Σάββατο 20 Απριλίου 2013

MYΘΟΣ ΑΠΡΙΛΙΟΥ ~ η αναγέννηση του καπέλου

‘Μια φορά σε έναν καιρό… ήμουν εγώ, ο Τόνι. Δηλαδή Αντώνη με λένε, αλλά θα ήθελα πολύ να με φώναζαν Τόνι, όμως νομίζω πως αν το πω στα παιδιά στο σχολείο θα με κοροϊδέψουν. Το έχω πει στη μαμά μου αλλά ξεχνάει να με φωνάζει έτσι. Στον μπαμπά μου αποκλείεται να το πω γιατί ντρέπομαι. Μετά είναι και ο αδερφός μου, αλλά εκείνος είναι πολύ μεγάλος για να ασχοληθεί με εμένα.

Η καθημερινότητα μου είναι φυσικά το σχολείο. Εκεί περνάω την μεγαλύτερη ζωή μου ως τώρα και ενώ είμαι καθημερινά με συνομηλίκους μου, εμένα δεν μ’ αρέσει το σχολείο, όμως ξέρω πως κάποτε θα πρέπει να σπουδάσω οπότε πρέπει να είμαι καλός μαθητής. Και είμαι. Δηλαδή… θα ήθελα να ήμουν, όμως δεν τα καταφέρνω και πολύ καλά. Όταν η μαμά μου πηγαίνει στο σχολείο οι καθηγητές της λένε πάντα πόσο καλό παιδί είμαι και πόσο προσέχω στην τάξη, όμως αν κάποιος έχει όρεξη να της μιλήσει για τα μαθήματα, εκεί δυσκολεύουν τα πράγματα.

Αυτό βέβαια είναι για μια μέρα. Η δική μου καθημερινότητα imageέχει περισσότερες δυσκολίες. Ξέρετε, στο σχολείο δεν είμαι και το πιο διάσημο παιδί. Κι αυτό δεν είναι κακό αν είσαι από αυτούς που μένουν στην αφάνεια, όμως εγώ έχω μια ιδιαιτερότητα και οι ιδιαιτερότητες δεν περνούν απαρατήρητες στο σχολείο. Είναι τα καπέλα! Φοράω πάντα καπέλο. Δεν το κάνω από μόδα, αλλά από μια συνήθεια που ξεκίνησε από πολύ παλιά. Βλέπετε τα ονομάζουν ‘καπέλα’ διότι καλύπτουν το κεφάλι, κάτι σαν τις μάσκες. Τις μάσκες που φορούν οι ήρωες στις ταινίες. Στο σχολείο όμως το καπέλο τυγχάνει συχνά άσχημης μεταχείρισης. Τουλάχιστον σε εμένα…

Δυστυχώς δεν έχω πολλούς φίλους, όχι όπως τους εννοείτε εσείς οι υπόλοιποι. Έχω συμμαθητές και γνωστούς για να περνάει η ώρα μου στο διάλειμμα. Όχι όμως φίλους για να με πάρουν τηλέφωνο στο σπίτι, να πάμε στον κινηματογράφο ή σε μια αλάνα να παίξουμε. Καμιά φορά αναρωτιέμαι αν αυτό μου λείπει περισσότερο απ’ ότι ένα κορίτσι. Μ’ αρέσουν τα κορίτσια. Μπορώ να σας γράψω αρκετές συμμαθήτριες μου με τις οποίες υπήρξα ερωτευμένος στο παρελθόν, όμως με τις περισσότερες δεν μιλήσαμε ποτέ και με άλλες έτυχε απλά να μιλήσουμε για κάτι που αφορά το μάθημα ή το σχολείο. Αν και κάνω πολλές φορές πρόβα τα λόγια μου στον καθρέφτη, πρέπει να είμαι άθλιος όταν μιλάω στα κορίτσια, ακόμα κι αν έχω δει αμέτρητες ταινίες που περιέχουν σχετικές συμβουλές και παραδείγματα. Μα δεν εξηγείται αλλιώς’.

Ο Αντώνης εκείνη τη Δευτέρα, φορούσε ένα καινούριο καπέλο στο σχολείο. Χαμηλών τόνων όπως πάντα, προσπάθησε να το κρύψει όπως άλλωστε πάντα προσπαθεί να κρύψει ολόκληρο τον εαυτό του. Στο πρώτο διάλειμμα όμως υπήρξε κάποιο από τα παιδιά που το αντιλήφτηκε ή ίσως το έμαθε από κάπου και έσπευσε να ενημερώσει τον Νίκο. Ο Νίκος ήταν ένα από τα πιο διάσημα παιδιά του σχολείου. Ψηλός, λεπτός με απολυταρχικό ύφος, είχε το σεβασμό όλων των παιδιών. Ίσως γιατί ήταν και μεγαλύτερος στην ηλικία από πολλά παιδιά, αφού ο ίδιος είχε μείνει στην ίδια τάξη δύο φορές!

Ένας τύπος σαν τον Νίκο δεν ασχολείται με τον Αντώνη, όμως αφού ο φίλος του, τον ενημέρωσε για το καινούριο καπέλο και αφού έτυχε να συναντηθούν σε έναν διάδρομο οι δυο μαθητές, ο Νίκος βρήκε την ευκαιρία να πιάσει με δύναμη το καπέλο του Αντώνη κρατώντας το βίαια προς τα κάτω, αναγκάζοντας τον Νίκο να σκύψει σχεδόν ως το πάτωμα. Ο Αντώνης πονούσε όμως δεν αντιδρούσε. Ποιος θα μπορούσε να τα βάλει με το Νίκο, ο οποίος γελούσε δυνατά κοιτώντας τους φίλους του. Όταν ο Αντώνης είχε γονατίσει στο πάτωμα, ο δυνάστης του σταμάτησε και τον προσπέρασε γελώντας. Όταν ο Αντώνης σηκώθηκε και έφτιαξε το καπέλο του, διαπίστωσε πως πολλά παιδιά είχαν μαζευτεί κοιτώντας τον βασανισμό αυτό, όμως εκείνος ήταν συνηθισμένος και απλά συνέχισε.

Τα φαινόμενα αυτά συνέβαιναν σχεδόν καθημερινά σε εκείνον ή σε άλλα παιδιά, για χρόνια. Κανείς δεν έδινε σημασία ή τουλάχιστον δεν έκανε κάτι γι’ αυτό. Ο Αντώνης απλά περνούσε τις μέρες στο σχολείο του, ζωγραφίζοντας στο τετράδιο του την ώρα του μαθήματος και μιλώντας με τους συμμαθητές του στα διαλείμματα. Στην καλύτερη των περιπτώσεων θα περνούσε το διάλειμμα με κάποιο κορίτσι, κάτι που θα σήμαινε πως σίγουρα εκείνος θα την είχε ερωτευτεί. Αλλά ως εκεί. Ποτέ δεν προχωρούσε κάτι για τον Αντώνη.
Ένα από τα πρωινά λίγο πριν την προσευχή όπου όλες οι τάξεις παρατασσόντουσαν φτιάχνοντας ένα μεγάλο “Π” στην τεράστια αυλή του σχολείου, το κλίμα ήταν κάπως μουντό. Πολύ μαθητές συζητούσαν επίμονα για κάτι. Στο βάθος δύο κορίτσια έκλαιγαν ενώ ένας συμμαθητής τους τα αγκάλιαζε σκυθρωπός.
- “Τι έγινε”; ρώτησε περίεργος ο Αντώνης.
- “Σκοτώθηκε ο Αποστόλου από το Γ2” του είπε ένας γνωστός του.
- “Πως”; ξαναρώτησε ο Αντώνης ενώ έδειξε πως το μυαλό του βρισκόταν και κάπου αλλού.
- “Καθώς γύριζε από το φροντιστήριο χθες βράδυ, μία μηχανή τον χτύπησε και τον πέταξε σε μια κολώνα”.
Ο Αντώνης δεν ένοιωσε λύπη. Προσπαθούσε να θυμηθεί ποιος ήταν ο Αποστόλου. Προφανώς θα ήταν κάποιο σημαντικό πρόσωπο στο σχολείο για να δει τις επόμενες ώρες ένα ολόκληρο σχολείο να θρηνεί. Προφανώς κι εκείνος θα τον ήξερε, έστω και φυσιογνωμικά. Όπως ανακοίνωσε αργότερα ο διευθυντής του σχολείου: “Με απόφαση της διεύθυνσης του σχολείου μας, αύριο θα παραβρεθεί σύσσωμο το σχολείο μας –καθηγητές και μαθητές- στον ιερό ναό του Αγίου Ελευθέριου, όπου και θα τελεστεί η κηδεία του άτυχου μαθητή μας”.

Πράγματι, ο Αντώνης με εκατοντάδες άλλα παιδιά πλημμύρισαν τον ναό και τον προαύλιο χώρο του. Από το βάθος μπορούσες να ακούσεις κλάματα και λυγμούς, ενώ στο πιο πίσω μέρος του προαύλιου χώρου ακουγόντουσαν παιδιά να χαζολογούν ή να γελούν μιλώντας για άσχετα. Ήταν τότε που κάποια καθηγήτρια με αυστηρό ύφος θα τα επέπληττε για την ανάρμοστη συμπεριφορά. Ο Αντώνης, αποφάσισε να μπει στο ναό ώστε να αποτυπώσει τα συναισθήματα των παρευρισκόμενων. Βλέποντας το νεκρό παιδί μέσα στο ανοιχτό φέρετρο, το αναγνώρισε για πρώτη φορά. Ήταν μαθητής της τρίτης τάξης, αλλά δεν ήταν ούτε από τα πολύ διάσημα παιδιά, ούτε από αυτά που θα πείραζε κάποιος σαν τον Νίκο. Ο Αντώνης στεναχωρήθηκε. ‘Γιατί να σκοτωθεί αυτός’; σκέφτηκε, καλώντας συνειρμικά τον εαυτό του να φανταστεί πως θα ήταν αν ο νεκρός ήταν ο Νίκος. Ήξερε πως ήταν πολύ κακό αυτό που έκανε, γι’ αυτό αυτή τη φορά η φαντασία του τον ταξίδεψε σε ένα άλλο σενάριο. Αυτός! Αυτός έπρεπε να είναι στην θέση του Αποστόλου. Ξαφνικά έβλεπε τον εαυτό του μέσα στο φέρετρο, θυμήθηκε την χθεσινή του μέρα, όταν γύριζε από το περίπτερο και πέρασε με κόκκινο το φανάρι των πεζών. Κι αν ήταν αυτός; Κι αν είχε χάσει εκείνος τη ζωή του; Τόσες εκατοντάδες παιδιά θα έκλαιγαν και θα πήγαιναν στην εκκλησία τιμώντας τον; Θα ήταν και ο Νίκος και η παρέα του εκεί; Για αυτόν; Ο Αντώνης ήθελε να ήταν αυτός ο νεκρός. Ζήλευε τον Αποστόλου που πέθανε στην θέση του, παίρνοντας όλη την δόξα.

Όμως η καθημερινότητα επέστρεψε και ο Αντώνης ήταν εκεί, στους διαδρόμους του σχολείου με τα συχνά βίαια πειράγματα από τα άλλα παιδιά να αποτελούν μέρος της ακαθημερινότητάς του. Να, όπως σήμερα όπου ο Αστραπής –όπως φώναζαν ένα από τα άλλα διάσημα παιδιά- περνώντας μπροστά από τον Αντώνη τον ρώτησε “που είναι το καπέλο σου σήμερα;” χτυπώντας το με δύναμη από κάτω προς τα πάνω με αποτέλεσμα αυτό να εκτιναχθεί φτάνοντας τελικά στο δάπεδο. Ο Αντώνης το σήκωσε και συνέχισε όταν είδε τον Παπαδάκη, μαθητή του “Β3” να κλαίει πεσμένος στο πάτωμα. Μαζί του ήταν ένας φίλος του που απογοητευμένος εξήγησε στον Αντώνη πως “φορούσε τη μπλούζα του Παναθηναϊκού και τον έδειρε. Του έσπασε το ρολόι”. Ο Αντώνης έσκυψε το κεφάλι και έφυγε.

Για όλη την υπόλοιπη μέρα μέχρι το βράδυ να πέσει για ύπνο, σκεφτόταν την εικόνα του Παπαδάκη, αλλά και το γνωστό στιγμιότυπο που αντίκριζε κάθε φορά που σηκωνόταν μετά από κάποια επίθεση που δεχόταν, δηλαδή πολλά παιδιά γύρω-γύρω να τον κοιτούν άλλοι λυπώντας τον κι άλλοι κοροϊδεύοντάς τον στα κρυφά. Εκείνη την ημέρα δεν έφαγε και δεν διάβασε τα μαθήματά του. Έκατσε απλά λυπημένος στο γραφείο του περιφέροντας στο μυαλό του εκείνες τις εικόνες ξανά και ξανά.

Το άλλο πρωί στο σχολείο φορούσε ένα από τα καπέλα που απέφευγε λόγω του έντονου χρώματος που είχε. Δεν ήταν το αγαπημένο του, αλλά ήξερε ότι ήταν προκλητικό. Πράγματι, ο Αντώνης έγινε γρήγορα αντιληπτός από τον Αστραπή που τον πλησίασε προσεγγίζοντας το καπέλο του. Ο Αντώνης έκανε μισό βήμα πίσω και σήκωσε το χέρι του σπρώχνοντας με δύναμη αυτό του Αστραπή. Εκείνος χαμογέλασε περιπαικτικά: “Όπα;” φώναξε ειρωνικά και πήρε φόρα ορμώμενος κατά πάνω του. Ο Αντώνης προέκτεινε το πόδι του που βρήκε στην κοιλιά τον Αστραπή και τον κλώτσησε δυνατά στα πλευρά. “Μην με ξανααγγίξεις. Τελείωσε” του είπε και έφυγε.

Στο επόμενο διάλειμμα ο Αντώνης έτρεμε. Όχι από φόβο, αλλά από αμηχανία. Δεν είχε καταλάβει ακόμα τι είχε κάνει. Το υπόλοιπο σχολείο όμως είχε καταλάβει απόλυτα. Η φήμη του συμβάντος κυκλοφόρησε από στόμα σε στόμα και με μηνύματα στα κινητά τηλέφωνα των μαθητών. Έτσι, όταν ο Αντώνης κατέβηκε στην αυλή είδε δεκάδες παιδιά να τον κοιτούν επίμονα. Εκείνος αμήχανος προσπάθησε να βρει κάποιο γνωστό πρόσωπο για να καταπιαστεί όσο το διάλειμμα θα διαρκούσε και είδε, όμως όχι αυτό που θα περίμενε.
- “Ωραίο καπέλο” ακούστηκε μία αυστηρή φωνή πίσω του. Ο Αντώνης γύρισε και είδε τον Νίκο.
- “Φίλε δε θέλω μπλεξίματα. Κάντε ότι κάνετε, απλά μην πειράζετε τον κόσμο” είπε πειστικά, όμως ούτε ο ίδιος πίστευε στ’ αλήθεια πως αυτή η παραίνεση θα μπορούσε να πιάσει.
Πραγματικά, ο Νίκος έσπρωξε με πολύ δύναμη τον Αντώνη ο οποίος έπεσε απότομα κάτω. Το καπέλο του είχε πέσει από την σφοδρότητα της πτώσης και το κεφάλι του βούιζε, όμως imageεκείνος σηκώθηκε και άρχισε να τρέχει αθόρυβα προς τον Νίκο ο οποίος εκείνη την ώρα είχε γυρίσει και έφευγε. Ο Αντώνης πήδηξε πάνω στην πλάτη του αναγκάζοντας τον να σωριαστεί μαζί του στο έδαφος. Ο Νίκος αντέδρασε άμεσα προσπαθώντας να τον γρονθοκοπήσει όμως όταν ο αντίπαλος του απέφυγε την μπουνιά, άρχισε να τον χτυπάει με μανία στο πρόσωπο. Το έκανε τόσο δυνατά, με τόση οργή και νεύρο που ο Νίκος δεν κατάφερε να του αντισταθεί καθόλου. Όταν ο Αντώνης ολοκλήρωσε την επίθεση του, πονούσε ο ίδιος πολύ στο χέρι. Όσο για τον αιφνιδιασμένο Νίκο, ήταν καλυμμένος στο πρόσωπο από αίματα και δάκρυα που έφυγαν ασυναίσθητα από τα μάτια του, ενώ πάνω στα ρούχα του ένοιωσε ένα δόντι του που του είχε σπάσει ο αντίπαλός του.

Ήταν τόση η έκταση που πήρε το σοβαρό επεισόδιο που με δυσκολία μερικοί καθηγητές συνοδευόμενοι από τον διευθυντή, αγανάκτησαν να σπάσουν τον κλοιό των μαθητών που παρακολουθούσαν εντρόμητοι το συμβάν. Όταν αντίκρισαν το σκηνικό έδειξαν σοκαρισμένοι. Φώναξαν το ασθενοφόρο και τους γονείς των δύο παιδιών.

Ο Αντώνης εξήγησε με κάθε λεπτομέρεια όλη την ιστορία στους γονείς του, διακόπτοντας πολλές φορές την εξιστόρηση του για να ξεσπάσει σε κλάματα. Ο νεαρός μαθητής έτρεμε, όμως συνέχιζε σαν χείμαρρος να διηγείται την μακάβρια ιστορία του. Η αρχική αυστηρότητα των γονιών του, μετατράπηκε σε συμπόνια για τον ταλαιπωρημένο γιο τους με την μητέρα του μόνο να λέει συγκινημένη: “Γιατί δεν μας το έλεγες τόσο καιρό”; Ο πατέρας του ήξερε την απάντηση και πήρε το παιδί του για να το πάει ενώπιο του διευθυντή.
- “Ευχαριστώ που ήρθατε. Θα ήθελα να σας ενημερώσω πως ο γιος σας αποβάλλεται οριστικά από το σχολείο μας. Θα φροντίσουμε ώστε να βρει θέση στο πλησιέστερο δυνατό σχολείο για να συνεχίσει τα μαθήματά του” ανακοίνωσε με αυστηρό ύφος ο διευθυντής.
- “Κύριε διευθυντά. Δεν ήρθαμε εδώ για να μας ανακοινώσετε την απόφαση σας στηριζόμενος σε φαινομενικά γεγονότα και την υποκειμενική σας κρίση. Θα σας παρουσιάσουμε ακριβώς το τι συμβαίνει στο σχολείο σας εδώ και χρόνια και θα καλέσουμε μαθητές που θα επιβεβαιώσουν τα όσα θα σας πούμε. Τότε μπορείτε να βγάλετε τα συμπεράσματα σας και να πάρετε την απόφαση σας” απάντησε ήρεμα και επιτακτικά ο πατέρας του Αντώνη.

Πράγματι, ο μαθητής μιλούσε στον διευθυντή του για ώρες ολόκληρες, ενώ κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, εκλήθη και ο Παπαδάκης που επιβεβαίωσε του λόγου το αληθές ενώ παράλληλα έδωσε ονόματα μαθητών-θυμάτων και μαθητών-θυτών. Όταν τα παιδιά ολοκλήρωσαν όσα είχαν να πουν, ο πατέρας του Αντώνη συμπλήρωσε: “Αν διώξεις τον γιο μου από το σχολείο θα επιστρέψω με τον δικηγόρο μου για να σε μηνύσουμε για παραμέληση των μαθητών που κακοποιούνταν συστηματικά κάτω από τη μύτη σου”. Μετά από αυτό ο Αντώνης με τον πατέρα του έφυγαν. Την επόμενη μέρα στο σχολείο και αμέσως μετά την προσευχή, ο διευθυντής απεύθυνε κάλεσμα στο γραφείο του στους Αντώνη και Νίκο.

Όταν τα παιδιά έφτασαν στο γραφείο του, εκείνος τους είπε: “Αποβάλλεστε και οι δύο από το σχολείο έως το τέλος της εβδομάδας. Την Δευτέρα που θα επιστρέψετε θα είστε δύο διαφορετικοί άνθρωποι. Κανείς δεν θα πειράξει κανέναν ξανά στο σχολείο μου. Όποιος πιαστεί σε πράξεις βίας θα αποβάλλεται οριστικά. Δεν με νοιάζει να γίνεται φίλοι, αλλά κανείς ποτέ ξανά εδώ δε θα είναι εχθρός. Φύγετε τώρα”.

Η Δευτέρα δεν άργησε να φτάσει. Όταν ο Αντώνης πήγε στο σχολείο, κανείς δεν τον κοιτούσε ξανά το ίδιο.  Ένοιωθε πως όλοι τον κοιτούσαν επίμονα. Και για πρώτη φορά η αμηχανία του ήταν δίκαιη. Την πραγματική διαφορά όμως την διαπίστωσε μετά τα δύο-τρία πρώτα διαλείμματα. Ξαφνικά πολλά παιδιά άρχισαν να του μιλούν, να τον χαιρετούν και κάποια άλλα… σταμάτησαν επιτέλους να του μιλούν. Η τάξη είχε επέλθει και οι ισορροπίες επιτέλους επικράτησαν. Στο τελευταίο διάλειμμα η Κατερίνα πλησίασε τον Αντώνη ενημερώνοντας τον πως είχε χάσει σημαντικά μαθήματα τις ημέρες που απουσίαζε. “Αν θέλεις, το απόγευμα μπορείς να έρθεις σπίτι μου. Θα σου δώσω τις σημειώσεις μου και ίσως το σαββατοκύριακο μπορούμε να συναντηθούμε για να σου εξηγήσω τις ασκήσεις” του πρότεινε χαμογελώντας του με νάζι. Ο Αντώνης γύρισε διαφορετικός εκείνο το μεσημέρι στο σπίτι. Πλέον θα τον έλεγαν Τόνι.

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΥΘΟ ΤΟΥ ΜΗΝΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Παρασκευή 19 Απριλίου 2013

ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ TEΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΑΠΡΙΛΙΟΥ ~ αγοράζοντας καινούριο η/υ

παρουσίαση νέων τεχνολογιών & η χρηστικότητα & συμβολή τους στην καθημερινότητα

Δεν υπάρχει καλύτερη μυρωδιά από αυτή ενός καινούριου Η/Υ και δεν υπάρχει καλύτερη ενασχόληση από το ξε-πακετάρισμα και το στήσιμο του καινούριου μας υπολογιστή! Η μετάβαση όμως από ένα παλιό σε ένα καινούριο Η/Υ είναι μια πολύ καλή ευκαιρία για ένα ξεκαθάρισμα και συμμάζεμα γιατί, όπως και να το κάνουμε, κανείς δεν θέλει να χαλάσει με το καλημέρα το καινούριο του στολίδι!


Ας δούμε λοιπόν, απλά και πρακτικά βήματα που πρέπει να ακολουθήσουμε ώστε να μεταβούμε απλά και εύκολα στο καινούριο περιβάλλον εργασίας μας.
  • Σκανάρισμα για ιούς:
Πριν αρχίσουμε να μεταφέρουμε αρχεία και δεδομένα από τον παλιό μας Η/Υ καλό θα ήταν να τρέξουμε ένα-δυο προγράμματα antivirus ώστε να εξαλείψουμε κάθε πιθανή μόλυνση και απειλή. Δωρεάν προγράμματα υπάρχουν πολλά για την δουλειά, αλλά αυτά που αναφέρονται παρακάτω είναι δοκιμασμένα και εγγυημένα.
  • Τακτοποίηση αρχείων:
Όλα αυτά τα χρόνια που εργαζόμασταν στον «παλιό» πλέον Η/Υ μας, έχουμε μαζέψει αρκετή «σαβούρα» και άπειρα αρχεία και φακέλους. Τώρα λοιπόν που πρέπει να τα μεταφέρουμε όλα στον καινούριο μας Η/Υ είναι η καλύτερη ευκαιρία για ένα ξεκαθάρισμα. Διαγράφουμε όσα αρχεία δεν χρειαζόμαστε και αρχειοθετούμε και τοποθετούμε σε πιο λογική διάταξή αυτά που επιθυμούμε να κρατήσουμε ώστε να μπορούμε να τα βρούμε πιο εύκολα στο νέο μας υπολογιστή. Και φυσικά – κρατάμε αντίγραφα ασφαλείας! Είναι περιττό να τονίσουμε ότι οποιαδήποτε μετάβαση από ένα σύστημα σε ένα άλλο εμπεριέχει ρίσκο.. Ούτε εδώ χρειαζόμαστε εξεζητημένες και ακριβές λύσεις – ένας εξωτερικός σκληρός δίσκος θα κάνει και με το παραπάνω την δουλειά του ενώ για όσους έχουν ασπαστεί το «σύννεφο» οι λύσεις είναι πάρα πολλές (dropbox, google drive, Microsoft sky drive).
  • Μεταφορά αρχείων:
Η εποχή της αντιγραφής / επικόλλησης ευτυχώς έχει παρέλθει! Υπάρχουν πλέον πολύ πιο εύκολοι τρόποι για να μεταφέρουμε τα αρχεία μας από τον παλιό στον καινούριο Η/Υ και ο πιο ανέξοδος και εύκολος λέγεται «σύννεφο». Μεταφέροντας τα αρχεία μας σε ένα από τα Dropbox, Google Drive, Microsoft Sky Drive, κλπ., μπορούμε να τα έχουμε άμεσα διαθέσιμα στον καινούριο μας Η/Υ απλά κατεβάζοντας και εγκαθιστώντας το πρόγραμμα του αντίστοιχου φορέα. Για αυτούς που θέλουν να δοκιμάσουν άλλες λύσεις, το SugarSync είναι μια πολύ αξιόπιστη (και δωρεάν) λύση.
  • Ιστοσελίδες και Αγαπημένα:
Άλλος ένας τομέας που πρέπει να φροντίσουμε είναι η επιτυχής μεταφορά των αγαπημένων μας ιστοσελίδων. Εδώ, τα πράματα είναι πολύ απλά. Αν χρησιμοποιούμε Google Chrome και έχουμε κάνει λογαριασμό στην Google τότε μια απλή «σύνδεση» με τα ίδια στοιχεία στο νέο Η/Υ είναι ο,τι χρειάζεται! Σε λιγότερο από ώρα θα έχουμε συγχρονίσει όλα μας τα δεδομένα (όπως και τις προσωπικές μας ρυθμίσεις). Η λειτουργία αυτή είναι διαθέσιμη και σε Mozilla Firefox, Opera, Safari αλλά στον Chrome δουλεύει πολύ πιο πετυχημένα.
  • Διατήρηση προγραμμάτων:
Αν επιθυμείτε την μεταφορά των νόμιμα αγορασμένων προγραμμάτων σας στον καινούριο Η/Υ τότε θα πρέπει να μεριμνήσετε για την διαφύλαξη των σειριακών αριθμών τους. Κάντε μια λίστα με όλους τους σειριακούς αριθμούς και όλα τα προγράμματα που έχετε ώστε να μην βρεθείτε προ εκπλήξεων. Μην ξεχνάτε, ότι πολλά προγράμματα απαιτούν την απενεργοποίηση και διαγραφή τους από τον παλιό Η/Υ πριν μπορέσετε να τα ενεργοποιήσετε στο καινούριο σύστημα με τον ίδιο σειριακό. Αν θέλετε βοήθεια στο να βρείτε τα σειριακά νούμερα των εγκατεστημένων εφαρμογών, τότε ανατρέξτε σε ένα από τα παρακάτω προγράμματα:
Για όλα τα υπόλοιπα, δωρεάν, προγράμματα, καλό θα είναι να κάνετε μια λίστα ώστε να μην ξεχάσετε να εγκαταστήσετε κάποιο από αυτά.
  • Λειτουργικό Σύστημα:
Μεγάλη προσοχή και έρευνα χρειάζεται σχετικά με το λειτουργικό σύστημα του καινούριου σας υπολογιστή. Ειδικά με τον ερχομό των Windows 8 πολλά πράματα έχουν αλλάξει οπότε για να αποφύγετε εκπλήξεις φροντίστε να ελέγξετε αν όλα τα παλιά σας προγράμματα είναι συμβατά, αν τα περιφερειακά σας συνεργάζονται με το νέο λειτουργικό καθώς και να ενημερωθείτε για τις όποιες διαφορές ώστε να είστε όσο πιο εξοικειωμένοι γίνεται με το νέο περιβάλλον.


Τα παραπάνω είναι συμβουλές οι οποίες μπορεί να είναι χρονοβόρες αλλά εγγυώνται την όσο πιο ομαλή και «αναίμακτη» μετάβαση από τον παλιό μας υπολογιστή στον καινούριο. Μπορούμε να τις προσαρμόσουμε στις ανάγκες μας αλλά καλό θα είναι να δώσουμε ιδιαίτερη βαρύτητα ειδικά στην διατήρηση αντιγράφων ασφαλείας όπως επίσης και στην διατήρηση των σειριακών μας αριθμών. Καλή διασκέδαση με τον καινούριο σας «παιχνίδι»! +Vassilis Anastasiadis

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Πέμπτη 18 Απριλίου 2013

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΠEMΠΤΗΣ ~ οι νεκροί στη βοστόνη και τη μέση ανατολή έχουν την ίδια αξία;

Καληνωρίσματα. Προχθές συγκλονιστήκαμε όλοι όταν μάθαμε πως πως ο Μαραθώνιος της Βοστόνης, ένας από τους αρχαιότερους της ιστορίας μετά τον Κλασικό της Αθήνας, στιγματίστηκε από την βομβιστική επίθεση τρομοκρατών. Τρεις οι νεκροί, δεκάδες τραυματίες, πολλοί από τους οποίους με ακρωτηριασμένα άκρα.

Από εκείνη τη στιγμή, ο χρόνος σταμάτησε. Όλοι imageασχολιόντουσαν με αυτό. Όλοι σε όλο τον κόσμο. Κρίνω πως αυτό είναι άδικο. Βλέπετε, όταν τρία άτομα πεθαίνουν στην Βοστόνη, όλος ο κόσμος ασχολείται με αυτά και κυβερνήσεις απ’ όλο τον κόσμο σπεύδουν να καταδικάσουν την προφανώς τρομοκρατική ενέργεια, όταν όμως την ίδια μέρα, δεκάδες άμαχοι χάνουν την ζωή τους στην Μέση Ανατολή, από επιθέσεις ντόπιων ανταρτών ή στρατιωτών της Ευρώπης και της Αμερικής, τότε απλά ποτέ κανείς δεν ασχολείται, ίσως μάλιστα να μην φτάσει καν στις ειδήσεις αυτό το καθημερινό γεγονός. Γιατί η αξία του ανθρώπου έχει μεγαλύτερη αξία στις Ηνωμένες Πολιτείες; Προφανώς δεν έχει, όλοι όμως πέφτουμε θύματα της προπαγάνδας των μέσων, ενώ ως μέλη της Δυτικής κοινωνίας ουσιαστικά φοβόμαστε για εμάς τους ίδιους έστω και υποσυνείδητα.
Ακόμα όμως κι αν δεν θα έπρεπε να διαχωρίζουμε τους νεκρούς μίας επίθεσης στην Βοστόνη, οφείλουμε να αναγνωρίσουμε ορισμένες βασικές διαφορές από τους θανάτους στην Συρία, για παράδειγμα.
  • Οι επιθέσεις των στρατιωτών στην Μέση Ανατολή δεν έχουν στόχο τους αμάχους. Οι βόμβες που τοποθετήθηκαν στην Βοστόνη είχαν σαν στόχο τον θάνατο όσο το δυνατό περισσότερων απλών πολιτών.
  • Στην Μέση Ανατολή βρίσκονται σε εμπόλεμη κατάσταση και οι επιθέσεις λαμβάνουν χώρα σε περιοχές όπου οι πολίτες είναι γνώστες του κινδύνου που ελλοχεύει κάθε στιγμή. Οι τρομοκράτες χτύπησαν χωρίς καμία ειδοποίηση σε μία από τις πιο διάσημες αθλητικές διοργανώσεις που ιστορικά συμβολίζει την ειρήνη και αποτελούνταν από πολίτες όλου του κόσμου που απλά ήθελαν να περάσουν καλά.
  • Όλοι ξέρουμε ποιοι κάνουν τους πολέμους στην Μέση Ανατολή. Η Αμερική ή μάλλον τα συμφέροντα των επιχειρηματιών υπό την ομπρέλα του ΝΑΤΟ. Τους ξέρουμε, ξέρουμε ποιους να κατηγορήσουμε. Στην Βοστόνη όμως; Κανείς δεν ανέλαβε την ευθύνη και αυτό είναι εξαιρετικά ανέντιμο. Ακόμα και σε μικρές τρομοκρατικές ενέργειες, εδώ στην Ελλάδα, η κάθε οργάνωση έχει το σθένος να αναλάβει την ευθύνη. Εκεί όμως, αρκετές μέρες μετά όλοι αναρωτιούνται για ποια αιτήματα, για ποιον σκοπό πέθανε αυτό το οχτάχρονο παιδάκι, ο κινέζος φοιτητής και το τρίτο πρόσωπο.
Προσωπικά δεν βάζω την ζωή των πολιτών της Δύσης πάνω από αυτή των ανθρώπων της Μέσης Ανατολής, όμως πρέπει να διακρίνουμε και να αναδείξουμε αντικειμενικά τις διαφορές στους θανάτους αυτών των ανθρώπων και των… άλλων. Η τρομοκρατία δεν είναι πράξη αντρίκεια. Ο πόλεμος –όσο αντίθετος κι αν είμαι σε αυτόν- μου ακούγεται περισσότερο δίκαιος όταν χώρες επιθυμούν να λύσουν τις διαφορές τους και εφόσον δεν έχουν την ανώτερα να προσφύγουν στην διπλωματία. +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΚΑΙ ΚΑΝΤΕ ΚΙ ΕΣΕΙΣ ΤΗΝ ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΝΕΚΡΩΝ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τετάρτη 17 Απριλίου 2013

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΕTAΡΤΗΣ ~ πως όλες οι ομάδες κέρδισαν την προτελευταία αγωνιστική

Καληνωρίσματα. Την περασμένη Κυριακή διεξήχθη η προτελευταία αγωνιστική της Superleague, του ελληνικού πρωταθλήματος δηλαδή και κατά τη γνώμη μου ήταν η πιο ενδιαφέρουσα αγωνιστική των τελευταίων ετών. Βλέπετε με κάποιο τρόπο όλοι είχαμε ενδιαφέρον για τα παιχνίδια αυτά και λίγο πολύ όλοι συμφωνούμε σε αυτά. Αυτό που εγώ έχω να προσθέσω και για αυτό αποφάσισα να γράψω το κείμενο αυτό, είναι πως με κάποιον εξωπραγματικά περίεργο τρόπο όλοι θα πρέπει να είναι ευτυχισμένοι από αυτήν την αγωνιστική ημέρα. Όλοι, εκτός της καλύτερης ομάδας και του πρωταθλητή Ολυμπιακού!
image
  • ΠΑΣ ΓΙΑΝΝΙΝΑ – ΚΕΡΚΥΡΑ 1-0 Με τη νίκη τους αυτή, τα Γιάννινα κατάφεραν την μεγαλύτερη επιτυχία τους στην κατηγορία, αφού προκρίθηκαν στα play-offs και μαθηματικά, ενώ η Κέρκυρα που είχε ήδη υποβιβαστεί, έπαιξε για την ιστορία της δεχόμενη πολύ δύσκολα το τέρμα με το οποίο τελικά λύγισε.
  • ΠΑΝΙΩΝΙΟΣ - SKODA ΞΑΝΘΗ 3-3 Ο σκοπός ήταν να ευχαριστηθούν οι οπαδοί ένα ωραίο παιχνίδι και με δύο ανατροπές και χωρίς να χάσουν, όχι απλά εξασφάλισαν και μαθηματικά την παραμονή τους, αλλά παρακολούθησαν ένα χορταστικό παιχνίδι. Η Ξάνθη πραγματοποίησε μία ακόμα εξαιρετική εκτός έδρας εμφάνιση εκτός έδρας όντας τελικά αδιάφορη.
  • ΛΕΒΑΔΕΙΑΚΟΣ - Π.Α.Ο.Κ. 0-1 Ο Λεβαδειακός ήταν αδιάφορος και όντας σε κακή αγωνιστική κατάσταση ήθελε απλά να πραγματοποιήσει μια αξιοπρεπή εμφάνιση. Και τα κατάφερε! Ο ΠΑΟΚ αν και δύσκολα έφτασε σε μία ακόμα νίκη δείχνοντας σε πόσο καλή φόρμα βρίσκεται και εξασφαλίζοντας εκτός απροόπτου την προνομιούχο δεύτερη θέση στην βαθμολογία.
  • ΒΕΡΟΙΑ – ΠΛΑΤΑΝΙΑΣ 5-0 Ένα ντέρμπι παραμονής μετατράπηκε σε παράσταση για έναν ρόλο. Ως δια μαγείας ο Πλατανιάς εξαφανίστηκε από το γήπεδο και η Βέροια προσέφερε στους φιλάθλους της γκολ, θέαμα και την παραμονή στην κατηγορία. Ο Πλατανιάς δεν έδειξε να στεναχωριέται ιδιαίτερα αφού τα υπόλοιπα αποτελέσματα, εξασφάλισαν και την δική του παραμονή.
  • ΑΡΗΣ - ΑΣΤ. ΤΡΙΠΟΛΗΣ 5-1 Ίσως η δεύτερη καλύτερη ομάδα του πρωταθλήματος ταξίδεψε στην Θεσσαλονίκη χωρίς έξι βασικούς, έχοντας στο μυαλό της τον αγώνα κυπέλου με τον ΠΑΟΚ και ο αγαπητός στην Θεσσαλονίκη, Τσιώλης που είναι ο προπονητής του Αστέρα, κατέβηκε αδιάφορος κάνοντας αγγαρεία, μη σεβόμενος τις ομάδες που περίμεναν κάτι από αυτόν τον αγώνα. Ο Άρης βρήκε την ευκαιρία να χαρίσει χαρά στους οπαδούς του και ερχόμενος από τον… πλανήτη Άρη εξασφάλισε την παραμονή του στην κατηγορία.
  • Ο.Φ.Η. - ΑΤΡΟΜΗΤΟΣ ΑΘ. 2-2 Ο Ατρόμητος αν και εκτός φόρμας έδειξε γρήγορα πόσο καλύτερος από τον αντίπαλο του είναι, αφού προηγήθηκε γρήγορα με 0-2. Όταν όμως η Ξάνθη ισοφαρίστηκε και έμεινε εκτός play-offs ο Ατρόμητος κατά έναν πολύ περίεργο τρόπο δέχτηκε δύο τέρματα και πήρα την ισοπαλία που τον έστειλε και μαθηματικά στην επόμενη φάση. Ο δε ΟΦΗ με το που ισοφάριζε η ΑΕΚ δεχόταν το τέρμα με το οποίο έχασε κι έτσι σώθηκε και αυτός δίνοντας χαρά στους θορυβώδεις φίλους του.
  • ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ – ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ 1-1 Το μεγάλο παιχνίδι των αιωνίων δεν ήταν μονόλογος του Ολυμπιακού, όπως κάποιοι περίμεναν. Αντίθετα, απέδειξε πως ο σκοπός αγιάζει τα μέσα αφού ο Παναθηναϊκός μπορεί να μην κέρδισε και να έμεινε εκτός play-offs, όμως έκανε το καλύτερο του παιχνίδι φέτος μέσα στην πιο εχθρική έδρα και κέρδισε τις εντυπώσεις και τον σεβασμό των απογοητευμένων φιλάθλων του. Παράλληλα ανάγκασε τους φίλους του Ολυμπιακού να αποδοκιμάσουν παίκτες και διοίκηση. Είναι η αποτυχία που λέγαμε…
  • A.E.K. – ΠΑΝΘΡΑΚΙΚΟΣ 0-1 Προφανώς για τον Πανθρακικό η επιτυχία ήταν η νίκη του και η μαθηματική εξασφάλιση της παραμονής στην κατηγορία. Η ντροπιαστική αυτή ήττα της ΑΕΚ, κατάφερε να επισκιαστεί από την εισβολή των οπαδών της στο γήπεδο πριν τη λήξη του αγώνα γεγονός που στιγμάτισε τον αγώνα, αντί για την ήττα καθαυτή. Τώρα, η ΑΕΚ απειλείται και με αφαίρεση τριών βαθμών, δηλαδή υποβιβασμό που όμως μπορεί να μετατραπεί σε ιστορική ευκαιρία για τον ιστορικό σύλλογο, αφού αντί να πέσει στην δεύτερη κατηγορία, θα πέσει στην τρίτη που –ω του θαύματος- από του χρόνου θα είναι ερασιτεχνική! Αυτό σημαίνει πως θα διαλυθεί η ΠΑΕ, θα πάρει το μητρώο του ερασιτέχνη, θα παραγραφούν όλα τις τα χρέη προς το κράτος (περίπου τριανταπέντε εκατομμύρια) και με μία μικρή επένδυση θα μπορεί να επιστρέψει σε δύο χρονάκια στην πρώτη κατηγορία, χωρίς χρέη και έτοιμη για μεγάλα πράγματα και πάλι!
Λοιπόν; Βλέπετε εσείς κανέναν δυσαρεστημένο; (Είπαμε, εκτός τους Ολυμπιακούς). Κατά έναν μαγικό τρόπο, όλα τα αποτελέσματα βόλεψαν τους πάντες, ακριβώς την χρονική στιγμή των ενενήντα λεπτών του αγώνα, που έπρεπε. Τυχαίο; +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΚΑΙ ΚΑΝΤΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τρίτη 16 Απριλίου 2013

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΡIΤΗΣ ~ η χειρότερη ελληνίδα στην ιστορία πουλάει την ελληνική ιστορία του αριστοτέλη ωνάση

Καληνωρίσματα. Σχεδόν κάθε χρόνο η επικαιρότητα των κουτσομπολίστικων περιοδικών και των πολιτικών εφημερίδων ταυτίζεται σε ένα θέμα που ανέκαθεν αποτελούσε εθνική υπόθεση. Αναφέρομαι στο νησί “Σκορπιός” του Αριστοτέλη Ωνάση. Και πιο συγκεκριμένα στα συχνά σενάρια πώλησης του.

Δεν ξέρω, αλλά ο Ωνάσης πρέπει να ήταν από τους λίγους καλούς ζάμπλουτους ανθρώπους. Δεν εξηγείται πως με μία σειρά παράξενων συμπτώσεων, ασθενειών και ατυχημάτων ξεκληρίστηκε όλη του η οικογένεια. Φυσικά αυτό είναι προβληματισμός για μία άλλη μέρα, όμως για να είμαι ακριβής η οικογένεια Ωνάση ζει ακόμα μέσα από την εγγονή και νόμιμη κληρονόμο του, Αθηνά. Δεν την έχω γνωρίσει την κοπέλα, οπότε της ζητώ προσωπικά συγγνώμη για ότι γράψω παρακάτω για εκείνη, όμως νομίζω πως δεν υπάρχει πιο εγωκεντρική, ψυχρή και αντιπαθής ελληνίδα στην ιστορία. Δεν ήταν απλά χρέος της να μάθει ελληνικά, να βγάλει μια ανακοίνωση που θα λέει πως “όχι κύριοι, ο Σκορπιός δεν πωλείται”, να επισκέπτεται τον τόπο που ο παππούς της έγραψε χρυσές επιχειρηματικές και εθνικές σελίδες της παγκόσμιας ιστορίας, αλλά το σημαντικότερο απ’ όλα χρέος της, ήταν να γίνει ελληνίδα. Να αγαπήσει αυτόν τον τόπο.

Αντ’ αυτού τρέχει πάνω σε άλογα περνώντας την ημέρα της σε στάβλους της Βραζιλίας μαζί με τον βολεμένο (λόγω της περιουσίας της) σύντροφό της. Ο Σκορπιός όμως είναι εκεί. imageΚοσμεί το Ιόνιο Πέλαγος ως μια καταπληκτική έκταση την οποία λιγουρεύονται –κατά καιρούς- ονόματα όπως του Ρομάν Αμπράμοβιτς, του Μπιλ Γκέιτς, του Τζόρτζιο Αρμάνι καθώς και του Εμίρη του Κατάρ και ιδιοκτήτη της Οξυάς σεΐχη Χαμάντ Καλίφα Αλ Θάνι. Εμείς όμως είμαστε Έλληνες και αφού είμαστε ακόμα εδώ (στην σημερινή τραγική Ελλάδα) σημαίνει ότι αγαπάμε(;) πολύ τον τόπο μας, οπότε δεν έχουμε ανάγκη κανέναν Γκέιτς και Αμπράμοβιτς για να αντιληφθούμε την γεωγραφική, μορφολογική, αλλά κυρίως εθνική αξία του Σκορπιού. Γιατί, αγαπητοί αναγνώστες, ο Ωνάσης δεν ήταν ένας απλός μεγιστάνας επιχειρηματίας, ήταν ο έλληνας που σήμερα θα φρόντιζε να βγάλει το φίδι απ’ την τρύπα. Εκείνος που θα έπαιρνε στην πλάτη του τον ελληνισμό για να τον αναδείξει.

Ο Ωνάσης είναι ένα ιστορικό πρόσωπο της Ελληνικής Ιστορίας και οι απόγονοι του θα έπρεπε να στέκονται τουλάχιστον στο ύψος των περιστάσεων. Δεν ζητάμε από την… Αθηνούλα να επενδύσει στην Ελλάδα, να βοηθήσει τα αδύναμα στρώματα της πονεμένης χώρας του πατέρα της. Αυτό θα το έκανε εκείνος. Της ζητάμε όμως να σεβαστεί την περιουσία και την ιστορία του πατέρα της. Το ξεπούλημα του Σκορπιού θα την κάνει περισσότερο πλούσια απ’ ότι ήδη είναι χωρίς ποτέ να δουλέψει ή να τιμήσει την εργασία του παππού της; +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΚΡΙΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Δευτέρα 15 Απριλίου 2013

ΔIAΔΡΑΣΗ ΑΠΡΙΛΙΟΥ ~ η πιο ποικιλόμορφη γιορτή στην ελλάδα είναι το πάσχα

Καληνωρίσματα. Σε λίγες ημέρες μπαίνουμε στην Μεγάλη Εβδομάδα των Παθών η οποία θα κορυφωθεί φυσικά την Κυριακή του Πάσχα με την Ανάσταση που θα εορτάσουμε όλοι οι Ορθόδοξοι με κάθε μεγαλοπρέπεια και εκμεταλλευόμενοι τις όποιες κενές ημέρες λόγων των αργιών.
Θεωρητικά το Πάσχα συνοδεύεται και από το τέλος της imageνηστείας της Σαρακοστής, όμως αμφιβάλλων αν πολλοί κατάφεραν ή καν προσπάθησαν να τηρήσουν την παράδοση ή και θρησκευτική υποχρέωση –αν θέλετε- της νηστείας για την οποία μιλήσαμε σε ρεαλιστικές βάσεις τον περασμένο μήνα. Η νηστεία όμως είναι μόνο μία από τις παραδόσεις της θρησκείας και της πατρίδας μας αυτές τις μέρες.

Όπως συνηθίζεται αυτές τις μέρες, αναβιώνουν αμέτρητα έθιμα και παραδόσεις που χάνονται στους αιώνες και πηγάζουν είτε από την τουρκοκρατία, είτε από την επανάσταση, είτε από τα νεότερα χρόνια κλπ. Σε κάθε περιοχή συναντάμε πληθώρα παραδόσεων που άλλοτε αφορούν το φαγητό με τοπικά εδέσματα, φαγητά και εορταστικές συνταγές κι άλλοτε άλλου είδους δραστηριότητες με μεταμφιέσεις ξωτικών ή πυρπόληση ομοιωμάτων –όπως το κάψιμο του Ιούδα- και ανταλλαγή πυρομαχικών. Αυτές είναι μόνο μερικές κατηγορίες όλων αυτών που κάθε Πάσχα οι ντόπιοι τιμούν στα πλαίσια των εορταστικών αυτών ημερών.

Είναι χαρακτηριστικό πως σε κάθε περιοχή της Ελλάδος υπάρχει πληθώρα διαφορετικών εθίμων και όσο κι αν κανείς έχει προσπαθήσει να εντάξει όλες αυτές τις παραδόσεις, δεν το έχει καταφέρει. Οπότε το μπαλάκι πάει σε εσάς, τους αναγνώστες του yannidakis απ’ όλη την Ελλάδα. Συμμετέχετε στην Διάδραση και γράψτε έθιμα του τόπου σας για την εποχή του Πάσχα ώστε να μπαίνουμε σιγά-σιγά στο κλίμα! +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΚΑΙ ΓΡΑΨΤΕ ΤΟΠΙΚΑ ΕΘΙΜΑ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΣΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΣΧΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

σxόλιο της κυριακής ~ ιστορική συμφωνία κατά βιασμών

σχόλιο τσι μέρας
η είδηση που στιγμάτισε τη βδομάδα που πέρασε, σχολιάζεται απ' την νυχτερινή οπτική και προβληματίζει

 η είδηση 
Οι υπουργοί Εξωτερικών της G8 κατέληξαν σε μια «ιστορική» συμφωνία για την καταπολέμηση της σεξουαλικής βίας στις ένοπλες συγκρούσεις. Η συμφωνία περιλαμβάνει την δημιουργία ενός διεθνούς πρωτοκόλλου το οποίο θα συμβάλει στην έρευνα και στην δίωξη των βιασμών και επίσης την αρχή ότι δεν θα αποτελεί ποτέ μέρος των ειρηνευτικών συμφωνιών η χορήγηση αμνηστίας στους δράστες σεξουαλικών εγκλημάτων
 το σχόλιο 
Σε περίπτωση που δεν καταλάβατε την σοβαρότητα του ζητήματος να σας γνωρίσω μια συνήθεια των στρατιωτών που όταν καταλαμβάνουν κάποια περιοχή, βιάζουν τις γυναίκες για να χαλαρώσουν, να ξεσπάσουν ή να ασκήσουν βία. Αυτό συνέβαινε και συμβαίνει πάντα και παντού. Αν καταφέρουν να περιορίσουν αυτή τη δραστηριότητα θα είναι μια σημαντική επιτυχία του ανθρώπου και των δικαιωμάτων του

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΙΟ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Κυριακή 14 Απριλίου 2013

ΨΗΓΜΑΤΑ ΠNEΥΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΑΠΡΙΛΙΟΥ ~ η νέα σελίδα στις σχέσεις ορθοδόξων και καθολικών

αποκωδικοποιώντας τα μηνύματα της θρησκείας προβληματιζόμαστε σε ζητήματα της κοινωνίας

από ΤΑ ΝΕΑ

Ένα σημαντικό βήμα για τη βελτίωση των σχέσεων ορθοδόξων και καθολικών έγινε χθες με την κατ' ιδίαν συνάντηση του Πάπα Φραγκίσκου με τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο στο Βατικανό. Μήνυμα ενότητας από τους δύο εκκλησιαστικούς ηγέτες που συμφώνησαν να αναπτύξουν κοινή δράση για θέματα όπως το περιβάλλον και η αντιμετώπιση της ανθρωπιστική κρίσης.

Χωρίς αμφιβολία το γεγονός του περασμένου μήνα ήταν φυσικά η εκλογή του νέου Πάπα στο Βατικανό ύστερα από την παραίτηση του Βενεδίκτου. Στο yannidakis είχαμε ασχοληθεί με το ζήτημα σε σχετικό Προβληματισμό όμως εκείνο που παράλληλα έχει μεγάλη σημασία να δούμε, είναι οι σχέσεις που θα αναπτύξει με τις άλλες θρησκείες και πολύ περισσότερο με το Ορθόδοξο δόγμα.

Ουσιαστικά όλα είναι θέμα καλής θελήσεως και προτεραιοτήτων. Γιατί προφανώς υπάρχουν πολλά που χωρίζουν τις δύο Εκκλησίες, όμως μήπως δεν είναι πολύ περισσότερα εκείνα που τις ενώνουν; Μήπως δεν πιστεύουμε όλοι στον ίδιο Θεό; Αρχίζω να πιστεύω πως ίσως αυτή τη φορά η σύγκλιση είναι ένας πιθανό στόχος δεδομένου πως η συνάντηση των δύο αρχηγών έγινε σε κλίμα συνεργασίας που υπερέβαινε τις συνήθεις τυπικότητες. Αν επαληθευτούν τα προγράμματα που διαβάσαμε περί περιβαλλοντολογικής δράσης, καταπολέμησης της φτώχειας και κοινής εμφάνισης στα Ιεροσόλυμα, τότε δεν μιλάμε απλά για τυπικές εθιμοτυπικές συναντήσεις στο Βατικανό και το Φανάρι (προγραμματίστηκαν ήδη τέτοιες συναντήσεις).

Με την θρησκευτική βία -κυρίως στην Ανατολή και την Αφρική- να βρίσκεται σε έξαρση και εκατοντάδες χριστιανοί να πέφτουν θύματα μουσουλμάνων (θυμηθείτε τα γεγονότα της Νιγηρίας), είναι απαραίτητο περισσότερο από ποτέ ο Χριστιανισμός να παρουσιαστεί ενωμένος με κοινή πλεύση σε τόσο σοβαρά ζητήματα ώστε να καταφέρει να έχει και ουσιαστικό αποτέλεσμα. Άλλωστε η βία δεν είναι η μόνη κοινή απειλή Ορθοδόξων και Καθολικών. Εγώ θα προσέθετα τις αυξανόμενες αιρέσεις και την αποστροφή των νέων από την Εκκλησία και την πνευματικότητα.

Γίνεται προφανές λοιπόν, πως οι δύο Εκκλησίες αν θελήσουν να συνεργαστούν ουσιαστικά και ειλικρινά, έχουν πολλούς ρεαλιστικούς στόχους να προσεγγίσουν. Μακάρι να το δούμε να συμβαίνει. +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

σxόλιο του σαββάτου ~ πέθανε η σιδηρά κυρία

σχόλιο τσι μέρας
η είδηση που στιγμάτισε τη βδομάδα που πέρασε, σχολιάζεται απ' την νυχτερινή οπτική και προβληματίζει

 η είδηση 
Πέθανε, το πρωί της Δευτέρας, η Μάργκαρετ Θάτσερ, από εγκεφαλικό επεισόδιο, σε ηλικία 87 ετών. Η Θάτσερ διετέλεσε Πρωθυπουργός της Βρετανίας από το 1979 έως το 1990. Είναι η πρώτη γυναίκα -και η μοναδική έως σήμερα- που έγινε Πρωθυπουργός της Βρετανίας και έμεινε στην ιστορία ως η «Σιδηρά Κυρία».
 το σχόλιο 
Έχει πολύ ενδιαφέρον το γεγονός πως ο θάνατος της προκάλεσε αντιφατικές αντιδράσεις ανά τον κόσμο. Μερίδα άγγλων πολιτών βγήκαν στους δρόμους και πανηγύριζαν το γεγονός, κάτι που συνέβη και στην Αργεντινή! Μία τόσο δυναμική γυναίκα που έγραψε ιστορία στην Αγγλία απέδειξε πως ξεπέρασε τα ανθρώπινα όρια από τη στιγμή που κάποιοι δεν σεβάστηκαν τον θάνατο ενός ανθρώπου, αλλά το τέλος μιας πολιτικής που έφυγε μαζί της. Δεν ξέρω αν ήταν καλή ή κακή, ήταν όμως μια χαρισματική ηγέτιδα από την οποία θα έπρεπε να μάθουν αρκετά οι πολιτικοί του σήμερα

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΙΟ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Σάββατο 13 Απριλίου 2013

KIΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ ΑΠΡΙΛΙΟΥ ~ ισχύς εν τη ενώσει

αποκωδικοποιώντας τα κοινωνικά μηνύματα στις δημιουργίες της 7ης τέχνης

Lawless
Παραγωγή: 2012
Σκηνοθεσία: 
Βασικοί Χαρακτήρες: 
ΠεριγραφήΜια ομάδα ανδρών οι οποίοι επαγγέλλονται βιοτέχνες νοθευμένου ποτού διοχετέυουν το προϊόν τους στην αγορά με νόμιμους και παράνομους τρόπους δωροδοκόντας πολλές φορές τις τοπικές αρχές με το προϊόν τους ώστε να αποφεύγουν τις δυσάρεστες συνέπειες του νόμου που υπόκεινται στην ποτο-απαγόρευση. Τι θα γίνει όμως όταν η κυβέρνηση έχει αποφασίσει να πατάξει την παρανομία στην περιοχή και στέλνει να τους καταδιώξει έναν αδίστακτο αιμοσταγή πράκτορα; 


Για το μήνα Απρίλιο επέλεξα να σας παρουσιάσω κάτι ανατρεπτικό τουλάχιστον σε σχέση με ότι ταινίες παρουσίαζα μέχρι σήμερα. Το Lawless είναι μια ταινία που ριψοκινδυνεύει κάποιος να χρησιμοποιήσει για να μεταδώσει κοινωνικά μηνύματα κι αυτό γιατί πρόκειται για μια ταινία τύπου western στην οποία κυριαρχεί η παρανομία, η βία και ότι έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε σε τέτοιου είδους ταινίες. Παρόλα αυτά διέκρινα στοιχεία ξεχωριστά από οποιαδήποτε ταινία western έχω δει μέχρι σήμερα και θα σας τα παρουσιάσω παρακάτω.

Ο σκηνοθέτης της ταινίας μας βάζει από την αρχή στα βαθιά παρουσιάζοντας μας μία ομάδα τριών ατόμων πολύ στενά συνδεδεμένων οι οποίοι μάλιστα αυτοαποκαλούνται ως ¨αδέρφια¨ - χωρίς να μαθαίνουμε τελικά αν είναι... - έχουν ριζώσει στα κυκλώματα τα σκοτεινά και μη της περιοχής και να πουλάνε το νοθευμένο ποτό το οποίο παράγουν οι ίδιοι σε δικά τους παράνομα αποστακτήρια χωρίς κανένα έλεγχο. Όλα δείχνουν ότι είναι οι άρχοντες της περιοχής αφού καταφέρνουν να διακινούν το προϊόν τους έχοντας με το μέρος τους μέσω της δωροδοκίας τις τοπικές αρχές αστυνόμευσης. 

Η χαρά τους όμως δεν θα διαρκέσει για πολύ αφού η κυβέρνηση για να πατάξει την παράνομη διακίνηση διατάζει την ποτοαπαγόρευση και στέλνει τον πιο αιμοσταγή και επικίνδυνο πράκτορά της ο οποίος με την επιβλητική του φυσιογνωμία προσπαθεί να θέσει τους όρους του βίαια απέναντι σε ένα κατεστημένο το οποίο δεν φαίνεται να συγκινείται.... Τώρα φυσικά εσείς θα αναρωτιέστε σε αυτή την ταινία ποιοι θεωρούνται κακοί και ποιοι οι καλοί... Κάπου στα ενδιάμεσα της ταινίας κάποιος μπορεί να διχάζεται όμως η σφοδρότητα του απεσταλμένου πράκτορα είναι αυτή που τον κάνει κακό παρότι και οι υπόλοιποι δεν υστερούν και πολυ!!! Στο τέλος της ταινίας το σημαντικό γεγονός είναι ότι ενώνονται όλοι με κοινό σκοπό την απελευθέρωσή τους από τον βάναυσο ζυγό που τους καταδιώκει τους και το πετυχαίνουν.

Το κοινωνικό μήνυμα που θέλει να μας περάσει η συγκεκριμένη ταινία είναι προφανώς ότι οποιοσδήποτε προσπαθήσει να ελέγξει με βάναυσο τρόπο άλλους θα εισπράξει αντίστοιχη βαναυσότητα από αυτούς. Επίσης η ισχύς εν τη ενώσει είναι ένα μεγάλο θέμα το οποίο πρέπει να εισπράξουμε κι εμείς σήμερα που προσπαθούν να μας υποτάξουν της Ευρώπης τα αγρίμια. Η οικονομική βαναυσότητα που βιώνουμε εμείς σήμερα διαφέρει από την σωματική βαναυσότητα που παρουσιάζεται στην ταινία μόνο στον τρόπο που συμβαίνει. Η υποταγή είτε με έμμεσους είτε με άμεσους όρους είναι υποταγή οπότε μόνο με αντίσταση και ενότητα μπορούμε να αποτινάξουμε τον δικό μας ζυγό.  

Η συγκεκριμένη ταινία είναι αναμφίβολα μια ταινία με σπουδαίες ερμηνείες που ανεξάρτητα από τα μηνύματα που θέλει ο καθένας να εισπράξει είναι ικανή να καθηλώσει τον θεατή με σχεδόν κομμένη την ανάσα. Προτείνω ανεπιφύλακτα να την δείτε όσοι δεν την έχετε δει και για όσους την είδατε περιμένω τις εντυπώσεις σας. +daskalakis michael

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ ΤΟΥ ΜΗΝΑ

 Διαβάστε περισσότερα.. »

Παρασκευή 12 Απριλίου 2013

EK-ΠΑΙΔΕΥΟΝΤΑΣ ΤΟ ΑΥΡΙΟ ΑΠΡΙΛΙΟΥ ~ θρησκεία και παιδί

μία μητέρα περι-γράφει πως είναι να μεγαλώνεις την αυριανή γενιά, σήμερα

Εν όψει των αγίων ημερών που θα βιώσει κάθε Ορθόδοξος ναός και κάθε ορθόδοξος Χριστιανός  λόγω της εορτής του Πάσχα σκέφτηκα να γράψω ένα άρθρο για την θρησκεία και το παιδί. Για να είμαι ειλικρινής δεν έχω κάποια ιδιαίτερη εμπειρία με την κόρη μου όσον αφορά το κομμάτι των ερωτήσεων διότι δεν είναι ακόμη σε θέση να κάνει ερωτήσεις. Όμως αυτό που μου έκανε εντύπωση είναι ότι βλέποντας μία μέρα την εικόνα της Ανατάσεως του Κυρίου είδε τον Χριστό Σταυρωμένο είπε "μιμι" προσπαθώντας να με ρωτήσει τι ακριβώς βλέπει. Αναρωτιέμαι αν και πότε και κυρίως τι θα της απαντάω όταν θα αρχίσει να μου κάνει ερωτήσεις όπως τι γιορτάζουμε τώρα, γιατί σταύρωσαν τον Χριστούλη; 

Τα τελευταία χρόνια ακούμε πολλά γύρω από το μάθημα των θρησκευτικών στην χώρα μας όπως το να καταργηθεί, όπως το να συμμετέχουν μόνο όσα παιδιά είναι ορθόδοξοι χριστιανοί κλπ. Ακούμε πολλά γύρω από το κατέβασμα της εικόνας του Χριστού από τα σχολεία, περί πρωινής προσευχής. Σαν μητέρα Χριστιανή με λυπεί όλο αυτό διότι εγώ έχω όμορφες εμπειρίες όπως το πως λαχταρούσαμε να βγαίνουμε κάθε πρωί στο προαύλιο του σχολείου και να κάνουμε προσευχή, όπως το ότι μας πηγαίναν οι δάσκαλοι στην εκκλησία τις μεγάλες θρησκευτικές εορτές να κοινωνήσουμε κλπ. 

Θεωρώ ότι καλό θα είναι να αναθρέφουμε τα παιδιά μας με τις τόσες όμορφες αρχές που ο Χριστός δίδαξε μέσα από την δική Του ζωή. Να αγαπάμε, να συγχωρούμε, να δίνουμε στους άλλους χωρίς να περιμένουμε αντάλλαγμα, να προσφέρουμε ελεημοσύνη σε όσους το έχουν ανάγκη, να είμαστε ολιγαρκείς και θα αναφέρω ξανά στο θέμα της αγάπης γιατί χωρίς αγάπη ότι και αν κάνουμε δεν το κάνουμε καλά. Να τους μιλήσουμε με απλά λόγια για την ζωή Του και αν χρειαστεί να αγοράσουμε και παραμύθια που πλέον κυκλοφορούν αρκετά και είναι ιδιαίτερα ικανά να μας βοηθήσουν. Νομίζω ότι όλοι θα συμφωνήσετε ότι μέσα από τις χριστιανικές αρχές κάνουμε καλύτερους ανθρώπους μιας και όλοι μας θα θέλαμε τα παιδιά μας να είναι καλοί και σωστοί άνθρωποι στην κοινωνία.

Ας κάνουμε το χρέος μας και σε αυτό το κομμάτι ως γονείς, άσχετα από το τι πιστεύουμε εμείς. Είμαι σίγουρη ότι μεγαλώνοντας θα βρεθούν αρκετοί να τους πουν γιατί δεν πρέπει να πιστεύουν και να τους μιλήσουν για άλλες θρησκείες ή αιρέσεις. Ας τους πούμε για τα έθιμα της κάθε χριστιανικής εορτής και το τι συμβολίζουν. Ας τους μιλήσουμε για όλα όσα θα θέλαμε ενδεχομένως εμάς να μας είχαν μιλήσει καθώς και για δικές μας εμπειρίες από την παιδική μας ηλικία έως και σήμερα όσον αφορά την σχέση μας με τον Θεό.  Καλή Ανάσταση σε όλους μας και χρόνια καλά και πολλά. Εις το επανειδείν. +Ioanna Mpourdouvali

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΘΕΜΑ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Πέμπτη 11 Απριλίου 2013

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΠΕMΠΤΗΣ ~ τα χρήματα της ιαπωνίας (δε) θα σώσουν τον κόσμο

Καληνωρίσματα. Προ ημερών η Τράπεζα της Ιαπωνίας προχώρησε σε μία απόφαση που ίσως αλλάξει τα οικονομικά δεδομένα της εποχής μας. Συγκεκριμένα, αποφάσισε να διοχετεύσει στην παγκόσμια αγορά ένα τρισεκατομμύριο τετρακόσια δισεκατομμύρια δολάρια. Αν δεν σας ζαλίζουν τα μηδενικά, μιλάμε για το 1.400.000.000.000,00

Η απόφαση αυτή χρήζει ανάλυσης, συζήτησης και imageπροβληματισμού. Η πρώτη επίσημη αντίδραση μάλιστα ήρθε από την ηρωίδα και σωτήρα της ελληνικής οικονομίας, Κριστίν Λαγκάρντ η οποία καλωσόρισε την απόφαση αυτή, ωστόσο προειδοποίησε πως η αλόγιστη κυκλοφορία ρευστού δεν αρκεί από μόνη της για να σώσει την οικονομία. Όχι πως αυτό μας κάνει εμάς εντύπωση, αφού ξέρουμε πως στην πολιτική που εφαρμόζει στην Ελλάδα, η ρευστότητα έχει ρυθμούς σταγόνας στην αγορά.

Η Λαγκάρντ όμως είναι πολύ “μικρή” μπροστά σε μια τόσο “μεγάλη” απόφαση. Τα χρήματα αυτά να είστε σίγουροι πως δεν θα καταναλωθούν (όλα) στη Ασία, οπότε εδώ στην Ευρώπη μας ανοίγει η όρεξη περιμένοντας ένα ξεροκόμματο για το τι μπορεί να μας αντιστοιχεί. Αλήθεια, τι μπορεί να μας αντιστοιχεί και πως μπορούμε να το διεκδικήσουμε; Το μυαλό μας πάει αυτομάτως σε επενδύσεις. Πόσα από αυτά τα χρήματα θα καταλήξουν σε συμφέροντα που θα επιθυμούν να επενδύσουν στην χώρα μας; Ας μην ξεχνάμε πως αυτήν την στιγμή η Ελλάδα είναι φιλέτο στον τομέα αυτό. Πουλάει νησιά, ξεκινάει προγράμματα αποκρατικοποιήσεων, αναπτύσσει προγράμματα ενέργειας και γίνεται προφανές πως τα χρήματα μπορούν να “πιάσουν τόπο”. Αρκεί να υπάρξουν σωστές πολιτικές ώστε να τα διεκδικήσουν.

Ας μην εστιάζουμε όμως μόνο στην Ελλάδα. Είναι αυτά τα χρήματα ικανά να σώσουν την Ευρώπη και την Αμερική από την ύφεση; Προφανώς όχι. Είναι σα να κερδίζεις σε κάποιο τυχερό παιχνίδι και αποφασίζεις να τα ξοδέψεις με γκόμενες, αυτοκίνητα και μπουζούκια. Είναι προφανές πως οι αποδέκτες των χρημάτων αυτών θα πρέπει να τα διαχειριστούν συνετά και ωφέλιμα. Άλλωστε δεν μιλάμε για κάποια λοταρία. Οι γιαπωνέζοι δεν ανακοίνωσαν πως χαρίζουν τα χρήματα αυτά, αποφάσισαν να τα διοχετεύσουν στην αγορά με τρόπο που σίγουρα και εκείνοι δεν θα βγουν χαμένοι αφού για αρχή κάπως έτσι θα τονώσουν τον πληθωρισμό τους.
Οπότε μένει να δούμε τους στόχους τους και την πολιτική τους. Μένει να μάθουμε σε τι αποσκοπούν και στο τέλος αν μπορεί να κερδίσει η μεσαία τάξη κάτι από όλο αυτό το “give away” που λένε και στην Αμερική! +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΙΑΠΩΝΙΑΣ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τετάρτη 10 Απριλίου 2013

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΕΤΑPΤΗΣ ~ η ευρώπη αποφάσισε να πάει στον άρη ενώ η λιτότητα παραμένει;

Καληνωρίσματα. Ανέκαθεν το ταξίδι στο διάστημα ήταν ένα όνειρο των ρομαντικών. Αργότερα έγινε μια καθαρά εθνική υπόθεση αφού ο ανταγωνισμός αμερικανών και ρώσων μονοπώλησε για χρόνια την εθνική ατζέντα τους μάλλον περισσότερο για λόγους υπεροψίας. Σήμερα, όπως μαθαίνουμε, γίνεται η νέα επιχειρηματική συνεργασία που ίσως μας απασχολήσει τα επόμενα χρόνια.

Ας ξεκινήσουμε όμως με μια παραδοχή. Η Ευρώπη είναι άσχετη σε ότι αφορά την διαστημική. Ναι, υπάρχει η ESA (European Space Agency) η οποία κατά καιρούς έχει αναλάβει αρκετά εγχειρήματα και τα έχει φέρει εις πέρας, όμως πάντοτε μιλάμε για υποδεέστερες επιχειρήσεις. Ποτέ ο ευρωπαϊκός οργανισμός δεν έφτιαξε ένα διαστημόπλοιο ή δεν οργάνωσε κάποια αποστολή εκεί έξω. Η νέα επιχειρηματική συμφωνία με την NASA –καθώς στο παρελθόν όχι απλά υπήρξαν κι άλλες αλλά η ESA χρωστάει χρήματα στην πρώτη- βάζει την Ευρώπη για τα καλά στο παιχνίδι του διαστήματος του μέλλοντος.

Πιο συγκεκριμένα μαθαίνουμε πως ετοιμάζεται ο Orion που θα αποτελεί το μέσο για τις πιο ενδιαφέρουσες επανδρωμένες αποστολές που έγιναν ποτέ και θα ξεκινήσουν από την επόμενη δεκαετία. Το πλάνο λέει πως θα μεταφερθούν αστροναύτες στην αθέατη πλευρά της Σελήνης, σε άλλη αποστολή θα ταξιδέψουν σε κάποιον αστεροειδή, ενώ στο αποκορύφωμα των αποστολών θα έχουμε το πρώτο ταξίδι του ανθρώπου στον Άρη. Η συμμετοχή της ESA θα είναι και πάλι δευτερεύουσα με την κατασκευή μιας υπομονάδας του Arion, όμως κάπως έτσι η Ευρώπη θα μείνει χαραγμένη στην ιστορία.
Την ίδια ώρα βέβαια που η Ευρώπη υπογράφει συμφωνίες για τον… Άρη, εμείς εδώ βιώνουμε την χειρότερη κρίση στην ιστορία της. Μία κρίση που ακόμα απειλεί με την διάλυση της κι όμως… Αν το καλοσκεφτούμε πάντως, είναι αυτό που συζητούσαμε όταν ήταν στην επικαιρότητα ο προϋπολογισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Να μείνουμε στην εσωστρέφεια της λιτότητας ή να κοιτάξουμε να ανοιχτούμε με λίγη ανάπτυξη βρε αδερφέ; Με απλά λόγια θα έλεγε κανείς πως το ζήτημα αφορά του αν είμαστε υπέρ του να δαπανώνται τεράστια ποσά για μία κάψουλα που θα πάει στον Άρη την επόμενη δεκαετία ή μας ενδιαφέρει να κρατηθούν οι συντάξεις σε μία μικρή χώρα όπως η Πορτογαλία. Αν θέλετε πάλι να φιλοσοφήσετε, αναρωτηθείτε αν είναι εποχή για ρομαντικούς στις μέρες μας! +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΟΡΙΟΘΕΤΩΝΤΑΣ ΤΑ ΔΙΑΣΤΗΜΙΚΑ ΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Τρίτη 9 Απριλίου 2013

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΡΙTHΣ ~ άδεια τα ελληνικά γήπεδα και η αντίθεση της ευρώπης

Καληνωρίσματα. Εμείς οι άντρες έχουμε ένα επιπλέον αντίδοτο στην μιζέρια της κρίσης (όχι ότι εσείς οι γυναίκες δεν έχετε), που είναι το ποδόσφαιρο. Για όσο διαρκεί ένας αγώνας έχουμε την δυνατότητα να ξεφύγουμε, να φανατιστούμε, να ενθουσιαστούμε και να ξεσπάσουμε (πάντοτε σε πολιτισμένα πλαίσια).

Τι σημασία έχει αν αυτός τον οποίο επευφημούμε αμείβεται με εκατοντάδες χιλιάδες την εβδομάδα ενώ εμείς δεν έχουμε να πληρώσουμε το ρεύμα. Εκείνες οι στιγμές είναι μαγικές. Και είναι ακόμα πιο μαγικές όταν βρισκόμαστε στο γήπεδο. Όταν πλησιάζει η ώρα και φοράμε το κασκόλ, κατευθυνόμαστε στο γήπεδο με ακουστικά στα αυτιά, με φραπεδάκι και βρίσκοντας εκεί τους γνωστούς και φίλους.

Στη θεωρία είναι όλα υπέροχα, όμως στην πράξη πρέπει να αντιμετωπίσουμε την αλήθεια. Τα γήπεδα είναι άδεια!
  • Τη δεκαετία του ‘90 λέγαμε πως ο κόσμος έφυγε απ’ τα γήπεδα εξαιτίας των κρουσμάτων βίας
  • Στα 2000 λέγαμε πως ο κόσμος δεν πάει στο γήπεδο εξαιτίας της κακής ποιότητας ποδοσφαίρου και εγκαταστάσεων.
  • Από το 2010 λέμε πως για όλα φταίει η κρίση και η αδυναμία του κόσμου να πληρώνει εισιτήριο.
Αν και έχω την τάση να ειρωνεύομαι αυτές τις δικαιολογίες, δεν μπορώ να μην παραδεχτώ πως είναι όλες αληθείς.

Η οικονομική κρίση είναι γεγονός πως δεν θα μας δώσει στο άμεσο μέλλον τη δυνατότητα ούτε να φτιάξουμε την ποιότητα του ποδοσφαίρου μας, ούτε την ποιότητα των imageεγκαταστάσεων μας, ενώ η βία είναι ένα θέμα που χρειάζεται απλά βούληση για να βελτιωθεί (αλλά δεν είναι επί του θέματος). Οπότε τι μένει; Το οικονομικό φυσικά. Εγώ για παράδειγμα δεν πήρα για πρώτη φορά φέτος διαρκείας της ομάδας μου του Εργοτέλη, καθώς αν και στο πρωτάθλημα της Football League, δεν έριξε τις τιμές των εισιτηρίων. Το (φθηνότερο) εισιτήριο για έναν αγώνα του Εργοτέλη κοστίζει δέκα ευρώ, αλλά το ίδιο ισχύει και για έναν αγώνα του ΟΦΗ (ομάδα Super League) πάλι εδώ στο Ηράκλειο. Στο ίδιο επίπεδο κυμαίνονται και οι άλλες ομάδες και κάπου εδώ συναντάμε την πρώτη αδικία: Γιατί ένας αγώνας Super League να έχει δέκα ευρώ όσο και στην Football League;

Η απάντηση περιπλέκεται όταν ρίχνουμε μια ματιά στο τι γίνεται στα μεγαλύτερα, σπουδαιότερα πρωταθλήματα της Ευρώπης, εκεί που τουλάχιστον η ποιότητα ποδοσφαίρου και εγκαταστάσεων δεν είναι ζήτημα. Ξεκινώντας από την Ισπανία διαπιστώνουμε πως το φτηνότερο εισιτήριο της ισπανικής Λεβάντε (που έφτασε μέχρι τους “16” του Europa League”) σε έναν αγώνα πρωταθλήματος κοστίζει οχτώ ευρώ! Ας το γενικεύσουμε λοιπόν και ας δούμε πόσο κοστίζει το φθηνότερο εισιτήριο στις ομάδες των κυριότερων πρωταθλημάτων κατά μέσο όρο:
  • Αγγλία ~ 32€
  • Ισπανία ~ 28€
  • Ιταλία ~ 16€
  • Γερμανία ~ 12€
Η πιο απλή παρατήρηση που μπορεί κανείς να κάνει από τα παραπάνω είναι πως –ακόμα κι αν στην Αγγλία διαμαρτύρονται για τις υψηλές τιμές- τα δύο καλύτερα πρωταθλήματα, έχουν το ανάλογο κόστος και αυτό είναι σεβαστό. Όμως αν σκεφτεί κανείς πως στην Γερμανία οι πιο φτηνές θέσεις είναι δύο ευρώ πιο ακριβές από τις δικές μας, τότε αναρωτιέσαι… Είναι προφανές πως το γερμανικό ποδόσφαιρο είναι ένα από τα καλύτερα στην Ευρώπη και πως στα γήπεδα-παλάτια μπορεί ο θεατής να θαυμάσει μερικούς από τους καλύτερους παίκτες του κόσμου… μόλις με δύο ευρώ παραπάνω απ’ ότι καλούμε εγώ να πληρώσω στον…. Εργοτέλη! Σημειώστε επίσης πως τα γερμανικά γήπεδα παρουσιάζουν ποσοστιαία την μεγαλύτερη πληρότητα στην Ευρώπη –ακόμα κι αν δεν αγγίζουν την αγγλική ή ισπανική ποιότητα- και είναι προφανές πως αυτό οφείλεται στο χαμηλό κόστος.

Μήπως λοιπόν να το ξαναδούμε το θέμα; Μήπως οι ομάδες να φτιάξουν στα γήπεδα τους τμήματα πολύ χαμηλών εισιτήριων στα πέντε ευρώ, ας πούμε; Γιατί το ζητούμενο δεν είναι η έλευση του κόσμου στα γήπεδα; Εκτός αν αρκούνται στα έσοδα από τα τηλεοπτικά δικαιώματα. Σε αυτήν την περίπτωση μπορούμε να κλείσουμε τις κερκίδες να μην έχουμε και έξοδα συντήρησης, καθαριότητας και μεταφοράς. Ας δώσουμε λοιπόν την ευκαιρία στον κόσμο να ξεσπάσει και να ψυχαγωγηθεί στο γήπεδο, όπως παλιά. +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΗ ΑΛΛΑΓΗΣ ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΚΟΥ ΘΕΑΜΑΤΟΣ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Δευτέρα 8 Απριλίου 2013

EPΩΤΗΜΑ ΑΠΡΙΛΙΟΥ ~ η κατάρα των επιλεκτικά κατακριτέων ομοφυλόφιλων

Καληνωρίσματα. Όταν (αυτές τις μέρες) διεξάγεται μία πολύκροτη συζήτηση στο Παρίσι, τη Νέα Υόρκη και άλλες πολιτείες στην Αμερική σχετικά με κάποιο ζήτημα, τότε προφανώς αξίζει κανείς να ασχοληθεί. Όταν το ζήτημα είναι αμφιλεγόμενο, τότε αυτομάτως το συμπεριλαμβάνουμε στο Ερώτημα του μήνα.

Την ώρα που τοπικά δικαστήρια στις Ηνωμένες Πολιτείες καλούνται να κρίνουν συνταγματικό ή μη, τον γάμο μεταξύ ομοφυλόφιλων, στο Παρίσι έχουμε κάθε μερικές μέρες διαδηλώσεις υπέρ ή εναντίον αυτού του δικαιώματος. Διαδηλώσεις στις οποίες συμμετέχουν χιλιάδες κόσμου που φανατίζεται υπέρ της μίας ή άλλης πλευράς. Αλλά επειδή δεν έχουμε ανάγκη τους γάλλους ή τους αμερικανούς για να αποφασίσουν για εμάς τι είναι πιο λογικό, ας βάλουμε τα πράγματα κάτω από μόνοι μας!

Και ας ξεκινήσουμε με κάτι θεμελιώδες. Οι ομοφυλόφιλοι είναι άνθρωποι. Αυτό κανείς δεν το αμφισβητεί. Κι όμως κάθε άνθρωπος, έτσι κι αυτοί έχουν δικαιώματα. Ψηφίζουν, ψάχνουν για δουλειά, διασκεδάζουν και πληρώνουν φόρους. Αν έχουν ισότιμες υποχρεώσεις απέναντι στο κράτος, τότε κι αυτό έχει απέναντι τους. Αυτό ακούγεται ως μία λογική παραγωγική συνέπεια.

Μιλώντας ανθρωπολογικά βέβαια, θα έλεγε κανείς πως η ομοφυλοφιλική συμπεριφορά είναι ανώμαλη. Όχι με την κακή έννοια. Απλά δεν είναι ομαλή. Θα μπορούσα να μπω στην παιδαριώδη διαδικασία να αναλύσω πως τα ετερώνυμα έλκονται ή πως το αγοράκι γεμίζει το κενό που έχει το κοριτσάκι ή απλά θα μπορούσα να φιλοσοφήσω ρωτώντας για το ποιος είναι ο σκοπός του ανθρώπου. Διότι αν είναι η αναπαραγωγή όπως η θεωρία της εξέλιξης μας μαθαίνει για όλα τα θηλαστικά, τότε ποιος αμφισβητεί πως η φυσική ανικανότητα των δύο ομοειδών φύλλων να αναπαραχθούν δεν είναι κάτι σαν μια απάντηση. Αν η φύση δεν μερίμνησε να μπορεί η γυναίκα να εκκρίνει σπέρμα και ο άντρας να μπορεί να μένει έγκυος, τότε γιατί τα βάζουμε με τη φύση;

Η απάντηση κρύβεται στις ορμόνες. Οι επιστήμονες λένε πως η διαταραχή των ορμονών ευθύνεται για την ομοφυλοφιλία. Τότε όμως θα έπρεπε να ονομάζουμε τους ομοφυλόφιλους ασθενείς; Ακούγεται ιδιαίτερα άκομψο, ειδικά στις μέρες μας που η ασθένεια, η ανωμαλία και η διαφορετικότητα είναι ευαίσθητες έννοιες. Θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε ιστορικές στατιστικές για να μετρήσουμε τον πληθυσμό των ομοφυλόφιλων ανά την υφήλιο μέσα στα χρόνια, όλοι όμως ξέρουμε πως κανείς δεν παραδεχόταν στο παρελθόν τις ερωτικές του προτιμήσεις, κάτι που και σήμερα συμβαίνει σε πολλές περιοχές ή κοινωνικές ομάδες.

Πως μπορούμε λοιπόν πραγματικά να μελετήσουμε που imageοφείλεται η διαταραχή των ορμονών; Ομοφυλόφιλος γεννιέσαι ή γίνεσαι; Οφείλεται στα παιδικά παιχνίδια ή στην συμπεριφορά των γονιών; Στα ερεθίσματα που τα παιδιά λαμβάνουν ή στον χαρακτήρα που διαμορφώνουν αργότερα, στην εφηβεία; Εγώ κρατάω όλα τα παραπάνω. Άλλωστε η κοινωνία δεν διαταράσσει μόνο τις ορμόνες αλλά καθορίζει και το τι είναι ηθικό. Θα σας το αποδείξω με ένα παράδειγμα μίας ταινίας που δείχνει δύο γυναίκες γυμνές στο κρεβάτι να επιδίδονται σε λεσβιακά παιχνίδια. Η εικόνα όχι απλά επιτρέπεται, αλλά τυγχάνει αποθέωσης από τους τηλεθεατές. Αντίθετα υπάρχουν πολλές περιπτώσεις που ακόμα και ένα απλό φιλί (στο στόμα) μεταξύ αντρών, έγινε αφορμή τιμωρίας στο μέσο που το προέλαβε ή σάλου και αμφιλεγόμενων αντιδράσεων ανάμεσα στους θεατές. Σε αυτήν την περίπτωση είμαστε επιλεκτικά υπέρ της ομοφυλοφιλίας;

Το ερώτημα λοιπόν είναι προφανές: Είμαστε υπέρ ή κατά της ομοφυλοφιλίας; Και επειδή το τελευταίο μου παράδειγμα περιέπλεξε κατά πολύ την κατάσταση, οφείλω να προσθέσω περισσότερες επιλογές στο Ερώτημα. Βλέπετε μπορεί μια μερίδα πολιτών να είναι υπέρ μίας μορφής ομοφυλοφιλίας και κατά μίας άλλης. Επιλέξτε λοιπόν την απάντηση που ταιριάζει στην ιδιοσυγκρασία σας, πάνω και δεξιά της σελίδας. +Yanni Spiridakis 

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΑΦΟΥ ΑΠΑΝΤΗΣΕΤΕ ΣΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΤΟΥ ΜΗΝΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ ΠΑΝΩ ΚΑΙ ΔΕΞΙΑ ΤΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ
 Διαβάστε περισσότερα.. »

σxόλιο τσι κυριακής ~ νέος πολιτικός φορέας από αλαβάνο

σχόλιο τσι μέρας
η είδηση που στιγμάτισε τη βδομάδα που πέρασε, σχολιάζεται απ' την νυχτερινή οπτική και προβληματίζει

 η είδηση 
Τη συγκρότηση πολιτικού φορέα με προγραμματικό περιεχόμενο και τίτλο «Σχέδιο Β΄» ανήγγειλε σήμερα ο Αλέκος Αλαβάνος. Ανάμεσα στις θέσεις του, ξεχωρίζει η αποχώρηση από το ευρώ ως «απαραίτητη προϋπόθεση» για τη σωτηρία και την ανάκαμψη.
 το σχόλιο 
Πρώτα απ' όλα, ο λιγότερο αντιπαθής -ποτέ- πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, πρέπει να πείσει τους Έλληνες πως όντως η έξοδος από το ευρώ είναι κάτι που μας συμφέρει. Γιατί έως τώρα ακούγεται μόνο σε συζητήσεις καφενείου...Ύστερα ο Αλαβάνος πρέπει να βρει κι άλλους ομοίους του που όχι απλά θα πιστέψουν το όραμά του αλλά θα μπορούν να πείσουν και τους πολίτες πως στηρίζουν ένα βιώσιμο σχέδιο. Εγώ πάντως αναρωτιέμαι, αν όταν λέμε πως θέλουμε νέες πολιτικές παρουσίες, εννοούμε νέα κόμματα με παλιούς πολιτικούς;

σχόλια; αντιρρήσεις; ερωτήσεις;
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΙΟ
 Διαβάστε περισσότερα.. »