Δευτέρα 26 Αυγούστου 2013
ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΗ EΛΛAΔΑ ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ~ η ανάδυση ξεκινά απ’ τον τουρισμό
Κυριακή 25 Αυγούστου 2013
BPΑΒΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ~ η γειτoνιά μου και η παραποιημένη ζωή
από: Το θολό τοπίο με... ξεκάθαρη ματιά!
Είναι πράγματα που σε κάνουν να νοιώθεις κάπως και οι αναμνήσεις των παιδικών σου χρόνων που αλλοιώνονται από τις εικόνες του σήμερα. Σε μια συνάντηση των αναμνήσεων
και των χρόνων του δημοτικού μαζευτήκαμε στην παλιά μου γειτονιά στην Κυψέλη να θυμηθούμε, να γελάσουμε και να πούμε για την πορεία μας όλα αυτά τα χρόνια, οι κάποιοι συμμαθητές του δημοτικού.
Ήταν μια συγκινητική και υπέροχη βραδιά, με ανθρώπους που ζήσαμε τα μικράτα μας και την αθωότητα των πρώτων ερώτων μας.
Η Κυψέλη, η Φ.Νέγρη και ειδικά το δεύτερο έγινε κατ’ εικόνα και ομοίωση του ονόματός της. Η Κυψέλη μια από τις ομορφότερες περιοχές της Αθήνας, δυστυχώς βανδαλίστηκε και βανδαλίζεται κατάφορα από την εισροή ξένων και ειδικά μαύρων, σε τέτοιο βαθμό που νομίζεις ότι είσαι σε άλλη χώρα.
Όχι δεν με ενοχλεί το χρώμα, αλλά η κακή ποιότητα του χρώματος και της ασυδοσίας. Σε ένα ανύπαρκτο κράτος, υπαρκτοί άνθρωποι κάθε φυλής, γκέτο μαύρων εμπόρων ναρκωτικών και ελεύθερης πορνείας.
Σε μια περιοχή που γεννήθηκα μεγάλωσα, ερωτεύτηκα και έζησα τα πιο όμορφα χρόνια μου, πονάει πολύ να τη βλέπεις να ρημάζει κάτω από τη σκιά των μεταναστών και λαθρομεταναστών, που δεν κάνουν απλά τον κόπο… και θεωρούν ότι μπορούν να μη σέβονται τη χώρα και τους ανθρώπους που τους φιλοξενούν.
Πονάει πολύ όταν σου ρημάζουν τόσο βάναυσα τις αναμνήσεις σου , αλλάζοντας τη μορφή και την ποιότητα του τοπίου.
Σε πονάει πολύ όταν βρομίζουν τόσο ξεδιάντροπα τα μέρη που έπαιζες σαν παιδί και ερωτεύτηκες σαν έφηβος.
Πονάει πολύ όταν σε μια περιοχή όπως η Κυψέλη που τα καλοκαίρια μέχρι αργά τα βράδια, έσφυζε από κόσμο και φωνές παιδικές, τώρα να σέρνεται η σιωπή μόνο σε μαύρο χρώμα.
Σε μια χώρα που οι πολίτες της κατακρεουργούνται από αλλεπάλληλους φόρους και χαράτσια, δεν υπάρχει το κεκτημένο δικαίωμα αυτών των πολιτών, να μην νοιώθουν ξένοι και φιλοξενούμενοι στα μέρη που μεγάλωσαν. Ένα ανύπαρκτο κράτος, απέναντι σε υπαρκτούς πολίτες, που δεν θέλει να προστατέψει αλλά λοιδορεί ιστορικά και πολιτισμικά. Σε αυτό το κράτος επιτρέπουμε να παραποιεί τις ζωές μας ξεδιάντροπα και ασύδοτα και να αλλάζει κατά βούληση αδιαφορώντας για τα θέλω, τα πρέπει και τα μπορώ κάθε Ελληνικού στοιχείου και πολιτισμού.
Σε αυτό το κράτος, που δεν είναι κράτος αλλά ένα μεγάλο καθ’ έξιν μπ.......λο.
ΞΕΧΩΡΙΣΑΝ ΑΚΟΜΑ:
Σάββατο 24 Αυγούστου 2013
ΣXOΛΙΟ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ~ ο μπερίσα θεωρεί πρόκληση το ελληνικό διάβημα
Ο απερχόμενος Πρωθυπουργός της Αλβανίας, σύμφωνα με ανακοίνωση του γραφείου Τύπου του, «θεωρεί απαράδεκτη και παράλογη παρέμβαση στις εσωτερικές υποθέσεις της Αλβανίας τη χθεσινή δήλωση των ελληνικών αρχών». Ο δήμαρχος ήταν ανένδοτος στο αίτημα της εκκλησίας, για την παραχώρηση στην ορθόδοξη κοινότητα της πόλης του κτιρίου όπου μέχρι χθες στεγάζονταν ο ιερός Ναός των Εισοδίων της Υπεραγίας Θεοτόκου. Ανακοίνωσε δε ότι σύντομα θα αρχίσουν οι εργασίες για τη μετατροπή του σε πολιτιστικό κέντρο.
το σχόλιο
Λοιπόν, στα καλά καθούμενα ο Δήμος αποφάσισε να μετατρέψει μία Εκκλησία (συμπτωματικά Χριστιανική Ορθόδοξη) σε πολιτιστικό κέντρο και βάση απόφασης, κάποιοι μαντράχαλοι εισέβαλαν στον ναό ξυλοκοπώντας ιερείς που αντιστεκόντουσαν στην έξωση και αφαιρώντας ιερά αντικείμενα.
Σαν κάτι να μην πηγαίνει καλά εδώ πέρα με την χώρα που φιλοδοξεί να γίνει μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ο νέος φιλοευρωπαϊστής και... φιλέλληνας πρωθυπουργός της χώρας, γνωρίζει τι συμβαίνει κατά κει μεριά κι αν ναι, γιατί σιωπά;
Για μία ακόμη φορά οι Αλβανοί προκαλούν με την στάση τους και καλλιεργούν συνθήκες θρησκευτικού και ίσως εθνικού μίσους. Νομίζουν πως για κάποιο λόγο μπορούν να αισθάνονται κάπως ανώτεροι από τους Έλληνες;
Παρασκευή 23 Αυγούστου 2013
ANΘΡΩΠΙΝΑ ΒΙΩΜΑΤΑ ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ~ πατέρες σε απόγνωση!
Γεια σας και σήμερα αγαπητοί αναγνώστες. Το σημερινό άρθρο βασίζεται σε μια πραγματική ιστορία που με έχει προβληματίσει τον τελευταίο καιρό. Εδώ και έναν μήνα συνεργάζομαι με μια οικογένεια η οποία αποτελείται από την μητέρα, τον πατέρα και μια επτάχρονη κόρη. Οι δυο γονείς έχουν χωρίσει από τότε που η μικρή ήταν ενός έτους, αλλά οι μεταξύ τους σχέσεις ήταν και προσπαθούν να είναι καλές μέχρι και σήμερα. Η μητέρα είναι φιλόλογος και ο πατέρας τουριστικός πράκτορας που εργάζεται κατεξοχήν από το σπίτι.Αυτό είναι απλό παράδειγμα από τα πολλά που υπάρχουν καθημερινά γύρω μας. Οι ανάγκες για επιβίωση στις μέρες μας είναι μεγάλες και οι ώρες που καλούμαστε να αφιερώσουμε στην εργασία μας είναι πολλές. Τι γίνεται όμως όταν έχουμε οικογένεια και παιδιά που μας έχουν ανάγκη και από την άλλη έχουμε μια εργασία που απαιτεί με την σειρά της τον πολύτιμο χρόνο μας; Υπάρχει τρόπος να βρούμε την χρυσή τομή;
Για όλα υπάρχει η λύση. Ο δεσμός του μικρού παιδιού με τον πατέρα είναι απαραίτητος για την ομαλή ψυχική του ανάπτυξη, καθώς η μητέρα δεν μπορεί να αναπληρώνει τα πάντα. Η αλήθεια είναι πως το βρέφος και η επιβίωσή του κατά το πρώτο έτος είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με την πλήρη και αποκλειστική φροντίδα που λαμβάνει από τη μητέρα του. Από το δεύτερο έτος αρχίζει και εισχωρεί ο πατέρας στη ζωή του παιδιού. Μπορεί και συμπληρώνει τις ελλείψεις ή τις πιέσεις της μητέρας, δίνοντας π.χ. περισσότερο χρόνο για παιχνίδι, ενώ παράλληλα εκείνος αρχίζει σταδιακά και λειτουργεί ως πρότυπο. Το παιδί αντιγράφει από εκείνον τα χαρακτηριστικά αυτά της προσωπικότητάς του (π.χ. σεβασμός, υπομονή), τα οποία αναπαράγει σταδιακά το ίδιο ως κομμάτια της συμπεριφοράς του ή κινητοποιείται για να τα συναντήσει αργότερα στις σχέσεις του με τους άλλους ανθρώπους ως επιθυμητές αρετές.
Το να είσαι μπαμπάς δεν είναι ένας αυτονόητος ρόλος. Τον μαθαίνεις! Ο πατέρας οφείλει να παρέχει ένα είδος αποκλειστικότητας στο παιδί, π.χ. να κουβεντιάζουν, να παίζουν, να του μαθαίνει τον κόσμο, και όχι να λειτουργεί παθητικά ως μία δεύτερη μαμά. Ας είναι λίγος ο χρόνος που έχει να διαθέσει ο μπαμπάς αλλά γεμάτος! Είναι πολύ σημαντικό οι μπαμπάδες να επιλέγουν παιχνίδια με τα παιδιά τους που δεν μοιάζουν με αυτά που παίζουν με την μητέρα. Επίσης σημαντικό είναι να αφήνουν χώρο για προσωπική έκφραση και ανάπτυξη της δημιουργικότητας των παιδιών τους. Έτσι, τα παιδιά γίνονται πιο δημοφιλή και κοινωνικά. Η καλή επικοινωνία μαζί τους εδραιώνει μια καλή βάση για επικοινωνία και στο μέλλον. Το πραγματικό ενδιαφέρον για το σχολείο τους, τα μαθήματά τους, τους φίλους τους και κάθε τι που περιβάλλει τον κόσμο του παιδιού καθημερινά γίνεται σύμμαχος των πατεράδων για να ανακαλύψουν στοιχεία, ικανότητες και ιδιαιτερότητες που δεν γνώριζαν πριν για τα παιδιά τους. Η αμέριστη αγάπη και ο ποιοτικός χρόνος με τα παιδιά είναι το κλειδί για να μια καλή και δεμένη σχέση μαζί τους. +entita matsinska Πέμπτη 22 Αυγούστου 2013
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤOΛΟΓΙΑΣ ~ αναζητώντας τα συστατικά μιας όμορφης ημέρας
Τετάρτη 21 Αυγούστου 2013
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ ~ ο κατάσκοπος edward snowden που θυσίασε άσκοπα την ζωή του
Τόσο καιρό πρώτο θέμα στην επικαιρότητα, δεν μπορεί, κάτι θα πήρε το αυτί σας για τον Edward Snowden, τον αμερικανό πολίτη που εργαζόταν στην National Security Agency και την CIA των Ηνωμένων Πολιτειών. Τον άνθρωπο που με έναν λάθος χειρισμό θα μπορούσε να προκαλέσει ακόμα και πόλεμο μεταξύ Αμερικής και Ρωσίας.
Αν δείτε το πρόσωπο του θα πειστείτε πως ο τριαντάχρονος δεν είναι παρά ένας geek, ένας nerd και άλλα τέτοια που επιγράφουν έναν ψυχάκια με την τεχνολογία. Και δεν κάνετε λάθος, είναι. Συχνά αυτοί οι άνθρωποι είναι πανέξυπνοι όμως δεν μπορούν να διαχειριστούν τις γνώσεις και τις δεξιότητες τους και ίσως γι’ αυτό τους βλέπουμε καλοπληρωμένους υπαλλήλους σε μεγάλες εταιρείες όμως σπάνια ιδιοκτήτες επιχειρήσεων. Ο Snowden έπαθε ακριβώς αυτό. Ήταν ένας ακριβοπληρωμένος υπάλληλος σε μία υψίστης ασφαλείας υπηρεσία της αμερικανικής κυβέρνησης και αντί να δουλεύει με σκυφτό το κεφάλι ξεδιπλώνοντας το ταλέντο του, βγήκε και αναστάτωσε ολόκληρο τον πλανήτη με τις αποκαλύψεις του περί παρακολούθησης των αμερικανών στις συνομιλίες των πολιτών, ακόμα και σε αυτές των ξένων κρατών, γεγονός που αν θυμάστε προκάλεσε αλυσιδωτές αντιδράσεις από την Ευρωπαϊκή Ένωση και επί μέρους κυβερνήσεις όπως η Γαλλία, αλλά και η Ελλάδα!
Ο Snowden κρύφτηκε στο αεροδρόμιο της Ρωσίας και αναζητά χώρα που θα του προσφέρει πολιτικό άσυλο για να περάσει το υπόλοιπο της ζωής του. Όμως εγώ προσπαθώ να μπω στην ψυχολογία της κάθε του επιλογής:
- Δέχεται να μεταβεί στην χώρα του ώστε να δικαστεί με κατηγορίες περί κατασκοπίας. Είναι αυτό που ζητάει η Αμερικανική κυβέρνηση αλλά και οποιοσδήποτε άλλος στον κόσμο προκειμένου να αποφευχθούν πιθανά διπλωματικά επεισόδια μεταξύ χωρών. Σε αυτήν την περίπτωση, ο Snowden θα μεταβεί με ασφάλεια στην πατρίδα του, θα καταδικαστεί με δημοκρατικό τρόπο και τον περιμένουν πολλά-πολλά χρόνια σε ένα κελί στο οποίο με δεδομένο των πατριωτισμό των αμερικανών θα περάσει μια ζωή με ψυχολογικά και σωματικά βασανιστήρια τα οποία ποτέ δεν θα μάθουμε. Θα ζήσει μία κόλαση, μετανιώνοντας για πάντα που θυσίασε την ζωή του για μια αλήθεια που δεν άλλαξε δα και πολλά στον κόσμο…
- Καταφέρνει να βρει πολιτικό άσυλο σε κάποια χώρα όπως ο Ισημερινός που ακούγεται πολύ τελευταία. Σε αυτήν την περίπτωση θα μεταβεί με ασφάλεια(;) στο Εκουαδόρ και θα αρχίσει να ζει φοβούμενος για πάντα για την ζωή του. Κάθε βράδυ που θα ξαπλώνει, κάθε που θα βγαίνει για να πετάξει τα σκουπίδια στον κάδο, θα ξέρει πως ίσως κάποιος κρύβεται λίγα μέτρα μακριά του καραδοκώντας. Προφανώς οι αμερικανοί δεν θα μπορούν να τον απαγάγουν, όμως ποιος είπε ότι δεν θα τον εκδικηθούν και άλλωστε πόσο καλά μπορεί να κρυφτεί; Ποιος αλήθεια μπορεί να κρυφτεί από τις Ηνωμένες Πολιτείες; Μια ελεύθερη ζωή με έναν διαρκή φόβο και έντονη ανασφάλεια, πολλά χιλιόμετρα μακριά από τους φίλους, την οικογένεια και την πατρίδα του, πόσο αποδεκτή μπορεί να είναι;
Έτσι ή αλλιώς ο Snowden είναι χαμένος. Η ζωή ενός νεαρού εξαιρετικού στις ικανότητες του, τερματίζεται είτε κοινωνικά είτε βιολογικά, σε αυτό ακριβώς το σημείο. Φανταστείτε λοιπόν πως αισθάνεται αυτήν την στιγμή αυτό ο τύπος, περισσότερο από έναν μήνα κλεισμένος σε ένα δωμάτιο στο αεροδρόμιο της Μόσχας, χωρίς φίλους, χωρίς κανέναν να εμπιστευτεί, με μόνη ασπίδα το διεθνές δίκαιο και μόνη ελπίδα ένα άσυλο ή κάποια πολιτική συμφωνία!
Ο τύπος είναι για λύπηση και προσωπικά προτιμούσα να μην κατέστρεφε την ζωή του αποκαλύπτοντας τα περί κατασκοπείας και παρακολούθησης. Μήπως άλλαξε τίποτα μετά τις αποκαλύψεις; Μπορούμε λοιπόν να τον θεωρήσουμε ήρωα ή να τον χαρακτηρίσουμε προδότη της πατρίδας του; Αυτό το αφήνω σε εσάς. Μακριά από πολιτικές αναλύσεις, εγώ λυπάμαι αυτόν τον άνθρωπο που άφησε την κοπέλα του (28), μία νεαρή καλλιτέχνιδα την οποία σκόπευε να παντρευτεί για το τίποτα. Λυπάμαι πολλούς ανθρώπους καθημερινά, όταν όμως καταστρέφονται ζωές ανθρώπων με τόσες προοπτικές, τότε απογοητεύομαι. Κουράγιο Eddie, ελπίζω ότι μέλει να συμβεί να είναι γρήγορο και ανώδυνο…
Τρίτη 20 Αυγούστου 2013
KIΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ~ ο ρατσισμός είναι εδώ (42)
Κλείνοντας όπως πάντα θα σας προτρέψω να δείτε την ταινία στην οποία θα δείτε το φαινόμενο του ρατσισμού σε όλο του το ¨μεγαλείο¨ και νομίζω θα προβληματίσει τους περισσότερους από εσάς. Περιμένω τα σχόλια σας για την ταινία αλλά και γενικότερα για το πλέον επίκαιρο θέμα του ρατσισμού. +daskalakis michael
Δευτέρα 19 Αυγούστου 2013
ΙΣTOΡΙΚΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ~ αντιμέτωπος με εξωγήινους
Κυριακή 18 Αυγούστου 2013
BPΑΒΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ~ τι ακριβώς είναι αυτό που κοιμήθηκε μέσα μας;
από: Υστερόγραφα
Όταν ήμουν παιδί πάντα με μπέρδευε η γιορτή του Δεκαπενταύγουστου. Δε μπορούσα να καταλάβω γιατί οι άνθρωποι γιόρταζαν με χαρά τη μέρα που μια Μάνα ξεχωριστή έφυγε από αυτόν τον κόσμο.
Μεγαλώνοντας, είδα την αλληγορία: Κοίμηση αντί για θάνατος, Μάνα αντί για αγάπη, ελπίδα για κάτι καλύτερο αντί για πένθος. Απόψεις, όλα. Αλλοι υπέρ, άλλοι κατά, λίγη σημασία έχει – άλλωστε στις μέρες μας κατάντησαν οι πεποιθήσεις να είναι η μόνη προσιτή πολυτέλεια.
Κοίμησις πάντως. Η αλλιώς, – αλληγορία τούτη για τις μέρες μας – ύπνος βαθύς σκεπασμένος από σηκωμένους ώμους αδιαφορίας. “Δε βαριέσαι, εγώ να είμαι καλά, τα δράματα πάντα θα συμβαίνουν”.
Σκέφτομαι τα τελευταία δυο 24ωρα, όχι τυχαία: οι περισσότεροι από εμάς σε τροχιά χαλαρών αν μη τι άλλο ρυθμών. Και να μη θέλουμε, ο νους αυτόματα αφήνει λίγο χώρο κενό για φιλτρέρισμα της έξω από εμάς πραγματικότητας.
Μέσα σ’ αυτή, ο ελεγκτής του τρόλεϊ που ήρθε σε σύγκρουση με εναν πρώην επιβάτη και νυν νεκρό. Η μάνα που συνοδεία της δικής της μητέρας πέταξε το ζωντανό της νεογέννητο στη χωματερή. Ο πατέρας που πυροβόλησε στο κεφάλι την έφηβη κόρη του. Και τόσα άλλα που φοβάμαι να καταγράψω εδώ γιατί ντρέπομαι το τικ τικ των πλήκτρων του υπολογιστή – θα ηχεί γελοίος να περιγράφει τέτοιο έρεβος μέσα από την ασφάλεια του σπιτιού.
Θύτες και Θύματα, όλα ένα. Όπως κάθε παρτίδα σκάκι, που στο τέλος του παιχνιδιού βασιλιάς και στρατιώτης καταλήγουν στο ίδιο κουτί. Κεκοιμημένοι, όλοι, ο καθένας στο δικό του σκοτάδι.
Άδικα. Δίκαια. Μάταια. Ανάλογα με το μέγεθος της αγανάκτησης που νιώθει κανείς, επιλέγει.
Δεν είναι καινούριο το εύρημα ότι ως κοινωνία βρισκόμαστε ελαφρά διασωληνωμένοι στην Εντατική ενός παγωμένου θυμού. Αυτός μας κρατάει ακόμα ενεργούς: τουλάχιστον βλέπουμε, καταλαβαίνουμε, ερμηνεύουμε, βριζουμε. Θυμός, αλλά παγωμένος. Τόσο, όσο να μας κρατάει μουδιασμένους μπροστά στις οθόνες των ΜΜΕ, ταχτοποιημένους στα μαξιλάρια του καναπέ μας.
Θα θελα τόσο να ξέρω ή να μάθω κάποτε τι ακριβώς είναι αυτό που κοιμήθηκε μέσα μας και περιμένουμε κάποτε να ξυπνήσει. Και όχι για να το φωνάξω – κανείς δε θα με πίστευε. Μα για να το ψιθυρίσω: εκει όπου υπάρχουν ακόμα άνθρωποι που εχουν ήδη αναστηθεί από αυτό το κώμα και απλώς δεν το ξέρουν.
Σάββατο 17 Αυγούστου 2013
ΣXOΛΙΟ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ~ συντάξεις σε νεκρούς
Σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών, 2.260 συνταξιούχοι που είχαν πεθάνει εξακολουθούσαν να παίρνουν σύνταξη! Το ποσό των καταβληθεισών συντάξεων ανέρχονταν σε 35.811.994 ευρώ. Επίσης, οι μη απογραφέντες συνταξιούχοι του Δημοσίου μέχρι το τέλος Ιουλίου ανέρχονταν σε 1.929
το σχόλιο
Επέλεξα αυτή σαν την είδηση της εβδομάδας, αν και τώρα που το καλοσκέφτομαι δεν είναι δα και κάτι τόσο παράξενο για τα δεδομένα μας, ε; Απλά αναρωτιέμαι πόσα λιγότερα μέτρα, λιγότερες συντάξεις και λιγότερες περικοπές θα ήταν αρκετές για να κάνουμε την δουλειά μας, αν πρώτα είχαμε πατάξει την φοροδιαφυγή και αυτά τα αδιανόητα λάθη της γραφειοκρατίας. Πριν "σφάξουν" ακόμα περισσότερο τον Έλληνα, ας ρίξουν μια ματιά στην οργάνωση του κράτους.
+Yanni Spiridakis
Παρασκευή 16 Αυγούστου 2013
ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ TEΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ~ ηλεκτρονική ασφάλεια
Σε αυτό και στο επόμενο κείμενο θα ασχοληθούμε με την ασφάλεια αλλά και με το πώς μπορούμε να προστατεύσουμε τον Η/Υ μας αλλά και την προσωπική μας ταυτότητα όταν κινούμαστε στο Διαδίκτυο.
- 98% των κλεμμένων πιστωτικών καρτών χρησιμοποιούνται για ηλεκτρονικές αγορές.
- 12.6 εκατομμύρια ήταν τα θύματα κυβερνο-απάτης το 2012.
- 21 δισεκατομμύρια δολάρια χάθηκαν το 2012.
Το Top-5 απαρτίζεται από τα παρακάτω:
- Κωδικούς πρόσβασης.
- Τραπεζικούς λογαριασμούς.
- Ημερομηνίες γέννησης.
- Αριθμούς πιστωτικών/τραπεζικών καρτών.
- Αριθμούς διαβατηρίων/ταυτοτήτων.
- Κοινωνικά δίκτυα:
63% μοιράζονται το σχολείο/πανεπιστήμιο που φοίτησαν.
18% μοιράζονται το τηλέφωνο του σπιτιού ή το κινητό τους.
12% μοιράζονται το όνομα του κατοικίδιου τους.
Όλες οι παραπάνω πληροφορίες συνήθως έχουν σχέση με τον κωδικό πρόσβασης που οι χρήστες χρησιμοποιούν σε πολλές ιστοσελίδες και υπηρεσίες.
- Ασύρματα δίκτυα:
89% των χρηστών χρησιμοποιεί δωρεάν-δημόσια σημεία πρόσβασης.
- Παραπλανητικές ιστοσελίδες:
- Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο:
7% των spam περιέχουν υπερ-σύνδεσμο σε μια παραπλανητική ιστοσελίδα.
Τι μπορούμε όμως να κάνουμε για να προστατευτούμε από όλες αυτές τις απειλές;
Νούμερο ένα και πιο σημαντικό είναι να ενισχύσουμε τους κωδικούς πρόσβασης που επιλέγουμε. Αν αναλογιστούμε ότι το 68% των χρηστών χρησιμοποιεί τον ίδιο κωδικό παντού (ο οποίος μάλιστα τις πιο πολλές φορές είναι υπερβολικά εύκολος) τότε καταλαβαίνουμε ότι το Α και ο Ω είναι να θωρακίσουμε αυτό το κομμάτι. Συνδυασμοί μικρών και κεφαλαίων γραμμάτων, αριθμοί, σύμβολα και μήκος 10-12 χαρακτήρες είναι πλέον το ελάχιστα αποδεκτό. Και μην φοβάστε αν έχετε πρόβλημα να τους θυμάστε - υπάρχουν πολλά προγράμματα που μπορούν να κάνουν την δουλειά αυτή για λογαριασμό σας. LastPass και 1-Password είναι τα πιο διάσημα.
Επόμενο βήμα είναι ο browser που χρησιμοποιούμε. Φροντίζουμε να είναι πάντα ενημερωμένος και πάντοτε αποσυνδεόμαστε (log out) από όποια ιστοσελίδα χρησιμοποιούμε. Ποτέ δεν κάνουμε ηλεκτρονικές αγορές και δεν συμπληρώνουμε προσωπικά στοιχεία σε ιστοσελίδες οι οποίες δεν είναι κρυπτογραφημένες (προσέχουμε για το σύμβολο httpS στην αρχή της σελίδας).
Επόμενη κίνηση είναι να προστατέψουμε το ασύρματο δίκτυο του σπιτιού μας. Ενισχύουμε τον κωδικό πρόσβασης, αλλάζουμε το επίπεδο κρυπτογράφησης και χρησιμοποιούμε ένα από τα νεότερα και ασφαλέστερα WPA-2 και ποτέ μα ποτέ δεν χρησιμοποιούμε τα δημόσια δίκτυα για να κάνουμε αγορές, κλπ.
Τέλος, στο ίδιο το λειτουργικό μας σύστημα απενεργοποιούμε την αυτόματη εκτέλεση προγραμμάτων. Τις περισσότερες φορές ο ιός είναι κρυμμένος σε κάποιο αρχείο που κατεβάζουμε. Αν δεν εκτελέσουμε το αρχείο τότε δεν κινδυνεύουμε.
Υπάρχουν πολλές απειλές στο Διαδίκτυο και είναι πολύ καλά κρυμμένες. Δεν πρέπει να σκεφτόμαστε ότι δεν μπορούμε να πέσουμε θύμα ηλεκτρονικής απάτης επειδή δεν είμαστε κάποιο σημαντικό άτομο ή επειδή κανείς δεν μας γνωρίζει. Το Διαδίκτυο είναι ένας μαγικός χώρος πληροφορίας αλλά μπορεί να μετατραπεί σε εφιάλτη για όσους δεν προστατεύουν τους εαυτούς τους. Ας μην τους αφήσουμε να μας πιάσουν στον ύπνο!
Σημείωση: Τα στατιστικά και οι πληροφορίες που περιλαμβάνονται στο άρθρο συλλέχτηκαν, μεταξύ άλλων, από τις παρακάτω ιστοσελίδες:
Πέμπτη 15 Αυγούστου 2013
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΘEMAΤΟΛΟΓΙΑΣ ~ γιατί αλλάζει η διάθεση στον ελληνικό δεκαπενταύγουστο
- Είπαμε, αυτοί που μπορούν να φύγουν για διακοπές. Έχουν την άδεια που δεν τους έκοψε ο “παλιός” και έκαναν τις οικονομίες ώστε να μπορούν αυτές τις μέρες να ταξιδέψουν μέχρι το Αιγαίο/Ιόνιο για να απολαύσουν λίγες ημέρες χαλάρωσης και ηρεμίας!
- Είναι εκείνοι που δεν μπορούν να φύγουν για
διακοπές είτε λόγω μη-άδειας, είτε λόγω οικονομικής δυσχέρειας. Λοιπόν αυτοί οι άνθρωποι αυτές τις μέρες σταματούν να υβρίζουν τον τόπο τους. Για παράδειγμα, έχουν να λένε τι ωραία που είναι η Αθήνα άδεια. Πράγματι, μια άδεια Αθήνα, είναι μια ωραία Αθήνα ή… σχεδόν ωραία.
- Είναι εκείνοι που ποτέ δεν είχαν ανάγκη να ξοδέψουν λεφτά για να απολαύσουν τις χρυσές παραλίες της χώρας μας, αφού η καταγωγή τους ή ακόμα καλύτερα ο τόπος κατοικίας τους βρίσκεται ακριβώς εκεί! Σε αυτήν την περίπτωση το χειρότερο που χρειάζεται να ξοδέψουν είναι τα μεταφορικά μέχρι εκεί! Σκέψου για παράδειγμα τον κρητικό που κατοικεί στην Αθήνα. Σε λίγες ώρες βρίσκεται στον τόπο του που σημαίνει δωρεάν διαμονή, σίτιση και διασκέδαση αφού οι ντόπιοι δεν αφήνουν κανέναν επισκέπτη να πληρώσει! Και όλα αυτά λίγα λεπτά μακριά από μερικές από τις ομορφότερες παραλίες. Του κόσμου!









