Σάββατο 3 Μαΐου 2014

ΣXOΛΙΟ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ~ άγιος πάπας ιωάννης παύλος β'

η είδηση που στιγμάτισε τη βδομάδα που πέρασε, σχολιάζεται και προβληματίζει


 η είδηση 
H Kαθολική Εκκλησία αποφάσισε να τιμήσει δυο Ποντίφηκες που σημάδεψαν την πορεία της μέσα στον 20ο αιώνα. O Πάπας Ιωάννης Παύλος Β' ανακηρύσσεται άγιος μαζί με τον Πάπα Ιωάννη 23ο
 το σχόλιο 
Είναι ωραίο και αξιέπαινο να τιμώνται άνθρωποι που έκαναν την διαφορά στον τομέα τους μέσα από την θέση που κατείχαν. Ειδικά για την Εκκλησία όμως πως μπορεί να τιμηθεί ένας τέτοιος σπουδαίος άνθρωπος;
Οι Καθολικοί μας λένε σήμερα πως αυτό γίνεται μέσω της αγιοποίησης. Είναι όμως κάτι τόσο εύκολο; Έτσι απλά παίρνουμε κάποιον και τον κάνουμε άγιο επειδή έκανε καλά πράγματα ή επειδή ήταν δημοφιλής όσο ζούσε;
Μου ακούγεται γελοίο και ειρωνικό, ίσως επειδή στην Ορθοδοξία τα κριτήρια είναι πολύ πιο αυστηρά και χρονοβόρα.
+Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Παρασκευή 2 Μαΐου 2014

ΕΦAPΜΟΖΟΝΤΑΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΜΑΙΟΥ ~ ο αστεροειδής που διαλύθηκε αγνοώντας την φυσική

πως οι εφαρμογές της επιστήμης & της τεχνολογίας επιδρούν στην κοινωνία του σήμερα

από gizmodo
This mysterious asteroid breakup has scientists scratching their heads

What you see above could have not happened, as far as astronomers know. The Hubble space telescope has photographed this never-before-seen break-up of an asteroid. The observed space object has fragmented into several smaller pieces—which is common when comets approach the Sun—but the process has never been observed before in the asteroid belt. Yet that is where asteroid P/2013 R3 has now ceased to exist.

The observations were taken using the NASA/ESA Hubble space telescope on 29 October 2013, 15 November 2013, 13 December 2013, and 14 January 2014:

The European Space Agency explains why this cosmic event is so unusual:

The ongoing discovery of more fragments makes it unlikely that the asteroid is disintegrating due to a collision with another asteroid, which would be instantaneous and violent in comparison to what has been observed. Some of the debris from such a high-velocity smash-up would also be expected to travel much faster than has been observed.

It is also unlikely that the asteroid is breaking apart due to the pressure of interior ices warming and vaporizing. The object is too cold for ices to significantly sublimate, and it has presumably maintained its nearly 480-million-kilometer distance from the Sun for much of the age of the Solar System.


This leaves a scenario in which the asteroid is disintegrating due to a subtle effect of sunlight that causes the rotation rate to slowly increase over time. Eventually, its component pieces gently pull apart due to centrifugal force. The possibility of disruption by this phenomenon—known as the YORP effect—has been discussed by scientists for several years but, so far, never reliably observed.
Από την αρχή ξεκαθαρίζω πως ακόμα δεν είμαι σίγουρος αν αυτό το θέμα έπρεπε να αποτελεί μέρος αυτής της ενότητας ή της άλλης, τα "Ιστορικά Μυστήρια". Σε κάθε περίπτωση, αποφάσισα να το εντάξω εδώ ώστε να το μελετήσουμε υπό το πρίσμα της δυνατότητας να παρατηρήσουμε ένα φαινόμενο σαν αυτό.

Ουσιαστικά μέσα σε τρεις μήνες ένας αστεροειδής που ήταν ήδη υπό παρακολούθηση,
διασπάστηκε σταθερά και κατέληξε να διαλυθεί σε κομμάτια ενώ συνέχιζε την πορεία του. Εντάξει, πως θα μπορούσε να συμβεί αυτό; Το πιο λογικό θα ήταν να έχουμε μια δύναμη η οποία προκάλεσε αυτό το αποτέλεσμα. Απλή φυσική. 

Οι επιστήμονες μας βεβαιώνουν πως ο αστεροειδής δεν χτυπήθηκε από κάποιο άλλο αντικείμενο και εξηγούν πως δεν υπήρχε καμία δράση από τη Γη, όπως για παράδειγμα ένα όπου θα πυρπολούσε τον τεράστιο βράχο.

Σε αυτήν την περίπτωση τι μπορεί να έχει συμβεί; Αυτή τη φορά καμιά επιστημονική γνώση δεν μπορεί να εφαρμοστεί εδώ, αντίθετα θα ήταν εύκολο να πούμε πως είτε μας κρύβουν κάτι είτε πως οι εξωγήινοι ήρθαν και διέλυσαν έναν βράχο που δεν είχε καμία συγκεκριμένη πορεία (άρα γιατί να το έκαναν αυτό;). Μήπως ήρθε η ώρα να εξετάσουμε φυσικούς νόμους του διαστήματος που μπορούν να δικαιολογήσουν μία τόσο βίαιη έστω και σταδιακή διάλυση μάζας; +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Πέμπτη 1 Μαΐου 2014

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΘEMΑΤΟΛΟΓΙΑΣ ~ σκέψεις ενός μεγάλου παιδιού

Καλώς ορίσατε στο +yannidakis 
Τι είναι ζωή... Είχα ακούσει πολλές φορές μεγάλους και τρανούς να δίνουν ο καθένας τον δικό τους ορισμό. ''Μαύρη'' έλεγε ο ένας, ''άσπρη'' ο άλλος. Κι εγώ νόμιζα πως χρωματίζουμε τη ζωή με ό,τι χρώμα θέλουμε. Κι έπαιρνα τους μαρκαδόρους απ' την σχολική κασετίνα και σ' ένα λευκό χαρτί χρωμάτιζα τη δική μου. Κόκκινο, κίτρινο, πράσινο, μπλε... Έτσι την φανταζόμουν...

Μα πού να ήξερα, όταν σαν παιδί, κάτω απ' τη φούστα της μάνας μου κρυβόμουν και νόμιζα παιχνίδι πως είναι ο κόσμος, όλα φάνταζαν παραμυθένια... Μεγάλα κάστρα από τουβλάκια, βασίλισσες, πριγκιπόπουλα, κόσμοι γεμάτοι ομορφιά και αγάπη...

''Και ο δράκος;'' είχα ρωτήσει την μητέρα μου, καθώς στήναμε ολόκληρο εκείνον τον κόσμο για τον οποίον προοριζόμουν να ζήσω. '' Ο δράκος; Δεν υπάρχει δράκος αγάπη μου... Τον έδιωξε η καλή πριγκίπισσα...εσύ! ''

Τότε βγήκα στον κήπο, όπου η μητέρα μου μεγάλωνε τα αγαπημένα της λουλούδια... Γιασεμιά... Και άρχισα να στροβιλίζομαι και να τραγουδάω χαρούμενη, ο δράκος έφυγε, ο δράκος δεν υπάρχει πια...
Κι έσκυψα τότε και μύρισα τα λουλούδια... αγαπούσα εκείνο το άρωμα και την αίσθηση που έγινε...
Ήταν κι αυτά μέρος του μαγικού κόσμου στον οποίο ζούσα, και που θα ζούσα για πάντα...
Νόμιζα...

Και μια μέρα κάτι άλλαξε στον κόσμο της πριγκίπισσας... Δεν ήξερε τι ήταν αυτό πού την άλλαξε και μάλιστα χωρίς καν να το καταλάβει... Άρχισε ξαφνικά να βλέπει πράματα πού ως τότε δεν είχε ξαναδεί... Πράματα πέρα από το μαγευτικό βασίλειο... Μακρυά από τον δικό της κόσμο...

Σκέφτηκε τότε να συμβουλευτεί την σοφή βασίλισσα. ''Μεγαλώνεις'' της είπε εκείνη. Και όσο και αν η μικρή πριγκίπισσα ήθελε όλο αυτόν τον καιρό να μεγαλώσει, τώρα αυτή η λέξη την τρόμαζε...

Έτσι, πέρασαν μέρες και μήνες που η πριγκίπισσα μεγάλωνε και τότε άρχισαν να αλλάζουν
όλα...Τα κάστρα και ο παραμυθένιος κόσμος, αντικαταστάθηκαν από άλλον κόσμο... Πραγματικό τον λένε... Οι βασίλισσες και οι πρίγκιπες δεν υπήρχαν εκεί... Και υπήρχαν δράκοι...Πολλοί δράκοι με διάφορες μορφές. Και τα γιασεμιά δεν είχαν πλέον τόση σημασία, κανείς δεν τα πρόσεχε...

Και τότε ένιωσα ότι γελάστηκα. Ένιωσα οργή, θυμό κι ύστερα θλίψη. Βαθιά θλίψη... Ένιωσα προδομένη ! Μα γιατί με είχαν αφήσει να πιστεύω όλα εκείνα, αφού δεν ήταν αληθινά; Γιατί με άφησαν να πονέσω;

Μα ύστερα από τον θυμό, ήρθε η αποδοχή. Κι ένα συμπέρασμα... Ακόμη και σε αυτόν τον κόσμο, τον πραγματικό, ο καθένας μας μπορεί να φτιάξει το δικό του βασίλειο, έτσι όπως το θέλει, αρκεί να προσπαθήσει. Όλοι μας μπορούμε να πολεμήσουμε τους ''κακούς δράκους'', που εμφανίζονται καθημερινά στη ζωή μας και να τους νικήσουμε... Και άμα χάνουμε καμιά φορά να μην το βάζουμε κάτω. Ακόμη, να σταματάμε και να απολαμβάνουμε την ομορφιά του γιασεμιού, γιατί οι μικρές χαρές είναι αυτές που κάνουν την ευτυχία. Και το σημαντικότερο... Για τον καθέναν μας υπάρχει κάποιος για τον οποίον πάντα θα είμαστε οι πριγκίπισσες και τα πριγκιπόπουλα τους, ό,τι και να γίνει.

Έτσι κατέληξα στο συμπέρασμα πως τελικά όλοι μας προερχόμαστε από έναν μαγικό κόσμο και πως ακόμη και στον πραγματικό, επιδιώκουμε να τον κάνουμε να μοιάζει με εκείνον...

Κυνηγήστε το δικό σας παραμύθι. +maria aggou 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τετάρτη 30 Απριλίου 2014

EPΩΤΗΜΑ ΑΠΡΙΛΙΟΥ ~ παρουσίαση αποτελεσμάτων έρευνας


Καληνωρίσματα από το +yannidakis
Τον Απρίλιο ασχοληθήκαμε με ένα άκρως σημαντικό ζήτημα που ακόμα και σήμερα προκαλεί διχογνωμίες και διφορούμενες απόψεις. Την αφαίρεση της ζωής ανθρώπου από άνθρωπο. Ακόμα και από τις απαντήσεις σας έγινε αντιληπτό πως υπάρχουν πολλές και διαφορετικές απόψεις. Ας τις δούμε.
 
imageΝικήτρια απάντηση, μοναδική που ξεχώρισε από τις άλλες είναι με 45% η δυνατότητα του ανθρώπου να αποφασίζει υπέρ της οικειοθελούς ευθανασίας. Με την άδειά του, με δική του απόφαση. Θα λέγαμε πως είναι κάτι σαν αυτοκτονία ή τουλάχιστον έτσι το εκλαμβάνω εγώ.
Από κει και κάτω ακολουθούν όλες οι υπόλοιπες απαντήσεις που όλες επιλέχθηκαν με το ίδιο ποσοστό του 18%. Πρόκειται για την απάντηση υπέρ της θανατικής ποινής γενικά και χωρίς προϋποθέσεις και άλλες μικρές κατηγορίες, η απάντηση υπέρ της ευθανασίας μόνο σε υπερήλικους και τέλος η αρνητική απάντηση που είναι κατά κάθε μορφής αφαίρεσης της ανθρώπινης ζωής από άνθρωπο.
Γίνεται προφανές πως υπήρξε μια αναστάτωση στις απαντήσεις των αναγνωστών που στο μόνο το οποίο συμφώνησαν –σχεδόν οι μισοί από το δείγμα- είναι αυτοβουλία επί αυτών των θεμάτων.
 
Επόμενο Ερώτημα για τον μήνα Μάιο θα έχουμε την ερχόμενη Δευτέρα και πρώτη του μήνα, 5/5/2014 όπως πάντα στις 12:00 στο yannidakis με ένα άκρως επίκαιρο θέμα που αφορά τις επερχόμενες εκλογές.

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΨΗΦΙΖΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ ΠΑΝΩ ΚΑΙ ΔΕΞΙΑ ΤΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΤΟ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΕΙΚΟΝΙΔΙΟ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τρίτη 29 Απριλίου 2014

MOΛΥΒΕΝΙΟ ΣΤΡΑΤΙΩΤΑΚΙ ΑΠΡΙΛΙΟΥ ~ σκουπίδια λουλούδια

Τα όπλα των πολεμιστών είναι οι εικόνες που κουβαλάνε στην ψυχή τους από όσα αγάπησαν. Εδώ θα δημοσιεύω τις δικές μου
Σκουπίδια. Κάθε είδους.
Στις γειτονιές, στις παραλίες, στα πιάτα μας, στις τηλεοράσεις, στο μυαλό μας.

Αυτά είναι τα λουλούδια που έχει να προσφέρει το σύστημα 
και τα δικά μας παιδιά των λουλουδιών, αντί για το σύστημα, πολεμάνε τους εαυτούς τους.

Όταν έρθει η Πρωτομαγιά, πώς να γιορτάσω; 
Το αίμα που χύθηκε σε όλο τον κόσμο ποτίστηκε σε χωματερές 
και τα δικαιώματα των ανθρώπων έλιωσαν σαν ρούχα στα κορμιά. 
Έχουμε μείνει γυμνοί με τις ψυχές μέσα στα σώματα μας 
να πενθούν.

Τα μαγιάτικα στεφάνια θα στέκονται στις πόρτες σα στεφάνια κηδείας.

Κι αν το έθιμο του Κλήδονα προστάζει να κάψουμε τα στεφάνια στο τέλος, 
εννοεί να ανάψουμε επιτέλους τα μυαλά μας και να ρίξουμε το πρώτο σπίρτο 
στο σύστημα.

Καλώς σας βρήκα,

Κατερίνα Σοπίδη

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΚΙΤΣΟ ΤΟΥ ΜΗΝΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Δευτέρα 28 Απριλίου 2014

ΣΠΙΘΕΣ ΑΙΣIΟΔΟΞIΑΣ ΑΠΡΙΛΙΟΥ ~ μορφές επανάστασης

σε μία κοινωνία κατήφειας & παρακμής, βρίσκουμε τα εφόδια να αισιοδοξούμε

Καλησπέρα Positive People του +yannidakis!
Οι εξελίξεις στην χώρα μας είναι ραγδαίες, οι αλλαγές αναπόφευκτες.
Δεν ξέρεις πλέον σε τι να πιστέψεις, ποια πορεία να ακολουθήσεις. Αισθάνεσαι προδομένος συνολικά από την χώρα σου. Κι έτσι έρχονται οι αερολογίες του τύπου "Πότε θα επαναστατήσουμε; Όταν θα φτάσουν τον freddo στα 10 ευρώ;" ή "Ο Έλληνας δεν καταλαβαίνει ό,τι κι αν του κάνουν..".

Ας το πάρουμε όμως από την αρχή. Εσύ που το λες αυτό δεν είσαι Έλληνας; Δεν έχεις μερίδιο ευθύνης; Κι αν πιστεύεις ότι δεν έχεις, τότε μην κατακρίνεις γιατί δεν γνωρίζεις τι περνά ο καθένας και τι προσπάθειες καταβάλει και επιπλέον δεν συμβάλλει θετικά, δεν είσαι παραπάνω χρήσιμος από όσους χλευάζεις. Κι όταν λέμε επανάσταση πως ακριβώς την ορίζουμε; Υπάρχει στ' αλήθεια ένα μόνο είδος; Κι αν δεν είναι αυτό που φαντάζονται οι περισσότεροι; Κι αν μπορεί να γίνει με πολλούς τρόπους που λειτουργούν σε βάθος χρόνου γιατί γίνονται ποιοτικά;

Επανάσταση δεν σημαίνει πάω και τα κάνω όλα κομμάτια κι έτσι δείχνω την αντίρρησή μου στο κατεστημένο. Επανάσταση είναι η νοοτροπία μας, είναι οι επιλογές μας. Η αισιοδοξία είναι ένα είδος επανάστασης. Είναι αυτή η γλυκιά τρέλα που μπορείς να αλλάξεις την ζωή σου αρκεί να το πιστέψεις και να μη τα παρατάς στην πρώτη δυσκολία. Η Αλκυόνη Παπαδάκη γράφει στην βιογραφία της "Όταν κατάλαβα πως δεν μπορούσα να αλλάξω τον κόσμο, είπα: εντάξει, θ'αλλάξω τον εαυτό μου. Πολύ το διασκέδασα που την πάτησα κι εκεί. Τελικά σκέφτομαι πως επανάσταση είναι να έχεις τα μάτια της ψυχής σου ανοιχτά, να επιμένεις, να αγαπάς τη ζωή και να φροντίζεις να μην τη μολύνεις με το πέρασμά σου".
Επιτρέψτε μου να συμπληρώσω πως μπορεί να μην είναι εφικτό να αλλάξεις όλο τον κόσμο, είναι όμως το να επηρεάσεις ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού. Άλλες μορφές επανάστασης που προτείνω: 
Να είμαστε ευγνώμονες και να μετράμε ό,τι καλό έχουμε στην ζωή μας.
Να χρησιμοποιούμε τις δυνατότητές μας, όχι εις βάρος του κοινωνικού συνόλου, αλλά προς όφελος όλων.

Όπως είπε και ο Zig Ziglar "Μπορείτε να αποκτήσετε αυτά που θέλετε, αν βοηθήσετε κι άλλους ανθρώπους να τα αποκτήσουν".
Να κάνουμε καλές πράξεις. Η καλοσύνη είναι ένα ισχυρό είδος επανάστασης.
Επίσης πολύ σημαντικό.. να φερόμαστε σαν ηγέτες, παραδείγματα προς μίμηση επί της ουσίας και όχι για το θεαθήναι. Οι ηγέτες δεν είναι αυτοί που κυβερνούν, ούτε οι υπερβολικά χαρισματικοί άνθρωποι. Ηγέτες είναι εκείνοι που κρατούν τις ανθρώπινες αξίες, προάγουν την κοινωνική προσφορά και δημιουργούν κι άλλους ηγέτες, όχι οπαδούς. Χρειάζεται ένας να κάνει κάθε φορά την εκκίνηση και παράλληλα πολλοί που θα την συνεχίσουν ο καθένας με τον δικό του τρόπο, την δική του προσωπικότητα και χαράζοντας την δική του πορεία. Δεν χρειαζόμαστε έναν για να φέρει την άνοδο στην χώρα μας. Χρειαζόμαστε πολλούς σε κάθε γωνιά αυτού του τόπου, σε κάθε επάγγελμα, σε κάθε κατάσταση και συνθήκες.. +Katerina Verigka

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΚΑΛΩΣΟΡΙΖΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ 
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Κυριακή 27 Απριλίου 2014

BPΑΒΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ~ όλα….τούμπα

Σας παρουσιάζω το καλύτερο άρθρο αυτής της εβδομάδας σύμφωνα με την καθαρά υποκειμενική κρίση του yannidakis. Σημειώνεται πως η βράβευση αφορά μονάχα την ενότητα ιστολογίων και για τους χώρους τους οποίους επισκέφτηκα. Παρακάτω δημοσιεύονται και τα υπόλοιπα άρθρα τα οποία ξεχώρισα μέσα στην εβδομάδα ως δευτερεύοντες διακρίσεις για λόγους ενδεχόμενης ισοπαλίας. Το ιστολόγιο που συγκεντρώνει τις περισσότερες βραβεύσεις και διακρίσεις στο τέλος κάθε μήνα βραβεύεται στην ειδική ενότητα "ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ".

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ:
από: Publius....
τίτλος: Όλα….Τούμπα

Ήμουν και εγώ εκεί. Ένας ακόμα σχιζοφρενής με την διπλή προσωπικότητα του οπαδού και του πολίτη, να κάθεται στη Θύρα 5 και να βολοδέρνει με ταχύτητα μεγαλύτερη και από αυτή του 4Gτης Cosmote μεταξύ οπαδικών ενστίκτων και λογικών συνειρμών για αυτά που διαδραματίζονταν μπροστά του. Ο οπαδός μέσα μου πανηγύρισε έξαλλα την νίκη κατά του «μισητού» αντιπάλου, ανέβηκε στα κάγκελα για να γιουχάρει τα κακομαθημένα της ποδοσφαιρικής πιάτσας που νομίζουν πως οι τίτλοι κερδίζονται με φανέλες και πέτσινες προεδρικές εντολές και ένιωσε ρίγη να τον διαπερνούν για την ατμόσφαιρα υποδοχής των παικτών της ομάδας του. Μια φλεγόμενη Τούμπα που μέσα σε κλάσματα δευτερολέπτου μετατρέπει σε παρανάλωμα του πυρός το θυμικό σου και σε καθιστά για λίγο άγριο θηρίο γεμάτο αδρεναλίνη και ένστικτα μπροστά στην φλογισμένη θέα ενός γηπέδου. Και κάπου εκεί έρχεται ο RobertKaplanκαι σε επαναφέρει στα γήινα του πολιτισμού: «όταν ο άνθρωπος πιστεύει ότι δεν έχει τίποτα να δώσει ο ίδιος , ότι είναι κενός ιδανικών και οραμάτων, τότε είναι έτοιμος να δεχτεί τα πάντα, όσο οφθαλμοφανώς ψευδή και αν είναι αυτά. Ακόμη είναι έτσι έτοιμος να συμπλεύσει με οποιαδήποτε ομάδα προκειμένου να μην είναι μόνος στο πνευματικό και ψυχικό κενό του».

Τώρα θα με πεις « πλάκα με κάνεις ρε φιλαράκι; Εδώ πατήσαμε τον Γάβρο και το κατεστημένο των Αθηνών και εσύ με φώναξες αυτόν τον ντεμεκ διανοούμενο να με ζαλίσει τα παπάρια;» . Όχι ρε φιλαράκι δεν σε κάνω πλάκα. Γιατί ο οπαδός που έχεις δίπλα σου έχει και παιδιά, υποχρεώσεις που τρέχουν, απλήρωτες εφημερίες εν μέσω πρωτογενούς πλεονάσματος, ανάγκες που πρέπει να καλυφθούν πάραυτα και όνειρα που σαφώς ξεπερνούν αυτά ενός Ρώσου επενδυτή, της παρέας του, της «οικογένειας» του ΠΑΟΚ  και μιας απλής ποδοσφαιρικής νίκης έναντι ενός ακόμα μισητού αντιπάλου.

Και εκεί επανέρχεται ο πολίτης μέσα σου και αρχίζει να ασφυκτιά ανάμεσα σε αυτόν τον παροξυσμό αντρικής αδρεναλίνης, απρόκλητης βίας, συνωστισμένων κορμιών, χυμένου κάτουρου σε τουαλέτες που ευτελίζουν οποιαδήποτε έννοια πολιτισμού και φαιδρού ποδοσφαιρικού θεάματος . Προηγήθηκε η ανακοίνωση των συνδέσμων της ομάδας μου για την υποψηφιότητα Ζαγοράκη. Μια  καταφανώς γελοία υποψηφιότητα ενός κάποιου «αρχηγού» της ελληνικής φυλής , του Θοδωρή όλης της Ελλάδας, όπως αναφώνησε όλο χαρά η χαριτωμένη κυρία στην πανηγυρική εκδήλωση της Ν.Δ, που εγγράφεται και αυτή στην  διαχρονική λογική του πολιτικού συστήματος να καταφεύγει στα ηχηρά ονόματα και στα συναισθήματα που αυτά προκαλούν για να προσελκύει τους δεύτερης διαλογής ψηφοφόρους.

Αυτούς δηλαδή που δεν μπορούν να αντιληφθούν τι σημαίνει εκλογές για την ανάδειξη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και τα αποκλειστικά κριτήρια επιλογής τους είναι τα ρίγη που αισθάνθηκαν κάποτε, όταν ο Θοδωρής όλης της Ελλάδας περνούσε την μπάλα πάνω από τον Λιζαραζού και έβγαζε την σέντρα στον Χαριστέα. Και αφού τον κατακεραύνωσαν προσπάθησαν να μας εξηγήσουν το γιατί. Ο Ζαγοράκης, λοιπόν,  πρέπει να καταψηφιστεί όχι γιατί είναι άσχετος με την διαδικασία της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης και ανίκανος να προσφέρει το παραμικρό σε αυτήν αλλά γιατί στρατεύεται στις τάξεις ενός κόμματος που με τα Μνημόνια εξαθλίωσε τον ελληνικό λαό! Για τα χρέη και τα φέσια των ομάδων τους που στράγγιξαν  τα δημόσια ταμεία τσιμουδιά. Για τα άρθρα που ψήφιζε το κακό πολιτικό σύστημα προκειμένου να λιγοστεύουν τα χρέη τα ομάδων τους- άραγε ποιοι πίεζαν για τα άρθρα αυτά;- γαργάρα. Για το μαύρο χρήμα που διακινείται χρόνια τώρα από τους Προέδρους και τους συνδέσμους αβαβά. Για τους ανεπάγγελτους συνδεσμίτες με τις μπέμπες και τα προκλητικά λούσα ούτε λέξη. Γιατί στην χώρα των Λωτοφάγων οι αποδιοπομπαίοι τράγοι είναι γνωστοί. Κάποιοι βιομήχανοι, των οποίων κανείς δεν ξέρει το όνομα, κάποιοι μιζαδόροι πολιτικοί, των οποίων ο ‘Ακης αποτελεί το εξιλαστήριο θύμα, κάποιοι τοκογλύφοι, των οποίων τα ωραία τους λεφτάκια πέρναμε κάποτε και τα κάναμε μοχίτο και διορισμούς, και κάποιοι ανώνυμοι επιχειρηματίες, στην χώρα που το 90% της επιχειρηματικότητας είναι μικρομεσαία! Άντε βγάλε άκρη δηλαδή . Όλοι οι άλλοι αθώες περιστέρες. Η συνεδρίαση έλαβε τέλος!

Και δίπλα στις πολιτικές αναλύσεις των συνδέσμων έρχεται και η εικόνα των εκατοντάδων μικρών παιδιών, των στρατολογημένων από άρρωστα μυαλά οπαδικών νταβατζήδων, με τους πυρσούς στα χέρια, με τα μαύρα κασκόλ να καλύπτουν τα μάτια τους, θεριά ανήμερα πάνω στα κάγκελα, παραδομένα σε έναν γηπεδικό χυλό που σε τρομάζει για την ικανότητα του να ομογενοποιεί ανθρώπους και να τους κάνει ίδιους. Ανθρώπους που δεν διστάζουν να βρίσουν την μάνα του άλλου γιατί έτσι επιβάλλει το πρωτόκολλο ενός γηπέδου. Ανθρώπους που πετάνε μπανάνες σε μαύρους αθλητές δίχως να αντιλαμβάνονται την βρωμιά που κρύβεται μέσα σε μια τέτοια πράξη. Ανθρώπους ανιστόρητους και αμόρφωτους που αποκαλούνε συμπολίτες τους Βούλγαρους και Τούρκους δίχως να έχουν επίγνωση του αικιου τους ραδικιού τους.  Ανθρώπους που σπεύδουν να ανατινάξουν το μαγαζί ενός αντίπαλου αθλητή γιατί έτσι ρε πούστη μου. Γιατί έτσι γουστάρουμε να ζούμε. Γιατί έτσι μας έμαθαν όλα αυτά τα χρόνια οι από πάνω. Να μην σεβόμαστε τίποτα και να διεκδικούμε τα πάντα. Να μην υποτάσσουμε το Ρωμέικο σε συλλογικούς κανόνες συμπεριφοράς και να ακολουθούμε αυτό που μας προστάζει το κακό μας το κεφάλι. Μια χώρα ολόκληρη  την καταλήξαμε γούστο μας, καπέλο μας και κέφι μας. Γιατί έτσι!

Μια γενικευμένη βρωμιά που έχει πλέον χωθεί σε κάθε σπίτι, σε κάθε  οικογένεια, σε κάθε δημόσιο χώρο. Και κανένας πολιτικός δεν φαίνεται ικανός να αναμετρηθεί με την βρωμιά αυτή. Να κλείσει το μπουρδέλο του ελληνικού ποδοσφαίρου για 5 χρόνια και να στείλει στο σπίτι τους όλους αυτούς τους ανθυγιεινούς αθλητικούς παράγοντες και τα σιχαμερά τσιράκια τους. Να διαλύσει τους οπαδικούς στρατούς και να εκδιώξει από τα γήπεδα την νομιμοποιημένη αλητεία . Ένας τέτοιος ηγέτης λείπει. Την ίδια στιγμή  που ο Αντώνης χρίζει τον Ζαγοράκη ευρωβουλευτή, νομιμοποιώντας την αξία αυτής της αηδίας που κάποιοι ονομάζουν ελληνικό ποδόσφαιρο και ο Αλέξης στήνει μάχες με τα playmobil του αντιμνημονίου του, με τους μελλοντικούς Υπουργούς του να κρατικοποιούν και τις κόρες τους να ιδιωτικοποιούν ( κατάλαβες σοσιαλισταρά μου τι είπα ή θέλεις ονόματα και διευθύνσεις;). Την ίδια στιγμή που μια ολόκληρη κοινωνία χάνεται μέσα στους οπαδικούς παροξυσμούς, τα εντυπωσιακά πορτραίτα των δήθεν ηγετών της, την διάχυτη φτήνεια και την ενορχηστρωμένη έκπτωση όλων αυτών που κάποτε αποτελούσαν τα κοινωνικά μας ερείσματα . Και εμείς θλιβεροί παρατηρητές να κωφεύουμε και να αντιδικούμε. Στα μούτρα μας λοιπόν…..

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Σάββατο 26 Απριλίου 2014

ΣXOΛΙΟ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ~ ιστορική συμφωνία συμφιλίωσης μεταξύ χαμάς φατάχ

η είδηση που στιγμάτισε τη βδομάδα που πέρασε, σχολιάζεται και προβληματίζει


 η είδηση 
Σε μία ιστορική συμφωνία συνεργασίας και τον σχηματισμό κυβέρνησης εθνικής ενότητας, κατέληξαν οι δύο παλαιστινιακές οργανώσεις Φατάχ και Χαμάς. Την διακοπή των ειρηνευτικών συνομιλιών με τους Παλαιστίνιους, ανακοίνωσε το Ισραήλ, μία ημέρα μετά.
 το σχόλιο 
Η ταλαιπωρία αυτού του λαού δίχως γη, ολοένα και γινόταν χειρότερη μετά τον εθνικό διχασμό. Και ξέρετε εκεί οι διαφωνίες δεν γίνονται στα βουλευτικά έδρανα, αλλά με ρουκέτες και όπλα...
Και πάνω που σκέφτηκα πως μια συσπειρωμένη Παλαιστίνη θα είχε περισσότερες ελπίδες εξεύρεσης λύσεων, ήρθε το Ισραήλ και απέδειξε πως ουδέποτε θέλησε να βρει λύση στο πρόβλημα. Κρίμα.
+Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ ΜΗΝΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Παρασκευή 25 Απριλίου 2014

ANΘΡΩΠΙΝΑ ΒΙΩΜΑΤΑ ΑΠΡΙΛΙΟΥ ~ ενδοοικογενειακή βία – παιδική κακοποίηση

μαθήματα από καθημερινές ιστορίες ανθρώπων που άλλαξαν τις ζωές τους

Γεια σας και σήμερα αγαπητοί αναγνώστες από το +yannidakis 

Όπως σας είχα αναφέρει στο προηγούμενο άρθρο μου, την ενδοοικογενειακή βία την χωρίσαμε σε τρεις ενότητες. Την προηγούμενη φορά αναφέρθηκα στην συντροφική κακοποίηση. Σήμερα θα μιλήσουμε για την δεύτερη ενότητα δηλαδή την παιδική κακοποίηση. 


H κακοποίηση του παιδιού είναι πρόβλημα δημόσιας υγείας και αποτελεί μέρος της ενδοοικογενειακής βίας. Από τις πρώτες χώρες που ευαισθητοποιήθηκαν και το αναγνώρισαν ως σοβαρό κοινωνικό πρόβλημα και πρόβλημα δημόσιας υγείας είναι οι ΗΠΑ και η Βρετανία. Στην Ελλάδα δόθηκε μεγαλύτερη σημασία κυρίως από τη δεκαετία του 1990 και μετά.

Μορφές παιδικής κακοποίησης μπορεί να είναι: η σωματική κακοποίηση, η παραμέληση-εγκατάλειψη, η συναισθηματική παραμέληση/ ψυχολογική κακοποίηση και η σεξουαλική κακοποίηση.
Στην σωματική κακοποίηση ο τραυματισμός δεν εξηγείται ικανοποιητικά για το πώς προκλήθηκε ή δεν δικαιολογείται η καθυστέρηση αναζήτησης ιατρικής βοήθειας. Στην συναισθηματική παραμέληση – ψυχολογική κακοποίηση ασκείται ψυχολογική βία στο παιδί όπως τρομοκρατία, του φέρονται σαν να είναι αποδιοπομπαίος τράγος, το απομονώνουν και τέλος στην σεξουαλική κακοποίηση νοείται ο βιασμός ή αιμομικτική σχέση ή γενικότερα μη κατάλληλη συμπεριφορά για ένα παιδί (με σεξουαλικά υπονοούμενα κλπ).
Η ενδοοικογενειακή κακοποίηση των παιδιών ενδημεί στα πλαίσια των σχέσεων φροντίδας των παιδιών από τους φυσικούς γονείς ή τα υποκατάστατά τους όπως είναι συγγενείς ή άλλα άτομα ή δομές που έχουν αυτή την ευθύνη όπως ανάδοχοι γονείς, προσωπικό ιδρυμάτων κλειστής ή ημερήσιας φροντίδας.
Όταν ένα παιδί παραμελείται ή του ασκείται βία τότε :
Έχει εξαιρετικά χαμηλή αυτοεκτίμηση, έχει έντονο φόβο, έχει δυσπιστία σε οποιαδήποτε σχέση με ενήλικο, αντιδρά παθητικά, κυριαρχείται από άγχος, είναι εξαρτημένο και ανασφαλές, μπορεί να παρουσιάσει επιμέρους διαταραχές στη συμπεριφορά, όπως ενούρηση, παθητικότητα, επιθετικότητα, καταστροφική συμπεριφορά, ψέματα, κλοπές, φυγή από το σπίτι, κατάχρηση ουσιών είναι συνεχώς θυμωμένος κ.α., η σχολική του απόδοση επηρεάζεται ή και ανακόπτεται καθώς εμφανίζει μαθησιακές δυσκολίες, παρουσιάζει συμπτώματα που σχετίζονται με την ψυχική ένταση και την τραυματική εμπειρία όπως: παλινδρομική συμπεριφορά, διαταραχές ύπνου, εφιάλτες, αλλαγές στη διάθεση (συναισθηματικές μεταπτώσεις).

Η πρόγνωση για τη ζωή ενός παιδιού που κακοποιείται είναι άσχημη αν δεν αντιμετωπιστεί. Συνήθη είναι τα προβλήματα σωματικής και ψυχικής υγείας (π.χ. μετατραυματικό στρες), η χρήση ουσιών, η επίδραση στις διαπροσωπικές σχέσεις, η επίδραση στο γονεϊκό του ρόλο και η εγκληματικότητα.

Αν είστε γονείς και υποψιάζεστε πως κάτι συμβαίνει στο παιδί σας παρατηρήστε τη συμπεριφορά του. Οποιαδήποτε ξαφνική και χωρίς εμφανή αιτία αλλαγή στη σχολική του παρουσία ή επίδοση, στην άποψη του για κάποια άτομα, στο λεξιλόγιο του, στην όρεξη του, στις συνήθειες του ύπνου του ή στην υγιεινή του, πρέπει να σας προβληματίσει. Μιλήστε ειλικρινά στο παιδί και τους κινδύνους που μπορεί να υπάρξουν. Καλλιεργήστε ένα κλίμα ασφάλειας και εμπιστοσύνης με τα παιδιά προκειμένου να μπορούν να σας εμπιστεύονται αυτά που τους συμβαίνουν Μην αντιδράτε υπερβολικά σε ότι σας πει το παιδί. Μπορεί να το φοβίσετε. Ακούστε το με υπομονή και μην το κριτικάρετε. Προσπαθήστε να δείτε τα συναισθήματα του πίσω από τις πράξεις του. Τονώστε την αυτοεκτίμηση και την αυτοπεποίθηση του παιδιού. Μη φοβηθείτε να ζητήσετε συγγνώμη. Τα παιδιά πρέπει να μάθουν ότι και οι ενήλικες κάνουν λάθη. Μάθετε στο παιδί να λέει όχι και σεβαστείτε την άρνηση του. Καλέστε στην Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή για τα παιδιά SOS 1056, για να πάρετε κατευθύνσεις και συμβουλές.

Αν είστε εκπαιδευτικοί μην αγνοήσετε κάτι που σας έχει πει το παιδί, ακόμη και αν νομίζετε ότι είναι ψέμα. Παρατηρήστε τη συμπεριφορά του παιδιού αλλά  και την σχολική του επίδοση / παρουσία. Προσπαθήστε να επικοινωνήσετε με τους γονείς. Προτείνετε λύσεις στο παιδί και εξηγήστε τες. Μην πανικοβληθείτε ή φοβηθείτε… το παιδί σας έχει ανάγκη. Φροντίστε να μην απομονωθεί το παιδί από τα υπόλοιπα. Μην κατηγορήσετε τους γονείς του… θυμηθείτε ότι τους προστατεύει. Συνεννοηθείτε με τον διευθυντή για τις κινήσεις που πρέπει και μπορεί να κάνει το σχολείο.


Αν είστε γείτονες, φίλοι ή γνωστοί παρατηρήστε τη συμπεριφορά του παιδιού και παρατηρήστε τη συμπεριφορά του γονέα και τον τρόπο με τον οποίο μιλάει στο παιδί. Ακούστε τι έχει να σας πει το παιδί και μην αγνοείτε την ανάγκη του για βοήθεια.

Είναι υπόθεση όλων και του καθένα ξεχωριστά να προστατεύσει τα παιδιά απέναντι σε εγκλήματα κακοποίησης. Ειδικότερα στην σεξουαλική κακοποίηση δεν υπάρχει η έννοια «το παιδί μου» αλλά ένα παιδί που ταλαιπωρείται και όλοι πρέπει να βοηθήσουμε. +entita matsinska 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Πέμπτη 24 Απριλίου 2014

ΠΡΟΒΛΗΜΑTIΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ ~ κάντε κουράγιο, ξεκίνησε η προεκλογική περίοδος

Καληνωρίσματα από το +yannidakis 
Δε θα το πιστέψετε, όμως χθες ξεκίνησε επίσημα και με προεδρικό διάταγμα παρακαλώ, η προεκλογική περίοδος. Φυσικά αν το πιστέψετε αυτό μάλλον είστε εκτός πραγματικότητας, αφού η προεκλογική περίοδος έχει ουσιαστικά ξεκινήσει εδώ και πολύ καιρό. Οι υποψήφιοι προσπαθούν να “ψήσουν” τους γνωστούς τους να τους βοηθήσουν να πείσουν τους άγνωστούς και πάει λέγοντας. Πρόκειται για μια πολιτική που κινείται στα όρια της νομιμότητας για πρακτικές προ-προεκλογικής περιόδου αλλά και αρκετά πρακτική, αφού το δίκτυο των υποψήφιων ψηφοφόρων μπορεί να φτάσει ακόμα και στο 100% του εκλογικού σώματος!

Ας μην ξεχνάμε πάντως πως οι εκλογές αυτές είναι τριπλές. Με δεδομένο αυτό, ίσως δικαιολογείται ένας ντόρος imageπαραπάνω αφού και οι υποψήφιοι είναι περισσότεροι. Σε αυτήν την περίπτωση είναι δικός σας θέμα να συγκρατήσετε το αν ο τύπος που συμπαθήσατε (λέμε τώρα) ανήκει σε ποια παράταξη και κατεβαίνει σε ποιες εκλογές. Συνάντησα μια γνωστή μου που ήθελε να ψηφίσει τον τάδε δήμαρχο εξαιτίας ενός υποψηφίου που συμπάθησε, όμως όταν την ενημέρωσα πως αυτός ο υποψήφιος κατεβαίνει τελικά στις Περιφερειακές εκλογές, όχι μόνο απογοητεύτηκε, αλλά μπερδεύτηκε κιόλας!

Μια φίλη μου όμως σημείωσε κάτι που πρέπει να αποτελέσει το βασικό προβληματισμό για σήμερα. Μου είπε ότι θα ψηφίσει τον ΣΥΡΙΖΑ! Της εξήγησα ότι δεν ψηφίζουμε κόμματα, αλλά υποψήφιους που θα μας εκπροσωπούν καλύτερα στον τόπο μας, όμως ούτε την έπεισα, ούτε έδειξε να ενδιαφέρετε. Ουσιαστικά, αυτό θα δούμε να συμβαίνει όσο πλησιάζουμε προς τις ημέρες των εκλογών και ειδικά στις ευρωεκλογές. Ποια πολιτική παράταξη θα κερδίσει περισσότερους εκλεγέντες και όχι ότι αυτό έχει φοβερή σημασία, αλλά ουσιαστικά πρόκειται για μία σφυγμομέτρηση για τις βουλευτικές εκλογές, όταν αυτές γίνουν. Αντιλαμβάνεστε; Θα χαραμίσουμε τρεις ολόκληρες εκλογικές αναμετρήσεις που θα καθορίσουν τα κοινά του τόπου μας και την εκπροσώπησή μας στην Ευρώπη, απλά και μόνο για να δούμε αν ο ΣΥΡΙΖΑ μπορεί να κάνει κυβέρνηση, αν η Νέα Δημοκρατία αντέχει, αν το “Ποτάμι” έχει τα φόντα να μπει στη Βουλή ή αν η Χρυσή Αυγή θα μπορεί να συνεχίσει να εκπροσωπείται σε αυτήν.

Αγαπητοί αναγνώστες, η προεκλογική περίοδος ξεκίνησε και ευχόμαστε βεβαίως-βεβαίως καλή επιτυχία στους υποψήφιους, όμως σε εσάς εύχομαι να έχετε γερά στομάχια για να αντέξετε εντός και εκτός τηλεόρασης όσα θα επακολουθήσουν τουλάχιστον ως τα μέσα Ιούνη (οπότε και αρχίζει το Μουντιάλ, οπότε θα ξεχαστούμε)! +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τετάρτη 23 Απριλίου 2014

ΠPOΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ ~ ο πόλεμος ξεκινάει απ’ το νατο ή την ρωσία;

Καληνωρίσματα από το +yannidakis 
Πέρασε μάλλον στα ψιλά αυτή η είδηση –τουλάχιστον εδώ, στην Ελλάδα- όμως όπως έγινε γνωστό, το ΝΑΤΟ ανέστειλε κάθε πολιτική και στρατιωτική συνεργασία με την Ρωσία. Κι αν αυτό χωράει αρκετή συζήτηση τότε προσθέστε στον προβληματισμό σας πως το ΝΑΤΟ ενίσχυσε την στρατιωτική του παρουσία στην Ανατολική Ευρώπη.
image
Ίσως θυμάστε πως προ ημερών έκανα ένα μικρό επίκαιρο αφιέρωμα στον ρώσο πρόεδρο, Πούτιν, λέγοντας πως ακόμα και αν υπάρχουν απειλές ή πραγματικές κυρώσεις στην Ρωσία, ο Πούτιν είναι τόσο τσαμπουκάς που δε θα δακρύσει… Για πρώτη φορά συνδέσαμε την αδιαλλαξία του με το ενδεχόμενο μίας πολεμικής σύρραξης. Κι αυτό αποτελούσε μία δική μου άποψη σχετικά τραβηγμένη απ’ τα μαλλιά σε μια ευρωπαϊκή περιοχή στις μέρες μας, τώρα μάλλον πρέπει να της δώσουμε μεγαλύτερη βαρύτητα.

Βλέπετε, όλοι οι πόλεμοι που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια με την εμπλοκή της Δύσης –στη συντριπτική τους πλειοψηφία υποκινούμενες από τους αμερικανούς- έχουν γίνει υπό την ομπρέλα του αρμόδιου οργάνου που είναι φυσικά το ΝΑΤΟ. Αν ξαφνικά λοιπόν το ΝΑΤΟ ξεκινά να εμπλέκεται στην ανατολική Ρωσία, θα ήμασταν αφελείς να μην αναλογιστούμε το ενδεχόμενο μιας πολεμικής εμπλοκής στην περιοχή.
Και αν –λέω αν- υπάρξει αυτή η εμπλοκή μεταξύ ΝΑΤΟ και Ρωσίας (παρατηρήστε πως πλέον η μέχρι πρότινος πρωταγωνίστρια Ουκρανία είναι εντελώς εκτός της “εικόνας”) τότε μιλάμε για δύο τεράστιες δυνάμεις να συγκρούονται έξω στην αυλή μας, στην Ευρώπη! Δεν μιλάμε για κάποια Μέση Ανατολή ή κάποια αφρικανική έρημο. Μιλάμε για την Ευρώπη του 2014. Κι αν καμφτούν όλες οι διπλωματικές προσεγγίσεις και προσπάθειες, τότε ποιος απ’ τους δυο θα κάνει πίσω; Οι έτοιμοι από καιρό να επιστρέψουν στο προσκήνιο Ρώσοι ή οι Αμερικανοί που θα θέλουν να παραμείνουν αφεντικό του κόσμου;

Βρισκόμαστε πολύ μακριά από όλα αυτά. Οι δυο δυνάμεις δεν προετοιμάζονται για πόλεμο. Απλά φυλάνε τα νότα τους για παν ενδεχόμενο. Ένα ενδεχόμενο πιθανό αλλά είπαμε, μακρινό. Έως τότε προσευχόμαστε. Γιατί αν συμβεί κάτι ακριβώς έξω απ’ το σπίτι μας, δε θα υπάρχει κανείς που θα μπορεί να αποφύγει την εμπλοκή του και τότε; Θα πρέπει να διαλέξουμε στρατόπεδο… +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τρίτη 22 Απριλίου 2014

KIΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ ΑΠΡΙΛΙΟΥ ~ oι σημαντικοί φίλοι της ζωής μας (last vegas)

αποκωδικοποιώντας τα κοινωνικά μηνύματα στις δημιουργίες της 7ης τέχνης

LAST VEGAS
Παραγωγή: 2013
ΣκηνοθεσίαJon Turteltaub
Βασικοί ΧαρακτήρεςRobert De Niro, Michael Douglas, Morgan Freeman
Περιγραφή: Τέσσερις φίλοι που έχουν κρατήσει 50 χρόνια φιλίας έστω και εξ αποστάσεως, θα βρεθούν να περάσουν παρέα δύο μέρες στο Las Vegas όπου θα κάνουν το bachelor party του ποίο άστατου (στις σχέσεις) Bill (Michael Douglas) ο οποίος ετοιμάζεται να παντρευτεί μια γυναίκα 30 χρόνια μικρότερή του. Εκεί θα ζήσουν απρόβλεπτες καταστάσεις...


Καλωσορίζω τους σινεφίλ του +yannidakis

Για το μήνα Απρίλιο επέλεξα μία χαλαρή ταινία με αρκετό χιούμορ την οποία θα δείτε αβίαστα και πιστεύω ότι θα σας συγκινήσει το τέλος της. Το ''Last Vegas'' λοιπόν κατά τη δική μου εκτίμηση, δεν διεκδικεί δάφνες πρωτοτυπίας σεναρίου, ούτε σε γενικές γραμμές θεωρώ ότι έχει κάτι το συγκλονιστικά ξεχωριστό σε σχέσης με άλλες κωμικές ταινίες. Αυτό που πάντα κατά την ταπεινή μου γνώμη το κάνει ξεχωριστό είναι οι τέσσερις πρωταγωνιστές οι οποίοι μάλιστα δίνουν ρεσιτάλ κωμικής ερμηνείας και καταφέρνουν άριστα να μας περάσουν τα νοήματα που θέλουν.

Περνώντας στην ανάλυση της ταινίας ο σκηνοθέτης μας μεταφέρει στο παρελθόν όπου οι τέσσερις πρωταγωνιστές όντας παιδιά έζησαν ανέμελες όμορφες στιγμές οι οποίες τους έδεσαν και κατάφεραν να διατηρήσουν τη σχέση τους θερμή ακόμα και μετά από 40 χρόνια παρότι ζούσαν σε απόσταση. Στη συνέχεια μας ξεναγεί στον τρόπο ζωής που διάλεξε ο κάθε ένας. Ο πιο ζωηρός και άστατος χαρακτήρας είναι ο Bill (Michael Douglas) o οποίος δεν έφτιαξε τη ζωή του αλλά διάλεξε τη χαρά των εφήμερων σχέσεων και απολαύσεων, ώσπου κατέληξε να παντρευτεί μία κοπέλα 30 χρόνια νεότερη. Οι υπόλοιποι τρεις χαρακτήρες κατάφεραν να φτιάξουν τη ζωή τους και τις οικογένειες τους και είδαν σαν αφορμή το bachelor του φίλου τους Bill για να ξανανιώσουν. Οι ζωές του Bill και του Paddy (Robert De Niro) είχαν σημαδευτεί στο μακρινό παρελθόν από τον έρωτα τους για μία κοινή τους φίλη τους η οποία στο τέλος παντρεύτηκε τον Paddy αλλά πέθανε ένα χρόνο νωρίτερα από τη συνάντηση των τεσσάρων φίλων για το bachelor.

Οι πρωταγωνιστές μας λοιπόν παρ όλες τις αντιξοότητες που θα συναντήσουν στο Last Vegas και οι οποίες θα σας μεταδώσουν αρκετές δόσεις χιούμορ θα καταφέρουν να περάσουν ίσως το πιο αξέχαστο διήμερο της ζωής τους. Σ΄αυτό το διήμερο θα τους δοθεί η ευκαιρία να ζήσουν όσο ανέμελα ζούσαν όταν ήταν παιδιά, να θέσουν την μεταξύ τους σχέση σε νέα βάση αλλά και να ¨ταρακουνίσουν¨ τον άστατο της παρέας Bill και για τις επιλογές του.

Στα νοήματα της ταινίας αυτό που εισπράττει κάποιος είναι η δυνατή φιλίας τεσσάρων ανδρών μετά από 40 χρόνια. Πόσο συγκινητικό μπορεί να είναι να φαντάζεται ο οποιοσδήποτε ότι θα μπορούσε να ζούσε μία αντίστοιχα δυνατή φιλία που παρόλο τη φθορά του χρόνου και της απόστασης θα μπορούσε να την κρατήσει άφθαρτη. Για μένα μία σπουδαία φιλία θα διατηρηθεί στο πέρασμα του χρόνου μόνο αν έχει στηριχθεί στη βάσεις της βαθιάς αγάπης, αλληλοεκτίμηση και σεβασμού. Όλα αυτά χρειάζονται χρόνο να αναπτυχθούν και συνήθως τα ζούμε τις νεαρότερες ηλικίες όπου έχουμε όλο το χρόνο και τη διάθεση να τα ζήσουμε. Παρόλα αυτά συνήθως τα εκτιμούμε και καταλαβαίνουμε την τεράστια συμβολή τους στην ολοκλήρωση του χαρακτήρα μας αφού τα χάσουμε ή δεν είναι πλέον κοντά μας τόσο συχνά.

Το Last Vegas κυρίως θα σας διασκεδάσει και θα σας παρασύρει με τις ερμηνείες τριών εκ των σπουδαιότερων ηθοποιών του Hollywood. Επίσης είναι μια ιστορία μίας δυνατής φιλίας που μπορεί να μας κάνει να σκεφτούμε τους δικούς μας φίλους που σημαδεύουν τη ζωή μας. Περιμένω με χαρά τις σκέψεις σας για τα νοήματα της ταινίας.   +daskalakis michael

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ ΤΟΥ ΜΗΝΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Δευτέρα 21 Απριλίου 2014

ΙΣTOΡΙΚΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΑΠΡΙΛΙΟΥ ~ η βυθισμένη πόλη

πίσω από το φυσικά προφανές, διεισδύουμε σε ανεξήγητα παραφυσικά μυστήρια της ιστορίας
Αυτό το μήνα διεισδύουμε σε μία σχετικά άγνωστη ιστορία που δεν περιέχει ιδιαίτερα κάποιο μυστήριο. Ή μήπως όχι; imageΜεταφερόμαστε στην μακρινή Κίνα και πιο συγκεκριμένα στην λίμνη Qiandao η οποία είναι γνωστή στα ελληνικά ως η λίμνη των χιλίων νήσων. Τίποτα φοβερό ως τώρα γιατί πράγματι η τεράστια αυτή λίμνη περιέχει αμέτρητα μικρά νησάκια. Ο λόγος που τα τελευταία χρόνια η περιοχή επέστρεψε στην επικαιρότητα αφορά μια βυθισμένη πόλη που κάθε άλλο παρά αρχαία μπορεί κανείς να την χαρακτηρίσει. Και κάπου εκεί ξεκινά η σημερινή μας έρευνα.
Η Πόλη των Λεόντων -όπως λέγεται- χτίστηκε κάπου στον δεύτερο αιώνα μετά Χριστού στους πρόποδες ενός βουνού και γνώρισε μεγάλη ακμή σε οικονομικούς και πολιτιστικούς τομείς. Το 1959 η κινεζική κυβέρνηση αποφάσισε να κατασκευάσει μία τεχνητή λίμνη η οποία είχε άμεσες επιπτώσεις στην λειτουργία της πόλης η οποία αμέσως βυθίστηκε κατά σαράντα μέτρα. Το αποτέλεσμα ήταν σε λίγα χρόνια, ολόκληρη η πόλη να εξαφανιστεί και να καταποντιστεί κάτω από τα νερά της λίμνης. Υπάρχουν διάφορες θεωρίες συνωμοσίες ως προς τον λόγο που αποφασίστηκε να θυσιαστεί μια ολόκληρη πόλη με λαμπρή ιστορία προκειμένου να εξυπηρετήσει ένα έργο της κυβέρνησης. Εξυπηρετούσε κάποιον σκοπό η σταδιακή βύθιση της πόλης ή απλά έγινε λάθος στους υπολογισμούς των εργολάβων με αποτέλεσμα την βύθισή του;
Προφανώς κανείς δεν ξέρει. Έχει ενδιαφέρον ωστόσο να σημειώσουμε πως στην περιοχή συναντάμε μερικά ακόμα ασυνήθιστα πράγματα όπως το νερό της λίμνης το οποίο είναι πόσιμο! Από το νερό αυτό δημιουργείται και αντίστοιχο νερό εμφιαλώσεως. Στην περιοχή που είναι επίσης γνωστή για τα σπάνια είδη χλωρίδας και πανίδας, οι αρχαιολόγοι παρατήρησαν κάτι ακόμα ενδιαφέρον αναφορικά με την αρχαία πόλη. Παρά το γεγονός πως έχει βυθιστεί περισσότερα από πενήντα χρόνια τα κτίσματα δεν παρουσιάζουν καμία φθορά και παραμένουν σε αναλλοίωτα σε εξαιρετική κατάσταση. Πολλοί λένε πως αυτό συμβαίνει εξαιτίας της ιδιομορφίας του νερού όμως οι περισσότεροι συμφωνούν πως αυτό είναι απλά μια δικαιολογία…
Οπότε τι μπορεί να κρύβουν τα νερά της λίμνης ή καλύτερα ποιο ιδιαίτερο μυστικό μπορεί να κρύβει η πόλη των Λεόντων που έπρεπε να εξαφανιστεί για να βυθιστεί κάτω απ’ τα νερά της λίμνης; +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Κυριακή 20 Απριλίου 2014

BPΑΒΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ~ το θύμα και οι φονιάδες

Σας παρουσιάζω το καλύτερο άρθρο αυτής της εβδομάδας σύμφωνα με την καθαρά υποκειμενική κρίση του yannidakis. Σημειώνεται πως η βράβευση αφορά μονάχα την ενότητα ιστολογίων και για τους χώρους τους οποίους επισκέφτηκα. Παρακάτω δημοσιεύονται και τα υπόλοιπα άρθρα τα οποία ξεχώρισα μέσα στην εβδομάδα ως δευτερεύοντες διακρίσεις για λόγους ενδεχόμενης ισοπαλίας. Το ιστολόγιο που συγκεντρώνει τις περισσότερες βραβεύσεις και διακρίσεις στο τέλος κάθε μήνα βραβεύεται στην ειδική ενότητα "ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ".

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ:
από: ΙΕΡΕΑΣ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
τίτλος: Το Θύμα και οι φονιάδες

Το ανθρώπινο γένος δεν αναγνώρισε την επίσκεψη του Δημιουργού Του.

Στράφηκε με μίσος και οργή εναντίον Του και επέπεσε με μανία πάνω Του να Τον καταστρέψει.

Δεν βρέθηκε κανένας να Τον υπερασπιστεί.

Και οι φίλοι Τον εγκατάλειψαν.
Και αργότερα Τον έβαλαν όπως όπως σε τάφο ζητιανεμένο.
Και νεκρό τον συκοφαντήσαμε και τον φυλάγαμε με φρουρά σαν κακούργο ή σαν λυσσασμένο ζώο.

Και όμως. Χωρίς μίσος και εκδίκηση, δέχτηκε να πεθάνει για όλους.

Και όταν αναστήθηκε σε ΟΛΟΥΣ χάρισε την Ζωή.

Προσκάλεσε στην χαρά ΟΛΟΥΣ.

Μας έκανε συγκοινωνούς της νίκης ΟΛΟΥΣ.

Ανεξαιρέτως.

Εμείς τον βάλαμε στο κριτήριο και Αυτός μας έβαλε στον θρόνο.
Εμείς στον Σταυρό και Αυτός στον νυμφώνα.
Εμείς στον θάνατο και Αυτός στην Ζωή.
Εμείς στον Άδη και Αυτός στον Παράδεισο.
Εμείς στην φυλακή και Αυτός στην ελευθερία.
Εμείς τον θάψαμε και Αυτός μας ανέστησε.
Εμείς τον φτύσαμε και Αυτός μας δόξασε.
Εμείς αποστρέψαμε το πρόσωπο μας και Αυτός μας αγκάλιασε.
Εμείς τον εμπαίξαμε και Αυτός μας αγάπησε.
Εμείς του δώσαμε όξος και χολή και Αυτός γλυκασμό σωτηρίας.
Εμείς Τον καταλογίσαμε με τους κακούργους και Αυτός εμάς με τους Αγγέλους.
Εμείς Τον αποδιώξαμε από Αδελφό και Φίλο και Αυτός μας υιοθέτησε για τον Πατέρα.

Το μυστήριο του Θεού είναι η Αγάπη Του για τον φονιά Του. Τον άνθρωπο.

ΞΕΧΩΡΙΣΑΝ ΑΚΟΜΑ:
  1. ΔΕΚΑ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΠΡΙΝ ΨΗΦΙΣΕΤΕ… ΤΟΝ ΞΑΔΕΛΦΟ… από αἰέν ἀριστεύειν
  2. Ένα γράμμα για τον Νονό! από KALLI'S BLOG

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
en → el
σύμφωνα
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Σάββατο 19 Απριλίου 2014

ΣXOΛΙΟ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ~ χριστός ανέστη, ή;

η είδηση που στιγμάτισε τη βδομάδα που πέρασε, σχολιάζεται και προβληματίζει


 η είδηση 
Χριστός Ανέστη..!
 το σχόλιο 
Κάθε χρόνο λέμε τα ίδια, όμως νομίζω πως με το πέρασμα του χρόνου τα χρειαζόμαστε, τα αντιλαμβανόμαστε και τα εφαρμόζουμε περισσότερο. 
Γιατί ναι, η Ανάσταση Του Κυρίου έγινε και παρέμεινε σαν ιστορικό γεγονός για να μας παραδειγματίζει και ενίοτε να μας δίνει δύναμη για να σηκώνουμε τον δικό μας προσωπικό σταυρό, ώστε να νικάμε τον δικό μας προσωπικό θάνατο κάθε φορά.
Το θέμα είναι... θα παραδειγματιστούμε, ή;
+Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ ΜΗΝΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »