Πέμπτη 19 Φεβρουαρίου 2015

ΠPOΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ ~ ο υποκειμενισμός του ερωτισμού και εγώ ο πορνογράφος

Καληνωρίσματα από το +yannidakis
Αν ρίξετε μια ματιά σε διαδικτυακές συζητήσεις ή άρθρα, θα βρείτε πως πολλά ζητήματα στις μέρες μας έχουν ξεφύγει από το τετριμμένο και πλέον νεο-χαρακτηρίζονται ως υποκειμενικά. Αυτό δεν είναι κακό, σημαίνει πως βρισκόμαστε σε μία εποχή επανακαθορισμού αξιών, γεγονότων, συναισθημάτων και ιδεολογιών.

Εκεί που θέλω να εστιάσω είναι σε κάτι πολύ απλό και συνάμα βασανιστικό ακόμα και στις μέρες μας. Τον ερωτισμό. imageΕίναι έννοιες αμφιλεγόμενες, χωρίς διακριτούς ορισμούς που ο καθένας χρησιμοποιεί υποκειμενικά και κατά το δοκούν. Αναφέρομαι στο πορνό, το ερωτικό, το αισθησιακό και όλα τα σχετικά. Πρόσφατα, αναγνώστρια διάβασε δύο Μύθους μου. Πιο συγκεκριμένα, “το ατελείωτο βράδυ” και “εραστής του ονείρου”. Τους χαρακτήρισε πορνογραφήματα αφήνοντας με άναυδο, δεδομένου του νεαρού της ηλικίας της. Προσπάθησα να εξηγήσω πως επρόκειτο πράγματι για ερωτικές ιστορίες με περιγραφές αισθησιακών σκηνών, όχι όμως και πορνογραφήματα! Υπεραμύνθηκα θεωρώντας πως δεν υπήρχε τίποτα χυδαίο στις ιστορίες μου για να θεωρηθεί πορνογραφικό, όμως κι εκείνη με τη σειρά της μου εξήγησε πως δεν με κατηγόρησε για χυδαιότητες.

Οπότε σκέφτηκα. Που διάβασε κανείς πως το πορνό είναι εξ ορισμού χυδαίο; Ποιος μας διαβεβαιώνει πως το ερωτικό δεν δύναται να είναι προσβλητικό; Που υπάρχει γραμμένος ένας κοινά αποδεκτός ορισμός για όλες αυτές τις παρεμφερείς έννοιες; Έψαξα αλλά οι απαντήσεις που βρήκα, κάθε άλλο παρά αντικειμενικές μου φάνηκαν. Ουσιαστικά όπου βρήκα κάτι σχετικό -κυρίως στα αγγλικά- ήταν απόψεις του εκάστοτε γράφοντος.

Οπότε; Τι μένει που να αποτελεί οδηγό; Τίποτα. Ο ερωτισμός είναι κάτι πολύ προσωπικό και διορθώστε με αν κάνω λάθος αλλά ακόμα και σήμερα, ακόμα και στους νέους μας, θεωρώ πως εξακολουθεί να αποτελεί ένα μεγάλο ταμπού. Δεν θα έλεγα ότι η πλειοψηφία είναι συντηρητική, όμως σε καμιά περίπτωση δεν χαρακτηρίζεται και απελευθερωμένη. Αφήστε κατά μέρος την συνουσία, μιλάω για πράγματα που την περιβάλλουν. Το να μην μπορείς να μιλήσεις ελεύθερα ή να περιγράψεις μερικές ερωτικές στιγμές ακόμα και σε προχωρημένο επίπεδο, είναι ταμπού.

Προσωπικά θεωρώ πως δεν υπάρχει τίποτα πιο όμορφο (περίπου) από το να έχεις μία συζήτηση ερωτικού περιεχομένου. Δεν υπάρχει τίποτα πιο απελευθερωτικό από έναν άνθρωπο που εκφράζει τα ερωτικά του ένστικτα στα πλαίσια της πιο υγιούς πράξης που έχει στη διάθεσή του. Μπορεί η βία, το έγκλημα και οι κακουχίες να είναι πιο οικείες στην καθημερινότητά μας, όμως δεν συμφωνείτε πως αν το εξετάσεις εντελώς αντικειμενικά αυτό ακούγεται εντελώς διεστραμμένο; Εσείς αποφασίζετε. Εγώ θα συνεχίζω να γράφω (και να σκέφτομαι) πορνογραφήματα... +Yanni Spiridakis

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ

12 σχόλια:

  1. Αν δεν μπορείς να απελευθερωθεις από τα ταμπού του έρωτα, μιλώντας για αυτόν τότε πως μπορείς να τον απολαύσεις στο έπακρο;;;
    Κρίμα.....Γιάννη δεν είχα διαβάσει τους μύθους αυτούς... Τους διάβασα τώρα...
    Ένα έχω να πω....
    Υπέροχη γραφή.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. στα λόγια μου έρχεσαι.
      αυτά λοιπόν να τα πεις στην αφορμή αυτού του κειμένου, όχι σε μένα...
      όσο για τους Μύθους, ευχαριστώ. Και οι δύο είναι πολύ ιδιαίτεροι (ειδικά το ατελείωτο βράδυ). Έχεις την ευκαιρία να διαβάσεις περισσότερους, στην αντίστοιχη ενότητα, ενώ και η συνέχεια των Μύθων από τον Μάρτη κι έπειτα αναμένεται εξίσου συναρπαστική!

      Και κάτι ακόμα... Εγώ πρόλαβα και δημοσίευσα τις δικές μου αποδείξεις!

      Διαγραφή
  2. Νομίζω η τελευταία παράγραφός σου τα λέει όλα. Θεωρούμε τη βία την αιματοχυσία, τον πόλεμο,΄την τρομοκρατία, θέματα που μπορούν προβάλλονται καθημερινά μπροστά στα μάτια μικρών και μεγάλων, ενώ ακόμα και το πιο αισθησιακό ερωτικό θέμα είναι ταμπού για πολλούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. η ουσία είναι ακριβώς εκεί. Η κοινωνία μας διαμόρφωσε λάθος ταμπού...

      Διαγραφή
  3. «που εκφράζει τα ερωτικά του ένστικτα στα πλαίσια της πιο υγιούς πράξης που έχει στη διάθεσή του»
    Μπαίνεις σε βαθιά νερά.
    Ποιος θα περιγράψει το τι είναι «υγιής πράξη»; Η υγιής πράξη διαφέρει ανάλογα με το μέρος, την θρησκεία, τον πολιτισμό ΑΛΛΑ ΚΥΡΙΩΣ από το αχαλίνωτο σεξουαλικό ένστικτο.
    Ποιο είναι το όριο για το ένστικτο, το οποίο είναι ΑΧΟΡΤΑΓΟ και δεν γνωρίζει περιορισμούς αν αφεθεί ελεύθερο;
    Ποιος να πει τι είναι σωστό και υγιές ή λάθος και αρρωστημένο;
    Δίνοντας ένα ακραίο παράδειγμα ένας παιδεραστής (ή βιαστής, ή κτηνοβάτης, ή κοπρολάγνος ή κλπ, κλπ, κλπ) δεν θα σου πει ότι έτσι εκφράζει τα ερωτικά του ένστικτα σε μία «υγιή πράξη»;
    Φυσικά το αντίθετο άκρο είναι η πλήρης θρησκοληπτική σεμνοτυφία, που κάνει τους ανθρώπους δυστυχισμένους, αφού θεωρεί ακόμα και μία απλή ερωτική επαφή ως βρωμιά και αμαρτία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. φίλε Μιχάλη. Σε παραπέμπω στον τίτλο του σημερινού Προβληματισμού. Πιστεύω πως σε καλύπτει σαν απάντηση και μόνο αυτός.

      Διαγραφή
  4. Oust apo edo pornografe!!! Kokinnisan ta magoula mou molis diavasa to pornografima sou! Ha ha ha ha :) :) :) :) :)

    Vakis

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. λες ε;
      ε, τότε να το γυρίσουμε λίγο πίσω. λίγο πρόσωπο, λίγο μπούτι;

      Διαγραφή
    2. Μπούτι; πολύ προχωρημένο. Καλύτερα αστράγαλο.
      Η μάνα μου έλεγε μια ιστορία από τότε που ήταν μικρή: μία κοπέλα παντρεύτηκε κάποιον που δεν ήθελε, επειδή αυτός την παραφύλαξε και είδε τον αστράγαλό της όταν τεντώθηκε για να απλώσει τα πλυμένα ρούχα στην αυλή!!!

      Διαγραφή
    3. χαχα! εποχές, ε;
      δεν ξέρω αν πρέπει να τις κατηγορήσω πάντως. θα έλεγα ότι θα ήταν προτιμότερο να μην κρίνουμε το χθες γιατί τα κριτήρια μας είναι στο σήμερα

      Διαγραφή
  5. ayto einai to yannidakis poy agaphsa! share padoy yannidaki shmera

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. χαχα! δεν το ήξερα τόσο καιρό βρε mariliza να προσαρμόσω την θεματολογία σχετικά...
    υπόσχομαι να διορθώσω όσο περνάει απ' το χέρι μου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Προβληματίστηκες; σχολίασε το