Τρίτη 28 Μαΐου 2013

MYΘΟΣ ΜΑΙΟΥ ~ παραβιάζοντας ευαίσθητες ψυχές

Μια φορά σε έναν καιρό οι πρώτες ακτίνες του ανοιξιάτικου ήλιου είχαν κάνει μόλις την εμφάνιση τους στο βάθος του κάμπου όπως φαίνεται πίσω από τα σπιτάκια του Αγίου Αθανασίου στα Δυτικά της Θεσσαλονίκης. Οι κάτοικοι ξεκινούν την μέρα τους, όμως σήμερα Τρίτη, μπορείς να νοιώσεις πως κάτι διαφορετικό πλανάται στον αέρα του χωριού, στα συναισθήματα των κατοίκων. Όλοι έχουν μπει στο κλίμα, έχουν ξεκινήσει να προετοιμάζονται για το μεγάλο πανηγύρι της Ζωοδόχου Πηγής που είναι την ερχόμενη Παρασκευή. Ο Δήμος έχει ήδη έτοιμες τις περισσότερες εγκαταστάσεις στον χώρο, οι γύρω δρόμοι έχουν στολιστεί, έχουν φωταγωγηθεί, ηχεία παντού υπενθυμίζουν στον κόσμο την μεγάλη μέρα και μακριά λάβαρα ενώνουν τα τριγύρω κτίρια μεταξύ τους.

Οι γονείς χρησιμοποιούν το πανηγύρι ως αφορμή να πείσουν τα παιδιά να τους βοηθήσουν μετά το σχολείο στο χωράφι, άλλοι διαπραγματεύονται την ώρα επιστροφής στο σπίτι, ενώ την ίδια ώρα τα παιδιά σχεδιάζουν όλες τις λεπτομέρειες μιας τέλειας βραδιάς. Τα σχέδια περιλαμβάνουν λεπτομέρειες όπως το ντύσιμο, το άρωμα, το πως θα ζητήσουν ραντεβού ή ποιες θα είναι οι κατάλληλες συνθήκες για το πρώτο φιλί!

Ανάμεσα στα παιδιά είναι και η Χριστίνα που την πρώτη ώρα στα Μαθηματικά δεν έλυνε εξισώσεις στο τετράδιο. Ζωγράφιζε και αναλογιζόταν τις προσδοκίες της για το βράδυ της Παρασκευής ώσπου η εξιλέωση του κουδουνιού του διαλείμματος έφτασε και αμέσως έτρεξε να βρεθεί με την Άννα και την Κατερίνα που είναι στην διπλανή τάξη.
- “Αχ! Δεν αντέχω άλλο. Πότε θα έρθει η Παρασκευή”; ρώτησε γεμάτο νάζι η Χριστίνα.
- “Κορίτσια, άκουσα πως η Σοφία από το Γ1 θα πάει στον Άγιο (σ.σ. έτσι αποκαλούσαν τον Άγιο Αθανάσιο) με τον Μπαστό από την Γέφυρα” είπε συνωμοτικά η Κατερίνα.
- “Μμμ! Αυτόν τον άξεστο που παράτησε το σχολείο για να γίνει μαραγκός; Άκουσα πως ο πατέρας του δεν τον αφήνει να πάρει το αμάξι μετά το ατύχημα και κυκλοφορεί με το μηχανάκι” αντέδρασε με αρνητισμό η Άννα. Την ίδια ώρα η Χριστίνα έδειχνε αφηρημένη κοιτώντας χαμογελαστή κάπου στο άπειρο.
- “Θα είχες προσέξει τώρα ότι σε κοιτάει επίμονα ο Τάσος, όμως έχεις χαζέψει”! είπε χαμηλόφωνα η Κατερίνα σκουντώντας άγαρμπα την φίλη της.
- “Μπορεί να ντρέπεται να μου το ζητήσει, αλλά ξέρω πως την Παρασκευή θα γίνει. Το νοιώθω!” απάντησε αφού συνήλθε η Χριστίνα.
- “Ε, τότε να μην φοράς εσώρουχα” απάντησε η Κατερίνα γελώντας συνωμοτικά με την Άννα, όταν χτύπησε το κουδούνι της επόμενης ώρας.
- “Δεν σκόπευα…” αποκρίθηκε υπεροπτικά η Χριστίνα και έφυγε για την τάξη της.

Κάπως έτσι οι μέρες πέρασαν και η Παρασκευή έφτασε. Ο Άγιος Αθανάσιος είχε πλημμυρίσει από νωρίς από κόσμο. Ντόπιοι αλλά και από τα γύρω χωριά συνέθεσαν ένα σκηνικό χαράς και γιορτής. Όταν ο ήλιος άρχισε να δύει, οι εγκαταστάσεις του πανηγυριού γέμισαν με πολύχρωμα λαμπερά φωτάκια. Η μουσική άρχισε στην πίστα, στην αρχή από τοπικά παραδοσιακά συγκροτήματα και ύστερα από νέους καλλιτέχνες άλλων ειδών μουσικής. Τριγύρω, έβλεπες καντίνες, μικρές αγορές από παιχνίδια και ένα μικρό λούνα-παρκ, που απασχολούσαν και ψυχαγωγούσαν όλους τους επισκέπτες.

Εκείνη την ώρα περίπου έφτασε και ένα αυτοκίνητο που οδηγούσε ένας μεσήλικας κύριος. Ήταν ο πατέρας της Άννας που είχε φέρει την κόρη του μαζί με την Κατερίνα και την Χριστίνα στον Άγιο από τον Βαθύλακκο όπου έμεναν. “Λοιπόν όπως είπαμε, ε; Δώδεκα και μισή θα είμαι ακριβώς εδώ” είπε αυστηρά και έφυγε, αφήνοντας πίσω του τρεις χαμογελαστές δεσποινίδες ντυμένες με όμορφα κοντά φορέματα, με καλοφτιαγμένο μακιγιάζ στο πρόσωπο και με κομψά χτενίσματα στα μαλλιά.

Οι τρεις κοπέλες σύντομα χωρίστηκαν. Βλέπετε η Κατερίνα imageδεν έχασε καθόλου χρόνο και στο πρώτο αγόρι που της χαμογέλασε, έτρεξε να πλησιάσει και χωρίς πολλά λόγια να χαζογελάει και να φλερτάρει με έναν και με δεύτερο νεαρό. Η Κατερίνα σε λίγες στιγμές χάθηκε κάπου πίσω από τα φώτα του πανηγυριού με τους δύο νεαρούς, όμως η προσοχή της Χριστίνας και της Άννας είχε χαθεί ήδη από ώρα προς την φίλη τους. Η Άννα άρχισε να μιλάει με έναν νεαρό από τον Άγιο που έδειχνε να γνωρίζει όμως ποτέ δεν είχε σκεφτεί πως θα ήταν η παρέα του εκείνο το βράδυ. Η αλήθεια ήταν πως η Άννα ήταν η πιο ντροπαλή της παρέας και μάλιστα λιγάκι πουριτανή στις σχέσεις της.

Ποιος θα το περίμενε πως η Χριστίνα θα έμενε τελευταία και μόνη; Σκέφτηκε να πάρει τηλέφωνο τον Τάσο, όμως γιατί να μην την έχει πάρει εκείνος πρώτος; Αποφάσισε λοιπόν να προμηθευτεί λίγο μαλλί της γριάς ακόμα κι αν στα σχέδια της ήταν να της το κεράσει ο Τάσος.

Όσο η Χριστίνα απολάμβανε το γλυκό έδεσμα, ένας μεγαλόσωμος νεαρός εμφανίστηκε απότομα μπροστά της και αφού της αγόρασε ένα λούτρινο αρκουδάκι από την κυρία που βρισκόταν εκεί, της είπε:
- “Γεια σου Χριστίνα. Μη φύγεις. Εγώ σε συμπαθώ και το imageξέρεις καλά. Σε θυμάμαι όταν πρωτόρθες στο Γυμνάσιο, μου άρεσες πολύ τότε. Καλά! Τι κάνει ένα τόσο όμορφο κορίτσι μόνο του στο μεγάλο γεγονός της χρονιάς”; έλεγε καθώς εμφανώς την πολιορκούσε.
- “Ε, να… Περιμένω τον φίλο μου”. απάντησε εκείνη με νάζι.
- “Μα τι φίλος μπορεί να είναι αυτός που σε έχει να περιμένεις τόση ώρα; Έλα. Πάμε να ακούσουμε τα παιδιά που παίζουν. Είναι γνωστοί από τη Θεσσαλονίκη. Όταν έρθει το αγόρι σου ή όταν τέλος πάντων ενδιαφερθεί να σε ψάξει, θα σε πάρει τηλέφωνο” της είπε με ενθουσιασμό και σχεδόν τραβώντας της το χέρι την παρέσυρε μέσα στο πλήθος. Εκεί, άκουγαν μουσική και ήπιαν μερικά ποτά που κατά διαστήματα της έφερνε. Η Χριστίνα δεν ήταν συνηθισμένη στο ποτό, αλλά δεν ήθελε να φανεί στον νεαρό που ήταν σαφέστατα μεγαλύτερος της. Σε εκείνο το σημείο θυμήθηκε πως ο νεαρός αυτός υπήρχε φήμη πως βρισκόταν σε δεσμό με μία κοπέλα από την Βουλγαρία.
- “Μα δεν μου είπες που είναι η κοπέλα σου”; φώναξε μέσα στο πλήθος υπό την εκκωφαντική μουσική. Εκείνος έγνεψε πως δεν άκουσε και πλησίασε το αυτί του στο στόμα της. Εκείνη επανέλαβε, όμως και πάλι της έδειξε με το δάχτυλο του πως δεν την είχε ακούσει. Αμέσως της έκανε νόημα να τον ακολουθήσει για να μπορέσουν να συνεννοηθούν. “Για την κοπέλα σου ρώτησα” ρώτησε για τρίτη φορά.
- “Πω-πω! Ακόμα βουίζουν τα αυτιά μου! Μα καλά; Που είναι ο φίλος σου; Δεν σε έχει πάρει κανένα τηλέφωνο”; απάντησε παραπλανητικά εκείνος και η Χριστίνα αφού ήλεγξε το κινητό της:
- “Δεν το πιστεύω πως θα μου χαλάσει την βραδιά μου. Γιατί να μου το κάνει αυτό; Μπορεί βέβαια να μην θέλω να τον δω τώρα. Αχ! Μάλλον που ζαλίζομαι λίγο” άρχισε και έλεγε με γρήγορο ρυθμό σα να είχε μεθύσει λιγάκι. Εκείνος της χαμογέλασε και της είπε:
- “Έλα τώρα. Δε θέλω στεναχώριες. Ποιος είπε ότι η βραδιά σου χάλασε; Μπορώ εγώ να είμαι ο φίλος σου για απόψε”. Και αμέσως την φίλησε στο στόμα. Εκείνη δεν ανταπέδωσε αλλά δέχτηκε το φιλί του. Εκείνος συνέχισε χαϊδεύοντας την στο πόδι ψηλά και αυτή απλά τοποθέτησε το χέρι της πάνω στο δικό του, χωρίς καμία ιδιαίτερη προσπάθεια να τον σταματήσει.
- “Μη! Θα μας δουν” κατάφερε να εκφράσει. Εκείνος της έκανε νόημα να τον ακολουθήσει και σχεδόν αγκαλιασμένοι προσπέρασαν τα τεράστια οχήματα με τα παιχνίδια και τα μηχανήματα και έφτασαν στο σκοτάδι κοντά σε κάτι δέντρα. Αφού προσπέρασαν ένα ζευγάρι που είχε ξαπλώσει πάνω στο χώμα κάνοντας διακριτικά έρωτα, έφτασαν σε ένα σημείο λίγο πιο βαθιά στο έρημο κομμάτι του χωριού. Ο νεαρός άρχισε να φιλάει την Χριστίνα κι εκείνη να δέχεται τα φιλιά του χωρίς να αντιδράει. Σαν να μην καταλάβαινε τι έκανε. Σα να της άρεσε, αλλά να μην το σκεφτόταν και ιδιαίτερα. Όπως ο νεαρός χειριζόταν το στόμα και το υπόλοιπο σώμα της Χριστίνας τα πόδια της ανασηκώθηκαν και φάνηκε ξεκάθαρα πως δεν φορούσε εσώρουχο. Ο νεαρός άντρας με αστραπιαίες κινήσεις είχε κατεβάσει το παντελόνι του και άρχισε να μπαίνει βαθιά μέσα της. Εκείνη τότε ένοιωσε έναν αφόρητο πόνο. Ήταν η πρώτη της φορά και δεν είχε προλάβει να την ευχαριστηθεί καθόλου. Σε μια στιγμή πήγε να ουρλιάξει όταν ο άντρας από πάνω της, σφράγισε με το χέρι του το στόμα της. Στα επόμενα δευτερόλεπτα ένοιωθε μεν πόνο, αλλά μάλλον δεν είχε τη δύναμη να τον εκφράσει. Είχε αφεθεί τελείως, όταν ξαφνικά ένας δεύτερος νεαρός πλησίασε το ζευγάρι και αφού χαιρέτησε τον νέο της φίλο κατέβασε γρήγορα το παντελόνι του και άρχισε να παραβιάζει την ευαίσθητη περιοχή της ανυπεράσπιστης κοπέλας. Τότε μόνο η Χριστίνα βρήκε την δύναμη να τεντώσει και να σπρώξει με τα πόδια της και να φωνάξει, όμως  έβλεπε τον έναν άντρα να της κρατάει τα χέρια και τον άλλο να τινάζει με δύναμη το χέρι του πάνω στο πρόσωπο της ενώ εκείνη είχε αρχίσει να σηκώνει το πάνω μέρος του κορμιού της. Το χτύπημα ήταν ακαριαίο και η Χριστίνα έπεσε ξανά απότομα στο έδαφος. Ο άγνωστος άντρας της σφράγισε αμέσως το πρόσωπο με την τεράστια παλάμη του και συνέχισε την συνεύρεση παρά το ότι η Χριστίνα δεν έδειχνε να αντιδράει.
- “Ρε συ; Δεν κουνιέται. Δεν αναπνέει. Την σκότωσες” είπε πανικόβλητος ο ένας.
- “Περίμενε λίγο ρε. Τελειώνω” απάντησε ψύχραιμα ο άλλος.
Σε λίγες στιγμές οι δύο άντρες εξαφανίστηκαν.

Το επόμενο μεσημέρι ένα μικρό αεροπλάνο με τα διακριτικά imageτης Ελληνικής Αστυνομίας προσγειώθηκε στο αεροδρόμιο ‘Μακεδονία’ της Θεσσαλονίκης. Από εκεί αποβιβάστηκαν τα μέλη της Μ.Α.Ε.Κ. και αμέσως συνάντησαν έναν ένστολο που αφού τους χαιρέτησε τους έδειξε τον δρόμο προς δύο αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού που ήταν παραπλήσια σταθμευμένα μέσα στην πίστα. Στο αυτοκίνητο υπήρχαν ειδικοί φάκελοι που περιείχαν πληροφορίες τις οποίες οι αστυνομικοί διάβαζαν με προσοχή.

Η Μ.Α.Ε.Κ. έφτασε στο αστυνομικό τμήμα του Αγίου Αθανασίου και ο διοικητής του τμήμα τους αφού τους χαιρέτησε δια χειραψίας:
- “Καλώς ορίσατε. Γνωρίζω πως το πεδίο δράσης είναι η Κρήτη, όμως θέλαμε εξ αρχής να αναλάβει την υπόθεση μία ανεξάρτητη μονάδα του σώματος, καθώς εδώ είμαστε μικρή κοινωνία. Οι αστυνομικοί γνωρίζονται με τον κόσμο και κάθε στοιχείο μπορεί να διαρρεύσει ανά πάσα στιγμή σε μία ιδιαίτερα λεπτή υπόθεση”.
- “Κύριε διοικητά ονομάζομαι Σπύρος Θαλασσινός. Εγώ και η ομάδα μου θα χρειαστούμε ένα δωμάτιο συσκέψεων με πρόσβαση στο διαδίκτυο, καθώς και έναν αστυνομικό σας για να μας βοηθήσει με τα κατατόπια. Τα υπόλοιπα αφήστε τα πάνω μας”.
Πράγματι, στον Θαλασσινό και την ομάδα του δόθηκε ένας χώρος όπου εγκαταστάθηκε η Ουρανία με τα μηχανήματά της και σύντομα ένας αστυνομικός άρχισε να τους εξηγεί λεπτομέρειες για την περιοχή και την υπόθεση: “Η σωρός της κοπέλας είναι ακόμα εκεί μαζί με τον ιατροδικαστή που σας περιμένει”.

Σε λίγα λεπτά μετέβησαν στο σημείο όπου βρισκόταν ξαπλωμένο το νεκρό σώμα της Χριστίνας και παρά το ότι φρουρούσαν καλά την περίμετρο που είχαν δημιουργήσει, πλήθος κόσμο βρισκόταν ακόμα τριγύρω ενώ πιο κοντά ξεχώριζαν οι γονείς της και μερικοί φίλοι που ξεσπούσαν σε λυγμούς. Ο Θαλασσινός πλησίασε και άγγιξε την κοπέλα. Κοντά του ο ιατροδικαστής πήρε τον λόγο: “Η κοπέλα βιάστηκε. Αυτό το γνωρίζουμε επειδή υπέστη απότομη πτώση στο έδαφος με το κεφάλι που προκλήθηκε πιθανότατα από χειροδικία. Δεν την σκότωσε όμως αυτό. Οι δράστες της έκλεισαν το στόμα και πέθανε από ασφυξία. Προφανώς για να μην φωνάζει. Βρήκαμε γενετικό υλικό σε αυτό το σημείο και σε τρία ακόμα στην γύρω περιοχή. Τα έχουμε στείλει για ανάλυση”.
- “Τι ξέρουμε για την κοπέλα”; ρώτησε αυστηρά ο Κανόμπης.
- “Είναι δεκαέξι ετών και κάτοικος του παραπλήσιου χωριού Βαθύλακκος. Είχε έρθει για το πανηγύρι εδώ, όπως επίσης φοιτά στο τοπικό Λύκειο” ενημέρωσε ο τοπικός αστυφύλακας.
- “Από ποια άλλα χωριά έρχονται στο τοπικό σχολείο”; ξαναρώτησε.
- “Από τον Βαθύλακκο που σάς είπα και από την Γέφυρα που είναι το διπλανό χωριό”.
- “Ο δράστης μπορεί να είναι οποιοσδήποτε από αυτά τα μέρη, όμως δε θα είναι δύσκολο να τον βρούμε. Η κοπέλα μεταφέρθηκε εδώ με τη θέληση της, άσχετα αν τελικά βιάστηκε” δήλωσε με σιγουριά ο Θαλασσινός. Την ίδια στιγμή ο Κανόμπης τηλεφωνούσε την Ουρανία δίνοντας της εντολές να εισέλθει στα κοινωνικά δίκτυα της Χριστίνας.
imageΉταν τόσος πολύς ο κόσμος που μαζεύτηκε εκεί που ο Θαλασσινός γύρισε απότομα προς το πλήθος και φώναξε: “Να είστε σίγουροι πως θα βρούμε τον δράστη. Το μόνο που θέλουμε είναι να συνεργαστείτε. Αν σας κάνουμε ερωτήσεις να απαντάτε με ειλικρίνεια και αν δεν ακούτε κάτι από εμένα προσωπικά να μην το πιστεύετε. Θέλω τώρα να έρθει σε εμάς όποιος την ήξερε προσωπικά. Φίλοι, φίλες, γνωστοί”. Ως δια μαγείας το πλήθος διάλυσε και άπαντες εξαφανίστηκαν. Κάτι ήξεραν και το έκρυβαν;

Λίγο αργότερα οι αστυνομικοί μετέβηκαν στον Βαθύλακκο, όμως κατά τη διαδρομή η Ουρανία ενημέρωσε τους συναδέλφους της όλα όσα είχε βρει στα κοινωνικά δίκτυα της Χριστίνας κι έτσι οι ερευνητές γνώριζαν ακριβώς τι και που έπρεπε να ψάξουν. Πήγαν στο σπίτι της Άννας όπου και είδαν στην πόρτα τον πατέρα της.
- “Ξέρω. Είστε οι αστυνομικοί που ήρθαν. Δεν έχουμε να πούμε τίποτα. Η Άννα δεν ήταν με την Χριστίνα. Χωρίστηκαν λίγο αφότου τις άφησα στο πανηγύρι. Η κόρη μου είναι σε σοκ, οπότε φύγετε” είπε κοφτά και έκλεισε απότομα την πόρτα.
- “Αν δεν ανοίξετε την πόρτα και δεν με αφήσετε να μιλήσω με την κόρη σας θα σας συλλάβω για παρεμπόδιση έρευνας της αστυνομίας. Και θα το κάνω αμέσως” φώναξε στην κλειστή πόρτα ο Κανόμπης.
Η πόρτα άνοιξε και οι ερευνητές πήγαν στο δωμάτιο της Άννας όπου βρήκαν και την Κατερίνα.
- “Ξέρω πόσο άσχημο είναι αυτό που συμβαίνει, όμως είναι πιο άσχημο ο άνθρωπος που το έκανε να κυκλοφορεί ανενόχλητος ίσως και στο χωριό σας” άρχισε να μιλάει ο Θαλασσινός με πολύ ήρεμη φωνή.
- “Σας παρακαλώ. Μην πείτε τίποτα στον πατέρα μας. Βρήκαμε και οι τρεις τους φίλους μας και χωριστήκαμε. Η Χριστίνα μας είχε πει πως εκείνο το βράδυ θα το έκανε για πρώτη φορά με τον Τάσο το αγόρι της και πως θα γύριζαν μαζί σπίτι. Έτσι όταν βρέθηκαν, εμείς φύγαμε για να τους αφήσουμε μόνους. Γυρίσαμε με τον πατέρα μου μετά τα μεσάνυχτα ξέροντας πως ο η Χριστίνα θα γύριζε με τον Τάσο που οδηγεί” εξηγούσε χαμηλόφωνα η Κατερίνα.
- “Προς το παρόν δεν σας χρειάζομαι κάτι άλλο” είπε και αποχώρησαν.
Επόμενος σταθμός ήταν το σπίτι του Τάσου. Ο νεαρός βρισκόταν μόνος του εκεί και άνοιξε την πόρτα φανερά θλιμμένος.
- “Εγώ φταίω” είπε και δάκρυα κύλησαν στα μάτια του.
- “Τι έγινε Τάσο; Αληθεύει ότι δεν πήγες στο πανηγύρι; Και γιατί φταις εσύ”; είπε ο Κανόμπης σα να μην πίστευε απόλυτα την στεναχώρια του.
- “Γιατί αν ήμουν εγώ εκεί, τίποτα από αυτά δεν θα είχε γίνει. Δεν πήγα διότι ήμουν τιμωρημένος. Έκανα μία ζημιά στο αγροτικό του πατέρα μου και μου απαγόρευσε να πάω” συνέχισε ο νέος.
- “Ποιος μπορεί να επιβεβαιώσει ότι όντως ήσουν εδώ τιμωρημένος”;΄
- “Οι γονείς μου. Ποιος άλλος; Αν μπορούσα να δω κάποιον θα πήγαινα και στο πανηγύρι. Συγγνώμη; Εμένα υποπτεύεστε; Δεν θα έκανα ποτέ κάτι κακό στην Χριστίνα. Την αγαπούσα. Περιμέναμε πολύ τη χθεσινή βραδιά γιατί θα προχωρούσαμε την σχέση μας. Δεν είχαμε κάνει τίποτα ως τώρα” φώναζε κλαίγοντας.
- “Τότε δεν σε νοιάζει να φτύσεις σε ένα ποτηράκι για να εξετάσουμε το DNA σου, έτσι”; ρώτησε με εκνευριστική ψυχραιμία ο Θαλασσινός.
- “Όχι βέβαια”. Αμέσως ο Τάσος έφερε ένα ποτήρι, το έφτυσε και τους το έδωσε.
Οι αστυνομικοί έφυγαν για την Θεσσαλονίκη. Εκεί πήγαν στο εργαστήριο όπου έμαθαν πως το γενετικό υλικό που είχε βρεθεί ανήκε σε πέντε διαφορετικά άτομα και στο σημείο του βιασμού υπήρχαν δύο από αυτά. Παράλληλα παρέδωσαν το ποτήρι του Τάσου προς εξέταση. Μετά από λίγη ώρα έμαθαν πως το δικό του DNA δεν ταίριαζε με κανενός. Παράλληλα όμως είχαν μια ενδιαφέρουσα πληροφορία. Δύο άνθρωποι συνευρέθηκαν με την Χριστίνα στο τραγικό συμβάν. Ενδιαφέρον προκάλεσε το γεγονός πως ο ιατροδικαστής απεφάνθη πως ένας άντρας έκοψε την ανάσα της Χριστίνας με την παλάμη του. Αυτό σημαίνει πως θα έπρεπε να είναι μεγαλόσωμος ή τουλάχιστον με μεγάλη παλάμη.

Το επόμενο βήμα στις έρευνες ήταν το ψέμα των κοριτσιών. Γιατί να πουν ότι είδαν τον Τάσο στο πανηγύρι όταν αυτός δεν πήγε; Λένε ψέματα εκείνες ή ο Τάσος; Ο Κανόμπης απευθύνθηκε στην Ουρανία. Της ζήτησε να ερευνήσει το παρελθόν της Χριστίνας βασιζόμενος σε ηλεκτρονικά αποτυπώματα, αλλά και αυτό των φίλων της και των οικογενειών της.

Την επόμενη μέρα η Ουρανία επικοινώνησε με τους συνεργάτες της γιατί ανάμεσα σε μερικά αδιάφορα μηνύματα είχε βρει ένα σχετικά πρόσφατο που μάλιστα δεν είχε σβήσει ακόμα ο Τάσος από το ηλεκτρονικό του ταχυδρομείο. Του το έκανε προώθηση και εκείνοι το διάβασαν: ‘μωρό μου σου έχω εξηγήσει πολλές φορές γιατί δεν θέλω να βγαίνω με την Κατερίνα. Από τότε που μας είπε ψέματα για να μείνεις στον Άγιο μετά το σχολείο με τον αδερφό της, δεν θέλω να της δώσω κι άλλες ευκαιρίες να μας κάνει ζημιά στη σχέση. Μπορεί εσένα να είναι φίλη σου και να μην την παρεξηγείς που έκανε διευκόλυνση στον αδερφό της, όμως δεν είμαι κι εγώ υποχρεωμένος να κάνω το ίδιο’. Οι έρευνες έδειξαν πως η Κατερίνα είχε έναν αδερφό που έμενε μόνιμα στον Άγιο Αθανάσιο και αυτός θα ήταν η επόμενη στάση τους.

Ο Κανόμπης προσήγαγε τον Σταμάτη στο τμήμα κι εκεί ξεκίνησε η ανάκριση.
- “Σταμάτη ήσουν κι εσύ στο πανηγύρι προχθές”; ρώτησε ο Θαλασσινός.
- “Ναι” απάντησε κοφτά.
- “Και με ποιους έκανες παρέα; Ποιοι μπορούν να μας επιβεβαιώσουν πως ήσουν μαζί τους όλο το βράδυ”;
- “Πολλοί! Ήμουν με όλο το χωριό παρέα, φίλε. Μια με τον ένα μια με τον άλλο. Γνωριζόμαστε όλοι μεταξύ μας”.
- “Και με την Χριστίνα; Έκανες και με εκείνη παρέα”:
- “Όχι. Εγώ την χαιρέτησα δηλαδή, αλλά αυτή με αποφεύγει. Κολλητή της αδερφής μου είναι. Λες να μην την ξέρω”; άρχισε να φωνάζει.
- “Εγώ λέω Σταμάτη πως κάτι μας κρύβεις και θα σου πω τι θα γίνει τώρα. Θα μας δώσεις το DNA σου ώστε να απεμπλακείς από την υπόθεση μέχρι το απόγευμα αφού λες αλήθεια”.
- “Όχι φίλε. Ξέρω τα δικαιώματα μου. Δεν είμαι υποχρεωμένος να σου δώσω τίποτα. Ψάχνετε για εύκολο θύμα”; δήλωσε επιθετικά.
- “Όχι; Πολύ ωραία! Έχεις δίκιο, δεν είσαι υποχρεωμένος. Οπότε σε κρίνουμε προφυλακιστέο και θα μείνεις εδώ σε αυτό το κελί απέναντι, μέχρι να μας πεις κάτι που θα με ενδιαφέρει. Ίσως κάποιον φίλο σου που ίσως ενδιαφέρθηκε για την Χριστίνα, όταν εσύ διαπίστωσες πως δεν είχες καμία ελπίδα μαζί της παρά τις πλάτες που σου έκανε η Κατερίνα” απάντησε κυνικά ο Κανόμπης.

Ο Σταμάτης προφυλακίστηκε και οι αστυνομικοί έβγαλαν ένα δελτίο τύπου που έγραφε τα ακόλουθα: ‘έχουμε συλλάβει έναν ύποπτο για τον βιασμό και την δολοφονία της μικρής Χριστίνας από τον Βαθύλακκο. Έχουμε ενδείξεις πως ο ύποπτος είχε συνεργό και εντός της ημέρας που θα ομολογήσει την ταυτότητα του, θα εκδώσουμε ένταλμα σύλληψης και για αυτόν.

Η μέρα κύλησε πάντως χωρίς ο Σταμάτης να ομολογήσει, οπότε το επόμενο πρωί οι αστυνομικοί μετέβηκαν στο σπίτι της Χριστίνας στον Βαθύλακκο μήπως θα μπορούσαν να εκμαιεύσουν κάποια πληροφορία από εκείνη. Κανείς δεν άνοιγε την πόρτα, όμως ο Πρώτο οσμίστηκε την παρουσία ανθρώπων μέσα και γαύγισε στο αντίστοιχο πρόσταγμα των αφεντικών του. Έτσι, ο Κανόμπης έσπασε την πόρτα και οι ερευνητές βρήκαν την Χριστίνα γονατιστή να κλαίει. Όταν την σήκωσαν αποκαλύφτηκε το σώμα της δαρμένο, κακοποιημένο, με εμφανή σημάδια ξυλοδαρμού. “Ποιος στο έκανε αυτό Χριστίνα; Βοήθησε μας να σταματήσει κάποτε αυτή η τρέλα. Θέλεις να σκοτωθεί κι άλλος άνθρωπος; Ίσως ο αδερφός σου να καλύπτει κάποιον, αλλά τι νόημα έχει αν αρχίσει και δέρνει εσένα ή κάνει κακό στον ίδιο ή τους γονείς σας”; όσο ο Θαλασσινός της μιλούσε, ο Κανόμπης τράβηξε μερικές φωτογραφίες της Χριστίνας η οποία δε συνεργάστηκε καθόλου.

Οι δύο ερευνητές επέστρεψαν στο τμήμα και έβγαλαν με τη βία μέσα από το κελί τον Σταμάτη.
- “Αυτό το κάθαρμα κάνει κακό σε μικρά κορίτσια και εσύ το καλύπτεις ηλίθιε. Νομίζεις είναι μόνο η Χριστίνα; Δες τι έκανε στην αδερφή σου μόλις έμαθε ότι σε κρατάμε και γνωρίζουμε πως είχες και συνεργό” άρχισε να ουρλιάζει ο Κανόμπης καθώς τον τραβούσε από το μανίκι και του έδειχνε τις φωτογραφίες της τραυματισμένης αδερφής του.
- “Περνούσαμε πολύ ωραία. Γελούσε μαζί μου και νόμιζα πως άλλαξε γνώμη για μένα. Εγώ την αγαπούσα από την πρώτη στιγμή. Ήπιαμε λίγο και πήγαμε με τη θέληση της στο μέρος. Την φιλούσα και αυτή όπως κουνιόταν σηκώθηκε το φόρεμα της και δεν φορούσε τίποτα από κάτω. Νόμιζα ότι το ήθελε. Τα κορίτσια της ηλικίας της το θέλουν. Δεν μου αντιστάθηκε, παρά μόνο όταν πόνεσε λίγο. Τότε ήρθε αυτός και συνέχισε. Δεν θα της κάναμε κακό. Απλά όπως την κρατούσε σταμάτησε να αναπνέει” άρχισε σαν χείμαρρος να ομολογεί με τρεμάμενη φωνή από τους λυγμούς και με μεγάλα διαλλείματα.
- “Εντάξει Σταμάτη. Πες μας τώρα, ποιος είναι; Ποιος; Πως τον λένε”;
- “Ο Αργύρης είναι. Το αφεντικό μου στην οικοδομή” είπε σα να μην το πίστευε και οι ερευνητές ειδοποίησαν τις τοπικές αρχές και εξαπέλυσαν ανθρωποκυνηγητό για να τον εντοπίσουν.

Η Ουρανία ενημέρωσε στο μεταξύ πως ο Αργύρης είχε βεβαρημένο ποινικό μητρώο με συλλήψεις για ναρκωτικά και καταστροφή ξένης περιουσίας. Την ίδια ώρα η Άννα κάλεσε τον Θαλασσινό λέγοντάς του: “Παίρνω την Κατερίνα, όμως δεν το σηκώνει. Ξέρω πως είναι σπίτι όμως ανησυχώ που δεν το σηκώνει”. Οι αστυνομικοί δεν έχασαν χρόνο.

Σύντομα είχαν περικυκλώσει το σπίτι όπου έμενε η Χριστίνα και προσπαθούσαν να βρουν έναν τρόπο να δουν τι συμβαίνει. Οι αλλεπάλληλες κλήσεις στο κινητό της Χριστίνας καρποφόρησαν όταν το ακουστικό σήκωσε ο Αργύρης.
- “Βγες έξω και άσε την κοπέλα και εμείς σου υποσχόμαστε πως δεν θα σε πειράξουμε” δήλωσε με ήρεμη φωνή ο Θαλασσινός.
- “Θα με σκοτώσετε. Και αν δεν φύγετε θα σκοτώσω την μικρή” απάντησε εκείνος με τη φωνή του τόσο παραποιημένη ώστε να καταλαβαίνει εύκολα κανείς πως ήταν υπό την επήρεια ναρκωτικών.
- “Φεύγουμε, τους διώχνω όλους. Απλά άσε την κοπέλα να φύγει” είπε με λίγη καθυστέρηση ο Θαλασσινός.
Ο Αργύρης πλησίασε την πόρτα και αφού την άνοιξε στριφογύρισε το κεφάλι του για να διαπιστώσει πως όντως οι αστυνομικοί απομακρύνονταν. Σε εκείνη τη στιγμή όμως η Χριστίνα τον χτύπησε με κάτι μεταλλικό από πίσω και τότε με αστραπιαία κίνησε ο Κανόμπης έτρεξε προς το μέρος τους και πυροβόλησε τον Αργύρη στο πόδι που αφοπλίστηκε αμέσως.

Ο Αργύρης δεν ομολόγησε ποτέ, όμως το DNA εκείνου και του Σταμάτη, ταίριαζαν σε εκείνα που βρέθηκαν στο σημείο του βιασμού. Οι δράστες καταδικάστηκαν, όμως η μικρή κοινωνία των χωριών της Δυτικής Θεσσαλονίκης έκανε πολλά χρόνια μέχρι να επιστρέψει στους κανονικούς ρυθμούς της.


σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Δευτέρα 27 Μαΐου 2013

ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΗ EΛΛAΔΑ ΜΑΙΟΥ ~ η ανάπτυξη ξεκινάει με την αλληλεγγύη

μέσα σε μια βαλτωμένη κοινωνία, μία Ελλάδα πρωτοπορεί, καινοτομεί & διαφημίζει τη χώρα. Ας την γνωρίσουμε

Καληνωρίσματα. Ξεκινώντας τη νέα αυτή ενότητα στο yannidakis θέλησα να αρχίσω με κάτι στοιχειώδες. Επειδή καμία ανάπτυξη, καμία επανεκκίνηση, καμία ανάδυση δεν έχει νόημα αν δεν ξεκινήσεις από την αποτροπή μίας επερχόμενης καταστροφής, ας δούμε σήμερα –ξεκινώντας- πως αρχικά η κοινωνία μας αποφάσισε να οχυρωθεί απέναντι στην κρίση και την εξαθλίωση των πολιτών που έφτασαν και ακόμα φτάνουν κάτω από το όριο της φτώχιας.

Ξαφνικά, ακούμε για τα “Κοινωνικά Παντοπωλεία”. Ομολογώ πως αρχικά πίστευα πως επρόκειτο για μεταφορική έννοια καταστημάτων που απλά προσέφεραν τα προϊόντα τους σε καλές τιμές, όμως σύντομα διαπίστωσα πως άρχισαν να ξεφυτρώνουν σε όλη την Ελλάδα, σημεία διανομής βασικών προϊόντων σε ανθρώπους που μπορούσαν να αποδείξουν πως τα έχουν ανάγκη.
Περιφέρειες, υπηρεσίες της τοπικής αυτοδιοίκησης, σύλλογοι και φιλανθρωπικά ιδρύματα άρχισαν να οργανώνουν χώρους που θα παρέχουν τέτοιου είδους βοήθεια στους αδύναμους συνανθρώπους μας. Στελεχωμένα από εθελοντές συμπολίτες μας, το μέτρο έδειξε αμέσως πως είναι αποδοτικό. Με λίγα δικαιολογητικά, πολλές οικογένειες απέκτησαν και πάλι πρόσβαση σε βασικά είδη που θα τους επέτρεπαν κάτι που ήταν κάποτε αυτονόητο, όπως το να μην πεινάσουν!

imageΤο δίκτυο των Κοινωνικών Παντοπωλείων μεγαλώνει συνεχώς όσο η ανάγκη συνεχίζει να υφίσταται και η προσφορά να συγκινεί. Είτε από τοπικά κονδύλια, είτε από χορηγίες ή εράνους, τα ράφια στα Κοινωνικά Παντοπωλεία παραμένουν γεμάτα και γεμίζουν τα καλάθια των ανθρώπων που έχουν ανάγκη.

Σήμερα δεν ακούμε μόνο για Κοινωνικά Παντοπωλεία, αλλά για Κοινωνικά Ιατρεία, Κοινωνικά Τιμολόγια και θα το γενίκευα εγώ λέγοντας: Κοινωνική Ευαισθησία. Για πρώτη φορά ο λόγος που κατέστρεψε την Ελλάδα, ο εγωκεντρισμός και το ατομικό συμφέρον, παραγκωνίστηκαν δίνοντας χώρο στην εμφάνιση του εθελοντισμού (40000 περισσότερε εθελοντές στην Ελλάδα από το 2010 και μετά), της προσφοράς και της κατανόησης. Φτωχοί άνθρωποι βγήκαν σε παζάρια δωρίζοντας ρούχα ή τυποποιημένα τρόφιμα, ενορίες ξεκίνησαν δράσεις με συσσίτια κλπ. επιχειρήσεις καθιέρωσαν μέρες και ώρες οικονομικότερης πώλησης προϊόντων ή προσφοράς υπηρεσιών, ακόμα και οι τράπεζες δέχτηκαν να προβούν σε διακανονισμούς των δανείων των πελατών τους!

Δεν γνωρίζω πως ξεκίνησε η δράση αυτή, αλλά όλοι γνωρίζουμε πως η ανάγκη την καθιέρωσε, πως δεν χρειάζεται να δώσουμε τα εύσημα σε κάποιο πρόσωπο ή οργανισμό, αλλά στο ένστικτο της προσφοράς και αλληλεγγύης που υπήρχε κάπου βαθιά μέσα μας και οι συνθήκες το ανέδειξαν και διαμορφώθηκαν έτσι ώστε να αναδυθεί στην Ελλάδα της κρίσης. Για αυτή την Ελλάδα αξίζει να συνεχίζουμε να παλεύουμε, αυτήν την Ελλάδα καμαρώνουμε να αναδύεται απ’ τον βάλτο της κρίσης και αυτήν την Αναδυόμενη Ελλάδα θα προβάλλουμε μέσα από αυτήν την ενότητα κάθε μήνα. Καλή αρχή+Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΗ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Κυριακή 26 Μαΐου 2013

ΣΧΟΛΙΟ ΤΣΙ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ~ επεισόδια στην σουηδία συγκλονίζουν την υφήλιο

η είδηση που στιγμάτισε τη βδομάδα που πέρασε, σχολιάζεται απ' την νυχτερινή οπτική και προβληματίζει

 η είδηση 
Τουλάχιστον εννέα οχήματα καταστράφηκαν από τη φωτιά ενώ δύο σχολεία και ένα αστυνομικό τμήμα υπέστησαν ζημιές από πυρκαγιά κατά την πέμπτη διαδοχική νύχτα επεισοδίων στα φτωχά προάστια της Στοκχόλμης όπου ζουν πολλοί ξένοι. Οκτώ άνθρωποι συνελήφθησαν στη διάρκεια αυτών των επεισοδίων
 το σχόλιο 
Κακώς τα επεισόδια που συγκλόνισαν την εβδομάδα που πέρασε την Σουηδία, πέρασαν στα ψιλά γράμματα. Αν στην Σκανδιναβία βλέπουμε τόσο σοβαρά επεισόδια με καταστροφές, εμπρησμούς και λεηλασίες, στα πρότυπα της Βόρειας Αφρικής και της Νότιας Ευρώπης τα τελευταία χρόνια, τότε μάλλον θα πρέπει να ανησυχούμε καθώς το κλίμα βίας δείχνει όχι μόνο να παγιώνεται, αλλά και να εξαπλώνεται στην υφήλιο, προκαλώντας ανασφάλεια και πολιτική-κοινωνική αβεβαιότητα. Ως που θα φτάσει αλήθεια αυτό;
+Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΙΟ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Σάββατο 25 Μαΐου 2013

ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ ΣΑΒΒΑΤΟΥ ~ σφαγή ανθρώπου μπροστά στους περαστικούς στο λονδίνο

σχόλιο τσι μέρας
η είδηση που στιγμάτισε τη βδομάδα που πέρασε, σχολιάζεται απ' την νυχτερινή οπτική και προβληματίζει

 η είδηση 
Αποκεφάλισαν στρατιώτη στο Λονδίνο. Δύο ακόμα τραυματίες. Ανώτεροι αξιωματικοί εκτιμούν ότι πρόκειται για πολιτικά υποκινούμενη ισλαμιστική επίθεση. Ένας από τους δράστες μιλούσε στην κάμερα με τα χέρια του ματωμένα και κρατώντας μπαλτά
 το σχόλιο 
Για να καταλάβετε, πρωί-πρωί σε πολυσύχναστο δρόμο στο Λονδίνο ο τύπος έσφαξε αποκεφαλίζοντας τον άτυχο νέο και ύστερα μιλούσε με τους περίοικους για τα περί θρησκείας και αντιποίνων για όσα γίνονται στο Αφγανιστάν. Δηλαδή, περπατάς στον δρόμο και ίσως απλά σε αποκεφαλίσουν σα να μην τρέχει τίποτα! Αναρωτιέμαι: Αυτή είναι η νέα τάξη πραγμάτων; Πας διακοπές και το παιδί σου δέχεται 20 μαχαιριές στο ξενοδοχείο που διαμένεις;  Περπατάς τον δρόμο και μπορεί να σε σφάξουν; Γράφεις την άποψη σου και μπορεί να βλάψουν την οικογένεια σου. Ξημέρωσε μία μέρα χωρίς ήλιο, αγαπητοί αναγνώστες.
+Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΙΟ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Παρασκευή 24 Μαΐου 2013

ANΘΡΩΠΙΝΑ ΒΙΩΜΑΤΑ ΜΑΪΟΥ ~ άτακτα παιδιά;

μαθήματα από καθημερινές ιστορίες ανθρώπων που άλλαξαν τις ζωές τους


Άλλος ένας μήνας πέρασε. Κάθε φορά προσπαθώ να διαλέξω το θέμα του άρθρου μου και όταν πλησιάζουν οι μέρες που πρέπει να το γράψω, διάφορα γεγονότα μου πυροδοτούν ιδέες. Σήμερα λοιπόν θα ασχοληθούμε με το πώς οι γονείς αντιμετωπίζουν τα άτακτα παιδιά και το πώς θα έπρεπε να τα αντιμετωπίζουν. Οι περισσότεροι γονείς αγνοούν τις ιδιαιτερότητες της παιδικής ψυχής και κάτω από την πίεση του άγχους που τραυματίζει την καθημερινότητά τους συμπεριφέρονται με τρόπους που δεν βοηθούν την ομαλή ψυχολογική ανάπτυξη του παιδιού. Περίπου τα μισά παιδιά ηλικίας 4 και 5 ετών δεν μπορούν να καθίσουν ήσυχα όπως θα ήθελαν οι γονείς και άλλα τόσα κλαίνε για να τραβήξουν την προσοχή. Τα παιδιά χρειάζονται όρια και είναι αποδεδειγμένο πως, όταν αυτά επιβάλλονται με ηρεμία και σταθερότητα, τότε εκείνα συμμορφώνονται πιο εύκολα και πιο γρήγορα. Όπως βάζουμε όρια για να διαφυλάξουμε τη σωματική του ακεραιότητα έτσι χρειάζεται και σταθερά όρια στη συμπεριφορά του για να μπορέσει να προσαρμοσθεί στην κοινωνική ζωή. Αν δεν μάθει να συντονίζεται στις απαιτήσεις του περιβάλλοντος θα έχει πάντοτε στη μετέπειτα ζωή του δυσκολίες προσαρμογής.

Οι γονείς συχνά στην προσπάθειά τους να αντιμετωπίσουν τα άτακτα παιδιά τους ασκούν υπερβολική τιμωρία κάτι που μπορεί να οδηγήσει στο ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα,  δεν επιβραβεύουν τις καλές πράξεις του παιδιού τους και το κυριότερο δεν δίνουν τον απαραίτητο χρόνο στα παιδιά τους για να συμμορφωθούν. Καλό είναι να μην αφήνουμε το παιδί να χτυπιέται δείχνοντας αδιαφορία. Μην το δέρνουμε. Μην του κάνουμε το χατίρι. Μη προσπαθούμε να λύσουμε το πρόβλημα με επίμονο διάλογο. Ας πάρουμε το παιδί αγκαλιά και το πάμε σε ένα ήσυχο μέρος και με αγάπη να του εξηγήσουμε ότι μόλις νιώσει καλύτερα μπορεί να σηκωθεί. Αργότερα ας του εξηγήσουμε ότι αυτός δεν ήταν ο καλύτερος τρόπος για να διαμαρτύρεται και πως αν επαναληφθεί θα έχει συνέπειες.

Έχει φανεί από έρευνες πως η αδιαφορία και η υπερπροστασία των γονέων ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό για τις αταξίες και την κακότροπη συμπεριφορά των παιδιών. Αφιερώνοντας λίγο ποιοτικό χρόνο και παίζοντας μαζί τους μπορούμε δούμε μεγάλη αλλαγή.  Αν ο γονιός είναι κουρασμένος, εξαντλημένος ή νευριασμένος το παιδί δεν μπορεί να το καταλάβει και να μας βοηθήσει. Προσπαθούμε να οργανώσουμε με τέτοιο τρόπο τις δουλειές μας ώστε να έχουμε το χρόνο και τη διάθεση να παίξουμε μαζί του. Να είμαστε όμως συνεπής με τις υποσχέσεις μας γιατί τα παιδιά έχουν μεγάλη ανάγκη να διαπιστώνουν ότι υπάρχει μια τάξη στο περιβάλλον τους και ότι μπορούν να εμπιστεύονται τους άλλους. Αν υποσχεθούμε μια βόλτα ή κάποια άλλη κοινή δραστηριότητα και δεν την τηρήσουμε τότε στα παιδιά θα δημιουργηθούν αισθήματα ανασφάλειας και θα μάθει και το ίδιο να είναι ανεύθυνο.

Επίσης σημαντικό είναι να τονώνουμε την αυτοπεποίθηση των παιδιών μας με απλούς τρόπους. Για παράδειγμα προσπαθούμε να χαρακτηρίσουμε τη συμπεριφορά του παιδιού κι όχι το ίδιο το παιδί, π.χ. "Είναι ανεύθυνο να λες πως διάβασες ενώ δεν το έχεις κάνει", αντί για "Είσαι τελείως ανεύθυνος!", ενθαρρύνουμε το παιδί όταν αυτό δυσκολεύεται σε κάποιες περιστάσεις, κι έτσι θα καταλάβει πως πιστεύουμε στις ικανότητές του, ας μη διορθώνουμε ότι δεν μπορεί το παιδί μας να κάνει γιατί η υπερπροστασία προκαλεί ανασφάλεια στο παιδί κι έτσι αυτό εξαρτάται ολοκληρωτικά από εμάς και μειώνεται η αυτοπεποίθησή του, ας μάθουμε το παιδί μας να δέχεται κάποιες από τις αδυναμίες του μαζί με τα προτερήματά του, ας λάβουμε υπόψη την γνώμη του σε καθημερινές απλές οικογενειακές αποφάσεις, π.χ τι φαγητό να μαγειρέψουμε, τι ρούχο να φορέσουμε κ.λπ.

Τέλος ας μην ξεχνάμε ότι κανείς δεν είναι τέλειος και πως ακόμη και τα πιο ήρεμα και υπάκουα παιδιά κάποια στιγμή αναστατώνουν τους γονείς τους. Γι’ αυτό και οι μικρό εντάσεις δεν λείπουν σχεδόν από καμία οικογένεια. +entita matsinska

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Πέμπτη 23 Μαΐου 2013

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΠEMΠΤΗΣ ~ η νέα κουμμουνιστική σελίδα στην ελλάδα κινδυνεύει να είναι ίδια με την παλιά

Καληνωρίσματα. Όπως λίγο πολύ όλοι θα γνωρίζετε, μετά από είκοσι δύο χρόνια το Κουμουνιστικό Κόμμα Ελλάδος έχει νέο πρόεδρο ή μάλλον γενικό γραμματέα, όπως λέγεται. Πρόκειται για τον Δημήτρη Κουτσούμπα που πήρε στο πρόσφατο συνέδριο του κόμματος, το χρίσμα από την Αλέκα Παπαρήγα στο χειρότερο ιστορικά σημείο του κόμματος.

Ανέκαθεν το ΚΚΕ ήταν η φωνή του λαού στην Βουλή. Ήταν η αντιδραστική φωνή στις καπιταλιστικές ιδέες και πολιτικές που κατά κανόνα ακολουθούνταν στην πλειοψηφία του Κοινοβουλίου. Έχοντας την συνείδηση τους ήσυχη πως τα βάζουν με το καθεστώς και αντιστέκονται, άφησαν να περάσουν τα χρόνια χωρίς καμία ουσιαστική παρέμβαση. Ήταν πρώτοι σε απεργίες και πορείες, όμως ποτέ δεν συνεργάστηκαν με την εξουσία για να αποτελέσουν την συνιστώσα που θα διασφάλιζε το λαϊκό συμφέρον στις πολιτικές που εφαρμόζονταν. Η φιλοσοφία αυτή ήταν για πολλά χρόνια αρκετή ώστε να εξασφαλίζει στο κόμμα την άνετη συμμετοχή του στη Βουλή και η Αλέκα Παπαρήγα ήταν η καλύτερη σε αυτό που είχε ως ευθύνη να κάνει.

Όπως οι πολιτικές και κοινωνικές συνθήκες άλλαξαν. Ο κόσμος ζήτησε πιο αντιδραστικές πολιτικές, πιο ουσιαστικές παρεμβάσεις. Θέλησε κάτι παραπάνω από ένα κόμμα που πριν καν ακούσει ή συζητήσει αντιτείνει ένα εμφατικό “όχι” σε όλα. Κάτι που όπως έδειξαν οι δημοσκοπήσεις αλλά και τα αποτελέσματα των τελευταίων εκλογών, η Παπαρήγα δεν μπορούσε να προσφέρει στο κίνημα.

Η αλλαγή ήταν αναπόφευκτη και ο Κουτσούμπας που είναι “παιδί” από τα σπλάχνα του κουμμουνισμού και με κοινή παραδοχή, φαντάζει ως ο κατάλληλος να φέρει την επιθυμητή αλλαγή στην φιλοσοφία του κόμματος. Ως τώρα –μεταξύ άλλων- πρέπει να χρεώσουμε την ιστορική άρνηση του ΚΚΕ να συμμετέχει σε κυβέρνηση συνεργασίας. Ποτέ δεν πρέπει να σβηστεί αυτό από την ιστορία. Άραγε ο imageκύριος Κουτσούμπας θα έχει την τόλμη να συνεργαστεί με κοινοβουλευτικά κόμματα για το συμφέρον του λαού σε μία ενδεχόμενη μελλοντική ανάγκη ή θα κρατήσει ψηλά το τοίχος του “όχι” σε όλους, ακόμα κι αν είναι αριστεροί, ακόμα κι αν έχουν κοινά σημεία πολιτικής ταύτισης; Τελικά θα πρέπει να απαντήσει σε ένα προσωπικό μου ερώτημα για τους κουμουνιστές που επικαιροποιείται μετά την αλλαγή ηγεσίας: Ο νέος αρχηγός του κουμμουνισμού στην Ελλάδα θα ενδιαφερθεί περισσότερο για την προάσπιση των συμφερόντων και της ιδεολογίας των κουμουνιστών ή όλων των ελλήνων πολιτών με όποιες παραχωρήσεις αυτό συνεπάγεται; Μένει να το δούμε εν καιρώ. +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τετάρτη 22 Μαΐου 2013

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤETΑΡΤΗΣ ~ η εθνική του 2004 παρούσα στον αγώνα για τον πόντο

Καληνωρίσματα. Όταν είσαι διάσημος, πετυχημένος, όταν είσαι αθλητής ή καλλιτέχνης και αποτελείς πρότυπο, έχεις μία ευλογία και μία κατάρα. Μπορούν οι δηλώσεις και οι πράξεις σου να κινητοποιήσουν ανθρώπους (ιδιαίτερα νεαρής ηλικίας) και να ακουστούν καλύτερα. Αντίθετα η ζωή σου εκτίθεται, οι πράξεις σου παρεξηγούνται εύκολα και τυχόν ακρότητες καταδικάζονται ή παρεξηγούνται με το παραμικρό.

Η πιο διάσημη ποδοσφαιρική ομάδα της ελληνικής ιστορίας όμως, αυτής της Εθνικής Ελλάδας του 2004, απέδειξε πως ακόμα κι αν τα χρόνια πέρασαν και τα μέλη της (τα περισσότερα) σταμάτησαν το ποδόσφαιρο, μπορούν ακόμα να επηρεάζουν την κοινή γνώμη και να είστε σίγουροι πως αυτά τα παιδιά θα το έκαναν για κάτι πολύ σημαντικό.
Μαζευτήκανε λοιπόν και έδωσαν έναν φιλικό αγώνα με μία ομάδα ποντίων παλαιμάχων ποδοσφαιριστών προκειμένου να κινητοποιήσουν την κοινή γνώμη σχετικά με την αναγνώριση της γενοκτονίας των ποντίων από τους τούρκους. Πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες πληγές των σχέσεων Ελλάδας και τουρκίας και έναν από τους μεγαλύτερους καημούς του ποντιακού πληθυσμού που σήμερα κατοικεί στην Ελλάδα και την Ρωσία. Εδώ και μερικά χρόνια οι σχετικές οργανώσεις δείχνουν πιο αποφασισμένες και έχουν καταφέρει με την δράση τους στο εξωτερικό κυρίως, να πείσουν κυβερνητικές και μη οργανώσεις με αποτέλεσμα αρκετές χώρες να αναγνωρίζουν την γενοκτονία με τελευταία παραδείγματα πολιτείες της Αυστραλίας και την Σουηδία.
Φανταστείτε πόσο τραγικό είναι οι απόγονοι ενός ολόκληρου λαού που σφαγιάστηκε πριν μερικούς αιώνες από τους τούρκους, να μην μπορούν να τιμήσουν τα θύματα τους ή τέλος πάντως να μην μπορούν να τα μνημονεύσουν σε επίπεδο κράτους, επειδή το εκάστοτε επίσημο κράτος δεν αναγνωρίζει αυτήν την τραγική σελίδα της ιστορίας για λόγους διπλωματίας και πολιτικής, αφού όλοι γνωρίζουν τι έγινε και στον Πόντο αλλά και κατά των αρμένιων.

Δεν ξέρω τι πέτυχαν ή θα πετύχουν οι ποδοσφαιριστές της Εθνικής με αυτό το φιλικό που έδωσαν, ξέρω όμως πως έστειλαν μηνύματα ευαισθητοποίησης και απέδειξαν πως μπορούν να χρησιμοποιήσουν την δύναμη του ποδοσφαίρου για να συμβάλλουν σε έναν κοινό στόχο. Μπράβο τους! +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑΣ ΤΩΝ ΠΟΝΤΙΩΝ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τρίτη 21 Μαΐου 2013

KIΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ ΜΑΙΟΥ ~ άνθρωπος = συναίσθημα

αποκωδικοποιώντας τα κοινωνικά μηνύματα στις δημιουργίες της 7ης τέχνης

Oblivion
Παραγωγή: 2013
Σκηνοθεσία: Joseph Kosinski
Βασικοί Χαρακτήρες: Tom Cruise, Morgan Freeman, Olga Kurylenko
Περιγραφή: Η ταινία μας μεταφέρει στο μέλλον, 60 χρόνια αργότερα όπου έχουν συμβεί κοσμογονικές αλλαγές στον πλανήτη. Οι άνθρωποι μετά από πόλεμο με εξωγήινα όντα βγήκαν νικητές αλλά η καταστροφή της Γης από τη ραδιενέργεια των πυρηνικών όπλων που χρησιμοποιήθηκαν τους ανάγκασε να μεταφερθούν εκτός ατμόσφαιρας. Τι θα γίνει όμως όταν ο πρωταγωνιστής (Tom Cruise) ανακαλύψει ότι τα πραγματικά γεγονότα διαφέρουν από αυτά που του έχουν φυτέψει στο μυαλό;        

Για το μήνα Μάιο διάλεξα το Oblivion το οποίο είναι μία ολοκαίνουργια ταινία ή οποία έτυχε να παρακολουθήσω στο Cinema. Αν και ταινία φαντασίας το Oblivion περιέχει μηνύματα τα οποία μπορούν να μας προβληματίσουν και μας παρουσιάζει με το δικό της τρόπο τις συνέπειες που μπορεί να έχει ένας πόλεμος πυρηνικών όπλων και της ραδιενέργειας στην ανθρώπινη ύπαρξη αλλά και να αναδείξει τα αρνητικά της χρήσης της κλωνοποίησης για επικίνδυνο σκοπό. Πως συνδέονται όμως όλα αυτά; Ας δούμε λεπτομερώς στις επόμενες παραγράφους το περιεχόμενο της ταινίας αλλά και τα νοήματα που διάλεξα να σας παρουσιάσω.

Η ταινία μας παρουσιάζει στην αρχή τον πρωταγωνιστή (Tom Cruise) με την συμπρωταγωνίστρια του Victoria (Andrea Riseborough) να ζουν σε ένα εναέριο καταφύγιο εκτός ατμόσφαιρας και στόχος τους είναι να διορθώνουν τις μηχανές οι οποίες έχουν προγραμματιστεί να καταστρέφουν όλα τα εξωγήινα υπολείμματα έχουν παραμείνει στον πλανήτη. Ο πρωταγωνιστής λοιπόν έχει αναλάβει το ρόλο να κατεβαίνει στη γη και να τις επισκευάζει. Παρά το γεγονός ότι αυτοί που τους τοποθέτησαν στους συγκεκριμένους ρόλους, τους είχαν διαγράψει τη μνήμη από το παρελθόν, ο πρωταγωνιστής έχει συχνά οράματα από το παρελθόν που του θύμιζαν τη γυναίκα της ζωής του με την οποία είχε ζήσει όμορφες στιγμές ώσπου έτυχε να την συναντήσει μετά από ένα αεροπορικό δυστύχημα στον τομέα ελέγχου του. Κατόπιν ο πρωταγωνιστής αφού αμφιταλαντεύτηκε ανάμεσα στο παρόν του και το συναισθηματικά φορτισμένο παρελθόν του (που πλέον το έβλεπε μπροστά του) με τη βοήθεια της κοπέλας του καθώς και εναπομεινάντων ανθρώπων που ζούσαν καλά κρυμμένοι στα άδυτα της γης ανακάλυψε ότι τα πράγματα δεν ήταν όπως τα είχαν φυτέψει στο μυαλό του.

Αυτοί τους οποίους υπηρετούσε ήταν οι εξωγήινοι και όντας ένας από τους πιο ικανούς μηχανικούς τον είχαν κλωνοποιήσει σε εκατοντάδες ¨αντίτυπα¨ και του είχαν αφαιρέσει τη μνήμη ώστε η δουλειά του να είναι η διόρθωση των μηχανών οι οποίες κατέστρεφαν τα απομεινάρια της ανθρώπινης ύπαρξης στον πλανήτη. Τα συναισθήματα όμως που είχε νοιώσει στην πραγματική του ζωή ήταν αδύνατο να σβηστούν οπότε όταν είδε μπροστά του την γυναίκα που έβλεπε στα όνειρα του και έναν από τους κλώνους του μετέπειτα, πήρε το μέρος των ανθρώπων και ανέλαβε να καταστρέψει τον εξωγήινο σταθμό με τη μεταφορά πυρηνικών στο εξωγήινο σταθμό στο διάστημα.

Το σπουδαιότερο μήνυμα που κράτησα από την ταινία ήταν ότι όντως αυτό που κρατάμε πάντα στο υποσυνείδητο μας το οποίο μας κάνει να διαφέρουμε από οποιοδήποτε άλλο είδος στον πλανήτη είναι το συναίσθημα. Στην ταινία το υποσυνείδητο του πρωταγωνιστή επανέφερε συχνά στιγμές με το έτερο του ήμισυ που δεν μπορούσε να ξεχάσει με τίποτα και ήταν αυτό που τον κρατούσε σε επαφή με το παρελθόν. Αυτό που μπορώ να πω ως απλός κοινωνός του θέματος είναι ότι αυτό που αγαπάμε (είτε αυτό είναι έρωτας είτε μια δυνατή φιλία) ριζώνει βαθιά μέσα μας και είναι αδύνατο να ξεριζωθεί από το υποσυνείδητο μας οπότε ακόμα κι αν σβήσει κομμάτι της μνήμης  με τη δύναμη του συναισθήματος η μνήμη κρατά πάντα τις σημαντικές στιγμές και πρόσωπα της ζωής μας στο υποσυνείδητο. Ένα καλό παράδειγμα που αποδεικνύει τα παραπάνω είναι τα όνειρά μας. Πόσοι από εσάς δεν βλέπετε στα όνειρα σας άτομα που για διάφορους λόγους έχουν φύγει από την καθημερινότητα σας αλλά κάποτε σας είχαν στιγματίσει με δυνατά συναισθήματα;

Το Oblivion είναι μία ταινία που εκτός ότι θα σας καθηλώσει με τα με τα εφέ και τις ερμηνείες της, προσφέρει και νοήματα που σπάνια τα συναντά κανείς σε ταινίες επιστημονικής φαντασίας. Σας προτείνω ανεπιφύλακτα να το δείτε όσοι δεν το είδατε, και από όσους το είδαν περιμένω τις εντυπώσεις τους.  +daskalakis michael

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ ΤΟΥ ΜΗΝΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Δευτέρα 20 Μαΐου 2013

ΙΣTOΡΙΚΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΜΑΙΟΥ ~ μια χαμένη ατλαντίδα χωρίς γεωγραφία

πίσω από το φυσικά προφανές, διεισδύουμε σε ανεξήγητα παραφυσικά μυστήρια της ιστορίας
Καληνωρίσματα. Εγκαινιάζοντας την ενότητα με τα Ιστορικά Μυστήρια αποφάσισα να ασχοληθώ με την πρώτη μου εμμονή στο άγνωστο και ανεξήγητο και η οποία συμπτωματικά συμπίπτει και με μία πρόσφατη είδηση της επικαιρότητας. Πρόκειται για την ήπειρο της Ατλαντίδος, την Χαμένη Ατλαντίδα!

Λίγα εισαγωγικά κρίνονται απαραίτητα, ειδικά για κάτι που υπολογίζεται πως υπήρξε κάπου στην Γη πριν δώδεκα χιλιάδες χρόνια. Η επόμενη πληροφορία θα αφορούσε τις συντεταγμένες της ηπείρου όμως με αυτό θα ασχοληθούμε σε όλο το υπόλοιπο κείμενο, όποτε ας δούμε εδώ την πρώτη μας πηγή που ήταν ο Πλάτωνας από τους διαλόγους των «Τίμαιος» και «Κριτίας».

Αυτό που ουσιαστικά μάθαμε και βάση αυτού πορευόμαστε, είναι πως η Ατλαντίδα ήταν μία αυτοκρατορία με τεράστια ναυτική δύναμη που είχε πολλές κατακτήσεις σε Ασία και Ευρώπη. Όταν όμως προσπάθησε να κατακτήσει και την Αθήνα, τότε μυστηριωδώς καταστράφηκε. Αυτό το πρώτο μυστήριο κάποιοι αναλυτές το χρησιμοποιούν για να στηρίξουν την άποψη πως ο Πλάτωνας χρησιμοποίησε την ιστορία της Ατλαντίδας αλληγορικά. Ο ισχυρισμός αυτός όμως μάλλον καταρρίπτεται  αφού στοιχεία για την Ατλαντίδα μπορεί να βρει κανείς και σε πάπυρους με αιγυπτιακά ιερογλυφικά στα οποία μεταξύ άλλων αναφέρονται εμπορικές συναλλαγές και με τους μινωίτες από την Κνωσό.

Εντάξει, παραδεχόμαστε πως υπήρχε η Ατλαντίδα. Τι φοβερό όμως έκανε αυτήν την ήπειρο τόσο ξακουστή; Μα, η δύναμη της φυσικά! Βλέπετε, λέγεται πως η θαλάσσια αυτή ήπειρος είχε κατακτήσει περιοχές της Ασίας ως την Αίγυπτο και της Ευρώπης μέχρι πριν την Αθήνα. Ο πλούτος της ήταν τεράστιος και η χλιδή αξιομνημόνευτη. Η δουλεία όμως που εξανάγκαζε τους κατακτημένος λαούς προκάλεσαν μικρές επαναστάσεις που υποκινούνταν από τους αθηναίους. Ακόμα κι αυτό όμως δεν εξηγεί τον μεγάλο σεισμό που λέγεται πως προκάλεσε το τέλος της αυτοκρατορίας και την βύθιση της μυθικής ηπείρου.
το εξαιρετικό ντοκιμαντέρ του National Geographic, “Finding Atlantis” που αποτελείται από 4 κομμάτια που θα βρείτε σε αυτήν την playlist.

Σε άλλες αναφορές διαβάζουμε το ακριβώς αντίθετο σενάριο. Πως οι Ατλάντιοι ήταν ακριβοδίκαιοι πολίτες με συστήματα διακυβέρνησης με βάση την ισότητα, τον σεβασμό και την ειρήνη. Οι ίδιες αναφορές μας λένε πως όταν κάποιοι κάτοικοι παρουσίασαν κρούσματα αλαζονείας, οι ανώτεροι θεοί τους (μεγάλη κουβέντα σε αυτό, αφού άλλοι μιλούν για το δωδεκάθεο, άλλοι για κάποια άλλη ανώτερη δύναμη και άλλοι για εξωγήινους οι οποίοι αρχικά τους βοήθησαν να φτιάξουν την πολιτεία τους) αποφάσισαν να τους καταστρέψουν βυθίζοντας με έναν τεράστιο σεισμό την πολιτεία τους. Σε αυτό το σημείο είναι αδύνατο να μην παρομοιάσει κανείς το σενάριο αυτό με την ιστορία της Κνωσού, όπου ο βασιλιάς Μίνωας ήταν ένας ακριβοδίκαιος ηγεμόνας σε ένα βασίλειο όπου κυριαρχούσε η ειρήνη και η ηρεμία παρά το ότι αποτελούσε μία ισχυρή ναυτική δύναμη. Θυμάστε πως καταστράφηκε η Κνωσός; Από έναν καταστροφικό σεισμό ή την έκρηξη του ηφαιστείου της Σαντορίνης. Ας μην ξεχνάμε πως Κρήτη και Ατλαντίδα ήκμασαν σε περίπου ίδιες εποχές. Τι θα έπρεπε να σκεφτούμε λοιπόν για τις ομοιότητες αυτές; Μυστήριο…

Είδαμε το “πότε” και το “τι” είναι η Ατλαντίδα, όμως το μεγάλο μυστήριο γύρω από αυτόν τον προϊστορικό πολιτισμό είναι το “που”. Που ήταν η Ατλαντίδα; Η απάντηση θα μας έλυνε πολλές απορίες γενικότερα, όμως ακόμα και σήμερα παραμένει αναπάντητο παρά τα εκατομμύρια που έχουν δαπανηθεί από έρευνες και ιστορικές μελέτες. Κι όταν χρήμα δαπανείται, ο σκοπός είναι πάντα το χρήμα. Έτσι, ανάμεσα στις πιθανές τοποθεσίες θα βρούμε ακόμα και τη Μεγάλη Βρετανία, όμως κάθε φορά εκείνος που έχει ανάγκη από την προσέλκυση τουριστών και προβολής κάνει τον δικό του αγώνα να κατακτήσει την… πατρότητα της ηπείρου. Για παράδειγμα πρόσφατα διαβάσαμε πως ιάπωνες βρήκαν ίχνη ενός βυθισμένου πολιτισμού έξω από την Βραζιλία. Δεν ξεχνάμε όμως πως στην Βραζιλία ετοιμάζονται για Ολυμπιακούς Αγώνες και Παγκόσμιο Κύπελλο και η προβολή της χώρας είναι επιβεβλημένη…  Εμείς θα ασχοληθούμε με τα πιθανότερα και πιο ορθολογικά τεκμηριωμένα σενάρια τοποθεσίας της ηπείρου. Αυτό που ιστορικά γνωρίζουμε από τον Πλάτωνα είναι πως η ήπειρος υπήρχε πέρα από τις Ηράκλειες Στήλες που σήμερα γνωρίζουμε πως είναι τα στενά του Γιβραλτάρ. Εκεί βρισκόταν ο ωκεανός που είχε το όνομα του Άτλαντα που κρατούσε την Γη στην πλάτη του (από την μυθολογία μας με τους Άτλαντες και τους Τιτάνες).
  1. Τα νησιά Αζόρες είναι η πρώτη υποψήφια περιοχή. Βρίσκονται πέρα από το Γιβραλτάρ στον Ατλαντικό Ωκεανό και ταιριάζουν ακριβώς στην περιγραφή του Πλάτωνα. Είναι χαρακτηριστικό πως μορφολογικά θα μπορούσαν να είναι η κορυφή της βυθισμένης ηπείρου, ενώ βρίσκονται αρκετά μακριά από την Ευρώπη και αρκετά κοντά στην Αμερική ώστε να δικαιολογούν τις αναφορές και του Πλάτωνα αλλά και των τοπικών πολιτισμών της λατινικής Αμερικής.
  2. Η Μάλτα είναι μεν Δυτικά και κοντά στα στενά του Γιβραλτάρ, όμως αποτελεί ένα μικρό νησί που δεν ανταποκρίνεται στις περιγραφές. Είναι γεγονός πάντως πως η κοντινή του απόσταση από Κρήτη και Αίγυπτο θα μπορούσε να ευνοεί τα σενάρια περί συναλλαγών. Σε κάθε περίπτωση η Μάλτα πριν τόσες χιλιάδες χρόνια υπολογίζεται πως είχε πολύ μεγαλύτερη στερεά γη.
  3. Τα νησιά Μπίμινι μας έρχονται μία ανατριχιαστική προφητεία που βγήκε αληθινή! Το 1938 ένας προφήτης είχε πει πως το 1968 οι επιστήμονες θα ανακαλύψουν ένα μέρος της Ατλαντίδας στην γύρω περιοχή! Μαντέψτε: Εκείνη τη χρονιά οι επιστήμονες βρήκαν πως κάτω από το νησί βρίσκονται επίπεδες πέτρες οι οποίες σχηματίζουν μια απόλυτα ευθεία λεωφόρο ενός χιλιομέτρου που είναι αδύνατο να έχει σχηματιστεί με φυσικό τρόπο. Ακόμα και ερασιτέχνες δύτες πάντως μπορούν να βρουν εύκολα αρχαία χαλάσματα από κτίρια κλπ. Τέλος, ας μην ξεχνάμε πως στην περιοχή είναι και το περιβόητο “τρίγωνο των Βερμούδων” (με το οποίο θα ασχοληθούμε προσεχώς). Αν η περιοχή αυτή φαντάζει μακρινή, μην βιαστείτε να την αποκλείσετε καθώς οι αναφορές του Πλάτωνα την κάνουν τόσο τεράστια που ίσως θα μπορούσε να εκτείνεται από τις Αζόρες ως τα Μπίμινι!
  4. Στη Νότια Αμερική υπάρχουν ένθερμοι υποστηρικτές και αρκετές αναφορές για χαμένους πολιτισμούς. Στο συγκεκριμένο σημείο βέβαια υπάρχει μορφολογικό κόλλημα αφού η στερεά περιοχή φαίνεται πως αναδύθηκε και όχι πως βυθίστηκε. Σε κάθε περίπτωση Περού και Βολιβία διεκδικούν επάξια την πατρότητα εξαιτίας πολλών αναφορών σε τέλεια υποθαλάσσια κτίσματα που βρίσκονται βυθισμένα.
  5. Τα Κανάρια νησιά ικανοποιούν την θεωρία του περάσματος από τις Ηράκλειες Στήλες στον Ατλαντικό και ενώ γεωγραφικά και μορφολογικά δείχνουν να μοιάζουν με τις Αζόρες, στα Κανάρια έχουμε και πλήθος αρχαίων ευρημάτων στον βυθό της θάλασσας. Η τάση των ερευνών συγκλίνει στην περιοχή που ολοένα και κερδίζει περισσότερο έδαφος ως υποψήφια.
  6. Το Αιγαίο Πέλαγος είναι υπερβολικά κοντά από τις περιγραφές που έχουμε, όμως οι συμπτώσεις ακμής, καταστροφής και πολιτιστικών χαρακτηριστικών ανάμεσα στους δύο πολιτισμούς είναι προκλητικά όμοιοι. Παράλληλα οι κόντρες ανάμεσα σε Μινωίτες και Αθηναίους και η συνεργασία με τους Αιγύπτιους ενισχύει την συγκεκριμένη θεωρία.

O καθένας μπορεί να φτιάξει την δική του εικόνα στο μυαλό, imageόμως ίσως ένα μέρος της γοητείας που μας ασκεί το μυστήριο της Ατλαντίδας ίσως είναι ακριβώς το γεγονός πως δεν ξέρουμε που είναι. Η περιγραφή της περιοχής με ομόκεντρους κύκλους που κατέληγαν σε ένα κεντρικό νησάκι και οι αναφορές για ιπτάμενα αντικείμενα και ανθρώπους τεράστιας δύναμης, τροφοδοτούν την φαντασία μας που μπορεί να ταξιδέψει άφοβα προς κάθε κατεύθυνση. Εξωγήινοι; Προηγμένος πολιτισμός; Επαλήθευση της Μυθολογίας; Ποιος ξέρει; Είναι ένα Ιστορικό Μυστήριο… +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΚΑΙ ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΣΑΣ ΘΕΩΡΙΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Κυριακή 19 Μαΐου 2013

ΣΧΟΛΙΟ ΤΣΙ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ~ αναβαθμίστηκε η πιστοληπτική μας ικανότητα

σχόλιο τσι μέρας
η είδηση που στιγμάτισε τη βδομάδα που πέρασε, σχολιάζεται απ' την νυχτερινή οπτική και προβληματίζει

 η είδηση 
Στην αναβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας της Ελλάδας κατά μία μονάδα, από CCC σε B- προχώρησε την Τρίτη ο οίκος αξιολόγησης Fitch, δίνοντας παράλληλα «σταθερή προοπτική» στην χώρα μας.
 το σχόλιο 
Ελάτε τώρα. Μην πείτε κι εσείς -όπως ένας φίλος μου- 'χέστηκε η φοράδα στ' αλώνι'. H είδηση αυτή ακολουθεί τη φυσική ροή των πραγμάτων. Η ύφεση τελείωσε στις ΗΠΑ νωρίτερα, όπως ακριβώς και ξεκίνησε από εκεί. Σειρά έχει η Ευρώπη. Θα το δούμε να έρχεται πρώτα στην Δυτική Ευρώπη και σιγά-σιγά και σε εμάς. Τώρα απλά βλέπουμε τα πρώτα σημάδια. Τελειώσαμε με τα νέα μέτρα κάθε τρεις μήνες, διαβάσαμε για πρώτη φορά μικρή μείωση στην ανεργία και τώρα ήρθε η ώρα να ανταμοιφτούμε γι' αυτό το επώδυνο νοικοκύρεμα. Σύντομα θα επιστρέψουμε στις αγορές και ο αναβαθμιστούμε περαιτέρω. Δεν είμαι μελλοντολόγος ούτε πολύ αισιόδοξος. Είπαμε: Είναι η φυσική ροή των πραγμάτων. Βλέπετε εκεί στο βάθος; Είναι η ουρά του γαϊδάρου...
+Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΙΟ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Σάββατο 18 Μαΐου 2013

ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ ΣΑΒΒΑΤΟΥ ~ μεγάλη διάκριση για το μουσείο της ακρόπολης

σχόλιο τσι μέρας
η είδηση που στιγμάτισε τη βδομάδα που πέρασε, σχολιάζεται απ' την νυχτερινή οπτική και προβληματίζει

 η είδηση 
Στην τρίτη θέση της λίστας των Times με τα 50 καλύτερα μουσεία του κόσμου φιγουράρει το Μουσείο της Ακρόπολης, ενώ στις δύο πρώτες θέσεις βρίσκονται το Σμιθσόνιαν στην Ουάσιγκτον και το Βρετανικό Μουσείο στο Λονδίνο.
 το σχόλιο 
Η είδηση από μόνη της είναι αρκετή για να φέρει ενθουσιασμό. Έρχεται στην κατάλληλη (τουριστική) περίοδο, απευθύνεται σε μία τεράστια λίστα υποψήφιων επισκεπτών απ' όλο τον κόσμο και φυσικά είναι τζάμπα! Ας μην ξεχνάμε όμως πως με κάθε επιτυχία έρχεται και η ανάλογη ευθύνη. Το Μουσείο της Ακρόπολης είναι υπέροχο. Όσοι δεν έχετε πάει, αξίζει να το επισκεφθείτε οπωσδήποτε, όμως είναι στο χέρι των υπευθύνων να το διατηρήσουν έτσι, να το προωθούν και να οργανώνουν εκδηλώσεις και περιόδους με έκτακτα εκθέματα. Μακάρι και μετά από πολλά χρόνια να συνεχίζει να έχει υψηλές διακρίσεις και υψηλή επισκεψιμότητα!
+Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΙΟ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Παρασκευή 17 Μαΐου 2013

ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ TEΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΜΑΙΟΥ ~ google glass - το μέλλον είναι εδώ!

παρουσίαση νέων τεχνολογιών & η χρηστικότητα & συμβολή τους στην καθημερινότητα

Αν πιστεύατε μέχρι τώρα ότι η εποχή του Star Trek είναι μακρυά, μάλλον πρέπει να αναθεωρήσετε! Η Google με το τελευταίο της προϊόν, το Google Glass, βάλθηκε να μας ενθουσιάσει (;) και να μας κάνει να ρίξουμε μια κλεφτή ματιά στο μέλλον! Τι είναι όμως το Glass και πόσο ενθουσιασμένοι θα πρέπει να είμαστε;






Το Glass Google διευκρίνησε ότι γραμματικά, θα πρέπει να αναφερόμαστε στον ενικό βαθμό, «Γυαλί» και όχι «Γυαλιά» – αντίθετα με την λογική που θέλει τα γυαλιά να είναι ζευγάρι) δεν είναι τίποτα παραπάνω από ένα μικροσκοπικό υπολογιστή τοποθετημένο σε ένα σκελετό γυαλιών.

Διπύρηνος επεξεργαστής OMAP 4430
682MB RAM μνήμη
Ασύρματη κάρτα
Σύνδεση Bluetooth
5MP κάμερα για φωτογραφίες
Δυνατότητα εγγραφής βίντεο 720p
12GB διαθέσιμη μνήμη
Λειτουργικό Android 4.0.3 (Ice Cream Sandwich)
GPS
Μπαταρία με διάρκεια 24 ωρών

Η συσκευή δεν θα είναι πλήρως αυτόνομη μιας και θα απαιτεί σύνδεση με το Android κινητό σας (μέσω Bluetooth) το οποίο και θα τρέχει μια ειδική εφαρμογή.
Από εκεί και πέρα, οι δυνατότητες είναι άπειρες μιας και μπορείτε να του δώσετε φωνητικές εντολές προκειμένου να εκτελέσει μια σειρά από διαφορετικές λειτουργίες:

Αναζήτηση στο Ιντερνετ
Λήψη φωτογραφιών και βίντεο
Πλοήγηση
Συμμετοχή σε κλήσεις βίντεο (τα γνωστά πλέον Google Hangouts)
Πραγματοποίηση κανονικής κλήσης (λειτουργεί σαν Bluetooth για το κινητό)
Δυνατότητα μετάφρασης (μέσω του Google Translate)
Εμφάνιση καιρού
Αποστολή μηνυμάτων (μέσω φωνητικής υπαγόρευσης)



Τέλος, στο μέλλον αναμένονται και πολλές εφαρμογές τρίτων κατασκευαστών οι οποίες θα εγκαθίστανται ξεχωριστά και θα προσδίδουν επιπλέον δυνατότητες στην συσκευή (ειδήσεις, παιχνίδια, κλπ.)

Σίγουρα πρόκειται για τεχνολογικό θαύμα και για ένα gadget το οποίο πολλοί από εμάς θα πλήρωναν για να αποκτήσουν. Το ερώτημα όμως παραμένει – πόσο παραβίαση της ιδιωτικότητάς μας είναι; Πόσο άνετα θα αισθανόσασταν φορώντας τα γυαλιά και κυκλοφορώντας; Ακόμα πιο σημαντικό, πόσο άνετα θα αισθανόσασταν αν γνωρίζατε ότι ο συνομιλητής σας φορά αυτά τα γυαλιά;


Ήδη κινηματογράφοι, καζίνο, κλαμπ και μερικά εστιατόρια και μπαρ έχουν δηλώσει ότι δεν θα επιτρέπουν την είσοδο σε άτομα που φοράνε το Google Glass. Δεν είναι μόνο η λήψη φωτογραφιών και βίντεο όμως. Σκεφτείτε τις δυνατότητες που σας δίνει η συσκευή όταν μπορείτε να αναζητήσετε σε ολόκληρο το Ίντερνετ και να έχετε τα αποτελέσματα κυριολεκτικά μπροστά στα μάτια σας!

Το πιο αδύναμο όμως σημείο είναι, κατά την γνώμη μου, το λειτουργικό της Google το οποίο είναι ανοιχτό σε όλους τους προγραμματιστές και μηχανικούς εφαρμογών. Φανταστείτε κάποιος κακόβουλος χρήστης πώς θα μπορούσε να προγραμματίσει το Glass... Τροποποίηση της λέξης κλειδί που ενεργοποιεί την συσκευή, απενεργοποίηση της φωτεινής ένδειξης λήψης βίντεο, πρόσβαση στις συσκευές άλλων χρηστών, απομακρυσμένη παρακολούθηση και καταγραφή κινήσεων, εξαπάτηση, κλπ.

Είναι, πιστεύω, πλέον καιρός να καταλάβουμε ότι η τεχνολογία αρχίζει και εισβάλλει επικίνδυνα στην καθημερινότητά μας και στην ιδιωτική μας ζωή. Η χρήση ενός τέτοιου προϊόντος είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα μας κάνει πιο καχύποπτους απέναντι στον συνάνθρωπό μας, πιο επιφυλακτικούς και σίγουρα θα αλλάξει τον τρόπο ζωής μας. Το Google Glass είναι ακόμα σε περίοδο δοκιμαστικής λειτουργίας αλλά πιστεύω ότι δεν είμαστε ακόμα έτοιμοι σαν κοινωνία για ένα τέτοιο προϊόν. Ελπίζω η Google όταν και εάν αποφασίσει να το κυκλοφορήσει επίσημα στην αγορά, να το κλειδώσει και να το προστατέψει ενάντια στους κακόβουλους χρήστες οι οποίοι θα σπεύσουν να το εκμεταλλευτούν. +Vassilis Anastasiadis

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Πέμπτη 16 Μαΐου 2013

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜOΣ ΠΕΜΠΤΗΣ ~ οι καθηγητές πολεμούν το κράτος αλλά σκοτώνουν τους μαθητές

Καληνωρίσματα. Με τις Πανελλήνιες εξετάσεις να πλησιάζουν και το άγχος των παιδιών να κορυφώνεται αναφορικά με το μέλλον τους, είναι πολύ σημαντικό ο μαθητής να μπορεί να λειτουργεί σε ένα περιβάλλον που θα ευνοεί αυτήν την προετοιμασία.

Άλλωστε κάθε χρόνο τέτοια εποχή κυκλοφορούν πολλά αφιερώματα για αυτήν την προετοιμασία, για αυτό το περιβάλλον που πρέπει να υφίσταται. Τι να τρώει ο υποψήφιος, πόσο να κοιμάται, τι είδους διαλείμματα να κάνει, τι να σκέφτεται, πως να ντύνεται, τι να κρατάει στο εξεταστικό κέντρο κ.α. λες και ετοιμαζόμαστε για πόλεμο!

Σύμμαχοι του μαθητή είναι κατά κανόνα, οι γονείς και οι καθηγητές που πραγματικά στην τρίτη λυκείου έχουν μια πιο βοηθητική στον μαθητή, στάση. Κι αν όλα οδεύουν ιδανικά για την μεγάλη περίοδο αυτή, τότε ξαφνικά έρχεται κάποιος και σε προδίδει. Ποιος άλλος; Οι συνδικαλιστές των καθηγητών! Ο γνωστός κλάδος των επιχειρήσεων που δεν εργάζεται, δεν μοχθεί, δεν μοιράζεται τις ιδιαιτερότητες της (κάθε) δουλειάς. Ρόλος του είναι να ξεσηκώνει, να επαναστατεί, να κατεβάζει τον κόσμο σε συλλαλητήρια, σε απεργίες και όλα αυτά που συνήθως δεν έχουν αποτέλεσμα, εκτός του να ταλαιπωρούν τον κόσμο.

Οι καθηγητές λοιπόν αποφάσισαν να κατέβουν σε απεργία. (ας εμπλουτίσουμε την πρόταση) Οι καθηγητές αποφάσισαν να κατέβουν σε απεργία στην περίοδο των εξετάσεων. Όχι λίγο πριν ή λίγο μετά, αλλά στην περίοδο των εξετάσεων! Και θα δεχτώ πως δεν έχουν σκοπό να προσβάλουν την αγωνία των υποψηφίων, αλλά να φέρουν σε δύσκολη θέση το κράτος. Όμως πως μπορεί να χάσει το κράτος σε αυτήν την “μάχη”; Αν κάνουν απεργία τον Ιούνιο, θα μεταθέσει την εξεταστική τον Ιούλιο. Αν συνεχίσουν την απεργία και τότε, θα την μεταθέσουν για τον Αύγουστο. Το κράτος δεν χάνει με τις συνεχόμενες μεταθέσεις. Ποιος χάνει λοιπόν; Ακριβώς! Πολύ σωστά καταλάβατε: Οι μαθητές… Τελικά λοιπόν, ναι, οι καθηγητές είναι ή δρουν εναντίον των μαθητών που υποτίθεται πως υπηρετούν τα συμφέροντα τους και αυτό με εξοργίζει.

Η επίταξη των απεργών αποτέλεσε μία πολύ εύκολη και γρήγορη αντίδραση της κυβέρνησης. Θα συμφωνήσω πως ακούγεται ως ένα μη-δημοκρατικό και αυταρχικό μέτρο, όμως αλήθεια ποια θα έπρεπε να είναι η αντίδραση του επίσημου κράτους στις ορέξεις των εκάστοτε συνδικαλιστών που αποφασίζουν να διαλύσουν την κοινωνία με τις απεργίες τους; Αγρότες να χωρίζουν την Ελλάδα στη μέση, λιμενικοί να ευθύνονται για σάπια προϊόντα στα δεμένα λιμάνια, γιατροί να παίρνουν το βάρος αναβλημένων χειρουργείων, δικαστικοί να εμποδίζουν την απόδοση δικαιοσύνης, οδηγοί μέσων μεταφοράς να ταλαιπωρούν χιλιάδες εργαζομένους και πάει λέγοντας. Αν όλοι αρχίσουν απεργίες διαρκείας, εμείς τι πρέπει να κάνουμε; Να μείνουμε σπίτια μας και να περιμένουμε την άνοιξη; Μήπως αυτό δεν ακούγεται κάπως… μη-δημοκρατικό;

Πέρα από το ζήτημα των εξετάσεων και των απεργιών, υπάρχει και ένα στοιχείο που θα είναι άδικο να παραλείψω. Αναφέρομαι στον λόγο για τον οποίο απεργούν οι καθηγητές. Τα αιτήματα τους έχουν να κάνουν με την πρόσφατη απόφαση περί αύξησης του ωραρίου τους κατά δύο ώρες, την υποχρέωση μετάθεσης τους σε σχολεία (προφανώς εκτός αστικών κέντρων) που παρουσιάζουν κενά και αξιολόγηση των επιδόσεων τους. Ε, λοιπόν με τι διαφωνείτε ακριβώς εσείς; Που θα δουλεύουν λίγο παραπάνω οι εργαζόμενοι με ένα ολόκληρο καλοκαίρι, Χριστούγεννα, Πάσχα και σαββατοκύριακα; Μήπως που ως δημόσιοι είναι αναγκασμένοι να καλύπτουν κενά σε χωριά για να μην κλείσουν τα σχολεία ή που επιτέλους κάποιος θα κρίνει αν η… διδασκαλία τους ωθεί τα παιδιά στην παπαγαλία και τα φροντιστήρια;

Είναι περιττό να γράψω τις δικές μου απόψεις. Είναι προφανές πως είμαι και υπέρ της επίταξης και κατά των απεργιακών αιτημάτων τους. Ένας καλοβολεμένος κλάδος που απειλεί να τινάξει στον αέρα την συγκέντρωση των υποψηφίων, τις ελπίδες των παιδιών, την προσπάθεια τους για ένα καλύτερο μέλλον, δεν αξίζει καμία συμπόνια από εμάς. Μόνο αγανάκτηση και οργή στους ψευτοπαιδαγωγούς που έχουν μεγάλη ευθύνη για την σταδιακή φθορά της ελληνικής κοινωνίας. +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΚΑΙ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΤΕ ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΣΑΣ ΑΠΟΨΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΒΟΗΤΗ ΑΠΕΡΓΙΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »