Δευτέρα 10 Μαρτίου 2014

ΨΗΓΜΑΤΑ ΠNEΥΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΜΑΡΤΙΟΥ ~ η εξάπλωση των θρησκειών που διαχώρισαν τον ένα θεό

αποκωδικοποιώντας τα μηνύματα της θρησκείας προβληματιζόμαστε σε ζητήματα της κοινωνίας

από gizmodo
Watch how the major religions have conquered the entire world
Christianity. Islam. Judaism. Buddhism. Hinduism. All the major religions have basically competed with each other in an epic, historical game of Risk. Who can gain the most converts? Which religion is the most right at being right? Who has the most color on the board? Those who start strong early can flame out, others can try to stay steady while Christianity ends up painting the entire world after establishing key holding grounds.
This time lapse by Maps of War is a fascinating look at how the world has been imprinted with different faiths. The map slows down for key moments like the birth of religious figures, the sacking of Jerusalem, The Crusades and so forth to show you how the winners of war and the death of certain men can influence what God people pray to.
From 3000BC to now, it shows 5,000 years of religion in 90 seconds.

Τον περασμένο μήνα γράφαμε για τον εκσυγχρονισμό της Εκκλησίας. Είναι βέβαιο πως για να ξεκινήσεις να πιστεύεις σε έναν Θεό πρέπει πρώτα να σου αρέσει, να πεισθείς για την Αλήθεια Του ή απλά να περάσει σε εσένα από το περιβάλλον και την οικογένεια.

Πριν καταλήξουμε να έχουμε μια χριστιανική Ευρώπη και Αμερική, οι άνθρωποι ήταν άπιστοι ή πίστευαν σε μικρές θεότητες. Μία γέννηση, ένας θάνατος ή ένα γεγονός στάθηκαν ικανά να δημιουργήσουν γερές βάσεις για σοβαρές θρησκείες που τελικά εξαπλώθηκαν σ’ όλο τον κόσμο. Φυσικά αντιλαμβάνεστε ότι τα πράγματα δεν ήταν απλά. Πολιτικές διαμάχες, πόλεμοι, συμφέροντα και πολλά ακόμα μεσολάβησαν για να έχει μια επίσημη θρησκεία σήμερα ένα κράτος. Σε κάποιες χώρες μάλιστα, το τοπίο παραμένει ρευστό. Δείτε τις συγκρούσεις χριστιανών και ισλαμιστών στην Νιγηρία και πολλές ακόμα παρόμοιες περιπτώσεις.
Το πολυμεσικό παραπάνω μας δείχνει πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία. Κοιτάξτε πως το Ισλάμ ο ινδουισμός και ο βουδισμός αποτελούν καθαρά γεωγραφικές θρησκείες αφού γεννήθηκαν και αναπτύχθηκαν στην ίδια περιοχή. Την ίδια ώρα ο Χριστιανισμός γεννήθηκε σε διαφορετικό σημείο από αυτό που ήκμασε και μάλιστα εξαπλώθηκε στην Βόρεια Αμερική η οποία για πρώτη φορά γνώρισε και εξάπλωσε ως τον νότο μία μεγάλη θρησκεία. Θα έλεγε κανείς πως ο νικητής είναι ο Χριστιανισμός, όμως αυτό δε θα ήταν σωστό.

Σε κάθε περίπτωση νικητής θα έπρεπε να είναι ο Θεός. Όπως κι αν τον λένε, όποια μορφή κι αν έχει, αρκεί να πρεσβεύει αξίες όπως η αγάπη, η αλληλεγγύη, η αυτάρκεια κλπ. Είναι κρίμα να μιλάμε ακόμα και σήμερα για πόλεμο θρησκειών και την ίδια ώρα να αποκαλούμαστε πιστοί. Είναι κρίμα να υποστηρίζουμε πως είμαστε θρησκευόμενοι όταν δεν εκπληρώνουμε τις στοιχειώδεις υποχρεώσεις μας ως πιστοί. Εξάλλου, θα μπορούσαμε να αναλύσουμε τον τρόπο εξάπλωσης των θρησκειών με βάση τις ιστορικές συγκυρίες, την διδασκαλία της κάθε μιας και το είδος του κάθε πολιτισμού που τις υιοθέτησε, όμως τελικά ο προβληματισμός που σήμερα θέτουμε αφορά την ένωση των πιστών και όχι τον διαχωρισμό τους. +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Κυριακή 9 Μαρτίου 2014

BPΑΒΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ~ η φτώχεια θέλει καλοπέραση

Σας παρουσιάζω το καλύτερο άρθρο αυτής της εβδομάδας σύμφωνα με την καθαρά υποκειμενική κρίση του yannidakis. Σημειώνεται πως η βράβευση αφορά μονάχα την ενότητα ιστολογίων και για τους χώρους τους οποίους επισκέφτηκα. Παρακάτω δημοσιεύονται και τα υπόλοιπα άρθρα τα οποία ξεχώρισα μέσα στην εβδομάδα ως δευτερεύοντες διακρίσεις για λόγους ενδεχόμενης ισοπαλίας. Το ιστολόγιο που συγκεντρώνει τις περισσότερες βραβεύσεις και διακρίσεις στο τέλος κάθε μήνα βραβεύεται στην ειδική ενότητα "ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ".

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ:
από: Πυρ, γυνή, Αλεξιάννα
τίτλος: Η φτώχεια θέλει καλοπέραση

Την οικονομική κρίση την κατάλαβα μόλις φέτος, αυτούς τους μήνες. Όχι, δεν είμαι τρελή, ούτε ζω σε άλλη χώρα. Απλά δεν έχω ανάγκη τα χρήματα, ανθρώπους γύρω μου έχω ανάγκη. Ή τέλος πάντων, για να μην ακουστώ ψεύτικη, δεν έχω τόσο ανάγκη τα πρώτα όσο τους δεύτερους.
          Ναι, η κρίση μου μείωσε τις ώρες της δουλειάς μου πολύ πάνω από το μισό. Με έκανε να σκέφτομαι –ένεκα της τιμής της βενζίνης- το πού θα πάω, τις αποστάσεις που θα διανύσω. Με ώθησε να σταματήσω τις ακριβές εξόδους, στις οποίες επιδιδόμουν ουκ ολίγες φορές το μήνα. Ξαφνικά το να αγοράσω ένα ζευγάρι παπούτσια έγινε μεγάλη πολυτέλεια, ενώ η βραδιά στο σπίτι με πίτσα από delivery και ταινία στην τηλεόραση λάμβανε χώρα πολύ συχνότερα από το δείπνο σε εστιατόριο και μετά σινεμά.
          Παραδόξως δεν με πείραξε. Μου έδινε την ίδια χαρά να περπατάω στα σοκάκια στην Πλάκα με ένα παγωτό στο χέρι με το να κάτσω να πιω δύο κοκτέιλ σε κάποιο ακριβό μπαράκι. Σε κάτι τέτοιες στιγμές αισθανόμουν πως εφόσον μπορώ να ανταποκρίνομαι στις οικονομικές μου υποχρεώσεις, τα υπόλοιπα μπορούν να καλυφθούν και με δέκα ευρώ τη βδομάδα. Στην Ελλάδα βρισκόμαστε, υπάρχει καλύτερη βραδινή έξοδος από το να πάρεις δύο σουβλάκια και να αράξεις στην παραλία βλέποντας ταινία στο λάπτοπ υπό τον ήχο των κυμάτων; Αν δεν έχεις χρέη να σε ζώνουν, τα υπόλοιπα βρίσκονται.
          Κάπως έτσι πέρασαν σχεδόν τρία χρόνια. Ώσπου τον φετινό Οκτώβριο κατάλαβα πως η αληθινή κρίση για μένα τώρα ξεκινάει. Ήταν ένα Σάββατο βράδυ, όταν συνειδητοποίησα ότι πια οι άνθρωποι που μου είχαν απομείνει για να το περάσω μαζί τους και να κάνω όλα τα παραπάνω ήταν ελάχιστοι. Ο καλύτερός μου φίλος ήταν ήδη στη Γερμανία ένα χρόνο, για να κάνει την ειδίκευσή του ελπίζοντας στη συνέχεια να βρει μία δουλειά εκεί. Παρένθεση αυτό, αλλά σπανίως τον άκουσα θλιμμένο στο τηλέφωνο, σπανίως μου παραπονέθηκε ότι νιώθει μοναξιά. Πιο πολλούς φίλους έχει εκείνος εκεί, παρά εγώ εδώ, αφού οι μισοί του συμμαθητές βρίσκονται είτε στην ίδια πόλη με εκείνον είτε σε κάποια κοντινή. Κλείνει η παρένθεση. Μία άλλη φίλη μου αναγκάστηκε να κάνει δύο δουλειές εδώ, να δουλεύει κάθε μέρα 13 και 14 ώρες, για να κερδίσει εμπειρία και συστάσεις που ελπίζει ότι σε κάποια χρόνια θα τις ανοίξουν πόρτες. Άλλες τρεις φίλες μου, οι δύο πριν ελάχιστες μέρες, έφυγαν κι εκείνες για μεταπτυχιακές/ διδακτορικές σπουδές στο εξωτερικό. Η Ελλάδα των ανοργάνωτων καθηγητών, των καθηγητών που επιλέγουν μόνο τους δικούς τους, δεν τους έδωσε καμία ευκαιρία. Λίγο καιρό πριν, είχαν φύγει άλλες δύο φίλες μου, αυτή τη φορά για να δουλέψουν στην Αγγλία και την Ελβετία. Εδώ η μία, αν και πτυχιούχος, αμειβόταν με τον κατώτατο μισθό και η άλλη ήταν άνεργη. Δεν θα μιλήσω βέβαια και για το πόσοι από τους γνωστούς μου μένουν πλέον εκτός Ελλάδας. Για το πόσες παρέες διαλύθηκαν μέσα σε λίγες μέρες. Πλέον πας στο εξωτερικό, στην Αγγλία, στη Γερμανία και δεν προλαβαίνεις ποιον από τους φίλους σου θα πρωτοδείς.
          Θα μου πεις, τι κάθεσαι και γκρινιάζεις τώρα; Δεν γκρινιάζω. Το μόνο που θέλω να πω είναι πως όσο έχουμε δίπλα μας ανθρώπους, με τους οποίους μπορούμε να περάσουμε καλά, με οποιονδήποτε τρόπο – γιατί με έναν άνθρωπο δεν περνάς καλά υπό όρους-, τότε τα χρήματα δεν έχουν και τόσο μεγάλη σημασία. Τόσο μεγάλη είπα, όχι καθόλου, μην πέσετε όλοι πάνω μου να με φάτε.
          Χαρείτε το, λοιπόν. Πάρτε τους αγαπημένους σας, τα παιδιά σας, το σύντροφό σας, όποιον εν τέλει σας κάνει να γελάτε, και κάντε σε ένα πάρκο πικ νικ, κατεβάστε μια ταινία στον υπολογιστή και καθίστε όλη η οικογένεια να τη δείτε μαζί, πάρτε ένα μπουκάλι κρασί και καθίστε πάνω στην άμμο –ναι, και τώρα το χειμώνα, με μια κουβερτούλα θα είστε μια χαρά.
Θυμηθείτε, η φτώχεια θέλει καλοπέραση!

ΞΕΧΩΡΙΣΑΝ ΑΚΟΜΑ:
  1. Μια εικόνα, πολλές… αλήθειες από TO DOMINO
  2. πόση εγκατάλειψη… από Katabran's Blog

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Σάββατο 8 Μαρτίου 2014

ΣXOΛΙΟ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ~ οι τρεις κόκκινες γραμμές που θέτει η κυβέρνηση στην τρόικα

η είδηση που στιγμάτισε τη βδομάδα που πέρασε, σχολιάζεται και προβληματίζει


 η είδηση 
Με τρεις «κόκκινες γραμμές» διαπραγματεύεται η κυβέρνηση με τους επικεφαλής της τρόικας. Όπως αποκάλυψε κορυφαίος παράγοντας του υπουργείου Οικονομικών, η κυβέρνηση δεν δέχεται να νομοθετήσει:
- Για τις ομαδικές απολύσεις στον ιδιωτικό τομέα
- Για απολύσεις στο Δημόσιο το 2015
- Για να αλλάξει η πρόταση της ελληνικής πλευράς για το γάλα.
 το σχόλιο 
Ακούμε για πλεόνασμα, για επιστροφή στις αγορές και για έξοδο από την κρίση. Ήταν καιρός να δούμε πως πραγματικά -πέρα από τα λόγια- κάτι αλλάζει. Ας πούμε, με το να ορθώσουν επιτέλους ανάστημα στους γραφιάδες που παραμένουν εκτός πραγματικότητας.
Αν καταφέρουν να διώξουν την τρόικα χωρίς καμία παραχώρηση, οφείλω να τους συγχαρώ και να απαιτήσω επιπλέον κοινωνική πολιτική στο εξής.
Ξέρουμε ποιοι είναι, ξέρουμε τις ευθύνες τους, όμως πρέπει να φανούμε αντικειμενικοί στα γεγονότα.
+Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ ΜΗΝΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Παρασκευή 7 Μαρτίου 2014

ΕΦAPΜΟΖΟΝΤΑΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΜΑΡΤΙΟΥ ~ το ρεαλιστικό σενάριο της πρόσκρουσης αστεροειδή

πως οι εφαρμογές της επιστήμης & της τεχνολογίας επιδρούν στην κοινωνία του σήμερα

από in
Αστεροειδής 400 μέτρων «ίσως χτυπήσει τη Γη το 2032»
Ένας αστεροειδής που ανακαλύφθηκε και ενδέχεται να χτυπήσει τη Γη το 2032, αν και η πιθανότητα πρόσκρουσης είναι πολύ μικρή.
Σε περίπτωση σύγκρουσης, ο βράχος των 400 μέτρων θα απελευθέρωνε ενέργεια ισοδύναμη με 2,5 γιγατόνους TNT, 50 φορές περισσότερη από το ισχυρότερο όπλο που έχει δοκιμαστεί ποτέ.
Σύμφωνα με το Κέντρο Ελασσόνων Πλανητών της Διεθνούς Αστρονομικής Ένωσης, ο αστεροειδής 2013 TV135 ανακαλύφθηκε από το Αστροφυσικό Παρατηρητήριο της Κριμαίας στη νότια Ουκρανία.
Ο αστεροειδής χαρακτηρίστηκε «δυνητικά επικίνδυνος», καθώς η τροχιά του πλησιάζει τη Γη σε απόσταση μικρότερη από 7,5 εκατομμύρια χιλιόμετρα.
Σύμφωνα με προκαταρκτικές αναλύσεις της τροχιάς του, υπάρχει πιθανότητα 1 στις 63.000 να συγκρουστεί με τη Γη στις 26 Αυγούστου 2032.
Η τροχιά του θα γίνει καλύτερα γνωστή το 2028, όταν η απόστασή του από τη Γη θα είναι μικρότερη από ό,τι σήμερα. Μέχρι τότε, το ενδεχόμενο πρόσκρουσης θα μπορούσε να έχει αποκλειστεί πλήρως, ανέφερε στο πρακτορείο RIA Novosti o αστρονόμος Τίμουρ Κριάτσκο του Αστροφυσικού Παρατηρητηρίου της Κριμαίας.
«Ορίστε με τι θα μπορούσε να καταπιαστεί η διαστημική βιομηχανία μας» σχολίασε στο Twitter ο αναπληρωτής πρωθυπουργός της Ρωσίας Ντμίτρι Ρογκόζιν, ο οποίος έχει προτείνει την ανάπτυξη ενός ρωσικού συστήματος αναχαίτισης αστεροειδών.
Ο 2013 TV135 βαθμολογήθηκε με 1 στη δεκαβάθμια Κλίμακα του Τορίνο για την επικινδυνότητα αστεροειδών.
Μέχρι σήμερα έχει ανακαλυφθεί μόνο ένας ακόμα βράχος με την ίδια βαθμολογία -είναι ο αστεροειδής 2007 VK184, διαμέτρου 130 μέτρων, για τον οποίο εκτιμάται ότι υπάρχει πιθανότητα 1 στις 2.500 να χτυπήσει τη Γη το 2048.
Για όλους τους άλλους γνωστούς αστεροειδείς, η πιθανότητα πρόσκρουσης είναι «ουσιαστικά μηδενική», σύμφωνα με το Πρόγραμμα Κοντινών στη Γη Αντικειμένων της NASA.


Προφανώς και δεν βιαζόμαστε να μιλήσουμε για το θέμα αφού ο αστεροειδής μας προσπέρασε και θα κάνουμε καιρό να ασχοληθούμε μαζί του, τουλάχιστον μέχρι η τροχιά του να τον επαναφέρει κατά τη δική μας πλευρά. Προφανώς οι επιστήμονες πράττουν όπως οφείλουν αφού μέρος των διαστημικών καθηκόντων των κατά τόπους υπηρεσιών είναι και η εποπτεία.
Το θέμα είναι ότι ασχολούμαστε με το θέμα επειδή υπάρχει αυτή η χολιγουντιανή πιθανότητα, η τροχιά του αστεροειδή να τον οδηγήσει κατ’ ευθείαν πάνω μας. Η διαστημική υπηρεσία –πολύ σωστά- φροντίζει να καθησυχάσει τους πολίτες και πάω στοίχημα πως ακόμα κι αν η περίπτωση ήταν διαφορετική (δηλαδή υπήρχαν αυξημένες πιθανότητες πρόσκρουσης) πάλι το ίδιο θα μας έλεγαν.
Διαβάζοντας όμως το παραπάνω κείμενο που καταλήγουμε; Η Γη και οι … γήινοι είναι τελικά τόσο τυχεροί ώστε κάθε φορά ο αστεροειδής να περνά από πάνω κι από κάτω; Προφανώς σε ένα αχανές σύμπαν οι πιθανότητες είναι με το μέρος μας όμως θα είναι για πάντα έτσι; Μήπως θα έπρεπε παράλληλα με τους ελέγχους και τους υπολογισμούς για το μέλλον, να ερευνήσουμε και το παρελθόν μας ακριβώς πάνω στη Γη; Αμέτρητοι κρατήρες πάνω στην επιφάνεια της γης και στην επιφάνεια της θάλασσας μαρτυρούν πως υπήρξαν εποχές μέσα στην ιστορία του πλανήτη μας που δεν υπήρξαμε και τόσο τυχεροί! Λένε πως από σύγκρουση με αστεροειδή προήλθε ο αφανισμός των δεινοσαύρων ή άλλα κοσμογονικά συμβάντα στον πλανήτη μας.
Για να καταλήξουμε, τα είκοσι χρόνια δεν είναι μακριά. Αν πιστέψουμε τους επιστήμονες, τότε θα τα λέμε κανονικά και τότε, όμως μετά από αυτό το διάστημα δεν θα έπρεπε να περιμένουμε κάποια στιγμή το μοιραίο που θα μοιάζει κάπως… έτσι; +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Πέμπτη 6 Μαρτίου 2014

ΠPΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΘΕΜΑTOΛΟΓΙΑΣ ~ μια καλή κουβέντα αρκεί

Καλώς ορίσατε στο +yannidakis 
Είναι γνωστός ο πανικός που επικρατεί τα πρωινά στην εφορία και γενικά στα πολυσύχναστα γραφεία των δημοσίων υπηρεσιών. Δεν γνωρίζω αν αυτό συμβαίνει σε τέτοιο βαθμό παντού, πάντως στην Δράμα το να πας και να τελειώσεις δουλειά σου σε μια μέρα αποτελεί "περίπτωση λαχείο". Και επιπλέον, δυστυχώς, κάποιες φορές τυχαίνουμε σε υπαλλήλους που δεν είναι ιδιαίτερα εξυπηρετικοί. Έτυχε λοιπόν κάποια μέρα, να πάμε με τον πατέρα μου στην εφορία, για να πάρουμε ένα χαρτί. Ήταν μόνο ένα χαρτί, και όμως με ταλαιπωρούσαν τρεις μέρες γι' αυτό.        
                                                   
Η ουρά, έξω από το γραφείο 105, ήταν τεράστια, κι έτσι περιμέναμε, ώσπου μετά από ένα εικοσάλεπτο περίπου μπήκαμε μέσα. Πίσω από το γραφείο καθόταν μια κατσουφιασμένη κυρία, με γυαλιά, εμφανώς νευρική. Ήταν η ίδια κυρία που δεν με είχε εξυπηρετήσει σωστά την προηγούμενη φορά, όχι γιατί δεν μπορούσε, αλλά μάλλον γιατί δεν ήθελε. Ούτε σήκωσε το κεφάλι της να μας χαιρετήσει όταν μπήκαμε, ή απλά να μας κοιτάξει. Απλά μας ρώτησε τι θέλουμε κι εγώ της εξήγησα. Πήρε βαριεστημένα τα χαρτιά που της έδωσα και κάτι άρχισε να πληκτρολογεί στον υπολογιστή που βρισκόταν μπροστά της. Ήξερα ότι θα με έστελνε για μια ακόμα φορά και σε κάποιο άλλο γραφείο... κλασικά.                                                             

Ο πατέρας μου είναι γνωστός για την επικοινωνία του με τους ανθρώπους, και ξέρει να "σπάει τον πάγο" σε κάθε περίπτωση. Έτσι η συζήτηση που ακολούθησε δεν μου έκανε και μεγάλη εντύπωση...
- "Κάνετε πολύ καλά την δουλειά σας", είπε στην υπάλληλο, η οποία συνέχισε να ασχολείται με τον υπολογιστή μπροστά της.    
- "Με δουλεύετε κύριε; Εδώ κοιτάμε πως και πως να τελειώσουμε όσο το δυνατόν πιο γρήγορα, όσο πιο πολλά μπορούμε. Και όλα αυτά μέσα στο άγχος! Κι έρχονται και μας την λένε κιόλας ότι δεν κάνουμε καλά την δουλειά μας! Ε, βέβαια, μετά με τι κουράγιο να την κάνουμε καλά!" διαμαρτυρήθηκε η υπάλληλος.
- "Έχετε απόλυτο δίκιο" απάντησε ο μπαμπάς μου, "πέσανε κι εσάς όλοι πάνω σας. Άλλους πρέπει να κατηγορούμε και τώρα μας φταίνε οι δημόσιοι υπάλληλοι. Μάλλον δεν καταλαβαίνουν ότι αυτό που κάνετε εδώ δεν είναι απλό. Θέλει υπομονή να κάθεσαι εδώ, πίσω από ένα γραφείο, τόσες ώρες και να πρέπει να αντιμετωπίσεις και τον κάθε χωριάτη, και το λέω μεταφορικά γιατί κι εγώ από χωρίο είμαι, να σου λέει τα δικά του".
Τότε η υπάλληλος σταμάτησε να πληκτρολογεί στον υπολογιστή. Σήκωσε το κεφάλι της και κοίταξε τον πατέρα μου, με ένα ύφος απορίας.                                                        
- "Δεν ήξερα ότι υπάρχουν άνθρωποι που εκτιμούν αυτό που κάνουμε εδώ", δήλωσε και τότε ο πατέρας μου της είπε:
- "Μα και βέβαια! Αν δεν ήσασταν εσείς, σκεφτείτε, τι θα κάναμε; Γι΄αυτό, αφήστε τους διάφορους επιτήδειους να λένε ότι θέλουν. Να ξέρετε ότι κατά βάθος οι ίδιοι τους γνωρίζουν καλά το πόσο χρήσιμη είστε. Αλλά ξέρετε τώρα, σε μια δύσκολη εποχή, ο καθένας με τα προβλήματα του... Απλά πρέπει να μάθουμε σ' αυτήν την κοινωνία, επιτέλους να συνεργαζόμαστε μεταξύ μας. Και όσο για σας, καμιά φορά αν κάτι δεν πάει καλά, ή κάποιος είναι έτοιμος να σας πει κάτι κακό, απλά χαμογελάστε. Είναι η καλύτερη αντιμετώπιση, σε κάθε περίπτωση"!
Η υπάλληλος άκουγε πολύ προσεκτικά τον πατέρα μου. Φαινόταν να κρέμεται από τα χείλη του.
- "Χαμόγελο, ε"; έκανε ενθουσιασμένη.

Προς μεγάλη μου έκπληξη παρατήρησα πως το πρόσωπο της τώρα δεν είχε καμία ομοιότητα με το πρόσωπο της κατσουφιασμένης υπαλλήλου που αντίκρισα μπαίνοντας στο γραφείο νωρίτερα. Θα έλεγα μάλιστα πως η συγκεκριμένη κυρία ήταν συμπαθητική.
Με όλα αυτά, είχε περάσει η ώρα. Η υπάλληλος μου έδωσε τα χαρτιά με τα οποία είχε ήδη τελειώσει"Κανονικά, θα έπρεπε να σας στείλω σε ένα ακόμη γραφείο αύριο, να μου φέρετε ακόμη μια δήλωση, αλλά μπορώ να σας το κάνω κι εγώ μέσα από το σύστημα, για να μην τρέχετε κι εσείς. Θα μας πάρει μόνο δύο λεπτά, αν θέλετε να περιμένετε"...
Είχα ενθουσιαστεί με το πόσο θετική επίδραση είχαν τα λόγια του πατέρα μου, πάνω της και το κατά πόσο καλύτερη είχε γίνει πάνω στην δουλειά της.

Μέσα σε πέντε λεπτά είχαμε τελειώσει μια δουλειά που υπό άλλες συνθήκες ίσως να μου έπαιρνε ένα επιπλέον διήμερο για να την τελειώσω. Όταν σηκωθήκαμε να φύγουμε, κι αφού τελειώσαμε η υπάλληλος μας χαιρέτησε, χαμογελαστή!
Ύστερα από λίγο ρώτησα τον πατέρα μου: "Μα πώς το έκανες αυτό; Κατάλαβες τι έγινε";
Ο πατέρας μου με κοίταξε και χαμογέλασε: "Μα και βέβαια! Πολύ απλά, έβγαλα τον καλύτερο μου εαυτό, για να βγάλω και τον καλύτερο εαυτό της ξινής υπαλλήλου... που στην πραγματικότητα, το είδες κι εσύ, μόνο ξινή δεν ήταν! Μερικές φορές, παιδί μου, μια καλή κουβέντα αρκεί"! +maria aggou 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τετάρτη 5 Μαρτίου 2014

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ ~ η τουρκία δεν πρόκειται να ελευθερωθεί ποτέ

Καληνωρίσματα από το +yannidakis 
Είναι ωραία να είσαι τούρκος αυτήν την εποχή. Γνωρίζοντας λίγο-πολύ τα δεδομένα ξέρεις πως στην τουρκία είναι καλά. Οι οικονομικοί δείκτες είναι τόσο υψηλοί που αναρωτιέσαι πως ενώ στο νότο όλες οι χώρες υποφέρουν με το imageπαράδειγμα της Ελλάδας να είναι για εμάς πιο γνωστό, στην τουρκία ευημερούν και μάλιστα εντυπωσιακά. Τεράστια ποσά έχουν δαπανηθεί σε υποδομές, συγκοινωνίες, αθλητικές εγκαταστάσεις, ξενοδοχεία κλπ. με τα οφέλη να τα καρπώνονται σχετικά γρήγορα, αυξάνοντας την τουριστική κίνηση κατακόρυφα, βελτιώνοντας στατιστικά την ποιότητα ζωής των πολιτών τους, αναλαμβάνοντας σπουδαίες αθλητικές διοργανώσεις, αλλά και γνωρίζοντας αρκετές μεγάλες αθλητικές επιτυχίες.
 
Μπορούμε να καταλογίσουμε πολλά στα δικά μας όργανα εξουσίας για την πορεία που τελικά πήρε η Ελλάδα (συγχωρέστε με, μα μου είναι αδύνατο όταν μιλάω για την τουρκία να μην κάνω συγκρίσεις με την Ελλάδα), όμως είναι αυτά αρκετά ώστε να θεωρούμε πως η τουρκία είναι –έτσι γενικά κι αόριστα- καλύτερα από εμάς; Αν τα βάλουμε κάτω θα δούμε την τουρκία να έχει άφθονες κατηγορίες στις οποίες υπερτερεί έναντι της Ελλάδας. Και; Καταλήγουμε πως η τουρκία –πάλι γενικά κι αόριστα- είναι καλύτερη χώρα από την Ελλάδα;
Πρέπει να μάθουμε να βλέπουμε πέρα από τα λεφτά και ότι αυτά αγοράζουν. Ας δούμε λίγο την ελευθερία. Στην τουρκία αποφάσισαν με νομοθέτημα και δικαστικές αποφάσεις και ότι άλλο θέλεις να φράζουν την πρόσβαση σε ιστοσελίδες όταν αυτοί το αποφασίσουν, να προστατεύουν την ιδιωτικότητα όπως οι ίδιοι νομίζουν και πάει λέγοντας. Ας μην ξεχνάμε πως οι τούρκοι είχαν απαγορεύσει την πρόσβαση και στο youtube και σε άλλες ιστοσελίδες. Εξάλλου οι τούρκοι αναφέρουν πως θα επεμβαίνουν στην ηλεκτρονική ζωή των πολιτών οποτεδήποτε κρίνουν κάτι ως προσβλητικό και προκλητικό, ξέρετε όμως για την κοινωνία και την ιδεολογία των τούρκων τι θεωρείται προσβλητικό και προκλητικό; Χα! Θα εκπλαγείτε.
Ο τύρκος δεν μπορεί ποτέ να γίνει έλληνας, διότι ποτέ δεν θα καταφέρει να ζήσει πραγματικά ελεύθερος. Τι κι αν σε κάθε ελληνική οικογένεια θα χρειαστούν δυο γενιές μέχρι να ξεχρεώσει, τι κι αν γνωρίζουμε πως οι ζωές μας φιλτράρονται μέχρι αηδίας. Η ελευθερία της ελληνικής κοινωνίας θα είναι πάντοτε πιο ψηλά. Οι τούρκοι θα φοβούνται να ζήσουν, να εκφραστούν, να ρισκάρουν, ακόμα να μπουν στο διαδίκτυο.

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τρίτη 4 Μαρτίου 2014

ΜOYΣΙΚΟΣ ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΡΤΙΟΥ ~ παίξε το παιχνίδι της ζωής (the gambler)

ταξιδέψτε στον Μουσικό Κωδικό ακούγοντας το κομμάτι συγχρόνως 
Έχεις βρεθεί ποτέ μόνος με έναν ξένο; Κάποιον που για ώρα σε κοίταζε κι εσύ στα κλεφτά αυτόν; Τον τύπο που κάθεται απέναντι ζητώντας μια αφορμή για να ξεκινήσει να σου μιλάει; Έτυχε ποτέ στο λεωφορείο, στο τρένο, στο πλοίο ή σε ένα παγκάκι να βρεις αυτόν τον παντελώς αδιάφορο ξένο που ξέρεις πως δεν θέλεις να έχεις καμιά παρτίδα μαζί του;
Κι όμως αυτός ο ξένος σου ζήτησε ένα τσιγάρο κι οι τρόποι σου είναι πολύ καλοί για να του αρνηθείς. Αυτός ο αδιάφορος γεροξεκούτης στην πρώτη τζούρα σε κοίταξε παράξενα λέγοντάς σου πως μπορεί σήμερα να μην έχει καν να πάρει τσιγάρα όμως στη ζωή του όχι μόνο είδε λεφτά, αλλά έμαθε τη ζωή από το πιο ακριβό πανεπιστήμιο που πλήρωσε και με το παραπάνω. Ο τύπος ίσως μονολογούσε κάνοντάς σε να μετανιώσεις για την αφορμή που του έδωσες εξ αρχής, όμως όταν το αδιάφορο αυτί σου άκουσε πως… “φίλε βλέπω πως σου τελείωσαν οι άσσοι” ξαφνικά είχες πεισθεί πως πρέπει να δώσεις μια ευκαιρία στον (συν)ομιλητή σου.
Η ζωή είναι ένας τζόγος και αν πρέπει να παίξεις σ’ αυτήν, καλύτερα να μάθεις καλά το παιχνίδι”. Αλήθεια, σκέφτηκες εσύ ποτέ την ζωή σαν τζόγο; Μετέτρεψες τα χαρίσματά σου σε μάρκες και τα γεγονότα της ζωής σε φύλλα; Μέσα στη ζωή μαθαίνεις πότε πρέπει να κρατάς τα φύλλα και πότε να τα ρίχνεις στο τραπέζι. Τότε είναι που πρέπει να αποφασίσεις πόσες μάρκες θα ποντάρεις στο κάθε παιχνίδι. Κι ύστερα από πολλές προσπάθειες –λίγες νίκες και πολλές ήττες- μαθαίνεις πότε πρέπει να σηκωθείς και να τα παρατήσεις ή πότε απλά να τρέξεις χωρίς να κοιτάξεις πίσω. “Να θυμάσαι πως ποτέ δεν μετράς τα λεφτά σου όταν κάθεσαι στο τραπέζι. Θα έχεις άφθονο χρόνο, όταν η μοιρασιά τελειώσει”.
Ο τύπος θα σου φαινόταν σίγουρα χαμένος στη ζωή. Λογικά θα έχει χάσει όλα του τα λεφτά και την περιουσία στον τζόγο, όμως σκέφτηκες πως ένας τέτοιος τύπος μπορεί ακόμα και ταξιδεύει ελεύθερος; Πως έχει μέσα του το ένστικτο της επιβίωσης. Ποιος ξέρει πόσες φορές χρειάστηκε να θυσιάσει ότι είχε και πόσες φορές ρίσκαρε τις καλύτερες πτυχές της ζωής του. Ο ξένος θα σου θύμισε ίσως και τα δικά σου ελαττώματα, όμως κάθε κακό φύλλο, όπως και κάθε καλό, μπορεί να αποδειχτεί το μεγάλο σου προτέρημα αν εσύ μάθεις να το χειρίζεσαι σωστά. Αν χάσεις, πρέπει να ξέρεις πως είναι κι αυτό μες’ το παιχνίδι και τότε να εύχεσαι απλά το τέλος να έρθει ήσυχα και ειρηνικά.
Ο βρωμόγερος κάποια στιγμή θα φύγει από μπροστά σου, όμως εσύ κατάλαβες πως σε ξεπλήρωσε με το παραπάνω για την τράκα που σου έκανε; Σκέφτηκες ποτέ τι είδους παίκτης είσαι; Έμαθες πότε πρέπει να κρατάς τα φύλλα σου και πότε να ποντάρεις σε αυτά; Έμαθες πότε πρέπει να ολοκληρώνεις και πότε να φεύγεις μακριά; Ο τύπος σε προειδοποίησε να μην μετράς ποτέ τα λεφτά σου πριν η παρτίδα ολοκληρωθεί. Ζήσε τη ζωή σου. Τα φύλλα που κρατάς, είναι σίγουρα αρκετά για να κερδίσεις… +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ AΠΟΚΩΔΙΚΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΚΙ ΕΣΕΙΣ ΤΟΝ ΜΟΥΣΙΚΟ ΚΩΔΙΚΟ ΤΟΥ ΜΗΝΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Δευτέρα 3 Μαρτίου 2014

EPΩΤΗΜΑ ΜΑΡΤΙΟΥ ~ φτιάχνουμε την παρέλαση της εθνικής εορτής από την αρχή


Καληνωρίσματα από το +yannidakis
Μπήκαμε λοιπόν στην Άνοιξη και μαζί στον πιο “εθνικό μήνα” μας. Αυτόν στον οποίο γιορτάζουμε την περιβόητη επανάσταση που αφενός απελευθέρωσε την Ελλάδα και αφετέρου μας θυμίζει που και που πως όλα μπορούν να συμβούν.
Έγραψα όμως ‘γιορτάζουμε’ και αλήθεια, αναρωτιέμαι πως γιορτάζουμε αυτή την τόσο σημαντική ημέρα. Ας imageθυμηθούμε. Μία μέρα πριν (και εννοείται την ίδια) οι μαθητές γλιτώνουν το σχολείο με κάτι γιορτές που είναι ευκαιρία να ντυθούν με τα σκολινά τους και να “τα ρίξουν” στην γκόμενα από το Γ3 που ίσως τώρα τους δει με άλλο μάτι. Οι τράπεζες βάζουν την ελληνική σημαία έξω από το κάθε κατάστημα λες και τις υπόλοιπες ημέρες ανήκουν αποκλειστικά στην Μέρκελ… Οι πολιτικοί βγάζουν ωραίες ανακοινώσεις και κάπως έτσι περνάει μια μέρα χωρίς δουλειά, χωρίς σχολείο, με γεμάτες καφετέριες και όλοι αισθάνονται έλληνες για ένα εικοσιτετράωρο.
Μα φυσικά ξεχάσαμε το σημαντικότερο! Οι παρελάσεις. Ο κύριος εκφραστής των εορτασμών στην εθνική μας επέτειο. Ο στρατός παρατάσσεται επιδεικνύοντας τις ετοιμοπόλεμες δυνάμεις του και ύστερα… η νεολαία. Οι μαθητές που παρελαύνουν σα να κάνουν βόλτα μασώντας τσίχλα και οι μαθήτριες που αναζητούν μια καριέρα στο modeling για να αποφύγουν την μιζέρια των γραμμάτων, οπότε ντύνονται και περπατούν ανάλογα. Όχι πως οι θεατές είναι καλύτεροι. Είναι οι γονείς και οι στενοί φίλοι των… πρωταγωνιστών, οι γονείς των πολύ μικρών παιδιών που ακόμα δεν έχουν καταλάβει την ανοησία του θέματος και κουνάνε χαριτωμένα το σημαιάκι και τα μέλη των Αριστερών οργανώσεων που περιμένουν καρτερικά να τελειώσει η παρέλαση για να πάρουν την σκυτάλη οι ίδιοι με κόκκινα πανό και συνθήματα κατά της Μέρκελ και του ΝΑΤΟ! Εντελώς μεταξύ μας, κανείς δεν είναι ευχαριστημένος με τον τρόπο που διεξάγονται οι παρελάσεις στις μέρες μας.
Οπότε; τι κάνουμε; Καταργούμε την εθνική εορτή; Μπα… Κάτι καλύτερο θα υπάρχει για να την σώσουμε. Ας εξετάσουμε μερικές προτάσεις:
  • Αφήνουμε τις παρελάσεις ως έχουν. Μπόλικη αστυνόμευση για να μην υπάρχουν παρατράγουδα και όλα καλά, αφού τα παιδιά –έλα μωρέ- παιδιά είναι και ας είναι όπως θέλουν.
  • Καταργούμε τις παρελάσεις εντελώς! Αυτό θα γίνει άλλωστε αν ο ΣΥΡΙΖΑ γίνει κυβέρνηση όπως μάθαμε. Εντάξει παιδιά, οι αργίες παραμένουν, οπότε περισσότερη ώρα στην καφετέρια!
  • Οι παρελάσεις να διεξάγονται μόνο από τους στρατιώτες. Τα όπλα έσωσαν τότε την πατρίδα, τα όπλα θα την ξανάσωναν αν υπήρχε σήμερα η ανάγκη. Οι στρατιώτες και τα άρματα είναι τα πιο εντυπωσιακά και η εικόνα που παρουσιάζουν, αρτιότατη.
  • Οι παρελάσεις να διεξάγονται από απλούς πολίτες. Αν δεν το είχε προτείνει η κυρία Φωτίου του ΣΥΡΙΖΑ, δεν θα το σκεφτόμουν από μόνος μου. Κάτι σαν το καρναβάλι. Θα συμμετέχεις σε μια ομάδα, θα νοικιάζεις την στολή και βουρ για την παρέλαση!
  • Μαθητές και οργανωμένοι σύλλογοι συμμετέχουν έχοντας κάτι να πουν. Όχι απλά έναν βηματισμό από το τάδε σημείο της πόλης στο άλλο. Μια περιγραφή, μια δήλωση, μια υπόσχεση για το μέλλον που θα τιμάει το παρελθόν. Μια αναπαράσταση των γεγονότων ανάλογα με το σημείο που γίνεται η παρέλαση κλπ.
  • Κοινωνικές δράσεις μαθητών και συλλόγων. Ναι, η παρέλαση είναι συμβολική, όμως γιατί να μην είναι πρακτική; Σκεφτείτε μαθητές και συλλόγους αντί να προετοιμάζουν από τον Φλεβάρη βηματισμούς, να ετοιμάζουν σημεία ενημέρωσης της ιστορίας, παρουσίασης ή συνέχισης τους με δράσεις υπέρ των αδύναμων και ανάδειξης όλων εκείνων που αξίζουν σε αυτή τη χώρα…
Η λίστα θα μπορούσε να είναι τεράστια. Ο καθένας θα μπορούσε να προτείνει μερικούς εναλλακτικούς τρόπους
εορτασμού της εθνικής μας εορτής. Ο σκοπός δεν είναι να καταδικάσουμε τον τρόπο εορτασμού της ημέρας, αλλά να προτείνουμε εναλλακτικούς τρόπους βελτίωσής του. Ας μην ξεχνάμε πως οι αμερικανοί γιορτάζουν την εθνικής τους εορτή με πυροτεχνήματα. Ουδείς τέλειος. Ας γίνουμε τιμητές της πατρίδας μας δημιουργικά και ας δώσουμε κάτι όμορφο σε αυτό το κοριτσάκι για να φωτογραφήσει. Ε, τι λέτε; Ψηφίστε στην ηλεκτρονική ψηφοφορία πάνω και δεξιά της σελίδας στο μενού με το σύμβολο που βλέπετε και διαμορφώστε την καλύτερη δυνατή πρόταση!

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΨΗΦΙΖΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ ΠΑΝΩ ΚΑΙ ΔΕΞΙΑ ΤΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΤΟ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΕΙΚΟΝΙΔΙΟ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Κυριακή 2 Μαρτίου 2014

BPΑΒΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ~ ξεκινάμε

Σας παρουσιάζω το καλύτερο άρθρο αυτής της εβδομάδας σύμφωνα με την καθαρά υποκειμενική κρίση του yannidakis. Σημειώνεται πως η βράβευση αφορά μονάχα την ενότητα ιστολογίων και για τους χώρους τους οποίους επισκέφτηκα. Παρακάτω δημοσιεύονται και τα υπόλοιπα άρθρα τα οποία ξεχώρισα μέσα στην εβδομάδα ως δευτερεύοντες διακρίσεις για λόγους ενδεχόμενης ισοπαλίας. Το ιστολόγιο που συγκεντρώνει τις περισσότερες βραβεύσεις και διακρίσεις στο τέλος κάθε μήνα βραβεύεται στην ειδική ενότητα "ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ".

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ:
από: πιτσιρίκος
τίτλος: Ξεκινάμε!

Δεν ξέρω πώς να αρχίσω. Όσο κι αν έχω προετοιμαστεί γι’ αυτή τη στιγμή, νιώθω μια αμηχανία. Αυτά τα γράφω για να σας φανώ σεμνός και να μην καταλάβετε πόσο εγωπαθής και νάρκισσος είμαι. Ας ξεκινήσω λοιπόν από το τέλος. Μπορώ να βγω εγώ, να βγεις εσύ, να βγούμε πολλοί και να γίνουμε ένα ΤΣΟΥΝΑΜΙ που θα αλλάξει την Ελλάδα; Όχι, δεν γίνεται. Βγήκατε εσείς τον Ιούνιο του 2011 και βγάλατε τον καρκίνο από τα χημικά που σας έριξαν τα ΜΑΤ. Εγώ είχα πάει για μπάνια. Η ιδέα δεν είναι δική μου. Εγώ εντολές εκτελώ. Αλλά μου είπαν να σας πω πως η ιδέα είναι δική σας, για να νιώσετε κολακευμένοι. Κάθε πρωί, κάθε βράδυ, η δεύτερη φράση που μου λένε οι άνθρωποι που συναντώ είναι «τι θα κάνουμε;». Η πρώτη φράση που μου λένε είναι «μεγάλε, είσαι γαμάτος».

Όταν μου λένε «τι θα κάνουμε;», τους λέω πως δεν ξέρω τι θα κάνουν αυτοί αλλά εγώ το έχω λύσει το πρόβλημα της ζωής μου, γιατί έχω λεφτά να φάνε και τα δισέγγονά μου.

Και τότε αυτοί μου λένε «έχουμε άλλη λύση;». «Ναι» τους απαντάω, «γίνετε κι εσείς πλούσιοι και δεν θα έχετε κανένα πρόβλημα». Μα καλά τι χαζός που είναι ο κόσμος, όλα εγώ πρέπει να τους τα λέω;

Η ιδέα λοιπόν είναι δική σας. Των γυμνιστών που με βρήκαν σε μια παραλία της Γαύδου. Των χορτοφάγων που με σταμάτησαν έξω από μια ταβέρνα με γουρουνόπουλα στη Χασιά. Των ανώνυμων αλκοολικών που επισκέφτηκα στην Ξάνθη. Των οροθετικών μοναχών που με κάλεσαν στο Άγιον Όρος.

Βέβαια, μπορεί να μην κατάλαβα καλά τι μου έλεγαν γιατί δεν δίνω και πολλή σημασία στους άλλους, όταν δεν με τραβάνε οι κάμερες.

Πάντως, κανείς από αυτούς δεν μου είπε να κάνουμε κόμμα. Άλλος ήθελε δανεικά, άλλος ήθελε να βγει φωτογραφία μαζί μου, αλλά εγώ κατάλαβα πως δεν τους αρέσουν οι πολιτικοί που ζουν σε άλλο κόσμο και θέλουν για ηγέτη εμένα που δουλεύω για αγνούς πατριώτες και εθνικούς ευεργέτες, όπως ο Ψυχάρης, ο Μπόμπολας και ο Βαρδινογιάννης. Προσγειωμένοι άνθρωποι. Και ιδεολόγοι. Όχι σαν τους πολιτικούς που είναι κακοί και νοιάζονται μόνο για τους εαυτούς τους και τον πλουτισμό τους.

Και μετά είναι οι ουρές στις στάσεις των λεωφορείων. Πρωί πρωί να βλέπεις 40-50 ανθρώπους να περιμένουν στα πεζοδρόμια. Αίσχος, χαλάνε και την εικόνα της πόλης. Εγώ, αν έπρεπε να μπω σε λεωφορείο, θα αυτοκτονούσα.

Και να περνά το λεωφορείο και να παίρνει τους μισούς, κι οι άλλοι μισοί να περιμένουν το επόμενο. Πάρτε ένα ταξί, ρε τσιγκούνηδες.

Κι αργούν στη δουλειά τους. Και κανείς τους δεν έχει σκεφτεί να ξεκινήσει από τις 4 τα χαράματα με τα πόδια, για να είναι στην ώρα του στη δουλειά του.

Τα τελευταία χρόνια με φωνάζουν συχνά οι μαθητές στα λύκεια. Καλούν όποιο ζώο βλέπουν στην τηλεόραση. Στη Θεσσαλονίκη, στην Ίμβρο, στην Τένεδο, στο Περιστέρι, στα Καμένα Βούρλα. Συζητάμε.

Ε, λοιπόν σας λέω ότι τα παιδιά τα έχουν καταλάβει όλα. Τα παιδιά ξέρουν τα πάντα. Γι’ αυτό είναι σχεδόν όλα έτοιμα να ψηφίσουν Χρυσή Αυγή. Επειδή είναι πανέξυπνα.

«Και με το χρέος τι θα κάνεις;» θα λένε ήδη αυτοί που θεωρούν γραφικές τις ιστορίες με τα λεωφορεία και τους μαθητές. Όλοι δηλαδή. Θα σας πω λοιπόν τι θα κάνω με το χρέος. Αρχικά, θα του χαμογελάσω. Μετά θα στείλω τους καλύτερους διαπραγματευτές με μερικά δώρα και τίποτα Ουκρανές.

Πάντως, το θέμα είναι τι κάνεις εσύ για την πατρίδα σου και όχι οι δανειστές. Τώρα το πού πήγαν τα δάνεια που πήρε η πατρίδα δεν θα το ψάξω γιατί μπορεί να πέσω πάνω στ’ αφεντικά μου και δεν με συμφέρει.

Δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να γίνουμε όλοι δημόσιοι υπάλληλοι ή εργάτες πολυεθνικών. Γίνε, αγοράκι μου, υπάλληλος του Μπόμπολα να παίρνει αυτός όλα τα δημόσια έργα από τους κακούς πολιτικούς –που, όταν δίνουν τα έργα στον Μπόμπολα, είναι καλοί- και εσύ να οικονομάς, παριστάνοντας τον δημοσιογράφο.

Τα νούμερα της ανεργίας τα ξέρετε. Και ειδικά της ανεργίας των νέων. Τουλάχιστον οι άνεργοι δεν χρειάζεται να περιμένουν το πρωί στην ουρά για το λεωφορείο. Να βλέπουμε και τα θετικά.

Μια ιατρική επέμβαση –δεν σας λέω ποια- στην Ελλάδα θέλει 10 χιλιάδες ευρώ, ενώ στην Γερμανία θέλει μόνο 100 ευρώ. Πήγαινε να την κάνεις στη Γερμανία, να σου μείνουν τα 9.900 ευρώ στην τσέπη. Αυτό το «μια ιατρική επέμβαση ‘θέλει’ τόσα ευρώ», να μου το συγχωρήσετε. Έτσι μιλούσαμε στο χωριό.

Θα το έχετε μάθει. Οπότε να μην σας το πω. Τέλος πάντων, ας σας το πω. Μέχρι και στα Τίρανα άρχισαν να πηγαίνουν Έλληνες φοιτητές. Μην κοιτάτε που σας κάνω τον αντιρατσιστή και τον χαλαρό, φρίκαρα που πάνε Έλληνες φοιτητές στα αλβανικά πανεπιστήμια. Αν είναι ποτέ δυνατόν να έχουν πέσει οι Έλληνες τόσο χαμηλά!

Στο Λεκανοπέδιο της Αττικής έχουμε είκοσι στρατόπεδα. Γιατί; Γιατί δεν τα γεμίζουμε λαθρομετανάστες;

Οι δικαστικές αποφάσεις καθυστερούν ως και 10 χρόνια. Οι φτωχοί δεν μπορούν να βρουν το δίκιο τους. Αυτό, που οι φτωχοί δεν μπορούν να βρουν το δίκιο τους, το θυμήθηκα ξαφνικά τώρα που κατεβαίνω στην πολιτική. Στο σάιτ μου δεν γράφω τέτοια γιατί ενοχλούνται οι τράπεζες που βάζουν τις διαφημίσεις.

Είμαστε η χώρα με τα περισσότερα θανατηφόρα ατυχήματα. Με τις περισσότερες καισαρικές. Με τα περισσότερα φροντιστήρια. Με τα περισσότερα studio με πόρνες που συνουσιάζονται χωρίς προφυλακτικό. Με τα περισσότερα σουβλατζίδικα.

Κι από την άλλη, ανοίγουμε τα λιγότερα βιβλία, έχουμε τους λιγότερους εθελοντές αιμοδότες, τις λιγότερες καμηλοπαρδάλεις, τα λιγότερα καγκουρό. Πού πάει αυτή η χώρα;

Και στο κέντρο της Αθήνας κάθε πρωί έχει δυο τουλάχιστον συγκεντρώσεις. Κλείνουν οι συγκοινωνίες, σταματά η ζωή, για να πιέσετε ποιον; Τον υπουργό; Πάρτε τον στο τηλέφωνο, όπως κάνει ο Ψυχάρης. Δεν είναι ανάγκη να κλείνετε τους δρόμους.

Τα τελευταία τριάντα χρόνια έχω γνωρίσει από κοντά όλους τους πολιτικούς ηγέτες. Αλλά μέχρι τώρα δεν με ενοχλούσαν γιατί τάιζαν τα αφεντικά μου. Τώρα, μετά από τριάντα χρόνια, αποφάσισα πως δεν τους γουστάρω καθόλου.

Κι επειδή έχω γνωρίσει όλους τους πολιτικούς αρχηγούς, κατάλαβα ένα πράγμα: Εγώ είμαι πολύ καλύτερος από αυτούς.

Τα προβλήματα της χώρας δεν μπορεί να τα λύσει πια κανένα 25%. Ούτε το 50% μπορεί να τα λύσει. Ούτε το 100% μπορεί να τα λύσει. Μόνο εγώ μπορώ να τα λύσω.

Γέμισε η χώρα με μετανάστες, ναρκωτικά και σκουπίδια. Είδατε τι ωραία που έβαλα τους μετανάστες μαζί με τα ναρκωτικά και τα σκουπίδια; Ήταν εντελώς συμπτωματικό. Όχι, για να μην λέτε πως κάνω αβάντα στην Χρυσή Αυγή.

Η πρέζα έχει κυριεύσει την επαρχία. Ευτυχώς, γιατί είναι τόσο βαρετή η ζωή στην επαρχία που δεν αντέχεται χωρίς ναρκωτικά. Πρέπει να φτιάξουμε θεραπευτικές κοινότητες και στην επαρχία. Τα ναρκωτικά, όμως, δεν πρέπει να φύγουν από την επαρχία γιατί κονομάει ένα σωρό κόσμος από το εμπόριο ναρκωτικών. Τι θα κάνουν όλοι αυτοί; Κλέφτες θα γίνουν;

Για τα σκουπίδια θα κάνουμε κάτι; Τώρα θέλω –εκτός από πολιτικός- να γίνω και δήμαρχος. Θα τα φτιάξω όλα. Θα βρω και το φάρμακο για την θεραπεία της φαλάκρας.

Για να φύγουμε μπροστά πρέπει να γκρεμίσουμε το γραφειοκρατικό σύστημα που θρέφει τα κόμματα. Και μια επιστροφή στην φεουδαρχία δεν θα ήταν άσχημη.

Η Ευρώπη είναι η οικογένειά μας. Δεν πρέπει να μας ενοχλεί που σήμερα η Ευρώπη είναι έρμαιο των αγορών και ανθίζει ο φασισμός. Δεν θα φύγουμε ποτέ από την Ευρώπη, ακόμα κι αν χρειαστεί να γίνουμε όλοι νεοναζιστές και να σκοτώνουμε Εβραίους, κομμουνιστές, τσιγγάνους και ομοφυλόφιλους. Πάνω απ’ όλα, είμαστε Ευρωπαίοι.

Ελλάδα δεν είναι μόνο τα κόμματα. Είναι, κυρίως, οι είκοσι οικογένειες ολιγαρχών που έχουν την χώρα υπό την κατοχή τους αλλά δεν μπορώ να σας τα γράψω αυτά, γιατί δεν κάνει.

Και εδώ θέλω να γίνω ξεκάθαρος• γιατί μέχρι τώρα έγραφα δύσκολα νοήματα σαν του Καστοριάδη και του Αξελού.

Αυτοί που οδήγησαν τη χώρα στο σημερινό αδιέξοδο δεν μπορούν να της δώσουν νέα ορμή. Αυτό το αποφάσισα ξαφνικά τώρα που αυτοί που οδήγησαν τη χώρα στο σημερινό αδιέξοδο καταρρέουν εκλογικά και κινδυνεύουν να πάνε στη φυλακή. Μέχρι τώρα που έπεφτε τρελή κονόμα, δεν με πείραζαν καθόλου.

Δυστυχώς, όμως, δεν μπορούν να μας σώσουν και όσοι είναι δέσμιοι θεωριών του 19ου αιώνα. Θα σας σώσω εγώ που δεν έχω καμία θεωρία, οπότε υπερτερώ του Μαρξ και του Ένγκελς που δεν κατάφεραν ποτέ να γράψουν στο ΚΛΙΚ, όπως εγώ.

Γι’ αυτό λοιπόν αποφασίσαμε να κάνουμε «ΤΟ ΤΣΟΥΝΑΜΙ». Ποιοι το αποφασίσαμε; Απλοί άνθρωποι, όπως εγώ. Κανείς από εμάς δεν έχει υπηρετήσει σε υπουργεία, υφυπουργεία ή γραφεία αρχηγών. Κάναμε τη δουλειά, χωρίς να φαινόμαστε.

Εγώ τώρα, δεν θα πάω στην Ευρωβουλή. Μαλάκας είμαι να φύγω καλοκαιριάτικα από την Ελλάδα και να τρέχω στο Στρασβούργο και τις Βρυξέλλες; Μπορεί να μην έχω και τα προσόντα. Είμαι ικανός να σώσω την Ελλάδα αλλά δεν ξέρω αν έχω τα προσόντα να γίνω ευρωβουλευτής. Δεν μιλάω και ξένες γλώσσες, ενώ μυρίζουν και τα πόδια μου. Οπότε ψηφίστε κάναν υποψήφιο από άλλο κόμμα που έχει εκλεγεί ξανά ευρωβουλευτής και είναι έμπειρος. Θα μείνω λοιπόν στην Ελλάδα. Μπανάκια, ουζάκια, ταβερνάκια. Θα θυσιαστώ.

Αν πάμε καλά στις Ευρωεκλογές, πάει να πει πως την πατήσατε και μας ψηφίσατε, οπότε θα αποφασίσουμε τι θα κάνουμε και στις εθνικές εκλογές, αλλά, αν δεν πάμε καλά στις Ευρωεκλογές, μπορεί να κάνουμε κάνα πραξικόπημα για να μην χάνουμε χρόνο με εκλογές και τα ρέστα.

Αν αποτύχω, θα προσπαθήσω να γυρίσω στη δημοσιογραφία. Υπάρχουν πολλά δήθεν ευαίσθητα θέματα που δεν έχω αγγίξει ακόμα και πολλές γυναίκες σε κλιμακτήριο που τα γουστάρουν, αλλά φοβάμαι πως το Mega πάει για λουκέτο, οπότε μπορεί να μπαρκάρω.

Αυτό σημαίνει πως εγκαταλείπω την δημοσιογραφία. Τώρα πρέπει να σπάσω την ρουτίνα της πολιτικής. Το Πούλιτζερ μπορεί να περιμένει. Τώρα θα ταράξουμε λίγο τα λιμνάζοντα νερά με το ΤΣΟΥΝΑΜΙ.

Και πού θα βρείτε λεφτά για την καμπάνια σας; Εδώ έχουμε την τεχνογνωσία Ομπάμα. Που όταν πρωτοβγήκε, παραμέρισε τους δυνατούς του χρήματος και ζήτησε τα λίγα δολάρια των πολλών. Κι εγώ, επειδή είμαι αμερικανάκι, το πίστεψα αυτό.

Εμείς δεν ζητάμε δολάρια. Εμείς ζητάμε ευρώ. Εκεί είναι η υπεροχή μας έναντι του Ομπάμα. Εκτός του ότι εμείς είμαστε άσπροι.

Ζητάμε από όλους «ένα μέχρι δέκα ευρώ». Αν μας στείλετε παραπάνω, δεν θα τα πάρουμε. Θα τα κάψουμε. Γιατί έχουμε λεφτά. Αλλά ζητάμε από εσάς, για το ξεκάρφωμα. Για να μη λέτε πως έχουμε κρυφούς χρηματοδότες.

Θα σας πω σύντομα πώς ακριβώς θα στείλετε τα χρήματα αλλά, εν τω μεταξύ, θέλω να σας παρακαλέσω να ενισχύσετε και τον πιτσιρίκο που έχει βάλει PayPal στο μπλογκ του και σας ψυχαγωγεί με τα κείμενά του σχεδόν 10 χρόνια αλλά είστε τόσο τσιφούτηδες που δε λέτε να κάνετε μια ευγενική κίνηση. (σημείωση του πιτσιρίκου: Σταύρο, σε ευχαριστώ. Είσαι ψυχάρα, ρε φίλε.)

Δεν είναι εύκολο, το ξέρω, να αλλάξουμε συνήθειες. Δεν μπορείς να σταματήσεις να τρως τα νύχια σου, να σκαλίζεις τη μύτη σου και να κατουράς το καπάκι της τουαλέτας.

Αλλά δεν υπάρχει άλλος δρόμος, για να αλλάξουμε ζωή.

Ούτε άλλη ζωή, για να αλλάξουμε δρόμο.

Καλημέρα λοιπόν και ελπίζω να συναντηθούμε. Τολμήστε να μου μιλήσετε αν με πετύχετε κάπου. Μπορεί να σας μιλήσω.

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Σάββατο 1 Μαρτίου 2014

ΣXOΛΙΟ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ~ αγωνία στο κίεβο για τις εξελίξεις στην κριμαία

η είδηση που στιγμάτισε τη βδομάδα που πέρασε, σχολιάζεται και προβληματίζει


 η είδηση 
Η επιστροφή στην πολιτική ομαλότητα έχει αλλάξει την εικόνα στην πλατεία Ανεξαρτησίας του Κιέβου. Μόνο τα λουλούδια, στη μνήμη των νεκρών, μένουν για να θυμίζουν τα αιματηρά γεγονότα των προηγούμενων ημερών. Οι πολίτες έχουν στρέψει την προσοχή τους στις εξελίξεις στην Κριμαία. Η κατάσταση στην Κριμαία, όπου κυριαρχεί το ρωσικό στοιχείο, παραμένει τεταμένη. Το ενδεχόμενο απόσχισης της αυτόνομης περιοχής, είναι το πρώτο ανοιχτό μέτωπο που πρέπει να κλείσει η νέα ηγεσία στο Κίεβο.
 το σχόλιο 
Δυστυχώς αναγκαζόμαστε να ασχοληθούμε ξανά με την Ουκρανία, καθώς όπως προκύπτει (και φυσικά το γνωρίζαμε...) η κρίση δεν αφορούσε αποκλειστικά ένα εσωτερικό εθνικό ζήτημα της Ουκρανίας, αλλά και εκείνους που ήλεγχαν πρόσωπα και καταστάσεις. Από τη μια οι διαφαινόμενοι νικητές Ευρωπαίοι και από την άλλη οι ηττημένοι Ρώσοι οι οποίοι δεν έχουν πει την τελευταία τους λέξη, αφού ετοιμάζουν στρατό έτοιμο να μεγαλώσει την κρίση στο προπύργιο της, την περιοχή της Κριμαίας.
Θα εκτονωθεί η κατάσταση ή θα δούμε πολεμικές συμπλοκές στην καρδιά της Ευρώπης; Ελπίζω να μην χρειαστεί να ασχοληθούμε ξανά την επόμενη εβδομάδα.
+Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ ΜΗΝΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου 2014

ANΘΡΩΠΙΝΑ ΒΙΩΜΑΤΑ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ ~ τι κρύβεται πίσω από την αποκριάτικη στολή μας;

μαθήματα από καθημερινές ιστορίες ανθρώπων που άλλαξαν τις ζωές τους

Γεια σας και σήμερα αγαπητοί αναγνώστες από το +yannidakis 

Για τι άλλο θα μπορούσα να μιλήσω στο σημερινό μου άρθρο παρά για τις απόκριες.

Οι απόκριες είναι μια από τις πιο αγαπημένες περιόδους για αρκετούς από εμάς μα κυρίως για τους μικρούς μας φίλους!  Είναι η ευκαιρία να διασκεδάσουμε, να γελάσουμε και φυσικά να γίνουμε “καρναβάλια” χωρίς ενδοιασμούς. Οι στολές που βρίσκονται στην διάθεσή μας αμέτρητες. Τι είναι όμως αυτό που καθορίζει την στολή που θα επιλέξουμε; Είναι μια μάσκα ή ο πραγματικός μας εαυτός;


Πολλοί ερευνητές πιστεύουν ότι η επιλογή της αποκριάτικης στολής δεν γίνεται τυχαία, όπως συνήθως νομίζουμε. Νομίζουμε ότι κρυβόμαστε πίσω από την αποκριάτικη στολή μας ενώ στην πραγματικότητα δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο. Όταν επιλέγουμε μια αποκριάτικη στολή, στην ουσία φανερώνουμε στους άλλους καλά κρυμμένες πτυχές του εσωτερικού μας κόσμου ή εαυτού. Χαλαρώνουμε και ξεδιπλώνουμε έναν άλλο εαυτό ο οποίος έχει ανάγκη να βγει στο φως. Παρόλο που τα συνηθισμένα κριτήρια επιλογής των κουστουμιών από τα παιδιά αλλά και από τους ενήλικες είναι το φύλο και τα παραδοσιακά κοινωνικά πρότυπα σε σχέση με τους ρόλους των δυο φύλων, η επιλογή του κουστουμιού μπορεί να κρύβει και άλλα βαθύτερα μυστικά. Για παράδειγμα το να επιλέξει κανείς να ντυθεί πριγκίπισσα ή υπερ-ήρωας ίσως να σημαίνει πως έτσι μεταφέρει την εξουσία που έχει η μεταμφίεσή του.  Ευγένεια, ομορφιά, χάρη και θηλυκότητα για τις πριγκίπισσες δύναμη και κύρος για τους υπερ – ήρωες. Βέβαια από την άλλη ίσως μέσω της στολής να αποζητά κανείς περισσότερο από άλλα, έναν επιβλητικό ή κυριαρχικό ρόλο, επειδή ακριβώς δυσκολεύεται στην καθημερινότητα  να επιβληθεί στους γύρω του, είτε στους γονείς του είτε και σε κάποιο άλλο παιδί ή ακόμα και σε ένα μεγαλύτερο αδερφάκι.

Το κοστούμι μπορεί να προσφέρει σε κάποιον την ασφάλεια πως μπορεί να καταφέρει όλα όσα στην καθημερινή ζωή δεν μπορεί. Εδώ θα ήταν ενδιαφέρον να αναφέρω πως μέσα από τα αποκριάτικα κοστούμια θα μπορούσαμε ακόμα να ανακαλύψουμε και την ιδέα που έχουν οι άλλοι για μας ή με την μας παρομοιάζουν ή ποια χαρακτηριστικά θα ήθελαν να έχουμε και δεν τα έχουμε. Για παράδειγμα πρόσφατα άκουσα ένα παιδί να ζητάει από τον μπαμπά του να ντυθεί Spiderman ενώ από την μητέρα του η Barbie γοργόνα. Άραγε στα μάτια αυτού του παιδιού πως φαντάζουν οι γονείς του; Όλα αυτά βέβαια δεν είναι απόλυτα, και μπορεί να λειτουργούν διαφορετικά για κάθε παιδί ή ενήλικα ανάλογα με το χαρακτήρα του, το περιβάλλον που έχει μεγαλώσει και τις εμπειρίες του.


Στους ενήλικες αντίστοιχα η στολή μπορεί να αντιπροσωπεύει μια μορφή  κρυφής επιθυμίας, ενός καταπιεσμένου και βασανιστικού φόβου ή ακόμα, μιας δημιουργικής εκτόνωσης από την καθημερινή καταπίεση των υποχρεώσεων.


Τα κοστούμια τρόμου μπορεί να φανερώνουν την προτίμηση κάποιου να διασκεδάζει με οτιδήποτε μακάβριο. Τα κοστούμια αθωότητας π.χ πριγκίπισσες αντιπροσωπεύουν μια «κρυμμένη» νοσταλγία για τη νιότη, τη χαμένη αθωότητα και την παιδική αφέλεια. Τα κοστούμια ζώων αντιπροσωπεύουν τα βασικά ένστικτα. Για παράδειγμα, το λιοντάρι συμβολίζει την εξουσία και την αυτοπεποίθηση, ο σκύλος την αφοσίωση και την πίστη. Επίσης μπορεί να αντιπροσωπεύουν κάποια από τα φανερά ή κρυμμένα χαρακτηριστικά της ταυτότητας κάποιου ή εκείνα τα χαρακτηριστικά που κανείς θαυμάζει και θα επιθυμούσε να έχει. Τα κοστούμια ηρώων και κόμικ φανερώνουν την ανάγκη των ανθρώπων να ξεφύγουν από την καθημερινή τους σοβαρότητα και συμβολίζουν κάτι το εκκεντρικό, ιδιότροπο, παιχνιδιάρικο και νεανικό. Τα κοστούμια του «κακού» παρουσιάζουν κάτι υποχθόνιο, σκοτεινό και δίνουν σε κάποιον τη δυνατότητα να εκφράσει τη σκοτεινή πλευρά του εαυτού του χωρίς ενοχές ή υποδεικνύει ένα σχετικό εσωτερικό άγχος σχετικά με θέματα που αφορούν στις διαπροσωπικές σχέσεις. Τα κοστούμια σεξουαλικού περιεχομένου αντιπροσωπεύουν τον αισθησιασμό, τον ερωτισμό και τη σεξουαλικότητα. Τέλος τα κοστούμια super – ηρώων μπορεί να υποδεικνύουν ότι διαθέτει κανείς ακόμα την επιθυμία και την έντονη διάθεση να σώσει τον κόσμο και να νικήσει το κακό, όπως όταν ήταν παιδί.


Μετά από όλα όσα είπαμε... εσείς τι θα ντυθείτε στα καρναβάλια; +entita matsinska

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου 2014

EPΩΤΗΜΑ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟY παρουσίαση αποτελεσμάτων έρευνας


Καληνωρίσματα από το +yannidakis
Τον μήνα Φεβρουάριο ασχοληθήκαμε με ένα σημαντικό κοινωνικό ζήτημα. Αρχικά αναλύσαμε την σημαντικότητα του αγοραίου έρωτα ακόμα και στις μέρες μας και τελικά θίξαμε την κρίση που περνάει ο… κλάδος σε πολιτικό και κοινωνικό επίπεδο. Θελήσαμε να βρούμε τον σωστό τρόπο λειτουργίας του και… να τα αποτελέσματα!

Βλέποντας το πόσο σημαντικό είναι να υπάρχει σωστή νομοθεσία γύρω από τον κλάδο, στην πρώτη θέση είχαμε μίαimage ισοπαλία. Από 29% συγκέντρωσε η επιλογή αυστηρών αδειών λειτουργίας είτε ειδικά αδειοδοτημένους οίκους ανοχής είτε σε άλλους συγκεκριμένους χώρους όπως το σπίτι των επαγγελματιών. Η λέξη ‘άδεια λειτουργίας’ ήταν αυτή που κέρδισε τις απαντήσεις σας, ωστόσο μου προκαλεί μεγάλη εντύπωση πως οι δύο πρώτες επιλογές ανάμεσα σε τέσσερις συνολικά, κατάφεραν μόλις να συγκεντρώσουν λίγο πάνω μισούς ψήφους σας! Ας δούμε γιατί.
Στην τρίτη θέση με 23% βρέθηκε η πιο πρακτική προσέγγιση που ζητάει να απομακρυνθούν μόνο οι πλανόδιες επαγγελματίες. Προφανώς εκείνες σχετίζονται με επικίνδυνες περιοχές, υποβάθμιση γειτονιών και ενδεχομένως με εγκληματικότητα ή υγειονομικούς κινδύνους και άρα θεωρείται κατακριτέα η δραστηριότητά τους.
Στην τελευταία θέση βρίσκουμε την πιο αυστηρή προσέγγιση την οποία πρέπει να σημειώσουμε πως αποτελεί και την νέα τάση στις μέρες μας, που εκφράζεται μάλιστα και με τον πλέον επίσημο τρόπο που είναι οι πολιτικές θέσεις και οι προτάσεις νομοσχεδίων. Πρόκειται για την πλήρη ποινικοποίηση του αγοραίου έρωτα, πρόταση που έβγαλε στον δρόμο πολύ κόσμο που διαδήλωνε σε πολλές πόλεις, είτε υπέρ, είτε κατά. Εσείς επιλέξατε κατά 17% αυτήν την απάντηση.

Έτσι ή αλλιώς ολοκληρώθηκε και αυτό το Ερώτημα του μήνα δίνοντας πλέον την θέση του στην ερχόμενη Δευτέρα, πρώτη του Μαρτίου όπου στις 12:00 στο yannidakis θα επιστρέψουμε στην επικαιρότητα με αφορμή την επερχόμενη εθνική εορτή. +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΨΗΦΙΖΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ ΠΑΝΩ ΚΑΙ ΔΕΞΙΑ ΤΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΤΟ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΕΙΚΟΝΙΔΙΟ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου 2014

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ ~ χρέος μας να σταματήσουμε το χάος στην ουκρανία

Καληνωρίσματα από το +yannidakis 
Δεν μ’ αρέσει να πατώ επί πτωμάτων, όμως σκεφτείτε το. Αυτό που συμβαίνει αυτές τις μέρες στο Κίεβο είναι άνω ποταμών. Δεν το δέχομαι ρε παιδί μου. Αν και γνώστες μιας παρόμοιας κατάστασης με πρόσφατες αναμνήσεις από imageτην Αθήνα που για καιρό “καιγόταν” εξακολουθώ να σοκάρομαι που σε μία ευρωπαϊκή πρωτεύουσα μετράμε νεκρούς και εκατοντάδες τραυματίες με ανυπολόγιστες υλικές ζημιές σε έναν άτυπο εμφύλιο πόλεμο που κρατά τρεις μήνες τώρα και που δείχνει να τερματίζεται με την παράνομη(;) απομάκρυνση του εκλεγμένου προέδρου.
 
 
Έχει μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε το πως ξεκίνησε όλο αυτό, αφού ούτε λίγο ούτε πολύ όλα ξεκίνησαν όταν η ουκρανική κυβέρνηση διέκοψε τη συνεργασία της με την Ευρωπαϊκή Ένωση αφού όπως λέγεται, δέχτηκε δελεαστικές οικονομικές και αναπτυξιακές (και ενεργειακές) προσφορές από τους Ρώσους. Οι πολίτες της Ουκρανίας που μέσα από την Ευρωπαϊκή Ένωση έβλεπαν προοπτικές σταθερότητας και ευημερίας, αντέδρασαν φανατικά, μία αντίδραση που μάλλον προκάλεσε και την –έστω προσωρινή- αποστασιοποίηση των ρώσων από τα τεκταινόμενα.
 
Η Ουκρανία τώρα είναι μόνη. Στην Ένωση ακούμε για επικρίσεις των χειρισμών της κυβέρνησης. Στην Ρωσία μαθαίνουμε πως παρακολουθούν μα δεν αντιδρούν και ακριβώς στη μέση, κυβέρνηση και διαδηλωτές μάχονται κυριολεκτικά σε μία πλατεία! Είναι λυπηρό, είναι τραγικό και αναρωτιέμαι γιατί δεν κάνουν κάτι να το σταματήσουν. Προφανώς υπάρχουν διαφορές όμως –δεν μπορεί- κάτι θα πρέπει να γίνει προκειμένου να εκτονωθεί η κατάσταση. Είναι ανθρωπιστικό και πολιτιστικό χρέος της πολιτικής Ευρώπης να πράξει ώστε να προστατεύσει το κύρος μιας μεγάλης ευρωπαϊκής πόλης. Ας πούμε ότι στην Αθήνα δεν προλάβανε. Τώρα δεν υπάρχει δικαιολογία. Η Ουκρανία ανήκει στην Ευρώπη και η Ευρώπη έχει ευθύνη στην Ουκρανία. Σώστε τώρα την πλατεία ανεξαρτησίας στο Κίεβο!

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »