Παρασκευή 8 Μαρτίου 2013

EK-ΠΑΙΔΕΥΟΝΤΑΣ ΤΟ ΑΥΡΙΟ ΜΑΡΤΙΟΥ ~ το ξύλο βγήκε από τον παράδεισο;

μία μητέρα περι-γράφει πως είναι να μεγαλώνεις την αυριανή γενιά, σήμερα

Χαίρεται! Έντεκα το βράδυ και η αυλαία επιτέλους έπεσε. Η μικρή κοιμάται κι εγώ έχω στην διάθεση μου λίγη ώρα έως ότου έρθει ο Μορφέας να με παρασύρει... Σκέφτομαι πόσες φορές μέσα στην ημέρα δοκιμάστηκε η υπομονή μου. Και κάπως έτσι εμπνεύστηκα τούτο το άρθρο. Σκέφτομαι "το ξύλο βγήκε απ' τον παράδεισο";

Παλαιότερα οι γονείς χρησιμοποιούσαν το ξύλο ως μέσο διαπαιδαγώγησης. Το χρησιμοποιούσαν για να επιβληθούν στα παιδιά τους είτε γιατί δεν έτρωγαν το φαγητό τους, είτε γιατί δεν διάβαζαν είτε γιατί μάλωσαν με τα αδέρφια τους, είτε γιατί μιλούσαν άσχημα και θα μπορούσαμε να γράφαμε για ώρες, αιτίες του "παιδαγωγικού ξυλοδαρμού".

Οι παιδοψυχολόγοι αναφέρουν ότι η βία ως μέσο διαπαιδαγώγησης δεν είναι σωστή. Πιστεύουν ότι η βία φέρνει βία, αντιδράσεις έντονες από μέρος των παιδιών, χαμηλή αυτοπεποίθηση, την εντύπωση ότι τους αξίζει να τα δέρνουν και μεγαλώνοντας -ειδικά οι γυναίκες όταν οι άντρες τους ασκούν βία πάνω τους- παρουσιάζουν προβλήματα στην διάθεση τους, στην όρεξη, παρατηρούνται φαινόμενα βουλιμίας ή νευρικής ανορεξίας κλπ.

Μελετώντας πάντως το συγκεκριμένο θέμα, διάβασα πως οι αυστραλοί λένε "ναι" στο ξύλο! Για να είμαι ειλικρινής πάντως, δεν έχω φάει ξύλο ως παιδί. Όμως εγώ με το "κορασιδάκι" μου πολλές φορές χάνω την υπομονή μου. Δεν την έχω χτυπήσει ποτέ εάν το κάνω θα έχω αντίθετο αποτέλεσμα καθώς αντιδρά ακόμα κι όταν της υψώνω τον τόνο της φωνής μου, πόσο μάλλον αν την χτυπήσω.

Έχω ακούσει πολλούς γονείς να αναφέρουν πως όταν έδειραν το παιδί τους σταμάτησε να κάνει αταξίες ή άρχισε να τρώει το φαγητό του κλπ. Είμαι της άποψης να μην δέρνουμε τα παιδιά μας πάραυτα. Αν όμως κάποιοι δεν μπορούν να σταματήσουν, αρχίζουν να ξεφεύγουν όσο αφορά την άσκηση της βίας και πριν τα πράγματα φτάσουν σε υπερβολικούς ρυθμούς, καλό είναι να ζητήσουν βοήθεια από κάποιον ειδικό. Πολλοί γονείς λόγω της κούρασής τους από το πραγματικά δύσκολο πρόγραμμα τους δεν έχουν την απαιτούμενη υπομονή και καταφεύγουν στο ξύλο. Θα έπρεπε πρώτα να σκεφτούν πόσο κακό κάνουν στα παιδιά τους. Και φυσικά δεν εννοώ μόνο την ψυχολογική φθορά αλλά και την σωματική καταπόνηση σε περίπτωση που κατά λάθος ο γονέας χτυπήσει σε σημείο που ενδεχομένως θα προκαλέσει μεγάλο πόνο στο παιδί. Στο σημείο αυτό θα ήθελα να εξαιρέσω εντελώς από τον προβληματισμό τούτο, τα περιστατικά βίας ως μέσω αντίδρασης και ξεσπάσματος. Θέλω να πιστεύω πως το ξύλο χρησιμοποιείται ως μέσο διαπαιδαγώγησης και οι εξαιρέσεις αφορούν ένα εντελώς διαφορετικό θέμα.

Μπορεί βία να ασκείται ακόμα και σήμερα -έστω σε μικρότερο βαθμό πάντως- από τους γονείς, είναι όμως σημαντικό να αναφέρουμε πως οι ψυχολόγοι αναφέρουν πως η σύγχρονη βία προς τα παιδιά μας είναι οι φωνές. Άλλωστε αν το σκεφτούμε καλύτερα η κοινωνία μας αποτελείται από ανθρώπους που κάποια στιγμή της ζωής τους, υπήρξαν θύματα βίας, ακόμα και για λόγους διαπαιδαγώγησης. Ενδεχομένως αυτός να είναι ένας από τους λόγους που συμπεριφέρονται έτσι. Ας φτιάξουμε μια πιο όμορφη Ελλάδα, μέσα από την σωστή διαπαιδαγώγηση των παιδιών μας. Περιμένω τα δικά σας σχόλια πάνω στο πολύ σοβαρό ζήτημα της βίας ως μέσο διαπαιδαγώγησης των παιδιών μας. +Ioanna Mpourdouvali 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΒΙΑ ΩΣ ΜΕΣΟ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗΣ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

σxόλιο τσι πέμπτης ~ συλλήψεις μεγαλοκαρχαρίων για χρέη

σχόλιο τσι μέρας
η είδηση που στιγμάτισε τη μέρα που πέρασε, σχολιάζεται απ' την νυχτερινή οπτική και προβληματίζει

 η είδηση 
Χειροπέδες πέρασαν σε 15 επιχειρηματίες από την Αττική για χρέη προς το Δημόσιο που υπερβαίνουν τα πέντε εκατομμύρια ευρώ
 το σχόλιο 
Το ζητούσαμε εδώ και χρόνια. Θέλουμε όλοι αυτοί οι μεγαλοφειλέτες να πληρώσουν καθώς δεν φταίει ο απλός υπάλληλος και μικρο-επιχειρηματίας με μερικές χιλιάδες ευρώ οφειλές, για την κατάσταση της Ελλάδας. Φταίνε οι καρχαρίες που για χρόνια ευημερούσαν εις βάρος του κράτους που τώρα αναγκάζεται να πνίγει με μέτρα τον απλό έλληνα φορολογούμενο. Θέλουμε να ακούσουμε κι άλλους. Δε με ενδιαφέρει αν θα μάθουμε ή όχι τα ονόματα τους. Θέλω να συλλάβουν κι άλλους κι άλλους. Μ' αρέσει!

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΙΟ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Πέμπτη 7 Μαρτίου 2013

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΠΕMΠΤΗΣ ~ πασοκ-δημαρ: 2 σε 1 σε τιμή ευκαιρίας

Καληνωρίσματα. Προ ημερών ολοκληρώθηκε συνέδριο του ΠΑΣΟΚ. Ένα πολύ σημαντικό συνέδριο που αν δεν είχε πάει καλά, το κόμμα θα μπορούσε να διαλυθεί. Ο τρόπος βρέθηκε και το συνέδριο πέτυχε. Είδαμε μάλιστα και σημάδια συσπείρωσης όταν για παράδειγμα, έγινε δεκτός με επευφημίες ο Γιώργος Παπανδρέου. Για να πούμε την αλήθεια όμως, τίποτα το ενδιαφέρον δεν εμφάνιζε αυτό το συνέδριο…

…μέχρι που έγινε η επίσημη και διαφαινόμενη πρόταση του Βενιζέλου προς την Δημοκρατική Αριστερά για κοινή κάθοδο στις εκλογές. Ακόμα και πριν το συνέδριο, στελέχη της Δημοκρατική Αριστερά προσκλήθηκαν σε αυτό ενώ τότε έγινε και η πρώτη κρούση την οποία αμέσως απέκρουσε ο Φώτης Κουβέλης με το πολύ σωστό δικαιολογητικό του ότι το ΠΑΣΟΚ ακόμα προσπαθεί να ανακτήσει την ταυτότητα που θα το προσδιορίζει στην κεντροαριστερά. Όταν αυτή εκδηλωθεί τότε θα φανεί αν και εφόσον υπάρχει κοινά σημεία με αυτά της Δημοκρατικής Αριστεράς. Εύγε στον Κουβέλη που δεν έπεσε με τα μούτρα σε μία συμμαχία που θα “πλήρωνε”.

Το συνέδριο έγινε. Ο Βενιζέλος προσκάλεσε εκ νέου τον Κουβέλη για να κατέβουν μαζί στις εκλογές όταν αυτές imageγίνουν και το σενάριο για μένα ακούγεται κάπως ιδανικό. Τουλάχιστον για τα συμφέροντα των δύο κομμάτων. Από τη μια είναι προφανές πως το ΠΑΣΟΚ όπως είναι όχι απλά δεν μπορεί να κερδίσει τις εκλογές, αλλά ίσως κινδυνεύει και η θέση του στην Βουλή. Σε κάθε περίπτωση, βρίσκεται πολύ μακριά από το να μας πείσει πως άλλαξε, εκσυγχρονίστηκε, γύρισε κοντά στον λαό και είναι ξανά έτοιμο να κυβερνήσει. Από την άλλη μεριά η Δημοκρατική Αριστερά πρέπει να παραδεχτούμε πως απέκτησε τόσο μεγάλη δύναμη, καθαρά από συγκυρίες. Ένα κόμμα που μπήκε σπρωχτό στην Βουλή με ψηφοφόρους του ΠΑΣΟΚ και που είδε τις δυνάμεις του να πολλαπλασιάζονται όταν ο πολιτικός του προσδιορισμός ήταν ο κατάλληλος για συνεργασία με κόμματα του κέντρου. Έτσι, από το πουθενά έγινε συγκυβέρνηση. Τι θα ήταν όμως χωρίς την συγκυβέρνηση; Προφανώς, τίποτα. Για να υφίσταται πολιτικά η Δημοκρατική Αριστερά χρειάζεται μία συνεργασία όπως αυτή που το ΠΑΣΟΚ προσφέρει.

Στην ειδησεογραφία διαβάσαμε πως κύκλοι της Δημοκρατικής Αριστεράς απέρριψαν και πάλι την συνεργασία. Όταν όμως οι εκλογές πλησιάσουν, τότε αμφότερα τα κόμματα θα συνειδητοποιήσουν πως το ένα χωρίς  το άλλο δεν έχει ελπίδες να σταθεί στον δυνατό ανταγωνισμό που επιβάλλει το νέο πολιτικό σκηνικό με δυνατή Νέα Δημοκρατία, δυνατό ΣΥΡΙΖΑ και απειλητική την Χρυσή Αυγή. Άλλωστε το ένα κόμμα γεννήθηκε από τις λάσπες του άλλου. Σωστά; +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΓΙΑ ΜΙΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

σxόλιο τσι τετάρτης ~ απεβίωσε ο ούγκο τσάβεζ

σχόλιο τσι μέρας
η είδηση που στιγμάτισε τη μέρα που πέρασε, σχολιάζεται απ' την νυχτερινή οπτική και προβληματίζει

 η είδηση 
Venezuelan President Hugo Chavez died Tuesday after a long battle with cancer. News of his death drew impassioned reactions from around the world, as leaders and other public figures weighed in on his legacy
 το σχόλιο 
Λέμε σήμερα πως μπορεί να μας περισσεύουν οι πολιτικοί, δεν έχουμε όμως ηγέτες για να πιστέψουμε ξανά σ' αυτή. Ο Τσάβεζ ήταν ένας ίσως ο τελευταίος χαρισματικός ηγέτης και η απώλεια του θα μνημονευτεί όχι μόνο από ομοϊδεάτες του (όπως ο Τσίπρας που ταξιδεύει για την κηδεία) αλλά και από πολιτικούς αντιπάλους. Η ζωή του έγραψε ιστορία και ας ελπίσουμε πως ο θάνατος του θα έχει θετική επιρροή στην συνέχειά της

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΙΟ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τετάρτη 6 Μαρτίου 2013

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΕΤΑΡTΗΣ ~ μια απλή πολιτική που συμπεριλαμβάνει λιτότητα και ανάπτυξη αλλά δεν εφαρμόστηκε ποτέ

Καληνωρίσματα. Εδώ και μερικά βασανιστικά χρόνια είμαστε μάρτυρες μιας απίστευτης κατά συρροής βαναυσότητας νέων και νέων και νέων μέτρων που πλήττουν ως επί των πλείστων τα λαϊκά στρώματα (εμάς) υπέρ της διάσωσης της χώρας. Τα ξέρουμε, τα ζούμε, υποφέρουμε και υπομένουμε. Οι εντυπώσεις μας από τα μέτρα αυτά είναι ποικίλες. Η ζωή μας έχει αλλάξει άρδην. Οι ανάγκες μας είναι πλέον πιο λίγες (ναι, γινόταν τελικά να τις αναπροσαρμόσουμε), τα χρέη μας περισσότερα, το βιοτικό επίπεδο χαμηλότερο, όμως πρέπει να παραδεχτούμε πως σιγά-σιγά άρχισε να μπαίνει τάξη μέσα στο μπάχαλο που είχε δημιουργηθεί τις τελευταίες δεκαετίες. Είδαμε επίσης νόμους να “επιστρέφουν” στην κυβέρνηση και την τρόικα, όπως η αύξηση της τιμής του πετρελαίου που έκανε την Αθήνα ένα τεράστιο νέφος ή την αύξηση της φορολογίας που έφερε τα χρέη προς το δημόσιο να πολλαπλασιαστούν ή την αύξηση των τελών κυκλοφορίας που ανάγκασε διακόσιες σαράντα χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων να επιστρέψουν τις πινακίδες τους τα τελευταία δύο χρόνια.

Εμείς όμως απλά κρίνουμε εκ του αποτελέσματος. Αυτοί είναι οι διοικούντες, αυτοί μετράνε τα κουκιά, αυτοί αποφασίζουν, αυτοί νομοθετούν. Και επειδή όλα αυτά δεν τα κάνουν ένα τσούρμο σχολιαρόπαιδα αλλά έγκριτοι πολιτικοί και οικονομολόγοι (λέμε τώρα), ας θεωρήσουμε (όπως στα μαθηματικά) πως αυτοί ξέρουν καλύτερα.

Αυτό λοιπόν που θα έπρεπε εκ των προτέρων να γνωρίζουν καλά, είναι πως η λιτότητα μειώνει τα ελλείμματα, ελαττώνει και την ανάπτυξη. Ακούγεται λιγάκι ειρωνικό, όμως πριν λίγες εβδομάδες, κορυφαίο στέλεχος του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, δημοσίευσε μία έκθεση στην οποία κατέληγε στο συμπέρασμα πως “οι περικοπές δαπανών είναι μάλλον επιζήμιες για την ανάπτυξη”. Προσπαθώντας να αντιδράσω μετά την ανάγνωση του συμπεράσματος λέω στον εαυτό μου: “πωωω! Τι είπε ο άνθρωπος! Πως το σκέφτηκε! Τι πολύπλοκα μαθηματικά και οικονομικά μοντέλα πρέπει να χρησιμοποίησε για να καταλήξει στην παραπάνω φράση”!
Μετά την έκδηλη διάθεση για ειρωνεία που μου προκαλεί ο σημερινός προβληματισμός, προσπαθώ να σοβαρευτώ για να σώσω το σημερινό μου κείμενο και αναρωτιέμαι μαζί σας ποια πρέπει να είναι η μέση λύση. Εκείνο το σημείο τομής στο οποίο θα πρέπει να δοθεί ένα τέλος στην υπερβολική λιτότητα προκειμένου να αναπτυχθεί η χώρα, η κάθε χώρα. Πόσο παράλογο ή μακρινό σαν σκέψη πρέπει να είναι το επιχείρημα του ότι θα πρέπει να δοθεί μια ώθηση στην ανάπτυξη προκειμένου να μπορέσει η οικονομία να ενεργοποιηθεί ξανά και να φτάνει ενδεχομένως πιο εύκολα στους στόχους της. Με απλά λόγια, δώστε σπόρους στον λαό να οργώσει το εγκαταλελειμμένο χωράφι κι αυτός θα σας επιστρέψει φρούτα και λαχανικά και με το παραπάνω. Πόσο παράλογο είναι αυτό; +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΚΑΙ ΘΕΣΤΕ ΜΙΑ ΔΙΑΧΩΡΙΣΤΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΜΕΤΑΞΥ ΑΝΑΓΚΑΙΑΣ ΛΙΤΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΘΥΜΗΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

σxόλιο τσι τρίτης ~ ελέγχονται οι δημόσιοι ελεγκτές

σχόλιο τσι μέρας
η είδηση που στιγμάτισε τη μέρα που πέρασε, σχολιάζεται απ' την νυχτερινή οπτική και προβληματίζει

 η είδηση 
Διευθυντές, υποδιευθυντές, τμηματάρχες και ελεγκτές βρίσκονται στο στόχαστρο, με απόφαση του υπουργού Οικονομικών, Γ.Στουρνάρα, σε μια προσπάθεια να ελεγχθούν εκείνοι που είναι επιφορτισμένοι με το έργο του ελέγχου της φοροδιαφυγής
 το σχόλιο 
Φαντάσου για ένα λεπτό όλοι εκείνοι που πραγματοποιούν ελέγχους στο όνομα της διαφάνειας και της πάταξης της διαφθοράς, να βρεθούν οι ίδιοι βουτηγμένοι στην διαφθορά! Δε θα είχε μια ανεξήγητα λογική πλάκα; Καλώς λοιπόν οι ελέγχοι ξεκινούν από αυτούς ώστε ύστερα να έχουν την εξουσία και το δικαίωμα να ελέγξουν όλους τους υπόλοιπους

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΙΟ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τρίτη 5 Μαρτίου 2013

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΡΙΤHΣ ~ αναζητώντας τα παιδιά που κρύβονται πίσω από την βία και την τρομοκρατία

Καληνωρίσματα. Διάβασα προ ημερών πως ταυτοποιήθηκε το γενετικό υλικό των νεαρών συλληφθέντων με μια σειρά από άλλες εγκληματικές ενέργειες, όπως ληστείες, εκρήξεις με γκαζάκια και διάφορα τέτοια τρομοκρατικά και μη. Στον σημερινό προβληματισμό θα ήθελα να μπούμε στην ψυχοσύνθεση αυτών των ανθρώπων, αυτών των παιδιών, γιατί μιλάμε για νεαρά άτομα.

Δε θα ήθελα να εμβαθύνουμε στο γιατί και πως κατέληξαν να υιοθετήσουν τόσο ακραίες φιλοσοφίες όπως αυτές της αναρχίας ή ακόμα και του φασισμού. Προφανώς αυτά αφορούν το περιβάλλον μέσα στο οποίο μεγαλώνει ο νέος. Όπου περιβάλλον νοείται η οικογένεια, οι παρέες, το σχολείο και το γενικότερο πλαίσιο με το οποίο τα παιδιά αλληλεπιδρούν με την κοινωνία. Καλώς ή κακώς αυτά τα παιδιά μεγάλωσαν αναρχικοί, φασίστες, γιατί για μένα όλοι όσοι εκφράζονται με την βία και την καταστροφή είναι στοιχεία που “βράζουν στο ίδιο καζάνι”.

Βία λοιπόν και μάλιστα οργανωμένη αφού εκφράζεται κατά ομάδες ή τρομοκρατικές ομάδες που σκοπό έχουν να πλήξουν, να καταστρέψουν και γενικότερα να στείλουν μηνύματα (τι μηνύματα!). Αυτά τα παιδιά οργανώνουν ένα σχέδιο. Φτιάχνουν έναν εκρηκτικό μηχανισμό για να τον αφήσουν έξω από κάποιο εμπορικό κέντρο, φορούν κουκούλες καθώς ετοιμάζονται να ληστέψουν μία τράπεζα και γεμίζουν με σφαίρες τα όπλα που έχουν. Άλλοι πάλι ετοιμάζονται για κανονική μάχη, φορώντας μάσκες, κράνη και εφοδιάζονται με λοστούς, ρόπαλα και μαχαίρια πριν κατέβουν σε μία συγκέντρωση ή πλατεία….

Όλοι ξέρουμε κι αυτοί το ξέρουν, πως η κάθε τους κίνηση ελλοχεύει έναν κίνδυνο. Κάτι μπορεί να πάει στραβά στο σχέδιο και κάποιο απρόοπτο να προκύψει. Τι συμβαίνει τότε; Ένας τυχαίος κομπάρσος/περαστικός μπορεί να γίνει το θύμα, όπως ο οδηγός Ταξί στην Πάρο που δολοφονήθηκε imageαπό έναν από αυτούς. Σκεφτείτε πως το θύμα είναι πολύ πιθανό να τα έχει κι εκείνος με την κυβέρνηση και γενικά να έχει πολλά κοινά σημεία με τον άνθρωπο που θα τον δολοφονήσει, όμως εκείνη τη στιγμή είναι απλά… άτυχος! Η ατυχία του αυξάνεται ανάλογα με την αύξηση της ετοιμότητας των παιδιών αυτών. Αν πράγματι αυτά τα παιδιά έχουν συνειδητοποιήσει τι θέλουν να κάνουν κι αν η αποφασιστικότητα τους είναι υπεράνω του κόστους, τότε γίνεται προφανές πως αυτά τα ίδια παιδιά είναι έτοιμα να αφαιρέσουν μία ζωή. Θα το έκαναν ευχαρίστως –όπως λένε- εάν επρόκειτο για ένστολο αλλά η ανάγκη μπορεί να στείλει τη σφαίρα τους στο στήθος οποιουδήποτε. Όπως αυτά τα παιδιά υποστηρίζουν αλλά και αποδεικνύουν, είναι έτοιμα να αφαιρέσουν ζωή, οπότε δεν στέκομαι καθόλου στο ότι ίσως σπάσουν μια τζαμαρία, μια ζαρντινιέρα, έναν κάδο. Αυτά τα παιδιά σηκώνονται απ’ το κρεβάτι έτοιμα να αφαιρέσουν μία ή παραπάνω ζωές.

Αρκετά όμως με το τι μπορεί να συμβεί στους άλλους. Δεν πρέπει να είναι ετοιμασμένα για το τι πρόκειται να συμβεί στους ίδιους; Μερικά νεαρά παιδιά πιάστηκαν από την αστυνομία ύστερα από μια κινηματογραφική καταδίωξη. Ακινητοποιήθηκαν, έφαγαν ξύλο και τώρα είναι έτοιμοι να αντιμετωπίσουν την τιμωρία ενός συστήματος που ούτε καν αναγνωρίζουν την εξουσία του! Αυτά τα παιδιά θα μπορούσαν να σπουδάσουν, να πάνε στον κινηματογράφο, να αναζητήσουν την δημιουργία μίας οικογένειας ή μια καλύτερης τύχης. Αν’ αυτού επιλέγουν να ρισκάρουν καθημερινά την ζωή τους απλά για να στείλουν ένα μήνυμα με έναν παράνομο και εγκληματικό τρόπο! Δεν φοβούνται; Δεν αγχώνονται; Δεν κάνουν δεύτερες σκέψεις; Δεν επιθυμούν μία φυσιολογική ζωή; Έχουν εξοικειωθεί τόσο πολύ με τον θάνατο τους;  +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

σxόλιο τσι δευτέρας ~ επίσκεψη σαμαρά στην τουρκία

σχόλιο τσι μέρας
η είδηση που στιγμάτισε τη μέρα που πέρασε, σχολιάζεται απ' την νυχτερινή οπτική και προβληματίζει

 η είδηση 
Με τη φράση «σήμερα είναι μια καλή μέρα για τις ελληνοτουρκικές σχέσεις» ξεκίνησε τις δηλώσεις του στα Μέσα Ενημέρωσης ο Αντώνης Σαμαράς, μετά τη συνάντησή του με τον τούρκο ομόλογό του Ταγίπ Ερντογάν
 το σχόλιο 
Μια τρύπα στο νερό πήγε κι έκανε ο Σαμαράς στην τουρκία. Χαράμισε ένα κάρο λεφτά για να μιλήσει για τίποτα ουσιαστικό να υπογράψει μερικές τυπικές συμφωνίες χωρίς καμία πρακτική και ουσία και στο τέλος όλοι να λένε χαμογελαστοί πως είμαστε ακόμα πιο κοντά στις σχέσεις μας. Την ίδια ώρα ο "πόλεμος" για την ανακήρυξη της ΑΟΖ -μεταξύ άλλων- παραμένει πιο σοβαρός και αμφίρροπος από ποτέ και αν δείχνουμε σαν δυο καλά γειτονόπουλα, είναι επειδή και οι δύο έχουμε να ασχοληθούμε με πολύ πιο σοβαρά πράγματα

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΙΟ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Δευτέρα 4 Μαρτίου 2013

EPΩΤΗΜΑ ΜΑΡΤΙΟΥ ~ ποια τα πρόσωπα και οι έννοιες που επηρεάζουν την ελλάδα;

Καληνωρίσματα. Πριν λίγο καιρό, το έγκυρο περιοδικό “Foreign Policy” δημοσίευσε τη λίστα με τα δέκα άτομα που ασκούν την περισσότερη επιρροή στον πλανήτη. Ενδεικτικά θα αναφέρω πως ανάμεσα στα άτομα imageαυτά βρέθηκε η Λαγκάρντ, ο Ντράγκι, και η Μέρκελ (από τους γνωστούς λόγω κρίσης), αλλά και ο Πούτιν, Χάμενεϊ και Αλ Αζίζ. Το πολύ ενδιαφέρον είναι πως το περιοδικό άφησε την πρώτη θέση κενή. Να μια πολύ ενδιαφέρουσα προσέγγιση. Γιατί; Η πολύ ενδιαφέρουσα προσέγγιση του περιοδικού είναι πως –δυστυχώς- κανείς σήμερα δεν μπορεί να ασκήσει τέτοια πολιτικοοικονομική επιρροή ώστε να εξυπηρετήσει τα κοινωνικά συμφέροντας με γνώμονα την ανάπτυξη. Ελπίζω να συμφωνείτε με αυτήν την προσέγγιση. Είναι σαν αυτό που λέμε εδώ στην Ελλάδα, πως μπορεί να υπάρχουν πολιτικοί σήμερα, δεν υπάρχουν όμως ηγέτες.

Αφού λοιπόν λέμε για την Ελλάδα, μπαίνω στον πειρασμό να μεταφέρω το αφιέρωμα του περιοδικού, στα δικά μας δεδομένα. Εδώ. Ψάχνοντας για τους ανθρώπους που σήμερα ασκούν επιρροή στην ελληνική επικράτεια θα διαπιστώσουμε πως δυστυχώς περιοριζόμαστε σε ανθρώπους της πολιτικής κατά κύριο λόγο. Δεν θα μπω στην διαδικασία να προσθέσω κάποιον μεγαλο-συνδικαλιστή απλά και μόνο επειδή “τραβάει” τον έλληνα εργαζόμενο σε μια άνιση μάχη με την κυβέρνηση με όπλο την απεργία.

Οι δικές μου λοιπόν προτάσεις, θα είναι σίγουρα ο πρόεδρος της κυβέρνησης, ο Αντώνης Σαμαράς και ο πρόεδρος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Αλέξης Τσίπρας. Δύο άτομα που ασφαλώς αποτελούν τα αφεντικά του πολιτικού παιχνιδιού σήμερα στην Ελλάδα. Δυστυχώς από την λίστα θα απουσιάζει ο πρόεδρος της Δημοκρατίας, αλλά και ο Αρχιεπίσκοπος καθώς –ας μην γελιόμαστε- δεν ασκούν την επιρροή που θα έπρεπε. Κλείνοντας πάντως με την πολιτική σκηνή, αναγκάζομαι (όντας αντικειμενικός) να αναγνωρίσω και τον Νίκο Μιχαλολιάκο ως τον πρόεδρο ενός κινήματος που επηρέασε την κοινή γνώμη (θετικά ή αρνητικά) με το κόμμα του.

Πολύ φοβάμαι πως αναλογιζόμενος τον κλάδο της τέχνης, δυσκολεύομαι να βρω τον καλλιτέχνη που αυτή τη στιγμή επηρεάζει την κοινωνία με το έργο ή την συμπεριφορά του. Τα άλλοτε λαμπρά παραδείγματα, αφήνουν την σημερινή λίστα απελπιστικά γυμνή. Το ίδιο συμβαίνει και με τις επιστήμες. Αναζητώ έναν επιστήμονα ή καθηγητή που σαν όνομα δείχνει τον δρόμο για την σημερινή ελληνική κοινωνία. Υπάρχουν ασφαλώς λαμπροί επιστήμονες και σήμερα με σημαντικές επιτυχίες σε ερευνητικά προγράμματα, κανείς όμως δεν έχει καταφέρει να παρακινήσει την κοινωνία.

Έτσι, αναγκάζομαι να προσθέσω άτομα του επιχειρηματικού κλάδου, όπως είναι ο Βαρδινογιάννης που αποτελεί πλέον εκμεταλλεύεται επιχειρηματικά και τον ήλιο, ενώ σύντομα αναμένεται να αποτελέσει πρωταγωνιστή στις έρευνες για πετρέλαιο στην Ελλάδα. Με δεδομένο πως ο ΟΠΑΠ είναι η πιο πετυχημένη επιχείρηση στην Ελλάδα και και πως αυτή πωλείται, βάζω στο παιχνίδι των προσωπικοτήτων και τον Σωκράτη Κόκκαλη ο οποίος όλα δείχνουν πως θα είναι ο βασικός υποψήφιος αγοράς του ΟΠΑΠ. Να βάλουμε στην λίστα και τον Μιχάλη Σάλα ο οποίος όπως πάντα καθορίζει τα δρώμενα στον τραπεζικό κλάδο; Αν ναι, τότε οφείλουμε να προσθέσουμε και τον Γιάννη Στουρνάρα που όχι μόνο κρατάει το βιβλίο εσόδων-εξόδων του κράτους, αλλά όλα δείχνουν πως έχει ενεργό ρόλο στα εντός δρώμενα και επιρροή στα εκτός.

Ομολογώ πως δυσκολεύομαι να βρω περισσότερες προσωπικότητες που να ασκούν περισσότερη επιρροή σήμερα στην Ελλάδα, οπότε θα το λήξω συμπληρώνοντας έννοιες και όχι πρόσωπα, όπως η κρίση, η πατρίδα, η επανάσταση και η διαφθορά.

Περιμένω την συμμετοχή σας στην ηλεκτρονική ψηφοφορία στην οποία μπορείτε να επιλέξετε και περισσότερες από μία επιλογές. Ποια είναι τα πρόσωπα και οι έννοιες που αυτή τη στιγμή θεωρείτε πως επηρεάζουν περισσότερο τα δρώμενα στην Ελλάδα; Αν έχετε να προτείνετε κάποια απάντηση που δεν είναι στις επιλογές, μπορείτε να την προσθέσετε στα σχόλια (προβληματισμούς) επιλέγοντας το άλλο+Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΑΦΟΥ ΑΠΑΝΤΗΣΕΤΕ ΣΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΤΟΥ ΜΗΝΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ ΜΕ ΜΙΑ ή ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΠΑΝΩ ΚΑΙ ΔΕΞΙΑ ΤΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

σxόλιο τσι κυριακής ~ πρόταση για μισθό 300€

σχόλιο τσι μέρας
η είδηση που στιγμάτισε τη μέρα που πέρασε, σχολιάζεται απ' την νυχτερινή οπτική και προβληματίζει

 η είδηση 
Εκπρόσωποι 11 πολυεθνικών εταιρειών ζήτησαν από τον υπουργό Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη να δοθεί νομοθετικά η δυνατότητα να προσλαμβάνουν νέους άνεργους με μισθούς 300 ευρώ το μήνα για μερική απασχόληση
 το σχόλιο 
Σε αυτήν την πολύ σοβαρή πρόταση θα πρέπει να σκεφτούμε με ωριμότητα. Ξέρω πολλούς νέους που δεν έχουν εργαστεί ακόμα στην ζωή τους που δε θα πάνε να δουλέψουν για 300€ είναι οι ίδιοι που κατηγορούν άπαντες επειδή ακόμα δεν έχουν μπει στον στίβο εργασίας. Οξύμωρο; Ξέρετε είναι πολύ εύκολο να είσαι ιδεαλιστής, αλλά μάλλον αυτό δεν αρκεί για να πληρώνεσαι. Αυτά τα παιδιά πρέπει να επιλέξουν ανάμεσα στο απόλυτο μηδέν και σε μία ένεση στο άδειο βιογραφικό και πορτοφόλι τους

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΙΟ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Κυριακή 3 Μαρτίου 2013

BPΑΒΕΥΣΗ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ ~ παρουσιάζουμε το καλύτερο ιστολόγιο για τον μήνα που πέρασε

Καλύτερο Iστολόγιο για το μήνα Φεβρουάριο σύμφωνα με την καθαρά υποκειμενική άποψη που τροφοδοτεί την ενότητα "βράβευση ιστολογίων" του yannidakis και η οποία προκύπτει από κάθε μέρα του μήνα, ανακηρύσσεται ο χώρος Σχολιαστές Χωρίς Σύνορα με 4 καταχωρήσεις που βραβεύτηκαν ως οι καλύτερες της ημέρας για το μήνα που πέρασε. Σημειώνεται πως η βράβευση αφορά μονάχα την ενότητα ιστολογίων και για τους χώρους τους οποίους επισκέφτηκα.
Οι Σχολιαστές Χωρίς Σύνορα αποτελούν μία πάρα πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση στον χώρο των ιστολογίων. Δεν αναπαράγουν απλές, ωμές ειδήσεις, ούτε στοχάζονται πάνω σε ζητήματα που αφορούν το άπειρο. Η θεματολογία τους αφορά την επικαιρότητα και τα όσα συμβαίνουν καθημερινά εντός και εκτός συνόρων. Με εξαιρετικές επεμβάσεις που αφορούν την κοινωνία, την πολιτική, αλλά και τις παραποιημένες ιδεολογίες του σήμερα οι Σχολιαστές καταφέρνουν να προβληματίσουν τον αναγνώστη, μα περισσότερο απ' όλα να τον αναγκάσουν να αναπτύξει την δική του κριτική σκέψη. Να  συμφωνήσει ή να διαφωνήσει με το σχόλιο και τις απόψεις που αυτό εκφράζει πάνω στο όποιο θέμα. Η σελίδα διαθέτει ένα βοηθητικό μενού με όλες τις καταχωρήσεις χωρισμένες σε θεματικές ενότητες και ενώ δεν παίρνει βραβείο αισθητικής, διαθέτει σχετική ευκρίνεια μεταξύ των καταχωρήσεων και των συντακτών του. Οι δημοσιεύσεις δεν διακρίνονται για την δομή τους ως προς τον φαίνεσθαι, αλλά χαρακτηρίζονται από ένταση στα χρώματα, τις εικόνες και τους συνδέσμους που παρατίθενται με τρόπο γλαφυρό.
Οι Σχολιαστές Χωρίς Σύνορα αποτελούν χωρίς αμφιβολία μία απαραίτητη σελίδα καθημερινής ανάγνωσης για εκείνους που δεν αρκούνται στην ενημέρωση, αλλά και στην συζήτηση πάνω στα τρέχοντα κρίσιμα ζητήματα. Η ροή των ανανεώσεων είναι αρκετά συχνή ώστε να μην κουράζει.

Παρακάτω παρατίθεται η λίστα των καταχωρήσεων της ημέρας με τον αντίστοιχο σύνδεσμο για τον οποίο βραβεύτηκαν.

Ι Ο Υ Λ Ι Ο Σ   2 0 1 2
  1. To θολό τοπίο... με ξεκάθαρη ματιά!
  2. παραπολιτική
  3. Ας μιλήσουμε επιτέλους
  4. ΑντιΠαρακμή
  5. πολύφημος
  6. ΘΑΝΟΣ ΕΥΗ koukfamily
  7. Σχολιαστές Χωρίς Σύνορα
  8. ZOOM BLOG
  9. πιτσιρίκος
  10. Vasia is writing..
  11. Ανατολική ακτή
  12. Σχολιαστές Χωρίς Σύνορα
  13. Τελευταία σελίδα αριστερά
  14. ΑντιΠαρακμή
  15. αἰέν ἀριστεύειν
  16. Ανεμος
  17. City press
  18. Βασίλης Βιλιάρδος
  19. πολύφημος
  20. Βασίλης Βιλιάρδος
  21. Vasia is writing..
  22. Σχολιαστές Χωρίς Σύνορα
  23. Antinews
  24. αἰέν ἀριστεύειν
  25. Αντίβαρο
  26. αἰέν ἀριστεύειν
  27. Τελευταία σελίδα αριστερά
  28. Σχολιαστές Χωρίς Σύνορα

Επόμενη βράβευση για το μήνα Μάρτιο, η πρώτη Κυριακή του Απριλίου (07/04/2013) +Yanni Spiridakis

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

σxόλιο του σαββάτου ~ ομοφυλόφιλοι βουλευτές στην πολωνία

σχόλιο τσι μέρας
η είδηση που στιγμάτισε τη μέρα που πέρασε, σχολιάζεται απ' την νυχτερινή οπτική και προβληματίζει

 η είδηση 
Ο πρώην πρόεδρος της Πολωνίας και βραβευμένος με το Νόμπελ Ειρήνης Λεχ Βαλέσα δήλωσε πως οι ομοφυλόφιλοι βουλευτές θα πρέπει να κάθονται στα τελευταία έδρανα του κοινοβουλίου ή ακόμα έξω από αυτό διότι αποτελούν μειοψηφία
 το σχόλιο 
Η είδηση από το πρωί κάνει το γύρο του κόσμου και αναρωτιέμαι... Ξαφνικά πρέπει να είμαστε υπερβολικά ευαίσθητοι με τους ομοφυλόφιλους, να φροντίζουμε τα δικαιώματα τους, να μην στεναχωριούνται, να μην προσβάλλονται, να μην πέφτουν θύματα ρατσισμού. Την ίδια ώρα ξεχνούν κάποιοι πως απόλυτα φυσιολογικοί άνθρωποι πέφτουν καθημερινά θύματα ρατσισμού επειδή είναι μαύροι, ανάπηροι ή αλλόθρησκοι. Στην Πολωνία λοιπόν οι παραφύσιν άνθρωποι κατάφεραν να μπουν στο κοινοβούλιο και τώρα αναζητούν και καλύτερες θέσεις στα έδρανα του...

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΙΟ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Σάββατο 2 Μαρτίου 2013

ΜOYΣΙΚΟΣ ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΡΤΙΟΥ ~ ο χρόνος μου τελειώνει (Time Is Running Out)


ταξιδέψτε στον Μουσικό Κωδικό ακούγοντας το κομμάτι συγχρόνως .
Είχα όρεξη, είχα ελπίδες, είχα πρόγραμμα και όνειρα. Θα έκανα το παν και θυσίαζα ότι είχα για να πετύχω, να φτάσω ψηλά, εκεί που ανήκα δηλαδή.

Όμως γνωρίστηκα με σένα χωρίς να δώσω σημασία στην αρχή. Ήταν το πάθος της αρχής, ο ενθουσιασμός στο ξεκίνημα. Ήταν η θολούρα της πρώτης μέρας και η γλύκα του χαπιού πριν το γλύψεις.

Τώρα πνίγομαι και ασφυκτιώ. Ξέρω πως κάνω λάθος μα δηλώνω εθισμένος. Μπορεί να μου έκανες μάγια αλλά δεν ξέρω από ξόρκια. Όταν σε βλέπω σε μισώ τόσο πολύ που θυμάμαι πόσο αντιφατικά είναι τα πάντα πάνω σου. Η ομορφιά σου με θαμπώνει και διαλέγω να βγάλω τα παπούτσια μου ξεκινώντας να περπατάω στο χαλί του παιχνιδιού που έστησες. Ερεθίζομαι στην θέα των δοκιμασιών που υπό την επήρεια σου αναγκάζομαι να ξεπερνάω. Κι όσο οι πίστες προχωράνε, οι δοκιμασίες δεν έχουν πέπλο ασφαλείας. Μπορεί να καταλήξω στη φυλακή ή ένα στατιστικό του θανάτου. Το πράγμα έχει χοντρύνει πολύ και εσύ είσαι η αιτία της κατρακυλάς.

Έχεις την ικανότητα να υποβαθμίζεις την σοβαρότητα και την επικινδυνότητα. Όχι! Δε θα σ’ αφήσω να θάψεις ξανά την θυσία μου. Δε θα σ’ αφήσω να με αφήσεις χωρίς ανταμοιβή. Δε θέλω να με φτάσεις πιο κοντά στο θάνατο χωρίς αντάλλαγμα. Δώσε τη δόση μου, θέλω λίγο από εσένα για λίγο ακόμα. Ξέρω πως δε θα κρατήσει για πάντα γιατί ο χρόνος τελειώνει. Για μένα. Εσύ φαντάζεις στα μάτια μου ως ατελείωτη και αιώνια αρρώστια που καίει τα σωθικά. Λίγο πριν το τέλος μπορώ να συνετιστώ(;) δίνοντας μια μικρή παράταση στο τέλος, δεν μπορώ όμως να κρύψω το τι είσαι για μένα.

Για μια ζωή ονειρευόμουν την απόλυτη ελευθερία και τον αυτοέλεγχο, μα το μόνο που κατάφερα είναι να περιορίζονται μέχρι τον απόλυτο εθισμό μου σε σένα όπου και τα έχασα πλήρως. Ακόμα κι αν κατά καιρούς προσπάθησα να σε παρατήσω, ο εθισμός μου με τύφλωνε και πλέον πλήρως παγιδευμένος στην επιρροή σου, δεν έχω περιθώρια ελιγμού ή σωτηρίας. Κάθε μέρα απορροφάς ότι –λίγη, ελάχιστη- ζωή μου έχει απομείνει. Πως έφτασα εδώ; +Yanni Spiridakis 


σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΣΤΟΝ ΜΟΥΣΙΚΟ ΚΩΔΙΚΟ ΤΟΥ ΜΗΝΑ

 Διαβάστε περισσότερα.. »

σxόλιο τσι παρασκευής ~ διεθνώς ρεζίλι τα σκόπια

σχόλιο τσι μέρας
η είδηση που στιγμάτισε τη μέρα που πέρασε, σχολιάζεται απ' την νυχτερινή οπτική και προβληματίζει

 η είδηση 
Απέσυρε το βιντεοκλίπ του τραγουδιού, που θα εκπροσωπήσει την ΠΓΔΜ στην Γιουροβίζιον, η κρατική ραδιοτηλεόραση των Σκοπίων. Το βιντεοκλίπ περιείχε πλάνα από το άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου στα Σκόπια
 το σχόλιο 
Οι σκοπιανοί συνεχίζουν να εκθέτουν τον ίδιο τους τον εαυτό, το ίδιο τους το κράτος με τις πράξεις εθνικισμού που καταλήγουν στο κενό. Είναι λογικό να θέλουν να καρπωθούν την φήμη ενός ιστορικού προσώπου, όμως οι πολιτικοί και εθνικιστικοί υπαινιγμοί αφενός δεν αφορούν την συγκεκριμένη διοργάνωση και αφετέρου επιστρέφουν σαν μπούμερανγκ στην φήμη και το κύρος(γελάμε...) της χώρας

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΙΟ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Παρασκευή 1 Μαρτίου 2013

ΕΦAPΜΟΖΟΝΤΑΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΜΑΡΤΙΟΥ ~ ελέγχοντας τον εγκέφαλο του ανθρώπου

πως οι εφαρμογές της επιστήμης & της τεχνολογίας επιδρούν στην κοινωνία του σήμερα

από CNN How to 'take over' a brain

The hottest field in science this past decade has been neuroscience. That explosion in research, and our understanding of the human brain, was largely fueled by a new technology called functional magnetic resonance imaging (fMRI) that became widely available in the 1990s. Well look out! Another technology-based neuroscience revolution is in the making, this one perhaps even bigger. The term to watch for in 2013 is "optogenetics." It's not a sexy term, but it is a very sexy technology.

The heritage of optogenetics goes way back to 1979, when Nobel Laureate Francis Crick, co-discoverer of the structure of DNA with James Watson and Rosalind Franklin, suggested that neuroscientists should seek to learn how to take control of specific cells in the brain. Well, that certainly would seem to be an advance with great potential. Imagine being able to turn the neurons in an animal's brain on and off from the outside. Sounds like you'd be turning the creature into a robot, sounds like science fiction. Right?

Well, flash forward thirty-some years, and guess what, optogenetics is a reality! Here's how it works... roughly. An obvious approach would be to stick a tiny electrode into an animal's brain and stimulate the cells using electricity.

Today we have tiny microelectrodes, but they are still too crude for the job. Crick speculated that light could be the tool to use. That turned out to be true: Optogenetics involves inserting fiber-optics tools into an animal's brain, in order to control the target neurons using pulses of light as a trigger.

Learning to shine light on a neuron is not the whole answer, though. In order for the method to work, the neurons have to be re-engineered so that they react to the light. That was made possible by the amazing discovery of a kind of protein that can be used to turn neurons on and off in response to light.
The exotic light-sensitive protein is not present in normal neurons, so scientists designed a way to insert it. That is accomplished through a type of gene engineering called "transfection" that employs "vectors" such as viruses to infect the target neuron, and, once there, to insert genetic material that will cause the neuron to manufacture the light-sensitive protein.

Put it all together, and you have that sci-fi-sounding technology: genetically-engineered neurons that you can turn on and off at will, inside the brain of a living and freely-moving animal.

It is the combined use of optics and genetics that give optogenetics its name, but it's not the "how" that makes optogenetics exciting, it is the "what." Scientists didn't really develop it to "take over" a creature's brain. They developed it, like fMRI, to learn about the brain, and how the brain works, in this case by studying the effect of stimulating specific types of neurons.

The technology is already beginning to pay off, and despite its recent invention, the word on the street is that a Nobel Prize isn't far off. In one application of optogenetics, scientists investigated how neurons that make dopamine, a neurotransmitter in the brain, may give rise to feelings of reward and pleasure. That work may help scientists understand the pleasure-related pathologies involved in clinical depression.

In another application, scientists selectively stimulated brain cells in animal models of Parkinson's disease, a disease that involves the disruption of information-processing in the brain. That research gave new insight into the circuitry involved in the disease, and the way that the therapies we currently prescribe for it operate. It has also suggested new directions for therapeutic intervention.

Schizophrenia is another disorder that involves information processing issues in the brain. The illusion of hearing voices, for example, may arise from the failure of an internal mechanism for notifying a person when his or her thoughts are "self-generated." Optogenetics has been employed to better understand a kind of brain activity called "gamma oscillations" that appear abnormal in schizophrenia -- and also in autism.
Today, we are a long way from the era when a single person working with an assistant or two can make a revolutionary technological breakthrough. It took, instead, decades of work in many fields, which came together, only very recently, to bring Crick's vision to fruition. But now that it's here, optogenetics is destined to change the way we treat mental illness, and eventually, even, the way we understand ourselves as human beings.

Το αρχικό κείμενο είναι ήδη πολύ μεγάλο, οπότε δε θέλω να επεκταθώ στον σχολιασμό μου. Πριν υποκλιθώ στους ερευνητές που βρίσκονται πολύ κοντά στην δημιουργία της επιστημονικής φαντασίας στην καθημερινότητά μας, θα πρέπει να σημειώσω πως ο έλεγχος των εγκεφαλικών κυττάρων δεν είναι πολύπλοκος μόνο σε επιστημονικό επίπεδο αλλά και σε θεωρητικό στο οποίο και θα προβληματιστούμε σήμερα.

Το παράδειγμα στο παραπάνω άρθρο αναφέρει για τον έλεγχο των εγκεφαλικών κυττάρων ενός σκύλου. Να τον κάνουμε πιο αγαπητό, πιο ευαίσθητο σε ερεθίσματα κλπ. Ποιος και πως θα μπορεί να εφαρμόσει ένα τέτοιο πείραμα σε έναν άνθρωπο όταν έρθει εκείνη η ώρα; Ποιος θα επιβλέπει την επέμβαση αυτή πιστοποιώντας πως ο ασθενής άλλαξε αυτά που υποτίθεται πως θα έπρεπε να αλλάξει; Κι αν ακόμα οι οπτικές ίνες που περιγράφονται στο άρθρο, μας δώσουν τη δυνατότητα να ερεθίζουμε τα κύτταρα χωρίς εσωτερική επέμβαση, πως ξέρουμε πως αυτό θα γίνεται από τον ίδιο τον άνθρωπο ή τουλάχιστον από άτομα που βεβαιωμένα θα εκτελέσουν αποκλειστικά και μόνο αυτό που θα έπρεπε;

Η Οπτογενετική θα μας δώσει την δυνατότητα να θεραπεύουμε ασθένειες ή ένστικτα. Στο άρθρο αναφέρεται η σχιζοφρένεια κι εγώ προχωράω την φαντασία μου αναφέροντας τα διάφορα κακά ένστικτα που ένας εγκληματίας μπορεί να κρύβει. Μπορεί να φτάσουμε στην θεραπεία του Αλτσχάιμερ ή απλά να καταφέρουμε να διαγράψουμε τυχόν αναμνήσεις και εμπειρίες που προκαλούν ψυχολογικά προβλήματα ή και ασθένειες όπως είναι οι αυτοκτονικές τάσεις κ.α.


Μία τέτοια δυνατότητα είναι βέβαιο πως μας ανοίγει τεράστιους ορίζοντες και μας δίνει το περιθώριο να βελτιώσουμε τη σημαντικότερη οντότητα στον πλανήτη μας που είναι ο άνθρωπος. Η εφαρμογή του ελέγχου των κυττάρων του εγκεφάλου μας ερεθίζει την φαντασία, μας γεμίζει με αισιοδοξία και μας προβληματίζει. Πως θα διασφαλίζεται το -ελπίζω- αυστηρό πλαίσιο  περιορισμών χρήσης και εφαρμογής από τον ίδιο τον χρήστη ή τους ειδικούς; Πως θα αποτρέψουμε την δημιουργία "ανθρώπων-μηχανών" ή την παρά-φύση δραστηριότητα του ανθρώπου; +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΤΟΥ ΕΓΚΕΦΑΛΟΥ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

σxόλιο τσι πέμπτης ~ αθλητική τιμωρία ακραίας πολιτικής

σχόλιο τσι μέρας
η είδηση που στιγμάτισε τη μέρα που πέρασε, σχολιάζεται απ' την νυχτερινή οπτική και προβληματίζει

 η είδηση 
 Lazio will play its next two European matches behind closed doors after football authorities punished the Italian club for several offenses, including a fourth charge of racist behavior this season
 το σχόλιο 
Όλοι γνωρίζουμε για την βία στα γήπεδα. Όταν όμως ένας σύλλογος (και οι οπαδοί του) στιγματίζονται από τις (ακραίες) πολιτικές πεποιθήσεις τους, τότε έχουμε ένα άκρως επικίνδυνο τρίπτυχο, της βίας, τους αθλητισμού και της πολιτικής. Δεν αρκεί μια ή... τέσσερις τιμωρίες της UEFA. Πρέπει η ιταλική ομοσπονδία και πολύ περισσότερο η ίδια η διοίκηση της Lazio να αντιμετωπίσουν αποφασιστικά τα ναζιστικά κρούσματα. Ας μην έχουμε και την πολιτική να μας απασχολεί όταν βλέπουμε ποδόσφαιρο...

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΙΟ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Πέμπτη 28 Φεβρουαρίου 2013

EPΩΤΗΜΑ ΦEΒΡΟΥΑΡΙΟΥ ~ παρουσίαση αποτελεσμάτων ψηφοφορίας

Καληνωρίσματα. Στο Ερώτημα του Φεβρουαρίου ασχοληθήκαμε με ένα από τα πιο κρίσιμα και διαχρονικά ερωτήματα. Το θέμα αφορούσε την θανατική ποινή και το πόσο αποδεκτή είναι από την κοινή γνώμη. Νομίζω πως το τελευταίο διάστημα πολλοί άνθρωποι έπαψαν να είναι απόλυτοι ως προς την γνώμη τους αφού άλλοι στην γνώση μακάβριων εγκλημάτων σκέφτηκαν πως ίσως η εσχάτη των ποινών να είναι η λύση κι άλλοι τείνουν να θέσουν βέτο ως προς την απώλεια μιας ζωής.

Η γνώμη μου βέβαια δεν έχει σημασία. Οι επιλογές σας ήταν imageαυτές που έδωσαν μια από τις πιο αμφίρροπες μονομαχίες με το αντίστοιχο αποτέλεσμα στην συγκεκριμένη ενότητα. Από την αρχή του μήνα το προβάδισμα είχε η απάντηση του “όχι” και κάποια στιγμή μάλιστα η διαφορά ήταν αρκετά μεγάλη. Τελικά η απάντηση του “όχι” αυτών δηλαδή που είναι αρνητικοί στην αφαίρεση μιας ζωής ως ποινή, επικράτησαν με ποσοστό 52% έναντι εκείνων που άρχισαν να πληθαίνουν υποστηρίζοντας πως η θανατική ποινή είναι αποδεκτή λύση ως ποινή (“ναι”) και οι οποίοι συγκέντρωσαν ποσοστό 47% επί των απαντήσεων σας. Σε μία χώρα όπως η Ελλάδα όπου απαγορεύεται η θανατική ποινή, κρίνω φυσιολογική την επικράτηση του “όχι” ωστόσο ενδιαφέρον προκαλεί το υψηλό ποσοστό του “ναι”.

Επόμενο Ερώτημα την πρώτη Δευτέρα του Μαρτίου (04/03/2013) στις 12:00 στο κύριο θέμα του yannidakis με μία δημοσκόπηση που θα προβληματίσει. +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΣΧΟΛΙΑΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

σxόλιο τσι τετάρτης ~ ισόβια καταδικάστηκε ο παπαγεωργόπουλος

σχόλιο τσι μέρας
η είδηση που στιγμάτισε τη μέρα που πέρασε, σχολιάζεται απ' την νυχτερινή οπτική και προβληματίζει

 η είδηση 
Την ποινή της ισόβιας κάθειρξης στον τέως δήμαρχο Θεσσαλονίκης Βασίλη Παπαγεωργόπουλο και στον πρώην γενικό γραμματέα του Δήμου Μιχάλη Λεμούσια επέβαλε το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων, ενώ ισόβια και επιπλέον 9 χρόνια κάθειρξη επιβλήθηκαν στον πρώην ταμία Παναγιώτη Σαξώνη
 το σχόλιο 
Υπεξαίρεση -λέει-και καταδικάζεται λοιπόν. Υπεξαίρεση βέβαια είναι η ληστεία, η κλεψιά, όταν την κάνουνε πολιτικά πρόσωπα της υψηλής κοινωνίας. Όταν την κάνουμε εμείς οι απλοί πολίτες, είναι ληστεία και εγκληματικότητα. Αυτοί που δεν κλέβουν ένα διαμέρισμα ή ένα κοτέτσι αλλά μια ολόκληρη πόλη, έναν ολόκληρο πληθυσμό, καταδικάζονται για "υπεξαίρεση"... Τουλάχιστον στην καταδίκη η ισόβια κάθειρξη απονέμει πραγματική δικαιοσύνη

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΙΟ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τετάρτη 27 Φεβρουαρίου 2013

ΠΡΟBΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΕΤΑΡΤΗΣ ~ ελληνικές εκλογές στην ιταλία με πιο ώριμο αποτέλεσμα

Καληνωρίσματα. Εδώ και λίγες μέρες η Ευρώπη καρδιοχτυπά στον ρυθμό του ιταλικού εκλογικού αποτελέσματος. Οι εκλογές στην Ιταλία κατάφεραν να αναδείξουν πόσο ρευστό είναι το κλίμα σε ολόκληρη την Ευρώπη αλλά και το πόσο η Ένωση είναι αλληλοεξαρτημένη με το κάθε μέλος της.
Αυτό φυσικά το θυμόμαστε από τις δικές μας πρόσφατες εκλογές στις οποίες είδαμε το πρώτο κόμμα να μην είναι αυτοδύναμο. Ζήσαμε μία περίεργη, δύσκολη και επικίνδυνη για τον τόπο και την Ευρώπη, εμπειρία και τώρα είναι σειρά της Ιταλίας να την ζήσει. Βλέπετε η σιγουριά του Μπερσάνι της Κεντροαριστεράς Συμμαχίας έγινε ένας εφιάλτης όταν όχι μόνο ανέβηκε το δεξιό κόμμα του Μπερλουσκόνι αλλά και ο Γκρίλο με το Κίνημα των Πέντε Αστέρων. Τώρα ο Μπερσάνι είναι υποχρεωμένος να συνομιλήσει με τον Γκρίλο για μία κυβέρνηση συνεργασίας. Για την ιστορία και μόνο αναφέρω πως το κόμμα του Μόντι –πρωθυπουργού του μνημονίου της Ιταλίας- μόλις που ξεπέρασε το 10% και ως είθισται όλοι σημειώνουν πως είναι ευχαριστημένοι, ο καθένας για τους δικούς του λόγους.

Κάθε άλλο παρά ευχαριστημένος πάντως μπορεί να imageαισθάνεται ο ιταλός και ο ευρωπαίος πολίτης. Τα ιταλικά ομόλογα πέφτουν και ολόκληρος ο οικονομικός και πολιτικός κόσμος ανησυχεί. Ήδη έχουν φτάσει τα πρώτα μηνύματα από την Γερμανία και αλλού ώστε να μην επαναληφθεί το μακρύ και παράλογο ελληνικό θρίλερ με την ασυνεννοησία και τις χρονοτριβές. Όσο η Ιταλία δεν έχει σταθερή κυβέρνηση με ισχυρή λαϊκή εντολή, διακυβεύονται πολλά και σημαντικά. Είναι πλέον χρέος αλλά ίσως και ευκαιρία για τον Μπερσάνι να συνεργαστεί με τον Γκρίλο φτιάχνοντας μία κυβέρνηση πολύ κοντά σε αυτό που ζήτησε ο  λαός. Συγχωρέστε μου την σύγκριση αλλά είναι κάτι σα να είχε κερδίσει ο Τσίπρας και να κατάφερε να κάνει κυβέρνηση με τον Κουβέλη, με προφανείς κόκκινες γραμμές και περιθώρια σύγκλισης με τα αιτήματα του λαού.

Εγώ δηλώνω αισιόδοξος πως οι δύο ιταλοί θα συνεργαστούν και θα φτιάξουν σύντομα και με επιτυχία μία κυβέρνηση. Αυτό που πολύ φοβάμαι όμως είναι πως έξω από τον χορό πολλά τραγούδια ξέρουν. Βλέπετε, ο Μπερσάνι έχει όλη την καλή διάθεση αλλά μηδενική κυβερνητική εμπειρία. Και μιλάμε για την Ιταλία, έτσι; Την χώρα που έχει ή πρέπει να έχει τον έλεγχο των πραγμάτων σε συνόδους κορυφής της Ευρώπης μέχρι τους G20. Καλή επιτυχία Ιταλία! +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΣΧΟΛΙΑΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΕΚΛΟΓΙΚΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΗΣ ΙΤΑΛΙΑΣ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

σxόλιο τσι τρίτης ~ προβληματισμός στις ιταλικές εκλογές

σχόλιο τσι μέρας
η είδηση που στιγμάτισε τη μέρα που πέρασε, σχολιάζεται απ' την νυχτερινή οπτική και προβληματίζει

 η είδηση 
The man expected to become Italy's next prime minister won't pound the bully pulpit like Silvio Berlusconi. He won't claim to be the Jesus Christ of politics, or praise Barack Obama's "tan", and it's highly unlikely you'll bump into him at an all-night bunga bunga party.
 το σχόλιο 
O λόγος για τον Μπερσάνι που τελικά δεν κατάφερε να οδηγήσει την Ιταλία σε μια αυτοδύναμη κυβέρνηση. Τώρα οι χειρισμοί είναι λεπτή, ο χρόνος περιορισμένος και ο κίνδυνος να βυθιστεί η χώρα σε κρίση, ορατός. Οι γείτονες μας δεν χρειάζεται να πάνε μακριά: Έχουν το παράδειγμα της Ελλάδας και όσο η πτώση των ομολόγων πιέζει τόσο η Ιταλία... μικραίνει. Διαβάστε σχετικά και τον αυριανό Προβληματισμό

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΙΟ
 Διαβάστε περισσότερα.. »