Κυριακή 21 Ιουλίου 2013

BPΑΒΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ~ τα μεγάλα έργα και τα μεγάλα λόγια κατέστρεψαν την ελλάδα υπουργέ της ανάπτυξης

Σας παρουσιάζω το καλύτερο άρθρο αυτής της εβδομάδας σύμφωνα με την καθαρά υποκειμενική κρίση του yannidakis. Σημειώνεται πως η βράβευση αφορά μονάχα την ενότητα ιστολογίων και για τους χώρους τους οποίους επισκέφτηκα. Παρακάτω δημοσιεύονται και τα υπόλοιπα άρθρα τα οποία ξεχώρισα μέσα στην εβδομάδα ως δευτερεύοντες διακρίσεις για λόγους ενδεχόμενης ισοπαλίας. Το ιστολόγιο που συγκεντρώνει τις περισσότερες βραβεύσεις και διακρίσεις στο τέλος κάθε μήνα βραβεύεται στην ειδική ενότητα "ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ".

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ:
από: αἰέν ἀριστεύειν
τίτλος: Τα μεγάλα έργα και τα μεγάλα λόγια κατέστρεψαν την Ελλάδα Υπουργέ της ανάπτυξης

Εκτός από την διαχρονική προεκλογική εξαπατήσει των Ελλήνων με μεγάλα λόγια, έχουμε και την διαχρονική  μετεκλογική αναπτυξιακή εξαπάτηση, με τα μεγάλα έργα.

Και δεν λέει κανείς όχι στο να γίνει ο Α ή ο Β αυτοκινητόδρομος, υπάρχει όμως θέμα, όταν αυτός γίνεται σε μια χρονική  στιγμή που προτεραιότητα στην ανάπτυξη θα έπρεπε να έχει η παραγωγή προϊόντων και όχι το μπετόν με την άσφαλτο.

Δεν είναι το πρόβλημα της Ελλάδος ο δρόμος για την μεταφορά ενός κοντέινερ από την Λάρισα στο λιμάνι του Βόλου, από την βιομηχανική περιοχή Σίνδου στο λιμάνι Θεσσαλονίκης,  ή από τα Ιωάννινα στην Ηγουμενίτσα, για να εξαχθεί.

Το πρόβλημα της Ελλάδος είναι ότι δεν σχεδιάζει κανείς να φτιάξει ένα εργοστάσιο στην Λάρισα στην Σίνδο ή στα Ιωάννινα, το οποίο να παράγει κάποιο προς εξαγωγή προϊόν.

Δεν θα έπρεπε να είναι πρώτης προτεραιότητας αυτή την στιγμή οι κατασκευή πανάκριβων δρόμων με δανεικά.

Το πρόβλημα της Ελλάδος  ήταν και είναι η παραγωγή.

Τι θα παράγουμε Υπουργέ μου;

Τι θα εξάγουμε;

Πως και που θα δημιουργηθούν μακροχρόνιες και σταθερές θέσεις εργασίας;

Σε ποια εργοστάσια και τι είδους καινοτόμα προϊόντα θα δημιουργήσουν οι σπουδασμένοι νέοι της Ελλάδος;

Σε αυτό θα πρέπει να μας απαντήσει κάποιος από το Υπουργείο ανάπτυξης, γιατί αυτά είναι που θα βάλουν τις βάσεις για μια πραγματική παραγωγική και με βάθος χρόνου υγιή οικονομική ανάπτυξη, άξια να ρίξει τα ποσοστά ανεργίας και να κρατήσει τους νέους στην Ελλάδα.

Κάποιος θα μου πει, μα εμείς είμαστε τουριστική χώρα και χρειαζόμαστε δρόμους.

Λυπούμε, αλλά εγώ με πέντε μήνες δουλειά στον τουρισμό και τους υπόλοιπους επτά στο ταμείο ανεργίας, δεν ξέρω κανέναν να πρόκοψε.

ΞΕΧΩΡΙΣΑΝ ΑΚΟΜΑ:
  1. Η μεγάλη ώρα για την Πατρίδα από πιτσιρίκος
  2. Για μία Ελληνίδα. από Το blog του Κλεισθένη
  3. Το όραμα της γαλάζιας ΑΟΖ από aixmi

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Σάββατο 20 Ιουλίου 2013

ΣXOΛΙΟ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ~ μείωση φπα στην εστίαση

η είδηση που στιγμάτισε τη βδομάδα που πέρασε, σχολιάζεται απ' την νυχτερινή οπτική και προβληματίζει


 η είδηση 
Τη μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση, στο 13%, ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς. Η μείωση θα ισχύσει από την 1η Αυγούστου. Ο πρωθυπουργός τόνισε ότι αυτή είναι η πρώτη θετική αλλαγή. Σημείωσε επίσης ότι βασίστηκε για την απόφαση αυτή στις διαβεβαιώσεις των επιμελητηρίων και των καταστηματαρχών ότι με τη μείωση στο 13% και οι επιχειρήσεις δεν θα κλείσουν, και νέες θέσεις εργασίας θα δημιουργηθούν.
 το σχόλιο 
Ειλικρινά δεν ξέρω αν πρέπει να σχολιάσω το πρώτο ή το δεύτερο. Δηλαδή, ναι... ωραία που έπεσε το ΦΠΑ στην εστίαση, όμως όπως λέει και μια φίλη μου, θα το δούμε αυτό στις τιμές των προϊόντων. Εγώ θυμάμαι πως όταν ανέβηκε το ΦΠΑ όλοι έσπευσαν να κάνουν αυξήσεις άνω του 10% που ήταν η αύξηση λόγω στρογγυλοποίησης (προς τα πάνω). Τώρα; Θα κάνουν την αντίστοιχη μείωση;
Κι αν τελικά δεν την κάνουν; Θα ισχύσει η υπόσχεση των επιμελητηρίων; Ότι δηλαδή δεν θα απολυθεί περισσότερος κόσμος στις συγκεκριμένες επιχειρήσεις αλλά και ότι θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας;
Φυσικά μένει να το δούμε όμως στο μεταξύ μπορούμε να προβλέψουμε πως η λαμογιά και ο εγωισμός (και) του έλληνα επιχειρηματία που μάλλον δεν διδάχτηκε από την κρίση να λειτουργεί ομαδικά υπέρ του κοινού καλού, θα έχει σαν αποτέλεσμα η όποια ωφέλεια από την μείωση του ΦΠΑ να γίνει, διακοπές τον Σεπτέμβριο, ένα tablet για την κόρη και καινούρια ρούχα για τον χειμώνα...
+Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Παρασκευή 19 Ιουλίου 2013

ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ TEΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΙΟΥΛΙΟΥ ~ windows 8.1, μήπως έβαλε μυαλό η microsoft;

παρουσίαση νέων τεχνολογιών & η χρηστικότητα & συμβολή τους στην καθημερινότητα

Όταν κυκλοφόρησαν πριν λίγους μήνες τα Windows 8 έγιναν δεκτά με αρκετή δόση δυσπιστίας και μάλιστα πολλοί (μεταξύ αυτών και εγώ) έσπευσαν να τα καταδικάσουν. Η Microsoft όμως δεν το έβαλε κάτω και μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα ανακοίνωσε την κυκλοφορία των Windows 8.1 που από ότι φαίνεται θα είναι κάτι πολύ παραπάνω από μια απλή αναβάθμιση/ενημέρωση. Μήπως ήρθε ο καιρός να ξανασκεφτούμε την εγκατάστασή τους στον Η/Υ μας; 
Ας ρίξουμε μια ματιά στα 10 καλύτερα χαρακτηριστικά που θα δούμε στην νέα έκδοση του λειτουργικού συστήματος:

  • Start Button – Το περίφημο κουμπί έναρξης επιστρέφει μετά από τις αντιδράσεις των χρηστών και αν και πολλοί λένε ότι η Microsoft υπέκυψε χωρίς λόγο, εγώ επιμένω ότι είναι ένα χαρακτηριστικό που όλοι μας έχουμε συνηθίσει και καλό είναι να υπάρχει.
  • Ψηφιακή κορνίζα – Η οθόνη «κλειδώματος» (lock screen) μπορεί πλέον να μετατραπεί σε ψηφιακή κορνίζα και να προβάλλει τις φωτογραφίες μας. Το καλύτερο είναι ότι αν χρειαστεί να επιστρέψουμε γρήγορα στο περιβάλλον εργασίας (για παράδειγμα, δεχόμαστε μια κλήση στο Skype) τότε αυτό μπορεί να γίνει εύκολα και απλά χωρίς την ανάγκη πληκτρολόγησης κωδικών πρόσβασης.
  • Βασική οθόνη έναρξης – Περισσότερες επιλογές σε φωτογραφίες φόντου, περισσότερα χρώματα και εφέ και δυνατότητα να προσθέσουμε ακόμα και κινούμενες εικόνες για φόντο. Επίσης, επιτέλους μπορούμε να αλλάξουμε το μέγεθός από τα «πλακάκια» (shortcut tiles), δυνατότητα που η Microsoft εισήγαγε πρώτα στα Windows 8 για τα κινητά τηλέφωνα της.
  • Λειτουργία αναζήτησης – Επιτέλους δίνεται η δυνατότητα για συνδυαστική αναζήτηση έτσι ώστε όταν ψάχνουμε για ένα αρχείο/πρόγραμμα, το λειτουργικό ψάχνει στον τοπικό δίσκο αλλά και στην μηχανή αναζήτησης Bing, στο SkyDrive μας, κλπ.
  • Εφαρμογές – Πολλές από τις εφαρμογές που η Microsoft περιλαμβάνει με το λειτουργικό επιτέλους αναβαθμίζονται, αποκτούν πιο πολλά και ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά και ξεφεύγουν από το νηπιακό τους στάδιο ώστε να μπορέσουν να συναγωνιστούν άλλες εφαρμογές τρίτων κατασκευαστών. Δώστε ιδιαίτερη προσοχή στις εφαρμογές Mail, Xbox Music, Photos. Μαζί με όλα αυτά, αναβαθμίζεται και το ψηφιακό κατάστημα της Microsoft και αποκτά ένα πιο φιλικό και προσιτό πρόσωπο.
  • SkyDrive – ο αντίπαλος του Dropbox είναι πλέον απόλυτα ενσωματωμένος στο λειτουργικό σύστημα. Ο χρήστης έχει την δυνατότητα να αποθηκεύσει τα έγγραφά του απευθείας στο λογαριασμό του στο SkyDrive και υπάρχει ρύθμιση που επιτρέπει τα αρχεία αυτά να είναι διαθέσιμα ακόμα και όταν δεν υπάρχει σύνδεση στο Διαδίκτυο.
  • PC Settings – Μέχρι τώρα η επιλογή PC Settings είχε μια χρήση συνοδευτική στον κλασικό Πίνακα Ελέγχου. Στην έκδοση 8.1 όμως έρχεται να αντικαταστήσει πλήρως τον Πίνακα Ελέγχου μιας και δίνει την δυνατότητα στον χρήστη να ρυθμίσει τα πάντα μέσω της επιλογής αυτής. Από ότι φαίνεται η Microsoft κινείται σιγά σιγά προς την πλήρη κατάργηση του γνωστού μας Πίνακα Ελέγχου.
  • Internet Explorer 11 – νέα έκδοση του δημοφιλούς προγράμματος περιήγησης ιστοσελίδων. Ταχύτερος, ασφαλέστερος (μένει να φανεί αυτό..), προσαρμοσμένος για χρήση σε συνδυασμό με οθόνες αφής και με δυνατότητα συγχρονισμού μεταξύ όλων των συσκευών που τρέχουν Windows 8.1
  • Καθημερινή εργασία – Η νέα έκδοση 8.1 βελτιώνει την εμπειρία για τους χρήστες που δεν χρησιμοποιούν οθόνη αφής αλλά κλασικό ποντίκι και πληκτρολόγιο. Τα Windows 8 μπορεί να «χτίστηκαν» έχοντας ως προτεραιότητα την νέα γενιά ταμπλετών και οθονών αφής αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν ακόμα χρήστες που τους αρέσει να χρησιμοποιούν το ποντίκι τους και η αναβάθμιση αυτή έρχεται να βελτιστοποιήσει την εμπειρία τους αυτή και να τους προσφέρει ένα πιο γνώριμο περιβάλλον εργασίας.
  • 3D εκτύπωση – Το νέο λειτουργικό υποστηρίζει επίσημα πλέον τους εκτυπωτές 3D! Αχρείαστο εφέ; Ίσως...

Από ότι φαίνεται η Microsoft κατάλαβε το λάθος της νωρίς και προσπαθεί να σώσει την παρτίδα με τη νέα αυτή έκδοση των Windows. Ας ελπίσουμε ότι θα τα καταφέρει και ότι το λειτουργικό αυτό δεν θα εξελιχθεί σε μια τραγωδία παρόμοια με αυτή των Windows Vista!

Τα Windows 8.1 αναμένεται να κυκλοφορήσουν επίσημα προς τον Οκτώβρη και εδώ μπορείτε να βρείτε μια λίστα με όλα τα νέα καλούδια, αλλά για όσους επιθυμούν να ρισκάρουν υπάρχει μια «σχεδόν τέλεια» έκδοση διαθέσιμη από την ίδια την Microsoft εδώ+Vassilis Anastasiadis

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Πέμπτη 18 Ιουλίου 2013

ΠΡΟΒΛΗΜATIΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ ~ βάζω τέλος στην σεξουαλική υποκρισία & ομολογώ τις αλήθειες μου

Καληνωρίσματα. Με την εισαγωγή του σημερινού μου κειμένου, κινδυνεύω να εκτεθώ, αλλά τουλάχιστον θα ξέρωimage πως δεν υπήρξα υποκριτής μαζί σας. Λένε λοιπόν πως ο άντρας σκέφτεται το sex δεκαεννέα φορές την ημέρα και η γυναίκα δεκαπέντε. Δεν ξέρω τι κάνετε εσείς οι γυναίκες, αλλά σας επιβεβαιώνω απόλυτα το νούμερο που αφορά εμένα και μάλιστα με το παραπάνω. Τις λεπτομέρειες περί συσχέτισης της ημέρας (άγχος, δουλειά, υποχρεώσεις κλπ.) ας τις αφήσουμε για άλλο κείμενο.

Και ξέρετε κάτι; Δε θα απολογηθώ γι’ αυτό. Δεν βρίσκω τον λόγο που θα πρέπει να νοιώθω ενοχές ή να το κρύβω. Είναι πιο κοινωνικά αποδεκτό αν γράψει ένας άντρας πως σκέφτεται το ποδόσφαιρο τριάντα φορές την ημέρα; Είναι. Και μπορεί να ισχύει και αυτό, αλλά δεν αναιρεί το πρώτο. Αλλά ας μείνουμε λίγο σε αυτά τα παραδείγματα. Ο άντρας –λέει- σκέφτεται το ποδόσφαιρο οπότε όταν πηγαίνει στο γήπεδο ξεσπάει, χαλαρώνει, ηρεμεί κλπ. Κάπως το ίδιο κι όταν το βλέπει στην τηλεόραση. Είναι η διασκέδαση του κλπ.

Με το σεξ τι γίνεται; Θα πρέπει να περιμένεις το βράδυ για να ξαπλώσεις με το ταίρι σου ή ακόμα χειρότερα, να σταθείς τυχερός το βράδυ σε ένα μπαρ για να… περάσεις καλά; Ναι, κάπως έτσι είναι. Όμως γιατί οι ερωτικές ανάγκες, επιθυμίες και σκέψεις μας να είναι μία τόσο απόκρυφη συνήθεια, σα να κάνουμε κάτι κακό; Φυσικά δεν αναφέρομαι στην συνεύρεση σε δημόσιο χώρο κάτι που νομίζω πως απαγορεύεται δια νόμου, αλλά σε κάτι πιο… καλλιτεχνικό, πιο ποιοτικό και πιο ψυχαγωγικό.

Γιατί ας το ξεκαθαρίσουμε. Όταν βλέπεις ποδόσφαιρο, δεν παίζεις ο ίδιος ποδόσφαιρο. Απλά, βλέπεις! Κι αν το αντιστοιχήσουμε με το ερωτικό, θα μπορούσες το βράδυ να παρακολουθήσεις μία αισθησιακή ταινία με την κοπέλα σου και να περάσετε ωραία, όμως και πάλι δεν καταλήγω στην πλήρωση που θέλω να περάσω με αυτό το κείμενο, οπότε ας περάσουμε στην τέχνη.

Ας πούμε για μία έκθεση ζωγραφικής ή γλυπτικής. Ή ακόμα μία ταινία στον κινηματογράφο. Έλα τώρα… δεν σκέφτεσαι κάθε μέρα ζωγραφιές, γλυπτά και ταινίες (εκτός αν είσαι… καλλιτέχνης) όμως ανάλογα με τα γούστα σου, θα επισκεφτείς μία έκθεση για να θαυμάσεις τα δημιουργήματα του καλλιτέχνη. Αντίστοιχα, δεν σκέφτεσαι ζώα (κακή παρένθεση ίσως) όλη μέρα, αλλά μία βόλτα στον ζωολογικό κήπο (ειδικά αν ζεις στο Λονδίνο) θα την κάνεις.

Γιατί λοιπόν να μην κάνεις μία βόλτα σε ένα θεματικό πάρκο του σεξ! Το Love Land στην Νότια Κορέα είναι μία μόνιμη imageέκθεση τέχνης με δεκάδες εκθέματα που αφορούν το σεξ. Είναι όλα (ή σχεδόν όλα) ακατάλληλα για ανήλικους οπότε ο επισκέπτης αν έχει το παιδί του, το αφήνει στον παιδότοπο έξω από την έκθεση. Αγάλματα που συνευρίσκονται, χειρονομίες γεμάτες από σεξουαλικά υπονοούμενα, ανάρμοστες συμπεριφορές ή παθιασμένες εκφράσεις, ακόμα και ο Superman να το κάνει με την Wonder Woman (ο κόσμος το ‘χει τούμπανο…).
Ας μην είμαστε άλλο υποκριτές. Μας αρέσει το σεξ. Ακόμα κι αν δούμε κάτι σχετικό που το καταδικάζουμε στον συνομιλητή μας, μέσα μας ίσως και να το ζηλεύουμε. Και επειδή είναι αλήθεια πως το σεξ αποτελεί στις μέρες καταπίεσης που διανύουμε, μία διέξοδο και μία απελευθέρωση, ας αφήσουμε την υποκρισία για άλλες κρυφές μας επιθυμίες. Ας χαλαρώσουμε και ας μοιραστούμε την φαντασίωση μας με την σύντροφο μας, ας εκφράσουμε την επιθυμία μας στο κορίτσι απέναντι (κι ας φάμε χυλόπιτα), ας παραδεχτούμε ότι μας αρέσουν τα λεσβιακά, τα μεγάλα στήθη ή τα κολάν στις γυναίκες. Ας μας πουν και οι γυναίκες τι τους αρέσει σε εμάς. Ίσως έτσι γίνουμε όλοι πιο ελκυστικοί στους άλλους και μάθουμε επιτέλους αντί να καταπιεζόμαστε σε κάτι τόσο φυσικό, να του δίνουμε την ευκαιρία να αποτελεί την διέξοδο μας.

Α! Τα είπα και ηρέμησα! +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΚΑΙ ΓΡΑΨΤΕ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ. ΑΡΚΕΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τετάρτη 17 Ιουλίου 2013

ΠPOBΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ ~ ο ανόητος ανασχηματισμός & οι ανοησίες των πρωταγωνιστών του

Καληνωρίσματα. Επίτηδες δεν ασχολήθηκα αυτές τις δυο-τρεις βδομάδες με τον ανασχηματισμό της κυβέρνησης. Πρώτον διότι έτσι πέρασα το δικό μου μήνυμα σχετικά με την αναγκαιότητα και σημαντικότητα του ανασχηματισμού. Ποια είναι αυτή; Καμία! Καμία κυβέρνηση δεν μπορεί να αποδώσει ποιοτικό και ουσιαστικό έργο σε έναν χρόνο και μάλιστα με τις ιδιαιτερότητες που έχει η συγκεκριμένη λόγω κρίσης, συγκυβέρνησης και γενικότερης πίεσης. Το ότι αποχώρησαν τα μέλη της Δημοκρατικής Αριστεράς δε σημαίνει πως έπρεπε να έρθουν τα πάνω-κάτω (σχεδόν) σ’ όλο το κυβερνητικό σχήμα.

Ένα ενδιαφέρον στοιχείο του ανασχηματισμού είναι η αφορμή του. Βλέπετε, στην πιάτσα ακούγεται πως ο Σαμαράς ψαχνόταν για καιρό για τις αλλαγές αυτές, όμως παρά τις αιτίες του, πέτυχε την τέλεια αφορμή όταν αποχώρησε ο Κουβέλης και η παρέα του. Άρα ως προς το πότε η απάντηση είναι εύκολη. Ο Σαμαράς δεν διακινδύνευε να χάσει την ευκαιρία αυτή για μία μελλοντική ενδεχομένως αφορμή κι έτσι επέλεξε την εικοστή πέμπτη Ιουνίου.

Στο σημείο αυτό θα ήθελα να σχολιάσουμε σύντομα τους πρωταγωνιστές της κυβέρνησης:
  • ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς έγινε ξαφνικά ο κομπάρσος της όλης διαδικασίας αφού (όπως θα δούμε παρακάτω) το ενδιαφέρον στράφηκε αλλού. Ο ίδιος μπορεί να αισθάνεται πως με την νέα ορκωμοσία και τις ημι-προγραμματικές δηλώσεις, ανανεώθηκε, κέρδισε χρόνο και λίγο δημοτικότητα, εγώ όμως διαφωνώ. Θεωρώ πως έχασε χρόνο, ξόδεψε χρήματα και ανέκοψε την ευκαιρία κάποιων να συνεχίσουν το έργο τους. Γνώμη μου είναι πως θα έπρεπε να αναπληρώσει τα στελέχη της Δημ.Αρ. και ενδεχομένους κάποιους που δεν “τράβηξαν” στην κυβέρνηση.
  • ο απερχόμενος Φώτης Κουβέλης ήταν ο βασικός πρωταγωνιστής της όλης ιστορίας καθώς όχι μόνο έκανε ένα τολμηρό βήμα και άφησε την κυβέρνηση στα κρύα του λουτρού αλλά κατέληξε να απολογείται –για την κίνηση αυτή- στα στελέχη του ίδιου του κόμματούς του. Δεν ξέρω σίγουρα αν θα χαρακτηρίσω την πράξη του ως επικίνδυνη και ανεύθυνη διότι δεν διαλύθηκε δα και η κυβέρνηση, όμως είναι γεγονός πως έχασε την ευκαιρία να βρίσκεται μέσα στις εξελίξεις και να τις δρομολογεί ως ένα βαθμό. Ο Κουβέλης μπορεί να μην ευθύνεται για την πορεία της χώρας από εδώ και στο εξής, όμως έχει ήδη στιγματιστεί, οπότε αν ο σκοπός του ήταν να νίψει τας χείρας του, είναι μάλλον πολύ αργά.
  • ο αντιπρόεδρος, Ευάγγελος Βενιζέλος είναι φυσικά ο μεγάλος κερδισμένος! Κατάφερε να βάλει έντεκα ανθρώπους του μέσα στην κυβέρνηση και ο ίδιος και να κρατήσει τη θέση του αντιπροέδρου και να εκτοπίσει τον Αβραμόπουλο από το Υπουργείο Εξωτερικών αναλαμβάνοντας το ο ίδιος. Φυσικά με αυτόν τον τρόπο ίσως να νομίζει πως το Πα.Σο.Κ. επανακάμπτει, άλλα και ο ίδιος –όπως και πολλοί άλλοι- μπερδεύει την επιτυχία και την αποδοχή του λαού με την εξουσία… Όσο αυτός ανταλλάσσει φιλοφρονήσεις με τα μέλη της Νέας Δημοκρατίας που καλώς εχόντων των πραγμάτων θα κονταροχτυπηθεί μαζί τους στις επόμενες εκλογές, το (ιστορικό) κόμμα του οποίου ηγείται, βουλοπλέει και αγγίζει ολοένα και περισσότερο τον πυθμένα του ωκεανού. Καμία ουσιαστική ανανέωση, κανένα σημάδι σοσιαλισμού ή άνοιγμα στον λαό. Μόνο υπεύθυνη πολιτική συγκατάβαση. Όταν τον ακούμε να απευθύνεται στον λαό ξεκινώντας έτσι: “προσυπογράφω πλήρως τα όσα είπε ο Πρωθυπουργός” τότε μάλλον που κάτι δεν πάει καλά, ε; Κάπως έτσι ήταν και όταν παρέλαβε τα κλειδιά του Εξωτερικών από τον Αβραμόπουλο για τον οποίο εξήρε για το έως τώρα έργο του εκεί.
Έχω δηλώσει εξ αρχής ότι τάσσομαι υπέρ μίας κοινής υπεύθυνης πολιτικής συμμαχίας για το καλό της Ελλάδας, έστω και προσωρινά. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι στην πορεία πρέπει ο καθένας να χάσει την πολιτική του ταυτότητα και να συμμετέχει τυφλά στο οτιδήποτε. Επίσης στηρίζω την κυβέρνηση που πρέπει να ολοκληρώσει την τετραετία, καθώς εκλογές νωρίτερα θα ήταν καταστροφικές, όμως καταδικάζω τον ανασχηματισμό και την καθυστέρηση που έφερε στο κυβερνητικό έργο. Κάθε φορά που δεν γίνεται κάτι γρήγορα, η τρόικα έρχεται απαιτώντας κι άλλα αντισταθμικά μέτρα. +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟΝ ΑΝΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τρίτη 16 Ιουλίου 2013

KIΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ ΙΟΥΛΙΟΥ ~ ψυχικές ασθένειες, η μάστιγα της εποχής μας

αποκωδικοποιώντας τα κοινωνικά μηνύματα στις δημιουργίες της 7ης τέχνης

Side Effects
Παραγωγή: 2013
Σκηνοθεσία:
Βασικοί Χαρακτήρες: , ,
Περιγραφή::Η Emili είναι μία κοπέλα η οποία πάσχει από ψυχικές διαταραχές. Τα φάρμακα που  της συστήνουν ενίοτε τη βοηθούν να ξεπερνά το πρόβλημά της και ενίοτε της προκαλούν διαταραχές. Τι θα γίνει όμως όταν όντας επί την επήρεια ενός φαρμάκου σκοτώνει τον σύζυγο της; Ποιος στην πραγματικότητα φέρει ευθύνη, ο γιατρός ή εκείνη;





Για τον μήνα Ιούλιο διάλεξα μία ιδιαίτερη ταινία να σας παρουσιάσω. Το Side Effects είναι ένα ¨Χιτσκοκικό¨ θρίλερ - τουλάχιστον έτσι μας συστήνεται. Για μένα σαν θεατής ήταν μια δραματική περιπέτεια με ¨Χιτσκοκικό¨ φινάλε. Τον Χιτσκοκ συνήθως τον αναφέρουμε όταν υπάρχει κάποιου είδους μυστήριο προς διαλεύκανση, το οποίο μας αποκαλύπτεται στο τέλος. Αυτό λοιπόν συμβαίνει και στην ταινία.

Στο Side Effects λοιπόν αυτό που πρώτα από όλα θα προσέξει κάποιος θεατής που αγαπά το σινεμά είναι παραδοσιακά ηχηρά ονόματα ηθοποιών όπως είναι η Catherine Zeta-Jones και ο Jude Law οι οποίοι υποδύονται τους ψυχιάτρους της Rooney Mara καθώς και ο νέος και ανερχόμενος Channing Tatum ο οποίος υποδύεται τον σύζυγο της Rooney Mara. Από ονόματα λοιπόν πάμε καλά, ας περάσουμε και στην υπόθεση η οποία μας κρύβει και κάποιες αλήθειες που πρέπει να μας προβληματίσουν.

Η Rooney Mara (στο έργο Emily Taylor) λοιπόν μας παρουσιάζεται  ως μια ασθενής ψυχικών διαταραχών (τουλάχιστον αυτό μας δείχνουν), η οποία επισκέπτεται γιατρούς που της χορηγούν φάρμακα που την βοηθάνε να κοιμηθεί το βράδυ. Μια ημέρα λοιπόν μας παρουσιάζεται σε μία σκηνή στην κουζίνα να υπνοβατεί (βυθισμένη στην επήρεια του φαρμάκου που της είχε χορηγηθεί) και μπαίνοντας ο σύζυγος στης στο σπίτι, τον μαχαιρώνει και τον σκοτώνει. Από εκείνη τη ημέρα ξεκινάνε εφιαλτικά σενάρια κατηγορίας του Jude Law (ο οποίος ήταν ο γιατρός που της χορήγησε τα φάρμακα)  ο οποίος βλέπει την οικογενειακή του γαλήνη και την καριέρα του να καταστρέφονται. Το τέλος της ταινίας σας αφήνω να το απολαύστε στη μικρή σας οθόνη καθότι ¨Χιτσκοκικό¨ και παρακάτω θα αναφέρω τα νοήματα που με προβλημάτισαν.

Οι ψυχικές διαταραχές στις ημέρες μας είναι συχνό φαινόμενο. Τα κρούσματα πολλά και διαφόρων ειδών και όπως φαίνεται να είναι η μάστιγα της εποχής μας, καθότι οι ρυθμοί που ζούμε μας ξεπερνάνε. Είτε χρόνος δεν είναι ποτέ αρκετός είτε οι συνθήκες εργασίας μας πιεστικές, είτε οποιοσδήποτε άλλος λόγος ο οποίος έχει ως συνέπεια τη υπερμετρη κυρίευση του άγχους. Στην ταινία λοιπόν φαίνεται η κοπέλα να αλλάζει συνέχεια φάρμακα μέχρι να βρει το ιδανικό που θα τις επιφέρει την ψυχική της ηρεμία. Αυτή νομίζω θα ήταν η αντίδραση του οποιουδήποτε. Δυο πράγματα πρέπει να μας προβληματίσουν (από τα πολλά που ίσως θα έπρεπε): καταρχήν οι επιπλοκές που θα μπορούσαν να επιφέρουν αυτά τα χάπια καθώς και η ναρκωτική επήρεια (της δόσης) που προσδίδουν αλλά και τα παιχνίδια που παίζονται πίσω από την πλάτη του ασθενή μεταξύ των φαρμακευτικών εταιριών και των ψυχιάτρων για την επιλεκτική χορήγηση κάποιων από αυτών. Προφανώς και δεν είμαι ο αρμόδιος να κρίνω και να επικρίνω τον οποιοδήποτε όμως όπως και να έχει είναι καλό να προσέχουμε μην φτάσουμε σε σημείο να τα έχουμε ανάγκη.

Το Side Effects είναι μία ταινία που θα σας κρατήσει καθηλωμένους μέχρι το τέλος της αλλά θα καταφέρει και να σας προβληματίσει. Προτείνω να τη δείτε όσοι ακόμα δεν τα κατάφεραν και όσοι την είδαν να μοιραστούν με τις εντυπώσεις τους μαζί μας. +daskalakis michael  

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ ΤΟΥ ΜΗΝΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Δευτέρα 15 Ιουλίου 2013

ΙΣTOΡΙΚΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΙΟΥΛΙΟΥ ~ ποιος κρύβεται πίσω απ’ την καταστροφή των οικογενειών κένεντι και ωνάση;

πίσω από το φυσικά προφανές, διεισδύουμε σε ανεξήγητα παραφυσικά μυστήρια της ιστορίας

Καληνωρίσματα. Αυτόν τον μήνα, επέλεξα ένα θέμα που αφενός σχετίζεται με τα ελληνικά πράγματα και αφετέρου που απασχόλησε την επικαιρότητα λόγω της επικείμενης πώλησης του Σκορπιού την οποία καυτηριάσαμε στο yannidakis.

Μία από τις πιο επιβλητικές παρουσίες στην ιστορία της Ελλάδας αποτελούσε ο Αριστοτέλης Ωνάσης που από γιος ενός πρόσφυγα σμυρνιού έφτιαξε μία αυτοκρατορία που όχι απλά ξεπερνούσε τα σύνορα της Ελλάδος αλλά ουσιαστικά απειλούσε επιχειρηματικά συμφέροντα από όλο τον κόσμο. Το τέλος του ήρθε όταν έχασε τον γιο του, αφού ο ίδιος ποτέ δεν ξεπέρασε τον χαμό του.

Στην άλλη άκρη του Ατλαντικού, ο John F. Kennedy, γόνος μιας καθαρά πολιτικής οικογένειας έγινε ο άνθρωπος που παραλίγο να μείνει στην ιστορία ως εκείνος που κατέβασε την πολιτική στο ύψος των πολιτών, κυρίως εξαιτίας των δηλώσεων του με τις οποίες ξεκινούσε πόλεμο με καθεστωτικά κατεστημένα, επιχειρηματικά συμφέροντα και συνωμοσίακες ομάδες που ήθελαν να έχουν τον έλεγχο των πραγμάτων. Το τέλος του Κένεντι το γνωρίζουμε όλοι. Ένας ελεύθερος σκοπευτής τον πυροβόλησε ενώ βρισκόταν στο ανοιχτό του αυτοκίνητο εν μέσω επευφημιών από τους πολίτες που τόσο αγαπούσε και τον αγαπούσαν.

Τι συνδέει όμως αυτούς τους δύο ανθρώπους; Και γιατί οι περιπτώσεις τους κρύβουν πολλά αναπάντητα ερωτήματα; Γενικά όταν αναζητούμε απαντήσεις σε συνωμοσιακές θεωρίες, ο πιο ασφαλές δρόμος, είναι μέσω των εχθρών του κάθε ανθρώπου. Και ο Ωνάσης είχε αρκετούς. Ο πρώτος του ήταν ένας ανταγωνιστής μεγιστάνας, ο Σταύρος Νιάρχος. Ο Νιάρχος ήλεγχε την θάλασσα και ο Ωνάσης τον αέρα της Ελλάδας, όμως σε ότι αφορά τα χρήματα των δύο αντρών πολλοί λένε πως ο Νιάρχος φθονούσε τον αντίπαλο του. Δεν είναι τυχαίο ότι παντρεύτηκε την πρώην γυναίκα του Ωνάση.

Ήταν όμως αυτό αρκετό σαν κατάρα για τον Ωνάση; Βλέπετε ενώ είχε ήδη δύο παιδιά: Την Χριστίνα και τον Αλέξανδρο, απέκτησε ένα ακόμα με την νέα του γυναίκα, την Μαρία Κάλλας. Το μωρό απεβίωσε λίγο μετά την γέννηση του, οπότε ο Ωνάσης παντρεύτηκε την Τζάκι, χήρα του προέδρου της Αμερικής, λίγο μετά αφότου κι εκείνη είχε χάσει τον νεογέννητο γιο της. Πρώτη σύμπτωση; Ίσως….

Τι απέγινε η οικογένεια του Ωνάση;
  1. Ο γιος του Αλέξανδρος σκοτώθηκε σε αεροπορικό δυστύχημα. Ο ίδιος ήταν άριστος πιλότος οπότε το πρώτο πράγμα που διέταξε ο πατέρας του ήταν τρεις έρευνες εμπειρογνωμόνων που έδειξαν πως τα συρματόσχοινα των πηδαλίων ήταν δεμένα ανάποδα και όταν ο Αλέξανδρος Ωνάσης προσπάθησε να κάνει μια διορθωτική κίνηση, λόγω ενός πλάγιου ανέμου ­ από τη δεξιά πλευρά ­ του αεροσκάφους, αντί να στραφεί προς τα αριστερά, έκανε περαιτέρω δεξιά κλίση και άρχισε η πτώση… Δεύτερη σύμπτωση;
  2. Όταν ο πολυαγαπημένος του γιος πέθανε, ο Αριστοτέλης άρχισε να πίνει, να σπαταλάει την περιουσία του και τελικά να αρρωστήσει βαριά με πνευμονία όπου και διέταξε τους γιατρούς να τον αφήσουν να πεθάνει.
  3. Η κόρη του Χριστίνα ήταν προφανές πως δεν είχε την δυναμική και την όρεξη να συνεχίσει την δυναστεία του πατέρα της, όχι όπως θα το έκανε ο αδερφός της. Έτσι, παντρεύτηκε έναν πλούσιο ονόματι Ρουσέλ, έκανε μία κόρη η οποία θα κουβαλούσε το τεράστιο όνομα και περιουσία της οικογένειας, όμως χώρισε και λίγο πριν παντρευτεί ξανά (και αλλάξουν οι όροι της διαθήκης της;), βρέθηκε νεκρή από άγνωστες αιτίες. Τρίτη σύμπτωση;
  4. Η Αθήνα έμεινε από πολύ μικρή ορφανή και μεγάλωσε σε ένα κλίμα εντελώς αποκομμένο με την Ελλάδα. Δεν αναπτύχθηκε σε αυτήν καμία αγάπη για την πατρίδα του παππού της κι έτσι αφού ενηλικιώθηκε και κέρδισε την περιουσία του παππού της, έκοψε το τελευταίο κρίκο που την συνέδεε με την Ελλάδα: Τον Σκορπιό τον οποίο και πούλησε, βάζοντας έτσι ταφόπλακα στην δυναστεία του Ωνάση. Τέταρτη σύμπτωση;
Ένας άλλος συνδετικός κρίκος του Ωνάση και του Κένεντι, ήταν ο αέρας. Οι πτήσεις και τα αεροπλάνα. Βλέπετε στην οικογένεια των Κένεντι:
  1. Ο πρώτος μυστήριος θάνατος στην οικογένεια, καταγράφηκε το 1944 όταν ο αδερφός του μετέπειτα προέδρου της Αμερικής σκοτώθηκε σε αεροπορικό δυστύχημα. Πρώτη σύμπτωση; Ίσως.
  2. Το 1948 σκοτώθηκε και η αδερφή του σε αεροπορικό δυστύχημα στην Γαλλία. Δεύτερη σύμπτωση;
  3. Το 1956 αποβάλει στην γέννα, ένα χρόνο μετά γεννάει ένα νεκρό παιδί και το 1963 βλέπει τον δύο ημερών γιο της να πεθαίνει. Κάποιοι λένε κατόπιν φαρμακευτικής αγωγής όλα. Τρίτη σύμπτωση;
  4. Το ίδιο έτος, ο ίδιος ο πρόεδρος σκοτώνεται από σφαίρα ελεύθερου σκοπευτή που κάποιοι λένε ότι συλλάβανε, κάποιοι πως διέφυγε, αλλά κανείς δεν γνωρίζει γιατί σκότωσε τον πρόεδρο.
  5. Το 1968 είναι η σειρά του επόμενου αδερφού της οικογένειας να δολοφονηθεί σε προεκλογική καμπάνια. Τέταρτη σύμπτωση;
  6. Από το 1969 έως και το 1997 έχουμε εφτά σκοτωμούς της οικογένειας από ατυχήματα, συμπτώσεις ή εξαρτήσεις!
  7. Και το 1999, ο επόμενος διάσημος πολιτικός της οικογένειας, επίσης J. K. Kennedy, σκοτώθηκε σε αεροπορικό δυστύχημα σε αεροπλάνο που πιλόταρε ο ίδιος. Σας θυμίζει τον θάνατο μιας άλλης ελπίδας μιας ιστορικής οικογένειας ή απλά η πέμπτη σύμπτωση;
  8. Όπως η Αθηνά Ωνάση διέγραψε το παρελθόν, έτσι και η μόνη απόγονος των Κένεντι, Κάρολιν Κένεντι, έγινε δικηγόρος και ασχολείται με φιλανθρωπίες.
Η αλήθεια είναι πως πριν ο Ωνάσης παντρευτεί την χήρα του Κένεντι, όλα πήγαιναν εξαιρετικά στην ζωή του. Ενώ το μεγαλύτερο από όλα τα πλήγματα στην οικογένεια του ήταν και το πρώτο, δηλαδή ο θάνατος του γιου του. Κατά καιρούς έχουν ακουστεί διάφοροι που θα μπορούσαν να επιζητούν αυτόν τον θάνατο:
  • η CIA ή τέλος πάντων αμερικανικά συμφέροντα, καθώς –ακούσατε-ακούσατε- οι επιχειρηματικές δραστηριότητες του Ωνάση στην Αμερική, ενοχλούσαν μέλη της οικογένειας Κένεντι…
  • ο Σταύρος Νιάρχος που είχε μεγάλο ανταγωνισμό με τον Ωνάση και η πρώτη του νίκη ήταν όταν ουσιαστικά του έκλεψε την πρώτη του γυναίκα και μητέρα των παιδιών του, Τίνα Λιβανού. Ήταν όμως και η τελευταία;
  • Τοπικοί παράγοντες, όπως τα στρατιωτικά καθεστώτα που ποτέ δεν συμπάθησαν τον Ωνάση εξαιτίας των φιλελεύθερων απόψεων και ιδεολογίας του που ενοχλούσαν τα τοπικά πρότυπα, αλλά και οι υπάλληλοι της Ολυμπιακής Αεροπορίας για την σκληρή πολιτική του ως εργοδότη.
  • Όλοι οι παραπάνω! Αν διαβάσετε αυτό το τεράστιο αφιέρωμα στον θάνατο του Αλέξανδρου, θα δείτε πως ο Νιάρχος είχε συμφέροντα να συμφωνήσει με υπαλλήλους της CIA που τότε είχαν ενοχληθεί με την παρουσία του Ωνάση στην Αμερική. Μάλιστα, είναι πολύ πιθανό ο Νιάρχος να είχε την κάλυψη του κράτους που ήταν επίσης ενοχλημένο από διάφορες πρακτικές του Ωνάση στην Ελλάδα. Έτσι, είναι πολύ πιθανό να δόθηκε η “ομπρέλα” σε τεχνικούς –δυσαρεστημένους δηλαδή υπαλλήλους- τεχνικούς και συντηρητές του αεροπλάνου, να κάνουν την όποια ζημιά.
Ας προσπαθήσουμε να ενώσουμε τις δύο ιστορίες. Ο imageΚένεντι ήταν ο “κακός” της υπόθεσης επειδή δεν εξυπηρετούσε συμφέροντα και δεν ήταν υπάκουος στις πολιτικές των ολίγων όπως ο ίδιος είχε δηλώσει στην ομιλία του που παραθέτω παρακάτω. Λογικό λοιπόν να σκοτωθεί. Η γυναίκα του που είναι ο συνδετικός κρίκος σε όλα, εστάλη (;) στην Ελλάδα για να παντρευτεί έναν άλλο επαναστατικό πνεύμα με δύναμη να τα βάλει με το κατεστημένο. Από εκεί και ύστερα η κατάρα –αν θέλετε- είχε πρόσβαση σε εκείνον και την οικογένεια του με ότι συνέβη τελικά.
Τι συνέβη τελικά; Είναι η Τζάκι Κένεντι Ωνάση η γυναίκα που έφερε την κατάρα στους ισχυρούς άντρες που αγάπησε(;) Μήπως ήταν όργανο των μυστικών υπηρεσιών, απεσταλμένη για ειδικές αποστολές όπως η κατασκοπεία; Ιστορικά πολύ σπάνια θα βρούμε ισχυρούς και πετυχημένους άντρες που να ανήκουν στους “καλούς”. Το ότι αυτή συνδέθηκαν με μία γυναίκα, αφήνει ένα κλασικό ιστορικό μυστήριο… +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΚΑΙ ΔΩΣΤΕ ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΣΑΣ ΕΞΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Κυριακή 14 Ιουλίου 2013

BPΑΒΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ~ η επανάσταση του τίποτα

Σας παρουσιάζω το καλύτερο άρθρο αυτής της εβδομάδας σύμφωνα με την καθαρά υποκειμενική κρίση του yannidakis. Σημειώνεται πως η βράβευση αφορά μονάχα την ενότητα ιστολογίων και για τους χώρους τους οποίους επισκέφτηκα. Παρακάτω δημοσιεύονται και τα υπόλοιπα άρθρα τα οποία ξεχώρισα μέσα στην εβδομάδα ως δευτερεύοντες διακρίσεις για λόγους ενδεχόμενης ισοπαλίας. Το ιστολόγιο που συγκεντρώνει τις περισσότερες βραβεύσεις και διακρίσεις στο τέλος κάθε μήνα βραβεύεται στην ειδική ενότητα "ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ".

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ:
από: City press - gr
τίτλος: Η επανάσταση του «τίποτα»
Εδώ που τα λέμε, έχουν ένα δίκιο τα αριστερά blogs για τον τρόπο που μετέδωσαν την είδηση περί επέμβασης της αστυνομίας στην Πρυτανεία του Πανεπιστημίου Αθηνών....
Αντιγράφουμε: «Απρόκλητα και χωρίς να συμβεί απολύτως τίποτα παρενέβη η αστυνομία και περικυκλώθηκε το πρώτο πανεπιστήμιο της χώρας από δυνάμεις καταστολής. Στην προσαγωγή φοιτητών του Πανεπιστημίου Αθηνών, που προσπάθησαν νωρίτερα να εμποδίσουν τη συνεδρίαση του Συμβουλίου Διοίκησης, προχώρησε η αστυνομία, κάνοντας μάλιστα και χρήση χημικών...» (RedNotebook 8/7/2013).

Σε όλο τον κόσμο θα υπήρχε μια λογική αντίφαση μεταξύ του «Απρόκλητα και χωρίς να συμβεί απολύτως τίποτα επενέβη η αστυνομία» και του «οι φοιτητές προσπάθησαν να εμποδίσουν τη συνεδρίαση του Συμβουλίου Διοίκησης». Στην Ελλάδα της χύδην επαναστατικότητας η παρεμπόδιση της συνεδρίασης ενός δημοκρατικά εκλεγμένου οργάνου που δεν αρέσει στην «Αριστερά» είναι κάτι σαν τον περίπατο. Μια καθημερινότητα, ένα «τίποτα».

Αλλά, ακόμη κι αν τους έχτιζαν τους καθηγητές εκεί μέσα πάλι ένα «τίποτα» θα ήταν, και θα εθεωρείτο κάθε επέμβαση της αστυνομίας «απρόκλητη». Μην ξεχνάμε ότι υπάρχει και δεδικασμένο. Τον Οκτώβριο του 2009 το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Ξάνθης, αθώωσε έξι νεαρούς, οι οποίοι «έχτισαν» εντός του γραφείου τον αντιπρύτανη του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θανάση Καραμπίνη. Ο εισαγγελέας της έδρας διαπίστωσε ότι «τα αδικήματα της άσκησης βίας και της διατάραξης οικιακής ειρήνης έχουν αντικειμενικά διαπραχθεί». Παρ’ όλα αυτά, οι έξι «χτίστες» αθωώθηκαν διότι, σύμφωνα με το δικαστήριο, είχαν άγνοια νόμου. Προφανώς νόμιζαν ότι «νόμος είναι το δίκιο του φοιτητή να χτίζει εντός των γραφείων τους πρυτάνεις».

Υπήρξε εξάλλου και ο μέγας θεωρητικός της επανάστασης κ. Τάσος Κουράκης, ο οποίος, σύμφωνα με Δελτίο Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ, ταξίδεψε μέχρι την Ξάνθη και «επαίνεσε τη στάση των φοιτητών, οι οποίοι υπερασπίστηκαν τον δημόσιο χαρακτήρα του πανεπιστημίου, και καταφέρθηκε κατά του εισαγγελέα, ο οποίος στοχοποίησε τους έξι φοιτητές, που υλοποιούσαν απόφαση του συλλόγου τους, στρεφόμενος εμμέσως κατά του πανεπιστημιακού ασύλου».

Γι’ αυτό στην Ελλάδα κάθε επέμβαση της αστυνομίας είναι εξ ορισμού «απρόκλητη». Ακόμη κι αν μπουκάρουν τα «παιδιά» και στείλουν στο νοσοκομείο τον πρύτανη. Αυτό έγινε στην Πρυτανεία του Πανεπιστημίου Αθηνών τον Δεκέμβριο του 2009. Σύμφωνα με την ειδησεογραφία των ημερών: «Τα επεισόδια ξεκίνησαν όταν μεγάλος αριθμός διαδηλωτών επιχείρησε να καταλάβει την Πρυτανεία. Συγκρούστηκαν με τις δυνάμεις των ΜΑΤ και τραυμάτισαν τον πρύτανη (Χρ. Κίττα) και τον φύλακα του Πανεπιστημίου. Τελικά κατέλαβαν την Πρυτανεία, ανέβηκαν στην ταράτσα και κατέβασαν την ελληνική σημαία, αναρτώντας στη θέση της τη σημαία των αναρχικών».

Μην νομίσετε ότι και τότε έγινε κάτι. Και ο τραυματισμός του πρύτανη ένα «τίποτε» θεωρήθηκε. Αφού τα «παιδιά» έπαιξαν για λίγες ώρες την επανάσταση πήγαν σπίτι τους αφήνοντας πίσω τους συντρίμμια.

Αν κάψουν ζωντανούς κάνα δυο, όπως έγινε στη Μαρφίν, αλλάζουν τα πράγματα. Για λίγο, όμως. Η υπόθεση και πάλι στο «τίποτα» καταλήγει, αυτό που οι αρχές ονομάζουν αρχείο. Και η επανάσταση του «τίποτα» συνεχίζεται.

ΞΕΧΩΡΙΣΑΝ ΑΚΟΜΑ:
  1. Γιατί δεν θα πιάσουμε ποτέ την φοροδιαφυγή στην Ελλάδα από Antinews
  2. Οι λέξεις που λείπουν από Τελευταία σελίδα αριστερά

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Σάββατο 13 Ιουλίου 2013

ΣXOΛΙΟ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ~ παλινωδίες για τις αποδείξεις

η είδηση που στιγμάτισε τη βδομάδα που πέρασε, σχολιάζεται απ' την νυχτερινή οπτική και προβληματίζει


 η είδηση 
Καταργείται προσωρινά το μέτρο συλλογής των αποδείξεων, για να επανέλθει τον Σεπτέμβριο συνοδευόμενο με φορολογικά κίνητρα. Το μέτρο της συλλογής αποδείξεων για το 2014 καταργείται τυπικά με την ψήφιση του νέου Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος, καθώς δεν περιλαμβάνεται κάποια σχετική διάταξη. Ωστόσο, τον Σεπτέμβριο, όταν κατατεθεί το νέο φορολογικό νομοσχέδιο, θα επανέλθει η διάταξη, σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα, και θα παρέχονται και κίνητρα για τη συγκέντρωση αποδείξεων, όπως η έκπτωση 10% του ΦΠΑ σε κάθε συναλλαγή, αλλά και κληρώσεις με δώρα.
 το σχόλιο 
Ομολογώ πως ακούγεται κάπως γελοίο. Φαντάζεστε διαφήμιση του Υπουργείου Οικονομικών; "Ελάτε με τις αποδείξεις σας και κερδίσετε 10 tablet android"!!!
Όμως πριν προλάβουμε να ειρωνευτούμε και να κοροϊδέψουμε, ας προβληματιστούμε. Γιατί θα πρέπει να αποζητούμε κίνητρα για κάτι τόσο αυτονόητο και για εμάς, μα κυρίως και για τους καταστηματάρχες; Γιατί πρέπει να ζητάμε κίνητρα για να μην κλέβουμε το κράτος;
Δεν ξέρω πως εσείς το σκέφτεστε, όμως κάθε φορά που συμβάλουμε στην φοροδιαφυγή και την γενικότερη αυθαιρεσία, βάζουμε το λιθαράκι μας, δίνοντας τους το δικαίωμα να παίρνουν ολοένα και περισσότερα μέτρα.
Είναι σαν το παιδί, που μπορεί να πεινάει ή να είναι κουρασμένο, αν όμως δεν το αναγκάσουμε να κάτσει για φαγητό ή να ξαπλώσει, δεν θα το κάνει μόνο του.
Αυτό είμαστε λοιπόν... Παιδάκια που παίζουμε με την οικονομία μίας ολόκληρης χώρα.
Και κάτι ακόμα. Εγώ αποδείξεις μαζεύω ακόμα. Δεν το κάνω για να κερδίσω κάτι (που φυσικά θα είναι ευπρόσδεκτο) αλλά επειδή έτσι πρέπει γαμώτο! 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Παρασκευή 12 Ιουλίου 2013

EK-ΠΑΙΔΕΥΟΝΤΑΣ ΤΟ ΑΥΡΙΟ ΙΟΥΛΙΟΥ ~ ταξιδεύοντας με το παιδί μου

μία μητέρα περι-γράφει πως είναι να μεγαλώνεις την αυριανή γενιά, σήμερα

Χαίρεται. Ένα τολμηρό εγχείρημα στο οποίο κάθε μητέρα και κάθε πατέρας καλούνται να ανταπεξέλθουν είναι να ταξιδέψουν με το παιδί τους. Φαντάζει εύκολο, φαντάζει δύσκολο αλλά μόνο όταν το βιώνει κάποιος μπορεί να καταλάβει πως πραγματικά είναι. Πρόσφατα ταξιδέψαμε μαζί με την κορούλα μας και είδαμε την "γλύκα".

Αρχικά αυτό που με φόβιζε ήταν τι πρέπει να κουβαλάω μαζί μου. Σκεφτόμουν ότι θα της λείπουν τα παιχνίδια της ότι θα χρειάζομαι ρούχα της που δεν θα έχω μαζί μου. Σκεφτόμουν ότι δεν θα προσαρμόζεται εύκολα σε αυτό το ξένο περιβάλλον που θα βρίσκεται, ότι θα φοβάται το αεροπλάνο ότι δεν θα κοιμάται εύκολα, ότι θα είναι πιο πολύ από τώρα κολλημένη πάνω μου. 

Αντί αυτού ζήσαμε αυτή την εμπειρία μοναδικά. Πριν καν αρχίσει να κινείται το αεροπλάνο την πήρε ο ύπνος άρα το κεφάλαιο "βουλώνουν τα αυτιά μου και κλαίω" ήταν παρελθόν. Στην διαδρομή με το αυτοκίνητο συνέχισε να κοιμάται. Η διαδρομή 5 ωρών την ζάλισε ευχάριστα με αποτέλεσμα να κοιμάται συνεχώς. Φτάσαμε στο χωριό της μαμάς και συναντήσαμε την πρώτη δυσκολία με τα καινούργια πρόσωπα τα οποία ήταν χαρακτήρες σε ένα εντελώς καινούριο περιβάλλον οπότε υπήρχε μία προκατάληψη που συχνά γινόταν άρνηση. Σχεδόν με όλα τα πρόσωπα όχι όμως και με αυτό του παππού. Ο ενθουσιασμός της ήταν τόσο μεγάλος που φάνταζε σαν ένα καλογραμμένο σενάριο. Σε αυτό βέβαια βοήθησε και η προετοιμασία που είχαμε κάνει για την συγκεκριμένη συνάντηση. Το χαμόγελο της και η θετική της διάθεση απέναντί του ήταν φανταστική. Το κεφάλαιο τρίτα πρόσωπα κατά το δυνατόν το είχαμε κατακτήσει. Αυτό βέβαια γινόταν καλύτερο μέρα με την μέρα, φορά με την φορά και με τα υπόλοιπα πρόσωπα του περιβάλλοντος. Προσπαθήσαμε να κρατήσουμε τις συνήθειές της όσο μπορούσαμε δεδομένων των καταστάσεων. Άλλοτε τα καταφέρναμε άλλοτε όχι. 

Το συμπέρασμά μου είναι ότι δύσκολα τα κάνουμε οι μεγάλοι στο δικό μας το μυαλό. Τα παιδιά αντλούν καλή διάθεση από εμάς. Όταν εμείς τα χάνουμε και εκείνα χάνονται και όταν εμείς εκνευριζόμαστε και εκείνα λειτουργούν αντίστοιχα. Κατέληξα πως τους αρέσουν τα ταξίδια όπως ακριβώς και σε εμάς, αν και ίσως για διαφορετικούς λόγους... Τους αρέσει όμως και όταν είμαστε οργανωμένοι και τα κάνουμε να αισθάνονται ασφάλεια παντού. Εμείς είμαστε εκείνοι που ουσιαστικά καθορίζουμε αν θα περάσουν όμορφα. Περιμένω τις δικές σας εμπειρίες. Καλή συνέχεια!!

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Πέμπτη 11 Ιουλίου 2013

ΠΡOBΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ ~ η νέα εποχή διαδηλωτών ξεκίνησε. εσύ τι είσαι;

Καληνωρίσματα. Το τελευταίο διάστημα είχαμε την ευκαιρία να βιώσουμε ένα νέο κίνημα ανθρώπων που αποφασίζουν να εκδηλώσουν την αντίθεση τους με την κυβέρνηση –συνήθως- κατεβαίνοντας στον δρόμο, στις πλατείες και πολλές φορές ασκώντας βία και αναρχία. Είναι η νέα εποχή των διαδηλωτών!
Πριν πολλά-πολλά χρόνια, όταν ο λαός αποφάσιζε να διαδηλώσει είτε θα κατέληγε κρεμασμένος στην πλατεία της πόλης με εντολή του μονάρχη είτε ο στρατός θα του έκαιγε την περιουσία του. Ύστερα οι διαδηλώσεις αντιμετωπιζόντουσαν με βία από τις δυνάμεις καταστολής και αμέτρητους τραυματίες και νεκρούς. Και φτάσαμε στο σήμερα. Εκεί κάπου στο 2010 όπου στην Μέση Ανατολή και την Βόρεια Αφρική είχαμε την εξέγερση των λαών με την μορφή ντόμινο.

Με αφορμή την κρίση, το ντόμινο άγγιξε και την Νοτιοανατολική Ευρώπη. Οι… διαδηλωτές έκαψαν δημόσια περιουσία, ιδιωτική περιουσία και ξεκίνησαν μάχη με την αστυνομία στην οποία έτσι ή αλλιώς θρηνήσαμε θύματα. Μία άλλη μορφή διαδήλωσης γεννήθηκε μετά τον αποτροπιασμό της βίας, οι “Αγανακτισμένοι” οι οποίοι μας ήρθαν από την Ισπανία και άρχισαν να καταλαμβάνουν κεντρικές πλατείες κατασκηνώνοντας εκεί. Το κίνημα των διαδηλώσεων έπληξε πολύ την εικόνα της Ελλάδας (και όχι μόνο) και τότε μας ανησυχούσαν τα συνεχόμενα διαγγέλματα προσοχής για τους ξένους τουρίστες. Πράγματι, ο τουρισμός σημείωσε πτώση εκείνο το διάστημα.

Σήμερα, το ρεύμα των διαδηλώσεων έφτασε στην τουρκία όπου με αφορμή ένα πάρκο, ένα ολόκληρο έθνος ξεσηκώθηκε ενάντια του κράτους. Ας μην ξεχνάμε εξάλλου πως η αντίδραση της αστυνομίας ήταν σοκαριστικά βίαιη με αποτέλεσμα να έχουμε θύματα και διεθνή καταδίκη για τον τρόπο με τον οποίο αντέδρασε η τοπική κυβέρνηση. Και από την Μεσόγειο στην Βραζιλία, αυτή τη φορά με αφορμή την αύξηση το εισιτηρίου στα μέσα μεταφοράς. Εκεί δεν είδαμε απλά διαδηλώσεις, είδαμε εκατοντάδες χιλιάδες κόσμου να ξεχειλίζουν τις πόλεις της Βραζιλίας.

Η διάδοση των κοινωνικών δικτύων έχει δώσει την ευκαιρία της καλύτερης διοργάνωσης διαδηλώσεων ενώ από την άλλη η κυβέρνηση μπορεί όσο ποτέ άλλοτε να μελετήσει τις τάσεις και τα αιτήματα του λαού. Διάβαζα σε ένα άρθρο στο CNN πως πλέον η κυβέρνηση έχει την ευκαιρία να ακούσει τον λαό και να δεχτεί κάποια ή μέρος των αιτημάτων του. Δεν μπορεί πάντα και σε όλα ο λαός να έχει άδικο οπότε αν εισακουστεί σε κάποια ζητήματα, τότε γίνεται ξεκάθαρο ποια είναι η διαφορά μεταξύ δημοκρατίας και τυραννίας. Ας μην ξεχνάμε πως η εποχή των πολιτικών ηγετών τελείωσε. Τώρα οι κυβερνόντες μπορούν να ελέγξουν τις τάσεις του λαού, όχι όμως και τα πιστεύω του.

Νομίζω πως πλέον οι κυβερνήσεις θα πρέπει να φοβούνται τον κόσμο. Η νέα εποχή διαδηλωτών είναι τόσο διαδεδομένη και έντονα καθιερωμένη ανά τον κόσμο που ότι πιο συμφέρον για όλες τις πλευρές θα ήταν η αποδοχή της κοινής γνώμης. +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ ΔΙΑΔΗΛΩΤΩΝ ΑΝΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τετάρτη 10 Ιουλίου 2013

ΠΡΟΒΛΗMAΤΙΣΜΟΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ ~ μας παρακολουθούν επειδή έτσι μας αρέσει

Καληνωρίσματα. Την ίδια ώρα που εμείς καθόμαστε και ασχολούμαστε με το κλείσιμο μιας αδιάφορης κρατικής υπηρεσίας όπως είναι η ΕΡΤ, φωνάζοντας πως έτσι φιμώνεται η ελευθερία του λόγου, στην Αμερική έχουν να ασχοληθούν με κάτι πραγματικά πολύ επικίνδυνο, όπως είναι η παραδοχή της αμερικανικής κυβέρνησης πως παρακολουθεί τις τηλεφωνικής συνδιαλέξεις και τις διαδικτυακές δραστηριότητες των πολιτών της.

Λίγο-πολύ όλοι το περίμεναν, όμως πολλές φορές πρέπει να σκεφτόμαστε με την μέθοδο των χαϊδεμένων αυτιών. Ξέρετε, ο σύζυγος που απατάει την σύζυγο, όμως της φέρεται τόσο καλά ώστε να είναι απόλυτα ευχαριστημένη μαζί του και να μην ενδιαφέρεται να ψάξει τι κάνει όταν αργεί από την δουλειά. Όταν όμως ο ίδιος παραδέχεται τι κάνει, τότε όλα αλλάζουν…
Έχει πολύ ενδιαφέρον να σημειώσουμε πως όπως ήταν φυσιολογικό, η είδηση αποτέλεσε πρωτοσέλιδο θέμα παντού, ακόμα και εκτός Αμερικής, όμως ποιος θα περίμενε πως κάποια εταιρεία δημοσκοπήσεων θα διεξήγαγε έρευνα για να ρωτήσει τους αμερικανούς πολίτες αν συμφωνούν με αυτήν την πρακτική; Δηλαδή θα καλούνταν να απαντήσουν αν συμφωνούν να παρακολουθούνται οι ίδιοι στο όνομα της ασφάλειας τους(…). “Τι θράσος!” σκέφτηκα μαθαίνοντας την εν λόγω έρευνα, μέχρι που έχασα τη γη κάτω από τα πόδια μαθαίνοντας τα αποτελέσματά της: Το 56% του δείγματος, απάντησε πως συμφωνεί με την πολιτική της παρακολούθησης δεδομένων τους!

Μετά από αυτό, έχεις όρεξη να μιλήσεις για δικαιώματα; Για προσωπικά δεδομένα; για ελευθερία του λόγου; Έχεις όρεξη να σχολιάσεις την είδηση αυτή; Αντιθέτως μήπως θα προτιμούσες να μιλήσεις για την ανοησία εκείνων που σα γνήσιοι μαζοχιστές προτιμούν να ξεγυμνώνουν την ζωή τους;

Μια στιγμή, όμως; Ποιος μιλάει τώρα; Εγώ που έχω γράψει πολλές φορές πως αυτός που δεν έχει να κρύψει κάτι δεν φοβάται κιόλας; Είναι ακριβώς αυτό που έγραφα στην αρχή. Μπορεί να μην φοβάσαι να παρακολουθηθείς, όμως όταν έρθει η ώρα να το μάθεις ότι πραγματικά συμβαίνει έρχεται η στιγμή που θα ενοχληθείς, στην αποθέωση της υποκρισίας.

Στο σημείο αυτό πρέπει να πάρουμε μία απόφαση. Έχουμε πρόβλημα να παρακολουθούνται οι συνομιλίες και οι διαδικτυακές δραστηριότητες μας στο όνομα της ασφάλειας μας εφόσον δεν λογοκρίνονται και δεν φιλτράρονται ή όχι; Πρακτικά μάλλον δεν αλλάζει κάτι, όμως πότε ο άνθρωπος σκέφτηκε πρακτικά; +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »