Τρίτη 11 Ιουνίου 2013

ΘΡΥΛΟΣ ΤΟΥ BATMAN ΙΟΥΝΙΟΥ ~ θέλει κανείς να είναι ο batman; :[ συγκλονιστικές μαρτυρίες για τον ledger/joker :[ νέα ταινία batman :[ νέες κυκλοφορίες

το πρώτο ελληνικό blog για όλα τα νέα από τον Θρύλο του Batman 73 χρόνια μετά. Παρουσίαση όλων των εξελίξεων


 ΘΕΩΡΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΡΥΛΟ 
ΠΟΙΟΣ ΕΙΠΕ ΟΤΙ ΘΕΛΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΒΑΤΜΑΝ;
*απόσπασμα*
Αφορμή για το σημερινό κείμενο αποτέλεσε η διαμαρτυρία ενός φίλου της κινηματογραφικής τριλογίας του Nolan σχετικά με το πόσο καθαρό χρόνο ο Bruce Wayne φορούσε την μάσκα του Σκοτεινού Ιππότη. Η τριλογία καλύπτει την ζωή του Bruce από την παιδική του ηλικία μέχρι περίπου την ηλικία των 40 με το γνωστό τέλος σε ιταλική πόλη όπου πίνει τον καφέ του. Με λίγη προσοχή στις λεπτομέρειες θα δούμε πως ο Batman ξεκίνησε την δράση του στα τέλη του 2007 ή αρχές του 2008. Λίγους μήνες μετά βλέπουμε το διάσημο κυνήγι του ήρωα στον Joker. Εκείνο το καλοκαίρι ο ήρωας κρεμάει την στολή του, αφού πλέον καταζητείται. Η μεγάλη του επιστροφή έρχεται σχεδόν αναγκαστικά 8 χρόνια μετά για 2-3 εμφανίσεις και μόνο όπως βλέπουμε στο τελευταίο μέρος της τριλογίας. Μπορεί να είδαμε τρεις απολαυστικές ταινίες, όμως είναι δυνατό ο Batman να υπήρξε μόλις και μετά βίας για ένα χρόνο;

Η αλήθεια είναι ότι και πολύ κράτησε! Ο Bruce επέστρεψε στο Gotham με τον Alfred να τον ρωτάει γιατί και πόσο θα παρέμενε και εκείνον να απαντάει: "Για όσο χρειαστεί. Θέλω να δείξω στον κόσμο ότι η πόλη τους δεν ανήκει στους εγκληματίες και τους διεφθαρμένους". Να λοιπόν που ο ίδιος ο Bruce ξεκαθαρίζει εξ αρχής πως δεν ενδιαφέρεται να γίνει... ο Batman της γειτονιάς. Θέλει να βάλει μια τάξη στην πόλη, να δώσει ένα χέρι βοήθειας στα όργανα της τάξης και να αποχωρήσει. Και έχει λόγο να το κάνει.

Σκεφτείτε το. Είστε πλούσιοι, με γεμάτη επιχειρηματική και φιλανθρωπική και κοσμοπολίτικη
ζωή κι όμως αποφασίζετε να μην κοιμάστε τις νύχτες καταπονώντας το σώμα και το πνεύμα σας και ρισκάροντας την ίδια σας την ζωή. Γιατί; Μπορείτε να έχετε όποια γυναίκα θέλετε, σχεδόν και τον έρωτα της ζωής σας και να επικεντρωθείτε σε αυτά. Όπως οι περισσότεροι από εμάς, και εκείνος έχει πολλά να χάσει, οπότε επιλέγει να κρύβει την αληθινή του ταυτότητα και ξαφνικά, να: έχετε έναν Batman με ημερομηνία λήξεως! Σε διαφορετική περίπτωση θα ήταν ψυχοπαθής. Όχι ότι ο Batman δεν είναι...

Και πως δίνεις ένα τέλος; Μια ματιά στο The Dark Knight (2008) μας δίνει μια πρώτη απάντηση. Ο Bruce βρίσκει στο πρόσωπο του εισαγγελέα τον άνθρωπο που μπορεί να διαδεχτεί το έργο του Batman αυτή τη φορά μέσα από τη δικαιοσύνη και τον νόμο. Όταν όμως ο Joker μετέτρεψε τον εισαγγελέα Dent, σε TwoFace, το τέλος του Batman αποδείχτηκε εναλλακτικό. Πήρε την ευθύνη για κάθε τι κακό και εξαφανίστηκε σαν κυνηγημένος ("είτε πεθαίνεις σαν ήρωας, είτε ζεις τόσο ώστε να δεις τον εαυτό να γίνεται ο εχθρός"). Είναι όμως αυτό το τέλος που αξίζει στον ήρωα;

Προφανώς όχι, γι' αυτό και η μοίρα τον φέρνει αντιμέτωπο με μία ακόμα πρόκληση. Την υπέρτατη! Αυτήν στην οποία αναγκάζεται να θυσιάσει την ζωή του τελικά ώστε να γίνει κατά γενική ομολογία και κατά κοινή παραδοχή ο ήρωας που αξίζει η πόλη. Άσχετα αν στο τέλος ο ίδιος σώζεται και δίνει το ιδανικό τέλος στην μάσκα και την στολή του Σκοτεινού Ιππότη.

Μόνο ένας μαζοχιστής θα ήθελε να είναι ο Batman για περισσότερο από ένα χρόνο. Η δουλειά γάτες από τα δέντρα. Πέρα από την γαμάτη εμφάνιση και την μαγκιά να είσαι ο... Batman, η στολή είναι κατάρα και η κάθε έξοδος στις νυχτερινές οροφές των κτηρίων αποτελεί μία καλή δικαιολογία να σιχαίνεσαι τη ζωή σου. Από την άλλη μεριά, ο Batman έχει εθιστεί, έχει διαφθαρεί μέσα από την διαδικασία της ζωής που ακολούθησε κι έτσι όταν έρχεται η στιγμή να αποσυρθεί τραυματισμένος και κυνηγημένος (την πρώτη φορά δηλαδή) αφήνει για 8 ολόκληρα χρόνια κάθε ίχνος ελπίδας για κανονική ζωή. Όντας βυθισμένος σε βαθιά κατάθλιψη, όχι απλά ταυτίστηκε με τον ψεύτικο εαυτό του που κρύβεται πίσω από τη μάσκα, αλλά τον μετέτρεψε σε αληθινό σε μια μακάβρια εξέλιξη ενός καλλιεργημένου και πολλά υποσχόμενου ανθρώπου.
του άλλωστε δεν ήταν ποτέ να κατεβάζει

Καθένας στην θέση του θα προσπαθούσε να θωρακίσει την ψυχική του υγεία και μόνο αν είχε τεράστια αποθέματα ανδρείας και υπομονής θα υπέμενε αυτόν τον ψυχολογικό πόλεμο. Η τριλογία ολοκληρώθηκε στην Ιταλία για τον Bruce και την Selina, όμως έχοντας μελετήσει (όσο λίγοι) τον χαρακτήρα πίσω από τη μάσκα, θα μου επιτρέψετε να αμφιβάλω για το πόσο φυσιολογική ζωή μπορεί να ζήσει αυτός ο άνθρωπος στο υπόλοιπο της ζωής του. Και προσέξτε: Όλα αυτά με μόλις ένα χρόνο πίσω από τη μάσκα.

Λοιπόν; Θα θέλατε στ' αλήθεια να είστε ο Batman;

 ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΜΕΝΑ (COMICS) 

Batman
*εξώφυλλο*ανάγνωση*
Πρόκειται για την πιο αξιόπιστη σειρά εικονογραφημένων που ακολουθεί την ζωή του ήρωα και περιγράφει τις πιο ρεαλιστικές και συγκλονιστικές περιπέτειες εκείνου και των συμμάχων.

Detective Comics
*εξώφυλλο*ανάγνωση*
Η σειρά αποτελεί την πιο ιστορική έκδοση της εταιρείας όπου πρωτοπαρουσιάστηκε ο ήρωας το 1939! Σε μία από τις πιο αυθεντικές μορφές του, ο Σκοτεινός Ιππότης βρίσκεται στο κυνήγι των διασημότερων εχθρών του.

Batman: The Dark Knight
*εξώφυλλο*ανάγνωση*
Η σειρά αυτή αποτελεί συμπληρωματική του Batman και ασχολείται με λίγο πιο παιδικές περιπέτειες που πάντα όμως σέβονται τον θρύλο του ήρωα και της μυθολογίας του.

Batman and Robin
*εξώφυλλο*ανάγνωση*
Για πρώτη φορά ο Robin είναι ο γιος του ήρωα, Damian Wayne. Στην σειρά αυτή δεν εξετάζουμε μόνο τις περιπέτειες του δίδυμου μέσα από τον πιο ατίθασο Robin που γνωρίσαμε, αλλά και τις δύσκολες σχέσεις πατέρα και γιου ειδικά μέσα από έναν πατέρα που δεν ξέρει καλά τον ρόλο του. Μαθήματα ζωής και περιπέτειες που αγγίζουν το στίγμα του προσωπικού με τον ανήλικο γιο του Bruce.

Batman Incorporated
*εξώφυλλο*ανάγνωση*
Η σειρά αυτή ασχολείται με τις δράσεις του Σκοτεινού Ιππότη και των συμμάχων του σε όλο τον κόσμο στην μάχη εναντίον του κακού. Το δίκτυο είναι ισχυρό όμως και οι εχθροί απ' όλο τον κόσμο παραμένουν εξαιρετικά επικίνδυνοι.

Nightwing
*εξώφυλλο*ανάγνωση*
Πρόκειται για την ανεξάρτητη καριέρα του πρώτου Robin, Dick Grayson. Ως Nightwing πλέον αποτελεί τον πιο πιστό σύμμαχο του Σκοτεινού Ιππότη έχοντας αντιγράψει πολλά από τα χαρακτηριστικά του. Συχνά οι περιπέτειες του ενώνονται με αυτές άλλων εικονογραφημένων σειρών.

Batgirl
*εξώφυλλο*ανάγνωση*
H Barbara Gordon και κόρη του αστυνόμου είναι ξανά το Batgirl. Η πλέον αναγνωρίσιμη και επιθυμητή Batgirl στις δικές της περιπέτειες πιο συχνά με γυναίκες εχθρούς και σε ιστορίες που συχνά συμπίπτουν με αυτές άλλων ηρώων.

Red Hood and the Outlaws
*εξώφυλλο*ανάγνωση*
Ο δεύτερος Robin, Jayson Todd έφυγε υπό την σκέπη του Batman όταν αποφάσισε πως το να αφιαρείς μία ζωή δεν είναι κόκκινη γραμμή. Ο εγκληματίας, παράνομος και επικίνδυνος Red Hood μαζί με μία παρέα παρανόμων μάχεται για το καλό με τον δικό του ιδιαίτερο τρόπο.

Batwoman
*εξώφυλλο*ανάγνωση*
Η Kate Kane είναι η νέα Batwoman. Γνωστή ως η πρώτη ομοφυλόφιλη ήρωας τα βάζει συχνά με γυναίκες κυρίως για να προστατεύσει το περιβάλλον της. Δεν έχει άμεση επαφή με τον Σκοτεινό Ιππότη, αλλά λειτουργεί σιωπηρά με το πλευρό του.

Batwing
*εξώφυλλο*ανάγνωση*
Πρόκειται για τον πρώτο ήρωα της ομάδας που βρίσκεται μόνιμα στην Αφρική και υπερασπίζεται τις εκεί περιοχές κόντρα σε μερικούς από τους πιο επικίνδυνους εχθρούς του υποκόσμου.

Birds of Prey
*εξώφυλλο*ανάγνωση*
Στο τεύχος 16 η Batgirl προσπαθεί να γνωρίσει στην υπόλοιπη ομάδα την γυναίκα talon που την έσωσε, όμως η ίδια δεν θα είναι τόσο φιλική όσο με τις υπόλοιπες.

Catwoman
*εξώφυλλο*ανάγνωση*
Η Selina Kyle αξίζει από μόνη της μία δική σειρά. Η Catwoman έχει τις δικές της περιπέτειες που αποτελούνται από κλοπές, συμμαχίες και προδοσίες με μη-έμπιστα άτομα και πολλές συναντήσεις με τον Σκοτεινό Ιππότη που παραμένουν ιδιαίτερα αισθησιακές και ενδιαφέρουσες!

Justice League
*εξώφυλλο*ανάγνωση*
Η ομάδα των ηρώων της DC αποτελεί την πιο αξιόπιστη λύση για την προστασία του πλανήτη από γήινες ή εξωγήινες απειλές. Με μπροστάρη τον Batman η ομάδα υπερασπίζεται τον άνθρωπο.

Young Justice
*εξώφυλλο*ανάγνωση*
Η νεαρή Justice League που μεταφέρεται από τα κινούμενα σχέδια στα εικονογραφημένα. Οι νεαροί ήρωες δίνουν την δική τους μάχη για την προάσπιση του καλού. Από τον θρύλο του Batman έχουμε τους, Nightwing, Robin και Batgirl

Legends of the Dark Knight
*εξώφυλλο*ανάγνωση*
Πρόκειται για εβδομαδιαία αστυνομική σειρά που βασίζεται στην πόλη του Gotham και τις ιστορίες της, ενώ μελετά στοιχεία από την κοινωνία, όπως η εγκληματικότητα και η οικονομική κρίση.

Ame-Comi Girls
*εξώφυλλο*ανάγνωση*
Πρόκειται για μία σύμπραξη ηρωίδων στις οποίες συμμετέχει η Batgirl και τις δράσεις τους άλλοτε υπέρ ή κατά της κοινωνίας. Τα τεύχη αυτά είναι εβδομαδιαία.

Injustice: Gods Among Us
*εξώφυλλο*ανάγνωση*
Η σειρά είναι εβδομαδιαία και αποτελεί τον προπομπό του ομώνυμου ηλεκτρονικού παιχνιδιού.

Justice League Beyond
*εξώφυλλο*ανάγνωση*
Η παρέα των ηρώων στο μέλλον σε μια εβδομαδιαία σειρά βασισμένη στο Batman Beyond.

 ΠΑΡΑΓΩΓΕΣ ΚΙΝΟΥΜΕΝΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ 
NEA TAINIA BATMAN
*σύνδεσμος*εικόνα*
Και εκεί που είχαμε συμφιλιωθεί με την ιδέα πως δεν θα βλέπαμε κινηματογραφικό Batman για πολλά χρόνια ακόμα, μία συμφωνία-έκπληξη αλλάζει τα δεδομένα. Η ανερχόμενη εταιρεία παραγωγής "China Film Group" υπέγραψε συμβόλαιο τριών ετών με την "Legendary Entertainment" που μεταξύ άλλων υπήρξε εταιρεία παραγωγής της τριλογίας του Nolan. Οι κινέζοι που έχουν υπογράψει και με άλλες μικρότερες εταιρείες συμβόλαια, έχουν ως όρο την συνύπαρξη των δύο εταιρειών σε όλα τα στάδια παραγωγής. Η συμφωνία εγκαινιάστηκε με μία καμπάνια όπου ένας ηθοποιός ντυμένος Batman, χαιρετούσε τα πλήθη στην Κίνα σε αντίστοιχη εκδήλωση. Οι φήμες λοιπόν άρχισαν να οργιάζουν...

THE DARK KNIGHT TRILOGY
*depp*νόμισμα*πολυμεσικό*
Αυτόν τον μήνα ασχολούμαστε με την τριλογία για κάθε άλλο παρά τον Batman! Θα δούμε τρεις ιστορίες με θέμα τους "κακούς".
:[ Πολλά έχουν ακουστεί στο παρελθόν για τη συμμετοχή του Johhny Depp σε ταινία Batman. Ο ηθοποιός τελικά δεν συμμετείχε, όμως όπως δήλωσε ο Aaron Eckhart που υποδύθηκε τον Harvey Dent, ο Depp αγόρασε το νόμισμα που χρησιμοποιήθηκε στο The Dark Knight για τον γιο του!
Εξάλλου σε άλλη του συνέντευξη στον Larry King, o Eckhart περιέγραψε τη συγκλονιστική του εμπειρία να παίζει με τον Heath Ledger στο The Dark Knight. Είπε λοιπόν πως μαζί είχαν μόλις μία σκηνή, αυτήν στο νοσοκομείο, στην οποία ο ίδιος δεν είχε να πει πολλές ατάκες. Ο Ledger έφτασε στο νοσοκομείο και έκανε παράξενους ήχους χωρίς να μιλάει σε κανέναν για μία ώρα. Μετά από μερικές πρόβες, τράβηξαν την σκηνή χωρίς να πουν τίποτα μεταξύ τους ενώ ο Ledger συνέχιζε να κάνει παράξενους ήχους και γκριμάτσες. Όταν ολοκληρώθηκε η σκηνή, οι ηθοποιοί αποχώρησαν και μόνο τότε ο Ledger έπιασε τον Eckhart από τον ώμο λέγοντας του: "αυτό φίλε μου, είναι ηθοποιία". Δείτε την συγκλονιστική περιγραφή.
:[ Προ ημερών, κυκλοφόρησε μία συνέντευξη του πατέρα του Heath Ledger που αποκάλυψε και έδειξε το ημερολόγιο που διατηρούσε ο γιος του ώστε να προετοιμαστεί για τον χαρακτήρα του Joker. Όσοι διαβάζετε καιρό την στήλη γνωρίζετε πως ο νεαρός ηθοποιός βρισκόταν για περισσότερο από έναν μήνα κλεισμένος στο δωμάτιο του ξενοδοχείου στο Λονδίνο διαβάζοντας comics και μελετώντας την ψυχοσύνθεση του χαρακτήρα, δοκιμάζοντας φωνές και γκριμάτσες. Λέγεται πως η εκ βαθέων μελέτη του χαρακτήρα είχε ως αποτέλεσμα να ταυτιστεί, να παρουσιάσει διαταραγμένη συμπεριφορά και να αρχίσει να παίρνει τα χάπια από των οποίων την υπερβολική δόση πέθανε. Στη συγκλονιστική παρουσίαση του πατέρα του, βλέπουμε το ημερολόγιο που κρατούσε στου οποίου την τελευταία σελίδα έγραψε χαρακτηριστικά... "Bye Bye". Σας θυμίζω ότι ο ηθοποιός κατέκτησε το Oscar αφού πέθανε. Να γιατί.
:[ Θα θυμάστε ίσως πως στο The Dark Knight Rises η Selina Kyle έψαχνε απεγνωσμένα για το "clean slate" την πλακέτα που διαγράφει το ποινικό μητρώο από κάθε βάση δεδομένων. Έλα όμως που αυτή η ονομασία υπήρχε σε ένα λογισμικό που κατασκεύαζε εταιρεία με το οποίο έσβηνε κανείς την ιστορία του στο διαδίκτυο (το ιστορικό). η εταιρεία μήνυσε την Warner Bros. για την αντιγραφή, όμως το δικαστήριο απεφάνθη πως οι κατηγορίες ήταν αβάσιμες αφού το όνομα του προϊόντος αναφέρεται σε μία κινηματογραφική ταινία και όχι την πραγματική ζωή.

LEGO BATMAN: THE MOVIE - DC HEROES UNITE
*αγορά*εικόνα*trailer*trailer2*εικόνες*
Η ταινία με τους χαρακτήρες DC σε Lego κυκλοφόρησε και μαζί βγήκαν νέες φωτογραφίες και trailer για να δούμε. Η ταινία είναι διαθέσιμη για αγορά σε Blu-ray.

BATMAN ΣΤΟ MAN OF STEEL
*σύνδεσμος*
Τον περασμένο μήνα λέγαμε πως ο σκηνοθέτης είχε δηλώσει πως το DC Universe θα αναφέρεται στην ταινία του Superman. Ε, λοιπόν κάποιοι που είδαν την ταινία σε πρώτες προβολές, ανέφεραν πως σε μία μάχη του Superman με τον Zod έξω από τη Γη, ο δεύτερος καταστρέφει έναν δορυφόρο που έχει το λογότυπο των Wayne Enterprises. Είναι ένα δευτερόλεπτο, αλλά είναι!

 ΑΛΛΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ 
BATMAN: ARKHAM ORIGINS
*σύνδεσμος*ανακοίνωση*
Εννοείται πως ότι βγαίνει για το επερχόμενο ηλεκτρονικό παιχνίδι θα το μεταδίδω και εδώ. Μάθαμε λοιπόν πως τελικά ο Kevin Conroy θα έχει υποδυθεί φωνητικά τον χαρακτήρα του Batman ανακουφίζοντας έτσι όλους τους λάτρεις του χαρακτήρα!

ΝΕΕΣ ΦΙΓΟΥΡΕΣ
*λεπτομέρειες*εικόνες*
Ο Joker από το 1989 ανέκαθεν αποτελούσε έμπνευση και έτσι σήμερα, παρουσιάστηκαν νέες φιγούρες με εξαιρετικές λεπτομέρειες με τον διάσημο χαρακτήρα. Περισσότερα θα έχουμε μετά το καλοκαίρι που θα πλησιάζει η κυκλοφορία της.

ΡΟΥΧΑ BATMAN
Δεν γράφω αναλυτικά διότι αφορά μόνο κατοίκους των Ηνωμένων Πολιτειών, αλλά επειδή έχω κι εκεί αναγνώστες, ενημερώνω πως ιστοσελίδα θα δίνει μέχρι τις 19 Ιουνίου μπλουζάκια με θέμα την τριλογία. Πάντως αν κάτι σας γυαλίσει το μάτι, η εταιρεία που τα φτιάχνει, κάνει αποστολές και στην Ελλάδα!!!

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Δευτέρα 10 Ιουνίου 2013

ΨΗΓΜΑΤΑ ΠNEΥΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΙΟΥΝΙΟΥ ~ ένα άγιο πνεύμα για τον άνθρωπο την εποχή της κρίσης

αποκωδικοποιώντας τα μηνύματα της θρησκείας προβληματιζόμαστε σε ζητήματα της κοινωνίας


Για τον πολύ κόσμο και  δυστυχώς και για πολλούς πιστούς ο Κύριος και Θεός μας Άγιον
Πνεύμα είναι o «μεγάλος άγνωστος» και λίαν δυσχερής η κατανόησή Του. Το Άγιον Πνεύμα δεν είναι κάποια απρόσωπη δύναμη του Θεού, όπως βλάσφημα δίδασκαν και διδάσκουν οι ανά τους αιώνες πνευματομάχοι αιρετικοί. Είναι το τρίτο πρόσωπο της Αγίας Τριάδος, Θεός αληθινός, διότι μετέχει της θείας ουσίας ισότιμα με τον Πατέρα και τον Υιό. Είναι επίσης πρόσωπο αληθινό, προσωπικότητα ενσυνείδητη, έχοντας τη δική Του υποστατική ιδιότητα, η οποία Τον καθιστά ξεχωριστή και μοναδική προσωπικότητα, χωρίς να συγχέεται με τα άλλα πρόσωπα της Θεότητος. 

Τα παραπάνω είναι από την θεωρία που συνοδεύει το Άγιο Πνεύμα του οποίου ο εορτασμός είναι στο τέλος του μήνα και γι' αυτό θα μας απασχολήσει συνοπτικά σήμερα. Βλέπετε, το Άγιο Πνεύμα έχει συνδεθεί με την πνευματική φώτιση του ανθρώπου. Του πιστού και ενώ η πνευματική ιδιότητα του ανθρώπου είναι και ήταν πάντοτε άκρως σημαντική, εντούτοις στις εποχές που διανύουμε είναι μία ευκαιρία να θυμηθούμε κάτι που φαίνεται να είχαμε ξεχάσει το τελευταίο διάστημα.

Το πνεύμα. Την πνευματικότητα! Βλέπετε τα χρόνια που μόλις πέρασαν είχαμε αφεθεί στο κυνήγι της υλικής ευτυχίας και ομολογώ πως χωρίς υπερβολές αυτού του είδους η ζωή έδειχνε να μας γεμίζει, όμως είναι τόσο εύκολο η ύλη να μας προδώσει που εδώ και 3-4 χρόνια όλοι μας αναζητούμε τρόπους να προσαρμοστούμε στις νέες συνθήκες, κάνοντας απλά πράγματα που δεν εμπεριέχουν το χρήμα, το τεχνητό, την ύλη. Μήπως αυτή η κρίση ήταν το ταρακούνημα που ο Θεός έστειλε ώστε να δώσουμε έστω κι έτσι την δέουσα σημασία στο Πνεύμα; Δεχόμενοι την αλληγορική υπόσταση της Αγίας Γραφής βλέπουμε πως μία ακόμα καταστροφή προκλήθηκε από τον Θεό ώστε να συνετίσει τον άνθρωπο. Στην Παλαιά Διαθήκη περιγράφεται ως ο κατακλυσμός από τον οποίο διασώθηκαν όσοι βρέθηκαν στην Κιβωτό που έφτιαξε ο Νώε, κάτι σαν την Εκκλησία, σαν τον λόγο Του Θεού.

Είναι γεγονός εξάλλου πως ο σημερινός άνθρωπος καταλύεται γκρινιάζοντας και για τα νέα δεδομένα στη ζωή, μιζεριάζει για την έλλειψη προοπτικής αντί να ανακαλύψει τις νέες ευκαιρίες που δίδονται μέσα από τις συνθήκες που επικρατούν τελευταία. Η καλλιέργεια του πνεύματος, η συγκέντρωση στην βελτίωση της νόησης και της ψυχής μας θα μπορούσε να είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα δραστηριότητα εκπαίδευσης του νου και της ψυχής. Άλλωστε η οικονομική κρίση δεν είναι παρά μία μεγάλη νηστεία κατά την οποία έχουμε την ευκαιρία να τιθασεύσουμε παθολογικές ανάγκες, αναζητώντας πνευματικές διόδους επιβίωσης.

Δοκιμάστε την προσευχή. Τον διαλογισμό. Την ηρεμία σε συνθήκες πίεσης ή απογοήτευσης. Δοκιμάστε την αρετή της πραότητας και της προσφοράς, κάντε το με πείσμα και υπομονή και σας υπόσχομαι πως θα αλλάξετε σαν άνθρωποι. Το Άγιο Πνεύμα είναι ένα λαμπρό φως, όμως κανείς δεν φωτίζεται όταν έχει το παράθυρο της ψυχής του κλειστό. +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Κυριακή 9 Ιουνίου 2013

BPΑΒΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ~ τα παιδιά της κρίσης

Σας παρουσιάζω το καλύτερο άρθρο αυτής της εβδομάδας σύμφωνα με την καθαρά υποκειμενική κρίση του yannidakis. Σημειώνεται πως η βράβευση αφορά μονάχα την ενότητα ιστολογίων και για τους χώρους τους οποίους επισκέφτηκα. Παρακάτω δημοσιεύονται και τα υπόλοιπα άρθρα τα οποία ξεχώρισα μέσα στην εβδομάδα ως δευτερεύοντες διακρίσεις για λόγους ενδεχόμενης ισοπαλίας. Το ιστολόγιο που συγκεντρώνει τις περισσότερες βραβεύσεις και διακρίσεις στο τέλος κάθε μήνα βραβεύεται στην ειδική ενότητα "ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ".

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ:
από: Ελληνικό Καφενείο
τίτλος: Τα παιδιά της κρίσης…
Αθώες ψυχές, μικρές χαρές, χαμόγελα παντού, φωνές αλλά και πολλά ερωτηματικά για τη συμπεριφορά των γονιών έχουν τα παιδιά της κρίσης. Η κρίση, καθολικό κοινωνικό φαινόμενο, πώς θα μπορούσε να αφήσει απέξω ακόμα και τις αθώες παιδικές ψυχές;
Η ελληνική κοινωνία νοσεί, ο πυρήνας της (η οικογένεια) νοσεί και τα παιδιά, (ο πιο τρυφερός βλαστός της κοινωνίας μας) αδυνατεί να κατανοήσει γιατί να συμβαίνουν όλα αυτά. Μαζί με τα παιδιά, βέβαια, ίσως....
να αναρωτιούνται και αρκετοί μεγάλοι. Ακόμα και αν το παιδί δε βιώνει μέσα στο πλαίσιο της οικογένειας την κρίση, η περιρρέουσα αρνητική ατμόσφαιρα είναι ικανή να διαποτίσει το μικρό του εγκέφαλο με απαισιόδοξα μηνύματα.
Η ανασφάλεια, ο φόβος για το αύριο, η απόλυση από τη δουλειά ενός ή και των δυο γονιών, η μη πληρωμές, η αυστηρή οικονομία ακόμα και σε βασικά είδη αναγκών δεν περνάνε απαρατήρητα από τον τόσο καταγραφικό χαρακτήρα προσοχής στα ερεθίσματα του εξωτερικού περιβάλλοντος που διαθέτουν οι μικροί μας φίλοι. Προσπαθούν να αποκωδικοποιήσουν, με τις μικρές εμπειρίες και γνώσεις για το κοινωνικό γίγνεσθαι, τι σημαίνουν όλα αυτά. Κινδυνεύουν να εξελιχθούν σε αγχώδεις ενήλικες, εφόσον ήδη θα ‘χουν βιώσει ένα ρευστό οικογενειακό και, κατά επέκταση, κοινωνικό περιβάλλον.
Απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή στον τρόπο με τον οποίο οι γονείς θα περάσουν και θα ερμηνεύσουν στα παιδιά, γιατί υπάρχει αυτή η αλλαγή στον τρόπο ζωής της οικογένειας. Πώς θα επιτύχει ο γονιός να εξηγήσει στο παιδί του την κρίση, χωρίς όμως να το φοβίσει και να του φορτώσει ανασφάλειες είναι άξιο λόγου. Πέρα, όμως, από τους γονείς, το καθένα παιδί καλείται μόνου του να αποκωδικοποιήσει τα  μηνύματα της κοινωνίας. Τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, οι δάσκαλοι, οι συζητήσεις με άλλα παιδιά, ακόμα και τυχαίες παρατηρήσεις στο δρόμο, είναι ικανά να ενισχύσουν  το φόβο του παιδιού για το αύριο.  Τα παιδικά χαμόγελα δεν πρέπει να εκλείψουν ποτέ και για κανένα λόγο από τα γλυκά προσωπάκια των παιδιών. Και, όμως, στην Ελλάδα της κρίσης αυξάνουν τα φαινόμενα παιδικής επιθετικότητας και παιδικής κατάθλιψης.
Η κοινωνία μας μοιάζει με τα φυτά. Όταν ένα φυτό νοσεί, εκείνο που πρέπει να προσέξουμε γιατί κινδυνεύει περισσότερο, είναι το πιο τρυφερό σημείο του φυτού. Στην κοινωνία μας τα παιδιά είναι εκείνα στα οποία πρέπει να δώσουμε προσοχή. Μην υποτιμάμε τη  μικρή ηλικίας τους. Το  παιδί είναι σφουγγάρι που απορροφά την κοινωνική πραγματικότητα όπως ακριβώς αυτή διαμορφώνεται, δε του ξεφεύγει ούτε η παραμικρή λεπτομέρεια, πώς λοιπόν να του ξεφύγει το σκυθρωπό πρόσωπο των απελπισμένων γονιών του; Πώς να του ξεφύγει η ανασφάλεια του δασκάλου  για την παραμονή του στην εργασία; Πώς να μη δει το διπλανό παιδί που δεν έχει χρήματα να πάρει ούτε ένα κουλούρι στο διάλλειμα; Τους παππούδες του που διαμαρτύρονται για τη μείωση ή και τη μη έγκαιρη καταβολή της σύνταξης.
Πολλά, λοιπόν, είναι εκείνα που βλέπουν τα μάτια του παιδιού, πολλά είναι αυτά που το προβληματίζουν, που δε μπορεί να κατανοήσει πλήρως, που το στενοχωρούν και το ωθούν άλλες φορές στην απομόνωσή του βιώνοντας ένα είδος παιδικής κατάθλιψης και άλλοτε να εμφανίζει υπερδραστηριότητα, να εκφράζει τον θυμό και την  εσωτερική καταπίεση με επιθετικότητα. Αυτά είναι τα παιδιά της κρίσης…
Αυτά είναι τα παιδιά που, ίσως, αμελήσαμε ότι πρέπει να κάνουμε μια κουβέντα μαζί τους. Να κάνουμε τα αδύνατα δυνατά για να αισθανθούν ασφάλεια σε καιρούς ανασφάλειας. Και όχι φυσικά να τους αποκρύψουμε την αλήθεια, αυτή εξάλλου δεν κρύβεται όσο και αν το θέλουμε. Αλλά αυτή τη δύσκολη κοινωνική πραγματικότητα να την εντάξουμε σε ένα πλαίσιο αισιόδοξο, σε ένα πλαίσιο όπου τα υλικά αγαθά δεν είναι τα μόνα που φέρνουν ευτυχία στα παιδικά πρόσωπα.  Καμία κοινωνία δε χάνεται ακόμα και αν απειλείται, όταν ο πυρήνας είναι δυνατός, όταν η οικογένεια είναι δεμένη, όταν τα  τρυφερά βλαστάρια νιώσουν ότι προστατεύονται από τα πιο μεγάλους βλαστούς.
Οι αθώες παιδικές ψυχές, οι πλαστελίνες της κοινωνίας μας πρέπει να διαμορφωθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Πρέπει τα παιδιά της κρίσης να εξελιχθούν σε ενήλικες που θα ζουν σε μια κοινωνία χωρίς οικονομικά προβλήματα. Για το πετύχουμε αυτό θα πρέπει  να διαποτίσουμε τη συνείδησή τους  με αισιόδοξα μηνύματα, με χρώματα ακόμα και στην μουντή και άχρωμη εποχή μας, χωρίς όμως να τους τάζουμε τον ουρανό με τα άστρα. Τα παιδιά κατανοούν και έχουν αυξημένη την αίσθηση της αντίληψης των πραγμάτων. Μην τα παραμυθιάζουμε, λοιπόν…
Μην ξεγελιόμαστε,  τα παιδιά ξέρουν λίγο πολύ για την κρίση, έχουν μάθει να ζουν με αυτή.  Είναι τα παιδιά της κρίσης… Το θέμα είναι πώς θα αποφύγουμε να ενηλικιωθούν στην κρίση. Συνήθως ό,τι σπέρνουμε θερίζουμε. Μην διανοηθούμε, λοιπόν, να σπείρουμε φόβο και ανασφάλεια . Σκοπός μας πρέπει να είναι να κάνουμε τα αθώα παιδικά μάτια να γελάνε… Και το γέλιο ενός παιδιού είναι εκείνο που θα το στηρίζει σε όλη του τη ζωή, που θα χτίσει την υγιή προσωπικότητά του, είναι το δεκανίκι της ζωής του…. και πολλές φορές είναι ανέξοδο. Εξάλλου δεν είναι τυχαίο ότι τα πιο τρανταχτά γέλια παιδιών δεν ακούγονται μέσα από το κλειστό δωμάτιο ενός διαμερίσματος όπου το παιδί είναι καθηλωμένο σε μια οθόνη υπολογιστή, αλλά σε μια παιδική χαρά!

ΞΕΧΩΡΙΣΑΝ ΑΚΟΜΑ:
  1. «Άλλα λόγια ν' αγαπιόμαστε» από Τελευταία σελίδα αριστερά
  2. Μίλα μου για ρατσισμό από πιτσιρίκος

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΓΙΑ ΤΙΣ ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Σάββατο 8 Ιουνίου 2013

ΣΧΟΛΙΟ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ~ η παρουσίαση του νέου ανανεωμένου yannidakis

η είδηση που στιγμάτισε τη βδομάδα που πέρασε, σχολιάζεται απ' την νυχτερινή οπτική και προβληματίζει

 η είδηση 
 το σχόλιο 
Και επίσημα σας καλωσορίζω στο πλήρως ανανεωμένο εμφανισιακά και αισθητικά βελτιωμένο yannidakis! Όπως μπορείτε να δείτε εδώ και μερικές μέρες η εμφάνιση της σελίδας άλλαξε δραστικά και πλέον το ιστολόγιο είναι πιο απλό, πιο λειτουργικό, ταχύτερο στην φόρτωση και πλοήγηση, αλλά και πιο εύκολο στην εύρεση ενοτήτων!
Πιο συγκεκριμένα, η σελίδα πλέον χωρίζεται σε 4 ενότητες που σχηματίζουν ένα τετράγωνο!
1. Στην Πάνω σειρά της σελίδας υπάρχουν τα μενού:
* ΕΝΟΤΗΤΕΣ που αφορά το ευρετήριο της σελίδας
* ΜΥΘΟΙ & ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ στο οποίο παρουσιάζονται όλα τα αφιερώματα και οι μύθοι της σελίδας με τους αντίστοιχους συνδέσμους
* ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ που διατηρεί το αρχείο των μηνιαίων βραβεύσεων των ιστολογίων
* ΣΥΝΤΑΚΤΕΣ όπου υπάρχουν σύντομα βιογραφικά των συντακτών της σελίδας
* ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ (facebook, google+, twitter, you tube, linked in, @δίπλα θα βρείτε συνδέσμους των κοινωνικών δικτύων και του τρόπου επικοινωνίας με το yannidakis

2. Στην Αριστερή πλευρά της σελίδας θα δείτε ένα πτυσσόμενο μενού με τις τελευταίες δημοσιεύσεις της σελίδας, με την αντίστοιχη εικόνα, τίτλο και σύνδεσμο.

3. Στην Δεξιά πλευρά της σελίδας θα βρείτε ένα διαδραστικό πτυσσόμενο μενού με τα εξής στοιχεία:
* το πρώτο κουμπί είναι η μηνιαία ψηφοφορία που διενεργεί η σελίδα μέσω της ενότητας Ερώτημα του μήνα
* το δεύτερο κουμπί είναι η λίστα με τους Προβληματισμούς της Ημέρας με όλες τις τελευταίες δημοσιεύσεις ανά ενότητα
* το τρίτο κουμπί είναι ένα ευρετήριο δημοσιεύσεων ανά μήνα
* το τέταρτο κουμπί είναι ένα ευρετήριο δημοσιεύσεων ανά θεματική ενότητα
* το πέμπτο κουμπί είναι η λίστα των τελευταίων καταχωρήσεων των ιστολογιών που έχουν βραβευθεί από το yannidakis
* στο έκτο κουμπί θα βρείτε τους ακόλουθους του yannidakis στο google plus
* στο έβδομο κουμπί θα βρείτε τους ακόλουθους του yannidakis μέσω του blogger
* το όγδοο κουπί είναι ένα εργαλείο μετάφρασης του yannidakis σε οποιαδήποτε γλώσσα
* το ένατο κουμπί αποτελεί ένα εργαλείο εγγραφής στα RSS του yannidakis καθώς και μέσω email, ενώ αν επιθυμείτε να ενημερώνεστε μία φορά την ημέρα με την περιγραφή του καθημερινού προβληματισμού, στείλτε μας στο yannidakis@gmail.com 

4. Στο Κάτω και Κεντρικό μέρος της σελίδας παρουσιάζεται η τελευταία ή επιλεγμένη δημοσίευση που ακολουθείται από το σώμα σχολίων.

Η ποιότητα και η συνέπεια παραμένουν ως έχουν στο yannidakis και τώρα το κάναμε πιο απλό για εσάς να μας ακολουθείτε και να πλοηγήστε στα κείμενα μας. Περιμένουμε τα σχόλια σας, τις εντυπώσεις και τις παρατηρήσεις σας.
+Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Παρασκευή 7 Ιουνίου 2013

ΕΦAPΜΟΖΟΝΤΑΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΙΟΥΝΙΟΥ ~ τώρα εκτυπώνουμε τρισδιάστατα αγαθά όπως... όπλα

πως οι εφαρμογές της επιστήμης & της τεχνολογίας επιδρούν στην κοινωνία του σήμερα

από in Επιτυχημένη η δοκιμή του πρώτου εκτυπωμένου όπλου

Το πρώτο όπλο που δημιουργήθηκε από τρισδιάστατο εκτυπωτή δοκιμάστηκε με επιτυχία στις ΗΠΑ, ένα σημαντικό τεχνολογικό βήμα που θέτει, παράλληλα, σημαντικά ερωτήματα για την νομιμότητα ή τις επιπτώσεις μιας τέτοιας ενέργειας.

Το περίστροφο κατασκευάστηκε από την εταιρεία Defense Distributed, που δηλώνει ότι θα διαθέσει τα σχέδια στο Ίντερνετ.

Είναι σχεδόν εξ ολοκλήρου κατασκευασμένο από πλαστικό.

Ο εκτυπωτής, που αγοράστηκε από την ιστοσελίδα δημοπρασιών eBay, στοίχισε 8.000 δολάρια.
Το ποσό ίσως είναι μεγάλο, αλλά, όπως συμβαίνει με τις καινοτόμες τεχνολογίες, στο μέλλον αναμένεται να συρρικνωθεί και οι τρισδιάστατοι εκτυπωτές θα είναι προσιτοί σε όλο και περισσότερους πολίτες.

Ο 25χρονος επικεφαλής της εταιρείας, Κόντι Γουίλσον, αναγνωρίζει ότι τα όπλα μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να βλάψουν άλλους ανθρώπους.

Βλέπει ωστόσο ένα κόσμο όπου «η τεχνολογία λέει ότι μπορεί να έχεις σχεδόν ότι θέλεις. [Η κατάσταση] δεν είναι πια στα χέρια των παικτών στη πολιτική». Ο ίδιος αυτοπροσδιορίζεται μάλιστα σαν κρυπτοαναρχικός (εδώ το «κρύπτο-» παραπέμπει στην κρυπτογραφία).

Πάντως, όπως αναφέρει το BBC, οι ευρωπαϊκές υπηρεσίες επιβολής της τάξης παρακολουθούν στενά τις εξελίξεις.

Η επικεφαλής του τμήματος κυβερνοεγκλήματος της Europol λέει ότι, για την ώρα, οι εγκληματίες προτιμούν παραδοσιακές μεθόδους για την απόκτηση όπλων. «Αλλά καθώς η τεχνολογία [της τρισδιάστατης εκτύπωσης] γίνεται πιο φιλική στον χρήση και πιο φτηνή, είναι πιθανό ότι θα εμφανιστούν κίνδυνοι», προσθέτει.

Ας είμαστε ρεαλιστές. Αυτή η νέα τεχνολογία των τρισδιάστατων εκτυπώσεων όχι απλά εξάπτει την φαντασία, αλλά έχει ήδη φέρει τα πρώτα αποτελέσματα στην κυκλοφορία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ήταν το πρώτο εκτυπώσιμο ρούχο που φόρεσε ένα μοντέλο σε επίδειξη μόδας! Λίγο αργότερα είχαμε διαβάσει για τρόφιμα που θα μπορούν να εκτυπώνουν οι κοσμοναύτες ώστε να μην χρειάζεται να τα αποθηκεύουν και να τα συντηρούν. Με ενδιαφέρει να αντιληφθείτε την κλίμακα του γεγονότος. Δεν μιλάμε για την εκτύπωση μίας κούκλας, ενός ρολογιού ή ενός κλειδιού, αλλά εκμεταλλευόμαστε εξ αρχής την τεχνολογία και την επιστήμη της ώστε να φτάσουμε να εκτυπώνουμε ακόμα και αυτοκίνητα.

Δεν υπάρχει όμως καλή ή κακή επιστήμη. Υπάρχει καλός και κακός τρόπος με τον οποίο την
χρησιμοποιείς κι έτσι ξαφνικά βλέπουμε εντελώς απροκάλυπτα -και αρχικά νόμιμα- εταιρεία παραγωγής όπλων να δημοσιεύει μέσω του διαδικτύου τα σχέδια ενός όπλου που θα μπορούσε να εκτυπωθεί μέσω ενός τρισδιάστατου εκτυπωτή. Και μαντέψτε: Χιλιάδες κόσμου έσπευσαν να "κατεβάσουν" τα σχέδια και σε πολλές περιπτώσεις να εκτυπώσουν το όπλο που βλέπετε στην εικόνα.

Από τη στιγμή που ο χρήστης τυπώνει το όπλο και το κρατά στα χέρια του, το όλο θέμα παύει να άπτεται στον τομέα της επιστήμης. Είναι καθαρά κοινωνικό ή και πολιτικό. Σε μία περίοδο που η βία και η εγκληματικότητα κάνει την εμφάνιση της ολοένα και περισσότερο με ολοένα και πιο διαφορετικούς τρόπους, πως ένα κράτος μπορεί να επιτρέψει σε μία -έστω νόμιμη- εταιρεία να μοιράζει όπλα μέσω του διαδικτύου; Πράγματι, η αμερικανική κυβέρνηση έσπευσε να απαγορέψει την ελεύθερη πώληση του όπλου, όμως ήδη εκατό χιλιάδες χρήστες το είχαν ήδη προμηθευτεί. Ίσως είναι έφηβοι που θα ανοίξουν πυρ στο σχολείο τους ή διαταραγμένα άτομα που θα επιτεθούν σε μία πλατεία.

Το θέμα παρουσιάζει πολλές πτυχές και ξαναλέω πως αφορά την πολιτική και την κοινωνία. Εξαιτίας του δε σημαίνει πως ξαφνικά πρέπει να ρίξουμε στην πυρά τους τρισδιάστατους εκτυπωτές. Σε λίγα χρόνια που αναμένεται να είναι πιο προσιτοί προς τους καταναλωτές (αφού σήμερα το κόστος τους ξεπερνά τις οκτώ χιλιάδες δολάρια) θα δούμε εξαιρετικές εφαρμογές της αποθέωσης του παντρέματος τεχνολογίας και επιστήμης, αφού πολλά προϊόντα θα τα προμηθευόμαστε παράγοντάς τα εμείς οι ίδιοι μέσω του εκτυπωτή μας! Πρεσβεύω πως οι εξαιρέσεις που αμαυρώνουν αυτήν την νέα σελίδα της επιστήμης, δεν κρίνονται ικανές να την σταματήσουν. +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Πέμπτη 6 Ιουνίου 2013

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΟΛΟΓIAΣ ~ κάθε άνθρωπος μια ζωντανή βιβλιοθήκη

Καληνωρίσματα. Πρόσφατα διάβαζα για την ύπαρξη της Ζωντανής Βιβλιοθήκης, μιας βιβλιοθήκης όπου ο κόσμος επιλέγει αντί να διαβάσει βιβλία να ακούσει αφηγήσεις και διηγήσεις συγκεκριμένων θεμάτων σε μισή ώρα από κανονικούς ανθρώπους! Φανταστική επινόηση που απ’ ότι μαθαίνω έχει θετική και ραγδαία αύξηση στην ζήτηση και λειτουργία της.

Δεν ντρέπομαι που θα το πω, αλλά η μοναδική βιβλιοθήκη (εκτός του πανεπιστημίου μου) που έχω επισκεφτεί, είναι αυτή στο Λονδίνο που πήγαινα για κάποιες ώρες μερικές μέρες της εβδομάδας, επειδή ήμουν μικρός σε ηλικία και μη γνωρίζοντας τη γλώσσα ή τους δρόμους, ήταν μια καλή ευκαιρία μιας και βρισκόταν λίγα στενά παρακάτω από το σπίτι που έμενα. Ωραία εμπειρία! Θυμάμαι πόσος κόσμος διάβαζε με προσήλωση και το ότι το μόνο που βρήκα να με ενδιαφέρει, ήταν βιβλία για τον Batman και γεωγραφικούς χάρτες από τους οποίους κοιτούσα μόνο τις εικόνες!

Που ήταν οι ζωντανές βιβλιοθήκες τότε; Τι φοβερό θα ήταν να έχεις κάποιον να σου διηγείται το βιβλίο που βαριέσαι να διαβάσεις! Σήμερα με ερεθίζει η ιδέα της ανάγνωσης ενός ωραίου βιβλίου, όμως δεν σας κρύβω πως πολύ απλά δεν έχω πια τον χρόνο να διαβάζω! Μήπως και εδώ θα ήταν χρήσιμη η Ζωντανή Βιβλιοθήκη; Ασφαλώς, όμως…

…γιατί να πρέπει να επισκεφτεί κανείς μία βιβλιοθήκη; Γιατί να πρέπει να κλειστεί σε συγκεκριμένα όρια; Εγώ πιστεύω πως κάθε άνθρωπος είναι μία ολοζώντανη και αστείρευτη imageπηγή γνώσης και πληροφορίας. Οι διηγήσεις των εμπειριών, των βιωμάτων και των γνώσεων των ανθρώπων, αρκούν για να μας εισάγουν στα άδυτα της μετάδοσης της γνώσης. Ο άνθρωπος μπορεί να κάνει λάθος, μπορεί να παραπληροφορήσει ή να μεγαλοποιήσει μια αφήγηση, όμως ίσως αξίζει το ρίσκο όταν πρόκειται να ακούσεις μια ιστορία δίχως τέλος. Στην πρώτη ευκαιρία που θα έχετε, πηγαίνετε στο χωριό σας. Βρείτε και μιλήσετε με τον παππού σας ή άλλους ντόπιους. Ζητήστε τους να σας διηγηθούν μια ιστορία από τον πόλεμο ή μια τοπική παράδοση. Ετοιμαστείτε για μια αφήγηση που δεν τελειώνει ποτέ. Ο παππούς μπορεί να αρχίσει να λέει και να λέει και να πηδάει παραγράφους, κεφάλαια, τόμους ολόκληρους. Μπορεί η μέρα εισβολής των γερμανών στο χωριό να καταλήξει στο συνήθειο να μαζεύονται στης κυρά-Κατίνας το σπίτι κάθε Κυριακή και από κει να καταλήξει στο πως οι τούρκοι απωθήθηκαν στην επανάσταση. Αυτήν την αλυσίδα πληροφοριών δεν μπορεί να προσφέρει κανένα βιβλίο, καμία εγκυκλοπαίδεια και καμία πηγή.

Όσο ο άνθρωπος μεγαλώνει, τόσο οι γνώσεις και εμπειρίες του εμπλουτίζονται. Στο τέλος της ημέρας, μιλάμε για μια ανεξάντλητη πηγή που δεν μπορεί να περιοριστεί σε μερικές εκατοντάδες σελίδες ακόμα κι αν υπάρχει ο κίνδυνος της ασάφειας και παραπληροφόρησης. +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τετάρτη 5 Ιουνίου 2013

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗTAΣ ~ γιατί ένας γάμος αντρών είναι πιο σημαντικός;

Καληνωρίσματα. Δεν είχα καμία πρόθεση να ασχοληθώ με το θέμα, αλλά μου έκανε εντύπωση η έκταση που πήρε στα Μέσα και το πως παρουσιάστηκε σαν ένα από τα σημαντικότερα γεγονότα της σύγχρονης κοινωνίας! Αναφέρομαι φυσικά στον γάμο μεταξύ δύο αντρών που τελέστηκε λίγο μετά την σχετική θέσπιση νόμου στην Γαλλία που είχε σαν αποτέλεσμα διαμαρτυρίες χιλιάδων πολιτών που κατέκλισαν τους δρόμους του Παρισιού.

Δύο άντρες λοιπόν παντρεύτηκαν κι εκεί που κρατιόμουν να μην σχολιάσω τίποτα, πετυχαίνω την είδηση στο τηλεοπτικό euronews όπου διαπιστώνω πως πολύς κόσμος βρέθηκε στον… γάμο για να αποθεώσει τους “νεόνυμφους” ενώ δεκάδες δημοσιογράφοι απ’ όλο τον κόσμο ήταν εκεί για να καλύψουν το γεγονός! Τότε αναρωτήθηκα τι συμβαίνει στον κόσμο;

Γιατί είναι τόσο σημαντικό που παντρεύτηκαν δύο παρά φύση άνθρωποι και όχι ο γάμος δύο ετερόφυλων ανθρώπων που στη συνέχεια θα φέρουν απόγονους, αυριανά μέλη αυτής της κοινωνίας, συνεχιστές αυτού του κόσμου; Σίγουρα στον γάμο των ομοφυλόφιλων δεν μπορείς να ευχηθείς “καλούς απογόνους” οπότε ίσως να πρέπει να πεις “καλή υιοθεσία”! Αυτό βέβαια σε περίπτωση που οι δύο ‘άντρες’ ενδιαφέρονται να μεγαλώσουν ένα παιδί, γιατί ύστερα θα πρέπει να σκεφτούμε σοβαρά ποιο είναι το νόημα του γάμου. Η καλή μας Βικιπαίδεια ορίζει ως γάμο την “κοινωνική, θρησκευτική και νομική σύζευξη ή ένωση δύο ατόμων”, ενώ στον σκοπό του αναφέρει τα παρακάτω:
  1. Σχηματισμός οικογένειας, με τον οποίο επιστρέφουμε στα τέκνα.
  2. Νομιμοποίηση σεξουαλικών σχέσεων που –ελάτε τώρα- έχει παρέλθει εδώ και πολλά χρόνια στην Δύση.
  3. Ενθάρρυνση τεκνογονίας, που είναι ακριβώς αυτό που ανέφερα στην αρχή.
  4. Κοινωνική επιβεβαίωση ή ανέλιξη, που επίσης έχει παρέλθει εδώ και καιρό σε σύγχρονές κοινωνίες (στις οποίες άλλωστε υποτίθεται πως δραστηριοποιούνται κοινωνικά οι ομοφυλόφιλοι).
  5. Οικονομική σταθερότητα που είναι ο μόνος σκοπός τον οποίο αναγνωρίζω μαζί με την τεκνοποίηση ως ρεαλιστικό για τον γάμο.
Πριν λίγο καιρό στην ενότητα “Ερώτημααναφερθήκαμε στα είδη των ομοφυλόφιλων ανάλογα με την επίδραση τους στην κοινωνία, όμως τώρα δεν μιλάμε για μια σχέση ή συμβίωση. Μιλάμε για έναν γάμο! Δύο άντρες που θα γεράσουν ενώνοντας τα σώματα τους απολαμβάνοντας μία παρά φύση εναλλακτική ηδονή που ποτέ δεν θα ευδοκιμήσει βιολογικά.

Θα είμαι ειλικρινής μαζί σας. Οι ανώμαλοι (μη ομαλοί) με πειράζουν. Αναγνωρίζω ότι υπάρχουν, απλά δεν έχω συναναστροφές μαζί τους. Υπάρχουν παράλληλα με εμένα και καλά κάνουν. Όμως δεν μπορώ να ανεχτώ πως ένας γάμος μεταξύ τους είναι τόσο σοβαρό κοσμικό γεγονός, είναι τόσο άξιο λόγου και ενδιαφέροντος και πως μία μέρα μετά η πρώτη εμφάνιση ομοφυλόφιλου ποδοσφαιριστή στο γήπεδο, χειροκροτήθηκε από χιλιάδες οπαδούς που σηκώθηκαν όρθιοι όχι για να επιδοκιμάσουν τις αθλητικές ικανότητες του, αλλά τις προτιμήσεις στο κρεβάτι του! +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΓΡΑΦΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΣΑΣ ΑΠΟΨΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΤΑΣΗ ΠΟΥ ΠΗΡΕ ΤΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τρίτη 4 Ιουνίου 2013

ΜOYΣΙΚΟΣ ΚΩΔΙΚΟΣ ΙΟΥΝΙΟΥ ~ τα παιδιά σώνουν τον πλανήτη (The Prophets Song)

ταξιδέψτε στον Μουσικό Κωδικό ακούγοντας το κομμάτι συγχρόνως
Ένα ξημέρωμα, ένας σοφός περπατούσε κάτω από τον λόφο πλησιάζοντας τα πρώτα φώτα της πόλης και σαν τρελός άρχισε να γελάει μόνος του ώσπου κάποιοι περαστικοί σταμάτησαν για να τον κοροϊδέψουν. Ο γέρος άρχισε να σοβαρεύεται όταν τους προειδοποίησε πως είδε ένα όραμα πως η οργή του υπέρτατου όντος εξαπλώθηκε μέχρι τούτη την πόλη και θα πλήξει κάθε άνθρωπο που μπαγιάτεψε στο πέρασμα της εξέλιξής του. Οι περαστικοί έμειναν να τον κοιτούν όταν αυτός με αυστηρό ύφος τους προειδοποίησε πως δεν θα υπάρξουν άλλες φωτεινές μέρες στον ουρανό και πως το σκοτάδι θα σκιάσει τα πρόσωπα όλου του κόσμου. Σκίζοντας το πανωφόρι του άρχισε να φωνάζει με αυστηρότητα για όλο τον κόσμο. Άνθρωποι όμως φορούσαν ξανά τα γυαλιά ηλίου τους, έπαιρναν ανά χείρας το κινητό τους και έφευγαν με το γυαλιστερό τους αμάξι.

Λίγο πιο κάτω ο σοφός συνάντησε κάποια παιδιά που έκαναν παρέα εκεί κοντά. Ο γέρος σταμάτησε και άρχισε να τα παροτρύνει να φύγουν. Φώναζε πως είναι τα πουλιά που πρέπει να πετάξουν: “Εγερθείτε και οδεύστε εις το λαμπρό μέλλον αφού πιαστείτε από το βρεγμένο κλαδί της δροσιάς κι ύστερα επιστρέψτε σαν κατάλευκα περιστέρια”. Ο γέρος φώναζε σε μία διάλεκτο που οι νέοι δεν καταλάβαιναν και άρχισαν να χαζογελούν μεταξύ τους. Ο τρελός –όπως τον νόμιζαν- άφησε το ρητορικό του ύφος και υιοθετώντας ένα αυστηρό τους ονόμασε φουκαράδες που θα τρέχουν να σωθούν από τα τέρατα της φύσης που θα έρθουν σε λίγο καιρό. Ο τρελός πλησίασε έναν από αυτούς και τον μύρισε με απέχθεια στην αμάνικη μπλούζα του. Τους επέπληξε που απομονώθηκαν από τους γονείς τους και καταράστηκε τους γονείς τους που αποξενώθηκαν από τις ηθικές αρχές που κάποτε ίσως είχαν. Σε μια στιγμή έκλεισε σφιχτά τα μάτια του και άρχισε να τρέμει από την πίεση λέγοντας πως η γη θα σπάσει στα δύο και τότε μόνο ο θάνατος θα είναι η κατάληξη για όλους.

Ο γέρος έφυγε αγανακτισμένος και προχώρησε φωνάζοντας σαν αλλόφρων πως όποιος δεν ακούει τον λόγο του θα τρέχει να σωθεί. Ο θάνατος θα τον περιμένει και η κόλαση θα γίνει το νέο του σπίτι με φωτιές να κατακαίνε τις σάρκες του.

Σον διάβα του όμως παρατήρησε πως λίγοι άνθρωποι τον ακολουθούσαν σχεδόν από την αρχή του δρόμου του. Γύρισε και αφού είδε πως εκείνοι δεν τον χλεύαζαν τους διαβεβαίωσε πως υπάρχει σχέδιο. Υπάρχει τρόπος σωτηρίας από την βροχή που καίει. Τους καθησύχασε πως υπάρχει ένα εφόδιο ικανό να κερδίσει κάθε κακουχία. Την αγάπη που τους έδωσε ο Θεός για να έχουν την χάρη να συντηρούν την γη που τους χάρισε κι αν διατηρήσουν την ειρήνη μεταξύ τους, αυτός θα είναι ο θησαυρός που ο καθένας αναζητά χωρίς αποτέλεσμα στο τέλος (της ζωής του). Γύρισε ξαφνικά προς τα λιγοστά παιδιά που βρέθηκαν μπροστά του και αφού πρότασσε το χέρι του, έδειξε την γη με μια χειρονομία που εννοούσε πως είναι δική τους για να την τιμήσουν στο εξής. Κάποιοι φοβήθηκαν να γελάσουν με τον γέρο-τρελό και έμειναν σιωπηλοί.

Σ’ εκείνο το σημείο φωνές ακούστηκαν από το πουθενά και μια καταιγίδα σκέπασε τον ήλιο. Κάθε στάλα τρυπούσε το έδαφος και η γη άνοιξε στα δύο! Πρώτος έπεσε ο ίδιος που χάθηκε για πάντα κι ύστερα ακολούθησε κάθε ενήλικας που είχε βγάλει γένια. +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΣΧΟΛΙΑΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΜΗΝΑ

 Διαβάστε περισσότερα.. »

Δευτέρα 3 Ιουνίου 2013

EPΩΤΗΜΑ ΙΟΥΝΙΟΥ ~ ήρθε η ώρα να αποκαταστήσουμε μία ιστορική πολιτιστική αδικία;

Καληνωρίσματα. Δεν είχα την ευκαιρία να το καυτηριάσω νωρίτερα, όμως πριν σας εισάγω στο Ερώτημα αυτού του μήνα θα πρέπει να σας ενημερώσω πως το άθλημα της πάλης εξαιρέθηκε από το μόνιμο πρόγραμμα αθλημάτων των Ολυμπιακών Αγώνων από την Διεθνή Επιτροπή. Εξαιτίας της φύσης της συγκεκριμένης ενότητας, δεν θα σχολιάσω την απόφαση αυτή, καθότι προσπαθώ να είμαι αντικειμενικός, οπότε απλά σας ενημερώνω για το γεγονός.

Προ ημερών λοιπόν η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή αποκάλυψε πως για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2020 τρία είναι τα αθλήματα που θα διεκδικήσουν μία θέση στο πρόγραμμα αγώνων της διοργάνωσης. Ας τα δούμε, ώστε να αποφασίσουμε ποιο θέλουμε εμείς να επιλέξουμε:
  • πάλη. Επιστρατεύω όλη μου την ειρωνεία για να σας ενημερώσω πως όσο κι αν σας ακούγεται απίστευτο, η πάλη, είναι ένα από τα αρχαιότερα imageολυμπιακά αθλήματα. Θα είστε εξωγήινος αν δεν έχετε ακούσει την ελληνορωμαϊκή πάλη στην οποία έχουν παράδοση όχι μόνο οι έλληνες και οι ιταλοί, αλλά πλήθος κρατών από την ανατολική Ευρώπη και την Ασία. Στην αρχαιότητα μάλιστα ο νικητής της πάλης θεωρούνταν ο καλύτερος αθλητής όλων γι’ αυτό και η διοργάνωση ολοκληρωνόταν με την πάλη! Εκτός της ελληνορωμαϊκής και η ελεύθερη πάλη βρισκόταν στο πρόγραμμα των Ολυμπιακών Αγώνων μέχρι που πέρσι η Κομητεία αποφάσισε για την αφαίρεση της παρά το ότι κουβαλά μαζί με τον στίβο ολόκληρη την ιστορία των Αγώνων. Η παγκόσμια ομοσπονδία της πάλης κάνει προσπάθειες να εντάξει και πάλι το άθλημα στο μόνιμο πρόγραμμα, αλλά προς το παρόν θα πρέπει να διεκδικήσει την ενσωμάτωση του για το 2020 ως έκτακτο. Για να το καταφέρει μάλιστα, άλλαξε ορισμένους κανονισμούς ως μέτρα για την καταπολέμηση του μαρασμού σε ότι αφορά τη συμμετοχή των αθλητών και το ενδιαφέρον των θεατών.

  • Baseball/Softball. Μην μπερδεύεστε. Το πρώτο άθλημα αφορά το αντρικό αγώνισμα και το δεύτερο τις γυναικείες εθνικές ομάδες. Το Μπέιζμπολ ήταν ολυμπιακό άθλημα για αρκετές ολυμπιάδες και η συμμετοχή του ολοκληρώθηκε το 2008 στο Πεκίνο. Αν και αποτελεί ίσως το πιο διάσημο άθλημα στην Αμερική με πολύ καλά πρωταθλήματα και στην λατινική Αμερική και στην Ιαπωνία, εντούτοις δεν είναι καθόλου διαδεδομένο στον υπόλοιπο πλανήτη. Σαν άθλημα παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον κυρίως εξαιτίας της στρατηγικής του. Και αν αυτό έχει να κάνει, ίσως είναι αλήθεια πως σε μία διοργάνωση που θα γινόταν στην Ασία ή την Αμερική, το Μπέιζμπολ θα είχε περισσότερη απήχηση στο κοινό και άρα περισσότερες πιθανότητες να ενταχθεί στο πρόγραμμα έναντι των άλλων δύο.

  • Squash. Το Σκουός νομίζω πως είναι το άθλημα των πλουσίων! Δεν έχετε δει σε ταινίες μικρά imageδωμάτια που δύο τύποι έχουν από μία ρακέτα και κοπανάνε στον τοίχο μία λαστιχένια μπάλα ώστε να την αποκρούσει όσο πιο δύσκολα γίνεται ο άλλος παίκτης; Ε, αυτό είναι! Το Σκουός δεν ήταν ποτέ ολυμπιακό άθλημα. Έχει αναγνωριστεί ως Ολυμπιακό γι’ αυτό και είναι υποψήφιο αλλά ουδέποτε κατάφερε να περάσει σε ολυμπιακό πρόγραμμα. Ο προϋπολογισμός σε εγκαταστάσεις και διοργάνωση, είναι ο μικρότερος των τριών και σίγουρα αυτό θα αποτελεί ένα προτέρημα, ειδικά σε περίπτωση που επιλεχθεί μία μικρότερη πόλη για την διοργάνωση των αγώνων. Ίσως ένα από τα προτερήματα που έχει το Σκουός είναι ακριβώς το γεγονός της σύντομης ιστορίας του. Ίσως η φιλοσοφία της επιλογής να γίνει με κριτήριο την προώθηση του αθλήματος.
Σε αυτό το σημείο κρίνεται σκόπιμο να δούμε ποιες πόλεις είναι υποψήφιες για την διοργάνωση των αγώνων το 2020. Πρόκειται για τις : Μπακού (Αζερμπαϊτζάν), Μαδρίτη (Ισπανία), Τόκυο (Ιαπωνία), Ντόχα (Κατάρ), Κωνσταντινούπολη (τουρκία). Το προαίσθημα μου πάει στην τελευταία υποψηφιότητα για πολλούς λόγους που δεν είναι επί της παρούσης.

Προτού λοιπόν αποφανθεί η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή, ας το κάνουμε εμείς γι’ αυτή. Ποιό άθλημα πιστεύετε πως πρέπει να ενσωματωθεί στο πρόγραμμα των Ολυμπιακών Αγώνων του 2020 όπου κι αν αυτοί γίνουν; Ψηφίστε στην ηλεκτρονική ψηφοφορία πάνω και δεξιά της σελίδας και αν θέλετε να αιτιολογήσετε την επιλογή σας, γράψτε την στον χώρο των σχολίων. +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΑΣ ΠΡΩΤΑ ΣΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ ΠΑΝΩ ΚΑΙ ΔΕΞΙΑ ΤΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Κυριακή 2 Ιουνίου 2013

BPΑΒΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ~ τουρκία ώρα μηδέν: ορισμένα άμεσα διδάγματα από τη γείτονα χώρα

Σας παρουσιάζω το καλύτερο άρθρο αυτής της εβδομάδας σύμφωνα με την καθαρά υποκειμενική κρίση του yannidakis. Σημειώνεται πως η βράβευση αφορά μονάχα την ενότητα ιστολογίων και για τους χώρους τους οποίους επισκέφτηκα. Παρακάτω δημοσιεύονται και τα υπόλοιπα άρθρα τα οποία ξεχώρισα μέσα στην εβδομάδα ως δευτερεύοντες διακρίσεις για λόγους ενδεχόμενης ισοπαλίας. Το ιστολόγιο που συγκεντρώνει τις περισσότερες βραβεύσεις και διακρίσεις στο τέλος κάθε μήνα βραβεύεται στην ειδική ενότητα "ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ".

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
από: politiki krisi
τίτλος: Τουρκία ώρα μηδέν: ορισμένα άμεσα διδάγματα από τη γείτονα χώρα

Από τα γεγονότα της Τουρκίας μπορούμε ακόμα και τόσο νωρίς να αντλήσουμε ορισμένα διδάγματα.

1.            Είναι η οικονομία!
Για άλλη μια φορά αποδεικνύεται πόσο απέχουν οι αριθμοί από την πραγματικότητα του λαού. Η Τουρκία είναι η χώρα της ανάπτυξης του 3,1%, που κατά τα λεγόμενα του Martin Raiser του ΟΟΣΑ «αποτελεί οικονομικά αναδυόμενο αστέρι περιφερειακά και παγκόσμια» και μια από τις πιο ευνοϊκές στην επιχειρηματικότητα χώρες (πιο πάνω από την Ιαπωνία, την Αμερική και τη Γερμανία). Αυτά όμως δεν σημαίνουν τίποτα για το λαό της που κατά τον ΟΟΣΑ και πάλι είναι από τους πιο φτωχούς. Και αυτά τα δύο μόνο ασύνδετα δεν είναι. Φτωχός είναι ο λαός που το κράτος του δεν φορολογεί το κεφάλαιο (κάτι που το καθιστά θελκτικό στις μεγάλες επιχειρήσεις), προκειμένου να παρέχει τα απαραίτητα. Φτωχός είναι ο λαός που δουλεύει για ένα κομμάτι ψωμί (κάτι που τον καθιστά ανταγωνιστικό). Προκειμένου να συντηρηθεί αυτή λοιπόν η ισορροπημένη αναντιστοιχία χρειάζεται το μαστίγιο ενός αυταρχικού υποστρώματος. Ο αυταρχισμός του τουρκικού κράτους ήταν γνωστός αλλά επ’ αφορμή των μεγαλειωδών διαδηλώσεων, γίνεται εμφανής τους πάσι, ακόμα και στους πιο αφελείς. Το οικονομικό λοιπόν συνδέεται πολύ περισσότερο απ’ όσο νομίζουμε με τον παράγοντα της κρατικής (και ενίοτε παρακρατικής) βίας, κάτι που αποδεικνύεται και από την κατάσταση στην Ελλάδα. Ας μην ξεχνάμε πως οι λόγοι που ζητάνε οι διαδηλωτές να πέσει η κυβέρνηση δεν είναι μόνο οι περιορισμένες ελευθερίες, αλλά κάτι πιο συνολικό. Άλλωστε αφορμή ήταν η κατασκευή εμπορικού κέντρου στο πάρκο Γκεζί της Ισταμπούλ.

2.            Όταν ο φιλελευθερισμός αντιμάχεται τον εαυτό του
Αυτό με τη σειρά του αποδεικνύει πόση υποκρισία ή αφέλεια χωράει στα κεφάλια των εγχώριων και διεθνών φιλελευθέρων που ενώ από τη μία υποστηρίζουν την ελευθερία έκφρασης, λόγου κλπ από την άλλη υποστηρίζουν (ακόμα πιο δυναμικά) κι επιβάλλουν οικονομικές πολιτικές που δεν ευνοούν καθόλου τα παραπάνω. Για παράδειγμα η Ευρωπαϊκή Ένωση, διά του επιτρόπου αρμόδιου για τη Διεύρυνση, Στέφαν Φούλε, σχολίασε τα γεγονότα στην Τουρκία. Ο εκπρόσωπός του Πέτερ Στάνο υπενθύμισε ότι η Τουρκία είναι υποψήφια προς ένταξη χώρα και ζήτησε «να εδραιωθεί στην Τουρκία η ελευθερία σκέψης και έκφρασης, όπως και η ελευθερία του συνέρχεσθαι». Πρόκειται βέβαια για την ίδια Ευρωπαϊκή Ένωση που επιβάλλει στις χώρες της πολιτικές που τόσο απαιτούν όσο και αναπαράγουν αυταρχικές πολιτικές.

3.            Ελλάς – Τουρκία - συμμαχία;
Τέλος σε εποχές που οι εθνικισμοί, οι σοβινισμοί και οι φυλετικές διακρίσεις ανεβαίνουν, καλό είναι κάτι τέτοια γεγονότα να μας διδάσκουν πως αυτά που μας ενώνουν είναι στην πραγματικότητα περισσότερα από αυτά που μας χωρίζουν. Πως ο τουρκικός λαός περνάει και θα περνάει τα ίδια με τον ελληνικό. Λαός με την κοινωνική έννοια, όχι την εθνική. Ας εντάξουμε λοιπόν στην παραπάνω κοινωνική ανάλυση εν παραδείγματι το ζήτημα της εκμετάλλευσης του Αιγαίου. Όποιος και να την καταφέρει, ποιος άραγε θα ευνοηθεί από αυτήν υπό τις παρούσες συνθήκες; Οι λαοί, ο απλός κόσμος ή τα εθνικά και πολυεθνικά αρπακτικά; Αυτά βέβαια με καμία διάθεση εθνομηδενισμού. Είναι δύσκολο να ισορροπείς ανάμεσα απ’ τη μία στον εθνικισμό και απ’ την άλλη στον εθνομηδενισμό, που για διαφορετικούς λόγους είναι εξίσου επικίνδυνα. Σαφώς λοιπόν στη χάραξη πολιτικής και δη ριζοσπαστικής και ανατρεπτικής θα λάβεις υπόψη τις εκάστοτε εθνικές/πολιτισμικές συνθήκες (βλ. Γκράμσι), όμως μονάχα και ξεκάθαρα για λόγους στρατηγικής. Ως εκεί όμως.

Η ιδέα του έθνους (και οι σχετικοί –ισμοί) οδηγεί στα θεωρήματα της εθνικής ενότητας, κάτι που είναι πολύ λιγότερο ουδέτερο απ' όσο φαίνεται. Πρόκειται για μια επίπλαστη κι ακατόρθωτη ενότητα που περιλαμβάνει εκ φύσεως αντίπαλες κοινωνικές ομάδες με  αντικρουόμενα συμφέροντα. Και προφανώς αυτή η «ενότητα» δεν είναι αμφίδρομη γιατί ενώ ο μεν λαός πείθεται γι’ αυτήν, οι δε αστικές τάξεις (με την έννοια των κατόχων των κεφαλαίων) εξακολουθούν να τον αφαιμάζουν και να τον εκμεταλλεύονται. Να ποιος είναι ο κερδισμένος λοιπόν. Ακόμα και το ΕΑΜ που ήταν εθνικοαπελευθερωτικό μέτωπο, χάρις στις πολιτικές και κοινωνικές του καταβολές έβαζε εξίσου ψηλά τα ζητήματα της λαοκρατίας και της κοινωνικής δικαιοσύνης.

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Σάββατο 1 Ιουνίου 2013

ΣΧΟΛΙΟ ΤΗΣ ΕΔΒΟΜΑΔΑΣ ~ επιστρέφουν οι βραβεύσεις ιστολογίων

η είδηση που στιγμάτισε τη βδομάδα που πέρασε, σχολιάζεται απ' την νυχτερινή οπτική και προβληματίζει

 η είδηση 
Επιστρέφει η ενότητα με τίτλο «βράβευσεις ιστολογίων» που αφορά την εβδομαδιαία βράβευση η οποία αναφέρεται στο καλύτερο κείμενο που αναγνώσθηκε από τον ιδιοκτήτη κατά την προηγούμενη εβδομάδα στον ιστολογικό χώρο και κατά την υποκειμενική κρίση αυτού. Τα κριτήρια των βραβεύσεων αφορούν τον τρόπο παρουσίασης ενός θέματος, την δομημένη γραφή και όχι τις απόψεις που αναφέρονται σε αυτό. Δεν βραβεύονται απόψεις και θεωρίες, μόνο ωραία κείμενα με όμορφη παρουσίαση.
 το σχόλιο 
Μετά από δύο μήνες ανασύνταξης, η ενότητα επιστρέφει πιο δυναμική αφού πλέον θα επιλέγει ένα ιστολόγιο κάθε μήνα, αλλά θα ξεχωρίζει αρκετές δημοσιεύσεις ακόμα. Το yannidakis επιστρέφει στα μονοπάτια των ιστολογίων της Ελλάδας και του εξωτερικού και ευελπιστεί η κρίση, η βράβευση και η συναναστροφή με ανθρώπους που έχουν κοινά ενδιαφέροντα, να αποτελέσει εφαλτήριο για ποιοτικότερες αναρτήσεις. Ραντεβού αύριο και κάθε Κυριακή στις 12:00. Καλό μήνα!
+Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Παρασκευή 31 Μαΐου 2013

EPΩΤΗΜΑ MΑΙΟΥ ~ παρουσίαση αποτελεσμάτων

Καληνωρίσματα. Στο ερώτημα που μας απασχόλησε τον Μάιο προσπαθήσαμε να βρούμε μερικές εναλλακτικές προτάσεις ποινής για παράνομους συμπολίτες μας. Βλέπετε εκτός τους δολοφόνους και τους βιαστές, το τελευταίο διάστημα τις φυλακές διακοσμούν και πρώην επιχειρηματίες ή διάσημοι που έχουν διαπράξει οικονομικά εγκλήματα. Προτείναμε μερικές εναλλακτικές και πιο ουσιώδεις ποινές για εκείνους.
Εκ των απαντήσεων σας θα ομολογήσω πως δεν προέκυψε ένα απολύτως ρεαλιστικό αποτέλεσμα. Νικήτρια απάντηση με ποσοστό 44% είναι η θανατική ποινή! Το γεγονός αυτό imageκαταδεικνύει ξεκάθαρα το μένος των πολιτών απέναντι στα άτομα που έζησαν μια πλουσιοπάροχη ζωή εις βάρος του κράτους και την οποία καλούμαστε να διορθώσουμε εμείς όντας καταπονημένοι. Μπορεί η θανατική ποινή στην Ελλάδα να μην ισχύει, έγινε όμως απόλυτα σαφές το συναίσθημα των αναγνωστών μπροστά σε αυτή την πρόκληση αν και ως δευτερεύον συμπέρασμα, μπορεί κανείς να κρίνει την βιαιότητα που ίσως χαρακτηρίζει τον σημερινό έλληνα. Δεύτερη επιλογή σας με 33%, ήταν η κοινωνική εργασία. Αλήθεια γιατί κάποιος που έκλεψε να είναι κλεισμένος στην φυλακή και όχι να προσφέρει εργασία στον τόπο που υπέθαλψε; Στην τελευταία θέση (11%) ισοβάθμησαν οι εναλλακτικές της παραδοσιακή φυλακής και του ηλεκτρονικού βραχιολιού που ουσιαστικά δίνει το δικαίωμα στον παραβάτη να έχει μια ελεγχόμενη ζωή με κατ’ οίκον περιορισμούς και περιορισμένες εξόδους.
Το επόμενο Ερώτημα είναι προγραμματισμένο για την ερχόμενη Δευτέρα, 03/06/2013 στις 12:00 στο yannidakis και θα εξετάσει μία επερχόμενη επιλογή αθλητικού περιεχομένου που ίσως διορθώσει μία τραγική αδικία στην ιστορία και τον πολιτισμό της Ελλάδας και παγκοσμίως. +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΣΧΟΛΙΑΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Πέμπτη 30 Μαΐου 2013

ΠΡΟΒΛΗΜΑTIΣΜΟΣ ΠΕΜΠΤΗΣ ~ η ελλάδα πούλησε ένα όραμα και οι κινέζοι το αγόρασαν

Καληνωρίσματα. Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να ζητιανέψεις λεφτά. Μπορείς να δείξεις πόσο φτωχός είσαι, να φορέσεις βρώμικα ρούχα και τρύπια παπούτσια και να παρακαλέσεις για ότι προαιρείται ο καθείς. Μπορείς να το πάρεις κι αλλιώς. Να φορέσεις τα καλά σου ρούχα, τα “σκολινά” που λέμε εδώ στην Κρήτη, να φορέσεις άρωμα και λαμπερό χαμόγελο και να επιλέξεις εσύ το “θύμα” σου. Να του μιλάς σαν ίσο προς ίσο και να αρχίζεις να του περιγράφεις ένα όραμα που έχεις. Να το περιγράφεις με τόσο εντυπωσιακό τρόπο, που να ζηλεύει ο άλλος που δεν έχει ένα τόσο ωραίο όραμα. Έχει όμως λεφτά (που εσύ δεν έχεις), οπότε μπορείς να τον κάνεις να παρακαλάει εκείνος ώστε να γίνει συμμέτοχος σε αυτό το όραμα.

Το πρώτο παράδειγμα ακολουθήθηκε το 2009 από την τότε κυβέρνηση όταν προσπαθούσαμε να λάβουμε βοήθεια για να μην χρεοκοπήσουμε. Καλώς ή κακώς, αναγκαστικά ή κατ’ επιλογή, πάντως κάπως έτσι έγινε ότι έγινε και φτάσαμε ως εδώ.

Εδώ, η σημερινή κυβέρνηση προχωράει με το δεύτερο πλάνο. Απαλλαγμένη από τα χρέη που έχουν διακανονιστεί σε απόλυτο βαθμό, η Ελλάδα μπορεί να μοιραστεί ένα μεγαλεπήβολο σχέδιο, ένα ελκυστικό όραμα με όσους έχουν λεφτά. Ας πάρουμε για παράδειγμα τους κινέζους τους οποίους επισκέφτηκε πρόσφατα ο Αντώνης Σαμαράς για να επανεξετάσουν τις σχέσεις τους (μετά και την αλλαγή ηγεσίας της χώρας της Ανατολής). Μίλησαν για τις ναυτιλιακές επενδύσεις που σε δύο χρόνια θα φτάσει τα οχτώ δισεκατομμύρια ευρώ αλλά ως εκεί τίποτα καινούριο δεν υπήρξε.
Οι Κινέζοι αποτελούν πλέον μια τεράστια τουριστική αγορά και η ελληνική παρουσία εκεί βοήθησε τε μέγιστα στο να προωθηθεί και η χώρα μας σαν προορισμός. Σε αυτό συνέβαλε η υπόσχεση περί απλούστευσης των διαδικασιών έκδοσης βίζας.

Το ζουμί της όλης υπόθεσης όμως ήταν αυτό το όραμα. Το imageπως το πουλάς. Το πως πείθεις τον άλλο πως η Ελλάδα ξεκινά μία επανεκκίνηση όπου τώρα μπορείς να προλάβεις να επενδύσεις σε αυτή πριν γίνει η χώρα μοντέλο, του ήλιου, της θάλασσας, του πολιτισμού και της ιστορίας. Αποτέλεσμα; Έντεκα συμφωνίες για τις επερχόμενες ιδιωτικοποιήσεις, κατασκευές λιμανιών, κέντρα ερευνών, νέες τεχνολογίες, εκπαίδευση και μεταφορές. Καθόλου άσχημα δηλαδή για τον “πωλητή” Σαμαρά που πούλησε ωραία αυτό το όραμα.

Ο Σαμαράς μίλησε για ελληνικό success story του οποίου μέρος θα είναι η Κίνα με αυτές τις συμφωνίες και θα μπορούσε να έχει δίκιο. Όμως επέστρεψε στην Ελλάδα και πλέον έχει να αντιμετωπίσει έναν λαό χωρίς οράματα, χωρίς ελπίδες και σίγουρα χωρίς λεφτά. Οπότε αφού διαφαίνεται πως τα κατάφερε περίφημα στην Κίνα, ας εργαστεί τώρα για την γρήγορη υλοποίηση αυτών των επενδύσεων. Θα είναι χρήμα και θέσεις εργασίας, όμως οι έλληνες –με το δίκιο τους- είναι δύσπιστοι και θέλουν να το δουν για να το πιστέψουν+Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΚΑΙ ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ ΟΡΑΜΑ ΣΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τετάρτη 29 Μαΐου 2013

ΠΡOBΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΕΤΑΡΤΗΣ ~ πόσο δημοκρατικό είναι να τεθεί εκτός νόμου η χρυσή αυγή;

Καληνωρίσματα. Δεν είμαι ούτε πολιτικός, ούτε πολιτικός αναλυτής. Δεν είμαι ιστορικός, ούτε φιλόσοφος. Ξέρω όμως λίγα πράγματα από δημοκρατία. Ξέρω ας πούμε πως όσο κι αν γκρινιάζει ο κόσμος, αυτός ψήφισε τη Νέα Δημοκρατία ή πιο πριν το Πα.Σο.Κ. και τους έκανε κυβέρνηση.  Ξέρω επίσης πως ο κόσμος ψήφισε και έβαλε την Χρυσή Αυγή πρώτα στο Δημοτικό Συμβούλιο διαφόρων δήμων της χώρας και ύστερα στο ίδιο το Κοινοβούλιο. Εντελώς δημοκρατικά αυτό το ακροδεξιό κόμμα είναι μέλος της Βουλής εκφράζοντας κατά συνέπεια ένα μέρος των ελλήνων πολιτών.

Τώρα το πιο καυτό θέμα στην πολιτική σκηνή είναι το πως θα ψηφίσουμε αντιραστιστικούς νόμους, πως θα θεσπίσουμε ένα νομικό πλαίσιο που μέσω αυτού θα μπορέσουμε να θέσουμε την Χρυσή Αυγή εκτός νόμου, εκτός Βουλής. Μην σας περάσει από το μυαλό πως υποστηρίζω τις δράσεις και τις απόψεις της Χρυσής Αυγής. Είναι ένα ακραίο κόμμα που προωθεί την βία και την ανασφάλεια. Όμως πιο άλλο κόμμα κάνει το ίδιο; Για σκεφτείτε; Για περάστε στην αντίπερα όχθη της άκρας Αριστεράς που για χρόνια καλύπτει αναρχικές ομάδες που καταστρέφουν, δολοφονούν, τρομοκρατούν. Μήπως κι αυτοί δεν κάνουν το ίδιο; Όταν σκοτώνεις έναν άνθρωπο ή βιάζεις το σώμα, την περιουσία ή την αξιοπρέπεια του έχει σημασία αν είναι αλλοδαπός ή έλληνας, φτωχός ή πλούσιος;

Αν λοιπόν η Χρυσή Αυγή τεθεί εκτός νόμου επειδή δεν αντέχουμε να ακούμε τις ακραίες αντιλήψεις της στο κανάλι της Βουλής, πόσο νόμιμο γίνεται το Κουμουνιστικό κόμμα ή μεγάλο κομμάτι του Συνασπισμού που αρκετές φορές στο παρελθόν έχει αποδειχθεί πως όχι απλά δεν καταδικάζει επεισόδια, αλλά τα καλύπτει κιόλας;

Κι αν τέλος πάντων επιθυμείς να ομαλοποιήσεις την κατάσταση στην χώρα σου, να εξαλείψεις τις ακρότητες και τα φαινόμενα βίας με πολιτική χροιά, πως ακριβώς το κάνεις; Η Μπακογιάννη δήλωσε πως “τη Χρυσή Αυγή δεν την αντιμετωπίζεις προβοκάροντας ή απαγορεύοντάς την”. Αλήθεια; Σκεφτήκατε ποτέ τι θα γίνει αν καταφέρουν μέσω νόμων και κανονισμών, να πετάξουν έξω από την Βουλή ένα νόμιμα εκλεγμένο κόμμα από τον ελληνικό λαό; Είστε βέβαιοι πως θα επιφέρουν τα επιθυμητά αποτελέσματα; Είστε βέβαιοι πως από ντροπή τα στελέχη και οι οπαδοί του κόμματος θα επιστρέψουν στην αφάνεια και την απαξίωση; Εγώ νομίζω πως η ιστορία έχει δείξει πως τέτοιες πράξεις συσπειρώνουν τον κόσμο, τον φανατίζουν και τότε –εκτός νόμου πια- ίσως γίνει πιο βίαιος, πιο αντιδραστικός.
Καλό θα είναι λοιπόν να σκεφτούν τι πάνε να πράξουν. Ας ξεκινήσουν με το να σεβαστούν με τις δημοκρατικές αποφάσεις που ο λαός παίρνει κάθε τέσσερα χρόνια. Λίγο-πολύ άλλωστε, αυτοί είναι στην εξουσία. Έχουν λοιπόν μία τετραετία περιθώριο να αποδείξουν πως ο ψήφος του λαού πρέπει(;) να επιστρέψει σε αυτούς. Πρέπει να δουλέψουν για την Ελλάδα και όχι να χρονοτριβούν με το πως θα καταφέρουν να διώξουν ένα κομμάτι της φωνής του λαού έξω (από τα κέντρα λήψης αποφάσεων), ακόμα κι αν αυτό το κομμάτι δεν αρέσει… +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΚΑΙ ΣΗΜΕΙΩΣΤΕ ΠΟΙΑ ΑΠΟΨΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΤΕ
 Διαβάστε περισσότερα.. »