Παρασκευή 3 Ιανουαρίου 2014

ΕΦAPΜΟΖΟΝΤΑΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ ~ επαναπροσδιορίζοντας το (νέο) χρόνο

πως οι εφαρμογές της επιστήμης & της τεχνολογίας επιδρούν στην κοινωνία του σήμερα

από in 
Νέο ατομικό ρολόι «θα δώσει νέο ορισμό στο χρόνο»

Πόσο διαρκεί ένα δευτερόλεπτο; Η επιστήμη ορίζει σήμερα αυτό το χρονικό διάστημα με βάση τις ταλαντώσεις ατόμων στα λεγόμενα ατομικά ρολόγια. Ο ορισμός θα μπορούσε όμως να βελτιωθεί χάρη σε ένα νέο είδος ατομικού ρολογιού, το ρολόι «οπτικού πλέγματος», το οποίο θα είχε χάσει μόλις 0,2 δευτερόλεπτα αν λειτουργούσε από την εποχή των δεινόσαυρων μέχρι σήμερα.
Η αλήθεια είναι ότι το δευτερόλεπτο δεν ήταν πάντα αυτό που είναι σήμερα: Mέχρι το 1960, οριζόταν με βάση την περιστροφή της Γης -δηλαδή ως κλάσμα της διάρκειας ενός 24ωρου.
Για λόγους ακρίβειας, όμως, οι φυσικοί προτιμούν να ορίζουν το δευτερόλεπτο, και γενικά όλες τις μονάδες μέτρησης, με βάση φυσικές σταθερές.
Διαβάστε επίσης: Πόσο ζυγίζει ένα κιλό; Σημαντική σταθερά της Χημείας ίσως χρειαστεί να αλλάξει
Αυτό έγινε με το δευτερόλεπτο το 1967. Από εκείνη τη χρονιά, το ένα second ορίζεται με βάση τις ταλαντώσεις των ατόμων στο ατομικό ρολόι. Συγκεκριμένα, ένα δευτερόλεπτο ισούται με τη διάρκεια 9.192.631.770 ταλαντώσεων της ακτινοβολίας που εκπέμπεται ή απορροφάται όταν ένα άτομο καισίου-133 μεταπηδά ανάμεσα σε δύο ενεργειακές καταστάσεις.
Ο ορισμός ακούγεται περίπλοκος, προσφέρει όμως την ακρίβεια που απαιτείται σήμερα σε πολλές εφαρμογές -ατομικά ρολόγια χρησιμοποιούνται σήμερα στους δορυφόρους του GPS και τις χρηματαγορές, μεταξύ άλλων.
Τα σημερινά ατομικά ρολόγια βομβαρδίζουν άτομα καισίου με μικροκύματα και μετρούν τις ταλαντώσεις τους. Χάνουν έτσι μόλις ένα δευτερόλεπτο ανά 100 εκατομμύρια χρόνια.
Τώρα, όμως, ερευνητές του Παρατηρητηρίου του Παρισιού δείχνουν με τα πειράματά τους ότι τα λεγόμενα ρολόγια ατομικού πλέγματος, μια νεότερη μορφή ατομικού ρολογιού, θα αύξαναν την ακρίβεια στο ένα δευτερόλεπτο ανά 300 εκατομμύρια χρόνια.
Στα νέα ρολόγια τα άτομα καισίου αντικαθίστανται από 10.000 άτομα στροντίου-87, τα οποία διατηρούνται παγιδευμένα σε ένα οπτικό πλέγμα -κάτι σαν οπτική «αβγοθήκη» μέσα στην οποία μπαίνουν άτομα. Επιπλέον, τα μικροκύματα των συμβατικών ατομικών ρολογιών αντικαθίστανται με ορατό φως, το οποίο έχει χιλιάδες φορές μεγαλύτερη συχνότητα,
«Στα δικά μας ρολόγια χρησιμοποιούμε δέσμες λέιζερ [ορατού φωτός]. Οι ακτίνες λέιζερ ταλαντώνονται πολύ ταχύτερα από ό,τι η μικροκυματική ακτινοβολία. Κατά κάποιο τρόπο χωρίζουμε τον χρόνο σε πολύ μικρότερα διαστήματα ώστε να μετράμε το χρόνο με μεγαλύτερη ακρίβεια» εξηγεί  ο Ζερόμ Λοντεβίκ, επικεφαλής της έρευνας που δημοσιεύεται στο Nature Communications.
Προκειμένου όμως να χρησιμοποιηθεί το ρολόι οπτικού πλέγματος για τον ορισμό του δευτερολέπτου, οι ερευνητές έπρεπε να δείξουν ότι δύο τέτοια πανομοιότυπα οπτικά ρολόγια δείχνουν πάντα την ίδια ώρα. Πράγματι, ο Λοντεβίκ και οι συνεργάτες του συνέκριναν δύο ρολόγια στροντίου και δεν βρήκαν μετρήσιμες αποκλίσεις.
Θα χρειαστούν πάντως περαιτέρω δοκιμές πριν ξεκινήσει η συζήτηση για την αλλαγή του ορισμού του δευτερολέπτου -μια τέτοια απόφαση, εξάλλου, θα έπρεπε να ληφθεί σε διεθνές επίπεδο.
Στο μεταξύ, η τεχνολογία βελτιώνεται. Ανεξάρτητοι επιστήμονες έχουν παρουσιάσει ένα άλλο είδος ατομικού ρολογιού, το οποίο μετρά τις ταλαντώσεις μεμονωμένων ιόντων. Αυτό το ρολόι ιόντων είναι πιο ακριβές από τα ρολόγια ατομικού πλέγματος. Επειδή όμως μετρά ένα και μόνο άτομο, οι μετρήσεις του δεν είναι τόσο στατιστικά αξιόπιστες.


Αν έχετε κι εσείς την ίδια σχέση με εμένα στην Φυσική, τότε το παραπάνω αρχικό άρθρο δεν πρέπει να χτύπησε και πολλά καμπανάκια! Δηλαδή, τι ταλαντώσεις και τι πλέγματα; Η ουσία είναι πολύ συγκεκριμένη και αφορά τον χρόνο και την αντικειμενικότητά του. Άλλωστε μιας και αυτό αποτελεί το πρώτο κείμενο της ενότητας για τη νέα χρονιά.


Μην την θεωρείτε δεδομένη (την αντικειμενικότητα). Είναι γεγονός πως ο καθένας ανάλογα με την υπόσταση, την περίοδο, το περιβάλλον και την περίπτωση, αισθάνεται εντελώς διαφορετικά το κύλισμα του χρόνου. Δεν είμαι σε ενότητα που μπορώ να επεκταθώ φιλοσοφικά, όμως είναι γεγονός πως ο χρόνος τείνει να μεταμορφωθεί σε υποκειμενικό. Τα δευτερόλεπτα δεν σχετίζονται με άτομα καισίου αλλά με αντιλήψεις και αναρωτιέται κανείς αν ο σκοπός είναι να βρούμε την διαφορά ενός δευτερολέπτου σε βάθος τριακοσίων εκατομμυρίων χρόνων ή να αναπτύξουμε τρόπους να διαχειριστούμε τον χρόνο με την ακρίβεια που η επιστήμη μας προσφέρει.

Θα δεχόμουν την αναγκαιότητα της βελτίωσης των υπαρχουσών συνθηκών αν σημαντικά συστήματα όπως το GPS –που αναφέρθηκε νωρίτερα-παρουσίαζαν δυσλειτουργίες ως προς την ακρίβειά τους. Σε περίπτωση που αυτός ο τομέας έχει ήδη διευθετηθεί, τότε μήπως στρέφουμε το ενδιαφέρον και τα κονδύλια προς λάθος κατεύθυνση; +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
en → el
Mέχρι
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Πέμπτη 2 Ιανουαρίου 2014

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΟΛΟΓIAΣ ~ κι όμως κάποιοι έμαθαν να συνεργάζονται για το κοινό καλό. εσύ;


Είχε καιρό να συμβεί. Διάβασα μια είδηση και ενθουσιάστηκα. Προφανώς αφορά την εποχή που ζούμε. Βλέπετε, όταν έχουμε να αντιμετωπίσουμε καταστάσεις όπου οι άνθρωποι δεν έχουν τα στοιχειώδη, η συζήτηση λαμβάνει άλλες μορφές. Φαντάζομαι, θα συμφωνείτε πως υπάρχουν συνάνθρωποί μας που δεν έχουν πρόσβαση σε εντελώς απαραίτητα, όπως το ρεύμα, τα τρόφιμα και εφόδια για μόρφωση. Επειδή λοιπόν αυτός είναι ουσιαστικά ο πρώτος προβληματισμός του χρόνου, ας ξεκινήσουμε με έναν στόχο:

Σε αυτές τις εποχές, θα έπρεπε να θεωρείται δεδομένη η συνεννόηση μεταξύ των φορέων, έπρεπε βασικά να θεωρείται δεδομένη η ευαισθητοποίηση όλων μας για το κοινό καλό. Στις περισσότερες των περιπτώσεων όμως, κάτι τέτοιο μάλλον δεν διαφαίνεται. Ο καθένας κοιτάζει τον εαυτό του και πως θα απολέσει λιγότερη από την βόλεψη του. Από την άλλη, δεν μπορούμε να μην εξυμνήσουμε τις αυξανόμενες προσπάθειες φορέων και απλών πολιτών να μαζέψουν χρήματα, τρόφιμα και άλλα χρήσιμα υλικά για τις ευπαθείς ομάδες και τους μη έχοντες.

Στην ιδανική περίπτωση, οι άνθρωποι κάθονται σε ένα τραπέζι και συμφωνούν να προσφέρουν ότι μπορεί ο καθένας imageμε σκοπό την επίτευξη ενός μεγάλου στόχου. Ένας τέτοιος είναι η εξυπηρέτηση των παιδιών μας. Των μαθητών μας. Το να μπορούμε να εξασφαλίσουμε πως τα παιδιά μας έχουν πρόσβαση σε τρόφιμα και βασικά αγαθά. Πάρτε ένα παράδειγμα από τον Δήμο Ηρακλείου που αποφάσισε να μειώσει τα μισθώματα στα κυλικεία των σχολείων ώστε κι αυτά να μπορούν να προσφέρουν τα προϊόντα τους σε χαμηλότερες τιμές. Οι ιδιοκτήτες των κυλικείων συμμετέχοντας στο ανταλλακτικό αυτό πρόγραμμα θα προσφέρουν κάποια από τα προϊόντα τους δωρεάν σε ειδικές ομάδες μαθητών με κοινωνικά/οικονομικά κριτήρια. Στην συντονισμένη αυτή κίνηση θα συμμετέχουν και οι αδειούχοι στις λαϊκές αγορές οι οποίοι θα προσφέρουν φρούτα και λαχανικά που θα προωθούνται από τα κυλικεία. Η διάθεση των ευκολιών αυτών, θα γίνει με υπό την αιγίδα του συλλόγου γονέων του κάθε σχολείου ώστε να αποδειχτεί ποια παιδιά έχουν πράγματι ανάγκη από τις ευκολίες αυτές, ώστε να μην χρειαστεί τα παιδιά αυτά (που βρίσκονται στην δύσκολη ηλικία της εφηβείας) να έρθουν σε δύσκολη θέση μπροστά στους συμμαθητές τους.
Κι όμως η πράξη αυτή θα γίνει στην Ελλάδα. Πολλοί και διαφορετικοί φορείς, απέδειξαν ότι μπορούν να συνεργαστούν αρμονικά για το κοινό καλό και αυτό είναι μόνο ένα τοπικό παράδειγμα. Αν υπάρχει ομοψυχία και θέληση για το κοινό καλό, το συγκεκριμένο παράδειγμα μπορεί να δώσει το έναυσμα για περισσότερες παρόμοιες κινήσεις. Σε μια εποχή που οι έλληνες διαχωρίζονται από αυτά που τους ξεχωρίζουν(…) είναι μάλλον η στιγμή να συγκεντρωθούμε σε αυτά που μας ενώνουν. Σας υπόσχομαι ότι είναι πολλά. Ότι είναι περισσότερα. +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τετάρτη 1 Ιανουαρίου 2014

YANNIDAKIS 2014 ~ οι ευχές για... πρωτογενές πλεόνασμα

Μπήκα στον πειρασμό να αγνοήσω την... λαμπρότητα της ημέρας. Αλλά δε βαριέσαι; Τι σόι διαχειριστής θα ήμουν αν δεν υποδεχόμουν το νέο έτος εδώ στο yannidakis με την επισημότητα που του αρμόζει. Εντελώς μεταξύ μας, νομίζω πως φέτος ο κόσμος δεν έχει πολλές προσδοκίες από τη νέα χρονιά. Βαρέθηκε; Δεν βλέπει πουθενά προοπτικές; Έγινε ρεαλιστής; Η αλήθεια είναι κάπου εκεί ανάμεσα.

Η εμπειρία όμως με έχει διδάξει πως τα καλύτερα έρχονται εκεί που δεν τα περιμένεις. Λίγο πριν φτάσεις στο όριο ή εκεί που φλερτάρεις με την κόκκινη γραμμή του, κάτι συμβαίνει και ανασαίνεις. Κάτι συμβαίνει και βρίσκεις την δύναμη να συνεχίσεις. Ας μην ντρεπόμαστε να το πούμε... πως κάτι συμβαίνει και αισιοδοξείς εκ νέου στην ζωή σου!

Προφανώς δεν αναφέρομαι στην επίλυση όλων των προβλημάτων σας, αλλά έστω σε κάτι που θα αρκεί και αυτό το κάτι θα το καταλάβετε μόνοι σας όταν συμβεί. Μια εμπειρία, μια γνωριμία, μια στιγμή!

Φέτος, θέλω να κρατήσουμε τον πήχη χαμηλά. Ας μην υποσχεθούμε πολλά. Ας μην ευχηθούμε
πολλά. Ας στοχεύσουμε σε λιγότερα. Ας προσπαθήσουμε όμως περισσότερο. Ίσως μέχρι το τέλος του έτους να έχουμε πετύχει "πρωτογενές πλεόνασμα" στις καρδιές μας, στους δεσμούς μας, στην ζωή μας, στην καριέρα μας.

Το +yannidakis το μόνο που θα σας υποσχεθεί είναι πως ότι κι αν γίνει και για τις επόμενες τριακόσιες εξηνταπέντε μέρες στις 12:00 ακριβώς ένας νέος ολοκαίνουριος προβληματισμός θα σας περιμένει. Με περισσότερες ιδέες, περισσότερα αφιερώματα και προσεχώς με νέα φρέσκα άτομα που θα μας γεμίσουν με... αισιοδοξία! 

Καλή, δημιουργική και εμπνευσμένη χρονιά. +Yanni Spiridakis  

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τρίτη 31 Δεκεμβρίου 2013

2013-2014 ~ από τους συντάκτες του yannidakis

Λίγες ώρες πριν πούμε αντίο στο 2013 και υποδεχτούμε το 2014 δεν είναι κακό -ειδικά στις μέρες μας- να είμαστε ρεαλιστές. Βλέπετε... από το 2013 έως το 2014 δεν μας χωρίζει τίποτα παραπάνω από μία και μόνο ημέρα. Πόσα μπορούν να αλλάξουν στη νοοτροπία, στην ψυχολογία και στον σχεδιασμό της ζωής σε μία μόνο ημέρα;

Αν κλείσουμε την χρονιά ως ρεαλιστές, ίσως δικαιούμαστε να υποδεχτούμε την επόμενη από αύριο με μεγαλύτερη διάθεση για σχέδια και ευχές. Ας δούμε μερικές από αυτές από τους συντάκτες του +yannidakis και μαζί την υπόσχεση τους για την συμμετοχή τους στην σελίδα.

+Yanni Spiridakis Αυτό που εύχομαι για το 2014 είναι να κουραστούμε. Ο καθένας στον τομέα του. Ο συγγραφέας να κουραστεί έως ότου να βρει την έμπνευση που ψάχνει. Ο σχεδιαστής να κουραστεί μέχρι να πετύχει κάτι αληθινά πρωτοποριακό. Ο πολιτικός να κουραστεί για να ξέρει κάθε βράδυ που γυρίζει σπίτι πως έκανε ότι καλύτερο μπορούσε για τον τόπο του. Ο άνεργος να κουραστεί ώστε να μην αφήσει καμία ευκαιρία, καμία πιθανότητα που ίσως προκύψει.
Στο +yannidakis θα δείτε για μία ακόμη χρονιά το στοίχημα της συνέπειας ψηλά. Χωρίς ούτε μία μέρα κενή, το yannidakis θα σας προβληματίζει σε όλο το φάσμα των θεμάτων, σύντομα με νέους συνεργάτες και νέα θέματα.

+Vassilis Anastasiadis Χρόνια Πολλά και Ευτυχισμένο το 2014! Υγεία και ευτυχία σε όλο το κόσμο!
Η ενότητα "Επιστήμη της Τεχνολογίας" θα συνεχίσει και το 2014 να παρακολουθεί από κοντά τα τεχνολογικά γεγονότα και να σας μεταφέρει τα καλύτερα τρικ/προϊόντα/υπηρεσίες στις οθόνες σας!

+entita matsinska Τα Χριστούγεννα δεν είναι μόνο για τα δώρα, το φαγητό, την διασκέδαση και τα στολίδια. Είναι για την αγάπη μου νιώθουμε στην καρδιά μας, την ζεστασιά που μεταδίδουμε σε όσους βρίσκονται δίπλα μας αυτές τις άγιες μέρες και στις υπέροχες γιορτινές στιγμές που μας συνοδεύουν ανεξίτηλες σε βάθος χρόνου.. Ας αφήσουμε τα φετινά Χριστούγεννα να μας μαγέψουν φέρνοντας μας μόνο χαρμόσυνα νέα, πολύ αγάπη, δύναμη για όσους την χρειάζονται πολύ υπομονή, και ευκαιρίες για να γίνει η ζωή όλων μας καλύτερη.. Καλά και ευλογημένα Χριστούγεννα σε όλους. 

+daskalakis michael Χρόνια Πολλά!!! Σας εύχομαι ο καινούργιος χρόνος να σας βρει απόλυτα υγιείς μέσα από την καρδιά μου. Είναι μια ευχή που τη λέμε αρκετά συχνά αλλά λίγες φορές καταλαβαίνουμε τη σπουδαία σημασία της... Από κει κι ύστερα η ευτυχία και όλα τα άλλα πρώτα από όλα περνάνε πρώτα από το χέρι μας. 
Τα κινηματογραφικά μονοπάτια θα είναι μαζί σας και το νέο χρόνο να σας προτείνουν σπουδαίες ταινίες όχι μόνο για αυτό που βλέπουν τα μάτια σας αλλά περισσότερο γι' αυτό που αγγίζει την ψυχή σας. Ο Θεός να σας έχει καλά!!

+Ioanna Mpourdouvali Η ευχή μου για το 2014 είναι να δημιουργήσουμε όλοι μαζί έναν κόσμο ιδανικό για να ζούμε εμείς και τα παιδιά μας. Να μην ξεχνάμε ότι παρόλο που η Ελλάδα μας είναι τελείως διαλυμένη και αναστατωμένη λόγω κυρίως οικονομικών προβλημάτων, είναι η πατρίδα μας και οφείλουμε να την βοηθήσουμε ακριβώς όπως και τα παιδιά μας για να περπατήσουν: στην αρχή μπουσουλώντας, μετά κρατώντας κάτι για να προχωράμε και στο τέλος αφού αποκτήσουμε την απόλυτη ισορροπία μας και είμαστε ελεύθεροι να περπατάμε μόνοι μας ακριβώς όπως τα μωρά μας. Καλές γιορτές με πολύ πολύ αγάπη!!!

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Δευτέρα 30 Δεκεμβρίου 2013

EPΩΤΗΜΑ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ ~ αποτελέσματα ψηφοφορίας

Η ψηφοφορία του Δεκεμβρίου μας ταξίδεψε στο πνεύμα των Χριστουγέννων. Μπορεί να βρισκόμαστε μια βδομάδα μετά τα Χριστούγεννα και λίγο πριν την Πρωτοχρονιά, όμως από την αρχή του μήνα σας ρωτήσαμε που θα επιθυμούσατε να περάσετε τις γιορτές. Προσοχή: Που θα θέλατε, όχι που τελικά θα κάνατε γιορτές…

Από τις απαντήσεις σας, βγήκαν αρκετά χρήσιμα συμπεράσματα. Ας πούμε είναι πολύ ενδιαφέρον ότι στην πρώτη imageθέση είχαμε μία ισοπαλία με 50% στις δημοφιλέστερες απαντήσεις της παρέας και της οικογένειας. Τους μεν πρώτους τους διαλέγουμε, αλλά οι δεύτεροι… ε, είναι το αίμα μας, πως να το κάνουμε! Έχει επίσης ενδιαφέρον πως ακολούθησε τρίτος/τρίτη ο σύντροφος μας με 33%. Δηλαδή ενώ οι μισοί αναγνώστες επέλεξαν τις δύο πρώτες επιλογές, το ένα τρίτο διάλεξε τον σύντροφο! Ακολούθησε με 25% η επιλογή κάποιας άλλης παρέας ή περιβάλλοντος. Τέλος, ένα αξιοσημείωτο ποσοστό της τάξης του 16% υπέδειξε τη μοναξιά ως καλύτερο τρόπο να περάσει τις γιορτές του. Ένα ποσοστό που ίσως πρέπει να μας προβληματίσει…

Επόμενο Ερώτημα του Ιανουαρίου και πρώτου της νέας χρονιάς θα έχουμε την επόμενη Δευτέρα (06/01/2014) στις 12:00 με ένα θέμα που θα κρατήσει το ενδιαφέρον σας μέχρι το τέλος της ψηφοφορίας. +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΑΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΗΣ ΨΗΦΟΦΟΡΙΑΣ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Κυριακή 29 Δεκεμβρίου 2013

BPΑΒΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ~ review of the year

Σας παρουσιάζω το καλύτερο άρθρο αυτής της εβδομάδας σύμφωνα με την καθαρά υποκειμενική κρίση του yannidakis. Σημειώνεται πως η βράβευση αφορά μονάχα την ενότητα ιστολογίων και για τους χώρους τους οποίους επισκέφτηκα. Παρακάτω δημοσιεύονται και τα υπόλοιπα άρθρα τα οποία ξεχώρισα μέσα στην εβδομάδα ως δευτερεύοντες διακρίσεις για λόγους ενδεχόμενης ισοπαλίας. Το ιστολόγιο που συγκεντρώνει τις περισσότερες βραβεύσεις και διακρίσεις στο τέλος κάθε μήνα βραβεύεται στην ειδική ενότητα "ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ".

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ:
από: Positive Thinking Greece
τίτλος: Review of the year (η καταχώρηση συνοδεύεται από εξαιρετικό φωτογραφικό υλικό που συνοδεύει την αξιολόγηση της ανάρτησης) 

Υπάρχουν αμέτρητοι λόγοι, για να πω ότι το 2013 δεν θέλω να το θυμάμαι, θέλω να φύγει και όμοιό του να μην υπάρξει ξανά. Όπως και το 2012. Πως γίνεται μέσα σε ένα μόνο έτος να μεγαλώνεις απότομα, να αλλάζουν οι προτεραιότητές σου και να αλλάζεις στάση ζωής ακόμα περισσότερο; Κι όμως γίνεται, ακόμα και μέσα σε έναν μήνα. Ενός κακού μύρια έπονται λένε.. Ενός καλού άραγε;

Υποσχέθηκα στον εαυτό μου, ότι δεν θα μεταφέρω σε άλλους τις αρνητικές μου εμπειρίες, τα ζόρια και τις στεναχώριες. Μόνο οι πολύ κοντινοί μου άνθρωποι, θα ακούν τις σκοτεινές μου σκέψεις, θα με βλέπουν για λίγο πεσμένη ψυχολογικά αλλά δεν θα επηρεαστούν γιατί γνωρίζουν ότι σύντομα θα ξαναβρώ το φως μέσα στο σκοτάδι. Στον υπόλοιπο κόσμο, θα μεταδίδω μόνο όσα μπορούν να του δώσουν έμπνευση, κίνητρα, δύναμη, ιδέες γιατί διαφορετικά δεν έχει νόημα κατά την δική μου γνώμη. Αν τριγυρνάμε γύρω από τα προβλήματα και δεν εστιάζουμε αλλού, πως θα νιώσουμε τις χαρές της ζωής; Πως θα μεταδίδουμε ο ένας στον άλλον, όσα πραγματικά μας χρειάζονται;

Μέσα σε ένα αφόρητα δύσκολο έτος, δεν μπορεί να μην υπήρξαν έστω και λίγες καλές στιγμές. Υπήρξαν, αχάριστοι δεν είμαστε ούτε ήμασταν ποτέ. Αν θεωρούμε τον εαυτό μας άτυχο, θα εμποδίζουμε την τύχη να έρθει προς το μέρος μας. Αν δεχτούμε τα χτυπήματα σαν δοκιμασίες, τελικά ίσως και να είμαστε τυχεροί. Γιατί έτσι ανακαλύψαμε ποιοι είμαστε, τι θέλουμε, ποιες είναι οι δυνατότητές μας, τι μας ταιριάζει και δεν σκορπιζόμαστε ανώφελα. Η μεγαλύτερη δοκιμασία είναι να γινόμαστε συνεχώς καλύτεροι άνθρωποι, με μεγαλύτερη κατανόηση και ενσυναίσθηση. Κι ας κάνουμε λάθη συνεχώς.. κι ας αποτυχαίνουμε. Αυτό σημαίνει ότι προσπαθούμε..

  Ο καθένας που συναντάς, δίνει την δική του μάχη
για την οποία δεν γνωρίζεις τίποτα.
Να έχεις καλοσύνη.
Πάντα.

Με χρονολογική σειρά ξεχωρίζω το ταξίδι μας με αεροπλάνο στην Θεσσαλονίκη.. Δύο μήνες μετά την περιπέτεια υγείας του αρραβωνιαστικού μου που κινδύνεψε η ζωή του. Μας έδωσε γερά μαθήματα ζωής αυτό το τραγικό συμβάν και δεν το βάλαμε κάτω.  Αντιθέτως πετάξαμε ψηλά.. πάνω από τα σύννεφα..  ;)

σημειωτέον ότι φοβάμαι πολύ τα αεροπλάνα..
και τα ύψη.. Έμαθα όμως να τα αντιμετωπίζω
και αυτά.. Όλα μια ιδέα είναι..

Oι ατελείωτες βόλτες μας..
από τα λίγα θετικά του να μην έχεις αυτοκίνητο..
Οι περισσότεροι οδηγοί βαριούνται να περπατάνε,
να ανακαλύπτουν και χάνουν την μισή τους μέρα
στην κίνηση και στο παρκάρισμα.
Οι φωτογραφίες είναι τραβηγμένες στην Αθήνα και στην Αίγινα.

Λίγο χιόνι, λίγο θέατρο, λίγο συναυλία..
Είχαμε αποχωρισμούς αλλά και αφίξεις..
Είχαμε τραγικά γεγονότα αλλά και
όμορφες στιγμές οικογενειακές.
Είχαμε επιστροφές σε φιλίες, ξεκίνημα νέων και διακοπή
σε άλλες.. Όλα μέσα στο πρόγραμμα είναι.

Είχαμε προβληματισμούς και στιγμές έμπνευσης. Αφιερώματα σε βιβλία, ταινίες, αληθινές ιστορίες.. Για πρώτη φορά δημοσίευσα τις απόπειρες που έκανα σε ιστορίες μικρού μήκους και παρόλο που δεν ήταν κάτι τρομερό εσείς τις αγκαλιάσατε και με ενθαρρύνατε να συνεχίσω! Είχαμε την στήλη Φιλοξενία, που δημιουργήθηκε αυθόρμητα ύστερα από ένα e-mail αναγνώστριας που έλαβα και θέλησα να την φιλοξενήσω και να την ενθαρρύνω να δημιουργήσει το δικό της blog.. Με μεγάλη μου χαρά, είδα πως κι άλλα blogs ακολούθησαν αυτή την ιδέα και ξεκίνησαν την ίδια στήλη στα δικά τους ιστολόγια! Το Ημερολόγιο Αισιοδοξίας που ταξιδεύει από το καλοκαίρι και θα συνεχίσει μέχρι το 2014 σε δύο λευκώματα για να χωρέσουν όλοι οι συμμετέχοντες.. Και φυσικά πολλά παιχνίδια για να ξεχνιόμαστε από την σκληρή καθημερινότητα!

Τελικά υπήρχαν μέσα σε μία άσχημη χρονιά, αρκετές ξεχωριστές στιγμές.. Έμαθα να ζω με μικρές μόνιμες παθήσεις που κάποτε με αποσυντόνιζαν αλλά τώρα τις αποδέχτηκα και τις αντιμετωπίζω με περισσότερη ηρεμία, προσοχή και χιούμορ. Ανακάλυψα με τι θέλω να ασχοληθώ επαγγελματικά στην ζωή μου γιατί αυτό που σπουδάσαμε δεν σημαίνει απαραίτητα ότι μπορεί να μας προσφέρει μία καλή ποιότητα ζωής.. Μπορεί όμως να αποτελέσει την γέφυρα, μαζί με άλλες επαγγελματικές δραστηριότητες για να φτάσεις τον στόχο σου, να κάνεις αυτό που σε γεμίζει με αξιοπρέπεια και δημιουργικότητα.


Last but not least.. Οι άνθρωποι που γνώρισα, γνωρίζω και θα γνωρίζω μέσα από το blogging. Δεν έχω λόγια για να σας εκφράσω την χαρά μου, την συγκίνηση και την τιμή που μου κάνετε όχι μόνο με τα σχόλιά σας αλλά και με τα υπέροχα προσωπικά μηνύματα που μου στέλνετε.. Μπορεί στην πορεία να μην ταιριάζουμε όλοι με όλους.. Όμως με μερικούς αισθάνομαι μεγάλη οικειότητα,τηλεπάθεια και κοινή νοοτροπία και πιστεύω πως θα εξελιχθεί πολύ όμορφα στο προσεχές μέλλον..

Αυτές τις ημέρες έψαχνα να βρω μέρη που θα με κάνουν να νιώσω τα Χριστούγεννα και ξέρετε τι συνειδητοποίησα; Πως τα Χριστούγεννα τα έχουμε μέσα μας.. Όλοι οι στολισμοί, τα φωτάκια, τα καρουζέλ κλπ κλπ.. είναι απλώς συνοδευτικά. Την μαγεία εμείς την έχουμε, στην ψυχή μας και χρειάζεται να την εκφράζουμε όχι μόνο στις γιορτές αλλά και όλο τον υπόλοιπο χρόνο..

It is Christmas in the heart that puts Christmas in the air..

Καλά Χριστούγεννα με πνευματική & σωματική υγεία,
γαλήνη και δημιουργικότητα!!

Την αγάπη μου σε όλους..
Φιλιά!!

ΞΕΧΩΡΙΣΑΝ ΑΚΟΜΑ:
  1. Τα φοβερά Χριστούγεννα από Μιχάλης
  2. Φίλοι και Χριστούγεννα από πιτσιρίκος
  3. Ένας χρόνος μας αποχαιρετά... από Kalli's blog

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Σάββατο 28 Δεκεμβρίου 2013

ΣXOΛΙΟ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ~ πήρα τόσες πολλές μίζες που δεν τις θυμάμαι όλες

η είδηση που στιγμάτισε τη βδομάδα που πέρασε, σχολιάζεται και προβληματίζει


 η είδηση 
Ολοκληρώθηκε, μετά από τέσσερις ημέρες, η απολογία ενώπιον των ανακριτών διαφθοράς, του πρώην αναπληρωτή Διευθυντή εξοπλισμών του Υπουργείου 'Αμυνας Αντώνη Κάντα, για την υπόθεση των «ωφέλιμων αμοιβών» ύψους δεκάδων εκατομμυρίων για προμήθειες όπλων. ανέφερε στους ανακριτές της υπόθεσης, δίνοντας παράλληλα και το στίγμα για το τι ακριβώς συνέβαινε μέσα στο υπουργείο 'Αμυνας: «Πήρα τόσες πολλές μίζες που δεν τις θυμάμαι όλες».
 το σχόλιο 
Προ ημερών διάβασα την συγκεκριμένη είδηση και παρακολούθησα παρακάτω τα σχόλια των αναγνωστών. Είχε πολύ ενδιαφέρον πως πέραν των γνωστών καταδικαστικών απόψεων περί της ελληνικής κοινωνίας και πολιτικής, υπήρχαν κάποιοι που λίγο από ειρωνεία και λίγο από αγανάκτηση επευφημούσαν τον τύπο που αφού μπορούσε, καλά έκανε!
Ξέρουμε τι εστί μίζα. Ξέρουμε πως στην πολιτική η διαφθορά είναι κάτι συνηθισμένο. Οπότε, το τελευταίο σχόλιο της χρονιάς... ας το αφήσουμε ασχολίαστο!
+Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ ΜΗΝΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Παρασκευή 27 Δεκεμβρίου 2013

ANΘΡΩΠΙΝΑ ΒΙΩΜΑΤΑ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ ~ τα πιο γλυκά χριστούγεννα

μαθήματα από καθημερινές ιστορίες ανθρώπων που άλλαξαν τις ζωές τους


Καλή σας μέρα αγαπητοί αναγνώστες. Εύχομαι σε όλους σας Χρόνια πολλά με υγεία, αγάπη, όνειρα, ελπίδες, τύχη και οτιδήποτε άλλο θα ζεστάνει την καρδιά σας. Στο σημερινό θέμα θέλησα να μην ξεφύγω από το Χριστουγεννιάτικο πνεύμα που μας έχει συνεπάρει και να μοιραστώ μαζί σας μια ιστορία Χριστουγέννων που με έκανε να νιώσω πως όλοι μας αξίζουμε να έχουμε τα πιο γλυκά Χριστούγεννα.

Ήταν ένας μήνας πριν από τα Χριστούγεννα και εκείνη την εποχή στο γραφείο μας δεχόμασταν ζευγάρια τα οποία ήθελαν να υιοθετήσουν ένα μωράκι. Το μωρό αυτό έψαχνε παντοτινή οικογένεια αφού η δική του δεν μπορούσε να το κρατήσει για πολύ ειδικούς και σοβαρούς λόγους. Τα ζευγάρια που προσήλθαν πολλά αλλά δυστυχώς μόνο ένα ζευγάρι θα είναι αυτό το οποίο θα μπορούσε να φτάσει στην ολοκλήρωση της υιοθεσίας. Οι μέρες περνούσαν και ο χρόνος μας πίεζε ώστε να βρεθεί η κατάλληλη οικογένεια για το συγκεκριμένο μωρό που όπως όλα τα παιδάκια είχε τις ιδιαιτερότητες του τις οποίες βέβαια το ζευγάρι έπρεπε να αποδεχθεί και να ανοίξει την καρδιά του.

Μια ημέρα λοιπόν χτυπάει η πόρτα και μπαίνει μέσα ένα ζευγάρι το οποίο με την πρώτη ματιά μίλησε στην καρδιά μας. Η ζεστασιά τους, η ωριμότητά τους, η ευγένεια τους, η αγάπη τους και όλα τα απαραίτητα στοιχεία που θα συντελούσαν στο να είναι αυτό το τυχερό ζευγάρι ήταν επιτέλους μπροστά μας. Η διαδικασία που είχαν μπροστά τους χρονοβόρα και τα δικαιολογητικά πάρα πολλά αλλά τίποτα δεν τους έκανε να χάσουν το κουράγιο και την δύναμή τους. Ο χρόνος κύλισε γρήγορα, τα δικαιολογητικά μαζεύτηκαν, οι συνεντεύξεις πραγματοποιήθηκαν και όλα πλέον έδειχναν πως αυτά τα δυο άτομα που είχαμε μπροστά μας σύντομα θα επέκτειναν την αγάπη τους σε ακόμα ένα μέλος. Έμενε μόνο μια λεπτομέρεια... η γνωριμία τους!

Θυμάμαι ακόμα και ανατριχιάζω.. τα Χριστούγεννα είχαν σχεδόν φτάσει. Στεκόμασταν και οι τρεις έξω από την αίθουσα νεογνών ντυμένοι με την πράσινη στολή μας, με σκουφάκια στα μαλλιά και στα πόδια για λόγους υγιεινής. Η αγωνία μεγάλη.. το ζευγάρι μας στεκόταν ακριβώς μπροστά στην γυάλινη πόρτα έτοιμοι να μπουν μέσα ακούγοντας το «περάστε» της νοσοκόμας. Κρατιόντουσαν χέρι-χέρι με δάκρυα στα μάτια και κάθε φορά που άνοιγε η πόρτα έσφιγγε ο ένας το χέρι του αλλουνού. Στο άλλο χέρι κρατούσαν το πρώτο δωράκι του παιδιού τους.. ένα βελούδινο αρκουδάκι για να του κρατάει συντροφιά μέχρι να το πάρουν στο παντοτινό του σπίτι. Ξαφνικά η πόρτα ανοίγει και η νοσοκόμα μας καλεί μέσα κατευθύνοντάς μας στην κούνια του μωρού. Πρώτος ο σύζυγος με την σύζυγο και μετά εγώ. Έτρεμαν και κοίταζαν ο ένας τον άλλο. Σιγά σιγά πλησίασαν την κούνια που κοιμόταν το μωρό χωρίς να αφήσουν τα χέρια τους. Το προσωπάκι του παιδιού ήταν σκεπασμένο με το κουβερτάκι του. Διστακτικός ο πατέρας έπιασε το κουβερτάκι και το κατέβασε σιγά σιγά για να αντικρίσει το παιδί του.

Το χέρι του έτρεμε τόσο πολύ που δεν ξέρω αν του είχε ξανασυμβεί τόσο έντονα. Ο μικρούλης  άνοιξε τα μάτια και τους κοίταξε. Και τότε ήταν που όλοι λύγισαν. Το ζευγάρι δεν μπορούσε να συγκρατήσει τα δάκρυά του. Όλα όσα λαχταρούσαν τόσα χρόνια ήταν εκεί και τους κοιτούσε. Ο πατέρας έπιασε το χεράκι του μωρού και η μητέρα ψιθύρισε: ναι αυτό είναι το παιδί μας. Πάντα αυτό το παιδί περιμέναμε. Όλο το προσωπικό που ήταν τριγύρω μας άρχισε να κλαίει και μαζί με αυτούς και εγώ. Δεν μπόρεσα να συγκρατηθώ μπροστά σε αυτή την τόσο έντονη εικόνα. Αυτό που ακολούθησε ήταν μαγικό. Ο μπαμπάς δεν άφηνε το μωράκι από την αγκαλιά του αλλά και το μωρό δεν σταμάτησε να τους χαμογελάει. Το δέσιμο είχε γίνει. Ήταν σίγουρα το πιο όμορφο Χριστουγεννιάτικο δώρο που είχαν πάρει ποτέ. Αλλά και για εμένα ήταν η πιο όμορφη εμπειρία μέχρι αυτή την στιγμή στην ζωή μου.

Ελπίζω να κατάφερα να σας παρασύρω στην δική μου εμπειρία. Όλοι αξίζουν να έχουν οικογένεια όπως και αν είναι αυτή. Εκτιμήστε την! Να έχετε όλοι ένα ευτυχισμένο νέο έτος. +entita matsinska


σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Πέμπτη 26 Δεκεμβρίου 2013

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣMOΣ ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ ~ φέτος η προετοιμασία για την πρωτοχρονιά έχει μια αλλιώτικη διδαχή

Μέσα στις δημοσιεύσεις του yannidakis πολλές φορές έχει διατυπωθεί πως η μοναδική ελπίδα για το μέλλον της χώρας είναι τα νέα παιδιά του σήμερα. Τι κάνουν, πως σκέφτονται και βασικά πως γαλουχούνται. Ο κίνδυνος της εξέλιξης αυτών των παιδιών είναι οι γονείς τους. Οι γονείς τους είμαστε εμείς. Η γενιά μας. Οι άνθρωποι που ζούμε λάθος, που έχουμε κι εμείς λάθος παραστάσεις.

Η ελπίδα έγκειται στις εξαιρέσεις. Και οι εξαιρέσεις είναι πολλές. Σε μία από αυτές μάθαμε για έναν νεαρό μαθητή imageπου όταν κάλεσε τους φίλους του στα γενέθλια του, τους ζήτησε να μην του κάνουν δώρα. Αντ’ αυτού να αγοράσουν χρήσιμα πράγματα και να φέρουν μερικά από τα παλιά δικά τους και να τα δωρίσουν στο κοινωνικό παντοπωλείο της πόλης. Το θέμα πήρε έκταση στα τοπικά μέσα, αφού την κίνηση αυτή προέβαλαν οι φορείς που διοικούν το παντοπωλείο.

Αλήθεια, για σκεφτείτε ένα παιδάκι, να προσπερνάει την χαρά της παραλαβής του δώρου στην πιο χαρούμενη μέρα της ζωής του. Μπείτε εσείς στην θέση του. Όχι όταν ήσασταν στην ηλικία του. Σήμερα. Βλέπω και στα δικά σας μάτια την ανάγκη να λάβετε δώρα από τα προσφιλή σας άτομα. Ναι, θεωρητικά είστε υπέρ μιας τέτοιας κίνησης, όμως πρακτικά… γιατί δεν την έχετε επιχειρήσει κι εσείς οι ίδιοι;

Αυτό το παιδί υπερέβη κάθε παιδική ή και ανθρώπινη (υλική) ανάγκη και προς τιμήν των γονιών του που το μεγαλώνουν, ζήτησε ένα δώρο που θα φέρει λίγη χαρά σε ανθρώπους που έχουν ανάγκη, όμως περισσότερο από όλα, είναι δώρο στην Ελλάδα του μέλλοντος. Είναι το δώρο της νέας γενιάς στην κοινωνία. Διδαχθείτε από αυτό το παιδί. Διδάξτε τα δικά σας παιδιά, τιθασεύτε τις δικές σας επιθυμίες και εν όψει της Πρωτοχρονιάς κάντε κάτι παρόμοιο. Μειώστε τα έξοδα των ημερών και δώστε μέρος τους κάπου αλλού. Σας υπόσχομαι πως θα νοιώσετε υπέροχα. +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τετάρτη 25 Δεκεμβρίου 2013

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ XPΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ ~ μήπως φέτος να ευχηθούμε κάτι άλλο;


Μπήκα στον πειρασμό να αγνοήσω εντελώς την ημέρα. Βλέπετε είναι η έβδομη φορά που κάνει Χριστούγεννα το yannidakis και στο παρελθόν έχω αφιερώσει το κείμενο της ημέρας στην γιορτή, στον συμβολισμό της, αλλά και έχω αποφασίσει να ασχοληθώ με κάτι εντελώς άσχετο και πιστέψτε με, έπιασε. Εννοώ ήταν ιδιαίτερα δημοφιλές σε ζητήματα επισκεψιμότητας.

Όχι άδικα. Πρέπει να ξέρετε πως σήμερα δεν γιορτάζουν όλοι οι άνθρωποι. Δεν ξεκουράζονται από τις δουλειές τους imageόλοι οι εργαζόμενοι. Δεν περιμένουν οικογενειακές αγκαλιές και αδερφικά ή ερωτικά δώρα όλοι οι συγγενείς. Δεν προσμένουν την θαλπωρή, τα κάλαντα, τα χρώματα, τη ζεστασιά, τις μυρωδιές και την ηρεμία όλες οι ψυχές. Τα Χριστούγεννα έχουν αυτό το πολύ ενδιαφέρον χαρακτηριστικό: Προκαλούν έντονα αλλά αντικρουόμενα συναισθήματα στους ανθρώπους.

Σήμερα, οι περισσότεροι άνθρωποι θα μαζευτούν γύρω από το οικογενειακό τραπέζι. Κι αυτό δεν είναι τόσο δεδομένο και προκαθορισμένο όσο ακούγεται. Βλέπετε, κάθε οικογένεια έχει τα δικά της χαρακτηριστικά και τις δικές της ιδιομορφίες. Όπως και να ‘χει πάντως, όταν τελικά θα τρώτε στο χριστουγεννιάτικο τραπέζι ή θα μαζευτείτε για να περάσετε λίγο χρόνο μαζί, προσθέστε στην θεματολογία της συζήτησης σας, εκείνους τους ανθρώπους που σήμερα δεν γιορτάζουν ή ακόμα χειρότερα, δεν μπορούν να γιορτάσουν…

Σήμερα θα μπορούσα να σας στείλω ευχές για εσάς, την υγεία σας, το μέλλον σας, την οικογένειά σας. Όχι. Ας κάνουμε κάτι άλλο σήμερα. Ας προσπαθήσουμε να σκεφτούμε αυτούς που δεν μπορούν ή δεν θέλουν να γιορτάσουν σήμερα. Ας γίνουν θέμα της σημερινής μας συζήτησης. Κι ας βρούμε έναν τρόπο να συμμετέχουμε στις ζωές τους. Ένα ευρώ. Λίγο χρόνο. Λίγη βοήθεια. Λίγα Χριστούγεννα. Καλά Χριστούγεννα! +Yanni Spiridakis  


σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τρίτη 24 Δεκεμβρίου 2013

MYΘΟΣ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ ~ πάρτι χριστουγέννων

σύντομες ιστορίες στα όρια της φαντασίας & του ρεαλισμού χωρίς (κανονικό) τέλος

Μια φορά σε έναν καιρό η πόρτα μόλις είχε ανοίξει. Ένας ψηλόλιγνος άντρας μπήκε στο σπίτι σέρνοντας τα πόδια του
ΤΟ SOUNDTRACK ΤΟΥ ΜΥΘΟΥ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ως τον πλησιέστερο διακόπτη για να ανάψει το φως. Ήταν μόλις πέντε και μισή το απόγευμα όμως το σκοτάδι είχε καλύψει κάθε ακτίνα του ηλίου και τα χιονισμένα σύννεφα σφράγιζαν το μουντό τοπίο της πόλης. Ο άντρας έβγαλε τα παπούτσια του και προχώρησε. Τοποθέτησε προσεκτικά τα κλειδιά του και ένα μικρό τσαντάκι σε ένα παραπλήσιο ντουλάπι στο οποίο και κρέμασε το χοντρό του μπουφάν. Από μέσα φορούσε μία παλιά χοντρή ζακέτα και όταν την έβγαλε αποκαλύφτηκε το χοντρό μάλλινο πουλόβερ με διάφορα σχήματα και χρώματα πάνω, που θύμιζε παλαιότερες εποχές. Ο άντρας έβγαλε προσεκτικά τα ρούχα του και χώθηκε στη μπανιέρα που άρχισε να τρέχει καυτό νερό. Σε δευτερόλεπτα, ο καθρέφτης είχε θαμπώσει.
Όταν βγήκε από την μπανιέρα, ντύθηκε προσεκτικά, φόρεσε μία μαλακή ρόμπα και τις δερμάτινες παντόφλες του και έκατσε στο σαλόνι. Εκεί είχε πρωτίστως ακουμπήσει μία εφημερίδα που κρατούσε απ’ έξω. Αφού βυθίστηκε στον καναπέ άρχισε να διαβάζει με μανία κάθε γωνιά της μεγάλης φυλλάδας. Μετά από ώρα ο άντρας σηκώθηκε και πήγε στο κρεβάτι του. Ξάπλωσε και ακούμπησε το χέρι του στον διακόπτη του φωτιστικού που βρισκόταν πάνω στο κομοδίνο. Δίπλα ήταν και ένα επιτραπέζιο ρολόι. Μετά από μερικά δευτερόλεπτα αναμονής, ο δείκτης έδειξε δέκα ακριβώς και ο άντρας έκλεισε τον διακόπτη για να υπάρχει το απόλυτο σκοτάδι στον χώρο.

Την επόμενη μέρα ο άντρας βρισκόταν στο λεωφορείο όταν και μετά από αρκετές στάσεις αποβιβάστηκε για να πλησιάσει σε μία τεράστια αποθήκη που βρισκόταν λίγο έξω από τον δρόμο.
- “Καλημέρα Θωμά” ακούστηκε μία ευχάριστη φωνή λίγο πιο πέρα.
- “Καλημέρα Τάκη” απάντησε ο άντρας πολύ πιο σοβαρός.
Ο άντρας μπήκε στην μεγάλη αποθήκη στην οποία βρισκόντουσαν τεράστιοι διάδρομοι με θεόρατα ράφια. Δεν imageμπορούσες να ξεχωρίσεις τι βρισκόταν πάνω στα ράφια αφού μόνο κουτιά με παράξενους κωδικούς υπήρχαν. Ο Θωμάς έκατσε σε ένα πρόχειρο γραφείο γεμάτο από χαρτιά και μεγάλα ντοσιέ και άρχισε να βάζει σε μια σειρά τα έντυπα που είχε μπροστά του. Μετά από λίγο, συνάντησε τον Τάκη που μόλις είχε μπει στη μεγάλη αποθήκη.
- “Είδα ότι είχες πολλά δελτία. Θέλεις βοήθεια”; του είπε σε συναδελφικό πνεύμα.
- “Όχι φίλε σ’ ευχαριστώ. Σου έχω ξαναπεί πως αν κάποια στιγμή γίνει ένα  λάθος στην αποθήκη θέλω να είμαι μόνο εγώ ο υπαίτιος. Η αποθήκη είναι το σπίτι μου και τα δέματα η οικογένεια μου. Ξέρω που βρίσκεται το καθένα από αυτά” απάντησε αυστηρά εκείνος.
- “Εντάξει, εντάξει. Εγώ να βοηθήσω μόνο ήθελα. Το πολύ να σου κάνω λίγο παρέα. Αλήθεια; Που θα κάνεις Πρωτοχρονιά φέτος; Θα πας στο χωριό”; συνέχισε ο Τάκης με διάθεση για συζήτηση.
- “Δεν ξέρω. Ίσως. Εγώ ξέρεις, προτιμώ να κάτσω εδώ…” και λίγο πριν ολοκληρώσει τον διέκοψε ο φίλος του.
- “Ναι, ναι. Σπίτι, μόνος, να κοιτάς τον τοίχο. Ρε συ, Θωμά; Την παραμονή είμαστε καλεσμένοι με την Βούλα στο ρεβεγιόν του Σταμάτη. Τον θυμάσαι τον Σταμάτη. Θα έχει πολύ κόσμο εκεί. Και σίγουρα θα υπάρχουν μερικά ελεύθερα κορίτσια. Ε; Τι λες;” πρότεινε ενθουσιασμένος.
- “Δεν είμαι εγώ για τέτοια φίλε. Μεγάλωσα. Ποια γυναίκα μπορεί να με θέλει εμένα τώρα. Εξάλλου… Ξέχασες τι είχε γίνει την άλλη φορά που είχα έρθει μαζί σας στο πάρτι του Καρόγλου”;
Ο Τάκης ανασκουμπώθηκε. Έδειξε σκεπτικός για λίγο και συνέχισε να επιμένει:
- “Θωμά, έχεις περάσει τα σαράντα και ζεις σαν ρομπότ. Χρειάζεσαι ένα απρόοπτο. Έναν έρωτα, μια οικογένεια, παιδιά. Να έχει νόημα η δουλειά που κάνεις εδώ. Να αποκτήσει νόημα όλη σου η ζωή”.

Κρατώντας ένα έντυπο στα χέρια του, ο Θωμάς τον κοίταξε βαθιά στα μάτια. Εκείνη τη στιγμή πέρασε από το μυαλό του μία από τις άσχημες εμπειρίες στην ζωή του:
Ήταν πριν οχτώ χρόνια, στο πάρτι ενός συνάδελφου του Θωμά και του Τάκη, του Καρόγλου. Αλήθεια είναι πιθανό κανείς τους να μην ήξερε το μικρό του όνομα αφού όλοι τον φώναζαν με το επίθετο! Ο Καρόγλου είχε καλέσει όλους τους συναδέλφους της εταιρείας για να γιορτάσει μία οικογενειακή επέτειο σύμφωνα με κάποιο έθιμο που είχε.
Ο Θωμάς και πάλι δεν ήταν ενθουσιασμένος για να πάει εκεί, όμως δε θα έκανε ποτέ χαλάστρα στον φίλο του τον Τάκη. Ο Τάκης ήξερε πως καλεσμένη ήταν και η Βούλα, η κοπέλα που είχε ερωτευτεί και το πάρτι θα ήταν η τέλεια ευκαιρία να βρεθούν! Ποιος να το έλεγε ότι τελικά θα παντρευόντουσαν και μαζί θα έκαναν μια υπέροχη οικογένεια με ένα παιδάκι. Ο Θωμάς λοιπόν, είχε αποφασίσει να δώσει την ευκαιρία στον φίλο του να δει την αγαπημένη του.
Τι θα έκανε όμως ο Θωμάς όσο ο φίλος του θα φλέρταρε την Βούλα; Δεν είχε κανένα σχέδιο για αυτό το ζήτημα. Απλά πήγε. Την περισσότερη ώρα βρισκόταν σε κάποια γωνία κρατώντας άτεχνα ένα ποτό χωρίς διάθεση ούτε να το πιει μα ούτε και να το αφήσει αναδεικνύοντας την αμηχανία του. Στο πάρτι υπήρχε κόσμος πολύς. Όλοι όμως ήταν χωρισμένοι σε παρέες. Είτε δύο ατόμων -όπως ο φίλος του- είτε περισσοτέρων. Το μόνο που απέσπασε την άτονη προσοχή του ήταν η προσέγγιση του Καρόγλου στον Τάκη που ως εκείνη τη στιγμή μιλούσε με την Βούλα. Κάτι είπαν για λίγο και ενδιάμεσα ο Θωμάς ένοιωσε να τον κοιτούν μυστικά.
Δεν πέρασε πολύ ώρα πριν μία εντυπωσιακή κοπέλα προσεγγίσει τον παραγκωνισμένο Θωμά. Φορούσε ένα θαλασσί στενό φόρεμα με διαφανείς λεπτομέρειες. Ήταν ξανθιά με μακριά καλοφτιαγμένα μαλλιά και έντονο μακιγιάζ. Τα μάτια της ήταν έντονα και το βλέμμα της μάλλον απλανές.
- “Γεια. Μήπως έχεις φωτιά”; Ο Θωμάς δεν κάπνιζε αλλά κουβαλούσε πάντα έναν αναπτήρα μαζί του. Πολύ συχνά ξεχνούσε τον δικό του ο Τάκης, όμως το όνειρο του ήταν να τον χρειαστεί μια εντυπωσιακή κοπέλα, σαν… αυτή!
- “Ε… δεν καπνίζω. Δηλαδή… ναι, έχω” απάντησε με χαρακτηριστική καθυστέρηση αφού με άγαρμπες χειρονομίες κατάφερε να τον βγάλει απ’ την τσέπη του και να τον ανάψει εντελώς άκομψα.
- “Υχαριστώ” είπε ενώ αμέσως ρούφηξε το τσιγάρο τόσο δυνατά που τα μάγουλά της δημιούργησαν δύο μεγάλες εσοχές στο πρόσωπό της και συνέχισε: “Με λένε Φρέι” δήλωσε ενώ έδωσε το χέρι της για να χαιρετιστεί με τον Θωμά ο οποίος πριν προλάβει να συστηθεί, άκουσε την νέα του γνωριμία να συνεχίζει: “Ελπίζω να περνάς καλά. Εγώ νομίζω πως είμαι ζαλισμένη. Τα ποτά πρέπει να είναι μπόμπα. Βλέπεις”; είπε δείχνοντας προς το πλήθος και γελώντας δυνατά. Ύστερα άρχισε να χορεύει στον ρυθμό της μουσικής τραβώντας ξοπίσω της το χέρι του Θωμά. Εκείνος βέβαια είχε λουστεί από κρύο ιδρώτα, είχε αλλάξει σαράντα χρώματα και με το ζόρι κρατιόταν όρθιος έχοντας δίπλα του μια τόσο εντυπωσιακή γυναίκα.
Η Φρέι τον έσυρε μέχρι τη μέση του σαλονιού όπου αρκετοί ήταν αυτοί που χόρευαν και άρχισε και εκείνη να χορεύει ακριβώς μπροστά του. Εκείνος σε κατάσταση σοκ από την αμηχανία του, κοιτούσε σαν αποχαυνωμένος την Φρέι να χορεύει και μόνο από ντροπή απλά κουνούσε τα πόδια του χωρίς όμως να πείθει κανέναν πως ήξερε να χορεύει. Ο Καρόγλου προσέγγισε ένα σημείο του χώρου όπου ήταν συγκεντρωμένοι διακόπτες και χαμήλωσε ελαφρώς τα φώτα. Ύστερα άλλαξε τη μουσική και από χορευτική έγινε ερωτική. Ο κόσμος αιφνιδιάστηκε και σταμάτησε να χορεύει, όχι imageόμως και η Φρέι που συνέχισε να χορεύει, αυτή τη φορά αισθησιακά. Κάποιοι στο βάθος συνέχισαν να χορεύουν αγκαλιασμένοι, όμως η Φρέι χόρευε για τα μάτια του Θωμά μόνο και υπό το βλέμμα όλων των υπόλοιπων καλεσμένων. Σε δευτερόλεπτα η Φρέι κατέβαζε το φερμουάρ από το στενόμακρο της φόρεμα και σύντομα είχε μείνει με το μεταξένιο κομπινεζόν και τις ζαρτιέρες της. Ο Θωμάς είχε μείνει ακίνητος σαν στήλη άλατος, ενώ μια φωνή ακούστηκε στο βάθος: “Φέρτε του ανθρώπου μια καρέκλα ρε. Θα πέσει κάτω”! και το κλίμα αποφορτίστηκε όταν άπαντες ξέσπασαν σε γέλια. Όχι όμως και ο ίδιος ο Θωμάς ή η Φρέι που συνέχισε να χορεύει όσο πραγματικά η καρέκλα είχε έρθει πίσω από τον καημένο Θωμά που αναπαύτηκε. Όχι για πολύ πάντως, αφού η Φρέι εκμεταλλεύτηκε την στάση του καθιστού πια, Θωμά. Τον προσέγγισε και έκατσε πάνω στα πόδια του έχοντας γυρισμένη την πλάτη της. Η Φρέι άρχισε να χορεύει πάνω στον καθιστό Θωμά και όσο έτριβε το σώμα της πάνω στο δικό του, το κομπινεζόν κατέβαινε μέχρι που γλίστρησε ολόκληρο στην ποδιά του Θωμά αφήνοντας την Φρέι ολόγυμνη μόνο με τις ζαρτιέρες και τα παπούτσια της. Αυτή τη φορά γύρισε προς το μέρος του και τύλιξε τα πόδια της στην καρέκλα, λούζοντας το πρόσωπο του Θωμά με το στήθος της. Η Φρέι σηκώθηκε -προς έκπληξη όλων- κάπως απότομα από πάνω του έχοντας χάσει τον αισθησιασμό που είχε ζωγραφιστεί στο πρόσωπό της. Είχε άραγε συμβεί κάτι στον τυχερό Θωμά; Σχεδόν όλοι έτρεξαν μπροστά από την καρέκλα για να δουν τι είχε συμβεί και αυτό που αντίκρισαν ήταν το μπεζ παντελόνι του εντελώς βρεγμένο. Με μιας ξέσπασαν σε γέλια ενώ η Φρέι λυπημένη αυτή τη φορά, μάζεψε τα ρούχα της και έκανε να φύγει. Ο Καρόγλου που αντιλήφθηκε την κίνηση της, της έκανε νόημα να περιμένει και ψιθύρισε από μακριά: “τα λεφτά σου”. Η Φρέι τον κοίταξε ένοχα και έφυγε λυπημένη.
Ο Θωμάς λυπημένος και ήρεμος, γύρισε στον φίλο του και του ξεκαθάρισε: “Όχι Τάκη. Ευχαριστώ. Δε θα πάρω” είπε και χάθηκε μέσα σε έναν από τους διαδρόμους.

Λίγα βράδια αργότερα, ο Θωμάς ήταν καλεσμένος στο σπίτι του Τάκη. Έπαιζε η αγαπημένη τους ομάδα και θα την παρακολουθούσαν παρέα στην τηλεόραση. Η Βούλα είχε φροντίσει να φτιάξει την αγαπημένη τυρόπιτα του Θωμά κι έτσι παρέα απολάμβαναν τον αγώνα. Στο ημίχρονο, ήρθε και η Βούλα στο σαλόνι και έκατσε μαζί τους. Μετά από μια γρήγορη κλεφτή ματιά του ζευγαριού, τον λόγο πήρε η Βούλα:
- “Θωμά σου είπε ο Τάκης για το πάρτι του Σταμάτη”; ρώτησε παριστάνοντας την ανήξερη.
- “Βούλα ναι. Μου το ανέφερε. Όμως ξέρεις κάτι; Δεν θα τα καταφέρω εκείνη τη μέρα. Αν είναι θα ενημερώσω” απάντησε επιπόλαια ο Θωμάς.
- “Θωμά; Δε θα γίνεται χαμός. Οικογένειες θα είναι. Παιδιά θα έχει κι εμείς θα είμαστε μαζί. Σου υπόσχομαι ότι θα περάσουμε ωραία. Ποτέ δεν σου έχω ζητήσει τίποτα” επέμεινε πιάνοντας στοργικά τον μηρό του. Ο ίδιος είχε σκύψει το κεφάλι εκφράζοντας έτσι την πασιφανέστατη αμηχανία του και αφού την άγγιξε κι αυτός στην πλάτη, της είπε χαμηλόφωνα:
- “Θα δούμε Βούλα. Αλήθεια, θα το σκεφτώ”.

Τις επόμενες ημέρες, οι δύο φίλοι συναντιόντουσαν κανονικά χωρίς να αναφέρονται στο συγκεκριμένο θέμα, παρά το ότι οι μέρες για την πρωτοχρονιά πλησίαζαν. Μάλιστα τα Χριστούγεννα –όπως κάθε χρόνο- τα πέρασαν μαζί, στο μοναδικό σπίτι που ο Θωμάς ένιωθε άνετα, στην μοναδική ‘οικογένεια’ που είχε.

Την παραμονή, εργαζόντουσαν κανονικά. Σε μία από τις συναντήσεις που είχαν για θέματα της δουλειάς μέσα στην ημέρα, ο Τάκης έφερε το θέμα και πάλι στο προσκήνιο:
- “Φίλε, θα ‘ρθεις, έτσι”;
- “Θα ‘ρθω” είπε κοφτά και ο φίλος του χαμογέλασε χωρίς να του πει κάτι άλλο.

Το βράδυ έφτασε. Λίγο μετά τις εννέα, οι καλεσμένοι άρχισαν να προσέρχονται. Πριν τις δέκα έφτασε και ο Θωμάς με λίγα λεπτά διαφορά από τον Τάκη και την Βούλα. Οι παρευρισκόμενοι δεν πρέπει να ήταν περισσότεροι από δεκαπέντε, όμως το κλίμα ήταν γιορτινό. Κουστούμια, εντυπωσιακά φορέματα, λαμπερός φωτισμός, χαρούμενη μουσική, χαμόγελα, παιδικές φωνές και τραπέζια γεμάτα από πλούσια εδέσματα, ξηρούς καρπούς και ποτά όλων των ειδών. Όλοι έδειχναν τόσο ευτυχισμένοι και περισσότερο απ’ όλους ο Σταμάτης με την γυναίκα του που για μία ακόμα φορά διοργάνωναν ένα τόσο εντυπωσιακό ρεβεγιόν.

Στα πηγαδάκια που είχαν δημιουργηθεί ο Θωμάς συμμετείχε στις συζητήσεις που είχε ο Τάκης, μόνο σε μία περίπτωση αποσπάστηκε, όταν τον βρήκε ο Σταμάτης και του έκανε νόημα να τον συστήσει σε έναν παλιό του συμμαθητή που είχαν χαθεί από χρόνια. Η κουβεντούλα που ακολούθησε ήταν εντελώς άνευ ουσίας και αφορούσε αναμνήσεις για τις οποίες ο συνομιλητής του ήταν ενθουσιασμένος, ο Θωμάς όμως είχε πεισθεί πως τις είχε διαγράψει!

Σε λίγο, συγκεντρώθηκαν όλοι μαζί για να μετρήσουν αντίστροφα για την αλλαγή του έτους. “Πέντε, τέσσερα, τρία, δύο, ένα…” και δυνατά τραγούδια συνόδευαν τα χαμόγελα και τις ευχές που ακολούθησαν. Ο Σταμάτης άρχισε να ανοίγει σαμπάνιες και όταν όλοι σερβιρίστηκαν, έφερε μία μεγάλη ξύλινη κασετίνα από την οποία κέρασε τους άντρες της παρέας, μεγάλα πούρα. Δεν πήραν όλοι και σίγουρα όχι ο Θωμάς. Άλλωστε οι περισσότεροι περίμεναν τη στιγμή της κοπής της πίτας.

Πράγματι, η γυναίκα του Σταμάτη σε λίγη ώρα έφερε ένα τεράστιο ταψί που τοποθέτησε με τη βοήθεια των καλεσμένων στο κέντρο του μεγάλου τραπεζιού. Ύστερα έφερε στοιβαγμένα πιατάκια και μαχαιροπήρουνα κι έπειτα έδωσε ένα μεγάλο μαχαίρι στον Σταμάτη για να ξεκινήσει την διαδικασία. “Του Χριστού. Της Παναγίας” [] “ε… ελάτε εδώ να σας βλέπω. Α! Του Θωμά, της Εύης…” ο Θωμάς δεν πήρε πρώτος το κομμάτι του. Άφησε να πλησιάσει πρώτη η Εύη.

Ήταν μία αδύνατη κοπέλα με σχετικά κοντά μαύρα μαλλιά. Φορούσε ένα ασημί φόρεμα που έφτανε κάτω απ’ το γόνατο. Είχε όμως μια γλυκύτητα και ηρεμία στο πρόσωπο της. Όταν πήρε το κομμάτι της, περίμενε να πάρει και ο Θωμάς το δικό του για να ανταποδώσει την ευγενική πράξη.
- “Σίγουρα δεν πήρες το δικό μου”; τον πείραξε χαμογελαστή.
- “Ε… Νομίζω πως όχι. Αλλά αν θέλεις, μπορώ να το φάω μπροστά σου. Αν έχω το φλουρί θα είναι σίγουρα δικό σου. Αποκλείεται να πέσει σε μένα” απάντησε σοβαρά αλλά το ίδιο έξυπνα εκείνος.
- “Από το κόψιμο του κομματιού, άκουσα πως σε λένε Θωμά. Εγώ είμαι η Εύη” του είπε ήρεμα.
- “Ναι κι εγώ άκουσα πως σε λένε. Οπότε ίσως θες να μου πεις κάτι άλλο για σένα” συνέχισε το ρεσιτάλ έξυπνης ατάκας ο Θωμάς που είχε ήδη εντυπωσιάσει τον εαυτό του!
- “Έχω σπουδάσει ανθρωπολόγος, όμως εδώ και δεκαπέντε χρόνια εργάζομαι ως κοινωνική λειτουργός. Μ’ αρέσουν τα Χριστούγεννα γιατί αυτήν την περίοδο εξασκώ καλύτερα το επάγγελμα μου”.
- “Δηλαδή”;
- “Τα Χριστούγεννα Θωμά, όλοι παριστάνουν τους χαρούμενους. Ποιοι όμως πραγματικά είναι; Η πρόκληση είναι να βρίσκω τις σκέψεις και τα συναισθήματα του καθένα πίσω απ’ το ψεύτικο χαμόγελο”.
- “Και; Τα καταφέρνεις”;
- “Αμέ! Ένα από τα ‘θύματά’ μου είσαι κι εσύ. Σε έχω παρατηρήσει από την πρώτη στιγμή. Είσαι μόνος, ανασφαλής, οικονομικά ανεξάρτητος, αλλά συναισθηματικά, όχι. Πιθανότατα έχεις υποστεί κάποια δυσάρεστη ερωτική εμπειρία που σε σημάδεψε”.
- “Ω! Εντυπωσιακή, απλά θα σε διορθώσω. Δεν πιστεύω στον έρωτα Εύη. Μ’ αρέσει να βλέπω ευτυχισμένα ζευγάρια και εννοείται ότι ποτέ δεν ζηλεύω, όμως επειδή υπήρξα πάντοτε στην αντικειμενική θέση του παρατηρητή, έμαθα πως καμία τέτοιου είδους ευτυχία δεν κρατάει πολύ. Μάλιστα, καμία απολύτως ευτυχία δεν κρατάει πολύ”.
- “Είμαι κι εγώ ελεύθερη. Οπότε δεν μπορώ να σε διαψεύσω. Θα σου πω όμως ότι κάνεις μεγάλο λάθος. Ο έρωτας είναι εκπληκτικός. Στην δουλειά μου βοηθάω ανθρώπους να φτάνουν σε συναισθήματα που δεν γνωρίζουν ότι υπάρχουν” εξήγησε με ενθουσιασμό.
- “Και… χρεώνεις πολύ την ώρα”; ρώτησε αστειευόμενος ο Θωμάς.
- “Ναι, πολύ. Αλλά λόγω της ημέρας, θα κάνω μια εξαίρεση” του είπε και σηκώθηκε κάνοντάς του νόημα να τον ακολουθήσει.

Η Εύη ανέβηκε τις εσωτερικές σκάλες με τον Θωμά και μπήκε σε ένα δωμάτιο που άνοιξε χωρίς η ίδια να γνωρίζει τι ήταν μέσα. Ήταν ένα δωμάτιο με ένα κρεβάτι που μάλλον λειτουργούσε και σαν ξενώνας ή αποθηκάκι. Όταν μπήκαν μέσα, έκλεισαν την πόρτα και η Εύη άρχισε να τον φιλά παθιασμένα. Σήκωσε το φόρεμα της και άρχισε να του βγάζει τα ρούχα του. Ο Θωμάς όχι απλά αιφνιδιάστηκε. Δεν ήξερε καν πως να το διαχειριστεί. Δεν είχε ξαναζήσει την εμπειρία, όμως έκανε ότι μπορούσε για να μην φανεί. Οι δυο τους έκαναν για λίγη ώρα παθιασμένο έρωτα, με την Εύη να τον απολαμβάνει όχι τόσο σωματικά όσο συναισθηματικά και τον Θωμά να ζει μια πρωτόγνωρη εμπειρία που είχε διαγράψει από τις επιδιώξεις του.

Όταν οι δυο τους επέστρεψαν πίσω στους καλεσμένους, ο Θωμάς αναζήτησε στον κολλητό του. Έτρεξε να του συστήσει τη νέα του φίλη. Ο Τάκης έδειξε χαρούμενος από αυτό που αντιλαμβανόταν ότι συνέβαινε και άρχισε να συνομιλεί με την Εύη και την Βούλα. Ο Θωμάς έφυγε για να φέρει ποτά, όμως πρώτα στάθηκε λίγο έξω στην βεράντα. ‘Υπάρχει Άγιος Βασίλης τελικά’ σκέφτηκε και ένα δάκρυ πάγωσε λίγο πριν κυλήσει στο μάγουλό του.

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟΝ ΜΥΘΟ ΤΟΥ ΜΗΝΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου 2013

ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΗ EΛΛAΔΑ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ ~ ανάβοντας την φλόγα της αλλυλεγγύσης

μέσα σε μια βαλτωμένη κοινωνία, μία Ελλάδα πρωτοπορεί, καινοτομεί & διαφημίζει τη χώρα. Ας την γνωρίσουμε

Καλώς ή κακώς τις ημέρες των Χριστουγέννων θυμόμαστε πως είναι να βοηθάς τον συνάνθρωπό σου. Ανέκαθεν αυτήν την περίοδο βλέπαμε τηλεμαραθώνιους, συλλόγους να οργώνουν τα μαγαζιά και τα σπίτια πουλώντας ημερολόγια και λαχνούς, τα πατροπαράδοτα κάλαντα ή μεγάλες εταιρείες να προσφέρουν μεγάλα ποσά σε κοινωφελείς οργανώσεις.

Εδώ και μερικά… Χριστούγεννα τα περιθώρια προσφοράς μας δεν είναι τα ίδια. Ίσως κάποιες από τις επιχειρήσεις που έκαναν χορηγίες, να έχουν κλείσει και κάποιους από εμάς που δίναμε χρήματα, να είμαστε σήμερα άνεργοι με ένα σωρό χρέη. Αυτό όμως, δε σημαίνει πως μειώθηκε ανάλογα και η διάθεση για προσφορά. Θα έλεγα πως αυτή είναι αντιστρόφως ανάλογη της δυνατότητας μας να πραγματοποιήσουμε την επιθυμία μας. Δείτε γύρω σας τι γίνεται: Κοινωνικά παντοπωλεία, κοινωνικά ιατρεία και παντού φιλανθρωπικές διοργανώσεις υπό την μορφή παζαριών, συναυλιών, αγώνων κλπ. υπό την αιγίδα άλλοτε τοπικών φορέων και άλλοτε ιδιωτικών χορηγών.

Ο έλληνας έχει ένα πολύ ιδιαίτερο χαρακτηριστικό σύμφωνα με το οποίο μπορεί να είναι παράλληλα και εγωκεντρικός, εγωιστής και φιλάνθρωπος, πονόψυχος. Ζει την καθημερινότητα του στον δρόμο, στις ουρές και στο σπίτι του χωρίς να σέβεται τον διπλανό, αλλά την ίδια ώρα θα τρέξει να βοηθήσει σε μία απρόοπτη κατάσταση, θα “λερώσει τα χέρια του” προκειμένου να βοηθήσει τον συνάνθρωπο και θα δείξει το κοινωνικό του πρόσωπο αν οι καταστάσεις το απαιτούν. Έστω και εκτάκτως!

Αυτή η συμπεριφορά μας αφήνει ελπίδες. Μας δείχνει πως υπάρχει μια μικρή σπίθα ανθρωπιάς εκεί μέσα. Μια σπίθα που αν ανθρωποκεντρικά ανάψουμε, θα καταφέρουμε να δημιουργήσουμε μια φλόγα ζεστασιάς και μια φωτιά αλληλεγγύης με γνώμονα το κοινό καλό. Η Ελλάδα είχε μία τέτοια φήμη, μια φήμη που άρχισε να χάνεται, όμως είναι στο χέρι μας να την αναδύσουμε και πάλι. Τα Χριστούγεννα λένε πως είναι η εποχή της ελπίδας. Είναι λοιπόν μια καλή αφορμή να ξεκινήσουμε από τώρα. Για την επιστροφή της ανθρωπιάς. Για την ανάπτυξη της αλληλεγγύης. Για μια αναδυόμενη Ελλάδα!

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2013

BPΑΒΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ~ μπορούν οι νέοι να σώσουν αυτή τη χώρα;

Σας παρουσιάζω το καλύτερο άρθρο αυτής της εβδομάδας σύμφωνα με την καθαρά υποκειμενική κρίση του yannidakis. Σημειώνεται πως η βράβευση αφορά μονάχα την ενότητα ιστολογίων και για τους χώρους τους οποίους επισκέφτηκα. Παρακάτω δημοσιεύονται και τα υπόλοιπα άρθρα τα οποία ξεχώρισα μέσα στην εβδομάδα ως δευτερεύοντες διακρίσεις για λόγους ενδεχόμενης ισοπαλίας. Το ιστολόγιο που συγκεντρώνει τις περισσότερες βραβεύσεις και διακρίσεις στο τέλος κάθε μήνα βραβεύεται στην ειδική ενότητα "ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ".

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ:
από: ΤΟ DOMINO
τίτλος: Μπορούν οι νέοι να σώσουν αυτή τη χώρα;

Είδαμε να έρχονται τα πάνω-κάτω στην Ελλάδα, τα τελευταία χρόνια. Είδαμε πολιτικά κόμματα να «βουλιάζουν» και άλλα να εδραιώνουν τη θέση τους. Μισθούς να κόβονται, Πανεπιστήμια να πηγαίνουν από το κακό στο χειρότερο, σπίτια να μένουν χωρίς ρεύμα. Παρ' όλα αυτά, δεν είδαμε κάτι: νέους να πρωταγωνιστούν στην πολιτική, με σκοπό να αλλάξουν την ιστορία.

Έβλεπα, για παράδειγμα, το συνέδριο της Κεντροαριστεράς, πριν από μόλις μερικές μέρες. Όντως, πολύς κόσμος συγκεντρωμένος. Είδα όμως, επίσης να καταφτάνουν εκεί πρόσωπα σαν τον Κώστα Σημίτη, τον Ευάγγελο Βενιζέλο και άλλους (πολύ) παλιούς πολιτικούς. Σίγουρα, μέσα στο πλήθος θα ήταν και νέοι άφθαρτοι άνθρωποι. Με τους περισσότερους από αυτούς, να αρκούνται στο να… χειροκροτούν από κάτω. Ξέρετε όμως κάτι, αυτοί οι νέοι (αν αξίζουν φυσικά) δεν θα έπρεπε να είναι στο ακροατήριο. Θα έπρεπε να είναι στο μικρόφωνο και να μιλούν. Να είναι πρωταγωνιστές και όχι κομπάρσοι.

Ίδια εικόνα αντικρίζει κάποιος, και αν κοιτάξει την σημερινή κυβέρνηση. Πολιτικοί παλαιού τύπου, οι οποίοι έχουν ωριμάσει πολιτικά σε ένα –όπως αποδείχτηκε- ανέντιμο περιβάλλον. Στελέχη κομμάτων, πολλά από τα οποία έχουν φθαρεί και κουβαλάνε αμαρτίες ετών. Δείχνουν ότι δεν μπορούν να οδηγήσουν τη χώρα στην πολυπόθητη ανάπτυξη.

Σε αυτό το πολύ μεγάλο θέμα, το κατά πόσο, δηλαδή, οι νέοι μπορούν να αλλάξουν τη φθίνουσα πορεία της χώρας, υπάρχει βέβαια και σοβαρός αντίλογος. Σου λέει ο άλλος, ποιοι νέοι θα σώσουν την Ελλάδα, αυτοί που βγάζουν πρώτη τη ΔΑΠ; Αυτοί που αντιδρούν πετώντας μολότοφ; Αυτοί που δέρνουν μετανάστες; Μήπως αυτοί που αρκούνται στο να φωνάζουν περήφανα «Μύκονοοος» σε τηλεοπτικές κάμερες; 

Ναι, είναι πραγματικά και τα εν λόγω παραδείγματα. Υπάρχουν βρε αδερφέ, στην Ελλάδα εδώ και χρόνια. Τα βλέπουμε όλοι γύρο μας. Εκεί ακριβώς θα πρέπει να γίνουν σωστές επιλογές. Να βγουν μπροστά τα ταλέντα αυτά, που θα μπορούν (ή θα δοκιμάσουν με τόλμη έστω) να χαράξουν έναν νέο διαφορετικό δρόμο για όλους. Νέοι με φρέσκιες ιδέες, με ρεαλιστικές προτάσεις, με γνώσεις, με ψύχραιμο τρόπο σκέψης, με έμφαση στη καινοτομία και φυσικά χωρίς… αμαρτωλό παρελθόν. 

Δεν είναι τόσο δύσκολο. Γιατί δεν χρειάζεται 10.000 άνθρωποι νεαρής ηλικίας να μπουν στην πολιτική, από την μια μέρα στην άλλη. Ίσως αρκούν 5-10 άτομα σε κάθε πολιτικό χώρο. Άτομα που όμως θα έχουν βασικό ρόλο και άποψη στα όσα διαδραματίζονται. Κάπως έτσι, θα σταματήσουμε να βλέπουμε τις παλιοσειρές, να εμφανίζονται τώρα ως «σωτήρες». Άλλωστε, όπως λέει και ο λαός, με παλιά τούβλα, νέα οικοδομή δεν χτίζεται…

ΞΕΧΩΡΙΣΑΝ ΑΚΟΜΑ:
  1. Υπάρχει ακόμα χρόνος.. από Positive Thinking Greece
  2. Δεν μπορεί, θα αναρωτιέσαι κι εσύ… από Τόνοι καὶ Πνεύματα ….
  3. Σε ποια από τις δύο βάρκες βρίσκεται η συνείδηση του κ. Τσίπρα (ντάλα μεσημέρι); από Τόνοι καὶ Πνεύματα ….

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2013

ΣXOΛΙΟ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ~ εκτός νδ και ελλάδας ο μιχάλης λιάπης

η είδηση που στιγμάτισε τη βδομάδα που πέρασε, σχολιάζεται και προβληματίζει


 η είδηση 
Εκτός ΝΔ και από τους κομματικούς καταλόγους των απλών μελών βρίσκεται πλέον ο Μιχάλης Λιάπης. Η διαγραφή του ανακοινώθηκε χθες, όταν έγινε γνωστό ότι ο πρώην υπουργός δεν εμφανίστηκε στη δίκη του για τις πλαστές πινακίδες του πολυτελούς τζιπ του. Ωστόσο, παραμένει άγνωστο αν μέχρι τότε έχει επιστρέψει από το ταξίδι στην Ασία που ετοιμαζόταν να κάνει
 το σχόλιο 
Είναι εξαιρετική η είδηση αυτής της εβδομάδας. Δυστυχώς προτιμήθηκε από δύο άλλα πολύ πιο σοβαρά θέματα, αφού αυτό προκάλεσε μεγαλύτερη αίσθηση. 
Όμως... τι τελικά προκάλεσε αίσθηση; Είναι πως ένας πρώην Υπουργός κυκλοφορούσε με πλαστές πινακίδες ή μήπως πως λίγο πριν την δίκη του έφυγε για διακοπές στην Ασία; 
Εξαιρετική επιλογή η Ασία. Συνδυάζει χλιδή, άνεση και αφάνεια. Αν προκύψει ανάγκη, ποιος θα τον βρει εκεί πέρα;
Μην βιαστείτε να τον (κατα)κρίνετε σαν πολιτικό. Είναι κι αυτός ένας έλληνας με ελληνική νοοτροπία, σαν όλους εμάς.
+Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ ΜΗΝΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »