Κυριακή 8 Δεκεμβρίου 2013

BPΑΒΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ~ κυριακή πρωί

Σας παρουσιάζω το καλύτερο άρθρο αυτής της εβδομάδας σύμφωνα με την καθαρά υποκειμενική κρίση του yannidakis. Σημειώνεται πως η βράβευση αφορά μονάχα την ενότητα ιστολογίων και για τους χώρους τους οποίους επισκέφτηκα. Παρακάτω δημοσιεύονται και τα υπόλοιπα άρθρα τα οποία ξεχώρισα μέσα στην εβδομάδα ως δευτερεύοντες διακρίσεις για λόγους ενδεχόμενης ισοπαλίας. Το ιστολόγιο που συγκεντρώνει τις περισσότερες βραβεύσεις και διακρίσεις στο τέλος κάθε μήνα βραβεύεται στην ειδική ενότητα "ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ".

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ:
από: αἰέν ἀριστεύειν
τίτλος: Κυριακή πρωί

“ …εγένετο δε εν των εγγίζειν Ιησούν εις Ιεριχώ τυφλός… “

Σήμερα είναι Κυριακή. Σηκώθηκα αρκετά νωρίς και περιφέρομαι μέσα στο σπίτι χωρίς να μπορώ να συγκεντρωθώ σε κάτι. Αποφάσισα να κάνω ένα καφέ να μπω σε κάποια τάξη αλλά το κουτί άδειο σαν το μέσα μου. Πήρα ένα ραδιοφωνάκι και… τι μ’ έπιασε; Ψάχνω για κάποιο σταθμό να ακούσω Θεία Λειτουργία. Δεν ξέρω πως μούρθε, έχω να πατήσω σε εκκλησία από τον γάμο ενός φίλου μου πέρυσι. Μου φάνηκε πολύ περίεργο που σ’ όλη την μπάντα των fm βρέθηκε μονάχα ένας κάπου στα εκατό τόσα. Έκλεισα τα μάτια και με τα ακουστικά στ’ αυτιά μου, για να μην ενοχλώ, ένιωσα την ανάγκη να κάνω σεκόντο σε ψάλτη και παπά σε όλα σχεδόν τα τροπάρια. Ξέρω όλη την Θεία λειτουργία γιατί μεγάλωσα σε ψαλτήρι.

Πήρα ένα λευκό φύλλο χαρτί και ένα στυλό. Το άπλωσα μπροστά μου και το κοίταξα αφηρημένα. Από την μια πάνω στους κοχλίες των αυτιών μου η ψαλμωδία, και από την άλλη κενά με στιγμιαίες εικόνες. Ο  προγραμματισμός του μήνα τελευταία κατάντησε βασανιστικός. Δηλαδή ποιος προγραμματισμός να, η διανομή των δύο επιδομάτων του ΟΑΕΔ 740ευρώ δικά μου και της Μυρτώς, της γυναίκας μου. Η βοήθεια για να ζήσουμε εδώ και δέκα μήνες που έκλεισε η μικρή βιοτεχνία που εργαζόμασταν κι οι δυό και μείναμε άνεργοι.

Ναι μου κάνει εντύπωση και μου δίνει μια αίσθηση γαλήνης που ψέλνω το πιστεύω μαζί με μια βελούδινη φωνή απ’ τα ερτζιανά. Το χέρι μου έγραψε πάνω στο χαρτί “Έσοδα 740 ευρώ”. Έτσι μούρθε και έβγαλα από μέσα μου τον θαυμασμό μου γι αυτό το ποσό που τον κότσαρα στο τέλος και το κοιτάζω ανέκφραστος.

Τελευταία δεν πάω καλά. Έχω πολλά νεύρα και ξεσπάω στα παιδιά. Όπως χτες με την Ρηνούλα, το μικρό μου επτάχρονο αγγελούδι. Και προχτές με τον ντροπαλό μου Άρη γιατί ζήτησε μια σοκολατίτσα. Πόσο ντρέπομαι Θεέ μου. Δεν υπήρξα ποτέ μου βίαιος ούτε στα χέρια, ούτε στις λέξεις, ούτε στην ψυχή. Βλέπω τα μεγάλα πράσινα μάτια της Μυρτώς και νιώθω ενοχή που άλλα της έταξα και άλλα της προσφέρω.

Κρεσέντο η βελούδινη φωνή στο “εις άγιος, εις κύριος Ιησούς Χριστός…” μου χαλαρώνει τα σωθικά μου και συγκεντρώνομαι στο χαρτί. Τραβάω γραμμή και γράφω με κεφαλαία “ΕΞΟΔΑ”. Από πού ν’ αρχίσω δεν ξέρω. Ευτυχώς το ενοίκιο 300ευρώ το πληρώνουν με τις πενιχρές τους συντάξεις μισό μισό ο πατέρας μου και ο πεθερός μου. Σιδερώνω με τα χέρια μου τον λογαριασμό του ηλεκτρικού και διαβάζω 93.5ευρώ, χωρίς το χαράτσι των προικισμένων. Η συνέχεια έρχεται μόνη της σαν νερό. Τηλέφωνο, νερό…σύνολον 150ευρώ. Και για να μην ξεχνιόμαστε 150ευρώ για την δόση κάποιου δανείου.

Μπροστά μου φιγουράρει ένα μεγάλο νούμερο 440ευρώ. Το υπόλοιπο που μένει μετά τα έξοδα. Το τυλίγω με το στυλό σε μια αέναη σπείρα μέχρι που κοντεύει το χαρτί να τρυπήσει. Όλα αυτά για ένα μήνα, μαζί και τα Χριστούγεννα. “Πάτερ ημών ο εν τοις ουρανοίς…” . Τ’ ακούω αφηρημένος με τα μάτια στο κενό και το μυαλό άδειο. Το ξεκίνημα ενός μοτέρ στον δρόμο μου θυμίζει τα τέλη κυκλοφορίας και την ασφάλεια. Τόβγαλα το χιλιοτριακοσάρι πριν τρία χρόνια μαζί με την Μυρτώ μου. Με το μεταλλικό του χρωματάκι σε ποντικί έγινε το πέμπτο μέλος της παρέας. Το συζητήσαμε και το αποφασίσαμε, να παραδώσουμε τις πινακίδες.

Κάθε μέρα περνάει βάζοντας στην ζωή μου που εξελίσσεται μίζερα και ένα πρόβλημα. Κοιτάζω τα 440ευρώ και τα διαιρώ με το 29, μέχρι την επόμενη πληρωμή. 15.1 ευρώ την ημέρα για ολόκληρη την οικογένεια. Το διαιρώ με το τέσσερα και μένω έκπληκτος με το ποσό που μένει για να ζήσει καθημερινά κάθε ένας από εμάς. 3.7 ευρώ για τον καθένα μας. Ένα ψωμί, ένα γάλα και ένα κρουασάν! Ύστερα; Σε χειμερία νάρκη, αλλά ποιός νοιάζεται;

Στο e-mail μου διαβάζω μια απάντηση στα εκατόν πενήντα βιογραφικά που έστειλα με προνόμιο το πτυχίο της ανώτατης. Η απάντηση έρχεται στο μόνο βιογραφικό που έστειλα χωρίς προσόντα. Νυχτερινός φύλακας με 480ευρώ τον μήνα. Να η ευκαιρία μου. Αύριο πρωί πρωί θάμαι εκεί. “ Εκ του κατά Λουκά αγίου ευαγγελίου το ανάγνωσμα…τω καιρώ εκείνω, εγένετο δε εν των εγγίζειν Ιησούν εις Ιεριχώ τυφλός…”. «Πήγαινε η πίστη σου σε έσωσε» Αυθόρμητα μούρχεται στο μυαλό “που να πιστέψω για να σώσω την οικογένειά μου από τον Αρμαγεδώνα που με κυκλώνει;”

Τα μάτια μου τσούζουν δεν αντέχουν και κλείνουν. Το κεφάλι μου βουϊζει και η καρδιά μου τρέχει με χίλια. Μια ευλογία ακουμπά στους ώμους μου και όλα γλυκαίνουν ως δια μαγείας. Χάδι ζεστό γνωστό από την μήτρα που μ’ ανέθρεψε “Κύριε ελέησόν με!”

Το τηλέφωνο χτυπάει για δεύτερη φορά σήμερα. Είναι ο πατέρας μου. Παίρνει από το νοσοκομείο όπου η μάνα μου πάλευε με την επάρατο. Παρά τις προσπάθειές του έφυγε ο λυγμός και μεταφέρεται από το σύρμα στις εγκεφαλικές μου συνάψεις. Νιώθω στο κενό να βυθίζομαι σε μια αργή περιστροφή κι από το βάθος των ακουστικών η βελούδινη φωνή μου γνέφει “Δι ευχών των αγίων πατέρων ημών…”

ΞΕΧΩΡΙΣΑΝ ΑΚΟΜΑ:
  1. Οι αριθμοί καίγονται από Τελευταία σελίδα αριστερά
  2. ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΤΙΣ ΤΟΠΙΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ από olympia
  3. Eνός λεπτού σιγή... από ...The red thin Line...
  4. Selfie: Το υπερτιμημένο «εγώ» της εποχής μας από aixmi

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Σάββατο 7 Δεκεμβρίου 2013

ΣXOΛΙΟ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ~ χριστουγεννιάτικο δώρο

η είδηση που στιγμάτισε τη βδομάδα που πέρασε, σχολιάζεται και προβληματίζει


 η πρό(σ)κληση 
Αποδεχόμενος την πρόσκληση συμμετοχής σε ένα... χριστουγεννιάτικο παιχνίδι, που μου έκανε η συγγραφέας και blogger, +Βάσια Ακαρέπη , καλούμαι να απαντήσω στα εξής ερωτήματα:
  1. Η πιο όμορφη Χριστουγεννιάτικη ανάμνηση
  2. Αγαπημένο ξένο Χριστουγεννιάτικο τραγούδι
  3. Αγαπημένο ελληνικό Χριστουγεννιάτικο τραγούδι
  4. Το δώρο που θα ήθελα για τα φετινά Χριστούγεννα
 η απάντηση 
  1. H αγωνία να ξυπνήσω πρωί για να τρέξω κάτω από το Χριστουγεννιάτικο δέντρο και να βρω το δώρο απ' τον Άγιο Βασίλη!
  2. Queen - Thank God It's Christmas
  3. Κρητικά Κάλαντα Χριστουγέννων
  4. Αν και μου είναι εξαιρετικά δύσκολο να το αποκαλύψω δημόσια, θα πω λακωνικά πως θα ήθελα λίγο χρόνο περισσότερο(...)
Σύμφωνα με τους κανονισμούς του παιχνιδιού πρέπει να προωθήσω την πρόσκληση σε 6 ακόμα bloggers, οπότε επιλέγω (με αλφαβητική σειρά):

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ ΜΗΝΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Παρασκευή 6 Δεκεμβρίου 2013

ΕΦAPΜΟΖΟΝΤΑΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ ~ φτιάχνονται τα βιονικά όργανα

πως οι εφαρμογές της επιστήμης & της τεχνολογίας επιδρούν στην κοινωνία του σήμερα

από TA NEA Δημιουργήθηκε βιονικό αυτί από ιστούς ζώων

Ένα τεχνητό ανθρώπινο αυτί από ζωντανούς ιστούς αγελάδων και προβάτων, το οποίο αναπτύχθηκε γύρω από ένα εύκαμπτο συνθετικό σκελετό από σιλικόνη και τιτάνιο, δημιούργησαν Αμερικανοί επιστήμονες, πραγματοποιώντας ένα ακόμα βήμα στο πεδίο της αναγεννητικής ιατρικής.
Το βιονικό αυτί, σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, έχει το κανονικό ανατομικό ανθρώπινο σχήμα και συνιστά το τελευταίο επίτευγμα στο πεδίο της τρισδιάστατης τεχνητής ανασύνθεσης οργάνων, τα οποία στο μέλλον θα μπορούν να αντικαθιστούν τα φυσιολογικά όργανα που έχουν καταστραφεί ή είναι παραμορφωμένα και δυσλειτουργικά εκ γενετής.
Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Τόμας Θερβάντες του Γενικού Νοσοκομείου της Μασαχουσέτης στις ΗΠΑ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Interface» της Βασιλικής Εταιρίας επιστημών της Βρετανίας, σύμφωνα με τις βρετανικές εφημερίδες «Idependant» και «Daily Mail», ανέφεραν πως το αυτί βρίσκεται ακόμα σε φάση τελειοποίησης και θα χρειαστεί αρκετή έρευνα προτού χρησιμοποιηθεί ως κλινικό μόσχευμα σε ασθενείς.
Οι ερευνητές ελπίζουν ότι σε μερικά χρόνια θα μπορούν να παρέχουν πλήρως λειτουργικά συνθετικά υποκατάστατα αυτιών σε παιδιά που πάσχουν εκ γενετής από παθήσεις των αυτιών όπως η μικρωτία (υπερβολικά μικρά και ανεπαρκώς ανεπτυγμένα αυτιά).
Κορμός του συνθετικού αυτιού είναι ένας σκελετός από ειδική σιλικόνη, που έχει ενσωματωμένο σύρμα από τιτάνιο, που επιτρέπει στο αυτί να είναι ταυτόχρονα ανθεκτικό και εύκαμπτο. Ο σκελετός αρχικά σχεδιάζεται μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή στις κατάλληλες διαστάσεις και στη συνέχεια το ψηφιακό μοντέλο του αυτιού εκτυπώνεται με τη βοήθεια τρισδιάστατου εκτυπωτή.
Ο σκελετός συγκρατεί έναν συνδετικό ιστό κολλαγόνου (η φυσική πρωτεΐνη η οποία δίνει ελαστικότητα και δύναμη στο δέρμα) που λαμβάνεται από αγελάδα και από τον οποίο αναδημιουργείται το πτερύγιο του αυτιού. Στη συνέχεια, στο πορώδες κολλαγόνο εισάγονται κύτταρα χόνδρου που έχουν ληφθεί από αυτί προβάτου και τα οποία σταδιακά αναπτύσσονται.
Οι ερευνητές ανέπτυξαν το τεχνητό αυτί πάνω σε ποντίκια και αρουραίους, δείχνοντας ότι το συνθετικό όργανο μπορεί να αιματωθεί σωστά και δεν απορρίπτεται από τον οργανισμό του ζώου ως ξένο σώμα, μια διαδικασία που συνολικά πήρε τρεις μήνες.
Στην περίπτωση των ανθρώπων, το αυτί-μόσχευμα θα μπορούσε να αναπτυχθεί μέσω βλαστικών κυττάρων του ίδιου του ασθενούς.
Είναι αξιοσημείωτο ότι το τεχνητό αυτί μπορεί να σχεδιαστεί από πλαστικούς χειρουργούς έτσι ώστε να πάρει όσο γίνεται πιο φυσικό σχήμα. Όπως δήλωσαν οι ερευνητές, «η τεχνολογία βρίσκεται πλέον υπό ανάπτυξη για κλινικές δοκιμές».
Προ μηνών, επιστήμονες των πανεπιστημίου Κορνέλ των ΗΠΑ δημιούργησαν μέσω τρισδιάστατου εκτυπωτή ένα παρόμοιο τεχνητό αυτί. Μια άλλη ομάδα, του αμερικανικού πανεπιστημίου Πρίνστον, δημιούργησε ένα βιονικό αυτί με ενσωματωμένα τα κατάλληλα ηλεκτρονικά κυκλώματα, το οποίο μπορεί να ακούει ραδιοσυχνότητες πέρα από αυτές της φυσιολογικής ανθρώπινης ακοής, κάνοντας έτσι ένα ακόμα βήμα για τη δημιουργία βιονικών οργάνων (ή και ολόκληρων βιονικών ανθρώπων), που θα συνδυάζουν στο σώμα τους ζωντανά κύτταρα με διάφορες ηλεκτρονικές συσκευές.
Άλλες ερευνητικές ομάδες έχουν προχωρήσει παράλληλα στην αναγέννηση διαφόρων άλλων ανθρωπίνων οργάνων (πχ της τραχείας).

Όπως γίνεται αντιληπτό οι ερευνητές περνούν σε μία φάση πιο πρακτική και χρήσιμη στον κλάδο. Πριν μερικά χρόνια ενδιαφερόμασταν για την κλωνοποίηση ενός ανθρώπου. Την αναπαραγωγή ενός ολόκληρου αντιγράφου μας που μόνο κοινωνικό προβληματισμό και σκεπτικιστικό σάλο έγειρε στην κοινωνία.
Πλέον υπάρχει ενδιαφέρον για την ανάπτυξη, δημιουργία ή και διόρθωση υπαρχόντων δυσλειτουργικών οργάνων όπως το φαινομενικά απλό, αυτί! Αν το πείραμα περάσει σε στάδιο παραγωγής μετά από έγκριση, τότε ποιος θα διαμαρτυρηθεί αν ξαφνικά άνθρωποι ακούσουν για πρώτη φορά ή περπατήσουν για πρώτη φορά;
Κατά την εκτίμηση μου δεν υπάρχει ή δεν θα έπρεπε να υπάρχει κοινωνικός προβληματισμός γύρω απ’ το θέμα. Γι’ αυτό δεν είναι εξάλλου η επιστήμη και η εξέλιξη της; Για να υπηρετεί τον άνθρωπο. Όχι μόνο την επικοινωνία και την διασκέδαση, αλλά και την υγεία του.

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου 2013

ΠΡOΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ ~ αυτό που μας κάνει να γινόμαστε καλύτεροι


Προχθές έτυχα μάρτυρας μιας απίστευτης ειρωνείας που εννοείται πως θα παραθέσω χωρίς να εκθέσω τους πρωταγωνιστές της. Πρόκειται για έναν γνωστό που το τελευταίο διάστημα έχει γνωριστεί με μία κοπέλα –ομολογουμένως πολύ ευχάριστη και εντυπωσιακή- που όλα δείχνουν πως του έχει “πάρει τα μυαλά”. Είναι αστείο, γιατί η συγκεκριμένη κοπέλα είναι η πρώην μακροχρόνια σχέση ενός άλλου γνωστού μου!

Θυμάμαι πως κατέρρευσε η σχέση τους μετά από αρκετό καιρό έντονων διαμαχών και σοβαρών διαφωνιών. Βέβαια όλα ξεκίνησαν ιδανικά από δύο άτομα που στην παρέα πίστευαν όλοι πως θα καταλήξουν για πάντα μαζί επισημοποιώντας κάποια στιγμή τη σχέση τους. Να όμως που καμιά φορά, χρειάζονται χρόνια για να δει κανείς τις διαφορές του με τον άλλο, για να διαπιστώσει πως αυτά που τους χωρίζουν είναι περισσότερα από εκείνα που τους ενώνουν και κατά λογική συνέπεια να ξενερώσουν διαλύοντας το και εν προκειμένω, ευτυχώς πριν να είναι αργά με γάμους, παιδιά και άλλα μη αναστρέψιμα(;) γεγονότα. Το τέλος των παιδιών ήταν μάλλον εξιλεωτικό και για τους δύο και ίσως και για όλους εμάς που βρισκόμασταν στη μέση βλέποντας δύο αγαπητά μας παιδιά να χαλούν όχι μόνο την παρέα αλλά και τους ίδιους τους εαυτούς τους. Κανείς δεν το άξιζε αυτό κι έτσι μοιραία… τελείωσε.

Με την κοπέλα χαθήκαμε. Όπως συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις το τέλος μιας σχέσης φέρνει και το τέλος μιας imageπαρέας. Αυτό όμως δεν κράτησε για πολύ αφού εντελώς συμπτωματικά, συνάντησα ξανά την κοπέλα ως ένα επικείμενο φλερτ του άλλου (και άσχετου από την παραπάνω παρέα) φίλου μου. Το φλερτ αν και στην αρχή του, δεν βρισκόταν στο πρώτο στάδιο. Είχε προχωρήσει έστω και λίγο και πλέον εκτός από έναν εντελώς ερωτευμένο φίλο μου, συνάντησα και την φίλη μου η οποία μου θύμισε πως ήταν όταν την πρωτογνώρισα και όχι όταν τελικά απομακρυνθήκαμε. Το ξενέρωμα, η κατήφεια και η διαρκώς κακή διάθεση, είχαν δώσει την θέση τους σε μία ευδιάθετη, χαμογελαστή, ερωτεύσιμη και εξαιρετικά ελκυστική κοπέλα που ένοιωθα σα να γνώριζα από την αρχή. Όταν μιλήσαμε για πρώτη φορά μου είπε ότι ντράπηκε που είδε ότι είμαι φίλος και της νέας της σχέσης, εγώ όμως την καθησύχασα εξηγώντας της πως ήταν κρίμα να έχω την εικόνα που άφησε στην παρέα πριν απομακρυνθούμε και πως χαίρομαι που βρήκε κάποιον ώστε να της βγάζει το καλύτερο του εαυτού της.

Έτσι, σκέφτηκα πως όλοι κρύβουμε μια ομορφιά μέσα μας. Προφανώς όμως χρειαζόμαστε τα κατάλληλα ερεθίσματα για να την εξωτερικεύσουμε! Σκεφτείτε πόσο προσέχετε το ντύσιμο σας όταν πρόκειται να συναντήσετε ένα πρόσωπο που σας ενδιαφέρει. Όλοι είμαστε καλύτεροι από αυτό που καθημερινά παρουσιάζουμε στο περιβάλλον μας. Έχουμε ανάγκη από αυτό το σκίρτημα, από αυτό το χαμόγελο, από αυτό το κίνητρο που θα μας κάνει να θέλουμε να γίνουμε καλύτεροι! Εσάς; Ποιος σας κάνει; +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΓΡΑΦΟΝΤΑΣ ΠΟΙΟΣ ΣΑΣ ΚΑΝΕΙ ΝΑ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΓΙΝΕΤΕ ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου 2013

ΠPΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ ~ η ουκρανία παραλίγο να εξαπατήσει την ευρώπη, αλλά μας έσωσε η ρωσία


Η είδηση δεν απασχόλησε πολύ στην Ελλάδα αλλά είναι τόσο σημαντική όσο σχεδόν και η κρίση στις νοτιοανατολικές χώρες της Μεσογείου. Μετά από χρόνια ενταξιακών διαπραγματεύσεων ανάμεσα σε Ουκρανία και Ευρωπαϊκή Ένωση, βρισκόμασταν πιο κοντά από ποτέ στην ένωση μίας χώρας της πρώην Σοβιετικής Ένωσης, με την Ευρώπη. Οι δημοσκοπήσεις έδειχναν πως ο ουκρανικός λαός ζητούσε την ένωση όσο τίποτα άλλο, προσβλέποντας –παρά την κρίση- σε νέους εμπορικούς, οικονομικούς και αναπτυξιακούς ορίζοντες.

Ο μεγάλος έρωτας σταμάτησε άδοξα όπως κάθε έρωτας: από τον τρίτο! Βλέπετε, η Ουκρανία είχε άμεσες εμπορικές imageσυναλλαγές με την Ρωσία με την οποία ήσαν πάντοτε βασικοί εταίροι. Οι μελέτες των οικονομικών αναλυτών της Ουκρανίας έδειξαν πως τα οφέλη της χώρας από τις αντίστοιχες συναλλαγές όχι μόνο δεν θα βελτιωνόντουσαν, αλλά εξαιτίας του γενικότερου ευρωπαϊκού κλίματος, θα ήταν πιθανό να εκθέσουν ή να πισωγυρίσουν την οικονομία της χώρας. Αλήθεια; Ποιος ρισκάρει μια τέτοια εξέλιξη; Εδώ δεν ταιριάζει η παροιμία πως όποιος κάθεται καλά και πιο καλά γυρεύει… Το θέμα είναι ότι πήγε να προκληθεί και διπλωματικό επεισόδιο, όμως η ουσία είναι η απόφαση της ουκρανικής κυβέρνησης. Η Ρωσία ήταν προφανές πως αν έκλεινε η συμμετοχή της χώρας στην Ένωση θα έπαυε κάθε εμπορική δραστηριότητα με την Ουκρανία.

Ο λαός έχει επιλέξει. Η φωνή του φωνάζει Ευρώπη! Άλλωστε μετά την απόφαση παύσης της συνέχισης των διαπραγματεύσεων, χιλιάδες ουκρανών ξεχύθηκαν στους δρόμους ζητώντας την ένωση της χώρας με την Ευρώπη. Ο κόσμος είναι δυσαρεστημένος με τις σχέσεις Ουκρανίας-Ρωσίας αφού δεν βλέπει προοπτικές ανάπτυξης. Οι Ρώσοι πάντως αν και διαδίνουν παντού πως δεν είχαν να κάνουν στην απόφαση της ουκρανικής κυβέρνησης, δεν μας πείθουν. Καλωσόρισαν την ανακοίνωση των γειτόνων τους και τους προσέφεραν ανταλλάγματα όπως φθηνότερο χαμηλό αέριο, μεγάλα ποσά δανεισμού με μικρότερα επιτόκια και πάει λέγοντας.
Έχει μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε το παρασκήνιο. Αυτό λέει πως η Ουκρανία έχει λεφτά για τρεις μήνες ακόμα. Αν δεν έβρισκε ζεστό ρευστό άμεσα, θα κινδύνευε με πτώχευση. Η Ευρώπη δεν φημίζεται (θυμηθείτε την Ελλάδα…) για την στήριξη των μελλών της σε ρευστό, ενώ αμέσως καλύφτηκε και από την Ρωσία στο συγκεκριμένο ζήτημα. Οπότε; Η Ουκρανία ερχόταν στην Ένωση για να την επιβαρύνει με το ‘καλημέρα’; Αν είναι έτσι, τότε μάλλον που εμείς δεν θέλουμε την Ουκρανία στην Ευρώπη. Όμως πως τα φέρνει η ριμάδα η ζωή, ε; Εμείς να διαδηλώνουμε κατά της Ευρώπης και εκεί πάνω να συρρέουν κατά χιλιάδες, υπέρ της! +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τρίτη 3 Δεκεμβρίου 2013

ΜOYΣΙΚΟΣ ΚΩΔΙΚΟΣ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ ~ ήρθε η εποχή της επανεκκίνησης (thank god it's christmas)

ταξιδέψτε στον Μουσικό Κωδικό ακούγοντας το κομμάτι συγχρόνως 
Ήρθε η ώρα να ταξιδέψουμε με μία ταχύτητα πιο πίσω. Να αποστασιοποιηθούμε και να κοιτάξουμε λίγο στο παρελθόν. Όχι μακριά. Ας κοιτάξουμε έναν χρόνο από την ζωή μας. Ξεκινώντας από τότε που ευχόμασταν, που σχεδιάζαμε, που ονειρευόμασταν για τον χρόνο που φτάνει στο τέλος του.

Θυμάσαι δάκρια; Αυτά που έρχονται από την πίεση και το άγχος; Από την αποτυχία και από τα ξεσπάσματα της στιγμής; Τα δάκρια της μοναξιάς και της μελαγχολίας; Θυμάσαι να κλαις μόνη σου ή μπροστά σε άλλους, επειδή δεν μπορούσες άλλο;

Θυμάσαι να μοιράζεσαι τις ελπίδες και τους φόβους σου; Να λες πως αύριο θα καταφέρεις περισσότερα ή πως δεν θα τα καταφέρεις στην δουλειά; Θυμάσαι μέσα στη χρονιά κάποιον να σου δίνει κουράγιο ή να σε αμφισβητεί προκαλώντας σου περισσότερο πείσμα; Ή τις φωνές που σε καθησύχασαν και σου έδωσαν μια ρανίδα αισιοδοξίας στην ημέρα σου;

Το ξέρω πως ήταν μια δύσκολη χρονιά. Το ξέρω πως φοβάσαι πως δεν πέρασε. Το ξέρω πως φάνηκε σαν να μην τελειώνει με τίποτα. Όμως είμαστε εδώ. Μακριά απ’ όλα σήμερα και βάζουμε μια γραμμή σε όσα μας δυσκόλεψαν. Σε όσα βρέθηκαν στον δρόμο μας. Γιατί είναι Χριστούγεννα. Είναι η εποχή της επανεκκίνησης και της ελπίδας. Είναι οι μέρες που μπορείς να δεις φως στο προσωπικό σου τούνελ. Επιτέλους ήρθαν τα Χριστούγεννα!

Αυτό το βράδυ, κοίταξε τα αστέρια και το φεγγάρι. Κοίτα πόσο όμορφα λάμπουν εκεί ψηλά στο ψύχος. Μπορεί να είναι παγωμένα και μακρινά, όμως η λάμψη και η παρουσία τους (να) σου θυμίζουν πως τίποτα δεν είναι αδύνατο. Τίποτα δεν είναι απλησίαστο. Τίποτα δεν πεθαίνει χωρίς ελπίδα. Κανένας στόχος δεν χάνεται χωρίς προσπάθεια και πως μαζί θα μπορούμε να προσπαθήσουμε να φτιάξουμε ακόμα και το γυαλί που έσπασε!

Κοίτα τώρα πως τα Χριστούγεννα θα ενώσουν τον κόσμο. Πως ευχές θα αλλάξουν κάτοχο και χαμόγελα θα σπάσουν το κρύο του ψύχους. Κοίτα ανθρώπους να τσουγγρίζουν ποτήρια και να αγγελιάζονται. Κοίτα ανθρώπους να διασκεδάζουν με ότι μπορούν και έχουν ακόμα. Όλοι μοιράζονται την χαρά και σαν ένα κουμπί να σβήνει όλες τις στάμπες του παρελθόντος! Έτσι κι εμείς μπορούμε να ξεκινήσουμε απ’ την αρχή. Κάθε μέρα να είναι αυτή η νέα αρχή που με ενθουσιασμό θα ξεκινάμε για να πετυχαίνουμε. Σκέψου το: Αυτό το ένα βράδυ που μπορεί να αλλάξει τις ζωές μας για πάντα. Ευτυχώς ήρθαν τα Χριστούγεννα κι εγώ θα ξεκινήσω απ’ την αρχή για να διορθωθούν όλα. Αυτή τη μία μέρα… για όλο το χρόνο.

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ AΠΟΚΩΔΙΚΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΚΙ ΕΣΕΙΣ ΤΟΝ ΜΟΥΣΙΚΟ ΚΩΔΙΚΟ ΤΟΥ ΜΗΝΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου 2013

EPΩΤΗΜΑ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ ~ που θα κάνει γιορτές το πνεύμα σου;


Όπως κι εσείς, θυμάμαι πολλά και έντονα Χριστούγεννα. Όπως –ίσως- κι εσείς, οι αναμνήσεις μου είναι πολύπλοκες και ποικιλόμορφες. Θυμάμαι οικογενειακά Χριστούγεννα γεμάτα θαλπωρή, δώρα, γλυκά, τραγούδια και θυμάμαι έντονες βραδιές σε κέντρα με άφθονο χορό και ποτό. Θυμάμαι όμως και ρεβεγιόν μπροστά στην τηλεόραση με παράπονο, θλίψη, μελαγχολία.

Σε κάθε περίπτωση, το μόνο σαφές συμπέρασμα από την εμπειρία των χρόνων αυτών, είναι πως δεν έχει τόσο μεγάλη σημασία ο χώρος που θα εορταστεί η περίσταση.  Αν είναι σπίτι, κέντρο, μια πλατεία κλπ. Σημασία έχουν –όπως πάντα- τα πρόσωπα. Τα αγαπημένα μας άτομα με τα οποία επιθυμούμε να μοιραστούμε αυτές τις μέρες ή τις ώρες. Η οικογένεια, ο δεσμός, οι φίλοι, ίσως και κάτι άλλο. Το σημερινό θέμα, νομίζω πως αποκτά μεγαλύτερη σημασία, αν αναλογιστεί κανείς πως κάποιοι δεν έχουν επιλογή. Υπάρχουν άνθρωποι που εργάζονται αυτές τις ώρες, άλλοι που βρίσκονται σε νοσοκομεία ή μακριά από το περιβάλλον τους λόγω ανωτέρας βίας.

Για κάποιους λόγους φέτος την Πρωτοχρονιά θα βρισκόμαστε σε κάποιο συγκεκριμένο μέρος με κάποια συγκεκριμένα άτομα. Το σώμα. Το πνεύμα όμως; Το πνεύμα είναι ελεύθερο και αν μπορούσε να επιλέξει, που θα περνούσε τα επιθυμητά του Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά;
  • Με την οικογένεια. Λογικά και εκτός απροόπτου, με την οικογένεια αισθανόμαστε περισσότερο άνετα απ’ ότι με οποιονδήποτε άλλον. Η θαλπωρή στο οικογενειακό κλίμα δεν αλλάζει με τίποτα. Παππούς, γιαγιά, γονείς, μικρά παιδιά που θέλουν να φάνε πολλά γλυκά και να αργήσουν να κοιμηθούν. Τζάκι με παλιές ιστορίες…
  • Με τη σχέση σου. Και μάλιστα ιδανικός τόπος διακοπών, κάπου μακριά από το σπίτι. Μία εκδρομή μακριά από όλους τους άλλους. Χιόνι, αγκαλιές, βόλτες, φιλιά και ίσως αλλαγή του έτους με ένα ένα παθιασμένο φιλί γυμνοί μπροστά στο τζάκι της σουίτας (;)
  • Με την παρέα σου. Ο μόνος τρόπος που βρίσκει εφαρμογή το λεγόμενο ξεφάντωμα! Στα μπουζούκια ή κάποια ζωντανή σκηνή, με μπόλικο ποτό ή και σπίτι παίζοντας χαρτιά και τύφλα στο ποτό να τραγουδάμε τις ωραίες εποχές της φιλίας μας!
  • Μόνος/η. Ξέρω τη σημαίνει χριστουγεννιάτικη απομόνωση. Θέλεις να κάτσεις στον καναπέ κουκουλωμένος με χοντρή κουβέρτα μπροστά στην τηλεόραση, αγκαλιά με μια πιατέλα μελομακάρονα και κουραμπιέδες και να βλέπεις ταινίες που θα σε κάνουν να ξεχαστείς. Σεβαστό αλλά… ασχολίαστο.
  • …ή και κάπου αλλού. Η ψυχολογία του ανθρώπου; Άβυσσος! Μπορεί να σου αρέσει να εργάζεσαι για κάποιο λόγο ή να προσφέρεις εθελοντική και κοινωνική εργασία (στις Φιλιππίνες ας πούμε!) προς όφελος κάποιον ανθρώπων που ίσως ποτέ να μην καταλάβουν ή απολαύσουν Χριστούγεννα.
Αυτόν τον μήνα πες την αλήθεια. Άσχετα με το που θα είσαι στις γιορτές, ψήφισε στην ψηφοφορία στο δεξιό πτυσσόμενο μενού πάνω και δεξιά της σελίδας, που θα ήθελες, που το πνεύμα σου θα επιθυμούσε να βρίσκεται αυτές τις γιορτές. Και επειδή το πνεύμα δεν χωρά σε περιορισμούς, μπορείς να επιλέξεις περισσότερες τις μίας επιλογές. Καλά Χριστούγεννα όπου κι αν είναι! +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΨΗΦΙΖΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ ΠΑΝΩ ΚΑΙ ΔΕΞΙΑ ΤΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΤΟ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΕΙΚΟΝΙΔΙΟ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Κυριακή 1 Δεκεμβρίου 2013

BPΑΒΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ~ σταματήστε να γκρινιάζετε!

Σας παρουσιάζω το καλύτερο άρθρο αυτής της εβδομάδας σύμφωνα με την καθαρά υποκειμενική κρίση του yannidakis. Σημειώνεται πως η βράβευση αφορά μονάχα την ενότητα ιστολογίων και για τους χώρους τους οποίους επισκέφτηκα. Παρακάτω δημοσιεύονται και τα υπόλοιπα άρθρα τα οποία ξεχώρισα μέσα στην εβδομάδα ως δευτερεύοντες διακρίσεις για λόγους ενδεχόμενης ισοπαλίας. Το ιστολόγιο που συγκεντρώνει τις περισσότερες βραβεύσεις και διακρίσεις στο τέλος κάθε μήνα βραβεύεται στην ειδική ενότητα "ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ".

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ:
από: Πυρ, γυνή, Αλεξιάννα
τίτλος: Σταματήστε να γκρινιάζετε!

Είμαι 26 χρόνων. Ανήκω στη λεγόμενη άτυχη γενιά. Στη γενιά που αν δεν υπήρχε η κρίση, θα ζούσε αυτή τη στιγμή τα πιο παραγωγικά της χρόνια. Που θα αποτελούνταν από ανθρώπους, οι οποίοι θα επέλεγαν είτε να δουλεύουν σκληρά για να βάλουν κάτι στην άκρη είτε να το πάρουν πιο χαλαρά και να ζήσουν ανέμελα. Τώρα δεν έχεις επιλογή. Είσαι υποχρεωμένος να δουλέψεις σκληρά, να μαζέψεις πτυχία και εμπειρία, αλλά και πάλι στην άκρη δεν θα βάλεις τίποτα. Μάλλον θα φας και κάτι, είτε το περίσσευμα των γονιών σου είτε αυτά που ως προνοητικός είχες αποταμιεύσει στις καλές εποχές που σε χαρτζιλίκωναν όλοι, από τον παππού και τη γιαγιά μέχρι το μακρινό θείο και τη φίλη της μαμάς σου. Ανήκω στη γενιά που αν δεν υπήρχε η κρίση θα μπορούσε να είναι σίγουρη για το μέλλον της. Να ξέρει πού θα βρίσκεται σε 5-6 χρόνια, τι δουλειά θα κάνει, τι μισθό θα παίρνει πάνω κάτω. Τώρα μπορείς να είσαι σίγουρος μόνο για την ημερομηνία που δείχνει το αεροπορικό εισιτήριο για κάποια χώρα της βόρειας Ευρώπης.
          Δεν με πειράζει. Πέρα από το ότι είναι ανούσιο, το θεωρώ και κάπως αχάριστο να μεμψιμοιρώ για την ατυχία της γενιάς μου να έρθει αντιμέτωπη με την οικονομική κρίση, όταν άλλες γενιές –όχι και τόσο πιο παλιά- είχαν την ατυχία να έρθουν αντιμέτωπες με πόλεμο, με δικτατορίες, με μετανάστευση όχι του τύπου μπαίνω στο αεροπλάνο και προσγειώνομαι σε λίγες ώρες στη Γερμανία και πετάγομαι και κάνα σαββατοκύριακο στην Αθήνα να δω τους φίλους μου, αλλά με αληθινή μετανάστευση, αυτή που μπαίνεις στο καράβι και δεν ξέρεις πόσα χρόνια θα κάνεις να δεις τους δικούς σου. Ούτε με πειράζει που όλοι φεύγουν. Κι εγώ θα φύγω. Πού είναι το κακό; Σε αυτή την ηλικία δεν θα έπρεπε να περιμένουμε μια οικονομική κρίση για να ανοίξουμε τα φτερά μας, μόνοι μας θα έπρεπε να το αποζητούσαμε. Αν όχι τώρα, πότε;
          Το μόνο που με πειράζει είναι που δεν ξέρω αν θα γυρίσω. Και όχι, διαφωνώ με αυτούς που διατείνονται πως δεν τρέχει και τίποτα και να μην γυρίσεις. Αυτοί με πειράζουν. Που όπου σταθούν και όπου βρεθούν αξιοποιούν την ενέργειά τους, το χιούμορ τους, την καυστικότητά τους, το ταλέντο τους στη γραφή για να περιγράψουν τις παθογένειες της Ελλάδας, της νοοτροπίας μας, του τρόπου που έχει δομηθεί ένα ολόκληρο κράτος, να τις περιγράψουν και μετά να νιώθουν περήφανοι για την ακρίβειά τους, την πληρότητα του λόγου τους, των έξυπνων επιχειρημάτων τους. Δεν λέω πως δεν υπάρχουν αυτές οι παθογένειες, πως η κατάσταση δεν είναι έτσι όπως την παρουσιάζουν. Αν δεν ήταν έτσι, δεν θα είχαν επιτυχία τα λόγια τους. Ούτε ισχυρίζομαι ότι είναι λάθος να υπογραμμίζεις τα κακώς κείμενα της χώρας σου.
Απλώς εγώ ξέρω πως, ακόμα κι αν όλα πάνε χάλια, ακόμα κι αν πιστεύεις ότι τίποτα δεν θα καλυτερεύσει, πάντα κάπου μέσα σου κρατάς μια ελπίδα. Κι η προσπάθεια να την κρατήσεις, να μην την χάσεις σε κάνει να πονάς διαπιστώνοντας όλες αυτές τις παθογένειες. Να πονάς και ίσως και εθελοτυφλώντας να μην τους δίνεις τόση σημασία. Δεν γίνεται αλλιώς. Δεν γίνεται να μην προσδοκάς είτε μένεις στην Ελλάδα είτε στο εξωτερικό ότι τα πράγματα θα πάνε προς το καλύτερο. Στην πρώτη περίπτωση, διότι διαφορετικά η ζωή σου θα είναι μια κόλαση. Στη δεύτερη, διότι δεν θες να ζήσεις για πάντα μια ζωή που συνέχεια θα σου λείπει κάτι. Θες να πιστεύεις ότι θα φτάσει η μέρα που όσα αγαπάς, όσα σε κάνουν ευτυχισμένο θα είναι όλα μαζί σε ένα μέρος. Κι όχι, όπως τώρα, από τη μία στην άλλη χώρα που μένεις οι καλές συνθήκες εργασίας, ίσως κάποιοι φίλοι και από την άλλη όλοι σου οι αγαπημένοι, η πόλη που μεγάλωσες, το σπίτι σου, οι αναμνήσεις μιας ζωής… Θες να μπορείς να ονειρεύεσαι ότι θα γυρίσεις κάποτε, σε 3-5 χρόνια. Ότι τα παιδιά σου θα μεγαλώσουν στη χώρα τους, ότι θα μάθουν ελληνικά, ότι θα βλέπουν τον παππού τους και τη γιαγιά τους κάθε σαββατοκύριακο και όχι μόνο τα καλοκαίρια. Αυτό ελπίζει αυτή η γενιά. Κι ας ξέρει ότι είναι μακρινό, ίσως και ουτοπικό.
Μη μας το χαλάτε λοιπόν και μην το χαλάτε και στους ίδιους σας τους εαυτούς. Ας γίνουμε λίγο αισιόδοξοι. Ας πιστέψουμε στις δυνατότητες της ίδιας μας της ευημερίας, το έχουμε ανάγκη. Κι όποιος δεν το έχει, όποιος πραγματικά νιώθει ότι μπορεί να είναι ευτυχισμένος ακόμα κι αν τα πράγματα στη χώρα του πάνε χάλια, τότε ας χαρεί την ευτυχία του σιωπώντας.

ΞΕΧΩΡΙΣΑΝ ΑΚΟΜΑ:
  1. ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ από Υπόγεια Τάξη
  2. Freddy Mercury: Ο αγγελιοφόρος της μελωδίας από My way...
  3. ΟΙ ΔΙΑΣΤΗΜΟΒΛΑΧΟΙ ΤΩΝ GREEKLISH, ΤΟΥ EURO KAI TOY DOT COM από ξύστρα

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Σάββατο 30 Νοεμβρίου 2013

ΣXOΛΙΟ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ~ ύψιστη τιμή το βραβείο του αθλητή της χρονιάς για τον σπανούλη

η είδηση που στιγμάτισε τη βδομάδα που πέρασε, σχολιάζεται και προβληματίζει


 η είδηση 
Πριν την έναρξη της αναμέτρησης του Ολυμπιακού με την Γαλατασαράι ο σκηνοθέτης Γιάννη Σμαραγδής παρέδωσε στον Βασίλη Σπανούλη το διεθνές βραβείο «Τζουζέπε Σιάκα». Το βραβείο για τον αθλητισμό του απονεμήθηκε για το ταλέντο του, το ήθος του και τις αθλητικές του επιδόσεις.
 το σχόλιο 
Ο Έλληνας νικητής ενός βραβείου που έχει απονεμηθεί σε μερικές από τις πιο σπουδαίες προσωπικότητες των επιστημών, των τεχνών, του αθλητισμού κλπ. δεν μπορεί να παρά να εκπροσωπεί ολόκληρη την χώρα του.
Όπως είπε ο Σμαραγδής κατά την απονομή, "όταν βραβεύεται ένας έλληνας, βραβεύεται όλη η Ελλάδα". Στην περίπτωση βέβαια του Σπανούλη η διάκριση δεν είναι καθόλου τυχαία. Ένας άνθρωπος-εργάτης του έντιμου αθλητισμού που όχι μόνο διαφήμισε την Ελλάδα μέχρι το NBA αλλά απέδειξε με το ήθος του την στήριξη σε ιδανικά και ιδεώδη.
Άλλωστε, μέσα στο 2013 σίγουρα υπήρχαν πολλοί πιο ικανοί, καταξιωμένοι και ταλαντούχοι αθλητές (ίσως) σ' ολόκληρο τον πλανήτη και σε όλα τα αθλήματα. Είχαν όμως όλο το απαραίτητο πακέτο;
Μπράβο Σπανούλη! Μπράβο... Ελλάδα;
+Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ ΜΗΝΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Παρασκευή 29 Νοεμβρίου 2013

EPΩΤΗΜΑ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ ~ παρουσίαση αποτελεσμάτων ψηφοφορίας

Η ψηφοφορία του Νοεμβρίου περιείχε ένα πολύ βασικό ζήτημα. Τι θα κάνατε αν κερδίζατε εξ απροόπτου πολλά λεφτά; Ένα θέμα που και λόγο της περιόδου, πολύ εύκολα θα μπορούσε να μας ταξιδέψει σε όνειρα και επιδιώξεις.

Από τις απαντήσεις σας, προέκυψε πρωτίστως ένα ευχάριστο συμπέρασμα. Αλλά ας δούμε αναλυτικά τις απαντήσεις imageσας. Πρώτη στην ψηφοφορία και μάλιστα με 55% ήρθε η παραδοχή ότι με τα χρήματα αυτά θα τακτοποιούσατε τις οφειλές σας! Να λοιπόν που ο κόσμος θέλει να είναι συνεπής στις υποχρεώσεις του και ύστερα να κοιτάζει την προσωπική του ψυχαγωγία. Στην δεύτερη θέση με 22% βρίσκεται ακριβώς αυτό: Η διασκέδαση. Δώρα στους αγαπημένους μας και διασκέδαση θα ήταν οι προτεραιότητες των ανθρώπων που θα ήθελα να ξοδέψουν τα λεφτά που κέρδισαν. Τέλος, από 11% μάζεψε η επιλογή της μαζικής επένδυσης όλου του ποσού και η προσφορά του ποσού αυτού σε ανθρώπους που το έχουν ανάγκη. Με άλλα λόγια; Οι φιλάνθρωποι και οι φιλοχρήματοι επενδυτές βρίσκονται στην τελευταία θέση!

Επόμενο Ερώτημα του Δεκεμβρίου θα έχουμε την Δευτέρα στις 12:00 με ένα θέμα που θα μας εισάγει στην περίοδο των Χριστουγέννων και θα μας κρατήσει συντροφιά με την ανοιχτή ψηφοφορία μέχρι την παραμονή της Πρωτοχρονιάς. +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΨΗΦΙΖΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ ΠΑΝΩ ΚΑΙ ΔΕΞΙΑ ΤΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΤΟ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΕΙΚΟΝΙΔΙΟ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Πέμπτη 28 Νοεμβρίου 2013

ΠPOBΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ ~ η υποκειμενική κατάσταση της ελλάδας την κάνει ακόμα και… παράδεισο


Τα (μαύρα) χάλια στα οποία έχει περιέλθει η Ελλάδα τα τελευταία τέσσερα περίπου χρόνια δεν είναι αρκετά για να αναλύσουμε ποιοτικά και αντικειμενικά το βιοτικό επίπεδο του έλληνα. Οι άνθρωποι που κυκλοφορούν στους δρόμους άστεγοι και υποσιτισμένοι έχουν αυξηθεί, αυτό όμως δε σημαίνει ότι η Ελλάδα πεινάει και ο έλληνας πεθαίνει. Αν είμαστε λίγο ψύχραιμοι θα δούμε πως όλα είναι υποκειμενικά.

Αν κάνετε μία σύγκριση με άλλα δυτικά κράτη, θα βρείτε την Ελλάδα σχεδόν σε όλους τους τομείς βιοτικού και κοινωνικού επιπέδου, συνήθως τελευταία μαζί με άλλες χώρες του ευρωπαϊκού νότου (όπως η Πορτογαλία). Αν βάλετε όμως στην εξίσωση μικρές χώρες των Βαλκανίων ή ακόμα περισσότερο, χώρες από την Αφρική και την Μέση Ανατολή, ξαφνικά η Ελλάδα μεταμορφώνεται ακόμα και στατιστικά σε έναν μικρό παράδεισο διαβίωσης!

Απόδειξη των λεγόμενων μου, τα αλβανάκια που αναγκάστηκαν να επιστρέψουν στον τόπο καταγωγής των γονιών imageτους, όταν λόγω της κρίσης άφησαν την Ελλάδα και επέστρεψαν στην πατρίδα τους και την εκεί περιουσία τους. Σε πρόσφατη εκπομπή τηλεοπτικού σταθμού στην Αλβανία, μίλησαν παιδάκια του σχολείου Vasil Shanto στο οποίο υπάρχουν επαναπατρισμένα αλβανάκια από την Ελλάδα. Εκεί, μίλησαν για το πόσο τους λείπει η Ελλάδα, ενώ κάποια είχαν κρίσεις ταυτότητας. Το θεωρώ λογικό. Πολύ συχνά μιλάω με αλβανούς γνωστούς μου οι οποίοι πάντα φροντίζουν να μιλούν με τα καλύτερα λόγια για την χώρα τους –και πολύ καλά κάνουν- όταν όμως η συζήτηση αγγίζει επί μέρους ζητήματα βιωσιμότητας και όταν υπάρχει διάθεση για ειλικρίνεια η διαφορές γίνονται αισθητές…

Για πολλούς λόγους οι έλληνες δεν είναι ευχαριστημένοι από την Ελλάδα. Δεν είναι ευχαριστημένοι με την Ελλάδα. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως έχει πάψει να αποτελεί έναν επίγειο παράδεισο για ανθρώπους που ζουν υπό τριτοκοσμικές συνθήκες πίσω στον τόπο τους. Που θέλω να καταλήξω; Η χώρα μας δεν είναι καταδικασμένη. Δεν είναι το κατακάθι τούτου του τόπου. Θέλει απλά πολύ δουλειά για να φτάσει εκεί ή… σχεδόν εκεί που εμείς πιστεύουμε πως ανήκει. Δουλειά (και) από εμάς. +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τετάρτη 27 Νοεμβρίου 2013

ΠΡΟΒΛHMΑΤΙΣΜΟΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ ~ στη σαλάτα του τσίπρα, φτιάχνεις κυβέρνηση με δεξιούς και μνημονιακούς


Έχετε παρακολουθήσει συνεδρίαση της Βουλής ποτέ; Όχι αποσπάσματα που δείχνουν στις ειδήσεις, ολόκληρη συνεδρίαση με όλα τα… παραλειπόμενα! Είναι όλοι τους (οι βουλευτές) σαν τις κυράτσες που περιμένουν μία μικρή αφορμή για να κατηγορήσουν, να καταδικάσουν, να υπερθεματίσουν και να δείξουν τελικά το ποιόν τους. Ακριβώς τα ίδια και στην Βουλή. Και φυσικά όλα για το “φαίνεσθαι” για το πως θα προβληθούν καλύτερα ή μάλλον περισσότερο. Η ποιότητα; Ας περιμένει.

Τις ίδιες κινήσεις εντυπωσιασμού κάνει και ο Τσίπρας. Τις έκανε πάντα και ποτέ δεν τον έπαιρνε κανείς στα σοβαρά, imageμέχρι που έγινε όχι απλά μια υπολογίσιμη δύναμη, αλλά ένας ηγέτης που διεκδικεί την διακυβέρνηση της χώρας! Την πιθανότητα αυτή προσβλέπει περισσότερο από τον καθένα ο ίδιος ο Τσίπρας που συνειδητοποιώντας πόσο κοντά βρίσκεται είναι ικανός να κάνει οτιδήποτε, να συνεργαστεί με οποιονδήποτε, να πέσει όσο χαμηλά κι αν χρειάζεται προκειμένου να πετύχει την ιστορική αυτή “νίκη”.

Ας μην ξεχνάμε πως όταν στις εκλογές έλαβε εντολή σχηματισμού κυβέρνησης από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, εκείνος προθυμοποιήθηκε μόνο με Αριστερές ομάδες. Σήμερα μάλλον το έχει μετανιώσει. Σήμερα καλοβλέπει τη συνεργασία με τους (Δεξιούς) Ανεξάρτητους Έλληνες παραβλέποντας πως εκείνα που τους χωρίζουν είναι περισσότερα απ’ όσα τους ενώνουν. Ίσως αυτό όμως να μην είναι το μεγαλύτερο ατόπημα.

Τα όρια ξεπεράστηκαν όταν απεύθυνε πρόσκληση στους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ. Όταν ζήτησε από εκείνους να συμπορευτούν με τον ΣΥΡΙΖΑ. Ναι, εκείνους που ψήφιζαν το Μνημόνιο και έδιναν ομηρικές μάχες με τους συναδέρφους τους του ΣΥΡΙΖΑ στα έδρανα της Βουλής, ανταλλάσσοντας συχνά-πυκνά ακόμα και υβριστικές κατηγόριες. Και ας πούμε ότι το ΠΑΣΟΚ διαλύεται (όπως θα διαλυθεί κατά τα φαινόμενα) και πως πολλά στελέχη του κατέβουν υποψήφια με τον ΣΥΡΙΖΑ δεχόμενα την πρόσκληση και πως το ΣΥΡΙΖΑ βγαίνει πρώτο και κάνει κυβέρνηση. Τι θα δούμε δηλαδή; Κυβέρνηση με πρώην κυβερνώντες του ΠΑΣΟΚ; Δηλαδή ίδια πρόσωπα με άλλο χρώμα γραβάτας; Πόσο ανανεωτική ελπίδα για τον τόπο σας ακούγεται αυτό;

Ο Τσίπρας μπορεί να είναι αήθης επειδή αυτή η πρόσκληση προσβάλλει το ΠΑΣΟΚ, όμως αυτό εμάς (τους πολίτες) δεν μας ενδιαφέρει. Μας ενδιαφέρει πως ένας πιθανότατα αυριανός αριστερός πρωθυπουργός σκοπεύει να κάνει και με δεξιούς βουλευτές και με πρώην κυβερνητικούς της εποχής του Μνημονίου. Μια σαλάτα δηλαδή χωρίς πολιτικό προσανατολισμό. Απλά και μόνο κάθε θυσία με στόχο σε κάποια χρόνια από τώρα το βιογραφικό του Αλέξη να γράφει “πρωθυπουργός της Ελλάδας”. Θα του κάνουμε τη χάρη; +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τρίτη 26 Νοεμβρίου 2013

MYΘΟΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ ~ δρομολόγιο του τρόμου

σύντομες ιστορίες στα όρια της φαντασίας & του ρεαλισμού χωρίς (κανονικό) τέλος

Μια φορά σε έναν καιρό η Βούλα βρισκόταν στο υπεραστικό λεωφορείο κάνοντας την συνηθισμένη διαδρομή από την Ασπροβάλτα της Θεσσαλονίκης ως την Πέραμο, μια κωμόπολη πριν την Καβάλα. Κατάκοπη από την διπλοβράδια imageπου είχε προηγηθεί στο ξενοδοχείο που εργαζόταν εκμεταλλευόταν το σκοτάδι που επικρατούσε για να κλείσει λίγο τα μάτια της, παρά την φασαρία στα πίσω καθίσματα από μερικούς νεαρούς τουρίστες.
Στα απέναντι καθίσματα η Βούλα διέκρινε το επίμονο βλέμμα ενός άντρα που καθόταν μόνος. Φαινόταν ξένος και  η επίμονη σοβαρή ματιά του φόβιζε την Βούλα που γύρισε προς το τζάμι για να μην δώσει δικαίωμα. Άλλωστε δεν μπορούσε να ξεχάσει ότι άκουσε στην δουλειά σήμερα, για κάποιον που σκότωσε ένα ζευγάρι τουριστών λίγο έξω από την Ασπροβάλτα σε έναν παράμερο δρόμο.  Ωστόσο η ίδια βρισκόταν περίπου ένα τέταρτο πριν τον προορισμό της κι έτσι ήξερε πως σύντομα θα βρισκόταν σπίτι της.

Το επόμενο πράγμα που θυμόταν ήταν τον εαυτό της να ξυπνάει σχεδόν μεσημέρι φορώντας ακόμα τα ρούχα της. Έμενε σε μία γκαρσονιέρα, κοντά στην κεντρική πλατεία. Το σπίτι της ήταν αρκετά ακατάστατο για τα δεδομένα μιας γυναίκας, όμως ήταν φανερό πως ο ελεύθερος χρόνος της την τουριστική περίοδο ήταν απειροελάχιστος. Η Βούλα κοίταξε πριν απ’ όλα το ρολόι από το κινητό της και στο θέαμα της ώρας γούρλωσε τα μάτια και σηκώθηκε απότομα τρέχοντας προς το μπάνιο. Αφού πέταξε λίγο νερό στο πρόσωπό της έκανε να φύγει, όμως κοντοστάθηκε, μύρισε τις μασχάλες της και αποφάσισε να αλλάξει την μπλούζα της αφού πρώτα φορέσει αποσμητικό. Έπειτα πήρε τα κλειδιά της και έφυγε γρήγορα για την στάση του λεωφορείου το οποίο τελικά πρόλαβε για λίγο.

Σε περίπου τρία τέταρτα βρισκόταν έξω από την ξενοδοχειακή μονάδα στην οποία δούλευε σαν καμαριέρα. Φόρεσε γρήγορα τη στολή της στα αποδυτήρια όπου ήδη αποτελούσε θέμα συζήτησης το νέο κρούσμα δολοφονίας στην περιοχή.
- “Ήταν πιο μετά από το προηγούμενο. Ήταν πάλι δύο” έλεγε με ύφος κουτσομπολιού μία κοπέλα σε μια άλλη.
- “Τι λέτε κορίτσια; Έγινε πάλι κάτι” ρώτησε με περιέργεια η Βούλα.
- “Ναι, πάλι δολοφονήθηκαν δύο τουρίστες. Τον έναν τον μαχαίρωσαν πισώπλατα και στον άλλον έκοψαν τον λαιμό. Άσε”! Απάντησε πρόθυμα η κοπέλα.
- “Βούλα, εσύ δεν παίρνεις το λεωφορείο προς τα εκεί”; ρώτησε με πολύ σοβαρότητα η τρίτη της παρέας και συνέχισε: “Να προσέχεις κορίτσι μου”.
- “Ευτυχώς κυνηγάνε μόνο τους τουρίστες” συμπλήρωσε γελώντας η κοπέλα που είχε ξεκινήσει την κουβέντα.

Η Βούλα έδειξε φοβισμένη και έφυγε.
Στο τέλος της βάρδιας της –νύχτα και πάλι- η Βούλα επιβιβάστηκε στο λεωφορείο και αναχώρησε. Αυτή τη φορά είχε αποφασίσει να έχει τα μάτια της ανοιχτά και να προσέχει κάθε περίεργη ενέργεια επιβατών κατά την διαδρομή. Μετά από μερικά λεπτά το λεωφορείο σταμάτησε στην στάση της πρώτης δολοφονίας και αρκετοί ψίθυροι ξεκίνησαν από τα γύρω καθίσματα. Δύο στάσεις αργότερα ήταν το σημείο της δεύτερης δολοφονίας και παραπλήσια βρισκόταν ένα αυτοκίνητο της αστυνομίας με τους αστυνομικούς έξω από αυτό να ελέγχουν τους επιβάτες που κατέβαιναν. Ακολούθησαν αρκετές ακόμα στάσεις για να φτάσει το λεωφορείο στην Πέραμο, όμως και αυτή η στιγμή έφτασε κάποια στιγμή.

Η Βούλα –όπως και την προηγούμενη ημέρα- ξύπνησε κατάκοπη φορώντας και πάλι τα ρούχα της. Αυτή τη φορά είχε λίγο χρόνο πριν πιάσει δουλειά κι έτσι άνοιξε την τηλεόραση, χαζεύοντας το δελτίο ειδήσεων του τοπικού καναλιού: ‘Σάλος επικρατεί στην ευρύτερη περιοχή της Ασπροβάλτας, ανατολικά της Θεσσαλονίκης ύστερα από το χθεσινοβράδινο τρίτο κρούσμα κοντά στην Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης-Καβάλας. Το θύμα, σαραντάχρονος αλλοδαπός τουρίστας, βρέθηκε μαχαιρωμένο στον λαιμό χωρίς να υπάρχει καμία ένδειξη για τα κίνητρα του δράστη που έως τώρα έχει επιτεθεί και σκοτώσει πέντε τουρίστες που σύμφωνα με πληροφορίες αποβιβάζονται από το υπεραστικό λεωφορείο της γραμμής’. Η Βούλα φοβήθηκε πάρα πολύ. Σκέφτηκε να μην πάει σήμερα στην δουλειά. Σκέφτηκε ακόμα και να πάει με ταξί, όμως ήξερε πως τα έξοδα θα ήταν πολλά κι έτσι αποφάσισε να ξεκινήσει την καθιερωμένη της ρουτίνα, όπως συνήθως.

Το βράδυ η Βούλα επιβιβάστηκε στο λεωφορείο έχοντας στο μυαλό της την ασφάλειά της. Αυτό που γρήγορα άλλαξε την σκέψη της ήταν η εικόνα ενός εντελώς άδειου λεωφορείου. Η Βούλα έκατσε σε μία από τις μπροστινές θέσεις κοιτώντας το ρολόι της κι έπειτα μίλησε στον οδηγό:
- “Συγγνώμη. Αυτό δεν πάει Καβάλα”;
- “Ναι κοπελιά. Απλά έκατσα λίγα λεπτά, μήπως έρθει και κανένας άλλος” απάντησε φιλικά ο οδηγός.
Ήταν προφανές πως τα περιστατικά θορύβησαν πολλούς, διαδόθηκαν ανάμεσα στους τουρίστες με αποτέλεσμα τα λεωφορεία εκείνο το βράδυ να ταξιδεύουν άδεια ή με ελάχιστο κόσμο.
Η διαδρομή κύλησε λίγο πιο άνετα για την Βούλα αυτή τη φορά η οποία έγειρε στο παράθυρο και έκλεισε τα μάτια της…
…αυτό όμως που θυμάται αμέσως μετά, ήταν έναν χωρικό να την συναντάει στον δρόμο ενώ μόλις είχε ξημερώσει.
- “Ε, κοπελιά! Τι κάνεις εδώ μόνη; Η στάση για το λεωφορείο απέχει πολύ από δω”.
- “Ποια στάση; Είμαι τόσο μακριά από την Πέραμο”; ρώτησε εκείνη σαν υπνωτισμένη.
- “Όχι μακριά αλλά αν πας στην Πέραμο χρειάζεσαι αυτοκίνητο. Είναι πάνω από ώρα δρόμος” απάντησε εκείνος.
Εκείνη έγνεψε συγκαταβατικά, τον προσπέρασε και συνέχισε να περπατάει. Περπάτησε για πολύ μέχρι να φτάσει στην Πέραμο, εκεί όπου την συνάντησε ένας γνωστός της.
- “Βούλα είσαι καλά”;
- “Ναι, γιατί τι έχω”;
- “Φαίνεσαι κατάκοπη και χθες το βράδυ είχαμε κι άλλη δολοφονία τουριστών στον δρόμο που περνάς εσύ”.
- “Ευτυχώς στο λεωφορείο που ταξίδευα εγώ, δεν υπήρχε κανένας. Ευτυχώς όλα καλά”! απάντησε με δυσκολία από την εμφανέστατη κόπωσή της.
Το απόγευμα η Βούλα είχε και πάλι βάρδια στο ξενοδοχείο, όμως αυτή τη φορά έξω από τα αποδυτήρια την περίμεναν δύο κύριοι με πολιτικά.
- “Η κυρία Ευτοπούλου”;
- ”Μάλιστα” απάντησε εκείνη φοβισμένα.
- “Είμαστε από την ασφάλεια. Γνωρίζουμε πως μένετε στην Πέραμο και πως κάθε βράδυ πηγαίνετε σπίτι σας με το λεωφορείο της γραμμής. Θα έχετε ακούσει για τα περιστατικά δολοφονιών φαντάζομαι και αναρωτιέμαι αν μπορείτε να δείτε μερικές φωτογραφίες των θυμάτων και των υπόπτων για να δούμε μήπως συνταξιδεύατε με κάποιον από αυτούς”.
- ¨Ξέρετε, πρέπει να πάει στην δουλειά μου γιατί λείπω απ’ το πόστο μου” απάντησε αυτή απότομα.
- “Μην ανησυχείτε. Έχουμε πάρει άδεια από τον επιστάτη σας. Είναι ζήτημα της αστυνομίας αυτό” της εξήγησε για να αντιληφθεί την σοβαρότητα της υπόθεσης.
Έπειτα η Βούλα είδε εναλλάξ μια σειρά από φωτογραφίες από τις οποίες όμως δεν αναγνώρισε κανέναν, οπότε οι αστυνομικοί την ευχαρίστησαν και αποχώρησαν.

Το ίδιο βράδυ, η Βούλα σχόλασε και αναχώρησε από το ξενοδοχείο με το λεωφορείο. Αυτή τη φορά υπήρχαν επιβάτες, ωστόσο ήταν όλοι φοβισμένοι. Μπορούσες να το δεις στα μάτια τους. Μετά από περίπου μισή ώρα διαδρομής, η Βούλα κατέβηκε από την στάση μαζί με τρεις ακόμα επιβάτες και άρχισε να περπατάει κατά μήκος της εθνικής οδού. Μετά από περίπου μιας ώρας περπάτημα βρισκόταν στην επόμενη στάση την οποία προσπέρασε μερικά μέτρα, σταματώντας για να ξαποστάσει. Λίγο αργότερα το επόμενο λεωφορείο της γραμμής στάθμευσε εκεί και περίπου τρία άτομα κατέβηκαν βιαστικά. Κρατούσαν όλοι από μία αποσκευή και άρχισαν να περπατούν προς το πλησιέστερο ξενοδοχείο που δεν απείχε πάνω από πενήντα μέτρα από το σημείο. Πίσω τους βρέθηκε ξαφνικά η Βούλα που φάνηκε να έχει τον ίδιο προορισμό. Καθώς πλησίαζε τους συνοδοιπόρους της έβγαλε από την τσάντα της ένα μαχαίρι το οποίο και αποπειράθηκε να καρφώσει στην πλάτη του ενός, όταν με μία απότομη κίνηση γύρισε ένας από αυτούς αποκρούοντας την επίθεση της με την τσάντα που κρατούσε. “Ακίνητη. Αστυνομία”! αναφώνησε ο δεύτερος από τους τρεις άντρες και ο τρίτος της πέρασε χωρίς δεύτερη σκέψη, χειροπέδες.

Αν οι τρεις αυτοί άντρες ήταν απλοί τουρίστες, θα βρισκόντουσαν το πρωί από κάποιον περαστικό, μαχαιρωμένοι και η Βούλα; Η Βούλα θα γυρνούσε με τα πόδια σπίτι της, κατάκοπη και χωρίς καμία ανάμνηση από το περιστατικό. Γιατί…

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟΝ ΜΥΘΟ ΤΟΥ ΜΗΝΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Δευτέρα 25 Νοεμβρίου 2013

ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΗ EΛΛAΔΑ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ ~ η εξέλιξη των ελλήνων

μέσα σε μια βαλτωμένη κοινωνία, μία Ελλάδα πρωτοπορεί, καινοτομεί & διαφημίζει τη χώρα. Ας την γνωρίσουμε

Λογικά αν όχι όλοι, οι περισσότεροι θα έχετε χρειαστεί κάποια στιγμή να συναλλαχτείτε με το Δημόσιο για λόγους οικονομικούς, επιχειρηματικούς, υγείας κλπ. Θα έχετε διαπιστώσει το χάος το οποίο επικρατεί στους τομείς αυτούς. Να χρειάζονται υπογραφές και έγγραφά που είναι τραγικά πολύπλοκο και δαπανηρό (σε χρόνο ή χρήμα) να βρεθούν και ουσιαστικά να εμποδίζουν τον καθένα να κάνει την δουλειά του ή σε διευρυμένη κλίμακα, να αναπτυχθεί ατομικά ή συλλογικά.

Είναι το ίδιο με τους δρόμους στην Ελλάδα. Εκεί που έχεις δυο λωρίδες ανά κατεύθυνση, ξαφνικά οι δυο λωρίδες γίνονται μία και η έξοδος για “Άγιο Σώστη” (υποθετικό χωριό κάπου στην Ελλάδα) είναι ένας στενός σχεδόν χωματόδρομος που ποτέ δεν πίστεψες ότι υπάρχει. Είναι το ίδιο με την οικονομία στην Ελλάδα όπου οι περισσότεροι σου ζητούν να ξοδέψεις σε εντυπωσιακές συσκευές και υπηρεσίες, την ίδια ώρα που δεν υπάρχουν οι υποδομές για να έχεις ένα επαρκές εισόδημα για να καλύψεις το συγκεκριμένο έξοδο.

Κι όμως… Ο Δυτικός τρόπος ζωής βρίσκεται ακριβώς μέσα στο σπίτι μας. Υπάρχει στις τηλεοπτικές σειρές που παρακολουθούμε με υπότιτλους, υπάρχει στα κινητά και τις ταμπλέτες μας, υπάρχει στις εφαρμογές μας, στο αυτοκίνητο μας, σε πράγματα που δημιουργήθηκαν για έναν κόσμο πιο οργανωμένο, πιο μεθοδικό, για έναν κόσμο που δεν καλύπτεται από χάος. Για έναν κόσμο όπου το GPS δεν κάνει λάθος στους δρόμους, επειδή είναι κανονικοί δρόμοι! Στην (πλούσια) Δύση όλοι έχουν τα μέσα για να κάνουν την ζωή τους πιο εύκολη.

Εδώ στην Ελλάδα, οι έλληνες προσπαθούν με μεγάλο κόπο να αποκτήσουν τα ίδια μέσα που όμως δεν μπορούν να εφαρμοστούν στην χώρα αυτή. Κι όμως… Τα καταφέρνουμε. Το κινητό μας είναι android, το αυτοκίνητο μας δεν είναι Lada, ο υπολογιστής μας φοράει windows 8 (ίσως εδώ υπερέβαλα λίγο) και τα ρούχα υπογράφονται από ιταλική ή αμερικάνικη εταιρεία. Δεν τα αποκτήσαμε όσο εύκολα στην Δύση, όμως ακόμα και μέσα σε αυτό το χάος, είμαστε εδώ, υπάρχουμε και εξελισσόμαστε. Αναδυόμαστε… +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2013

BPΑΒΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ~ κόναν ο βάρβαρος και σύγχρονη βάρβαρη πραγματικότητα

Σας παρουσιάζω το καλύτερο άρθρο αυτής της εβδομάδας σύμφωνα με την καθαρά υποκειμενική κρίση του yannidakis. Σημειώνεται πως η βράβευση αφορά μονάχα την ενότητα ιστολογίων και για τους χώρους τους οποίους επισκέφτηκα. Παρακάτω δημοσιεύονται και τα υπόλοιπα άρθρα τα οποία ξεχώρισα μέσα στην εβδομάδα ως δευτερεύοντες διακρίσεις για λόγους ενδεχόμενης ισοπαλίας. Το ιστολόγιο που συγκεντρώνει τις περισσότερες βραβεύσεις και διακρίσεις στο τέλος κάθε μήνα βραβεύεται στην ειδική ενότητα "ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ".

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ:
από: 3ύστρα
τίτλος: ΚΟΝΑΝ Ο ΒΑΡΒΑΡΟΣ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΒΑΡΒΑΡΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Τι θα δείτε εδώ;  Την απόλυση παρουσιάστριας στη Νορβηγία επειδή θίχτηκαν οι μουσουλμάνοι από το σταυρουδάκι που φορούσε. Κι επειδή στο μέλλον θα μπορούσε να γίνει αφορμή για έριδες. Συνεχίζοντας το προτεινόμενο σερφάρισμα, θα δείτε κι άλλα εδώ . Τη ματαίωση στολισμού, για τις γιορτές των Χριστουγέννων, μιας περιοχής του Βερολίνου για να μη θιχτούν, πάλι οι Μουσουλμάνοι.
Θυμηθείτε και όσα έχουν συζητηθεί για τους σταυρούς στις αίθουσες των σχολείων, αλλά και για τις μαντήλες των ανά τον κόσμο Μουσουλμάνων.

Και αναρωτηθείτε... Τι θα πει πολυπολιτισμικότητα και πως αυτή πρέπει να υποστηρίζεται από τους δημοκράτες; Σε τελική τι θα πει δημοκρατία; Είναι σίγουρο πως τα δημοκρατικά δικαιώματα σταματούν εκεί που αρχίζει η ελευθερία του άλλου όπως πολλοί διατείνονται; Στις περιπτώσεις που προαναφέραμε τίνος η δράση οριοθετείται και ποιος θέτει τα όρια; Και τελικά τίνος η ελευθερία περιορίζεται; Με άλλα λόγια ελευθερία είναι το να πράττεις ελεύθερα ή το να είσαι ελεύθερος να μην αφήνεις τον άλλο να πράττει;

Στο κόκκινο ερώτημα μπορούμε εύκολα να απαντήσουμε. Όλοι περιορίζονται. Τόσο αυτοί που οριοθετούν, όσο και αυτοί που οριοθετούνται. Ο αρχικός οριοθέτης, θα οριοθετηθεί στο μέλλον με χρήση της ίδιας του της λογικής. Ελευθερία δε μπορεί να ονομάζουμε τη δυνατότητα να θέτεις όρια στους υπόλοιπους σύμφωνα με τη δική σου αισθητική. Μια τέτοια εκδοχή, οδηγεί σε κοινωνίες φόβου και περιορισμού της έκφρασης. Και έρχεται σε ευθεία αντίθεση με όσα οι οπαδοί των πολυπολιτισμικών κοινωνιών υποστηρίζουν. Καμία συνάντηση πολιτισμών δεν είναι δυνατή απαγορεύοντας στους διαφορετικούς πολιτισμούς να εκφράζονται ελεύθερα, ακόμη κι όταν δεν καταπατούν βασικούς νόμους του κράτους.

Από ποιους κινδυνεύουν οι κοινωνίες; Από αυτούς που εκφράζονται; Ή από αυτούς που ενοχλούνται από την ελεύθερη έκφραση και όσους την περιορίζουν; Οι υπέρμαχοι απολύσεων, σιωπής των καμπαναριών, παύσης στολισμών, απαγορεύσεων σταυρών, μαντήλων και σχηματισμού κουκκίδων στο κούτελο, δεν είναι σίγουρο αν έχουν στο μυαλό τους μια πιο δίκαια δημοκρατία. Το σίγουρο είναι πως οι πράξεις τους αντί να ελευθερώσουν σκλαβώνουν. Και σε τελική ανάλυση, όποιος πιστεύει πως κατέχει την αλήθεια, δε μπορεί να προσβάλλεται στη θέα τού ιδεολογικού ή θρησκευτικού αντιπάλου. Το φως στο τέλος κερδίζει τη μάχη. Αρκεί να του επιτρέψεις να έρθει σε επαφή με το σκοτάδι και να συνδιαλλαχτεί μαζί του. Διαφορετικά, ο μόνος που κερδίζει είναι ο Άρης και ο δορυφόρος του, ο Φόβος. Ας αναρωτηθούμε λοιπόν. Σταυρός και ημισέληνος δίπλα-δίπλα κι ένα άγαλμα του Βούδα στη γωνία; Ελεύθερα σταυρουδάκια, μαντήλες και κουκκίδες; Ή μήπως μπούργκες σε άντρες γυναίκες και ομοφυλόφιλους προκειμένου να μη θίγεται κανείς από τις σεξουαλικές προτιμήσεις τού απέναντί του; Μήπως αύριο μαζί με την απόκρυψη του προσωπικού δεδομένου της θρησκείας υποχρεωθούμε να κρύβουμε και το φύλο μας ως άλλο προσωπικό δεδομένο προκειμένου να μην υπόκειται κανείς σε ρατσιστική -λόγω του φύλου του- αντιμετώπιση; Σίγουρα η τελευταία υπόθεση αν και κινείται στην ίδια λογική είναι λίγο τραβηγμένη, αλλά μήπως καταδεικνύει το γιατί η δημοκρατία σηκώνει τα χέρια της και βγάζει τα μάτια της;

Θα κλείσουμε με μια αναφορά σε μια σειρά περιοδικών μιας γνωστής καρικατούρας (ή αλλιώς κόμικ) με τον τίτλο "Κόναν, ο βάρβαρος". Οι ιστορίες εκτυλίσσονται σε μια πολύ παλιά φανταστική βάρβαρη εποχή, την Ιβοριανή. Ο εμπνευστής των ιστοριών που ζωντάνεψαν με εκπληκτικά σκίτσα, φαντάστηκε τον κόσμο κάπως έτσι:

- Όλοι κρατούσαν όπλο.
- Σφάζονταν με το παραμικρό.
- Σε όλο τον κόσμο υπήρχαν βασίλεια.
- Δημοκρατία πουθενά.
- Σεξισμός, πόνος, πόλεμος, μαγεία, τέρατα...
- Παντού, συνυπήρχαν άνθρωποι από διάφορες φυλές και θρησκείες.
- Κι όμως, μέσα σε όλη αυτή τη βαρβαρότητα, κανείς ποτέ δεν δεν έδειχνε να ενοχλείται από τη θρησκεία του διπλανού του, ή από λατρευτικές δραστηριότητες, εκτός κι αν αυτές αποτελούσαν θανάσιμη απειλή. Αντίθετα, συχνά ο βάρβαρος ήρωας συζητούσε απλά και όμορφα με κάποιον που πίστευε σε διαφορετικό από το δικό του θεό ανταλλάσσοντας ήρεμα απόψεις.

Με άλλα λόγια, πριν κάποιες δεκαετίες, ο συγγραφέας ιστοριών μιας βάρβαρης εποχής, τη φαντάστηκε δημοκρατικότερη από όσο φαντάζονται τις δυτικές κοινωνίες οι σημερινοί κρατούντες αυτές και σχεδιάζοντες το μέλλον τους. Και σίγουρα τη φαντάστηκε δημοκρατικότερη από τις μισαλλόδοξες κοινωνίες του παρελθόντος που πολέμησαν μεταξύ τους προσπαθώντας να μας σώσουν.

Τελικά τι απαντάμε; Συνύπαρξη και πολυχρωμία, ή ισοπέδωση και γκρίζο; Οι θρησκείες πάντως μοιάζει να έχουν ήδη απαντήσει. Και δυστυχώς, η εξουσία ακολουθεί στα ίδια μονοπάτια.

Καληνύχτα μας...

ΞΕΧΩΡΙΣΑΝ ΑΚΟΜΑ:
  1. Με την πένα της ψυχής………... από Υπόγεια Τάξη
  2. ΔΗΜΗΤΡΑ ΛΙΑΝΗ – ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ ( ΚΑΝΙΒΑΛΙΣΜΟΙ ΞΑΝΑ!) από AnnyraMath
  3. Εσείς μέχρι πού θα φτάνατε; από Μιχάλης

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2013

ΣXOΛΙΟ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ~ η ελλάδα στο μουντιάλ

η είδηση που στιγμάτισε τη βδομάδα που πέρασε, σχολιάζεται και προβληματίζει


 η είδηση 
Παρούσα για δεύτερη συνεχή φορά σε παγκόσμιο Κύπελλο και τέταρτη σερί σε μεγάλη διοργάνωση, η Εθνική Ελλάδας σφράγισε το εισιτήριο για τα τελικά της Βραζιλίας στο "εχθρικό" Βουκουρέστι 
 το σχόλιο 
Κάποιοι έλεγαν πως το να ασχολείται όλη η Ελλάδα με το Ευρωπαϊκό το 2004, ήταν υπερβολικό. Φέτος, που η πρόκριση στο Μουντιάλ μας έκανε για πρώτη φορά λιγάκι εθνικά περήφανους, καλό είναι να το ξανασκεφτούν. Βλέπετε η Ελλάδα δεν έχει τελευταία πολλές αφορμές να κάνει περήφανο το λαό της...
Δυο ντουζίνες παλληκάρια που δυο χρόνια τώρα τα φωνάζαμε άμπαλους, άσχετους, ατάλαντους, κωλόφαρδους κλπ. ξαφνικά τους αποθεώνουμε, γιατί όπως και να το κάνουμε, η FIFA λέει πως είμαστε 11οι στον κόσμο και αυτό φυσικά δεν χωρά αμφισβητήσεις.
Ραντεβού το καλοκαίρι και έως τότε καλό είναι να μάθετε και κάτι από αυτά τα παιδιά. Πως είναι να αφήνεις τις προσωπικές σου αντιθέσεις για χάρη του κοινού καλού ας πούμε...

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ ΜΗΝΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »