Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2013

ANΘΡΩΠΙΝΑ ΒΙΩΜΑΤΑ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ ~ εφηβική εγκυμοσύνη

μαθήματα από καθημερινές ιστορίες ανθρώπων που άλλαξαν τις ζωές τους


Καλή σας μέρα και σήμερα αγαπητοί αναγνώστες. Σήμερα θα αγγίξουμε ένα πολύ ιδιαίτερο, σημαντικό και σοβαρό θέμα. Επέλεξα να ασχοληθούμε αυτόν τον μήνα με την εφηβική εγκυμοσύνη και τον τρόπο που μπορεί να επηρεάσει τον ίδιο τον έφηβο αλλά και το περιβάλλον του.
Η εφηβεία είναι μια περίοδος κατά την οποία οι νέοι βιώνουν πολλές αλλαγές όπως σωματικές, συναισθηματικές, ψυχολογικές αλλά και κοινωνικές. Βιώνουν το πρώτο καρδιοχτύπι για το αντίθετο φύλλο και συνήθως από την ηλικία των 13 ετών ήδη έχουν βιώσει την ερωτική πράξη. Η ερωτική πράξη δεν είναι όμως κάτι το απλό για τους εφήβους. Υπάρχουν κίνδυνοι που ο κάθε νέος θα πρέπει να γνωρίζει προτού ξεκινήσει την ενεργή ερωτική ζωή. Πέρα από τους κινδύνους των σεξουαλικά μεταδιδόμενων νοσημάτων υπάρχει και ο κίνδυνος της εγκυμοσύνης. Οι στατιστικές μελέτες δείχνουν ότι περίπου 1 στις 10 έφηβες, στις αναπτυγμένες χώρες, θα έχει μια τουλάχιστον απρογραμμάτιστη εγκυμοσύνη.

Ο κάθε γονέας θέλει το παιδί του να τελειώσει το σχολείο, να σπουδάσει και αργότερα όταν βρει τον κατάλληλο άνθρωπο να κάνει οικογένεια. Τα πράγματα όμως δεν έρχονται πάντα έτσι όπως εμείς τα θέλουμε. Και τότε τι γίνεται; Χάθηκε ο κόσμος;

Όχι δεν χάθηκε, αλλά προτού φτάσουμε στο σημείο του να σκεφτούμε πως θα αντιμετωπίσουμε μια ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη του παιδιού μας θα πρέπει πρώτα να έχουμε φροντίσει από πριν να το προστατέψουμε. Πάνω από όλα πολύ σημαντικό ρόλο έχει να είμαστε κοντά με το παιδί μας. Να έχουμε καλλιεργήσει από πολύ νωρίς σχέση εμπιστοσύνης μαζί του. Να μην φοβάται να μας πει οτιδήποτε βιώνει όποτε και αν το βιώνει. Να γνωρίζει πως πάντα θα έχει δίπλα του την οικογένειά του η οποία θα είναι εκεί όταν την χρειάζεται. Όταν το παιδί μας πλησιάζει την εφηβεία ας το ενημερώσουμε για όλα όσα θα περάσει και θα βιώσει για πρώτη φορά. Μην περιμένετε να μπει στην εφηβεία για να μάθει αυτά που θα πρέπει να γνωρίζει. Στην εφηβεία η νέοι είναι λίγο έως πολύ αντιδραστικοί και δεν είναι πάντα εύκολο να μιλήσεις ήρεμα και να δώσεις να καταλάβουν όσα θες.  Ας του μιλήσουμε για το πρώτο καρδιοχτύπι με παραδείγματα από δικά μας βιώματα για να αισθανθεί ότι το καταλαβαίνουμε. Ας του μιλήσουμε για την ερωτική πράξη και φυσικά για αυτά που θα πρέπει να προσέχει όταν έρθει και η δική του στιγμή. Πόσο σημαντικό είναι να λαμβάνει προφύλαξη κάθε φορά και για ποιο λόγο. Για τις ασθένειες που υπάρχουν, για τα προβλήματα που μπορεί να δημιουργηθούν και φυσικά για μια ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη η οποία θα δυσκολέψει και θα αλλάξει πολύ την μέχρι τότε ζωή τους. Ας του εξηγήσουμε πως στην ζωή πρέπει να αναλαμβάνουμε τις ευθύνες μας και οποιοδήποτε «λάθος» θα έχει και συνέπειες.

Τι γίνεται όταν παρά την ενημέρωση του παιδιού μας προκύπτει μια ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη;
  
Τη στιγμή που μια έφηβη κοπέλα ή ένα έφηβο αγόρι καλείται να αντιμετωπίσει μια ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη δεν θα πρέπει να είναι μόνο-η! Ο ρόλος των γονιών έχει καθοριστική σημασία γι’αυτό οι ίδιοι χρειάζεται να είναι ψύχραιμοι, υποστηρικτικοί, να αποδεχθούν την κατάσταση, να συμμετέχουν ενεργά στο πρόβλημα και να επισκεφθούν έναν γυναικολόγο. Εκδηλώσεις θυμού και επιθετικότητας προς την έφηβη κοπέλα που ήδη βιώνει τα δικά της αρνητικά συναισθήματα είναι τουλάχιστον περιττά! Ας μην ξεχνάμε ότι η κατάλληλη παρέμβαση σε ένα τόσο σοβαρό θέμα κατά τη διάρκεια μιας τόσο τρυφερής ηλικίας όπως η εφηβεία θα καθορίσει σημαντικά την μετέπειτα σεξουαλική και ψυχολογική υγεία του ατόμου. Με την στήριξη της οικογένειας ο-η έφηβη-ος μπορούν να αντιμετωπίσουν τον ερχομό ενός παιδιού με την βοήθεια όλης της οικογένειας. Δεν χάνονται τα όνειρα και τίποτα δεν τελειώνει με τον ερχομό ενός παιδιού. Μπορεί να γίνονται όλα δυσκολότερα ή να καθυστερούν λίγο αλλά δεν τελειώνουν. Η εύκολη λύση της έκτρωσης δεν είναι ότι καλύτερο εκτός και αν θα γίνει για λόγους υγείας του εφήβου. Πρόσφατα είδα μια συνέντευξη στην εκπομπή «Μίλα» της 17 χρονης Στέλλας η οποία έφερε στον κόσμο ένα κοριτσάκι στα 16 της. Η υποστήριξη που είχε από την οικογένειά της ήταν απίστευτα συγκινητική και μάθημα για όλους. Είναι αριστούχα στο σχολείο και θέλει να γίνει παιδίατρος. Παρακάτω μπορείτε να δείτε την συνέντευξη η οποία ξεκινάει στο 16ο λεπτό.


Και μην ξεχνάτε: Θυμήσου τα δικά σου και συγχώρα τα παιδιά σου.. +entita matsinska



σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2013

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΘΕMAΤΟΛΟΓΙΑΣ ~ παιδιά που ζουν με την τεχνολογία ή τεχνολογία που σκοτώνει τα παιδιά;


Ας δούμε την περίπτωση της οικογένειας McMillan στην οποία μεγαλώνει ένα πιτσιρίκι το οποίο ήταν –λέει- εθισμένο στην χρήση του i-pad. Οι γονείς του αποφάσισαν για ένα χρόνο να κρύψουν όλες τις ηλεκτρονικές συσκευές από το σπίτι κρατώντας ή αντικαθιστώντας τες με αντίστοιχες από το 1986 οπότε και γεννήθηκαν (οι γονείς). Το πείραμα είναι ενδιαφέρον και πρωτότυπο, αλλά ας εξετάσουμε αν είναι και υπερβολικό.
Έχετε συναναστραφεί με παιδάκι τριών ως πέντε ετών; Τα παιδιά σήμερα είναι πολύ-πολύ πιο διαφορετικά απ’ ότι imageεμείς στην ηλικία τους. Δέχονται περισσότερα ερεθίσματα και η τεχνολογία είναι μέρος της ζωής τους. Είναι απίθανο το πως ένα δίχρονο κοριτσάκι νομίζει πως όλες οι οθόνες είναι touch και πόσο όμορφα ξέρει να διαλέγει την επόμενη προβολή στο youtube από ένα tablet! Είναι απίθανο πως περιηγείται στις φωτογραφίες σύροντας την οθόνη και λίγο αργότερα, ζητάει νέες εφαρμογές με παιχνίδια για να κατεβάσει και να παίξει ηλεκτρονικά παζλ, αντιστοιχίσεις χρωμάτων, γραμμάτων, ζώων κλπ.

Η πρόοδος της τεχνολογίας είναι δεδομένη, όμως η αφομοίωση της από παιδάκια προσχολικής ηλικίας αποδεικνύουν και την εξέλιξη του ανθρώπινου είδους. Τι λείπει από την όλη εικόνα; Οι αλάνες, τα πάρκα, οι κούνιες, το κυνηγητό, η μπάλα, το κρυφτό και άλλα τέτοια. Προφανώς εκεί τίθεται θέμα ισορροπιών. Το κατά πόσο ο γονέας θα μπορέσει να υποκινήσει το παιδί του να ασχοληθεί με όλα σε σχετικά ισόποσες ποσότητες. Άλλωστε όλα είναι ερεθίσματα. Ακόμα κι αυτά που δεν αποτελούν τεχνολογικά επιτεύγματα!

Διακρίνω πως τα παιδιά σήμερα είναι αυτό που λέμε “σφουγγάρια”. Πάντα ήταν, όμως σήμερα περισσότερο από ποτέ υπάρχουν οι υποδομές και ίσως οι γνώσεις, να αξιοποιήσουμε τις δυνατότητες των παιδιών μας. Ο εθισμός δεν είναι καλός ποτέ και σε τίποτα, όμως είναι ακατανόητο να στερήσουμε από τα παιδιά μας την ευκαιρία να μεγαλώσουν σύμφωνα με ότι η εποχή τους παρέχει. Κάποτε οι γονείς μας, μας κυνηγούσαν για να μην παίζουμε συνέχεια GAME BOY, ύστερα για να μην παίζουμε φιδάκι στο κινητό, τώρα για να μην είναι συνεχώς στο facebook και αύριο; +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ

 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τετάρτη 20 Νοεμβρίου 2013

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟTHΤΑΣ ~ ο ερντογάν εναντίον της φιλελεύθερης τουρκίας


Αναμφισβήτητα ο πρόεδρος της τουρκίας, Ερντογάν είναι η αιτία για μια εντυπωσιακή ανάπτυξη της χώρας τα τελευταία χρόνια. Επιχειρηματικά, αναπτυξιακά, επενδυτικά, τουριστικά και σε πολλούς άλλους τομείς η χώρα βιώνει την απόλυτη αντίθεση του τι συμβαίνει στην Ελλάδα. Μια Ευρωπαϊκή τουρκία θα μπορούσε σήμερα να είναι το αφεντικό της Ανατολής και του Νότου μαζί, όμως γιατί ο Ερντογάν δεν πετυχαίνει το απόλυτο που ίσως είναι η ένταξη της χώρας στην Ένωση;

Διότι εκτός από οραματιστής και ικανότατος πολιτικός, είναι και (φανατικός) μουσουλμάνος! Πόσες φορές δεν έχει imageπροκαλέσει την κοινή γνώμη με τις πράξεις, τις πολιτικές και τις δηλώσεις του, που πολλάκις προκάλεσαν θύελλα αντιδράσεων και εντός και εκτός της χώρας. Δεν ξεχνάω την επιμονή του στην μαντίλα στις γυναίκες που είχε σαν αποτέλεσμα δριμύτατες αντιδράσεις στις τάξεις του φεμινισμού σε όλο τον κόσμο. Ο Ερντογάν στηρίζεται από έναν μεγάλο και πολύ σκληρό πυρήνα φανατικών και βασιζόμενος εκεί, παράγει έργο για την χώρα του.

Με το πέρασμα του χρόνου όμως ο πυρήνας χάνεται. Ηλικιώνεται. Οι πρακτικές του φέρνουν σε απόλυτη αντίθεση όχι απλά την πολιτική Αριστερά, αλλά και γενικότερα την (φιλελεύθερη) νεολαία. Θυμάστε τι έγινε στο πάρκο της πλατείας Ταξίμ; Οι σφοδρότερες συγκρούσεις που ακούστηκαν τα τελευταία χρόνια στην τουρκία και μάλιστα με καμπόσους νεκρούς διαδηλωτές! Τελευταίο παράδειγμα αυτής της κόντρας που έχει ξεσπάσει μεταξύ βαθύ (κυβερνητικού) κράτους και νεολαίας, ήταν η πρόθεση του Ερντογάν να διαμένουν σε ξεχωριστές εστίες, άντρες και γυναίκες φοιτητές! Δεν με ενδιαφέρει το σκεπτικό της πρότασης, αλλά η παραλογία που την ακολουθεί.
Μία χώρα που βρίσκεται πολύ πιο μπροστά σε θέματα ανάπτυξης και οικονομίας, από χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εξακολουθεί να είναι αδύνατο να προσεγγίσει τον στόχο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Προχθές ο Ερντογάν δήλωνε με κάθε επισημότητα πως δεν αναγνωρίζει το κράτος της Κύπρου, ύστερα αρνείται να εξισώσει τα δύο φύλλα και τέλος επιμένει σε βαθιές μουσουλμανικές παραδόσεις που εκθέτουν την χώρα. Τελικά… δεν “λέει” να είσαι τούρκος. +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2013

KIΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ~ αναζητώντας ένα θαύμα στη ζωή μας (the count of monte cristo)

αποκωδικοποιώντας τα κοινωνικά μηνύματα στις δημιουργίες της 7ης τέχνης

The Count of Monte Cristo
Παραγωγή: 2002
Σκηνοθεσία:  
Βασικοί Χαρακτήρες:  
Περιγραφή::Edmond Dantes () είναι ένας αγαθός αγράμματος νέος ο οποίος δουλεύει σκληρά ως υποπλοίαρχος με απώτερο στόχο να παντρευτεί τη γυναίκα της ζωής του όταν θα προβιβαζόταν στο αξίωμα του πλοίαρχος. Όταν λοιπόν διορίστηκε πλοίαρχος αναπτύχθηκε εις βάρος του σκευωρία από τον καλύτερο του φίλο Fernand Mondego () που τον έκλεινε στη φυλακή με την κατηγορία της εσχάτης προδοσίας έναντι της πατρίδας του. Θα καταφέρει να σταθεί στα πόδια του και να αποδείξει την αθωότητα του;   



Ο Νοέμβριος μήνας με ενέπνευσε να ασχοληθώ με μία παλαιότερη ταινία που ίσως οι περισσότεροι από εσάς έχετε παρακολουθήσει τον ¨Κόμη Μόντε Kρίστο¨ την οποία έτυχε να παρακολουθήσω ξανά τις προηγούμενες ημέρες. Η ταινία λοιπόν αυτή αν και ταινία εποχής η οποία περιλαμβάνει αρκετά ιστορικά στοιχεία όπως η εξορία του μέγα Ναπολέοντα αλλά και τις εξορίες των ατόμων που ήταν ¨Ναπολεοντικοί¨, εντούτοις αναφέρεται στην Οδύσσεια παθών ενός άνδρα και προσφέρεται για σπουδαία διδάγματα.

Η ταινία μας μεταφέρει στο ξεκίνημά της στον ερχομό του Edmond Dantes από ένα ταξίδι στο καράβι που εργαζόταν και την ειδοποίηση του για τον άμεσο προβιβασμό του σε πλοίαρχο. Όπως ήταν φυσικό έτρεξε να το αναφέρει στην γυναίκα  της ζωής του η οποία χάρηκε ιδιαιτέρως αλλά και στον καλύτερο του φίλο Fernand Mondego ο οποίος όμως τον φθονούσε γιατί κατά βάθος αγαπούσε την γυναίκα του. Ο Fernand Mondego λοιπόν για να τον αποτρέψει να πάρει την γυναίκα που αγαπούσε οργάνωσε μία σκευωρία εις βάρος του Edmond Dantes σε συνεργασία με τον δικαστή J.F. Villefort () και τον έστειλε σε φυλακές με απάνθρωπες συνθήκες διαβίωσης. Ο Dantes παρότι πιστός στο Θεό, στην φυλακή αρχίζει να χάνει την πίστη του λόγο της αθωότητας του αλλά και των απάνθρωπων βασανιστηρίων που αντιμετώπιζε. Ώσπου μια μέρα εμφανίζεται στο κελί του κατά λάθος ένας παπάς συγκρατούμενος του ο οποίος έσκαβε επί χρόνια στα έγκατα των φυλακών ώστε να μπορέσει κάποια μέρα να ελευθερωθεί. Ο Dantes θα μάθει πολλά κοντά τον Παπά και θα καταφέρει μετά από καιρό να αποδράσει και να βρει ένα κρυμμένο θησαυρό και να εκδικηθεί τους ανθρώπους που τον έστειλα φυλακή.  

Ο Edmond Dantes μας παρουσιάζεται ως ένας ενάρετος νέος ο οποίος δεν είχε ίχνος πονηριάς μέσα του. Έτρεφε αγνά συναισθήματα για τους πάντες χωρίς καν να διανοείται ότι κάποιος θα μπορούσε να τον φθονεί για οποιοδήποτε λόγο. Οι κατηγορίες που αντιμετώπισε από το πουθενά τον έβαλαν αντιμέτωπο με συνθήκες που δεν είχε φανταστεί ποτέ με κίνδυνο ακόμα και της ζωής του. Όλα αυτά τον έκαναν να αναρωτιέται αν υπάρχει Θεός και να χάνει την πίστη του μέρα με την ημέρα. Χωρίς καν να το καταλάβει, ως εκ θαύματος βρέθηκε στο κελί του ο Παπάς ο οποίος όπως προανέφερα τον βοήθησε να μάθει ανάγνωση αλλά και να αποκτήσει το μεγαλύτερο αγαθό της ελευθερίας και περαιτέρω της αποκατάστασης της αλήθειας απέναντι στη σκευωρία που στήθηκε εις βάρος του.

Η παραπάνω ταινία μου έδωσε το έναυσμα να ασχοληθώ με το θαύμα που καταφέρνει να προχωρά τη ζωή μας και να ξεπερνάμε δύσβατα μονοπάτια. Στην ιστορία της Χριστιανικής εκκλησίας πολλές φορές διδαχθήκαμε για τα θαύματα του Χριστού όμως ακόμα και σήμερα όλοι αμφισβητούμε την ιδέα και την ύπαρξη ενός θαύματος στη ζωή μας. Αλήθεια τι είναι το θαύμα; Για τους περισσότερους είναι να γίνουν  καλά από μία επικίνδυνη ασθένεια που τους ταλαιπωρεί ή ακόμα το να δουν να αποδεικνείεται ότι ένας τυφλός βλέπει το φως του. Σήμερα λοιπόν όλοι ζούμε έντονα και αγχωτικά τη σκληρή αρκετές φορές σύγχρονη πραγματικότητα προσπερνώντας ή και θεωρώντας δεδομένα τα πολλά θαύματα που μας συμβαίνουν με την πάροδο των χρόνων. Αλήθεια υπάρχει μεγαλύτερο θαύμα από τον ερχομό ενός μωρού; ή η εύρεση του έτερον μας ήμισυ; ή το να καταφέρνουμε να έχουμε την υγεία μας; Συμβαίνουν τόσα πολλά θαύματα στη ζωή μας καθημερινά που μας δίδονται απλόχερα από το Θεό αλλά δυστυχώς τα περισσότερα τα θεωρούμε δεδομένα και περιμένουμε να δούμε τον Θεό μπροστά μας για να πιστέψουμε σε Αυτόν.

Στην παραπάνω ταινία ο πρωταγωνιστής κατάφερε να ζήσει το θαύμα του και μέσα από αυτό να μας περάσει αρκετά διδάγματα. Ανεξάρτητα όμως από αυτό θεωρώ ότι πρόκειται για μια ενδιαφέρουσα ταινία που κρατάει το θεατή εστιασμένο στην οθόνη καθ όλη τη διάρκεια της γιαυτό και σας τη συστήνω ανεπιφύλακτα. Περιμένω τα σχόλιά σας για το μήνυμα που εγώ εισέπραξα ή και για οποιοδήποτε άλλο εισπράξετε όσοι είδατε την ταινία. +daskalakis michael  

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ ΤΟΥ ΜΗΝΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Δευτέρα 18 Νοεμβρίου 2013

ΙΣTOΡΙΚΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ ~ ένας σεισμός που (δεν) ήταν τυχάιος

πίσω από το φυσικά προφανές, διεισδύουμε σε ανεξήγητα παραφυσικά μυστήρια της ιστορίας

Τον περασμένο μήνα η Ελλάδα χόρευε στους ρυθμούς του εγκέλαδου. Συγκεκριμένα ένας σεισμός δυτικά των Χανίων –ευτυχώς με επίκεντρο τη θάλασσα και μεγάλο εστιακό βάθος- εντάσεως 6,4 της κλίμακας του Richter, ήταν αφορμή να πανικοβληθεί όλη η νότια και κεντρική Ελλάδα αφού έγινε αισθητός έως και την Αττική, χωρίς ωστόσο να υπάρξουν σοβαρές ζημιές ή τραυματισμοί.

Ως εδώ όλα καλά, όμως την ίδια μέρα και συγκεκριμένα στις δώδεκα Οκτωβρίου (με το νέο ημερολόγιο) του 1856, ένας άλλος μεγάλος σεισμός έγινε και πάλι το πρώτο θέμα. Τότε η ένταση του έφτασε τα 7,7R και ήταν αφορμή για τον θάνατο περισσότερων των πεντακοσίων ατόμων και την καταστροφή χιλιάδων κτισμάτων. Πολλοί σήμερα υποστηρίζουν πως δεν είναι τυχαίο το γεγονός πως ένας μεγάλος σεισμός έγινε ακριβώς την ίδια μέρα. Ωστόσο, δεν υπάρχει και κάτι προφανές πως να αιτιολογεί αυτήν την σύμπτωση. Οπότε; Είναι απλά μία σύμπτωση ή κάτι που δεν θα μάθουμε ποτέ..;

Ο σεισμός αυτός επανέφερε και έναν θεωρητικά και τυπικά, μύθο που επικρατεί γύρω από τους σεισμούς και που λέει πως όταν έχει πολύ ζέστη με άπνοια είναι πιθανότερο να σημειωθεί κάποιος. Επισήμως οι επιστήμονες διαψεύδουν κάτι τέτοιο, όμως εμπειρικά αυτό τείνει να αποδειχθεί βάση στατιστικής, τουλάχιστον εδώ στην Ελλάδα. Άρα μήπως το κλίμα ή ο έλεγχος του μπορούν να έχουν συνέπειες άγνωστες σε εμάς;

Το τρίτο σενάριο που ακούστηκε πολύ τις ημέρες που ακολούθησαν του σεισμού, αφορούσε τις παράλληλες δραστηριότητες εύρεσης ή ελέγχου για πετρέλαιο και φυσικό αέριο στην θαλάσσια περιοχή γύρω από την Κρήτη και γιατί όχι, πιο συγκεκριμένα στα δυτικά της όπου και είχε επίκεντρο ο σεισμός; Επισήμως δεν εξετάστηκε καν τέτοιο θέμα αφού ποτέ δεν τέθηκε (επισήμως) όμως το ζήτημα πλέον αφορά το αν τέτοιου είδους γεωτρήσεις μπορούν να ταράξουν τόσο πολύ το εκεί έδαφος ώστε να προκαλέσουν σεισμό. Διότι αν υπάρχει έστω και μία τέτοια πιθανότητα, τότε τι μπορούμε να περιμένουμε για όταν –με το καλό- ξεκινήσουν οι γεωτρήσεις και επίσημα; Αυτό προφανώς είναι ένα θέμα που θα πρέπει να μας απασχολήσει ή να μας… προβληματίσει.
Σενάρια, αβάσιμες θεωρίες, υποψίες και συνωμοσίες. Μπορεί ο σεισμός να μην οφείλεται σε καθαρά φυσικά φαινόμενα; Κι αν ναι, γιατί να “δημιουργηθεί”; Και τι να περιμένουμε για αύριο; +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Κυριακή 17 Νοεμβρίου 2013

BPΑΒΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ~ η πραγματική αξία των πάντων

Σας παρουσιάζω το καλύτερο άρθρο αυτής της εβδομάδας σύμφωνα με την καθαρά υποκειμενική κρίση του yannidakis. Σημειώνεται πως η βράβευση αφορά μονάχα την ενότητα ιστολογίων και για τους χώρους τους οποίους επισκέφτηκα. Παρακάτω δημοσιεύονται και τα υπόλοιπα άρθρα τα οποία ξεχώρισα μέσα στην εβδομάδα ως δευτερεύοντες διακρίσεις για λόγους ενδεχόμενης ισοπαλίας. Το ιστολόγιο που συγκεντρώνει τις περισσότερες βραβεύσεις και διακρίσεις στο τέλος κάθε μήνα βραβεύεται στην ειδική ενότητα "ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ".

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ:
από: olympia
τίτλος: Η Πραγματική Αξία των Πάντων

Όταν με το καλό περάσει αυτή η κρίση, ο ιστορικός του μέλλοντος έχοντας όλη την εικόνα μπροστά του και με αντικειμενικό πλέον μάτι, δεν θα περιγράψει την περίοδο 2009-2014 σαν χούντα που δεν τελείωσε το 73’, ούτε το πολίτευμα σαν φασισμό ή κατοχή ή καπιταλισμό, θα την περιγράψει σαν μία ακόμα «by the book» περίοδο ύφεσης μίας πρότερης υπερδιογκωμένης οικονομίας και σαν μία άκρως αναμενόμενη διόρθωση ενός παρατεταμένου λανθάνοντος και άκρως χειραγωγημένου οικονομικού μοντέλου.

Ακόμα είναι φρέσκιες οι αναμνήσεις της φούσκας που διήρκησε 30 χρόνια τώρα περίπου σε όλους μας. Η ευημερία κυριάρχησε

ολοκληρωτικά την Ελλάδα. Η ακατάσχετη πίστωση σε συνδυασμό με την κακοδιαχειρίση της τροφοδότησε την οικονομική διαστολή των πάντων, γεγονός που γαλούχισε την φούσκα της υπερδόμησης ακινήτων η οποία πολύ εύλογα εν συνεχεία μεταλλάχθηκε σε ένα τέρας χρέους.

Το άμεσο αντίκτυπο της κρίσης χρέους στην πραγματική αγορά ήταν ότι για οποιοδήποτε προιόν ή υπηρεσία ο κόσμος πήρε δάνειο ή έλαβε πίστωση, να υποτιμήθεί βιαίως η αξία του προιόντος και της υπηρεσίας αυτής καθ’αυτής και για οποιοδήποτε προιόν ή υπηρεσία δεν χρειάστηκε να πάρει δάνειο ή να λάβει πίστωση, να υπερτιμηθεί.

Για να το κάνω πιό λιανά, π.χ. ο κόσμος τα τελευταία 30 χρόνια δανείστηκε κυρίως για να εξασφαλίσει ακίνητα, αυτοκίνητα, ρούχα και ταξίδια αλλά δεν δανείστηκε για να εξασφαλίσει τρόφιμα, πετρέλαιο, ρεύμα και περίθαλψη. Τώρα η αξία των ακινήτων, των αυτοκινήτων, των ρούχων και των ταξιδιών καταρρέει και η αξία των τροφίμων, του πετρελαίου, του ρεύματος και της περίθαλψης απογειώνεται. Εν ολίγης όποια αξία φούσκωσε πρό κρίσης, τώρα ξεφουσκώνει και όποια πρό κρίσης ήταν ξεφουσκωμένη, τώρα φουσκώνει. Ότι υπερεκτιμήθηκε, υποτιμάτε και ότι ήταν υποτιμημένο τώρα υπερτιμάτε.

Όποιος λοιπόν αγόρασε προιόν ή υπηρεσία υπερτιμημένη, ήδη γεύεται στο πετσί τις επιπτώσεις της υποτίμησης αυτού/της (=loser) και παρόμοια όποιος αγόρασε προιόν ή υπηρεσία υποτιμημένη ήδη γεύεται στο πετσί επίσης τις επιπτώσεις της υπερτίμησης αυτού/της. (=winner)

Στερνή μου γνώση να σ’είχα πρώτα λέει ο κόσμος τώρα αλλά από την άλλη είχαμε τριάντα και ολόκληρα χρόνια και για να συνετιστούμε αλλά παρασυρθήκαμε στον οίστρο της ανάπτυξης και της πλεονεξίας μας ξεχνώντας όλες τις βασικές αρχές και αξίες. Και τώρα μέσα σε 4 χρόνια έχοντας χάσει σχεδόν τα πάντα, βάζουμε αναγκαστικά και με το ζόρι μυαλό και επιστρέφουμε «the hard way» στις βασικές αρχές και κανόνες είτε μας αρέσει είτε όχι. Ότι δεν μάθαμε τα τελευταία 30 χρόνια με τον καλό και ευγενικό τρόπο, το μαθαίνουμε τώρα με τον κακό και τον βίαιο. Το σύστημα αξιών ακόμα διορθώνεται λοιπόν βιαίως ταυτόχρονα και πρός τα πάνω και πρός τα κάτω και ο κύκλος θα κλείσει τελικά εκεί από όπου άρχισε. Στην πραγματική αξία των πάντων. Επομένως ποιά είναι η πραγματική αξία των ακινήτων και των αυτοκινήτων και ποιά είναι γενικότερα η πραγματική αξία των πάντων;

Ανεξάρτητα με το τί αξία είχε π.χ. το ακίνητο πρό κρίσης, τί αξία έχει τώρα μέσα στην κρίση και τί αξία θα έχει μετά την κρίση, σας ενημερώνω ευθέως ότι θα καταλήξει όσο και οξύμορο μπορεί τώρα να σας ακούγεται στο ότι, η πραγματική αξία του οτιδήποτε και δη των ακινήτων είναι άμεσα συνυφασμένη και αυτοπροσδιοριζούμενη τελικά από τα πλέον υποτιμημένα πράγματα σε αυτή τη ζωή, αυτή τη στιγμή και σε αυτό το κόσμο. Από τα αγαθά που είναι τώρα δωρεάν και κανείς δέν τους δίνει σημασία ή εκτιμά. Και συγκεκριμένα από τις ιδιότητες κυρίως αυτών των δωρεάν αγαθών και από το κατά πόσο προσβάσιμες, συνυφασμένες ή ακόμα και μελλοντικά εκμεταλλεύσιμες είναι τελικά αυτές οι ιδιότητες από το προιόν/υπηρεσία το/την οποίο/α τώρα κατέχουμε/προσφέρουμε.

Παράδειγμα: Πρό κρίσης η συντριπτική πλειονότητα του κόσμου αγόραζε αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού με βενζίνη. Εάν εξαιρέσω το γεγονός ότι έως ένα σημείο η νομοθεσία απαγόρευε την μαζική χρήση πετρελαίου, σας θυμίζω ότι όλος ο κόσμος παλαιότερα σχεδόν λίγο ή πολύ υποτιμούσε γενικότερα το diesel αυτοκίνητο. Ήρθε λοιπόν η κρίση, έσκασε και η φούσκα των αυτοκινήτων και ο κόσμος στρέφεται όλως τυχαίως σε αυτοκίνητα μικρού κυβισμού με κατανάλωση πετρελαίου. Τα οχήματα με βενζίνη υποτιμήθηκαν και τα οχήματα με πετρέλαιο άρχισαν να υπερτιμούνται και να γίνονται περιζήτητα. Σε εύλογο χρονικό διάστημα λοιπόν και τα αυτοκίνητα με πετρέλαιο μοιραία θα υποτιμηθούν λόγω της εμφάνισης της επόμενης γενιάς αυτοκινήτων, των ηλεκτρικών. Το μπάμ δηλαδή που έχει κάνει το smart θα αντικατασταθεί αποκλειστικά και μόνο από το μπάμ που θα κάνει το νέο τύπου smart, το ηλεκτρικό. Στην αρχή κλασσικά ο κόσμος θα είναι επιφυλακτικός αλλά λόγω των μεγάλων συγκριτικά πλεονεκτημάτων, θα αρχίσει να το αναζητά και έτσι θα υπερτιμηθεί και αυτό σε αντίθεση με τα diesel που θα αρχίσουν τότε να υποτιμούνται λόγω της μειούμενης ζήτησης. Τελικά και τα ηλεκτρικά θα χάσουν αξία όταν θα εμφανιστούν τα νέα με υδρογόνο-νερό. Το υγραέριο είναι προάγγελος αυτής της πορείας που περιγράφω. Η πορεία αυτή είναι νομοτελειακά προδιαγεγραμμένη και η αγορά αυτοκινήτου θα καταλήξει στο κατά πόσο αυτονομία θα προσφέρει ένα αυτοκίνητο στον ιδιοκτήτη του με π.χ. ένα λίτρο νερό. Θα καταλήξει στο νερό ή σε κάποια άλλη τζάμπα άφθονη πηγή ενέργειας που προσφέρει απλόχερα η φύση καθημερινά και στο κατά πόσο το εκάστοτε αυτοκίνητο διαθέτει την καλύτερη τεχνολογία η οποία εκμεταλλεύεται με τον αποτελεσματικότερο δυνατό τρόπο την ιδιότητα εκείνου. Θα καταλήξει στην αυτονομία. Με την κατάλληλη τεχνολογία μέν αλλά με την περισσότερο δυνατή αυτονομία δε. Αυτονομία = Πραγματική αξία. Όσο περισσότερη αυτονομία τόσο περισσότερη αξία. 100% αυτονομία = η μεγαλύτερη δυνατή πραγματική αξία.

Ακίνητα: Τα ακίνητα έχουν και ακόμα διατηρούν πολλές διαφορετικές αξίες. Είναι η εμπορική, η αγοραία, η αντικειμενική, η τιμή ζώνης, η τεκμηριακή, της αντιπαροχής, η τραπεζική και πολλές άλλες. Όλες αυτές συμπεριλάμβανουνν φυσικά μέσα τους και την «καθαρή» κατασκευαστική αξία. Κατόπιν της κρίσης έχουμε φτάσει στο σημείο η εμπορική αξία να είναι σχεδόν μηδενική και πλέον κάτω της αντικειμενικής. Τα τελευταία 2-3 χρόνια όμως άρχισε να μπαίνει γοργά γοργά και ένας άλλος παράγοντας προσδιορισμού αξίας ακινήτων, ο ενεργειακός παράγοντας. Το κατά πόσο ενεργοβόρο δηλαδή είναι ένα σπίτι. Η αγορά έχει ήδη αρχίσει να μετακινείται και να προσανατολίζεται πρός αυτή τη φορά. Μπορεί τώρα βέβαια αυτός ο παράγοντας να χρησιμοποιείται από το κράτος σαν ακόμα ένα λόγο χαρατσώματος αλλά στο εγγύς μέλλον είναι βέβαιο ότι τα ακίνητα θα κοστολογούνται σχεδόν αποκλειστικά από την ενεργειακή απόδοση τους.

Η ενεργειακή απόδοση σημαίνει το πόσο ενέργεια απαιτεί ένα ακίνητο για να διατηρήσει ένα βιώσιμο περιβάλλον στον ένοικό του. Για το απλό κόσμο, πόσα χρήματα χρειάζεται να δαπανηθούν με άλλα λόγια για να ζεσταθεί και να δροσιστεί κάποιος καθόλη την διάρκεια του έτους. Όσο λιγότερα χρήματα χρειάζονται τόσο λιγότερο ενεργοβόρο είναι το ακίνητο και άρα τόσο μεγαλύτερη ενεργειακή κλάση έχει. Ακίνητο με ενεργειακή κλάση Α σημαίνει σχεδόν αυτονομία. Είναι σίγουρο λοιπόν ότι η φορά της διεύθυνσης αυτής θα μεγενθυθεί αποκλειστικά πρός τα εκεί. Ένώ η αξία του 95% των ακινήτων σήμερα καταρρέει τα ακίνητα με λιγότερα τετραγωνικά αλλά με μεγάλη ενεργειακή κλάση διατηρούν εν συγκρίση την αξία τους, διότι γίνονται εξ ανάγκης πιό ελκυστικά στον κόσμο που δέν έχει χρήματα, λόγω του μικρού κόστους λειτουργίας και διαβίωσης. Ταυτόχρονα η τεχνολογία νέων συστημάτων που συνοδεύει την ιδέα της ενεργειακής αναβάθμισης εν μέσω κρίσης όλος παραδόξως διαρκώς αναπτύσσεται. Ήδη στο εξωτερικό κατασκευάζονται ευρέως τα λεγόμενα Zero Energy Buildings.

Αυτοπροσδιορίζεται πλέον η αγορά και η αξία των ακινήτων στην έννοια της αυτονομίας για μία ακόμα φορά. Όσο αυτόνομο είναι ένα ακίνητο τόσο μεγαλύτερη εμπορική αξία διατηρεί. Όσο μεγαλύτερη οικονομική αυτάρκεια προσφέρει στον ένοικό του, τόσο περισσότερο θα τιμολογείται και η πραγματική αξία του.

Εγώ προσωπικά εάν τώρα ενδιαφερόμουν να αγοράσω ένα ακίνητο, που παρεμπιπτόντως τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή για όσους έχουν τελοσπάντων, δέν θα κοιτούσα εάν έχει χτιστό τζάκι, ωραία κουζίνα, μάρμαρο στα δάπεδα, κρυφούς φωτισμούς και κτλ. Όλα αυτά δεν θα παίζουν σχεδόν κανένα ρόλο στο μέλλον. Για μένα κανένα ήδη. Θα έβλεπα αυτό που θα παίξει σίγουρα ρόλο στο μέλλον και θα αναβαθμίσει την επένδυση μου. Και αυτό είναι το κατά πόσο το ακίνητο είναι εκτεθιμένο στον ήλιο, στον αέρα και στο νερό εάν είναι δυνατό. Επίσης θα ρωτούσα την παλαιότητα του, αποκλειστικά και μόνο, για να εξασφαλίσω την στατική επάρκεια του οικοδομήματος βάσει του αντισεισμικού του κανονισμού. Εάν ένα ακίνητο έχει ήλιο, αέρα, νερό και καλό αντισεισμικό κανονισμό, δεν χρειάζεται στην κυριολεξία τίποτα άλλο. Έχει τα πάντα. Και αυτό είναι χρυσός και άς μήν λάμπει ακόμα. Τα δωρεάν αυτά αγαθά και οι ιδιότητές αυτών που προσφέρει η φύση και εν τέλει ο καλός Θεός απλόχερα, προσδιορίζουν και την πραγματική αξία του ακινήτου. Αυτά και μόνα αυτά τα αγαθά θα προσδιορίζουν μελλοντικά σχεδόν αποκλειστικά την πραγματική αξία των πάντων.

Αυτάρκεια – Αυτονομία σημαίνει πραγματική αξία. Όλα τα άλλα προσδίδουν μόνο μία εφήμερη πλασματική αξία. Αυτός είναι ο θεμελιώδης κανόνας και το βασικό κριτήριο που είχε ξεχαστεί και παραγκωνιστεί από όλους μας τα τελευταία χρόνια και συμπεριλαμβάνει τον προσδιορισμό της πραγματικής αξίας του οτιδήποτε κατασκευάζει ανθρώπινο χέρι. Η κρίση μας σπρώχνει πύξ λάξ πίσω στις παλιές καλές βασικές αρχές και πεποιθήσεις μας. Είτε το αντιλαμβανόμαστε είτε όχι το θέμα εκεί θα καταλήξει τελικά.

Αυτάρκεια-Αυτονομία = πραγματική αξία = εξάρτηση από την φύση = Θεός.

Όσο γρηγορότερα και όσο περισσότερο προσδιορίσουμε τις κινήσεις μας, την συμπεριφορά μας, την οικονομική και επαγγελματική μας δραστηριότητα, την διαβίωση και τον τρόπο ζωή μας πρός την συμπαντικά νομοτελειακή αυτή αξία , τόσο γρηγορότερα θα μετρέψουμε την κρίση σε ένα παραγωγικό παιχνιδάκι που θα μας αναγάγει ανεξαιρέτως τελικά με λίγο υπομονή, σε πραγματικά πλούσιους ανθρώπους.

ΞΕΧΩΡΙΣΑΝ ΑΚΟΜΑ:
  1. Μια επανάληψη. Μια θλίψη από Τελευταία σελίδα αριστερά
  2. Μεταξύ δεξιού και αριστερού αντιδραστισμού, βουλιάζει η Ελλάδα… από ακτιβιστής
  3. Η μείωση τιμών το «κλειδί» από TO DOMINO
  4. Φιλιππινέζοι και «Φιλιππινέζες» από αἰέν ἀριστεύειν
  5. Επιλέξτε! Προαπαιτούμενα της Τρόικας ή Προαπαιτούμενα της Δημοκρατίας; από citypress-gr

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Σάββατο 16 Νοεμβρίου 2013

ΣXOΛΙΟ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ~ οι φιλιππίνες σε κατάσταση εθνικής καταστροφής

η είδηση που στιγμάτισε τη βδομάδα που πέρασε, σχολιάζεται και προβληματίζει


 η είδηση 
μέρες μετά το χτύπημα του τυφώνα Χαϊγιάν οι κεντρικές Φιλιππίνες έχουν μετατραπεί σε κατεστραμμένη γη. Μόνο η παραθαλάσσια πόλη Τακλομπάν θρηνεί τουλάχιστον 10.000 νεκρούς. Η πόλη Τακλομπάν βρέθηκε στο επίκεντρο της καταστροφής. Οι μαρτυρίες και οι εικόνες των τηλεοπτικών συνεργείων αποκαλύπτουν μια πόλη σχεδόν ολοκληρωτικά κατεστραμμένη. Κατοικίες, υποδομές, δίκτυο ηλεκτροδότησης έχουν καταρρεύσει.
 το σχόλιο 
Αναπόφευκτα κάνω συγκρίσεις. Σκέφτομαι μια οικογένεια που πληρώνει ένα δάνειο, εργάζεται ώστε τα παιδιά της να ζουν αξιοπρεπώς με επαρκές φαγητό, ζεστή στέγη και στοιχειώδες βιοτικό επίπεδο. 
Και ξαφνικά... Μπουμ! Ένας τυφώνας τα ισοπεδώνει όλα. Ένας ή περισσότεροι από την οικογένεια είναι θαμμένοι στα ερείπια, το σπίτι τέλειωσε, κάποιες οικονομίες κάτω απ' το μαξιλάρι παρασύρθηκαν και μαζί τα όνειρα για ένα ταξίδι, μια αγορά, μια υλική ικανοποίηση.
Οι επιζώντες μπορεί να επέζησαν και σε λίγες μέρες ίσως τους παραχθεί η ανθρωπιστική βοήθεια με πρόχειρη στέγη και τροφή. Πότε όμως θα ορθοποδήσουν; Πότε θα ξεπεράσουν τους νεκρούς τους και θα επιστρέψουν στο βιοτικό επίπεδο που είχαν; Αν...

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ ΜΗΝΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Παρασκευή 15 Νοεμβρίου 2013

ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ TEΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ ~ ήρθε μήπως το τέλος των Η/Υ;

παρουσίαση νέων τεχνολογιών & η χρηστικότητα & συμβολή τους στην καθημερινότητα

Ζούμε στην εποχή της φορητότητας, στην εποχή του “cloud computing” και του Διαδικτύου και όλοι πλέον οι κατασκευαστές Η/Υ προσπαθούν να μας πείσουν να αγοράσουμε είτε μια «ταμπλέτα», είτε ένα «έξυπνο» κινητό τηλέφωνο. Όλοι καυχιούνται ότι οι συσκευές τους μπορούν να κάνουν ο,τι και ένας υπολογιστής. Σκεφτήκατε ποτέ όμως να αντικαταστήσετε πλήρως τον υπολογίστή σας με μια από αυτές τις λύσεις; Θα ήταν εφικτό άραγε;


Στο σημερινό και το επόμενο άρθρο θα προσπαθήσουμε να απαντήσουμε σε αυτό το ερώτημα. Σήμερα όμως, θα ξεκινήσουμε με κάτι ενδιάμεσο.. το νέο και όμορφο GoogleChromebook!



Η Google εδώ και λίγο καιρό δουλεύει πάνω στην δικιά της εκδοχή λειτουργικού συστήματος, το Chrome OS. Το Chrome OS βασίζεται στον δημοφιλή Google Chrome browser και την γλώσσα προγραμματισμού HTML5, η οποία αναμένεται να κυριεύσει πλήρως το Διαδίκτυο στο άμεσο μέλλον. Το Chrome OS έχει μια ιδιαιτερότητα όμως .. δεν «τρέχει» τοπικά στον Η/Υ αλλά βρίσκεται στο «σύννεφο»! Αυτό επέτρεψε την Google να δημιουργήσει έναν φορητό Η/Υ ο οποίος δεν έχει ιδιαίτερα αυξημένα τεχνικά χαρακτηριστικά αλλά μπορεί να «σηκώσει» το λειτουργικό σύστημα. Το πιο σημαντικό όφελος; Είναι φθηνός! Είναι για την ακρίβεια το πιο φθηνό laptop που θα μπορούσατε να αγοράσετε! Αξίζει όμως; Για να ρίξουμε μια ματιά ..



  • Χαρακτηριστικά:
Τίποτα το συγκλονιστικό σε αυτό το κομμάτι. Ο υπολογιστής έχει τα απολύτως απαραίτητα για να μπορέσει να συνδεθεί στο Διαδίκτυο και να επικοινωνήσει με την Google.

Samsung Dual Core processor
2GB RAM
16GB SSD storage
Bluetooth
WiFi
3G (σε πιο ακριβά μοντέλα)
USB2.0
11.6’’ οθόνη
6 ώρες διάρκεια μπαταρίας

Ιδιαίτερη αναφορά αξίζει να γίνει στο πληκτρολόγιο το οποίο είναι πλήρους μεγέθους και όχι από αυτά τα συμπιεσμένα που συναντάμε συνήθως σε μικρούς φορητούς υπολογιστές.
  • Αρχική ρύθμιση και εγκατάσταση:
Εγκατάσταση; Μπορείτε να ξεχάσετε αυτή την λέξη! Το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να το ανοίξετε, να το συνδέσετε στο Ασύρματο δίκτυο του σπιτιού σας και να συνδεθείτε με τον λογαριασμό Google που διατηρείτε. Αυτό ήταν! Ο Η/Υ είναι έτοιμος για χρήση και το περιβάλλον που εμφανίζεται είναι το γνώριμο περιβάλλον της Google.

  • Απόδοση:
Εδώ είναι που μας τα χαλάει λίγο η Google. Ο υπολογιστής δεν είναι και ο πλέον γρήγορος, οι αντιδράσεις του πολλές φορές είναι αργές και η όλη εμπειρία που αφήνει μετά από αρκετή χρήση είναι αρκετά μέτρια. Είναι λογικό αν σκεφτεί κανείς τα περιορισμένα χαρακτηριστικά του, αλλά σίγουρα θα μπορούσε να γίνει καλύτερη δουλειά σε αυτό τον τομέα. Μην ξεχνάμε επίσης ότι επειδή όλα δουλεύουν μέσω Διαδικτύου, οποιαδήποτε αυξομείωση στην ταχύτητα της σύνδεσής μας θα έχει άμεσο αντίκτυπο στην απόδοση του laptop.


  • Εφαρμογές:

Και εδώ μας τα χαλάει λίγο η Google. Δυστυχώς, αν και ο χρήστης έχει πρόσβαση στο ενοποιημένο Google App Store, πολλές εφαρμογές δεν είναι συμβατές με τον φορητό αυτό υπολογιστή. Πολλές εφαρμογές απαιτούν την εγκατάσταση κάποιου επιπλέον plug-in το οποίο δεν υποστηρίζεται ή δεν είναι γραμμένες σε κώδικα HTML5. Καλό θα ήταν να μπορούσαμε να φιλτράρουμε τις εφαρμογές με βάση αυτό το κριτήριο γιατί αλλιώς καταλήγουμε σε μια διαδικασία δοκιμής και αποτυχίας. Οι πιο διάσημες όμως εφαρμογές είναι διαθέσιμες και λειτουργούν άψογα. Επιπλέον σημαντικό πλεονέκτημα είναι ότι κάποιες γνήσιες εφαρμογές Google (όπως το Gmail, Google Docs, κλπ.) παραμένουν διαθέσιμες ακόμα και χωρίς σύνδεση Internet.

  • Επίλογος/Συμπεράσματα:


Τελικά, αξίζει να το αγοράσει κανείς ή όχι; Εξαρτάται την χρήση θα μπορούσαμε να πούμε. Το Chromebook είναι ελαφρύ, αξιόπιστο, ευέλικτο και το κυριότερο, φθηνό! Για τον χρήστη που τον ενδιαφέρει η πλοήγηση στο Διαδίκτυο και δεν έχει υπερβολικές απαιτήσεις σε ταχύτητα και εφαρμογές, θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι ιδανική λύση. Θα το προτείναμε μάλιστα και σε μαθητές, φοιτητές μιας και η δυνατότητα συγχρονισμού των δεδομένων τους με το cloud προσδίδει επιπλέον ασφάλεια και ευελιξία. Αν θα αντικαταστούσε όμως πλήρως τον Η/Υ μας; Οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι έχει πολύ δρόμο ακόμα να διανύσει το Chrome OS για να φτάσει σε αυτό το σημείο. Ας δούμε τον επόμενο μήνα αν τα tablets μπορούν να αποτελέσουν κίνδυνο για την παραδοσιακή αγορά Η/Υ.. +Vassilis Anastasiadis

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Πέμπτη 14 Νοεμβρίου 2013

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΘEMAΤΟΛΟΓΙΑΣ ~ η σημασία του χαμόγελου ενός ξένου


Αν μπορούσατε να μου μιλήσετε αφού διαβάσετε το κείμενο (και μπορείτε δηλαδή, από τον χώρο των σχολίων παρακάτω) θα μου λέγατε “σιγά ρε φίλε, καλώς όρισες στην πραγματικότητα”. Δεν είναι πως δεν γνωρίζω την πραγματικότητα, ίσως μάλιστα την ξέρω πολύ καλύτερα από πολλούς από εσάς, από την καλή και την ανάποδη.

Όμως σήμερα αποφάσισα πως θέλω να μοιραστώ μαζί σας την διαφορά συναισθημάτων ανάλογα με το περιβάλλον που κάθε φορά σας βρίσκει. Για να το θέσω πιο πρακτικά, ας σκεφτούμε ένα συνοικιακό καφενείο. Από το πρωί μπορείς να ακούσεις όλων των ειδών τα κουτσομπολιά από τους θαμώνες που σε μεγάλο μερίδιο είναι άνθρωπο του τζόγου, του ποτού και άλλων καταχρήσεων. Ο καφές γίνεται σύντομα μπύρα, αργότερα τσικουδιά (εδώ στην Κρήτη) και καταλήγει σε ουίσκι. Ενδιάμεσα είναι μερικοί ξελιγωμένοι θαμώνες που συνεχώς προσπαθούν να “ρίξουν” την σερβιτόρα από το πρώην ανατολικό μπλοκ, άλλοτε μεθυσμένοι γεμάτοι βρώμα στο στόμα και τα ρούχα τους κι άλλοτε νηφάλιοι αλλά πολύ πονηροί που θέλουν να εκμεταλλευτούν κάθε στιγμή. Το πιάσατε το νόημα.

Είναι και ένας οικογενειακός φούρνος. Εκεί που μια κοπέλα με χαμόγελο σε υποδέχεται, γεμάτη καλοσύνη θα σε καλημερίσει σε ένα απόλυτα ήρεμο και ευγενικό περιβάλλον γεμάτο από μυρωδιές και ηρεμία. Δεν θα πάρεις ένα ψωμί, θα ευφρανθείς για την συναλλαγή σου και τα δύο λεπτά πολιτισμένης συνάντησης που είχες έναντι της ζούγκλας του προηγούμενου παραδείγματος.

Που θέλω να καταλήξω; Δεν με ενδιαφέρει το είδος της επιχείρησης και τελευταία (κόντρα στα οικονομικά δεδομένα imageτης εποχής) ούτε η τιμή. Νομίζω πως αρχίζει να περνάει σε δεύτερη μοίρα ακόμα και η ποιότητα του προσφερόμενου προϊόντος/υπηρεσίας (έως ένα επιτρεπτό σημείο φυσικά, έτσι;). Εδώ και ένα εύλογο χρονικό διάστημα το μόνο που με ενδιαφέρει είναι να βλέπω ένα ευχάριστο, ευγενικό, πολιτισμένο και χαμογελαστό πρόσωπο που να με καλωσορίζει όταν το επισκέπτομαι, να χαμογελάει με το φιλικό πείραγμα που θα κάνω για να ενθαρρύνω το ζεστό κλίμα και να φανεί πως ευχαριστήθηκε που παραβρέθηκα εκεί για τη συναλλαγή μου. Σε αυτήν την εφιαλτική πραγματικότητα με βασικές ελλείψεις πολιτισμού στην συμπεριφορά του μέσου ανθρώπου, η αλληλεπίδραση αυτή όχι απλά με ευχαριστεί αλλά ακόμα και με ξεκουράζει! Και προσέξτε: Το χαμόγελο που θα εισπράξω από έναν ξένο είναι απείρως πιο πολύτιμο και χρήσιμο ή βοηθητικό από το αντίστοιχο ενός γνωστού μου προσώπου. +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΣ ΤΑ ΔΙΚΑ ΣΑΣ ΠΡΟΤΥΠΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τετάρτη 13 Νοεμβρίου 2013

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΠIKΑΙΡΟΤΗΤΑΣ ~ είπαμε όχι άλλα μέτρα


Θυμάστε προ λίγου καιρού που συλλάβαινε τους χρυσαυγίτες κολλώντας μας στις οθόνες της τηλεόρασης ή των υπολογιστών μας κάθε φορά που κάποιος πήγαινε στον ανακριτή ή στα κρατητήρια; Πολλοί είπαν ότι ήταν μια καλοστημένη παράσταση για να καλύψουν τον –ω! τι σύμπτωση- ερχομό της τρόικας που αφορούσε συζήτηση για νέα μέτρα.

Από εκείνη τη στιγμή και μετά ακούστηκαν πολλά. Πως ζήτησαν με αυτόν τον τρόπο να παρασύρουν την επικαιρότητα και να καλύψουν τυχόν νέα μέτρα. Το θέμα είναι ότι συστηματικά από τα πιο επίσημα χείλη της κυβέρνησης ακούμε διαβεβαιώσεις για το αντίθετο. Μάλιστα το ενδεχόμενο επιβολής νέων μέτρων, καταδικάζεται απερίφραστα σε κάθε ευκαιρία.

Μία σοφή ρήση που πολλάκις έχει αποδειχθεί ορθή, λέει πως όπου υπάρχει καπνός υπάρχει και φωτιά. Όπως σε όλα αυτά τα εφτά χρόνια στο yannidakis δείχνω καλή θέληση και δηλώνω πως πιστεύω τα λεγόμενα του κυρίου Μιχελάκη και του πρωθυπουργού που διαβεβαίωσαν πως δεν θα έχουμε νέα μέτρα. Όμως… τι γίνεται αν τελικά η τρόικα πιέσει τόσο πολύ –όσο λένε ότι πιέζει- και λυγίσει την κυβέρνηση αναγκάζοντάς την να πάρει νέα μέτρα;

Δεν ξέρω ποια θα είναι αυτά. Δεν ξέρω καν αν ίσως είναι σωστά. Θα ξέρω όμως πως αν κάτι τέτοιο γίνει θα έχω πέσει imageκαι πάλι θύμα ψευδών δηλώσεων, υποκρισίας και δολιοφθοράς! Ξέρω πως θα ακούσω μια συγκινητική ομιλία που θα εξηγεί γιατί έπρεπε να πάρουν τα μέτρα αυτά, την ίδια ώρα που από πουθενά κανείς δεν μου λέει τι μέτρα παίρνουν για ανάπτυξη και πάταξη της ανεργίας. Ο στόχος και οι προβλέψεις λένε πως το 2014 να βγούμε στις αγορές και όσοι γνωρίζουν, ξέρουν πως αυτό θα είναι μία σπουδαία ημέρα για την Ελλάδα και τις προοπτικές της, όμως λίγους μήνες πριν αυτό, αρνούμαι να δεχτώ νέα μέτρα, ειδικά μετά από τόσες επίμονες διαβεβαιώσεις για το αντίθετο, των στελεχών αυτών που θα τα ψηφίσουν… +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »