Κυριακή 17 Μαρτίου 2013

ΘΡΥΛΟΣ ΤΟΥ BATMAN ΜΑΡΤΙΟΥ ~ η αποτυχία στα oscars :[ επιστροφή nolan & bale στον batman :[ βραβεύσεις

θρύλος του Batman
το πρώτο ελληνικό blog για όλα τα νέα από τον Θρύλο του Batman 73 χρόνια μετά. Παρουσίαση όλων των εξελίξεων


 ΘΕΩΡΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΡΥΛΟ 
XΩΡΙΣ OSCAR ΤΟ THE DARK KNIGHT RISES
*απόσπασμα*
Αναμφισβήτητα η έλλειψη της ταινίας από τις υποψηφιότητες για τα βραβεία της 24ης Φεβρουαρίου έφερε μεγάλη απογοήτευση στους παραγωγούς της ταινίας αλλά και σε όλους εμάς. Η ταινία που ολοκλήρωσε την τριλογία είχε εξ αρχής μια σειρά από ταμπού στην προσπάθεια της να φτάσει στο Beverly Hills εκείνη την ημέρα.

  • Ήταν ταινία comic. Αυτό σημαίνει ταμπού από την πρώτη στιγμή. Κανείς σοβαροφανής κριτικός δεν δέχεται ότι μια τέτοια ταινία μπορεί να περιέχει ποιοτικό σενάριο, εξαιρετική σκηνοθεσία και ουσιαστικά μηνύματα.
  • Ήταν το τρίτο μέρος μιας τριλογίας. Εξ ορισμού αυτό σημαίνει πως δεν γίνεται να είναι όσο καλή ήταν η πρώτη ή η δεύτερη. Αυτό λέει η θεωρία ακόμα κι αν δεν κάτσεις να την δεις. Κανείς δεν παραδέχεται πως ένα τρίτο μέρος μπορεί να είναι πιο καλό, πόσο μάλλον υποψήφιο για oscar.
  • Δεν έσπασε τα ταμεία. Πραγματικά η ταινία δεν έσπασε νέα ρεκόρ. Δεν έγινε πρώτη σε εισπράξεις. Δεν έλαβε καν τις καλύτερες κριτικές, οπότε οι κριτές βρήκαν το τέλειο άλλοθι να μην αναγνωρίσουν την όποια ποιότητά της.
Φυσικά το τι συνέβη πίσω στο 2005 οπότε και το πρώτο μέρος της τριλογίας είχε δύο υποψηφιότητες ή το 2008 οπότε και το δεύτερο μέρος είχε 8 υποψηφιότητες αποσπώντας παράλληλα δύο χρυσά αγαλματίδια, είναι άλλο θέμα. Τότε -όσοι θυμάστε- είχαμε μια υπέροχη ταινία δράσης και όλοι ήταν ικανοποιημένη. Φέτος που η ταινία αναφερόταν σε σοβαρά νοήματα, σε σοβαρά συναισθήματα, φέτος που σεναριακά ο Nolan έδωσε μαθήματα ολοκλήρωσης και πλήρωσης μίας τριλογίας, οι κριτές το αγνόησαν. Αγνόησαν πως και πάλι ξεφύγαμε από τα σίγουρα βήματα ενός ήρωα ζορίζεται αλλά στο τέλος κερδίζει τον κακό και το κορίτσι. Αγνόησαν πως είδαμε έναν ήρωα που θυσίασε κάθε αγαπημένο του πρόσωπο ως και τον ίδιο του τον εαυτό στο τέλος.

Σε κάθε περίπτωση, εμείς δεν μένουμε εκεί. Δεν έχουμε τη στενότητα που έχουν εκείνοι και όλοι μαζί, κάθε μήνα μέσα από αυτήν την ενότητα θα εξερευνούμε σιγά-σιγά τα μηνύματα αυτού του ανθρώπου που μπορούν να μας αφυπνίσουν, να μας κινητοποιήσουν και να μας δώσουν την πνευματική και σωματική δύναμη να πετύχουμε το ακατόρθωτο.

 ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΜΕΝΑ (COMICS) 

Batman
*ανάγνωση*
Ένας αγνώριστος Batman επιτίθεται με μανία εναντίον κάθε μικροκακοποιού. Η κατάπτωση του είναι εμφανής στα μάτια μίας κοπέλας που θέλει να τον βοηθήσει. Αυτό που όμως δεν ξέρει κανείς είναι πως ο ήρωας υποφέρει από τον χαμό του γιου του.

Detective Comics
*ανάγνωση*
Η σειρά αποτελεί την πιο ιστορική έκδοση της εταιρείας όπου πρωτοπαρουσιάστηκε ο ήρωας το 1939! Σε μία από τις πιο αυθεντικές μορφές του, ο Σκοτεινός Ιππότης βρίσκεται στο κυνήγι των διασημότερων εχθρών του.

Batman: The Dark Knight
*ανάγνωση*
Η σειρά αυτή αποτελεί συμπληρωματική του Batman και ασχολείται με λίγο πιο παιδικές περιπέτειες που πάντα όμως σέβονται τον θρύλο του ήρωα και της μυθολογίας του.

Batman and Robin
*ανάγνωση*
Για πρώτη φορά ο Damian Wayne έχει εξαφανιστεί από την καθημερινότητα του Bruce και του Alfred που υποφέρουν. Ο δεύτερος μάλιστα συλλαμβάνεται να κλαίει όταν μένει μόνος και ο Batman να ξεσπάσει με μανία σε κάθε μικροαπατεώνα ξεσπώντας την οργή που αισθάνεται. Για πρώτη φορά η σχέση του με τον γιο του περνάει σε αυτήν την μελαγχολική φάση. Μια φάση που τείνει να ενταθεί όταν ο Bruce διαβάζει ένα σημείωμα του γιου του που τον αναγκάζει να ξεσπάσει.

Batman Incorporated
*ανάγνωση*
Η σειρά αυτή ασχολείται με τις δράσεις του Σκοτεινού Ιππότη και των συμμάχων του σε όλο τον κόσμο στην μάχη εναντίον του κακού. Το δίκτυο είναι ισχυρό όμως και οι εχθροί απ' όλο τον κόσμο παραμένουν εξαιρετικά επικίνδυνοι.

Nightwing
*ανάγνωση*
Πρόκειται για την ανεξάρτητη καριέρα του πρώτου Robin, Dick Grayson. Ως Nightwing πλέον αποτελεί τον πιο πιστό σύμμαχο του Σκοτεινού Ιππότη έχοντας αντιγράψει πολλά από τα χαρακτηριστικά του. Συχνά οι περιπέτειες του ενώνονται με αυτές άλλων εικονογραφημένων σειρών.

Batgirl
*ανάγνωση*
H Barbara Gordon και κόρη του αστυνόμου είναι ξανά το Batgirl. Η πλέον αναγνωρίσιμη και επιθυμητή Batgirl στις δικές της περιπέτειες πιο συχνά με γυναίκες εχθρούς και σε ιστορίες που συχνά συμπίπτουν με αυτές άλλων ηρώων.

Red Hood and the Outlaws
*ανάγνωση*
Ο δεύτερος Robin, Jayson Todd έφυγε υπό την σκέπη του Batman όταν αποφάσισε πως το να αφιαρείς μία ζωή δεν είναι κόκκινη γραμμή. Ο εγκληματίας, παράνομος και επικίνδυνος Red Hood μαζί με μία παρέα παρανόμων μάχεται για το καλό με τον δικό του ιδιαίτερο τρόπο.

Batwoman
*ανάγνωση*
Η Kate Kane είναι η νέα Batwoman. Γνωστή ως η πρώτη ομοφυλόφιλη ήρωας τα βάζει συχνά με γυναίκες κυρίως για να προστατεύσει το περιβάλλον της. Δεν έχει άμεση επαφή με τον Σκοτεινό Ιππότη, αλλά λειτουργεί σιωπηρά με το πλευρό του.

Batwing
*ανάγνωση*
Πρόκειται για τον πρώτο ήρωα της ομάδας που βρίσκεται μόνιμα στην Αφρική και υπερασπίζεται τις εκεί περιοχές κόντρα σε μερικούς από τους πιο επικίνδυνους εχθρούς του υποκόσμου.

Birds of Prey
*ανάγνωση*
Στο τεύχος 16 η Batgirl προσπαθεί να γνωρίσει στην υπόλοιπη ομάδα την γυναίκα talon που την έσωσε, όμως η ίδια δεν θα είναι τόσο φιλική όσο με τις υπόλοιπες.

Catwoman
*ανάγνωση*
Η Selina Kyle αξίζει από μόνη της μία δική σειρά. Η Catwoman έχει τις δικές της περιπέτειες που αποτελούνται από κλοπές, συμμαχίες και προδοσίες με μη-έμπιστα άτομα και πολλές συναντήσεις με τον Σκοτεινό Ιππότη που παραμένουν ιδιαίτερα αισθησιακές και ενδιαφέρουσες!

Justice League
*ανάγνωση*
Η ομάδα των ηρώων της DC αποτελεί την πιο αξιόπιστη λύση για την προστασία του πλανήτη από γήινες ή εξωγήινες απειλές. Με μπροστάρη τον Batman η ομάδα υπερασπίζεται τον άνθρωπο.

Young Justice
*ανάγνωση*
Η νεαρή Justice League που μεταφέρεται από τα κινούμενα σχέδια στα εικονογραφημένα. Οι νεαροί ήρωες δίνουν την δική τους μάχη για την προάσπιση του καλού. Από τον θρύλο του Batman έχουμε τους, Nightwing, Robin και Batgirl

Legends of the Dark Knight
*ανάγνωση*
Πρόκειται για εβδομαδιαία αστυνομική σειρά που βασίζεται στην πόλη του Gotham και τις ιστορίες της, ενώ μελετά στοιχεία από την κοινωνία, όπως η εγκληματικότητα και η οικονομική κρίση.

Ame-Comi Girls
*ανάγνωση*
Πρόκειται για μία σύμπραξη ηρωίδων στις οποίες συμμετέχει η Batgirl και τις δράσεις τους άλλοτε υπέρ ή κατά της κοινωνίας. Τα τεύχη αυτά είναι εβδομαδιαία.

Injustice: Gods Among Us
*ανάγνωση*
Η σειρά είναι εβδομαδιαία και αποτελεί τον προπομπό του ομώνυμου ηλεκτρονικού παιχνιδιού.

Justice League Beyond
Η παρέα των ηρώων στο μέλλον σε μια εβδομαδιαία σειρά βασισμένη στο Batman Beyond.

 ΠΑΡΑΓΩΓΕΣ ΚΙΝΟΥΜΕΝΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ 
ΥΠΟΨΗΦΙΟ ΓΙΑ ΒΡΑΒΕΙΟ ΤΟ THE DARK KNIGHT RISES
*σύνδεσμος*εικόνα*
Στα κινηματογραφικά βραβεία του MTV θα είναι υποψήφιο το "The Dark Knight Rises". Μπορεί η ταινία να μην συγκέντρωσε κάποια υποψηφιότητα σε κάποια από τις σοβαρές απονομές φέτος, ωστόσο τα συγκεκριμένα βραβεία έχουν σημαντική ισχύ αφού δεν αποφασίζουν για αυτά οι κριτές, αλλά ο κόσμος, οι θεατές στην απονομή που θα γίνει 14 Απριλίου! Μην περιμένετε λοιπόν: Μπείτε στον σύνδεσμο και ψηφίστε κι εσείς την αγαπημένη μας ταινία στις παρακάτω κατηγορίες:
  • MOVIE OF THE YEAR ("The Dark Knight Rises”)
  • BEST SHIRTLESS PERFORMANCE (Christian Bale — “The Dark Knight Rises”)
  • BEST FIGHT (Christian Bale vs. Tom Hardy — “The Dark Knight Rises”)
  • BEST VILLAIN (Marion Cotillard — “The Dark Knight Rises” και Tom Hardy — “The Dark Knight Rises”)

ΕΠΙΣΤΡΕΦΟΥΝ ΟΙ NOLAN ΚΑΙ BALE ΣΤΟΝ BATMAN
Τον περασμένο μήνα γράφαμε πως μετά την άρνηση του Ben Affleck να αναλάβει την σκηνοθεσία του "Justice League" η Warner Bros. αποφάσισε να βάλει την ιδέα στο συρτάρι. Η αλήθεια βέβαια είναι πως η παραγωγή της ταινίας αυτή θα μπορούσε να αποβεί ιδιαίτερα κερδοφόρα για την παραγωγή αφού αν το Avengers πέρσι "έσπασε" τα ταμεία με κάτι ήρωες τύπου Ironman, Hulk, Thor και σιγά τ' αυγά, τότε σκεφτείτε τι θα γίνει αν έχουμε την αντίστοιχη της DC με τους Batman, Superman, Wonder Woman, Flash, Green Lantern κλπ. Και μόνο οι δύο πρώτοι αρκούν να υπερκαλύψουν όλους τους άλλους!
Έτσι λοιπόν η παραγωγή επέστρεψε δριμύτερη με μια είδηση που συγκλόνισε όλο το κινηματογραφικό παρασκήνιο! Ο Nolan επιστρέφει στην παραγωγή και ο Bale στον ρόλο του ως Batman!!! Οι φήμες και τα κουτσομπολιά πήρανε φωτιά, οπότε αντί να σας τα μεταφέρω θα τοποθετηθώ σχετικά με τα δεδομένα που δημιουργούνται από την είδηση αυτή.
Ο Nolan κανονικά δε θα ήθελε να ασχοληθεί με ήρωες ξανά. Οι παραγωγοί μετά την χυλόπιτα που έφαγαν από τον Ben Affleck έβαλαν στο συρτάρι την ταινία Justice League (όπως και πριν 12 χρόνια) την οποία όμως τώρα θέλουν να κάνουν πολύ, διότι αν οι Avengers έσπασαν τα ταμεία πέρσι με ήρωες της πλάκας, φαντάσου τι θα κάνει η JL με Batman/Superman κλπ. Όλα δείχνουν πως οι παραγωγοί ανοίγουν τα ταμεία για να πείσουν τον Nolan.
Αν ισχύει αυτή η συμφωνία, τότε ο Bale είναι σίγουρος. Ο τύπος έγραψε αυτοβιογραφία στην οποία αναφέρει σε κεφάλαιο ολόκληρο πόσο η ταινία τον άλλαξε σαν άνθρωπο... Δε θα του έκανε κακό στην καριέρα του να υποδυθεί ξανά τον Batman. Άλλωστε έχει ήδη πάρει oscar και απλά τώρα θέλει να βγάζει λεφτά.
Εγώ πιστεύω πως δεν θα ξέρουμε περισσότερα πριν το καλοκαίρι. Θα πρέπει να κάνει πρώτα πρεμιέρα τον "Man of Steel" (παραγωγή Nolan) και αν πιάσουν τον στόχο τους (που θα τον πιάσουν) τότε ίσως πειστεί ο Nolan να συνεχίσει στην DC.
Φυσικά αν γίνει, έχουμε πολλά αντιφατικά ερωτήματα. Δεν πέθανε ο Batman στο τέλος της τριλογίας; Τουλάχιστον σε ότι αφορά τους κατοίκους της Gotham. Θα σηκωθεί να επιστρέψει; Θα φέρει και την Selina Kyle μαζί; Το λέω διότι αν έχεις Batman/Bale αναγκαστικά το σενάριο συνδέεται με την τριλογία. Αλλιώς είναι λάθος... Πάνω σε αυτό έχουν ακουστεί διάφορες απόψεις. Χρειάζεται δηλαδή να βρεθεί ένας τρόπος ώστε ο Batman να επιστρέψει στο Gotham. Ακόμα κι αν πάει να του το ζητήσει ο Blake... Για να μην μακρηγορώ πάντως δεν θα κάνω άλλες σεναριακές υποθέσεις αφού γι' αυτό έχουμε άπλετο χρόνο. Η μόνη μας απαίτηση σε αυτά τα καλά νέα, είναι να μην θιχτεί η τριλογία!

THE DARK KNIGHT RISES
*σύνδεσμος*εικόνα*πολυμεσικό*
H Joey King είναι το 13χρονο κοριτσάκι που υποδύεται την νεαρή Talia al Ghul και πρόσφατα έδωσε μία συνέντευξη στην οποία περιέγραφε τα συναισθήματα της όταν πήγε για να ξυρίσει το κεφάλι της για τις ανάγκες του ρόλου. Έδειξε πολύ χαλαρή και προσωπικά με χάλασε το γεγονός ότι έδειξε κάπως ασεβής στο όνομα της παραγωγής και του Nolan.

BEWARE THE BATMAN
*σύνδεσμος*εικόνα*πολυμεσικό*
Μπορεί η σειρά κινουμένων σχεδίων "Young Justice" (βλέπε παρακάτω) να φτάνει στο τέλος της τον επόμενο μήνα, όμως η DC Nation όπως έχω ξαναγράψει επιστρέφει δυναμικά με το "Beware the Batman", το πρώτο κινούμενο σε ψηφιακή μορφή (CGI) με τον Σκοτεινό Ιππότη. Προχθές κυκλοφόρησε μία νέα αφίσα για την σειρά και σας την παραθέτω μαζί με το teaser που έχουμε ξαναδεί.

LEGO Batman: The Movie – DC Super Heroes Unite
*σύνδεσμος*εικόνα*πολυμεσικό*
Αποκαλύφθηκε επιτέλους το περιεχόμενο και οι ημερομηνίες τις πολυαναμενόμενης ταινίας κινουμένων σχεδίων Lego με θέμα τον ήρωα. Την ταινία παρουσιάσαμε εκτενώς σε προηγούμενη ενότητα, ενώ τώρα ανακοινώθηκε πως θα κυκλοφορήσει στις 21 Μαΐου σε Bluray και DVD ενώ θα κοστίζει περίπου 20€.
Εντός θα περιέχονται περισσότερες από 2,5 ώρες με την ταινία, ένα ντοκιμαντέρ ("Building Batman") που θα περιέχει μικρές ταινίες που έφτιαξαν παιδιά με τα δικά τους Lego του Batman, διαγωνισμούς, διάφορα διαφημιστικά και πρόσθετα με επεισόδια από τις σειρές "Batman: The Brave and the Bold" και "Teen Titans". Όταν με το καλό κυκλοφορήσει θα κάνουμε αναλυτική παρουσίαση.

YOUNG JUSTICE: INVASION
*σύνδεσμος*εικόνα*
*επεισόδιο 15: War* Σε αυτό το επεισόδιο μία εξωγήινη φυλή απειλή την Γη με καταστροφή στα πλαίσια ενός γενικότερου σχεδίου κατάκτησης του σύμπαντος. Η ομάδα θα προσπαθήσει να αναχαιτίσει τις πρώτες επιθέσεις, όμως αυτό που τελικά θα λειτουργήσει είναι η εισβολή μελών της ομάδας στον πυρήνα του ξένου διαστημοπλοίου όπου και τελικά θα το ελέγξουν.
*επεισόδιο 16: Complications* Σε μία διαφορετική ιστορία, η Μrs. Μartian θα βρεθεί προ εκπλήξεων όταν μία ομάδα που προσπαθεί να την διασώσει θα αποκαλύψει τελικά και το κρυφό σχέδιο που συγκαλύπτει.
*επεισόδιο 17: The Hunt*
Η ομάδα θα παραμείνει παγιδευμένη στο διαστημόπλοιο World War ακόμα κι αν καταφέρνει να εξολοθρεύσει τον εχθρό. Οι μεταξύ τους διαμάχες θα τους θέσουν προ νέων προβλημάτων, ενώ την ίδια ώρα πίσω στην Γη αρχίζει να αποκαλύπτεται η συγκάλυψη των εξωγήινων εναντίων των ανθρώπων
*επεισόδιο 18: Intervention*
Στο επεισόδιο αυτό οι Blue και Green Beatles θα απελευθερωθούν από την υπόλοιπη ομάδα ενώ για πρώτη φορά όλα τα μέλη θα είναι μαζί ενωμένα και χωρίς εκκρεμότητες μεταξύ τους. Ουσιαστικά θα δώσουν τέλος στην κυριαρχία της Γης από ξένες δυνάμεις.
*επεισόδιο 19: Summit*
Πλησιάζοντας το τέλος της σειράς, οι νεαροί ήρωες θα στρέψουν τους αντίπαλους εξωγήινους, τον έναν εναντίον του άλλου με αποτέλεσμα να εκμεταλλευτούν την σύγχυση για να τους εξουδετερώσουν. Από την όλη συγκυρία θα ξεφύγει ο Black Beatle και θα είναι πλέον ο μοναδικός στόχος για να σώσουν τους βασικούς ήρωες και να σώσουν την Γη.

 ΑΛΛΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ 
ΠΩΣ ΦΤΙΑΧΝΕΤΑΙ ΤΟ BATARANG
*σύνδεσμος*εικόνα*πολυμεσικό*
Σε ένα εξαιρετικό ντοκιμαντέρ ο ειδικός οπλουργός Tony Swatton, μας δείχνει πως στ' αλήθεια φτιάχνεται ένα αληθινό όπλο του Σκοτεινού Ιππότη. Το γνωστό Batarang. Δείτε την κατασκευή, βήμα-βήμα και αμέσως μετά τις δοκιμές του όπλου σε διάφορες επιφάνειες!

ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΓΙΑ ΤΟΝ BATMAN
*εικόνα*πολυμεσικό*
Το Variant έφτιαξε ένα κατταπληκτικό ντοκιμαντέρ με θέμα τον Σκοτεινό Ιππότη. Με πηγές από τα πρώτα χρόνια στα εικονογραφημένα με τις διασημότερες ιστορίες του αλλά και τα τελευταία χρόνια της εξέλιξης του μύθου του που είναι πιο σκοτεινό από ποτέ. Εξαιρετικό ντοκιμαντέρ που αξίζει να το δείτε.

Ο ΧΟΡΗΓΟΣ ΤΟΥ BATMAN
*σύνδεσμος*εικόνα*εικόνα*
Μια ευφάνταστη ιδέα είχε ένας τύπος που χειρίζεται καλά τα γραφιστικά. Σκέφτηκε λοιπόν πως θα ήταν αν οι ήρωες χρειαζόντουσαν χορηγούς για να έχουν αρκετούς πόρους για να κάνουν τις δράσεις τους. Έτσι, έφτιαξε μερικές πολύ ενδιαφέρουσες εικόνες, όμως επειδή εμάς αφορά ο Σκοτεινός Ιππότης, δείτε τον με το σήμα της Nike! Η επιλογή δεν είναι καθόλου τυχαία αν σκεφτείτε πως το όνομα βγαίνει από την ελληνική λέξη "Νίκη" και το σήμα της πήρε από το άγαλμα της Νίκης της Σαμοθράκης (μουσείο Λούβρου).

Η ΜΑΣΚΑ ΑΠΟ ΤΟ BATMAN & ROBIN
*σύνδεσμος*εικόνα*μάσκα*
Μπορεί η ταινία του 1997 να μην μας συγκλόνισε, όμως θα μείνει στην ιστορία αφού η παραγωγός εταιρεία αποφάσισε να δωρίσει τη μάσκα από την στολή του Σκοτεινού Ιππότη που φορούσε ο ηθοποιός George Clooney, σε ένα ιδιωτικό μουσείο ιστορίας στην Ουάσινγκτον. Στο μουσείο έχουν δωθεί κι άλλα κομμάτια από κινηματογραφικές παραγωγές.

ΝΕΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
*αγορά*εικόνα*
Στην αλυσίδα παιχνιδιών Toys ‘R Us κυκλοφόρησε μία συλλεκτική σειρά των φιγούρων του Batman από τις τρεις ταινίες της τριλογίας. Κάθε μία έχει εκτός από την στολή, τα ειδικά χαρακτηριστικά του από την κάθε ταινία. Και οι τρεις κοστίζουν $44,90

ΕΝΑΣ ΑΛΗΘΙΝΟΣ BATMAN ΣΤΗΝ ΑΓΓΛΙΑ
*σύνδεσμος*εικόνα*batman*
Πριν μερικές μέρες ένας 39χρονος άγγλος, παρέδωσε στις Αρχές της πόλης Μπράντφορντ έναν 27χρονο που φέρεται ως καταζητούμενος. Ο "ήρωας" δεν έκανε μόνο το καλό, φορούσε και μία στολή του Batman που άφηνε ακάλυπτα τα χαρακτηριστικά του. Η είδηση έκανε το γύρο του κόσμου και εγώ ήμουν έτοιμος να δημοσιεύσω εκτενές αφιέρωμα, όταν λίγες μέρες μετά έγινε γνωστό πως όλα αφορούσαν μια ωραία φάρσα. Ο μασκοφόρος άγγλος είχε απλά πάει στο γήπεδο έτσι μαζί με τον φίλο του και μετά τον αγώνα αποφάσισαν να κάνουν αυτήν την φάρσα μεταξύ τους.

ΤΟ ΑΜΑΞΑΚΙ ΤΟΥ GOLF
*σύνδεσμος*εικόνα*
Αν ο Batman έπαιζε golf, το αυτοκινητάκι του θα ήταν κάπως έτσι. Δείτε την φωτογραφία και θα καταλάβετε.

LEGENDS OF THE KNIGHT
Προ ημερών κυκλοφόρησε το βασικό trailer ενός πολύ σπουδαίου ντοκιμαντέρ που ένας ιδιώτης φτιάχνει (οποιοσδήποτε μπορεί και θέλει να συνεισφέρει οικονομικά, αρκεί να ακολουθήσει τον σύνδεσμο) και στο οποίο ουσιαστικά παραλληλίζει τον ήρωα με τον άνθρωπο, ακριβώς επειδή ο καθένας θα μπορούσε να είναι ο Batman. Στο trailer βλέπουμε παιδιά που πάσχουν από σοβαρές ασθένειες και απλά εναποθέτουν τις ελπίδες τους στην δύναμη που ο ήρωας μπορεί να τους δώσει. Βλέπουμε ανθρώπους που ντύθηκαν Batman επισκεπτόμενοι τέτοια νοσοκομεία και δίνοντας λίγες στιγμές ξεγνοιασιάς σε αυτά τα παιδιά. Παράλληλα μαθαίνουμε για το μάθημα σε αμερικανικό πανεπιστήμιο που ερευνά την ψυχολογία του ήρωα (το είχα παρουσιάσει στο yannidakis) και το οποίο ονομάστηκε απλά, Batman! Στην ιστορία ακούμε από ανθρώπους που ασχολήθηκαν περισσότερο με τον θρύλο του ήρωα, πως αυτό ακριβώς είναι το χαρακτηριστικό του: πως ακόμα κι αν σε πολλές φάσεις της ζωής του βρίσκει τα όρια του, πάντοτε τα ξεπερνά για να κάνει αυτό που χρειάζεται κάθε φορά.

Ο ΙΕΡΕΑΣ BATMAN
*σύνδεσμος*εικόνα*εικόνα*εικόνα*
Προ ημερών μάθαμε για την ύπαρξη ενός ιερέα που στην προσπάθεια του να προσεγγίσει τους νέους προχώρησε σε μια σειρά από πρωτοτυπίες. Αφενός άρχισε να ραντίζει αγιασμό με ένα νεροπίστολο για να διαμαρτυρηθεί για την οπλοχρησία και αφετέρου έφτιαξε ράσα που φέρουν διακριτικά του Batman και άλλων ηρώων, ενώ κάτω από αυτά φοράει τζιν παντελόνι και αθλητικά παπούτσια! Όπως ο ίδιος δήλωσε: "Οι ιστορίες του Batman και του Superman μιλούν για δύναμη και μάχη, νικούν τον φόβο και πλησιάζουν την ειρήνη και την συγχώρεση. Όπως οι σούπερ-ήρωες έτσι και ο Ιησούς ήταν διαφορετικός και πάντα αναζητούσε τη δικαιοσύνη. Πρέπει να ακολουθήσουμε το παράδειγμά τους" και αναρωτιέμαι ποιος μπορεί να τον αδικήσει";

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

σxόλιο του σαββάτου ~ ακυρώθηκε η θανατική ποινή

σχόλιο τσι μέρας
η είδηση που στιγμάτισε τη μέρα που πέρασε, σχολιάζεται απ' την νυχτερινή οπτική και προβληματίζει

 η είδηση 
Το Μέριλαντ έγινε η 18η πολιτεία που απεμπόλησε την ποινή του θανάτου, μετά την υιοθέτηση από την πολιτειακή βουλή των αντιπροσώπων ενός νόμου που αφαιρεί την εσχάτη των ποινών.
 το σχόλιο 
Σε πρόσφατο Ερώτημα εδώ στο yannidakis, μας είχε απασχολήσει η θανατική ποινή ως ορθή ή όχι τιμωρία. Ανεξάρτητα από αυτό όμως νομίζω πως ακούγεται πάρα πολύ ευχάριστα η είδηση ότι σε κάποιος μέρος του κόσμου, οι άνθρωποι δεν θα σκοτώνονται βάση... νόμου! Ειλικρινά ελπίζω κι άλλες πολιτείες να υιοθετήσουν αυτήν την σπουδαία για τη δημοκρατία, απόφαση

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΙΟ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Σάββατο 16 Μαρτίου 2013

KIΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ ΜΑΡΤΙΟΥ ~ η επιτυχία δημιουργίας καινοτόμων πρακτικών κόντρα στην υπάρχουσα τάξη πραγμάτων

αποκωδικοποιώντας τα κοινωνικά μηνύματα στις δημιουργίες της 7ης τέχνης

Moneyball
Παραγωγή: 2011
Σκηνοθεσία: Benett Miller
Βασικοί Χαρακτήρες: Brad Pitt, Robin Wright, Jonah Hill
Περιγραφή: O Billy Beane () είναι ένας φιλόδοξος manager της ομάδας baseball του Oakland. Η συγκεκριμένη ομάδα έχει περιορισμένης δυνατότητας budget σε σχέση με τις πιο πλούσιες παραδοσιακά όπως οι Yankees, Boston Red Sox οπότε περιορίζεται στις χαμηλότερες θέσεις της βαθμολογίας πουλώντας τους καλύτερους της παίκτες στις πλούσιες ομάδες. Τι θα μπορέσει όμως να πετύχει ο Billy Beane εφαρμόζοντας μία εναλλακτική στρατηγική ποντάροντας στην στατιστική και όχι στο budget;  


Για τον Μάρτιο επέλεξα να παρουσιάσω το Moneyball γιατί είναι μία σπουδαία ταινία η οποία βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα και μας περνάει σπουδαία μηνύματα. Εισαγωγικά θα ήθελα να πω ότι αν και η ταινία αναφέρεται σε ένα άθλημα το baseball το οποίο δεν είναι τόσο οικείο σε εμάς αλλά πολύ περισσότερο στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, είναι εύκολα κατανοητή από τον οποιονδήποτε γιατί ουσιαστικά αυτό που θέλει να μας περάσει είναι οι στρατηγικές αποφάσεις από το management της ομάδας παρά οι λεπτομέρειες στη λογική και τους κανόνες του αθλήματος.

Όπως προανέφερα στην περιγραφή της ταινίας ο Billy Bean προσλαμβάνοντας σαν σύμβουλο από μία ανταγωνιστική ομάδα ένα νεαρό τελειόφοιτο στατιστικής, επιχειρεί να φτιάξει μια ομάδα στην οποία δεν θα έχουν κύρια θέση η διασημότητα, οι χαρακτήρες και οι φήμες αλλά οι αποδόσεις τους σε αριθμούς και η προϊστορία τους!! Όταν μιλάμε για αποδόσεις εννοούμε το πόσο καλοί μπορεί να είναι οι παίκτες βάση των πόντων που μπορεί να κερδίσει η ομάδα από αυτούς. Οπότε κόντρα στο ρεύμα της καθιερωμένης τάξης πραγμάτων του αθλήματος ο πρωταγωνιστής ψάχνει να αντικαταστήσει τεράστια ονόματα της ομάδας του που πήραν μεταγραφή σε πλούσιες ομάδες με πολλαπλάσιους χαμηλού κόστους και ξεχασμένους παίκτες οι οποίοι βάση των δυνατοτήτων τους θα μπορούσαν να συγκεντρώσουν τους ίδιους ή και περισσότερους πόντους για να μπορέσει να επιτευχθεί ο στόχος της εισόδου στoυς τελικούς των playoffs.

Κατά την εφαρμογή του εγχειρήματος του πολύ λίγοι πίστευαν ότι θα πετύχει, κάτι που έδειχναν και τα αποτελέσματα της ομάδας τις πρώτες 10 αγωνιστικές όπου βρισκόταν στην τελευταία θέση της βαθμολογίας. Με τις κατάλληλες όμως διορθώσεις η ομάδα κατάφερε να κάνει ένα ασύλληπτο σερί 20 νικών οι οποίες βοήθησαν στην επίτευξη τους στόχου της και να βρεθεί στον τελικό του αθλήματος όπου όμως ηττήθηκαν. Ήταν όμως τόσο σπουδαίο το επίτευγμά της ομάδας και ελκυστική η νέα λογική που προσφερόταν στη υπάρχουσα τάξη πραγμάτων ώστε να αντιγραφεί 2 χρόνια μετά από τους Red Sox οι οποίοι και κατάφεραν την κατάκτηση του πρωταθλήματος.  

Αυτό που μας προσφέρει σαν ¨δίδαγμα¨ η συγκεκριμένη ταινία είναι η εφαρμογή νέων καινοτόμων πρακτικών που μπορεί να είναι ακόμα και κόντρα στο κατεστημένο, σ' αυτό που θεωρούμενα παραδοσιακά δεδομένο και μπορούν να προσδώσουν επιτυχή αποτελέσματα. Η ανάγκη που συνήθως οδηγεί στην δημιουργία τέτοιων πρακτικών είναι η αδυναμία συνέχισης των παραδοσιακών πρακτικών και της ύπαρξης ενός τέλματος όμως πιστεύω ότι όλοι μπορούμε να εφευρίσκουμε και να εφαρμόζουμε καινοτόμες πρακτικές στη ζωή μας αρκεί πάντα να είμαστε σε εγρήγορση και να κοιτάμε πέρα από αυτό που βλέπουν τα μάτια μας ή αυτά των ανταγωνιστών.

Το Moneyball έχει τη δυνατότητα να σας ταξιδέψει με τη δυνατή ερμηνεία του πειστικότατου Brand Pit και να σας δώσει τροφή για σκέψη κάτι καινούργιο, φιλόδοξο και πιο ελπιδοφόρο. Περιμένω τα σχόλια σας για την συγκεκριμένη ταινία η οποία ήταν υποψήφια για 6 όσκαρ της Αμερικάνικης Ακαδημίας μεταξύ των οποίων: Best performance by an actor in leading role () και best performance by an actor in Supporting role (Jonah Hill). +daskalakis michael


σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΗΝ ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΑΠ' ΤΟ ΖΕΝΙΘ ΣΤΟ ΝΑΔΙΡ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

σxόλιο τσι παρασκευής ~ αποσύρθηκαν προϊόντα κρέατος αλόγου

σχόλιο τσι μέρας
η είδηση που στιγμάτισε τη μέρα που πέρασε, σχολιάζεται απ' την νυχτερινή οπτική και προβληματίζει

 η είδηση 
Την άμεση ανάκληση και απόσυρση από την ελληνική αγορά επτά προϊόντων λόγω ανίχνευσης κρέατος αλόγου απαίτησε ο Ενιαίος Φορέας Ελέγχου Τροφίμων (ΕΦΕΤ).
 το σχόλιο 
Το γεγονός απασχολεί αρμόδιους φορείς εδώ και μέρες. Κάποιοι έξυπνοι μας σερβίρουν άλογα κι εμείς τους προτιμούμε επειδή είναι πιο φτηνοί. Να λοιπόν γιατί πρέπει να προσέχουμε τις ετικέτες που αγοράζουμε, να γιατί πρέπει να αναζητούμε εταιρείες αλλαντικών κ.α. με διεθνείς πιστοποιήσεις ακόμα κι αν είναι λίγο πιο ακριβά.

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΙΟ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Παρασκευή 15 Μαρτίου 2013

ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ TEΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΜΑΡΤΙΟΥ ~ ο πόλεμος των «έξυπνων» κινητών

παρουσίαση νέων τεχνολογιών & η χρηστικότητα & συμβολή τους στην καθημερινότητα

Ο πόλεμος για το μεγαλύτερο κομμάτι της πίττας στην αγορά των κινητών τηλεφώνων δεν είναι καινούριος .. μαίνεται εδώ και πολλά χρόνια! Τα τελευταία όμως χρόνια, το τοπίο δείχνει να έχει ξεκαθαρίσει για τις θέσεις 1 και 2. Η Apple μαζί με την Samsung εναλλάσονται στις θέσεις αυτές ανάλογα με το ποιά από τις δυο έχει ανακοινώσει κάποια καινούρια συσκευή. Η κυριαρχία τους μάλιστα έχει γίνει τόσο αποδεκτή από τους υπόλοιπους κατασκευαστές τηλεφώνων που αναγκάζονται πλέον να προχωράνε σε ηττοπαθείς δηλώσεις του τύπου: «εμείς χτυπάμε την τρίτη θέση». Είναι πράγματι αυτή η πραγματικότητα, ή μήπως υπάρχει περιθώριο διατάραξης του τοπίου και εκθρονισμού του διδύμου Sampple (η ονομασία ανήκει στην ιστοσελίσα gizmodo).





Ας ρίξουμε μια ματιά στον ανταγωνισμό και ας δούμε τι μας ετοιμάζουν οι άλλες εταιρίες και τι πιθανότητες έχουν, όχι μόνο να μείνουν εντός συναγωνισμού, αλλά και ενδεχομένως να «χτυπήσουν» μια από τις δυο πρώτες θέσεις.

Nokia: Ο Φιλανδικός κολοσσός προσπαθεί απεγνωσμένα να επανέλθει στο προσκήνιο της αγοράς κινητών τηλεφώνων. Τα τελευταία χρόνια μάλιστα με την σειρά Lumia δείχνει ότι μπορεί να τα καταφέρει. Έχει όμως να διανύσει πολύ δρόμο ακόμα. Η εμπιστοσύνη που δείχνει στο λειτουργικό σύστημα της Microsoft είναι ένα μεγάλο ρίσκο και η πολυ-διαφημισμένη φωτογραφική μηχανή των κινητών Lumia δεν έχει αξιοποιηθεί όπως θα έπρεπε. Μπορεί η Nokia να επέστρεψε στην κερδοφορία μετά από πολλά χρόνια, αλλά η παρουσία της στην Αμερικανική αγορά (την κατ’εξοχήν σημαντική αγορά) είναι μηδενική. Αν δεν αλλάξει και μάλιστα σύντομα αυτό, τότε το μέλλον της Φιλανδικής εταιρίας φαντάζει δυσοίωνο.



Huawei: Αλήθεια, ποιος είχε ακουστά την Κινεζική Huawei μέχρι πριν 2 χρόνια;! Αυτό είναι και το μεγαλύτερο εμπόδιο της εταιρίας αυτής προς την δόξα. Η Κινεζική εταιρία η οποία αποφάσισε να κάνει άνοιγμα στον υπόλοιπο κόσμο πριν 2 χρόνια, παρουσίασε 89% αύξηση στις πωλήσεις της το 2012 και κατάφερε να γίνει ο 3ος σε μέγεθος κατασκευαστής κινητών τηλεφώνων στον κόσμο (αφήνοντας πίσω της την Nokia και την Blackberry)!! Δυστυχώς όμως, η μικρή αναγνωρισιμότητα του ονόματος σε συνδυασμό με ένα σκάνδαλο κατασκοπίας που ξέσπασε πρόσφατα, απειλούν να διαλύσουν ο,τι με τόσο κόπο και προσπάθεια χτίζουν οι ιθύνοντες της τα τελευταία χρόνια.



Blackberry: Η νούμερο 1 εταιρία σε δημοτικότητα στις ΗΠΑ (μέχρι την έλευση του iPhone) δεν διανύει και τις καλύτερες μέρες της. Πρόσφατα ανακοίνωσε το πολυ-αναμενόμενο Z10 το οποίο έρχεται με το ολοκαίνουριο λειτουργικό σύστημα το οποίο θυμίζει πολύ Apple iOS. Αυτό που χρειάζεται ο κολοσσός αυτός τώρα, είναι να πείσει τον κόσμο (πελάτες αλλά και προγραμματιστές) να επιστρέψουν πίσω και να της ξαναδείξουν εμπιστοσύνη. Αυτό είναι και το τελευταίο χαρτί της Blackberry, δυστυχώς.



Sony: Η Ιαπωνική εταιρία σκοπεύει να αποδείξει ότι το 2013 είναι το έτος της αναγέννησης της.  Η σειρά κινητών τηλεφώνων Xperia ανασχεδιάστηκε και ναυαρχίδες της είναι το λεπτότερο tablet αυτή την στιγμή στον κόσμο (το Xperia Tablet Z), αλλά και το αδιάβροχο (!) κινητό Xperia Z phone. Δυστυχώς, η μπαταρία των συσκευών αυτών χαλάει τα σχέδια της εταιρίας και μένει να φανεί αν θα καταφέρει τελικά να «χωθεί» ανάμεσα στους πρώτους.



Ο ανταγωνισμός σε όλες τις αγορές κάνει καλό και όσο υπάρχουν εταιρίες που απειλούν την πρωτοκαθεδρία των Samsung / Apple τότε μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι θα συνεχίσουμε να είμαστε μάρτυρες καινοτόμων προϊόντων και τεχνολογιών. Τα σημάδια είναι εδώ: η Huawei μεγαλώνει σε πωλήσεις ταχύτερα από την Samsung και οι ZTE/Sony γρηγορότερα από την Apple. Στο χέρι τους είναι να μας αποδείξουν ότι αξίζουν μια από τις δυο πρώτες θέσεις στην αγορά κινητών τηλεφώνων. Τίποτα δεν έχει κριθεί ακόμα.. +Vassilis Anastasiadis

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

σxόλιο τσι πέμπτης ~ δωρεάν φρουτοσαλάτες στα σχολεία

σχόλιο τσι μέρας
η είδηση που στιγμάτισε τη μέρα που πέρασε, σχολιάζεται απ' την νυχτερινή οπτική και προβληματίζει

 η είδηση 
Ξεκινάει το πρόγραμμα διανομής δωρεάν φρούτων και φρουτοσαλάτας σε 3.522 σχολεία, στις 11 από τις 13 περιφέρειες της χώρας.Το πρόγραμμα εφαρμόζεται από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων για τη φετινή χρονιά
 το σχόλιο 
Θυμάμαι τον εαυτό μου στο σχολείο να μην τρώει τίποτα από το κυλικείο ή σαν κολατσιό (από το σπίτι). Βέβαια το πρωί είχα φροντίσει να πάρω ένα υπερπλήρη γεύμα και σίγουρα το μεσημέρι με περίμενε το φαΐ στο τραπέζι! Αυτά τα 364.665 παιδιά υποφέρουν γιατί δεν έχουν να φάνε στο σχολείο  ή επειδή δεν έχουν πρόσβαση γενικά σε ένα πιάτο φαΐ;

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΙΟ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Πέμπτη 14 Μαρτίου 2013

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜOΣ ΠΕΜΠΤΗΣ ~ το φαινόμενο τσίπρας αφήνει άναυδο όλο τον πλανήτη

Καληνωρίσματα. Έως και αυτή τη στιγμή που ξεκινάω την γραφή του σημερινού μου προβληματισμού, δεν έχω αποφασίσει αν θέλω να μιλήσω άσχημα ή θετικά για τον Τσίπρα. Το σίγουρο πάντως είναι ότι θα μιλήσω για τον ηγέτη της Αριστεράς.

Δεν είχα όρεξη να ασχοληθώ, αλλά με ανάγκασε ο Αλέξης. imageΒλέπετε, το τελευταίο διάστημα το παλληκάρι είχε πιο γεμάτη ατζέντα ακόμα και από τον ίδιο τον πρωθυπουργό. Αρχικά είχε περιοδεία στην Ευρώπη και αργότερα στην Αμερική, όπου και συναντήθηκε με ντόπιους ηγέτες αλλά και εκπροσώπους αριστερών παρατάξεων και κινημάτων. Οι κινήσεις του αυτές βοήθησαν σε μεγάλο βαθμό το κόμμα του να καλλιεργήσει μία περισσότερο θετική εικόνα στο εξωτερικό. Ως τώρα είναι γεγονός πως το ΣΥΡΙΖΑ έβγαζε την εικόνα του αρνητισμού, του αδικαιολόγητα αντιδραστικού, ενώ η παρουσία του Τσίπρα αυτοπροσώπως κατάφερε να ομαλοποιήσει την εικόνα αυτή.

Η συνέχεια ήταν ανάλογη αφού πριν προλάβει ο Τσίπρας να βγάλει τα ρούχα από τις βαλίτσες, πέθανε ο σύντροφος Τσάβεζ στην Βενεζουέλα κι έτσι ο Αλέξης δεν έχασε την ευκαιρία να παραστεί στην κηδεία και να ωφεληθεί από αυτή αφού στο περιθώριο της, συναντήθηκε με Αριστερούς ηγέτες της Λατινικής Αμερικής. Ο Τσίπρας καλλιέργησε κι εκεί τις επαφές του και ανέπτυξε φιλίες ίσως και συμμαχίες ακόμα κι αν είναι χωρίς αντίκρισμα.

Εδώ στην Ελλάδα πάντως, όσοι δεν φανατίζονται υπέρ ή κατά του, βλέπουν την απειρία του, στην δυσκολία διαχείρισης του κόμματος του και πιο συγκεκριμένα των στελεχών του αφού για άλλη μια φορά  δεν κατάφερε να κατευνάσει τις διαφωνίες μεταξύ στελεχών, αυτή τη φορά εξαιτίας της προτίμησης του στο πρόσωπο του Καραμανλή. Μα; Ο Τσίπρας, ο ηγέτης της Αριστεράς “καραμανλικός”; Κι εγώ ξενίστηκα, όμως είναι προφανές πως ο Αλέξης προκειμένου να πετύχει τους πολιτικούς του στόχους θα θυσιάσει όση από την πολιτική του ιδεολογία και ιδεολογική περηφάνια, χρειάζεται. Και μπορεί αυτό να είναι ανήθικο για ανθρώπους σαν τον Γλέζο για παράδειγμα, όμως όταν ο σκοπός αγιάζει τα μέσα όλα γίνονται και ο Τσίπρας έχει υψηλές βλέψεις. Ευελπιστεί πως θα τον κρίνει η ιστορία. Και έχει τα φόντα να το πετύχει γιατί έχει αποδειχτεί ήδη ικανός σε πολύ νεαρά πολιτική ηλικία.

Πριν προλάβουμε να τον θεοποιήσουμε, ας σημειώσουμε πως ο Τσίπρας είναι κι αυτός ένας (έλληνας) πολιτικός με ότι αυτό συνεπάγεται. Συνεπώς είναι ένας ψεύτης που δεν θα αφήσει την ευκαιρία –με το όποιο κόστος- να πάει χαμένη, χωρίς να χρησιμοποιήσει όλα του τα όπλα (πολιτικά και προσωπικά) για να πετύχει τους στόχους του. Του αναγνωρίζω πάντως πως ακόμα κι αν αποτελεί τον τέταρτο πρόεδρο κόμματος της Βουλής (μετά από τους προέδρους της συγκυβέρνησης), δείχνει να είναι πιο πολυάσχολος από τον καθένα. Εύγε! +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΣΧΟΛΙΑΖΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΤΣΙΠΡΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

σxόλιο τσι τετάρτης ~ εκλέχτηκε ο νέος πάπας

σχόλιο τσι μέρας
η είδηση που στιγμάτισε τη μέρα που πέρασε, σχολιάζεται απ' την νυχτερινή οπτική και προβληματίζει

 η είδηση 
Argentine Cardinal Jorge Mario Bergoglio has been elected as Pope Francis. He becomes the first Latin American, as well as the first Jesuit leader of the Catholic Church.
 το σχόλιο 
Σαφέστατα πρόκειται για μία ιστορική εκλογή. Ο νέος πάπας έχει δείξει καλά δείγματα γραφής κοντά στους αδύναμους, όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε πως είναι συντηρητικός και ως ο πρώτος αμερικανός και ιησουίτης, εκτιμώ πως δεν θα είναι ιδιαίτερα ριζοσπαστικός, άλλωστε τον περιμένουν πολλά και βασικά προβλήματα με τα οποία θα ασχοληθούμε στο yannidakis την ερχόμενη εβδομάδα

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΙΟ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τετάρτη 13 Μαρτίου 2013

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤEΤΑΡΤΗΣ ~ όταν τα έσοδα μειώνονται και τα έξοδα αυξάνονται, τι δεν πάει καλά;

Καληνωρίσματα. Δεν έχει νόημα να φτιάξω μια εισαγωγή περιγράφοντας σας την εξάπλωση των συνεπειών της οικονομικής κρίσης στους διάφορους τομείς της ζωής μας. Την βλέπουμε καθημερινά, την βιώνουμε και κάπως έτσι μένουμε να αναρωτιόμαστε ποιο είναι το λάθος στην “εικόνα”. Το λάθος ή η αντίφαση –αν θέλετε- σε όλα όσα καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε σήμερα, είναι πως ενώ βλέπουμε τα εισοδήματα μας να μειώνονται, γινόμαστε μάρτυρες μιας βίαιης αύξησης των εξόδων μας.

Οι τιμές στην Ελλάδα ήταν ήδη πολύ υψηλές. Σε όλα. Αυτό δεν έμοιαζε να μας ταράζει όμως αφού οι μισθοί, τα επιδόματα και τα λοιπά εισοδήματα ήταν ικανοποιητικά. Το imageπρώτο χαστούκι ήρθε από τον τουρισμό. Οι επισκέπτες διαπίστωσαν πως πουλάμε ακριβά τον ήλιο και την θάλασσα και δεν δίστασαν να επισκεφτούν την τουρκία (για παράδειγμα) που πουλάει τον ίδιο ήλιο, παρόμοια θάλασσα και σε πολύ πιο οικονομικές τιμές. Το δεύτερο χαστούκι έπεσε σήμερα. Τα χρήματα μας δεν επαρκούν για να καλύψουμε τις βασικές υποχρεώσεις μας κι έτσι γιατί να πληρώσουμε τον καφέ τέσσερα ευρώ ή το ποτό μας οκτώ. Το λουκέτο σε πολλές επιχειρήσεις… αναπόφευκτο.

Βέβαια για το λουκέτο δεν ευθύνεται μόνο ο πελάτης που περιόρισε τα έξοδα του αλλά και το κράτος που ξαφνικά άρχισε να ζητάει ολοένα και περισσότερα από τους επιχειρηματίες. Μεγαλύτερο ποσοστό φορολόγησης, φόρος ακινήτων, αλληλεγγύης και δε θυμάμαι κι εγώ τι άλλο. Όπως αναμενόταν αυτό έφερε αντίθετα αποτελέσματα ή τέλος πάντως όχι τα απόλυτα επιθυμητά, αφού οι ληξιπρόθεσμες οφειλές αναγκάζουν πλέον την κυβέρνηση να αναζητήσει τρόπους αποπληρωμής με… ευκολίες!

Αλλά ας επιστρέψουμε στον καταναλωτή που αναρωτιέται πως αν ο μισθός του επέστρεψε σε επίπεδα 2004 κι αν προσεγγίζει τα επίπεδα Βουλγαρίας, τότε γιατί δεν μπορεί να αγοράζει σε τιμές 2004 ή αυτών που αγοράζουν οι φίλοι Βούλγαροι; Έχω διαβάσει αρκετές οικονομικές αναλύσεις επ’ αυτού χωρίς κάποια να με ικανοποιήσει πλήρως.
  1. Εγώ επιμένω πως φταίει ο εγωισμός του έλληνα επιχειρηματία, όμως επειδή αν μείνουμε σε αυτό περνάμε σε χαοτικές προσεγγίσεις, πρέπει να το μελετήσουμε λίγο παραπάνω ορθολογιστικά.
  2. Ο Φόρος Προστιθέμενης Αξίας ανέβηκε κατά δέκα μονάδες και αυτό είναι μία άριστη δικαιολογία.
  3. Περισσότερο ενδιαφέρον βέβαια παρουσιάζουν οι διάφορες κομπίνες που γίνονται κατά την εισαγωγή προϊόντων που φουσκώνουν οι τιμές τους προκειμένου να πουληθούν στον τελικό αγοραστή “αναγκαστικά” με ανεβασμένο κόστος.
  4. Ας μην ξεχάσουμε να σημειώσουμε πως οι περισσότερες επιχειρήσεις φοβούμενες την ύφεση και πιθανό λουκέτο ή άλλες απώλειες, κρατούν υψηλό το περιθώριο κέρδους.
  5. Ένας άλλος λόγος είναι οι εκπτώσεις που όλοι ξέρουμε πως απλά (εκείνη την περίοδο) κατεβάζουν την τιμή σε φυσιολογικά επίπεδα ενώ πριν τις εκπτώσεις πωλούσαν σε εξωφρενικές τιμές.
Ο έλληνας είναι σπάταλος. Δεν ξέρω αν η περιπέτεια της κρίσης του έμαθε (ή θα του μάθει) το νόημα της οικονομίας, της διαχείρισης, της αποταμίευσης και της λογικής χρήσης, όμως σίγουρα θα ήθελε να μπορεί να ξοδεύει θυμίζοντας τον παλιό καλό τρόπο ζωής του, όμως πιστέψτε το: Δεν μπορεί πια! Επειδή αυτή η ιστορία (της κρίσης) θα κρατήσει αρκετό καιρό ακόμα, μέχρι τότε ο όρος “αυξήσεις” θα χρειάζεται υπότιτλους για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νέοι, γι’ αυτό και είναι σημαντικό να πέσουν οι τιμές σε προϊόντα και υπηρεσίες. Το βέβαιο είναι πως κράτος και επιχειρήσεις δεν θα χάσουν και η αγορά θα κινηθεί και πάλι+Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΓΙΑ ΤΗ ΔΥΣΑΝΑΛΟΓΙΑ ΕΣΟΔΩΝ ΚΑΙ ΕΞΟΔΩΝ ΠΟΥ ΠΑΡΑΤΗΡΕΙΤΑΙ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

σxόλιο τσι τρίτης ~ παραμένουν βρετανικά τα φόκλαντ

σχόλιο τσι μέρας
η είδηση που στιγμάτισε τη μέρα που πέρασε, σχολιάζεται απ' την νυχτερινή οπτική και προβληματίζει

 η είδηση 
«Ναι» στη διατήρηση των νησιών στη βρετανική επικράτεια ψήφισε η συντριπτική πλειοψηφία των κατοίκων των Φόκλαντς στο σχετικό δημοψήφισμα που διεξήχθη
 το σχόλιο 
Μπορεί τα νησιά Φόκλαντ να ανήκουν γεωγραφικά στην Αργεντινή, όμως αυτό δεν αρκεί για να είναι και αργεντίνικα. Βλέπετε εδώ και χρόνια τελούν υπό την βρετανική διοίκηση και αφού ο κόσμος ψήφισε υπέρ αυτού του καθεστώτος, προφανώς τα λόγια είναι περιττά. Βλέπετε, το χρήμα μπορεί να αγοράσει και πατρίδα (ποιος θα 'θελε να είναι αργεντίνος στην υπό χρεωκοπία Αργεντινή;)

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΙΟ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τρίτη 12 Μαρτίου 2013

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΡIΤΗΣ ~ γιατί είναι τόσο μίζερη χώρα η ελλάδα;

Καληνωρίσματα. Στην περίοδο της κρίσης μάθαμε πως υπάρχει ένας δείκτης μέτρησης της στεναχώριας. Ο “Misery Index” προκύπτει από συνάρτηση των ποσοστών ανεργίας και πληθωρισμού μιας χώρας. Προσπερνάμε χωρίς διάθεση να τις μελετήσουμε τις Ισπανία, Νότια Αφρική και Κροατία που είναι στην πρώτη θέση και καταλήγουμε στην τέταρτη θέση, την Ελλάδα!
image
Η χώρα μας είναι μία από τις πιο μίζερες –πιο σωστά- χώρες στην κόσμο, όμως αυτό δεν οφείλεται αποκλειστικά στον πληθωρισμό και την ανεργία. Τα δύο παραπάνω αποτελούν συνέπειες της κρίσης που ασφαλώς και έχουν διαλύσει κάθε δεδομένο στην χώρα μας, όμως αναρωτιέμαι γιατί οι πορτογάλοι να είναι πιο κάτω από εμάς αφού κι αυτοί πλήττονται το ίδιο από την κρίση.

Ο τρόπος με τον οποίο εγώ το αποδίδω αφορά την ιδιοσυγκρασία του έλληνα. Βλέπετε, είμαστε εκ φύσεως μίζεροι, γκρινιάρηδες και απαισιόδοξοι. Βλέπουμε το ποτήρι μισοάδειο γιατί μας αρέσει να μας λυπούνται μήπως κι έτσι κερδίσουμε την εύνοια κάποιων. Για κάθε άσχημο ή λανθασμένο, φταίει η Ελλάδα: “αυτά γίνονται μόνο στην Ελλάδα” ή “στην Ελλάδα ζούμε”! Μπορεί να μην σταμάτησε στο Stop ένας ασυνείδητος οδηγός ή ένας περαστικός να πέταξε την γόπα του στον δρόμο ή ο γείτονας να έβαλε ένα… τελάρο μπροστά στο σπίτι του για να μην σταθμεύσει άλλο αυτοκίνητο εκτός του δικού του απ’ έξω. Για όλα αυτά φταίει το κράτος και ποτέ κανείς από εμάς.

Φταίει το κράτος που ο δάσκαλος δεν κάνει καλά την δουλειά του στο σχολείο και το κράτος που συνεχίζουμε να πετάμε τα σκουπίδια στον κάδο ακόμα κι αν αυτός είναι γεμάτος! Είναι αλήθεια πως είμαστε μίζεροι και σίγουρα πολύ δυστυχισμένοι σαν λαός διότι ακόμα κι αν υπάρχει κάτι καλό, αισιόδοξο ή ευχάριστο σε μία κατάσταση ή ένα γεγονός, εμείς θα επικεντρωθούμε στο αρνητικό, ακόμα κι αν χρειαστεί να το δημιουργήσουμε, να το φανταστούμε ή να το προβλέψουμε. Ζητείται αλλαγή φιλοσοφίας, τρόπου σκέψεις και γαλούχησης της νέας γενιάς που έτσι κι αλλιώς είναι η μόνη μας ελπίδα. +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΣΧΟΛΙΑΖΟΝΤΑΣ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΜΙΖΕΡΙΑΣ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

σxόλιο τσι δευτέρας ~ διψεύδει είδηση η τιταν

σχόλιο τσι μέρας
η είδηση που στιγμάτισε τη μέρα που πέρασε, σχολιάζεται απ' την νυχτερινή οπτική και προβληματίζει

 η είδηση 
Η τσιμεντοβιομηχανία Τιτάν διευκρίνισε με ανακοίνωσή της ότι δεν προτίθεται να μεταφέρει την έδρα της στο εξωτερικό. Σημειώνεται ότι όμιλος έχει ως έδρα την Ελλάδα, διαθέτει εργοστάσια παραγωγής τσιμέντου σε εννέα χώρες και είναι οργανωμένος σε τέσσερις γεωγραφικούς τομείς.
 το σχόλιο 
Εδώ και λίγες μέρες είχαν λυσάξει τα ΜΜΕ & ακόμα περισσότερο τα "παπαγαλίστικα" ιστολόγια που έτρεξαν να μεταδώσουν την "είδηση" του προδότη που αφήνει την Ελλάδα. Να λοιπόν που η ΤΙΤΑΝ τους διέψευσε πανηγυρικά. Το σχόλιο δεν έχει να κάνει με το ότι η ΤΙΤΑΝ έμεινε εδώ, αλλά με το πως εφευρίσκονται ψεύτικες ειδήσεις και το πως ο κόσμος της "χαύει" σαν χαζός συμμετέχοντας στην φιλοσοφία του "σπέρνω τον πανικό" και "η χώρα καταστρέφεται"

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΙΟ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Δευτέρα 11 Μαρτίου 2013

ΔIAΔΡΑΣΗ ΜΑΡΤΙΟΥ ~ απονέμουμε τα δικά μας διαχρονικά oscars

Καληνωρίσματα. Ο Μάρτιος παραδοσιακά είναι ο μήνας των oscars κι έτσι μια καλή ιδέα είναι να αφιερώσουμε την σημερινή Διάδραση στους πρωταγωνιστές. Φέτος βέβαια η απονομή έγινε το τέλος του Φεβρουαρίου κι έτσι λίγο πριν αφήσουμε τα φώτα να σβήσουν ας ασχοληθούμε με τον σημαντικότερο θεσμό βραβείων τέχνης όπως έχουν καταλήξει να είναι τελικά τα oscars.

Ουσιαστικά είδαμε πολλούς αδικημένους, κάποιους imageευνοημένους και πολλούς χαμένους, αλλά το κείμενο αυτό δεν έχει να κάνει με το σχολιασμό της ημέρας της απονομής, ούτε καν με την κριτική των ταινιών. Βλέπετε, πολλές φορές οι απόψεις των θεατών διαφέρουν κατά πολύ από αυτές των κριτικών. Ας δούμε ένα κλασικό παράδειγμα. Το 1997 ο “Τιτανικός” έκανε παγκόσμιο ρεκόρ εισιτηρίων και λίγους μήνες μετά έσπασε τα ρεκόρ και στα oscars κερδίζοντας έντεκα χρυσά αγαλματίδια σε δεκατέσσερις υποψηφιότητες! Δώδεκα χρόνια μετά η ταινία “Avatar” βύθισε τον Τιτανικό στην παγκόσμια ιστορία του κινηματογράφου, όμως κατάφερε μετά δυσκολίας να κερδίσει μόλις τρία αγαλματάκια oscars. Το 2012 το ρεκόρ εισιτηρίων απειλήθηκε αυτή τη φορά από την (πιο χάλια δεν γίνεται) ταινία “Avengers” και όπως ήταν αναμενόμενο, η ταινία δεν απέσπασε ούτε καν μία υποψηφιότητα για τη μεγάλη βραδιά των βραβείων.

Ξεχάστε λοιπόν τι γράφει ο φάκελος του νικητή και το τετριμμένο πλέον “and the oscar goes to…” και σκεφτείτε τι πραγματικά συγκλόνισε εσάς. Μπορεί στα oscars οι κατηγορίες να είναι πολλές, ωστόσο στην Διάδραση το θέμα το αφήνουμε ανοιχτό. Θα φτιάξουμε μια λίστα με τους καλύτερους σε οτιδήποτε κι αν κάνουν. Γράψτε μας για την αγαπημένη σας ταινία, τον αγαπημένο σας σκηνοθέτη, ηθοποιό, μουσικοσυνθέτη, ταινία κινουμένων σχεδίων, τραγούδι ταινίας ή οτιδήποτε άλλο από οποιαδήποτε κατηγορία και κυρίως οποιασδήποτε χρονιάς. Το μόνο βέβαιο είναι πως δεν είμαστε κριτικοί κινηματογράφου και αυτό είναι το καλό! Επιλέγουμε τι μας άρεσε άσχετα αν άρεσε σε άλλους ή αν δεν έφτασε καν τους κινηματογράφους! +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΤΕ ΣΤΗΝ ΔΙΑΔΡΑΣΗ ΓΡΑΦΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΩΝ/ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΩΝ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗΜΕΝΗ ΣΑΣ ΤΑΙΝΙΑ/ΗΘΟΠΟΙΟ/ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ/ΣΥΝΘΕΤΗ/ΤΡΑΓΟΥΔΙ ή ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟ ΘΕΛΕΤΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ. ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΕΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΑΠΟ ΜΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΧΡΟΝΙΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

σxόλιο τσι κυριακής ~ αγανακτισμένοι η επιστροφή

σχόλιο τσι μέρας
η είδηση που στιγμάτισε τη μέρα που πέρασε, σχολιάζεται απ' την νυχτερινή οπτική και προβληματίζει

 η είδηση 
Νέο ραντεβού είχαν σήμερα το απόγευμα οι Αγανακτισμένοι που επιστρέφουν στην πλατεία του Συντάγματος, με σύνθημά τους το «Φτώχεια, ανεργία, αυτοκτονίες. Φτάνει πια!».
 το σχόλιο 
Το γεγονός μου θύμισε τα κινηματογραφικά sequels. "Αγανακτισμένοι: η επιστροφή"! Πέρσι δεν είχαν τι να κάνουν & κατασκήνωναν στην πλατεία Συντάγματος μέχρι που εκδιώχθηκαν λόγω της βρωμιάς που είχαν επιφέρει στον χώρο. Φέτος επέστρεψαν πιο κυριλάτοι αφού θα διαδηλώνουν που και που και θα φεύγουν. Έτσι, για να θυμούνται τα παλιά. Να βλέπουν γνωστούς. Να μιλούν για την κρίση, τα μέτρα, την ανεργία και το βράδυ να γυρίζουν σπίτι για να βλέπουν τη νέα ελληνική σειρά του Mega εκτός κι αν παραμένουν πιστοί στα τούρκικα ακόμα

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΙΟ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Κυριακή 10 Μαρτίου 2013

ΨΗΓΜΑΤΑ ΠNEΥΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΜΑΡΤΙΟΥ ~ η έννοια της νηστείας στις μέρες μας

αποκωδικοποιώντας τα μηνύματα της θρησκείας προβληματιζόμαστε σε ζητήματα της κοινωνίας

Σε λίγες μέρες ξεχνάει η πιο διάσημη και σημαντική περίοδος νηστείας της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Η Μεγάλη Τεσσαρακοστή πριν το Άγιο Πάσχα. Πριν όμως σχολιάσουμε ποια είναι η πραγματική της έννοια και χρηστικότητα, ας την ορίσουμε.

από wikipedia
Νηστεία ονομάζεται η εκούσια ή ακούσια αποχή από τροφή (άλλως ασιτία). Κυρίως ο όρος αυτός χρησιμοποιείται από πολλούς λαούς για την εκούσια αποχή σε ορισμένες τροφές ιδίως για θρησκευτικούς λόγους.
Ο παραπάνω ορισμός έρχεται από μια σχετικά έγκυρη πηγή, την wikipedia, όμως πολύ φοβάμαι πως απέχει έτη φωτός από την πραγματικότητα. Βλέπετε η νηστεία αποτελείτε από διάφορους τομείς και μόνο ένας από αυτούς είναι η τροφή. Νηστεία στο κρέας, τα αυγά, τα γαλακτοκομικά, το αλκοόλ ή ακόμα και το λάδι, αποτελούν μια θεωρητικά σωστή εφαρμογή της θεωρίας της Εκκλησίας. Μάλιστα η νηστεία των τροφίμων προορίζεται για πολλές ημέρες του χρόνου, όπως η Σαρακοστή κ.α. Είναι όμως η τροφή το μεγάλο στοίχημα του χριστιανού; Ας δούμε καλύτερα:

από Ιερό Ησυχαστήριο Παντοκράτορος Μελισσοχωρίου
Κάθε χριστιανός οφείλει να τηρεί τις «διατεταγμένες» νηστείες, υπακούοντας με ταπείνωση στο Χριστό και την Εκκλησία Του. Αυτή η υπακοή, βέβαια, δεν είναι άλογη ούτε ανώφελη. Γιατί με τη νηστεία ισχυροποιείται η θέληση, τιθασεύεται το σώμα, καθαρίζεται ο νους, μαλακώνει η καρδιά, καταστέλλονται οι σαρκικές ορμές, θεραπεύεται η ψυχή.
Αυτός ο ορισμός δείχνει να ανταποκρίνεται πολύ περισσότερο στην πραγματική πρακτική της νηστείας. Βλέπετε, νηστεία σημαίνει η στέρηση από τα πάθη και τις απολαύσεις μας. Προφανώς δεν θέλουμε να τιμωρήσουμε τον εαυτό μας για κάτι, επιθυμούμε όμως να τον παιδεύσουμε, να τον τιθασεύσουμε (όπως λέει και ο δεύτερος ορισμός) με σκοπό να αποδείξουμε την μετάνοια μας για τα κακώς κείμενα ή τουλάχιστον για να αποδείξουμε ότι είμαστε κύριοι του εαυτού μας και όχι έρμαιο των απολαύσεων και παθών μας.

Το μυστικό της νηστείας, είναι πως είναι προσωπική. Για τον καθένα διαφορετική! Κανένα βιβλίο, κανένα εγχειρίδιο δεν μας υπαγορεύει πως ακριβώς να εφαρμόσουμε την νηστεία. Αυτή είναι δουλειά του πνευματικού που μας ξέρει και του εαυτού μας που τον ξέρουμε ακόμα περισσότερο! Έτσι, νηστεία μπορεί να είναι η αποχή από το αλκοόλ, το τσιγάρο, το αυτοκίνητο, τα γλυκά, τη συνουσία και οτιδήποτε θεωρούμε εμείς ως πάθος. Το νόημα είναι να δοκιμάσουμε τον εαυτό μας ώστε να αποδείξουμε πρώτα σε αυτόν, πως μπορούμε να στερηθούμε τις διάφορες απολαύσεις τις ζωής.

Η νηστεία είναι και νοητική. Μπορεί να μην το δεχτείτε στην αρχή, αλλά η πλειοψηφία των αμαρτιών ή ατοπημάτων μας γίνεται εγκεφαλικά. Στον λογισμό. Δεν κάνουμε κακό στον συνάνθρωπο μας, αλλά σκεφτόμαστε αρνητικά για αυτόν. Δεν απατάμε την σύζυγό μας, αλλά σκεφτόμαστε τι ωραία που θα ήταν αν πηγαίναμε με την όμορφη γειτόνισσα. Δεν διαπράξαμε ποτέ ληστεία, αλλά πολύ θα θέλαμε να έχουμε έναν σάκο από την χρηματαποστολή που περνάει. Δεν παραδεχτήκαμε ποτέ πως ζηλεύουμε κάποιον, αλλά συχνά σκεφτόμαστε να είχαμε εμείς τα ξενοδοχεία που έχει ένας γνωστός κλπ. Μπορεί να αντέξεις χωρίς τσιγάρο χωρίς μέρες, αλλά πόσο δύσκολο είναι να ελέγξεις την σκέψη σου; Πολύ! 

Η νηστεία γίνεται για την μετάνοια αν και πολύ την έχουν συνδέσει με δίαιτα. Νηστεία όμως δεν είναι η απουσία κρέατος και η αφθονία σε ψωμί. Αντίστοιχα νηστεία δεν είναι η απουσία συνουσίας και η επίδοση στον αυνανισμό, όπως και νηστεία δεν είναι η έλλειψη αλκοόλ που αντικαθίσταται με αναψυκτικά. Νηστεία δεν είναι μόνο η έλλειψη αλλά και η μετρίαση, η ελάττωση μίας συνήθειας. Αν καταφέρεις να μετριάσεις τα πάθη σου, έχεις και πάλι πετύχει τον σκοπό σου. 

Ο Θεός δεν ζήτησε τέλειους ανθρώπους με τέλεια επιτεύγματα. Ζήτησε φιλότιμη προσπάθεια με ειλικρινή προαίρεση. Η νηστεία έρχεται και είναι μία ευκαιρία να αναδείξετε την δύναμη που κρύβετε μέσα σας ακόμα κι αν δεν το παραδέχεστε πως την κατέχετε. Νηστέψτε τα πάθη σας. Όσα μπορείτε, όσο μπορείτε. Απλά επιχειρήστε το. Τολμήστε το. Καλή Σαρακοστή! +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΣΑΣ ΝΟΗΜΑ ΤΗΣ ΝΗΣΤΕΙΑΣ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

σxόλιο του σαββάτου ~ δηλητηριάστηκαν στο καλύτερο εστιατόριο

σχόλιο τσι μέρας
η είδηση που στιγμάτισε τη μέρα που πέρασε, σχολιάζεται απ' την νυχτερινή οπτική και προβληματίζει

 η είδηση 
Δηλητηριάστηκαν 63 πελάτες στο καλύτερο εστιατόριο του κόσμου. Δημόσια συγγνώμη ζήτησε σήμερα το δύο αστέρων «Μισελέν» δανέζικο εστιατόριο «Νόμα»
 το σχόλιο 
Σάλος σήμερα με την είδηση αυτή. Γιατί ρε παιδιά; Επειδή μπορεί να συμβεί στο πρώτο σουβλατζίδικο της γειτονιάς δεν μπορεί να τύχει και στην... καλύτερη "οικογένεια"; Δεν ξέρω αν θα πλήρωνα 850€ για να φάω, αλλά η παρούσα είδηση δεν θα πρέπει να σταθεί ικανή να αμαυρώσει την φήμη του εστιατορίου

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΙΟ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Σάββατο 9 Μαρτίου 2013

ΓΙΝΕ ΚΙ ΕΣΥ ΤΟ YANNIDAKIS ~ ζητούνται νέοι συντάκτες

Καληνωρίσματα. Τον τελευταίο χρόνο οι αναγνώστες και φίλοι του yannidakis έχουν πολλαπλασιάσει την επισκεψιμότητα του ιστολογίου. Η συνέπεια στα χρονοδιαγράμματα μας, οι λίγες και ενδιαφέρουσες αναρτήσεις, καθώς και οι νέες ενότητες που εμπλούτισαν την σελίδα, απέδειξαν εκ των πραγμάτων τον χαρακτηρισμό της σελίδας περί έμφασης στην ποιότητα και όχι την ποσότητα.

Τον Μάιο με μεγάλη συγκίνηση θα δω την σελίδα να συμπληρώνει τα εφτά χρόνια συνεχόμενης παρουσίας, χωρίς καμία μέρα χωρίς δημοσίευση. Επίτευγμα που οφείλεται στην συνέπεια μου και στην αγάπη που κατά καιρούς έχετε δείξει προς την προσπάθεια μου αυτή. Από τον Σεπτέμβριο μάλιστα, αποφάσισα πως περισσότεροι άνθρωποι μπορούν να μοιραστούν τους προβληματισμούς τους μαζί μας, ο καθένας στον τομέα ενδιαφέροντος του. Έτσι δημιούργησα νέες μηνιαίες ενότητες συμπεριλαμβάνοντας τους προβληματισμούς αυτούς.

Σήμερα το ανήσυχο πνεύμα μου, συνεχίζει να με ερεθίζει για νέες προκλήσεις. Πολύ σύντομα λοιπόν θα είμαι σε θέση να ανακοινώσω ακόμα δύο νέες μηνιαίες ενότητες που θα σας παρουσιάσω αναλυτικά.

Περισσότερο απ’ όλα όμως θέλω να δώσω τη δυνατότητα σε περισσότερους ανθρώπους να μοιράζονται συστηματικά τους προβληματισμούς τους με τους αναγνώστες του yannidakis. Έτσι, προσκαλώ όσους/όσες αρέσκονται στο γράψιμο και θέλουν να εμπλουτίσουν το βιογραφικό τους, να μου στείλουν ένα μήνυμα με τα ενδιαφέροντα τους στο yannidakis@gmail.com Θα τους περιμένει η δική τους μηνιαία ενότητα που θα ενσωματωθεί στο πρόγραμμα της σελίδας. Σας καλώ να αναδείξετε το ταλέντο σας και να πειραματιστείτε στο γράψιμο με την εγγύηση και την εμπειρία των εφτά χρόνων του yannidakis. +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΚΑΙ ΣΗΜΕΙΩΣΤΕ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΣΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΛΑΒΕΤΕ ΜΕΡΟΣ ΣΤΗΝ ΣΕΛΙΔΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

σxόλιο τσι παρασκευής ~ ευχές στην μία γυναίκα

σχόλιο τσι μέρας
η είδηση που στιγμάτισε τη μέρα που πέρασε, σχολιάζεται απ' την νυχτερινή οπτική και προβληματίζει

 η είδηση 
Ο κατάλογος του ελλείματος στην ισότητα των δύο φύλων αποτελεί καταγραφή των ευκαιριών που δίνονται σε γυναίκες συγκριτικά με άνδρες.
 το σχόλιο 
Χρήσιμος ο κατάλογος αν διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο, όμως απόψε θέλω να ευχηθώ στις γυναίκες. Στις μάνες, στις εργαζόμενες, στις άνεργες, στις αποτυχημένες, στις πολυάσχολες, στις νοικοκυρές, στις επιχειρηματίες, αλλά και στις καταπιεσμένες, βιασμένες, εκδιδόμενες, ακρωτηριασμένες (στα γεννητικά όργανα λόγω... νόμου ή παράδοσης) και "φιμωμένες" από το αγαθό της ελευθερίας του λόγου. Εύχομαι στην κάθε μια να λάβει αυτό που έχει ανάγκη. Την ιεραρχία των αναγκών την αφήνω σε εσάς

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΙΟ
 Διαβάστε περισσότερα.. »