Τετάρτη 27 Μαρτίου 2013

ΠΡΟΒΛΗΜATΙΣΜΟΣ ΤΕΤΑΡΤΗΣ ~ η νέα ιστορική ειρήνη στην τουρκία γράφτηκε στην φυλακή

Καληνωρίσματα. Τι μας ενώνει με τους κούρδους σήμερα; Έχουμε κοινό εχθρό; Ας πούμε την τουρκία. Τι ενώνει τους κούρδους με την τουρκία; Προφανώς το κομμάτι του πληθυσμού των κούρδων που διαμένει στην τουρκία. Και τι τους χωρίζει; Μα προφανώς ο ανελέητος πόλεμος που κρατά από το 1984 και ευθύνεται για σαράντα χιλιάδες νεκρούς.

Το τέλος σε όλα αυτά τα μπερδέματα έδωσε προ ημερών ο imageηγέτης του PKK, της ομάδας των κούρδων ανταρτών που έχουν κηρύξει πόλεμο στην τουρκία με ορμητήριο το Βόρειο Ιράκ. Ο Οτσαλάν που σήμερα βρίσκεται στην φυλακή, εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία καλεί (διατάζει) τα μέλη του ΡΚΚ να αφήσουν τα όπλα και να δώσουν την θέση τους στην πολιτική για να προσεγγιστεί μία επίλυση στα προβλήματα. Τα προβλήματα είναι σχετικά. Βλέπετε αρχικά οι κούρδοι ήθελαν την δημιουργία ενός ανεξάρτητου κρατιδίου, του Κουρδιστάν, σύντομα όμως άλλαξαν πλεύση ζητώντας συγκεκριμένα δικαιώματα για τους κούρδους πολίτες της τουρκίας.
Για καιρό, οι κούρδοι ήταν για την τουρκία ότι είναι οι παλαιστίνιοι για το Ισραήλ, όμως αυτό αλλάζει πλέον. Ο Οτσαλάν προχώρησε σε αυτήν την δήλωση, σκορπώντας τον ενθουσιασμό στους συμπολίτες του που το μόνο που επιθυμούν είναι στοιχειώδεις συνθήκες διαβίωσης στην τουρκία. Τι μπορεί να οδήγησε τον… φιλειρηνιστή Οτσαλάν σε αυτή την απόφαση; Η άνευ επιτυχίας ατελείωτη περίοδο πολέμου; Αμφιβάλω. Πολύ πιο πιθανό είναι το σενάριο να δέχτηκε ισχυρές πιέσεις στην φυλακή και συνεκτιμώντας πως η τουρκία αποτελεί μία νέα και πολλά υποσχόμενη ισχυρή οικονομία, να θέλησε να καρπωθεί για τους πολίτες του, ένα μέρος αυτής της διαφαινόμενης ανάπτυξης. Γιατί να είσαι εχθρός με τον πλούσιο γείτονα και όχι φίλος του όπου μπορεί να διεκδικήσεις δικαιώματα, ελευθερίες και ίσως ακόμα και μέρος αυτού του πλούτου.

Και γιατί η τουρκία να μοιραστεί τα πλούτη της μαζί σου; Εδώ ξεκινά η πολιτική χροιά που ζήτησε και ο Οτσαλάν. Ας μην ξεχνάμε πως στην τουρκία πασχίζουν να αποδείξουν πως είναι πλέον ένα ανθρωποκεντρικό κράτος με σεβασμό στις μειονότητες, την θρησκευτική ελευθερία και τις προσωπικές ελευθερίες. Μπορεί οικονομικά να ευημερούν, όμως αν πραγματικά θέλουν το εισιτήριο για την Ευρωπαϊκή Ένωση, γνωρίζουν καλά πως πρέπει να έχουν καλές σχέσεις με τις μειονότητες (χριστιανοί, κούρδοι κλπ.) και με τους γείτονές τους (Ελλάδα, Ισραήλ κλπ.) και αυτό είναι ένας στόχος για την οποία η τουρκία χρειάζεται πολλές ακόμα προσπάθειες για να επιτεύξει.

Η νέα σελίδα μεταξύ τουρκίας και κούρδων γράφτηκε από την φυλακή και αναμένεται να εφαρμοστεί σε μια ελεύθερη γη μεταξύ ελεύθερων πολιτών. Το ευχόμαστε, το ελπίζουμε και μακάρι να το δούμε να συμβαίνει επί των ημερών μας. +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ ΜΕΤΑΞΥ τΟΥΡΚΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΥΡΔΩΝ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

σxόλιο τσι τρίτης ~ στον θρόνο του βασιλιά

σχόλιο τσι μέρας
η είδηση που στιγμάτισε τη μέρα που πέρασε, σχολιάζεται απ' την νυχτερινή οπτική και προβληματίζει

 η είδηση 
Nearly two-and-a-half years after losing the title, Tiger Woods reclaimed the world No. 1 golf ranking when winning the Arnold Palmer Invitational tournament
 το σχόλιο 
Είχα λυπηθεί όταν έμαθα πως ο Woods τιμωρήθηκε εξαιτίας εξωαγωνιστικών λόγων. Κάτι με τη γυναίκα του που ήταν και η αιτία να χωρίσει και δεν ξέρω τι. Σημασία έχει πως ένας χαρισματικός παίκτης, ένας παίκτης που όταν αποσυρθεί (επειδή εκείνος θα το έχει επιλέξει) θα αποτελεί έναν πραγματικό θρύλο του γκολφ. Καλώς επέστρεψε στην θέση που τον είχαμε συνηθίσει!

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΙΟ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τρίτη 26 Μαρτίου 2013

ΠΡΟΒΛΗMAΤΙΣΜΟΣ ΤΡΙΤΗΣ ~ οι δύο νέοι κόσμοι της διασκέδασης σήμερα

Καληνωρίσματα. Έχουμε αφήσει για τα καλά πίσω μας το τριώδιο, τις απόκριες και το καρναβάλι, όμως μόλις προχθές είχα μια συνομιλία με έναν φίλο που με προβλημάτισε ιδιαίτερα.

Ο φίλος μου ήταν την Κυριακή της αποκριάς στο χωριό του, σε μία κωμόπολη νότια του Ηρακλείου όπου παραδοσιακά ο δήμος διοργανώνει πολλές εκδηλώσεις την Κυριακή με ένα μικρό καρναβάλι και την επόμενη την Καθαρά Δευτέρα. Ο φίλος μου εξομολογήθηκε πως κι αυτός συμμετείχε στις εκδηλώσεις, όμως φέτος διαπίστωσε πως ο κόσμος αν και έδωσε το παρών όπως κάθε χρόνο δεν είχε όρεξη για ενεργή συμμετοχή. Ήταν εκεί όταν η ζωντανή μουσική έδινε ρυθμό, αλλά απέφευγε να χορέψει, να χειροκροτήσει και να ντυθεί με κάποια αστεία στολή.

Σε εκείνο το σημείο συμπλήρωσα την δική μου εμπειρία από την πόλη του Ηρακλείου όπου ο Δήμος διοργάνωσε την Καθαρά Δευτέρα μία μεγάλη εκδήλωση με τοπικά παραδοσιακά εδέσματα (της ημέρας) και ζωντανή μουσική. Περνώντας μια βόλτα από εκεί είδα το μέρος να έχει μετατραπεί σε συσσίτιο από ανθρώπους που πεινούσαν, ενώ όσοι πήγαν εκεί με τα παιδιά τους για τον χαρταετό, ασχολήθηκαν αποκλειστικά με αυτό. Σε μία τεράστια πλατεία έβλεπες δύο κόσμους να συμμετέχουν στην ίδια εκδήλωση με έναν πολύ διαφορετικό τρόπο. Από τη μία οι άστεγοι που έσβηναν την πείνα τους με το –ευτυχώς- πλούσιο γεύμα και από την άλλη γονείς και παιδιά να δίνουν μάχη με τον αέρα για να πετάξουν τον αετό. Στο φόντο της εκδήλωσης ο καημένος λυράρης που έπαιζε μουσική χωρίς να του δίνουν ιδιαίτερη σημασία ούτε οι μεν ούτε οι δε.

Δύο μέρες πριν, στο περιβόητο Καστρινό Καρναβάλι, χιλιάδες κόσμου ξεφάντωσε με την ψυχή του στους κεντρικούς δρόμους της πόλης μέχρι να σημάνει το τέλος της εκδήλωσης. Εκείνη την ημέρα οι καφετέριες δούλεψαν και λίγο αργότερα ο κόσμος γύρισε στα προβλήματα του με την γνωστή πια, σκυθρωπή φάτσα.

Σήμερα, μαζί σας, αναρωτιέμαι: Χάσαμε την ικανότητα να διασκεδάζουμε; Χρειαζόμαστε μία αφορμή; Μία εκδήλωση για να μας σπρώξει και που προπαντός θα είναι τζάμπα; Αναρωτιέμαι: Η κοινωνία διαφοροποιήθηκε τόσο πολύ που τα κοινωνικά στρώματα διαχωρίστηκαν ακόμα περισσότερο; Μήπως να ξεκινήσουμε από τα βασικά; Τι είναι διασκέδαση; Πως διασκεδάζουμε; Τι κίνητρα θέλουμε για να το κάνουμε; +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΗ ΝΕΑ ΜΟΡΦΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗΣ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

σxόλιο τσι δευτέρας ~ επίθεση χρυσαυγιτών σε κανάλι

σχόλιο τσι μέρας
η είδηση που στιγμάτισε τη μέρα που πέρασε, σχολιάζεται απ' την νυχτερινή οπτική και προβληματίζει

 η είδηση 
Με σβάστικες, βρισιές και με τον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο της Χρυσής Αυγής να ουρεί επιδεικτικά στην είσοδο του Mega, διαμαρτυρήθηκαν περίπου 800 χρυσαυγίτες έξω από τις εγκαταστάσεις του καναλιού, για την «βάναυση προσβολή της μνήμης των ηρώων του 1821» με την προβολή «τουρκοσίριαλ» ανήμερα της εθνικής επετείου της 25ης Μαρτίου.
 το σχόλιο 
Η υποκρισία σε όλο της το μεγαλείο! Δηλαδή είναι αποδεκτό να βλέπουμε όλο το χρόνο τις τούρκικες σειρές, αρκεί στις εθνικές εορτές να βλέπουμε ταινίες για το '21, ε; Οι χρυσαυγίτες ξεχνούν πως το MEGA και κάθε άλλο κανάλι δεν προβάλλουν τις σειρές για να μας εκτουρκεύσουν αλλά για να κάνουν οικονομία και για να ικανοποιήσουν την ζήτηση του τηλεθεάμων κοινού. Ας τα βάλουν με αυτό καλύτερα. Το πιο πιθανό είναι πως κάποιος στο σόι τους είναι φανατικός τηλεθεατής!!!

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΙΟ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Δευτέρα 25 Μαρτίου 2013

25η ΜΑΡΤΙΟΥ 2013 ~ ημέρα εθνικής και προσωπικής περισυλλογής

Καληνωρίσματα. Σήμερα το πρωί (το κείμενο έγραψα την Παρασκευή, 22 Μαρτίου) περπατούσα προς την δουλειά μου, όταν είδα έναν γείτονα να περπατά βιαστικός έχοντας στην μασχάλη του τρία μικρά σημαιάκια της Ελλάδας. Τα βλέμματα μας διασταυρώθηκαν και νομίζω πως σα να έσφιξε με την μασχάλη του αυτά που κρατούσε όταν κατάλαβα ότι τα κοίταξα.

Το φανάρι των πεζών άναψε κόκκινο οπότε για λίγο θα ήμασταν δίπλα-δίπλα. Μη θέλοντας να έχει λανθασμένη εντύπωση για εμένα, του είπα φιλικά: “ετοιμαζόμαστε για την παρέλαση βλέπω, ε;” Εκείνος απάντησε καταφατικά, κάπως σφιχτά και κοφτά. Εγώ συνέχισα όμως να τον ρωτάω, τύπου: “που τις πήρες και πως και τόσο νωρίς” κλπ. και ο τύπος κατάλαβε ότι δεν είχα κάτι άσχημο στο μυαλό μου οπότε και λύθηκε η γλώσσα του.

Μου εξηγούσε πως το παιδί του έγινε δύο χρονών και τώρα κρίνει σκόπιμο να το πάει στην παρέλαση για να αρχίσει να imageτο βάζει στο κλίμα μιας τόσο σημαντικής γιορτής. Μου εξηγούσε πως αγόρασε από νωρίς την σημαία ώστε να το προετοιμάσει για το γεγονός και όχι απλά να παραβρεθεί πετώντας στραγάλια (τοπικό έθιμο) ή στην καλύτερη παίζοντας παλαμάκια… Με ενημέρωσε πως αγόρασε την σημαία από ελληνικό κατάστημα που παράγει τις σημαίες σε ελληνικό εργοστάσιο και όχι από τους πλανόδιους πακιστανούς που τα εισάγουν από την Κίνα! Επίσης μου έδειξε πως κρατούσε τρία σημαιάκια διότι εξηγώντας το παραπάνω σκεπτικό του σε φίλους, πείσθηκαν να πράξουν κι αυτοί έτσι στα δικά τους παιδιά οπότε ανέλαβε αυτός να τους προμηθεύσει με τις σημαίες!

Ο τύπος με είχε ανατριχιάσει. Τον ρώτησα σε ποιο κατάστημα αγόρασε τις σημαίες και έτρεξα να αγοράσω κι εγώ μερικές. Τις μοίρασα σε γνωστούς και φίλους που ξέρω ότι έχουν παιδιά όμως πριν τους τις δώσω, φρόντισα να τους εξηγήσω όλα τα παραπάνω, να τους πείσω πως η παρέλαση δεν είναι μια απλή αγγαρεία ή μια καλή ευκαιρία να κοιμηθούμε χωρίς να πάμε στην δουλειά. Ήθελα να τους αφυπνίσω την ανάγκη να μεγαλώσουν τα παιδιά όχι με υπερβολές, αλλά με την αίσθηση του ότι είναι έλληνες και όχι απλά “παιδιά της κρίσης”…

Σήμερα δεν είναι μέρα να εκφράσουμε τις (πολιτικές) imageδιαφορές μας. Δεν είναι μέρα να διαμαρτυρηθούμε. Σήμερα είναι μέρα να θυμηθούμε πως είναι ή πως ήταν να είμαστε ενωμένοι. Άλλες φορές συμβαίνει λόγω του σχολείου, λόγω της εταιρείας στην οποία εργαζόμαστε, λόγω μιας τοπικής εκδήλωσης κλπ. Σήμερα μπορούμε να είμαστε όλοι οι έλληνες ενωμένοι και να θυμηθούμε πως υπάρχει ακόμα λόγος να είμαστε (εθνικά) περήφανοι.

Πάνω απ’ όλα θυμηθείτε πως μπορεί να ανήκετε στον μέσο έλληνα όπου όλη την ώρα γκρινιάζει για όλα και πολλές φορές με το δίκιο του, όμως αν έχετε παιδιά, ας μην τα καταδικάσετε από τώρα. Δώστε τους κίνητρα να είναι περήφανα για τον τόπο τους. Έχουν μπροστά τους όλο τον καιρό να αποφασίσουν από μόνα τους τι είδους έλληνες θα καταλήξουν να είναι. Χρόνια Καλά! +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΣΑΣ ΝΟΗΜΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

σxόλιο τσι κυριακής ~ παρελάσεις, αστυνομία και διαμαρτυρίες

σχόλιο τσι μέρας
η είδηση που στιγμάτισε τη μέρα που πέρασε, σχολιάζεται απ' την νυχτερινή οπτική και προβληματίζει

 η είδηση 
Κάτω από δρακόντεια μέτρα ασφαλείας -σε περίπου 4.000 υπολογίζεται η αστυνομική δύναμη- τα οποία που προκάλεσαν τη δυσαρέσκεια γονέων που δεν κατάφεραν να παρακολουθήσουν τα παιδιά τους, πραγματοποιήθηκε η μαθητική παρέλαση στην πλατεία Συντάγματος για την επέτειο της επανάστασης του 1821
 το σχόλιο 
Λοιπόν, πρέπει να συντονιστούμε για να καταλάβουμε γιατί θέλουμε να διώξουμε την αστυνομία από τις παρελάσεις. Είναι επειδή θέλουμε να θαυμάσουμε τα νιάτα μας ή για να μπορούμε να επιτεθούμε ανεμπόδιστα στους επισήμους; Για να σοβαρευτούμε, μήπως πρέπει πρώτα να λύσουμε μια για πάντα το θέμα με τις επιθέσεις που αμαυρώνουν τις παρελάσεις; Ας μην ξεχνάμε πως έχουμε δύο εθνικές εορτές και 365 για να κυνηγάμε τα δημόσια πρόσωπα που μας ενοχλούν. Και για να τελειώνουμε... Εγώ αύριο θέλω να κατέβω με το παιδί μου στην παρέλαση. Όποιος στερήσει το δικαίωμα από το παιδί μου να νοιώσει εθνικά περήφανο θα με βρει μπροστά του! Περισσότερα, στο αυριανό (στις 12:00) αφιέρωμα μου σε μια "προσωπική" εθνική εορτή

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΙΟ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Κυριακή 24 Μαρτίου 2013

ΙΣΤΟΡΙΚΗ EIΔΗΣΗ ΜΑΡΤΙΟΥ ~ εξωγήινη ζωή στον ωκεανό

η είδηση του μήνα παρουσιάζεται με σκοπό να διερευνηθεί η επίδραση της στην ιστορία

από in Ζωή ανακαλύφθηκε για πρώτη φορά μέσα στον ωκεάνιο φλοιό

Διεθνής ερευνητική ομάδα εντόπισε για πρώτη φορά ζωντανά μικρόβια βαθιά μέσα στο έδαφος κάτω από τον πυθμένα του Ειρηνικού Ωκεανού. Δεδομένου ότι ο ωκεάνιος φλοιός καλύπτει το 65% της Γης, αυτό που ανακαλύφθηκε δεν αποκλείεται να είναι το μεγαλύτερο οικοσύστημα του πλανήτη, το οποίο μάλιστα βασίζεται σε πηγές ενέργειας τελείως διαφορετικές από αυτές που χρησιμοποιεί η ζωή στην επιφάνεια.

Οι περισσότεροι οργανισμοί στη Γη εξαρτώνται άμεσα ή έμμεσα από την ηλιακή ακτινοβολία, την οποία χρησιμοποιούν τα φυτά για να συνθέτουν οργανικές ενώσεις, τις οποίες καταναλώνουν στη συνέχεια οι ζωικοί οργανισμοί.

Αυτό βέβαια είναι αδύνατο στο αιώνιο σκοτάδι του ωκεάνιου φλοιού, ο οποίος βρίσκεται κάτω από αρκετά χιλιόμετρα νερού και εκτείνεται αρκετά ακόμα χιλιόμετρα βαθύτερα. Αντί να εξαρτώνται από τη φωτοσύνθεση, τα μικρόβια που ζουν μέσα στο φλοιό βασίζονται στη λεγόμενη χημειοσύνθεση, δηλαδή παράγουν οργανικές ενώσεις αξιοποιώντας την ενέργεια χημικών αντιδράσεων.

«Προσφέρουμε τις πρώτες άμεσες ενδείξεις για την ύπαρξη ζωής βαθιά μέσα στον ωκεάνιο φλοιό. Τα ευρήματά μας υποδεικνύουν ότι αυτό το αχανές οικοσύστημα εξαρτάται κυρίως από τη χημειοσύνθεση» αναφέρει ο Μαρκ Λέβερ, μικροβιολόγος του Πανεπιστημίου της Βορείου Καρολίνας και μέλος της ερευνητικής ομάδας.

Η εντυπωσιακή ανακάλυψη δημοσιεύεται στο περιοδικό Science.

Οι ερευνητές πραγματοποίησαν γεώτρηση σε βάθος 300 μέτρων κάτω από το βυθό λίγο έξω από την πολιτεία της Ουάσινγκτον, μια από τις καλύτερα μελετημένες περιοχές του ωκεάνιου φλοιού. Μπόρεσαν έτσι να ανασύρουν δείγματα βασαλτικών πετρωμάτων που εκτιμάται ότι σχηματίστηκε πριν από 3,5 εκατομμύρια χρόνια.

Μέσα στα δείγματα ανακαλύφθηκαν γονίδια μικροβίων τα οποία σχετίζονται με βακτήρια που παράγουν μεθάνιο, καθώς και γονίδια που συμμετέχουν στο μεταβολισμό του υδρογόνου και του θείου.

Προκειμένου να βεβαιωθούν ότι τα δείγματα δεν θα μολύνονταν από μικρόβια που είχαν προσκολληθεί στο γεωτρύπανο, οι ερευνητές φρόντισαν να προσθέσουν στο υγρό του γεωτρύπανου συγκεκριμένες χημικές ουσίες. Οι ουσίες αυτές βρέθηκαν στο εξωτερικό των δειγμάτων, όχι όμως στο εσωτερικό τους, ένδειξη ότι δεν είχε υπάρξει επιμόλυνση.

Επιπλέον, οι ερευνητές απέδειξαν ότι το DNA που εντόπισαν προέρχεται από ζωντανούς οργανισμούς και όχι από απολιθώματα: τα βακτήρια αναπτύχθηκαν στο εργαστήριο όταν καλλιεργήθηκαν σε αναερόβιες συνθήκες στο Διαδίκτυο.

Οι αναλύσεις υποδεικνύουν ότι η βασική πηγή ενέργειας για αυτό το υπόγειο οικοσύστημα προέρχεται από το υδρογόνο, το οποίο παράγεται κατά την αντίδραση των πετρωμάτων με νερό που περνάει μέσα από ρωγμές του φλοιού.

Οι έρευνες θα συνεχιστούν τώρα σε άλλες περιοχές του κόσμου προκειμένου να εκτιμηθεί πόση είναι η συνολική βιομάζα αυτού του αθέατου, σχεδόν εξωγήινου κόσμου.

Για να συνοψίσουμε πρέπει να σημειώσουμε πως διαβάζουμε μία είδηση, μία παρουσίαση που είναι ικανή να αλλάξει τα βιβλία της βιολογίας και την θεωρία της επιστήμης αυτής για πάντα! Μαθαίνουμε πως ζωή μπορεί να υπάρξει όχι μόνο με την φωτοσύνθεση αλλά και με την χημειοσύνθεση, δηλαδή με χημικές ενώσεις που εκεί στον βυθό δημιουργούνται. Μαθαίνουμε επίσης πως οι πρώτες εξωγήινες μορφές ζωής που ανακαλύψαμε, βρίσκονται κάτω από την ίδια την Γη!

Εντύπωση προκαλεί το λογικό συμπέρασμα πως αν οι επιστήμονες διασταυρώσουν την ύπαρξη τέτοιων μορφών ζωής και σε άλλες περιοχής του πλανήτη, θα μιλάμε για το μεγαλύτερο οικοσύστημα που έχει ανακαλυφτεί, αφού η θάλασσα καλύπτει τα 2/3 του πλανήτη μας. Αν μπορέσουμε λοιπόν να εξετάσουμε τον ωκεάνιο φλοιό και να προβούμε σε χρήσιμα συμπεράσματα για τις εναλλακτικές πηγές δημιουργίας ζωής, τότε με βεβαιότητα θα μπορέσουμε και να προσεγγίσουμε νέες μορφές εξερεύνησης τους και σε άλλους πλανήτες. Με απλά λόγια θεωρώ πως έχουμε μια ευκαιρία ώστε να πειραματιστούμε με χαμηλότερο κόστος στην εξερεύνηση μορφών ζωής.

Κι αν για τόσα χρόνια δεν γνωρίζαμε ότι υπάρχει ζωή κάτω από την θάλασσα, μήπως θα πρέπει να αναθεωρήσουμε την βεβαιότητα μας για την (μη) ύπαρξη ζωής στον Άρη ή ακόμα και την Σελήνη; Πως είμαστε βέβαιοι πως κανένας από αυτούς τους πλανήτες δεν κατοικείται ή ότι δεν βρίσκονται μορφές ζωές στο εσωτερικό των πλανητών αυτών. Όποιος είναι απόλυτος, θα πρέπει να αναθεωρήσει όπως η παραπάνω έρευνα αναθεώρησε πολλά για την φωτοσύνθεση και την εξωγήινη ζωή.

Η ιστορία πρέπει να γράψει πως, εκεί βαθιά στον ωκεανό, υπάρχουν μορφές ζωής που δεν ξέραμε, που ακόμα δεν ξέρουμε και πως κανείς δεν μπορεί να μας διαβεβαιώσει πως δεν βρισκόμαστε στην αρχή μιας ακόμα πιο ιστορικής ανακάλυψης... +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

σxόλιο του σαββάτου ~ περί των δραπετών τρικάλων

σχόλιο τσι μέρας
η είδηση που στιγμάτισε τη μέρα που πέρασε, σχολιάζεται απ' την νυχτερινή οπτική και προβληματίζει

 η είδηση 
Στη σύλληψη δύο από τους 11 δραπέτες των φυλακών Τρικάλων προχώρησαν οι αστυνομικές δυνάμεις ενώ συνεχίζονται οι έρευνες για τον εντοπισμό των υπολοίπων
 το σχόλιο 
Προ ημερών εξυμνούσαμε την ταχύτατη και πετυχημένη αντίδραση των δυνάμεων ασφαλείας στις φυλακές Τρικάλων στην απόπειρα δραπέτευσης του Βλαστού, σήμερα δεν θα μπω στην διαδικασία να κατακρίνω τα ίδια ακριβώς άτομα. Θέλω απλά να σημειώσω πως είναι πλέον βέβαιο πως απαιτείται η μέγιστη δυνατή προσήλωση στην δουλειά τους, αφού πλέον είναι προφανές πως η ανθρώπινη σάρκα κοστίζει λίγο και κάθε ένστολος αποτελεί εύκολη λεία στις ορέξεις των κακοποιών. Καλό κουράγιο και ο Θεός μαζί τους!

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΙΟ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Σάββατο 23 Μαρτίου 2013

Η ΩΡΑ ΤΗΣ ΓΗΣ 2013 ~ θα το κάνω αν το κάνεις και φέτος στο yannidakis

earth hour 2013
Καληνωρίσματα. Με μεγάλη χαρά το yannidakis συμμετέχει και φέτος στην παγκόσμια εθελοντική προσπάθεια της Ώρας της Γης που διοργανώνει η WWF. Ως τώρα, με αφορμή του εκάστοτε θέμα (περιβάλλον, φτώχια κλπ.) συντάσσαμε ένα θέμα πάνω στο οποίο συζητούσαμε και απλά σας παροτρύναμε να κλείσετε τα φώτα στο γραφείο και το σπίτι για μία ώρα.

Φέτος όμως η διοργάνωση γίνεται πιο ουσιαστική, πιο άμεση και ζητάει από τον καθένα μας να γίνουμε καλύτεροι άνθρωποι, να βάλουμε ένα μικρό λιθαράκι για μια καλύτερη ζωή. Και δεν είναι παρότρυνση, δεν είναι ελπίδα ή επιθυμία, είναι πρόκληση! Μια πρόκληση που δεν πρέπει να αφήσει κανέναν αμέτοχο.
Οι όροι είναι απλοί. Ζητάμε από κάποιον να κάνει κάτι για να καλυτερεύσει την ζωή του (ή τον άλλων), υποσχόμενοι πως κι εμείς σε αντάλλαγμα θα δεσμευτούμε για κάτι καλό. Στην σελίδα των προκλήσεων (μην ξεχάσετε να μεταβείτε στην ελληνική έκδοση από το Language) θα δούμε πολλά παραδείγματα στα οποία είτε μπορούμε να συμμετέχουμε αποδεχόμενοι την όποια πρόκληση, είτε να φτιάξουμε την δική μας πρόκληση για τους δικούς μας γνωστούς και αγνώστους.

Το yannidakis φέτος συμμετέχει με την δική του πρόκληση κι έτσι καλεί όλους εσάς να μπείτε σε αυτήν και να την αποδεχτείτε. Σας προσκαλώ λοιπόν να χαρίσετε ένα αντικείμενο που δεν χρησιμοποιείται ή να αγοράσετε κάτι το οποίο θα προσφέρεται σε ανθρώπους που το έχουν ανάγκη. Σήμερα είναι παντού γύρω μας και τοπικές οργανώσεις, οι δήμοι και η Εκκλησία διοργανώνουν ημέρες συγκομιδής και ενίσχυσης των εχόντων ανάγκη. Για όσες αποδοχές πρόκλησης λάβω θα προσφέρω ισόποσα ευρώ σε ανθρώπους που τα έχουν ανάγκη και θα “βάψω” πράσινο το yannidakis για ισόποσο αριθμό ημερών!

Βρείτε την πρόκληση εδώ και αφού την αποδεχτείτε μην ξεχάσετε να επιστρέψετε στο παρόν κείμενο για να γράψετε στον χώρο των σχολίων τι προσφέρατε και που! Και μην ξεχνάτε… Απόψε στις οχτώ και μισή, σβήνουμε τα φώτα για μία ώρα γιορτάζοντας με εκατομμύρια κόσμου σε όλη την Γη, την… Ημέρα της Γης+Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΑΦΟΥ ΑΠΟΔΕΧΤΕΙΤΕ ΤΗΝ ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΩΡΑ ΤΗΣ ΓΗΣ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

σxόλιο τσι παρασκευής ~ ιστορική εξαγορά στην ενέργεια

σχόλιο τσι μέρας
η είδηση που στιγμάτισε τη μέρα που πέρασε, σχολιάζεται απ' την νυχτερινή οπτική και προβληματίζει

 η είδηση 
Αλλάζουν τα δεδομένα στην ενεργειακή αγορά μετά την ιστορική συμφωνία για την εξαγορά της TNK – BP από το ρωσικό κολοσσό Rosneft, που έκλεισε τη νύχτα παρουσία του Βλαντιμίρ Πούτιν. Με την κίνηση αυτή η κρατική Rosneft είναι πλέον η μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής πετρελαίου, με περίπου 4,6 εκατομμύρια βαρέλια ετησίως.
 το σχόλιο 
Η είδηση είναι αντιπροσωπευτική της νέας τάξης πραγμάτων που δημιουργείται από τότε που ο Πούτιν ανέλαβε την λαβωμένη αρκούδα της Ρωσίας μετατρέποντας την και πάλι σε έναν γίγαντα της οικονομίας μέσω της ενέργειας και των όπλων. Προετοιμαστείτε γιατί όσο η κρίση θα μαστίζει την Ευρώπη, οι ρώσοι θα συνεχίζουν επενδυτικά να γιγαντώνονται περιμένοντας υπομονετικά την ημέρα που το όποιο σχέδιο τους θα είναι βιώσιμο. Και όπως έχω ξαναπεί: Τέτοιους φίλους, τους θέλουμε!

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΙΟ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Παρασκευή 22 Μαρτίου 2013

ANΘΡΩΠΙΝΑ ΒΙΩΜΑΤΑ ΜΑΡΤΙΟΥ ~ τα ζώα σύντροφοι στα καλά και στα άσχημα!

μαθήματα από καθημερινές ιστορίες ανθρώπων που άλλαξαν τις ζωές τους


Γειά σας και σήμερα αγαπητοί αναγνώστες! Σήμερα είμαι ιδιαίτερα χαρούμενη μιας και θα ασχοληθούμε με το θέμα των ζώων, που αγαπώ ιδιαίτερα και κυρίως των σκυλιών.  


Όταν λοιπόν σπούδαζα στο Ηράκλειο Κρήτης είχα μια γειτόνισσα η οποία γεννήθηκε τυφλή. Αυτό όμως δεν επηρέαζε σε τίποτα την λειτουργικότητά της καθώς μπορούσε να δει τα πάντα μέσα από τα μάτια του αγαπημένου τετράποδου φίλου της. Οι δυο τους ήταν αχώριστοι. Ο ένας πρόσεχε τον άλλο και ήταν μαζί σε κάθε βήμα τους. Ήταν απίστευτο πόσο δεμένοι ήταν και πόσο αρμονικά λειτουργούσαν μαζί.

Δεν είναι όμως μόνο οι οδηγοί τυφλών τόσο αφοσιωμένοι σύντροφοι, και δεν είναι οι τυφλοί οι μόνοι άνθρωποι που έχουν ανάγκη τους τετράποδους φίλους. Η αξιόπιστη και ανιδιοτελής συντροφιά που προσφέρει ένα κατοικίδιο μπορεί να δώσει σε κάποιον μεγάλη ικανοποίηση.

 Οι σχέσεις μεταξύ ανθρώπων και ζώων δεν απαιτούν την ίδια προσπάθεια όπως οι σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων, ενώ η ανταμοιβή είναι η αγάπη, η ευγνωμοσύνη, η διασκέδαση και η συντροφιά. Στην σημερινή εποχή μπορεί κανείς εύκολα να οδηγηθεί στην απομόνωση και στην μοναξιά. Διεθνείς μελέτες έδειξαν πως οι ιδιοκτήτες κατοικίδιων είναι λιγότερο πιθανό να αναφέρουν αισθήματα μοναξιάς. Τα σκυλιά όμως έχουν και άλλες ευεργετικές επιδράσεις στον ανθρώπινο οργανισμό σύμφωνα με κλινικές μελέτες όπως: μείωση της πίεσης, της χοληστερίνης και των τριγλυκεριδίων. Οι ιδιοκτήτες ζώων, σε γενικές γραμμές, έχουν υψηλότερα επίπεδα αυτοπεποίθησης σε σχέση με όσους δεν έχουν κάποιο κατοικίδιο και χαμηλότερα επίπεδα στρες. Επιπλέον αποτελούν καλή συντροφιά τόσο στις καλές, όσο και στις κακές στιγμές, αποσπούν την προσοχή από τις αρνητικές σκέψεις και έννοιες καθότι απαιτούν συνεχή φροντίδα, προκαλούν την αλληλεπίδραση και κατ’ επέκταση τρυφερά συναισθήματα και τέλος ευνοούν την κίνηση και τη σωματική άσκηση.

Πολύ σημαντικό ρόλο όμως έχουν τα ζώα και στην ανάπτυξη των παιδιών. Έρευνες έχουν δείξει βελτιωμένες κοινωνικές δεξιότητες, αυτοπεποίθηση και αισθήματα συμπόνιας σε σχέση με παιδιά που μεγαλώνουν χωρίς ζώο. Τα παιδιά αυτά τείνουν να έχουν περιορισμένες πιθανότητες για εγκληματική συμπεριφορά, αργότερα στη ζωή τους. Επιπρόσθετα τα παιδιά με τον τρόπο αυτό μαθαίνουν να είναι υπεύθυνα, να μεταχειρίζονται κάτι ευγενικά.  Οι γονείς μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα ζώα για να διδάξουν τα παιδιά τους. Είναι καλό για τα παιδιά να μάθουν να νοιάζονται για κάποιον άλλο εκτός από τον εαυτό τους. Τα ζώα έχουν αποδειχτεί πολύτιμα σε πολλούς ρόλους όπως για παράδειγμα οδηγοί τυφλών, βοηθοί ατόμων με περιορισμένη κινητικότητα και βοηθοί αστυνομικών ή τελωνειακών υπαλλήλων. Σκυλιά βοηθάνε τους βοσκούς, άλογα τους ανθρώπους περιορισμένης κινητικότητας, ενώ οι γάτες βοηθούν στον έλεγχο των βλαβερών εντόμων. Ζώα συντροφιάς βοηθούν αρρώστους, φυλακισμένους, ανθρώπους με ψυχικές διαταραχές.
Ένα τέτοιο σκυλί είναι και ο Ραλφ ένας τεράστιος σκύλος, ράτσας Schnauzer, που είναι ο φύλακας – άγγελος των μικρών παιδιών με σπάνιες παθήσεις του Royal Children's Hospital της Μελβούρνης.

Ο Ράλφ βοηθάει τα παιδιά να κάνουν τα πρώτα τους βήματα κατά την διάρκεια της αποθεραπείας και τα συνοδεύει μέχρι και στις αίθουσες, που κάνουν εξετάσεις. Με την χαριτωμένη φάτσα του και την ευγένειά του γίνεται αμέσως αγαπητός στα μικρά παιδιά.


Αυτό που κάνει ο Ράλφ είναι το λεγόμενο pet therapy και γεννήθηκε επίσημα στις Ηνωμένες Πολιτείες στις αρχές της δεκαετίας του ’80. Βασίζεται στα οφέλη που προσφέρει η συντροφιά ενός ζώου στον άνθρωπο. Τώρα πια, η θεραπευτική αξία των ζώων έχει αρχίσει να αναγνωρίζεται και από τις χώρες της Ευρώπης, και κυρίως σε παιδιατρικές κλινικές, όπου στρατολογούνται ειδικά εκπαιδευμένοι σκύλοι, γάτες, κουνέλια, παπαγάλοι, ψάρια και άλογα, για να ενισχύσουν τα αποτελέσματα μιας συμβατικής θεραπευτικής αγωγής. Μακάρι να παραδειγματιστούμε και εδώ στην Ελλάδα με ανάλογους τρόπους.
Ολοκληρώνοντας το μεγάλο πλεονέκτημα των ζώων είναι ότι αποδέχονται όλους τους ανθρώπους χωρίς διακρίσεις, ακόμα και τους ανάπηρους. Δεν τα ενδιαφέρει δηλαδή αν τα περιποιείται και τα χαϊδεύει ένα άτομο με αναπηρία ή ψυχικά προβλήματα. +entita matsinska
  

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

σxόλιο τσι πέμπτης ~ ομπάμα στη μέση ανατολή

σχόλιο τσι μέρας
η είδηση που στιγμάτισε τη μέρα που πέρασε, σχολιάζεται απ' την νυχτερινή οπτική και προβληματίζει

 η είδηση 
President Barack Obama and Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu offered a "good cop-bad cop" approach to Iran's nuclear ambitions on Wednesday, with Obama calling for more diplomacy while endorsing Israel's right to defend itself as it sees fit.
 το σχόλιο 
Μπορεί πέρασε στα ψιλά -ελέω επικαιρότητας- όμως η συνάντηση του Ομπάμα με τον Ντέναχιου και κατόπιν με τον Αμπάς στην Παλαιστίνη είχε μεγάλη σημασία. Βλέπετε, οι ΗΠΑ έδειξαν ότι δεν θα ανεχθούν πυρηνικές προκλήσεις από το Ιράν ενώ παράλληλα έγινε μια προσπάθεια να μετριαστεί το κλίμα βίας και φανατισμού των παλαιστινίων. Ας ελπίσουμε πως αυτή η επίσκεψη βοήθησε έστω στο ελάχιστο την ειρήνη. Λέμε τώρα...

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΙΟ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Πέμπτη 21 Μαρτίου 2013

ΠΡΟΒΛHMΑΤΙΣΜΟΣ ΠΕΜΠΤΗΣ ~ η κύπρος στο παγκόσμιο οικονομικό ενδιαφέρον μας θυμίζει… ελλάδα

Καληνωρίσματα. Τις προηγούμενες ημέρες διαβάζαμε δηλώσεις Ευρωπαίων αξιωματούχων που υποστήριζαν πως ποτέ ξανά δε θα επαναληφθούν οι πολιτικές που πάρθηκαν με την Ελλάδα –αναγνωρίζοντας κάπως έτσι το λάθος τους- και αυτό θα μπορούσε να επιδράσει κάπως σαν ανακούφιση (ή οργή) όμως μας πρόλαβαν οι αποφάσεις για την Κύπρο που ήταν χειρότερες(;)

Οι κύπριοι αντέδρασαν βγαίνοντας στους δρόμους αφού imageανακοινώθηκε πως θα φορολογηθούν οι καταθέσεις τους. Το περιβόητο “κούρεμα” των καταθέσεων εξόργισε τους απλούς πολίτες και με το δίκιο τους. Ήταν αναγκαίο να βγει ο πρόεδρος της χώρας και να αιτιολογήσει το σκεπτικό της απόφασης, δηλαδή να δηλώσει πως αν δεν έπαιρναν αυτήν την απόφαση, η Κύπρος θα οδηγούνταν σε άτακτη χρεωκοπία, όμως πως να μας πείσει όταν τα ίδια ακούγαμε κι εμείς πριν μερικά χρόνια; Μίλησε για κλείσιμο τραπεζών που θα άφηνε οχτώ χιλιάδες ανέργους, αλλά και σοβαρές συνέπειες στην ρευστότητα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Εκεί που καταλήγουμε, είναι πως –όπως διαβεβαίωσε το λαό του- μετά από αυτό το “κούρεμα” δεν θα χρειαστεί δεύτερο μνημόνιο.

Από αυτά δεν μπορούμε να προεξοφλήσουμε κάτι. Η ιστορία θα δείξει αν ο Αναστασιάδης κοροϊδεύει τους συμπολίτες του, αν ο ίδιος έχει πέσει θύμα πλάνης ή αν τελικά είναι ο ήρωας που έσωσε την Κύπρο.
image
Στο μεταξύ όμως, η πρόταση μεταρρύθμισης άλλαξε και αφορούσε το κούρεμα σε καταθέσεις άνω των εκατό χιλιάδων ευρώ. Ξέρουμε όλοι πως η ευνοϊκή φορολογία στην Κύπρο έχει φέρει τεράστια κεφάλαια στις τοπικές τράπεζες από καταθέτες άλλων χωρών. Τρανταχτό παράδειγμα οι ρώσοι. Αμύθητα ποσά βρίσκονται σε κυπριακές τράπεζες από ρώσους και τώρα εξηγείται γιατί η Ρωσία έτρεξε πρώτη να βοηθήσει την Κύπρο στα των χρεών της… Οι ρώσοι –βλέπετε- απολάμβαναν τα οφέλη της χαμηλής φορολόγησης, χωρίς ωστόσο να αναγνωρίζουν μια μακάβρια αλήθεια: πως οι τράπεζες δεν ήταν βιώσιμες. Τώρα λοιπόν που ήρθε η ώρα της κρίσης θα πρέπει προκειμένου να διασφαλιστούν οι ρωσικές καταθέσεις, να “την πληρώσει” ο υπόλοιπος λαός της Ευρώπης; Αυτό ακούγεται κάπως άδικο, σωστά;

Ακόμα κι έτσι πάντως, οι κύπριοι καταψήφισαν και αυτή την πρόταση, αντιπρότειναν ένα σχέδιο ‘Β το οποίο απορρίφτηκε από την Ευρώπη και τώρα αναζητούν βοήθεια από την Ρωσία ή μια νέα αντιπρόταση από την Ευρώπη, η οποία θα έρθει σύντομα. Η ανασφάλεια, ο φόβος και η αβεβαιότητα μαστίζει τους κύπριους αυτή τη στιγμή. Το τι θα συμβεί σε αυτούς (ήδη οι τράπεζες θα είναι κλειστές για δέκα μέρες…) είναι αυτό που θα είχε συμβεί και εδώ αν το 2009 λέγαμε κι εμείς “όχι”. Τι είναι αυτό; Θα το μάθουμε εν καιρώ. Επειδή ζούμε στην Ελλάδα και εμείς εδώ ξέρουμε καλά τι σημαίνει κρίση και δημοσιονομικά μέτρα, θα πρέπει να συστήσουμε ψυχραιμία στους γείτονές μας κύπριους. +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΚΑΙ ΣΥΓΚΡΙΝΕΤΕ ΤΙΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΚΑΙ ΚΥΠΡΟΥ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

σxόλιο τσι τετάρτης ~ συγκινητικό κυπριακό εκκλησιαστικό δώρο

σχόλιο τσι μέρας
η είδηση που στιγμάτισε τη μέρα που πέρασε, σχολιάζεται απ' την νυχτερινή οπτική και προβληματίζει

 η είδηση 
Ο αρχιεπίσκοπος Κύπρου διαβεβαίωσε τον κ. Αναστασιάδη ότι όλη η εκκλησιαστική περιουσία είναι στη διάθεση του κράτους, προκειμένου να μην καταρρεύσει το τραπεζικό σύστημα και να σταθεί η Κύπρος στα δικά της πόδια, χωρίς τη στήριξη των ξένων. Παράλληλα, πρότεινε στην κυβέρνηση την έκδοση ομολόγου το οποίο, με εντολή της Αρχιεπισκοπής, θα αγοραστεί από τις μονές και τις εκκλησίες της Κύπρου
 το σχόλιο 
Δεν ξέρω τι περιουσία έχει η Εκκλησία στην Κύπρο, όμως ξέρω πως αν ο καθένας επιχειρούσε να δώσει τον ένα χιτώνα του για να σώσει την χώρα του, κάθε χώρα θα ήταν πλούσια, ενωμένη, σωσμένη, δακτυλοδεικτούμενη. Δεν ξέρω αν μπορώ να υιοθετήσω την άποψη σχεδόν όλων των ιστολογίων σήμερα και να γράψω πως μαθαίνουμε σήμερα από την Κύπρο, όμως οφείλω να εξαίρω την Εκκλησία για μια συγκινητική πρόταση που μπορεί να μην σώσει τη χώρα, μπορεί όμως να αφυπνίσει το πατριωτικό αίσθημα

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΙΟ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τετάρτη 20 Μαρτίου 2013

ΠΡOBΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΕΤΑΡΤΗΣ ~ πυκνοί μαύροι & άσπροι καπνοί καλύπτουνε τον νέο πάπα

Καληνωρίσματα. Η εκλογή του νέου Πάπα των Καθολικών Χριστιανών την περασμένη εβδομάδα, απασχόλησε όσο τίποτα άλλο τα Μέσα αυτόν τον μήνα. Στον σημερινό προβληματισμό δεν θα γράψω ένα ακόμα αφιέρωμα του ποιος είναι ή τι χαρακτηριστικά έχει, καθώς λογικά αυτά κάπου θα τα έχετε ήδη διαβάσει.
Είναι όμως σημαντικό να σημειώσουμε πως είναι ο πρώτος Πάπας εκτός Ευρώπης και μάλιστα από την Λατινική Αμερική όπου και βρίσκεται το 40% των πιστών της Καθολικής Εκκλησίας. Εξάλλου μαζί με την Ασία και την Αφρική αριθμεί τα δύο τρίτα των (καθολικών) πιστών, οπότε ένας ακόμα ευρωπαίος Πάπας δεν θα εκπροσωπούσε απόλυτα τον συγκεκριμένο πληθυσμό. Η… δημογραφική δικαιοσύνη λίγο ενδιαφέρει.

Ειδικά όταν ο νέος αρχηγός της Καθολικής Εκκλησίας έχει για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια μια σειρά από ανοιχτά μέτωπα που δημιουργήθηκαν κυρίως από την ολιγωρία των προκατόχων του. Όχι ότι ασχολούμαι ιδιαίτερα με το θέμα, αλλά δεν ξέρω τι ακριβώς έκανε ο Βενεδίκτος για να μείνει στην ιστορία. Το μόνο που θα τον χαρακτηρίζει θα είναι ότι παραιτήθηκε και δεν άφησε τον θρόνο επειδή απεβίωσε όπως οι προκάτοχοι του.

Ο Φραγκίσκος πάντως θα πρέπει να πέσει με τα μούτρα στη δουλειά γιατί μπορεί σε ψηφοφορία του euronews το 66% να δηλώνει αισιόδοξο για το μέλλον της Εκκλησίας μετά την εκλογή, ωστόσο όλοι γνωρίζουν πως η Εκκλησία έχει δύο μεγάλα πλήγματα.
  1. Από τη μια τα σκάνδαλα σεξουαλικής κακοποίησης. Τα τελευταία χρόνια είδαμε στο φως της δημοσιότητας αμέτρητα περιστατικά ιερέων που κακοποιούσαν παιδιά. Σε αυτό θα πρέπει να προσθέσουμε δύο παραμέτρους. Αφενός την πάγια τακτική του Βατικανού να επιλύει τέτοιες “ατασθαλίες” με τρόπο που δεν παίρνει διαστάσεις και δεν σπιλώνει την εικόνα της Εκκλησίας και αφετέρου στο γεγονός της εξέλιξης της δημοσιογραφίας. Σήμερα βγαίνουν στην δημοσιότητα πολύ περισσότερες ειδήσεις απ’ ότι στο παρελθόν. Η δύναμη της πληροφορίας είναι τεράστια και δείχνει να νικάει το Βατικανό. Οπότε μην φανταστείτε πως δεν είχαμε πληθώρα κρουσμάτων και στο παρελθόν, απλά αυτά αποκρύπτονταν επιμελώς! Ο Φραγκίσκος θα πρέπει να βάλει βαθιά το μαχαίρι στο κόκαλο κυρίως παρεμβαίνοντας στην ιεραρχία. Η ιεραρχία αποτελεί μεγάλη πληγή στην φήμη της Εκκλησίας καθώς πολλές περιπτώσεις διαφθοράς αμαυρώνουν την φήμη της απλά και μόνο επειδή η αυστηροί ιεραρχικοί κανόνες δεν αφήνουν να διευθετηθεί με διαφάνεια το κάθε ζήτημα.
  2. Το δεύτερο ζήτημα αποτελεί η φτώχια και οι κακουχίες των πιστών. Προφανώς δεν αναφερόμαστε στην οικονομική κρίση, αλλά στην προστασία ενός σημαντικού ποσοστού ρωμαιοκαθολικών που πλήττονται από την έλλειψη επαρκών συνθηκών διαβίωσης. Το φαινόμενο παρατηρείται κυρίως στην Αφρική όπου έχει διαπιστωθεί πως περίπου εκατόν πενήντα χιλιάδες χριστιανοί πεθαίνουν λόγω της θρησκευτικής βίας κάθε χρόνο. Θυμάμαι κρούσματα στην Νιγηρία, την Αίγυπτο κι αλλού. Το Βατικανό –θεωρητικά τουλάχιστον- έχει στις υποχρεώσεις της προγράμματα ενίσχυσης των αδύναμων κατηγοριών των ανθρώπων. Οι επεμβάσεις αυτές όμως είτε δεν εφαρμόζονται σωστά είτε χωλαίνουν ως προς την εκτέλεση.
Ουσιαστικά το στοίχημα για τον Πάπα είναι να βελτιώσει imageτην εικόνα της Εκκλησίας. Οι αναλυτές των θεωρούν ριζοσπαστικό και ικανό να φέρει τομές, όμως στην ηλικία των εβδομήντα έξι, εγώ αναρωτιέμαι πόσο δραστικός και δραστήριος μπορεί να είναι. Ας μην ξεχνάμε πως η καρέκλα του Πάπα είναι γεμάτη καρφιά. Κανείς δεν μπορεί να με πείσει πως ο Βενεδίκτος εγκατέλειψε τον θρόνο απλά και μόνο διότι δεν μπορούσε να προσφέρει –λόγω ηλικίας- άλλο. Η εξουσία είναι γλυκιά. Κανείς δεν την αφήνει. Η δική μου εκτίμηση είναι πως ο Βενεδίκτος παραιτήθηκε διότι τα σκάνδαλα ξεσπούσαν το ένα μετά το άλλο και φοβόταν πως ίσως η κατάσταση ξεφύγει εκτός ελέγχου.

Μπορεί ο νέος ποντίφικας να το αλλάξει αυτό; Όπως έγραψα παραπάνω όλα ξεκινούν από την ιεραρχία της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας που εγώ θα την παρομοίαζα με το Ελληνικό Δημόσιο! Σημειώνω τέλος πως θα έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον να δούμε ποιες θα είναι οι σχέσεις που θα αναπτύξει ο νέος Πάπας με τον Οικουμενικό Πατριάρχη ο οποίος θα παραστεί στην ενθρόνιση του. Ας υιοθετήσουμε την αισιοδοξία της παραπάνω ψηφοφορίας. Αμήν! +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ ΣΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΝΕΟ ΠΑΠΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

σxόλιο τσι τρίτης ~ ιστορικό όχι κυπριακής βουλής

σχόλιο τσι μέρας
η είδηση που στιγμάτισε τη μέρα που πέρασε, σχολιάζεται απ' την νυχτερινή οπτική και προβληματίζει

 η είδηση 


 το σχόλιο 
Οι κύπριοι βουλευτές μόλις έγραψαν ιστορία! Δεν ξέρω αν η απόφαση τους, το ιστορικό "Όχι" θα έχει ως αποτέλεσμα την χρεωκοπία ή ακόμα και την έξοδο της χώρας από το ευρώ (στο κακό σενάριο), όμως αξίζει να δούμε αν η απόφαση αυτή επιφέρει καλύτερες συνθήκες με δεδομένο πως η άρνηση θα ασκήσει πρωτοφανή πίεση στους ευρωπαίους

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΙΟ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τρίτη 19 Μαρτίου 2013

ΠPOΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΡΙΤΗΣ ~ ένας νέος προσπαθεί να ονειρευτεί και δεν τον αφήνουμε

Καληνωρίσματα. Ας ψάξουμε το πιο κοινό ελληνικό όνομα. Ας πούμε, Γιώργος. Ας προσεγγίσουμε την πιο συνηθισμένη ηλικία ανέργων στις μέρες μας. Πες, Τριάντα χρονών. Ας βρούμε και το πιο συνηθισμένο μέρος που νέοι άνεργοι υπάρχουν στις μέρες μας. Προφανώς την Αθήνα. Και αλήθεια ποια είναι η πιο συνηθισμένη επιθυμία ενός τέτοιου τύπου στις μέρες μας; Μια νέα αρχή!

Ο Γιώργος λοιπόν είχε την επιθυμία να κάνει μια νέα αρχή στην ζωή του. Να ανοίξει ένα κατάστημα. Δεν έχει σημασία τι, αλλά ίσως το χρειαστούμε για τη συνέχεια οπότε ας βρούμε πάλι κάτι κοινότυπο με ελπίδες να “πιάσει”: Φαγητό με καφετέρια. Ο Γιώργος έχει τις δικές του ιδέες. Πιστεύει πως έχει σκεφτεί κάτι αληθινά πρωτότυπο και μοναδικό που θα κάνει την διαφορά στην Αθήνα. Τουλάχιστον στην ευρύτερη περιοχή. Μέρα με τη μέρα όλο και νέες ιδέες προτίθενται στο μυαλό του και πλέον νοιώθει έτοιμος να μοιραστεί την ιδέα του στον κύκλο του.

- “Δεν είναι εποχές για ανοίγματα” του λέει κοφτά ο πατέρας του.
- “Καλή ιδέα γιε μου, αλλά μήπως ν’ ακούσεις τον πατέρα σου;” απαντάει χωρίς πίστη η μητέρα του.
- “Μπράβο ρε φίλε! Πολύ καλή ιδέα. Τα παιδιά θα σε στηρίξουμε” του απαντούν οι φίλοι του που όμως ζουν απ’ τον μισθό του πατέρα τους όντας άνεργοι κι αυτοί.
- “Εξαιρετική ιδέα μωρό μου, αλλά που θα βρεις τα λεφτά να ξεκινήσεις”; Αντιδράει με απογοήτευση και η κοπέλα του.

Ο Γιώργος το βράδυ κλείστηκε στο δωμάτιο του. Ο ενθουσιασμός μετατράπηκε σε απογοήτευση. Που πάει; Τι σκέφτηκε; Πως τόλμησε να ονειρευτεί; Κάτι μέσα του, επιμένει να τον πείθει πως αυτή η ιδέα αξίζει. Πως αν τολμήσει θα τα καταφέρει, όμως επειδή μιλάμε για έναν μέσο άνθρωπο, σε μια τυπική ρεαλιστική κατάσταση, το αποτέλεσμα είναι δεδομένο: Ο Γιώργος δεν θα τολμήσει. Ίσως νοιώσει τύψεις που ονειρεύτηκε ή που ενθουσιάστηκε.

Σε αυτό φταίω κι εγώ. Φταίτε κι εσείς. Φταίμε διότι ποτέ δεν imageσπεύσαμε να στηρίξουμε μια τέτοια προσπάθεια. Προτιμήσαμε τα σίγουρα και γνωστά. Περιμέναμε από μια τέτοια προσπάθεια να καθιερωθεί. Να εδραιωθεί και αν μας την συστήσουν άλλοι, πολλοί άλλοι πριν την εμπιστευτούμε, τότε να πάμε. Ο Γιώργος όμως είχε ανάγκη από την βοήθεια μας από την πρώτη μέρα. Δεν ζήτησε κάτι παραπάνω από μια ευκαιρία για να μας πείσει για αυτό που πουλάει. Αν κλείσει όμως ή αν δεν άνοιξε ποτέ, θα πρέπει να βαραίνει τη δική μας συνείδηση… +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΘΑΡΡΥΝΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

σxόλιο τσι δευτέρας ~ ευχές για την σαρακοστή

σχόλιο τσι μέρας
η είδηση που στιγμάτισε τη μέρα που πέρασε, σχολιάζεται απ' την νυχτερινή οπτική και προβληματίζει

 η είδηση 
Σύμφωνα με την Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου το σαρακοστιανό τραπέζι εφέτος θα είναι φθηνότερο έως 24% συγκριτικά με πέρυσι
 το σχόλιο 
Καλός καιρός, αρκετός αέρας να σηκωθεί ο χαρταετός και γεμάτες ταβέρνες με θαλασσινά μετά από πολύ καιρό. Αν μας κόστισε και λιγότερο, ακόμα καλύτερα. Καλή Σαρακοστή!

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΙΟ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Δευτέρα 18 Μαρτίου 2013

CASE STUDY ΜΑΡΤΙΟΥ ~ όταν ο ιδιωτικός παράγοντας καταστρέφει μια δημόσια εταιρεία (ΑΓΝΟ)

Καληνωρίσματα. Την δεκαετία του 50’ ιδρύθηκε η πρώτη γαλακτοβιομηχανία της Βορείου Ελλάδας και μάλιστα με εξαιρετικές προοπτικές μιας και έως τότε δεν υπήρχε επαρκές δίκτυο μεταφοράς του γάλακτος στην περιοχή. Πρόκειται για την “Αγνό”. Η εταιρεία στηρίχτηκε καθώς ουσιαστικά ήταν δημοσίου χαρακτήρα και μάλιστα δημιουργήθηκε από την ένωση αγροτικών γαλακτοκομικών και άλλων συνεταιρισμών της Θεσσαλονίκης. Ουσιαστικά οι παραγωγοί με την ίδρυση αυτής της εταιρείας έλυσαν το πρόβλημα διανομής και πιστοποίησης της παραγωγής τους σε γάλα και αργότερα σε άλλα προϊόντα. Η Βόρεια Ελλάδα είχε το γάλα της και ο κόσμος έδειχνε να το στηρίζει αυτό. Δεν είναι τυχαίο, πως λίγα χρόνια μετά τα προϊόντα της “Αγνό” έφτασαν μέχρι και την Κρήτη!

Η μοιραία χρονιά για την εταιρεία ήταν το 1999 όταν και κρίθηκε απαραίτητο να αποκρατικοποιηθεί και να δοθεί ύστερα από διαγωνισμό σε ιδιώτη. Μάλιστα ήταν τόσο το ενδιαφέρον που μεγάλα ονόματα του κλάδου ενδιαφέρθηκαν με σημαντικές προσφορές να εξαγοράσουν την εταιρεία. Ανάμεσα σε αυτές η (αυτόνομη ακόμα) “Δέλτα” και η “Φάγε”. Τον διαγωνισμό κέρδισε τελικά η εταιρεία “Κολιός”. Για τη συμφωνία αυτή, διαβάζουμε τότε δημοσιεύματα περί διαφθοράς στην εξαγορά και αδιαφανείς όρους που δεν εξασφάλιζαν τους εργαζομένους και τους παραγωγούς.

Αυτά θα μπορούσαν να έχουν μικρή σημασία αν η εταιρεία συνέχιζε την αναπτυξιακή της πορεία, αν εκμεταλλευόταν imageτο μεγάλο της δίκτυο στην Βόρεια Ελλάδα και διασφάλιζε το δίκτυο της εκεί καλλιεργώντας τον δυνατό ανταγωνισμό στον κλάδο. Η ανάπτυξη όμως αυτή σταμάτησε στο γνωστό πρόβλημα της ταμειακής ρευστότητας. Κανείς δεν ξέρει που πήγαν τα λεφτά που θα έπρεπε να επενδυθούν στην εταιρεία και ξαφνικά τα προβλήματα άρχισαν με εργαζομένους απλήρωτους και κυρίως με παραγωγούς απλήρωτους. Κάπως έτσι η νέα διοικούσα κέρδισε χρόνο, ο οποίος όμως πέρασε ανεκμετάλλευτος. Το αποτέλεσμα σήμερα είναι αποκαρδιωτικό. Το 2012 η Αγνό κατέθεσε αίτημα υπαγωγής στο άρθρο 99’ ενώ νωρίτερα ο Κολιός ζητούσε “κούρεμα” στα χρέη και εξαιρέσεις που έπληξαν ανεπανόρθωτα το κύρος της εταιρείας.

Για μία ακόμη φορά μία εταιρεία πέφτει στα χέρια νέας διοίκησης που την συρρικνώνει, απορροφά τις ταμειακές και αναπτυξιακές της προοπτικές και την οδηγεί σε εξαφάνιση. Στην περίπτωση της Αγνό δεν καταστρέφονται μόνο οι εργαζόμενοι της αλλά και δεκάδες παραγωγοί που όχι μόνο δεν θα πληρωθούν αλλά πλέον θα αναζητήσουν και λύσεις διάθεσης της παραγωγής τους σε μια τόσο δύσκολη συγκυρία. +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

σxόλιο τσι κυριακής ~ ναζιστικός πανηγυρισμός κατίδη

σχόλιο τσι μέρας
η είδηση που στιγμάτισε τη μέρα που πέρασε, σχολιάζεται απ' την νυχτερινή οπτική και προβληματίζει

 η είδηση 
Εντονες αντιδράσεις έχει προκαλέσει ο πανηγυρισμός του Γιώργου Κατίδη για το γκολ που πέτυχε στο ματς με τη Βέροια και το οποίο χάρισε τη νίκη στην ΑΕΚ! Ο νεαρός άσος της Ενωσης, έκανε το 2-1  στα κρίσιμα τελευταία λεπτά, προκαλώντας ντελίριο ενθουσιασμού στις εξέδρες του ΟΑΚΑ, αλλά ο πανηγυρισμός του σχολιάστηκε ποικιλοτρόπως καθώς έβγαλε τη φανέλα του και πριν γίνει ένα κουβάρι με τους συμπαίκτες του και τους ανθρώπους του πάγκου, σήκωσε παρατεταμένα το δεξί του χέρι, παραπέμποντας σε ναζιστικό χαιρετισμό.
 το σχόλιο 
Αποτέλεσμα; Σ' όλη την Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό όλοι ασχολούνται με το θέμα. Ο παίκτης αποβλήθηκε ισόβια από την Εθνική και πολλές κυρώσεις περιμένουν εκείνον και την ομάδα του. Νομίζω πως το θέμα έχει πάρει περισσότερες διαστάσεις απ' ότι θα έπρεπε, αλλά σε κάθε περίπτωση αυτό σημαίνει πως το θέμα έχει κοινωνική βαρύτητα. Πότε θα καταλάβουν αυτοί οι αμόρφωτοι αθλητές και καλλιτέχνες πως ναι μεν έχουν το δικαίωμα να πιστεύουν ότι θέλουν, αλλά όσο είναι δημόσια πρόσωπα, απαγορεύεται να τα εξωτερικεύουν τοιουτοτρόπως

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΙΟ
 Διαβάστε περισσότερα.. »