Τρίτη 8 Ιουλίου 2014

ΘΡΥΛΟΣ ΤΟΥ BATMAN ΙΟΥΛΙΟΥ ~ ο ανήθικος ήρωας :[ batman v superman :[ gotham :[ η σειρά του '60 :[ η έκθεση του batman

το πρώτο ελληνικό blog για όλα τα νέα από τον Θρύλο του Batman 75 χρόνια μετά. Παρουσίαση όλων των εξελίξεων


Καληνωρίσματα από το +yannidakis 

 ΘΕΩΡΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΡΥΛΟ 
Ο ΑΝΗΘΙΚΟΣ ΗΡΩΑΣ

Πρέπει εξ αρχής να ξεκαθαρίσουμε κάτι για τον χαρακτήρα. Ο Bruce Wayne και ξεχωριστά ο Batman δεν είναι 'καλά παιδιά'. Σκεφτείτε ένα παιδί που έμεινε δέκα χρονών ορφανό και το μεγαλώνει ένας ηλικιωμένος υπηρέτης. Τι ξεσπάσματα θα έχει αυτό το παιδί στην εφηβεία και τι ελλείψεις στην διαπαιδαγώγησή του; Πόσο ηθικό χαρακτήρα θα μπορούσε να διαμορφώσει;

Ο Batman είναι παράνομος. Είναι ένα από τα προσωνυμία του. Έχει ως αρχή να μην σκοτώνει, όμως είμαι συνώνυμος με την παραβατικότητα. Δεν τα πάει καλά με τις αρχές -τοπικές ή κρατικές- και θα κάνει τα πάντα προκειμένου να λύσει το όποιο πρόβλημα.

Ας μην ξεχνάμε όμως πως ξεκίνησε να γίνει αυτό που έγινε; Μήπως από αγάπη προς το
συνάνθρωπο; Από αγάπη προς το κοινό καλό; Όχι στην αρχή. Όλα ξεκίνησαν από οργή: "Θα εκδικηθώ για τους γονείς μου" είχε μονολογήσει όταν ξεκίνησε το δύσκολο μονοπάτι του εκδικητή (ένα ακόμα προσωνύμιο). Η πορεία του είναι γνωστή και συναντιέται με τα λόγια του Πλάτωνα: "Πρώτα ξεκινάμε να συμπεριφερόμαστε ηθικά και ύστερα μαθαίνουμε την ηθική". Στον θρύλο του Batman η θεωρία του Πλάτωνα εφαρμόζεται πλήρως. Ο ήρωας αποκτά μία ταυτότητα τακτικής με κυριότερο χαρακτηριστικό τα όπλα του. Δεν είναι φονικά (με εξαίρεση μια λανθασμένη σειρά τη δεκαετία του '40 όπου κουβαλούσε περίστροφο) κι αυτό διότι δεν σκοτώνει. Ποτέ. Σώνει τον κόσμο; Ασφαλώς. Ο Batman δεν είναι ο Superman που θα τρέξει να σώσει κάποιον από την φωτιά ή θα κατεβάσει την εγκλωβισμένη γάτα από το δέντρο για να την παραδώσει στο κοριτσάκι. Η ηθική του Batman αφορά περισσότερο σκοτεινές μεθόδους που όμως παραδειγματίζουν ακόμα και σήμερα τους ανθρώπους. Η αφοσίωση στον σκοπό του γίνεται δεύτερη ταυτότητα, γίνεται η ίδια του η ζωή.

Η ηθική αυτή του προσφέρει τελικά την γνώση του ήθους. Όχι ότι ο Batman θεωρείται τελικά ηθικός, όμως μπορεί να διακρίνει το ήθος. Σκεφτείτε τα παιδιά που στην ξεκινούν να γνωρίζουν το ηθικό και ανήθικο, το λάθος και σωστό, από το 'μπράβο' ή το 'όχι' του γονέα. Μπορεί να περάσουν πολλά χρόνια, να έχουν γίνει πολλά λάθη, όμως στο τέλος θα γνωρίζουν την ηθικότητα. Θα την κατέχουν. Ο Batman μπορεί να διακρίνει το καλό από το κακό ακόμα κι αν ο ίδιος αποφασίζει τι θα υπακούσει και τι όχι.

Είναι ηθικός; Όχι. Γνωρίζει όμως την ηθική. +Yanni Spiridakis 

 ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΜΕΝΑ (COMICS) 

Batgirl 
Barbara Gordon is back as Batgirl--and she's going to have to face the city's most horrifying new villains as well as the dark secrets from her past! Gail Simone (BIRDS OF PREY) pens a new chapter in the life of one of Gotham City's finest heroes!

Put on your go-go boots and get ready to "Batusi" back to the Swingin' '60s, as DC Comics reimagines the classic Batman TV series in comics form for the first time!

A new era for The Dark Knight and Gotham City begins here from writer Scott Snyder (AMERICAN VAMPIRE, BATMAN: GATES OF GOTHAM) and artist Greg Capullo. Batman and the Bat-Family continue their quest to protect the people of Gotham--and now Bruce Wayne himself enters the game!

Battling evil with his son Damian at his side, Batman now realizes the hardest part of the job may be trying to work together! The Dynamic Duo toil as father and son in this series by the creative team behind the GREEN LANTERN CORPS--Peter Tomasi and Patrick Gleason.

New adventures of the future Batman! Terry McGinnis is back in his high tech Bat-suit, patrolling the gleaming spires of Gotham under the watchful eye of Bruce Wayne, the original Dark Knight. But balancing school, personal life and crime fighting duties may be his biggest challenge.

It's a brand new day for Terry McGinnis! Now enrolled at Neo-Gotham University, Terry struggles with his new life as a college student while maintaining Bruce Wayne's legacy as the Batman of the future. But a new school isn't the ONLY change for our hero...

The legendary Eisner Award-winning series BATMAN BLACK AND WHITE returns in a brand-new six-issue limited series featuring tales of The Dark Knight by some of comics' greatest writers and artists!

Meet Catwoman. She's addicted to the night. And addicted to Batman. But most of all, Catwoman is addicted to danger. She can't help herself, and the truth is--she doesn't want to. She's good at being bad, and very bad at being good. The feline fatale headlines her own self-titled series!

DC's flagship title re-launches for the first time ever, featuring Batman adventures from the acclaimed Tony Daniel (BATMAN R.I.P)! Bruce Wayne is back under the cape and cowl, ready to protect Gotham City from its deadly array of villains--from the Joker to Mr. Freeze to brand new masked murderers!

Not all of Gotham's heroes wear costumes. Batman may get all the credit for cleaning up the town, but Renee Montoya & Crispus Allen of the Special Crimes Unit are determined to do the job. Witness the gritty side of the GCPD from their perspective, as they solve crimes their own way.

Superman faces opponents who can battle him on equal terms. How did it come to this? This new series tells the story before DC's latest, highly anticipated videogame, from the makers of Mortal Kombat.

A new era in adventure begins as Batman Beyond joins the vaunted Justice League--just in time for their biggest adventure ever! Dustin Nguyen and Derek Fridolfs deliver an unprecedented series full of epic exploits.

Brace yourself for the all-new World's Greatest Super Heroes of Tomorrow...Today! Join Batman, Superman and the rest of the ever-expanding lineup as the Justice League fights for Earth's future! 

Comics superstars Geoff Johns (GREEN LANTERN) and Jim Lee (BATMAN: HUSH) unite for the first time to tell the bold beginning of the DC Universe's premier super team! The dawn of the age of heroes has begun! Learn how the Justice League formed and what launched them as the greatest team in the DCU!

Batman has lived many lifetimes and worn many different costumes in his 70+ years of existence. Legends of the Dark Knight focuses on classic, stand-alone tales of Batman by a unique group of talented creators with equally unique stories to tell!

Dick Grayson flies high once more as Nightwing in a series from writer Kyle Higgins (GATES OF GOTHAM)! And as he embraces his destiny, Haley's Circus (the big top where Dick once performed) returns to Gotham City--bringing with it murder, mystery and superhuman evil!

Tim Drake, Batman's former sidekick, gets back into the action when an international organization seeks to capture, kill or co-opt super-powered teenagers! He'll team up with Teen Titans like the powerhouse Wonder Girl and super-speedster Kid Flash to help take them down!

Based on the animated series! Robin, Superboy, Kid Flash and Aqualad star in this explosive issue kickstarting an all-new ongoing series! They're four young superheroes learning how to be a team...and maybe doing a bit of growing up along the way--but only just a little bit!

 ΠΑΡΑΓΩΓΕΣ ΚΙΝΟΥΜΕΝΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ 
BATMAN v SUPERMAN: DAWN OF JUSTICE
:[ Έχουμε τις πρώτες φωτογραφίες από γυρίσματα. Αφορούν οχήματα στρατιωτικά και πυροσβεστικά.
:[ Στην ταινία ο Lex Luthor θα έχει το δικό του ιδιωτικό ελικόπτερο το οποίο το είδαμε εν πτήση και επιβεβαιωθήκαμε αργότερα στην φωτογραφία του προσγειωμένο.
:[ Τον προηγούμενο μήνα είδαμε ένα άγαλμα του Superman. Πρόκειται για μία σκηνή στην οποία ο δήμαρχος της Metropolis κάνει τα αποκαλυπτήρια μαζί με δημοσιογράφους, παιδάκια και πολίτες ώστε να ευχαριστήσει τον Superman που έσωσε τον κόσμο στην προηγούμενη ταινία η οποία φέρεται να είναι δύο χρόνια πίσω από αυτήν. Αν το άγαλμα δεν έχει κεφάλι είναι επειδή τα υπόλοιπα κομμάτια θα προστεθούν ψηφιακά. Σημειώνω πως σύμφωνα με την πηγή το Batmobile θα έχει τις πόρτες του να ανοίγουν σαν φτερά, ίσως επειδή θα πετάει κιόλας.
:[ Οι επόμενες σκηνές μάθαμε ότι γυρίστηκαν στην Daily planet.
:[ Η πρώτη φωτογραφία του Henry Cavill από την ταινία είναι ανεπίσημη και τον δείχνει να φορά ρούχα που μας θυμίζουν τον Clark Kent. Τυπική φωτογραφία δίπλα από την... καρέκλα του.
:[ Η δεύτερη όμως, είναι επίσημη και φέρνει τον ηθοποιό σε φωτογραφία υψηλής ανάλυσης με την καινούρια του Superman στολή που μας άρεσε...
:[ Και λίγες φήμες... Έχουμε πληροφορίες για την στολή της Wonder Woman, τα (4) όπλα της και το χρόνο συμμετοχής της στην ταινία, ενώ παράλληλα μαθαίνουμε για τον Bruce Wayne ότι παρότι υπάρχει η Wayne Manor κατοικεί σε ένα εξοχικό σε μια λίμνη όπου στο υπέδαφος έχει χτίσει τη νέα Batcave και στην οποία κρύβει και το Batwing; Περισσότερα στο ηχητικό.
:[ Νέα προσθήκη στην ταινία, ο ηθοποιός Scoot McNairy ο οποίος όμως δεν ξέρουμε ποιον ρόλο θα υποδυθεί.
:[ Δεν είναι επίσημο όμως ο Jason Momoa θα είναι ο νέος Aquaman και ενώ όλοι ξέρουμε ότι κάποια στιγμή θα ενταχθεί στην Justice League στην αρχή θα είναι αντί-ήρωας. Ίσως η καταστροφή στον Ινδικό ωκεανό από τον Superman στο Man Of Steel να τον πείραξε... Προς το παρόν ο ηθοποιός φωτογραφήθηκε σχετικά ενώ σε σχετική ερώτηση σχεδόν το επιβεβαίωσε.
:[ Ούτε αυτό είναι επίσημο, όμως μάλλον που διέρρευσαν οι κακοί στην ταινία. Πρόκειται για τον Victor Zsasz ο οποίος θα είναι δολοφόνος κατά συρροή που κυνηγά ο Batman στην αρχή της ταινίας (και ο οποίος εμφανίστηκε για λίγο στο Batman Begins), ο Morgan Edge θα είναι υπάλληλος του L. Luthor, ο David Cain που επίσης θα έχει συναλλαγές με τον Luthor και η Amanda Waller που θα είναι κυβερνήτης των ΗΠΑ.
:[ Ο ηθοποιός Daniel Radcliffe αυτοπροτάθηκε για τον ρόλο του Nightwing και κάποιοι το πήραν σαν διαρροή. Λέτε;

GOTHAM
:[ H νέα προσθήκη στο cast θα είναι η Carol Kane η οποία θα υποδύεται την μητέρα του Oswald Cobblepot.
:[ Τελικά ο συνθέτης Graeme Revell θα είναι εκείνος που θα αναλάβει την μουσική ένδυση της σειράς. Φυσικά και ανυπομονούμε να ακούσουμε τι θα ετοιμάσει για την επική αυτή σειρά!
:[ Βασικοί χαρακτήρες της σειράς έκαναν δηλώσεις στις οποίες ανέφεραν ενδιαφέροντα στοιχεία για τους χαρακτήρες τους και την σειρά γενικότερα. Μπορείτε όλα να τα διαβάσετε εδώ. Ειδικά ο Ben McKenzie έδωσε μία λεπτομερέστατη συνέντευξη στην οποία θα μάθετε πολλά για τη σειρά.
:[ Έχουμε και νέες αφίσες από την παραγωγή με όλους τους βασικούς ήρωες.
:[ Το τελευταίο trailer που κυκλοφόρησε εστιάζει στους κακούς της σειράς. Ας το δούμε.
:[ Ο νεαρός Kyle Massey θα συμμετέχει στην σειρά όπου θα υποδύεται τον Macky ένα παραμελημένο και κακοποιημένο παιδί του δρόμου.

BATMAN: THE COMPLETE TELEVISION SERIES
Δεν ξέρω πόσοι από εσάς θα πιστεύατε ότι θα έρθει μια τέτοια ημέρα, όμως μετά από δεκαετίες αναμονής, η σειρά του 1960 επιστρέφει και είναι διαθέσιμη προς αγορά -και τα 120 επεισόδια-  και μάλιστα με περιεχόμενο σε HD για όσους θέλουν να μάθουν ή να θυμηθούν! Δείτε το σχετικό trailer.

BEWARE THE BATMAN
Μπορεί το Cartoon Neτwork να έκρινε ακατάλληλο για παιδιά το περιεχόμενο της σειράς, όμως φρόντισε να το κυκλοφορήσει σε Blu-ray το οποίο μπορείτε να προμηθευτείτε από εδώ ώστε να παρακολουθήσετε τα υπόλοιπα επεισόδια. Από τον Σεπτέμβριο πάντως, θα καλύψω στο yannidakis το περιεχόμενό τους.

ΤΑΙΝΙΑ THE BATMAN;
Πρόσφατα η WB ανακοίνωσε τα σχέδια παραγωγών της έως το 2018, όμως σύμφωνα με φήμες ο Ben Affleck είναι δεσμευμένος ως Batman και για μία τρίτη ταινία που φέρεται να έχει τίτλο "The Batman" με έτος κυκλοφορίας το 2019! Ο νέος μας Batman αφού ολοκληρώσει τα γυρίσματα του "Batman v Superman" θα ξεκινήσει γυρίσματα της Justice League ταινίας ενώ αμέσως μετά θα γυρίσει ταινία την οποία γράφει, σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί. Η ακριβώς επόμενη δουλειά του θα είναι η Batman ταινία; Μένει να δούμε...

BATMAN: ASSAULT ON ARKHAM
H νέα ταινία κινουμένων σχεδίων που μας ετοιμάζει η Warner Bros. είναι η "Batman: Assault on Arkham" για την οποία δεν έχουμε πολλές πληροφορίες ακόμα. Θα κυκλοφορήσει μέσα στο 2014, όμως σήμερα σας παρουσιάζω ένα πολύ ωραίο εισαγωγικό με συνεντεύξεις από τους συντελεστές, αποσπάσματα κλπ. Εδώ θα δείτε και το επίσημο trailer.

 ΑΛΛΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ 
Η ΜΕΓΑΛΗ ΕΚΘΕΣΗ ΤΟΥ BATMAN
Εδώ και μερικές ημέρες στις ΗΠΑ έχει ξεκινήσει μία τεράστια έκθεση της Warner Bros. επ' αφορμή της επετείου των 75 ετών του Σκοτεινού Ιππότη. Στην έκθεση θα βρει κανείς, όλα τα αντικείμενα (οχήματα, όπλα, σκηνικά, στολές κλπ.) που χρησιμοποιήθηκαν ποτέ στις 7 κινηματογραφικές ταινίες από το 1989 έως και το 2012.

ΑΣΤΕΡΙ ΣΤΟ HOLLYWOOD
Όπως έγινε γνωστό, το 2015 ο δημιουργός του Batman, Bob Cane θα αποκτήσει το δικό του αστέρι στην διάσημη λεωφόρο του Hollywood! Η τιμή για τον μεγάλο σκιτσογράφο θα γίνει πολλά χρόνια μετά τον θάνατό του, ενώ την ίδια χρονιά αστέρι θα αποκτήσει και ο Chris O’Donnell γνωστός ως Robin στην ταινία "Batman Forever" του 1995.

ΦΙΓΟΥΡΕΣ BATMAN
:[ Mε αφορμή το επαναλανσάρισμα της σειράς του Batman από το 1966, εταιρεία παραγωγής κυκλοφόρησε συλλεκτικές φιγούρες με τον ήρωα σε εξαιρετικής λεπτομέρειας αναπαραστάσεις. Οι φιγούρες κυκλοφορούν με αντίστοιχο εγχειρίδιο χρήσης και πολλές εναλλακτικούς συνδυασμούς. Τιμάται στα 205 δολάρια όμως οι συλλέκτες θα το εκτιμήσουν.
:[ Μία απίστευτη σειρά προϊόντων κυκλοφόρησε η Sideshow Collectibles με τον Batman του C. Bale. Η παρουσίαση είναι τόσο εντυπωσιακή που θα σας γοητεύσει!

Ο ΑΓΩΝΑΣ ΤΩΝ ΗΡΩΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Ποιος θα κέρδιζε αν γνωστά αυτοκίνητα από διάσημες ταινίες (μεταξύ αυτών και του Batman) αγωνιζόντουσαν σε έναν μη-έντιμο αγώνα ταχύτητας; Μάθετε την απάντηση εδώ.

ΟΙ ΕΠΟΜΕΝΟΙ BATMEN
Σε ένα ξεκαρδιστικό πολυμεσικό βλέπουμε πως θα ήταν αν από το 2016 και μετά, γνωστοί ηθοποιοί αναλάμβαναν να υποδυθούν τον ήρωα.

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Δευτέρα 7 Ιουλίου 2014

EPΩΤΗΜΑ ΙΟΥΛΙΟΥ ~ το καλοκαίρι μας αρέσει γιατί…


Καληνωρίσματα από το +yannidakis
(Με) θυμάμαι να γράφω πάνω-κάτω ένα παρόμοιο κείμενο κάθε χρόνο. Αφορά την αφόρητη βαρεμάρα του καλοκαιριού. Που όρεξη για δουλειά και τις γνωστές υποχρεώσεις της καθημερινότητας, όταν η ζέστη βαράει και –τουλάχιστον εδώ στο Ηράκλειο- η θάλασσα βρίσκεται λίγα μέτρα πιο μακριά από το γραφείο (μου).

Αυτήν την εποχή το ενδιαφέρον στρέφεται αλλού. Πως να το κάνουμε δηλαδή; Είναι φυσιολογικό. Δεν είναι τυχαίο image
που χιλιάδες ξένων συρρέουν στην Ελλάδα προκειμένου –όχι απλά να χαρούν τις παραλίες μας- να ζήσουν αυτήν την καλοκαιρινή χαλαρότητα στο πιο ειδυλλιακό περιβάλλον για να το καταφέρεις: Την Ελλάδα και την Κρήτη.

Πρέπει βέβαια να τονίσουμε πως το καλοκαίρι ο καθένας το βιώνει εντελώς διαφορετικά. Για τον καθένα είναι ένα ξεχωριστό βίωμα που πολλές φορές εντείνει την επιθυμία μας για ξεκούραση και ψυχαγωγία, άλλες φορές προσθέτει έναν καταθλιπτικό τόνο θυμίζοντας τις αδυναμίες μας και πάει λέγοντας. Ας κάνουμε αυτόν τον μήνα αυτήν την έρευνα. Ας ψάξουμε ανάμεσα σε εσάς τους αναγνώστες, ποια επιθυμία αυξάνεται την περίοδο του καλοκαιριού:
  • ξεκούραση και χαλάρωση. Λογικό. Άδειες και κενά από την δουλειά μας προκαλούν για χαλάρωση και ώρες/μέρες μακριά από την ρουτίνα της δουλειάς και των υποχρεώσεων.
  • ερωτικές ορμές. Τα ρούχα λιγότερα, το δέρμα περισσότερο (ειδικά εσείς οι γυναίκες… ουφ) και οι επιθυμίες στα ύψη. Πολλοί επιλέγουν διακοπές ακριβώς για αυτόν τον λόγο, άλλοι φροντίζουν να είναι ελεύθεροι στην εποχή αυτή κι άλλοι αναζητούν τρόπου να ανανεώσουν την σχέση τους.
  • δροσερή διατροφή. Το καλοκαίρι συνδέεται με τα παγωτά και τα παγωτά με το καλοκαίρι. Βάλτε τα διασημότερα φρούτα εποχής, όπως το καρπούζι και έχεις έτοιμο το σκηνικό, ειδικά αν σκεφτείς ότι συνήθως αυτήν την εποχή η όρεξη μας για τα βαριά φαγητά μειώνεται.
  • βόλτες και έξοδοι. Καλή η τηλεόραση και ο καναπές (σας έχω πει πως τον έκανα ειδική παραγγελία για να είναι ακριβώς όπως τον ονειρευόμουν;), όμως το καλοκαίρι θες να βγεις έξω. Το φως του ήλιου κρατάει ως το βράδυ, η βραδινή δροσούλα και ο κόσμος στους δρόμους αυξάνουν την διάθεση για βόλτες σε παραλίες και γενικότερα. Λίγο οι τουρίστες που προσθέτουν κι αυτοί έναν άλλο τόνο στο περιβάλλον λίγο που κάποιος από την παρέα θέλει ποτάκι, να η αφορμή!
  • εκδηλώσεις. Δεν ξέρω για εσάς εκεί πάνω, όμως εμείς εδώ στην Κρήτη κάθε σαββατοκύριακο έχουμε τουλάχιστον έναν γάμο/βάφτιση! Όμως δεν είναι μόνο αυτά. Αυτήν την περίοδο μουσικές σκηνές, τραγουδιστές, θεατρικοί θίασοι και άλλες εκδηλώσεις κάνουν τον γύρο της Ελλάδας. Να η ευκαιρία!
  • εκδρομές και ταξίδια. Τα περισσότερα ταξίδια αναψυχής γίνονται αυτήν την εποχή. Είτε μιλάμε για τον απόλυτο προορισμό σε Ελλάδα και εξωτερικό, είτε για μια εκδρομή διημέρου ή ακόμα και μονοήμερη, αυτή είναι η ευκαιρία σου να ταξιδέψεις!
  • θάλασσα. Σκέτο. Η θάλασσα ίσως είναι ένα κεφάλαιο του καλοκαιριού μόνο του! Μπαίνεις μέχρι να μουλιάσεις ή αν είσαι της… άλλης σχολής, κάθεσαι στην παραλία μέχρι να γίνεις τηγανιτός!
  • άλλο. Το καλοκαίρι είναι πολλά. Όπως έγραψα και νωρίτερα ο καθένας το βιώνει με διαφορετικό τρόπο. Αν κάτι λοιπόν ξέχασα, επέλεξε το άλλο και συμπλήρωσε στα σχόλια ποιο είναι αυτό.

Αυτά αρκούν. Το μουντιάλ τελειώνει, τις φορολογικές μας δηλώσεις τις κάναμε (σχεδόν) όλοι. Τι μένει; Να
προγραμματίσουμε άδειες ή τα καλοκαιρινά μας σχέδια. Επιλέξτε όσες από τις επιλογές σας εκφράζουν στην ηλεκτρονική μας ψηφοφορία πάνω και δεξιά της σελίδας στο πτυσσόμενο μενού με το παρακείμενο σύμβολο και… καλό καλοκαίρι! +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΨΗΦΙΖΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ ΠΑΝΩ ΚΑΙ ΔΕΞΙΑ ΤΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΤΟ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΕΙΚΟΝΙΔΙΟ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Κυριακή 6 Ιουλίου 2014

BPΑΒΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ~ εθνική ομάδα, ίδια η ελλάδα!

Σας παρουσιάζω το καλύτερο άρθρο αυτής της εβδομάδας σύμφωνα με την καθαρά υποκειμενική κρίση του yannidakis. Σημειώνεται πως η βράβευση αφορά μονάχα την ενότητα ιστολογίων και για τους χώρους τους οποίους επισκέφτηκα. Παρακάτω δημοσιεύονται και τα υπόλοιπα άρθρα τα οποία ξεχώρισα μέσα στην εβδομάδα ως δευτερεύοντες διακρίσεις για λόγους ενδεχόμενης ισοπαλίας. Το ιστολόγιο που συγκεντρώνει τις περισσότερες βραβεύσεις και διακρίσεις στο τέλος κάθε μήνα βραβεύεται στην ειδική ενότητα "ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ".

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ:
από: aixmi
τίτλος: Eθνική Ομάδα, ίδια η Ελλάδα!

Η πορεία και όλα τα συναισθήματα που γέννησε η Εθνική ομάδα με την παρουσία της στο Μουντιάλ, αντικατοπτρίζουν τα χαρακτηριστικά της ίδιας της Ελλάδας.

Πάντα πίστευα ότι το ποδόσφαιρο δεν διαφέρει από την υπόλοιπη ελληνική κοινωνία και ουσιαστικά αποτελεί κομμάτι της, με όλα τα καλά και τα κακά που προκύπτουν από αυτό. Κάτι που αποδείχθηκε περίτρανα με την παρουσία της Ελλάδας στο Μουντιάλ, από την πρώτη μέρα ως την τελευταία.

Όλα ξεκίνησαν με την συνηθισμένη επιφύλαξη και τη γνώριμη ελληνική γκρίνια, που μετά τα «άκαρπα» φιλικά χωρίς νίκη, μεταφράστηκε σε ανησυχία για την επιθετική γραμμή και την παραγωγικότητα της στο Παγκόσμιο Κύπελλο.
Βέβαια, πριν από την έναρξη του Μουντιάλ, δεν μπορούσε κανείς να το βροντοφωνάξει, επειδή θα ήταν ο κακοπροαίρετος κι ο εμπαθής πριν ακόμα γίνει η σέντρα της μεγάλης ποδοσφαιρικής γιορτής.

Μετά τη λήξη του πρώτου αγώνα και την ήττα από την Κολομβία (η οποία αποδείχθηκε ότι ήταν η ομάδα –έκπληξη του τουρνουά), όλα βγήκαν στην επιφάνεια! Έντονη κριτική, μηδενισμός και απαξίωση, λες και τα πάντα είχαν τελειώσει από το πρώτο ματς.
Οι παίκτες στην πυρά, το μέλλον δυσοίωνο και ο Σάντος αποτυχημένος.

Είναι χαρακτηριστικό ότι η απαξιωτική κριτική ξεκίνησε πριν καν τελειώσει το ματς, μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης! Ούτε καν το σφύριγμα της λήξης δεν είχαν κάποιοι την υπομονή να περιμένουν.

Το… γλυκό έδεσε με τον καυγά Μανιάτη – Τζαβέλλα στην προπόνηση. Μονομιάς το όμορφο κλίμα έγινε κομμάτια, οι φιλικές σχέσεις των διεθνών ήταν επίπλαστες και ο οπαδισμός θριάμβευε μέσα στο στρατόπεδο της Εθνικής!

Ακολούθησε η ισοπαλία με την Ιαπωνία, αποτέλεσμα που αποδείχθηκε ο «καθρέφτης» των πραγματικών διαθέσεων του φίλαθλου κοινού. Οι καλοπροαίρετοι αναγνώρισαν κάποια θετικά σημεία και το αξιόμαχο της ομάδας, ενώ οι κακοπροαίρετοι συνέχισαν τους αφορισμούς, παρότι η υπόθεση της πρόκρισης ήταν ακόμα ανοιχτή.

Στο απόγειο των συναισθημάτων φτάσαμε μετά τη νίκη επί της Ακτής Ελεφαντοστού. Μονομιάς ξεχάστηκαν όλα, οι διεθνείς έγιναν παικταράδες, η ελληνική ψυχή μίλησε και όλα τα σχετικά που έχουμε ακούσει ξανά και ξανά από τους υμνητές της ελληνικής παλικαριάς.
Ύμνοι για τον Σαμαρά που εμπνεύστηκε από την… Φουρέιρα και τον μικρό Τζέι, αποθέωση για μια ομάδα που μπορεί να παίζει και με 10 παίκτες, μόνο καλά λόγια για τον Σάντος και τις χρυσές αλλαγές που έκανε.
Η Ελλάδα άγγιξε τον (ποδοσφαιρικό) παράδεισο με την πρόκριση στους «16» του Μουντιάλ.

Και φτάσαμε στο ματς με την Κόστα Ρίκα που (ευτυχώς) μας ένωσε όλους! Ακόμα και για τον δράστη του χαμένου πέναλτι, τον Φάνη Γκέκα, δεν ακούστηκε κουβέντα -παρά μόνο συνθήματα στήριξης.
Η ρώσικη ρουλέτα των πέναλτι κα ο άδοξος αποκλεισμός λειτούργησε ως ψυχοκάθαρση για όλους τους Ελληνες, που είχαν μόνο καλά λόγια να πουν!

Όχι βέβαια, ότι στην υποδοχή γκρεμίσαμε και τα τείχη του «Ελευθέριος Βενιζέλος» όπως στην αρχαιότητα, αλλά μαζεύτηκαν καμιά 200αριά για να πούμε ότι ήταν θερμή η υποδοχή. Και, φυσικά, η αποθέωση και οι διθύραμβοι για το ομαδικό πνεύμα της ομάδας, το δέσιμο και την αλληλοϋποστήριξη, λες και ήταν περσινός ή ακόμα παλιότερος ο καυγάς Μανιάτη – Τζαβέλλα.

Αλλά για μην ξεχνάμε ότι είμαστε Ελληνες, βρήκαμε και την ευκαιρία να γκρινιάξουμε για κάτι. Και στην προκειμένη περίπτωση με τον Σάντος που παράτησε την Εθνική και δεν αποχαιρέτησε τα «παιδιά» του, για να επιστρέψει μια ώρα νωρίτερα στην Πορτογαλία.
Είπαμε, Ελλάδα χωρίς γκρίνια, άποψη και κριτική δεν γίνεται, ασχέτως αν θεωρώ απαράδεκτη τη συμπεριφορά του Πορτογάλου!

Αυτή είναι λοιπόν η Ελλάδα μας. Και η Εθνική ομάδα, ως ένα κομμάτι της, δεν θα μπορούσε να διαφέρει, με τα καλά και τα κακά στοιχεία. Εκτός αν έρθει κάποια στιγμή η ώρα που θα τα αντιμετωπίζουμε όλα πιο ψύχραιμα, αν και πιστεύω ότι η ώρα αυτή θα αργήσει πολύ. Αλλωστε, Ελληνες δεν είμαστε;

ΞΕΧΩΡΙΣΑΝ ΑΚΟΜΑ:
  1. What about behaviours? από Positive Thinking Greece
  2. Υποχονδρία ή αγωνίες βαθύτατες, I wonder?....... από Δάφνη Χρονοπούλου

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Σάββατο 5 Ιουλίου 2014

PETΡΟΣΠΕΚΤΙΒΑ ~ παρουσίαση νέας ενότητας

κάθε πρόσωπο ή γεγονός του παρελθόντος, κρύβει ένα μήνυμα προβληματισμού για το μέλλον

Από την Δευτέρα, 14 Ιουλίου στις 12:00 και κάθε δεύτερη Δευτέρα του μήνα, η Αναστασία Παπαδάκη θα μας παρουσιάζει μία προσωπικότητα που έγραψε ιστορία, ένα γεγονός που την άλλαξε ή ένα μέρος που την επηρέασε και θα μας προβληματίζει εκθέτοντας την διάσταση που ποτέ δεν προσέξαμε...
Ελάτε μαζί μας σε ένα ταξίδι με τη μηχανή του χρόνου του +yannidakis και βρείτε πως το παρελθόν αλλάζει το σήμερα...
Υπογράφει η +Nastazia A 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΚΑΛΩΣΟΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗ ΝΕΑ ΜΑΣ ΕΝΟΤΗΤΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Παρασκευή 4 Ιουλίου 2014

ΕΦAPΜΟΖΟΝΤΑΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΙΟΥΛΙΟΥ ~ μνήμη κατά παραγγελία, μία επικίνδυνη νέα πραγματικότητα

πως οι εφαρμογές της επιστήμης & της τεχνολογίας επιδρούν στην κοινωνία του σήμερα

από in.gr 
Τεχνική διαγραφής αναμνήσεων επιβεβαιώνει τη θεωρία για τη μνήμη

Η κρατούσα θεωρία για το πώς σχηματίζονται οι αναμνήσεις δείχνει να εδραιώνεται μετά τις τελευταίες πειραματικές αποδείξεις.
Νευροεπιστήμονες του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια στο Σαν Ντιέγκο αναφέρουν στο περιοδικό Nature ότι imageκατάφεραν να διαγράψουν και στη συνέχεια να επαναφέρουν αναμνήσεις σε αρουραίους.
Όπως σχολιάζει ο δικτυακός τόπος του περιοδικού, η μελέτη προσφέρει τις πειστικότερες μέχρι σήμερα ενδείξεις ότι οι αναμνήσεις σχηματίζονται μέσω της ενίσχυσης των συνδέσεων ανάμεσα σε νευρώνες του εγκεφάλου.
Σύμφωνα με την κρατούσα, αν και αναπόδεικτη, θεωρία, η μνήμη λειτουργεί μέσω ενός μηχανισμού που ονομάζεται «μακροπρόθεσμη ενδυνάμωση» ή LTP (Long-Term Potentiation): τα ερεθίσματα που διεγείρουν επανειλημμένα ένα νευρικό κύκλωμα ισχυροποιούν τις συνδέσεις (συνάψεις) ανάμεσα στους νευρώνες του κυκλώματος.
Σύμφωνα με τη θεωρία αυτή, οι πληροφορίες των αναμνήσεων κωδικοποιούνται στη μορφή νευρικών κυκλωμάτων τα οποία σχηματίστηκαν και ενισχύθηκαν μέσω της LTP. Οποιοδήποτε ερέθισμα επαναφέρει στη μνήμη ένα γεγονός από το παρελθόν ισχυροποιεί την ανάμνηση μέσω της ενδυνάμωσης των συνάψεων, ενώ αν η μνήμη δεν ανακαλείται ποτέ στο παρελθόν εξασθενίζει λόγω απουσίας LTP.
Παρόλο που πρόσφατες μελέτες έχουν δείξει ότι η δημιουργία και διαγραφή αναμνήσεων είναι πειραματικά εφικτή σε ζωικά μοντέλα, μέχρι σήμερα δεν έχει υπάρξει απόδειξη για την αιτιακή σχέση ανάμεσα στην LTP και τη δημιουργία αναμνήσεων.
H ομάδα του Δρ Ρομπέρτο Μάλινοου στην Καλιφόρνια προσφέρει τώρα νέα στήριξη στη θεωρία. Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν αρουραίους που είχαν τροποποιηθεί γενετικά ώστε να γίνουν οι νευρώνες του εγκεφάλου τους ευαίσθητοι στο φως.
Για να δημιουργήσουν μια τεχνητή ανάμνηση, ο Μάλινοου και οι συνεργάτες του ενεργοποίησαν με οπτικές ίνες μια ομάδα νευρώνων που σχετίζονται με την ακοή τη στιγμή που τα πειραματόζωα δέχονταν ένα επώδυνο ηλεκτροσόκ. Τα πειραματόζωα έμαθαν να σχετίζουν το ηλεκτροσόκ με την τεχνητή διέγερση των νευρώνων και αντιδρούσαν με τρόμο κάθε φορά που οι ερευνητές άναβαν τις οπτικές ίνες.
«Μπορούμε να δημιουργήσουμε μια ανάμνηση για κάτι το οποίο δεν έζησε ποτέ πριν το ζώο» σχολιάζει ο Δρ Μάλινοου.
Οι συνάψεις των νευρώνων που ενεργοποιήθηκαν με φως έδειξαν αλλαγές που χαρακτηρίζουν τη διαδικασία LTP. Για να αποδείξουν όμως ότι οι τεχνητές αναμνήσεις σχηματίστηκαν μέσω της LTP, οι ερευνητές προχώρησαν στη διαγραφή αυτών των αναμνήσεων και την επαναφορά τους με LTP.
Για να διαγράψει τις αναμνήσεις η ερευνητική ομάδα χρησιμοποίησε παλμούς φωτός που είναι γνωστό ότι εξασθενίζουν τις εγκεφαλικές συνδέσεις μέσω μιας διαδικασίας που ονομάζεται «μακροπρόθεσμη καταστολή», ή LTD, και είναι ουσιαστικά το αντίθετο της LTP.
Πράγματι, τα πειραματόζωα έπαψαν να αντιδρούν με τρόμο όταν άναβαν οι οπτικές ίνες στους νευρώνες της ακοής. Ο ξεχασμένος αυτός φόβος ήταν όμως δυνατόν να επαναφερθεί με παλμούς φωτός που ενισχύουν την LTP.
«Παίζαμε με τις αναμνήσεις σαν να ήταν γιο-γιo» λέει ο Δρ Μάλινοου.
Η μελέτη «προσφέρει τις καλύτερες μέχρι σήμερα ενδείξεις» για τη θεωρία της μνήμης, σχολιάζει στο δικτυακό τόπο του Nature ο Έρικ Καντέλ, ο οποίος βραβεύτηκε με το Νόμπελ Φυσιολογίας-Ιατρικής το 2000 για τις ανακαλύψεις του στο μοριακό μηχανισμό της μνήμης.
Εκτός όμως του ότι επιβεβαιώνει τη θεωρία για το ρόλο της μνήμης, η μελέτη ίσως προσφέρει στοιχεία που θα βοηθήσουν στην αντιμετώπιση διαταραχών όπως το μετατραυματικό σοκ, το οποίο χαρακτηρίζεται από ζωντανές, αφόρητες αναμνήσεις.


Ίσως να αποτελεί όνειρο ζωής ίσως και τον χειρότερο εφιάλτη. Τι θα λέγατε όμως αν όντως μπορούσατε να αφαιρέσετε αναμνήσεις από τον εγκέφαλό σας; Προσωπικά δε θα ήθελα να διαγράψω καμία από τις αναμνήσεις μου, ακόμα και τις άσχημες, θα μου άρεσε όμως να έχω αυτήν την επιλογή. Το θέμα βέβαια αγγίζει τα όρια της κοινωνιολογίας και της ηθικής (ξανά) αλλά ίσως είναι και πολύ υποκειμενικό. Αν οι επιστήμονες καταφέρουν να αποδείξουν πως αυτό μπορεί να γίνει πραγματικότητα, τότε μιλάμε όχι απλά για μια φοβερή επιλογή αλλά και για ένα ακόμα βήμα προς τον στόχο της κατανόησης του εγκεφάλου, που πλέον για μένα θυμίζει κάτι από έναν πολύπλοκο σκληρό δίσκο!

Επίσης θα ήθελα να σημειώσω πως αν η επιτυχία τους ήταν τόσο καθολική με τα ποντίκια, τότε ναι, πιστεύω πως μπορεί σύντομα να το δούμε και με τον άνθρωπο και αν η επιστημονική πλευρά του ζητήματος βρει λύση στην εφαρμογή, σκεφτείτε μόνο γυναίκες, θύματα βιασμών, ή στρατιώτες που επέστρεψαν από το πεδίο της μάχης και έχουν σοβαρά ψυχολογικά προβλήματα και πολλές ακόμα περιπτώσεις ανθρώπων που η εφαρμογή της αφαίρεσης μνήμης θα είχε έναν θεραπευτικό σκοπό. Το βλέπετε τώρα με καλύτερο μάτι;

Όπως πάντα κλείνω με τον κίνδυνο της εφαρμογής αυτής. Ίσως να βλέπω πολλές ταινίες, τι θα λέγατε όμως για ένα σενάριο τύπου ταινίας “Men in Black” όπου με μία συσκευή κάποιος μπορεί να διαγράψει από απόσταση την μνήμη κάποιου; Πάμε και στο “Total Recall” όπου ένας άνθρωπος απήχθη και παρά τη θέληση του υπέστη ολική αφαίρεση της μνήμης του με αποτέλεσμα να νομίζει πως είναι κάποιος άλλος και μάλιστα, να του έχουν εμφυτευθεί αναμνήσεις που δεν ανήκαν σε αυτόν. Με λίγα λόγια, τι γίνεται αν αυτή η δυνατότητα που ετοιμάζουν οι επιστήμονες, πέσει σε λάθος χέρια; +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Πέμπτη 3 Ιουλίου 2014

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΘEMΑΤΟΛΟΓΙΑΣ ~ μάριο μπαλοτέλλι: ένας εκκεντρικός ήρωας

Καληνωρίσματα από το +yannidakis
Λοιπόν. Έχουμε έναν τύπο που τον λένε Μάριο. Μάριο Μπαλοτέλλι. Ο τύπος αυτός είναι ποδοσφαιριστής και μάλιστα ένας από τους διασημότερους και καλύτερους στον κόσμο αυτή τη στιγμή. Ο Μάριο είναι νέος, παρορμητικός και σχεδόν πάντα όπου (σε όποια ομάδα) κι αν βρίσκεται παρουσιάζει προβλήματα συμπεριφοράς.

Έξω από τα γήπεδα βγαίνει με γυναίκες, μεθάει και προκαλεί φασαρίες σε κέντρα διασκέδασης, ερωτοτροπεί, imageπροκαλεί την δημοσιότητα χωρίς κατ’ ανάγκη να υπάρχει λόγος. Μας απασχολεί για το κούρεμα, το ντύσιμο και τις κοπέλες που τον συνοδεύουν παράλληλα και πάει λέγοντας. Μέσα στη γήπεδα δεν αλλάζουν και πολλά. Μαλώνει με τους συμπαίκτες του, νευριάζει όταν κάποιος του θυμίζει ότι είναι ισότιμος με την υπόλοιπη ομάδα, νευριάζει με τον προπονητή που τον κάνει αλλαγή, νευριάζει με τους παίκτες που τον μαρκάρουν δυνατά. Και ύστερα θυμόμαστε πως είναι παιδί. Μπουγελώνει συμπαίκτες χωρίς λόγο, χειρονομεί χωρίς να είναι απαραίτητο, κάνει φάρσες και πάει λέγοντας.

Όλα αυτά μέχρι την έναρξη του Παγκοσμίου Κυπέλου της Βραζιλίας. Σε αυτό, ο Μπαλοτέλι εμφανίστηκε εντελώς διαφορετικός. Ταπεινός, εκτός δημοσιότητας, χωρίς υπερβολικές δηλώσεις, χωρίς τυμπανοκρουσίες για την ομάδα ή τον εαυτό του. Στο γήπεδο καλός. Όχι πολύ καλός, αλλά καλός. Ίσως μάλιστα καλύτερα από τον μέσο όρο της ομάδας του που αποκλείστηκε από την πρώτη φάση της διοργάνωσης.

Όταν όμως η Εθνική Ιταλίας αποτυγχάνει είναι αφενός είδηση και αφετέρου αποτελεί αντικείμενο δριμείας κριτικής πίσω στην πατρίδα. Και ξαφνικά… για όλα έφταιγε ο Μπαλοτέλι. Το κακό παιδί ήταν εύκολος στόχος όμως αυτή τη φορά δεν έκανα τίποτα που να προκαλεί την κριτική αυτή. Ο ίδιος αποφάσισε να ξεσπάσει. Όχι ότι ακούγεται παράξενο για τον χαρακτήρα του αλλά αυτή τη φορά ήταν αλλιώς. Όπως δήλωσε: “Είμαι ο Μάριο Μπαλοτέλι. Είμαι 23 ετών και δεν επέλεξα να είμαι Ιταλός. Πραγματικά θα ήθελα, γιατί γεννήθηκα στην Ιταλία και έζησα στην Ιταλία. Περίμενα πολύ αυτό το Μουντιάλ και είμαι λυπημένος, θυμωμένος και απογοητευμένος μαζί. Ναι ίσως θα μπορούσα να σημειώσω γκολ κόντρα στην Κόστα Ρίκα. Και τότε τι; Ποιο είναι το πρόβλημα; Μήπως είναι αυτό που όλοι εσείς θέλατε να πείτε;
Μην με κατηγορείτε για τα πάντα, γιατί αυτή τη φορά ο Μάριο Μπαλοτέλι έδωσε τα πάντα για την Εθνική και δεν έκανε τίποτα λάθος σε επίπεδο προσωπικότητας. Γι' αυτό να ψάξετε άλλη δικαιολογία γιατί ο Μάριο Μπαλοτέλι έχει τη συνείδησή του καθαρή και είναι έτοιμος να προχωρήσει πιο δυνατός σε σχέση με πριν και με το κεφάλι ψηλά. Είμαι υπερήφανος που έδωσα τα πάντα για τη χώρα μου.
Ή ίσως, όπως λέτε εσείς να μην είμαι Ιταλός. Οι Αφρικανοί δεν θα εγκατέλειπαν τον "αδερφό" τους ΠΟΤΕ. Οι νέγροι, όπως τους ονομάζετε εσείς, είμαστε έτη φωτός μπροστά. ΝΤΡΟΠΗ που δεν μπορείτε να χάσετε ένα γκολ. Ανησυχητικά είναι ΑΥΤΑ τα πράγματα


Ο Μάριο είναι ένα εικοσιτριάχρονο παλικάρι που μπορεί να έχει πολλά λεφτά και φήμη όμως είναι ένα παιδί. Προσωπικά δεν τον συμπαθώ όμως δεν μπορώ παρά να θυμηθώ πως η κοινωνία του ποδοσφαίρου είναι το ίδιο σκληρή με αυτήν έξω από αυτό. Ένας νεαρός που πέτυχε βάλλεται από παντού και η υστεροφημία του είναι ουσιαστικά η ασπίδα της ανασφάλειάς του. Δεν φταις εσύ Μάριο για την Ιταλία. Η Ιταλία φταίει για σένα+Yanni Spiridakis

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τετάρτη 2 Ιουλίου 2014

ΠPOΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ ~ τι να περιμένουμε από την ιταλία που πήρε το πηδάλιο της ευρώπης;

Καληνωρίσματα από το +yannidakis
Στο τιμόνι της Ευρώπης βρίσκεται πλέον η Ιταλία και προς ανακούφιση του υπόλοιπου νότου η ατζέντα της παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον για τα συμφέροντα των υπολοίπων χωρών του νότου.

Ο Ρέντσι, πρωθυπουργός της Ιταλίας βαδίζει με ένα πολύ λογικό σκεπτικό το οποίο όμως δεν ξέρω κατά πόσο είναι imageπραγματοποιήσιμο. Αυτό που πρεσβεύει είναι η σταθερότητα στην Ευρώπη και όπως χαρακτηριστικά αναφέρει: “[…] εάν δεν ανακτήσουμε την ικανότητα να παράγουμε πλούτο, δεν υπάρχει σταθερότητα”. Έχει δίκιο, όμως πως ακριβώς θα φτάσουμε στην σταθερότητα; Ο πρωθυπουργός ζήτησε χίλιες μέρες και ενώ η αλήθεια είναι πως δεν τις έχει, αφού η προεδρία της χώρας του δεν κρατά ούτε εφτακόσιες. Ωστόσο φιλοδοξεί πως η ατζέντα του είναι τέτοια που θα υπάρξουν ρεαλιστικές και πραγματοποιήσιμες ενέργειες.

Παραμερίζοντας τις λεπτομέρειες, μένω στο ότι αναφέρεται σε ένα κοινό αναπτυξιακό πρόγραμμα. Αυτό ακούγεται ευχάριστο, ενωτικό για την Ευρώπη όμως εγείρει σημαντικές αντιρρήσεις αν σκεφτείς ότι δεν ‘τρέχουν’ όλες οι χώρες με τους ίδιους ρυθμούς, συνεπώς η ανάπτυξη δεν μπορεί να είναι ίδια, με τον ίδιο τρόπο και με την ίδια πολιτική ακόμα κι αν ο τελικός στόχος είναι κοινός. Δείτε χώρες σαν την Ελλάδα, την Πορτογαλία, την Ιρλανδία που αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα ανάπτυξης. Αν η πολιτική του Ρέντσι τρέξει για όλους τότε η ψαλίδα ανάμεσα σε μικρούς και μεγάλους θα ανοίξει. Από την άλλη αν δοθεί χρόνος και χρήμα για τους μικρούς ώστε να φτάσουν τα νούμερα των μεγάλων, μιλάμε για μια νέα αδικία.

Η Ιταλική προεδρία αναλαμβάνει μετά την ελληνική με μικρότερη ατζέντα και πιο φιλόδοξους στόχους. Εξάλλου η πρακτικότητα του σχεδίου του αποδεικνύεται από τις αντιδράσεις της Μέρκελ και του Κάμερον, όμως εγώ επιμένω πως μένει να δούμε λεπτομέρειες πριν αποφανθούμε και όχι μόνο αυτό, αλλά ζητούμε λεπτομέρειες της εφαρμογή του σχεδίου της… πανευρωπαϊκής ανάπτυξης. Καλή επιτυχία στους φίλους μας και γείτονες ιταλούς. Καλύτερη απ’ αυτήν που είχαν στο Παγκόσμιο Κύπελλο της Βραζιλίας+Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τρίτη 1 Ιουλίου 2014

ΜOYΣΙΚΟΣ ΚΩΔΙΚΟΣ ΙΟΥΛΙΟΥ ~ να σου αποδείξω πως είμαστε ένα; (we are one)

ταξιδέψτε στον Μουσικό Κωδικό ακούγοντας το κομμάτι συγχρόνως 

Αν μπορούσε ένας ολόκληρος πλανήτης να ενωθεί, πως θα ήταν; Αν όλοι οι λαοί είχαν μία σημαία και όλοι συμμετείχαν σε μία γιορτή πως θα γιόρταζαν; Θα είναι ποτέ εφικτό αυτό; Ίσως και ναι. Απλά, σήκωσε τη δική σου σημαία ψηλά και ένωσέ την με του διπλανού σου! Δείξε ποιος είσαι και από προέρχεσαι, όμως καθώς όλοι κουνάτε τις σημαίες σας, μία πολύχρωμη και ενιαία θα εμφανιστεί στον ουρανό δείχνοντας πως όλοι είμαστε ένα!
Ακόμα κι όταν τα πράγματα δυσκολεύουν, η πρόκληση γίνεται θέληση, η θέληση ελπίδα και η ελπίδα προσπάθεια για τον στόχο. Ένας στόχος κοινός ή διαφορετικός –δεν έχει σημασία- αρκεί η προσπάθεια να τον κατακτήσεις να γίνεται κάτω από την κοινή σημαία που θα σου θυμίζει την ενότητά όλων μας. Γιατί αυτός ο κόσμος ανήκει σε όλους μας, γι’ αυτό και σε αυτόν πρέπει να συμμετέχουν ισότιμα όλοι που ζουν σε αυτόν. Κάθε διαφορά είναι πολυχρωμία κι όταν ανέβεις πολύ ψηλά, το μόνο που θα βλέπεις είναι μία οντότητα αφού στο τέλος όλοι θα είμαστε ένα!
Σε μια βραδιά θα δεις την απόλυτη ομορφιά της ένωσης, όταν δυο πλευρές, μία αναμέτρηση θα ενώσει εκατομμύρια λαούς και μία ενέργεια θα στείλει τον κόσμο ως τα αστέρια και ένα αποτέλεσμα θα αναδείξει όλα τα συναισθήματα των ανθρώπων. Από την απογοήτευση στην χαρά και από την οργή στον πανηγυρισμό! Αυτοί είμαστε, αυτά βιώνουμε και αυτά αισθανόμαστε όλοι, διότι ότι διαφορετικό κι αν υποστηρίζουμε, όσο διαφορετικοί κι αν είμαστε σε αυτό που σκεφτόμαστε, πιστεύουμε, νοιώθουμε ή φαινόμαστε, τελικά… είμαστε ένα! +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ AΠΟΚΩΔΙΚΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΚΙ ΕΣΕΙΣ ΤΟΝ ΜΟΥΣΙΚΟ ΚΩΔΙΚΟ ΤΟΥ ΜΗΝΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Δευτέρα 30 Ιουνίου 2014

EPΩΤΗΜΑ ΙΟΥΝΙΟΥ ~ η νικήτρια του μουντιάλ αποφασίσατε πως είναι η…


Καληνωρίσματα από το +yannidakis
Ολοκληρώθηκε και το Ερώτημα για τον μήνα Ιούνη το οποίο ήταν άκρως ποδοσφαιρικό. Η ερώτηση ήταν απλή: Ποια ομάδα πιστεύατε ότι θα κατακτούσε το Παγκόσμιο Κύπελλο; Φυσικά η ψηφοφορία ξεκίνησε πριν τους αγώνες οπότε συμπεριελάμβανε ομάδες που αποκλείστηκαν νωρίς αλλά και την Ελλάδα που αποχαιρέτισε τη διοργάνωση μόλις χθες μετά την σπουδαία της συμμετοχή στην φάση των νοκ-άουτ.

imageΟι απαντήσεις σας ήταν μοιρασμένες και λόγω της πληθώρας των επιλογών αυτή τη φορά, καμία ομάδα/χώρα δεν κατάφερε να ξεφύγει. Έτσι λοιπόν, η Ελλάδα, Γερμανία και Ισπανία συγκέντρωσαν από 16% που ήταν και το ανώτερο της ψηφοφορίας. Η Ισπανία βέβαια αποκλείστηκε απ’ τον πρώτο γύρο, η Ελλάδα από τον επόμενο ενώ η Γερμανία συνεχίζει ακόμα. Διακρίνω επίσης την προτίμηση του κοινού στις δικές μας ευρωπαϊκές ομάδες.
Στη δεύτερη θέση με 8% συναντούμε τις εξής ομάδες: Βραζιλία, Αργεντινή, Βέλγιο, Πορτογαλία, Γαλλία και η ομάδα έκπληξη. Από αυτές η Πορτογαλία έχει ήδη γυρίσει σπίτι της, ενώ οι υπόλοιπες προχωρούν. Η ομάδα έκπληξη θα μπορούσε κάλλιστα να θεωρηθεί η Κόστα Ρίκα και πάει λέγοντας.
Τέλος καμία ψήφο δεν συγκέντρωσαν η Αγγλία και η Ιταλία, ομάδες που πράγματι αποκλείστηκαν από τον πρώτο γύρο!

Έτσι ή αλλιώς μένει να δούμε ποιος τελικά θα σηκώσει την πολύτιμη κούπα! Έως τότε πάντως εμείς ξεκινάμε με νέο Ερώτημα από την πρώτη Δευτέρα του Ιουλίου (07/07) στις 12:00 στο yannidakis. Η ψήφος σας κάνει πάντα την διαφορά! +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΑΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Κυριακή 29 Ιουνίου 2014

BPΑΒΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ~ φίλα με στο στόμα καλοκαίρι!...

Σας παρουσιάζω το καλύτερο άρθρο αυτής της εβδομάδας σύμφωνα με την καθαρά υποκειμενική κρίση του yannidakis. Σημειώνεται πως η βράβευση αφορά μονάχα την ενότητα ιστολογίων και για τους χώρους τους οποίους επισκέφτηκα. Παρακάτω δημοσιεύονται και τα υπόλοιπα άρθρα τα οποία ξεχώρισα μέσα στην εβδομάδα ως δευτερεύοντες διακρίσεις για λόγους ενδεχόμενης ισοπαλίας. Το ιστολόγιο που συγκεντρώνει τις περισσότερες βραβεύσεις και διακρίσεις στο τέλος κάθε μήνα βραβεύεται στην ειδική ενότητα "ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ".

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ:
από: Όνειρα, ηδονές και πάθη για... τη ζωή
τίτλος: Φίλα με στο στόμα καλοκαίρι!...

Αύριο κάνω τη πρώτη καλοκαιρινή μου έξοδο. Άργησα λίγο φέτος. Όμως όλα είναι μπροστά μου...
Επιτέλους, Ελληνικό καλοκαίρι και όλα τα καλά μαζί.
Ο ήλιος που στεγνώνει τις υγρές σκέψεις του χειμώνα.
Μια γλυκιά ανατριχίλα σε όλο σου το είναι.
Μαυρισμένα γυαλισμένα γυναικεία πόδια.
Γυμνασμένοι ανδρικοί κοιλιακοί σε έπαρση.
Ξαπλωμένοι εσύ κι αυτή πάνω σε ένα νησί κι ο κόσμος όλος, δικός σου.
Σφήκες γύρω από το αναψυκτικό σου.
Γεμιστά στο ψυγείο.
Καρπούζι με φέτα.
Παγωτό σε γεύσεις-κόλαση.
Sex on the beach (cocktail).
Μυρωδιά από αναμμένη άσφαλτο και ζεστό τσιμέντο.
Παγάκια, πολλά παγάκια.
Τελειώνεις (επιτέλους), το βιβλίο που αγόρασες τον περασμένο χρόνο.
Ο θόρυβος του ανεμιστήρα που βοηθά τη μεσημεριανή σου σιέστα.
"Ερεθισμένα" γυμνά κορμιά πάνω σε σεντόνια που καίνε.
Τα κουνούπια που έρχονται μόλις πέσει ο ήλιος.
Barbeque φορώντας ακόμη μαγιώ αλλά και το αλάτι από το απογευματινό μπάνιο.
Βραδυνή έξοδος με total white dress code.
Θερινό σινεμά σε τραπεζάκι με σουβλάκια και μπύρες.
Ανακατεμένες οσμές στον αέρα από αγιόκλημα και ιδρώτα.
Λαθραίοι επισκέπτες στον αρχαιολογικό χώρο για να δείτε τον Ναό με το φεγγαρόφωτο.
Μεταμεσονύχτιες βόλτες με τη μηχανή στις γειτονιές της πόλης.
"Ξεχείλωμα" της νύχτας με την παρέα στο μπαλκόνι.
Τα πνιχτά βογγητά του έρωτα από την απέναντι μπαλκονόπορτα.
Η αίσθηση που έχεις πως κι αν περνούν τα χρόνια, εσύ παραμένεις πάντα νέος.
Το καλοκαίρι είναι εδώ και με φιλά στο στόμα!...

ΞΕΧΩΡΙΣΑΝ ΑΚΟΜΑ:
  1. Η αδικία της ανωνυμίας από Τελευταία σελίδα αριστερά
  2. Inspiration is everywhere.. από Positive Thinking Greece
  3. Η αριστερά… όλα τα παίρνει αριστερά από Τελευταία σελίδα αριστερά

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Σάββατο 28 Ιουνίου 2014

ΣXOΛΙΟ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ~ αλβανία: καθεστώς χώρας υποψήφιας προς ένταξη από την εε

η είδηση που στιγμάτισε τη βδομάδα που πέρασε, σχολιάζεται και προβληματίζει


η είδηση
Καθεστώς χώρας υποψήφιος προς ένταξη συμφώνησε να δώσει η ΕΕ στην Αλβανία, όπως ανακοίνωσε ο επίτροπος Διεύρυνσης Στέφαν Φούλε.
το σχόλιο
Ένας γνωστός αλβανός μου με ρώτησε αν έμαθα ότι η Αλβανία μπήκε στην Ευρώπη. Του απάντησα ότι το έμαθα αλλά δεν μπήκε η Αλβανία στην Ευρώπη. Έγινε υποψήφια χώρα για ένταξη στην Ευρώπη (κάτι σαν την τουρκία τα τελευταία εκατομμύρια χρόνια). Έγινε ένα πρώτο -το πρώτο- βήμα μιας μακράς και πολύ αυστηρής διαδικασίας στην οποία οι αλβανοί πρέπει να αποδείξουν πως έχουν τον πολιτισμό, τις δημοκρατικές ελευθερίες και το πνεύμα να λέγονται Ευρωπαίοι πολίτες.
Τι λέτε, το έχουν; 
+Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Παρασκευή 27 Ιουνίου 2014

ANΘΡΩΠΙΝΑ ΒΙΩΜΑΤΑ ΙΟΥΝΙΟΥ ~ η γυναίκα σήμερα

μαθήματα από καθημερινές ιστορίες ανθρώπων που άλλαξαν τις ζωές τους

Γεια σας και σήμερα αγαπητοί αναγνώστες από το +yannidakis 

Η έξοδος της γυναίκας στο χώρο εργασίας και μάλιστα με ισότιμες απαιτήσεις, την φόρτωσαν με νέες υποχρεώσεις και πολλαπλούς ρόλους στην καθημερινότητά της.

Η κάθε γυναίκα καλείται να εργαστεί για διαφορετικούς λόγους η καθεμία. Υπάρχουν γυναίκες γυναίκες που επιθυμούν να εργαστούν διότι η εργασία τους προσφέρει προσωπική ανάπτυξη και ολοκλήρωση, ηθική και υλική ανταμοιβή, οικονομική ανεξαρτησία από τον σύζυγό τους, δημιουργία μιας νέας ταυτότητας η οποία προσδίδει μια ευυπόληπτη θέση μέσα στην κοινωνία. Άλλη μερίδα γυναικών αναγκάζεται να εισέλθει στον εργασιακό στίβο προκειμένου να συνεισφέρει οικονομικές απολαβές στην οικογενειακή εστία (π. χ ο σύζυγος είναι άνεργος, η μητέρα είναι διαζευγμένη, η οικογένεια είναι πολύτεκνη, κ. α).


Πέρα όμως από τα υλικά και ηθικά οφέλη που λαμβάνει η εργαζόμενη γυναίκα, ταυτόχρονα βιώνει και συναισθήματα άγχους και ενοχών απέναντι στην οικογένειά της. Οι ρόλοι πολλοί: μητέρα, θηλυκό, σύζυγος, ερωμένη, νοικοκυρά, φίλη για τις φίλες της, κόρη για τους γονείς της, αδελφή για τα αδέλφια της, στέλεχος στην κοινωνία με κοινωνική και φιλανθρωπική δράση, γυναίκα επιχειρηματίας και γυναίκα πολιτικός. Η πολυπλοκότητα αυτών των ρόλων καθώς και η ταυτόχρονη επιτυχημένη επιτέλεση τους αποτελεί τον καθημερινό της Γολγοθά. Τις περισσότερες φορές αναλαμβάνει πληθώρα οικογενειακών υποχρεώσεων διότι συχνά αισθάνεται την πίεση των κοινωνικών στερεότυπων που προστάζουν τη γυναίκα να είναι υπεύθυνη για τη διαπαιδαγώγηση των παιδιών καθώς και για τις καθημερινές ασχολίες του σπιτιού (π.χ μαγείρεμα, σιδέρωμα, πλύσιμο των πιάτων κ.α). Αναρωτιέται αν τυχόν η απουσία της μπορεί να αφήσει ανεξίτηλα τραύματα στην ψυχή του παιδιού.

Λόγω αυτών των προβληματισμών και ενοχών η μητέρα συχνά μπορεί να αναχαιτίσει την προσωπική και την επαγγελματική της πορεία για χάρη της οικογένειάς της. Το τίμημα είναι ο λιγότερος ύπνος και ο λιγότερος ελεύθερος χρόνος τους.

Λόγω της μητρότητας η γυναίκα είναι εθισμένη στην αυτοθυσία. Συχνά εξωθεί τον εαυτό της στα άκρα προκειμένου να ανταποκριθεί στις κοινωνικές πιέσεις. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την καταπίεση των πραγματικών της συναισθημάτων, τη βίωση συναισθημάτων λύπης και ανεπάρκειας ως προς το μητρικό και συζυγικό της ρόλο. Η εργαζομένη μητέρα συχνά αφιερώνει ελάχιστο ως μηδαμινό χρόνο για τις προσωπικές της ανάγκες, απολαύσεις και επιθυμίες με αποτέλεσμα συχνά να κυριεύεται από συναισθήματα θλίψης και θυμού. Όλα  αυτά μπορούν να οδηγήσουν σε χρόνιο στρες, κατάθλιψη, ψηλή πίεση καρδιακή προσβολή ή άλλες παθήσεις. Η υγεία των παντρεμένων γυναικών φαίνεται να είναι χειρότερη από αυτών που δεν είναι παντρεμένες ενώ αντιθέτως η υγεία των παντρεμένων αντρών είναι καλύτερη από την υγεία των ελευθέρων, χωρισμένων ή χήρων αντρών.


Πολλοί είναι αυτοί που πιστεύουν πως οι γυναίκες τα καταφέρνουμε καλύτερα από τον άντρα να συνδυάζουμε ρόλους. Λόγω εγκεφάλου και βιολογίας. Αυτό είναι γεγονός! Φανταστείτε έναν άντρα, να μαγειρέψει τέσσερα φαγητά ταυτόχρονα, ενώ βάζει και βγάζει ρούχα από το πλυντήριο, ενώ κοιτάει λίγο την τηλεόραση, μαλώνει και τα παιδιά και να τα λέει και με τον κολλητό του στο τηλέφωνο….

Το μοντέλο οικογένειας των δυτικών χωρών, με ισάξιους ρόλους των δύο φύλων μέσα και έξω από το σπίτι, δεν ισχύει στην περίπτωση της χώρας μας σε απόλυτο βαθμό, εξαιτίας των διαφορετικών κοινωνικοοικονομικών παραγόντων, που επικρατούν στη σύγχρονη ελληνική κοινωνία. Σίγουρα θα μπορούσε να ειπωθεί πως, ο σύγχρονος τρόπος ζωής επηρεάζει τη δομή και λειτουργία της οικογένειας, με αποτέλεσμα οι σχέσεις των μελών της να προσδιορίζονται πλέον από τις νέες κοινωνικοοικονομικές καταστάσεις. Η εποχή μας προβάλει την καλοπέραση και τις όσο το δυνατόν περισσότερες αποδοχές με τον λιγότερο κόπο. Το σαράκι αυτό έχει χτυπήσει και την οικογένεια. Συχνά ο καθένας από το ζευγάρι κάνει ότι δεν καταλαβαίνει, για να έχει όσο το δυνατόν λιγότερες ευθύνες απέναντι στα παιδιά και στο σύντροφο. Παράλληλα θεωρεί πρώτιστο δικαίωμά του να ικανοποιεί κάποιες προσωπικές ανάγκες του έξω από την οικογένεια.. Έτσι όμως χαλαρώνουν οι εσωτερικοί δεσμοί της οικογένειας, μεγαλώνει η ανασφάλεια για όλους και μάλιστα για τα παιδιά που θα μεγαλώσουν σε στερημένο και προβληματικό περιβάλλον με ανυπολόγιστες αλλά μοιραίες απώτερες συνέπειες. Μια σωστή σχέση αγάπης και κατανόησης, αλληλοβοήθειας και συγχωρητικότητας, μέσα από την ομαλή και επαρκή (οπτική, λεκτική και σωματική) επικοινωνία, θα αποτελέσουν το ιδανικό οικογενειακό κλίμα για να ευδοκιμήσουν και οι νέοι βλαστοί. Θα αποτελέσουν παράλληλα το ιδανικό κλίμα για να βρουν συναισθηματική ικανοποίηση και δικαίωση η γυναίκα-μητέρα αλλά και ο πατέρας.

Είναι πολύ άσχημο για τον άντρα εκείνο που δεν καταβάλει από τη μεριά του προσπάθεια για έναν δίκαιο καταμερισμό των ρόλων και ευθυνών. Πολλές γυναίκες θα έδιναν τον καλύτερο εαυτό τους έστω και αν έβλεπαν μια μικρή φιλότιμη προσπάθεια από τη μεριά των αντρών. Αντίθετα, όταν ο ένας μετράει τα δικαιώματα του άλλου με τη μεζούρα, ζυγίζει τις δουλειές ή τις υπηρεσίες που προσφέρει για να αμειφθεί ανάλογα σίγουρα δημιουργούνται αρνητικές συνθήκες που θα καταλήξουν σε προστριβές και τραυματικές εμπειρίες που τελικό αποδέκτη δεν θα έχουν άλλο παρά μόνο το παιδί.


Πολλοί λένε, πως η γυναίκα είναι ιερή. Ιερή μάνα, ιερή σύζυγος, ιερή φίλη, ιερή αδελφή, ιερή πωλήτρια με πρησμένες φλέβες, ιερή κακοποιημένη γυναίκα χωρίς προστασία και νόμο για αυτήν, ιερή ανύπαντρη μητέρα χωρίς κατανόηση και βοήθεια, ιερή εργαζόμενη, ιερό θύμα. Η γυναίκα είναι ιερή ναι. Αλλά πάνω απ' όλα είναι άνθρωπος...



σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Πέμπτη 26 Ιουνίου 2014

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ ~ μία ευρωπαϊκή πρόταση που θα ταράξει τα οικονομικά νερά

Καληνωρίσματα από το +yannidakis 
Για σήμερα θα ήθελα να προβληματιστούμε πάνω σε μία πρόταση ενός κατά κοινή παραδοχή, λαμπρού φιλόσοφου της σύγχρονης εποχής. Του καθηγητή Philippe van Parijs ο οποίος έχει αναπτύξει ένα πολύ απλό μοντέλο με αρκετά πολύπλοκα παραθυράκια. Προτείνει λοιπόν στην Ευρωπαϊκή Ένωση, να θεσπίσει ένα μοντέλο στήριξης όλων των νόμιμων ευρωπαίων πολιτών με διακόσια ευρώ μηνιαίως.
Πριν προχωρήσω στον προβληματισμό μου, θα εκθέσω εν συντομία τα διαδικαστικά, που λένε πως τα χρήματα αυτά imageμπορεί να μεταβάλλονται ανάλογα με το κόστος ζωής της χώρας. Δηλαδή μπορεί στη Γαλλία να είναι τριακόσια ευρώ και στην Μάλτα εκατό πενήντα. Επίσης, αναφέρει πως θα μπορούσε το ευρωπαϊκό επίδομα να δίνεται διαφορετικά ανάλογα με την ηλικιακή τάξη. Για παράδειγμα οι ηλικιωμένοι να παίρνουν περισσότερα και οι νέοι λιγότερα. Τέλος, να κυμαίνεται ανάλογα με το επίπεδο ζωής του πολίτη. Δηλαδή οι γονείς μιας οικογένειας με παιδί να παίρνουν περισσότερα απ’ ότι ένας εργένης εργαζόμενος. Ο άνεργος να παίρνει περισσότερα, απ’ ότι ένας ένας πολίτης με περιουσιακά στοιχεία στο όνομά του.
Η βασική όμως ιδέα και η πρώτη του πρόταση αφορά ένα κατά κεφαλή εισόδημα της τάξεως των διακοσίων ευρώ ανεξάρτητα από το πόσο πλούσιος ή φτωχός είναι κάποιος, ανεξάρτητα από τα έξοδα που έχει και οτιδήποτε άλλο. Ένα άνευ διακρίσεων επίδομα!
Αυτό πως σας φαίνεται; Ας το δούμε λίγο… Έρχεται η Ευρώπη και σου λέει πως εφόσον είσαι νόμιμος κάτοικος Ευρώπης θα παίρνεις διακόσια ευρώ. Το τι θα κάνεις με τη ζωή σου, είναι δικό σου θέμα. Αν σε φτάνουν κάτσε και κοίτα τον ήλιο. Αν θέλεις, βρες δουλειά και δούλεψε για να αυξήσεις το εισόδημα σου. Αν έχεις άλλα εισοδήματα, επένδυσε τα διακόσια κάπου, δώρισέ τα ή επένδυσέ τα. Τα χρήματα δεν είναι είναι βοηθητικά, είναι μία επιβεβαίωση ότι υπάρχει ένα ξεκίνημα που να σου επιτρέπει να ξεκινήσεις μια προσπάθεια.
Τι μπορεί να σημαίνει όμως αυτή η προσπάθεια; Μπορεί να είναι τα έξοδα μεταφοράς σε μία άλλη χώρα της Ευρώπης με στόχο μια καλύτερη ζωή ή μπορεί να είναι τα πρώτα έξοδα στο στήσιμο μιας επιχείρησης που θα ποντάρεις το μέλλον σου. Ουσιαστικά δεν υπάρχει όριο στο τι μπορείς να κάνεις με αυτά τα λεφτά. Είναι όμως σημαντικό να ξεκαθαρίσουμε πως δεν αφορούν χρήματα γα να ζήσεις. Άλλωστε δε θα επηρεάζουν καν τυχόν άλλα επιδόματα που θα λαμβάνει ο δικαιούχος. Σκεφτείτε το όμως. Τι θα λέγατε να είχαμε διακόσια ευρώ περισσότερα+Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »