Τετάρτη 15 Μαΐου 2013

ΠΡΟΒΛΗΜAΤΙΣΜΟΣ ΤΕΤΑΡΤΗΣ ~ οι δύο όψεις ενός θρύλου των γηπέδων

Καληνωρίσματα. Το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε ήταν σαφέστατα αφιερωμένο στον Ολυμπιακό και μάλιστα με διαφορά.

Το ορεκτικό ήταν την Παρασκευή όπου η ομάδα του Πειραιά επικράτησε στον ημιτελικό του final four του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Euroleague στο Λονδίνο του φαβορί της διοργάνωσης, ΤΣΣΚΑ Μόσχας. Όσοι ασχολείστε λίγο παραπάνω με τον αθλητισμό θα ξέρετε πως η επικράτηση αυτή ήταν ιδιαίτερη εξαιτίας της εξαιρετικής εμφάνισης της ελληνικής ομάδας που κατατρόπωσε τους παντοδύναμους και πολύ πιο καλοπληρωμένους ρώσους στο παρκέ. Η νίκη αυτή μας άνοιξε την όρεξη. Σαν φίλαθλοι, σαν έλληνες, σαν υπέρμαχοι του ωραίου.

Την επόμενη ακριβώς μέρα, το Σάββατο ο Ολυμπιακός –στο ποδόσφαιρο τώρα- αγωνίστηκε στον τελικό Κυπέλλου Ελλάδος στο Ολυμπιακό Στάδιο της Αθήνας κόντρα στον Αστέρα Τρίπολης, την καλύτερη ομάδα στην Ελλάδα κατά τη γνώμη μου, μετά τον πρωταθλητή. Σχεδόν δεκαπέντε χιλιάδες Αρκάδες έκαναν το ταξίδι στην Αθήνα, λίγοι όμως περίμεναν πως θα δουν την ομάδα τους μπροστά στον αγώνα με 1-0 και μάλιστα παίζοντας καλύτερα από τον παντοδύναμο αντίπαλο τους. Μπορεί ο Ολυμπιακός να ισοφάρισε, όμως η τραγική εξέλιξη για τον Αστέρα Τρίπολης ήταν λίγο αργότερα όταν σε ξεκάθαρη παραβίαση του αμυντικού του Ολυμπιακού, δεν καταλογίστηκε πασιφανέστατο πέναλτι και αποβολή του παίκτη. Το παιχνίδι οδηγήθηκε στην παράταση όπου ο Ολυμπιακός κέρδισε μεν τον αγώνα και το κύπελλο, χάνοντας όμως τον σεβασμό των φιλάθλων αλλά πολύ περισσότερο, των οπαδών του, οι οποίοι φώναξαν υπέρ της ομάδας της καλαθοσφαίρισης και αποχώρησαν πριν καν την απονομή του κυπέλλου!

Δεν είμαι φίλαθλος του Αστέρα Τρίπολης, όμως άξιζε να πάρει το Κύπελλο το Σάββατο αφενός γιατί αγωνίστηκε καλύτερα και αφετέρου διότι αδικήθηκε στον αγώνα από τους διαιτητές σε μία ξεκάθαρη φάση. Ο Ολυμπιακός είναι η μεγαλύτερη ομάδα στην Ελλάδα, ερχόταν ήδη από δύο νταμπλ και το να έχανε μία χρονιά το κύπελλο δεν θα είχε ιδιαίτερη επίπτωση στην ένδοξη ιστορία του. Αντίθετα, ο Αστέρας Τρίπολης στερήθηκε την ευκαιρία να γράψει ιστορία. Να γραφτεί στην ιστορία. Έχασε μια ευκαιρία που δύσκολα παρουσιάζεται σε αυτές τις μικρομεσαίες ομάδες. Μπορεί λοιπόν οι παίκτες του Ολυμπιακού να πανηγύρισαν τον τίτλο, αυτοί του Αστέρα όμως αποθεώθηκαν από τους συμπολίτες τους κατά στην επιστροφή τους στην Πελοπόννησο. Αυτό βέβαια δεν θα μείνει στην ιστορία, όμως ήταν αρκετό για να το θυμόμαστε εμείς και να μικρύνει ο Ολυμπιακός στα μάτια μας.

Την επόμενη μέρα ο Ολυμπιακός της καλαθοσφαίρισης και πάλι, έδινε τον τελικό απέναντι στην ποιοτικότερη, imageμεγαλύτερη, διασημότερη Ρεάλ Μαδρίτης. Πριν τον αγώνα κάποιοι έλεγαν πως εξαιτίας των γεγονότων του Σαββάτου θα ήλπιζαν να χάσει ο Ολυμπιακός. Είμαι σίγουρος πως μετά τον αγώνα της Κυριακής θα είχαν αλλάξει άποψη. Ένας Ολυμπιακός που ήταν πίσω με δεκαεφτά πόντους όχι απλά κέρδισε αλλά κατέκτησε για δεύτερη συνεχόμενη φορά το τρόπαιο, ανάγκασε όλη την Ευρώπη και τον κόσμο (μεταδόθηκε ζωντανά στην Αμερική) να υποκλιθεί στον πρώτο έλληνα προπονητή με αυτή τη διάκριση, κατάφερε να πετύχει εκατό πόντους σε τελικό (κάτι που συμβαίνει μόλις για δεύτερη φορά) και να αναδείξει ένα σωρό ελληνόπουλα χωρίς τα έσοδα και την δόξα των συναδέλφων τους από την Ισπανία και την Ρωσία, κέρδισαν μάλλον εύκολα!

Αυτή τη φορά ο κόσμος αισθάνθηκε περήφανος. Βγήκε imageστους δρόμους, πανηγύρισε και γιόρτασε. Και δεν μιλάμε μόνο για τους οπαδούς του Ολυμπιακού, αλλά και για όλους εμάς του υγιής έλληνες που αγαπούν το δίκαιο, το ωραίο και υπερηφανεύονται με τις ελληνικές διακρίσεις! Ο Ολυμπιακός είναι μεγάλη ομάδα έτσι κι αλλιώς. Επιτρέψτε μου να πιστεύω πως είναι η μεγαλύτερη ομάδα στην Ελλάδα. Δεν έχει ανάγκη να υπονομεύει τις διακρίσεις του. Μπορεί έτσι να γράφει ιστορία, αλλά δεν παράγει περήφανους ανθρώπους κοντά του. Σε ένα σαββατοκύριακο είχαμε την ευκαιρία να δούμε δύο Ολυμπιακούς. Έναν που αμαυρώνει τον ελληνικό αθλητισμό και άλλον έναν που κάνει περήφανη ολόκληρη την Ελλάδα. Διαλέξτε! +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΚΑΙ ΓΡΑΨΤΕ ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΣΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟ ΑΦΟΥ ΓΡΑΨΕΤΕ ΠΟΙΑ ΟΜΑΔΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΤΕ ΓΕΝΙΚΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τρίτη 14 Μαΐου 2013

ΘΡΥΛΟΣ ΤΟΥ BATMAN ΜΑΙΟΥ ~ ιδεαλιστής ή πρακτικός ο ήρωας; παρουσίαση σειρών, ηλεκτρονικών παιχνιδιών, εικονογραφημένων και νέων παραγωγών

θρύλος του Batman
το πρώτο ελληνικό blog για όλα τα νέα από τον Θρύλο του Batman 73 χρόνια μετά. Παρουσίαση όλων των εξελίξεων


 ΘΕΩΡΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΡΥΛΟ 
Η ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ BATMAN ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΑΚΤΙΚΗ;
*απόσπασμα*
Ένας πολύ ενδιαφέρον τρόπος να διαχωρίσεις τον χαρακτήρα του Batman είναι από την δεοντολογία του ή την ωφελιμότητα του. Βλέπετε στην μία περίπτωση ο ήρωας θα πρέπει να γίνει πρακτικός. Να θέτει σε προτεραιότητα τον πρακτικά ή ρεαλιστικά πιο εύκολο τρόπο να πετύχει στον στόχο του και να περνά πιο ευχάριστα την ζωή του. Ίσως ακούγεται κάπως δύσκολο αυτό, όμως γνωρίζοντας πως ο Batman είναι ένας άνθρωπος, πρέπει την ώρα της μάχης, να αποζητά ένα γρήγορα τέλος ώστε να μπορεί να γυρίσει στο σπίτι του και να ξεκουραστεί. Για να καταφέρει ένα τέτοιο τέλος, θα μπορούσε για παράδειγμα, να σκοτώνει. Ξέρουμε εξ ορισμού πως ο Σκοτεινός Ιππότης δεν δολοφονεί, δεν αφαιρεί ζωές στις δράσεις του και περισσότερο απ' όλα δεν ρισκάρει τις ζωές αθώων που ίσως κινδυνεύουν από κάποιον κακοποιό. Αν όμως κάποιες φορές ρίσκαρε ζωές εκτός από την δική του, ίσως να ήταν περισσότερο πρακτικός στις δράσεις του.

Στην αντίπερα όχθη δεν είναι δύσκολο να αντιληφθούμε πως ο ήρωας είναι ιδεαλιστής. Για Πόσες ζωές νομίζεις πως κόστισες και πόσες οικογένειες κατέστρεψες, αφήνοντας τον Joker να ζήσει. Και γιατί; Επειδή αυτό είναι το χρέος σου; Ο δικός σου ορισμός στην δικαιοσύνη"; Ο Jason Todd, πρώην Robin που πέθανε από τα χέρια του Joker, του είχε πει: "Bruce, σε συγχωρώ που δεν με έσωσες. Όμως γιατί... Γιατί για όνομα Του Θεού είναι ακόμα ζωντανός; Αγνοώντας όσα έχει κάνει στο παρελθόν. [...] Νόμιζα πως όταν με σκότωσε θα ήμουν ο τελευταίος που θα άφηνες να πληγώσει". Ο Batman λοιπόν αφήνει την ιδεολογία του να καταστρέψει πολλές φορές και τον ίδιο του τον σκοπό!
παράδειγμα είπαμε πως ο κανόνας του είναι να μην σκοτώνει. Ξέρουμε πως ότι κάνει οδηγείται από την οργή του που ξέσπασε μετά τον θάνατο των γονιών του. Πλέον έχει δει κι άλλα αγαπημένα του πρόσωπα να χάνονται κι έτσι η οργή έχει μεγαλώσει. Στο σημείο αυτό θα παρατηρήσουμε ένα ενδιαφέρον δίλημμα. Ο Hush κάποτε τον ρώτησε: "Πόσες ζωές πιστεύεις πως η ανέχεια σου κόστισε και πόσες οικογένειες κατέστρεψε, αφήνοντας τον Joker να ζήσει; Και γιατί; Εξαιτίας του καθήκοντος; Του δικού σου ορισμού για την δικαιοσύνη";

Η ιδεολογία αυτή αναφέρει πως αν ποτέ σκοτώσει, θα γίνει όμοιος εκείνων που μάχεται. Αυτό πάντως που έχει ενδιαφέρον να εξετάσουμε είναι το αν η ηθική μίας πράξης αφορά την πράξη καθαυτή ή τον σκοπό για τον οποίο γίνεται. Δεν είναι ηθικό να σκοτώνεις, όμως αν σκοτώσεις τον Joker, είσαι ανήθικος; Όλοι ξέρουμε πως ο Batman είναι ψυχωτικός, με πολλαπλές (ανθρώπινες) αδυναμίες και ίσως αυτή που αναλύσαμε αυτόν τον μήνα να είναι μία πολύ βασική με την οποία διαφωνούμε. Περιμένω τις απόψεις σας στα σχόλια.

 ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΜΕΝΑ (COMICS) 

Batman
*εξώφυλλο*ανάγνωση*
Στην απόλυτη αναμέτρηση με τον Clay Face o Batman θα δει το αυτοκίνητο του να καταστρέφεται όμως θα δούμε ένα μικρό teaser με τον ήρωα να χρησιμοποιεί ένα αδοκίμαστο εξοπλισμό που ακόμα δεν είναι ασφαλής. Πρόκειται για την μετέπειτα στολή του Beyond. Ο ήρωας με τη βοήθεια του Fox θα παγιδεύσει τον γιγάντιο αντίπαλο του, θα αντιπαρέλθει της ψυχολογικής βίας, ενώ για πρώτη φορά θα δείξει να ξεπερνά σιγά-σιγά τον θάνατο του γιου του. Συγκινητική στιγμή το στιγμιότυπο που βλέπει μαζί με τον Alfred παλιά video με τον γιο του.

Detective Comics
*εξώφυλλο*ανάγνωση*
Η σειρά αποτελεί την πιο ιστορική έκδοση της εταιρείας όπου πρωτοπαρουσιάστηκε ο ήρωας το 1939! Σε μία από τις πιο αυθεντικές μορφές του, ο Σκοτεινός Ιππότης βρίσκεται στο κυνήγι των διασημότερων εχθρών του.

Batman: The Dark Knight
*εξώφυλλο*ανάγνωση*
Η σειρά αυτή αποτελεί συμπληρωματική του Batman και ασχολείται με λίγο πιο παιδικές περιπέτειες που πάντα όμως σέβονται τον θρύλο του ήρωα και της μυθολογίας του.

Batman and Robin
*εξώφυλλο*ανάγνωση*
Για πρώτη φορά ο Robin είναι ο γιος του ήρωα, Damian Wayne. Στην σειρά αυτή δεν εξετάζουμε μόνο τις περιπέτειες του δίδυμου μέσα από τον πιο ατίθασο Robin που γνωρίσαμε, αλλά και τις δύσκολες σχέσεις πατέρα και γιου ειδικά μέσα από έναν πατέρα που δεν ξέρει καλά τον ρόλο του. Μαθήματα ζωής και περιπέτειες που αγγίζουν το στίγμα του προσωπικού με τον ανήλικο γιο του Bruce.

Batman Incorporated
*εξώφυλλο*ανάγνωση*
Η σειρά αυτή ασχολείται με τις δράσεις του Σκοτεινού Ιππότη και των συμμάχων του σε όλο τον κόσμο στην μάχη εναντίον του κακού. Το δίκτυο είναι ισχυρό όμως και οι εχθροί απ' όλο τον κόσμο παραμένουν εξαιρετικά επικίνδυνοι.

Nightwing
*εξώφυλλο*ανάγνωση*
Πρόκειται για την ανεξάρτητη καριέρα του πρώτου Robin, Dick Grayson. Ως Nightwing πλέον αποτελεί τον πιο πιστό σύμμαχο του Σκοτεινού Ιππότη έχοντας αντιγράψει πολλά από τα χαρακτηριστικά του. Συχνά οι περιπέτειες του ενώνονται με αυτές άλλων εικονογραφημένων σειρών.

Batgirl
*εξώφυλλο*ανάγνωση*
H Barbara Gordon και κόρη του αστυνόμου είναι ξανά το Batgirl. Η πλέον αναγνωρίσιμη και επιθυμητή Batgirl στις δικές της περιπέτειες πιο συχνά με γυναίκες εχθρούς και σε ιστορίες που συχνά συμπίπτουν με αυτές άλλων ηρώων.

Red Hood and the Outlaws
*εξώφυλλο*ανάγνωση*
Ο δεύτερος Robin, Jayson Todd έφυγε υπό την σκέπη του Batman όταν αποφάσισε πως το να αφαιρείς μία ζωή δεν είναι κόκκινη γραμμή. Ο εγκληματίας, παράνομος και επικίνδυνος Red Hood μαζί με μία παρέα παρανόμων μάχεται για το καλό με τον δικό του ιδιαίτερο τρόπο.

Batwoman
*εξώφυλλο*ανάγνωση*
Η Kate Kane είναι η νέα Batwoman. Γνωστή ως η πρώτη ομοφυλόφιλη ήρωας τα βάζει συχνά με γυναίκες κυρίως για να προστατεύσει το περιβάλλον της. Δεν έχει άμεση επαφή με τον Σκοτεινό Ιππότη, αλλά λειτουργεί σιωπηρά με το πλευρό του.

Batwing
*εξώφυλλο*ανάγνωση*
Πρόκειται για τον πρώτο ήρωα της ομάδας που βρίσκεται μόνιμα στην Αφρική και υπερασπίζεται τις εκεί περιοχές κόντρα σε μερικούς από τους πιο επικίνδυνους εχθρούς του υποκόσμου.

Birds of Prey
*εξώφυλλο*ανάγνωση*
Στο τεύχος 16 η Batgirl προσπαθεί να γνωρίσει στην υπόλοιπη ομάδα την γυναίκα talon που την έσωσε, όμως η ίδια δεν θα είναι τόσο φιλική όσο με τις υπόλοιπες.

Catwoman
*εξώφυλλο*ανάγνωση*
Η Selina Kyle αξίζει από μόνη της μία δική σειρά. Η Catwoman έχει τις δικές της περιπέτειες που αποτελούνται από κλοπές, συμμαχίες και προδοσίες με μη-έμπιστα άτομα και πολλές συναντήσεις με τον Σκοτεινό Ιππότη που παραμένουν ιδιαίτερα αισθησιακές και ενδιαφέρουσες!

Justice League
*εξώφυλλο*ανάγνωση*
Η ομάδα των ηρώων της DC αποτελεί την πιο αξιόπιστη λύση για την προστασία του πλανήτη από γήινες ή εξωγήινες απειλές. Με μπροστάρη τον Batman η ομάδα υπερασπίζεται τον άνθρωπο.

Young Justice
*εξώφυλλο*ανάγνωση*
Η νεαρή Justice League που μεταφέρεται από τα κινούμενα σχέδια στα εικονογραφημένα. Οι νεαροί ήρωες δίνουν την δική τους μάχη για την προάσπιση του καλού. Από τον θρύλο του Batman έχουμε τους, Nightwing, Robin και Batgirl

Legends of the Dark Knight
*εξώφυλλο*ανάγνωση*
Πρόκειται για εβδομαδιαία αστυνομική σειρά που βασίζεται στην πόλη του Gotham και τις ιστορίες της, ενώ μελετά στοιχεία από την κοινωνία, όπως η εγκληματικότητα και η οικονομική κρίση.

Ame-Comi Girls
*εξώφυλλο*ανάγνωση*
Πρόκειται για μία σύμπραξη ηρωίδων στις οποίες συμμετέχει η Batgirl και τις δράσεις τους άλλοτε υπέρ ή κατά της κοινωνίας. Τα τεύχη αυτά είναι εβδομαδιαία.

Injustice: Gods Among Us
*εξώφυλλο*ανάγνωση*
Η σειρά είναι εβδομαδιαία και αποτελεί τον προπομπό του ομώνυμου ηλεκτρονικού παιχνιδιού.

Justice League Beyond
Η παρέα των ηρώων στο μέλλον σε μια εβδομαδιαία σειρά βασισμένη στο Batman Beyond.

 ΠΑΡΑΓΩΓΕΣ ΚΙΝΟΥΜΕΝΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ 
ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΗΚΕ ΝΕΑ ΤΑΙΝΙΑ
*σύνδεσμος*εικόνα*
Η Warner Bros. μπορεί να βρίσκεται σε κινηματογραφικό αδιέξοδο σχετικά με το πως να διαχειριστεί την καυτή πατάτα του Batman, όμως στα κινούμενα σχέδια δείχνει ιδιαίτερα επιθετική. Έτσι, ανακοίνωσε την παραγωγή της ταινίας "Justice League: The Flashpoint Paradox" με ημερομηνία κυκλοφορίας την 30η Ιουλίου και τιμή περίπου τα 25$ το Blu-Ray. Στην συγκεκριμένη έκδοση θα υπάρχουν περίπου 3 ώρες επιπρόσθετο υλικό με τις εξής παραγωγές: "A Flash in Time" η οποία θα προσεγγίζει την ενδεχόμενη ύπαρξη ενός πραγματικού Flash που θα ταξιδεύει μέσα στον χρόνο, "My Favorite Villians! The Flash Bad Guys" όπου γίνεται ενός είδους ανάλυση μεταξύ των εχθρών του Flash, αλλά και πληροφορίες σχετικά με επόμενες παραγωγές, φωτογραφίες από comics και παρασκήνια από τα γυρίσματα.
Η υπόθεση κυμαίνεται γύρω από τον Flash ο οποίος ξυπνάει μία μέρα χωρίς την υπερφυσική του δύναμη και όταν ζητάει την βοήθεια από την υπόλοιπη ομάδα για να ανακαλύψει ποιος κρύβεται πίσω από αυτό αλλά και τι σκοπό έχει, θα πρέπει να συνεργαστεί μεταξύ άλλων, με έναν πολύ επιθετικό Batman.

ΠΙΘΑΝΟΤΑΤΑ BATMAN ΣΤΟ MAN OF STEEL
*σύνδεσμος*εικόνα*πολυμεσικό*
Η πλέον αναμενόμενη ταινία στον κινηματογράφο είναι φυσικά το "Man of Steel" που αποτελεί την νέα μεταφορά του Superman στην μεγάλη οθόνη με την σφραγίδα του Christopher Nolan. Αυτό λογικά μας αφήνει αδιάφορους εδώ, όμως μετά τις δηλώσεις του σκηνοθέτη Zack Snyder, πως ο Superman θα ζει σε έναν κόσμο όπου υπάρχουν κι άλλοι ήρωες, το σκηνικό αλλάζει. Πιο συγκεκριμένα ο σκηνοθέτης δήλωσε πως:  "έχω κάνει αναφορές στο DC Universe, απλά για να γνωρίζετε πως ο κόσμος είναι εκεί έξω...". Το 2006 πάντως στο "Superman Returns" ίσως θυμάστε πως υπήρχε μία μικρή αναφορά στην Gotham City.

THE DARK KNIGHT TRILOGY
*σύνδεσμος*εικόνα*πολυμεσικό*
:[ Δεν ξεχνάμε τόσο εύκολα την επική τριλογία αφού μόλις κυκλοφόρησε υλικό από τα γυρίσματα της καταδίωξης του Batman πάνω στο Batpod από την αστυνομία. Το υλικό είναι θαυμάσιο και απολαυστικό, όμως έχει μέσα και γερμανικά και υπότιτλους. Εμείς περιμένουμε το επετειακό πακέτο της τριλογίας το φθινόπωρο που εικάζεται πως θα έχει όλο το υλικό από τα γυρίσματα και τις κομμένες σκηνές που τόσο καιρό ο Nolan δεν επέτρεπε να μπει στα επίσημα δισκάκια.
:[ Θυμάστε τον Aaron Eckhart, τον άνθρωπο που ενσάρκωσε τον Harvey Dent/Two Face στο "The Dark Knight"; Ο τύπος εθεάθη στα γραφεία της IGN Movies και φωτογραφήθηκε με ένα ομοίωμα του χαρακτήρα του, λίγες μέρες μετά την δήλωση του πως δεν έχει δει το "The Dark Knight Rises" στο οποίο πάντως στηρίζεται τεράστιο κομμάτι της υπόθεσης στον χαρακτήρα του. Φυσικά και μας απογοήτευσε


LEGO BATMAN: DC SUPERHEROES UNITE
*εικόνα*εικόνα*πολυμεσικό*
Μία ακόμα παραγωγή της Lego και της DC με τον Σκοτεινό Ιππότη που κυκλοφορεί στο τέλος του μήνα και συγκεκριμένα στις 21 Μαΐου όπου θα είναι διαθέσιμο ακόμα και σε Blu-ray. Αξίζει να ρίξετε μια ματιά στο επίσημο trailer.

TEEN TITANS GO
*σύνδεσμος*εικόνα*
*επεισόδιο 1: Legendary Sandwich/Pie Bros* Στο πρώτο επεισόδιο της σειράς, ο Robin φτιάχνει τα καλύτερα σάντουιτς, όμως μία κοπέλα της παρέας ανασύρει έναν μύθο όπου μπορεί να φτιάξει ένα μυθικό σάντουιτς και τα καταφέρνει, όμως και πάλι αυτό του Robin θα είναι το καλύτερο. Στην παράλληλη ιστορία ένα πάρτι γενεθλίων και μία πίτα θα είναι η αφορμή να χωριστεί η παρέα αλλά και να τα βρει μεταξύ της με τον καλύτερο τρόπο.
*επεισόδιο 2: Driver’s Ed/Raven’s Daddy Dearest* Ο Robin εκμεταλλεύεται τους φίλους του προκειμένου να τον πηγαίνουν με το αμάξι εκεί που θέλει, αποσπώντας τους από σημαντικές δουλειές. Έτσι, αυτοί αποφασίζουν να τον τιμωρήσουν. Στην παράλληλη ιστορία η Raven δέχεται μία επίσκεψη από τον πατέρα της που είναι ο δαίμονας και τον οποίο δεν συμπαθεί. Προσπαθεί να την πείσει να χρησιμοποιήσει την κακία της εναντίον των φίλων της και της ανθρωπότητας, όμως στο τέλος επικρατεί το καλό και η παρέα καταφέρνει να τον διώξει.

 ΑΛΛΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ 
BATMAN: ARKHAM ORIGINS
*σύνδεσμος*εικόνα*συντελεστές*πολυμέσα*φιγούρες*
Το παιχνίδι που έχει σοκάρει το κοινό έχει ήδη κλέψει τις εντυπώσεις. Φυσικά πρόκειται για το prequel των "Arkham Asylum" και "Arkham City" στο οποίο βρίσκει τον Batman να είναι ανίκητος και ο καλύτερος στην πόλη στην οποία τα βάζει με την μαφία κατά βάση. Αυτή τη φορά όμως ο Black Mask θέτει χρηματική αμοιβή για όποιον σκοτώσει τον ήρωα και ξαφνικά, μέσα σε ένα βράδυ -που θα είναι και η παραμονή Χριστουγέννων- όλοι οι διάσημοι και επικίνδυνοι κακοί έρχονται στο Gotham για να αποδείξουν πως δεν είναι πλέον άτρωτος, αλάνθαστος και ανίκητος. Το παιχνίδι βασίζεται στα δύο προηγούμενα, αλλά και στο "Batman: Year One" και θα σας καθηλώσει!
Στο μεταξύ η DC Collectibles δεν έχασε χρόνο και ήδη ετοιμάζει τις φιγούρες των ηρώων αρχικά, Batman, Black Mask που αναμένεται να κυκλοφορήσουν το Φθινόπωρο στα 25$ περίπου.

ΦΙΓΟΥΡΕΣ ΤΟΥ ΜΗΝΑ
*σύνδεσμος*εικόνα*
Περνάμε στην μηνιαία αναφορά μας στις νέες κυκλοφορίες με φιγούρες του θρύλου. Αυτή τη φορά βρίσκουμε την Catwoman από την θρυλική σειρά της δεκαετίας του '60. Απολαύστε την!

INJUSTICE: GODS AMONG US ΜΕ ΕΛΛΗΝΑ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗ
*επισκόπηση*εκδόσεις*δείγματα*παρουσίαση*application*πρωτάθλημα*πολυμεσικό*
To αριστούργημα των Warner Bros. και NetherRealm Studios έχει κυκλοφορήσει και έχει τρελάνει κόσμο! Πολλοί γνώστες θεώρησαν αρχικά πως οι δημιουργοί του Mortal Combat είχαν υποπέσει σε πολλές αντιγραφές, όμως σύντομα διαψεύστηκαν από την πλοκή και τα γραφικά πιο είναι ένα σκαλί πιο πάνω. Περισσότερα μπορείτε να βρείτε στο πολυμεσικό αφιέρωμα παραπάνω που δείχνει πολλές πτυχές του παιχνιδιού από πολλές πίστες.
Το παιχνίδι όχι μόνο έχει μεγάλη απήχηση αλλά και έλληνα πρωταθλητή! Πιο συγκεκριμένα, στην παγκόσμια διοργάνωση Injustice: Gods Among Us που διεξήχθη στο Παρίσι, ο έλληνας gamer Μάριος "Nivek" Μπιτσικόκος, κέρδισε έναν επίσης παγκόσμιο πρωταθλητή σε άλλα παιχνίδια, τον ρώσο Nikita ο οποίος όμως έχασε στον μεγάλο τελικό μπροστά σε αμέτρητο κοινό! Διαβάστε πληροφορίες από το πρωτάθλημα αλλά και το πολυμεσικό του πρωταθλήματος από τους παραπάνω συνδέσμους.

BATMAN vs. THE PENGUIN
*σύνδεσμος*εικόνα*πολυμεσικό*
Δείτε ένα σπαρταριστό κινούμενο έργο με μία συγκλονιστική αναμέτρηση ανάμεσα στον Batman  και τον Penguin που δεν είναι καθόλου όπως το φαντάζεστε. Οι ήρωες είναι πολύ... εναλλακτικοί και ο Batman μάλλον αφελής... Δείτε το για να γελάσετε!

ΠΑΙΔΙΚΟ BAT-ΚΑΘΙΣΜΑ
*αγορά*εικόνα*εικόνα*
Αν υπάρχουν κι άλλοι χαζομπαμπάδες εκεί έξω που θέλουν την καλύτερη ασφάλεια για το παιδί τους, μπορούν να τους παρέχουν το κάθισμα αυτοκινήτου του Batman όπου ο Σκοτεινός Ιππότης θα τα αγκαλιάζει κυριολεκτικά. Δείτε την εικόνα του προϊόντος και σπεύσετε. Τι; Δεν αξίζουν 150$ για το βλαστάρι σας;

LEGO BATMAN: DC HEROES APP
*σύνδεσμος*εικόνα*πολυμεσικό*
Ήμουν βέβαιος πως μετά την επιτυχία του συγκεκριμένου παιχνιδιού παραγωγής Lego θα είχαμε και συνέχεια. Να λοιπόν που στο iOS κυκλοφόρησε μία εφαρμογή με το παιχνίδι για όσους θέλουν να το έχουν συνέχεια μαζί τους. Όσοι έχετε πρόσβαση, μπορείτε να την κατεβάσετε.

ΙΔΙΩΤΗΣ ΑΠΕΚΤΗΣΕ ΤΟ TUMPLER
Αν έχεις λίγη τρέλα και τρελά λεφτά, τότε γιατί να μην αγοράσεις το Gumball 3000 που ουσιαστικά είναι το Tumbler; Ρυθμισμένο έτσι ώστε να πληρεί τις προϋποθέσεις νομιμότητας του κώδικα κυκλοφορίας των ΗΠΑ, το όχημα απέκτησε ένας ιδιώτης που θα είναι το νέο μέσο μεταφοράς του. Θαυμάστε το μέσα από διάφορες φωτογραφίες, αφού σας ενημερώσω πως πλέον αποτελεί και το μέσο μεταφοράς του Σκοτεινού Ιππότη και στα εικονογραφημένα του New 52.

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Δευτέρα 13 Μαΐου 2013

ΨΗΓΜΑΤΑ ΠNEΥΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΜΑΙΟΥ ~ όταν η θρησκεία επικρατεί εκ των πραγμάτων της επιστήμης

αποκωδικοποιώντας τα μηνύματα της θρησκείας προβληματιζόμαστε σε ζητήματα της κοινωνίας

Χριστός Ανέστη. Θα προσπαθήσω να μην επαναλάβω τον εαυτό μου γράφοντας ξανά για την λεπτή κόκκινη γραμμή ανάμεσα στην Εκκλησία και την Επιστήμη όπως πριν μερικούς μήνες. Θα προσπαθήσω να κρατήσω μία περισσότερο φιλολογική στάση στο σημερινό μου θέμα.
Δεν μπορώ όμως να μην ξεκινήσω από την δήλωση διοικητή της NASA, Τσαρλς Μπόλντεν ο οποίος έχει μια απλή συμβουλή για την αντιμετώπιση ενός αστεροειδή που θα έβαζε στο στόχαστρο τις ΗΠΑ: προσευχηθείτε. Αυτό, εξάλλου, είναι το μόνο που θα μπορούσε να κάνει η αμερικανική κυβέρνηση στην περίπτωση επικείμενης πρόσκρουσης, όπως δήλωσε ο Μπόλντεν στην Επιστημονική Επιτροπή του Κογκρέσου.

Πριν φτάσουμε όμως σε αυτό ας δούμε τι μπορεί να κάνει η NASA σε μία τέτοια περίπτωση. Σύμφωνα με το δημοσίευμα που αποτελεί την πηγή μου, θα γινόταν μία προσπάθεια να ασκηθεί στον βράχο μια μικρή αλλά σταθερή δύναμη, η οποία θα άλλαζε την πορεία του σε διάστημα μερικών μηνών ή ετών. Υπάρχει η κλασική ιδέα της προσπάθειας βομβαρδισμού του βράχου που να διαλυθεί και να φτάσει στην ατμόσφαιρα κάτι που εικάζεται πως είχε συμβεί πρόσφατα και στην Ρωσία.

Όταν όμως κάνεις ότι μπορείς, διαπιστώνεις πως είσαι πολύ μικρός για να τα βάλεις με την φύση. Ακόμα και πρόκειται για ένα εξωγήινο αντικείμενο! Τι κάνουμε λοιπόν; Προσευχόμαστε κατ’ εντολή του διοικητή της NASA και όχι μόνο ενός τυχαίου ιερέα που αγνοεί τα θαύματα και τις δυνατότητες της επιστήμης. Όμως γιατί πρέπει να αγνοείται η υπόδειξη ενός ιερέα και να λαμβάνεται ως περισσότερο έγκυρη η υπόδειξη ενός επιστήμονα; Μια imageενδιαφέρουσα απάντηση μας δίνει η κινηματογραφική ταινία Cotact στην οποία μια σειρά από υποψηφίους για να επικοινωνήσουν με εξωγήινους περνούν από μία επιτροπή διαφόρων επιστημονικών, πολιτιστικών και θρησκευτικών προσωπικοτήτων που υποβάλλουν ερωτήσεις προτού καταλήξουν στην επιλογή τους. Ανάμεσα τους λοιπόν, είναι και ένας ιερέας ο οποίος δοκιμάζει με τις ερωτήσεις του την άθεη πρωταγωνίστρια της ταινίας και η οποία αν και με τέλειο βιογραφικό, δεν επιλέγεται τελικά ακριβώς εξαιτίας του ότι είναι άθεα.

Υπάρχουν δύο τρόποι να εξηγήσεις τις αδυναμίες της επιστήμης: Η μία είναι ο Θεός και η άλλη η αργή εξέλιξη της επιστήμης. Όταν όμως “η επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψηλά” πολλές φορές παρατηρούνται διάφορα παράξενα συμβάντα. Κάποια γεγονότα που δεν μπορούν καν να προσεγγιστούν. Είναι οι φορές που ακόμα και οι επιστήμονες, λένε “ο Θεός να βάλει το χέρι Του”.

Την επόμενη φορά λοιπόν, που θα περιμένετε κάτι από την επιστήμη, μην αφεθείτε σ’ αυτήν. Κάντε και την προσευχή σας, γιατί η επιστήμη μπορεί να σας απογοητεύσει, ο Θεός το πολύ-πολύ να σας αφήσει μερικά παραπάνω ερωτήματα+Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΚΑΙ ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΠΟΙΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙ ΜΕΣΑ ΣΑΣ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Κυριακή 12 Μαΐου 2013

ΣΧΟΛΙΟ ΤΣΙ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ~ δημιουργείται χρηματιστήριο εμπορευμάτων

σχόλιο τσι μέρας
η είδηση που στιγμάτισε τη βδομάδα που πέρασε, σχολιάζεται απ' την νυχτερινή οπτική και προβληματίζει

 η είδηση 
Την δημιουργία χρηματιστηρίου εμπορευμάτων και στην Ελλάδα προσανατολίζεται το Χρηματιστήριο Αθηνών με την σύμφωνη γνώμη και του επιχειρηματικού κόσμου, πρόταση την οποία έχει ήδη θέσει υπόψη του υπουργείου Οικονομικών.
 το σχόλιο 
Δηλώνω ενθουσιασμένος! Πρόκειται για μία εξαιρετική ιδέα ικανή να δώσει πνοή στο εμπόριο και τις επενδύσεις ακόμα και σε πρώτες ύλες! Στη συζήτηση εμπλέκεται το ελαιόλαδο, το κρασί, αλλά και το ρύζι, το μέλι κλπ. Είχα πάντα την πεποίθηση πως το Χρηματιστήριο είναι ένα παιχνίδι όπου χαρτογιακάδες έπαιζαν με εικονικά λεφτά. Για πρώτη φορά όμως πιστεύω πως ένα Χρηματιστήριο Εμπορευμάτων μπορεί να ωφελήσει μία αλυσίδα επαγγελματιών, από τους αγρότες έως τους έμπορους και από τους καταστηματάρχες έως τους καταναλωτές! Αν βάλεις το παιχνίδι των εισαγωγών/εξαγωγών μέσα, έχεις το πιο ενδιαφέρον σενάριο για το εμπόριο έως σήμερα στην Ελλάδα. Ας ελπίσουμε πως θα το δούμε να πραγματοποιείται και πως επιτέλους τα ελληνικά προϊόντα θα λάβουν την υπερτίμηση (ή υποτίμηση;) που τους πρέπει!
+Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΙΟ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Σάββατο 11 Μαΐου 2013

ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ ΣΑΒΒΑΤΟΥ ~ επιτέλους μια καλή είδηση για την ανεργία

σχόλιο τσι μέρας
η είδηση που στιγμάτισε τη βδομάδα που πέρασε, σχολιάζεται απ' την νυχτερινή οπτική και προβληματίζει

 η είδηση 
Θετικό και κατά το μήνα Απρίλιο ήταν το ισοζύγιο προσλήψεων - απολύσεων στον ιδιωτικό τομέα. Σε επίπεδο διμήνου (Μάρτιος & Απρίλιος 2013), το καθαρό ισοζύγιο ανήλθε στις +38.248 θέσεις εργασίας
 το σχόλιο 
Όλοι αντιλαμβανόμαστε πως κύριος υπαίτιος για αυτά τα νούμερα είναι ο τουρισμός, όμως μια ματιά σε ολόκληρο το άρθρο και θα καταλάβουμε πως την ίδια εποχή πέρσι τα πράγματα ήταν πολύ άσχημα. Για πρώτη φορά μπορούμε να μιλάμε για θετικά πρόσημα και μπορεί αυτό να μην σημαίνει πως μειώνεται η ανεργία, γιατί είναι γνωστό πως από το Φθινόπωρο θα σχολιάζουμε και πάλι αρνητικά νούμερα, όμως πρέπει να μάθουμε να μην τα ισοπεδώνουμε όλα. Ο τουρισμός είναι μια βαριά βιομηχανία στην χώρα μας και όχι ένα μπάλωμα τριών μηνών. Ζει οικογένειες και τονώνει ολόκληρη την εθνική οικονομία. Καθαρά λογιστικά μιλώντας, έχουμε θετικό πρόσημο και μείνουμε εκεί, ας επενδύσουμε σε αυτό και ας πούμε σήμερα στους φίλους μας, πως είχαμε μια καλή είδηση που αφορούσε την ανεργία!
+Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΙΟ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Παρασκευή 10 Μαΐου 2013

EK-ΠΑΙΔΕΥΟΝΤΑΣ ΤΟ ΑΥΡΙΟ ΜΑΙΟΥ ~ μια μέρα για το παιδί μου

μία μητέρα περι-γράφει πως είναι να μεγαλώνεις την αυριανή γενιά, σήμερα

Χριστος Ανέστη. Είναι 23:00 το βράδυ και μετά από μια γεμάτη εβδομάδα με τη κόρη μου λόγω της εορτής του Πάσχα αποφάσισα να μοιραστώ μερικές σκέψεις μαζί σας. Πραγματικά απορώ με το πως καταφέρνουμε εμείς οι γυναίκες να επιβιώνουμε.. Ξυπνάμε το πρωί  ετοιμαζόμαστε για δουλειά, ετοιμάζουμε το παιδί, τα τάπερ με τα φαγητά καθώς το παραδοσιακό μεσημεριανό τραπέζι δεν ισχύει και μετά από τουλάχιστον 8 ώρες μακριά από το σπίτι μας και το παιδί μας, επιστρέφουμε για να δούμε από που θα αρχίσουμε!
 
Η ρουτίνα της καθημερινότητας μας ταξιδεύει σε έναν κόσμο υποχρεώσεων και εργασιών όμως εγώ σήμερα θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας μια μέρα για το παιδί μου με το παιδί μου. Η αλήθεια είναι ότι η μικρούλα μου είναι ο κόσμος όλος και κάθε εργασία και διασκέδαση έχει πρώτα την σκέψη της για το αν βολεύει με το δικό της πρόγραμμά. Όμως αυτές τις πιο ήρεμες μέρες το παιδί ηρέμησε και αυτό μαζί με μένα. Ο ρυθμός άλλαξε και άλλαξε και εκείνο. Αυτές τις μέρες είδα ένα άλλο παιδί. Όχι γιατί άλλαξε συμπεριφορά αλλά επειδή η μαμά άλλαξε. Η "τρελή" μαμά που είναι όλο άγχος για να προλάβει δεν υπήρχε πια μέσα στο σπίτι. Υπήρχε η ήρεμη και υπομονετική μαμά που χαλάρωνε μαζί με το πιτσιρίκι της, που είχε όρεξη και πολύ διάθεση να παίξει μαζί του και πολύ όρεξη για τραγούδια και χορό. Και οι σκανταλιές που έκανε το παιδί για να τραβήξει ουσιαστικά την προσοχή της μαμάς ως τώρα, αντικαταστάθηκαν από γέλια και χαρά. 

Σκέφτομαι ότι το κάθε παιδί αυτό που θέλει είναι κάποιον να ασχολείται μαζί του. Το φυσιολογικό είναι να θέλει να μαθαίνει νέα πράγματα και κάποιον να του εξηγεί, τι βλέπει τι ακούει κλπ. Στην καθημερινότητα μου προσπαθώ μέσα από τις δουλειές να της μαθαίνω νέα πράγματα όπως τα χρώματα από κάτι που βλέπουμε ή που μαγειρεύω π.χ. το καρότο είναι πορτοκαλί κ.ο.κ. Όμως είναι προφανές πως θέλει και το κάτι παραπάνω. Θέλει την μαμά και τον μπαμπά να παίζουν μαζί της χωρίς να κοιτάνε το ρολόι  Να την πηγαίνουν βόλτα χωρίς άγχος για την ώρα της επιστροφής, Να είναι χαμογελαστοί και όχι αγχωμένοι γιατί κάτι δεν πήγε καλά στην δουλειά. Συζήτησα με πολλούς γονείς αυτές τις μέρες και όλοι μου έκαναν την ίδια ακριβώς συζήτηση με τις ίδιες παρατηρήσεις.

Αυτές τις μέρες είδα ένα άλλο παιδί. Με χάρηκε και το χάρηκα! Ελπίζω όλοι σας να είχατε όμορφες οικογενειακές στιγμές. Να χαρήκατε τα παιδιά σας και να σας χάρηκαν και εκείνα. Και ας μην ξεχνάμε: ανθρώπους φτιάχνουμε.. Εις το επανειδείν. +Ioanna Mpourdouvali 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Πέμπτη 9 Μαΐου 2013

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΠEΜΠΤΗΣ ~ ο γκάλης που έζησε σαν ανθρώπινος έλληνας, τιμήθηκε σαν αρειανός

Καληνωρίσματα. Όταν το 1979 ένας τύπος όχι ιδιαίτερα ψηλός για καλαθοσφαιριστής, έφτανε στην Θεσσαλονίκη κουβαλώντας στις αποσκευές του την αποτυχία να μπει από την πρώτη χρονιά στο πρωτάθλημα του NBA, κανείς –ούτε ο ίδιος- δεν θα πίστευε πως θα γινόταν ένας από τους σπουδαιότερους έλληνες της ιστορίας.

Ο Νίκος Γκάλης δεν είναι απλά ο καλύτερος καλαθοσφαιριστής ή ίσως και ο καλύτερος αθλητής που πέρασε ποτέ από την Ελλάδα, αλλά ήταν ο άνθρωπος που κατάφερε να ενώσει τους Έλληνες, σε μία πολύ δύσκολη περίοδο γι’ αυτούς. Η επιρροή του ξεπέρασε τα πράγματα του Άρη, της πόλης της Θεσσαλονίκης και του αθλητισμού. Για πολλά χρόνια μια υπερβολική προσπάθεια στον αθλητισμό, την δουλειά μας ή αλλού συνοδευόταν με το ενδεικτικό σχόλιο: “μα καλά, ποιος είσαι; ο Γκάλης;”. Δεν έχει κανένα νόημα να σας γράψω εδώ τα επιτεύγματα του. Αυτά μπορείτε να τα βρείτε παντού.

Αυτό που με ενδιαφέρει σήμερα, είναι να αποδείξω πως ένα αμερικανάκι μεταναστών, ήρθε στην Ελλάδα για να αποδείξει τον απόλυτο τρόπο του ελληνισμού. Δείτε λίγο… Πήγε μπροστά γιατί ξεχώρισε. Ξεχώρισε γιατί ήταν χιλιόμετρα μπροστά από τους συμπαίκτες και ανταγωνιστές του. Αγαπήθηκε γιατί ξαφνικά από την Θράκη ως την Κρήτη και σ’ ολόκληρη την Αττική, σχεδόν όλη η Ελλάδα υποστήριζε τον Άρη! Θα θυμάστε πως όλοι στο σχολείο έλεγαν πως στο ποδόσφαιρο υποστηρίζουν την “τάδε” ομάδα και στο μπάσκετ τον Άρη! Πρόκειται για ένα ασύλληπτο επίτευγμα ενός ανθρώπου που πρώτα παρουσίασε ένα σχετικά αδιάφορο ως τότε άθλημα στην Ελλάδα και ύστερα ανάγκασε τους πολίτες της να υποστηρίζουν την ομάδα τους! Σύντομα ακόμα και αυτοί οι λίγοι που δεν είχαν υποκλιθεί στο μεγαλείο του, βγήκαν στους δρόμους και πανηγύριζαν σαν μικρά παιδιά. Ήταν η κατάκτηση του Ευρωπαϊκού Κυπέλλου με την φανέλα της Εθνικής αυτή τη φορά που έμεινε στην ιστορία ως μία από τις σημαντικότερες στιγμές του ελληνικού αθλητισμού το 1987.
Όμως όλοι ξέρουμε πως ποτέ η Ελλάδα δεν σεβάστηκε τα παιδιά της που την ανέδειξαν. Είναι μία ειρωνεία που μαστίζει την ιστορία της χώρα μας εδώ και εκατοντάδες χρόνια. Ο Γκάλης έπαιξε για τον Παναθηναϊκό που ήταν η τότε αναδυόμενη ομάδα στο άθλημα και έφυγε λίγο καιρό μετά κατά τη διάρκεια ενός αγώνα(!) με το Μετς. Έφυγε γιατί είχε παραγκωνιστεί από την ομάδα. Ποιος; Ο Γκάλης! Η σπουδαιότερη προσωπικότητα ομαδικού αθλήματος ίσως και στην Ευρώπη. Ο Γκάλης έφυγε και επειδή ο Παναθηναϊκός δεν τον αποδέσμευε από το συμβόλαιο του, αναγκάστηκε να κλείσει τόσο άδοξα την καριέρα του. Σαν ένας τυχαίος παίκτης για τον οποίο κανείς δεν θα είχε ασχοληθεί την επόμενη μέρα. Και μήπως έτσι δεν έγινε; Κανείς δεν ανέλαβε την πρωτοβουλία να τον τιμήσει από το 1995 που σταμάτησε και μετά. Η Ευρωπαϊκή ομοσπονδία τον κατέταξε εκεί που ανήκε, στο ευρωπαϊκό Hall of Fame της καλαθοσφαίρισης, αλλά ως εκεί.

Την Τρίτη το βράδυ όμως, τριάντα τέσσερα χρόνια αφότου ήρθε στην Ελλάδα και δεκαοχτώ μετά το τέλος της καριέρας imageτου, η ομάδα που αγάπησε και από την οποία αγαπήθηκε όσο τίποτα άλλο, φρόντισε όχι απλά να τον τιμήσει, αλλά να καλύψει όλα αυτά τα χρόνια της ντροπής. Φρόντισε να του επιφυλάξει μία βραδιά που η Ελλάδα θα τον τιμούσε με τον τρόπο της πιο εντυπωσιακής βραδιάς στο Αμερικάνικο NBA που μπορεί να μην κατάφερε να παίξει, αλλά ξέρει καλά πως εκεί, ίσως να ήταν ένας ακόμη ξεχωριστός παίκτης. Σίγουρα όμως όχι ο καλύτερος που πέρασε ποτέ! Και είναι σημαντικό αυτό, διότι έκτοτε ο Γκάλης είχε παιδιά που προσπάθησαν να του μοιάσουν και ίσως τον προσέγγισαν. Η Ελλάδα έγινε μία αστείρευτη πηγή ταλέντου στο άθλημα και η αιτία είναι αυτός! Παιδιά που έφεραν κι άλλες σημαντικές διακρίσεις, όμως κανένα τους δεν κατάφερε να πλησιάσει τον “γκάγκστερ” του αθλητισμού.

Όσοι είδατε εκείνη τη βραδιά με όλα αυτά τα αστέρια απ’ όλη την Ευρώπη να τον τιμούν, με όλους τους παλιούς συμπαίκτες του να θάβουν τον εγωισμό της δικής τους ποιότητας στον βωμό του μεγαλείου του συναθλητή τους, αλλά και όλο τον κόσμο ανάμεσα στον οποίο ήταν παιδιά που ίσως δεν τον πρόλαβαν, αισθανθήκατε ρίγος, συγκίνηση, δέος και περηφάνια! Ο Άρης έδωσε στο παιδί του το όνομα του στο γήπεδο που είναι το σπίτι του αθλητή, ύψωσε την φανέλα με το νούμερο έξι στην οροφή για πάντα και εξέφρασε ένα εκκωφαντικό ευχαριστώ (και μία παρασκηνιακή συγγνώμη για την καθυστέρηση) σε όλο τον κόσμο.

Δεν ξέρω αν κατάφερα με το σημερινό μου κείμενο να σας μεταδώσω το μεγαλείο του ανθρώπου αυτού και να σας παρουσιάσω την απονομή δικαιοσύνης στην οποία υπήρξα τηλεοπτικός μάρτυρας, όμως σε κάθε περίπτωση ο Νίκος Γκάλης πρέπει να διδάσκεται στα σχολεία γιατί ο αθλητισμός είναι πολιτισμός και παιδεία και από αυτά τα δύο, δεν έχουν απομείνει και πολλά στον τόπο μας… +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΣΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΠΟΥΔΑΙΟ ΓΚΑΛΗ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τετάρτη 8 Μαΐου 2013

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΕΤΑΡTHΣ ~ γιατί μας έκαναν κακό οι πολλές αργίες;

Καληνωρίσματα. Χριστός Ανέστη. Αυτό το Πάσχα είχε πολλές ιδιαιτερότητες, τουλάχιστον όσο αφορά τους εργαζομένους και τους ανθρώπους που το αποζητούσαν –μεταξύ άλλων- για να ξεφύγουν από την καθημερινότητα.

Όλα ξεκίνησαν πριν μία εβδομάδα, όταν την Μεγάλη Τετάρτη ξαφνικά κάποιοι δεν άνοιξαν τα μαγαζιά τους, imageάλλοι εκμεταλλεύτηκαν τις απεργίες που είχαν προκηρύξει τα συνδικαλιστικά τους όργανα (όπως στις τράπεζες) και άλλοι επικαλέστηκαν το δικαίωμα τους στην απεργία και απλά δεν προσήλθαν στην εργασία τους. Το μόνο ξεκάθαρο της ημέρας ήταν η ημερομηνία, η πρώτη Μαΐου. Από κει και πέρα όλα ήταν μπερδεμένα μιας και η επέτειος της πρωτομαγιάς μετατέθηκε επισήμως στην επόμενη εργάσιμη που ήταν η χθεσινή Τρίτη, εφτά Μαΐου.

Από την ημερολογιακή έως την επίσημη πρωτομαγιά όμως, μεσολάβησαν αρκετά. Την Μεγάλη Πέμπτη πολλοί εργαζόμενοι σχόλασαν χαριστικά νωρίτερα, την επομένη πολλοί δεν εργάστηκαν, το ίδιο και το Μεγάλο Σάββατο, το Πάσχα, την Δευτέρα του Πάσχα και φτάνουμε ως την αμφιλεγόμενη Τρίτη. Αν τα βάλετε κάτω, κάποιοι ξεκίνησαν να εργάζονται σήμερα, Τετάρτη, μετά από μίας εβδομάδας αργίας, απεργίας και δεν ξέρω κι εγώ πως αλλιώς μπορεί να το πει κανείς.

Ακόμα κι εγώ που εργάζομαι όλη την εβδομάδα, είχα κάποιες κενές ημέρες αυτή τη βδομάδα και πραγματικά αναγνωρίζω την αξία της ηρεμίας, της ξεκούρασης και της οικογενειακής θαλπωρής, όμως μία Ελλάδα που διψάει για παραγωγικότητα έχει αυτό ως ζητούμενο; Να βρει περισσότερες ημέρες κενές για να μην δουλεύει ακόμα και υπό την ομπρέλα αργιών και αδειών; Κρύβεται πίσω από απεργιακά δικαιώματα και εορταστικές ευκαιρίες για να μείνει σπίτι του την ίδια ώρα που χιλιάδες άνεργοι θα παρακαλούσαν να εργάζονται ακόμα και αν έπρεπε να δουλεύουν τις “ιερές” ημέρες των αργιών;
Όσο η εργασιακή μας συνείδηση δεν αλλάζει, πολύ φοβάμαι πως δεν θα καταφέρουμε να ορθοποδήσουμε. Θέλουμε δουλειά και όχι περισσότερες αργίες για να την αποφεύγουμε. Αν ανήκετε στους πολλούς που χρωστάνε και τα χρέη τους πνίγουν, τότε οι αργίες δεν θα ήταν και ιδιαίτερα ανακουφιστικές. Τα έξοδα (των ημερών) μεγαλώνουν και όσο τα μαγαζιά παραμένουν κλειστά, τα έσοδα είναι μηδενικά… +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΚΑΙ ΚΡΙΝΕΤΕ ΤΗΝ ΑΞΙΑ ΤΩΝ ΑΡΓΙΩΝ ΣΗΜΕΡΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τρίτη 7 Μαΐου 2013

ΜOYΣΙΚΟΣ ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΙΟΥ ~ ένα διάλειμμα ψευδαίσθησης (Alcohol Is Free)


ταξιδέψτε στον Μουσικό Κωδικό ακούγοντας το κομμάτι συγχρόνως
Θυμάσαι πόσο ήρεμα ήταν όλα; Πόσο ωραία περνούσαμε στα καινούρια μας ρούχα, με τα καινούρια μας αμάξια στα καινούρια μας γυαλιά ηλίου; Και ξαφνικά όλα άλλαξαν! Μία καινούρια κατάσταση σαν μία φουρτούνα που φέρνει τσουνάμι πριν καν μάθεις να κολυμπάς. Κι εκεί που νομίζαμε πως όλα είναι υπέροχα η πλημμύρα ανέδειξε την λάθος πορεία μας για τόσα χρόνια.

Μα ήταν λογικό. Σε μια κοινωνία ναρκωμένη από αλήθειες, αξίες και χωρίς ηθικούς φραγμούς, που μεγάλωνε σαν μεθυσμένη από την λογική και τον ρεαλισμό, ο πικρός καφές της αλήθειας προκάλεσε σεισμό σε εμάς και σε πολλούς από τους άλλους. Και ξαφνικά θεοί αποκαθηλώθηκαν, ηγέτες καθαιρέθηκαν, καπετάνιοι εγκατέλειψαν το πηδάλιο κι εμείς μείναμε να αναρωτιόμαστε ποιος οδηγούσε το ναυάγιο για τόσο καιρό.

Σε λίγο ξένοι έφταναν στην χώρα και ρωτούσαν που πήγαν όλοι; Πως και άλλαξαν ξαφνικά. Γιατί δεν σπάνε τα πιάτα και γιατί δεν βγαίνουν κάθε βράδυ ως το πρωί. Τότε οι ντόπιοι τους δείχνουν με το δάχτυλο το πέλαγος και τους λένε πως μας πήραν το σπιτάκι μας μακριά, μακριά. Τους λένε πως προσπαθούν να οδηγήσουν στον στέρεο τον δρόμο, όμως όταν πιάνει η κατηφόρα εκείνοι ασυναίσθητα αρχίζουν να κολυμπούν προς τα πίσω.

Βρεγμένοι απ’ το κρύο και άρρωστοι από την έλλειψη της χαμένης εξουσίας αναζητούμε απεγνωσμένα μία ένεση ψεύδους για να θυμηθούμε τα παλιά. Που μπορούμε να στραφούμε έστω και για λίγο ώστε να ξεφύγουμε απ’ την πραγματικότητα; Τι μπορεί να μας προσφέρει ένα μικρό διάλειμμα; Λίγες στιγμές της παλιάς ζωής; Μα ναι! Αυτό είναι! Αλκοόλ! Στην χώρα που πίνουνε και τα βρέφη, το αλκοόλ είναι η λύση. Θα έπρεπε να υπάρχει στις δημόσιες βρύσες και να προσφέρεται δωρεάν στους περαστικούς. Όλοι έχουν ανάγκη από ένα διάλειμμα ψευδαίσθησης από την σημερινή πραγματικότητα. +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Δευτέρα 6 Μαΐου 2013

EPΩΤΗΜΑ ΜΑΙΟΥ ~ τιμώρησε τους με τρόπο που να κερδίζεις

Καληνωρίσματα. Ένα όνειρο αρχίζει και πραγματοποιείται τα τελευταία χρόνια. Φαινόμενα διαφθοράς, υπεξαιρέσεων και άλλων ατασθαλιών, φτάνουν επιτέλους στην δικαιοσύνη και πλέον δημόσια πρόσωπα που χρωστούσαν ή έκλεβαν τους πολίτες, κλειδώνονται στις φυλακής τα κάγκελα.

Το ότι ο Τσοχατζόπουλος, ο Παπαγεωργόπουλος, ο Ψωμιάδης ή ο Γαβαλάς βρίσκονται στην φυλακή ακούγεται εξιλεωτικό για εμένα που ποτέ δεν έζησα την υπέροχη ζωή τους, αλλά αναρωτιέμαι αν στην φυλακή που κάθονται επιστρέφουν τα λεφτά που έκλεψαν από το δημόσιο. Η απάντηση είναι αρνητική. Σε αυτό πρέπει να προσθέσουμε, αν τελικά όλοι αυτοί που εγκληματούν σε αυτήν την δύσμοιρη χώρα, χωρούν στα σωφρονιστικά ιδρύματα της χώρας. Η απάντηση είναι και πάλι αρνητική. Οι φυλακές ασφυκτιούν από πλήθος εγκληματιών που σκότωσαν, έκλεψαν και κακοποίησαν. Από παράνομους αλλοδαπούς και εδώ και λίγο καιρό από δημόσια (και μη) πρόσωπα που έκλεβαν από το δημόσιο είτε φοροδιαφεύγοντας είτε εκμεταλλευόμενοι τις θέσεις τους σε κρατικά αξιώματα.

Θεωρητικά η φυλακή έχει σωφρονιστικό χαρακτήρα. Δηλαδή ο κρατούμενος είναι εκεί όχι μόνο για να τιμωρηθεί για την παράβαση του αλλά και για να γαλουχηθεί έτσι ώστε να μην την επαναλάβει όταν εκτίσει την ποινή του. Δυστυχώς είναι λίγο-πολύ γνωστό πως αυτό δε συμβαίνει. Η πλειοψηφία των κρατουμένων βγαίνουν έξω και κάνουν ακριβώς τα ίδια! Τι επιλογές τιμωρίας λοιπόν υπάρχουν;
  • Ας αρχίσουμε λίγο άκομψα, μιλώντας για την θανατική ποινή για την οποία συζητούσαμε σε περασμένο Ερώτημα. Με την θανατική ποινή λύνεις το πρόβλημα με την χωρητικότητα των φυλακών, εξασφαλίζεις πως το έγκλημα δεν θα επαναληφτεί, αλλά αλήθεια, είσαι σίγουρος πως έχεις το δικαίωμα να αφαιρείς την ζωή ενός ανθρώπου; Την απάντηση δώσατε εσείς στην ψηφοφορία.
  • Φυλακή. Φυλακή και κράτηση όπως την ξέρουμε, όπως υφίσταται και χωρίς ανούσιες αλλαγές. Το αποτέλεσμα είναι γνωστό. Οι κρατούμενοι επιστρέφουν στους δρόμους και συνεχίζουν την παραβατική τους συμπεριφορά. Διακίνηση ναρκωτικών, ληστείες κλπ. Πιστεύετε πως σωφρονίζονται στ’ αλήθεια ή απλά τους ταΐζουμε όσο κάθονται στην φυλακή;
  • Κοινωνική εργασία. Πρόκειται για μία πολιτική που παρατηρείται εκτενώς στο εξωτερικό. Κρατούμενοι αναλαμβάνουν εργασίες όπως είναι το καθάρισμα δρόμων, το βάψιμο κτιρίων, η συντήρηση δημόσιων χώρων και ο καθένας ανάλογα με τις ικανότητες και γνώσεις του, εργάζεται για το κράτος εκτίοντας έτσι την ποινή του. Προφανώς δεν πρέπει να μιλάμε για δολοφόνους και επικίνδυνους εγκληματίες, αλλά ζω για να δω τον Τσοχατζόπουλο να καθαρίζει τους δρόμους της γειτονιάς μου! Οι φυλακές αδειάζουν και οι κατηγορούμενοι ξεπληρώνουν κυριολεκτικά με τον ιδρώτα τους το κράτος.
  • Ηλεκτρονικό βραχιολάκι. Δεν ξέρω αν έτυχε να το διαβάσετε άλλα μέχρι τον Μάρτιο τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο για αποφυλάκιση κρατουμένων με τη χρήση του ηλεκτρονικού βραχιολιού. Το σύστημα αυτό που χρησιμοποιείται κατά κόρον στην Ελβετία και αλλού, προβλέπει πως ο κρατούμενος μπορεί να εκτίει την ποινή του υπό κατ’ οίκον  περιορισμό και μάλιστα με άδειες για να σπουδάζει, να εργάζεται κλπ. Σίγουρα το μέτρο αυτό αδειάζει τις φυλακές, όμως τι είδους τιμωρία μπορεί να είναι αυτή αν ο κάθε πολιτικάντης ή εφοπλιστής που έκλεψε το κράτος, ξαπλώνει στον καναπέ του σπιτιού του και βλέπει τηλεόραση;
Τις παραπάνω τιμωρίες διέκρινα ως τις πιο ενδεδειγμένες για τους παραβάτες που σήμερα αρχίζουν να κοσμούν τις φυλακές με κουστούμια και ακριβά πουκάμισα. Βλέπετε οι γραβάτες απαγορεύονται στις φυλακές, όμως αυτό δεν μειώνει την πρωτοφανή χλιδή που βιώνουν τα σωφρονιστικά ιδρύματα εδώ και λίγο καιρό. Μακάρι να δούμε κι άλλους μεγαλοεπιχειρηματίες να αντικρίζουν τα σίδερα της φυλακής. Μακάρι να δούμε κι άλλους πολιτικούς να διασύρονται μετά από μια ζωή διαφθοράς και κλεψιάς. Αλλά ας μην τους στολίζουμε απλά στην φυλακή. Ας βρούμε τρόπους να τους τιμωρήσουμε ουσιαστικά και ωφέλιμα για το κράτος. Πως πιστεύετε πως πρέπει να τιμωρηθούν; +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΑΦΟΥ ΕΠΙΛΕΞΕΤΕ ΤΡΟΠΟ ΤΙΜΩΡΙΑΣ ΣΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ ΠΑΝΩ ΚΑΙ ΔΕΞΙΑ ΤΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Κυριακή 5 Μαΐου 2013

ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ ~ χριστός ανέστη που μοιάζει σαν ευχή

σχόλιο τσι μέρας
η είδηση που στιγμάτισε τη βδομάδα που πέρασε, σχολιάζεται απ' την νυχτερινή οπτική και προβληματίζει
 η είδηση 
Χριστός Ανέστη
 το σχόλιο 
Αρκετά με όλες τις καλές και κακές ειδήσεις όλου του χρόνου. Ας περάσουμε μία ημέρα προσπαθώντας να αφήσουμε το νόημα της να οδηγήσει το πνεύμα και τον λογισμό μας. Η Ανάσταση ας είναι ανάταση για τις πράξεις και τις επιδιώξεις μας. Κόντρα στις αντιξοότητες του σήμερα, ας διαχωρίσουμε το χαρμόσυνο μήνυμα τοποθετώντας το οδηγό για την ζωή μας. Το μόνο που πρέπει να κάνετε είναι να συμφωνήσετε: 
Αληθώς Ανέστη!

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Σάββατο 4 Μαΐου 2013

ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΣΑΒΒΑΤΟΥ ~ η πρωτομαγιά που γιορτάστηκε δύο φορές

σχόλιο τσι μέρας
η είδηση που στιγμάτισε τη βδομάδα που πέρασε, σχολιάζεται απ' την νυχτερινή οπτική και προβληματίζει
 η είδηση 
 το σχόλιο 
Έχετε τον λόγο μου πως έχω μπερδευτεί τελείως. Οι συνδικαλιστές ζητούσαν επίμονα από την κυβέρνηση να μεταθέσει την (απεργία) της Πρωτομαγιάς διότι συνέπιπτε με την Μεγάλη Τετάρτη (που πάντως δεν είναι αργία). Βάση νόμου, η κυβέρνηση έκανε δεκτό το αίτημα και μετέφερε την Πρωτομαγιά στην αμέσως επόμενη εργάσιμη μετά το Πάσχα που είναι η Τρίτη, 7 Μαΐου. Κι όμως οι... υπέρμαχοι των εργαζομένων δεν έμειναν ούτε τώρα ευχαριστημένοι. Προκήρυξαν λοιπόν απεργία την 1η Μαΐου για να τιμήσουν -λέει- την ημέρα, αλλά θα καρπωθούν και την α(πε)ργία μου μεταφέρθηκε την Τρίτη.
Αν βγάζετε εσείς νόημα, βοηθήστε κι εμένα να καταλάβω παρακαλώ, πως μία επετειακή απεργία μετατρέπεται σε διπλή μη-εργάσιμη ημέρα!
+Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Παρασκευή 3 Μαΐου 2013

ΕΦAPΜΟΖΟΝΤΑΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΜΑΙΟΥ ~ μέθοδος που αποτυπώνει σε εικόνες τα όνειρα

πως οι εφαρμογές της επιστήμης & της τεχνολογίας επιδρούν στην κοινωνία του σήμερα

από in Επιστήμονες βλέπουν τα όνειρά μας μέσω τομογράφου


Ιάπωνες νευροεπιστήμονες ανακοίνωσαν ότι κατάφεραν να «δουν» σε ένα βαθμό τα όνειρα ανθρώπων με τη βοήθεια υπολογιστών, κάνοντας ένα ακόμα βήμα για αυτό που μερικοί θεωρούν μεγάλο επίτευγμα: κάποια στιγμή τα μηχανήματα θα μπορούν να «διαβάζουν» τα όνειρα του καθενός.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή Γιουκιγιάσου Καμιτάνι των Εργαστηρίων Υπολογιστικής Νευροεπιστήμης ATR στο Κιότο, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό Science, σύμφωνα με το BBC, χρησιμοποίησαν την απεικονιστική τεχνική της λειτουργικής μαγνητικής τομογραφίας (fMRI), σε συνδυασμό με ειδικό λογισμικό ηλεκτρονικού υπολογιστή, και κατόρθωσαν να «διαβάσουν» με ποσοστό ακρίβειας 60% τις ονειρικές εικόνες που οι εθελοντές του πειράματος έβλεπαν, καθώς κοιμούνταν.

Μπορεί ο «πατέρας» της ψυχανάλυσης Ζίγκμουντ Φρόιντ να έδινε τεράστια σημασία στα όνειρα, όμως το γιατί ονειρεύονται οι άνθρωποι παραμένει ακόμα μυστήριο για την επιστήμη. «Δεν ξέρουμε σχεδόν τίποτε για τη λειτουργία του ονείρου» παραδέχτηκε η νευροεπιστήμονας Μασάκο Ταμάκι.

«Είχα την ισχυρή πεποίθηση όμως πως η αποκωδικοποίηση των ονείρων θα ήταν εφικτή, τουλάχιστον για ορισμένες πλευρές των ονείρων. Δεν εξεπλάγην από τα αποτελέσματα, αλλά ενθουσιάστηκα» δήλωσε ο Καμιτάνι.

Οι Ιάπωνες ερευνητές συνεργάστηκαν με τρεις εθελοντές που κοιμούνταν και ονειρεύονταν σε συνθήκες εργαστηρίου. Μόλις οι εθελοντές φαινόταν πως ονειρεύονταν (πριν το πρώτο στάδιο ύπνου REM), οι επιστήμονες τους ξυπνούσαν και τους ζητούσαν να περιγράψουν τι είχαν δει στον ύπνο τους. Αυτό επαναλήφθηκε πάνω από 200 φορές με καθέναν από τους τρεις συμμετέχοντες στο πείραμα.

Η παραμικρή ονειρική εικόνα, όσο εξωπραγματική και αν ήταν, καταγραφόταν από τους ερευνητές οι οποίοι στη συνέχεια ζήτησαν από τους εθελοντές, ενώ αυτή τη φορά ήταν ξύπνιοι, να δουν σε μια οθόνη υπολογιστή τις ίδιες εικόνες. Έτσι, οι επιστήμονες κατάφεραν να συσχετίσουν κάθε εικόνα με ένα νευρωνικό «αποτύπωμα» στον εγκέφαλο των εθελοντών. Με αυτό τον τρόπο δημιούργησαν μια μεγάλη βάση ψηφιακών-νευρωνικών δεδομένων, στην οποία παρόμοιες εικόνες ήταν ενταγμένες στην ίδια κατηγορία (π.χ. όνειρα σπιτιών, ξενοδοχείων και κάθε άλλου κτίσματος ταξινομήθηκαν ως «οικοδομές»).

Στο επόμενο στάδιο, οι εθελοντές έπεσαν ξανά για ύπνο, μόνο που τώρα πλέον οι εικόνες που δημιουργούσε ο εγκέφαλός τους στη διάρκεια του ονείρου (δηλαδή τα εναλλασσόμενα νευρωνικά μοτίβα), ήταν δυνατό να συσχετιστούν από το λογισμικό του υπολογιστή με συγκεκριμένες εικόνες που ήδη περιείχε η βάση δεδομένων. Επειδή οι ίδιες περιοχές του εγκεφάλου ενεργοποιούνται όταν κανείς βλέπει την ίδια εικόνα, είτε είναι ξύπνιος, είτε ονειρεύεται, το τελικό αποτέλεσμα ήταν ότι οι επιστήμονες μπορούσαν να «μαντέψουν» σε σημαντικό βαθμό τι περίπου ονειρεύονταν οι εθελοντές, πριν καν αυτοί ξυπνήσουν και περιγράψουν το όνειρό τους.

Οι ιάπωνες ερευνητές προτίθενται να εμβαθύνουν την έρευνά τους στο πεδίο που λαμβάνει χώρα ο βαθύς ύπνος, στο μέσον της νύχτας, όπου οι άνθρωποι συνήθως βλέπουν και τα πιο ζωντανά όνειρά τους (στάδιο REM). Επιπλέον, θέλουν να προχωρήσουν κι άλλο την έρευνά τους για να διαπιστώσουν αν και κατά πόσο είναι δυνατό, μέσα από την καταγραφή, απεικόνιση και ανάλυση της εγκεφαλικής δραστηριότητας, να προβλέψουν άλλες πλευρές των ονείρων, πέρα από τις εικόνες, όπως τα συναισθήματα, τις μυρωδιές, τα χρώματα κ.α. που βιώνει κάποιος όταν ονειρεύεται.

Ο γνωσιακός νευροεπιστήμονας δρ Μαρκ Στόουκς του πανεπιστημίου της Οξφόρδης έκανε λόγο για «συναρπαστική έρευνα», η οποία μας φέρνει πιο κοντά στην εποχή που τα μηχανήματα θα διαβάζουν τα ανθρώπινα όνειρα, όμως επεσήμανε πως κάτι τέτοιο απέχει ακόμα πολλά χρόνια εωσότου γίνει πραγματικότητα. «Δεν υπάρχει πάντως κατ' αρχήν κάποιος λόγος που να μην μπορεί να συμβεί κάτι τέτοιο. Η δυσκολία έγκειται κυρίως στη συστηματική συσχέτιση της εγκεφαλικής δραστηριότητας με τα φαινόμενα των ονείρων» είπε.

Προειδοποίησε όμως πως θα είναι σχεδόν αδύνατο στο μέλλον το ίδιο μηχανικό σύστημα αποκωδικοποίησης των ονείρων να μπορεί να «διαβάσει» τα όνειρα του καθενός: «Ποτέ δεν θα μπορούσαμε πραγματικά να φτιάξουμε ένα μηχάνημα που θα διαβάζει τα όνειρα του οποιουδήποτε. Τα όνειρα έχουν ένα ιδιοσυγκρασιακό χαρακτήρα για τον καθένα, συνεπώς η (ονειρική) εγκεφαλική δραστηριότητα ποτέ δεν θα είναι ομοιόμορφη για όλους».

Το σημερινό θέμα για μένα έχει ιδιαίτερη σημασία. Βλέπετε ανήκω σε ένα μικρό ποσοστό ανθρώπων που έχουν δει μετρημένες στα δάχτυλα φορές όνειρο και πάντοτε το όνειρο αυτό ήταν εφιάλτης! Από μικρός είχα έναν εφιάλτη που με ταλαιπώρησε για πολλές ημέρες. Οι φωνές και ο πανικός μου, ξεσήκωναν τους γονείς μου που μάταια προσπαθούσαν να με ηρεμήσουν όπως μάταια κι εγώ προσπαθούσα να τους περιγράψω τι ακριβώς είχα "δει" νωρίτερα.

Παρά την ιδιόμορφη σχέση μου με τα όνειρα, παραδέχομαι πως αυτά υπάρχουν και πως ενίοτε μπορεί να έχουν και συγκεκριμένη ερμηνεία. Έχω γνωρίσει ανθρώπους που συμβουλεύονται τον ονειροκρίτη και βάση των χθεσινών ονείρων τους, καθορίζουν την ημέρα τους! Ακούω πως το αν δεις "αίμα" θα ακούσεις καλά νέα και αν δεις "άγαλμα" θα λάβεις στεναχώρια και -λυπάμαι μα- ποτέ δεν πίστεψα σ' αυτά.

Οι Ιάπωνες όμως οδεύουν στο να μου αλλάξουν την γνώμη. Η λέξη κλειδί σε όλα είναι τα
"εναλλασσόμενα νευρωνικά μοτίβα" ή στην περίπτωση που δεν διαβάσατε το κείμενο παραπάνω, η αποκωδικοποίηση της συμπεριφοράς συγκεκριμένων νευρώνων στον ανθρώπινο εγκέφαλο. Αν αυτή είναι τέτοια που επιτρέπει την αποτύπωση εννοιών που μεταφράζονται αργότερα σε εικόνες, τότε αποδεικνύεται αρχικά ότι τα όνειρα δεν είναι τυχαία και αόριστα και δεύτερον ότι μπορούν να αποτυπωθούν σε μία ή περισσότερες εικόνες!

Για μένα, η πιθανότητα αυτή ξεκίνησε το 1996 όταν η παιδίατρος της ανιψιάς μου εξήγησε πως το μωρό θα αρχίσει να βλέπει όνειρα ανάλογα με τα ερεθίσματα που λαμβάνει και τις εικόνες που βλέπει καθημερινά: Αντικείμενα, πρόσωπα, χρώματα κλπ. Εκεί αντιλαμβάνεσαι πως τα όνειρα σου εξαρτώνται από εσένα. Τα βιώματα σου και όπως λένε οι ειδικοί και την ψυχολογία σου.
Αφού λοιπόν τα όνειρα έχουν συγκεκριμένη και λογική αιτία εμφάνισης, γιατί να μην μπορούν και να αναλυθούν και κατ' επέκταση να αποτυπωθούν με την βοήθεια αυτών των εναλλασσόμενων νευρωνικών μοτίβων; Δεν είναι πλέον κάτι αόριστο, δεν είναι τέχνη ή έμπνευση. Δεν είναι (μάλλον) επέμβαση Του Θεού ή των νεκρών συγγενών μας. Προφανώς έχουμε δρόμο ακόμα, όμως αν σε 60% οι επιστήμονες μπορούν να "διαβάσουν" τα όνειρα μας, τότε δεν υπάρχει λόγος να μην πιστέψουμε πως η μέθοδος θα τελειοποιηθεί. Και τότε θα ήθελα πολύ να... τυπώσω τους εφιάλτες μου που με συνδέουν με τον κόσμο των ονείρων. +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Πέμπτη 2 Μαΐου 2013

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΠΕMΠΤΗΣ ~ οι λαθρομετανάστες είναι άνθρωποι, οι έλληνες;

Καληνωρίσματα. Πρόσφατα στο yannidakis θίξαμε το πισωγύρισμα της Ελλάδας σε θέματα ρατσισμού, βίας και τρομοκρατίας. Σημειώσαμε πως ζητήματα σαν αυτό απειλούν την εικόνα της Ελλάδας στο εξωτερικό.

Σήμερα, φτάνουμε στο σημείο να δεχόμαστε επικριτικά σχόλια από την Διεθνή Αμνηστία για τις συνθήκες κράτησης των μεταναστών αλλά και την κρατική κωλυσιεργία στην διαδικασία εξυπηρέτησης αιτήσεων ασύλου. Ένα θέμα που επίσης μας απειλεί. Ένα ζήτημα που μπορεί να εκθέσει περαιτέρω τη χώρα μας. Έχω ξαναγράψει πως μας ενδιαφέρει πολύ η γνώμη των άλλων για την Ελλάδα, διότι ζούμε από αυτούς τους άλλους με την κορυφαία βιομηχανία που διατηρούμε στην χώρα μας που είναι ο τουρισμός.

Όμως τι θα δούμε κάνοντας μια βόλτα από την Αθήνα –όπου και παρατηρείται περισσότερο το πρόβλημα- αλλά και τις άλλες μεγάλες πόλεις; Μετανάστες που μπήκαν λαθραία στην χώρα μας για να ξεφύγουν από την εθνική τους εξαθλίωση. Λίγο νωρίτερα αντιμετώπιζαν εμφύλιους πολέμους, συνθήκες πείνας και δυστυχίας, αβέβαιο μέλλον και γενικότερη εξαθλίωση από τα καθεστώτα και τους έχοντες εκεί στον τόπο τους.

Τι ήταν η Ευρώπη γι’ αυτούς; Μα ένας στόχος. Μία διέξοδος. Μία (η μοναδική) προοπτική, μια ευκαιρία να ξεφύγουν και να πετύχουν κάτι καλύτερο στην ζωή τους. Δυστυχώς για εμάς και δυστυχώς και για αυτούς, ο πιο εύκολος τρόπος να φτάσεις στην Ευρώπη, είναι μέσω της Ελλάδας λόγω της γεωγραφικής μας θέσης, όποτε το πρόβλημα της μετανάστευσης όχι μόνο εντείνεται, αλλά ουσιαστικά αποτελεί βασικό ζήτημα στην χώρα μας. Και αυτό πρέπει να το τονίσουμε διότι δεν αφορά μόνο την Ελλάδα. Οι μετανάστες αυτοί είναι πολύ πιθανό να θέλουν να φτάσουν ως την Γερμανία ή την Ολλανδία. Όμως πρέπει να περάσουν από την Ελλάδα κι έτσι τα σύνορα αυτής, θα έπρεπε να προστατεύονται από όλη την Ευρώπη με δράσεις τύπου Frontex.

Η αλήθεια όμως είναι μακάβρια. Οι μετανάστες δεν μπορούν imageνα φύγουν από την Ελλάδα, εμείς δεν μπορούμε να τους διώξουμε μαζικά κι έτσι αυτοί απλώνονται σε υπόγεια, σε πλατείες, σε στενά και μπροστά στο δίλημμα πείνα ή παρανομία, προφανώς επιλέγουν το δεύτερο. Πωλούν ναρκωτικά, ληστεύουν, βιάζουν και ζουν υπό άθλιες συνθήκες απειλώντας την ασφάλεια, την υγιεινή και την ποιότητα ζωής ολόκληρης της πόλης στην οποία διαμένουν. Πρέπει να είμαστε ρεαλιστές. Τα τελευταία χρόνια η χώρα εξωθεί τους ίδιους τους έλληνες πολίτες στην επαιτεία και την εξαθλίωση, με πάμπολλα παραδείγματα συνανθρώπων μας να ψάχνουν στα σκουπίδια ή να αναζητούν ένα πιάτο φαΐ. Αυτό το ίδιο κράτος θα ήταν πολύ πιο δύσκολο να παρέχει συνθήκες υγιούς διαβίωσης σε ανθρώπους που όχι απλά δεν είναι πολίτες της χώρας, αλλά κατοικούν παράνομα σε αυτήν!

Οπότε τι κάνουμε; Τους αφήνουμε σε συνθήκες εξαθλίωσης; Τους σκοτώνουμε σε κάθε ευκαιρία υπό την σημαία μιας ακραίας ρατσιστικής συμπεριφοράς; Προφανώς η λύση είναι απλή αλλά πολυέξοδη. Η απέλαση φαντάζει ως το ιδανικό σενάριο αλλά όπως γνωρίζουμε, εφαρμόζεται με ρυθμούς χελώνας κυρίως με ευρωπαϊκά κονδύλια. Ως τότε; Έχουμε το μέτρο των Κέντρων Κράτησης Μεταναστών που θα πρέπει αφενός να ικανοποιούν στοιχειώδεις συνθήκες υγιεινής και αφετέρου να διασφαλίζουν την ανθρώπινη αξιοπρέπεια, γιατί να, μιλάμε για ανθρώπους και ανάμεσά τους παιδιά που μπορεί κακώς να ήρθαν στην Ελλάδα, μπορεί η συμπεριφορά τους να μην τους τιμά, όμως γιατί οι έλληνες να απειλούν την ζωή τους; Γιατί να πρέπει να φοβούνται κάθε δευτερόλεπτο για μία ρατσιστική επίθεση; Γιατί στην Ελλάδα πρέπει να απειλείται ο άνθρωπος; +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗΣ
 Διαβάστε περισσότερα.. »