Τετάρτη 27 Αυγούστου 2014

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ ~ η παλαιστίνη επέλεξε τον πόλεμο. καληνύχτα γάζα

Καληνωρίσματα από το +yannidakis
Για περίπου μία εβδομάδα, η Γάζα έζησε πως μια παρατεταμένη και διαρκώς ανανεώσιμη εκεχειρία μπορεί να ισούται με τη λήξη των εχθροπραξιών. Λογάριαζε όμως χωρίς τον καθρέφτη της αφού η ίδια η Χαμάς ήταν που έσπασε την εκεχειρία εκτοξεύοντας τις πρώτες ρουκέτες εν μέσω διαπραγματεύσεων.
 
 
Όπως μάθαμε, το Ισραήλ έδωσε άμεσα εντολή στους διαπραγματευτές του να αποχωρήσουν από την Αίγυπτο κάτι που θεωρήθηκε από την Χαμάς, δείγμα της άρνησης των ισραηλινών να συνδράμουν ουσιαστικά στην ειρήνη. Δηλαδή αυτοί ήθελαν να πετάνε ρουκέτες και ο άλλος που στην τελική είναι και πιο ισχυρός και έχει το πάνω χέρι στον πόλεμο, να κάθεται και να μιλάει στο τραπέζι με διαιτητή τον Αιγύπτιο. Εδώ ξεχνάμε τις εικόνες πολέμου και… γελάμε!
 
 
Για να μην το κουράζω το θέμα που ξέρω πως εδώ στο yannidakis σας έχει κουράσει αρκετά, πρέπει να δηλώσω την imageαπογοήτευσή μου. Οι ίδιοι οι παλαιστίνιοι αντί να εξαντλήσουν τα περιθώρια πάνω στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, εκεί όπου οι άμαχοι μπορούν να κοιμούνται ελεύθερα τα βράδια, επέλεξαν να διακινδυνεύσουν και πάλι την ζωή των πολιτών τους. Το αποτέλεσμα ήταν άμεσο, αφού στους πρώτους τρεις νεκρούς από την επανέναρξη της ανταλλαγής ρουκετών, ήταν η σύζυγος και το ανήλικο παιδάκι ενός στρατιωτικού ηγέτη της Χαμάς. Δεν ξέρω κατά πόσο στεναχωρήθηκε ο τύπος, γιατί οι ζωές εκεί στην Μέση Ανατολή είναι μάλλον αναλώσιμες, όμως το μόνο σίγουρο είναι πως έλαβε ακριβώς την απάντηση που… γύρευε.
 
 
Ο πόλεμος δεν θα τελειώσει ποτέ εκεί, διότι όπου δεν πίπτει λόγος, πίπτει ράβδος. Και αν το λιοντάρι είναι ο βασιλιάς imageτων ζώων, είναι επειδή κέρδισε τη μόνη μάχη που εκείνο και οι αντίπαλοί του ξέρουν να δίνουν: Αυτή με τα νύχια και το αίμα. Γεια σου Γάζα.

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τρίτη 26 Αυγούστου 2014

MOΛΥΒΕΝΙΟ ΣΤΡΑΤΙΩΤΑΚΙ ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ~ έκθεση στον ήλιο

Τα όπλα των πολεμιστών είναι οι εικόνες που κουβαλάνε στην ψυχή τους από όσα αγάπησαν


Με τους ρυθμούς που βαδίζουμε:
σε 39 χρόνια θα τελειώσει το πετρέλαιο
θα τελειώσει μετά και το φυσικό αέριο
και στην πορεία το κάρβουνο
και μάλλον θα χρειαστεί πρώτα να τελειώσει η ανθρωπότητα
για να γίνει κατανοητό ότι η μόνη σωτηρία είναι
οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Αν ο άνθρωπος σκεφτόταν έστω και λίγο σα θεός,
τότε θα ήθελε τα δημιουργήματά του να απολαμβάνουν ό, τι και εκείνος:
την ενέργειά που δίνει ο ήλιος, ο αέρας, το κύμα...

Ένας νέος ενεργειακός χάρτης έχει κάνει την εμφάνισή του
και οι νέοι σεΐχηδες της ενέργειας ίσως να είναι χειρότεροι από αυτούς που ξέραμε.

Αν οι ηγέτες του κόσμου έβαζαν πάνω από τη σκέψη του κέρδους την αγάπη
τότε κανείς δε θα ήταν φτωχός, κανείς δε θα πεινούσε.

Ποιος έχει άλλωστε περισσότερο ήλιο από την Αφρική;
 +kat sop

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΚΙΤΣΟ ΤΟΥ ΜΗΝΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Δευτέρα 25 Αυγούστου 2014

ΣΠΙΘΕΣ ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑΣ ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ~ στην αναζήτηση της απλότητας

σε μία κοινωνία κατήφειας & παρακμής, βρίσκουμε τα εφόδια να αισιοδοξούμε

Καλησπέρα Positive People του +yannidakis!

Αναρωτιέμαι αν κάποια από τα δεινά που συμβαίνουν στον πλανήτη μας προέρχονται από την απουσία αναζήτησης της απλότητας. Ενώ ακούγεται υπερβολικό και ακραίο, αν το μελετήσεις λίγο παραπάνω θα βρεις μια βάση. Όταν διαρκώς επιθυμούμε περισσότερα και δεν ικανοποιούμαστε με τίποτα, όταν τρέχουμε αδιάκοπα για μια καλύτερη ζωή και τελικά χάνουμε πολύτιμες στιγμές, όταν γινόμαστε υπερκαταναλωτικοί και δεν αντιλαμβανόμαστε πως μας αρκούν λιγότερα, όταν αναζητούμε τα σπουδαία.. χάνουμε τα απλά και ουσιαστικά.

Η υπερβολική ανάλυση, το να τρώγεσαι συνεχώς με τα πάντα, δεν θα σε οδηγήσουν κατά την γνώμη μου σε μια καλύτερη ζωή. Απλοποίησε και θα εκπλαγείς από τα αποτελέσματα. Χωρίς φυσικά να ρίχνεις τον πήχη του επιπέδου σου, μπορείς να απλουστεύσεις τους τρόπους και τις διαδικασίες, διευκολύνοντας την καθημερινότητά σου.

Δες ποια είναι αυτά που σε κάνουν πραγματικά ευτυχισμένο, παρατήρησε καλά ποια είναι αυτά που σε βασανίζουν, που σου φέρνουν εμπόδια. Δοκίμασε όλο και πιο απλές λύσεις και διεξόδους.

"Όλα πρέπει να γίνονται όσο πιο απλά είναι δυνατόν, αλλά όχι απλούστερα. Η ζωή μας αναλώνεται σε λεπτομέρειες, απλοποιήστε απλοποιήστε.Henry David Thoreau.

"Η αλήθεια είναι απλή κι ο λόγος της ακόμα πιο απλός.Ευριπίδης.

"Απλότητα είναι να έχεις όλο τον ουρανό, και να αγαπάς ένα αστέρι...Να έχεις όλο τον ωκεανό... και να αγαπάς μια σταγόνα.. Να έχεις όλο τον κόσμο και ν' αγαπάς Μονάχα έναν άνθρωπο.."  (άγνωστη προέλευση)

Η ομορφιά της ζωής βρίσκεται σε απλά πράγματα. Σε ένα χάδι, μια αγκαλιά, στην ηρεμία της θάλασσας, στο αγαπημένο σου τραγούδι, στα γλυκά μάτια του σκύλου σου, ακόμα και σε ένα μικρό καυγαδάκι αγάπης, στην ατόφια ειλικρίνεια ενός παιδιού και σε αμέτρητα ακόμα πράγματα.

Η απλότητα περιλαμβάνει αισιοδοξία, έχει βάθος και διάρκεια.. Και είναι αυτή που πάντα βγαίνει νικήτρια. +Katerina Verigka

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Κυριακή 24 Αυγούστου 2014

BPΑΒΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ~ μνημόσυνο

Σας παρουσιάζω το καλύτερο άρθρο αυτής της εβδομάδας σύμφωνα με την καθαρά υποκειμενική κρίση του yannidakis. Σημειώνεται πως η βράβευση αφορά μονάχα την ενότητα ιστολογίων και για τους χώρους τους οποίους επισκέφτηκα. Παρακάτω δημοσιεύονται και τα υπόλοιπα άρθρα τα οποία ξεχώρισα μέσα στην εβδομάδα ως δευτερεύοντες διακρίσεις για λόγους ενδεχόμενης ισοπαλίας. Το ιστολόγιο που συγκεντρώνει τις περισσότερες βραβεύσεις και διακρίσεις στο τέλος κάθε μήνα βραβεύεται στην ειδική ενότητα "ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ".

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ:
από: cat on a hot tin roof
τίτλος: ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ .

Δώδεκα χρόνια πρίν, είχα ήδη αρχίσει να μετράω ανάποδα τέτοια ώρα...
Περίμενα στην αίθουσα αναχωρήσεων να βρεθεί πτήση να γυρίσω στην Αθήνα....
Από το πρωί, με είχε πάρει η αδερφή μου να μου πεί να γυρίσω, πως "έφτανε πια η ώρα"... και 'γω, με ενα βιβλίο στο χέρι και την τσάντα μου είχα πάει στο αεροδρόμιο, είχα εξηγήσει το επείγον της κατάστασης και περίμενα σε ποιά πτήση θα χωρούσα να πετάξω και αν θα πρόφταινα...να φτάσω έγκαιρα.
Έγκαιρα γιατί;
Ακούγεται τόσο τραγικά αστείο το έγκαιρα όταν μιλάμε για τον θάνατο...
Και πρόφτασα...
Τον κράτησα αγκαλιά όλη τη νύχτα.
Του ψιθύριζα συνέχεια στο αυτί, να την αφήσει την ψυχή του να πετάξει σαν τον "Αετό του Πάρνωνα ", που ήταν, όταν ήταν "καπετάνιος" ατρόμητος εκεί στο βουνό του το αγαπημένο.
Εκείνο που νόμιζε οτι έβλεπε στον άσπρο τοίχο απέναντι απο το κρεβάτι του,τους τελευταίους μήνες...
'Ολη τη νύχτα πάλευε με τον Χάρο, και ΄γω, εκεί, του κρατούσα το χέρι, του έλεγα "είμαι εδώ, δίπλα σου", ήξερα πως με ένοιωθε... το ένοιωθα και γώ...
Με τύλιγε η αγάπη του, η έννοια του, πανοπλία λές γύρω απ' το κορμί μου σαν να έκανε την ψυχή του...
Ξημέρωσε η μέρα, τον έπλυνα, του δρόσισα το μέτωπο που έκαιγε και ένοιωσα τα κρύα πόδια...
Από τα χαμηλά ξεκινά να σε νικάει ο θάνατος...
Μεχρι να μπεί η μέρα, είμασταν και τα τρία του παιδιά, δίπλα του.
Τον κρατούσα αγκαλιά συνέχεια. Ήμουν πάντα η μικρότερη και η χαϊδεμένη του. Ο "τουρίστας" της οικογένειας όπως έλεγε...
Κάποτε που είχε φύγει ταξίδι, τρίχρονο κοριτσάκι ακόμα, χώθηκα στη ντουλάπα με το κουστούμι του αγκαλιά, για νά'χω τη μυρωδιά του και με έψαχναν για ώρες...
Μου φύσυξε στο πρόσωπο, τις τρείς τελευταίες ανάσες του.
Και έφυγε, με μιά γκριμάτσα σαν να ξερνούσε όλη την αηδία αυτού του κόσμου που είχε ζήσει...
Κράτησα στις τρείς αυτές ανάσες, την δύναμη της ψυχής του, το πείσμα να μην σκύβω το κεφάλι και την περηφάνια της γενιάς μου, που μου την κληρονόμησαν εκείνος και η μάνα μου.
Έμαθα από αυτήν την αηδία της τελευταίας του γκριμάτσας, να παραμερίζω απ' τη ζωή μου τα άχρηστα, τα ανούσια, τα κενά...
Πέταξα από πάνω μου σιγά σιγά, μέσα σ'αυτά τα δώδεκα χρόνια πολλά ...
Άχρηστα όλα, ανόητα και ψεύτικα πράγματα.
Έπρεπε να χάσω τη γή κάτω απ' τα πόδια μου με τον χαμό του, για να μπορέσω να πατήσω γερά στα πόδια μου και να σηκώσω το κεφάλι μου ψηλά...
Έκλαψα πρίν απο την κηδεία του, και μετά, ποτέ πιά, δάκρυ δεν κύλησε απο τα μάτια μου όταν ο θάνατος μου στερούσε εναν έναν τους δικούς μου αγαπημένους.
Όταν κλαίει και σπαράζει η ψυχή, στερεύουν τα δάκρυα.
Τώρα δακρύζω μόνο για το μπλέ της θάλασσας και τ' ουρανού. Για το πράσινο του πεύκου που φτάνει μέχρι το κίτρινο κάποιες στιγμές ανάλογα με το φώς του ήλιου.
Για την μυρωδιά της φρεσκοβρεγμένης γης, μετά την καταιγίδα.
Δακρύζω με μια  μελωδία του Μπαχ, ίδια όσο με ενα ζεϊμπέκικο, ή μ' ενα στίχο  από ενα ποίημα.
Μου'μαθες πολλά και σου χρωστάω...
Μα αυτό που με τίποτα δεν ξεπληρώνεται πατέρα μου, είναι πού με έμαθες να ζώ την κάθε στιγμή της ζωής μου στην ανάσα της...
Ούτε πρίν, ούτε μετά.
Μόνο εκείνη τη στιγμή!
Την μοναδική και την υπέροχη!
Καληνύχτα μπαμπά μου.

ΞΕΧΩΡΙΣΑΝ ΑΚΟΜΑ:
  1. Vladimir Putin: «η τίγρη της Ρωσίας» -η αβελτερία των ΗΠΑ και της Ε.Ε.- από ΘΑΝΟΣ ΕΥΗ koukfamily
  2. Μπουγελώματα και ιντερνετικο-σχολιαστές από TO DOMINO
  3. Τα Σκόπια και η πολιτική των αγαλμάτων από Αντίβαρο
  4. Τρελά κέφια με τα μπουγελώματα από πιτσιρίκος

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Σάββατο 23 Αυγούστου 2014

ΣXOΛΙΟ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ~ american journalist james wright foley beheaded by isis in chilling video to obama

η είδηση που στιγμάτισε τη βδομάδα που πέρασε, σχολιάζεται και προβληματίζει


η είδηση
A graphic video shows James Wright Foley, a freelance reporter for the U.S.-based news service GlobalPost who was kidnapped while reporting from Syria two years ago, reciting threats against America before he is executed by an ISIS militant.
το σχόλιο
Στον σύνδεσμο θα δείτε το βίντεο χωρίς λογοκρισία. Και ξεκινάω το σχόλιο έτσι, διότι αν έγινε η πιο δημοφιλής είδηση της εβδομάδας, οφείλεται στο ότι είδαμε τον αποκεφαλισμό και δεν διαβάσαμε απλά ότι συνέβη (η εκτέλεση).
Κλασικά... η σημαντικότητα μιας είδησης αφορά την μακαβριότητά της και όχι τόσο την ουσία της. Γιατί η εκτέλεση ενός απαχθέντος είναι μεν τραγική αλλά δεν πιάνει την... πρώτη σελίδα.
Λογοκρισία αυτοί, υποκρισία εμείς και καλό σαββατοκύριακο!
+Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Παρασκευή 22 Αυγούστου 2014

ANΘΡΩΠΙΝΑ ΒΙΩΜΑΤΑ ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ~ πόλεμος: όσα αφήνει πίσω

μαθήματα από καθημερινές ιστορίες ανθρώπων που άλλαξαν τις ζωές τους

Γεια σας και σήμερα αγαπητοί αναγνώστες από το +yannidakis 

Τον προηγούμενο μήνα δυστυχώς χάσαμε το καθιερωμένο ραντεβού μας λόγω των δυσμενών εξελίξεων του πολέμου. Έτσι λοιπόν στο σημερινό μου άρθρο δεν θα μπορούσα να μην αναφερθώ στο τραγικό αυτό γεγονός του πολέμου.

Ο πόλεμος είναι συμφορά για όλους τους ανθρώπους. Και δυστυχώς στο σύγχρονο κόσμο η μάστιγα αυτή εξακολουθεί να πλήττει πολλές χώρες προκαλώντας επώδυνες καταστάσεις και επιφέροντας ανεξίτηλα τραύματα σε νικητές και ηττημένους. Αφού σιγήσουν τα όπλα και αρχίζει η επανόρθωση ακολουθεί απολογισμός των συνεπειών του πολέμου. 

Πρώτα πρώτα χιλιάδες άνθρωποι, ενήλικες και παιδιά  πεθαίνουν με βίαιο τρόπο είτε πρόκειται για στρατιώτες, είτε για άμαχο πληθυσμό, ενώ πολλοί επιστρέφουν τραυματισμένοι σωματικά και ψυχικά. Σκορπίζεται παντού μίσος και διχόνοια ανάμεσα σε λαούς, οι άνθρωποι εξαθλιώνονται πονούν, πεινούν, διψούν, παραλύει η οικονομία των κρατών αφού το μεγαλύτερο μέρος του προϋπολογισμού πάει στα όπλα, όλα τα χημικά από τις βόμβες και τα βλήματα προκαλούν ανεπανόρθωτες βλάβες στο οικοσύστημα και στην δημόσια υγεία η οποία βλάβη συνεχίζει ακόμα και μετά την  λήξη του πολέμου, οι λαοί παύουν να επικοινωνούν πλέον μεταξύ τους, οπισθοδρομούν η παιδεία, ο πολιτισμός, η επιστήμη και η ανθρωπιά. Κοντά σε όλες αυτές τις συνέπειες, εξίσου σημαντικές είναι και οι ψυχολογικές επιπτώσεις του πολέμου, αφού τα ψυχικά τραύματα που αποτυπώνονται τόσο στο μυαλό όσο και στις καρδιές των παθόντων είναι δυσβάσταχτα και συνήθως ανεξίτηλα. Οι λεηλασίες, οι μαζικές εκτελέσεις, οι δολοφονίες, οι βιασμοί και οι αιματηρές μάχες κλονίζουν τις ψυχές των ανθρώπων και κυρίως των μικρών, αθώων παιδιών που γεννιούνται και μεγαλώνουν μέσα σε ωμές σκηνές βίας και αποτρόπαιων εγκλημάτων.


Από τη  άλλη πλευρά  υπάρχουν οι στρατιώτες επιτιθέμενοι και αμυνόμενοι.  Η ψυχολογία του στρατιώτη που συμμετέχει σε επεμβατικό άδικο πόλεμο είναι τελείως διαφορετική από εκείνη του αμυνόμενου. Στον επιθετικό πόλεμο ο στρατιώτης καλείται να πολεμήσει χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά  από την πατρίδα του. Είναι συνήθως μισθοφόρος η επιστρατευμένος. Και στις δυο περιπτώσεις δεν είχε καμιά συμμετοχή στη λήψη απόφασης για την κήρυξη του πολέμου. Ο μεν μισθοφόρος πηγαίνει στον πόλεμο επειδή αυτή είναι η δουλειά του ο δε επιστρατευμένος επειδή τον διέταξαν. Αυτοί οι στρατιώτες έχουν αφήσει πίσω στη πατρίδα τους ένα παιδί, μια γυναίκα, ένα πατέρα, μια μάνα κάποιους φίλους που τον περιμένουν με αγωνία και προσευχές να γυρίσει πίσω. Ξέρει ότι έχει πολλές πιθανότητες να μη τους ξαναδεί. Πρέπει με κάθε τρόπο να επιζήσει εξουδετερώνοντας τους κινδύνους που τον περιβάλουν. Με πιο απλά λόγια πρέπει να σκοτώσει για να μη τον σκοτώσουν.  Η ανάγκη επιβίωσης δημιουργεί και άλλα αρνητικά συναισθήματα. Γίνεται καχύποπτος δεν εμπιστεύεται ακόμα και τους συμπολεμιστές του, είναι νευρικός και ανυπόμονος  ο ύπνος του γίνεται εφιαλτικός έχει παραισθήσεις μισεί γενικά χωρίς να ξέρει γιατί βλέπει κινδύνους και εκεί που δεν υπάρχουν. Η υποσυνείδητη ή συνειδητή σύγκρουση ανάμεσα σ’ αυτό που διέπραξε και στη επιθυμία του να μη το διαπράξει είναι δυσβάσταχτη και η αυτοκτονία παίρνει θέση λύτρωσης. Όλα αυτά τα συναισθήματα που απόκτησε  στη διάρκεια των επιχειρήσεων  ενσωματώνονται στην προσωπικότητα του και τον ακολουθούν σ’ όλη την υπόλοιπη ζωή του. 


Γυρίζει μετά τη λήξη του πολέμου πίσω στην πατρίδα του  άλλος άνθρωπος. Παραμένει φοβισμένος και γι’  αυτό απότομος και βίαιος φοβάται ακόμα και τον ίσκιο του. Δεν μπορεί να επικοινωνήσει με τη οικογένειά του όπως πριν και αντιδρά επιθετικά ενώ οι ενδοοικογενειακές σχέσεις να  μπαίνουν σε μεγάλη δοκιμασία. Παρεξηγείται εύκολα γίνεται οξύθυμος  και συχνά απομονώνεται σαν να είναι η απομόνωση το μοναδικό του καταφύγιο όπου μπορεί να βρει λίγη ηρεμία. Και αυτό για λίγο γιατί μέσα στη μοναξιά του τον επισκέπτονται οι μνήμες από τον πόλεμο και ξύνουν τις νωπές ακόμα πληγές. Μαζί με την εγκατάλειψη από την πολιτεία συμπληρώνονται όλες οι  ψυχολογικές προϋποθέσεις για καλλιέργεια  αισθημάτων ματαιότητας, απαισιοδοξίας και τελικής κατάθλιψης.


Στην αντίθετη πλευρά, βρίσκεται ο στρατιώτης που μάχεται προσπαθώντας ν’  αποκρούσει τους εισβολείς. Και αυτός φοβάται για τη ζωή του αλλά το δίκαιο για το οποίο αγωνίζεται υπερνικά το φόβο και δεν τον αφήνει να διαστρέψει τη ψυχή του. Έχει και αυτός οικογένεια, παιδιά φίλους και πατρίδα που θα κινδυνέψουν αν αυτός δεν δείξει θάρρος. Δεν θα διστάσει να δώσει τη ζωή του για να μη πάθει τίποτα το παιδί του, η γυναίκα, η πατρίδα του. Αυτό το υπέρτατο καθήκον τον οδηγεί στη συνειδητή αυτοθυσία. Ο φόβος έχει δώσει τη θέση του στη υπεράσπιση της πατρίδας και των αγαπημένων προσώπων.


Τελικά οι συνέπειες των πολέμων είναι πολλαπλές και δεν κάνουν διάκριση ανάμεσα σε νικητές και ηττημένους. Και οι δύο πάσχουν αν και με διαφορετικό τρόπο ο καθένας. Ολόκληρες οι κοινωνίες πάσχουν. Οι ψυχολογικές πληγές είναι  ανοιχτές για χρόνια  μετά  τους πολέμους. Και δεν υπάρχει φάρμακο να τις θεραπεύσει. Μόνο η απάλειψη ακόμα και της λέξης πόλεμος από τα λεξικά όλων των γλωσσών θα  απαλλάξει οριστικά την ανθρωπότητα από αυτή τη βαρβαρότητα. +entita matsinska

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Πέμπτη 21 Αυγούστου 2014

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΘEMAΤΟΛΟΓΙΑΣ ~ ο βλάσφημος καθηγητής και ο αντιδραστικός έλληνας (ανανέωση)

Καληνωρίσματα από το +yannidakis
Ίσως να έτυχε να το διαβάσετε πριν λίγο καιρό. Πρόκειται για ένα άρθρο που δημοσιεύτηκε στο BBC ενός καθηγητή πανεπιστημίου με θέμα την ελληνική αρχαιότητα. Ο αρθρογράφος-καθηγητής προσπάθησε να ξεγυμνώσει μια σειρά από ελληνικούς μύθους επιχειρώντας να αποδείξει πως είναι ψευδείς ή υπερβολικοί. Έτσι, ασχολήθηκε με τη σειρά με τον Δούρειο Ίππο, την μη ύπαρξη του Ομήρου, το ελληνικό αλφάβητο, τον Πυθαγόρα, την φιλοσοφία των συναλλαγών, τους Σπαρτιάτες, τους Έλληνες φιλόσοφους, τα αρχαία θέατρα, τον Σωκράτη συγκεκριμένα και τέλος τον Μέγα Αλέξανδρο. Αποκαλεί τους έλληνες από μέθυσους μέχρι που αμφισβητεί κάθε συμβολή τους στην ιστορία και την κοινωνία.

Το άρθρο εξόργισε πολλούς αναγνώστες και δεν αναφέρομαι μόνο σε Έλληνες αλλά και σε ξένους. Αλήθεια όμως πόσοι αντιδράσαμε; Ο +Vassilis Anastasiadis, μόνιμος κάτοικος Λονδίνου και συντάκτης του yannidakis, αποφάσισε να διαμαρτυρηθεί και στην εφημερίδα και στον ίδιο τον συντάκτη και με την άδειά του παραθέτω τα κείμενα διαμαρτυρίας.

Προς τον ίδιο τον καθηγητή:
"Good evening Dr. D'Angour,

I hope you are well.

I carefully read your BBC article about the Greek Legends today and couldn't help but noticing the following:

1. There are no references in your article
2. There is no supporting literature to support your statements/opinions
3. There is no justification of your opinions
4. It doesn't state anywhere that these are your personal opinions

I was intrigued, to say the least, by your opinion on the touched subjects and by the way you "nullified" some of the greatest achievements and personalities of the Greek civilisation so I took the time to do some research about you and your academic credentials. I noticed that your research focus is on the Greek and Latin music and literature which, I don't think justifies the writing of this article (my humble opinion).

Please allow me to share an abstract taken from your article: "According to ancient sources, however, he was physically unprepossessing. Short and stocky, he was a hard drinker with a ruddy complexion, a rasping voice, and an impulsive temper which on one occasion led him to kill his companion Cleitus in a violent rage." - I don't think that anyone believes that the term "Great" was given to Alexander because of his height (or, for that matter, the clean tone of his voice). He was a great General and King, he led the Macedonian Army to countless victories and conquered a vast part of the, then, known world. In the eyes of his people and those of his enemies he was "Great" because of his achievements. No one cares if he was tall, handsome or had a "radio-friendly" voice. 

Would you be so kind as to share with me your references and the papers you studied that led you in those conclusions?

I apologise for contacting you directly and for the tone of my email; I mean no disrespect to you or your academic studies but I think that the tone of the article is diminishing towards the Greek civilisation and its contribution to the world.

Thank you for taking the time to read my email and I am looking forward to your reply.

Kind Regards,
Vassilis Anastasiadis"
Αντίστοιχα το κείμενο διαμαρτυρίας προς το BBC:
"I was shocked when I read the article about the Greek legends and whether they are true or not (posted today (23rd July 2014) on the BBC News website). The author has no credentials whatsoever to discuss/comment on the Greek Mythology, History or Legends as it can be clearly seen on his Oxford University profile Dr. D'Angour's research interests and his (limited) research publications are focused on the Greek and Roman music yet he composed an article commenting on the Ancient Greek Trade, Alphabet, Mathematicians, etc., areas where he has no expertise.

There are no justifications, no references, no supporting literature in the article .. nothing at all that can support the author's views.


It is frustrating to see that the BBC is publishing an article full of bias and inaccuracies without checking who the author is. I will personally complain to the author of the article but wanted to officially complain to the BBC as well. I can only perceive this as an attempt to diminish a great civilisation which has influenced the whole world and see no gain value for the respected readers of the BBC service.


Thank you for taking the time to consider my complaint.

Kind Regards,
Vassilis Anastasiadis"

Οι απαντήσεις που ήρθαν είχαν ενδιαφέρον. Αρχικά η αποκαρδιωτική απάντηση από το BBC:
"Dear Mr Anastasiadis
Thanks for your contact regarding this article.

I understand you feel the article is full if inaccuracies and bias, however, you haven’t stated what they are.

Without this information it's difficult to respond in more detail beyond advising that the article stated Dr Armand D'Angour is "associate professor of classics at the University of Oxford” and we feel he was well placed to write an article of this nature.

Thanks again for taking the time to contact us.
Kind Regards
Nicola Maguire
BBC Complaints"

Και κατόπιν η απάντηση του ίδιου του καθηγητή που θέλησε να δώσει μια πολύ διαφορετική εξήγηση, που δεν γνωρίζω κατά πόσο έπεισε το Βασίλη ή θα πείσει εσάς. Διαβάστε την:
"Dear Vassilis

I was asked to comment on Michael Gove's reference to the Trojan Horse, and then invited to submit '10 mysteries of Greek culture' for a lay audience. The BBC changed the title unfairly, and did not allow footnote references. The editor also lightened the tone to popularise the study of Greek culture.

As a philhellene and scholar of Greek I am nonetheless dismayed that anyone can read the result as negative or diminishing, especially as nothing in it has not been said before, by Greeks not least. It credits Ancient Greece with Homer's epics, the alphabet, money, theatre, conquest...etc. and asks about these amazing and fascinating accomplishments.  I think you have misread the tone and intent, as did the journal Greek Reporter who then distorted my views disgracefully, and I am sorry that is so. 

You should know that I have many Greek friends and relatives who did not react negatively at all to the original and were saddened that some people misinterpreted the aim. Some of those who did were kind enough to admit it and to withdraw and apologise for inappropriate reactions.

Since you are obviously inclined to scholarship perhaps you might read some of my academic articles or my book on Greek innovation - The Greeks and the New; you will find many scholarly references there, and I can point you to many more, such as the work of Richard Seaford to whom the article refers, and myriad articles by Greek academics and others which show that not one of the suggestions in the piece are original or even controversial among historians.

Dr Armand D'Angour
Jesus College Oxford"

Το άρθρο και οι απαντήσεις στην διάθεση σας για κάθε είδους προβληματισμό και αντίδραση από μέρους σας στα σχόλια παρακάτω. Ευχαριστώ τον Βασίλη για την κοινοποίηση του θέματος. +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τετάρτη 20 Αυγούστου 2014

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ ~ η τουρκία του ερντογάν συνεχίζεται

Καληνωρίσματα από το +yannidakis
Εδώ και λίγες μέρες ο Ρετζέπ Ταγίν Ερντογάν απολαμβάνει την ανανέωση της θητείας του στον θώκο του προεδρικού αξιώματος της τουρκίας. Μπορεί αυτό να μην αποτελεί είδηση καθότι η εκλογική νίκη θεωρούνταν βέβαιη, ωστόσο καλό είναι να προβληματιστούμε για το τι κατάφερε αυτός ο άνθρωπος.

Ο Ερντογάν μου θυμίζει τις πολιτικές δυναστείες που έγραψαν ιστορία στην Δύση (και όχι μόνο). Ανέλαβε μία αχανής χώρα με μέτρια ανάπτυξη, μέτρια οικονομία και κανένα πρόσωπο προς την Δύση. Μια χώρα που βρισκόταν ένα βήμα πριν την οριστική τάση των διαπραγματεύσεων ένταξης στην Ευρωπαϊκή Ένωση και το μόνο για το οποίο μπορούσε να περηφανεύεται ήταν οι άριστες διπλωματικές σχέσεις με τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Ήταν πολύ εύκολο για εκείνον να χαράξει το δικό του δρόμο αφού πατούσε σε χώματα, αντίθετα ήταν δύσκολο να πείσει τους επενδυτές για το όραμά του. Έτσι ή αλλιώς, από το 2003 έως σήμερα, μιλάμε για έντεκα χρόνια σκληρής δουλειάς στην οποία φρόντισε να δώσει βάρος ακριβώς εκεί που έπρεπε για να χτίσει ένα δυτικό πρόσωπο:

  • στον τουρισμό, αφού εκμεταλλεύτηκε την οικονομική κρίση και κατάρρευση της Ελλάδας, φτιάχνοντας ένα πολύ ελκυστικό και ολοκληρωμένο τουριστικό προϊόν.
  • στον αθλητισμό, αφού κατάφερε να πείσει μεγάλους επενδυτές από την τουρκία και το εξωτερικό, να βάλουν χρήματα στην ριζική αναδόμηση του τουρκικού ποδοσφαίρου και καλαθοσφαίρισης με αποτέλεσμα καινούρια γήπεδα, ανάληψη πολλών αθλητικών διοργανώσεων και προσέλκυση μεγάλων παικτών από το εξωτερικό.
  • στις μεταφορές, με βασικό παράδειγμα τον κρατικό αερομεταφορέα που στήριξε σε υπερθετικό βαθμό μετατρέποντάς τον σε έναν από τους μεγαλύτερους παγκοσμίως και ενισχύοντας το επιχειρηματικό του όνομα συμμετέχοντας σε πολλές χορηγίες και συνεργασίες.
Τα υπόλοιπα ήρθαν (εύκολα). Ο Ερντογάν έφερε την τουρκία πίσω στην Ευρώπη με τις διαπραγματεύσεις αυτήν την περίοδο να διεξάγονται υπό εξαιρετικά ευοίωνες συνθήκες και ξαφνικά η τουρκία έχει ανατιμημένο νόμισμα -σε σημείο πολλοί ντόπιοι αναλυτές να μην επιθυμούν την ένταξη στην Ένωση- ισχυρή οικονομία και ραγδαία ανάπτυξη που επλήγη μόλις εφέτος από την επιστροφή της Ελλάδας στην τουριστική κυριαρχία. 

Όπως κάθε σπουδαία πολιτική προσωπικότητα, ο Ερντογάν έχει τα δικά του σκάνδαλα να
τον κάνουν ιδιαίτερο. Εκτός από την δοκιμή της πρώην Μίς τουρκία στο κρεβάτι του, όπως άλλες μεγάλες πολιτικές προσωπικότητες όπως ο Σιράκ, ο Παπανδρέου, ο Μπερλουσκόνι κλπ. απασχόλησε την επικαιρότητα και με τα ατοπήματα του στον πόλεμο στην Αίγυπτο, τη Συρία αλλά και τις επαφές που φέρεται να έχει με μουσουλμάνους καταζητούμενους από τις "φίλες" ΗΠΑ. Η διαφορά είναι πως όταν κάτι δεν τον συμφέρει, μπορεί εύκολα να το αφανίσει. Έτσι, κατεβάζει το διαδίκτυο, το youtube, το twitter ή οτιδήποτε άλλο δεν τον εξυπηρετεί στην γνωστή δημοκρατία του μουσουλμανικού κόσμου.

Ο Ερντογάν θα μείνει στην ιστορία της τουρκίας, ακριβώς κάτω από το κεφάλαιο του Κεμάλ Ατατούρκ που ήταν ο πρώτος που ανοικοδόμησε την χώρα του στα χαλάσματα της οθωμανικής αυτοκρατορίας. Ξέρει όμως πολύ καλά πως ο τούρκος δεν είναι έλληνας: δεν μπορεί να κολυμπήσει σε ένα ναυάγιο κι έτσι για όσο κρατήσει η νέα του θητεία θα φροντίσει να συνεχίζει να γράφει ιστορία. Εμείς; Ας είμαστε καλύτερα σε εγρήγορση για τα επόμενα χρόνια... +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τρίτη 19 Αυγούστου 2014

KIΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ~ φιλειρηνιστές εναντίον πολεμοχαρών (dawn of the planet of the apes)

αποκωδικοποιώντας τα κοινωνικά μηνύματα στις δημιουργίες της 7ης τέχνης

Παραγωγή: 2014
ΣκηνοθεσίαMatt Reeves
Βασικοί ΧαρακτήρεςGary Oldman, Keri Russell, Andy Serkis
Περιγραφή: Στη γη έχει εξαπλωθεί ο ιός των πιθήκων ο οποίος έχει σκοτώσει το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού εκτός όσων έχουν ανοσία. Οι άνθρωποι μαζεμένοι σε καταφύγια προσπαθούν να ανακτήσουν τα αποθέματα ενέργειας όμως έρχονται αντιμέτωποι με τους πιθήκους οι οποίοι έχοντας αναπτύξει ιδιαίτερα την εξυπνάδα τους πλέον είναι μία τεράστια απειλή για αυτούς. Θα καταφέρουν να βρουν σημεία συνεννόησης τελικά ή θα επικρατήσουν οι θερμόαιμες πολεμοχαρείς μάζες;    

Καλωσορίζω τους σινεφίλ του +yannidakis 

Για τον μήνα Αύγουστο διάλεξα μία αρκετά πρόσφατη ταινία η οποία μας δίνει ιδιαίτερα νοήματα σχετικά με τα γεγονότα πολέμου στη Λωρίδα της Γάζα που μας στιγμάτισαν πολύ έντονα τις προηγούμενες μέρες. Η ταινία μας λοιπόν είναι το δεύτερο μέρος της τριλογίας ''Ο πλανήτης των Πιθήκων'' της οποίας το πρώτο μέρος είχε προβληθεί το 2011 όπου πρωταγωνιστούσε ο James Franco. Για να σας βάλω στο νόημα σε περίπτωση που δεν την είχατε δει ουσιαστικά στο πρώτο μέρος είδαμε την εξέγερση των πιθήκων μετά την εισπνοή χημικής ουσίας την οποία εφηύρε ο άνθρωπος στα εργαστήρια και τους έκανε ιδιαίτερα ευφυείς. Αρχηγός των πιθήκων ήταν ο Ceasar o οποίος ήταν στο παρελθόν κατοικίδιο του Will (James Franco) και πρωταγωνιστεί ξανά στο δεύτερο μέρος της ταινίας.

Στην ταινία μας λοιπόν μετά την απελευθέρωση των πιθήκων ένας ιός ο οποίος μεταδόθηκε από αυτούς εξαπλώνεται σε όλη τη γη και ξεκληρίζει σχεδόν όλο τον ανθρώπινο πληθυσμό με εξαίρεση αυτούς που είχαν αναπτύξει ανοσία. Οι άνθρωποι πλέον έχουν χωριστεί σε πολλά καταφύγια για να επιβιώσουν. Σε ένα από τα καταφύγια τους έχουν αρχίσει να ξεμένουν από ενέργεια και ο μόνος τρόπος ανεφοδιασμού ήταν να ενεργοποιήσουν ξανά ένα υδροηλεκτρικό σταθμό ο οποίος βρισκόταν στην περιοχή όπου είχαν εγκατασταθεί οι πίθηκοι. Άνθρωποι και πίθηκοι θα προσπαθήσουν να συνδιαλλαγούν ειρηνικά όμως μειονότητες θερμόαιμων και από τις δύο πλευρές θα ξεκινήσουν έναν πόλεμο ο οποίος πολύ δύσκολα θα αναχαιτιστεί από τους φιλειρηνιστές.

Οι περισσότεροι πόλεμοι ξεκινάνε κατά τη γνώμη μου εξαιτίας μειονοτήτων είτε αυτοί είναι πολιτικοί είτε ομάδες θερμοκέφαλων πολεμοχαρών ανθρώπων οι οποίοι καταφέρνουν να ξεσηκώσουν τις υπόλοιπες μάζες των ανθρώπων προς το κυνήγι του εκάστοτε σκοπού τους. Τα περισσότερα κράτη συνήθως με κάποιους από τους γείτονες τους έχουν διαφορές, άλλοτε μεγαλύτερες και άλλοτε μικρότερες μέσα από τις οποίες ευδοκιμούν προς ξεσηκωμό οι πολεμοχαρείς μειονότητες. Η αναχαίτιση λοιπόν αυτών των εξτρεμιστικών μειονοτήτων της κάθε χώρας εκ των έσω και η παράλληλη εκμετάλλευση των φιλειρηνικών δυνάμεων είναι σίγουρα ένα από τα μυστικά για συνεχή διάλογο και την επίλυση ακόμα και των πιο δύσκολων καταστάσεων.  

Το δεύτερο μέρος του πλανήτη των πιθήκων που προβάλλεται αυτές της μέρες στους κινηματογράφους είναι πάρα πολύ ενδιαφέρουσα ταινία για τα νοήματα που προσφέρει αλλά παράλληλα θα σας κρατήσει για ένα 2ώρο σε συνεχή εγρήγορση με την περιπετειώδη ροή της. Σας προτείνω λοιπόν ανεπιφύλακτα να την δείτε και περιμένω τις εντυπώσεις σας. +daskalakis michael

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ ΤΟΥ ΜΗΝΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Δευτέρα 18 Αυγούστου 2014

ΙΣTOΡΙΚΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ~ ο άγνωστος θεατής του πολέμου

πίσω από το φυσικά προφανές, διεισδύουμε σε ανεξήγητα παραφυσικά μυστήρια της ιστορίας

Καληνωρίσματα από το +yannidakis
Μιας και η θεματολογία του ιστολογίου αυτόν τον μήνα αφορά τον πόλεμο, ας γυρίσουμε τον χρόνο πίσω στην εποχή του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου. Κάπου εκεί, είχαμε τις πρώτες σφοδρές συγκρούσεις πολεμικών αεροσκαφών που πλέον χρησιμοποιούνταν κατά κόρον από τα στρατόπεδα.

Τον Νοέμβριο του 1944 συμμαχικά αεροσκάφη κατευθυνόντουσαν στον εναέριο χώρο της Γερμανίας με σκοπό να πλήξουν στόχους, όμως τότε σύμφωνα με ιάπωνες και ύστερα κι άλλους πιλότους, παράξενα φώτα διάφορων διαστάσεων άρχισαν να αιωρούνται σχεδόν ανάμεσά τους. Τα ιπτάμενα αυτά αντικείμενα ήταν διαφόρων χρωμάτων και σχημάτων. Αν και οι πιλότοι δεν έλαβαν ποτέ εντολή να τα καταρρίψουν είναι γεγονός πως δεν μπορούσαν να σταθεροποιήσουν και τον στόχο αν ήθελαν να τους επιτεθούν! Οι πιλότοι τα ονόμασαν "Foo Fighter" ενώ έτυχαν ιδιαίτερης ανάλυσης από τις συμμαχικές δυνάμεις αφού ουδέποτε γνώρισαν για την τεχνολογία αυτή των γερμανών.

Το ζήτημα περιπλέκεται περισσότερο όταν μαθαίνουμε πως οι πιλότοι των γερμανών της ίδιας περιόδου ανέφεραν ακριβώς το ίδιο σκηνικό. Υπάρχουν επίσημες αναφορές και μαρτυρίες, ενώ ο προβληματισμός ήταν αντίστοιχος και από την πλευρά των ναζί.

Η πιο ρεαλιστική θεωρία σχετικά με τα Foo Fighter λέει πως ήταν κατασκευές των γερμανών οι οποίες σηκωνόντουσαν στον αέρα χωρίς να έχουν ιδιαίτερες πτητικές ικανότητες ενώ ήταν τόσο λαμπερές ώστε ο θεατής (ο πιλότος) να μην μπορεί να διακρίνει επαρκώς τι έβλεπε ακριβώς. Η αποστολή τους ήταν μυστική και αφορούσε την κατασκοπεία ενώ στους γερμανούς πιλότους απλά δοκιμαζόταν η τεχνολογία υπό την ίδια μυστικότητα. Μάλιστα λέγεται πως η πρώτη τους θέαση ήταν πίσω στο 1941 στο Ινδικό Ωκεανό πάλι από τους ναζί.

Παραμένει μυστήριο ωστόσο γιατί οι συμμαχικές δυνάμεις δεν τα προσέγγισαν για να ανακαλύψουν ότι τελικά επρόκειτο για σχεδόν ακίνητες και ακίνδυνες συσκευές. Παράλληλα δεν είναι λίγες οι ανεπίσημες μαρτυρίες πως τα... φώτα αυτά κινούνταν ακανόνιστα και πως έδειχναν να παρατηρούν. Σκεφτείτε το. Αν εξωγήινοι ήθελαν εκείνη την περίοδο να μελετήσουν τις δραστηριότητες του ανθρώπου είναι προφανές πως θα το έκαναν κοιτώντας τα αεροπλάνα ακριβώς στο σημείο όπου παρατηρούνταν η μεγαλύτερη δραστηριότητα, δηλαδή στα πεδία μάχης...

Ας βάλουμε και λίγο πιπέρι ακόμα... Ποιος μας βεβαιώνει πως δεν υπήρχε τριτογενής παρέμβαση για την διευθέτηση των μαχών; +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Κυριακή 17 Αυγούστου 2014

BPΑΒΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ~ ψυχή μου περπάτα

Σας παρουσιάζω το καλύτερο άρθρο αυτής της εβδομάδας σύμφωνα με την καθαρά υποκειμενική κρίση του yannidakis. Σημειώνεται πως η βράβευση αφορά μονάχα την ενότητα ιστολογίων και για τους χώρους τους οποίους επισκέφτηκα. Παρακάτω δημοσιεύονται και τα υπόλοιπα άρθρα τα οποία ξεχώρισα μέσα στην εβδομάδα ως δευτερεύοντες διακρίσεις για λόγους ενδεχόμενης ισοπαλίας. Το ιστολόγιο που συγκεντρώνει τις περισσότερες βραβεύσεις και διακρίσεις στο τέλος κάθε μήνα βραβεύεται στην ειδική ενότητα "ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ".

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ:
από: Positive Thinking Greece
τίτλος: Ψυχή μου περπάτα

Απότομες εναλλαγές, μία φως μία σκοτάδι.
Κι εκεί που ξανασηκώνεσαι, λες ψυχή μου περπάτα..
πολλά μικρά εμπόδια σε κάνουν να παραπατήσεις.

 Έχεις για όπλα σου την Ελπίδα, την Αγάπη.
Είσαι ήδη πλούσιος κι ας μη το βλέπεις.
Θέλει μεγαλύτερο θάρρος και τόλμη
να αγωνίζεσαι με δύο όπλα που μπορείς να τα μοιραστείς.
Κι ας χάνεις λίγο χρόνο, κι ας πονάς,
αυτά που θα καταφέρεις και θα μεταδώσεις,
θα τα έχεις κερδίσει με το σπαθί σου.
Δεν είναι προτιμότερα πολλά χαμόγελα αντί για ένα;

Ψυχή μου περπάτα, κι όσο αγαπάς και σ'αγαπούν
ο δρόμος σου θα φωτίζεται πάντα.
Κι αν χαθείς λιγάκι και καθυστερήσεις από τους στόχους σου,
ε και τι έγινε;
Σημασία δεν έχει το ταξίδι;

ΞΕΧΩΡΙΣΑΝ ΑΚΟΜΑ:
  1. ΕΣΕΙΣ φταίτε, έστω και αν ΔΕΝ το πιστεύετε… από Μιχάλης

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Σάββατο 16 Αυγούστου 2014

ΣXOΛΙΟ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ~ βρισκόμαστε μπροστά σε ένα καταπληκτικό εύρημα

η είδηση που στιγμάτισε τη βδομάδα που πέρασε, σχολιάζεται και προβληματίζει


η είδηση
Βρισκόμαστε μπροστά σε ένα καταπληκτικό εύρημα. Όπως ενημερωθήκατε υπάρχουν στην είσοδο του τάφου δύο Σφίγγες ολόγλυφες, ύψους δύο μέτρων. Ο ταφικός περίβολος των 497 μέτρων, με τον λέοντα στην κορυφή, ύψους 30 μέτρων, μας αθροίζει την ύπαρξη ενός θεαματικού ταφικού μνημείου που έχει στην πρόσοψη δύο Σφίγγες, που χρονολογούνται από το 325 έως το 300 π.Χ
το σχόλιο
Είχε χρόνια να παρουσιαστεί μια τέτοια ευκαιρία για την Ελλάδα και ήρθε την κατάλληλη στιγμή. Για όσους δεν ξέρουν, στο εξωτερικό, σχετικοί κύκλοι ήδη κάνουν όνειρα για την λύση του μεγαλύτερου μυστηρίου που είναι η εύρεση του τάφου του Μέγα Αλέξανδρου.
Αν οι αρχαιολόγοι καταφέρουν (...) να αποδείξουν ότι πρόκειται για τον μέγα στρατηλάτη, τότε η Ελλάδα γίνεται πόλος έλξης για σοβαρότατο λόγο...
Είναι μοναδική ευκαιρία που θα ξαναγράψει την ιστορία με επίκεντρο την Ελλάδα. Αναμένουμε τις -έστω και μαγειρεμένες- ανακαλύψεις και ανακοινώσεις!
+Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Παρασκευή 15 Αυγούστου 2014

ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ TEΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ~ google i/o 2014

παρουσίαση νέων τεχνολογιών & η χρηστικότητα & συμβολή τους στην καθημερινότητα

Τα τελευταία χρόνια, οι μεγάλες εταιρίες του τεχνολογικού χώρου έχουν ξεκινήσει έναν αγώνα εντυπώσεων μέσω τακτικών «συνεδρίων» (events) στα οποία παρουσιάζουν τα νέα τους προϊόντα και τεχνολογίες. Η Google δεν θα μπορούσε να λείψει και έτσι, στις 26 Ιουνίου παρουσίασε στους δημοσιογράφους τα τελευταία της προϊόντα (Google I/O event). Ας δούμε κάποια πράματα που μας έκαναν εντύπωση: 



  • Android: Το επιτυχημένο λειτουργικό σύστημα της Google για τις φορητές της συσκευές δεν είχε αναβαθμιστεί από το 2011 (πέρα από περιστασιακές, μικρές αναβαθμίσεις)! Η έκδοση L (προσωρινή ονομασία) είναι η μεγαλύτερη ενημέρωση εδώ και 3 χρόνια και η πρώτη η οποία θα είναι διαθέσιμη σε «πειραματική» έκδοση (beta version) πολύ σύντομα. Μεγάλη έμφαση έχει δοθεί στην σχεδίαση, στην εξοικονόμηση μπαταρίας αλλά και στο σύστημα ενημερώσεων – όλα σημεία κλειδιά στα οποία η Google ανταγωνίζεται την Apple.

  • Google Makeover: Η νέα εμφάνιση του λειτουργικού L, η οποία θα ακολουθεί την μοντέρνα τάση του απέριττου και λιτού σχεδιασμόυ (flat design), θα περάσει σύντομα σε όλα τα προϊόντα της εταιρίας. Ετοιμαστείτε λοιπόν για μεγάλη ανασχεδίαση όλων των υπηρεσιών της Google!

  • Τηλεόραση: Άλλη μια απόπειρα της εταιρίας (που φαίνεται να μην τα παρατάει εύκολα) να μπει στον χώρο της τηλεόρασης. Το Google TV θα τρέχει σε τηλεοράσεις και θα δίνει την δυνατότητα στους χρήστες να πλοηγηθούν τόσο με την βοήθεια χειριστηρίου όσο και με την φωνή τους εκμεταλλευόμενοι το Google Voice. Το Chromecast, το μικρό USB stick το οποίο παρουσίασε η εταιρία λίγο καιρό πριν, αναβαθμίζεται και δίνει την δυνατότητα στους χρήστες να στέλνουν πληροφορίες προς αυτό χωρίς να είναι συνδεδεμένοι στο ίδιο ασύρματο οικιακό δίκτυο!

  • Google Docs: Η σουίτα εργαλείων Docs μπορεί πλέον να αναγνωρίσει και να επεξεργαστεί αρχεία του Microsoft Office, μια αναβάθμιση που σίγουρα θα ικανοποιήσει πολλούς χρήστες του Cloud computing.

  • Android Auto: Δυναμική είσοδο στον χώρο των αυτοκινήτων με την δυνατότητα σύνδεσης του κινητού τηλεφώνου Android σε συγκεκριμένα μοντέλα αυτοκινήτων. Οι χρήστες θα μπορούν να τα ελέγχουν με φωνητικές εντολές και θα οι πληροφορίες θα προβάλλονται στις οθόνες των αυτοκινήτων. Διαθεσιμότητα και συμβατά μοντέλα δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα, δυστυχώς.

  • Bonus: Ίσως το μεγαλύτερο και εντυπωσιακότερο όλων όμως να ήταν το «έξυπνο» ρολόι της Motorola (εταιρία που ανήκει στην Google)! Μπαίνει δυναμικά πλέον στον καινούριο αυτό χώρο ο οποίος αναμένεται να φέρει πολλά κέρδη στους πρωτοπόρους με μια συσκευή η οποία μαγνητίζει τα βλέμματα. Λεπτομέρειες δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα (ούτε και τιμή, φυσικά), αλλά όσοι το δοκίμασαν έμειναν εντυπωσιασμένοι από τον σχεδιασμό του, την ποιότητα κατασκευής, την ευκρίνεια της οθόνης αλλά και το έξυπνο λειτουργικό του και την αλληλεπίδρασή του με τις υπόλοιπες Android συσκευές! Η Google με το ρολόι αυτό ανοίγει τα χαρτιά της και κερδίζει χρονικά την Apple η οποία ακόμα δεν έχει παρουσιάσει το (πολύ-αναμενώμενο) δικό της ρολόι και το μόνο σίγουρο είναι ότι αυτό θα φουντώσει τον ανταγωνισμό!

Τα «έξυπνα» ρολόγια είναι καινούρια τεχνολογία και ίσως κάτι το οποίο δεν χρειαζόμαστε. Από την άλλη όμως, μπορείτε να αναγνωρίσετε έστω και ένα gadget το οποίο όντως να χρειαζόμαστε;! ...

Ο πόλεμος μεταξύ Google και Apple φουντώνει, το 2014 κρύβει ακόμα πολλές εκπλήξεις και το μόνο που χρειάζεται να κάνουμε είναι υπομονή και ... οικονομία!! +Vassilis Anastasiadis

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Πέμπτη 14 Αυγούστου 2014

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΘEMΑΤΟΛΟΓΙΑΣ ~ οι άγνωστες φυλές του αμαζονίου και η άγνοια του τόπου μας

Καληνωρίσματα από το +yannidakis
Δεν πρόκειται για σενάριο ταινίας ούτε για μυθιστόρημα του Ιουλίου Βερν. Το τελευταίο διάστημα τα φώτα έπεσαν στην Βραζιλία, όμως όχι μόνο για το περίφημο Μουντιάλ. Λίγο πιο πέρα από τα γήπεδα και τις παραλίες είναι ο μυστήριος Αμαζόνιος και ίσως να μην το γνωρίζατε, αλλά μέσα του κρύβει αρκετά μυστήρια…


Δεν αναφέρομαι σε κάποια νέα είδη χλωρίδας ή και πανίδας που επιβεβαιωμένα υπάρχουν εκεί μέσα, αλλά για imageάγνωστες φυλές. Ναι, μάλιστα, άγνωστες ανθρώπινες φυλές. Για όσους έχετε μερικές στοιχειώδεις γνώσεις επί του γεγονότος να θυμίσω πως οι απομονωμένες φυλές στον Αμαζόνιο δεν είναι κάτι άγνωστο. Πολλές ανακαλύφθηκαν κυρίως από την δραστηριότητα υλοτόμων και εμπόρων ναρκωτικών που βρίσκουν καταφύγιο εκεί και που ανάγκασαν τους ντόπιους να απομακρυνθούν από τους χώρους τους, σε πολλές περιπτώσεις να έρθουν σε επαφή με τον πολιτισμό με αποτέλεσμα να μολυνθούν με γρίπη ή ασθένειες από μικρόβια και να πεθάνουν. Όταν λέμε ασθένειες να έχετε στο νου σας πως μιλάμε για έναν εντελώς διαφορετικό οργανισμό με εντελώς διαφορετικό ανοσοποιητικό σύστημα.


Τελευταία περίπτωση είναι μία ακόμα φυλή μία ακόμα φυλή που απαρτίζεται από εβδομήντα περίπου άτομα που imageέκανε την εμφάνισή της προφανώς μετά από μετατόπιση ή μεταφορά και πάλι εξαιτίας της δραστηριότητας των υλοτόμων, αν και όπως λένε οι ειδικοί υπάρχει το ενδεχόμενο να μην υπήρχαν καλλιεργήσιμες εκτάσεις στα μέρη τους και ανάγκασαν από φυσικές αιτίες να μεταναστεύσουν. Σε κάθε περίπτωση το κράτος της Βραζιλίας αυτή τη φορά είναι πιο οργανωμένο αφού έστειλε ειδικούς για αυτήν την πρώτη επαφή και προσέγγισε. Έστειλε γιατρούς και ειδικευμένο προσωπικό, άσχετα αν μάθαμε κατόπιν πως κανείς δεν μπόρεσε τελικά να συνεννοηθεί με κανέναν!


Σε άλλη ενότητα εδώ στο yannidakis έγραφα πως θα αντιδρούσαμε σε μία πιθανή συνάντηση με εξωγήινους. Πόσο πολύ απέχει αυτό με την συνάντηση με την απολίτιστη φυλή; Πόσο επιθετική θα φαίνονται οι μεν ενώ στην πραγματικότητα η μόνη απειλή είναι ο άνθρωπος της Δύσης, όπως μας δίδαξε η ιστορία… Δεδομένου μάλιστα ότι οι άγνωστες φυλές υπολογίζονται σε διψήφιο αριθμό, είναι να αναρωτιέται κανείς, πόσο καλά γνωρίζουμε τον τόπο μας; +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »