τα δεδομένα μας εδώ πέρα, θεωρείται μία αρκετά κρύα θερμοκρασία. Το πως όμως ο κόσμος δείχνει τόσο φοβισμένος με τον καιρό αυτό, το θεωρώ ακατανόητο.

Ότι κι αν λένε πάντως για το καλοκαίρι ή την άνοιξη, ο χειμώνας θα είναι πάντα η πιο ρομαντική εποχή. Αυτό imageαποδεικνύεται από τις στιγμές. Καθώς περνούσα με το αυτοκίνητο από ένα πολυσύχναστο σημείο της πόλης, μπροστά σε μία καφετέρια takeaway και μία πιάτσα ταξί, ένα νεαρό ζευγάρι νέων αντάλλαζε ένα μεγάλο φιλί στο στόμα έχοντας κλείσει τα μάτια ακριβώς κάτω από το υπόστεγο της καφετέριας και ενώ η βροχή έπεφτε ακριβώς μπροστά τους. Λίγο πιο πέρα είδα έναν νέο να στέκεται όρθιος στο πεζοδρόμιο ενώ μπροστά του σταμάτησε ένα λεωφορείο που το έπιασε το φανάρι. Το λεωφορείο σταμάτησε σε σημείο όπου μία κοπέλα που καθόταν στο τζάμι που βρεχόταν ασταμάτητα από τις στάλες της βροχής, βρέθηκε μπροστά από τον νέο. Δεν είχα προλάβει να παρατηρήσω το πρόσωπο του νέου, όμως η κοπέλα είχε σκυθρωπό ύφος ενώ το σώμα της είχε ακουμπήσει πάνω στο παγωμένο τζάμι που θάμπωνε από την ανάσα της. Στην συνάντηση των δύο νέων, η κοπέλα αναθάρρησε και σήκωσε το κεφάλι της τεντώνοντας ελαφρά τα μάτια της. Οι δύο νέοι “φώναζαν” πως ήθελαν να γνωριστούν, το λεωφορείο όμως ξεκίνησε και η συνάντηση έλαβε τέλος.

Οι ιστορίες της βροχής δεν έχουν τέλος. Έχουν έρωτες, ανεκπλήρωτους έρωτες. Απογοητεύσεις, άγχος, νεύρα. Έχουν θλίψη, ελπίδα και όσο για τη βροχή και το κρύο; Αυτά ρίχνονται με μανία σαν κάθαρση, σαν λύτρωση. +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2013

ΠΡΟΒΛHΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ ~ οι γέροι σκοτώνουν τους νέους στην ελλάδα


Είμαι πάλι προετοιμασμένος για τα μηνύματα που θα λάβω (όπως συνηθίζεται όταν προκαλώ) γράφοντας τα παρακάτω. Δεν είναι ούτε του χαρακτήρα μου, ούτε το συνηθίζω, όμως ο θάνατος του μικρού κοριτσιού από τη Σερβία από αναθυμιάσεις, μου κόστισε. Μου προκάλεσε αυτό το –ξέρεις- σφίξιμο στο στομάχι. Καθημερινά ακούω για παιδάκια που σκοτώνονται, για νέους που χάνουν την ζωή τους στην άσφαλτο ή αλληλοπυροβολούνται και πάει λέγοντας. Αυτό το κοριτσάκι όμως με ανάγκασε να μην προσπεράσω την επικαιρότητα (όπως συνηθίζω) όταν γύρισα σπίτι μου. Γιατί να μην προλάβει αυτό το κοριτσάκι να ανοίξει την πόρτα να μπει λίγος (κρύος) αέρας; Γιατί να πεθάνει; Πάω στοίχημα πως αύριο την περίμεναν οι φίλες της στο σχολείο και πως το σαββατοκύριακο είχαν σχεδιάσει να πάνε βόλτα ή να χαζέψουν στο youtube. Ότι τέλος πάντων κάνουν τα παιδιά της ηλικίας τους.

Ύστερα το σκέφτηκα λίγο. Κακώς το συγκεκριμένο μόνο γεγονός, μου κόστισε τόσο πολύ. Χωρίς να υπάρχει λογική imageεξήγηση, μου ήρθε ασυνείδητα μία άλλη εικόνα από την συγκεκριμένη ημέρα του γεγονότος. Είχα πάει στην τράπεζα να πληρώσω κάποιο δάνειο. Ήταν αρχές του μήνα και οι ουρά των συνταξιούχων ήταν τεράστια. Ενδιάμεσα ήμουν εγώ και μερικοί ακόμα νέοι άνθρωποι που παρατήρησα πως μόλις φτάσανε στο ταμείο, πλήρωσαν όπως κι εγώ.

Τώρα συνέδεσα τις δύο αυτές εμπειρίες μου. Σκέφτηκα: “Βρισκόμαστε σε έναν πόλεμο. Έναν οικονομικό και κοινωνικό πόλεμο. Οι νέοι πληρώνουν και οι γέροι πληρώνονται. Οι νέοι ξεπουλιούνται και σβήνουν κάθε κοινωνική ελπίδα για το μέλλον, ίσα για να πληρώνουν τις δόσεις των δανείων και της εφορίας. Όπως καταθέτουν τα λεφτά, αυτά πάνε στις τσέπες των συνταξιούχων”.

Ποιοι είναι οι συνταξιούχοι; Είναι αυτοί που έζησαν κατοχή, δικτατορία, που μόχθησαν για την Ελλάδα που (μάλλον) πλήρωναν τις ασφαλιστικές τους εισφορές και σήμερα δικαιούνται να πληρώνονται από το κράτος. Όμως δεν το βλέπετε; Η Ελλάδα γέρασε. Ο πληθυσμός της τείνει να έχει περισσότερους συνταξιούχους απ’ ότι ενεργούς πολίτες. Σημειώστε δε, ότι πολλοί από αυτούς βγήκαν στην σύνταξη σε ηλικία πολύ νέα, εξαιτίας μερικών βλακωδών νόμων περί πρόωρης σύνταξης, παραθυράκια κλπ. Στην πλειοψηφία τους αυτοί οι… συνταξιούχοι εργάζονται αδήλωτοι ή απασχολούνται σε πόστα που κάποιος νέος θα μπορούσε να εργαστεί.

Το κείμενο αυτό είναι θεωρητικό. Προφανώς δεν εννοώ πως πρέπει να σκοτώσουμε τους ηλικιωμένους για να γλιτώσουμε τις συντάξεις, όμως σε απόλυτες τιμές τα λεφτά των συντάξεων φρενάρουν την πρόοδο της Ελλάδας και την εξέλιξη των νέων της. Επειδή είναι όντως θεωρητικό το κείμενο, μπορώ να γράψω πως αντί να σκοτωθεί το κοριτσάκι εκείνο, θα προτιμούσα να πεθάνει ένας γέρος. Πρακτικά, αυτό δε θα αποτελούσε κριτήριο ή θέμα προς επιλογή, όμως θεωρητικά… έτσι νοιώθω. Οι γέροι σκοτώνουν τους νέους.

Υ.Γ. έχω την αίσθηση πως ο σημερινός προβληματισμός μου είναι από τους πιο κακογραμμένους στα 7,5 χρόνια του yannidakis. Ζητώ συγγνώμη γι’ αυτό, αλλά… +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τρίτη 10 Δεκεμβρίου 2013

ΘΡΥΛΟΣ ΤΟΥ BATMAN ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ ~ ο batman δεν είναι ο άγιος βασίλης :[ batman/superman :[ gotham :[ trilogy :[ batkid :[ και πολλά ακόμη

θρύλος του Batman
το πρώτο ελληνικό blog για όλα τα νέα από τον Θρύλο του Batman 73 χρόνια μετά. Παρουσίαση όλων των εξελίξεων


 ΘΕΩΡΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΡΥΛΟ 
Ο BATMAN ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Ο ΑΓΙΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
Κακώς κάποιοι πιστεύουν πως υπάρχουν 'καλοί' και 'κακοί' άνθρωποι. Δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα. Ένας 'κακός' διαφέρει από άλλον. Παίζει ρόλο η ψυχολογία, το κίνητρο, το υπόβαθρο κλπ.

Όμως το άρθρο δεν αφορά την ανατομία του καλού και του κακού. Είχα διαβάσει κάποτε πως η ιστορία του χαρακτήρα του Batman διατηρεί πολλά κοινά στοιχεία με τον Ιησού. Δεν θα ήθελα να επεκταθώ, πάντως αν εστιάσουμε με προσοχή, ναι, θα βρούμε κάποια κοινά σημεία. Ως εκεί όμως.

Όλοι (και εγώ) οι μελετητές του Batman, συμφωνού
ν πως ο Bruce Wayne πάσχει από πολλά χαρακτηριστικά μιας διαταραγμένης προσωπικότητας. Ένας άνθρωπος που ξεκίνησε για εκδίκηση και κατέληξε τιμωρός χωρίς ψυχολογικά όρια, δεν μπορεί να θεωρηθεί υπηρέτης του 'καλού'. Ένας άνθρωπος που αρνήθηκε μια κοντά στη φυσιολογική ζωή, προκειμένου να υποταχθεί στη νύχτα πίσω από μία στολή που πολλές φορές φαντάζει σαν φυλακή για τον ίδιο. Ο Batman δεν είναι ο ήρωας που θα πάει στο δέντρο, για να κατεβάσει τη γάτα ενός κοριτσιού, όπως μας έχει δοθεί σαν εικόνα στον Superman. Είναι αυτός που μπορεί να καταστρέψει ολόκληρες περιουσίες προκειμένου να φέρει τον εγκληματία ενώπιον των αρχών, ενώ πολύ πιο εύκολα θα είχε προκαλέσει τον θάνατο του.
Ο Batman δεν είναι άγιος Βασίλης. Δεν είναι καν άγιος. Δεν είναι καν καλός! Δεν ασχολείται με παιδιά. Δεν ασχολείται με την οικονομική κρίση ή με το δίκαιο. Είναι στεγνός. Είναι σκληρός. Είναι τιμωρός. Τα Χριστούγεννα δεν τον αφορούν. Δεν πρόλαβε να τα ζήσει σαν φυσιολογικό παιδί με τους γονείς του, οπότε κατ' αυτόν ανήκουν στις... γάτες

 ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΜΕΝΑ (COMICS) 

Batgirl 
Barbara Gordon is back as Batgirl--and she's going to have to face the city's most horrifying new villains as well as the dark secrets from her past! Gail Simone (BIRDS OF PREY) pens a new chapter in the life of one of Gotham City's finest heroes!

Put on your go-go boots and get ready to "Batusi" back to the Swingin' '60s, as DC Comics reimagines the classic Batman TV series in comics form for the first time!

A new era for The Dark Knight and Gotham City begins here from writer Scott Snyder (AMERICAN VAMPIRE, BATMAN: GATES OF GOTHAM) and artist Greg Capullo. Batman and the Bat-Family continue their quest to protect the people of Gotham--and now Bruce Wayne himself enters the game!

Battling evil with his son Damian at his side, Batman now realizes the hardest part of the job may be trying to work together! The Dynamic Duo toil as father and son in this series by the creative team behind the GREEN LANTERN CORPS--Peter Tomasi and Patrick Gleason.

New adventures of the future Batman! Terry McGinnis is back in his high tech Bat-suit, patrolling the gleaming spires of Gotham under the watchful eye of Bruce Wayne, the original Dark Knight. But balancing school, personal life and crime fighting duties may be his biggest challenge.

It's a brand new day for Terry McGinnis! Now enrolled at Neo-Gotham University, Terry struggles with his new life as a college student while maintaining Bruce Wayne's legacy as the Batman of the future. But a new school isn't the ONLY change for our hero...

The legendary Eisner Award-winning series BATMAN BLACK AND WHITE returns in a brand-new six-issue limited series featuring tales of The Dark Knight by some of comics' greatest writers and artists!

Meet Catwoman. She's addicted to the night. And addicted to Batman. But most of all, Catwoman is addicted to danger. She can't help herself, and the truth is--she doesn't want to. She's good at being bad, and very bad at being good. The feline fatale headlines her own self-titled series!

DC's flagship title re-launches for the first time ever, featuring Batman adventures from the acclaimed Tony Daniel (BATMAN R.I.P)! Bruce Wayne is back under the cape and cowl, ready to protect Gotham City from its deadly array of villains--from the Joker to Mr. Freeze to brand new masked murderers!

Not all of Gotham's heroes wear costumes. Batman may get all the credit for cleaning up the town, but Renee Montoya & Crispus Allen of the Special Crimes Unit are determined to do the job. Witness the gritty side of the GCPD from their perspective, as they solve crimes their own way.

Superman faces opponents who can battle him on equal terms. How did it come to this? This new series tells the story before DC's latest, highly anticipated videogame, from the makers of Mortal Kombat.

A new era in adventure begins as Batman Beyond joins the vaunted Justice League--just in time for their biggest adventure ever! Dustin Nguyen and Derek Fridolfs deliver an unprecedented series full of epic exploits.

Brace yourself for the all-new World's Greatest Super Heroes of Tomorrow...Today! Join Batman, Superman and the rest of the ever-expanding lineup as the Justice League fights for Earth's future! 

Comics superstars Geoff Johns (GREEN LANTERN) and Jim Lee (BATMAN: HUSH) unite for the first time to tell the bold beginning of the DC Universe's premier super team! The dawn of the age of heroes has begun! Learn how the Justice League formed and what launched them as the greatest team in the DCU!

Batman has lived many lifetimes and worn many different costumes in his 70+ years of existence. Legends of the Dark Knight focuses on classic, stand-alone tales of Batman by a unique group of talented creators with equally unique stories to tell!

Dick Grayson flies high once more as Nightwing in a series from writer Kyle Higgins (GATES OF GOTHAM)! And as he embraces his destiny, Haley's Circus (the big top where Dick once performed) returns to Gotham City--bringing with it murder, mystery and superhuman evil!

Tim Drake, Batman's former sidekick, gets back into the action when an international organization seeks to capture, kill or co-opt super-powered teenagers! He'll team up with Teen Titans like the powerhouse Wonder Girl and super-speedster Kid Flash to help take them down!

Based on the animated series! Robin, Superboy, Kid Flash and Aqualad star in this explosive issue kickstarting an all-new ongoing series! They're four young superheroes learning how to be a team...and maybe doing a bit of growing up along the way--but only just a little bit!

 ΠΑΡΑΓΩΓΕΣ ΚΙΝΟΥΜΕΝΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ 

BATMAN VS. SUPERMAN
:[ Ξεκινάμε αυτόν τον μήνα με την πρώτη πραγματική είδηση για την επερχόμενη ταινία του Σκοτεινού Ιππότη που θα πρωταγωνιστεί στο sequel του Superman. Πρόκειται για την ανάληψη του ρόλου της νεαρής ηθοποιού, Gal Gadot που θα υποδυθεί για πρώτη φορά την Wonder Woman. Όπως είχαμε γράψει 'έπαιζαν' πολλά ονόματα για τον μεγάλο αυτό ρόλο όμως η νικήτρια δεν είχε καν ακουστεί. Όπως δήλωσε ο Zack Snyder "η ηθοποιός είναι τέλεια για τον ρόλο και έχει μια μαγική ποιότητα που θα ταιριάξει"!
:[ Σύμφωνα με έγκυρη ιστοσελίδα που έχει ως πηγές πολλούς παραγωγούς της Warner Bros. μαθαίνουμε πως θα υπάρχουν δύο "εχθροί/κακοί" στη νέα ταινία και θα προέρχονται και οι δύο από το περιβάλλον του Superman. Όπως άφηνε να εννοηθεί και η πρώτη ταινία, ο ένας θα είναι ο -λογικός- Lex Luthor, ενώ υπάρχουν πολλές φήμες πως ο άλλος θα είναι ο Metallo.
:[ Η τελευταία φήμη που κυκλοφόρησε αφορά στον ηθοποιό Jason Momoa ο οποίος λέγεται πως θα ενσαρκώσει έναν από τους 'κακούς' της ταινίας. Τα πρώτα ονόματα που διαβάσαμε είναι του Martian Manhunter και του Doomsday.
:[ Σύμφωνα με τον παραγωγό Daniel Alter που εργάζεται για την Warner Bros. ο Batman που θα μας παρουσιαστεί θα έχει αποσυρθεί και θα έχει στην κατοχή του drones με τα οποία θα πολεμάει την εγκληματικότητα με τηλεχειρισμό. Παράλληλα θα είναι εδώ και καιρό μαλωμένος με τον Robin. Δεν ακούγεται κάπως παράξενο το ότι ένας παραγωγός της εταιρείας αποκάλυψε ένα τόσο σοβαρό μυστικό για μια ταινία που μάχονται συνήθως να μην αποκαλυφθεί τίποτα;
:[ Κάτι που μας φέρνει στην επόμενη φήμη που θέλει τον Adam Driver να αναλαμβάνει τον ρόλο του Dick Grayson aka Nightwing. Οι φήμες αν όχι για τον ηθοποιό, τουλάχιστον για τον χαρακτήρα αυξάνονται όσο περνάει ο καιρός, όμως ο ίδιος ο ηθοποιός σε δηλώσεις του, αρνήθηκε πως είχε εμπλακεί σε τέτοια σενάριο. Ποιος όμως μας λέει ότι δεν λέει ψέμματα;
:[ Και μια που πιάσαμε τις φήμες, μία παράξενη selfie φωτογραφία του τραγουδιστή Bieber με ένα υποτιθέμενο σενάριο της ταινίας με το όνομα του πάνω, μας έβαλε σε σκέψεις... Ελπίζω να μην είναι αληθινό.
:[ Αρκετά με τις φήμες. Τον περασμένο μήνα λέγαμε για πιθανά γυρίσματα στην φάρμα όπου στο Man of Steel είχαμε το σπίτι των Kent. Σήμερα βλέπουμε με μία σειρά φωτογραφιών πως χτίζεται η φάρμα των Kents που θα αποτελέσει το σπίτι του ήρωα.
:[ Σε δηλώσεις του Christian Bale μάθαμε τη συμβουλή του του προς τον Ben Affleck για την ανάληψη του ρόλου του ήρωα για την ταινία. Όπως χαρακτηριστικά είπε, τον συμβούλεψε να... ουρεί πριν φορέσει την στολή στα γυρίσματα, καθώς αν την βάλει και έχει ανάγκη είναι πολύ άσχημο να ζητάει βοήθεια για να... κατουρήσει!!! Κατά τ' άλλα είπε πως θα είναι εξαιρετικός Batman και πως δεν έχει σημασία ποιος φοράει τη μάσκα. Ήταν εκείνος, τώρα αυτός, αύριο κάποιος άλλος. Σωστός!
:[ Ο ίδιος ο Ben Afflceck έκανε δηλώσεις σχετικά με την ανάληψη του ρόλου του. Συνοπτικά δήλωσε πως ήταν προετοιμασμένος για τις αρνητικές αντιδράσεις του κόσμου αφού είχε προειδοποιηθεί από την παραγωγή. Σημείωσε πως δεν ενδιαφερόταν για το ρόλο μέχρι που έμαθε από τον σκηνοθέτη για τον τρόπο που ο χαρακτήρας θα παρουσιαστεί. Ξεκαθάρισε πως δεν τίθεται θέμα σύγκρισης με τον Bale και την ιστορία του Nolan, αφού μιλάμε για κάτι εντελώς διαφορετικό. Επίσης δήλωσε πως είναι πεπεισμένος για την επιτυχία του. Εξάλλου σε άλλες δηλώσεις του, μίλησε για τον θαυμασμό του στον σκηνοθέτη Snyder.
:[ Για τον Affleck τοποθετήθηκε και ο ίδιος ο Henry Cavill (Superman) που εξήρε το ταλέντο του και σημείωσε τον δυναμισμό του δεδομένου του ότι παρά την κάμψη στην καριέρα του, τώρα βρίσκεται στο απόγειο της καριέρας του.
:[ Κλείνουμε με τις σημαντικότερες δηλώσεις. αυτές του παραγωγού Charles Roven ο οποίος είπε πως το Man of Steel πέτυχε τον σκοπό του και επίτηδες στην ταινία υπάρχουν υπονοούμενα άλλων χαρακτήρων της DC (θυμηθείτε τον δορυφόρο του ομίλου Wayne ή την διαφημιστική πινακίδα του Batman κλπ.) κάτι που έγινε για να ανοίξει το πεδίο συμμετοχής κι άλλων ηρώων σε επόμενες ταινίες. Οι πρώτες σκέψεις φτιάχτηκαν με την συνεργασία του σεναριογράφου David Goyer και του σκηνοθέτη Zack Snyder και τώρα εργάζονται πάνω σε αυτές τις σκέψεις. Τέλος, αναφορικά με τον ρόλο του Batman, αποκάλυψε πως ήθελαν έναν μεγάλο αστέρα, πετυχημένο, ώριμο, μεγάλο στο σώμα και που με την πρώτη όψη μπορεί να ξεχωρίσει κανείς πως είναι πιο έμπειρος από τον αντίστοιχο Superman. Ε, το πέτυχαν!
:[ Ο Tim Daly που είναι η φωνή του Superman στις ταινίες κινουμένων σχεδίων φτιάχνει δικές του ταινίες μικρού μήκους στις οποίες πρωταγωνιστεί. Αυτή τη φορά έφτιαξε ένα πολύ ενδιαφέρον εργάκι με συμπρωταγωνιστή τον Kevin Conroy που είναι η φωνή του Batman στις ταινίες κινουμένων σχεδίων. Απλά... δείτε το!

GOTHAM
Ενώ η τηλεοπτική παραγωγή προετοιμάζεται για την πολυαναμενόμενη σειρά με πρωταγωνιστή τον Jim Gordon, μαθαίνουμε πως είναι πολύ πιθανό στα πρώτα επεισόδια να ερευνά την υπόθεση μιας διπλής δολοφονίας και οι φήμες λένε πως πρόκειται για τους γονείς του Bruce! Οι ειδήσεις σχετικά συνεχίστηκαν όταν διέρρευσε πως όχι μόνο το πρώτο επεισόδιο θα περιέχει την δολοφονία των Wayne, αλλά ο 10χρονος ορφανός Bruce θα αποτελεί πρωταγωνιστικό χαρακτήρα στην σειρά!!! Ενδιαφέρον προκαλεί πως η σειρά είναι υπό παραγωγή ενός κανένας ηθοποιός δεν έχει προσληφθεί ακόμα!

Η AL GHUL ΣΤΟ ARROW
Στην τηλεοπτική σειρά "Arrow" θα έχουμε, όπως όλα δείχνουν, την μεταφορά τουλάχιστον ενός χαρακτήρα από τον θρύλο του Batman. Όπως έγινε γνωστό θα κάνει την εμφάνιση της στη σειρά η ηθοποιός Katrina Law η οποία θα υποδυθεί την Nyssa al Ghul, κόρη του Ra's και αδερφή της Talia. Σύμφωνα με πληροφορίες μάλιστα, ενδέχεται να αποκαλυφθεί πως η Isabel Rochev που τώρα πρωταγωνιστεί στη σειρά, είναι στην πραγματικότητα η ίδια η Talia! Παράλληλα υπάρχουν φήμες πως στη σειρά θα δούμε και τον Red Hood. Αναμένουμε τις εξελίξεις!

THE DARK KNIGHT TRILOGY
:[ Σε μία πρόσφατη συνέντευξη του ο Christian Bale μίλησε για το γεγονός ότι δεν συνεχίζει να είναι ο Σκοτεινός Ιππότης και κάποιος άλλος ηθοποιός θα υποδυθεί τον ρόλο. Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά, το μεγαλείο του χαρακτήρα έχει να κάνει με το συμβολισμό και όχι ποιος βρίσκεται πίσω από τη μάσκα. Ακριβώς όπως αναφέρεται και στην τριλογία. Έφερε παράδειγμα τον μικρό (δες επόμενη υποενότητα) που δεν τον ενδιαφέρει ποιος υποδύεται τον Batman.
Επίσης, ανέφερε πως στην οντισιόν του φορούσε τη στολή του Val Kilmer απ' το Batman Forever και δεν του έκανε, ενώ για να μπει στο πετσί του ρόλου, αποφάσισε να χρησιμοποιήσει μία άλλη φωνή. Ειλικρινά, δείτε τη συνέντευξη καθώς είναι απολαυστική!
:[ Δείτε εδώ απόσπασμα από την οντίσιον της Anne Hathaway και του Tom Hardy για τους ρόλους των Catwoman, Bane, αντίστοιχα.
:[ Σε ένα εξαιρετικό απόσπασμα από τα παρασκήνια του The Dark Knight Rises, μαθαίνουμε πως κρατήθηκε μυστική από όλους η σκηνή στο τέλος με την ταφή του Bruce Wayne. Προκειμένου κανείς να μην καταλάβει τίποτα εκτός των ηθοποιών που συμμετείχαν, ο τάφος είχε χαραγμένο το όνομα της Miranda Tate και αργότερα με εφέ αντικαταστάθηκε με το Bruce Wayne. Ενώ για είναι πιο πειστικό το γύρισμα, σε αυτό συμμετείχε και ο ίδιος ο Christian Bale, ώστε η απουσία του να μην κινήσει υποψίες στο συνεργείο...

 ΑΛΛΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ 

ENA BATKID ΠΟΥ ΡΑΓΙΣΕ ΚΑΡΔΙΕΣ
Ο δήμος του Σαν Φρανσίσκο στις ΗΠΑ συνεργάστηκε με μία φιλανθρωπική οργάνωση και για μία μέρα μεταμορφώθηκε στο Gotham City! Προκειμένου να πραγματοποιηθεί μία από τις τελευταίες ευχές ενός 5χρονου αγοριού που πάσχει από λευχαιμία, οι διοργανωτές έντυσαν τον μικρό σαν Batman και αφού τον έφεραν στην πλατεία όπου ήταν κατακλυσμένη από οπαδούς του Σκοτεινού Ιππότη, τον έβαλαν να παλέψει με τον Bane, να τα βάλει με τον Riddler και να επικρατήσει του Joker σώζοντας την πόλη και γνωρίζοντας την αποθέωση από το κοινό! Ένα παιδάκι έζησε το όνειρο του αποδεικνύοντας για μία ακόμη φορά πως Batman μπορεί να είναι ο καθένας και μάλιστα να στείλει μηνύματα δύναμης και ελπίδας!
Για το θέμα τοποθετήθηκαν μερικοί από τους πιο διάσημους Batman. Διαβάστε τι είπαν:
Christian Bale
Ben Affleck "Batkid. Best Batman ever"
Michael Keaton
Kevin Conroy "Amazing Batkid in SF! How inspiring that an entire city stopped to honor that childs wish. The power of a child to unite us, beautiful."
Adam West "What a wonderful thing. Relieved that Gotham is safe again thanks to Miles"

BATMAN: ARKHAM ORIGINS
Παρά το ότι μετράμε καιρό που το ηλεκτρονικό παιχνίδι που ολοκλήρωσε την τριλογία, κυκλοφόρησε, ένα νέο trailer είδαμε το οποίο μας δείχνει τη δυνατότητα του παίκτη να εκπαιδευτεί μέσω του Bruce Wayne στα πρώτα βήματα του και πριν γίνει ο Batman.

Ο ΒΑΤΜΑΝ ΜΑΡΑΘΩΝΟΔΡΟΜΟΣ
Ο Γκέρσον Μάτα είναι ένας μεξικανός αθλητής μεγάλων αποστάσεων που δεν στοχεύει μόνο σε έναν καλό χρόνο αλλά στην κινητοποίηση των συνανθρώπων του και στο παράδειγμα της δύναμης και της θέλησης. Έτσι, τρέχει φορώντας τη στολή του Batman. Έτσι έκανε και στο Μαραθώνιο των Αθηνών τον περασμένο μήνα, όπου όχι μόνο κέρδισε τις εντυπώσεις αλλά και τον θαυμασμό, αφού μεταξύ άλλων τερμάτισε κιόλας! Ενώ αργότερα μας συστήθηκε.

LEGO BATKID
Επ' αφορμής μίας φιλανθρωπικής πράξης, ένα παιδάκι ντυμένο Batman έγινε μοντέλο του Lego και μάλιστα απέκτησε συλλεκτική αξία πολύ σύντομα.

BATSGIVING
Mε αφορμή τη γνωστή αμερικανική γιορτή του Thanksgiving, η DC κυκλοφόρησε μία διαφημιστική εικόνα χαρακτήρων των comics του Batman. Όλοι αγαπημένοι χωρισμένοι σε παρέες από τους κακούς ως τους καλούς και ακόμα και άγνωστους προς το παρόν!

THE DEATH KNIGHT TRILOGY
Ξεχάστε την τριλογία του Nolan. Ένας γραφίστας δημιούργησε τους αντιήρωες των χαρακτήρων του διάσημου σκηνοθέτη. Ο Batman o κακός, ο Joker ο καλός και πάει λέγοντας... Δείτε την απίστευτη δημιουργία!

ΘΗΚΗ I-PHONE
Η είδηση αφορά τους κατόχους i-phone. Μία νέα θήκη κυκλοφόρησε με θέμα όχι απλά τον Batman αλλά πιο συγκεκριμένα το Tumbler. To όχημα της τριλογίας δείχνει εντυπωσιακό, ωστόσο το μέγεθός του φαίνεται δυσλειτουργικό. Όπως και να'χει είναι διαθέσιμο για αγορά.

TUMBLER ΓΙΑ GOLF
Ένα εξαιρετικό αντίτυπο του Tumbler προσαρμοσμένο για αγώνες golf έφτιαξαν στην Αμερική. Η κατασκευή που ήταν προς πώληση φτάνει τα 38 μίλια/ώρα και κοστίζει 17,500 δολάρια.

ΣΤΗΝ (ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ) ΜΟΔΑ ΤΟΥ ΒΑΤΜΑΝ
Έπεσα τυχαία σε μία ελληνική σελίδα μόδας που πρότεινε ως 'ντύσιμο της ημέρας' ένα σύνολο που περιείχε ένα κολάν με σήματα του Batman! Το κολάν είναι οικονομικό αλλά απ' ότι διαπίστωσα είναι και πολύ της μόδας με διάφορες προτάσεις για συνδυασμούς.

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Δευτέρα 9 Δεκεμβρίου 2013

ΨΗΓΜΑΤΑ ΠNEΥΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ ~ πρόσεξε τι εύχεσαι φέτος, μπορεί να είναι λάθος

αποκωδικοποιώντας τα μηνύματα της θρησκείας προβληματιζόμαστε σε ζητήματα της κοινωνίας

Χριστούγεννα, Πρωτούγεννα, πρώτη γιορτή του χρόνου
κι η Παναγιά η Δέσποινα καθόταν επί πώλου.
Στη Βηθλεέμ εφτάσανε για να απογραφούνε,
Αυγούστου τη διαταγή να μην την παραβούνε
και πανδοχείον ψάχνανε να βρουν να κοιμηθούνε.
Γυρίσαν δω, γυρίσαν κει, δεν βρήκανε κανένα
και πήγανε στο σπήλαιο που ήταν παραπέρα.
Κι απάνω στα μεσάνυχτα ο ουρανός αστράφτει
κι η Παναγιά κοιλοπονά και για τη φάτνη ψάχνει.
Ποιμένες αγρυπνούσανε, φυλάγανε τη στάνη
ο άγγελος τους πρόσταξε να παν να δουν τη φάτνη.
Χαράν ευαγγελίζομεν, χαράν μεγάλην σφόδρα
ότι γεννήθηκε ο Χριστός στης Βηθλεέμ τη χώρα.
Ήλθαν και προσεκύνησαν Χριστόν ως Βασιλέα
κι επάνω στο κεφάλι του είδανε τον αστέρα.
Κι οι Μάγοι εξ Ανατολών ήλθαν να προσκυνήσουν,
σμύρνα, χρυσόν και λίβανο, δια να του χαρίσουν.
Στη Βηθλεέμ εφτάσανε, τον βρήκαν στην οικίαν,
καθόταν με τη μάνα του, την Παναγιά Μαρίαν.
Γονατιστοί τον προσκυνούν και δώρα του χαρίζουν
και Οικουμένης Βασιλιά τον αποθανατίζουν.
Χρόνους πολλούς να χαίρεστε, πάντα ευτυχισμένοι
και όλοι μεσ’ στο κάστρο μας, να ’μαστε αγαπημένοι.
                    Χρόνια πολλά.
 

Είναι η πρώτη φορά που διαχειρίζομαι την στήλη/ενότητα σε περίοδο Χριστουγέννων και ίσως η τελευταία, οπότε μην περιμένετε να σας γράψω πως τα Χριστούγεννα γιορτάζουμε την γέννηση Του Θεανθρώπου και άρα της ελπίδας, μπλα-μπλα-μπλα.

Εγώ θα ήθελα να σταθώ στις ευχές. Αυτές που ανταλλάσσουμε μεταξύ μας εκείνες τις μέρες. Τυπικές (χρόνια πολλά), εγκάρδιες (Ότι επιθυμείς), τυπικές (υγεία, ευτυχία). Αμέτρητες ευχές που συνοψίζονται σε… τρεις-τέσσερις στο τέλος. Και ύστερα, απλά η αίσθηση ικανοποίησης και… πάμε παρακάτω! Μπορεί να φημίζομαι στις παρέες μου για τις εναλλακτικές και πρωτότυπες (και μακροσκελείς) ευχές μου, όμως στέκομαι όρθιος με σεβασμό σε αυτές τις βαρετές, τυπικές και άχαρες ευχές διότι αυτές είναι που διαιωνίζουν τις παραδόσεις. Κρατάνε τους… τύπους.

Σας φαίνεται βαρετό και δεδομένο; Κακώς. Ρίξτε μια ματιά στο πως ανταλλάζουν ευχές οι νέοι στις μέρες μας. Δεν θα φέρω παραδείγματα με όλες τις ξενόγλωσσες και ξενόφερτες ευχές για να μην γίνω γραφικός. Μπορείτε να καταλάβετε το νόημα πιστεύω. Οι παραφρασμένες ευχές και οι λάθος λέξεις σε αυτές είναι μόνο η μία πλευρά του ζητήματος. Σκεφτείτε τι συμβαίνει όταν οι άνθρωποι δεν ξέρουν καν τι να ευχηθούν σε κάθε γιορτή! Έχω ακούσει και έχω διαβάσει, να εύχονται Καλά Χριστούγεννα την πρώτη Ιανουαρίου και να λένε καλή χρονιά και τα Χριστούγεννα! Φέτος έχω ήδη διαπιστώσει πως περισσότερο από κάθε άλλη φορά οι άνθρωποι εύχονται “καλές γιορτές”. Γιατί τόση γενικολογία; Θυμάμαι όταν ήμουν στην Αμερική να ρωτάω γιατί αντί για το κλασικό “merry christmas” να εύχονται “seasons greetings”. Αιφνιδιάστηκα όταν έμαθα πως αυτό συνέβαινε επειδή οι εβραίοι δεν γιορτάζουν –προφανώς- Χριστούγεννα, ωστόσο αποτελούν μεγάλο κομμάτι της αγοράς που πρέπει να μπει στο κλίμα των ημερών (για να καταναλώσει) έστω και στο κομμάτι της Πρωτοχρονιάς. Μήπως οι “καλές γιορτές” επιθυμούν να καλύψουν και εκείνους που γιορτάζουν παραδοσιακά τα Χριστούγεννα αλλά και εκείνους που τα βλέπουν ως μία αργία μιας θρησκείας στην οποία δεν πιστεύουν;

Προφανώς συμβαίνει το τελευταίο, διότι ποιος αλήθεια ξυπνάει το πρωί των Χριστουγέννων για να συμμετάσχει στη Θεία Λειτουργία, να μεταλάβει κατόπιν της αντίστοιχης προετοιμασίας με νηστεία και εξομολόγηση και ύστερα να απολαύσει ένα ταπεινό και παράλληλα εορταστικό τραπέζι με την οικογένεια και τα αγαπημένα του πρόσωπα; Όλοι ξέρετε την απάντηση. Όσο έγραφα το κείμενο σκέφτηκα πως θα ήταν καλή ευκαιρία να πρωτοτυπήσω φέτος τις γιορτές. Να μην χρησιμοποιήσω καμία τυπική ευχή απλά και μόνο για να χαϊδέψω αυτιά. Να γίνω λίγο πιο αυστηρός, πιο ακριβής στις δικές μου ευχές. Δε χρειάζεται να με ακολουθήσετε. Απλά σώστε τις ευχές μας και μέσα από αυτές το νόημα των εορτών τις οποίες εορτάζουμε. Κινδυνεύουμε να μην ξέρουμε γιατί γιορτάζουμε ή ποιον/τι γιορτάζουμε κάθε φορά. +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »