Τετάρτη 2 Οκτωβρίου 2013

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗTAΣ ~ πιάνοντας τους εγκληματίες μέσα στη χρυσή αυγή έκαναν την μισή δουλειά


Αν και δεν είμαι υποχρεωμένος να απολογηθώ, θα ήθελα να ξεκαθαρίσω ότι πολιτικά και ιδεολογικά δεν ανήκω σε κανένα άκρο. Ούτε στην Αριστερά, ούτε στην Δεξιά, καταδικάζω από την πρώτη στιγμή τις δράσεις της Χρυσής Αυγής, όμως έχω μάθει να σέβομαι την δημοκρατία και την πλειοψηφία. Άλλωστε όσοι με διαβάζετε αυτά τα έξι χρόνια, το γνωρίζετε…

Εδώ και λίγες μέρες ζούμε ιστορικές καταστάσεις στην πολιτική ζωή της Ελλάδας. Πρόεδρος κοινοβουλευτικού κόμματος μαζί με βουλευτές, φυλακίζονται και θα καταδικαστούν εν καιρώ. Οι ψηφοφόροι της Χρυσής Αυγής αισθάνονται προδομένοι από την τροπή που πήρε η ψήφος τους. Οι ίδιοι ντρέπονται να ομολογήσουν τι ψήφισαν ακόμα κι αν το σκεπτικό τους ήταν εντελώς αθώο(;). Προχθές διάβαζα μία ιστορία για την παραλίγο επίθεση που δέχτηκε ένας περαστικός επειδή φορούσε μαύρα ρούχα, ήταν γυμνασμένος και είχε ξυρισμένο κεφάλι! Σκέφτηκα πόσο τραγικό είναι να κινδυνεύει ή ζωή σου επειδή μοιάζεις με χρυσαυγίτη ή ακόμα και επειδή κάποτε ψήφισες Χρυσή Αυγή.

Στο σημείο αυτό θα ήθελα να κάνω έναν πολύ σημαντικό διαχωρισμό. Ουσιαστικά αποτελεί τον προβληματισμό μου για σήμερα και τον οποίο θέτω με ένα ερώτημα: Διώκεται σήμερα η Χρυσή Αυγή ή η εγκληματική/τρομοκρατική οργάνωση που δρούσε στις τάξεις της; Το ότι τα κορυφαία στελέχη του κόμματος αποτελούσαν τα αρχηγικά μέλη της συμμορίας αυτής αμαυρώνει φυσικά την φήμη του κόμματος (με τα γνωστά αποτελέσματα) όμως πρέπει να σκεφτούμε όσο αντικειμενικά μπορούμε –ακόμα κι αν δεν συμφωνούμε, όπως εγώ- αν είναι έγκλημα να είσαι εθνικιστής.

Να σας βοηθήσω εδώ: “Ο Εθνικισμός (αγγλ. nationalism) είναι πολιτική ιδεολογία που υποστηρίζει την ιδέα της imageεθνικής ταυτότητας για μία συγκεκριμένη ομάδα ανθρώπων, τη διατήρηση της ταυτότητας αυτής και των ξεχωριστών χαρακτηριστικών των ατόμων ενός έθνους”. Συμφωνείτε ή όχι με τον εθνικισμό, θα διαπιστώσετε πως πουθενά δεν αναφέρεται στην συγκεκριμένη ιδεολογία κάτι για βία, παρανομία, εγκληματικότητα. Θεωρητικά λοιπόν, δεν αποτελεί έγκλημα να είσαι εθνικιστής. Όπως δεν είναι έγκλημα να είσαι κομουνιστής, σοσιαλιστής και πάει λέγοντας. Το πρόβλημα ξεκινάει όταν χρησιμοποιείς την ομπρέλα μιας ιδεολογίας για να δικαιολογήσεις την άσκηση βίας και παρανομίας. Αυτό που έκανε δηλαδή ο Μιχαλολιάκος και η παρέα του… Ίσως αύριο από τα σπλάχνα του κόμματος, ξεπηδήσουν εθνικιστές που καταδικάζουν την βία, που θα ζητήσουν συγγνώμη και θα στηρίξουν τις ιδέες τους ή ακόμα θα δημιουργήσουν ένα νέο εθνικιστικό κόμμα, άσχετο με την βία, τον φασισμό και τον ναζισμό. Θεωρητικά, γίνεται.

Το πρόβλημα δεν είναι λοιπόν η Χρυσή Αυγή. Το πρόβλημα είναι η βία και η εγκληματικότητα. Και ξέρετε κάτι; Δεν imageείναι ο μόνος πολιτικός σχηματισμός που προωθεί τελικά την βία. Αν το ψάξετε λίγο, θα διαπιστώσετε πως άτομα που στο παρελθόν έχουν προβεί σε ακραίες ενέργειες βίας και εγκληματικότητας, στηρίζονται –έστω και άτυπα- από συγκεκριμένους πολιτικούς σχηματισμούς. Ξεχνάτε την δολοφονία τριών εργαζομένων σε μία τράπεζα πριν μερικά χρόνια (για την οποία καταδικάστηκαν μόνο οι υπεύθυνοι ασφαλείας της τράπεζας!!!), ξεχνάτε την καταστροφή ιδιωτικής περιουσίας, όπως απλά καταστήματα μικρομεσαίων ή και μεγαλύτερα πολυεθνικών που επένδυσαν στην Ελλάδα; Ξεχνάτε την καταστροφή δημόσιας περιουσίας με εκατοντάδες κάδων σπασμένων, πλακάκια σε πλατείες κ.α. που είτε καλούνται να πληρώσουν με εισφορές οι πολίτες, είτε στερούν άλλα σημαντικά έργα, αλλά σε κάθε περίπτωση αμαυρώνουν την εικόνα της χώρας στο εξωτερικό;

Βλέποντας αυτές τις μέρες με ιδιαίτερη ικανοποίηση, να οδηγούνται στους εισαγγελείς και τα κρατητήρια όλοι αυτοί που έσπερναν τον πανικό με τον τραμπουκισμό τους, αισιοδοξώ πως ένα μεγάλο μέρος της βίας στην χώρα μας περιθωριοποιήθηκε, βγήκε από την μέση. Τι γίνεται όμως με το υπόλοιπο; Το άλλο μισό κομμάτι; Για παράδειγμα λένε πως οι χρυσαυγίτες παρείχαν προστασία στα μαγαζιά που δεν προστάτευε η αλβανική συμμορία στην Αθήνα. Δεν θα έπρεπε λοιπόν τώρα να κοιτάξουν να πιάσουν και αυτή (την αλβανική συμμορία); Μετά την Χρυσή Αυγή, δεν θα πρέπει να κοιτάξουν να πιάσουν και εκείνους που φορώντας μια κουκούλα σπάνε και καίνε αδιακρίτως με την πρώτη αφορμή;

Εγώ συγχαίρω εκείνους που κατάφεραν να εξαρθρώσουν την εγκληματική ομάδα που υπήρχε στην Χρυσή Αυγή, όμως τους θυμίζω ότι έκαναν την μισή δουλειά… Συμφωνείτε; +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τρίτη 1 Οκτωβρίου 2013

ΜOYΣΙΚΟΣ ΚΩΔΙΚΟΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ~ εγώ ο δουλευταράς (working man)

ταξιδέψτε στον Μουσικό Κωδικό ακούγοντας το κομμάτι συγχρόνως
…Και ξαφνικά! Ένα ενοχλητικό ξυπνητήρι θορυβεί δίπλα στο αυτί μου. Είναι ίσως ο πιο βασανιστικός ήχος, όμως ο καιρός που μπορούσα να τον αγνοήσω έχει παρέλθει πια. Αν βλέπω καλά πρέπει να δείχνει “εφτά” και ξέρω πως δεν έχω πια την πολυτέλεια να παραμείνω στο κρεβάτι. Δεν έχω την πολυτέλεια να παραμείνω πουθενά, γιατί… δουλεύω. Δουλεύω συνεχώς. Ναι, γίνεται και το κάνω εγώ!

Δεν θυμάμαι πως είναι η μέρα παρά μόνο όταν την βλέπω το πρωί. Δεν υπάρχουν μεσημέρια και κενά για φαγητό. Δεν γνωρίζω τι σημαίνει μέρα ξεκούρασης και αργία. Είμαι μία μηχανή εργασίας και δεν υπάρχει διακοπή για συντήρηση ή επισκευή! Η νύχτα με βρίσκει και πάλι στην δουλειά και όταν μετρούν λιγότερο από δέκα ώρες για να επιστρέψω εκεί (το πρωί), μόνο τότε μπορώ να πάω στο σπίτι μου. Γιατί δουλεύω συνέχεια και όσοι με ξέρουν με φωνάζουν “δουλευταρά”! Μάλλον θα ξέρουν…

Βλέποντας πίσω ή μπροστά, θαρρώ πως θα μπορούσα να ζω μια πιο άνετη ή ελεύθερη ζωή. Θα μπορούσε ρε γαμώτο να ζω πιο καλά απ’ ότι σήμερα, όμως δεν μπορώ ή δεν θέλω; Δεν ξέρω και δεν νομίζω να θέλω να μάθω την αλήθεια… Αν ζηλεύω τις Κυριακάτικες απογευματινές βόλτες στην καφετέρια και τον κινηματογράφο; Εσύ τι λες ρε φίλε; Είμαι όμως δυνατός και το σθένος μου νικά την κόπωση. Ο στόχος μου νικά την επιθυμία κι έτσι δεν λυγίζω, δεν θα λυγίσω γιατί ξέρω. Ξέρω τι κάνω και ξέρετε κι εσείς, γι’ αυτό με αποκαλείται “δουλευταρά” και ξέρεις κάτι; Ίσως και να είμαι!

Όταν δεν δουλεύω ο χρόνος σταματάει. Δεν εξηγείται αλλιώς το πως άλλοι κοιμούνται, άλλοι κάνουν ησυχία και οι υπόλοιποι βρίσκονται σε λήθαργο. Μα καλά; Μόνο εγώ βρίσκομαι σε τέτοια ένταση; Ε! Ξυπνήστε! Μόλις γύρισα από την δουλειά και θέλω φασαρία πριν τα πόδια μου λυγίσουν. Ακόμα και μόνος όμως, απολαμβάνω τη νεκρική σιγή με ένα πούρο στο κενό ή μία παγωμένη μπύρα που εξιλεώνει το ζεσταμένο από την κούραση, σώμα μου. Λίγο πριν κλείσω τα μάτια από ανάγκη αναρωτιέμαι ξανά, γιατί τίποτα δεν συμβαίνει;

Ξέρω πως δεν έχω πολύ χρόνο. Σε λίγο πρέπει να δουλέψω πάλι γιατί όσο ο χρόνος κυλάει, για όσο αίμα περνάει απ’ τις φλέβες μου, εννέα το πρωί πρέπει να είμαι στην δουλειά. Μην ξεχνάς πως με φωνάζουν “δουλευταρά” και μάλλον που ακριβώς αυτό είμαι!

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ ΜΗΝΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου 2013

EPΩΤΗΜΑ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟY ~ παρουσίαση αποτελεσμάτων ψηφοφορίας


Τον περασμένο μήνα ασχοληθήκαμε με τον πόλεμο στην Συρία. Βρεθήκαμε ένα βήμα πριν την έναρξη πολεμικών επιχειρήσεων εναντίον του καθεστώτος της Συρίας και μάλιστα ενδεχόμενα με την συμμετοχή της Ελλάδας. Εσείς είχατε την ευκαιρία να επιλέξετε ανάμεσα στις επιλογές σχετικά με την διεξαγωγή ή όχι πολέμου και τη συμμετοχή ή όχι της Ελλάδας σε αυτόν.

Από τις επιλογές σας το αποτέλεσμα ήταν ξεκάθαρο και ίσως προφανές. Το 50% όσων συμμετείχαν στην ψηφοφορία imageεπέλεξαν κατηγορηματικά “όχι” στον πόλεμο στέλνοντας ένα ξεκάθαρο μήνυμα που άλλωστε αντιπροσωπεύει γενικότερα τον λαό που μετά από μεγάλες πιέσεις ανάγκασε τις ΗΠΑ να αναθεωρήσουν και τελικά να συνεργαστούν με την Ρωσία στην προσπάθεια εξεύρεσης διπλωματικής λύσης. Από 16% συγκέντρωσαν όλες οι άλλες επιλογές, δηλαδή της στήριξης του πολέμου αν είναι κρίνεται απαραίτητο, της στήριξης του πολέμου ακόμα κι αν είναι απαραίτητη η συμμετοχή της Ελλάδας, αλλά και της αδιαφορίας σχετικά με το αν γίνει ή όχι, αρκεί να μην συμμετέχει η Ελλάδα.

Επόμενο Ερώτημα για τον Οκτώβρη πλέον, θα έχουμε την ερχόμενη Δευτέρα, 07/10/2013 στις 12:00 στο yannidakis με ένα ακόμα θέμα που θα συζητηθεί! +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου 2013

BPΑΒΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ~ αρνούμαι: δεν υπογράφω να βγει εκτός βουλής η χα

Σας παρουσιάζω το καλύτερο άρθρο αυτής της εβδομάδας σύμφωνα με την καθαρά υποκειμενική κρίση του yannidakis. Σημειώνεται πως η βράβευση αφορά μονάχα την ενότητα ιστολογίων και για τους χώρους τους οποίους επισκέφτηκα. Παρακάτω δημοσιεύονται και τα υπόλοιπα άρθρα τα οποία ξεχώρισα μέσα στην εβδομάδα ως δευτερεύοντες διακρίσεις για λόγους ενδεχόμενης ισοπαλίας. Το ιστολόγιο που συγκεντρώνει τις περισσότερες βραβεύσεις και διακρίσεις στο τέλος κάθε μήνα βραβεύεται στην ειδική ενότητα "ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ".

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ:
από: Δάφνη Χρονοπούλου
τίτλος: Αρνούμαι: Δεν υπογράφω να βγει εκτός Βουλής η ΧΑ

Εδώ και λίγες μέρες λαβαίνω για να υπογράψω και να προωθήσω αιτήματα* προς την Πρωθυπουργό ή προς την Ε.Ε. ή προς τον σύμπαν να βγει εκτός Βουλής η ΧΑ.
Αρνούμαι.
Κατ' αρχήν δεν πιστεύω ότι κόμμα που ψηφίστηκε είναι σωστό να τεθεί εκτός νόμου. Πιστεύω πως εντός νόμου (δηλαδή στα δικαστήρια και, αν αποδειχθεί ενοχή, στη φυλακή) πρέπει να τίθεται κάθε εγκληματίας ανεξαρτήτως βουλευτικής ή όποιας ασυλίας.
Επίσης αρνούμαι με την υπογραφή μου, σα να ήταν ψήφος, να βοηθήσω να υποκριθούν ότι σκοτώνουν το δράκο που κατασκεύασαν για να με τρομοκρατούν, επειδή τώρα είτε δεν τον χρειάζονται πια, είτε σκοπεύουν να του αλλάξουν πρόσωπο, είτε πιέζονται από ανωτέρους.

Δεν είναι εύκολο.
Δεν είναι εύκολο να ψεύδονται μπροστά σου.
Δεν είναι εύκολο να προσπαθείς να καταλάβεις γνωρίζοντας πως σου λείπουν πληροφορίες.
Δεν είναι εύκολο να πιστέψεις ότι ο Φρανκεστάιν θα σκοτώσει το σαθρό τέρας που έφτιαξε.
Δεν είναι εύκολο να γνωρίζεις ότι όποτε μια τραγωδία μονοπωλεί τα ΜΜΕ είναι στιγμή που κάτι άλλο αποκρύπτεται.
Δεν είναι εύκολο να μιλάς για σκοτεινότερα και πιο οργανωμένα σχέδια όταν υπάρχουν νεκροί, αθώα θύματα της παγκόσμιας πολιτικής ή της προσωπικής γενναιότητάς τους.

Όμως το αποφάσισα (διότι πολλά διαβάζω και απελπίζομαι) να σας υπενθυμίσω αν δεν το ξέρετε πως πέραν της συνέντευξης πρώην Χρυσαυγίτη που ξαφνικά παρουσιάζεται ως εύρημα διαφωτιστικό, κάποιοι έχουμε διαβάσει αυτά που τώρα τάχα ανακαλύπτονται.

Ίσως σοκάρεστε, ίσως σκοντάφτουν οι πληροφορίες αυτές σε πεποιθήσεις βαθιά ριζωμένες κι εμπιστοσύνη σε κόμματα και πολιτικούς.
Ίσως και να κάνω και κάποια λάθη― δεν είμαι δημοσιογράφος να έχω τα μέσα να ερευνώ τα πάντα (γι αυτό κι είναι πάντα ευπρόσδεκτες οι διορθώσεις σας).

Μα το αποφάσισα, θα σας υπενθυμίσω και το βιβλίο απογοητευμένου Χρυσαυγίτη (που κυκλοφορεί από το 2004) και τη συνέντευξη που έδωσε γι αυτό στον παλιό Ταχυδρόμο της Εφημερίδας ΤΑ ΝΕΑ.

Με την ευχή να πάψουμε να πιστεύουμε δίχως έρευνα ιδού απόσπασμα

ακολουθεί απόσπασμα από αναδημοσίευση

ΞΕΧΩΡΙΣΑΝ ΑΚΟΜΑ:
  1. Είναι άδικο για το Σεπτέμβρη να ντύνεται στα μαύρα από Τελευταία σελίδα αριστερά

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΙΣ ΒΡΑΒΕΥΣΗΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου 2013

ΣXOΛΙΟ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ~ «ξηλώνει» την ηγεσία της ελ.ασ. ο δένδιας λόγω χρυσής αυγής

η είδηση που στιγμάτισε τη βδομάδα που πέρασε, σχολιάζεται και προβληματίζει


 η είδηση 
«Αλυσιδωτές» και ραγδαίες είναι οι εξελίξεις στους κόλπους της ΕΛ.ΑΣ., με αφορμή τα γεγονότα που συνδέονται με τη Χρυσή Αυγή. Εξωθήθηκαν σε παραίτηση δύο από τους επικρατέστερους διαδόχους του σημερινού αρχηγού της Αστυνομίας - «Καρατομήθηκαν» οκτώ αξιωματικοί από τις πλέον νευραλγικές θέσεις, προκειμένου να διασφαλιστεί η αντικειμενικότητα σε εσωτερική έρευνα για Χρυσαυγίτες αστυνομικούς.
 το σχόλιο 
Σε κάθε επάγγελμα, κάθε άνθρωπος, έχει το δικαίωμα να ψηφίζει και να υποστηρίζει ότι θέλει. Αυτό δεν είναι κακό ή παράνομο ή αφορμή για "ξήλωμα".
Όταν όμως μαθαίνουμε πως κορυφαία στελέχη της αστυνομίας αποτελούν ενεργά μέλη της Χρυσής Αυγής, καλύπτουν κουκουλοφόρους που πετάνε πέτρες σε -έστω- αναρχικούς, εκπαιδεύουν χρυσαυγίτες και συμμετέχουν ενεργά ή στρατηγικά σε βίαιες ενέργειες, τότε κάτι δεν πάει καλά, κύριοι...
Γενναία απόφαση το "ξήλωμα" των στελεχών και του κόμματος ολόκληρου, αλλά προσοχή: δεν δέχομαι να ακούω χαρακτηρισμούς της άποψης "φασιστική αστυνομία" κλπ. Ζητάω διαλεύκανση της υπόθεσης και σώφρονα διαχωρισμό ενός ψηφοφόρου της Χρυσής Αυγής με ένα παράνομο στέλεχος αυτής της εγκληματικής οργάνωσης.
+Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2013

ANΘΡΩΠΙΝΑ ΒΙΩΜΑΤΑ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ~ διαταραχές ύπνου

μαθήματα από καθημερινές ιστορίες ανθρώπων που άλλαξαν τις ζωές τους


Γεια σας και σήμερα αγαπητοί αναγνώστες. Το σημερινό θέμα με το οποίο θα ασχοληθούμε το έχουμε λίγο πολύ βιώσει όλοι μας και αφορά τις διαταραχές ύπνου. Ποιες είναι όμως οι διαταραχές ύπνου; Τα παρακάτω παραδείγματα αναφέρουν τις διαταραχές έτσι όπως θα τις έλεγε ο απλός καθημερινός κόσμος.

«Δεν μπορώ να αποκοιμηθώ με τίποτα, στριφογυρίζω συνεχώς και δε με πιάνει ο ύπνος ότι και να κάνω.»

«Είμαι πολύ ανήσυχος κατά την διάρκεια της νύχτας, ξυπνάω και δεν μπορώ να αποκοιμηθώ ξανά.»

«Ποτέ δεν αισθάνομαι χορτάτος από τον ύπνο μου.»

«Ξυπνάω πάντα νωρίτερα από το ξυπνητήρι μου και απλά χάνω την ώρα μου προσπαθώντας να αποκοιμηθώ ξανά»

Οι διαταραχές ύπνου από την επιστημονική τους ματιά χωρίζονται σε:

  • ροχαλητό και άπνοια,
  • υπνηλία κατά την διάρκεια της μέρας,
  • υπνοβασία - παραμιλητό,
  • αϋπνία,
  • βίαιη συμπεριφορά στον ύπνο.


Ο ύπνος δεν αποτελεί ένα είδος πολυτελείας αλλά μια επιτακτική ανάγκη για τον οργανισμό του ανθρώπου. Όταν κοιμόμαστε, το σώμα μας και το μυαλό μας ξαναγεννιούνται. Δυστυχώς όμως, αν και απαραίτητος, δεν είναι για όλους μας μια τόσο εύκολη υπόθεση. Οι διαταραχές του ύπνου και η αϋπνία τείνουν να γίνουν ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα του σύγχρονου ανθρώπου. Οι άνθρωποι διαφέρουν στην ανάγκη τους για ύπνο. Η πιο κοινή άποψη είναι ότι χρειαζόμαστε όλοι 7 με 8 ώρες ύπνου κάθε βράδυ αν και ο ύπνος στους μεγαλύτερης ηλικίας ανθρώπους έχει την τάση να είναι συντομότερος, πιο ανήσυχος, διακόπτεται πιο εύκολα αλλά παραμένει εξίσου αναζωογονητικός. Οι διαταραχές ύπνου εμφανίζονται σε κάποιο από τα στάδια του ύπνου. Τα στάδια αυτά είναι τα εξής:

  • στάδιο 1 REM: ελαφρά υπνηλία (Γλάρωμα),
  • στάδιο 2: ύπνος,
  • στάδιο 3: βαθύτερος ύπνος,
  • στάδιο 4: βαθύς ύπνος.
Τι μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στον ύπνο;
Α) Ψυχολογικοί παράγοντες στους οποίους αναφέρονται στρεσογόννες καταστάσεις, όπως μια εξέταση, δυσκολίες στις σχέσεις συχνά προκαλούν διαταραχές ύπνου. Ακόμα και σκέψεις οι οποίες δεν αφορούν τον ύπνο, όπως μελλοντικά σχέδια, “brainstorming”, ή η αναπόληση των γεγονότων της ημέρας που πέρασε είναι παράγοντες οι οποίοι μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της αϋπνίας.

Β) Ψυχοπαθολογία όπως η ύπαρξη δυσθυμίας, ή αγχωδών διαταραχών.

Γ) Κακές συνθήκες ύπνου. Παραδείγματα αποτελούν οι μικρής διάρκειας ύπνοι κατά τη διάρκεια της ημέρας, οι υπερβολικές ώρες στο κρεβάτι, ακανόνιστο ωράριο ύπνου.

Δ) Ηλικία. Όπως αναφέραμε και παραπάνω στους μεγαλύτερους ενήλικες παρουσιάζονται πιο συχνά προβλήματα με τον ύπνο, παρά στις μικρότερες ηλικίες (οι ηλικωμένοι καταναλώνουν πολλά υπνωτικά ,4 φορές περισσότερα από τους μεσήλικες).

Ε) Ιατρικοί λόγοι όπως έντονοι πόνοι λόγω ασθενείας.

Ζ) Ορισμένα φάρμακα.

Στις περισσότερες περιπτώσεις υπάρχουν κάποια βήματα τα οποία θα μπορούσαν να βοηθήσουν. Αν βέβαια οι διαταραχές ύπνου γίνονται πολύ κουραστικές και επηρεάζουν και άλλους τομείς της καθημερινότητας όπως εργασία κτλπ τότε καλή θα ήταν μια επίσκεψη στο κέντρο μελέτης ύπνου.

Συμβουλές βελτίωσης διαταραχών ύπνου:
∆ιαχωρίστε τις υπόλοιπες δραστηριότητές σας από το χώρο της κρεβατοκάµαρας. Η κρεβατοκάµαρα πρέπει να προορίζεται µόνο για ύπνο και σεξ. Φροντίστε ο χώρος την ώρα που πέφτετε για ύπνο να είναι ήσυχος και σκοτεινός, χωρίς κρύο ή ζέστη. Μην καταπιάνεστε µε δραστηριότητες που διεγείρουν τον εγκέφαλο πριν κοιµηθείτε, π.χ. χρήση υπολογιστή. Κάντε εντατικά γυμναστική αλλά όχι πριν από τον ύπνο. Να ελέγξετε αν κάποιο από τα φάρμακα που παίρνετε είναι υπεύθυνο για τις διαταραχές ύπνου σας. Μην καπνίζετε λίγο πριν πάτε για ύπνο. Αν σας ενοχλεί το φως αλλά και για καλύτερη παραγωγή µελατονίνης, χρησιµοποιήστε µια µάσκα ύπνου. Προσπαθήστε να µην σκέφτεστε την ώρα που πέφτετε στο κρεβάτι όλα όσα σας αγχώνουν. ∆εσµευτείτε να ασχοληθείτε µε αυτά το επόµενο πρωί. Αν όταν πέφτετε στο κρεβάτι δεν σας πιάσει ο ύπνος στα επόµενα 30 λεπτά, σηκωθείτε. Μόλις νυστάξετε, επιστρέψτε στο κρεβάτι. Μία ώρα πριν κοιµηθείτε κάντε ένα χλιαρό προς ζεστό µπάνιο (όταν πέφτει η θερµοκρασία του σώµατος, ο ύπνος έρχεται πιο εύκολα). Φροντίστε να κοιµάστε και να ξυπνάτε την ίδια ώρα.

Αυτά από μένα σήμερα και εύχομαι σε όλους σας όνειρα γλυκά!! +entita matsinska 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου 2013

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΟΛOΓΙΑΣ ~ φτιάξε κι εσύ ένα κόμμα, μπορείς!

Καληνωρίσματα. Θυμάστε την περίοδο λίγο πριν και λίγο μετά τις εκλογές του 2012; Αν είστε από τους τυχερούς που την ξεχάσατε δεν θα σας το χαλάσω, αν όμως οι εφιάλτες παλινδρομούν στο μυαλό και τη συνείδηση σας, ας θυμηθούμε ποιο ήταν το κύριο χαρακτηριστικό της.

Η (πολιτική) ρευστότητα θα έλεγα. Ίσως το μεγαλύτερο (από άποψη επιτυχιών σε εκλογικές αναμετρήσεις) κόμμα της χώρας, το Πα.Σο.Κ. διαλύθηκε ουσιαστικά και τα πάνω-κάτω ήρθαν στις δυναμικές των υπολοίπων. Άλλοι ανέβηκαν όπως ο Συνασπισμός, η Χρυσή Αυγή κλπ., άλλοι καταποντίστηκαν όπως ο Λα.Ο.Σ. κι άλλοι παρέμειναν στον λήθαργο σαν τίποτα να μην συμβαίνει τριγύρω, όπως οι Κουμουνιστές.

Αποτέλεσμα; Όλοι πίστεψαν ότι μπορούν να ξεχωρίσουν στο πολιτικό σκηνικό. Έτσι, γίναμε μάρτυρες ενός απίστευτου σκηνικού δημιουργίας κομμάτων, παρατάξεων, κινημάτων και δεν ξέρω κι εγώ πως αλλιώς τα ονόμασαν από ανθρώπους που κατά πλειοψηφία ήταν μέλη των κυβερνήσεων τα οποία ο κόσμος καταδίκασε. Αλήθεια τι ελπίδες μπορούν να έχουν αυτά τα κόμματα;

Θυμάμαι την Κατσέλη να φεύγει από το ΠΑΣΟΚ και να φτιάχνει ένα κόμμα που πριν καν προλάβει να κατέβει σε εκλογές, διαλύθηκε για να συμμετέχει σε συμμαχία με άλλο. Θυμάμαι τον Μίκη Θεοδωράκη να ξεσηκώνει τον λαό σε κάθε του εμφάνιση, μιλώντας για εξέγερση και επανάσταση, όμως τώρα φαίνεται πως η προχωρημένη ηλικία του και οι επαγγελματικές του υποχρεώσεις δεν του δίνουν πολλά περιθώρια δραστηριοτήτων. Θυμάμαι μετά τις εκλογές τον Κατσανέβα που παρουσίασε την “Δραχμή Πέντε Αστέρων” αλλά ουδέποτε ακούστηκε μετά την παρουσίαση του κόμματος, ούτε μία πολιτική θέση. Έλεος! Δεν το βρήκα καν στο Διαδίκτυο. Κι ύστερα έχουμε τον Αλέκο Αλαβάνο που αφού πρώτος προειδοποίησε για το ποιόν του Τσίπρα, αποχώρησε και ίδρυσε το “Σχέδιο Β” με κύριες θέσεις την επιστροφή στην δραχμή και την στήριξη στην Κύπρο. Πόσο καιρό έχετε να ακούσετε για τον Αλαβάνο; Το ίδιο κι εγώ… Πάμε και στον Νικολόπουλο ο οποίος προχωρά στην σύσταση του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος. Καλά αυτό δεν μας θυμίζει το ομότιτλο της Γερμανίας; Ο Νικολόπουλος ονειρεύεται τη Νέα Δημοκρατία της δεκαετίας του ‘90. Καλή επιτυχία να του πούμε!

Είμαι σίγουρος ότι μου διαφεύγουν πολλοί ακόμα πολιτικοί imageή γλάστρες κάποιας πρώην Βουλής που αποφάσισαν να κάνουν κόμμα αξιοποιώντας μερικές τελευταίες οικονομίες, όμως δεν είναι όλα τόσο απλά. Αν είχαμε αύριο εκλογές πολύς κόσμος δεν θα είχε αποφασίσει ποιο κόμμα θα στήριζε, οπότε είναι σημαντικό να γνωρίζει από σήμερα, πολύ πριν το ξεκίνημα της προεκλογικής περιόδου όπου όλοι παρουσιάζονται δραστήριοι, ιδεολόγοι, εκσυγχρονιστές και κοντά στο λαό, ποιοι πραγματικά δραστηριοποιούνται έντονα στο πολιτικό και κοινωνικό στερέωμα σήμερα που δεν έχουν κάποιο άμεσο πολιτικό ή οικονομικό όφελος.

Σε ένα τέτοιο κείμενο πολιτικής και κομματικής ανακατωσούρας είναι απόλυτα φυσιολογικό να ρίξουμε φως στην ουσιαστική διάλυση του ΠΑΣΟΚ. Το κόμμα πήρε όλο το βάρος της εξυγίανσης, της κρίσης, των μεταρρυθμίσεων όταν όλα βρισκόντουσαν σε μία κατηφόρα, με αποτέλεσμα να μην αντέξει το πολιτικό κόστος και να χαθεί στη αφάνεια. Πολλά στελέχη του εξακολουθούν να παλεύουν με έμπνευση την ιστορία του κινήματος, όμως είναι πολιτικά παράλογο να ελπίζει κανείς ότι το ΠΑΣΟΚ θα μπορέσει ξανά να πρωταγωνιστήσει. Ας μην ξεχνάμε πως έχει χάσει μερικά από τα πρωτοκλασάτα στελέχη του, όπως για παράδειγμα η Διαμαντοπούλου και ο Λοβέρδος, με τον τελευταίο μάλιστα να έχει δημιουργήσει μία από τις ελάχιστες εξαιρέσεις νέων κομμάτων με έντονη δραστηριότητα και όνομα την “Συμφωνία για την Νέα Ελλάδα”. Ουσιαστικά ο Λοβέρδος προσπαθεί να διορθώσει τα κακώς κείμενα του ΠΑΣΟΚ και αφού δεν κατάφερε να το κάνει ως πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ που ονειρευόταν αποφάσισε να ξεκινήσει από τη νέα αρχή και όπως όλα δείχνουν οι δράσεις του θα μας αναγκάσουν να εξετάσουμε ότι έχει να μας προτείνει.

Μακριά από το άγχος τις προεκλογικής περιόδου, είναι τελικά αστείο το ότι κάποιοι πολύ απλά δεν μπορούν να συνειδητοποιήσουν πως το να είσαι πολιτικός δεν είναι πια της μόδας και επιμένουν να φτιάχνουν κόμματα που δεν εξυπηρετούν σε τίποτα το κοινό καλό. Εμείς, σαν υπεύθυνοι πολίτες έχουμε χρέος να είμαστε ενήμεροι με κριτικό ύφος σε κάθε νέα και μη, πρόταση που υπάρχει στο πολιτικό προσκήνιο. Είναι χρέος μας να είμαστε προετοιμασμένοι για το πως θα επιλέξουμε το μέλλον μας, όταν έρθει η ώρα να μας ζητηθεί. +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου 2013

ΠΡΟBΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ ~ ένας νεκρός για έναν άσκοπο σκοπό

Στο σημερινό μου κείμενο θα ήθελα να προβληματιστώ μαζί σας σχετικά με τον θάνατο ενός νέου ανθρώπου. Ο θάνατος από μόνος του θα έπρεπε να είναι αρκετά συγκλονιστικός. Μερικές λεπτομέρειες όμως, ερεθίζουν την συζήτηση και αφυπνίζουν τις όποιες απόψεις. Βλέπετε, ο τριαντατετράχρονος τραγουδιστής της rap μουσικής σκηνής, ανήκε ιδεολογικά στην Αριστερή πολιτική. Και ίσως κι αυτό να μην θεωρείται από μόνο του τραγικό, όμως όταν μάθαμε πως δολοφόνος είναι μέλος της Χρυσής Αυγής, τότε όλα ξεκαθάρισαν. Όλα;

Η όλη ιστορία έχει κάποια πολιτικά ή και ιδεολογικά κενά τα οποία μπορώ να θέσω υπό τη μορφή ερωτήσεων και θα imageήταν ευχής έργο αν κάποιος τα απαντούσε. Για να μην κοροϊδευόμαστε, δεχόμαστε πως οι χρυσαυγίτες την “έπεσαν” σε αριστερούς. Με ή χωρίς πρόκληση, λίγη σημασία έχει. Ο νεκρός λέγεται πως σκοτώθηκε αμαχητί όμως ακόμα κι αν πλακώθηκε στο ξύλο με τους αντιπάλους του (που να σημειώσουμε πως ήταν αισθητά υπεράριθμοι) και πάλι δεν αλλάζει κάτι στα δεδομένα της υπόθεσης. Οι άκρα Αριστερά και οι άκρα Δεξιά είναι αποδεδειγμένο πως είναι βίαιοι. Όπως και όλοι οι φανατισμένοι. Οι Αριστεροί συνήθως ξεσπούν σε βιτρίνες, ξενοδοχεία, κάδους, αστυνομικούς, άντε και μερικούς υπαλλήλους τράπεζας που καίνε ζωντανούς. Οι Δεξιοί είναι λίγο διαφορετικοί. Παίρνουν το μαχαίρι και το ρόπαλο και βαράνε στο ψαχνό! Νόμιζα πως το έκαναν μόνο σε αλλοδαπούς, όμως να που είχα άδικο. Άλλωστε κι αυτό, λίγη διαφορά έχει.

Η Αντ.Αρ.Συ.Α. στην οποία και το θύμα ανήκε ιδεολογικά, βρήκε πάτημα να αφυπνιστεί πολιτικά, όμως από τους κύκλους του θύματος η πολιτική ιδεολογία του, υποβαθμίζεται και εκμηδενίζεται. Γιατί;
Αντίθετα, ο δράστης της επίθεσης ομολόγησε πως ανήκει στην Χρυσή Αυγή και μάλιστα βρέθηκε στην κατοχή του υλικό του κόμματος, όμως στις επίσημες θέσεις της Χρυσής Αυγής γίνεται μεγάλη προσπάθεια να μην φανεί πως ο δολοφόνος έχει σχέση με το κίνημα. Γιατί; Και αν η απάντηση είναι προφανής, ας συνεχίσω το σκεπτικό μου λέγοντας, πως αν η επίθεση έγινε στα πλαίσια της αποστολής ενός πολιτικού μηνύματος, της δήλωσης μιας πολιτικής ιδεολογίας, τότε… γιατί ρε παιδιά να μην βγουν και να πουν πως ναι, εμείς το κάναμε διότι αυτό, αυτό κι αυτό; Όχι ότι αυτό θα ήταν αποδεκτό, θα ήταν όμως κατανοητό, αντιληπτό.

Μπορεί οι “ακραίοι” να είναι φανατικοί, βίαιοι κλπ. όμως ξέρετε κάτι; Δεν έχουν τα κότσια να παραδεχτούν τις πράξεις τους απόρροια της φιλοσοφίας τους. Πόσο άντρες μπορεί να είναι αυτοί; Πόσο πιο άντρες από εμένα που ότι θέλω να πω, το γράφω έχοντας το όνομά μου δίπλα; +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τρίτη 24 Σεπτεμβρίου 2013

MYΘΟΣ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ~ μία νύχτα σε αυτοκινητόδρομους


Μια φορά σε έναν καιρό ο Θέμης ήταν οδηγός ενός ταξί στην πόλη. Διατηρεί την άδεια εδώ και τριάντα περίπου χρόνια, όταν μάλιστα την απέκτησε δεν πρέπει να ήταν πάνω από εικοσιπέντε. Αυτό τον κάνει έναν τύπο γύρω στα πενήντα με μεγάλο στομαχάκι προϊόν της καθιστικής ζωής, αραιά μαύρα μαλλιά και ένα πυκνό μουστάκι. Ο Θέμης φοράει κοντομάνικο καρό πουκάμισο με ανοιχτά τα πρώτα δυο-τρία κουμπιά. Έχει πάντα ένα πολύ χαλαρό ύφος με τους πελάτες του και εδώ και μερικά χρόνια έχει αντικαταστήσει το τσιγάρο με μία οδοντογλυφίδα. Έτσι, αισθάνεται και πιο καθαρός ο ίδιος αλλά και το αυτοκίνητο του μυρίζει πάντα ευχάριστα ακόμα και με τα τζάμια κλειστά. Ο Θέμης εργαζόταν πάντα από το πρωί ως νωρίς το βράδυ οπότε και παρέδιδε την σκυτάλη στον υπάλληλο του, όμως η αυξημένη φορολογία και η πρόσφατη απόλυση της γυναίκας του από την δική της εργασία, τον ανάγκασε να διώξει τον οδηγό του και να εργάζεται και εκείνος μέσα στη νύχτα ακόμα και μέχρι αργά τα μεσάνυχτα.

Σε αυτά τα χρόνια πίσω απ’ το τιμόνι έχει δει πολλά, όμως το αποψινό…

Όλα ξεκίνησαν αφού είχε πρωτοβραδιάσει. Είναι Σάββατο και τα Σάββατα έχει πάντα κόσμο και μάλιστα πολύ ιδιαίτερο και διαφορετικό κόσμο. Στην αρχή ήταν μία παρέα νεαρών που μπήκαν μέσα γελώντας και φωνάζοντας δυνατά. Εύκολα καταλάβαινε κανείς πως ήταν ανήλικοι και συνηθισμένοι πελάτες ταξί, αφού αφού διέκοψαν για δευτερόλεπτα τα γέλια τους, παρήγγειλαν τον προορισμό κι αμέσως συνέχισαν.

Λίγο πριν φτάσουν, ο Θέμης σταμάτησε στο νόημα μιας κοπέλας με μία μεγάλη και παράξενη βαλίτσα. Βρισκόταν έξω από το ωδείο της περιοχής οπότε η βαλίτσα θα ήταν σίγουρα κάποιο μεγάλο μουσικό όργανο. Η κοπέλα αναγκάστηκε να κάτσει στην θέση του συνοδηγού αν και ήταν φανερό πως έκατσε εκεί επειδή δεν είχε άλλη επιλογή και αφού νωρίτερα είχε βάλει την βαλίτσα της στο πορτ-μπαγκάζ. Οι νεαροί έφυγαν και η κοπέλα έμεινε μόνη και αρκετά ντροπαλή να περιμένει αμίλητη τον προορισμό της που ήταν προφανώς το σπίτι της.

Αφού ο Θέμης την άφησε, συνέχισε για την κοντινότερη πιάτσα, όμως ένας οδηγός ταξί δεν έχει να αντιμετωπίσει μόνο τις ιδιοτροπίες των πελατών του αλλά και τις ανοησίες των υπολοίπων οδηγών. Έτσι, λίγα τετράγωνα πιο κάτω είδε ένα αυτοκίνητο διερχόμενο κάθετα σε αυτόν, να παραβιάζει τη σήμανση του stop και να κατευθύνεται ακριβώς στο πλάι του αυτοκινήτου του Θέμη. Εκείνος με έναν κοφτό ελιγμό κατάφερε να αποφύγει το αυτοκίνητο, χάνοντας μάλλον μερικά χρόνια απ’ τη ζωή του! Ο παραβάτης κατέβασε το τζάμι του και άρχισε να βρίζει τον Θέμη με διάφορους χαρακτηρισμούς. Εκείνος δεν αντέδρασε, όμως όταν ηρέμησε, στάθμευσε το όχημα του και κατευθύνθηκε σε μία παραπλήσια τοπική καφετέρια που ήξερε πως ετοιμάζει καφέδες για τον δρόμο. Και πως χρειαζόταν έναν τώρα!

Φεύγοντας τον ακολούθησαν δύο κοπέλες. Δεν ήταν πάνω από είκοσι, όμως εύκολα θα μπορούσες να τις περάσεις για μεγαλύτερες αφού ήταν πολύ βαμμένες και ντυμένες έντονα και προκλητικά φορώντας γόβες με ψηλά τακούνια.
- “Ε! Κύριε! Πάτε στο ταξί”; ρώτησε η μία τον Θέμη.
- “Μάλιστα” απάντησε αυτός κοφτά κρατώντας το πλαστικό ποτήρι του φραπέ στο χέρι.
Εκείνες τον ακολούθησαν ως το αυτοκίνητο και του εξήγησαν ότι ήθελαν να τις πάει προς το κέντρο. Ήταν άλλωστε φανερό πως τα κορίτσια έβγαιναν για την σαββατιάτικη διασκέδασή τους. Σύντομα επιβιβάστηκαν όλοι και ξεκίνησαν για τον προορισμό τους. Τα κορίτσια είχαν κάτσει στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου κολλητά η μία με την άλλη και στο μέσο κάθισμα και μιλούσαν ψιθυριστά μεταξύ τους καθώς κουνιόντουσαν συνεχώς όσο η μία έσκυβε στο πρόσωπο της άλλης. Σε λίγο τα φορέματά τους είχαν σηκωθεί αρκετά ώστε να μην καλύπτουν τίποτα πια και η θέση που είχαν πάρει στο κάθισμα, δεν εμπόδιζε τίποτα πια. Ο Θέμης έριξε μια κλεφτή ματιά από τον καθρέφτη του, χωρίς καμία διάθεση πάντως να πονηρευτεί παρά μάλλον να σχολιάσει την κατάντια της σημερινής νεολαίας. Οι κοπέλες όμως είχαν διαφορετική αντίδραση όταν αντιλήφθηκαν την κλεφτή ματιά του Θέμη. Σήκωσαν επίτηδες ακόμα περισσότερο το φόρεμα τους μέχρι πια να είναι στο ύψος της μέσης και μία από αυτές είπε με πολύ νάζι είπε: “αχ, σας είδα πριν που παραλίγο να σας τρακάρει αυτός ο άσχετός! Πρέπει να είστε πάρα πολύ καλός οδηγός. Πρέπει να είστε πάρα πολύ καλός σε πολλά πράγματα…”. Η πρόκληση ήταν φανερή και ο Θέμης δεν είχε όρεξη να αντιδράσει. Δεν απάντησε τίποτα και τα κορίτσια άρχισαν να χαζογελούν γνωρίζοντας ασφαλώς την πρόκληση τους. Μάλιστα μία από αυτές άρχισε να πειράζει την φίλη της, χαϊδεύοντας την σε διάφορα σημεία του σώματος της. Η παράσταση ολοκληρώθηκε όταν τελικά έφτασαν στον προορισμό τους. Οι κοπέλες έφυγαν συνεχίζοντας να γελούν πονηρά, όμως η νύχτα δεν είχε τελειώσει.

Ο Θέμης έμεινε στην πιάτσα που βρίσκεται κοντά στο κέντρο και έπειτα από λίγο μία κοπέλα μπήκε στο αυτοκίνητο. Το δρομολόγιο που ζήτησε ήταν περίπου είκοσι λεπτά από το κέντρο, προς μία από τις ακριβότερες περιοχές της πόλης. Η κοπέλα μετά την πρώτη διασταύρωση, έβγαλε μία μικρή κασετίνα που ήταν εμφανές –όσο κι αν προσπαθούσε με την παλάμη της να το κρύψει- πως είχε ναρκωτικά σε σκόνη. Σαν σε πανικό, σνίφαρε με μανία την σκόνη της και έπειτα ρίχτηκε πίσω στο κάθισμα εμφανώς χαλαρή. Ήταν τόσο χαλαρή που τελικά ο Θέμης χρειάστηκε να την ξυπνήσει όταν έφτασαν έξω από ένα πανάκριβο σπίτι από το οποίο τελικά αποβιβάστηκε. Ο Θέμης σκέφτηκε να ειδοποιήσει κάποιον, όμως δεν ήθελε να το παίξει ήρωας και να μπλέξει χωρίς να θέλει. Όχι απόψε. Όχι τώρα τουλάχιστον.

Ήταν όμως τυχερός(;) αφού λίγα μέτρα πιο πέρα, ένα ζευγάρι μπήκε μέσα στο ταξί. Ήταν και οι δύο περίπου στα σαράντα ή λιγότερο. Ο άντρας καλοντυμένος με ακριβό πουκάμισο και γυαλιστερά παπούτσια. Η γυναίκα με ένα εντυπωσιακό φόρεμα και πολύ προσεγμένο χτένισμα. Και οι δύο κάθισαν πίσω χωρίς να μιλούν στην αρχή. Μετά από πολύ ώρα και έχοντας να διανύσουν ακόμα μεγάλη απόσταση από τον προορισμό που είχαν ενημερώσει τον Θέμη, η γυναίκα φάνηκε να πληκτρολογεί κάτι στο κινητό της και κατόπιν να το δείχνει στον φίλο της. Εκείνος το διάβασε ανέκφραστος και για λίγο έμεινε αμίλητος και χωρίς αντίδραση. Μετά από λίγο έσκυψε προς το μέρος της κοπέλας. Δεν φάνηκε αν κάτι της ψιθύρισε ή την φίλησε αφού το αυτοκίνητο πλέον είχε περάσει εκτός πόλης, σε απομονωμένους δρόμους των προαστίων. Η κοπέλα γύρισε εκ νέου προς το μέρος του και κάτι του απάντησε. Τότε, δίχως να χάσει χρόνο, ο άντρας τράβηξε με το ένα του χέρι τα μαλλιά της κοπέλας και με το άλλο την χαστούκισε δυνατά. Εκείνη δεν φώναξε, ούτε καν αντέδρασε αν και ήταν φανερό πως πόνεσε από τον ήχο του χαστουκιού. Σήκωσε το κεφάλι της για να δει με ντροπή αν ο Θέμης κοιτούσε από τον καθρέφτη προς το μέρος τους, όμως ο συνοδός της αντιλήφθηκε διαφορετικά, κάτι που τον εξόργισε. Σήκωσε ξανά το χέρι του και αυτή τη φορά την χτύπησε πολλές συνεχόμενες φορές αναγκάζοντάς την να σηκώσει τα χέρια της για να αμυνθεί. Η κοπέλα έκλαιγε φανερά πια, όμως ότι κι αν έκανε εξόργισε όλο και περισσότερο τον άντρα της που αυτή τη φορά είχε σχεδόν σηκώσει το σώμα του για να μπορεί να την χτυπάει με άνεση. Ήταν το σημείο μηδέν για τον Θέμη που φώναξε πυροσβεστικά:
- “Ε, φίλε! Σταμάτα. Σταμάτα γιατί θα παρκάρω και θα πάρω την αστυνομία”.
- “Σκάσε ρε και κάνε τη δουλειά σου” απάντησε αναιδέστατα ο άντρας κάτι που αυτή τη φορά εξόργισε τον Θέμη.
Σταμάτησε το αυτοκίνητο και άρχισε να φωνάζει στον άντρα να αφήσει την γυναίκα και μάλιστα κάνοντας ο ίδιος κίνηση να τους χωρίσει. Ωστόσο η γυναίκα είχε ήδη ματώσει στα χείλη με το εντυπωσιακό της φόρεμα να έχει σκιστεί στην πάνω μεριά και υποχωρήσει αποκαλύπτοντας το στήθος της που κι αυτό είχε κακοποιηθεί από το μένος του άντρα, ο οποίος νοιώθοντας την αντίσταση από πίσω του, γύρισε και επιτέθηκε εναντίον του Θέμη, ο οποίος βγήκε έξω για να πάρει αποστάσεις.

Αμέσως βγήκε και ο άγνωστος άντρας.
- “Τι πρόβλημα έχεις ρε, τι κάνω με τη γυναίκα μου”; φώναξε λαχανιασμένος.
- “Ρε φίλε. Δεν έχω πρόβλημα. Αλλά μη γίνει κανένα ατύχημα. Χαλάρωσε κι εσύ λίγο” απάντησε λίγο φοβισμένος.
- “Τι σε ενδιαφέρει ρε φίλε τι κάνω εγώ. Εσύ πρέπει απλά να οδηγήσεις” είπε εκνευρισμένος και βγάζοντας ένα μικρό περίστροφο από την τσέπη του και το έστρεψε προς τον Θέμη.
- “Φίλε όλα καλά. Ας μπούμε στο αυτοκίνητο, να πάμε όπου θέλεις και ας το ξεχάσουμε όλο αυτό. Έχω παιδιά. Σε παρακαλώ” του απάντησε σε κατάσταση σοκ.
Ο άγνωστος πλησίασε το αυτοκίνητο τραβώντας την γυναίκα από ότι είχε μείνει απ’ το σκισμένο φόρεμα. Και άρχισε να την σημαδεύει, ενώ αφού την έπιασε δυνατά, έκανε νόημα με το πιστόλι του να μπει ο Θέμης στο αμάξι. Εκείνος υπάκουσε όμως πριν μπει άκουσε το περίστροφο να οπλίζει και με μία κίνηση γύρισε πάλι πίσω σκεφτόμενος πως ίσως ήθελε να πυροβολήσει την κοπέλα πριν μπει στο ταξί. Πράγματι, ο άγνωστος άντρας σημάδευε την κοπέλα όταν για μία ακόμα φορά επέμβει ο Θέμης που συγκράτησε πρόχειρα τα χέρια του αντιπάλου του και δίνοντας χρόνο στην κοπέλα να φύγει από το πεδίο βολής του διώχτη της. Ο Θέμης μάλιστα της φώναξε: “Φύγε. Πάρε το αμάξι και φύγε”. Η κοπέλα έτρεξε στην θέση του οδηγού, όσο ο Θέμης πάλευε με τον νεότερό του άντρα. Η μάχη ήταν άνιση αφού ο Θέμης δεν είχε την ικανότητα ή την αντοχή να τα βάλει με έναν καλοφτιαγμένο και μάλλον καλογυμνασμένο νεότερό του. Πράγματι, ο άγνωστος τον χτύπησε δυνατά ακινητοποιώντας τον αρχικά και κερδίζοντας τον απαιτούμενο χρόνο ώστε να ανακτήσει το όπλο που είχε μόλις απολέσει μετά τον αιφνιδιασμό του από την επίθεση του Θέμη. Όταν ο Θέμης ανέκτησε πλήρως τις αισθήσεις του, βρέθηκε να κοιτά ένα όπλο που τον σημάδευε. Ο άγνωστος που έβλεπε το ταξί να απομακρύνεται με οδηγό τη γυναίκα, εκνευρίστηκε τόσο ώστε χωρίς να το πολυσκεφτεί πάτησε την σκανδάλη σχεδόν εξ επαφής στο κεφάλι του Θέμη.

Έτσι, ο συμπαθής και τίμιος οδηγός ταξί, ο σύζυγος, ο πατέρας, ο φίλος, ο ενορίτης, ο θείος, ο ξάδερφος, ο Θέμης… έπεσε σε μια μάχη που δεν ήταν δική του, θύμα μιας κακοποίησης που ηρωικά εμπόδισε. Ο δολοφόνος ποτέ δεν βρέθηκε και η τύχη της κοπέλας… ποτέ δεν μαθεύτηκε.

…σε αυτά τα χρόνια πίσω απ’ το τιμόνι είχε δει πολλά, όμως το αποψινό θα ήταν και το τελευταίο.

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟΝ ΜΥΘΟ ΤΟΥ ΜΗΝΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου 2013

ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΗ EΛΛAΔΑ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ~ ποιος είπε ότι δεν παράγουμε; τα ελληνικά προϊόντα στα ποιοτικότερα του κόσμου

μέσα σε μια βαλτωμένη κοινωνία, μία Ελλάδα πρωτοπορεί, καινοτομεί & διαφημίζει τη χώρα. Ας την γνωρίσουμε

Ένα από τα βασικότερα προβλήματα της Ελλάδας στις μέρες μας είναι η έλλειψη παραγωγικής διαδικασίας. Λογικό παράπονο αν σκεφτεί κανείς πως τα τελευταία χρόνια είδαμε εργοστάσια καπνού, ζάχαρης, ακόμα και αυτοκινήτων, είτε να κλείνουν είτε να μεταναστεύουν στην Βουλγαρία και την Ρουμανία όπου υπάρχει χαμηλότερη φορολογία και φθηνότερα εργατικά χέρια. Πως μπορεί να αναπτυχθεί η Ελλάδα χωρίς να παράγει τίποτα ελληνικό;

Ο προβληματισμός αυτός είναι εύλογος όμως δεν είναι απόλυτος. Βλέπετε η Ελλάδα όχι μόνο παράγει, αλλά οι παραγωγές της τυγχάνουν συχνών διακρίσεων. Δεν θα ήθελα να αναλωθώ με παραδείγματα, όμως δεν μπορώ να μην παραθέσω το διπλό χρυσό μετάλλιο στον φετινό διαγωνισμό οινοποιίας στην Κίνα των κρασιών Λυραράκη με το Μαλβαζία και το Μαντηλάρι. Δεν είναι μακρινή και η βράβευση του ελαιολάδου Λασιθίου για τρία συνεχόμενα έτη ως το καλύτερο στον κόσμο! Οι διακρίσεις είναι πολλές, όμως δεν θα αλλάξει τίποτα αν αρχίσω να τις παραθέτω εδώ. Βλέπετε, εμείς οι έλληνες πρέπει να είμαστε πεπεισμένοι για την αξία των προϊόντων μας και να τα προτιμάμε έναντι των αντίστοιχων ξένων, ενισχύοντας έτσι και την οικονομία μας.

Κι αν εμείς ξέρουμε την αξία των προϊόντων μας, τότε είναι σημαντικό να την ξέρουν και να την παραδέχονται και οι ξένοι. Ας μην ξεχνάμε πως πολλά ελληνικά προϊόντα προστατεύονται με ονομασία προέλευσης, όμως η μαστίχα Χίου, η ελληνική φέτα, το ελληνικό γιαούρτι και πολλά ακόμα τα οποία κατοχύρωσαν την μοναδική τους ονομασία ύστερα από πολλές διαμάχες σε δικαστικά έδρανα με παραγωγούς αντίστοιχων προϊόντων από το εξωτερικό. Αντίστοιχων αλλά όχι το ίδιο ποιοτικών, εξου και γιατί άπαντες ενδιαφέρονται να χρησιμοποιούν το διακριτικό της ελληνικής ονομασίας.

Τι δείχνουν τα παραπάνω; Μα το προφανές: Τα ελληνικά προϊόντα είναι λίγα, αλλά είναι εξαιρετικά. Με ποιοτικές πρώτες ύλες που συνθέτουν συστατικά της πιο φημισμένης διατροφής στον κόσμο (της Μεσογειακής) και με αποδεδειγμένα προϊόντα γενικότερα μπορούμε να περηφανευόμαστε πως έχουμε λίγα, αλλά καλά. Και ποιος είναι ο στόχος; Να επενδύσουμε σε αυτά τα λίγα ώστε να διασφαλίσουμε την ποιότητα τους και να προχωρήσουμε στην παραγωγή νέων, περισσότερων προϊόντων που θα επανεκκινήσουν την οικονομία μας, θα αναδύσουν την Ελλάδα! +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου 2013

BPΑΒΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ~ σήμερα εσείς αυρίο εμείς..... και οι προδότες να χαμογελούν

Σας παρουσιάζω το καλύτερο άρθρο αυτής της εβδομάδας σύμφωνα με την καθαρά υποκειμενική κρίση του yannidakis. Σημειώνεται πως η βράβευση αφορά μονάχα την ενότητα ιστολογίων και για τους χώρους τους οποίους επισκέφτηκα. Παρακάτω δημοσιεύονται και τα υπόλοιπα άρθρα τα οποία ξεχώρισα μέσα στην εβδομάδα ως δευτερεύοντες διακρίσεις για λόγους ενδεχόμενης ισοπαλίας. Το ιστολόγιο που συγκεντρώνει τις περισσότερες βραβεύσεις και διακρίσεις στο τέλος κάθε μήνα βραβεύεται στην ειδική ενότητα "ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ".

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ:
από: ΘΑΝΟΣ ΕΥΗ koukfamily
τίτλος: Σήμερα εσείς αυρίο εμείς..... και οι προδότες να χαμογελούν.

Ο φαύλος κύκλος του αίματος έχει ανοίξει πλέον στην πατρίδα μας...
Ισως κάποιοι ακόμα αρνούμαστε να το δεχθούμε αλλά ο εμφύλιος έχει ήδη ξεσπάσει...

Νομίζετε ότι έχει διαφορά αν ακόμα οι απώλειες είναι μικρές;

Οχι φίλοι μου...

Ανθρωποι κάηκαν στην Μαρφίν από τους μεν....
Αλλος μαχαιρώθηκε προχθές...
Αλλοι θα μαχαιρωθούν αύριο...

Το ξύλο πέφτει πλέον αλύπητο.... και σε καθημερινή βάση.

Και μια ελληνική κοινωνία η οποία βιώνει καθημερινά τον πόνο και την κοινωνική αδικία σύρεται και διασύρεται την στιγμή που οι προδότες επιχειρούν να τις βάλουν κομματικές ταμπέλες... και να μας χωρίσουν πάλι σε δεξιούς κι αριστερούς.

Ψήφισες από αντίδραση Χρυσή Αυγής; είσαι φασίστας, ρατσιστής, ναζί ας πρόσεχες....
Ψηφίζεις SYRIZA, ΑΝΤΑΡΣΥΑ; κλπ... είσαι αναρχοκουκουλοφόρος, φιλολαθραίος, .... ας πρόσεχες.
Ψηφίζεις ΝΔ ή ΠΑΣΟΚ; είσαι απλά ξεπουλημένος, μνημονιακός, προδότης... δεν πρόσεξες...
Είσαι με το ΚΚΕ; είσαι ταριχευμένος... μουσειακό έκθεμα, στόκος, τι να προσέξεις εσύ;
Είσαι με τους ΑΝ.ΕΛ... είσαι λαϊκιστής, ψεύτης και υποκριτής σαν τον πλούσιο αρχηγό σου... την πάτησες...
Είσαι με την ΡΗΜΑΔ; .... δεν ξέρεις τι σου γίνεται, είσαι μνημονιακο-αντιμνημονιακός!!! κλπ....

Μετά από τόσο αγώνα για να βγάλουμε από πάνω μας τις κομματικές ταυτότητες που κουβαλάγαμε εδώ και δεκαετίες, βρισκόμαστε πάλι μπροστά σε μια προσπάθεια του ξεπουλημένου προδοτικού καθεστώτος να μας "φακελώσει" και να μας κολλήσει κομματικές ετικέττες...

Δεν έχουμε όμως περιθώρια πια φίλοι μου...

Ασχετά με το τι ψηφίζει ο καθένας, το προδοτικό κράτος με την υπογραφή του, θα τον αφήσει άνεργο...
Θα τον αφήσει χωρίς ρεύμα, χωρίς σπίτι...
Θα του κόψει την σύνταξη...
Θα του κόψει την ασφάλιση...
Θα τον αφήσει να πεινάει αυτός και η οικογένειά του...
Θα τον αφήσει χωρίς περίθαλψη...
Θα αφήσει τα παιδιά του χωρίς ελληνική παιδεία....

Και ταυτόχρονα θα τον κυνηγάει η εφορία, οι τράπεζες και θα διαβάζει καθημερινά στον τύπο ότι τα λαμόγια ξεφεύγουν και οι πλούσιοι γίνονται περισσότερο πλούσιοι (εκτός από μερικές, ελάχιστες "καρφωτές" υποθέσεις για ξεκάρφωμα του συστήματος)...

Η κοινωνική αδικία, η προδοσία και το ξεπούλημα της πατρίδας, μας πλήττει όλους άσχετα της πολιτικής, ιδεολογικής και κομματικής ταυτότητας...

Και εντέλλει δεν υπάρχει χώρος για την κομματική ταυτότητα...
Πρέπει να το χωνέψουμε.
Κι αν όχι όλοι (γιατί πάντα θα υπάρχουν και τα κομματόσκυλα) οι περισσότεροι.
Προέχει το καλό της οικογένειάς μας και της πατρίδας μας.

Δυό νέοι άνθρωποι έδωσαν τέλος στην ζωή τους στο Κερατσίνι...
Ο ένας "έφυγε" μαχαιρωμένος για τον άλλο κόσμο... κι ό άλλος θα τελειώσει (αν τελειώσει) την ζωή του στην φυλακή με το στίγμα του δολοφόνου να τον κυνηγάει για το υπόλοιπο του βίου του....

Και λύσσαξαν τα ξεπουλημένα φερέφωνα της εξουσίας...
Τίνος κόμματος είναι μέλος ο δολοφόνος;
Τι πολιτικών πεποιθήσεων ήταν το θύμα;
Με νύχια και με δόντια και με όλη την μανία που απαιτούν αυτοί που τους διαφαιντεύουν, τα κόμματα και ο τύπος ξεσάλωσαν.

Χρυσαυγίτης ο δολοφόνος.
Αντιφασίστας ο νεκρός...

Εγω προσωπικά κρατώ μόνο τα στοιχεία που θέλω από αυτά τα 2 άτομα...
Καλλιτέχνης και τραγουδιστής το θύμα και οικογενειάρχης με 2 παιδιά ο δράστης...

Δύο συνάνθρωποί μας, δύο Ελληνες βρε παιδιά...
Δυό άνθρωποι νέοι που θα μπορούσαν να κάθονται μαζί να πίνουν την μπύρα τους και να βλέπουν με χαμόγελο έναν ποδοσφαιρικό αγώνα στην καφετέρια...
Δυό άνθρωποι που όπως όλοι μας ίσως υποφέρουν από όσα δεινά περιέγραψα παραπάνω...

Κι όμως κάποιος τους όπλισε το χέρι...
Κάποιος τους φανάτισε....
Κάποιος υπέδειξε στον καθένα από αυτούς ότι ο άλλος είναι ο θανάσιμος εχθρός του...
Αυτός "ο κάποιος" είναι ο πραγματικός εχθρός όλων μας...

Ξέρω ότι ίσως μερικοί από εσάς σκέφτεστε ότι "δικοί μου" είναι οι καλοί, οι πατριώτες, και οι άλλοι είναι τα ρεμάλια οι προδότες οι κουκουλοφόροι...... αυτοί φταίνε.
Και κάποιοι άλλοι σκέφτονται ότι "εμείς είμαστε οι καλοί" είμαστε οι αντιφασίστες... είμαστε αυτοί που πολεμάμε για το δίκιο των λαών... οι άλλοι είναι οι ναζί, οι εθνικιστές αυτοί φταίνε.

Για όσους σκέφτονται έτσι είναι σχεδόν αδύνατο να κάνουμε κάτι...
Εχουν "ποτιστεί" πλέον πάρα πολύ...

Επειδή όμως εύχομαι κι ελπίζω ότι ακόμα οι πολλοί σε αυτόν τον τόπο προσπαθούμε για το καλό της πατρίδας και της οικογένειάς μας απευθύνομαι σε αυτούς.

Αδέρφια μην ρωτάτε τον συνέλληνα τι ψηφίζει... ποιό κόμμα υποστηρίζει...
Ρωτήστε για τα καθημερινά προβλήματα που αντιμετωπίζει.
Γι αυτά που μας δένουν... όλους σαν πολίτες αυτού του τόπου.

Δεν είναι τραγικό;

Δυό νέοι άνθρωποι καταστράφηκαν ο ένας στο χώμα κι ό άλλος με το στίγμα του δολοφόνου για την υπόλοιπη ζωή του, και το διαδίκτυο κατακλύστηκε από μηνύματα για τους ναζί, τα εγκλήματα του ΚΚΕ το 1945, τον Μελιγαλά, τον Χίτλερ, τα τάγματα εφόδου και τον Αρη Βελουχιώτη....

Αυτά είναι τρελά πράγματα....

Κοιτάξτε γύρω σας...
Κοιτάξτε στον καθρέφτη σας....
Ναι είναι καλό να ξέρεις την ιστορία του τόπου σου αλλά κάθε εποχή έχει τα δικά της χαρακτηριστικά...
Εμείς είμαστε εδώ στο τώρα...

Πρέπει να το χωνέψουμε όλοι πριν είναι αργά.

Είμαστε Ελληνες πρώτα και πάνω από όλα...
Θέλουμε να ζήσουμε σε μια καλύτερη Ελλάδα εμείς και τα παιδιά μας.
Θέλουμε ελευθερία κι εθνική ανεξαρτησία.
Θέλουμε συμπόνια κι αγάπη για όλους τους κατατρεγμένους αδερφούς μας.
Θέλουμε αξιοπρέπεια...

Αν υπάρχει έστω κι ένας Ελληνας που πιστεύει ότι μετά την δολοφονία αυτού του 34χρονου νέου ξημέρωσε μια καλύτερη μέρα για όλους μας τότε ας διαφωνήσει....

Αυτοί που θέλουν πραγματικά σκότωμα (σε αυτήν την χώρα, αλλά και εκτός) χαμογελούν....

Να το θυμάστε.

ΞΕΧΩΡΙΣΑΝ ΑΚΟΜΑ:
  1. Σκέψεις χρείας. από Δ`~.
  2. Μόνο οι πολίτες μπορούν να θέσουν εκτός νόμου την Χρυσή Αυγή από πιτσιρίκος
  3. Επιστολή σε χρυσαυγίτες και ακροαριστερούς από ΑΔΕΛΦΟΙ ΛΟΥΜΠΕΝ
  4. Η θεωρία των δύο άκρων στην υπηρεσία της σάπιας ολιγαρχίας από αἰέν ἀριστεύειν

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Σάββατο 21 Σεπτεμβρίου 2013

ΣXOΛΙΟ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ~ οργή για την δολοφονία του παύλου φύσσα

η είδηση που στιγμάτισε τη βδομάδα που πέρασε, σχολιάζεται και προβληματίζει


 η είδηση 
Στη σκιά της δολοφονίας του 34χρονου αντιφασίστα στο Κερατσίνι, πραγματοποιήθηκε το συλλαλητήριο της ΑΔΕΔΥ στο Σύνταγμα. Ο 45χρονος δράστης, που μαχαίρωσε τον Παύλο Φύσσα ομολόγησε ότι ήταν υποστηρικτής της Χρυσής Αυγής. Η δολοφονική επίθεση πυροδότησε θύελλα αντιδράσεων.
 το σχόλιο 
Διάβασα σε ένα ιστολόγιο πως δεν ήταν ο ένας αντιφασίστας και ο άλλος χρυσαυγίτης. Ο ένας ήταν καλλιτέχνης και ο άλλος οικογενειάρχης. Διάβασα επίσης πως και οι δύο καταστράφηκαν. Ο ένας σκοτώθηκε και ο άλλος κατέστρεψε την ζωή του μπαίνοντας στη φυλακή.
Να λοιπόν πως οι ζωές δύο ανθρώπων τελείωσαν. Αλήθεια; Πόση σημασία έχει σε μία Δυτική χώρα τι ψήφισε ο καθένας πέρσι; Τι σημασία έχει αν ο ένας έβγαλε μαχαίρι σκοτώνοντας κάποιον και ο άλλος έβαλε φωτιά σε μια τράπεζα σκοτώνοντας κάποιος άλλους; Όταν υπάρχουν νεκροί ρε γαμώτο, τι σημασία έχει τι σκατά ψήφισαν πέρσι;
Τι νόημα θα έχει αν διαλυθεί η Χρυσή Αυγή αν υπάρχουν οι ακροαριστεροί αλήτες; Τι νόημα θα έχει αν διαλυθεί η Αναρχία αν υπάρχουν ακόμα ναζιστές τραμπούκοι;
Κάποιος να (τους) εξηγήσει ότι δεν κυνηγάμε ένα συγκεκριμένο σήμα -μαύρο ή κόκκινο- αλλά την Βία. Την βία απ' όπου κι αν προέρχεται.
Περισσότερα, πολλά περισσότερο και πολύ προκλητικά την Τετάρτη, στον "Προβληματισμό Επικαιρότητας"... +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου 2013

ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ TEΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ~ ηλεκτρονική ασφάλεια ΙΙ

παρουσίαση νέων τεχνολογιών & η χρηστικότητα & συμβολή τους στην καθημερινότητα

Στο δεύτερο κείμενο του αφιερώματος στην ασφάλεια, θα ασχοληθούμε με την Διαδικτυακή ασφάλεια. Θα δούμε τρόπους με τους οποίους μπορούμε να ελαττώσουμε το «ψηφιακό μας αποτύπωμα» αλλά θα αναφερθούμε επίσης και σε «παρανοϊκές» μεθόδους συγκάληψης της ηλεκτρονικής μας ταυτότητας (ώστε να αντιληφθούμε πόσο μακρυά μπορεί να πάει κάποιος, αν θέλει, στην ασφάλεια).





Δεν είναι μυστικό (πλέον..) ότι η δραστηριότητά μας στο Διαδίκτυο παρακολουθείται, φιλτράρεται και καταγράφεται. Το θέμα είναι τι μπορούμε να κάνουμε εμείς από την μεριά μας για να το μειώσουμε αυτό. Ας ξεκινήσουμε λοιπόν από τα απλά:


Αναζήτηση στο Διαδίκτυο: Οι μηχανές αναζήτησης Google και Bing είναι παράδεισος παρακολούθησης. Καταγράφουν όλες μας τις κινήσεις και αναζητήσεις και όχι μόνο τις χρησιμοποιούν για προσωπική χρήση, αλλά τις πουλάνε και σε τρίτους με σκοπό το κέρδος. Σαν εναλλακτική λύση, μπορούμε να δοκιμάσουμε το DuckDuckGo και το Blekko, δυο πολύ προσεγμένες και δυναμικές μηχανές αναζήτησης οι οποίες δεν καταγράφουν τις αναζητήσεις που πραγματοποιούμε (δεν είναι τυχαίο ότι και οι δυο «είδαν» αύξηση στην επισκεψιμότητά τους κατά 400% μετά το περιστατικό με τον Edward Snowden).

Περιηγητές Ιστοσελίδων: Πρώτη κίνηση προστασίας που πρέπει να κάνουμε είναι να σταματήσουμε την χρήση του Internet Explorer αλλά και του Google Chrome. Ο πρώτος είναι γεμάτος κενά ασφαλείας και ο δεύτερος ανήκει στην Google και υπάγεται στο ίδιο καθεστός παρακολούθησης με την αντίστοιχη μηχανή αναζήτησης της εταιρίας. Εναλλακτικά, μπορούμε να εγκαταστήσουμε έναν εκ των Mozilla Firefox ή Opera. Και τα δυο προγράμματα είναι πολύ πιο ασφαλή αλλά και δίνουν την δυνατότητα για εγκατάσταση τρίτων εφαρμογών που αυξάνουν την ασφάλεια κατά πολύ. Τέλος, φροντίζουμε όλες οι ιστοσελίδες που χρησιμοποιούμε και απαιτούν την εισαγωγή προσωπικών στοιχείων να είναι κρυπτογραφημένες και ασφαλείς (πρέπει πάντα να ξεκινάνε με httpS:// και όχι σκέτο http://).

Ηλεκτρονική Αλληλογραφία: Και εδώ, ισχύει πάνω κάτω το ίδιο. Διαγράψτε τελείως το Gmail και το Hotmail μιας και έχει αποδειχτεί ότι η Google μπορεί να ψάχνει ακόμα και μέσα στο κείμενο των emails σας και αντικαταστήστε τα με προγράμματα και υπηρεσίες που κρυπτογραφούν την εξερχόμενη αλληλογραφία σας. Δυο πολύ διάσημες υπηρεσίες είναι το Hushmail και Zixmail.

Παράνοια: Όλα τα παραπάνω είναι κινήσεις που όλοι μας μπορούμε να κάνουμε και που εγγυόνται ότι θα αυξήσουν την ασφάλειά μας αλλά και την ιδιοτηκότητά μας στο Διαδίκτυο. Οι παρακάτω συμβουλές όμως δείχνουν πόσα περισσότερα μπορούμε να κάνουμε αν αποφασίσουμε να γίνουμε παρανοϊκοί γύρω από το κομμάτι της ασφάλειας.

  • Αντικατάσταση όλων των προγραμμάτων επικοινωνίας (Facebook chat, Skype, Google Hangouts, κλπ.) με τα Crypto, Pidgin, Goober, VoxOx.
  • Αντικατάσταση του YouTube με τα Vimeo, Veoh.
  • Αντικατάσταση των Google Drive, Dropbox, Box με το Tresorit.
  • Επίσης, διαγραφή όλης της παρουσίας μας σε κοινωνικά δίκτυα (Facebook, LinkedIn, Twitter) χρησιμοποιώντας την υπηρεσία suicidemachin.org


Τέλος, αντικαταστήστε όλα τα μοντέρνα κινητά τηλέφωνα και ταμπλέτες (iPhone, Android, Ipad, κλπ.) με απλά κινητά που δεν προσφέρουν σύνδεση στο Διαδίκτυο!

Είναι εντυπωσιακό πόσο έχουμε συνηθίσει στην τεχνολογία και πόσο έχουμε μάθει να θεωρούμε κάποια πράματα δεδομένα και είναι 100% σίγουρο ότι δεν μπορούμε όλοι να ακολουθήσουμε τις παραπάνω συμβουλές στο έπακρο. Παρόλα αυτά, αν επιθυμούμε να έχουμε μια ιδιωτική ζωή στο Διαδίκτυο μπορούμε να εφαρμόσουμε κάποιες από τις συμβουλές αυτές με μια σχετικά μικρή δόση υποχώρησης και συμβιβασμού!

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου 2013

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ ~ CASE STUDY: αναζητούνται πολυεθνικές επενδύσεις για ανάπτυξη

Καληνωρίσματα. Μία τυπική πολυεθνική εταιρεία σήμερα, που έως τώρα δραστηριοποιούνταν
στην Ευρώπη μελετάει δείκτες, διαβάζει δημοσιεύματα και ενημερώνεται για τις πολιτικές και οικονομικές εξελίξεις, περίπου όπως κι εμείς ενημερωνόμαστε από τα δελτία ειδήσεων τα τελευταία χρόνια.

Αν το κλίμα φόβου καλλιεργείται στην δική μας καθημερινότητα, φαντάζεστε πως κάτι παρόμοιο θα συμβαίνει και σε αυτές τις εταιρείες. Αυτές βέβαια είχαν μία έξυπνη εναλλακτική και ακριβώς αυτή δείχνουν πως χρησιμοποίησαν. Πρόκειται για την φυγή τους από την Ήπειρο. Ότι η Γερμανία και η Ολλανδία δεν πλήττονται από την κρίση όσο εμείς (και η Ισπανία και η Ιταλία και η Πορτογαλία κ.ο.κ.) δεν σημαίνει πως αποτελεί για αυτές τις εταιρείες επιβεβαίωση για υγιείς επενδύσεις, γιατί σε αντίθεση με εμάς, αυτές οι εταιρείες σε μεγάλο βαθμό αντιλαμβάνονται τις ευρωπαϊκές χώρες-μέλη ως ενιαία δύναμη. Η κρίση λοιπόν (για εκείνους) δεν είναι ελληνική, είναι πανευρωπαϊκή!

Τα αποτελέσματα φάνηκαν μέσα στο 2012 όπου πάνω από σαράντα δισεκατομμύρια ευρώ σε επενδύσεις μετακόμισαν σε περισσότερο… ασφαλείς αγορές όπως της Αμερικής και της Ασίας. Όταν λοιπόν ακούμε από δω κι από κει πως οι ευρωπαϊκές δράσεις για την Ελλάδα αφορούν το σύνολο της Ένωσης, ξέρουμε πως αυτό είναι αλήθεια. Ας θυμηθούμε ποιο ήταν το αντικείμενο διαπραγμάτευσης μεταξύ των χωρών για τη σύνταξη του ευρωπαϊκού προϋπολογισμού του 2013. Οι χώρες προσπαθούσαν να πετύχουν λίγα έξοδα, συντηρητικές πολιτικές υπό τον φόβο της οικονομικής κατρακύλας τύπου ντόμινο και η Ευρώπη ζητούσε εξωστρέφεια στην οικονομική πολιτική για να ενθαρρυνθούν οι επιχειρηματικές επενδύσεις.

Μήπως είναι πολύ αργά για την αναστροφή του κλίματος; Ήδη οι AIG, Shell, Vodafone, GlaxoSmithKline, όπως και πολλές ακόμα έχουν αποσύρει κεφάλαια, ρευστό, επενδύσεις, έχουν αλλάξει πολιτικές και πλέον απειλούν ανοιχτά την οικονομία της Ευρώπης, την ανεργία και όλα όσα σχετίζονται με αυτά. Είναι βέβαιο πως η ευρωπαϊκή αγορά είναι μία μεγάλη και ελκυστική αγορά. Αυτό όμως προϋποθέτει πως ο ευρωπαίος πολίτης θα έχει την ευχέρεια να ξοδέψει και πως οι πολιτικές στον ευρωπαϊκό χώρο, θα είναι ικανές να προσελκύσουν νέες επενδύσεις και να στηρίξουν τις ήδη υπάρχουσες. Αν αυτό γίνει, είναι βέβαιο πως οι εταιρείες θα επιστρέψουν και θα επενδύσουν χωρίς φόβο και πάλι. +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ
 Διαβάστε περισσότερα.. »