Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου 2014

ANΘΡΩΠΙΝΑ ΒΙΩΜΑΤΑ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ~ μαμά τι είναι alzheimer;

μαθήματα από καθημερινές ιστορίες ανθρώπων που άλλαξαν τις ζωές τους

Γεια σας και σήμερα αγαπητοί αναγνώστες από το +yannidakis 

Στο σημερινό άρθρο ήθελα να ασχοληθούμε με το πρόβλημα του Azheimer και πως μπορούμε να εξηγήσουμε στο παιδί μας τι έπαθε η γιαγιά ή ο παππούς και δεν θυμάται το όνομά του.

Όταν ένας φίλος ή μέλος της οικογένειας έχει τη νόσο του Αλτσχάιμερ, μπορεί να αισθανόμαστε αναστατωμένοι, μπερδεμένοι ή φοβισμένοι. Το Αλτσχάιμερ μπορεί να είναι κρυφό διότι ένα άτομο που το έχει συχνά δεν φαίνεται άρρωστο. Μερικοί άνθρωποι με πρώιμο στάδιο της νόσου του Alzheimer μπορεί να ξεχάσουν τα λόγια τους ή να μην θυμηθούν το όνομά σας μερικές φορές.

Διαφορετικά, μπορεί να μην παρατηρήσετε πάρα πολλές αλλαγές. Αλλά, όταν περάσουμε περισσότερο χρόνο με ανθρώπους με μεταγενέστερο στάδιο της νόσου του Alzheimer, είναι εύκολο να δούμε ότι κάτι σοβαρό συμβαίνει. Μερικοί άνθρωποι με Αλτσχάιμερ μπορεί να κλάψουν, να θυμώσουν πολύ εύκολα ή να συμπεριφέρονται με τρόπους που θα σας φέρουν σε δύσκολη θέση. Μερικές φορές το άτομο δεν μπορεί να θυμηθεί ποιος είσαι, ακόμα κι αν είσαι το παιδί η το εγγόνι. Οι άνθρωποι με νόσο Αλτσχάιμερ δεν ενεργούν έτσι, επειδή δεν νοιάζονται για σένα πια. Οι αλλαγές γίνονται βαθιά μέσα στον εγκέφαλό τους καταστρέφοντας τα κέντρα που ελέγχουν τη μνήμη, τη σκέψη και το συναίσθημα.

Βλέποντας την εξέλιξη της νόσου ενός αγαπημένου προσώπου μπορεί να είναι τρομακτικό, ακόμη και για τους ενήλικες. Φανταστείτε να είναι ένα παιδί που αγωνίζεται να καταλάβει γιατί η γιαγιά ενεργεί τόσο παράξενα ή δεν μπορεί να θυμηθεί ποιοι είστε.

Όταν το παιδί σας κάνει ερωτήσεις, απαντήστε με απλές, ειλικρινείς απαντήσεις. Για παράδειγμα:


Τι συμβαίνει με τη γιαγιά ή τον παππού; Εξηγήστε ότι το Αλτσχάιμερ είναι μια ασθένεια. Ακριβώς όπως τα παιδιά κρυολογούν ή πονούν στην κοιλιά, ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας μπορούν να αρρωστήσουν με μια ασθένεια που λέγεται Αλτσχαϊμερ και τους κάνει να ενεργούν  με διαφορετικό τρόπο και να ξεχνούν πράγματα, πρόσωπα και ονόματα. Μπορεί να φαίνονται  το ίδιο εξωτερικά, αλλά η αλλαγή γίνεται στο μυαλό τους.

O παππούς ή η γιαγιά δεν μ 'αγαπάει πια; Αν το πρόσωπο που έχει τη νόσο του Αλτσχάιμερ δεν αναγνωρίζει πλέον το παιδί σας, αυτό μπορεί να αισθάνεται παραμελημένο. Υπενθυμίστε στο παιδί σας ότι η ασθένεια καθιστά δύσκολο για το αγαπημένο σας πρόσωπο να θυμάται πράγματα - αλλά το παιδί σας είναι ακόμα ένα σημαντικό μέρος της ζωής του ατόμου.

Είναι δικό μου λάθος; Αν το πρόσωπο που έχει Αλτσχάιμερ κατηγορεί το παιδί σας για κάποια αδικοπραγία - όπως το ότι πήρε ένα πορτοφόλι ή τα κλειδιά - το παιδί σας μπορεί να αισθάνεται υπεύθυνο. Εξηγήστε στο παιδί σας ότι στην πραγματικότητα δεν ήθελε να το κατηγορίσει αλλά ότι φταίει η ασθένεια.

Θα πάθω και εγώ Αλτσχάιμερ; Διαβεβαιώστε το παιδί σας ότι η νόσος Αλτσχάιμερ δεν είναι μεταδοτική. Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν παθαίνουν Αλτσχάιμερ.

Τι θα συμβεί στη συνέχεια; Εάν θα πρέπει να φροντίζετε το πρόσωπο που έχει Αλτσχάιμερ στο σπίτι σας, να προετοιμάσεται το παιδί σας για τις αλλαγές στη καθημερινή σας ρουτίνα. Εξηγήστε στο παιδί σας ότι το αγαπημένο σας πρόσωπο θα έχει καλές μέρες και κακές μέρες. Εάν το παιδί σας έχει πρόβλημα να μιλάει για την κατάσταση ή αποχωρεί από τον αγαπημένο σας, καλό θα ήταν να συζητήσετε ανοιχτά για τα συναισθηματά του. Ρωτήστε το παιδί σας τι αλλαγές έχει παρατηρήσει στο αγαπημένο σας πρόσωπο με τη νόσο. Οι παρατηρήσεις του παιδιού σας μπορεί να οδηγήσουν φυσικά σε μια εξερεύνηση της δικής του οπτικής των συναισθήμάτων και των ανησυχιών του. Πείτε στο παιδί σας ότι είναι εντάξει να αισθάνεται νευρικό, λυπημένο ή θυμωμένο. Μπορείτε να αισθάνεται με αυτόν τον τρόπο μερικές φορές, πάρα πολύ. Για να αυξηθεί η κατανόηση του παιδιού σας για το Αλτσχάιμερ, διαβάστε του βιβλία κατάλληλα για την  ηλικία του.  Είναι επίσης σημαντικό να κάνετε κάποια τουλάχιστον από τα πράγματα που συνηθίζατε να κάνετε στο παρελθόν όλοι μαζί, σαν οικογένεια. Αυτό θα δώσει στο παιδί την ηρεμία και το αίσθημα ασφάλειας που έχει ανάγκη. Επιλέξτε κάποια ώρα της ημέρας που θα αφιερώσετε αποκλειστικά στο παιδί. Χρησιμοποιήστε αυτό το χρονικό διάστημα για να αποστασιοποιηθείτε για λίγο από το πρόβλημα υγείας του αγαπημένου σας προσώπου. Επικεντρώστε το ενδιαφέρον σας στις ανάγκες και τις επιθυμίες του παιδιού και τη σχέση σας μαζί του.

Alzheimer είναι μια μεγάλη λέξη που δεν μπορεί να σημαίνει πολλά για τα παιδιά, και "ασθένεια" μπορεί να ακούγεται σαν κάτι κακό (που δεν είναι). Έτσι η απλοποίηση είναι η καλύτερη λύση: «Η γιαγιά έχει ένα πρόβλημα μνήμης." +entita matsinska 


σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Πέμπτη 25 Σεπτεμβρίου 2014

ΠPΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ ~ οι αισθήσεις μας

Καλώς ήρθατε στο +yannidakis
Έψαχνα καιρό τώρα να βρω ένα τρόπο να αιφνιδιάσω τον ψυχικό μου κόσμο και να αλλάξω την Ρότα της ζωής μου.

Βαρέθηκα, κουράστηκα να αισθάνομαι συνέχεια ένα βάρος στην καρδιά μου και να αγωνιώ κάθε λεπτό για το αύριο.

Η καθημερινότητα μας είναι πλέον αναπόφευκτα φορτισμένη από περίσσιο άγχος και στρες και μας εμποδίζει να δούμε την ζωή μας από άλλη οπτική γωνία και σκοπιά.

Σκέφτηκα λοιπόν να σταματήσω να κάνω υπολογισμούς και να βλέπω λογαριασμούς και υποχρεώσεις που σιγά σιγά μου αφαιρούν οξυγόνο και να χρησιμοποιήσω τις αισθήσεις μου εποικοδομητικά.

Τι θα λέγατε λοιπόν εάν χρησιμοποιούσαμε τις αισθήσεις μας για να αντιλαμβανόμαστε μόνο όμορφα πράγμα που να μας κάνουν να νιώθουμε χαρούμενοι, ευτυχισμένοι, ολοκληρωμένοι δημιουργώντας μας  μόνο θετικές σκέψεις;

Ξεκινώντας με τις πέντε βασικές αισθήσεις μας θα σας περιγράψω ό,τι αισθάνθηκα όταν απαλλάχτηκα από τις αρνητικές μου σκέψεις και το άγχος της καθημερινότητας.

Ας προσπαθήσουμε έστω και για μια ώρα την μέρα να βλέπουμε να ακούμε και να αισθανόμαστε μέσα από την ψυχή μας. Σίγουρα με αυτό τον τρόπο θα αντλήσουμε την απαραίτητη δύναμη για να συνεχίσουμε…

Με την όραση: βλέπω ένα όμορφο σπιτικό φτιαγμένο με πολύ αγάπη και κόπο, εθελοτυφλώ σε ότι υστερεί( κουζίνα, καναπέ κ.α.) γιατί ανοίγοντας την πόρτα του με το κλειδί της καρδιάς μου με κατακλύζει μόνο αγάπη, που δυστυχώς δεν μπορώ να σας την περιγράψω.

Με την ακοή: ακούω τον νοσταλγικό ήχο από το τρίξιμο των φύλλων  από το συνηθισμένο  βραδινό αεράκι που αγωνία να ξεσκονίσει τα ταλαιπωρημένα από τα χρόνια δέντρα.

Με την όσφρηση:  αχ αυτή η αίσθηση, η πιο δυνατή από όλες…..
Μυρίζω την βρεγμένη από την πρώτη φθινοπωρινή βροχή γη. Το χώμα, αφήνεται στην λυτρωτική μανία της βροχής που βάλθηκε να αναγεννήσει τη γη.  

Με την γεύση: τι άλλο θα μπορούσα να σημειώσω στην αίσθηση αυτή από την αγαπημένη γεύση ενός κολασμένου σουφλέ σοκολάτας…. Η απόλυτη απόλαυση…

Με την αφή: το ιδανικό άγγιγμα ψυχής και σώματος  του αγαπημένου μου συντρόφου. Αξία ανεκτίμητη και απερίγραπτη. Το χάδι της αγάπης και του έρωτα το πιο απαλό και γλυκό …..

Όταν όλες οι αισθήσεις μας ξεκινούν από την καρδιά μας τότε σίγουρα τα συναισθήματα που θα μας δημιουργούνται θα είναι κάπως έτσι…..

Ας μη  επιτρέπουμε λοιπόν να εισβάλουν στις αισθήσεις μας κακόβουλοι επισκέπτες. Θωρακίστε τον εαυτό σας δημιουργώντας πανύψηλα απροσπέλαστα τοίχοι, που χτίζονται μόνο από την αγάπη και τα ευεργετικά συναισθήματα που μας δημιουργεί  κάνοντας τα πάντα να φαίνονται ομορφότερα. +maria karantai

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τετάρτη 24 Σεπτεμβρίου 2014

ΠΡΟΒΛΗMAΤΙΣΜΟΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ ~ η απειλή του ισλάμ δικαιολογεί την πολεμική αντίδραση(;)

Καληνωρίσματα από το +yannidakis
Οι Αμερικανοί δεν έχασαν χρόνο και ξεκίνησαν νωρίς, όμως ο λόγος που αποφάσισα να ασχοληθώ με το θέμα είναι επειδή και οι συνήθως δειλοί ευρωπαίοι ακολούθησαν τον ίδιο δρόμο. Αναφέρομαι στην απειλή των ισλαμιστών προς την Δύση και την αντίδραση των δεύτερων σε αυτήν.

Οι Ηνωμένες Πολιτείες αποφάσισαν να αντιδράσουν στέλνοντας μαχητικά αεροσκάφη και βομβαρδίζοντας στόχους. Ο ίδιος ο Ομπάμα υποσχέθηκε ότι οι αμερικανοί στρατιώτες δεν πρόκειται να συμμετέχουν σε μάχες σώμα με σώμα κι έτσι οι επιθέσεις θα περιοριστούν από αέρος. Το ενδιαφέρον όμως είναι ότι σαν Ευρωπαϊκή Ένωση, οι Υπουργοί Εξωτερικών αποφάσισαν παροχή στρατιωτικής βοήθειας στη Βαγδάτη. Αυτό είναι είδηση αφού η Ευρώπη ποτέ δεν ήταν –σε επίπεδο Ε.Ε.- ιδιαίτερα δραστήρια στρατιωτικά.

Αν θέλετε τη γνώμη μου, νομίζω πως η πίεση που άσκησε η Βρετανία ήταν μεγάλη και με την Γαλλία να πλήττει ήδη στόχους και άρα να μην λέει όχι, η απόφαση ήταν προδεδικασμένη. Το θέμα είναι να αναλογιστούμε το κατά πόσο οι ισλαμιστές είναι μία τόσο σοβαρή απειλή όσο παρουσιάζεται ή αν απλά είναι μια ακόμα ευκαιρία να “αδειάσουν” τις… μπαρουταποθήκες τους οι μεγάλες δυνάμεις ώστε να κάνουν τζίρο στις εταιρείες οπλικών συστημάτων.

Προσωπικά, νομίζω πως το γεγονός πως οι ισλαμιστές έχουν σαν σημαία την τζιχάντ, δηλαδή τον θρησκευτικό πόλεμο, είναι ανησυχητική ένδειξη. Έχουν καταστρέψει ολόκληρα χωριά απλά και μόνο επειδή ο κόσμος δεν άλλαξε θρήσκευμα. Για κανέναν άλλο λόγο. Τουλάχιστον έτσι μάθαμε. Παράλληλα ξεκίνησαν αποκεφαλισμούς αιχμαλώτων από την Δύση στέλνοντας και άμεσα και έμμεσα απειλητικά μηνύματα. Κανείς δεν μπορεί να αισθάνεται ασφαλείς…

Δεν ξέρω τι σκέφτεστε, όμως αλήθεια θα ήθελε κανείς να έχουμε επιθέσεις τύπου Δίδυμων Πύργων και βομβαρδισμών στο μετρό του Λονδίνου; Προφανώς θα πρέπει να ληφθούν μέτρα προστασίας και αντιμετώπισης και αν η καλύτερη άμυνα είναι η επίθεση, τότε ίσως, ίσως… για πρώτη φορά να συμφωνώ με αυτήν την δραστική αντιμετώπιση του συγκεκριμένου ζητήματος. Εσείς; +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τρίτη 23 Σεπτεμβρίου 2014

MOΛΥΒΕΝΙΟ ΣΤΡΑΤΙΩΤΑΚΙ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ~ στο πανηγύρι

Τα όπλα των πολεμιστών είναι οι εικόνες που κουβαλάνε στην ψυχή τους από όσα αγάπησαν
Στο πανηγύρι που στήθηκε,
μερικά παιχνίδια είναι αστεία 
μόνο για τους απέξω.

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΚΙΤΣΟ ΤΟΥ ΜΗΝΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Δευτέρα 22 Σεπτεμβρίου 2014

ΣΠΙΘΕΣ ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑΣ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ~ εμείς και οι.. άλλοι

σε μία κοινωνία κατήφειας & παρακμής, βρίσκουμε τα εφόδια να αισιοδοξούμε

Καλησπέρα Positive People του +yannidakis!

Είναι τόσα πολλά τα θέματα που με απασχολούν τελευταία που δεν μπορούσα να επιλέξω με ποιο από όλα αυτά θα ξεκινούσα την στήλη για τον Σεπτέμβριο! Κι έτσι σκέφτηκα να τα συμπτύξω όσο μπορώ σε ένα.

Ένα από τα... κουσούρια μου είναι ότι παρατηρώ πολύ τις συμπεριφορές οπουδήποτε, σε σημείο που να μη μου ξεφεύγει τίποτα. Σε στάσεις λεωφορείων, μέσα στο τρένο και το μετρό, σε ουρές δημόσιων υπηρεσιών, στο γυμναστήριο, στις καφετέριες που πλέον συχνάζω σπάνια, στις εκάστοτε δουλειές που βρίσκομαι κατά καιρούς. Κι επειδή είναι εργαλείο δουλειάς για εμάς τους κοινωνικούς λειτουργούς αποφάσισα να το κρατήσω, διαχειριζόμενη το, δημιουργικά.

Όσα γράφω, δεν τα εκφράζω με απόλυτο τρόπο, είναι απλώς οι απόψεις μου και δεν έχω ποτέ σκοπό να τις επιβάλλω.

Παρατηρώ και αναρωτιέμαι, λοιπόν... γιατί σε μια κοινωνία σαν την δική μας που έχει περάσει τόσα πολλά... η αλλαγή νοοτροπίας είναι κάτι το σπάνιο εώς και ανέφικτο;

Γιατί η ευγένεια και η καλοσύνη απουσιάζουν σε μεγάλο βαθμό;
Γιατί υπάρχει διαρκώς ανταγωνισμός με δόλο και όχι ομαδική συνεργασία και συλλογικότητα;
Γιατί κοιτάμε το δέντρο και χάνουμε το δάσος;
Γιατί εστιάζουμε κυρίως στα αρνητικά, χάνοντας πολύτιμες στιγμές;
Γιατί δεν δείχνουμε κατανόηση και βιαζόμαστε να κατακρίνουμε;
Γιατί μας νοιάζει τι θα πει ο κόσμος;
Γιατί αφήνουμε τα στερεότυπα και τις προκαταλήψεις να υπερισχύουν;

Θα μου πείτε, σας έβαλα πολύ εργασία για το σπίτι..!
Είναι συζητήσεις που ο καθένας μας καλείται να κάνει πρωτίστως με τον εαυτό του.
Δεν είμαι καλή στις αναλύσεις, για αυτό θα ήθελα να διατυπώσω τις απόψεις μου όσο πιο απλά γίνεται. Τόσο απλά σαν να σε έχω απέναντί μου Φίλε αναγνώστη και να πίνουμε καφέ.

Σκέφτηκες ποτέ πόσο αλληλένδετες είναι οι δικές μας ζωές με των Άλλων; 

Πόσο καλύτερες θα ήταν οι διαπροσωπικές μας σχέσεις αν αφήναμε στην άκρη εγωϊσμούς, προκαταλήψεις, ταμπέλες και οτιδήποτε μας αποξενώνει και αν γινόμασταν πιο ζεστοί, πιο ευγενικοί και πιο υποστηρικτικοί;

Από πότε άραγε τα αυτονόητα, έγιναν όνειρα θερινής νυκτός;
Γιατί κουνάμε το κεφάλι μας, αντί να κουνήσουμε το χεράκι μας για κάτι καλύτερο;

Εμείς και οι.. Άλλοι δεν είμαστε δύο διαφορετικοί κόσμοι, είμαστε μία κοινωνία από ξεχωριστούς ανθρώπους που πρέπει επιτέλους να μάθουν να συνυπάρχουν. Με τα στραβά μας αλλά.. ας κάνουμε λιγότερο δύσκολες ο ένας την ζωή του άλλου..

Τι λες; Μπορούμε;

Μιας και το yannidakis έχει για έδρα του την Κρήτη,θα τιμήσω την σημερινή ανάρτηση με ένα τραγούδι που το θεωρώ στόχο ζωής σε μια κοινωνία. +Katerina Verigka


σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Κυριακή 21 Σεπτεμβρίου 2014

ΣXOΛΙΟ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ~ το βασίλειο παραμένει ηνωμένο

η είδηση που στιγμάτισε τη βδομάδα που πέρασε, σχολιάζεται και προβληματίζει


η είδηση
Επειτα από την καταμέτρηση του συνόλου των ψήφων στις 32 περιφέρειες της Σκωτίας, το “όχι” επικρατεί με 55,3% στο δημοψήφισμα για την ανεξαρτησία, με περισσότερες από δύο εκατομμύρια ψήφους, ενώ το “ναι” στην ανεξαρτησία συγκεντρώνει το 44,77% των ψήφων
το σχόλιο
Είχα ταχθεί υπέρ της ανεξαρτητοποίησης της Σκωτίας. Μια χώρα πλούσια που θα μπορούσε να σταθεί και να ευημερήσει με αυτάρκεια, όμως ο λαός της δεν στάθηκε αρκετά τολμηρός. Ξέχασε τα πάνδεινα που έχει υποστεί από τις θηριωδίες του αγγλικού στρατού στην προσπάθεια του να τους κυριεύσει. Βιασμοί, εγκλήματα πολέμου και κτηνωδίες εναντίον ενός περήφανου λαού.
Το Ηνωμένο Βασίλειο θα παραμείνει ενωμένο και η (περήφανη) Σκωτία υποδουλωμένη σε αυτό.
+Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Σάββατο 20 Σεπτεμβρίου 2014

ΕΙΚΟNIΚΟΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ~ όλα αρχίζουν από μια (κρ)αυγή

μια φωτογραφία ισούται με χίλιες λέξεις. Πόσες απ' αυτές φτιάχνουν έναν προβληματισμό;
η αυγή δεν λερώνεται ποτέ 
(Ηράκλειο, Σεπτέμβριος 2014)

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ ΜΗΝΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Παρασκευή 19 Σεπτεμβρίου 2014

ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ TEΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ~ το "διαδίκτυο των πάντων" και γιατί πρέπει να φοβόμαστε

παρουσίαση νέων τεχνολογιών & η χρηστικότητα & συμβολή τους στην καθημερινότητα

Το τελευταίο καιρό γίνεται πολύ κουβέντα για το «Διαδίκτυο των Πάντων» (ελεύθερη μετάφραση) ή, όπως το γνωρίζουν οι περισσότεροι, το Internet of Things. Τι είναι όμως αυτή η τεχνολογία και γιατί θα πρέπει να είμαστε συγκρατημένα αισιόδοξοι απέναντί της;



Πρακτικά, είναι η ενσωμάτωση όλων των συσκευών στο Διαδίκτυο και η, χωρίς περιορισμούς, δυνατότητα επικοινωνίας μεταξύ τους. Για παράδειγμα, μοντέρνα ψυγεία που μας στέλνουν email όταν μας τελειώνει το γάλα, έξυπνοι συναγερμοί που μας στέλνουν ειδοποιήσεις στο κινητό όταν υπάρχει παραβίαση, μοντέρνα ρολόγια που καταγράφουν τους παλμούς μας και ανεβάζουν στατιστικά της εκγύμνασής μας στο Facebook. Όλες αυτές οι συσκευές αρχίζουν και γίνονται κομμάτι της καθημερινότητάς μας και πολλοί πιστεύουν ότι είναι το μέλλον. Πόσο όμως εντυπωσιακό είναι αυτό το μέλλον;




Η τεχνολογία του “Internet of Things” κατέστη δυνατή λόγω της ανάπτυξης του “Cloud Computing”. Για να μπορούν όλες οι συσκευές να επικοινωνούν μεταξύ τους και να μοιράζονται πληροφορίες, τα δεδομένα πρέπει να είναι αποθηκευμένα κάπου που να είναι προσπελάσιμα από παντού – δηλαδή, στο «Σύννεφο». Και εδώ είναι που αρχίζουν τα πιο σημαντικά προβλήματα! Το Διαδίκτυο είναι ένα «ανοιχτό και απρόσωπο» δίκτυο. Τα προσωπικά δεδομένα μας μπορούν να υποκλαπούν από άτομα που μπορούν να παρακάμψουν την ασφάλεια του «Σύννεφου» και οι «έξυπνες» συσκευές μας μπορούν να πέσουν θύμα “hacking”. Και γιατί κάποιος να θέλει να αποκτήσει αντίγραφο των δεδομένων μας; Μα γιατί, είναι υπερ-πολύτιμα! Σκεφτείτε πόσο δύσκολο θα ήταν να κάνετε μια ασφάλεια ζωής αν η ασφαλιστική εταιρία γνώριζε ότι έχετε πρόβλημα με την καρδιά σας (υποκλέπτοντας δεδομένα που στέλνει το ρολόι σας); Σκεφτείτε τι ανεκτίμητη πηγή γνώσεων θα ήταν τα περιεχόμενα του ψυγείου σας καθώς και ο ρυθμός κατανάλωσής τους για τους διαφημιστές. Πόσο χρήσιμη θα ήταν για τους κλέφτες η πληροφορία που μοιράζεται το αυτοκίνητο με στο σπίτι σας (άνοιξε η πόρτα του γκαράζ άρα άναψε τα φώτα, που σημαίνει ότι σβηστά φώτα άρα κανείς στο σπίτι, για παράδειγμα). Ο καθένας μπορεί να αντιληφθεί πλέον ότι η κατάσταση περιπλέκεται όλο και πιο πολύ όσο περισσότερα δεδομένα ανταλλάσονται μεταξύ των συσκευών μας. Και φυσικά, μιλάμε για έναν ιστό επικοινωνίας και δεδομένων ο οποίος δύσκολα ασφαλίζεται γιατί πολύ δύσκολα μπορούμε να κατανοήσουμε όλα τα πιθανά σενάρια παραβίασης!

Πού βρίσκεται όμως ο αδύναμος κρίκος αυτής της αλυσίδας; Κάθε σημείο στο οποίο κάποια συσκευή επικοινωνεί με το Διαδίκτυο και κάθε αποστολή δεδομένων, είναι ευάλωτα σημεία και πρέπει να ασφαλιστούν. Κάθε, λοιπόν, συσκευή έχει πολλαπλά τρωτά σημεία και όσες περισσότερες συσκευές διασυνέδουμε στο σπίτι μας, το αυτοκίνητο, κλπ. τα τρωτά σημεία αυξάνονται εκθετικά. Για το λόγο αυτό, δημιουργήθηκε ένα «φόρουμ» που συμμετέχουν οι κατασκευαστές «έξυπνων» συσκευών και στο οποίο γίνεται προσπάθεια δημιουργίας ενός κοινού προτύπου ασφαλείας το οποίο θα πρέπει όλοι να πληρούν πριν κάνουν τα προϊόντα τους διαθέσιμα στην αγορά. Το πρότυπο αυτό θα είναι ανεξάρτητο λειτουργικού συστήματος, συσκευής και κατασκευαστή και θα παρέχει ασφάλεια, κρυπτογράφηση και αντιμετώπιση περιστατικών “hacking”. Θα παρέχει επίσης, απλές και κατανοητές οδηγίες προστασίας προς τους τελικούς χρήστες οι οποίοι τείνουν να είναι οι πιο αδύναμοι κρίκοι σε αυτές τις αλυσίδες. Το «φόρουμ» λέγεται Open Interconnect Consortium και περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε εδώ.

Το μέλλον διαγραφέται λαμπρό και συγκλονιστικό! Η τεχνολογία και τα διαθέσιμα τεχνολογικά προϊόντα θα γίνουν πιο προσωπικά, θα «εισβάλλουν» στην ζωή μας και την καθημερινότητά μας! Για να απολαύσουμε όμως τα πολλαπλά οφέλη της θα πρέπει πρώτα να μάθουμε να προστατεύουμε τον εαυτό μας και τους γύρω μας.. +Vassilis Anastasiadis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου 2014

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΘΕMAΤΟΛΟΓΙΑΣ ~ τα παιδιά του αύριο οραματίζονται κι εμείς (θα πρέπει να) ντρεπόμαστε

Καληνωρίσματα από το +yannidakis
Μέσα στα πλαίσια ενός ευρωπαϊκού προγράμματος, μαθητές από την Ελλάδα συνέταξαν μία πολύ διαφορετική εφημερίδα από αυτές που γνωρίζουμε. Ταξίδεψαν με το μυαλό, τον προβληματισμό, την φαντασία και τις επιθυμίες τους, πολλά χρόνια μετά και κυκλοφόρησαν ένα έντυπο από τίτλους ειδήσεων και λεζάντες με υπότιτλος για καθένα από τα θέματα με τα οποία ασχολήθηκαν.

Τα παιδιά δεν έγραψαν για ρομπότ που θα πετάνε ή για υπολογιστές που θα κάνουν τα αφάνταστα πραγματοποιήσιμα. Ναι, τα παιδιά έχουν ιδιαίτερη φαντασία, όμως το θέμα είναι πως χρησιμοποιεί ο καθένας την φαντασία του και αυτά τα παιδιά φρόντισαν να δώσουν ένα τεράστιο μάθημα στους μεγάλους.

Έγραψαν ειδήσεις για το αναφορικά με αποφάσεις για το κλείσιμο φυλακών και πυρηνικών εργοστασίων. Σχετικά με imageτην εύρεση και ελεύθερη διακίνηση του φαρμάκου του καρκίνου, την παύση των μεταλλαγμένων, την ελεύθερη διακίνηση πολιτών και την προσβασιμότητα σε νερό, τρόφιμα και εκπαίδευση σε όλους. Ανακοινώνει την ανάληψη των Ολυμπιακών Αγώνων από κοινού του Ισραήλ και της Παλαιστίνης και την επανένωση της Κύπρου με πρωτοβουλία των πολιτών της. Η λίστα είναι τεράστια και πολύ ενδιαφέρουσα. Σας καλώ όλους να την δείτε έως το τέλος, διότι αξίζει ειλικρινά να τιμήσουμε την προσπάθεια και τις προσδοκίες των παιδιών αυτών.

Ουσιαστικά πρόκειται για τα παιδιά που θα κάνουν κουμάντο μεθαύριο. Το πιθανότερο είναι πως δεν θα λύσουν κανένα από τα παραπάνω προβλήματα, αντίθετα είναι πολύ πιθανό έως τότε η ανθρωπότητα να έχει περισσότερα, όμως αν, αν… καταφέρουν να μείνουν σταθερά στις αρχές και τις επιδιώξεις τους, η προσπάθεια τους και μόνο ίσως δώσει μία ωφέλιμη και αισιόδοξη κατεύθυνση για το μέλλον. Το πιο μακρινό αύριο που εμείς δεν θα ζήσουμε, όμως θα έχουμε συνεισφέρει στην προώθηση αυτής της προσπάθειας. +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τετάρτη 17 Σεπτεμβρίου 2014

ΠΡΟΒΛHMΑΤΙΣΜΟΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ ~ το εμπάργκο της ρωσίας δείχνει πόσο στενές σχέσεις έχουν ρώσοι, ευρωπαίοι και αμερικανοί

Καληνωρίσματα από το +yannidakis
Ήθελα να περάσει λίγος καιρός πριν ασχοληθώ με το εμπάργκο που επέβαλε η Ρωσία στην Δύση. Ήθελα να δω τις αντιδράσεις και των μεν και των δε εμπλεκόμενων. Και έκανα πολύ καλά…

Κανείς δεν μπορεί να χρεώσει στον Πούτιν ότι είναι κακός, αφού η φραγή εισαγωγής προϊόντων από το εξωτερικό, ήρθε πολύ μετά αφότου Ηνωμένες Πολιτείες και Ευρωπαϊκή Ένωση άρχισαν να τον… τιμωρούν με άλλου είδους αποκλεισμούς –εμπορικούς και οικονομικούς- για τα τεκταινόμενα στην Ουκρανία. Και πες πως της Ευρώπης της πέφτει λόγος, οι αμερικανοί μου ακούγονται σαν αυτό που λέμε, όπου γάμος και χαρά
Ο Πούτιν λοιπόν έκλεισε ορισμένες από τις αμερικανικές αλυσίδες που δραστηριοποιούνται επιχειρηματικά στη imageΡωσία, σταμάτησε τις εισαγωγές αμερικάνικων αναψυκτικών όπως η Coca Cola και στο τέλος αποφάσισε να πλήξει και την Ευρώπη φράζοντας την εισαγωγή αγροτικών προϊόντων –μεταξύ άλλων- τα οποία έδιναν τεράστια οικονομική πνοή στην Ευρώπη. Δεν μιλάμε για μερικές οικογένειες που φέτος δεν θα αγοράσουν σταφύλια. Μιλάμε για κάλυψη των αναγκών εκατό σαράντα τεσσάρων εκατομμυρίων ανθρώπων που κατοικούν στην Ρωσία!
Το πρώτο πράγμα που αξίζει να ειπωθεί σχετικά, είναι οι άνισες συνέπειες των χωρών που επλήγησαν. Για παράδειγμα στον νότο που υπάρχει πλούσια γεωργική παραγωγή, το εμπάργκο είχε πολύ αρνητικές συνέπειες σε χώρες οι οποίες ουσιαστικά δεν αποτελούν κέντρα αποφάσεων της Ευρώπης, όμως σαν μέλη αναγκάζονται να ακολουθήσουν. Τι φταίει τώρα η Νάουσα και τα ροδάκινά της για τις αποφάσεις της Ευρώπης στην Ρωσία. Τα μέλη όμως έχουν υποχρεώσεις μαζί με τα δικαιώματα τους.

Οι συνέπειες όμως δεν αφορούν μόνο την Ευρώπη γιατί η έλλειψη βασικών προϊόντων προκάλεσε τριγμούς στον λαό της Ρωσίας που αισθάνθηκε αποκλεισμένος. Οι Ρώσοι έσπευσαν να άρουν τον αποκλεισμό για ορισμένα προϊόντα τα οποία ήταν όντως βασικά και αναντικατάστατα για τους πολίτες τους (και όχι, μέσα σε αυτά δεν ήταν τίποτα ελληνικό). Η αλήθεια είναι πως υπάρχει κριτική και πολλές αντιδράσεις για τους χειρισμούς της κυβέρνησης από τους Ρώσους που όσοι δεν έχουν πάρει το ζήτημα της Ουκρανίας πατριωτικά, βλέπουν την φήμη της χώρας τους να διαλύεται και δεν είναι καθόλου δεκτικοί με όλο αυτό. Η Ρωσία βιώνει έναν κοινωνικό, οικονομικό, πολιτικό και επιχειρηματικό αποκλεισμό και όλα αυτά για μία υπόθεση που μετράει εδώ και δύο χρόνια πολλούς λάθος χειρισμούς από όλους τους εμπλεκόμενους.

Δεν ξέρω που θα καταλήξει αυτή η ιστορία και πόσο θα διαρκέσει, όμως είναι βέβαιο πως κανείς δεν βγαίνει κερδισμένος από αυτήν. Για την ακρίβεια νομίζω πως καταλήγω σε ένα ευχάριστο συμπέρασμα, αφού τελικά Ρωσία, Ευρώπη και Αμερική είναι τρεις δυνάμεις που παρά τις διαφορές τους, έχουν χτίσει τον κόσμο τους έτσι ώστε να εξαρτάται ο ένας από τον άλλο. Δεν είναι κακό αυτό… +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τρίτη 16 Σεπτεμβρίου 2014

KIΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ~ η αυτοκαταστροφή της ανθρωπότητας (x-men: days of the future past)

αποκωδικοποιώντας τα κοινωνικά μηνύματα στις δημιουργίες της 7ης τέχνης

Παραγωγή: 2014
ΣκηνοθεσίαBryan Singer
Βασικοί ΧαρακτήρεςPatrick Stewart, Ian McKellen, Hugh Jackman
Περιγραφή: Η ανθρωπότητα έχει κατατροπωθεί απο έναν εχθρό τον οποίο δημιούργησε η ίδια και πλέον ο μόνος τρόπος που θα μπορούσαν οι X-Men να βοηθήσουν είναι να μεταφερθεί κάποιος στο παρελθόν και να αλλάξει την εξέλιξη της ιστορίας. Θα τα καταφέρουν πριν ο υπέρτατος εχθρός εισβάλει στο μέρος όπου η τηλέ-μεταφορά είναι σε εξέλιξη;


Καλωσορίζω τους σινεφίλ του +yannidakis 
Για τον μήνα Σεπτέμβριο διάλεξα να σας παρουσιάσω μία ταινιάρα με όλη τη σημασία της λέξεως. Η ταινία των X-Men: Days of Future Past είναι σίγουρα μία από τις ωραιότερες ταινίες δράσης και επιστημονικής φαντασίας καθώς συνδυάζει άψογα την αδιάκοπη δράση αλλά και τα σπουδαία νοήματα που πρέπει να μεταδίδουν ακόμα και αυτού του είδους οι ταινίες. Η αλήθεια είναι ότι τα τελευταία χρόνια οι δημιουργοί αυτού του είδους των ταινιών προσπαθούν να μεταφέρουν νοήματα πέραν του σασπένς και των σπουδαίων γραφικών αρκεί να σας θυμίσω το σπουδαίο σίκουελ του Batman απο τον Christopher Nolan το οποίο δεν συγκρινόταν με τις ταινίες Batman του παρελθόντος. Ας περάσουμε όμως στην παρουσίαση της ταινίας με περισσότερη λεπτομέρεια.

Η ανθρωπότητα έχει σχεδόν εκλείψει και οι X-Men πλέον ενωμένοι βρίσκονται αντιμέτωποι με έναν ανίκητο εχθρό ο οποίος έχει φτιαχτεί από τους ανθρώπους ως φύλακας τους εναντίον των X-men. Η δύναμη αυτών των Robot είναι πιο δυνατή από αυτή των X-Men καθώς έχουν φτιαχτεί έχοντας ως δεδομένα του DNA των X-Men όποτε και των αδυναμιών τους.  Ο μόνος τρόπος για να τα εξοντώσουν οι X-Men είναι να ενωθούν και να μεταφερθεί κάποιος στο παρελθόν και να αλλάξει τη ροή της ιστορίας που έκανε το ανθρώπινο είδος να πάρει την απόφαση να φτιάξει αυτού του είδους τα όπλα.

Για μένα το σπουδαιότερο και δυνατότερο μήνυμα που περιλαμβάνει η ταινία είναι ότι πρέπει να ζούμε συνειδητοποιώντας πριν πράξουμε τις συνέπειες που θα μπορούσε να επιφέρει μια συγκεκριμένη πράξη στο μέλλον. Το να δημιουργήσεις ένα πυρηνικό όπλο είναι ένα θέμα. Το αν θα πέσει σε λάθος χέρια είναι αυτό που πρέπει να σκεφτείς για το αύριο. Θα σκεφτόταν κάποιος για τα γεγονότα που εξελίσσονται στην Ουκρανία αλλά και στη Συρία. Αλήθεια αυτό που μας διχάζει είναι τόσο σπουδαίο ώστε κάποια στιγμή στο μέλλον αυτό να είναι αιτία ενός παγκόσμιου πολέμου που ίσως στο τέλος αφανίσει τεράστιο αριθμό ανθρώπων και βάλει τις βάσεις για χειρότερα κακά που μπορεί να επέλθουν από ένα πυρηνικό πόλεμο; Πλέον βάση της εξέλιξης της τεχνολογίας και της ισχυροποίησης των όπλων πρέπει να καταλάβουμε ότι δεν χρειάζεται να υπάρξει 3ος, 4ος και 5ος παγκόσμιος πόλεμος για να καταφέρουν να μας αφανίσουν αλλά ένας ακόμα είναι αρκετός...

Η ταινία των X-Men προσφέρεται για τους λάτρεις της περιπέτειας και του υπερφυσικού όμως απέδειξε περίτρανα ότι ακόμα και από τέτοιου είδους ταινίες μπορούν και πρέπει να περνούν σπουδαία νοήματα. Σας προτείνω ανεπιφύλακτα να τη δείτε και περιμένω τις εντυπώσεις σας. +daskalakis michael 


σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ ΤΟΥ ΜΗΝΑ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Δευτέρα 15 Σεπτεμβρίου 2014

ΙΣTOΡΙΚΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ~ οι παράξενες τρύπες της σιβηρίας

πίσω από το φυσικά προφανές, διεισδύουμε σε ανεξήγητα παραφυσικά μυστήρια της ιστορίας
Πάμε μια βόλτα μέχρι τη Σιβηρία εκεί όπου χτυπάει η καρδιά του μυστηρίου μετά και τις τελευταίες ανακαλύψεις περίεργων κρατήρων-τρυπών που βρέθηκαν στο έδαφος εκεί. Πριν βιαστούμε να ταξιδέψουμε με τη φαντασία μας, καλό είναι να κάνουμε τη σύνδεση γεγονότων και παρατηρήσεων όπως πρέπει.
image 

Πρέπει πρώτα λοιπόν, να αποκλείσουμε το ενδεχόμενο η τρύπα να δημιουργήθηκε από ανθρώπους με στόχο την εμπορική εκμετάλλευση. Γιατί; στην ευρύτερη περιοχή δραστηριοποιείται η ρωσική εταιρεία φυσικού αερίου, Gazprom. Λίγο πιο πέρα βρίσκεται μια τρύπα που στο βάθος του συναντά κανείς νερό. Γιατί η Gazprom να αφήσει τις παραπλήσιες τεράστιες εγκαταστάσεις της για να ανοίξει μία τρύπα; Γιατί μετά να ανοίξει και δύο ακόμα κυριολεκτικά λίγο πιο πέρα; Αφήνουμε λοιπόν το σενάριο αυτό και σηκώνουμε το κεφάλι ψηλά. Στον ουρανό.

Εκεί οι επιστήμονες βρήκαν πρόσφατα μια ολόιδια τρύπα στην Σελήνη που ήρθε να προστεθεί σε αυτές που εντοπίστηκαν για πρώτη φορά το 1972. Η τρύπα στη Σελήνη λέγεται πως δημιουργήθηκε από την είσοδο της φωτιάς σε μορφή λάβας. Τώρα πότε και πως… Θα μπορούσε να είναι αποτέλεσμα πρόσκρουσης ενός κομήτη στη Σελήνη; Όχι! Δεν μιλάμε για κρατήρα, αλλά για τρύπα δεκάδων μέτρων, οπότε; image

Πίσω στη γη της Σιβηρίας, όπου η περίπτωση αυτή είναι από τις λίγες φορές που –ακόμα- δεν κουκουλώθηκε από τους επιστήμονες με κάποια άσχετη επιστημονουριά ως δικαιολογία… Ο λόγος είναι ότι κι εκείνοι ακόμα ψάχνουν και ψάχνονται. Η πρώτη απάντηση ήρθε από μια ερευνήτρια που δηλώνει πως νερό, αλάτι και αέριο δημιούργησαν μία έκρηξη κάτω από τη γη που είχε σαν αποτέλεσμα να ανοίξει αυτή η τρύπα; Τι; Αυτή η ολοστρόγγυλη τρύπα; Ναι, καλά… μας έπεισε!
Όπως και να’ χει, δεν μπορούμε να μην ανατρέξουμε σε μελέτες της NASA που αναφέρουν εδώ και χρόνια (αναφερόμενοι στις τρύπες της Σελήνης) πως τέτοιου είδους κρατήρες είναι δυνατό να χρησιμοποιηθούν ως καταφύγια και να προστατεύσουν από διάφορες προσβολές της Γης… Σημειώστε πως στις τελευταίες έρευνες θεωρήθηκε πως η μεγάλη τρύπα της Σιβηρίας καταλήγει σε μία σπηλιά. Σε μια σπηλιά; Κι αυτό από έκρηξη αερίου έγινε; +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Κυριακή 14 Σεπτεμβρίου 2014

ΣXOΛΙΟ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ~ επιτέλους, το όζον «επουλώνεται»

η είδηση που στιγμάτισε τη βδομάδα που πέρασε, σχολιάζεται και προβληματίζει


η είδηση
Τα πρώτα σημάδια επούλωσης του στρώματος του όζοντος στην ατμόσφαιρα, εντόπισαν επιστήμονες από το Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα των Ηνωμένων Εθνών.
το σχόλιο
Μεταξύ μας είχα σταματήσει να το πιστεύω, όμως οι νομοθεσίες που είχαν ψηφίσει σχετικά με προϊόντα και χημικές εφαρμογές κλπ. μάλλον αποδίδουν καρπούς!
Μπορεί αυτή η είδηση να μην έγινε πολύ γνωστή αυτήν την εβδομάδα, όμως κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει πως είναι και η πιο σημαντική, αφού αποτελεί την πρώτη νίκη του ανθρώπου ενάντια στον ίδιο τον άνθρωπο στον πόλεμο της φύσης.
+Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Σάββατο 13 Σεπτεμβρίου 2014

ΕΙΚΟNIΚΟΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ ~ παρουσίαση ενότητας

μια φωτογραφία ισούται με χίλιες λέξεις. Πόσες απ' αυτές φτιάχνουν έναν προβληματισμό;

Από το επόμενο Σάββατο και κάθε δεύτερο Σάββατο του μήνα, ο +Yanni Spiridakis και οι συνεργάτες του θα σας παρουσιάζουν μία φωτογραφία από το προσωπικό τους αρχείο με σκοπό να σας προβληματίσουν.
Η φωτογραφία δε θα συνοδεύεται με κείμενο ώστε ο καθένας να μπορεί να βγάλει ανεμπόδιστα τα δικά του συμπεράσματα για αυτήν, χωρίς να επηρεάζεται από την υποκειμενική οπτική του φωτογράφου. Σας περιμένουμε λοιπόν να δώσετε εσείς ερμηνεία στην κάθε φωτογραφία με τα σχόλιά σας...
...γιατί, ποιος είπε ότι μία εικόνα δεν μπορεί να ισούται με... έστω έναν προβληματισμό;

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ ΜΗΝΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου 2014

EK-ΠΑΙΔΕΥΟΝΤΑΣ ΤΟ ΑΥΡΙΟ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ~ αντίο καλοκαίρι

μία μητέρα περι-γράφει πως είναι να μεγαλώνεις την αυριανή γενιά, σήμερα

Στον απόηχο των καλοκαιρινών διακοπών, λίγο πριν μαζέψουμε τα μαγιό μας, τώρα που τα χωριά έχουν ερημώσει γιατί ανοίγουν τα σχολεία, τα ποδήλατα φυλαχτούν για τον χειμώνα, λίγο πριν τα φροντιστήρια ανοίξουν για κάθε είδους προετοιμασία έζησα ένα τέλειο τριήμερο. Αναρωτιέμαι αν το καλοκαίρι περάσαμε με τα παιδιά μας έτσι όπως σχεδιάζαμε. Αν επισκεφτήκαμε μουσεία, αν τα πήγαμε σε εκθέσεις ζωγραφικής, αν παρακολουθήσαμε θέατρα και γενικά σε κάθε λογής διαφορετική διασκέδαση μιας και αυτό που έχει σημασία είναι να ανοίγουν οι ορίζοντες των παιδιών και να τους δείχνουμε ότι πέρα από την τεχνολογία, όπως η τηλεόραση και το τάμπλετ που είναι πλέον σαν μια δεύτερη μαμά μέσα στο σπίτι, υπάρχουν και άλλοι τρόποι διασκέδασης.

Βράδυ Τρίτης, Σεπτέμβρης μήνας πιασμένοι χέρι-χέρι με την κόρη μας και με σένα που βαδίζουμε δεκατρία χρόνια μαζί. Ο ήλιος ήδη έδυσε, οκτώ και μισή και είναι πλέον σκοτάδι, όμως η διάθεση για να περάσουμε καλά, να φορτίσουμε τις μπαταρίες μας, μας κάνουν να ξεχνάμε ότι είμαστε από τους λιγοστούς που κάνουν διακοπές. Η κόρη μας έχει διάθεση για να περάσει όμορφα παρόλο που δεν υπάρχουν παιδάκια για να παίξει. Είναι ευχαριστημένη με την παρουσία του φεγγαριού, με το κράτημα των χεριών των γονιών της, με τον ήχο της θάλασσας, με την ηρεμία του νησιού που δεν θυμίζει σε τίποτα καλοκαίρι.

Μετά από αρκετή ώρα περπατήματος το αίσθημα της πείνας μας καταλαμβάνει. Και βγαίνουμε για δείπνο με την κόρη μας με διάθεση να περάσει όμορφα, να γευτεί καινούριες γεύσεις, να κάνει εις υγείαν, να κυνηγήσει τις γατούλες, να κάνει βολτούλες αλλά μέχρι εκεί που την βλέπουμε και να ξαναγυρνάει πίσω στο τραπέζι μας. Τα συναισθήματα είναι έντονα από όλους μας. Όλοι μας περιμέναμε πως και πως αυτό το τριήμερο, αλλά καμιά φορά δεν μας γίνονται όπως τα σχεδιάζουμε.

Αυτό που μου έκανε φοβερή εντύπωση είναι τα μηνύματα που της περνάμε χωρίς να ξέρουμε απαραίτητα ότι μας ακούει. Ο λιονταρίσσιος χαρακτήρας της δεν σου επιτρέπει πολλές φορές να γνωρίζεις αν όσα την νουθετείς τα δέχεται. Όμως σε αυτό το ταξίδι μου έλεγε πολλές φορές όσα προσπαθήσαμε να την μάθουμε. Δεν πάμε στα σκοτάδια, δεν πάμε μακριά από το τραπέζι της μαμάς και του μπαμπά, δεν απομακρυνόμαστε, δεν είναι σωστό να φωνάζουμε κτλ.
Σε αυτό το άρθρο δεν έχω να γράψω κάτι συγκεκριμένο για τα παιδιά. Αυτό που έχω να γράψω πάντα μέσα από δικές μου εμπειρίες, είναι ότι τα παιδιά χρειάζονται χρόνο με τους γονείς τους και εύχομαι όλοι μας να βρήκαμε λίγο χρόνο παραπανίσιο για να περάσουμε με τα παιδιά μας. Να ξεφύγαμε από τα τετριμμένα, να χτίσαμε παλάτια στην άμμο και ας τα γκρεμίσαμε είτε εμείς είτε τα μεγάλα κύματα, να κολυμπήσαμε μαζί τους, να μιλήσαμε περισσότερο, να παίξαμε με τα παιχνίδια τους και να τους περάσαμε το μήνυμα, όσο μπορέσαμε φυσικά, ότι θέλουμε να περνάμε πολύ χρόνο μαζί τους και το κάνουμε όσο γίνεται κάθε φορά δεδομένων των συνθηκών. Καλό φθινόπωρο, καλή αρχή στα σχολεία των παιδιών. +Ioanna Mpourdouvali 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2014

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΘΕMAΤΟΛΟΓΙΑΣ ~ η δύναμη ενός εικονικού προβληματισμού νίκησε στο yannidakis

Καληνωρίσματα από το +yannidakis
Σαν έμπνευση για το σημερινό μου κείμενο είχα μία έρευνα που έδειχνε με αριθμούς το πόσο η εικόνα είναι ικανή να επηρεάσει τον θεατή χιλιάδες φορές πιο γρήγορα από ένα κείμενο. Κάποια στιγμή βαρέθηκα να διαβάζω επιβεβαιώνοντας ακριβώς την ίδια την έρευνα. Γιατί πρέπει να το παραδεχτούμε: Το να δημοσιεύσω την εικόνα μιας όμορφης γυναίκας θα αποσπάσει πολύ μεγαλύτερο ενδιαφέρον από ότι αν την περιέγραφα γραπτώς. Η εικόνα πάντα θα κερδίζει το κείμενο, ακόμα κι αν δεν μπορεί να φτιάξει αριστουργήματα όπως είναι η ποίηση ή η περιγραφή συναισθημάτων…


Ουσιαστικά αυτό το κείμενο είναι ο προάγγελος, η εισαγωγή, η παρουσίαση μιας νέας ενότητας εδώ στο yannidakis. Μιας ενότητας που σε αντίθεση με όλες τις άλλες, ο στόχος της θα είναι να μένετε σε αυτήν όσο το δυνατό λιγότερη ώρα! Μιας ενότητας που δε θα έχει κείμενα με επιχειρηματολογία, έντεχνη λογική και υπερσυνδέσμους για να σας μεταφέρουν στην εικόνα του θέματος. Μια ενότητα που θα γυρίσει την πλάτη σε οχτώ χρόνια καθημερινών κειμένων στο ιστολόγιο για μία και μόνο κίνηση: Το κλικ μια εικόνας!


Λένε λοιπόν, πως μια εικόνα αξίζει όσο χίλιες λέξεις και επειδή στα κείμενα μας εδώ προσπαθούμε να κρατάμε imageχαμηλή προσωπικότητα με τις μισές λέξεις ανά κείμενο, εδώ θα αναρωτηθούμε αντίστροφα: Πόσες από αυτές τις χίλιες λέξεις απαιτούνται για να φτιάξουν έναν προβληματισμό; Ακριβώς αυτό θα πραγματευόμαστε στο εξής στη νέα ενότητα με τίτλο “Εικονικοί Προβληματισμοί”.


Από το ερχόμενο Σάββατο και κάθε μήνα (κάθε δεύτερο Σάββατο του μήνα), εγώ, οι συνεργάτες μου ή οποιοσδήποτε από εσάς επιθυμεί, θα επιλέγουμε ένα σκηνικό από τους δρόμους που περνάμε καθημερινά, από τους τόπους που επισκεφτήκαμε ή από τις αθέατες γωνιές που έτυχε να παρατηρήσουμε. Αυτή η φωτογραφία του κάθε μήνα, σας υπόσχομαι πως θα είναι αρκετή για να σας προβληματίσει… +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τετάρτη 10 Σεπτεμβρίου 2014

ΠΡOBΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ ~ τώρα που παραδέχτηκαν το λάθος της λιτότητας είναι αργά;

Καληνωρίσματα από το +yannidakis
Η κρίση ήρθε αλλά δεν πέρασε. Μάλιστα νομίζω ότι το αν πέρασε ή όχι, από σήμερα και για τα επόμενα χρόνια θα είναι κάτι πολύ σχετικό και υποκειμενικό για τον καθένα. Σε κάθε περίπτωση όμως, πρέπει να σημειώσουμε πως δεν επηρέασε μόνο εμάς, τους ευρωπαίους πολίτες, αλλά και τις ηγεσίες, τα χρηματιστήρια, τους χρηματοοικονομικούς οίκους και όλους τους εμπλεκόμενους. Το πως, είναι κι αυτό σχετικό…


Σήμερα ακούμε από δω κι από κει αναφορές από διάφορους σχετικά με την αποτίμηση της κρίσης. Πολλοί λένε πως κακώς ασκήθηκε τόσο αυστηρή λιτότητα στον νότο, άλλοι λένε πως το μοντέλο ήταν λανθασμένο, άλλοι πως υπήρχαν εναλλακτικές λύσεις και πάει λέγοντας. Τώρα; Τώρα μας τα λένε αυτά; Όπως συμφωνούσαμε από τότε, η Ελλάδα ήταν το πειραματόζωό τους και αναρωτιέμαι σήμερα αν έμαθαν τίποτα από όλο αυτό.


Στο στόχαστρο όσο κανείς άλλος, βρέθηκε το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο. Μπήκε στη μέση, αποφάσισα για εμάς και απόστο τέλος εφήρμοσε πολιτικές που αποφασίστηκαν από μη-πολιτικούς και ενέκρινε τάσεις για ανθρώπους που δεν είχαν ιδέα πως ζούσαν ή ποια ήταν η κουλτούρα τους. Και κάποια στιγμή έρχεται το σήμερα. Σήμερα το Ταμείο γνωρίζει πως έκανε πολλά λάθη (όπως και καμπόσα σωστά, θα συμπληρώσω εγώ) όμως όπως όλοι οι αλαζόνες ηγεμόνες, αρνείται να το παραδεχτεί. Ας είναι. Μου αρκεί η νέα οδηγία η οποία μάλιστα έρχεται με υψηλούς τόνους και ζητάει από το Ευρωπαϊκό Κεντρικό Ταμείο να τυπώσει χρήμα. Ναι, ζεστό χρήμα για τον λαό και για τις τράπεζες με σκοπό κι εκείνες να το διανείμουν υπό λιγότερο αυστηρούς όρους. Παράλληλα προειδοποιεί(;) πως η συνέχιση των πολιτικών λιτότητας δε θα βοηθήσει άλλο και αντ’ αυτού ίσως επιφέρει αρνητικά αποτελέσματα. Ο κύριος αποδέκτης του τελευταίους είναι φυσικά η καγκελάριος της Γερμανίας, η οποία τώρα που πανηγύρισε την κατάκτηση του μουντιάλ από την πατρίδα της, μπορεί να χαλαρώσει και να αφουγκραστεί το νέο αίτημα της Λαγκάρντ.


Τεχνικά μιλώντας, αν κοπεί χρήμα τώρα, αυξάνεται η ρευστότητα και άρα πέφτει η ανεργία. Παράλληλα, το τύπωμα χρήματος αυξάνει τον πληθωρισμό που άλλοτε ήταν ένα πρόβλημα, όμως σήμερα η πτώση του αποτελεί πληγή στην ανάπτυξη. Αν το Ταμείο και η “βασίλισσα” Λαγκάρντ πρότειναν λύση στο πρόβλημα που οι ίδιοι δημιούργησαν, σημαίνει πως έριξαν το μπαλάκι της ευθύνης. Κάλλιο αργά παρά ποτέ ή τώρα είναι αργά+Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τρίτη 9 Σεπτεμβρίου 2014

KYΜΑΤΙΖΟΝΤΑΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ~ σώστε τη γλώσσα μου

ακροβατώντας σε κύματα ρεαλισμού & ρομαντισμού, σκέψεις & συναισθήματα αποτυπώνονται σε λέξεις

Καλώς ορίσατε στις σκέψεις του +yannidakis
Αγαπητοί αναγνώστες του yannidakis σας καλωσορίζω και πάλι σ’ αυτήν την ενότητα μετά από έλλειψη σχεδόν δύο χρόνων. Η αλήθεια είναι πως μου έλειψε αυτή η επικοινωνία των σκέψεών μου και κατάλαβα καλά πως το γράψιμο είναι κι αυτό μια διέξοδος, μια θεραπεία του νου και της ψυχής.  Ένας παραπάνω λόγος για ‘μένα σαν Έλληνας του εξωτερικού, είναι η εξάσκηση της γλώσσας μας, αυτής της ταλαιπωρημένης, αδικημένης και ρεζιλεμένης Ελληνικής που τόσο πολύ αγαπάω.


Έχουν γραφτεί κατά καιρούς πολλά άρθρα στο διαδίκτυο περί της διαφθοράς  της Ελληνικής γλώσσας, μα παρά την προσπάθεια πολλών διανοουμένων και άλλων να διασώσουν και να παραφυλάξουν αυτό τον πολύτιμο θησαυρό  που μας παρέδωσαν οι φωτοδότες του πολιτισμού, αρχαίοι πρόγονοι μας, οι σημερινοί Έλληνες συνεχίζουν να την λεηλατούν και να την καταστρέφουν. Είναι γνωστό πως οι Λατινικοί χαρακτήρες έχουν μπει στη ζωή μας με το διαδίκτυο, τους υπολογιστές και όλους τους μοντέρνους φορείς επικοινωνίας. Είναι εύκολο, ειδικά για τις νέες γενεές, να αφομοιωθούν και να υιοθετήσουν αυτόν το νέο τρόπο συναναστροφής ειδικά μεταξύ των συνομηλίκων τους.  Το πρόβλημα όμως είναι πως στην πορεία της ανάμειξης Ελληνικών με Αγγλικών χάνεται η καθαρή ελληνική έκφραση και κατ’ επέκταση μολύνεται και η καθημερινή ομιλία.

Το καλοκαίρι που βρέθηκα στην Ελλάδα διάβαζα ένα άρθρο σε μια ελληνική υποτίθεται εφημερίδα. Έμεινα έκπληκτος καθώς βρήκα περισσότερες από εκατό ξενικές λέξεις, είτε γραμμένες στα αγγλικά, είτε γραμμένες στα ελληνικά. Αυτό που με ενόχλησε περισσότερο ήταν ότι το μεγαλύτερο ποσοστό αυτών τον λέξεων (για να μην πω όλων) είχαν αντίστοιχες ελληνικές. Άραγε ο συντάκτης του άρθρου προσπαθούσε να διατυπώσει τη γλώσσα που έχει την μεγαλύτερη απήχηση στους νεοέλληνες ή απλά ήταν συνένοχος στη διάβρωση της γλώσσας του;

Ίσως είμαι ρομαντικός, ίσως είμαι παλιομοδίτικος, ανατριχιάζω όμως στη σκέψη πως καθημερινά δολοφονούμε τη γλώσσα το Ελύτη, του Καζαντζάκη, του Παπαδιαμάντη και του Σολομού. Η μιζέρια και η κατάντια της γλώσσας μας οφείλεται εν μέρει στον τεμπέλικο τρόπο με τον οποίο διαλέγουμε να συνομιλούμε και πιθανόν κατ’ επέκταση στην στείρα διαπαιδαγώγηση των παιδιών μας. Η μαγεία της ελληνικής είναι μπροστά μας, ρέει σαν το γάργαρο νερό μέσα στα γραπτά των μεγάλων συγγραφέων και  ποιητών μας. Ας μην ξεχνάμε πως είναι το μοναδικό στοιχείο που μας ξεχωρίζει και μας δίνει ταυτότητα στον κόσμο που ζούμε. +Niko Spiridakis

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »