Δευτέρα 8 Σεπτεμβρίου 2014

ΡΕΤΡΟΣΠΕΚΤΙΒΑ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ~ άρωμα αισιοδοξίας

κάθε πρόσωπο ή γεγονός του παρελθόντος, κρύβει ένα μήνυμα προβληματισμού για το μέλλον

Ελεανόρ Πόρτερ
19/12/1868 - 21/05/1920
Η χαρά και η αγνότητα δεν είναι προνόμιο μονάχα της παιδικής ηλικίας.

Καλώς ορίσατε στο +yannidakis 
Η Eleanor Hodgeman Porter, γεννήθηκε στο Λίτλετον του Νιου Χαμσάιρ στις 19 Δεκεμβρίου του 1868. Φοίτησε σε σχολεία της περιοχής, έκανε ιδιαίτερα μαθήματα στο σπίτι και τελικά φοίτησε στο Κονσερβατουάρ της Νέας Αγγλίας, από όπου και επαινέθηκε για τα φωνητικά της σε διάφορα κονσέρτα. Το 1892 παντρεύτηκε τον John Lyman Porter και μετακόμισε στη Μασαχουσέτη. Το πρώτο μυθιστόρημα, "Cross currents", εκδόθηκε το 1907. Το 1912 εκδόθηκε και έγινε μπεστ σέλερ το "Miss Billy". Το 1913 εκδίδεται το πιο γνωστό βιβλίο της, η "Πολυάννα", με ηρωίδα ένα αθεράπευτα αισιόδοξο κοριτσάκι. Το βιβλίο έκανε αμέσως μεγάλη επιτυχία. Το 1960 το βιβλίο μεταφέρθηκε από την εταιρεία Ντίσνεϊ στον κινηματογράφο. Δυο ακόμη βιβλία της Πόρτερ το "Η Πολυάννα μεγαλώνει" και το "Απλώς Δαβίδ" (1916) έγιναν και αυτά μπεστ σέλερ. Η Έλεανορ Πόρτερ πέθανε στο Καίμπριτζ της Μασαχουσέτης στις 21 Μαΐου του 1920.

Η Πόρτερ δεν κατάφερε να αποκτήσει παιδιά για άγνωστους λόγους. Δεν την διακατείχε το αίσθημα της κατάθλιψης. Ήταν από τη φύση της αισιόδοξη και της άρεσε να μοιράζεται τις σκέψεις της με ένα μεγάλο κοινό αναγνωστών, που δεν υπήρχαν ηλικιακοί φραγμοί.

Η συγγραφή μυθιστορημάτων ήταν ένα έμφυτο ταλέντο το οποίο ξεδιπλώθηκε αβίαστα σε μια εποχή μη φιλελεύθερη για το γυναικείο φύλο, που τα γράμματα όμως ανθούσαν. Ήταν τόσο έξυπνη... Και αυτό γιατί οι γυναίκες της εποχής εκείνης ήταν πιο περιορισμένες, αν και εκείνη κατάφερε στο πιο σύγχρονο ευρωπαϊκό περιβάλλον στο οποίο ζούσε, να λάβει τη μόρφωση εκείνης της εποχής. Στην ουσία όμως ήταν δεσμευμένη λόγω του φύλου της και η ζωή της ήταν καθαρά τυπική. Λόγω όμως της ευφυίας και του ταλέντου που διέθετε η διέξοδός της ήταν η συγγραφή κειμένων και φαίνεται να έμεινε διαχρονική καθώς ακόμη και σήμερα τα περισσότερα σπίτια έχουν από ένα της μυθιστόρημα. Η φαντασία της μεγαλουργούσε. Πριν ακριβώς 10 χρόνια διάβασα την Πολυάννα, το πρώτο μου λογοτεχνικό βιβλίο, το οποίο ήταν δώρο γενεθλίων από μια δασκάλα μου και το λάτρεψα ήδη από το πρώτο κεφάλαιο.

Η Πολυάννα, το πασίγνωστο αυτό βιβλίο που αγαπήθηκε όσο κανένα άλλο από μικρούς και μεγάλους. Θα έλεγε κανείς πως ήταν η φανταστική κόρη της Πόρτερ. Η κόρη που ποτέ δεν είχε αλλά λάτρευε σαν να ήταν όντως ένα υπαρκτό πρόσωπο. Η Πολυάννα αν και άτυχη στη ζωή της, εξαιτίας της απώλειας των γονιών της, πήρε από τη συγγραφέα της όλα τα αγνά και καλά χαρακτηριστικά ενός μικρού παιδιού και την κατέστησε την πιο γνωστή και λατρεμένη ηρωίδα - φίλη - αδελφή όλων των παιδιών, μιας και ανέτρεψε και έδωσε χαρά στο συντηρητικό περιβάλλον που μεγάλωνε. Πολλά στοιχεία που είχε η Ελεανόρ τα έδωσε απλόχερα στο δημιούργημα της φαντασίας της. Ήταν κάτι σαν τη συνέχεια της... Ένα πλάσμα καλό και άκακο με αγνή ψυχή. Το γεγονός ότι η συγγραφέας ήταν μια ώριμη γυναίκα δεν την καθιστούσε λιγότερο αγνή από την Πολυάννα που ήταν παιδί, γιατί μην ξεχνάτε, ο ψυχισμός τους ήταν ο ίδιος...

Η ηρωίδα, όπως και η συγγραφέας, μορφώθηκαν, ζούσαν σε αυστηρό οικογενειακό περιβάλλον... Αργότερα απέκτησαν οικογένεια και οι ζωές και των δύο αυτών γυναικών φαίνεται πως ήταν άρτια δομημένες. Τις περιστοίχιζε απέραντη αγάπη.

Έτσι, η μαγεία που ονειρευόταν η ταλαντούχα Πόρτερ και την πασπάλιζε με νεραϊδόσκονη στους αναγνώστες της, τα έκανε όλα καλύτερα. Όμως, οι μαγικές συνταγές έχουν το ελάττωμα να πραγματοποιούνται μόνο σε όσους πιστεύουν στη μαγεία; Η Πόρτερ λοιπόν, δε δίστασε να δίνει στοιχεία αληθοφάνειας στα μυθιστορήματα της. Ωρίμαζε τους αναγνώστες με ένα μητρικό - στοργικό τρόπο, επιβεβαιώνοντας τους στη συνέχεια ότι τα λυπηρά γεγονότα είναι στοιχεία της ζωής καθένας όμως από εμάς καταφέρνει να επιβιώσει επιτυχώς, βρίσκοντας μονάχα ένα ''τρικ'', ίσως το ''παιχνίδι της χαράς'', για να μην παύει η αισιοδοξία του να βρίσκεται στα φόρτε της. Η εποχή που πίστευες σε μαγικά φίλτρα που μόλις τα έπινες ανακτούσες σούπερ δυνάμεις και όλα φαίνονταν τόσο απλά δεν τελείωσε και δεν θα τελειώσει ποτέ, αρκεί να διαβάσεις τα βιβλία της Ελεανόρ Πόρτερ και τότε μόνο ίσως κι εσύ διαπιστώσεις τις κρυφές πτυχές του καλού σου εαυτού. +Nastazia A 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΓΥΡΝΩΝΤΑΣ ΚΙ ΕΣΕΙΣ ΤΟ ΡΟΛΟΙ ΠΙΣΩ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Κυριακή 7 Σεπτεμβρίου 2014

ΣXOΛΙΟ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ~ ένοχη η bp για την καταστροφή στον κόλπο του μεξικού

η είδηση που στιγμάτισε τη βδομάδα που πέρασε, σχολιάζεται και προβληματίζει


η είδηση
Ένοχη για τη μεγαλύτερη οικολογική καταστροφή στην ιστορία των Ηνωμένων Πολιτειών, έκρινε η δικαιοσύνη την ΒP. Για σοβαρή αμέλεια του πετρελαϊκού κολοσσού κάνει λόγο η απόφαση. Η έκρηξη στην εξέδρα εξόρυξης Deepwater Horizon το 2010, είχε προκαλέσει τον θάνατο 11 ανθρώπων και τη διαρροή περίπου 5 εκατομμυρίων βαρελιών αργού πετρελαίου στον Κόλπο του Μεξικού.
το σχόλιο
Δεν ξέρω αν πρέπει να χαρώ με αυτήν την -ίσως- δίκαια απόφαση. Βλέπετε, τα 60 δις. πρόστιμο στην BP ως τιμωρία θα ήθελα να ξέρω πως δεν συνδέονται με απολύσεις, μειώσεις στις επενδύσεις της εταιρείας.
Επίσης θα ήθελα να ξέρω πως από αυτά τα λεφτά θα έχει κάποιο κέρδος αυτός που πόνεσε πιο πολύ απ' όλους: το περιβάλλον. Θα δοθούν δηλαδή, χρήματα για την προστασία του περιβάλλοντος στην περιοχή κλπ.
Ενώ τέλος, ύστερα από το πάθημα, θα θεσπιστούν ακόμα πιο αυστηροί κανονισμοί για τις εν λόγω εταιρείες.
Έτσι... κάτι γίνεται.
+Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Σάββατο 6 Σεπτεμβρίου 2014

BPΑΒΕΥΣΗ ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ~ θανος ευη koukfamily

Σας παρουσιάζω το καλύτερο ιστολόγιο αυτού του μήνα σύμφωνα με την καθαρά υποκειμενική κρίση του yannidakis και καθώς προέκυψε από τις εβδομαδιαίες βραβεύσεις τις ενότητας ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ. Σημειώνεται πως η βράβευση αφορά μονάχα την ενότητα ιστολογίων και για τους χώρους τους οποίους επισκέφτηκα.

ΒΡΑΒΕΥΜΕΝΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ
τίτλοςΘΑΝΟΣ ΕΥΗ koukfamily
λίγα λόγια για το ιστολόγιο: Όπως οι ίδιοι οι διαχειριστές αναφέρουν: "Το blog μας είναι ένα
Ελληνικό οικογενειακό ιστολόγιο.
Τα θέματά μας είναι πολυποίκιλα. Εθνικά θέματα, Ειδήσεις, Αθλητικά, Μουσικά video, Επιστημονικά, Ιστορικά, θέματα Παιδείας κλπ. Είναι σαν ένα περιοδικό ποικίλης ύλης.
Φυσικά λόγω ευαισθησίας για την Ελλάδα μας και την Ορθοδοξία ίσως βρείτε πολλές αναρτήσεις που να έχουν σχέση με τα τόσο σοβαρά θέματα που απασχολούν όλους τους Ελληνες. Το ιστολόγιό μας είναι στις επάλξεις του αγώνα για την Πατρίδα μας σε όλους τους τομείς".
Στο ιστολόγιο υπάρχουν αναρίθμητα κείμενα από διάφορους συντάκτες και διακεκριμένους επιστήμονες. Επί των πλείστων αναφέρονται σε εθνικά ζητήματα τα οποία παρουσιάζονται με σεβασμό στην διαφορετικότητα και χωρίς ίχνη φανατισμού και ακροτήτων. Μετά από αρκετά χρόνια, το καλωσορίζω στην λίστα των ιστολογίων που έχουν βραβευτεί στο yannidakis.

ΒΡΑΒΕΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
τίτλοςVladimir Putin: «η τίγρη της Ρωσίας» -η αβελτερία των ΗΠΑ και της Ε.Ε.-
ημερομηνία: 18/08/2014
λίγα λόγια για το άρθρο: Πρόκειται για ένα πολύ έξυπνο κείμενο που παντρεύει τις έννοιες της πολιτικής και των αξιόλογων ηγετών με τις καταστάσεις που επικρατούν τώρα στην πολιτική σκηνή με επίκεντρο την Ρωσία. Επικεντρώνεται στον ρώσο πρόεδρο καθώς και τις εκκεντρικές του απόψεις και πράξεις σχετικά με την κρίση στην Ουκρανία και γενικά με τον Δυτικό κόσμο.

ΒΡΑΒΕΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
τίτλοςΤζιχάντ στην Σμύρνη το 1922… Τι παίζει σήμερα;
ημερομηνία: 28/08/2014
λίγα λόγια για το άρθρο: Ήταν η καταστροφή της Σμύρνης ενός είδος ιερού πολέμου από τους μουσουλμάνους εναντίων των χριστιανών; Ένας επικίνδυνος παραλληλισμός που προκαλεί και συγκρίνει την ιστορία με τα θλιβερά γεγονότα του σήμερα στην Μέση Ανατολή. Ένα άρθρο που ανεξάρτητα στο αν καταλήγει σε έγκυρα συμπεράσματα, μας προβληματίζει αρκετά.

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΤΟΥ ΜΗΝΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Παρασκευή 5 Σεπτεμβρίου 2014

ΕΦAPΜΟΖΟΝΤΑΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ~ εσύ μπορείς να στείλεις μια… μυρωδιά;

πως οι εφαρμογές της επιστήμης & της τεχνολογίας επιδρούν στην κοινωνία του σήμερα

από in
Η πρώτη υπερατλαντική μετάδοση μυρωδιάς
Το μήνυμα μύριζε «σαμπάνια και γλυκά μακαρόν». Ήταν το πρώτο οσφρητικό μήνυμα που διέσχισε τον Ατλαντικό μέσω Διαδικτύου, υποστηρίζουν οι δημιουργοί του «οσφρητικού τηλεφώνου» οPhone.
Η μετάδοση πραγματοποιήθηκε την Τρίτη από ένα εργαστήριο στο Παρίσι στο Αμερικανικό Μουσείο Φυσικής Ιστορίας, αναφέρει το Livescience.com που παρακολούθησε την εκδήλωση.
Το σύστημα επισυνάπτει σε φωτογραφίες οσμές επιλεγμένες από μια παλέτα αρωμάτων και τις στέλνει μέσω email, Skype ή κοινωνικών δικτύων.
Στο Παρίσι, οι υπεύθυνοι της παρουσίασης φωτογράφισαν γαλλικές λιχουδιές και τη σαμπάνια που άνοιξαν και έστειλαν ένα μήνυμα στη συσκευή oPhone στη Νέα Υόρκη, το οποίο «ταίριαζε τέλεια με την εικόνα».

oPhone video (French subtitles) from Blake Armstrong on Vimeo.

«Με το oPhone, ο κόσμος θα μπορεί να μοιραστεί με οποιονδήποτε, οπουδήποτε, όχι μόνο λέξεις, εικόνες και ήχους αλλά και την ίδια την αισθητική εμπειρία» δήλωσε ο συνεφευρέτης του συστήματος Ντέιβιντ Έντουαρντς, καθηγητής του Χάρβαρντ που έχει στο ενεργητικό του κι άλλες τρελές εφευρέσεις όπως βρώσιμα μπουκάλια.
Ο Έντουαρντς και η φοιτήτρια μηχανολογίας Ρέιτσελντ Φιλντ εργάστηκαν για την ανάπτυξη του oPhone στο «Le Laboratoire», το δημιουργικό εργαστήριο που έχει δημιουργήσει ο Έντουαρντς στο Παρίσι για να φέρει σε επαφή την επιστήμη με την τέχνη.
Για την προώθηση του oPhone ο Έντουαρντς ίδρυσε την εταιρεία Vapor Communications.
Τα οσφρητικά μηνύματα, γνωστά ως oNotes, συντάσσονται στο iPhone μέσω της εφαρμογής oSnap, διαθέσιμη για κατέβασμα στο App Store. Ο χρήστης δημιουργεί συνδυασμούς από 32 βασικά αρώματα που δίνουν περισσότερες από 300.000 διαφορετικές οσμές.
Ο παραλήπτης του μηνύματος μπορεί να το μυρίσει μέσω της συσκευής oPhone, μέσα στην οποία υπάρχουν μικρές δεξαμενές με τα 32 βασικά αρώματα. Κάθε οσμή διαρκεί περίπου 10 δευτερόλεπτα και, αν το μήνυμα περιέχει πολλές οσμές, η συσκευή τις αναπαράγει τη μία μετά την άλλη.
Ο μηχανισμός της όσφρησης παραμένει εν πολλοίς άγνωστος, ωστόσο η ανθρώπινη μύτη εκτιμάται ότι ίσως μπορεί να διακρίνει πάνω από ένα τρισεκατομμύριο οσμές.
Οι εφευρέτες του συστήματος έχουν ξεκινήσει εκστρατεία συγκέντρωσης κεφαλαίων μέσω του Indiegogo και προσφέρουν το oPhone με προπαραγγελία στην τιμή των 149 δολαρίων.
Ελπίζουν τώρα να προσελκύσουν το ενδιαφέρον επιχειρήσεων τροφίμων και εστίασης, και επιδεικνύουν τις δυνατότητες του συστήματος στο Αμερικανικό Μουσείο Φυσικής Ιστορίας και στο Le Laboratoire.


Ήταν θέμα χρόνου και έγινε. Φυσικά και έγινε, γιατί όταν πριν πολλά χρόνια κάποιος έλεγε πως θα μπορούσε να στείλει ένα μήνυμα στην άλλη άκρη του πλανήτη, τον περνούσαν για τρελό. Ξαφνικά το μήνυμα αυτό έγινε ηχητικό και ύστερα από χρόνια απέκτησε εικόνα, πολυμέσα και πάει λέγοντας. Γιατί όμως θα έπρεπε να μείνουμε στις δύο αισθήσεις τις ακοής και της όρασης;

Γιατί όχι και στην… όσφρηση. Δέχομαι εξ αρχής ότι στους περισσότερους είναι αδιάφορο αν μπορούν να στείλουν μια μυρωδιά. Με το ζόρι βρίσκω το παράδειγμα μιας κοπέλας που θέλει να στείλει το καινούριο της άρωμα σε μια φίλη της, όμως πέραν τούτου, τίποτα σημαντικό! Αντίθετα αν πάμε σε επαγγελματικό επίπεδο, μπορώ να κατανοήσω μια διαφήμιση ενός αρώματος που θα προβάλλεται (!) μέσω διαδικτύου ή μια καινούρια γεύση σε ένα εστιατόριο! Τέτοια παραδείγματα μπορώ να σκεφτώ πολλά είτε με σκοπό την επικοινωνία είτε την επιχειρηματική προώθηση.


Σε αντίθεση με τα άλλα παραδείγματα που θίγουμε εδώ στην ενότητα, αυτό δεν κρύβει κινδύνους, δεν κρύβει απειλές. Δε νομίζω τουλάχιστον πως θα μπορούσαμε να φοβόμαστε δεδομένα που μεταφέρονται μέσω της αίσθησης της όσφρησης! Αν είναι το απολύτως απαραίτητο συστατικό για την εξέλιξη της τεχνολογίας; Προφανώς όχι. Αν όμως αυτή (η εξέλιξη) μπορεί να μας προσφέρει τη δυνατότητα αυτή, δε θα πούμε όχι. +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Πέμπτη 4 Σεπτεμβρίου 2014

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΘEMΑΤΟΛΟΓΙΑΣ ~ το γεύμα των μελλοθάνατων

Σας καλωσορίζω στο +yannidakis
Δε θα πιστέψετε τι βρήκα μέσα σε ένα συρτάρι που είχα σχεδόν ξεχασμένο! Ένα γράμμα!

Μα Τω Θεώ δε θυμάμαι ποιος μου είπαν ότι το έγραψε, ίσως να ήταν κάποια σαν εμένα. Το μόνο σίγουρο ήταν ότι έγραφε σε μια γλώσσα που δεν ήξερα. Τότε που το πρωτόπιασα στα χέρια μου αυτό το γράμμα, τόσο πολύ απόρησα με το αλφάβητο, που το είχα δώσει να το κοιτάξει ένας καθηγητής μου. Εκείνος το διάβαζε και το ξαναδιάβαζε και επέμενε όλο και περισσότερο πως επρόκειτο για ένα γράμμα προφητικό, από μια εποχή πολύ παλιότερη από αυτή που νόμιζα. Να περίπου η μετάφραση που μου έδωσε:


«Κάθε μέρα ένα κομμάτι μου κόβεται
 και αφήνει πίσω του ένα κενό.
Τα κενά μου σαν κανάτια γεμίζουν με πόνο.
Με τρώνε, αδέρφια μου.

Όσοι κυβερνάνε το σώμα μου και στήνουν τις ιδέες τους στα νευρικά μου συστήματα 
με φάγανε σχεδόν όλη.
Μα δεν ξέρουν αυτοί που με τρώνε πως κάποτε και εγώ θα τελειώσω;
Δε φοβούνται, που τόσο βιαστικά ψάχνουν να με αντικαταστήσουν, 
μήπως δεν έχουν πια γη να πατήσουν;

Τους άφησα να φάνε, μα δε χόρτασαν. Τους έδωσα νερό και με δηλητηρίασαν.
Τους έδωσα τους φίλους μου και τους σκότωσαν.
Δεν έχω πια να τους δώσω.

Τα μαχαίρια που με κόβουνε θα γίνουν στα χέρια τους όπλα για να πολεμήσουν μεταξύ τους.
Όταν θα καταπιούν την τελευταία μπουκιά από το χέρι μου, 
τότε θα φάνε ο ένας τον άλλον
και ο τελευταίος από δαύτους θα φάει τον εαυτό του.
Σας λέω: Ο τελευταίος φαταούλας του σύμπαντος θα φάει τον εαυτό του! 
Είναι τόσο ειρωνικό και αστείο 
που δε στενοχωριέμαι για τα κομμάτια μου, φανταστείτε!

Μη λυπάστε και εσείς, αδέρφια μου, 
γιατί τη λύση θα μας τη δώσουνε 
αυτοί που μας δώσανε και το πρόβλημα».
+kat sop 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τετάρτη 3 Σεπτεμβρίου 2014

ΠPOΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ ~ ευχαριστώ που μοιραστήκαμε το όραμα για το ηράκλειο

Καληνωρίσματα από το +yannidakis
Πάμε πάνω από δέκα χρόνια πίσω εκεί που εγώ προσέγγιζα ένα σταυροδρόμι στην ζωή μου μεταξύ της μόνιμης εγκατάστασης μου στις Ηνωμένες Πολιτείες με έτοιμη δουλειά και καλές συνθήκες ζωής και της επιστροφής μου στο Ηράκλειο, την πόλη που γεννήθηκα και αγάπησα όσο τίποτα. Ήταν πολλά που έπρεπε να ζυγίσω πριν καταλήξω και κάθε επιλογή είχε πολλά και σημαντικά επιχειρήματα για να με κρατήσει.

Ήταν όμως τότε που ένας νέος –ακόμα- δήμαρχος άρχιζε να ξεδιπλώνει το όραμα του, όχι σε κάποια αίθουσα παρουσιάσεων, αλλά σε εργοτάξια και σε κέντρα λήψεων αποφάσεων. Διάβασα, μελέτησα και διαπίστωσα πως το όραμα του ταίριαζε ακριβώς με τις δικές μου ανάγκες για τον τόπο μου κι έτσι αποφάσισα.

Μέσα στους μήνες και τα χρόνια που ακολούθησαν, έγινα μάρτυρας αλλαγής μιας πόλης που είχε χάσει την περηφάνια της και σίγουρα την αίγλη που είχε κάποτε (μινωική και ενετική περίοδο για παράδειγμα). Είδα μια πόλη να απορροφά χρήματα που μετουσιώνονταν σε έργα: Σε δρόμους, σε πλατείες, πάρκα, σύγχρονες εγκαταστάσεις και κτίρια πολιτισμού, αθλητισμού και συγκοινωνιών. Είδα μια πόλη να φιλοξενεί καλλιτέχνες και καλλιτεχνικές δραστηριότητες, να γυρίζει το βλέμμα της στην θάλασσα και περισσότερο απ’ όλα να τιμά την ένδοξη ιστορία της.

Ακόμα και στα χρόνια της κρίσης, το Ηράκλειο κι εγώ μοιραστήκαμε το ίδιο πείσμα: Δε θα γονατίζαμε. Θα παλεύαμε χωρίς να αλλάξουμε τους στόχους μας, απλά ίσως με λιγότερο έντονους ρυθμούς, χωρίς όμως εκπτώσεις στο ποιοτικό αποτέλεσμα. Και τα καταφέραμε μαζί, χωρίς να έχουμε φτάσει στο πέρας της διαδρομής μας. Ακόμα.

Και ύστερα από την προσπάθεια, έρχεται η επιβράβευση. Το Ηράκλειο αποτέλεσε πρωτοπόρα πόλη σε έναν σωρό imageδιαγωνισμούς, καταλαμβάνοντας υψηλές θέσεις σε κατατάξεις “έξυπνων πόλεων”, υψηλής απορρόφησης χρηματοδοτήσεων, εφαρμογής σύγχρονων τεχνολογιών κλπ. Φυσικά, το Ηράκλειο είναι ένας τόπος, όμως ο άνθρωπος που το άλλαξε, παραμένει… άνθρωπος και ξέρετε, όπου υπάρχουν άνθρωποι η επιβράβευση για να έρθει πρέπει να ξεπεράσει ακόμα και την αχαριστία που κι αυτή… ανθρώπινη είναι. Οπότε ο Γιάννης Κουράκης, Δήμαρχος της πόλης των πάντων για μένα (εξού και η έμπνευση για το αντίστοιχο αφιέρωμα μου), της πρωτεύουσας πόλης για εκείνον, αποφασίστηκε από τους συντοπίτες μας πως δεν ήταν κατάλληλος να συνεχίσει να εφαρμόζει το όραμα του (και μου) κι έτσι αυτόν τον μήνα, παρέδωσε τα κλειδιά της πόλης με την εξής ανακοίνωση:
Στις μέρες μας λέγεται συχνά ότι ο Πολιτικός χρόνος είναι εξαιρετικά πυκνός.
               Θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς ότι το ίδιο συμβαίνει και με τον φυσικό χρόνο, που στη σημερινή πολυάσχολη καθημερινότητα, φαίνεται να κυλά απίστευτα γρήγορα.
               Έκανα αυτές τις σκέψεις αναλογιζόμενος πόσο γρήγορα, έχουν περάσει σχεδόν δώδεκα χρόνια από τότε που αποφάσισα να απομακρυνθώ από την κεντρική πολιτική σκηνή  -παρότι επικεφαλής του κρίσιμου για εκείνη την εποχή Υπουργείου Αθλητισμού- και να ασχοληθώ με την πόλη μας το Ηράκλειο και τα προβλήματα του.
               Ήταν μια απόφαση ζωής, που είχε αφετηρία την αγάπη μου για τον τόπο που γεννήθηκα και μεγάλωσα και την βαθειά πεποίθηση μου ότι αυτή η πόλη είχε πολλά περιθώρια και δυνατότητες να αλλάξει ΡΙΖΙΚΑ.
               Να αλλάξει λειτουργικά, αισθητικά και περιβαλλοντικά ή όπως είπαμε τότε στους Ηρακλειώτες, να γίνει “Πρωτεύουσα Πόλη” για την Κρήτη,  για την Ελλάδα και τη Μεσόγειο, όπως η ιστορική και πολιτισμική της διαδρομή  στους αιώνες επιβάλλει.
               Με μια ομάδα πρόθυμων και αποφασισμένων να αναλάβουν το ρίσκο συνεργατών, Οραματιστήκαμε, Σχεδιάσαμε, Τολμήσαμε, Αφουγκραστήκαμε τους πολίτες και καταφέραμε με συνεχή σκληρή δουλειά, να αλλάξουμε την πόλη μας.
               Μάλιστα, σε Πανελλήνιο επίπεδο, όταν κάποιοι μιλάνε για Δήμους που άλλαξαν πρόσωπο, στο μυαλό όλων , αυτόματα, έρχεται, ο Δήμος Ηρακλείου.
               Το Ηράκλειο άλλαξε πρόσωπο, και οι πολίτες διάθεση, αναδείχτηκε η φυσιογνωμία του και η ιστορική του κληρονομιά, με σεβασμό στην παράδοση, στην ιστορία, στις ηθικές και πολιτιστικές του αξίες.
               Αν κάνει κανείς ένα “φλάς-μπακ” στο Ηράκλειο του πριν το 2003, είναι σαν να βρίσκεται σήμερα μπροστά σε μια εντελώς άλλη πόλη.
               Τα Ενετικά Τείχη με τις πανέμορφες πύλες και τις χαμηλές πλατείες που οι Ηρακλειώτες χαίρονται σήμερα και απολαμβάνουν  δράσεις Πολιτισμού, η Λεωφόρος Κνωσού, η Πεταλοειδής, η Λεωφόρος Παπαναστασίου, η Λεωφόρος Παρασκευοπούλου, η Παραλιακή Λεωφόρος, η Λεωφόρος Ούλαφ Πάλμε, η Λεωφόρος Μεγάλου Αλεξάνδρου είναι μερικά από τα πιο “χτυπητά” έργα που έχουν σφραγίσει την εικόνα της πόλης.
               Υπάρχουν βέβαια και πολλά άλλα που θα αναφέρω ενδεικτικά, όπως το Πολιτιστικό Κέντρο με την Πλατεία Φανερωμένης -όπου πρόσφατα απολαύσαμε την πρώτη Μουσική Εκδήλωση- το κτίριο της Πλατείας Δασκαλογιάννη,  τη Βικελαία Δημοτική Βιβλιοθήκη, που από επικίνδυνο, ετοιμόρροπο, και χωρίς προσωπικότητα κτίριο, μεταμορφώθηκε σε ένα μεγαλοπρεπές κτίσμα στην καρδιά της πόλης, αντάξιο του έργου και της παράδοσης της σπουδαίας αυτής πνευματικής κιβωτού.
               Και βέβαια στις πολυάριθμες διανοίξεις, τις  αναπλάσεις, τις πεζοδρομήσεις, τις κοινωνικές δράσεις, τα δίκτυα, τη στήριξη των κοινωνικών δομών και των κοινωνικών κινημάτων της πόλης μας.
               Όλα αυτά βέβαια και πολλά άλλα που δεν θα αναφέρομαι σεβόμενος το χρόνο σας, δεν έγιναν πατώντας κουμπιά.
               Απαιτήθηκαν ατελείωτες ώρες σκληρής δουλειάς, επίβλεψης, προετοιμασίας μελετών, συγκρούσεων και διεκδικήσεων σε όλα τα επίπεδα.
               Δεν είναι τυχαίο που το Ηράκλειο βρίσκεται στις πρώτες θέσεις των χρηματοδοτήσεων πανελλαδικά.
               Ακόμα κι όταν βρεθήκαμε μπροστά στα τελευταία πολύ δύσκολα χρόνια, με τις δραματικές περικοπές των πόρων, τις αυξημένες ανάγκες λόγω “Καλλικράτη” και της συνένωσης Δήμων διαφόρων ταχυτήτων, το Ηράκλειο όχι μόνο στάθηκε όρθιο, αλλά και συνέχισε το ρυθμό των έργων και των παρεμβάσεων του, χωρίς επιβάρυνση των Δημοτών διατηρώντας τα χαμηλότερα Δημοτικά Τέλη στη χώρα.
[…]
Στη Δημοκρατία, κυρίαρχο συστατικό στοιχείο αποτελεί το Δικαίωμα στην Επιλογή. Αυτό το στοιχείο την καθιστά βεβαίως μη προβλέψιμη, αλλά της προσδίδει γοητεία και μυστήριο, που την κάνει ελκυστική.
[…]
Εμείς πάντως, και στη νέα θέση που μας κατέταξε ο Ηρακλειώτικος λαός, δηλώνουμε όρθιοι και παρόντες. Και θέλουμε να τον διαβεβαιώσουμε ότι θα είμαστε εδώ, πάντα με το βλέμμα στον πολίτη, στους ίδιους κοινούς αγώνες, με το ίδιο πάθος, και την ίδια αποφασιστικότητα.
               Κλείνοντας θέλω να ευχαριστήσω τους πολίτες του Ηρακλείου, τους συνεργάτες μου, τη Δημοτική μας ομάδα, το Δημοτικό Συμβούλιο το σημερινό και όλα τα προηγούμενα. Ιδιαίτερα ευχαριστώ,  τα στελέχη και τους εργαζόμενους του Δήμου, καθώς και όλους τους εκπροσώπους των φορέων που συνεργαστήκαμε.
               Επίσης ευχαριστώ, τα Μ.Μ.Ε., και όλους εσάς που παρακολουθούσατε και προβάλλατε τις δραστηριότητες του Δήμου μας.
               Τέλος, όπως με ξέρετε όλα αυτά τα χρόνια, θα συνεχίσω να είμαι πάντα παρόν,  στους πολιτικούς και κοινωνικούς αγώνες για τους ανθρώπους και τα προβλήματα τους.
Σας Ευχαριστώ.

Κύριε Γιάννη Κουράκη δεν έτυχε ποτέ να συναντηθούμε ή να μιλήσουμε, όμως σας ευχαριστώ που με γυρίσατε στην Κρήτη και που μαζί οραματιστήκαμε. Εμείς κάποτε θα φύγουμε, όμως το Ηράκλειο μας, θα συνεχίσει να υπηρετεί και να υπηρετείται από τα παιδιά μας… +Yanni Spiridakis

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τρίτη 2 Σεπτεμβρίου 2014

ΜOYΣΙΚΟΣ ΚΩΔΙΚΟΣ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ~ ο δειλός που πήρε πίσω την τιμή του (coward of the county)

ταξιδέψτε στον Μουσικό Κωδικό ακούγοντας το κομμάτι συγχρόνως 
Μια ζωή στις παρέες, το σχολείο και στη γειτονιά ήταν ο πιτσιρικάς που όλοι έκαναν ότι ήθελαν. Ήταν το παιδί που έφερνε την εφημερίδα κι εκείνο που την πλήρωνε όταν οι υπόλοιποι τον έμπλεκαν για τις σκανταλιές του. Ακόμα κι οι γονείς του δεν τον πήρανε ποτέ στα σοβαρά. Ίσως επειδή ο πατέρας του δεν θα του έδινε ποτέ κάτι. Ένας μέθυσος, αργόσχολος γυναικάς ήταν που δεν είχε να προσφέρει κάτι στο παιδί του. Τίποτα και ποτέ εκτός από την ημέρα που πέθαινε, τότε που ψέλλισε το παιδί του: “Υποσχέσου μου γιε μου, πως  δε θα κάνεις όσα εγώ έκανα. Δε θα μπλέκεις στους καυγάδες. Το να γυρνάς και το άλλο μάγουλο δε σημαίνει ότι είσαι αδύναμος. Ελπίζω να καταλαβαίνεις ότι δε χρειάζεται να τσακώνεσαι για να είσαι άντρας”.

Ο πιτσιρικάς μεγάλωσε και έγινε δουλευταράς, αυτό όμως δεν του έσβησε την μπογιά του δειλού. Αλήθεια τι έπρεπε να κάνει για να τον αφήσουν ήσυχο; Ήταν ένας νέος που εργαζόταν για να φέρνει το ψωμί στο σπίτι και τη γυναίκα του. Στη γυναίκα που τον αγάπησε καταφέρνοντας να φορέσει παρωπίδες στα λόγια του κόσμου. Μια ήρεμη ζωή είναι κάτι ντροπιαστικό στην κοινωνία ενός μικρού χωριού; Ίσως για κάποιους που μπήκαν στο σπίτι του για να τον προσβάλλουν όταν αυτός έλλειπε στη δουλειά και αποφάσισαν να ξεσπάσουν στη γυναίκα του, χτυπώντας και κακοποιώντας την.

Ο νέος γύρισε βλέποντας την εξαθλιωμένη γυναίκα του. Πλησίασε τη φωτογραφία του νεκρού πατέρα του και έφυγε για το στέκι των δραστών. Πως είναι να κλείνεις σε ένα μπουκάλι την οργή δύο δεκαετιών; Πως είναι άραγε να ανοίγεις αυτό το μπουκάλι; Ποιος θα μπορούσε να τον σταματήσει; Είναι άραγε η οργή ποιο ισχυρή απ’ την μυϊκή δύναμη; Ο πρωταγωνιστής μας δεν άφησε κανέναν από δαύτους όρθιο. Πήρε την τιμή του πίσω κι έφυγε μονολογώντας στον πατέρα του: “Πατέρα σου υποσχέθηκα πως δε θα κάνω όσα έκανες εσύ. Θα αποφεύγω τους καυγάδες. Και μην με περάσεις για αδύναμο επειδή δεν γύρισα και το άλλο μάγουλο. Ελπίζω να καταλάβεις πως κάποιες φορές πρέπει να παλέψεις όταν είσαι άντρας”. Είχε πάρει την τιμή του πίσω… ο δειλός του χωριού! +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ AΠΟΚΩΔΙΚΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΚΙ ΕΣΕΙΣ ΤΟΝ ΜΟΥΣΙΚΟ ΚΩΔΙΚΟ ΤΟΥ ΜΗΝΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Δευτέρα 1 Σεπτεμβρίου 2014

EPΩΤΗΜΑ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ~ οριοθετούμε την αστυνομική βία


Καληνωρίσματα από το +yannidakis
Ας γίνω πρώτα κακός και μετά θα μπω στο θέμα (έχω τους λόγους μου). Όταν το 2006 άνοιξα το yannidakis, οι περισσότεροι από εσάς –αν όχι όλοι- δεν είχατε ιδέα τι σημαίνει blog. Όλα αυτά τα χρόνια παρακολούθησα την εξέλιξη τους και την τάση των διαχειριστών και αναγνωστών. Ξέρω λοιπόν ακριβώς τι σχόλια και απαντήσεις θα πάρω, θίγοντας σήμερα (μετά το 2008 νομίζω) ξανά το θέμα της αστυνομικής βίας.

Και αρχίζω με τις κατάλληλες ασπίδες λέγοντας πως έχουμε δει αμέτρητα περιστατικά κατάχρησης εξουσίας μέσα από το όπλο του αστυνομικού, έχουμε δει παράλληλα απίστευτες προκλήσεις εναντίον τους και για να μην μακρηγορώ, όποιος επιθυμεί μπορεί να μου ζητήσει και διευκρινήσεις και παραδείγματα…

Η αφορμή μου όμως ήταν τα απανωτά περιστατικά στο Σεντ Λούις. Νεαρός σκοτώνεται από τα πυρά αστυνομικού. Δεύτερος νεαρός σκοτώνεται από τα πυρά αστυνομικού. Αρχικά η είδηση ήταν αυτή και τις δύο φορές και εκεί ξεκίνησε ο προβληματισμός μου. Ο αστυνομικός είναι ο κακός γιατί σκότωσε. Στοπ.

Ας δούμε πρώτα όμως ποιον σκότωσε. Και λέω να αρχίσουμε με τον δεύτερο νεκρό αφού έχουμε στιγμιότυπο από τον θάνατό του (1:30 στο αρχείο που παραθέτω)! Εκεί στο Μιζούρι και ειδικά στο Σεντ Λούις δε θα βρείτε τα καλύτερα παιδιά. Η εγκληματικότητα και το χαμηλό επίπεδο ζωής, κάνουν ορισμένες γειτονιές εξαιρετικά επικίνδυνες με έντονα τα φαινόμενα της οπλοκατοχής, των ανθρωποκτονιών και χρήσης ουσιών. Ο νεαρός είχε μόλις κλέψει κάτι από ένα μαγαζί, ειδοποιήθηκε η αστυνομία που έφτασε άμεσα και προσπάθησε να ακινητοποιήσει τον ύποπτο. Εκείνος –παρά τις προειδοποιήσεις- κινήθηκε απειλητικά προς το μέρος τους κρατώντας μαχαίρι κι έτσι λίγο πριν την επαφή, εκείνοι τον πυροβόλησαν και… Στοπ.

Φτάνουμε στο Ερώτημα τώρα. Ο ένας έχει πρόθεση να σκοτώσει, ο άλλος σηκώνει τα χέρια και δέχεται το χτύπημα; Θέλω να φτάσουμε ακριβώς στο χρονικό και οπτικό σημείο της σκηνής όπου απειλείται η ζωή κάποιους, είτε αυτός λέγεται πολίτης, είτε αστυνομικός. Ακριβώς σε εκείνο το σκηνικό πρέπει να οριοθετήσουμε εμείς εδώ –έτσι άτυπα- ένα σημείο πέρα από το οποίο είναι η λεγόμενη αυτοάμυνα. Το σημείο που αφού έχεις το όπλο, επιτρέπεται να πατήσεις τη σκανδάλη.
  • Δεν υπάρχει τέτοιο σημείο. Ποτέ δεν τραβάς τη σκανδάλη. Σκύβεις, καλύπτεσαι, άλλα ποτέ δεν σκοτώνεις αν δεν σε σκοτώσουν!
  • Αν πρώτα δεν δεχτείς εσύ πυροβολισμό (και επιζήσεις αυτού), δεν τραβάς τη σκανδάλη.
  • Ακριβώς στο σημείο που ένα κλικ, ένα χιλιοστό σε χωρίζει απ’ τον θάνατο, πυροβολείς πρώτος.
  • Αν στην προειδοποίηση που οφείλεις να κάνεις, δεν υπάρχει συμμόρφωση, επιτίθεσαι.
  • Εφόσον υπάρχει εμπλοκή, χρησιμοποιείς την εξουσία που σου έδωσε το κράτος.

Αυτόν τον μήνα, αποφασίστε εσείς πότε ο αστυνομικός γίνεται κακός. Θέστε εσείς το όριο, επιλέγοντας από το πάνω δεξιά πτυσσόμενου μενού την απάντηση που επιθυμείτε+Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΨΗΦΙΖΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ ΠΑΝΩ ΚΑΙ ΔΕΞΙΑ ΤΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΤΟ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΕΙΚΟΝΙΔΙΟ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Κυριακή 31 Αυγούστου 2014

BPΑΒΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ~ τζιχάντ στην σμύρνη το 1922… τι παίζει σήμερα;

Σας παρουσιάζω το καλύτερο άρθρο αυτής της εβδομάδας σύμφωνα με την καθαρά υποκειμενική κρίση του yannidakis. Σημειώνεται πως η βράβευση αφορά μονάχα την ενότητα ιστολογίων και για τους χώρους τους οποίους επισκέφτηκα. Παρακάτω δημοσιεύονται και τα υπόλοιπα άρθρα τα οποία ξεχώρισα μέσα στην εβδομάδα ως δευτερεύοντες διακρίσεις για λόγους ενδεχόμενης ισοπαλίας. Το ιστολόγιο που συγκεντρώνει τις περισσότερες βραβεύσεις και διακρίσεις στο τέλος κάθε μήνα βραβεύεται στην ειδική ενότητα "ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ".

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ:
από: ΘΑΝΟΣ ΕΥΗ koukfamily
τίτλος: Τζιχάντ στην Σμύρνη το 1922… Τι παίζει σήμερα;

Γράφει ο Δρ Κωνσταντίνος Βαρδάκας

Μην μπερδεύεστε, δεν πρόκειται για εικόνες από την Συρία του 2014.
Είναι κεφάλια σφαγμένων Ελλήνων και παλουκωμένα με το ίδιο τελετουργικό τρόπο από τους διαχρονικούς μακελλάρηδες που έδρασαν το 1922 και στην Μικρασιατική Καταστροφή.
Τζιχάντ τότε.. τζιχάντ σήμερα.. πόσο όμως κοντά μας;

Σμύρνη  1922 – Τζιχάντ τότε

Στις 27 Αυγούστου γίνεται η πρώτη εμφάνιση Τούρκων «τσετών» (=ατάκτων) υπό τον Κιορ (=μονόφθαλμος) Μπεχλιβάν στη Σμύρνη. Τρομοκρατία απλώνεται στην πόλη. Τα πλήθη συρρέουν στη Μητρόπολη. Ο Χρυσόστομος, βοηθούμενος από τον αδελφό του Ευγένιο, κάνει ό,τι μπορεί για να βοηθήσει. Τελεί την τελευταία του λειτουργία στην Αγία Φωτεινή. Είναι κάτωχρος από τη νηστεία και την αγρύπνια. Όταν όμως βγαίνει στην Ωραία Πύλη γονατίζει και προσεύχεται σαν ταπεινός λευίτης και εγείρεται ως άγιος. Είναι το τελευταίο κήρυγμά του……….

Ο Τουρκικός όχλος, τελώντας σε έξαλλη κατάσταση, παρέλαβε τον Χρυσόστομο. Επιτέθηκε εναντίον του κτυπώντας τον με γροθιές, λοστούς και ξύλα και τον οδήγησαν σε ένα κουρείο, όπου τον ανάγκασαν να φορέσει μια λευκή μπλούζα. Στην συνέχεια, του ξερίζωσαν τη γενειάδα και τον έσυραν στην τουρκική συνοικία, προπηλακίζοντας και πτύνοντάς τον. Εκεί του επεφύλαξαν έναν αργό και βασανιστικό θάνατο: τον μαχαίρωσαν σε πολλά σημεία του σώματος του, εξόρυξαν τους οφθαλμούς του και του έκοψαν τα αυτιά και την μύτη.

Ο Χρυσόστομος αιμόφυρτος, σιωπηρός, περήφανος, χωρίς να ικετεύει και να λυγίζει στον εχθρό, σέρνεται από το πλήθος και αφού σε όλη τη διάρκεια των μαρτυρίων του έλεγε «Κύριε, ελέησόν με», αφήνει την τελευταία του πνοή αναφωνώντας: «Θεέ μου!». http://averoph.wordpress.com/
Αθήνα 2014 – Τι παίζει σήμερα;

¨Υπάρχουν στην Ελλάδα ισλαμιστικές ομάδες φονταμενταλιστών; Υφίσταται κίνδυνος εξέγερσης των εκατοντάδων χιλιάδων λαθρομεταναστών; Είναι εφικτό ένα σχέδιο αποσταθεροποίησης της Ελλάδας μέσω ασύμμετρων απειλών; Υπάρχει κίνδυνος τρομοκρατικών επιθέσεων;

Ένα από τα πλέον επικίνδυνα ζητήματα εθνικής ασφάλειας στην πατρίδα μας είναι αυτό της παράνομης μετανάστευσης. Το σημαντικότερο, απ’ όλων είναι πως ουδείς γνωρίζει τον πραγματικό αριθμό των λαθρομεταναστών που κατοικούν στην Ελλάδα. Οι πιο μετριοπαθείς προβλέψεις αναφέρονται σε 1 με 1,5 εκατομμύριο.

Οι εξεγέρσεις με τα σοβαρά επεισόδια που ακολούθησαν σε Γαλλία το 2005, Ηνωμένο Βασίλειο το 2011 και Σουηδία προ μερικών μηνών απέδειξαν το αυτονόητο. Πως ακόμα και σε χώρες με υψηλή κοινωνική πολιτική και φροντίδα οι Μουσουλμάνοι είτε λέγονται σουνίτες είτε σιίτες δεν αφομοιώνονται. Και ακόμα μεγαλύτερο είναι το πρόβλημα όταν εξεγέρθηκαν καθώς ο θρησκευτικός τους φανατισμός και η περιφρόνηση απέναντι στο ανεκτίμητο αγαθό της ανθρώπινης ζωής των συμπολιτών τους, τους έκαναν να λεηλατούν και να πλιατσικολογούν δίχως τις αρχές ασφαλείας να μπορούν να τους σταματήσουν.

Όλα αυτά σημαίνουν, πως οι λαθρομετανάστες είναι μια ικανή δύναμη η οποία με την κατάλληλη καθοδήγηση μπορεί να επιτύχει την σύσταση ενός εσωτερικού μετώπου που θα έχει ως σκοπό τις δολιοφθορές, τις ψυχολογικές επιχειρήσεις, τις οικονομικές ζημιές που επιφέρουν και την ανάλωση δυνάμεων από τις Ένοπλες Δυνάμεις προκείμενου να καταστείλουν τους όποιους θύλακες επεισοδίων δημιουργούν.¨ http://www.defence-point.gr/news/28/08/2013 02:17

Πόσο όμως κοντά μας…
μπορεί κάποιοι να καθοδηγήσουν δυσάρεστες εξελίξεις στο εσωτερικό για να πετύχουν διείσδυση από το εξωτερικό;

Aπο το αξιόπιστο hellasforce επισυνάπτουμε τις παρακάτω επισημάνσεις

¨Είναι πλέον γνωστό ότι η Τουρκία, δηλαδή ο Ερντογάν και οι τουρκικές μυστικές υπηρεσίες, είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τους τζιχαντιστές του Ισλαμικού Κράτους.

Η Τουρκία διοχετεύει ισλαμιστές τρομοκράτες προς τη Συρία εδώ και αρκετό καιρό.

Μόλις εχθές η ιρακινή πολιτοφυλακή ανακοίνωσε ότι συνέλαβε τρεις Τούρκους πράκτορες της MIT μεταξύ τζιχαντιστών του ΙΚΙΛ, στην περιοχή Tuz Khurma, η οποία βρίσκεται ανάμεσα στο Τικρίτ και Κιρκούκ.

Τα στοιχεία που αποκαλύπτονται σταδιακά αποδεικνύουν ότι η Τουρκία έχει στρατολογήσει το ΙΚΙΛ με απώτερο στόχο την ίδρυση ενός ισλαμικού χαλιφάτου.

Όλα αυτά επιβεβαιώνουν τις πληροφορίες που μετέδιδε το Μάρτιο ο ιστότοπος Shobeat.com, ότι η τουρκική κυβέρνηση έχει συστήσει κέντρα εκπαίδευσης τζιχαντιστών με προορισμό τη Συρία στην Ούρφα, στο Γκαζιαντέπ και την Αντιόχεια.

Αυτή την εβδομάδα, η εφημερίδα World Tribune αποκάλυψε ότι «η κυβέρνηση του πρωθυπουργού Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν προχώρησε στην πρόσληψη σημαντικού αριθμού Τούρκων υπηκόων που πολέμησαν με το ΙΚΙΛ και επέστρεψαν. Αξιωματούχοι ανέφεραν επίσημα στο κοινοβούλιο της Τουρκίας ότι τουλάχιστον 1.000 Τούρκοι έχουν πολεμήσει με τους ισλαμιστές στο Ιράκ και τη Συρία. Ανέφεραν ότι οι Τούρκοι, στους οποίους προσφέρθηκαν υπέρογκοι μισθοί, τοποθετήθηκαν σε τζαμιά, σχολεία, ακόμα και στα σώματα ασφαλείας».

Οι πληροφορίες αυτές κυκλοφόρησαν την ώρα που η τουρκική αντιπολίτευση κατηγορούσε την κυβέρνηση ότι έχει καταστήσει την Τουρκία φυτώριο και κέντρο εκπαίδευσης των τζιχαντιστών του ΙΚΙΛ.

Στην Κωνσταντινούπολη η νοσταλγία για την Οθωμανική Αυτοκρατορία «φουντώνει» ολοένα και περισσότερο.

Η τουρκική εφημερίδα Today’s Zaman ανέφερε:

«Ως εκ τούτου, δεν είναι καθόλου τυχαίο το ότι ορισμένοι από τους οπαδούς του Ερντογάν πιστεύουν ότι είναι ένας Χαλίφης που προσπαθεί να αναστήσει το Ισλαμικό Χαλιφάτο και την Οθωμανική Αυτοκρατορία. Επίσης, δεν είναι τυχαίο ότι ο Ερντογάν στοχεύει να έχει υλοποιήσει το όραμά του για την “Μεγάλη Τουρκία” μέχρι το 2023 … ».

Η ανακήρυξη του «ισλαμικού χαλιφάτου» όχι μόνο δεν απειλεί τα όνειρα του Ερντογάν, αλλά αντίθετα τα εξυπηρετεί. Έτσι εξηγείται άλλωστε και η στήριξή του προς τους ισλαμιστές δολοφόνους… ¨http://www.hellasforce.com/στις  26 Αυγούστου 2014

Και αν ο ¨Χαλίφης¨ σύμφωνα με τα παραπάνω  έχει κατά νού να μας φτιάξει καμιά ¨βαριοπούλα¨ στο εσωτερικό μέτωπο με τα ισλαμικά φυτώρια που μπορεί να έχει φυτέψει στην Ελληνική Κοινωνία… τότε τι γίνεται;

ΠΟΙΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΘΑ ΜΑΣ ΣΩΣΕΙ;
ΠΟΙΑ ΤΡΟΙΚΑ ΘΑ ΜΑΣ ΚΑΛΥΨΕΙ;
ΠΟΙΟΣ θα αναλάβει τις ευθύνες του;

Αν δεν έχουμε προνοήσει ήδη να κλείσουμε τα παραθύρια και τις πόρτες των συνόρων μας στην καθημερινή  λαθροεισβολή.

Το 1922 τους έλεγαν Τσέτες, σήμερα το 2014 τους λένε ISIS. Ποια είναι η διαφορά; Αφού και οι δύο παλουκώνουν τα κεφάλια των αθώων θυμάτων τους, ένδειξη  κοινής αιμοβόρικης ράτσας με τα ίδια χαμερπή ένστικτα.
«όλα τα σκιάζει η φοβέρα και τα πλακώνει η σκλαβιά»;

Μην πτοείστε.. ήδη έχουμε υποστεί ¨οικονομική Τζιχάντ¨.
Οι ¨φανατικοί τοκογλύφοι¨ από το 2009 κήρυξαν ¨ιερό πόλεμο¨  εναντίον της Ιερής Ελλάδος και μας στραπατσάρισαν τα μούτρα…

Τι θα γίνει αν κάποιοι κακόβουλοι θελήσουν να παίξουν και το χαρτί της κρεατομηχανής τζιχάντ;
τι θα γίνει…εν μέσω αυτών των ασύλληπτων δοκιμασιών που υφιστάμεθα.

¨Η Θεία Πρόνοια, δοκιμάζει την πίστιν μας και το θάρρος μας και την υπομονή μας την ώραν αυτήν. Αλλ’ ο Θεός δεν εγκαταλείπει τους χριστιανούς. Εις τας τρικυμίας αναφαίνεται ο καλός ναυτικός και εις τας δοκιμασίας ο καλός Χριστιανός. Προσεύχεσθε και θα παρέλθη το ποτήριον τούτο. Θα ίδωμεν πάλιν καλάς ημέρας και θα ευλογήσωμεν τον Θεόν. Θαρρείτε ως εμπρέπει εις καλούς χριστιανούς.¨

Ποιος τα λέει αυτά;  Είναι το τελευταίο κήρυγμα του Αγιοφόρου Αρχιερέα  Χρυσοστόμου Σμύρνης που ευλογεί σαν Πρωτομάρτυρας τα Μαρτύρια του Εσταυρωμένου Ελληνισμού της Μικρασιατικής Γης και δίνει στίγμα πορείας για την δικιά μας γενιά που βρέθηκε σε δεινά.

¨η Συρία της Ελλάδος εν έτει 1922¨ είναι η προτύπωση της Μικρασιατικής Καταστροφής στο δικό της μέγεθος.

Δεν πρόκειται να επαναληφθεί  τούτο το κακό όσο και να το απεργάζονται ύπουλα ¨εχθροί και δήθεν φίλοι¨. Οι γεωπολιτικοί παράμετροι είναι τώρα διαφορετικοί και οι συμμαχίες εκπίπτουν από την μία στιγμή στην άλλη.

Αν προσθέσουμε όλες τις τζιχάντ και τις διαχρονικές γενοκτονίες των γειτόνων με τι έκταση και μέγεθος προτύπωσης καταστροφής μπορεί να τους αντιστοιχηθεί;

Ισως με την φράση του Γέροντος Παισίου γι αυτούς…
¨οι Τούρκοι έχουνε τα κόλλυβα στο ζωνάρι τους¨

Και η πλάκα είναι ότι δεν το ξέρουν ή δεν το πιστεύουν και ονειρεύονται χαλιφάτα…!!

Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας

ΞΕΧΩΡΙΣΑΝ ΑΚΟΜΑ:
  1. Τελευταία ευκαιρία για κάψιμο από Μιχάλης
  2. Μια διαφορετική συνέντευξη.. από Positive Thinking Greece

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Σάββατο 30 Αυγούστου 2014

ΚΑΛΩΣΟΡΙΣΑΤΕ ΣΤΟ ΝΕΟ ΑΚΟΥΡΑΣΤΟ YANNIDAKIS ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΣΕΖΟΝ

Καληνωρίσματα από το +yannidakis
H ανάρτηση αυτή είναι πολύ διαφορετική από τις άλλες, καθώς με βρίσκει στην ευχάριστη θέση να μπορώ ναimage μοιραστώ μαζί σας μερικά πολύ ευχάριστα θέματα που αφορούν την σελίδα. Στην διάρκεια των οκτώμισι ετών σταδιοδρομίας μου στο yannidakis άλλωστε, όλοι οι συνοδοιπόροι μου γνωρίζουν πολύ καλά πως ήμουν και είμαι ανήσυχος με διαρκείς σκέψεις και ιδέες για την βελτίωση και τον εμπλουτισμό του περιεχομένου της σελίδας. Άλλοτε με αφιερώματα, άλλοτε με συμμετοχές σε διαγωνισμούς, με την είσοδο νέων ενοτήτων, μεγαλύτερου εύρους θεματολογίας και προβληματισμών και τελευταία με την συμμετοχή περισσοτέρων συντακτών στην μεγάλη προσπάθεια μας να προβληματίσουμε το αναγνωστικό μας κοινό.

Ο Σεπτέμβριος είθισται να είναι μήνας νέων ξεκινημάτων, (αναδι)οργάνωσης, νέων στόχων, νέων προσπαθειών και νέων ξεκινημάτων. Κι εγώ δεν μπορώ να γυρίσω την πλάτη σε αυτήν την μεγάλη (εποχιακή) πρόκληση. Από την Δευτέρα, 1η Σεπτεμβρίου λοιπόν, η μηνιαίες ενότητες αυξάνονται σε δεκαέξι και θα πλαισιώνονται από τρεις εβδομαδιαίες. Όπως πάντα, κάθε μέρα θα υπάρχει μία ενότητα στις 12:00 το μεσημέρι ακριβώς.
Πιο συγκεκριμένα…

τις Δευτέρες κάθε μήνα θα έχουμε:
  1. ΕΡΩΤΗΜΑ ΤΟΥ ΜΗΝΑ που αποτελεί ένα άρθρο το οποίο καταλήγει σε ένα ερώτημα. Οι αναγνώστες θα μπορούν να συμμετέχουν, επιλέγοντας απάντηση από την αντίστοιχη ψηφοφορία που βρίσκεται στα δεξιά της σελίδας.
  2. ΡΕΤΡΟΣΠΕΚΤΙΒΑ όπου κάθε πρόσωπο ή γεγονός του παρελθόντος, κρύβει ένα μήνυμα προβληματισμού για το μέλλον.
  3. ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ όπου πίσω από το φυσικά προφανές, διεισδύουμε σε ανεξήγητα παραφυσικά μυστήρια της ιστορίας.
  4. ΣΠΙΘΕΣ ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑΣ σε μία κοινωνία κατήφειας & παρακμής, βρίσκουμε τα εφόδια να αισιοδοξούμε
τις Τρίτες:
  1. ΜΟΥΣΙΚΟΙ ΚΩΔΙΚΟΙ που αφορούν την αποκωδικοποίηση ιδιαίτερων μουσικών τραγουδιών και των μηνυμάτων που κρύβουν οι στίχοι τους.
  2. ΚΥΜΑΤΙΖΟΝΤΑΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ακροβατώντας στα κύματα του ρεαλισμού & του ρομαντισμού, οι σκέψεις & τα συναισθήματα αποτυπώνονται σε λέξεις.
  3. ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ αποκωδικοποιώντας τα κοινωνικά μηνύματα στις δημιουργίες της 7ης τέχνης
  4. ΜΟΛΥΒΕΝΙΟ ΣΤΡΑΤΙΩΤΑΚΙ αφού τα όπλα των πολεμιστών είναι οι εικόνες που κουβαλάνε στην ψυχή τους από όσα αγάπησαν.
τις Τετάρτες τον Προβληματισμό Επικαιρότητας με άρθρα σχετικά με την τρέχουσα επικαιρότητα.

τις Πέμπτες τον Προβληματισμό Θεματολογίας με άρθρα που αντλούμε από το περιβάλλον και την κοινωνία.

τις Παρασκευές:
  1. ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ με τη σύντομη μελέτη στο πως οι εφαρμογές της επιστήμης επιδρούν στην κοινωνία του σήμερα.
  2. ΕΚ-ΠΑΙΔΕΥΟΝΤΑΣ ΤΟ ΑΥΡΙΟ όπου μία μητέρα περι-γράφει πως είναι να μεγαλώνεις την επόμενη γενιά, σήμερα.
  3. ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ με την παρουσίαση νέων τεχνολογιών & η χρηστικότητα & συμβολή τους στην καθημερινότητα
  4. ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΒΙΩΜΑΤΑ με μαθήματα από καθημερινές ιστορίες ανθρώπων που άλλαξαν τις ζωές τους
τα Σάββατα:
  1. ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΤΟΥ ΜΗΝΑ με την μηνιαία παρουσίαση του καλύτερου ιστολογίου καθώς και όλα όσα ξεχώρισαν από τον χώρο των ιστολογίων όπως προκύπτει από τις εβδομαδιαίες βραβεύσεις.
  2. ΕΙΚΟΝΙΚΟΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ όπου αν μία εικόνα ισούται με χίλιες λέξεις, χίλιες λέξεις πόσους προβληματισμούς φτιάχνουν;
  3. ΘΡΥΛΟΣ ΤΟΥ BATMAN με τον Θρύλο του Batman να συνεχίζεται 75 χρόνια μετά. Συνοπτική παρουσίαση των τρεχουσών εξελίξεων.
  4. ΕΡΩΤΗΜΑ ΤΟΥ ΜΗΝΑ: Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ με την παρουσίαση της απάντησης στο Ερώτημα του Μήνα, όπως προέκυψε από τις δικές σας επιλογές.
Παράλληλα κάθε Τετάρτη παραμένει ο Προβληματισμός Επικαιρότητας και Πέμπτη ο Προβληματισμός Θεματολογίας, ενώ το ΣΧΟΛΙΟ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ μεταφέρεται κάθε Κυριακή!

Με αυτήν την ευκαιρία θα ήθελα να φτάσω σε αυτό που θεωρώ το μεγαλύτερο μου επίτευγμα ως σήμερα στον χώρο, όπου είναι η συνύπαρξη έντεκα εντελώς διαφορετικών ανθρώπων μεταξύ τους, από πολλές γωνιές του πλανήτη με κυριότερο κοινό στοιχείο, το ενδιαφέρον για τον ωφέλιμο προβληματισμό.
  • Με τεράστια περηφάνια καλωσορίζω και πάλι στο yannidakis, τον Niko Spiridakis (+Niko Spiridakis) την πρώτη πένα που έγραψε στο yannidakis εκτός εμού, τον άνθρωπο που αγαπήσατε όσο κανέναν, τον άνθρωπο που έκανε τις σκέψεις του κύματα που ταξιδεύουν από τις ΗΠΑ όπου διαμένει, ως εδώ και θα μας ξανα-παρασέρνει μαζί του σε μονοπάτια έντεχνα όπως η μοναδική του γραφή μπορεί να αποτυπώσει. Τον καλωσορίζω και του εύχομαι να συνεχίσει να κυματίζει τις σκέψεις του…
  • Στα καλωσορίσματα συνεχίζω με την Μαρία Καραντάη (+maria karantai). Μπορεί να μετράει ήδη δύο δημοσιεύσεις στο ιστολόγιο, όμως (λόγω του πολέμου στη Γάζα) δεν πρόλαβα ποτέ να σας παρουσιάσω την ευαίσθητη ψυχή της σελίδας που μέσα από τους Προβληματισμούς Θεματολογίας θα πραγματεύεται θέματα των Συναισθημάτων και του Ρομαντισμού, με σκοπό να αγγίξει πτυχές που είτε κρατάμε καλά κρυμμένες, είτε δεν τολμάμε να εμφανίσουμε. Περιμένω πολλά από εσένα Μαρία!
  • Μόνο συνοπτικά είχα προλάβει να σας συστήσω την Αναστασία Παπαδάκη (+Nastazia A) που ανέλαβε να το πιο βαρύ κομμάτι απ’ όλους μας: Να ξυπνήσει τους δείκτες του ρολογιού της ιστορίας μέσα από την Ρετροσπεκτίβα της. Με τη βοήθεια της ανήσυχης Αναστασίας θα γνωρίσουμε προσωπικότητες που έγραψαν ιστορία και θα προβληματιστούμε για το πως επηρέασαν ή θα έπρεπε να μας επηρεάσουν σήμερα. Μας έχει υποσχεθεί πως θα αναδείξει όλα αυτά που την στοιχειώνουν οπότε ίσως σύντομα να τη δούμε να ανοίγει τα φτερά της κι αλλού…
  • Παράλληλα είναι η κατάλληλη ευκαιρία να ευχαριστήσω την Κατερίνα Σοπίδη (+kat sop), την πρώτη συντάκτρια που ανέλαβε να προβληματίσει χωρίς λόγια, αλλά με… σκίτσα. Οι σκέψεις, τα συναισθήματα, οι δικοί της προβληματισμοί αποτυπώνονται στο μολύβι και τα σχέδιά της και η Κατερίνα έχει κλέψει τις εντυπώσεις ως πρωτοπόρα –τουλάχιστον στο yannidakis- στο να μας δείχνει όλα αυτά για τα οποία εμείς οι υπόλοιποι, γράφουμε!
  • Πριν χρόνια με είχε ρωτήσει ένας αναγνώστης γιατί επέλεξα τον προβληματισμό σαν κατεύθυνση του ιστολογίου. Του φαινόταν αρνητικό και δυσάρεστο για τον αναγνώστη να προβληματίζεται καθημερινά. Η απάντηση που πάντοτε ήθελα να δώσω, ήρθε από την Κατερίνα Βερίγκα (+Katerina Verigka), την φωνή αισιοδοξίας που εδώ και έξι περίπου μήνες μας διδάσκει πως ακόμα και σήμερα μπορούμε να βλέπουμε το ποτήρι μισογεμάτο. Την ευχαριστώ για την άριστη συνεργασία μας.
  • Τα μόνιμα στηρίγματά μου όμως είναι οι συντάκτες που γράφουν ασταμάτητα εδώ και περισσότερα από δύο χρόνια. Η μαμά του yannidakis, Ιωάννα Μπουρδούβαλη (+Ioanna Mpourdouvali) που μας παρουσιάζει τη ζωή μέσα από τα μάτια, τις ανησυχίες, τις προσδοκίες και τους φόβους του ανθρώπου που έχει την ευθύνη να διαμορφώσει το αύριο του τόπου μας.
  • Ο Μιχάλης Δασκαλάκης (+daskalakis michael) που θυσίασε την αγάπη του για το Hollywood προς χάριν των βαθιών νοημάτων, της κουλτούρας και των ωφέλιμων προβληματισμών. Ο Μιχάλης πειραματίζεται στην γραφή και την εναλλακτική παρακολούθηση ταινιών και μετατρέπει ένα σενάριο σε ένα μάθημα ζωής για όλους μας.
  • Η Εντίτα Ματσίνσκα (+entita matsinska) που κάθε μήνα μας μεταφέρει τις δυσάρεστες καθημερινές εμπειρίες της μέσα από την εργασία της ως κοινωνική λειτουργός, για να μας διδάξει και να μας προειδοποιήσει για τα προσωπικά και οικογενειακά λάθη, καθώς και τις συνέπειές τους.
  • Δεν άφησα τυχαία τελευταίο τον Βασίλη Αναστασιάδη (+Vassilis Anastasiadis), που κάθε μήνα καταφέρνει να βρίσκει λίγο χρόνο ανάμεσα στα ταξίδια του από την Μαλαισία στην Κουάλα Λουμπούρ, την Σιγκαπούρη και τη βάση του στο Λονδίνο για να μας μεταφέρει στον μαγικό και πιο αναπτυσσόμενο (από οτιδήποτε άλλο) κόσμο της τεχνολογίας, εντυπωσιάζοντάς μας με τις δυνατότητές της και προειδοποιώντας μας για τους κινδύνους της.
  • Το +yannidakis δε θα ήταν τίποτα παρά μόνο γράμματα και σημεία στίξης χωρίς τη νοικοκυρά του, Αναστασία Γκεβρέκη +Anastasia Gkevreki που αφουγκράστηκε την ιδέα μου και έφτιαξε τα πιο όμορφα λογότυπα που θα μπορούσα να φανταστώ για κάθε μια από τις ενότητες της σελίδας. Η εμπειρία και η επαγγελματική της γνώση, αποτελούν εγγύηση της εμφάνισης του ιστολογίου μας.
Σε αυτό το νέο ξεκίνημα σας θέλω κοντά μου. Θέλω να διαβάζω τους προβληματισμούς σας στα σχόλια του κάθε κειμένου, θέλω να ακούω την κριτική σας στα μηνύματα, να μετράω τις εντυπώσεις σας στα κοινωνικά δίκτυα, θέλω να εντάξετε το yannidakis στις καθημερινές σας συνήθειες και μαζί να καταλήξουμε σε αυτό που έχουμε όλοι ανάγκη και που είναι η ανάγκη για σκέψη, για κριτική, για μελέτη και για έκφραση.

Οδεύοντας στον ένατο χρόνο ζωής της σελίδας, εύχομαι καλή χρονική περίοδο από εμένα στους συντάκτες μου και σε όλους εσάς+Yanni Spiridakis 

 Διαβάστε περισσότερα.. »

Παρασκευή 29 Αυγούστου 2014

EPΩΤΗΜΑ ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ~ η απάντηση


Καληνωρίσματα από το +yannidakis
Ο Αύγουστος στο yannidakis δεν ήταν αφιερωμένος στις θάλασσες και τις διακοπές. Ήταν αφιερωμένος στην πορεία των εχθροπραξιών στην Γάζα. Ο πόλεμος μάλλον που τελείωσε (προς το παρόν), όμως στο δικό μας Ερώτημα προσπαθήσαμε να δώσουμε έναν σκοπό σε έναν πόλεμο. Κάτι που να τον δικαιολογεί. Πόσο υποκειμενικός μπορεί να είναι ένας πόλεμος, αναρωτηθήκαμε και παρακάτω σας παρουσιάζω τις απαντήσεις σας.

imageΑν και η συμμετοχή σας δεν ήταν μεγάλη –ίσως τελικά το καλοκαίρι των διακοπών να μας νίκησε- πρόλαβα να προβληματιστώ από την ποικιλία των απαντήσεων σας. Έτσι, αυτόν τον μήνα δεν πρόκειται να έχουμε νικητήρια απάντηση αφού από τις πέντε επιλογές που περιείχε το Ερώτημα Αυγούστου, οι τέσσερις ισοβάθμησαν!. Πιο, συγκεκριμένα, από 28% συμφωνήσατε πως ο πόλεμος είναι καταδικαστέος εφόσον αθώοι πεθαίνουν χωρίς καμία δικαιολογία, ο πόλεμος συνεχίζεται με καθαρή ευθύνη της Χαμάς, το ίδιο είπαν κάποιοι για αποκλειστική ευθύνη του Ισραήλ και κάποιοι θεώρησαν πως πρόκειται για υποκινούμενος πόλεμος μιας παγκόσμιας σκευωρίας.
Την απάντηση που εγώ επέλεξα, επέλεξε μαζί μου μόλις το 14% που αφορούσε την έλλειψη του διπλωματικού πολιτισμού. Και αυτό με έβαλε σε αρκετές σκέψεις…

Έτσι ή αλλιώς κλείνουμε το βιβλίο του πολέμου εδώ στο yannidakis και βάζουμε πλώρη για τον νέο μήνα, τον Σεπτέμβριο, με μια εντελώς διαφορετική ψηφοφορία/έρευνα, αντλημένη από την επικαιρότητα. +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΨΗΦΙΖΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ ΠΑΝΩ ΚΑΙ ΔΕΞΙΑ ΤΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΤΟ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΕΙΚΟΝΙΔΙΟ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Πέμπτη 28 Αυγούστου 2014

ΠPΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ ~ πόλεμος

Καλώς ήρθατε στο +yannidakis

Πόλεμος : Με τον όρο αυτό χαρακτηρίζονται:
Η ένοπλη σύρραξη μεταξύ δύο ή περισσοτέρων κρατών.
Η ένοπλη σύρραξη μεταξύ στρατευμάτων ή φατριών του αυτού κράτους (εμφύλιος πόλεμος).
Γενικότερα ο οποιοσδήποτε γενικευμένος προληπτικός αγώνας, π.χ. κατά επιδημιών, ναρκωτικών, πυρηνικών όπλων κ.τ.λ.
Όποια και εάν είναι η έννοια που δίνει το εκάστοτε λεξικό το αποτέλεσμα είναι πάντα το ίδιο.

Δεκάδες, χιλιάδες, εκατομμύρια νεκροί.
Λευκοί, μαύροι , Χριστιανοί, μουσουλμάνοι, έλληνες, ρώσοι, αλβανοί, νέοι, ηλικιωμένοι, παιδιά. Δεν έχει καμία σημασία σε ποιά ‘’κατηγορία’’ ανήκουν, έχουν όλοι δικαίωμα στη ζωή, η οποία θα έπρεπε να αφαιρείτε μόνο από φυσικά αίτια. Δεν έχει κανείς το δικαίωμα και για κανένα λόγο να αφαιρέσει μια ζωή παρά μόνον εκείνος που την δημιούργησε. 

 «Αν έστω και ένα παιδί σε κάποια άκρη του κόσμου πεθαίνει από την πείνα ή από τον πόλεμο, τότε ο πολιτισμός μας έχει αποτύχει οικτρά», έγραψε ο Νίκος Καζαντζάκης. Για ποιόν πολιτισμό για ποια δημοκρατία για ποια ελευθερία μπορούμε να μιλήσουμε;


Το μόνο που έχω να πω είναι ότι είμαστε άξιοι τις μοίρας μας. Τόσο απλά χωρίς  αναλύσεις χωρίς φαμφάρες. Όλα αυτά συμβαίνουν δίπλα μας. Αλλά εμείς θέλουμε να κοιτάμε την θάλασσα και γυρνάμε την πλάτη, και συνεχίζουμε να ονειρευόμαστε και να ‘’καλοπερνάμε’’, και φυσικά κάθε βράδυ κοιμόμαστε στο ανατομικό στρώμα μας με την ‘’συνείδηση’’ μας ήσυχη.    

Δεν είναι όμως μόνο ο πόλεμος που παίρνει αθώες ψυχούλες. Η καταραμένη η φτώχεια και η πείνα μαστίζει όλο τον κόσμο.

Και αυτή τη φορά δεν κάνει εξαιρέσεις βρίσκεται και δίπλα μας. Και μην μου πείτε ότι δεν το έχετε δει... κάθε μέρα έξω από το σπίτι μας, στη δουλειά μας παντού υπάρχουν άνθρωποι που ψάχνουν τα σκουπίδια.
Αυτά που εμείς πετάμε γιατί μας είναι άχρηστα για εκείνους είναι απαραίτητα για να ζήσουν. Άνθρωποι που πριν κάποια χρόνια είχαν τις αξιοπρεπείς δουλειές τους τις οικογένειες τους, το σπίτι τους…
Και τώρα….. ζουν κάπως έτσι….
Μήπως το ξανασκεφτήκατε; μήπως σας θυμίζουν κάτι οι εικόνες;
Αυτή είναι η χώρα που δημιούργησε τη δημοκρατία, τις τέχνες, τον πολιτισμό.
Αυτή είναι η ΕΛΛΆΔΑ ΜΑΣ, Νιώστε δέος και υπερηφάνεια…. Για την Ελλάδα μας , για τους ανθρώπους μας+maria karantai 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »