Παρασκευή 31 Ιανουαρίου 2014

EPΩΤΗΜΑ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ ~ μια ανατρεπτική παρουσίαση αποτελεσμάτων


Καληνωρίσματα από το +yannidakis
Τον πρώτο μήνα του έτους αποφάσισα να ασχοληθούμε με ένα περισσότερο εσωτερικό ζήτημα. Με ποιον μοιραζόμαστε –αλήθεια- την χαρά και την λύπη μας; Η ανταπόκριση ήταν ικανοποιητική και εξίσου ενδιαφέρουσα. Εκ των συμμετοχών σας δεν σας κρύβω πως προβληματίστηκα. Μπορεί να είναι εξ αρχής αυτός ο σκοπός της ενότητας όμως ποτέ δεν θα περίμενα αποτελέσματα σαν αυτά. Ας τα δούμε.

Η πρώτη επιλογή και μόνη που πήρε περισσότερους από μισούς ψήφους είναι ο/η σύντροφος. Συγκέντρωσε 60% και imageέδειξε πως το άλλο μας μισό δικαιολογεί αυτόν του τον χαρακτηρισμό. Προφανώς μαζί με την οικογένεια ήταν μία αναμενόμενη δημοφιλής απάντηση.
Η συνέχεια όμως δε θα ήταν το ίδιο αναμενόμενη. Βλέπετε, ακολούθησε με 50% η επιλογή της μοναξιάς. Οι μισοί από τους ψηφοφόρους επιλέγουν να μην μοιράζονται τα έντονα συναισθήματά τους και να περνούν την χαρά και την λύπη μέσα τους! Ομολογώ πως το αποτέλεσμα αυτό με απογοήτευσε ιδιαίτερα. Αμέσως αναρωτήθηκα αν το ποσοστό της ίδιας απάντησης ήταν διαφορετικό πριν την κρίση. Αναρωτήθηκα αν το ποσοστό ήταν ακόμα μικρότερο πριν να κατακλυστούμε από κοινωνικά δίκτυα, ηλεκτρονικές επικοινωνίες και άλλα μέσα έκφρασης. Μήπως τελικά αυτά δεν πέτυχαν τον στόχο τους;
Στις επιλογές σας, ακολούθησαν και ισοβάθμησαν μεταξύ τους, η οικογένεια και οι φίλοι. Μία προφανής επιλογή την οποία όμως μόλις το 40% επέλεξαν. Γιατί; Χάνεται η αξιοπιστία του θεσμού της οικογένειας στη σύγχρονη κοινωνία; Και από την άλλη μήπως οι φιλίες εξασθενούν; Ο κόσμος ενδιαφέρεται περισσότερο στο να αναπτύξει σχέσεις με πολλούς παρά να τις καλλιεργήσει με λίγους. Κι αυτό επίσης προκαλεί προβληματισμό.
Τελευταία επιλογή ήταν ένας τυχαίος άγνωστος που συγκέντρωσε το 20%. Αναμενόμενο να είναι αυτή η επιλογή τελευταία στις προτιμήσεις σας, όμως μήπως το 20% που μεταφράζεται στο ένα πέμπτο του δείγματος, είναι αρκετά υψηλό; Μου ακούγεται σαν εξιλέωση, σαν μία λύτρωση το να μιλήσεις σε έναν ξένο και να που κάποιοι το εφαρμόζουν.

Στο επόμενο Ερώτημα για τον Φεβρουάριο θα επιστρέψουμε στην επικαιρότητα. Ελάτε την πρώτη Δευτέρα του μήνα, 3/2/2014 στις 12:00 στο yannidakis για να τοποθετηθείτε σε ένα πολύ σοβαρό κοινωνικό ζήτημα. +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΡΟΕΚΥΨΑΝ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Πέμπτη 30 Ιανουαρίου 2014

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤIΣMOΣ ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ ~ ο χρόνος νίκησε τα πάντα

Καληνωρίσματα από το +yannidakis 
Οι περισσότεροι που με διαβάζουν χρόνια ξέρουν την ευαισθησία μου με τον χρόνο. Λογικά θα έχουν διαβάσει αρκετά κείμενα μου για τον χρόνο. Άλλοτε εναντίον του, άλλοτε ως εργαλείο οργάνωσης κι άλλοτε ως ένα έντεχνο μέσο για να εκφράσουμε την ζωή μας ή στοιχεία αυτής.

Ο πρώτος όμως που κατάφερε να αλλάξει μια δεδομένη επιχειρηματική κατάσταση προσαρμόζοντας την στα imageστοιχεία του χρόνου, έρχεται από τη Αγγλία και πουλάει… καφέ! Το κατάστημα Ziferblat προσφέρει στους πελάτες του καφέ, τσάι και μπισκότα, όμως πάνω στο τραπέζι τους βρίσκεται και ένα, ρολόι! Το ρολόι ξεκινάει να μετράει μόλις ο πελάτης κάτσει στο τραπέζι και μαζί και η χρέωση που δεν έχει να κάνει με το τι θα καταναλώσει, αλλά με το πόση ώρα θα διαρκέσει η παραμονή του!

Ναι, ο χρόνος είναι χρήμα. Ναι, ίσως αυτή η καφετέρια δεν έκανε ποτέ σεφτέ στην Ελλάδα, όμως όπως κι αν το κοιτάξουμε, ο χρόνος είναι χρήμα κι αν εμείς αδυνατούμε να τον δούμε έτσι, τότε αυτό κρύβει και την απάντηση στο γιατί βρισκόμαστε μονίμως μια ταχύτητα πίσω. Έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον να συνειδητοποιήσουμε πως ο χρόνος είναι μία μεταβλητή σταθερά. Κάτι που δεν μπορεί να επηρεαστεί, δεν μπορεί να προσαρμοστεί ή να αλλάξει. Αυτή η σταθερά σημαίνει πως μπορεί να γίνει κάλλιστα ένα εργαλείο εκμετάλλευσης από κάτι πολύπλοκο έως κάτι απλό σαν τον… καφέ!

Σκεφτείτε πως στην Ελλάδα έχουμε αρκετά συγκριτικά πλεονεκτήματα που σχετίζονται με τον χρόνο. Έχουμε μεγαλύτερο καλοκαίρι, περισσότερες ημέρες λιακάδας, το βράδυ ο μέσος έλληνας κοιμάται πιο αργά τη νύχτα επιμηκύνοντας έτσι την διάρκεια της ενεργής ημέρας, η ίδια η κουζίνα της Ελλάδας βοηθά στην επιμήκυνση του χρόνου διαβίωσης του ανθρώπου, ενώ ας μην ξεχνάμε πως η Ελλάδα αποτελεί μία σταθερά μέσα στην ιστορία.

Πίσω από την ροή του χρόνου, κρύβονται ένα σωρό ευκαιρίες. Υπάρχουν ένα σωρό ευκαιρίες που πρέπει να ανακαλύψουμε στην επιχείρηση μας, στον τρόπο ζωής μας, στην οικονομία, στην καριέρα, στην εργασία και στην επικοινωνία ακόμα. Εσύ; Έχεις χρόνο; +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2014

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ ~ η κατασκοπεία των ηπα (δεν) σταμάτησε

Καληνωρίσματα από το +yannidakis 
Με κάθε επισημότητα ο πρόεδρος Obama βγήκε προχθές να αναγγείλει πως αλλάζει την πολιτική της NSA σχετικά με τις τηλεφωνικής παρακολουθήσεις συνδρομητών. Θα θυμάστε ίσως τι έχει προηγηθεί κι αν δεν θυμάστε είμαι imageσίγουρος πως μπορείτε να φανταστείτε.
 
 
Οι Αμερικανοί κατασκόπευαν ότι είχε τηλεφωνική σύνδεση και όταν ο πρώην κατάσκοπος Snowden αποφάσισε να αποκαλύψει τις παρανομίες αυτές, ξέσπασε σάλος. Βλέπετε θύματα υποκλοπών δεν έπεφτε ο κάθε μέσος αμερικανός πολίτης που κανενός δεν θα καιγόταν καρφί, αλλά τα “Κεφάλια”. Ο Ολάντ, η Μέρκελ και οι λοιποί… σημαντικοί άνθρωποι. Και να οι διαμαρτυρίες και να τα διπλωματικά επεισόδια. Στο τέλος έμειναν να βλέπουν την εικόνα του καλού συμμάχου να γκρεμίζεται. Η NSA έγινε ανέκδοτο σε όλο τον κόσμο για τους χειρισμούς της και η κυβέρνηση έβλεπε το καλό της διεθνή πρόσωπο που άρχισε να χτίζει από την πρώτη προεδρία του Ομπάκα και μετά, να γκρεμίζεται εκ νέου.
 
Η Αμερική έπρεπε να αντιδράσει και ο μόνος τρόπος να το πετύχει θα ήταν αν έκανε ένα βήμα πίσω. Και προχθές όλα δείχνουν πως το έκανε, όμως είναι αυτό αρκετό; Εξαιρώ τον εαυτό μου, διότι όπως λέω και στους φίλους μου, αν οι αμερικανοί με κατασκοπεύουν, δεν έχω απολύτως κανένα πρόβλημα. Αν νομίζουν ότι θα μάθουν για κάποια θεωρία συνωμοσίας με αυτόν τον τρόπο ή κάτι τόσο σοβαρό, μάλλον χάνουν τον χρόνο τους. Για κάποιους όμως δεν είναι έτσι τα πράγματα κι αυτό πρέπει να είναι σεβαστό. Οι αμερικανοί πολίτες δεν έχουν εμπιστοσύνη πλέον στην NSA και αισθάνονται διαρκώς υπό παρακολούθηση. Αλήθεια, πως πιστεύετε πως αυτό επιδρά στις σχέσεις μεταξύ κράτους-πολίτη; Εξάλλου η εξαγγελία Ομπάμα παρουσιάστηκε σαν την αλλαγή σελίδας, αλλά γιατί εμένα δεν με έπεισε;

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τρίτη 28 Ιανουαρίου 2014

MYΘΟΣ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ ~ ανομολόγητος έρωτας του πεζοδρομίου

σύντομες ιστορίες στα όρια της φαντασίας & του ρεαλισμού χωρίς (κανονικό) τέλος

Μια φορά σε έναν καιρό η βροχή είχε αρχίσει να πέφτει απαλά στο σκοτεινό οδόστρωμα. Το πέρασμα του λεωφορείου της γραμμής ακουγόταν εκκωφαντικό από τις ρόδες που κυλούσαν στον βρεγμένο πια, δρόμο. Η επόμενη στάση φάνταζε σαν μαρτύριο για όσους έπρεπε να κατέβουν από το όχημα μέσα στο κρύο και εξιλέωση για εκείνους που θα ανέβαιναν σε αυτό.

Ένας από αυτούς τους επιβάτες ήταν κι εκείνη. Ψηλή, μελαχρινή με μαύρα μακριά μαλλιά, καλοφτιαγμένα νύχια και ζεστό αθλητικό ντύσιμο, ανέβηκε γρήγορα στο λεωφορείο και βρήκε μία κενή θέση στην οποία έκατσε αμίλητη βυθισμένη στις σκέψεις της. Το πρόσωπό της έλαμπε από την ομορφιά της νιότης της, όμως το βλέμμα της ήταν σκυθρωπό, κουρασμένο και ταλαιπωρημένο. Ύστερα από ώρα, το λεωφορείο σταμάτησε σε μία απόμακρη στάση, πάνω σε έναν ανηφορικό δρόμο. Η κοπέλα κατέβηκε από το λεωφορείο το οποίο την προσπέρασε με ένα εκνευριστικό ζόρισμα της μηχανής προκειμένου να ξεκινήσει στην ανηφόρα. Συνέχισε για λεπτά περπατώντας μόνη σε έναν σχεδόν σκοτεινό δρόμο και έχοντάς το νου της για κάθε ενδεχόμενο απρόοπτο. Σε λίγα λεπτά βρισκόταν στο σπίτι της. Αφού κοντοστάθηκε στην είσοδο παίρνοντας μια βαθιά αναπνοή, προχώρησε αφήνοντας την τσάντα της σε μία καρέκλα και άρχισε να γδύνεται καθώς προχωρούσε τον στενό διάδρομο προς το μπάνιο. Άνοιξε την βρύση ευχόμενη να έχει αρκετό ζεστό νερό και σε δευτερόλεπτα έβαλε το ατέλειωτο γυμνό της κορμί στην μπανιέρα που νωχελικά άρχισε να αγγίζει με το σφουγγάρι της. Βγαίνοντας, σκουπίστηκε γρήγορα με μια μεγάλη πετσέτα και αμέσως φόρεσε ένα γαλάζιο μπουρνούζι, λάφυρο από μια παλαιότερη σχέση της. Ξάπλωσε στο κρεβάτι αρπάζοντας τα απομεινάρια μιας χθεσινής πίτσας και άρχισε να βλέπει τηλεόραση για λίγα λεπτά ώσπου αποκοιμήθηκε.

Το πρωί σηκώθηκε με τη βοήθεια του ξυπνητηριού από το τηλέφωνό της που ήταν χωμένο κάπου στο παχύ μπουφάν. Σηκώθηκε απότομα και άρχισε να ντύνεται γρήγορα. Σε λίγα λεπτά ακολούθησε την αντίθετη διαδρομή παίρνοντας ξανά το λεωφορείο προς τα κάτω. Σύντομα βρισκόταν έξω από μια συνοικιακή καφετέρια στην οποία όμως όχι μόνο δεν βρισκόταν κανείς εκεί, αλλά η πόρτα ήταν κλειστή. Η ανακούφιση της κοπέλας που είχε φτάσει στην ώρα της επισκιάστηκε από τον προβληματισμό της όταν διαπίστωσε πως ο ιδιοκτήτης της καφετέριας όπου εργαζόταν δεν είχε έρθει ακόμα για να ανοίξει. Ένα αίσθημα ανασφάλειας γέμισε την κοπέλα που έκανε κίνηση να βγάλει το κινητό της για να τον καλέσει όταν θυμήθηκε πως δεν είχε μονάδες για να πραγματοποιήσει κλήσεις.

Αγχωμένη διέσχισε τον δρόμο φτάνοντας στο απέναντι περίπτερο. Εκεί καθόταν ένας περιποιημένος νέος που μόλις την είδε χαμογέλασε πλατιά και αναφώνησε:
- “Καλώς το πιο όμορφο κορίτσι της γειτονιάς”! Το κορίτσι μετέτρεψε το σοβαρό της ύφος σε ένα γλυκό χαμόγελο που συνόδευσε με μια ναζιάρικη ματιά.
- “Χρειάζομαι τη βοήθειά σου… Πάλι” είπε σα να είχε λίγες τύψεις εκείνη.
- “Δεν υπάρχει τίποτα που να μην μπορώ να σου δώσω” απάντησε ο νεαρός με νόημα.
- “Είσαι πολύ καλός” του είπε και του εξήγησε το πρόβλημα της και του ζήτησε να χρησιμοποιήσει για λίγο το τηλέφωνο του για να καλέσει το αφεντικό της. Αυτός με προθυμία της το έδωσε και εκείνη άρχισε να καλεί παίρνοντας και πάλι το σοβαρό προσωπείο.
Κύριε Γιάννη. Η Χριστίνα είμαι. Δεν έχετε έρθει να ανοίξετε και ανησύχησα”. Αφού άκουσε τι είχε να της πει ο συνομιλητής της, κατέληξε: “Μάλιστα. Θα σας περιμένω”.
- “Έρχεται σε λίγο. Αχ, σε ευχαριστώ πάρα πολύ” εξήγησε.
- “Μείνε εδώ για λίγο μέχρι να έρθει. Έρχεσαι σχεδόν κάθε μέρα κρατώντας χαρτονομίσματα που θέλεις να σου ‘χαλάσω’ για τους πελάτες σου εκεί, αλλά δεν μου έχεις μιλήσει για σένα”.
- “Είμαι από την Χίο. Φοιτήτρια εδώ αν και τελειώνω φέτος. Δουλεύω εδώ αλλά καμιά φορά δεν μ’ αρέσει είναι δύσκολα” εξομολογήθηκε.
- “Κι εγώ θέλω να σου πω πως δεν έχω έρθει απέναντι διότι νομίζω πως θα θέλω την αποκλειστικότητα, γι’ αυτό προτιμώ να περιμένω να σε βλέπω εδώ. Όμως… καμιά φορά θα ήθελα έναν καφέ. Δεν θα μπορούσες να μου τον φέρνεις εδώ”;
- “Αμέ! Γιατί όχι”;
- “Οπότε χρειάζομαι το τηλέφωνο σας εκεί, για να σας το παραγγέλνω”.
- "Ε, το τηλέφωνο του μαγαζιού δεν το θυμάμαι, αλλά μπορείς να έχεις το δικό μου” είπε χαμογελώντας και γράφοντάς το σε ένα πρόχειρο χαρτάκι, όταν… το τηλέφωνο της χτύπησε. Οι φωνές από την άλλη άκρη του τηλεφώνου ακουγόντουσαν χωρίς να χρειάζεται να κρατάει κανείς το ακουστικό και το χαμόγελο της Χριστίνας έγινε ένα σκυθρωπό ύφος. “Πρέπει να φύγω. Θα τα ξαναπούμε” είπε κι έφυγε.

Το επόμενο διάστημα ακολούθησε η ίδια επαφή, η ίδια επικοινωνία, χωρίς κάτι λιγότερο ή κάτι περισσότερο. Μια μέρα όμως, η Χριστίνα προσέγγισε το περίπτερο για ψιλά, ενώ ο νεαρός από το περίπτερο μπορούσε να δει πως το περπάτημα της ήταν διαφορετικό. Σα να κούτσαινε ίσως. Όταν η Χριστίνα πλησίασε ο περιπτεράς είδε πως το το πρόσωπο της ήταν χτυπημένο. Στο κάτω χείλος της είχε μια μεγάλη κόκκινη οπή που έφτανε σχεδόν ως το μάγουλο.
- “Τι έπαθες”; ρώτησε εκείνος.
- “Τίποτα, τίποτα. Χτύπησα” απάντησε απόμακρα αυτή.
- “Ξέρεις ότι μπορεί να μην με ξέρεις καλά, αλλά μπορείς να μου πεις οτιδήποτε, έτσι”; επέμεινε αυτός για να γνεύσει με τα μάτια της εκείνη και να φύγει.

Ο νεαρός παρατηρούσε πως η Χριστίνα ερχόταν πάντα με κακή διάθεση από την καφετέρια και μόνο κάποιο πείραγμά του ή αθώο φλερτ της έφτιαχνε προσωρινά την διάθεση. Ο νέος της φίλος ήταν αρκετά προβληματισμένος και αναρωτιόταν που οφειλόταν αυτή η κατάπτωση της Χριστίνας. Η σχέση τους δεν του επέτρεπε να μάθει περισσότερα από εκείνη κι έτσι αποφάσισε να το ανακαλύψει μόνος του. Το βράδυ που έκλεισε το περίπτερο πήγε στην καφετέρια με μια σχετική δειλία.

Μέσα στην καφετέρια ο φωτισμός ήταν χαμηλός, η μουσική το ίδιο και πολλές οθόνες ολόγυρα έδειχναν αθλητικούς αγώνες. Οι θαμώνες ήταν λίγοι και μόνοι. Αυτό έκανε μεγάλη εντύπωση στον νέο πελάτη. Δεν υπήρχαν παρέες και προπαντός δεν υπήρχαν κοπέλες στις παρέες, εκτός από τις σερβιτόρες. Οι περισσότερες ήταν αλλοδαπές και κάποιες καθόντουσαν δίπλα στους πελάτες τους. Ο νεαρός διάλεξε ένα τραπέζι κοντά στο μπαρ και έκατσε. Σε ελάχιστο χρόνο μια εντυπωσιακή κοπέλα πήγε για να πάρει την παραγγελία του κι εκείνος παρήγγειλε μια μπύρα. Πολύ γρήγορα η κοπέλα έφερε την μπύρα του, ρωτώντας τον αν χρειάζεται κάτι άλλο. Εκείνος της απάντησε πως απλά έβλεπε τον αγώνα κι έτσι έκατσε για λίγο μόνος του.

Λίγο αργότερα, η κοπέλα επέστρεψε σε αυτόν, αρχίζοντας να του κάνει προσωπικές ερωτήσεις στις οποίες αυτός δεν είχε πρόβλημα να απαντήσει.
- “Μ’ αρέσει το άρωμά σου Νίκο. Να σε ρωτήσω”….
- “Όχι θα ήθελα εγώ να σε ρωτήσω” την διέκοψε απότομα. “Η Χριστίνα δεν δουλεύει απόψε”; Η κοπέλα φανερά απογοητευμένη, απάντησε ψυχρά:
- “Ναι. Κάπου εδώ θα είναι”.
Ο Νίκος αν και δεν έδωσε σημασία, παραξενεύτηκε. Που ‘κάπου εδώ’ θα ήταν; Η καφετέρια δεν ήταν δα και τόσο μεγάλη και δεν είχε τόσο κόσμο που να μην μπορεί να την διακρίνει.
Μετά από ώρα η Χριστίνα βγήκε από μία πόρτα συνοδευόμενη από έναν άντρα πάνω από σαράντα. Είχε το γνωστό σκυθρωπό ύφος. Ο Νίκος βλέποντάς την πάντως, ενθουσιάστηκε και χωρίς να το σκεφτεί, την πλησίασε και σχεδόν φώναξε αυθόρμητα: “Χριστίνα! Σε ψάχνω τόση ώρα. Τι κάνεις”; Η Χριστίνα κοκκίνισε ακαριαία ενώ το μέτωπο της γυάλισε απ’ τον ιδρώτα. Πλησίασε τον Νίκο. Και έκατσε στο τραπέζι του.
- “Χαίρομαι πολύ που σε βλέπω, Όμως ξέρεις… δεν μπορώ να μείνω μαζί σου απόψε. Πρέπει… Πρέπει να… Θα σε δω αύριο πάλι”. Ο Νίκος την κοιτούσε απορημένος και με μια χειρονομία της ζήτησε να του εξηγήσει περισσότερα. Λίγο πριν του απαντήσει όμως εκείνη, ένας άντρας αρκετά μεγάλης ηλικίας τους πλησίασε και κοιτώντας αυστηρά την Χριστίνα στα μάτια, είπε: “Καλησπέρα φίλε. Η κοπέλα εξυπηρετεί άλλο τραπέζι τώρα. Σε εσένα είναι η Ζέτα. Εντάξει”; ολοκλήρωσε με αυστηρότητα.
Αμέσως έφυγε η Χριστίνα τρομοκρατημένη και πλησίασε η Ζέτα. Ήταν η κοπέλα που καθόταν δίπλα του νωρίτερα. Αυτή τη φορά είχε ο Νίκος τις ερωτήσεις:
- “Αν έρθει κάποιος και σε ζητήσει, εσύ δεν μπορείς να πας να του μιλήσεις, επειδή είσαι μαζί μου”;
- “Ε… Κάπως έτσι, ναι” απάντησε διστακτικά εκείνη.
- “Ωραία. Κάθεσαι εσύ μαζί μου εδώ και μιλάμε. Τι άλλο μπορούμε να κάνουμε; Τι μπορούμε να κάνουμε πίσω από αυτήν την πόρτα Ζέτα”; ρώτησε κάπως επιθετικά.
- “Σου είπα. Τα πάντα. Και εννοώ τα πάντα” απάντησε αποστομωτικά εκείνη.
Μετά από αυτό ο Νίκος έφυγε.

Το επόμενο διάστημα ο Νίκος δεν έβλεπε την Χριστίνα. Συχνά ερχόντουσαν άλλες κοπέλες για ψιλά, όχι όμως εκείνη. Αυτό κράτησε για καιρό μέχρι που μια μέρα άκουσε φωνές και φασαρία από απέναντι. Ενστικτωδώς παράτησε το περίπτερο και χωρίς να το σκεφτεί έτρεξε προς την καφετέρια. Μπαίνοντας μέσα είδε μερικούς πελάτες με τις κοπέλες που τους συνόδευαν ακροβολισμένους περιμετρικά της καφετέριας, τον ιδιοκτήτη σε κατάσταση πανικού, την Χριστίνα ημίγυμνη με σκισμένη την μπλούζα της και έναν μεσήλικα με μαχαίρι να απειλεί. Πριν προλάβει να παρακολουθήσει το τι έλεγε ο άγνωστος ένοπλος άντρας, εκείνος άρχισε να επιτίθεται στον ιδιοκτήτη. Πρόλαβε να τον μαχαιρώσει κάπου στο στήθος, όμως κατά την πράξη αυτή όλοι οι υπόλοιποι βρήκαν τον τρόπο να διαφύγουν. Η Χριστίνα έπεσε στην αγκαλιά του Νίκου ο οποίος την προστάτευσε. Έτρεξαν προς το περίπτερο το οποίο έκλεισε γρήγορα και πριν προλάβουν να φύγουν με το αυτοκίνητο του, είχε ήδη φτάσει η αστυνομία.

Η Χριστίνα όπως και όλες οι άλλες κοπέλες, εργαζόταν αδήλωτη εκεί κι έτσι ποτέ κανείς δεν θα μάθαινε ότι βρισκόταν εκεί. Ωστόσο φυγαδεύτηκε από τον Νίκο. Μαζί αποχώρησαν και πλέον ο ένας θα έδινε στον άλλο ότι χρειαζόταν: Ασφάλεια για ένα γλυκό χαμόγελο.


σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟΝ ΜΥΘΟ ΤΟΥ ΜΗΝΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Δευτέρα 27 Ιανουαρίου 2014

ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΗ EΛΛAΔΑ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ ~ ήρθε η ώρα να επαναπροσδιορίσεις την ελλάδα

Προβληματίζομαι συχνά πως αυτή η χώρα, αυτός ο λαός μπορεί να βελτιωθεί. Αν δεν ανήκετε σε αυτήν την απεχθή ομάδα συμπολιτών μας που με την πρώτη ευκαιρία αναφωνούν περιπαικτικά “αυτά γίνονται μόνο στην Ελλάδα” τότε σίγουρα κάποια στιγμή θα έχετε μοιραστεί τον προβληματισμό μου.

Σε παλαιότερο κείμενο μου, έλεγα πως, πάει, είναι αδύνατο να αλλάξουμε τη νοοτροπία αυτής της χώρας μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα. Χρειάζονται σίγουρα δύο γενιές για να ξεβρομίσει ο έλληνας από αυτήν την νοοτροπία του “εγώ”, του εύκολου κέρδους, της μιζέριας και απαισιοδοξίας η οποία προσοχή: δεν ξεκίνησε το 2009 μαζί με την κρίση, αλλά πολύ-πολύ νωρίτερα μαζί με την γενιά του πολυτεχνείου, τολμώ να δηλώσω εγώ.

Μέχρι τότε όμως τι κάνουμε; Απλά περιμένουμε τον χρόνο να φέρει αυτές τις επόμενες γενιές; Τα παιδιά και τα εγγόνια μας; Μα ο χρόνος είναι εργαλείο, αν δεν τον χρησιμοποιήσουμε σωστά θα βρεθούμε πάλι να τον κυνηγούμε αναπολώντας το (ένδοξο) παρελθόν και σχεδιάζοντας ένα μακρινό μέλλον. Τώρα! Τώρα τι κάνουμε;

Η απάντηση έρχεται από μία νέα, πολλά υποσχόμενη imageπροσπάθεια που ζητά από όλους εμάς να αποκαταστήσουμε την αξιοπιστία της Ελλάδας, να επαναπροσδιορίσουμε το μέγεθος της αξίας και των δυνατοτήτων της. Μας ζητά να αρχίσουμε να χαράσσουμε την ιστορία του παρόντος όχι με βάση τις αποτυχίες και τα συμφέροντα των λίγων, αλλά τις ικανότητες, τα ταλέντα και τα επιτεύγματα των πολλών. Πρόκειται για το repo(we)r Greece το οποίο δεν αναπολεί το παρελθόν, δεν σχεδιάζει ένα ουτοπικό μέλλον, αλλά ασχολείται με το παρόν παροτρύνοντάς μας να αλλάξουμε τη νοοτροπία μας και να γίνουμε δημιουργικοί, ρεαλιστές και ανατρεπτικοί.
Στο repo(we)r Greece μπορούμε όλοι να συμμετέχουμε. Να βγάλουμε προς τα έξω τον καλό μας εαυτό μέσα από σκέψεις, ιδέες και ιστορίες που καλούμαστε να καταγράψουμε για να βοηθήσουμε σε αυτόν τον επαναπροσδιορισμό. Αν βαρεθήκατε να γκρινιάζετε για μια Ελλάδα που δεν σας αρέσει, τότε αλλάξτε την! Ξεκινήστε αλλάζοντας τον εαυτό σας. Μπείτε στη σελίδα και γράψτε μια ιδέα σας, ξεδιπλώστε τις σκέψεις σας. Αφήστε έξω τους πολιτικούς, την κρίση και όλα αυτά που μας κρατούν πίσω και αρχίστε να πλάθετε με τη λάσπη που διαθέτετε.
Πέρα από μερικές σκέψεις και ιστορίες που μπορούμε να ανεβάσουμε στην ιστοσελίδα μαζί με άλλων συμπολιτών μας κυρίως νέων, εγώ πιστεύω πως μπορούμε να ασχοληθούμε λίγο πιο πρακτικά με το εγχείρημα. Με δεδομένο πως αυτές οι σκέψεις και ιστορίες διαδίδονται σε όλο τον κόσμο, είναι εύκολο να κινητοποιήσουμε τους συμπολίτες μας αλλά και να παρουσιάσουμε στους ξένους μία νέα πολυτάλαντη και ξανά ενδιαφέρουσα Ελλάδα! Σκέψου. Περιέγραψε πως η Ελλάδα μπορεί να γίνει καλύτερα γενικά ή ειδικά κατά τη γνώμη σου. Μην ξεχνάς βασικά συγκριτικά πλεονεκτήματα, στον τουρισμό, την ενέργεια, τη ναυτιλία, τον πολιτισμό και ναι, την παιδεία επιτέλους! Γράψτε τις σκέψεις σας είτε εδώ, είτε στην επίσημη σελίδα του repo(we)r Greece και διαδώστε το. Δεν είναι μια καλή ιδέα, είναι εθνικό χρέος όλων +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΕΠΑΝΑΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Κυριακή 26 Ιανουαρίου 2014

BPΑΒΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ~ δεν έχουμε κάθε φορά την ευκαιρία να περνάμε τόσο δύσκολα

Σας παρουσιάζω το καλύτερο άρθρο αυτής της εβδομάδας σύμφωνα με την καθαρά υποκειμενική κρίση του yannidakis. Σημειώνεται πως η βράβευση αφορά μονάχα την ενότητα ιστολογίων και για τους χώρους τους οποίους επισκέφτηκα. Παρακάτω δημοσιεύονται και τα υπόλοιπα άρθρα τα οποία ξεχώρισα μέσα στην εβδομάδα ως δευτερεύοντες διακρίσεις για λόγους ενδεχόμενης ισοπαλίας. Το ιστολόγιο που συγκεντρώνει τις περισσότερες βραβεύσεις και διακρίσεις στο τέλος κάθε μήνα βραβεύεται στην ειδική ενότητα "ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ".

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ:
από: Τελευταία σελίδα αριστερά
τίτλος: Δεν έχουμε κάθε φορά την ευκαιρία να περνάμε τόσο δύσκολα

Ζούμε μια ενδιαφέρουσα περίοδο. Πριν τελειώσει, που θα τελειώσει σύντομα,  έχει αξία να αποθεώνουμε την κάθε στιγμή της. Δεν έχουμε κάθε φορά την ευκαιρία, να περνάμε τόσο δύσκολα.  Τα ήσυχα χρόνια μας νανούριζαν και έτσι έφευγαν  δεκαετίες χωρίς να έχουμε κάτι  να ιστορίσουμε. Οι αφηγήσεις, μια ευθεία με τη ρουτίνα της καθημερινότητας  να αποτελεί  κίνδυνο ψυχολογικών διαταραχών,  ενώ σήμερα… Μια καταστροφή και μάλιστα όχι από φυσικά αίτια,  είναι αρκετή για να αποκτήσει ο χρόνος υπόσταση, το κάθε δευτερόλεπτο αξία.  Το έχουμε παρατηρήσει άλλωστε και σε προσωπικές δυσκολίες, δεν περνούν οι ώρες, αργούν οι νύχτες να ξημερώσουν. Το παρακάτω το έγραψα πέρυσι  το Μάη,  όταν υπήρχε ακόμα η τρικομματική κυβέρνηση. Τώρα έχουν μείνει οι δύο βασικοί εταίροι του συστήματος,  που ελπίζω  και αυτοί μέχρι τον Μάη που μας έρχεται, να έχουν πάει στον αγύριστο.
«Βέρος νεοδημοκράτης, ξεχασμένος στο δικομματισμό,  κατά την προσφιλή συνήθεια των χρόνων που προηγήθηκαν, έριχνε τα βάρη για σημερινές πράξεις,  σε στέλεχος  του ΠΑΣΟΚ. «Μα είναι της κυβερνήσεως», του απάντησα… Φαντάζομαι ότι θα είναι από τους λίγους αμετανόητους,  των τριών πλευρών,  που συγκροτούν την   κυβέρνηση «σωτηρίας»  της χώρας και της καταστροφής του Λαού.
Έχει πλάκα όμως,  όταν έρχεσαι αντιμέτωπος με τέτοια φαινόμενα, που θυμίζουν εκείνα τα ένδοξα χρόνια του ψυχρού πολέμου, μεταξύ  του μπλε και του πράσινου.
Υπήρχε μια εναλλαγή τότε,  που έσπαζε τη σημερινή ρουτίνα, αυτού του μονόχρωμου μίγματος. Μπλε της δεξιάς της πατρίδας, πράσινο του ΠΑΣΟΚ της ελπίδας,  με λίγες σταγόνες ροζ της αριστεράς της προσκολλήσεως.  Αποτέλεσμα ένα μαύρο και άραχνο.

Όσο καλοπροαίρετος και να είσαι,  δεν μπορεί να μην αντιληφτείς, ότι αυτή η τριάδα τείνει να εξελιχτεί σαν την αγία τριάδα, «ομοούσιος και αχώριστος».  Ελάχιστος χρόνος χρειάστηκε  για να μιλήσουν την ίδια γλώσσα,   για να στηρίξουν τις ίδιες θέσεις,  για να  κατασκευάσουν   από τα ίδια φθαρμένα υλικά  του παρελθόντος, ένα νέο μοντέλο για να κερδίσουν,  όσο περισσότερο χρόνο στην εξουσία.  Και αυτή την αγάπη προς την εξουσία την δείχνουν με κάθε τρόπο, ακόμα και όταν γκρινιάζουν.
Οι περισσότεροι υποστηρικτές αυτού του εγχειρήματος το έχουν αποδεχτεί,  φορώντας το  καινούργιο τους κουστούμι χρώματος μαύρου, οι άλλοι, σαν το φίλο παραπάνω, που ξεχάστηκε στα παλιά,  επιμένουν στα κλασσικά χρώματα και αποτελούν  βεβαίως εξαιρέσεις,  για να επιβιώνουν τον κανόνα.
Μπροστά σ’ αυτά τα αδιέξοδα που έχει δημιουργήσει η κρίση της πολιτικής και η έλλειψη ιδεολογικού προσανατολισμού, διαδραματίζονται γεγονότα, που ολοένα ενισχύουν την θέση, ότι η εξουσία μπορεί να συντηρήσει ακόμα και ερείπια
Όσο  για μας, μείναμε να μετράμε ήττες.  Τώρα που το σκέπτομαι εκείνα τα πρώτα χρόνια της μεταπολίτευσης αν  είχα διαλέξει πράσινο ή μπλε και δεν με τραβούσε το κόκκινο, για το κόμμα και κίτρινο για την ομάδα, σήμερα  θα ήμουν πρωταγωνιστής.  Για την ώρα  στο περιθώριο και από φέτος και στην Γ΄ Εθνική.
Ευτυχώς διαλέξαμε ωραίες λέξεις και  μ’ αυτές θα συνεχίσουμε. Δρόμος, Ταξίδι,  Αγάπη Χαρά».
Ο πρόλογος, άσκηση επιβίωσης, για να νικήσουμε το χρόνο και να κάνουμε ευκολότερο το πέρασμα του,  αυτές τις δύσκολες μέρες που βιώνουμε.

ΞΕΧΩΡΙΣΑΝ ΑΚΟΜΑ:
  1. Για αυτούς που κοιτάζουν τον ουρανό……... από Υπόγεια Τάξη
  2. Η γενιά του Νεοέλληνα και η αδικημένη γενιά του... '90 από RAMNOUSIA
  3. ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΧΩΡΙΣ ΕΛΕΟΣ από AnnyraMath

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Σάββατο 25 Ιανουαρίου 2014

ΣXOΛΙΟ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ~ με νέα τρομοκρατικά χτυπήματα απειλεί ο χ. ξηρός

η είδηση που στιγμάτισε τη βδομάδα που πέρασε, σχολιάζεται και προβληματίζει


 η είδηση 
Με ένοπλη δράση κατά του κράτους απειλεί ο Χριστόδουλος Ξηρός. Σε βίντεο και επιστολή του, ο 56χρονος δραπέτης κάνει ηγετική εμφάνιση και καλεί σε ενότητα «συντρόφους που υιοθετούν την αντάρτικη δράση».
 το σχόλιο 
Εγώ δε θα σχολιάσω για τις ευθύνες της αστυνομίας. Το είπε συγγενείς θύματος της '17Ν' λέγοντας πως ο "γιος μου δεν μπορεί να πάρει άδεια εκεί που είναι". Αυτό βέβαια είναι ένα άλλο μεγάλο θέμα.
Το θέμα είναι ότι ο Ξηρός απέδρασε και είναι ο ίδιος Ξηρός που ήταν πριν συλληφθεί. Αυτό νομίζω λέει πολλά για το σωφρονιστικό σύστημα και για την αναγκαιότητα αυστηρών τιμωριών στους εγκληματίες.
Τώρα... άντε πιάσ' τον πάλι...
+Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ ΜΗΝΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Παρασκευή 24 Ιανουαρίου 2014

ANΘΡΩΠΙΝΑ ΒΙΩΜΑΤΑ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ ~ έφηβοι σε έξαρση

μαθήματα από καθημερινές ιστορίες ανθρώπων που άλλαξαν τις ζωές τους


Καλή σας μέρα και σήμερα αγαπητοί αναγνώστες. Το σημερινό θέμα που θα αγγίξουμε είναι αυτό της επικοινωνίας των γονιών με τα έφηβα παιδιά τους. Το έναυσμα για την σημερινή θεματολογία προέκυψε από την επίσκεψη της μητέρας ενός έφηβου κοριτσιού στο γραφείο μας με σκοπό την συμβουλευτική καθοδήγηση της σε σχέση με την κόρη της.

Η μητέρα αυτή νέα σε ηλικία ήρθε στην υπηρεσία φανερά προβληματισμένη και απελπισμένη θα έλεγα. «Έχω σοβαρό πρόβλημα με την κόρη μου, δεν μπορώ να την μαζέψω με τίποτα και πραγματικά δεν ξέρω τι να κάνω. Η υπομονή μου εξαντλήθηκε και έχω σηκώσει τα χέρια ψηλά».

Αυτά ήταν τα λόγια της μητέρας για να περιγράψει αυτό που της συμβαίνει. Φυσικά όμως για να την βοηθήσουμε έπρεπε να μάθουμε πολλά περισσότερα για την οικογενειακή και οικονομική της κατάσταση και φυσικά για την κόρη της η οποία φάνηκε να την έχει προβληματίσει αρκετά.

Μετά την λήψη του κοινωνικού ιστορικού που ακολούθησε τα αποτελέσματα ήταν τα εξής:


Η κόρη ετών 16 είναι ένα όμορφο και έφηβο κορίτσι το οποίο τον τελευταίο χρόνο δεν ασχολείται με τίποτα άλλο πέρα από την εμφάνιση της, της φίλες της και το αγόρι της το οποίο είναι μεγαλύτερο σε ηλικία κατά 4 χρόνια. Η Κ. (κόρη) δεν φαίνεται να ασχολείται καθόλου με το διάβασμα της και κάνει πολλές απουσίες από το σχολείο. Περνάει πάρα πολλές ώρες με το αγόρι της στο σπίτι του και δεν φαίνεται να την ενδιαφέρει να γυρίζει στο δικό της σπίτι. Όταν έρχεται στο σπίτι για να φάει, να κάνει μπάνιο ή για να αλλάξει ρούχα, έχει πάντοτε νεύρα και δεν σηκώνει κουβέντα σε οποιαδήποτε παρατήρηση που μπορεί να της κάνει η μητέρας της. Πολλές φορές θυμώνει τόσο που μπορεί να οδηγηθεί σε χειροδικία εναντίον της ή αρχίζει τις απειλές ότι θα φύγει από το σπίτι και δεν θα ξαναγυρίσει. Άλλες φορές δείχνει την ζήλια της απέναντι στην μητέρα της αν η δεύτερη βγει με φίλες. Παρόλο που η Κ. δείχνει αυτή την συμπεριφορά στο σπίτι έξω από αυτό είναι πολύ ευγενική και δεν προκαλεί το παραμικρό θέμα στο σχολείο ή στο σπίτι του αγοριού της. Αφού λοιπόν το γενικότερο κλίμα στο σπίτι είναι πολύ έντονο η μητέρα έχει οδηγηθεί στην απόφαση πως αν η κόρη της είναι ευτυχισμένη έξω από το σπίτι με το αγόρι της  ίσως να είναι καλό να μείνει μαζί του. Σας φαίνεται παράλογη λύση; 

Για να δούμε στην συνέχεια.  Όσον αφορά την οικογένεια της Κ. οι γονείς της έχουν χωρίσει όταν η ίδια ήταν 8 χρονών. Ο πατέρας μετακόμισε σε άλλη πόλη και δεν έχει επικοινωνία με τα παιδιά του. Πολύ σπάνια μιλάνε με την μητέρα στο τηλέφωνο και αυτό για οικονομικά ζητήματα κυρίως. Έχει έναν μικρότερο αδερφό με τον οποίο βέβαια δεν ασχολείται και ιδιαίτερα. Η επικοινωνία των γονιών της ακόμα και όταν ήταν μαζί δεν ήταν ιδιαίτερα έντονη. Σπανίως συμφωνούσαν να κάνουν πράγματα συνολικά σαν οικογένεια. Υπήρχε μια γενικότερη ελευθερία όλων των μελών της οικογένειας. Ο καθένας έκανε ότι του άρεσε και το «όχι» δεν ακουγόταν και πολύ. Τα οικονομικά της οικογένειας πλέον είναι άσχημα αφού η μητέρα δουλεύει εποχιακά και δεν περισσεύουν για οτιδήποτε άλλο πέρα από την διατροφή. Η μητέρα σαν άτομο είναι χαμηλών τόνων και αδυνατεί να επιβληθεί. Τονίζει την αρνητική συμπεριφορά του παιδιού της και επιρρίπτει ευθύνες. Αυτό βέβαια οδηγεί σε εντάσεις και τσακωμούς κάθε φορά και όχι στην λύση της γενικότερης αναστάτωσης..


Ποιο ήταν το λάθος στην οικογένεια αυτή, και πως όλες οι αλλαγές στην ζωή των μελών συνέβαλαν στον ξέσπασμα της Κ.;

Ο ρόλος των γονιών, δεν είναι εύκολος. Κανείς δεν έχει γεννηθεί γονιός και κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι γνωρίζει τα πάντα. Οι γονείς οφείλουν να απενοχοποιηθούν για να μπορέσουν να σταθούν στον έφηβο.


Ο έφηβος θέλει να ακουστεί, θέλει να μοιραστεί ανησυχίες και σκέψεις για το αύριο, αναζητά να απευθυνθεί σε άτομα με κύρος που θα του εμπνέουν εμπιστοσύνη και θα αποτελέσουν τα πρότυπά του, για το παρόν και το μέλλον. Ας είναι οι γονείς του αυτοί που θα τον ακούσουν. Οφείλουν να είναι αυτοί. Οφείλουν να είναι δίπλα του και να τον στηρίζουν. Όπως οφείλουν και οι ίδιοι, να φροντίσουν τον εαυτό τους, τη σχέση τους και τον σύντροφό τους για να μπορέσουν να φροντίσουν και τους γύρω τους. Μην απορρίψετε το παιδί σας ποτέ, απορρίψτε μονό τις πράξεις τους.


Οι γονείς, που συνδυάζουν την έκφραση της στοργής, την ενθάρρυνση της αυτονομίας και της αυτάρκειας του παιδιού και απαιτούν από το παιδί τους μία ώριμη και υπεύθυνη συμπεριφορά, βρίσκονται πιο κοντά στην επίτευξη της ολοκλήρωσης του ρόλου τους. Για αυτό κάθε προσπάθεια που κάνουν οι γονείς για μία ευτυχισμένη οικογενειακή ζωή από πολύ νωρίς είναι επιβεβλημένη γιατί από τη συμπεριφορά τους, δεν εξαρτάται μόνο το είδος των ενηλίκων που θα γίνουν τα παιδιά τους αλλά και το είδος των γονιών που θα έχει η επόμενη γενιά.

Τέλος σε περίπτωση που τα πράγματα δεν μπορούν να βελτιωθούν με οποιοδήποτε τρόπο υπάρχουν πάντα οι ανοιχτές γραμμές βοήθειας για γονείς με εφήβους και φυσικά αντίστοιχες δημόσιες υπηρεσίες σε όλη την Ελλάδα στις οποίες  μπορεί να απευθυνθεί ο καθένας και είναι δωρεάν. +entita matsinska

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Πέμπτη 23 Ιανουαρίου 2014

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΟΛOΓΙΑΣ ~ η ελλάδα νίκησε την τρόικα


Αν η τρόικα ήταν μία γυναίκα, τότε το 2013 θα ήταν πολύ ιδιαίτερο για εκείνη. Για χρόνια κυριαρχούσε από δω κι από κει συνθλίβοντας τοπικές οικονομίες και εξαφανίζοντας πληθυσμούς ή τουλάχιστον την αξιοπρέπεια τους. Δεν έχει νόημα να επεκταθώ για το… έργο της. Κάπως έτσι ήταν μέχρι που “ανέλαβε” να ασχοληθεί με την Ελλάδα στην οποία μεν συνέχισε (και ολοκλήρωσε) το καταστροφικό της έργο, όμως κάτι μας λέει πως ήταν και το τελευταίο θύμα της. Μπορεί λοιπόν το 2013 να ξεκίνησε ιδανικά για το (καταστροφικό) έργο της, ολοκληρώθηκε όμως με αμφισβήτηση και το ενδεχόμενο αφανισμού της.

Βλέπετε… η καθολική της αποτυχία στην περίπτωση της Ελλάδας, θορύβησε τόσο πολύ την Ευρωπαϊκή Ένωση που imageγια πρώτη φορά, είδαμε το απίστευτο: δηλαδή να της δίνει προθεσμία για να απολογηθεί για τις δράσεις και τα αποτελέσματα αυτών στην Ελλάδα (και όχι μόνο)! Για πρώτη φορά επίσης ακούσαμε πως πλέον εξετάζεται σοβαρά η πιθανότητα της κατάργησης της τρόικα και αντικατάστασης της από ένα όργανο που θα λειτουργεί στις τάξεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης και θα έχει την ευελιξία να μελετά την περίπτωση της κάθε χώρας με την οποία ασχολείται, ξεχωριστά, ανάλογα και με τις συγκυρίες, τη νοοτροπία και τις ιδιαιτερότητες του κάθε λαού.

Όπως σε πολλές περιπτώσεις, έτσι και αυτή τη φορά, η Ελλάδα ήταν το εξιλαστήριο θύμα αλλά και αυτή η ηρωίδα που θυσιάστηκε ώστε να φέρει την κάθαρση. Κάθαρση σε τι; Δεν έχει σημασία. Κάθε φορά και κάθε περίπτωση άλλαζε το δίδαγμα που η Ελλάδα παρείχε στον λαό όλο του κόσμου.

Ο σημερινός προβληματισμός αφορά την τρόικα η οποία απέτυχε σε πολλά επίπεδα και πλέον κρίνεται κατ' αρχήν για τον σχεδιασμό και τη διαδικασία υιοθέτησης των προγραμμάτων οικονομικής προσαρμογής, και δεύτερον για το πώς λειτουργούν αυτά τα προγράμματα. Υπάρχει ειδική μνεία για το πως η τρόικα δεν σεβάστηκε τη νομοθεσία και τις ιδιομορφίες της κάθε χώρας αφού σε πολλές περιπτώσεις ανάγκασε την εκάστοτε κυβέρνηση να νομοθετήσει. Στερνή μου γνώση να σ’ είχα πρώτη! Σήμερα η Ελλάδα δεν περιμένει ούτε συγγνώμες, ούτε ριζικές αλλαγές στα προγράμματα που της έχουν επιβληθεί. Ηθικά, της αρκεί που πλέον όλος ο κόσμος δεν την βλέπει ως την περιθωριακή υπανάπτυκτη χώρα της διαπλοκής, αλλά ως την χώρα που αναγεννιέται από τις στάχτες της+Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τετάρτη 22 Ιανουαρίου 2014

ΠΡΟBΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ ~ πως από την λευκή εβδομάδα θα κέρδιζαν όλοι


Παρά την συνεννόηση καμπόσων εμπλεκόμενων Υπουργείων σχετικά με την θέσπιση και καθιέρωση της “λευκής εβδομάδας”, τελικά το σχέδιο… ακυρώθηκε. Ο όρος έρχεται από το εξωτερικό και αφορά μία εβδομάδα κατά imageτην οποία τα σχολεία κλείνουν εν μέσω της περιόδου και διοργανώνουν ορεινές εκδρομές. Κάτι αντίστοιχο είχαμε εμείς με τις πολυήμερες εκδρομές στο Λύκειο που τα τελευταία χρόνια είχαν χαρακτήρα ξεσαλώματος και προ κρίσης έστελναν τα παιδιά (και τα λεφτά τους) σε διάσημες πόλεις του εξωτερικού.

Στην Ελλάδα η “λευκή εβδομάδα” θα ωφελήσει πολλές πλευρές. Θεσπίζεται η εβδομάδα της Καθαράς Δευτέρας με πρώτο κέρδος την οικονομία μίας σχολικής ημέρας, αφού τα σχολεία θα κλείσουν μόνο για τέσσερις επιπλέον (τη συγκεκριμένα Δευτέρα θα ήταν έτσι κι αλλιώς κλειστά), ένας άλλος βασικός σκοπός είναι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και οδηγούμαστε στον τρίτο σκοπό που είναι η επιστροφή των εκδρομών αυτών, πίσω στην Ελλάδα ώστε να εξυπηρετήσουν και να εξυπηρετηθούν.

Νομίζω πως αν πίσω στα χρόνια μου, αντί για τη Θεσσαλονίκη πηγαίναμε στην Βαρκελώνη, δεν θα μπορούσα να ακολουθήσω λόγω οικονομικής δυσχέρειας. Άραγε, πως μέσα στα χρόνια της κρίσης μπορούν τα παιδιά να ταξιδέψουν στο εξωτερικό και πως η ελληνική οικονομία αντέχει να χάσει αυτά τα χρήματα που θα δαπανηθούν σε εισιτήρια, διαμονή, διασκέδαση και σίτιση; Πιστέψτε με, είναι αρκετά!

Η “λευκή εβδομάδα” μπορεί να συνοδευτεί με ένα σωρό εξαιρετικές ιδέες. Περιορισμούς στις εθνικές οδούς για τις νταλίκες κλπ., εκδηλώσεις από τις περιοχές που θα δέχονται μαθητές ειδικά διαμορφωμένες για την ηλικία τους (σκεφτείτε συναυλίες, θεματικές ομιλίες ή αλληλεπιδραστικές δραστηριότητες με άλλα σχολεία ή ακόμα και με ομάδες νέων από το εξωτερικό). Παρουσιάσεις σε αξιοθέατα ή στις προοπτικές της περιοχής για διαμονή, εργασία ή σπουδές που θα πρέπει να αφορούν τους μαθητές.

Βλέπω την εβδομάδα αυτή ως την τέλεια αφορμή για να κερδίσουν όσο το δυνατό περισσότεροι εμπλεκόμενοι. Από τοπικούς φορείς μέχρι επιχειρηματίες και ιδιώτες. Πάνω απ’ όλα βλέπω πως αν οργανωθεί σωστά, μπορούν να κερδίσουν οι ίδιοι οι μαθητές πάνω απ’ όλα. Αρκετά με τις χαζές εκδρομές και το ξεσάλωμα τα βράδια. Να μια ευκαιρία για έναν συνδυασμό διασκέδασης και εμπειρίας που θα λειτουργήσουν ευεργετικά για τους έφηβους ελέω της δύσκολης συνέχειας. Ίσως το σκεφτούν για του χρόνου. +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τρίτη 21 Ιανουαρίου 2014

KIΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ ~ οδήγηση με ψυχή (rush)

αποκωδικοποιώντας τα κοινωνικά μηνύματα στις δημιουργίες της 7ης τέχνης

Παραγωγή2013
ΣκηνοθεσίαRon Howard
Βασικοί ΧαρακτήρεςDaniel Brühl, Chris Hemsworth, Olivia Wilde
ΠεριγραφήΣτη δεκαετία του 70΄ δύο οδηγοί (James Hunt και Niki Lauda) με σπανιο οδηγικό ταλέντο αλλα με εντελώς διαφορετική κουλτούρα, κανουν το όνειρο τους πραγματικότητα και τείθονται αντιμέτωποι σε δύο απο τις κορυφαίες ομάδες formula 1. Ποιος απο τους δυο θα καταφέρει να κερδισει το πρωτάθλημα και ποιος μια συνεχης μελλοντική καταξίωση;

Αυτό το μήνα σας παρουσιάζω μία από τις αγαπημένες μου ταινίες το RUSH. Στο RUSH λοιπόν αν και μας παρουσιάζονται οι παράλληλες ιστορίες δύο θρύλων της formula 1 οπότε είναι και λογικό να υπάρχει αρκετή δόση οδήγησης αγωνιστικών αυτοκινήτων, εν τούτοις είναι τόσο συναρπαστική η ζωή τους εντός και εκτός πίστας που μπορεί να κάνει τον οποιοδήποτε -είτε είναι λάτρης του αθλήματος είτε όχι - να παρακολουθήσει ευχάριστα την ταινία.

Στην ταινία μας λοιπόν όπως έχω προλογίσει μας παρουσιάζονται δυο θρυλικοί οδηγοί: o James Hunt και ο Niki Lauda. Ο James Hunt (Αγγλος) είναι ένας εξαιρετικά ταλαντούχος οδηγός και στόχος αλλά και σκοπός του ήταν να κερδίζει στις κούρσες με κάθε θεμιτό ή αθέμιτο τρόπο. Επίσης ο James Hunt ξεκίνησε την καριέρα του από ομάδα κατώτερης κατηγορίας και οδήγησε στη formula 1 το αυτοκίνητο της Mclaren. Στην προσωπική του Ζωή ήταν αρκετά άστατος και λάτρης των απολαύσεων της ζωής (ποτά, τσιγάρα, γυναίκες). Από την άλλη είναι ο Niki Lauda (Αυστριακός) ο οποίος ήταν ο μεθοδικός άνθρωπος με άπταιστες γνώσεις μηχανολογίας. Ο Niki Lauda αν και προερχόμενος από πλούσια οικογένεια που τον παρακινούσε να τελειώσει οικονομικές επιστήμες, εκείνος προτίμηση να τραβήξει το δρόμο του γιατί πίστευε στις δυνάμεις του στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Μάλιστα για να γίνει πρώτη φορά οδηγός στη formula 3 έγινε ο ίδιος κύριος μέτοχος της ομάδας του με δάνειο που πήρε από τράπεζα. Στην προσωπική του Ζωή ο Niki Lauda ηταν λάτρης της σταθερότητας στις προσωπικές σχέσης και επένδυσε στο θεσμό της οικογένειας.

Στην ταινία λοιπόν εκτός από τις δυο αξιόλογες προσωπικότητες υπάρχει και η μεταξύ τους σχέση που τους συνδέει και μας προσφέρεται ένας απολαυστικός ανταγωνισμός. Εκτός από σπουδαίοι οδηγοί ήταν και εγωιστές οπότε αποζητούσαν πάντα τη νίκη. Ένα γεγονός το οποίο σημάδεψε και τους δύο οδηγούς συνέβη στην πίστα του Nürburgring όπου σε δύσκολες καιρικές συνθήκες ο Niki Lauda χάνει τον έλεγχο του μονοθεσίου, τρακάρει και παρότι βγαίνει ζωντανός, η φωτία που άναψε έκαψε μέρος του κεφαλιού του. O James Hunt ένιωσε συνυπεύθυνος στο ατύχημα του συναδέλφου του γιατί ήταν ανάμεσα στους οδηγούς που ήθελαν να γίνει ο συγκεκριμένος παρά τις κακές καιρικές συνθήκες.

Τα νοήματα που μπορεί να πάρει κάποιος από αυτή την ταινία είναι σαφώς ότι η δύναμη της θέλησης είναι τόσο ισχυρή που σε συνδυασμό με την ικανότητα μπορεί ο οποιοσδήποτε να κινήσει βουνά. Επίσης ο αλληλοσεβασμός μεταξύ δύο μεγάλων προσωπικοτήτων του αθλήματος. Αν και ατρόμητοι οδηγοί που στην αρχή τρώγονταν σαν τα σκυλιά στο τέλος ο ένας ζήλευε τον άλλο για τις οδηγηκές δυνατότητες του. Στην περίπτωση τους μάλιστα μπορεί αναμφίβολα μπορεί να υποθεί το ρητο: ¨η αξία του νικημένου δίνει μεγαλύτερη δόξα στο νικητή¨.

Το RUSH είναι μία ταινία που βασίζεται σε αληθινά γεγονότα και εγγυημένα θα σας καθηλώσει. Αυτό επίσης μπορείτε να το διαπιστώσετε σε όλα τα reviews της ταινίας όπως αυτά που μπορείτε να βρείτε στο imdb.com. Σας προτείνω λοιπόν ανεπιφύλακτα να τη δείτε και περιμένω με ενδιαφέρον τις εντυπώσεις σας+daskalakis michael  

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ ΤΟΥ ΜΗΝΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Δευτέρα 20 Ιανουαρίου 2014

ΙΣTOΡΙΚΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ ~ αρχαίοι πολιτισμοί που φαίνονται από ψηλά;

πίσω από το φυσικά προφανές, διεισδύουμε σε ανεξήγητα παραφυσικά μυστήρια της ιστορίας

Συνηθίζουμε να λέμε για χαμένους πολιτισμούς, κάποιοι από τους οποίους κρύβουν ορισμένα από τα πιο ενδιαφέροντα μυστικά που απασχολούν πολλούς ανθρώπους ανά τον χρόνο και την υφήλιο. Έχουμε τους πολιτισμούς που βρήκαμε κατόπιν έρευνας, όπως ο Μινωικός Πολιτισμός, έχουμε αυτούς που πάντοτε γνωρίζαμε την ύπαρξη τους όπως είναι ο Μακεδονικός για παράδειγμα και έχουμε και αυτούς που ακόμα δεν βρήκαμε, αλλά γνωρίζαμε (;) πως υπήρξαν κάποτε, όπως είναι ο πολιτισμός που άκμασε στην Ατλαντίδα.

Το τελευταίο στοιχείο ανανεώνει μία χαμένη ελπίδα σχετικά με την ακμή του έργου της αρχαιολογικής έρευνας. Θέλω να πω… πιστεύετε πως βρήκαμε όσους χαμένους πολιτισμούς υπήρξαν ή τέλος πάντων, ξέρουμε όλους όσους υπήρξαν; Η αλήθεια είναι αν και ανακαλύπτουμε κτίσματα, αντικείμενα και σκελετούς που ανήκουν σε γνωστούς πολιτισμούς, εντούτοις δεν βρίσκουμε ολοκαίνουριους πολιτισμούς. Μήπως στ’ αλήθεια δεν υπάρχουν άλλοι;
Η απάντηση έρχεται από ψηλά! Υπάρχει μία πολύ μικρή ομάδα επιστημόνων και αρχαιολόγων που δεν αναζητά αρχαία σε κάποια χωμάτινη έκταση, αλλά μέσω ειδικών δορυφόρων υψηλής ευκρίνειας που στέλνουν εικόνες τόσο μεγάλες όσο μπορούν να καταλείψουν τα tera! Οι εικόνες που επιστρέφουν οι δορυφόροι αυτοί δείχνουν από πεντακόσια μέτρα μακριά από την Γη απίστευτες λεπτομέρειες και έτσι ειδικά καταρτισμένα άτομα, μελετούν τις εδαφικές ανωμαλίες φτάνοντας σε τρομακτικά συμπεράσματα ορισμένες φορές. Βάλτε σε αυτά δεκαεφτά πυραμίδες στην Αίγυπτο, χίλιους τάφους, τρεις χιλιάδες κατοικίες και άλλα σημεία σε περιοχές στα Βαλκάνια.

Όπως σε όλα τα θέματα της ενότητας αυτής, δεν μπορούμε να πούμε κάτι σίγουρο. Δεν μπορούμε καν να καταλήξουμε σε κάτι με ασφάλεια. Το μόνο σίγουρο είναι ότι υπάρχουν πολλές ενδείξεις πως κάπου εκεί από κάτω, κάπου γύρω μας, βρίσκονται θαμμένα μυστικά που ίσως απλά να είναι αρχαίες πέτρες (που λέει και μια φίλη μου), ίσως όμως και να κρύβουν απαντήσεις για μερικά από τα πιο μυστήρια ερωτήματα που έγιναν ποτέ… +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Κυριακή 19 Ιανουαρίου 2014

BPΑΒΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ~ υπήρχε παιδί μου κάποτε μια παραμυθένια χώρα...

Σας παρουσιάζω το καλύτερο άρθρο αυτής της εβδομάδας σύμφωνα με την καθαρά υποκειμενική κρίση του yannidakis. Σημειώνεται πως η βράβευση αφορά μονάχα την ενότητα ιστολογίων και για τους χώρους τους οποίους επισκέφτηκα. Παρακάτω δημοσιεύονται και τα υπόλοιπα άρθρα τα οποία ξεχώρισα μέσα στην εβδομάδα ως δευτερεύοντες διακρίσεις για λόγους ενδεχόμενης ισοπαλίας. Το ιστολόγιο που συγκεντρώνει τις περισσότερες βραβεύσεις και διακρίσεις στο τέλος κάθε μήνα βραβεύεται στην ειδική ενότητα "ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ".

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ:
από: Χειμωνιάτικη Λιακάδα
τίτλος: Υπήρχε παιδί μου κάποτε μια παραμυθένια χώρα…

- Υπήρχε παιδί μου κάποτε μια παραμυθένια χώρα. Μια χώρα πανέμορφη, ζηλευτή και δοξασμένη. Με αγώνες, με ιστορία, με πολιτισμό, με προσφορά στην ανθρωπότητα. Κάποτε όλοι οι άνθρωποι την ζήλευαν γι’ αυτό που ήταν.
Τι θυμήθηκα τώρα…;
Σήμερα ούτε θέλουν να ξέρουν αν υπάρχει.
- Όμως, υπάρχει και σήμερα ;
- Είναι σαν να υπάρχει. Στο πέρασμα των αιώνων μίκραινε … μίκραινε … μίκραινε ολοένα και περισσότερο. Πέρασαν πολλοί από πάνω της που βοήθησαν σε αυτό. Βασιλιάδες, πρωθυπουργοί, γαλονάδες και πάλι πρωθυπουργοί και πάλι γαλονάδες. Γερμανοί αυτή τη φορά. Και πλησιάζει η ώρα που θα τούς στείλουν νέους βασιλιάδες να τους βάλουν σε σειρά. Κι αυτοί Γερμανοί θα είναι.
- Γιατί; Δεν μπορούν από μόνοι τους;
- Μα όχι, τα ρωτάνε αυτά; Ποτέ δεν μπόρεσαν. Ανέκαθεν έψαχναν να βρουν καινούριο ιδιοκτήτη. Και είχαν τη συνήθεια να ψάχνουν σχεδόν πάντοτε έξω από τη χώρα τους. Το μόνο που έμαθε πολύ καλά αυτός ο πρώην περήφανος λαός είναι το ξεμάτιασμα. Να δεις πόσο εύκολα βγάζει ο ένας το μάτι του άλλου, δεν θα το πιστεύεις.
- Συνέχισε ..συνέχισε, ! Θέλω να μάθω κι άλλα…
- Που λες, σ’ αυτή την παραμυθένια χώρα σήμερα έχουν έναν σαμαρωμένο Βασιλιά. Πιο πριν είχαν έναν αλλοπαρμένο, νωρίτερα έναν μαρμαρωμένο. Ο φτωχός λαός πιστεύει ότι ο Βασιλιάς ένας είναι από χρόνια και τον λένε ..Πουλημένο. Κάθε φορά αλλάζει πρόσωπο για να μην τον αναγνωρίζουν. Μυαλά όμως δεν αλλάζει. Ο φτωχός λαός συνήθισε να έχει για χρόνια τον ίδιο βασιλιά και παρά τις πίκρες που τον ποτίζει θέλει μόνο αυτόν.
- Τον Πουλημένο;
- Ναι, αυτόν. Γι’ αυτό και οι υπόλοιποι αυτόν τον λαό τον λέμε Βλαμμένο.
- Οι βασιλιάδες κυβερνάνε μονάχοι τους;
- Βασικά δεν κυβερνάνε ούτε αυτοί, αλλά ας μη σε μπερδεύω. Το παραμύθι λέει για ένα μεγάλο κτίριο που το λένε κοινοβούλιο. Όπως μαρτυράει η λέξη εκεί μέσα φωλιάζει η βούληση η κοινή. Δεν θα σου πω απόψε ποια λέμε ‘κοινή’ γιατί είσαι ακόμα μικρή. Εκεί μέσα που λες μαζεύονται ψευταράδες, γελωτοποιοί, άνθρωποι της νύχτας, ψευτοδιανοούμενοι, τηλεπωλητές, μισό τρελοι, καλτσοδέτες και ανεπάγγελτοι. Όλοι θέλουν να σώσουν τον εαυτό τους και την τσέπη τους. Ο βλαμμένος λαός που λέγαμε πιο πάνω έχει ταυτίσει αυτούς με το δικό του μέλλον.
- και σε αυτο , το οπως το λες το κοινοβούλιο,  τι δουλειά κάνουν;
- Αυτοί που κυβερνούν αγωνίζονται ποιος θα γεμίσει πιο γρήγορα το δικό του σακούλι με ανέργους παιδί μου! Είναι ένας αγώνας ταχύτητας στον οποίον  ο καθενας τους τρέχει  γρήγορα προσπαθώντας να σκοτώνει τους γύρω. Σαν αυτά τα παιχνίδια που παίζετε στα κομπιούτερ εσείς τα παιδιά. Το βραβείο του νικητή είναι μια θέση παραπάνω από την προηγούμενη.
- Και οι άλλοι που δεν κυβερνούν τι κάνουν;
- Οι άλλοι προσπαθούν.. Να,  τσακώνονται συνέχεια για να μη κυβερνήσουν ποτέ.
- Ο λαός πως ζει;
- Όπως μπορεί και όποιος μπορεί. Οι περισσότεροι κάνουν την ίδια δουλειά: είναι άνεργοι. Αλλά είναι τέτοιο επάγγελμα η ανεργία, που όσους και να έχει ζητάει περισσότερους. Δεν σταματάει ποτέ να θέλει κόσμο, δεν σταματάει ποτέ να της στέλνουν. Αυτή είναι η πηγή των κακών που ήρθαν.
- Δηλαδή;
- Σε πολλούς επίτηδες φτωχούς έχουν κόψει το ηλεκτρικό και ζούνε με κεριά όπως τα παλιά παλιά χρόνια. Του χρόνου οι περισσότεροι θα ζούνε σε χαρτοκούτι. Γίνονται ληστηριασμοί των σπιτιών
- Πλειστηριασμοί λέγονται  αυτο που τους πέρνουν το σπίτι ? αχμ  το άκουσα στην τηλεόραση!
- Ληστηριασμοί είναι παιδί μου, από το ‘ληστεύω’ βγαίνει. Τους πήραν τις δουλειές, τα αυτοκίνητα, τα σπίτια, την υγεία, το μέλλον και στη θέση τους άφησαν  μόνο  φόρους. Με τούτα και μ’ εκείνα ο λαός θα επιστρέψει στη φύση. Θα κοιμάται στα δέντρα, σε σπηλιές, θα ανοίγει λαγούμια…
Κάθε χρόνο σε αυτό το λαό φοράνε παπούτσι ένα νούμερο μικρότερο και του λένε ‘τρέχα’. Πάνω που αρχίζει να συνηθίζει τον πόνο την επόμενη χρονιά του το βγάζουν και του φορούν ένα νούμερο πιο μικρό. Πέντε νούμερα έχει αλλάξει ίσαμε τώρα. Και σύμφωνα με το σχέδιο θα τα φορέσει όλα. Μέχρι να του σαπίσουν τα πόδια.

- Μα γιατί δεν πετάει τα παπούτσια, αφού θα τρέχει πιο γρήγορα;
- Γιατί το θέμα δεν είναι να τερματίσει. Άλλωστε μόνος του τρέχει, δεν θα τον περάσει κανείς. Το θέμα είναι να τα φοράει για να τρέχει κουτσαίνοντας και μες τα αίματα. Και, κυρίως, δεν πρέπει ποτέ να πετάξει από πάνω του τις πατερίτσες. Δάνεια τις λένε.
- Και δεν υπάρχει κανένας να ταρακουνήσει αυτό το λαό;
- Φαίνεται πως όχι. Οι πλούσιοι αρνούνται γιατί περνάνε καλά. Οι τραπεζίτες πληρώνονται από τους πλούσιους και δεν θέλουν να τους στενοχωρήσουν. Οι πολιτικοί δεν κάνουν τίποτα που θα στενοχωρούσε τους προηγούμενους. Ο λαός δεν θέλει να κάνει τίποτα για να μη στενοχωρήσει τους πολιτικούς, που δεν θέλουν να στενοχωρήσουν όλους τους προηγούμενους.
- Και από ενημέρωση;
- Την ενημέρωση που υπάρχει φαντάσου την κάτι σαν υπνωτισμό. Αυτοί που έχουν ταχθεί να κρατούν ξύπνιο το λαό είναι αυτοί που τον αποκοιμίζουν.
- Μα όλοι το ίδιο είναι;
- Όχι, ακριβώς. Στο περίπου όμως, ναι. Οι σοφοί αυτής της χώρας σώπασαν, οι πνευματικοί της άνθρωποι αποκοιμήθηκαν. Οι ποιητές της τώρα πια δεν γράφουν στίχους. Δεν γράφουν ποιήματα δεν βγάζουν στα βιβλία τις σκέψεις τους. Σήμερα πατούν κουμπιά με γράμματα ή μιλούν σε πολύχρωμα γυαλιστερά κουτιά και το μόνο που καταφέρνουν είναι να μεγαλώνουν τις αποστάσεις με το λαό. Και ο απλός λαός γυρίζει συνέχεια γύρω γύρω από τον εαυτό του αναζητώντας κάποιον, που δεν ξέρει ούτε πως θα είναι, ούτε πως τον θέλει.

- Πρέπει κι εγω όμως τώρα για ύπνο… Εχω σχολείο το πρωί..και κάνει ήδη νύστα …Πες μου μονάχα ένα … Η ιστορία αυτή θα έχει καλό τέλος;
- Μα, παιδί μου, σου το είπα στην αρχή, παραμύθι είναι…

ΞΕΧΩΡΙΣΑΝ ΑΚΟΜΑ:
  1. ΛΑΜΟΓΙΑ Η ΗΛΙΘΙΟΙ? .. Η ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ? από Συνήθης Ύποπτος
  2. Βοήθεια στο Σπίτι.. από Positive Thinking Greece
  3. Υποθέσεις από πιτσιρίκος

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Σάββατο 18 Ιανουαρίου 2014

ΣXOΛΙΟ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ~ στην bp το πετρέλαιο από τα κοιτάσματα του πρίνου

η είδηση που στιγμάτισε τη βδομάδα που πέρασε, σχολιάζεται και προβληματίζει


 η είδηση 
Συμφωνία για την πώληση του συνόλου της παραγωγής πετρελαίου από τα κοιτάσματα του Πρίνου στην πολυεθνική ΒΡ υπεγράφη σήμερα στο ΥΠΕΚΑ. Πρόκειται για συμβόλαιο αξίας 500 εκατ. δολ. που σηματοδοτεί -σύμφωνα με πηγές της ενεργειακής αγοράς- την επαναδραστηριοποίηση της BP στην Ελλάδα. Υπενθυμίζεται ότι η πολυεθνική είχε αποχωρήσει από τη χώρα το 2009
 το σχόλιο 
Η συμφωνία αυτή είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την πρόοδο της κρίσης στην Ελλάδα. Πίσω στο 2009 όταν και η BP αποχώρησε, ελάχιστοι περίμεναν τις εξελίξεις που ακολούθησαν. Πολλοί βρέθηκαν απροετοίμαστοι με αποτέλεσμα τις γνωστές συνέπειες σε επιχειρήσεις και ιδιώτες. Η BP όμως το είχε δει να έρχεται και προστατεύοντας τα συμφέροντά της, αποχώρησε.
Το ότι σήμερα επέστρεψε λέει πολλά. Δεν θα το έκανε από λύπηση, δεν θα το έκανε χωρίς να υπάρχουν προοπτικές επενδύσεων.
Νομίζω πως η BP καλωσόρισε την κρίση αποχωρώντας και την αποχαιρετάει τώρα, επιστρέφοντας. +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ ΜΗΝΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »