Τετάρτη 8 Οκτωβρίου 2014

ΠΡOBΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ ~ ένας ιός σαν τον έμπολα αφορμή για παγκόσμιο πόλεμο;

Καληνωρίσματα από το +yannidakis
Καταπιάνομαι σήμερα από μία δήλωση της ευρωπαίας επιτρόπου για την αντιμετώπιση κρίσεων, Κρισταλίνα imageΓκεοργκίεβα η οποία σημείωσε πως θα χρειαστούν τουλάχιστον εξακόσια εκατομμύρια για την καταπολέμηση του ιού Έμπολα! Προς το παρόν η Ευρώπη δαπάνησε ένα ποσό κοντά στα εκατό εκατομμύρια στην αποστολή υλικού στις αφρικανικές χώρες με την περισσότερη σχετική ανάγκη. Μιλάμε για εξοπλισμό, εκπαίδευση προσωπικού και άλλα.

Ο ιός Έμπολα όμως έχει ήδη ξεπεράσει τα όρια της Αφρικής. Τον είδαμε στην Ισπανία, την Αυστραλία, την Ασία και τις ΗΠΑ. Ευτυχώς τα περιστατικά ήταν μεμονωμένα, όμως όσο ο συναγερμός του Παγκόσμιου Οργανισμού παραμένει προφανώς υπάρχει θέμα. Στο πρόσφατο παρελθόν έχουμε ζήσει αρκετά παρόμοια περιστατικά. Τρελές αγελάδες, πουλερικά και διάφορες άλλες νόσους ή ιούς που σκότωσαν χιλιάδες κόσμου σε ολόκληρη την οικουμένη.


Προς το παρόν τον είδαμε το 1976 στο Ζαΐρ, το 1996 και το 2004 στην Ρωσία όταν επιστήμονας πέθανε από λάθος σε πείραμα(;) και στις δύο περιπτώσεις και ύστερα στις χώρες της Αφρικής. Η ιστορία του ιού αυτού, γεννά πολλαπλά ερωτήματα. Προφανώς στην Αφρική είναι πολύ εύκολο να εξαπλωθεί ένας ιός εξαιτίας των ελλείπων υποδομών και των ανύπαρκτων εξοπλισμών που υπάρχουν, όμως πόσο πιθανό θα ήταν ο ιός να “κατασκευάστηκε” στην Ευρώπη και να εξαπλώθηκε στην Αφρική; Ίσως είναι κατάλληλη στιγμή να αναφέρω πως και το 1988 υπήρξε εργαστηριακό ατύχημα στο Ηνωμένο Βασίλειο, χωρίς όμως απώλεια.


Γιατί; Ίσως στα πλαίσια του περιορισμού του πληθυσμού που συχνά ακούμε, πολλές φορές υποπτευόμαστε, ποτέ όμως δεν μπορούμε να αποδείξουμε. Προφανώς οι απώλειες πολιτών του Δυτικού κόσμου μπορούν να χαρακτηριστούν παράπλευρες, πως όμως μπορείς να αποκλείσεις τις παράπλευρες απώλειες σε έναν ιατρικό παγκόσμιο πόλεμο; Τώρα που έγραψα για πόλεμο, θυμήθηκα την ταινία World War Z. Πατήστε τον σύνδεσμο της ταινίας και δείτε το trailer και τη σύνοψη. Θεωρείτε μακρινό ή αδύνατο σενάριο την εξάπλωση ενός επικίνδυνου ιού με τέτοιο ρυθμό που θα κινδυνέψει ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού; Προσωπικά καθόλου.  
Και τότε τι γίνεται; Η απάντηση είναι απλή μιας και μιλάμε για πόλεμο. Το στρατόπεδο που επιτέθηκε με τον ιό, λογικά θα έχει και το αντίδοτό του. Το θεωρώ δεδομένο μιας και οποιοδήποτε αντίθετο και αφελές σενάριο θα είναι άτοπο και ανούσιο. Εκεί λοιπόν εστιάζουμε. Στην χώρα που ελέγχει ιατρικά τον… πλανήτη! Αν με ρωτάτε, δεν πιστεύω πως ο ιός Έμπολα σχετίζεται με το παραπάνω σενάριο, όμως μια του κλέφτη, δυο του κλέφτη… δεν είναι δα και τόσο πια σπάνιο να βλέπουμε επιδημίες ανά τον κόσμο. Παγκοσμιοποίηση την είπανε+Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τρίτη 7 Οκτωβρίου 2014

ΜOYΣΙΚΟΣ ΚΩΔΙΚΟΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ~ ο νέος κόσμος έρχεται; (when the children cry)

ταξιδέψτε στον Μουσικό Κωδικό ακούγοντας το κομμάτι συγχρόνως 
Τι άραγε μπορούμε να πούμε εμείς σε μία καινούρια ζωή; Πως αλήθεια μπορούμε να την διδάξουμε για το μέλλον της; Ποια πείρα και ποια παραδείγματα ικανοτήτων και επιτεύξεων θα χρησιμοποιήσουμε για να του δείξουμε το δρόμο; Βλέπω ένα παιδί με βλέμμα απορημένο να περιμένει καθοδήγηση, όμως κάνω ένα βήμα πίσω πριν αρχίσω την διδασκαλία: Ποιος είμαι εγώ; Τι κατάφερα στ’ αλήθεια; Πόσο περήφανος μπορεί να είμαι για την γενιά μου;

Κοιτάω ένα παιδάκι με δάκρυα στα μάτια και δεν τολμώ να του μιλήσω για να του εξηγήσω. Πως θα πάρω την ανασφάλεια και τον φόβο από μέσα του, όταν παράλληλα πρέπει να το προετοιμάσω για έναν κόσμο κακό και μοχθηρό, όπου οι άνθρωποι σκοτώνουν κάθε τι που μπορούν και ανάμεσα τους, τον ίδιο τον άνθρωπο. Και όλα αυτά χωρίς ιδιαίτερο σκοπό. Σκέφτομαι να σκουπίσω τα δάκρυα του, όμως τι δικαίωμα έχω πάνω του; Εγώ και η γενιά μου; Αλήθεια καταφέραμε κάτι ή απλά συνεχίσαμε να καταστρέφουμε ότι άρχισαν οι προηγούμενοι και τώρα θα έχουμε την απαίτηση από αυτό το παιδί να τα χτίσει όλα από την αρχή, πιο όμορφα και σύγχρονα;

Πως θα παρηγορήσεις ένα παιδί που κλαίει; Θα καταλάβει ότι κάναμε ότι μπορούσαμε; Θα του δώσεις το έναυσμα να τραγουδήσει; Αν το καταφέρεις αυτό θα δεις πως μία νέα σελίδα στον κόσμο ξεκινάει. Πλέον αυτό το παιδί καλείται να δείξει έναν νέο δρόμο για αυτόν τον κόσμο. Έναν δρόμο χωρίς εξουσίες, μόνο με συμπόνια, ειρήνη, αγάπη και προσπάθεια για το κοινό καλό. Μόνο έτσι οι πόλεμοι θα σταματήσουν και μόνο ένας Θεός θα μας ενώνει.

Όταν ένα παιδί κλαίει, προσπάθησε να το πείσεις ότι προσπαθήσαμε. Κι αν το δεις να παλεύει, εξήγησε του πως αυτό δεν είναι οδηγεί σε τίποτα. Κι αν ένα παιδί προσεύχεται καθοδήγησε το κι αν στο τέλος καταφέρεις να κάνεις ένα παιδί να τραγουδάει, να ξέρεις πως ο νέος κόσμος έρχεται! +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ AΠΟΚΩΔΙΚΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΚΙ ΕΣΕΙΣ ΤΟΝ ΜΟΥΣΙΚΟ ΚΩΔΙΚΟ ΤΟΥ ΜΗΝΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Δευτέρα 6 Οκτωβρίου 2014

EPΩΤΗΜΑ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ~ ξεκινάμε την αναθεώρηση του συντάγματος γιατί…


Καληνωρίσματα από το +yannidakis
Το λέμε εδώ και καιρό. Το ζητάνε οι πολίτες, οι εκάστοτε αντιπολιτεύσεις, το ζητάει το πέρασμα του χρόνου και οι σύγχρονες ανάγκες και πλέον το ζητάει και η ίδια η κυβέρνηση! Ας δούμε τι μπορεί να σημαίνει μια αναθεώρηση του Συντάγματος στην Ελλάδα!

Από τους κύκλους της κυβέρνησης προκύπτει πως το άνοιγμα του βιβλίου “αναθεώρηση συντάγματος” αποτελεί μέρος της πολιτικής βούλησης που μαζί οικονομική σταθεροποίηση, θα οδηγήσουν την χώρα σε ανάπτυξη. Σαν φράση δεν μου ακούγεται παράλογο ή λανθασμένο κι έτσι το υιοθετώ και συνεχίζω.

Τι μπορεί να σημαίνει αναθεώρηση του Συντάγματος; Μπορεί να μιλάμε για μερικές μικρο-αλλαγές που δε θα έχουν ιδιαίτερη σημασία ή για ριζικές αλλαγές που θα αλλάξουν τον τρόπο που λειτουργεί πρακτικά η χώρα; Αυτό είναι το πρώτο βασικό ερώτημα, πριν προχωρήσουμε στα επόμενα επιμέρους.
  • Λογοδοσία πολιτικού προσωπικού, όπου θα διασφαλίζεται η πλήρης διαφάνεια στον πολιτικό κόσμο, με παραγραφές υπουργών, άρση ασυλίας βουλευτών και αυστηρές ποινές για τυχόν παραβάσεις.
  • Νομοθετική και Εκτελεστική εξουσία. Να υπάρχει το ασυμβίβαστο υπουργών-βουλευτών, να υπάρχει συγκεκριμένο χρονικό όριο θητείας για έναν πρωυπουργό, έναν βουλευτή ή έναν άρχοντα της τοπικής αυτοδιοίκησης, καθώς επίσης και για τους συνδικαλιστές.
  • Κυβερνητική λειτουργία. Να υπάρχει όριο πενταετίας για κάποιον υπουργό τουλάχιστον στα εξωτερικά και σε θέματα οικονομίας.
  • Αριθμός βουλευτών. Οι περιβόητοι τριακόσιοι να γίνουν λιγότεροι, αφού και διακόσιοι πενήντα θα είναι αρκετοί για να παράξουν και κοινοβουλευτικό έργο και αντιπολιτευτικό έλεγχο.
  • Εκλογή Προέδρου Δημοκρατίας. Η πρόταση μπορεί να αφορά ακόμα και για να ψήφισή του από τον λαό ή την ενίσχυση του με διάφορες επιπρόσθετες αρμοδιότητες.
  • Κάτι άλλο. Προσωπικά κρίνω πως είναι τόσα πολλά που ο κόσμος ζητάει να αλλάξουν στο πολιτικό σύστημα, που θα μπορούσαν οι προτάσεις (οι σοβαρές προτάσεις) να είναι πολλές ακόμα. Στο σημείο αυτό θα είχε πολύ μεγάλο ενδιαφέρον να προσθέσετε τις δικές σας προτάσεις στον χώρο των σχολίων από κάτω, ώστε ακόμα κι αν δεν μπορούμε να τις ψηφίσουμε, να τις αξιολογήσουμε και να τις συζητήσουμε.

Η διαδικασία προφανώς θα είναι χρονοβόρα καθώς σκεφτείτε πως θα γίνει επί των πλείστων θυμηθείτε πως το Σύνταγμα προβλέπει πως οι αποφάσεις δεν θα εφαρμοστούν αμέσως, αλλά από την επόμενη κυβέρνηση που θα πρέπει να τις επικυρώσει!
από βουλευτές οι οποίοι δεν θα έχουν την δικαιοσύνη ως πρώτη προτεραιότητα αλλά το πολιτικό κόστος αυτών που θα προτείνουν και θα υποστηρίξουν τελικά. Προβλέπω σφοδρές λεκτικές μάχες στο κοινοβούλιο, αλλά ακόμα κι όταν καταλήξουμε σε μια απόφαση

Μέχρι τότε ας κάνουμε εμείς κάτι πιο γρήγορο. Ας αφιερώσουμε αυτό το μήνα στο να δούμε ποια ή ποιες προτάσεις είναι σημαντικότερες για μας. Μπείτε και ψηφίστε πατώντας το εικονίδιο, πάνω και δεξιά της σελίδας. Μπορείτε να ψηφίσετε όσες επιλογές θέλετε. Επίσης αν έχετε κάτι άλλο να προτείνετε, πατήστε την επιλογή “άλλο” και γράψτε το, στον χώρο των σχολίων. Θα συζητηθεί και εδώ και στο τέλος του μήνα στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων της ψηφοφορίας. +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΨΗΦΙΖΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ ΠΑΝΩ ΚΑΙ ΔΕΞΙΑ ΤΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΤΟ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΕΙΚΟΝΙΔΙΟ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Κυριακή 5 Οκτωβρίου 2014

ΣXOΛΙΟ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ~ αναβολή όλων των πρωταθλημάτων λόγω του θανάτου του κατσούλη

η είδηση που στιγμάτισε τη βδομάδα που πέρασε, σχολιάζεται και προβληματίζει


η είδηση
Την αναβολή όλων των αθλητικών συναντήσεων του Σαββατοκύριακου αποφάσισε ο υφυπουργός Γιάννης Ανδριανός στη μνήμη του Κώστα Κατσούλη, οπαδού του Εθνικού, που έφυγε από τη ζωή τη
το σχόλιο
Επειδή επικράτησε μία ασυνεννοησία με το θέμα, να ξεκαθαρίσω πως η απόφαση δεν αφορά την πάταξη της βίας στα γήπεδα, απλά την τιμή στη μνήμη του νεκρού.
Ενός ακόμα νεκρού που σκοτώθηκε από αλήτες που χρησιμοποιούν το γήπεδο για να εκφράσουν τον χαρακτήρα τους.
Η λύση είναι εύκολη, όμως κανείς δεν τολμά να την εφαρμόσει. Διάλυση όλων των συνδέσμων φιλάθλων και αποβολή των ομάδων μας από την Ευρώπη μέχρι οι ομάδες να αναλάβουν την ασφάλεια των γηπέδων.
Ας παίξουμε στοίχημα τώρα: Σε ποιο γήπεδο λέτε να έχουμε τον επόμενο νεκρό και πότε;
+Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Σάββατο 4 Οκτωβρίου 2014

BPΑΒΕΥΣΗ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ~ my way...

Σας παρουσιάζω το καλύτερο ιστολόγιο αυτού του μήνα σύμφωνα με την καθαρά υποκειμενική κρίση του yannidakis και καθώς προέκυψε από τις εβδομαδιαίες βραβεύσεις τις ενότητας ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ. Σημειώνεται πως η βράβευση αφορά μονάχα την ενότητα ιστολογίων και για τους χώρους τους οποίους επισκέφτηκα.

ΒΡΑΒΕΥΜΕΝΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ
τίτλοςMy way...
λίγα λόγια για το ιστολόγιο: Το ιστολόγιο ανήκει στον +Makis Del του οποίου αναγνώστης δεν
είμαι για πολύ καιρό, όμως πολύ σύντομα διαπίστωσα τις ιδιαίτερες τοποθετήσεις του για καθημερινά ζητήματα τα οποία θίγει με έναν γλαφυρό, ιδιαίτερο και πολύ προσιτό τρόπο.
Το My way έχει ευρεία γκάμα θεματολογίας και έντονο κοινωνικό προβληματισμό (κάτι που ξέρετε πως εκτιμάμε εδώ στο +yannidakis). Η σελίδα είναι λιτή και με εφαρμογές στην αριστερή διάταξη που δεν εμποδίζουν τον αναγνώστη να εστιάσει στο εκάστοτε δημοσιευμένο κείμενο. Ο διαχειριστής πραγματικά χειρίζεται τα θέματα με τον δικό του τρόπο όπως η ονομασία του ιστολογίου μας προϊδεάζει ενώ η συχνότητα των δημοσιεύσεων προσεγγίζεται περίπου στην μία ανά εβδομάδα. Μας λείπει ένα λογότυπο από τη σελίδα, κάτι που πιστεύω ότι θα δούμε προσεχώς... 
Αν θέλετε να πειστείτε για το "My way..." διαβάστε παρακάτω τα τρία κείμενα για τα οποία βραβεύτηκε!

ΒΡΑΒΕΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
τίτλοςΕρωτήματα καλοκαιρινής... φύσης
ημερομηνία: 01/09/2014
λίγα λόγια για το άρθρο: Mία απίστευτης έμπνευσης "σούμα" για όλα όσα μας... απασχολούν το καλοκαίρι και μόλις αυτό τελειώσει αναρωτιόμαστε για την εξήγηση κάποιων από αυτών, από τις γυναίκες, μέχρι τα... κουνούπια!

ΒΡΑΒΕΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
τίτλοςΛόλα, να ένα... freddo!
ημερομηνία: 12/09/2014
λίγα λόγια για το άρθρο: Με αφορμή την έναρξη της σχολικής χρονιάς διαβάσαμε τον προβληματισμό του συντάκτη που έθεσε τον προβληματισμό του για την σημερινή μαθητευόμενη νεολαία και μάλιστα με έναν εξαιρετικό παραλληλισμό με τα δικά μας (σχολικά) χρόνια.

ΒΡΑΒΕΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
τίτλοςΣτις χαρές και στις λύπες... μαζί?
ημερομηνία: 22/09/2014
λίγα λόγια για το άρθρο: Όλοι συμφωνούμε πως το ζήτημα της κρίσης επηρέασε (και) την ψυχολογία όλων μας, όμως γιατί αυτή η ταύτιση αντί να μας ενώσει, προκάλεσε περισσότερους διαχωρισμούς μεταξύ μας; Ένα απολογητικό κείμενο για την κατάσταση της ελληνικής κοινωνίας.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ Η ΛΙΣΤΑ ΒΡΑΒΕΥΣΕΩΝ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
1η εβδομάδα (07/09/2014)
ΒΡΑΒΕΥΣΗ στο My way...
ΔΙΑΚΡΙΘΗΚΑΝ:
Μιχάλης

2η εβδομάδα (14/09/2014)
ΒΡΑΒΕΥΣΗ στο πιτσιρίκος
ΔΙΑΚΡΙΘΗΚΑΝ:
My way...
Terra Papers

3η εβδομάδα (21/09/2014)
ΒΡΑΒΕΥΣΗ στο Σπάρτακος
ΔΙΑΚΡΙΘΗΚΑΝ:
Positive Thinking Greece

4η εβδομάδα (28/09/2014)
ΒΡΑΒΕΥΣΗ στο Mικρο παιδακι
ΔΙΑΚΡΙΘΗΚΑΝ:
My way...
Positive Thinking Greece
ΛΟΓΙΟΣ ΕΡΜΗΣ
TO DOMINO

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΤΟΥ ΜΗΝΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Παρασκευή 3 Οκτωβρίου 2014

ΕΦAPΜΟΖΟΝΤΑΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ~ συμπληρώθηκε το παζλ του big bang

πως οι εφαρμογές της επιστήμης & της τεχνολογίας επιδρούν στην κοινωνία του σήμερα

Η ανακοίνωση για την ανακάλυψη των αρχέγονων βαρυτικών κυμάτων που διαπερνούν τον χωροχρόνο, χαιρετίστηκε ήδη ως ένα από τα σημαντικότερα επιστημονικά επιτεύγματα των τελευταίων δεκαετιών. Πρόκειται για το «αποτύπωμα» που άφησε η κατακλυσμική επέκταση του σύμπαντος (ο λεγόμενος «πληθωρισμός» του), αμέσως μετά τη δημιουργία του με τη «Μεγάλη Έκρηξη» (Μπιγκ Μπανγκ).
Τα στοιχεία που ανακοίνωσαν οι επιστήμονες του Κέντρου Αστροφυσικής Χάρβαρντ-Σμιθσόνιαν, μετά από τριετή εξονυχιστική μελέτη τους για την αποφυγή λάθους, θα πρέπει να επιβεβαιωθούν και από άλλους ερευνητές, αλλά η διάχυτη εντύπωση της επιστημονικής κοινότητας είναι ότι είναι αξιόπιστα. «Έχω δει την έρευνα, τα επιχειρήματα είναι πειστικά και οι εμπλεκόμενοι επιστήμονες είναι ανάμεσα στους πιο προσεκτικούς και συντηρητικούς ανθρώπους που γνωρίζω», δήλωσε ο καθηγητής Μαρκ Καμιονόφσκι του Πανεπιστημίου Τζον Χόπκινς.
Η «θεωρία του πληθωρισμού» εμφανίστηκε στις αρχές της δεκαετίας του '80 και αποτελεί συμπλήρωμα των κενών της αρχικής θεωρίας της «Μεγάλης Έκρηξης», του θεμέλιου λίθου της σύγχρονης κοσμολογίας. Η θεωρία προέβλεπε ότι η εκρηκτική διαστολή του σύμπαντος αμέσως μετά τη γέννησή του, άφησε «ίχνη» με τη μορφή κυμάτων βαρυτικής ενέργειας, τα οποία μπορούν να γίνουν αντιληπτά στο αρχαιότερο φως του σύμπαντος, στην «κοσμική ακτινοβολία υποβάθρου». Και αυτό ακριβώς φαίνεται πως εντόπισε για πρώτη φορά το ερευνητικό πρόγραμμα BICEP 2, με το ομώνυμο ραδιοτηλεσκόπιο στον Σταθμό Αμούδσεν-Σκοτ στην Ανταρκτική, σε υψόμετρο 2.800 μέτρων.
Η ανίχνευση γίνεται αισθητή ως μια διακριτή πόλωση αυτής της ακτινοβολίας (με ένα μοτίβο σαν «μπούκλες») και μόνο τα βαρυτικά κύματα θεωρείται ότι είναι δυνατό να παράγουν αυτό το «αποτύπωμα». Μάλιστα, το «σήμα» που ανιχνεύτηκε είναι πολύ πιο ισχυρό απ’ ό,τι ήλπιζαν ή θεωρούσαν πιθανό οι περισσότεροι επιστήμονες - αν αναλογιστεί κανείς ότι έρχεται από τις απαρχές του χωροχρόνου, πριν από περίπου 13,8 δισεκατομμύρια χρόνια.
«Η ανίχνευση αυτού του σήματος ήταν ένας από τους πιο σημαντικούς στόχους στη σημερινή κοσμολογία. Πολλοί άνθρωποι εργάστηκαν για να φθάσουμε σε αυτό το σημείο» δήλωσε ο επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας, καθηγητής Τζον Κόβακς του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ. «Ο Νότιος Πόλος είναι το κοντινότερο που μπορεί να φθάσει κανείς στο διάστημα, παραμένοντας στο έδαφος. Είναι ένα από τα πιο κρύα, ξηρά και καθαρά μέρη στη Γη, τέλειο για παρατηρήσεις αχνών μικροκυμάτων από το Μπιγκ Μπανγκ», πρόσθεσε.
Επειδή ο «πληθωρισμός» είναι κβαντικό φαινόμενο, αλλά ταυτόχρονα γεννά τα βαρυτικά κύματα, η ανακάλυψη (εφόσον επιβεβαιωθεί οριστικά) είναι συμβατή με την ελπίδα μιας «Μεγάλης Θεωρίας του Παντός», η οποία θα αποκαλύπτει την κβαντική φύση και της βαρύτητας και, έτσι, θα την κατατάσσει μαζί με τις άλλες τρεις θεμελιώδεις δυνάμεις της φύσης, επιτέλους για πρώτη φορά ενοποιώντας τη Θεωρία Γενικής Σχετικότητας του Αϊνστάιν με την Κβαντομηχανική - κάτι άπιαστο μέχρι σήμερα.
Άλλες ερευνητικές ομάδες πάντως, όπως η ανταγωνιστική ερευνητική ομάδα POLARBEAR, θα επιδιώξουν τώρα να διασταυρώσουν την «έμμεση» ανακάλυψη των βαρυτικών κυμάτων μέσω του αποτύπωματός τους στην κοσμική ακτινοβολία υποβάθρου. Το επόμενο βήμα -και η πραγματική απόδειξη για την ύπαρξή τους- θα είναι η άμεση ανίχνευση αυτών των κυμάτων μέσω άλλων πειραμάτων που ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη. Πάντως, ο Αϊνστάιν, ο οποίος είχε προβλέψει την ύπαρξη των βαρυτικών κυμάτων περίπου πριν από 100 χρόνια, θεωρούσε ότι θα ήσαν πολύ αδύναμα σήμερα πια για να εντοπιστούν απευθείας.
Σύμφωνα με τον Αϊνστάιν, η βαρύτητα είναι η μυστηριώδης δύναμη με την οποία η μάζα καμπυλώνει τον χώρο γύρω της. Όμως κατακλυσμικά γεγονότα, όπως ο αρχέγονος «πληθωρισμός» ή, αργότερα, οι συγκρούσεις μαύρων οπών ή αστέρων νετρονίων μπορούν -σαν τα σεισμικά κύματα- να απλωθούν στα πέρατα του σύμπαντος. Αντίθετα όμως με τα κύματα των σεισμών, τα βαρυτικά κύματα ταξιδεύουν στο κενό και με την ταχύτητα του φωτός, συμπιέζοντας συνεχώς τον χώρο γύρω τους, και αυτό αφήνει ένα χαρακτηριστικό αποτύπωμα στην κοσμική ακτινοβολία υποβάθρου.

Και ξαφνικά: Μπαμ! Το νοιώσατε; Φυσικά και όχι, αφού έγινε πριν περισσότερα από δεκατρία δισεκατομμύρια και τότε σίγουρα δεν είχατε γεννηθεί. Σωστά;

Όμως μια τόσο δυνατή έκρηξη είναι δυνατό να επεκτείνεται επ’ αόριστο στον χώρο και τον χρόνο; Ας σκεφτούμε λίγο μια στρογγυλή λίμνη –όχι αυτήν με τον Σήφη στο Ρέθυμνο- που είναι απόλυτα ήρεμη μέχρι που μια πέτρα πέφτει κάπου στη μέση. Τι γίνεται; Φυσικά και ξέρουμε: τα κυκλικά κύματα επαναλαμβάνονται ξανά και ξανά ακολουθώντας τους νόμους της φυσικής.

Στην περίπτωση της Μεγάλης Έκρηξης τα βαρυτικά κύματα μπορούν να εντοπιστούν με την μέθοδο που ανακαλύπτουμε πλανητικά συστήματα πολύ πιο μακριά από το δικό μας; Νομίζω πως ναι, αν σκεφτούμε πως δεν κοιτάμε μόνο ενδείξεις που ένα άστρο εκπέμπει, αλλά ολόκληρα κύματα και μάλιστα έντονα απ’ όσο διάβασα στο άρθρο. Σημειώστε πως η θεωρία υπάρχει ήδη. Την έγραψε ο Αϊνστάιν και ουσιαστικά ήταν το κενό της επιβεβαίωσης της Μεγάλης Έκρηξης. Κάι σαν το κομματάκι από το παζλ που ξέραμε πως είναι αλλά δεν το βρίσκαμε.

Γιατί μας απασχολεί το όλο θέμα; Μα είναι απλό. Όπως έχουμε δει πολλές φορές μέσα από αυτήν την ενότητα, η Φυσική και γενικά οι θετικές επιστήμες, συνεχώς εξελίσσονται, νέες σελίδες προστίθενται και άλλες σβήνονται για να διορθωθούν. Αγαπητοί αναγνώστες, η ανακάλυψη των βαρυτικών κυμάτων της Μεγάλης Έκρηξης, είναι μια νέα σελίδα στα βιβλία… +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Πέμπτη 2 Οκτωβρίου 2014

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΘEMΑΤΟΛΟΓΙΑΣ ~ η υποκειμενικότητα της εργασιακής μου απολαβής

Καληνωρίσματα από το +yannidakis
Πριν ξεκινήσω να γράφω θέλω να ξεκαθαρίσω εξ αρχής πως αν τυχόν με διαβάζει κάποιος άνεργος ή κάτι παρόμοιο, δεν έχω καμία πρόθεση να φανώ αφ’ υψηλού ή κάτι αντίστοιχο. Βλέπετε… εγώ δουλεύω και αν το καλοσκεφτείς μετά από μια εφηβεία τρελού τεμπελιού, δεν έχω σηκώσει κεφάλι ή κάπως έτσι τέλος πάντων, γιατί μπορεί να μην είμαι δα και από τα παιδιά που έτρωγαν σίδερα για να ζήσουν, όμως δουλεύω από τα δεκατρία μου σχεδόν ακατάπαυστα και είμαι περήφανος γι' αυτό.

Όμως φέτος, μετά από την προηγούμενη χρονιά (εννοώ την προηγούμενη χειμερινή περίοδο) αισθάνομαι να έχω παραδώσει πνεύμα. Ίσως imageεπειδή η ηλικία περνάει, ίσως γιατί οι εξωεπαγγελματικές μου υποχρεώσεις μεγάλωσαν, ίσως επειδή ο εκτός εργασίας χρόνος μου μίκρυνε. Σημασία έχει πως πολλές φορές φέτος κατάλαβα αυτό που λένε πως είναι να φτάνεις τα όρια και αυτό που λένε να τα ξεπερνάς (τα όρια) είναι σχήμα λόγου, διότι φέτος εγώ βρέθηκα ένα ‘κλικ’ πριν την απόλυτη κατάρρευση –είτε ψυχολογική, είτε σωματική- και αυτή τη στιγμή βιώνω το αντίστροφο σκηνικό, στο οποίο η χαλάρωση μου (για πολλούς διαφορετικούς λόγους) μου βγάζει όλη μου την κούραση. Και είναι μπόλικη…

Όπως έγραψα και στην αρχή είναι αχαριστία να διαμαρτύρομαι σήμερα επειδή όλη τη χρονιά είχα μια γεμάτη και πολύ κουραστική καθημερινότητα (αλλά εννοώ καθημερινότητα, χωρίς Κυριακές και αργίες…). Και η αλήθεια είναι πως η σκέψη χιλιάδων ανέργων να θεωρούν την δική μου ζωή πολυτέλεια, με τρομάζει γιατί μόνο εγώ ξέρω τις υποχρεώσεις μου και την “πολυτέλεια” αυτή, όμως τι να που κι αυτοί;

Τελικά είναι όλα πολύ υποκειμενικά. Διότι μπορεί δύο άνθρωποι να έχουν το ίδιο εισόδημα, όμως αν ο πρώτος έχει έξοδα σχεδόν ίσα με το ποσό αυτό, τι είδους ποιότητα ζωής μπορεί να εξασφαλίσει για αυτόν και την οικογένειά του; Δεν ήθελα εξ αρχής να καταλήξω σε αυτήν την υποκειμενικότητα που τελικά αυτή προέκυψε στον προβληματισμό αυτό, όμως το έκανα και κρατάω αυτήν πριν σας ευχηθώ καλή νέα σεζόν… +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τετάρτη 1 Οκτωβρίου 2014

ΠΡΟΒΛΗMAΤΙΣΜΟΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ ~ ο ατελείωτος πόλεμος της μέσης ανατολής και γιατί δεν πρέπει να μας απασχολεί τόσο πολύ

Καληνωρίσματα από το +yannidakis
Για να προλάβω εξ αρχής σχόλια, το λέω από την αρχή. Νομίζω πως όλοι οι άνθρωποι έχουν μια κοινή βάση: Την τάση για επικράτηση έναντι οιουσδήποτε αντιλαμβάνονται ως απειλή. Το θέμα όμως είναι πως αναζητάς την επικράτηση. Ίσως εδώ στην Δύση το χρήμα και η διπλωματία να είναι ένας έμμεσος πόλεμος, όμως ποτέ δε θα δεχτώ ότι συγκρίνεται με τις συνήθειες που έχουν τα “ζώα” στην Ανατολή.

Ότι εκεί στο Ιράκ, γύρω από τη Μοσούλη, τζιχαντιστές και κούρδοι σφάζονται είναι εδώ και μερικές ημέρες γνωστό. imageΌμως τώρα οι συνθήκες του πολέμου άλλαξαν και από “Τζιχάντ” (πόλεμος στο όνομα της θρησκείας) έχουμε τώρα “Τζιχάντ αλ Νικάχ” δηλαδή σεξουαλικό ιερό πόλεμο! Έτσι τα σκηνικά με αιχμαλώτους που εκτελούνται ομαδικά, αιχμαλώτους που σφάζονται ένας προς έναν αργά δημιουργώντας λουτρό αίματος, τα βασανιστήρια, η πυρά και άλλα γνωστά, εμπλουτίστηκαν με ομαδικούς βιασμούς γυναικών από όλο το στρατιωτικό κομβόι, από εξέταση για το αν είναι παρθένα και κατόπιν είτε πώληση είτε γάμο με κάποιον από δαύτους. Η μοίρα των παιδιών βέβαια είναι γνωστή αφού καταλήγουν όλα εκπαιδευόμενοι στρατιώτες.

Θα συμφωνείτε πως έχει καταντήσει κουραστικό για εμάς τους θεατές να μαθαίνουμε για τα μέτωπα της Μέσης Ανατολής που ανοίγουν το ένα μετά το άλλο, όμως αρχίζω να πιστεύω πως κακώς κρίνουμε τους ανθρώπους εκείνους με τα δικά μας κριτήρια, διότι η δική τους φιλοσοφία είναι πολύ διαφορετική και ασπάζεται την βία και την βιαιότητα ως τρόπο επίλυσης διαφορών ή διεκδικήσεων. Ξεχνάτε πως η ίδια η Χαμάς πίσω στην Παλαιστίνη αποφάσισε να αρνηθεί την εκεχειρία στη Γάζα;

Ίσως ένας Ισπανός και ένας Ιρακινός να είναι άνθρωποι με τα ίδια συστατικά στο δέρμα τους, όμως μάλλον είναι πολύ απλό να θεωρήσουμε πως είναι το ίδιο πράγμα γενικά. Και πλέον κάθε φορά που θα βλέπουμε εικόνες πολέμου σε αυτές τις χώρες θα πρέπει να συνυπολογίζουμε τις συνθήκες και την ιδεολογία του κάθε λαού πριν λυπηθούμε ή οργιστούμε. Κρίμα… +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τρίτη 30 Σεπτεμβρίου 2014

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣMOΣ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ ~ η μεταδοτική ασθένεια της μελαγχολίας

Καληνωρίσματα από το +yannidakis
Ακούγεται υπερβολικό ή φαντασιόπληκτο, όμως είναι γεγονός πως η συναισθηματική διάθεση ενός ανθρώπου μπορεί να επηρεάσει αυτή του πλησίον του. Είναι κάτι σαν το σύνδρομο του χασμουρήματος το οποίο επηρεάζει με τη μορφή “ντόμινο” όλους τους παραβρισκόμενους σε έναν χώρο.

Έχετε βιώσει μία περίπτωση στην οποία βρίσκεστε σε ένα περιβάλλον στο οποίο επικρατεί μια παγωμένη ησυχία με ένα μουντό κλίμα και τελικά καταλήγει να επηρεάσει και εσάς, βυθίζοντάς σας σε μια προσωρινή κατάθλιψη; Αντίστοιχα, όσο άσχημα κι αν νοιώθει κανείς, η μετάβασή του σε ένα περιβάλλον ευθυμίας θα τον επηρεάσει σίγουρα μεταδίδοντας του κύματα θετικής ενέργειας.

Δυστυχώς δεν είμαι σε θέση να ερμηνεύσω επιστημονικά το φαινόμενο, οπότε θα συνεχίζω με
μερικά παραδείγματα ακόμα μέχρι να ταυτιστείτε μαζί μου. Γενικεύοντας το θέμα ας μιλήσουμε για τη μιζέρια. Σας θυμίζει κάτι; Σίγουρα ναι! Εδώ και μερικά χρόνια όλοι οι έλληνες παρουσιάζουν τα χαρακτηριστικά της και από έξω καρδιάς δείχνουν όλοι απογοητευμένοι και με κακή ψυχολογία. Από προσωπική εμπειρία έχω παρατηρήσει άτομα που δεν επηρεάστηκαν ιδιαίτερα από την οικονομική κρίση στην τσέπη τους κι όμως η συμπεριφορά τους εναρμονίστηκε με το κοινό σύνολο. Γιατί; Μα είναι φυσικό. Όταν όλοι γύρω σου έχουν αλλάξει, όταν όλοι διαμαρτύρονται και η ψυχολογία τους έχει φόντο ένα ατελείωτο μοιρολόι, τότε ακόμα και ασυναίσθητα τα συμπτώματα γίνονται μεταδοτικά. Και στο τέλος; Βλέπουμε μια Ελλάδα… καημένη! Σε καημό δηλαδή.

Και όπως έγραφα εξ αρχής, το συναίσθημα είναι μεταδοτικό είτε μιλάμε για μια παρέα, είτε για έναν ολόκληρο λαό! Αν είναι όμως έτσι, τότε πως διορθώνεται; Δεν μπορεί όταν όταν όλοι φτάσουμε στο ναδίρ να μένουμε εκεί συμπαρασέρνοντας τους πάντες σαν μία λερναία ύδρα. Η απάντηση μπορεί να είναι τόσο απλή όσο και πολύπλοκη. Από ένα τυχαίο και ίσως μεμονωμένο ή περιστασιακό γεγονός που μπορεί να σκορπίσει την εφήμερη ή μόνιμη χαρά μέχρι το αποτέλεσμα μίας προσπάθειας, κάποιας θυσίας ή εργασίας που επιτέλους επέφερε καρπούς. Η θεωρία μπορεί να εφαρμοστεί κάλλιστα στον πατέρα ανήλικων παιδιών που επιτέλους βρήκε δουλειά, όσο και και σε μία νέα πολιτική που εν καιρώ θα φέρει το τέλος της λιτότητας.

Ίσως είναι δύσκολο, ίσως είναι μακριά, όμως έχουμε χρέος να επιμείνουμε, με όσο το δυνατό περισσότερα αποθέματα ψυχολογίας μας έχουν απομείνει. Υπομονή έλληνες+Yanni Spiridakis

αφιερωμένο στους...
...αισιόδοξους του yannidakis και μη... 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Δευτέρα 29 Σεπτεμβρίου 2014

EPΩΤΗΜΑ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ~ παρουσίαση αποτελεσμάτων έρευνας


Καληνωρίσματα από το +yannidakis
Τον μήνα που ολοκληρώνεται ασχοληθήκαμε στην ενότητα με την αστυνομική βία και για την ακρίβεια προσπαθήσαμε να τραβήξουμε την γραμμή που διαχωρίζει την κατάχρηση βίας με την εξαναγκαστική χρήση της για λόγους προστασίας.

imageΌπως προέκυψε από τις απαντήσεις σας, υπάρχουν πολλές και διαφορετικές απαντήσεις ενώ το θέμα έδειξε ότι μπορεί να είναι αρκετά υποκειμενικό… Εκ των απαντήσεων σας πάντως, προέκυψε ότι η πλειοψηφία με 33% δηλαδή το ένα τρίτο των αναγνωστών, επιλέγει πως το όριο πρέπει να τίθεται όταν κάποιος δεν συμμορφώνεται στην προειδοποίηση του αστυνομικού. Το ένα τέταρτο (25%) των αναγνωστών απάντησε ότι πρέπει πρώτα να δεχτεί πυροβολισμό πριν αντιδράσει. Με 16% ακολουθούν οι απαντήσεις όπου είτε δεν υπάρχει οριακό σημείο οπότε σε καμία περίπτωση ο αστυνομικός δεν πρέπει να αντιδράσει είτε μόνο όταν βρεθεί ένα κλικ πριν το θάνατο! Τέλος το 8% απάντησε πως θα ήταν παραδεκτό να αντιδράσει από την πρώτη κιόλας εμπλοκή. Ο καθένας μπορεί να βγάλει διάφορα και χρήσιμα συμπεράσματα για τα αποτελέσματα αυτά…

Επόμενο Ερώτημα για τον μήνα Οκτώβρη θα έχουμε όπως πάντα την πρώτη Δευτέρα του μήνα, στις 05/09/2014 στις 12:00 στο yannidakis!

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΑΖΟΝΤΑΣ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΗς ΕΡΕΥΝΑΣ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Κυριακή 28 Σεπτεμβρίου 2014

ΣXOΛΙΟ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ~ ανοιχτές απειλές από τους τζιχαντιστές προς τη δύση

η είδηση που στιγμάτισε τη βδομάδα που πέρασε, σχολιάζεται και προβληματίζει


η είδηση
«Αν δεν μπορείτε να βρείτε εκρηκτικό μηχανισμό ή σφαίρα, τότε εξουδετερώστε τους Αμερικανούς, τους Γάλλους ή τους συμμάχους τους, σπάζοντας με μία πέτρα το κεφάλι τους. Ή σφάξτε τους με ένα μαχαίρι ή πατήστε τους με το αυτοκίνητο σας, ή ρίξτε τους από ένα ψηλό σημείο, ή πνίξτε τους ή δηλητηριάστε τους. Μη φοβάστε. Να λέτε: Να μην σωθώ αν πιστοί του σταυρού και οι τύραννοι επιβιώσουν», λέει χωρίς δισταγμό ο Αλ Σάμι.
το σχόλιο
Ούτε διπλωματίες, ούτε τίποτα!
Το μήνυμα αυτό απευθύνεται σε κάθε ισλαμιστή ευρωπαίο πολίτη που βρίσκεται και ζει ανάμεσά μας. Δουλεύει, μας χαιρετάει στις σκάλες, πληρώνει φόρους, πάει τα παιδιά στο ίδιο σχολείο με τα δικά μας, διασκεδάζει στο γήπεδο, στο θέατρο, όμως...
αν η Τζιχάντ τον τυφλώσει θα σφάξει εσένα και το παιδί σου χωρίς δισταγμό.
Καλώς ορίσατε στο νέο σήμερα της Δύσης!
+Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Σάββατο 27 Σεπτεμβρίου 2014

ΘΡΥΛΟΣ ΤΟΥ BATMAN ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ~ η οργή :[ το πρώτο επεισόδιο gotham :[ τα πάντα για το batman vs superman :[ όλες οι εξελίξεις & όλες οι εκδόσεις

το πρώτο ελληνικό blog για όλα τα νέα από τον Θρύλο του Batman 75 χρόνια μετά


Καληνωρίσματα από το +yannidakis 

 ΘΕΩΡΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΡΥΛΟ 

Η ΟΡΓΗ
Ένας από τους λόγους που κάποιοι από τους διασημότερους ήρωες αποφάσισαν να αφήσουν την... κανονική ζωή για να φορέσουν μια μάσκα και να τρέχουν πίσω από τους κακούς είναι η οργή. Προφανώς και το αίσθημα δικαίου, το κοινό καλό και άλλα έπαιξαν ρόλο, όμως αν γυρίσετε πίσω στις σελίδες της ιστορίας του καθένα, θα δείτε πως η αφορμή αυτής της αλλαγής ήταν στην πλειοψηφία η οργή! Δεν θέλω να επεκταθώ γράφοντας για τον καθένα, όμως όποιος το αμφισβητεί μπορεί να ψάξει.

Και τώρα ο Batman. Ο μοναδικός ήρωας "εκεί έξω" που δεν σκότωσε ποτέ κανέναν. Ο
άνθρωπος που έπνιξε την οργή της δολοφονίας των γονιών του χτίζοντας σώμα και νου για αυτό που κάποτε θα γινόταν. Και πως ξεκίνησε αυτό; Καθισμένος σε έναν καναπέ του σπιτιού του, περιμένοντας ένα σημάδι μετά από παράκληση στον νεκρό πατέρα του. Όπερ και εγένετο...

Ο Batman έχει αυτήν την εκνευριστική ικανότητα να διατηρεί την ψυχραιμία του να καταλαμβάνεται από απόλυτη αυτοκυριαρχία ακόμα και τις στιγμές που προκαλείται όσο τίποτα. Δεν θα ρισκάρει περισσότερο απ' όσο γνωρίζει ότι μπορεί να αντεπεξέλθει, δεν θα ριψοκινδυνέψει τίποτα περισσότερο από την δική του ζωή και ως εκεί.

Εμείς τι κάνουμε με την δική μας οργή; Οι περισσότεροι την εκφράζουμε με και χωρίς αιτία στα κοντινά μας πρόσωπα ξεσπώντας την καταπίεση της ημέρας. Τι γίνεται όμως όταν κρίνεται η ασφάλεια της οικογένειας μας από μία έξωθεν απειλή; Μήπως η οργή πρέπει να καταπιεστεί; Μήπως ο Batman μας δείχνει τον δρόμο; Αν ένας τόσο ισχυρός ήρωας μπορεί να καταπιέσει την οργή και τα συναισθήματα του, αν μπορεί να νικήσει την αδρεναλίνη της στιγμής όντως μάλιστα και σε θέση ισχύος ενάντια του αντιπάλου του, γιατί όχι κι εμείς;  +Yanni Spiridakis 

 ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΜΕΝΑ (COMICS) 

ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΜΕΝΕΣ ΣΕΙΡΕΣ ΣΕ ΣΥΝΕΧΕΙΕΣ
Βρείτε εδώ εικονογραφημένες ιστορίες με τον Batman και τους άλλους χαρακτήρες του θρύλου και ακολουθήστε τις μήνα προς μήνα.

DC THE NEW 52
Οι τελευταίες σειρές όλων των εικονογραφημένων του Batman και των υπολοίπων χαρακτήρων του θρύλου.

DC UNIVERSE
Διάφορες δευτερεύουσες ιστορίες με τον θρύλο του Batman και τους συμμάχους του

TOP RATED
Βρείτε εδώ τις πιο πολυδιαβασμένες ιστορίες, τα κλασικά εικονογραφημένα καθώς & τα καλύτερα σύγχρονα από τις περιπέτειες του Batman και των άλλων χαρακτήρων του θρύλου.

ΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ

 ΠΑΡΑΓΩΓΕΣ ΚΙΝΟΥΜΕΝΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ 

GOTHAM
:[ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ 1ου ΕΠΕΙΣΟΔΙΟΥ "PILOT": Στο πρώτο επεισόδιο έχουμε την παρουσίαση των χαρακτήρων. Ουσιαστικά τον νέο αστυνομικό Gordon που σχεδόν αναγκαστικά θα συνεργαστεί με το "βαρύ" Bullock και την πρώτη τους υπόθεση που θα είναι η δολοφονία του διάσημου ζεύγους Wayne μπροστά στα μάτια του δεκάχρονου γιου τους. Ακολουθούν οι πρώτες έρευνες στον υπόκοσμο της πόλης.
:[ Απίστευτο κι όμως ελληνικό! Η σειρά προβάλλεται κάθε Τετάρτη στις 21:00 στο nova cinema 1 ακριβώς 48 ώρες μετά την προβολή των ΗΠΑ!
:[ Κυκλοφόρησε και το πρώτο trailer της σειράς με εισαγωγή από τους ίδιους τους ηθοποιούς. Το βρήκα ιδιαίτερα ενδιαφέρον.
:[ Η FOX δημοσίευσε ένα εισαγωγικό πάνω από 20 λεπτά όπου όλοι οι συντελεστές εξηγούν τους ρόλους τους, ενώ βλέπουμε αποσπάσματα από την σειρά που δεν έχουμε ξαναδεί στα trailer καθώς και παρασκήνια από τα εφέ κλπ. Αυτό που συγκράτησα ιδιαίτερα, είναι πως αυτό που θα προσπαθήσουν, είναι να πετύχουν να δείξουν το πως αυτή η πόλη ανάγκασε αυτούς τους καλούς ή κακούς χαρακτήρες να συνεχίσουν την δράση τους μεταμφιεσμένοι ως τους κακούς που ξέρουμε, ενώ και το πως καταλήγει μια πόλη να έχει ανάγκη από έναν μασκοφόρο ήρωα για να την σώσει!
:[ Ο Ben McKenzie (Gordon) έδωσε μία συνέντευξη στην οποία μεταξύ άλλων σημείωσε πως το βιβλίο Batman: Year One τον βοήθησε πολύ στον ρόλο του, ενώ όταν τέθηκε το θέμα του αν θα έχει μουστάκι όλοι κατέληξαν στο ότι ήταν αρκετά νέος για να το έχει και ότι μάλλον αυτό είναι ένα είδος ανταμοιβής της εμπειρίας του στο μέλλον.

BATMAN v SUPERMAN: DAWN OF JUSTICE
:[ Έχουμε επιτέλους πληροφορίες σχετικά με την ανάμιξη του Lex Luthor στην ταινία ο οποίος μετά τον θάνατο του στρατηγού Zod κράτησε μέρος του σώματός του ή κομμάτι από τη γη του πλανήτη Κρύπτονα το οποίο θα χρησιμοποιήσει για να φτιάξει τον κρυπτονίτη ο οποίος κάνει αδύναμο τον Superman. Ακούγεται ότι ο Bruce Wayne θα προσπαθήσει να κλέψει αυτό το κομμάτι από τον Luthor.
:[ Έχουμε πληροφορίες από τα γυρίσματα. Αρχικά εδώ θα δείτε φωτογραφίες από αυτά. Στα γυρίσματα λοιπόν ο Ben Affleck τραυματίστηκε στον αριστερό ώμο γεγονός που δεν του επέτρεψε να συμμετέχει σε μέρος αυτόν. Είναι χαρακτηριστική η σκηνή όπου σώζει ένα κοριτσάκι και για την οποία χρησιμοποιήθηκε ο κασκαντέρ του. Εδώ άλλωστε θα δείτε τον ηθοποιό να δείχνει τον πόνο του στο επιτελείο της παραγωγής. Εξάλλου λίγο νωρίτερα ο ηθοποιός σε συνέντευξη του απέφυγε να κάνει τον απολογισμό των γυρισμάτων αφού βρίσκονται σε εξέλιξη, ωστόσο υπεραμύνθηκε της επιλογής του να υποδυθεί τον ήρωα λέγοντας πως αν δεν ήταν για εκείνον ο ρόλος δε θα τον δεχόταν.
:[ Ένα ξεκαρδιστικό τέλος του πρώτου teaser trailer μπορούμε να δούμε εδώ. Τι θα λέγατε αν συνέχιζε έτσι..;
:[ Η μέρα στα γυρίσματα καμιά φορά δημιουργεί τα μεγαλύτερα μυστήρια! Είχαμε γράψει πως ο Scoot McNairy συμμετέχει στα γυρίσματα με άγνωστο χαρακτήρα και τώρα τον βλέπουμε σε αυτά με το πράσινο κάλυμμα στα πόδια. Πρόκειται για το υλικό το οποίο μετά τα γυρίσματα μετατρέπεται σε εικόνα με τη χρήση εφέ. Άρα τι παθαίνουν τα πόδια του ηθοποιού; Γίνεται ο Flash και τρέχει; ο Metallo; ή...
:[ Είδαμε τον Bruce Wayne στα γυρίσματα και τώρα παίρνουμε την πρώτη γερή δόση από... Superman, μέσα ακριβώς από την σκηνή των γυρισμάτων!
:[ Πριν λίγες ημέρες η παραγωγή μεταφέρθηκε στις εγκαταστάσεις κουζίνας ενός δημόσιου κτιρίου την οποία μετέτρεψε σε ρινγκ παλαιστών. Εκεί βρίσκουμε μάχες με παράνομο στοιχηματισμό. Σε έναν αγώνα βλέπουμε τον Bruce να πηγαίνει για να στοιχηματίσει προκαλώντας την έκπληξη των θαμώνων που τον ρωτούν πως κάποιος σαν αυτόν, ασχολείται με αυτά και να λάβουν την απάντηση-ατάκα: "Είμαι κάπως... βραδινός τύπος".
:[ Προ ημερών είδαμε και φωτογραφίες από τα γυρίσματα με τα περιπολικά που θα ανήκουν αυτή τη φορά στην αστυνομία του Gotham. Παράλληλα εδώ θα βρείτε φωτογραφία από τα γυρίσματα στο παλιό αστυνομικό τμήμα του Ντιτρόιτ που έγινε το κτίριο των φυλακών του Gotham για τις ανάγκες των γυρισμάτων. Στο κτίριο μάλιστα είδαμε τον Clark Kent που προφανώς κάτι ερευνά στο Gotham με την ιδιότητα του δημοσιογράφο..;
:[ Ο σκηνοθέτης Zack Snyder μας έδωσε μια νέα επίσημη φωτογραφία του νέου Batmobile, στο διαδίκτυο διέρρευσε άλλη μία από τα γυρίσματα και πλέον ήρθε η ώρα να ψηφίσετε: ποιο Batmobile σας άρεσε περισσότερο; Την ίδια ώρα δεν άργησε να κυκλοφορήσει και ένα πολυμεσικό με το όχημα την ώρα των γυρισμάτων.
:[ Αυτό είναι είδηση! Όπως έγινε γνωστό από έγκυρο δημοσιογράφο, ο Superman και ο Aquaman θα είναι γνωστοί στην ταινία και μάλιστα η γνωριμία τους ξεκινάει από την ταινία Man Of Steel χωρίς καν να το ξέρουμε. Θυμάστε την σκηνή στην αρχή που ο Clark σώνει ένα ελικόπτερο πριν ένας γερανός υπό φωτιά πέσει πάνω του; Ο ήρωας πέφτει στη θάλασσα και αμέσως φάλαινες σπεύδουν να τον διασώσουν. Όπως θα προκύψει, οι φάλαινες μπορούν να επικοινωνήσουν με τον Aquaman. χμ... ενδιαφέρον!
:[ Αν θυμάστε, έχουμε πει ότι πιθανότατα ο Bruce Wayne θα μένει σε ένα σπίτι κοντά σε ποτάμι που δεν θα είναι η οικεία των Wayne. Η οικεία θα υπάρχει πάντως και προχθές έγιναν γυρίσματα εκεί. Όπως θα δείτε από τις φωτογραφίες πρόκειται για ένα παλιό σπίτι στο οποίο γυρίστηκε μια σκηνή δράσης με ένα περιπολικό.

BATMAN: ASSAULT ON ARKHAM
Kυκλοφόρησε τον περασμένο μήνα η νέα ταινία κινουμένων σχεδίων με θέμα τον Σκοτεινό Ιππότη που βασικά διαδραματίζεται στο Arkham και ακολουθεί την διαφυγή επικίνδυνων εγκληματιών. Δείτε ένα απόσπασμα που κυκλοφόρησε την ημέρα που βγήκε η ταινία και η οποία τιμάται πολύ οικονομικά και είναι διαθέσιμη προς αγορά.

THE DARK KNIGHT TRILOGY
:[ Σε πρόσφατη συνέντευξη του ο σκηνοθέτης της τριλογίας, C. Nolan αναφέρθηκε στην αγαπημένη του σκηνή και από τις τρεις ταινίες που είναι η φοβερή σκηνή μεταξύ Batman και Joker στην αίθουσα ανακρίσεων από το "The Dark Knight". Ο σκηνοθέτης αναφέρθηκε με πολλές λεπτομέρειες στα γυρίσματα, τους ηθοποιούς και πολλά στοιχεία των γυρισμάτων, που αν τα διαβάσετε θα βρείτε πολύ ενδιαφέροντα. Εγώ κρατάω δύο πράγματα και παραθέτω εδώ. Το ένα είναι το γεγονός πως στη σκηνή αντιλαμβάνονται οι εμπλεκόμενοι πως η δύναμη και ο εξοπλισμός του Batman είναι τελικά αχρείαστα σε μια μάχη εναντίον του Joker ο οποίος κερδίζει βάση του σχεδίου του που δεν απαιτεί φυσική δύναμη. Το άλλο που συγκράτησα είναι το ότι στο τέλος της σκηνής που ο Batman φεύγει, αφήνει απότομα το σώμα του Joker και τον κλωτσάει στο κεφάλι. Αυτήν την κλωτσιά η παραγωγή την αφαίρεσε αφού έκρινε πως ήταν υπερβολική για τον χαρακτήρα του ήρωα.
:[ Μόλις σήμερα βρήκα μια απίθανη συλλογή με 120 συλλεκτικές φωτογραφίες από τα γυρίσματα της τριλογίας.

BATMAN 3: BEYOND GOTHAM
Kυκλοφόρησε το νέο trailer της καινούριας ταινίας της Lego με θέμα τον ήρωα. Μάλιστα η DC ανακοίνωσε πως η ταινία θα κυκλοφορήσει στις 11 Νουμεβρίου ενώ ήδη έγινε διαθέσιμη για προπαραγγελία στο amazon.
BATMAN '60s
Κυκλοφόρησε το νέο trailer της συλλογής και των 120 επεισοδίων της τηλεοπτικής σειράς του Batman. Πρόκειται για υλικό με περισσότερες από 3 ώρες με πρόσθετες παροχές εκτός των επεισοδίων που θα κυκλοφορήσει στις 11 Νοεμβρίου.

ΝΕΑ ΤΑΙΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ DC
Ίσως θυμάστε που πριν μερικούς μήνες έγραφα ότι η Warner Bros. ανακοίνωσε ημερομηνίες παραγωγής ταινιών χωρίς να ξέρουμε ποιες ταινίες θα είναι αυτές. Εκτός από τους Aquaman και Shazam που ξέρουμε πως θα μεταφερθούν στην μεγάλη οθόνη, τώρα μαθαίνουμε (ανεπίσημα) πως η DC ετοιμάζεται να φτιάξει ταινία "Suicide Squad" δηλαδή με την συμμετοχή "κακών" από τον θρύλο του Batman, δεύτερης γραμμής, όπως η Harley Quinn για παράδειγμα. Το σενάριο βάση των εικονογραφημένων μιας τέτοιας ταινίας είναι πως ορισμένοι από αυτούς τους κακούς παίρνουν από το κράτος μια δεύτερη ευκαιρία να ενταχθούν στην κοινωνία, όμως πρώτα θα πρέπει να πετύχουν σε μία αποστολή που θα τους ανατεθεί, η οποία βέβαια ισοδυναμεί σχεδόν με βέβαιο θάνατο!

 ΑΛΛΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ 
ΦΙΓΟΥΡΕΣ
:[ Έγιναν διαθέσιμες -όπως αναμενόταν- οι φιγούρες του ήρωα από την σειρά του Arkham City. Πρόκειται για εντυπωσιακές λεπτομέρειες που θα δείτε από τις φωτογραφίες. Η τιμή τους φτάνει τα 230$ και παρά το κόστος, αξίζει στο απόλυτο το κόστος τους.
:[ Η Sideshow Collectibles "ξαναχτύπησε" με μία υπερ-συλλεκτική έκδοση του Joker από την σκηνή της ληστείας στο "The Dark Knight". Η φιγούρα με τα αξεσουάρ της και ορισμένα πρόσθετα πιστοποιητικά κλπ. Η τιμή της ανέρχεται σε 270$ όμως αν δείτε τις φωτογραφίες θα καταλάβετε τον λόγο...

Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΒΑΤΜΑΝ
Ένα δίδυμο, οι "The Piano Guys" με ένα πιάνο και ένα τσέλο έφτιαξαν ένα κομμάτι με όλα τα μουσικά θέματα του Batman μέσα στις δεκαετίες. Το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό, ενώ το video που έφτιαξαν είναι αποτέλεσμα εξαιρετικής έμπνευσης!

ΕΝΑΣ ΙΑΠΩΝΑΣ ΒΑΤΜΑΝ
Αυτός ο τύπος μας κάνει πλάκα! Δείτε ένα απόσπασμα από έναν ιάπωνα που έχει αγοράσει την κανονική στολή του Batman από την τριλογία του Nolan (έδωσε πάνω από 2000€) και οδηγεί μία "φτιαγμένη" μοτοσυκλέτα που μοιάζει με το Bat-pod. O τύπος έγινε θέμα στο BBC που αποκάλυψε και την φιλανθρωπική του δράση! Σωστός Batman δηλαδή...

ΑΓΟΡΕΣ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ
Ίσως θυμάστε πως η εταιρεία Under Armour ανέλαβε στο The Dark Knight Rises να φτιάξει μια σειρά από ρούχα που μάλιστα χρησιμοποιήθηκαν στην ταινία. Εδώ και λίγες μέρες έχουμε μία νέα σειρά με ρούχα κυρίως με θέμα το Gotham City.

ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΡΕΚΟΡ ΒΑΤΜΕΝ
Μία εταιρεία στον Καναδά αποφάσισε να ντύσει όλους τους εργαζομένους της με στολές Batman κι έτσι 542 άτομα φωτογραφήθηκαν σπάζοντας το αντίστοιχο ρεκόρ! Η ενέργεια αυτή έγινε στα πλαίσια της ενδυνάμωσης του ηθικού των εργαζομένων της εταιρείας και όλων των εργαζομένων παγκοσμίως!  

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »