Τετάρτη 18 Σεπτεμβρίου 2013

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤHTΑΣ ~ το έγκλημα των καθηγητών στα παιδιά μας και πως πάνε να βγουν κι από πάνω

Πριν ακριβώς από μία εβδομάδα, ακούστηκε το πρώτο κουδούνι στα σχολεία που έδωσε το έναυσμα της νέας σχολικής χρονιάς! Σε τέτοιες περιπτώσεις συνήθως ασχολούμασταν με τα πρωτάκια και το πόσο εύκολο/δύσκολο θα ήταν να προσαρμοστούν και τους τελειόφοιτους οι οποίοι θα έδιναν την μεγάλη, την τελική μάχη του αγώνα της εισόδου στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Με άλλα λόγια, εκπαιδευτική υγεία!

Φέτος δεν είναι έτσι τα πράγματα. Φέτος και τα σχολεία έχουν επίκεντρο την τρόικα και το πως αυτή επηρέασε τις ζωές μας. Φέτος τα σχολεία είναι θύματα μικροπολιτικών σκοπιμοτήτων. Φέτος τα σχολεία δεν εγκαινιάστηκαν μόνο από ιερείς και τοπικούς άρχοντες, αλλά και από μέλη της κυβέρνησης και της αντιπολίτευσης που βρήκαν το “πάτημα” να πολιτικοποιήσουν την δύσκολη κατάσταση που αντιμετωπίζει και η παιδεία.

Ο Τσίπρας και η νεολαία του, είχαν φροντίσει να προμηθεύσουν τα αθώα(;) παιδιά της εφηβείας με πανό πολιτικών imageσυνθημάτων και με υποσχέσεις επαναστατικής φύσεως που ποιος έφηβος δεν θα καλωσορίσει είτε σήμερα στην εποχή της κρίσης, είτε κάποτε, στην δική μου εποχή που απλά θέλαμε μια μικρή αφορμή για την δική μας επανάσταση! Ο Τσίπρας επιτέθηκε στην κυβέρνηση και την τρόικα για την νέα(;) κατάσταση σχολείων που θα είναι πλέον στελεχωμένα με λιγότερους καθηγητές εξαιτίας της διαθεσιμότητας, εγώ όμως δεν θυμάμαι καμία σχολική χρονιά στα νιάτα μου χωρίς ελλείψεις καθηγητών. Δεν αναφέρομαι σε μακρινά χωριά, αλλά στο Ηράκλειο όπου έμενα και που καθηγητή για το μάθημα της “Μουσικής” είχαμε λίγο πριν τα Χριστούγεννα, το ίδιο και για τα “Καλλιτεχνικά”, ενώ πολλά μαθήματα αναλάμβαναν να μας διδάσκουν καθηγητές άσχετοι με αυτά, όπως μαθηματική για μαθήματα θετικών επιστημών ή φιλόλογοι για μαθήματα θεωρητικών! Τότε βέβαια καμία τρόικα δεν έφταιγε…

Την Τετάρτη λοιπόν, έπεσε στα χέρια μου μια επιστολή της ΟΛΜΕ που απευθυνόταν στους μαθητές. Έλεγε πως οι imageκαθηγητές δεν αντέχουν πλέον την κατάσταση που επικρατεί στην παιδεία και αποφασίζει να κατέβει σε απεργίες. Έτσι, από την περασμένη Δευτέρα οι καθηγητές απεργούν επ’ αόριστο. Μάλιστα, κάλεσαν τους μαθητές να στηρίξουν τον αγώνα τους. Λίγο νωρίτερα βέβαια η επιστολή αναφέρει το εξής: “Σ’ αυτόν τον αγώνα θέλουμε δίπλα μας όλους τους εργαζόμενους. Θέλουμε τους γονείς σου, μα χρειαζόμαστε κι εσένα. Όχι για να αναλάβεις καθήκοντά που είναι δικά μας. Το κόστος του αγώνα θα το σηκώσουμε εμείς στο ακέραιο” και αμέσως πιο κάτω: “Σε θέλουμε δίπλα μας γιατί, όπως και μέσα στην τάξη, είναι η δικιά σου συμμετοχή που δίνει νόημα στη δουλειά μας και στον αγώνα μας. Μόνο μαζί μπορούμε”. Η πρώτη μου ερώτηση είναι πως ακριβώς μπορούν να βοηθήσουν οι μαθητές τις απεργίες των καθηγητών και πως δεν θα σηκώσουν το κόστος του αγώνα αυτού;
  • Όταν οι καθηγητές ζητούν από τους μαθητές στήριξη και βοήθεια, δεν μπορώ να σκεφτώ πως εννοούν, ποιηματάκια υπέρ τους στο facebook ή ταπεράκια με φαγητό την ώρα του συλλαλητηρίου! Όλοι ξέρουμε πως οι μαθητές εδώ και χρόνια αντιδρούν με καταλήψεις (που πολύ συχνά είναι υποκινούμενες, αλλά ας μιλήσουμε γι’ αυτό άλλη φορά) και με δικά τους συλλαλητήρια. Άρα λοιπόν οι καθηγητές τι ζητούν ακριβώς από τους μαθητές, τρεις μέρες αφότου άνοιξαν τα σχολεία;
  • Από την άλλη, θέλοντας να προστατεύσουν τη νεολαία μας, δεν θέλουν να αναλάβουν κανένα κόστος οι μαθητές. Όχι, δεν είναι τόσο γενναιόδωροι όσο ακούγονται. Βλέπετε, οι καθηγητές θέλουν να απεργήσουν μόνοι διότι έχουν και αιτήματα που δεν αφορούν τους μαθητές. Παραλίγο να τινάξουν στον αέρα τις περασμένες πανελλήνιες εξετάσεις επειδή η κυβέρνηση ανήγγειλε το μέτρο της αξιολόγησης! Κι όμως… κάνουν λάθος αν νομίζουν πως οι δεκάδες διδακτικές ώρες που θα χαθούν δεν θα έχουν αντίκτυπο στα παιδιά. Είναι ένα σύγχρονο έγκλημα αν αφήσουν τα παιδιά πίσω στην ύλη (που όπως πάντα θα καλύψουν τα φροντιστήρια) για να απεργήσουν γνωρίζοντας ότι δεν μπορούν να αλλάξουν τίποτα.
Ίσως υπό συνθήκες να με έπειθαν, όμως γνωρίζοντας το ιστορικό της περασμένης άνοιξης, δηλώνω ευθαρσώς με το θάρρος της γνώμης μου, πως τους σιχάθηκα. Είναι τόσο υποκριτές όσο σχεδόν και οι πολιτικοί μας. Αλήθεια; Οι μαθητές τι έχουν να πουν για το μέτρο της αξιολόγησης; Γιατί ένας εντελώς ανίδεος, αδιάφορος καθηγητής και ένας κακός ή ελλιπής παιδαγωγός δεν πρέπει να αξιολογηθεί και τελικά να απομακρυνθεί από τις αίθουσες διδασκαλίας; Πως τολμούν να γράφουν για τα σαλόνια της πολιτικής όταν είναι οι πιο καλοβολεμένοι δημόσιοι υπάλληλοι με τέσσερις μήνες διακοπών το χρόνο και με τους υπόλοιπους οχτώ μήνες, να παπαγαλίζουν την ύλη τρέχοντας να προλάβουν τις προθεσμίες για τις οποίες ποτέ δεν ασχολήθηκαν με το φοβερό και τρομερό συνδικαλιστικό τους όργανο, για να βελτιώσουν;

Έχουν το θράσος να γράφουν για απολυμένους γονείς όταν έως τώρα από τον κλάδο τους έχουν μειωθεί μερικά επιδόματα και δημιουργούν όλο τον σάλο τούτο απλά και μόνο για να μην απομακρυνθεί κανείς από τη δουλειά τους, να μην γίνει δηλαδή σαν τους γονείς των παιδιών αυτών. Και ποιοι είναι αυτοί που θα είναι υπεράνω της ελληνικής κοινωνίας;

Ζούμε όμως σε δημοκρατία και αν κάποιος θέλει, ναι, μπορεί να απεργήσει. Δεν έχουν όμως το
δικαίωμα να προσπαθούν να βγουν κι από πάνω και να έχουν το θράσος να ζητούν από τους μαθητές να τους στηρίξουν κι από πάνω, όταν οι μοναδικοί που θα πληγούν από την απεργία αυτή θα είναι οι μαθητές. Κι όταν σε μία εβδομάδα; Σε δύο; Σε έναν μήνα; Αποφασίσουν να επιστρέψουν στην έδρα τους –χωρίς φυσικά να έχουν πετύχει τίποτα- τι θα πουν στα παιδιά; Κλασικά… “τώρα τρέχουμε γιατί έχουμε πολύ ύλη να καλύψουμε. Θα τα πούμε γρήγορα και ότι ερωτήσεις έχετε” (στο φροντιστήριο). Ντροπή και αίσχος στην αντιπαιδαγωγική ΟΛΜΕ που προκειμένου να μην θιχτεί στο περιβάλλον κρίσης καταστρέφει την σχολική χρονιά και ζητά συνένοχους και τους μαθητές, ντροπή και στο κράτος που αφήνει να απαξιωθεί ο πιο σημαντικός κλάδος μιας κοινωνίας, που είναι η Παιδεία+Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΚΑΙ ΠΑΡΤΕ ΤΟ ΘΑΡΡΟΣ ΤΗΣ ΓΝΩΜΗΣ ΣΑΣ ΝΑ ΓΡΑΨΕΤΕ ΠΟΙΑ ΘΕΣΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΤΕ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τρίτη 17 Σεπτεμβρίου 2013

KIΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ~ ένας διαφορετικός παγκόσμιος πόλεμος (world war z)

αποκωδικοποιώντας τα κοινωνικά μηνύματα στις δημιουργίες της 7ης τέχνης

World War Z
Παραγωγή: 2013
Σκηνοθεσία: 
Βασικοί Χαρακτήρες: 
Περιγραφή::Εντελώς ξαφνικά και σχεδόν αναίτια ξεσπά στις Ηνωμένες Πολιτείες και μετά σε ολόκληρο τον κόσμο μια επιδημία ενός Ιού ο οποίος μεταφέρεται με το δάγκωμα και ουσιαστικά μετατρέπει τον κομιστή σε ζόμπι το οποίο συνεχώς ψάχνει να βρει μη μολυσμένους οργανισμούς για να μολύνει. Στον Brand Pit ως πρώην εργαζόμενος στα Ηνωμένα Έθνη θα ανατεθεί η αποστολή να βρει τη λύση που θα σταματήσει την εξάπλωση του θανατηφόρου ιού.


Για τον μήνα Σεπτέμβριο διάλεξα μια αρκετά καλή ταινία η οποία κατά μία άποψη είναι κοντά στα ¨εμπόλεμα¨ σενάρια των προηγούμενων ημερών. Αυτές τις ημέρες απειλείται σύρραξη μεταξύ των δυτικών χωρών και της Συρίας. Ελπίδα και ευχή όλων φυσικά είναι να αποφευχθεί οποιαδήποτε εχθροπραξία όμως όλα εξαρτώνται από τις διαθέσεις των δυτικών χωρών. Στην ταινία από την άλλη πλευρά δεν μιλάμε πλέον για πόλεμο μεταξύ λαών αλλά μιας πανδημίας η οποία δεν γνωρίζει σύνορα, ξεσπά με ασύλληπτα γρήγορο ρυθμό και δεν δίνει χρόνο σε κανένα να σκεφτεί εμβόλια για την προστασία και καταπολέμηση του. Κοινό χαρακτηριστικό μεταξύ των δύο οι καταστροφικές συνέπειες ενός πολέμου είτε αυτός προκαλείται  από ανθρώπους άμεσα είτε έμμεσα.  

Ας πάρουμε όμως τα γεγονότα της ταινίας από την αρχή. Ο  (Gerry Lane στην ταινία) έχει σταματήσει τη δουλειά του στον ΟΗΕ και ζει την καθημερινότητα του πλέον με την οικογένεια του η οποία τόσο του είχε λείψει ενώ εργαζόταν. Ένα πρωινό και ενώ όλα φαίνονταν φυσιολογικά, στους δρόμους ξεσπά ένας πανικός χωρίς να είναι εύκολο για κανένα να αντιληφθεί τι πραγματικά γινόταν. Στην πραγματικότητα ξεσπούσε ο ιός κι επειδή μεταδιδόταν με το δάγκωμα μεταξύ των ανθρώπων είχε πολύ έντονα βίαια χαρακτηριστικά. Ενώ η εξάπλωση του ιού είναι ακαριαία ο  με την οικογένεια του φυγαδεύονται από τον ΟΗΕ στην πραγματικότητα για να τους βοηθήσει να καταλάβει τον ιό και να ψάξει τα αίτια αλλά και το αντίδοτο που θα έσωνε την ανθρωπότητα. Όπως κάνω πάντα, φυσικά και δεν θα σας αποκαλύψω το τέλος για να δείτε με αγωνία την ταινία στις μικρές σας οθόνες.

Κι ενώ όλα αυτά μας φαίνονται (και είναι φυσικά) επιστημονική φαντασία, τι θα γινόταν αν ο πραγματικός μας παγκόσμιος κίνδυνος- πόλεμος- δεν ήταν ο αλληλοσκοτωμός των κρατών (που συνήθως συμβαίνει) αλλά ένας ιός ο οποίος θα είχε τα χαρακτηριστικά του ιού της ταινίας; Η τεχνολογία πάντα έχει δύο όψεις. Η μία φυσικά είναι η πρόληψη και η θεραπεία που μας προσφέρει αλλά στην αντίπερα όχθη είναι ότι κάποια από τα επιτεύγματα εναντιώνονται στην ανθρωπότητα όταν πέσουν σε κακόβουλα χέρια. Ένα τρανταχτό παράδειγμα το βλέπουμε κι εμείς σήμερα είναι χημικές ουσίες παίζουν σημαντικό ρόλο στην θεραπεία μας από αρκετές ασθένειες όμως πρόσφατα μάθαμε και για τα δυσάρεστα γεγονότα στη Συρία με τα χημικά όπλα τα οποία κατασκεύαζε. Το ίδιο φυσικά συμβαίνει και με την πυρηνική ενέργεια που καταφέραμε μία ενέργεια υψίστης σπουδαιότητας για τα ενεργειακά μας αποθέματα να την μετατρέψουμε σε όπλο και να μετράμε ακόμα νεκρούς από τις παρενέργειες της ραδιενέργειας. Έτσι λοιπόν δεν είναι καθόλου δύσκολο μέσω της κακής χρήσης βλαβερών ουσιών στο περιβάλλον μας, η δημιουργία ιού ο οποίος θα είναι πάρα πολύ επικίνδυνος για όλη την ανθρωπότητα.

Η ταινία μας παρουσιάζει μέσω της επιστημονικής φαντασίας την ανεξέλεγκτη δύναμη που μπορεί να έχει ένας ιός. Ίσως να είναι αρκετά ακραίο ένα τέτοιο σενάριο στην πραγματικότητα όμως σίγουρα θα ήταν καλό να μην επιβαρύνουμε το περιβάλλον μας με χημικές ουσίες και ραδιενέργεια για να μπορούμε να είμαστε περισσότερο αισιόδοξοι για το μέλλον μας στον πλανήτη. Προτείνω να δείτε λοιπόν την ταινία και περιμένω την άποψη σας για το θέμα που πραγματεύεται. +daskalakis michael  

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ ΤΟΥ ΜΗΝΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου 2013

ΙΣTOΡΙΚΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ~ πως φτιάχτηκαν οι πυραμίδες που κρύβουν μέσα τους τα μυστικά αυτού και του άλλου κόσμου;

πίσω από το φυσικά προφανές, διεισδύουμε σε ανεξήγητα παραφυσικά μυστήρια της ιστορίας
Ένα από τα μεγαλύτερα και πιο πολύπλοκα μυστήρια της ιστορίας αφορά τις Πυραμίδες της Αιγύπτου. Γράφω πολύπλοκα διότι δεν πρόκειται για ένα μυστήριο. Κατά καιρούς έχουμε ακούσει για το μυστήριο του τάφου του Τουταγχαμών, της γεωγραφικής θέσης των Πυραμίδων, αλλά και του τρόπου που αυτές χτιστήκαν. Σε αυτό το τελευταίο θα εστιάσουμε σήμερα, όμως πρώτα ας αναρωτηθούμε γιατί μιλάμε για τις Αιγυπτιακές Πυραμίδες; Οι Αζτέκοι, οι Μάγια και άλλοι πολιτισμοί έχτισαν τις δικές τους πυραμίδες. Γιατί λοιπόν τέτοιος σάλος για την Αίγυπτο;

Ένας ωραίος τρόπος να θέσουμε το σημερινό μυστήριο imageείναι παραθέτοντας έναν προβληματισμό. Οι πυραμίδες στην Αίγυπτο υπολογίστηκε πως χτίστηκαν σε λιγότερο από είκοσι τρία χρόνια, ενώ ο καθεδρικός ναός της Παναγίας στο Παρίσι χρειάστηκε σχεδόν διακόσια χρόνια για να χτιστεί. Αν αναλογιστούμε τις περιόδους, την τεχνολογία και τα εργαλεία κάθε εποχής, φτάνουμε εύκολα στο συμπέρασμα της ταχύτατης αποπεράτωσης των Πυραμίδων. Γιατί; Πως; Από που;

Ας ξεκινήσουμε με όση λογική χωράει σε ένα τέτοιο κατασκευαστικό θηρίο. Πηγαίνοντας πίσω στο 2530π.Χ. βρίσκουμε σχεδόν τριάντα χιλιάδες εργάτες-σκλάβους να εργάζονται κάθε μέρα για να φτιάξουν τα 150 μέτρα μήκους πυραμίδες. Η… λογική λοιπόν αναφέρει πως οι εργάτες imageμετέφεραν υλικά που αποτελούνταν από πέτρες που στη συνέχεια λάξευαν μέσω του Νείλου ποταμού, κυρίως την εποχή που έβρεχε και έκανε την μεταφορά πιο εύκολη. Όταν μιλάμε για μεταφορά, υπολογίστε τεράστιους βράχους που ταξίδευαν για εννιακόσια εξήντα χιλιόμετρα μέχρι το σημείο που οι Φαραώ επιθυμούσαν τις εργασίες. Γιατί λοιπόν να μην επιλέξουν ένα σημείο πιο κοντά στον Νείλο; Είπαμε, το “που” είναι ένα μυστήριο που δεν χωράει στο σημερινό θέμα. Σε αυτήν την περίπτωση πάντως τα πράγματα είναι απλά. Δύσκολα, αλλά απλά. Μεταφορά πέτρας, επεξεργασία, χτίσιμο. Τέλος!

Στο άλλο άκρο συναντάμε την θεωρία που θέλει τις πυραμίδες να χτίστηκαν από εξωγήινους. Αν ψάξετε στην ιστορία θα δείτε πολλές αναφορές στους εξωγήινους. Πρόκειται για εξωγήινους όμως ή για ανώτερες θεϊκές δυνάμεις; Να ένα μυστήριο για επόμενη ενότητα. Αν πάντως εξωγήινοι κατέβηκαν και έχτισαν ή βοήθησαν τους σκλάβους να χτίσουν τις Πυραμίδες, τότε τα πράγματα είναι πιο απλά. Όσο υπερβολικό κι αν ακούγεται, τουλάχιστον μπορεί να εξηγήσει την ευκολία με την οποία χτίστηκαν οι Πυραμίδες. Σε αυτό βέβαια χωρούν και μερικά αναπάντητα ερωτήματα σχετικά με την ακρίβεια του χτισίματος τους. Αν κάποια άλλη φορά αναφερθούμε στο σημείο που χτίστηκαν, τότε θα δούμε και εκεί πως:
Το ύψος της πυραμίδας είναι 147,649 μέτρα και το μήκος κάθε πλευράς είναι 231,927 μέτρα.

Ο λόγος της περιμέτρου (δηλαδή 4*231,927 = 927,708), προς το ύψος της πυραμίδας, μας δίνει 6,283 δηλαδή 2π, όσο και ο λόγος της ακτίνας των πόλων της Γης προς την περιφέρειά της. Ο αριθμός ‘π’ ήταν άγνωστος στα χρόνια του Χέοπα.
Το ύψος, 147,649 μ., αν πολλαπλασιαστεί επί ένα δις, δίνει με μεγάλη προσέγγιση την απόσταση Γης-Ήλιου.

Το βάρος της πυραμίδας το οποίο είναι 5.273.000 τόνοι, με την προσθήκη 15 μηδενικών μας δίνει το βάρος της γης.
Αν πολλαπλασιάσουμε το ύψος της πυραμίδας με το δέκα και υψώσουμε το γινόμενο στην 9η δύναμη θα βρούμε την απόσταση Γης - Ήλιου.

Ποιος λοιπόν έκανε αυτούς τους υπολογισμούς εκείνη την περίοδο; Χωρίς εργαλεία μέτρησης; Μια εύκολη απάντηση θα ήταν ένας μακρινός παρατηρητής που μπορεί να δει τις μη-χαρτογραφημένες περιοχές από μακριά κι έτσι να μπορεί να σχεδιάσει πιο εύκολα. Ένας τέτοιος υποψήφιος είναι προφανώς κάποιος εκτός Γης, εξωγήινος δηλαδή.
image
Γιατί όμως να επιλέχτηκε το σχήμα της πυραμίδας; Δεν ξέρουμε, όμως μήπως αν ψάξουμε λιγάκι μπορούμε να πάρουμε μια ιδέα; Στην περιβόητη Κυδωνία του πλανήτη Άρη, απασχοληθήκαμε για δεκαετίες με το περίφημο “πρόσωπο του Άρη” που χρόνια μετά αποδείχθηκε πως δεν ήταν τίποτα άλλο παρά ένας λόφος το πάνω μέρος του οποίου έμοιαζε κάποτε με ένα πρόσωπο. Αντίθετα ίσως όντως να ήταν το σχήμα ενός προσώπου που με τα χρόνια καλύφτηκε από την αρειανή άμμο ώστε να δείχνει σαν απλός λόφος. Δίπλα όμως από το “πρόσωπο” υπήρχε πάντοτε ένας άλλος λόφος με κωνικό σχήμα, σαν μία πυραμίδα. Μήπως αυτό μπορεί να μας δείξει μία τάση προς αυτό το σχήμα ή ισχύει πως σύμφωνα με έρευνες που έχουν γίνει, έχει διαπιστωθεί ότι σε αυτό το σχήμα υπάρχει μια βιοκοσμική ενέργεια η οποία ευθύνεται για παράδειγμα στην πιο γρήγορη ανάπτυξη ενός φυτού που βρίσκεται μέσα σε αυτή, εν αντίθεση με ένα άλλο ίδιο που βρίσκεται εκτός. Επίσης έχει αποδειχθεί ότι συντελεί στην αφυδάτωση των κρεάτων.

Ότι πάντως χρησιμοποιήθηκε βοήθεια εκτός Γης δεν σημαίνει πως η βοήθεια αυτή αφορά μόνο την σχεδίαση ή την τεχνογνωσία. Τι θα λέγατε να είχαμε και την μεταφορά εξωγήινων υλικών, όπως το... σίδερο για παράδειγμα; Μα είναι το σίδερο εξωγήινο υλικό; Όχι σήμερα, όμως λέγεται πως αφενός έχει χρησιμοποιηθεί σίδερο στα θεμέλια των πυραμίδων και αφετέρου σε τάφους. Το μόνο σίγουρο είναι πως εκείνη την εποχή οι άνθρωποι δεν ήξεραν πως να λιώνουν το μέταλλο. Υπάρχει λοιπόν μια νέα θεωρία που λέει πως το σίδερο ήρθε μέσω μετεωριτών στην Γη. Την θεωρία επιβεβαιώνει η μικροσκοπική μελέτη υπολειμμάτων σκουριάς αντικειμένων που βρέθηκαν στις Πυραμίδες. Για να συνδέσουμε την τελευταία θεωρία με την προηγούμενη, απλά αναρωτηθείτε: Πως έφτασε έτοιμο προς χρήση σίδερο στην Γη και μάλιστα κοντά στο σημείο που θα χτιζόντουσαν οι Πυραμίδες;

Όσο χρόνο και μελέτη κι αν αφιερώσεις στις Πυραμίδες, δεν είναι αρκετός. Χρειάζονται όμως μερικές γραμμές σε ένα κείμενο σαν αυτό, για να δώσουν πολύ τροφή για σκέψη και για να ξυπνήσουν ένα από τα πιο ενδιαφέροντα ιστορικά μυστήρια του κόσμου. Μπορεί σήμερα η Αίγυπτος να ζει τις χειρότερες στιγμές της μακράς ιστορίας της, όμως λίγα χιλιόμετρα μακριά ένα εντυπωσιακό μυστήριο περιμένει να αποκαλυφθεί..; +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΣΑΣ ΘΕΩΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΩΝ ΠΥΡΑΜΙΔΩΝ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Κυριακή 15 Σεπτεμβρίου 2013

BPΑΒΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ~ υπάρχει και αυτή η ελλάδα

Σας παρουσιάζω το καλύτερο άρθρο αυτής της εβδομάδας σύμφωνα με την καθαρά υποκειμενική κρίση του yannidakis. Σημειώνεται πως η βράβευση αφορά μονάχα την ενότητα ιστολογίων και για τους χώρους τους οποίους επισκέφτηκα. Παρακάτω δημοσιεύονται και τα υπόλοιπα άρθρα τα οποία ξεχώρισα μέσα στην εβδομάδα ως δευτερεύοντες διακρίσεις για λόγους ενδεχόμενης ισοπαλίας. Το ιστολόγιο που συγκεντρώνει τις περισσότερες βραβεύσεις και διακρίσεις στο τέλος κάθε μήνα βραβεύεται στην ειδική ενότητα "ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ".

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ:
από: TO DOMINO
τίτλος: Υπάρχει και αυτή η Ελλάδα
Μέσα στην Ελλάδα της κρίσης, των μνημονίων, της πόλωσης και του «τσεπώματος» ξεφυτρώνουν αφορμές που σε κάνουν να χειροκροτήσεις. Άνθρωποι που αποδεικνύουν σε όλο τον πλανήτη, ότι υπάρχει και η άλλη όψη της Ελλάδας. Η καλή.

Ο «μικρός επιστήμονας» Χαράλαμπος Ιωάννου, δημιούργησε ένα εξωσκελετικό γάντι και τώρα φιγουράρει ανάμεσα στους 15 φιναλίστ του «Google Science Fair 2013». Του μεγαλύτερου επιστημονικού online διαγωνισμόυ παγκοσμίως. Σε μερικές μέρες μάλιστα, στις 23 Σεπτεμβρίου, θα ανακοινωθεί ο μεγάλος νικητής του διαγωνισμού. Η ρομποτική εφεύρεση του Έλληνα μαθητή, ουσιαστικά ενισχύει και στηρίζει την κίνηση της ανθρώπινης παλάμης, προκειμένου να βοηθήσει τους ανθρώπους που πάσχουν από αναπηρία στο άνω μέρος του χεριού.

Σε μια περίοδο κατά την οποία οι περισσότεροι νέοι στη χώρα μας βρίσκονται… παγιδευμένοι στο λαβύρινθο της κρίσης, αυτός τόλμησε και τα κατάφερε. «Μια μέρα είδα τη γιαγιά μου να προσπαθεί να πιάσει το χειριστήριο της τηλεόρασης και να γλιστράει από τα δάχτυλά της, αφού πάσχει από μια χρόνια αναπηρία του άνω χεριού. Αυτό με παρακίνησε να προσπαθήσω να φτιάξω μια συσκευή, προκειμένου να την βοηθήσω» λέει χαρακτηριστικά ο ίδιος.

Τα τελευταία 24ωρα μια ακόμα είδηση με ελληνική απόχρωση κάνει το γύρο του κόσμου. Ο σκηνοθέτης Αλέξανδρος Αβρανάς, κατέκτησε τον Αργυρό Λέοντα στο διάσημο κινηματογραφικό φεστιβάλ της Βενετίας, για την ταινία του «Miss Violence». Ο Έλληνας σκηνοθέτης σπούδασε γλυπτική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας, ενώ το 2003 συνέχισε τον μεταπτυχιακό κύκλο σπουδών του στο Βερολίνο. Ξεκίνησε την κινηματογραφική του καριέρα πριν από περίπου 10 χρόνια και τώρα στην πιο δύσκολη στιγμή της Ελλάδας, πήγε… με φόρα στη Βενετία και το αποτέλεσμα τον δικαίωσε. Ο πρωταγωνιστής της εν λόγω ταινίας, Θέμης Πάνου, κατέκτησε μάλιστα το βραβείο του καλύτερου ηθοποιού, στο ίδιο φεστιβάλ.

Πάμε και στην «επίσημη αγαπημένη». Η Εθνική Ελλάδας, συνεχίζει το ταξίδι της στο Ευρωμπάσκετ. Πέρασε στη δεύτερη φάση του τουρνουά. Χτες (12/9) κέρδισε την μεγάλη Ισπανία. Θα δούμε πόσο ψηλά θα φτάσει. Δεν έχει σημασία όμως μόνο το αγωνιστικό μέρος. Αυτά τα παιδιά μας κάνουν υπερήφανους με την συνολική εικόνα που βγάζουν προς τα έξω. Την εικόνα της καλής Ελλάδας.

Και με έναν μαγικό τρόπο, την ίδια υποδειγματική συμπεριφορά δείχνουν και οι Έλληνες φίλαθλοι, που βρίσκονται αυτές τις μέρες στα γήπεδα της Σλοβενίας, παρακολουθώντας τους αγώνες. Υποστηρίζουν δυναμικά την ομάδα. Όπως πρέπει. Αλλά χωρίς παρατράγουδα, βία, και ακρότητες τις οποίες βλέπουμε συχνά στις κερκίδες των ελληνικών γηπέδων.

Αυτή είναι η Ελλάδα που θέλουμε. Η Ελλάδα των επιτυχιών, της καινοτομίας και της ελπίδας. Μια χώρα που θα στρέφει πάνω της τα φώτα ολόκληρου του πλανήτη, για λόγους θετικούς.

ΞΕΧΩΡΙΣΑΝ ΑΚΟΜΑ:
  1. Το σχολείο του κόσμου απ’ την ανάποδη από Katabran's Blog
  2. ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ "Γιατί γίνεται ένας πόλεμος;" από ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΣΤΡΑΤΕΥΜΕΝΩΝ - ΔΙΚΤΥΟ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΦΑΝΤΑΡΩΝ ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ
  3. Αν ο κ. Τσίπρας είναι τόσο σίγουρος, τι του χρειάζεται η «σκληρή διαπραγμάτευση»; από Τόνοι καὶ Πνεύματα ….
  4. Είμαστε και πολύ soft. από αἰέν ἀριστεύειν

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
en → el
επίσημη
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Σάββατο 14 Σεπτεμβρίου 2013

ΣXOΛΙΟ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ~ το τόκιο νίκησε την κωνσταντινούπολη και ανέλαβε τους ολυμπιακούς αγώνες του 2020

η είδηση που στιγμάτισε τη βδομάδα που πέρασε, σχολιάζεται και προβληματίζει


 η είδηση 
Για πρώτη φορά μετά το 1964 οι θερινοί Ολυμπιακοί Αγώνες επιστρέφουν στην Ιαπωνία και στο Τόκιο. Η ιαπωνική πρωτεύουσα ανέλαβε τη διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων του 2020, επικρατώντας των υποψηφιοτήτων της Κωνσταντινούπολης και της Μαδρίτης.
 το σχόλιο 
Υπέροχη μέρα η προχθεσινή!
Οι τούρκοι έχασαν για πέμπτη φορά τους Ολυμπιακούς Αγώνες στους οποίους να σημειώσω πως σκόπευαν να προπαγανδίσουν άσχημα την Ελλάδα αρχής γενομένης με μποϋκοτάζ στην Ολυμπιακή Φλόγα της Αρχαίας Ολυμπίας. Οι αγώνες πήγαν στο Τόκιο, τη μοναδική υποψήφια που είναι βέβαιο πως θα διοργανώσει άρτια τους αγώνες, σε γεμάτα στάδια, με τέλειες υποδομές και μάλιστα έχοντας ήδη εξασφαλίσει το 70% των χρημάτων που απαιτεί η προετοιμασία, 7 χρόνια πριν!
Στο "καπάκι" η πάλη κέρδισε την θέση της στους Αγώνες ως και το 2024 ως μη μόνιμο πλέον άθλημα, αλλά τουλάχιστον θα είναι εκεί. Ποια; Η πάλη! Το κατεξοχήν Ολυμπιακό Άθλημα! +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου 2013

EK-ΠΑΙΔΕΥΟΝΤΑΣ ΤΟ ΑΥΡΙΟ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ~ παιδί μου θα μεγαλώσεις, μην βιάζεσαι....

μία μητέρα περι-γράφει πως είναι να μεγαλώνεις την αυριανή γενιά, σήμερα

Καλησπέρα σας,
Κάθε ηλικία έχει και την δική της χάρη και ειδικά όπως λένε οι πολλοί η ηλικία των δύο έως τριών ετών διέπεται και από μία εξαιρετικά μεγάλη ανάπτυξη. Όχι μόνο λεκτική αλλά και σωματική. Αρχίζουν και αποκτούν δεξιότητες, μιλάνε σαν μεγάλα παιδιά εκφράζονται ακόμα καλύτερα, αρχίζουν και αποκτούν τους δικούς τους  φίλους, θυμούνται γεγονότα, πρόσωπα και συνήθειες. Αρχίζουν και χτίζουν την δική τους προσωπικότητα και μας το δηλώνουν έντονα με φασαρίες, με φωνές και με εκφράσεις τύπου «θέλω» ή « δεν θέλω», «μου αρέσει» ή «δεν μου αρέσει» κοκ. Η αγαπημένη τους φράση είναι το «όχι» και το «μόνη μου».

Κάπου εκεί είμαστε και εμείς και δοκιμαζόμαστε μέσα από τα παιδιά μας.  Πόσο δυνατοί χαρακτήρες είμαστε και πόσο υπομονή μπορούμε να κάνουμε.  Πιστέψτε με  δεν είναι λίγες οι φορές που νιώθω ότι θα εκραγώ. Ό, τι και αν κάνει μπορεί μόνη της να το κάνει, είτε αυτό είναι να φάει, είτε να πάει τουαλέτα, είτε να φορέσει τα ρούχα της.  Τον τελευταίο μήνα μπορεί να κάνει μπάνιο και μόνη της...  Όταν της λέω θες να σε βοηθήσει η μαμά, στην αρχή λέει μόνη μου και μετά από λίγο όταν το ξανασκέφτεται και βλέπει ότι δεν τα καταφέρνει κουνάει το κεφάλι της συγκαταβατικά και με ζήλο λέει ΝΑΙ. Έχει άποψη για ΟΛΑ και όταν δεν συμπίπτουν οι απόψεις μας τότε έχουμε μία μικρή διαμάχη. Εκεί είναι που εγώ λέω ότι χρειάζεται η λεγόμενη "υπομονή του Ιώβ".

Πολλές φορές όταν κοιμάται σκέφτομαι τι έγινε λάθος. Τι δεν διαχειρίστηκε καλά η ¨μαμάκα¨ όπως συνηθίζει να λέει.  Η απάντηση είναι πάντα η ίδια. Η μαμά δεν κράτησε την ψυχραιμία της και την υπομονή της ή η μαμά δεν ήταν και τόσο διαλλακτική. Όταν φωνάζουμε εμείς,  τα παιδιά μας τσιρίζουν. Όταν όμως έχουμε μία συγκεκριμένη στάση ψυχραιμίας και υπομονής και εξηγούμε στα παιδιά μας  τι πρέπει να κάνουμε με ήρεμο και ευγενικό τρόπο τότε τα καταφέρνουμε. Βάζουμε κανόνες όρια και δεν εγκαταλείπουμε την  στάση μας ακόμα και αν αυτό σημαίνει  ότι θα κλαίει συνεχώς. Καλό είναι όμως να τα αφήνουμε να κερδίζουν και κάποιες φορές. Να μην νιώθουν ότι στην ζωή τους πάντα θα χάνουν. Ας κερδίσουν και ένα κουλουράκι παραπάνω ή μια μικρή βόλτα με το "τουτού" τους δεν χάθηκε και ο κόσμος.  Το ζήτημα των κανόνων και των ορίων κατά τη γνώμη μου είναι  υποκειμενικό.  Μπορεί μια μαμά να μην την ενοχλεί το παιδί της να κυλιέται στο πάτωμα ή να τρώει γλυκά ενώ μια άλλη να το θεωρεί  λάθος.

Εμείς βάζουμε τους κανόνες και τα όρια και το παιδί μας όσο τον δυνατόν προσπαθούμε να το μάθουμε να συμμορφώνεται αναλόγως.  Κάπου στο μέλλον ίσως δούμε τους κόπους μας να αποδίδουν. Ίσως όχι τόσο γρήγορα αλλά το πιο συνηθισμένο είναι όταν εκείνα γίνουν γονείς. Καλό μας μεσημέρι
!!!! +Ioanna Mpourdouvali 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Πέμπτη 12 Σεπτεμβρίου 2013

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΟΛΟΓIAΣ ~ μια ψυχολογική εμπειρία αρκεί για την σωματική μας κατάπτωση

Το σημερινό κείμενο θα έπρεπε να ανήκει σε κάποια ιατρική ενότητα του yannidakis, όμως επειδή τέτοια δεν έχει, σκέφτηκα πως θα γλιτώσω την κριτική των επόμενων ανακριβειών που θα σας αραδιάσω, ξεκαθαρίζοντας εξ αρχής πως ο σημερινός προβληματισμός δεν γράφτηκε κατόπιν καμίας μελέτης έρευνας ή θεωρίας. Απλά σήμερα είμαι καταβεβλημένος και νομίζω πως δεν θα έπρεπε.

Δεν θα έπρεπε διότι σωματικά δεν έχω κουραστεί αντίστοιχα όσο αισθάνομαι κουρασμένος. Και τότε θυμήθηκα πως κάποτε είχα γράψει πως η κρίση στην Ελλάδα κι αλλού, δεν είμαι μόνο οικονομική μα και ψυχολογική. Η δική μου η imageσημερινή κούραση δεν μπορεί να είναι μόνο σωματική μα κυρίως ψυχολογική. Βλέπετε χωρίς δυσκολία θυμάμαι να γυρνάω από το γραφείο μετά από μία ημέρα τεράστιας σωματικής καταπόνησης πάνω στην απαιτητική καρέκλα του γραφείου μου κι όμως στο σπίτι να είμαι τόσο ανάλαφρος όσο κι ένα περιστέρι που μόλις βρήκε μία πλατεία γεμάτη από ψίχουλα για να τσιμπολογήσει! Η διάθεση για αστεία και ο ενθουσιασμός μου επισκίασαν κάθε ανασταλτικό παράγοντα της κούρασης. Κι όσο κι αν αυτό είναι θεαματικά εντυπωσιακό για μένα, δεν παύει να είναι ένα νόμισμα με δύο όψεις! Βλέπετε, κάποιες φορές –όπως και σήμερα- δεν χρειάζεται να κουραστώ, να μου συμβεί οτιδήποτε κοπιαστικό για να αισθανθώ ένα ράκος ή μάλλον μία λέξη που δεν μου είναι εύκολο να εντοπίσω για να αποτυπώσει στο ηλεκτρονικό μου χαρτί την εξουθένωση και την κατάπτωση που νοιώθω. Τότε αντιλαμβάνεσαι πως η κούραση δεν προέρχεται (απαραίτητα) από το σώμα αλλά (και) από το πνεύμα!

Διερωτήθηκα αν είμαι απλά ευαίσθητος ενώ ξέρω πολύ καλά πως αν κάτι δεν είμαι είναι ακριβώς αυτό. Αντίθετα, πιστεύω με βεβαιότητα ότι η ψυχολογία μπορεί να διαλύσει τις αντοχές ενός ανθρώπου γενικά. Από μια κακή είδηση έως ένα άσχημο απρόοπτο. Από μία κακή κουβέντα έως ένα απρόσμενο γεγονός. Υπάρχουν πολλά που μπορεί να μας “χαλάσουν” και ίσως αυτά εξαρτώνται από την στιγμή! Το ίδιο γεγονός θα μπορούσε υπό συνθήκες να μας αφήσει σχετικά αδιάφορους ή υπό άλλες προϋποθέσεις να μας καταπονήσει. Θα χαρώ να διαβάσω τα δικά σας σχετικά παραδείγματα. +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2013

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟTHΤΑΣ ~ μία μεγάλη επένδυση μας δίνει κίνητρο να καπνίσουμε χωρίς τύψεις

Δεν θα πίστευα ποτέ μου πως κάποια στιγμή στο yannidakis θα προέτρεπα τους αναγνώστες μου να καπνίσουν. Ναι, ξεκινάω σήμερα από το συμπέρασμα του κειμένου ακριβώς διότι δεν κρατιέμαι! Μάλιστα, νομίζω πως πριν περισσότερα από πέντε χρόνια είχα γράψει ένα ιδιαίτερα καυστικό κείμενο κατά του καπνίσματος με αφορμή μια εμπειρία μου ως παθητικός καπνιστής!

Σε μια εποχή όμως που η Ελλάδα έχει ανάγκη όσο τίποτα επενδύσεις και ξένο χρήμα για ανάπτυξη και μείωση τηςimage ανεργίας, τότε ο σκοπός αγιάζει τα μέσα. Βλέπετε, η Philip Morris επέλεξε την Ελλάδα για την στρατηγική της ανάπτυξη στην Ευρώπη. Η είδηση είναι βαρυσήμαντη αν σκεφτεί κανείς πως πέραν των εγκαταστάσεων του Αγρινίου που θα εκμεταλλευτεί ο διεθνής κολοσσός, δεν θα είχε και πολλούς λόγους να επιλέξει την χώρα μας όταν λίγο πιο βόρεια θα μπορούσε να βρει πιο ελκυστική φορολογία, μεταξύ άλλων. Οι εγκαταστάσεις του Αγρινίου αγοράστηκαν και πλέον θα λειτουργούν σαν πανευρωπαϊκό κέντρο Εφοδιαστικής προς όλη την Δυτική και Ανατολική Ευρώπη. Αν σκεφτεί κανείς πως η Philip Morris έχει μόλις μία ακόμα αποθήκη στην Ευρώπη (στο Βέλγιο) την οποία μισθώνει, αντιλαμβάνεται κανείς πως η επένδυση αυτή σημαίνει πως ήρθαν για να μείνουν!

Χωρίς καν να υπολογίζω τους εργαζόμενους που θα προσληφθούν στις εκεί εγκαταστάσεις προκειμένου να λειτουργήσει απρόσκοπτα η Εφοδιαστική που υπολογίζεται πως θα εξυπηρετεί δυόμισι χιλιάδες κοντέινερ τον χρόνο, καταπολεμώντας την ανεργία σε ένα πολύ ευαίσθητο σημείο της Ελλάδας όπως είναι η Στερεά Ελλάδα που είναι από τα πρώτα διαμερίσματα στην σχετική λίστα με ποσοστό που ξεπερνά το 27%. Αξίζει όμως να ασχοληθούμε με την ανάσταση ενός κλάδου που κάποτε ήταν ιδιαίτερα ευεργετική στην ελληνική οικονομία. Η δραστηριοποίηση της Philip Morris στην Ελλάδα θα ενεργοποιήσει περίπου εικοσιπέντε χιλιάδες καπνοκαλλιεργητές ανά την Ελλάδα και περισσότερους από χίλιους εργαζομένους σε μεταποιητικές στην Καβάλα, την Ξάνθη και το Κιλκίς. Ήδη οι καπνοκαλλιεργητές έχουν προχωρήσει σε συμφωνίες διάθεσης των προϊόντων τους, γεγονός που περιττεύει να σχολιάσουμε ως προς την σημαντικότητά του.

Δεν σας κρύβω πως πρόσφατα έβαλα στο ντουλάπι την ξυριστική μου μηχανή προκειμένου να αγοράζω ξυραφάκια BIC απλά και μόνο επειδή η εταιρεία επέλεξε αυτά να φτιάχνονται στην Ελλάδα. Τώρα το σκέφτομαι να αρχίζω να καπνίζω! Επειδή πάντως αυτό είναι κομματάκι δύσκολο, προτείνω σε εσάς, όσους καπνίζουν, ας καπνίζουν τις ετικέτες της Philip Morris. Κάπως έτσι στηρίζετε την Ελλάδα! +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τρίτη 10 Σεπτεμβρίου 2013

ΘΡΥΛΟΣ ΤΟΥ BATMAN ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ~ λογοκρισία λόγω ομοφυλοφιλίας :[ επισκόπηση εικονογραφημένων :[ όλα τα νέα από superman/batman :[ beware the batman :[ arkham origins

το πρώτο ελληνικό blog για όλα τα νέα από τον Θρύλο του Batman 73 χρόνια μετά. Παρουσίαση όλων των εξελίξεων


 ΘΕΩΡΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΡΥΛΟ 
ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑ ΛΟΓΩ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑΣ;
*είδηση*
Αυτό το μήνα θα ασχοληθούμε με κάτι παρεμφερές. Κάτι που αφορά την επόμενη υποενότητα
των εικονογραφημένων, κάτι που μας έρχεται από την ειδησεογραφία του θρύλου του Batman και όχι από την θεωρία του. Όπως έγινε γνωστό λοιπόν, οι J.H. Williams III και W. Haden Blackman, συγγραφείς του εικονογραφημένου "Batwoman" της σειράς 'New 52', θα αποχωρήσουν μετά το 26ο τεύχος εξαιτίας διαφωνίας με τους εκδότες. Ο λόγος είναι πως οι συγγραφείς σχεδίαζαν να κάνουν την Maggie Sawyer -σύντροφο της Kate Kane/Batwoman- να δεχτεί την τρίτη πρόταση σε γάμο από την δεύτερη. Οι εκδότες δεν ήθελαν επ' ουδενί έναν γάμο μεταξύ ομοφυλόφιλων με αποτέλεσμα να ακολουθήσει και η παραίτηση.

Το ερώτημα είναι εύλογο: Υπάρχει ομοφυλοφιλία στα πλαίσια του θρύλου; Η απάντηση είναι προφανής. Μιλάμε για έναν από τους πιο ρεαλιστικούς κόσμους στα comics, αφού ο βασικός πρωταγωνιστής είναι ένας άνθρωπος χωρίς υπερδυνάμεις, είτε μιλάμε για τον Batman είτε για την Batwoman. Ούτως ή άλλως η Kate Kane είναι ομοφυλόφιλη και αυτό είναι αποδεκτό εδώ και χρόνια και από τον εκδότη και από τους φίλους των comic. Μέσα στα διάφορα τεύχη την έχουμε δει να συνάπτει σχέσεις με άλλες κοπέλες και μάλιστα να θρηνεί για πολλά τεύχη για τον θάνατο της μίας από αυτές.

Οπότε ο γάμος τι τόσο πιο συνταρακτικό προσθέτει στην ιστορία ή στον χαρακτήρα; Όλοι γνωρίζουν (από άλλες ενότητες του yannidakis) πως δεν είμαι υποστηρικτής της ομοφυλοφιλίας θεωρώντας την παρά-φύσιν. Είναι όμως μάλλον παράλογο να εθελοτυφλώ στις τάσεις της εποχής. Κάπως έτσι και η Kate είναι λεσβία. Μπορούμε να την σκοτώσουμε; Όχι. Είναι άρρηκτο μέλος του θρύλου του Batman ακόμα κι αν δεν έχει σχέσεις με την ομάδα Ιncorporate όπως για παράδειγμα το Batgirl. Μήπως η στάση των εκδοτών της DC είναι κάπως υποκριτική; Λέω τώρα εγώ...

 ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΜΕΝΑ (COMICS) 

Batman
*εξώφυλλο*ανάγνωση*
Στη συνέχεια του Year Zero βλέπουμε τον νεαρό Bruce να βρίσκει συνεχή αδιέξοδα εναντίον του Red Hook και μάλιστα σε μία ύποπτη συνάντηση με τον έως εκείνη τη στιγμή άσημο Edward Nigma, να οδηγείται ακριβώς στην συμμορία των πρώτων που καίνε μέρος του σπιτιού του και τον εγκαταλείπουν αιμόφυρτο. Είχε προηγηθεί ένας έντονος τσακωμός με τον Alfred ενώ ακολουθεί μία στιγμή απόγνωσης με το άγαλμα του πατέρα του που θα τον φέρει στην συγκλονιστική ιδέα του να πολεμήσει στο εξής ως... νυχτερίδα με το κλασικό "I shall become a bat".

Detective Comics
*εξώφυλλο*ανάγνωση*
Η σειρά αποτελεί την πιο ιστορική έκδοση της εταιρείας όπου πρωτοπαρουσιάστηκε ο ήρωας το 1939! Σε μία από τις πιο αυθεντικές μορφές του, ο Σκοτεινός Ιππότης βρίσκεται στο κυνήγι των διασημότερων εχθρών του.

Batman: The Dark Knight
*εξώφυλλο*ανάγνωση*
Η σειρά αυτή αποτελεί συμπληρωματική του Batman και ασχολείται με λίγο πιο παιδικές περιπέτειες που πάντα όμως σέβονται τον θρύλο του ήρωα και της μυθολογίας του.

Batman and Robin
*εξώφυλλο*ανάγνωση*
Για πρώτη φορά ο Robin είναι ο γιος του ήρωα, Damian Wayne. Στην σειρά αυτή δεν εξετάζουμε μόνο τις περιπέτειες του δίδυμου μέσα από τον πιο ατίθασο Robin που γνωρίσαμε, αλλά και τις δύσκολες σχέσεις πατέρα και γιου ειδικά μέσα από έναν πατέρα που δεν ξέρει καλά τον ρόλο του. Μαθήματα ζωής και περιπέτειες που αγγίζουν το στίγμα του προσωπικού με τον ανήλικο γιο του Bruce.

Batman Incorporated
*εξώφυλλο*ανάγνωση*
Η σειρά αυτή ασχολείται με τις δράσεις του Σκοτεινού Ιππότη και των συμμάχων του σε όλο τον κόσμο στην μάχη εναντίον του κακού. Το δίκτυο είναι ισχυρό όμως και οι εχθροί απ' όλο τον κόσμο παραμένουν εξαιρετικά επικίνδυνοι.

Nightwing
*εξώφυλλο*ανάγνωση*
Πρόκειται για την ανεξάρτητη καριέρα του πρώτου Robin, Dick Grayson. Ως Nightwing πλέον αποτελεί τον πιο πιστό σύμμαχο του Σκοτεινού Ιππότη έχοντας αντιγράψει πολλά από τα χαρακτηριστικά του. Συχνά οι περιπέτειες του ενώνονται με αυτές άλλων εικονογραφημένων σειρών.

Batgirl
*εξώφυλλο*ανάγνωση*
H Barbara Gordon και κόρη του αστυνόμου είναι ξανά το Batgirl. Η πλέον αναγνωρίσιμη και επιθυμητή Batgirl στις δικές της περιπέτειες πιο συχνά με γυναίκες εχθρούς και σε ιστορίες που συχνά συμπίπτουν με αυτές άλλων ηρώων.

Red Hood and the Outlaws
*εξώφυλλο*ανάγνωση*
Ο δεύτερος Robin, Jayson Todd έφυγε υπό την σκέπη του Batman όταν αποφάσισε πως το να αφιαρείς μία ζωή δεν είναι κόκκινη γραμμή. Ο εγκληματίας, παράνομος και επικίνδυνος Red Hood μαζί με μία παρέα παρανόμων μάχεται για το καλό με τον δικό του ιδιαίτερο τρόπο.

Batwoman
*εξώφυλλο*ανάγνωση*
Η Kate Kane είναι η νέα Batwoman. Γνωστή ως η πρώτη ομοφυλόφιλη ήρωας τα βάζει συχνά με γυναίκες κυρίως για να προστατεύσει το περιβάλλον της. Δεν έχει άμεση επαφή με τον Σκοτεινό Ιππότη, αλλά λειτουργεί σιωπηρά με το πλευρό του.

Batwing
*εξώφυλλο*ανάγνωση*
Πρόκειται για τον πρώτο ήρωα της ομάδας που βρίσκεται μόνιμα στην Αφρική και υπερασπίζεται τις εκεί περιοχές κόντρα σε μερικούς από τους πιο επικίνδυνους εχθρούς του υποκόσμου.

Birds of Prey
*εξώφυλλο*ανάγνωση*
Στο τεύχος 16 η Batgirl προσπαθεί να γνωρίσει στην υπόλοιπη ομάδα την γυναίκα talon που την έσωσε, όμως η ίδια δεν θα είναι τόσο φιλική όσο με τις υπόλοιπες.

Catwoman
*εξώφυλλο*ανάγνωση*
Η Selina Kyle αξίζει από μόνη της μία δική σειρά. Η Catwoman έχει τις δικές της περιπέτειες που αποτελούνται από κλοπές, συμμαχίες και προδοσίες με μη-έμπιστα άτομα και πολλές συναντήσεις με τον Σκοτεινό Ιππότη που παραμένουν ιδιαίτερα αισθησιακές και ενδιαφέρουσες!

Justice League
*εξώφυλλο*ανάγνωση*
Η ομάδα των ηρώων της DC αποτελεί την πιο αξιόπιστη λύση για την προστασία του πλανήτη από γήινες ή εξωγήινες απειλές. Με μπροστάρη τον Batman η ομάδα υπερασπίζεται τον άνθρωπο.

Young Justice
*εξώφυλλο*ανάγνωση*
Η νεαρή Justice League που μεταφέρεται από τα κινούμενα σχέδια στα εικονογραφημένα. Οι νεαροί ήρωες δίνουν την δική τους μάχη για την προάσπιση του καλού. Από τον θρύλο του Batman έχουμε τους, Nightwing, Robin και Batgirl

Legends of the Dark Knight
*εξώφυλλο*ανάγνωση*
Πρόκειται για εβδομαδιαία αστυνομική σειρά που βασίζεται στην πόλη του Gotham και τις ιστορίες της, ενώ μελετά στοιχεία από την κοινωνία, όπως η εγκληματικότητα και η οικονομική κρίση.

Ame-Comi Girls
*εξώφυλλο*ανάγνωση*
Πρόκειται για μία σύμπραξη ηρωίδων στις οποίες συμμετέχει η Batgirl και τις δράσεις τους άλλοτε υπέρ ή κατά της κοινωνίας. Τα τεύχη αυτά είναι εβδομαδιαία.

Injustice: Gods Among Us
*εξώφυλλο*ανάγνωση*
Η σειρά είναι εβδομαδιαία και αποτελεί τον προπομπό του ομώνυμου ηλεκτρονικού παιχνιδιού.

Justice League Beyond
*εξώφυλλο*ανάγνωση*
Η παρέα των ηρώων στο μέλλον σε μια εβδομαδιαία σειρά βασισμένη στο Batman Beyond.

 ΠΑΡΑΓΩΓΕΣ ΚΙΝΟΥΜΕΝΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ 
SUPERMAN/BATMAN
*affleck*keaton*αντιδράσεις*detroit*zimmer*
Ουσιαστικά δύο είναι τα πραγματικά νέα για την απόλυτη ταινία ηρώων που θα δούμε τον Ιούλιο του 2015.
:[ Ο νέος Batman θα είναι ο ηθοποιός Ben Affleck! Πρέπει να πεθάνατε και να αναστηθήκατε σήμερα αν δεν το ξέρετε αυτό, όμως πρέπει να σας πω πως η συγκεκριμένη είδηση είχε πολύ ανάμικτες αντιδράσεις ανάμεσα στους φίλους του ήρωα. Πολλοί θεώρησαν λάθος την επιλογή στηριζόμενοι ίσως στην ατυχή του εμφάνιση ως Daredevil πριν κάποια χρόνια. Άλλοι και ανάμεσα σε αυτούς κι εγώ, χάρηκαν διότι πρόκειται για ένα πρόσωπο που ταιριάζει στην ηλικιακή απαίτηση (βλέπε κείμενο περασμένου μήνα) ενώ σαν ηθοποιός νομίζω πως είναι ιδιαίτερα ποιοτικός. Αμέσως στα κοινωνικά δίκτυα ξέσπασε πόλεμος με φανατικούς πολέμιους της απόφασης και άλλους τόσους υποστηρικτές, ανάμεσα τους και μεγάλα αστέρια του κινηματογράφου όπως ο Michael Keaton, ο Batman του Tim Burton (1989, 1992) που δήλωσε πως είναι ικανοποιημένος από την απόφαση. Στο ίδιο μήκος κύματος και ο πρώην Batman, Val Kilmer (1995) και ο Adam West ('60) με τον τελευταίο να συμβουλεύει τον νέο ήρωα πως με την ανάληψη του ρόλου έρχεται και η αντίστοιχη ευθύνη! Με την ευκαιρία πάντως μάθαμε πως όταν ο Ben έγινε πλούσιος σε ένα από τα σπίτια του έφτιαξε ειδικό δωμάτιο με αντικείμενα του ήρωα, δημιουργώντας έτσι μία συλλογή που δείχνει την προϋπάρχουσα αγάπη για τον ήρωα!
Για τυπικούς λόγους παραθέτω και την επίσημη ανακοίνωση της WB:
"BURBANK, CA — Ending weeks of speculation, Ben Affleck has been set to star as Batman, a.k.a. Bruce Wayne. Affleck and filmmaker Zack Snyder will create an entirely new incarnation of the character in Snyder’s as-yet-untitled project—bringing Batman and Superman together for the first time on the big screen and continuing the director’s vision of their universe, which he established in MAN OF STEEL. The announcement was made today by Greg Silverman, President, Creative Development and Worldwide Production, and Sue Kroll, President, Worldwide Marketing and International Distribution, Warner Bros. Pictures.

The studio has slated the film to open worldwide on July 17, 2015.

Last month’s surprise announcement of the new movie featuring both Superman and Batman created a wave of excitement and immediately fueled discussion and debate — among fans as well as in the media — about who would put on the cape and cowl of Bruce Wayne’s alter ego.

Snyder successfully re-imagined the origin of Clark Kent/Superman in the worldwide blockbuster MAN OF STEEL, which has earned more than $650 million worldwide to date, and climbing. The director will now create an original vision of Batman and his world for the film that brings the two DC Comics icons together.

Affleck will star opposite Henry Cavill, who will reprise the role of Superman/Clark Kent. The film will also reunite MAN OF STEEL stars Amy Adams, Laurence Fishburne and Diane Lane.

In the announcement, Silverman stated, “We knew we needed an extraordinary actor to take on one of DC Comics’ most enduringly popular Super Heroes, and Ben Affleck certainly fits that bill, and then some. His outstanding career is a testament to his talent and we know he and Zack will bring new dimension to the duality of this character.”

Snyder also expressed his excitement about the casting of Affleck, noting, “Ben provides an interesting counter-balance to Henry’s Superman. He has the acting chops to create a layered portrayal of a man who is older and wiser than Clark Kent and bears the scars of a seasoned crime fighter, but retain the charm that the world sees in billionaire Bruce Wayne. I can’t wait to work with him.”

Kroll added, “We are so thrilled that Ben is continuing Warner Bros.’ remarkable legacy with the character of Batman. He is a tremendously gifted actor who will make this role his own in this already much-anticipated pairing of these two beloved heroes.”

Affleck recently starred in the Academy Award®-winning Best Picture ARGO, which he also directed and produced, earning acclaim and a BAFTA Award nomination for his performance in the film, as well as a number of directing honors. In 2010, he starred in and directed the hit crime thriller THE TOWN. His recent acting work also includes THE COMPANY MEN, STATE OF PLAY, and HOLLYWOODLAND, for which he received a Golden Globe nomination for Best Actor. Earlier in his career, Affleck starred in and co-wrote (with Matt Damon) GOOD WILL HUNTING for which he won an Oscar® for Best Original Screenplay.

The new Super Hero film is being scripted by David S. Goyer from a story he co-created with Zack Snyder. Charles Roven and Deborah Snyder are producing, with Benjamin Melniker, Michael E. Uslan and Wesley Coller serving as executive producers.

Production is expected to begin in 2014.

The film is based on Superman characters created by Jerry Siegel & Joe Shuster, and Batman characters created by Bob Kane, published by DC Entertainment."
:[ Γνωρίζουμε από τον προηγούμενο μήνα πως τα γυρίσματα ξεκινούν από την άνοιξη, όμως πλέον μάθαμε και το που θα γίνουν, τουλάχιστον το κύριο μέρος τους. Ούτε Καναδάς λοιπόν, ούτε Πίτσμπουρκ, ούτε Σικάγο, ούτε Λονδίνο. Ντιτρόιτ λέει η επίσημη ανακοίνωση! Η πόλη θεωρείται ιδανική και με την απίστευτη ανεργία που μαστίζει την περιοχή, οι θέσεις εργασίας που αναμένεται να δημιουργηθούν κατ' αυτή την περίοδο θα είναι ανάσα για την πόλη. Πολύ μεγάλο ενδιαφέρον μάλιστα παρουσιάζουν τα οφέλη της πόλης από αυτήν την απόφαση της παραγωγής που περιγράφονται αναλυτικά στον παραπάνω σύνδεσμο.
:[ Ο γνωστός μουσικοσυνθέτης Hans Zimmer που έφτιαξε το θέμα σε όλη την τριλογία του Nolan, ερωτήθη για το πιθανό ενδιαφέρον του να φτιάξει τη μουσική και για την ταινία του 2015. Ο ίδιος ανέφερε πως ήταν πεπεισμένος πως μετά το "TDK Rises" είχε ολοκληρωθεί η παραγωγή του ήρωα, όμως... το να επαναλανσάρεται ο ήρωας είναι κάπως παράξενο και θα πρέπει να το σκεφτεί. Αν όμως αποφασίσει να το κάνει θα δούμε κάτι πολύ καινούριο!

THE DARK KNIGHT TRILOGY
*Begins*TDK*TDK Rises*
Περισσότερο από έναν χρόνο μετά το τέλος της τριλογίας του Nolan, εξακολουθούμε κάθε μήνα να έχουμε κάτι να συμπληρώσουμε για αυτή. Αυτή τη φορά είναι μάλλον κάτι αρνητικό! Ένας (δηλαδή μάλλον πολλοί) τύπος κατάφερε να αναλύσει τόσο πολύ τις ταινίες της τριλογίας που βρήκε στην καθεμία όλα τα σεναριακά, σκηνοθετικά, σεναριακά κλπ. λάθη. Κάποια δείχνουν πως δεν έχει αντιληφθεί καλά τις ταινίες, κάποια έχουν απίστευτο γέλιο και σε κάποια άλλα, απλά έχει δίκιο! Πρέπει να τα δείτε...

BEWARE THE BATMAN
*σύνδεσμος*εικόνα*
*επεισόδιο 5: Broken* Στη νέα αποστολή του ο ήρωας καλείται να λύσει το αίνιγμα γιγάντιων παιχνιδιών που εκρηγνύονται όμως μέσα στις κούκλες είναι παγιδευμένοι άνθρωποι. Θα δούμε και πάλι την υπό αμφισβήτηση άτυπη συνεργασία του Σκοτεινού Ιππότη με τον αστυνόμο Gordon.
*επεισόδιο 6: Toxic* Ο Batman θα προσπαθήσει να σώσει έναν αθώο φύλακα με το όνομα Rex Mason, που θα πέσει θύμα της οργής ενός πλούσιου πατέρα και του εργοδότη του, Stagg. Εκείνος θα αναγκάσει τον φύλακα του να γίνει πειραματόζωο μεταμορφώνοντας το σε ένα τέρας που αργότερα θα γίνει ο Metamorpho. Ο Batman προσπαθεί να ξυπνήσει στον άτυχο άντρα τα συναισθήματα για την ζωή και την κοπέλα του, πριν αυτά σβήσουν στη νέα του μορφή.
*επεισόδιο 7: Family* Στο προχθεσινό επεισόδιο είδαμε για πρώτη φορά τον πραγματικό χαρακτήρα του ήρωα ως διάσημου ερευνητή. Στην αρχή ως Bruce Wayne σκηνοθετεί έναν καυγά στον οίκο του από τον οποίο θα απολύσει την Katana και τον Alfred και από την άλλη συνεχίζει να φλερτάρει με την όμορφη γιατρό που γνώρισε πρόσφατα. Η δεύτερη θα τον οδηγήσει ακριβώς στην παγίδα του Silver Monkey ο οποίος θεωρεί πως τον απήγαγε ζητώντας λύτρα το περιβόητο σπαθί "soultaker" που κατέχει η Katana. Τελικά όλα είναι μέρος του σχεδίου του ήρωα που όχι μόνο θα αφοπλίσει τον Silver Monkey, αλλά θα δοκιμάσει την αξιοπιστία και την εμπιστοσύνη της Katana η οποία θα πάρει άριστα! Μαζί, έχουμε την διαδρομή του Batmobile προς την σπηλιά και την αποκάλυψη του ήρωα πως είναι ο Bruce. Μια νέα συνεργασία γεννιέται! 

 ΑΛΛΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ 
BATMAN: ARKHAM ORIGINS
*γάντια*εικόνα*επεξηγηματικό*
Όσο περνάει ο καιρός έχουμε περισσότερες πληροφορίες για το prequel της κλασικής πλέον σειράς ηλεκτρονικών παιχνιδιών. Περιμένοντας την κυκλοφορία του, παίρνουμε ένα πολυμεσικό που βλέπουμε διάφορα στοιχεία από τις δυνατότητες του, ανάμεσα στις οποίες τα γάντια του που δεν είναι απλά για να προστατεύει τα χέρια του...
Αυτό που πάντως μαθαίνουμε στο νέο παιχνίδι είναι πως η Batcave θα έχει σπουδαίο ρόλο σε αυτό το παιχνίδι. Θα είναι η απαρχή ανάπτυξης και συντήρησης όλων των όπλων και μέσων του ήρωα ενώ από εκεί θα υπάρχει και η βοήθεια με τον Alfred που αυτή τη φορά θα έχει σημαντικό ρόλο στην υπόθεση. Δείτε το επεξηγηματικό πολυμεσικό που περιέχει ενδιαφέρουσες πληροφορίες για το παιχνίδι γενικά.

ΠΑΡΑΞΕΝΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ BATMAN
Ας κλείσουμε με δύο εικόνες που μου έστειλαν και είχαν πολύ πλάκα! Τις μοιράζομαι μαζί σας χωρίς σχόλια...

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Δευτέρα 9 Σεπτεμβρίου 2013

ΨΗΓΜΑΤΑ ΠNEΥΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ~ η διαφορά του γάμου με το γλέντι

αποκωδικοποιώντας τα μηνύματα της θρησκείας προβληματιζόμαστε σε ζητήματα της κοινωνίας

Το γάμο ανήγαγε σε Μυστήριο ο Σωτήρας στην Καινή Διαθήκη και με την παρουσία του στο γάμο της Κανά, και με όσα είπε ως προς το αδιάλυτο του γάμου προς τους φαρισαίους που τον πείραζαν. Τι είπε τότε; “Οὐκ ἀνέγνωτε ὅτι ὁ ποιήσας ἀπ᾿ ἀρχῆς ἄρσεν καὶ θῆλυ ἐποίησεν
αὐτοὺς καὶ εἶπεν, ἕνεκεν τούτου καταλείψει ἄνθρωπος τὸν πατέρα αὐτοῦ… (και τα άλλα που αναφέραμε παραπάνω πως είπε ο Αδάμ, όταν αντίκρισε την Εύα). Και πρόσθεσε ο Χριστός προς τους φαρισαίους· “ὥστε οὐκέτι εἰσὶ δύο, ἀλλὰ σάρξ μία. ὃ οὖν ὁ Θεὸς συνέζευξεν, ἄνθρωπος μὴ χωριζέτω” (Ματθ. ιθ’ 4-6). Και βέβαια ρητώς στην Καινή Διαθήκη δεν ονομάζεται ο γάμος μυστήριο, παρά μόνο παραβάλλεται από τον απόστολο Παύλο προς τη μυστική ένωση του Νυμφίου Χριστού προς τη νύμφη Εκκλησία, για να καταδείξει την αγάπη που πρέπει να έχει ο άνδρας προς τη γυναίκα. Και προσθέτει· “τὸ μυστήριον τοῦτο μέγα ἐστίν, ἐγὼ δὲ λέγω εἰς Χριστὸν καὶ εἰς τὴν ἐκκλησίαν” (Εφεσ. ε’ 32). Δηλαδή εικόνα και ομοίωση της μυστικής ένωσης του Χριστού με την Εκκλησία ήταν η τέλεια ένωση του άνδρα και της γυναίκας, στην αρχή της δημιουργίας, με ιερό δεσμό και εκείνη, όπως με μυστηριώδη έννοια και αυτή. Πάλι δηλαδή αποδίδει ιερότητα μυστική και στο γάμο ο απόστολος Παύλος με την παρομοίωση που κάνει. Αλλά και η ιερή Παράδοση ανέκαθεν παραδέχθηκε και ως μυστήριο ιερούργησε το γάμο, τη σύζευξη άνδρα και γυναίκας. Λέει ο Μέγας Βασίλειος στην “Εξαήμερό” του· “ο της φύσεως δεσμός (γίνεται) ο διά της ευλογίας ζυγός”. Και ο Μέγας Φώτιος· “ουδέ γαρ η συνάφεια, αλλ’ η της ευχής τελετή ποιεί την μνηστείαν εις γάμον λογίζεσθαι”.

Αφορμή για το σημερινό κείμενο είναι η παρουσία μου σε έναν γάμο φίλης, μόλις χθες. Όλοι οι παρευρισκόμενοι με τα καλύτερα τους ρούχα ανυπομονούσαν να τελειώσει η "αγγαρεία" της εκκλησίας, να ασπαστούν το νεόνυμφο ζευγάρι και να τρέξουν για το κέντρο διασκέδασης με σκοπό να φάνε, να πιουν, να χορέψουν μέχρι τελικής πτώσεως! Προφανώς ήθελα κι εγώ να χαρώ με την χαρά της φίλης μου, όμως αναρωτήθηκα γιατί να πρέπει να περιμένω την αποψινή βραδιά για να διασκεδάσω μαζί της; Όλο το προηγούμενο διάστημα δεν βγαίναμε ή δεν περνούσαμε καλά; Γιατί αυτή η βραδιά έπρεπε να μου μείνει για την διασκέδαση;

Ο γάμος γίνεται για την εκ Θεού επισημοποίηση μιας σχέσης. Το γλέντι που επακολουθεί είναι ή Ακολουθία που ενώνει το ζευγάρι ενώπιον Θεού.
θα έπρεπε να είναι προαιρετικό, θα έπρεπε να είναι η τιμή του μυστηρίου που μόλις ολοκληρώθηκε. Γιατί ουσιαστικά όλα γίνονται για το κυρίως μυστήριο. Και γνωρίζω πως πολλοί δεν αναγνωρίζουν την δύναμη της Εκκλησίας και του Χριστιανισμού στον άνθρωπο, όμως γιατί τότε θα έπρεπε αυτοί να συμμετέχουν σε έναν γάμο; Άλλωστε, όπως έχω γράψει και παλαιότερα, η Εκκλησία δεν αναγκάζει κανέναν να πιστέψει ή να ακολουθήσει τα Άγια Μυστήρια της. Από τη στιγμή όμως που κόσμος προσκαλείται και πηγαίνει σε έναν γάμο οφείλει να σεβαστεί την

Αν θέλει να τιμήσει την σχέση του ζευγαριού, μπορεί να πάνε για έναν καφέ την επόμενη μέρα, να φάνε σε ε΄να εστιατόριο στο όνομα των καλών τους φίλων. Ο γάμος σημαίνει την ένωση του ζευγαριού με τον Νόμο Του Θεού, μια διαδικασία που συνοδεύεται από πολύ ενδιαφέροντες συμβολισμούς. Οτιδήποτε πέραν αυτού είναι άσχετο και προσβλητικό. +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »